Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BarryH
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 22:27
@zonetjes Ik denk dat de "automatisch de voorruit helder houden" functie aan staat.
Als je die uit zet (een knopje lang indrukken, weet alleen even niet welk knopje) dan gaat dit voortaan goed. Maar je voorruit beslaat wel af en toe

5670PV op OzOOO, 5640PV op WnWWW, 3150PV op muur op ZZZW, vloerisolatie, HR++,dakisolatie, PANA 9Jmonoblock WP, Ioniq EV 2017

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterZ(on)
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 21:09
ADS dacht ik.

PV 4860 Wp - Zonneboiler - Ventilatie WTW - Panasonic Warmtepomp WH-MDC05F3E5 - Hyundai Ioniq Electric 2017

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonetjes
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 19:51
dank ! de ADS uitschakelen (lang indrukken op het moment dat Front/ADS geactiveerd is) lost dit idd op. er verschijnt ook een melding 'ADS OFF' ..dat dan wel weer :-)

nu we toch lekker bezig zijn: verder zie ik dat de automatische bandenspanning-sensoren wel een waarde aangeven, maar niet op een minimum grens zijn ingesteld ? maw: ze zijn informerend, maar niet controllerend ?

L/W Panasonic Monoblock (5kW type F) + 200 l tank + VVW (2017). 5800Wp Zonnepanelen --> gasloos. Deels Jaga Convectoren met ventilatoren + 2e hands Ionic EHV (beide 2020)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarryH
Nee, je krijgt een oranje lampje bij hele lage druk ( ik dacht 1 of 0,6 bar)

5670PV op OzOOO, 5640PV op WnWWW, 3150PV op muur op ZZZW, vloerisolatie, HR++,dakisolatie, PANA 9Jmonoblock WP, Ioniq EV 2017

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SpongeRob
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online

SpongeRob

Nachtmerries zijn ook dromen..

zonetjes schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 14:44:
dank ! de ADS uitschakelen (lang indrukken op het moment dat Front/ADS geactiveerd is) lost dit idd op. er verschijnt ook een melding 'ADS OFF' ..dat dan wel weer :-)

nu we toch lekker bezig zijn: verder zie ik dat de automatische bandenspanning-sensoren wel een waarde aangeven, maar niet op een minimum grens zijn ingesteld ? maw: ze zijn informerend, maar niet controllerend ?
Mijn 2019 28kWh "premium" gaf laatst een waarschuwing bij 2,1 of 2,2 bar, toen bleek er een schroef in de band te zitten. Dus het systeem waarschuwde me wel degelijk actief.

"Never wrestle with a pig – it gets mud all over you and the pig likes it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarryH
ok dat valt dan mee, Dan laat mijn geheugen me in de steek
g

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• timovd
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:43

timovd

Voorsprong door techniek

Vanochtend een zonnepaneeltje geïnstalleerd achter de voorruit van de Ioniq. Het paneel is 50W. De efficiëntie achter de voorruit weet ik niet, maar dat zal een stuk minder zijn. Via een charge controller aangesloten op de zekeringen binnen in de auto. Er zijn twee rijen waar continu spanning op straat (onder de schakelaar); ook als de auto niet "aan" staat (ACC of motor gestart in ICE-termen). Op de charge controller zit ook een USB-poort, waar ik een dashcam op heb aangesloten. Alles netjes met kabelschoentjes (massa) en hulsjes aangesloten. Ik twijfel nog of ik de 12V batterijbeveiliging (tegen leegtrekken) uit kan zetten.
De dashcam heeft een kleine batterij ingebouwd voor "parking mode". Normaal gesproken wordt door geactiveerd als ik de auto uit zet, maar nu dus niet.

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomic
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21-10 10:37

tomic

Smexylittlebabe!

timovd schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 17:08:
Vanochtend een zonnepaneeltje geïnstalleerd achter de voorruit van de Ioniq. Het paneel is 50W. De efficiëntie achter de voorruit weet ik niet, maar dat zal een stuk minder zijn. Via een charge controller aangesloten op de zekeringen binnen in de auto. Er zijn twee rijen waar continu spanning op straat (onder de schakelaar); ook als de auto niet "aan" staat (ACC of motor gestart in ICE-termen). Op de charge controller zit ook een USB-poort, waar ik een dashcam op heb aangesloten. Alles netjes met kabelschoentjes (massa) en hulsjes aangesloten. Ik twijfel nog of ik de 12V batterijbeveiliging (tegen leegtrekken) uit kan zetten.
De dashcam heeft een kleine batterij ingebouwd voor "parking mode". Normaal gesproken wordt door geactiveerd als ik de auto uit zet, maar nu dus niet.
Wow! Dat klinkt echt wel heel goed zeg; Ik ben benieuwd naar eeen foto. En hoe je het zonnepaneel hebt vastgemaakt? Het klinkt namelijk echt als een behoorlijke toevoeging voor o.a. een dashcam.
En welke dashcam heb je?

Toch maar een weblog?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• timovd

timovd

Voorsprong door techniek

@tomic, nu de auto geparkeerd staat, zit ie met zuignappen op het raam. Ik heb er nog niet mee gereden, dus moet ik uitzoeken hoe het bevestigd kan worden vlak op het dashboard.

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaymondD
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21-10 07:36
Sh*t... ik sla een achterdeur dicht valt er een kapje van de handgreep af. Afgebroken. Schijnt vaker voorgekomen. Iemand ervaring mee?, valt dit onder garantie of wordt daar moeilijk over gedaan?

Precies hetzelfde probleem als op deze foto:
https://www.ioniqforum.co...0191007_155641-jpg.30831/

Gasloos, 3600Wp Zuid, Panasonic 7K l/w warmtepomp, VW ID.3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strela3133
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 16-10 21:18
RaymondD schreef op zondag 10 januari 2021 @ 14:23:
Sh*t... ik sla een achterdeur dicht valt er een kapje van de handgreep af. Afgebroken. Schijnt vaker voorgekomen. Iemand ervaring mee?, valt dit onder garantie of wordt daar moeilijk over gedaan?

Heb ik ook gehad. Druppeltje secondelijm op plek waar plastic is gebroken en zit weer stevig vast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd

timovd

Voorsprong door techniek

@RaymondD, dit klinkt meer als een geval voor fabrieksgarantie ipv zelf de boel gaan lijmen. Zeker als het vaker voorkomt, moeten ze er toch wel een goede oplossing voor hebben verwacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• informaticien
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19-10 14:28

Ik had vorige maand precies hetzelfde! Heb 'm er gewoon terug ingeduwd (zonder lijm), maar dat zal vast niet lang blijven zitten. Ik hoor ook graag of anderen het onder garantie hebben laten herstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaymondD
informaticien schreef op zondag 10 januari 2021 @ 21:00:
[...]

Ik had vorige maand precies hetzelfde! Heb 'm er gewoon terug ingeduwd (zonder lijm), maar dat zal vast niet lang blijven zitten. Ik hoor ook graag of anderen het onder garantie hebben laten herstellen.
Terugduwen heeft bij mij geen zin, dan valt hij er gelijk weer uit om het moment dat ik de deur dicht sla. Tuurlijk zou ik het kunnen lijmen.... en dat zou ik zeker gedaan hebben als de auto een oud brikje buiten garantie was. Ik ga er vooralsnog er ook vanuit dat dit gewoon onder fabrieksgarantie vervangen wordt in plaats van in de garage gelijmd. Ik laat het weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je wilt dat eigenlijk niet verlijmen lijkt me, er zit volgens mij een lampje achter waar je dan niet meer bij kan als dat ooit vervangen moet worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jordeeeh
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21-10 12:34

Ook gehad, volgens mij is dat destijds door de dealer onder garantie gerepareerd.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Krisp
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

Krisp

like.no.other

Ik ga me hier ook melden: van het weekend hebben we onze Ioniq opgehaald: 2,5 jaar oud met 41.000 kilometer op de teller. We hebben er €20.000 euro voor betaald. Het is een oud leaseauto en voor zover ik het kan zien schadevrij. Batterij is ook nog goed. :)

Volgende stap is een paar upgrades zodat de auto wat verder komt. Ik denk zelf aan:
- glascoating
- (tzt) nieuwe banden ter vervangen van standaard banden (Michelin Energy)

Ook overweeg ik een trekhaak, want af en toe een karretje trekken vind ik wel fijn.

De kilometerprijs voor deze auto is ongeveer gelijk aan onze oude auto (Toyota Aygo uit 2015), aangenomen dat we 15.000 kilometer rijden. Dan is het extra comfort en de ruimte die de Ioniq levert heel erg welkom.

[ Voor 17% gewijzigd door Krisp op 11-01-2021 13:57 ]

Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjabba1979
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 19-10 14:22
Krisp schreef op maandag 11 januari 2021 @ 13:55:
Ik ga me hier ook melden: van het weekend hebben we onze Ioniq opgehaald: 2,5 jaar oud met 41.000 kilometer op de teller. We hebben er €20.000 euro voor betaald. Het is een oud leaseauto en voor zover ik het kan zien schadevrij. Batterij is ook nog goed. :)

Volgende stap is een paar upgrades zodat de auto wat verder komt. Ik denk zelf aan:
- glascoating
- (tzt) nieuwe banden ter vervangen van standaard banden (Michelin Energy)

Ook overweeg ik een trekhaak, want af en toe een karretje trekken vind ik wel fijn.

De kilometerprijs voor deze auto is ongeveer gelijk aan onze oude auto (Toyota Aygo uit 2015), aangenomen dat we 15.000 kilometer rijden. Dan is het extra comfort en de ruimte die de Ioniq levert heel erg welkom.
Gefeliciteerd. Kar mag volgens mij helemaal niet met de Ioniq, misschien wel een fietsendrager.
Kijk op je kentekenbewijs of en hoeveel je mag trekken.
Ik heb Michelin Cross Climate. (wel in 18 inch) aanrader. Stil, grip en stuurt nog aardig goed voor een all-season.
Glascoat heb ik geen ervaring mee maar overweeg ik wel. Ga je dat zelf doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarryH
@Krisp @Sjabba1979 Eerder in het forum was er iemand met 1150kg toegestaan aanhangergewicht.
Maar dat is niet door hyundia goedgekeurd....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krisp
  • Niet online

Krisp

like.no.other

Sjabba1979 schreef op maandag 11 januari 2021 @ 17:37:
[...]

Gefeliciteerd. Kar mag volgens mij helemaal niet met de Ioniq, misschien wel een fietsendrager.
Kijk op je kentekenbewijs of en hoeveel je mag trekken.
Ik heb Michelin Cross Climate. (wel in 18 inch) aanrader. Stil, grip en stuurt nog aardig goed voor een all-season.
Glascoat heb ik geen ervaring mee maar overweeg ik wel. Ga je dat zelf doen?
Nee, dat zou ik dan laten doen. :) Las op een blog dat je er 5% verder mee komt. Gecombineerd met goede banden (ik wacht op tests van de Michelin e.Primacy) hoop ik in de winter meer dan 200km te halen, en in de zomer 260km.
BarryH schreef op maandag 11 januari 2021 @ 17:39:
@Krisp @Sjabba1979 Eerder in het forum was er iemand met 1150kg toegestaan aanhangergewicht.
Maar dat is niet door hyundia goedgekeurd....
Nee, maar Hyundai biedt inmiddels zelf wel een trekhaak voor een fietsendrager aan. Dus een trekhaak an sich gaat niets doen met je garantie. :)

[ Voor 7% gewijzigd door Krisp op 11-01-2021 20:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjabba1979
Krisp schreef op maandag 11 januari 2021 @ 20:49:
[...]

Nee, dat zou ik dan laten doen. :) Las op een blog dat je er 5% verder mee komt. Gecombineerd met goede banden (ik wacht op tests van de Michelin e.Primacy) hoop ik in de winter meer dan 200km te halen, en in de zomer 260km.

[...]

Nee, maar Hyundai biedt inmiddels zelf wel een trekhaak voor een fietsendrager aan. Dus een trekhaak an sich gaat niets doen met je garantie. :)
Ok, maar als je in de winter 200km wil doen en af en toe ene kar trekken denk ik dat je beter een andere auto kan kiezen.
200km in de winter is echt afhankelijk van wel/geen regen. Snelheid, wind en kou. En ik denk dat je het niet heel makkelijk elke keer haalt. Als je hier van afhankelijk bent is het geen pretje denk ik.
Glascoat gaat je geen 5% range opleveren, lijkt mij erg sterk.

En een trekhaak van Hyundai voor een fietsdrager kan maar als jij een kar trekt en er gebeurt iets heb je wel wat uit te leggen/betalen.

En eco banden in de winter raad ik niet aan, die dingen zijn vaak al kneiterhard.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Krisp
  • Niet online

Krisp

like.no.other

Sjabba1979 schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 10:54:
[...]

Ok, maar als je in de winter 200km wil doen en af en toe ene kar trekken denk ik dat je beter een andere auto kan kiezen.
Ik wil het wel, maar het is geen eis. ;) Het zou het verschil uit maken tussen laden op locatie met de granny charger en laden met Fastned. Het is leuk, maar niet onoverkomelijk. En ik was zeker niet van plan om dat met aanhanger te halen. :)
200km in de winter is echt afhankelijk van wel/geen regen. Snelheid, wind en kou. En ik denk dat je het niet heel makkelijk elke keer haalt. Als je hier van afhankelijk bent is het geen pretje denk ik.
Glascoat gaat je geen 5% range opleveren, lijkt mij erg sterk.
Ik heb nu één bron, dus ik laat me graag overtuigen van het tegendeel. :) Heeft iemand anders ook ervaringen?
En een trekhaak van Hyundai voor een fietsdrager kan maar als jij een kar trekt en er gebeurt iets heb je wel wat uit te leggen/betalen.
Niet met de juiste papieren, zie wfveennl in "Het grote Hyundai Ioniq Electric topic"
En eco banden in de winter raad ik niet aan, die dingen zijn vaak al kneiterhard.
Vandaar dat ik ook de test afwacht. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sonicfreak
  • Laatst online: 17:14
Krisp schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 13:31:
[...]

Ik wil het wel, maar het is geen eis. ;) Het zou het verschil uit maken tussen laden op locatie met de granny charger en laden met Fastned. Het is leuk, maar niet onoverkomelijk. En is was zeker niet van plan om dat met aanhanger te halen. :)

[...]

Ik heb nu één bron, dus ik laat me graag overtuigen van het tegendeel. :) Heeft iemand anders ook ervaringen?

[...]

Niet met de juiste papieren, zie wfveennl in "Het grote Hyundai Ioniq Electric topic"

[...]

Ik heb zelf geen glascoating, maar ik denk dat 5% meer range inderdaad onzin is. Ik bedoel de autolak is ook al glad en met glascoating zal het misschien iets gladder worden, maar niet 5% meer range gladder.
Verder rijd ik al 3 jaar de Ioniq 28 kWh en 200 km range in de winter is niet haalbaar als je voornamelijk snelweg rijdt. Ik haal meestal 180 km in de winter en 220 km in de zomer met 90% snelweg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RaymondD
Krisp schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 13:31:
[...]

Ik wil het wel, maar het is geen eis. ;) Het zou het verschil uit maken tussen laden op locatie met de granny charger en laden met Fastned. Het is leuk, maar niet onoverkomelijk. En ik was zeker niet van plan om dat met aanhanger te halen. :)

[...]

[...]

[...]

Mijn Ioniq heeft glascoating (heeft de vorige eigenaar aan laten brengen) Ik kan me niet voorstellen dat dat 5% range verbetering geeft. Ik heb er verder ook nooit zoveel van gemerkt dat het erop zit ofzo..... mijn Ioniq wordt ook gewoon vies net als alle andere auto's die ik gehad heb. Ik heb een GoM van ca. 220km in de zomer en 180km in de winter. Maar dan nog is het sterk afhankelijk van wind en temperatuur en uiteraard rijgedrag. Structureel meer dan 200km in de winter ga je met de Ioniq28 niet halen. In de winter met lage temperaturen, wind en nat wegdek moet je eerder aan 150km denken. Alles wat je meer haalt is mooi meegenomen.

[ Voor 6% gewijzigd door RaymondD op 12-01-2021 15:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonaldPr
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 18:53
RaymondD schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 14:28:
[...]

Mijn Ioniq heeft glascoating (heeft de vorige eigenaar aan laten brengen) Ik kan me niet voorstellen dat dat 5% range verbetering geeft. Ik heb er verder ook nooit zoveel van gemerkt dat het erop zit ofzo..... mijn Ioniq wordt ook gewoon vies net als alle andere auto's die ik gehad heb. Ik heb een GoM van ca. 220km in de zomer en 180km in de winter. Maar dan nog is het sterk afhankelijk van wind en temperatuur en uiteraard rijgedrag. Structureel meer dan 200km in de winter ga je met de Ioniq28 niet halen. In de winter met lage temperaturen, wind en nat wegdek moet je eerder aan 150km denken. Alles wat je meer haalt is mooi meegenomen.
Glascoating blijft niet eeuwig zitten, ik meen iets van 3 maanden, dus het effect is er misschien wel maar de kosten zijn niet mals van een goede coating, het is duur spul.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonaldPr
Het valt me op dat mijn 38 Ioniq bij 100% lading nog gewoon regenereert, mijn Golf deed bij volle lading helemaal niets.

Het lijkt dus dat de Ioniq wat extra capaciteit van de accu gebruikt wanneer hij vol is.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Marc O.
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 08-09 16:32
Goede glascoating, en mits goed aangebracht, blijft zeker een jaar zitten. Dat het extra range oplevert betwijfel ik echter. Zou me zelfs niet eens verbazen als het range kost: Microscopische oneffenheden zorgen voor een stilstaand laagje lucht tussen carrosserie en de langsstromende lucht, waardoor deze niet aan de auto blijft 'plakken'. Om dezelfde reden hebben golfballetjes van die kuiltjes.

Tesla Model 3 LR 2022 | PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarryH
RonaldPr schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 18:25:
Het valt me op dat mijn 38 Ioniq bij 100% lading nog gewoon regenereert, mijn Golf deed bij volle lading helemaal niets.

Het lijkt dus dat de Ioniq wat extra capaciteit van de accu gebruikt wanneer hij vol is.
Bij de 28kWh regenereert de auto ook bij 100% vol. Echter: als je in Oostenrijk bovenop de berg vollaad dan werkt regeneratie tot halverwege de afdaling en dan opeens niet meer :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaymondD
BarryH schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 19:34:
[...]
Bij de 28kWh regenereert de auto ook bij 100% vol. Echter: als je in Oostenrijk bovenop de berg vollaad dan werkt regeneratie tot halverwege de afdaling en dan opeens niet meer :).
Nooit ervaren maar klinkt logisch. Krijg je nog een waarschuwing dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarryH
Nee, maar het is niet heel schokkend. Dus je gaat gewoon het rempedaal (verder) indrukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd

timovd

Voorsprong door techniek

RaymondD schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 20:46:
[...]

Nooit ervaren maar klinkt logisch. Krijg je nog een waarschuwing dan?
De Prius heeft naast een drive ook een B voor break. Nooit gebruikt, maar daarmee zou je meer af moeten remmen op de ICE. Ik weet niet of de Ioniq (plugin) hybride dat heeft, maar met een full electric is zoiets natuurlijk niet mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wfveennl
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20:25
RonaldPr schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 18:25:

Die van mij geeft wel degelijk een melding met volle accu. Als je de stuurflippers gebruikt geeft hij een melding dat regeneratie niet werkt, maar op de stand auto remt hij wel degelijk af als de radar een object in zicht heeft.

LG Therma V Split: binnen : HN091MR; buiten : HU071MR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daemonix
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Het remmen wordt dan niet regeneratief maar met de fysieke rem gedaan.

Tesla Model Y, RWD, Byd Atto 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonaldPr
daemonix schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 09:04:
Het remmen wordt dan niet regeneratief maar met de fysieke rem gedaan.
Ok, ik zal eens kijken of hij dan inderdaad niets regenereert, wel zo veilig als hij dan inderdaad de rem gebruikt. De auto zit vol met slimmigheden, wat wel anders kan vind ik het dopje die je steeds moet verwijderen en terugplaatsen met laden. Die zit bij de Golf in het laadklepje en dat is veel handiger.

Maar dat is natuurlijk geen ramp.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• assje
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23:55
BarryH schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 20:53:
Nee, maar het is niet heel schokkend. Dus je gaat gewoon het rempedaal (verder) indrukken
Om je remmen te ontlasten zou je dan nog je kachel vol gas aan kunnen zetten met de ramen open :+

“The greatest threat to our planet is the belief that someone else will save it.” [quote by Robert Swan, OBE]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarryH
Of het als een goede gelegenheid beschouwen om een keer de roest eraf te krijgen. Ik merkte het op een ca. 500m afdaling waar je continu afdaalde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd

timovd

Voorsprong door techniek

timovd schreef op zaterdag 26 december 2020 @ 11:45:
[...]

Is het mogelijk om alleen de kaarten bij te werken? Ik draai nu ABRP transmitter op de headunit en dat schijnt straks niet meer te kunnen, of om andere apps te installeren.
Vandaag de update uitgevoerd alsvolgt:
  • Factory reset head unit;
  • ABD enabled (system info > update > "191209 firmware trick" > "[24h]+1209-trick" > tuning;
  • (bovenstaande kan ook via app manager)
  • Middels Easy Fire TV tool app manager geinstalleerd;
  • reboot head unit
SD-kaartje (FAT32) gemaakt met de nieuwe software en deze geinstalleerd (duurde een stuk of 10 minuten)
App manager was nog geinstalleerd, dus met long-press settings button kom je in de app manager en vanuit daar kom je in engeneering mode en kun je ABD weer inschakelen.
Nu kun je met de Fire TV tool weer software side loaden.
Ik heb een nieuw 32GB (FAT32) kaartje gebruikt om de maps op te zetten, maar je kunt ook de oude SD-kaart gebruiken. Zet de software en maps wel op een andere kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonaldPr
Net voor het eerst bij Fastned geladen.
Het beginpercentage was 30% en het was 3 graden. De auto had een tijdje stilgestaan en was niet voorverwamd.

De laadsnelheid was max 27 kWh, ik ben bij 66% gestopt. Dus duidelijk een gevalletje coldgate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterZ(on)
RonaldPr schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 19:27:
Het beginpercentage was 30% en het was 3 graden. De auto had een tijdje stilgestaan en was niet voorverwamd.

De laadsnelheid was max 27 kWh, ik ben bij 66% gestopt. Dus duidelijk een gevalletje coldgate.
Zou toch niet moeten. YouTube: Hyundai Ioniq EV - CCS Ladung mit kalter Batterie im Winter

PV 4860 Wp - Zonneboiler - Ventilatie WTW - Panasonic Warmtepomp WH-MDC05F3E5 - Hyundai Ioniq Electric 2017

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WillemI
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22:55
RonaldPr schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 19:27:

Hier recent dezelfde ervaring: in ruim 10 minuten maar 5kWh geladen (30kW) bij soc van ~40% en een temperatuur van rond het vriespunt. Ik had er toen al een ritje van drie kwartier op zitten, maar dat haalt dus niet echt uit.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• pmiddeld
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 16:32
@RonaldPr @WillemI Met de 28 kWh Ioniq nog nooit last van gehad. Dinsdagavond nog geladen na 13 km rijden: binnen een minuut op 60 kW. Max 67 kW.

Hyundai Ioniq Comfort 2017 --> Kona 64 kWh 2020

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SpongeRob
  • Niet online

SpongeRob

Dat is inderdaad het grootste struikelpunt van de 38kWh uitvoering, het snelladen mag eigenlijk niet zo genoemd worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonaldPr
In het menu staat wel accuverzorging, dus koelen of verwarmen. Alleen werkt dat pas wanneer hij aan de lader hangt, dus te laat.

Misschien dat ze dat nog eens aanpassen en misschien kunnen ze de auto softwarematig ook wat sneller laten laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WillemI
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22:55
pmiddeld schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 20:45:
@RonaldPr @WillemI Met de 28 kWh Ioniq nog nooit last van gehad. Dinsdagavond nog geladen na 13 km rijden: binnen een minuut op 60 kW. Max 67 kW.
Ik heb ook een 28. Maar het trage laden was bij een 50kW lader (van Fastned), daar kom ik normaal ook niet veel hoger dan 45kW. Bovenstaande getallen haal ik normaal bij een 150kW ook, nog geen ervaringen in de kou bij een 150kW lader.
Ik ben helaas vergeten om destijds de temperatuur van de accu uit te lezen, ik vermoed dat deze doordat ik een eind bij rond de 0 graden tegen de wind in had gereden eerder verder afgekoeld dan opgewarmd was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd

timovd

Voorsprong door techniek

@WillemI, met een 50kW DC-lader ga je nooit de 50kW halen, de omdat het voltage dan nog te laag ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OerlemA
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20-10 11:18
Ik heb al een aantal keren gemerkt dat mijn thuislaadpunt meer energie in de accu stopt dan eigenlijk zou kunnen. Het hoogste dat ik ooit geladen heb in 1 sessie is 40,5 KWh (registratie laadpunt, maar slimme meter verbruik komt ook op ca. 40 KWh uit). Ik geloof dat ik toen van 6% naar 100% geladen heb. Gisteren van 13% naar 90% geladen en 36,8 KWh geregistreerd. Ik heb voorverwarmen niet standaard aan staan, dus daar kan het ook niet aan liggen. Iemand een idee hoe dit zou kunnen? Ik dacht zelf aan laadverliezen via de kabel/omvormer in de auto, maar kan dat zoveel zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpongeRob
  • Niet online

SpongeRob

De laadverliezen liggen doorgaans rond de 10-12% geloof ik, dus het lijkt correct te zijn.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• revolution-nl
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 22:47

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

pmiddeld schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 20:45:
28kWh Ioniq FTW, wat blijft dit voor een "firstgen" EV toch een enorm goede auto als je deze vergelijkt met recente modellen in dit segment.

Vroemt met EV | 10.000WP | 14kWh Thuisaccu | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS | LG-WH27s Boiler

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sonicfreak
revolution-nl schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 14:33:
[...]

28kWh Ioniq FTW, wat blijft dit voor een "firstgen" EV toch een enorm goede auto als je deze vergelijkt met recente modellen in dit segment.
Ja, helemaal mee eens. Hyundai heeft met de 28 kWh Ioniq een homerun gemaakt. _/-\o_

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• uFx
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22:59

uFx

revolution-nl schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 14:33:
[...]
Weet je wat het ergste is? Mijn lease (Ioniq 28 kWh) loopt eind dit jaar af en ik kan in dezelfde prijsklasse geen betere auto vinden ;( :P

I'm gonna architect a world of pain all over your candy ass

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sonicfreak
uFx schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 15:00:
[...]

Weet je wat het ergste is? Mijn lease (Ioniq 28 kWh) loopt eind dit jaar af en ik kan in dezelfde prijsklasse geen betere auto vinden ;( :P
Misschien de Ioniq 5? Die zou dit jaar moeten komen.

Zie Het grote Hyundai Ioniq 5 topic voor meer informatie.

[ Voor 11% gewijzigd door Sonicfreak op 15-01-2021 15:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uFx

uFx

Sonicfreak schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 15:01:
[...]

Misschien de Ioniq 5? Die zou dit jaar moeten komen.

Zie Het grote Hyundai Ioniq 5 topic voor meer informatie.
Ja, dat is nog mijn enige hoop. Maar met de geruchten dat hij 45k gaat kosten zit hij dus iets boven mijn budget.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17:41

Standeman

Prutser 1e klasse

[...]

Kan je hem niet een jaartje extra leasen?

Dat ga ik wel proberen tegen de tijd dat het zover is, alleen al om die 4% bijtelling.

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• revolution-nl
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 22:47

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

[...]

Kan je hem niet verlengen?
ik denk dat qua aandrijflijn van het PSA eCMP platform (e-208, e-corsa) het beste in de buurt komt qua range en laadsnellheid in kmh, maarja dan ga je wel een segment omlaag en lever je in op binnenruimte en verbruik.

Vroemt met EV | 10.000WP | 14kWh Thuisaccu | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS | LG-WH27s Boiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sonicfreak
Standeman schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 15:08:
[...]

Kan je hem niet een jaartje extra leasen?

Dat ga ik wel proberen tegen de tijd dat het zover is, alleen al om die 4% bijtelling.
Dat kan volgens mij alleen als je nog niet 5 jaar geleased hebt. Die 4% bijtelling is namelijk gewoon 22% - 18% korting gedurende 60 maanden. Na die 60 maanden gaat de bijtelling van 22% gelden.
Bron: mijn vader die een 14% bijtelling auto had en na 5 jaar lease even een paar maanden verlengd moest worden vanwege wachten op levering nieuwe auto. Hij ging toen 25% bijtelling betalen voor die paar maanden.

Zie https://www.leaseblog.nl/...eerste-60-maanden-en-dan/ en https://vwg.nl/wp-content...lling-ingaande-2017-2.pdf

[ Voor 9% gewijzigd door Sonicfreak op 15-01-2021 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17:41

Standeman

Prutser 1e klasse

Sonicfreak schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 15:29:
[...]

Dat kan volgens mij alleen als je nog niet 5 jaar geleased hebt. Die 4% bijtelling is namelijk gewoon 22% - 18% korting gedurende 60 maanden. Na die 60 maanden gaat de bijtelling van 22% gelden.
Bron: mijn vader die een 14% bijtelling auto had en na 5 jaar lease even een paar maanden verlengd moest worden vanwege wachten op levering nieuwe auto. Hij ging toen 25% bijtelling betalen voor die paar maanden.

Zie https://www.leaseblog.nl/...eerste-60-maanden-en-dan/ en https://vwg.nl/wp-content...lling-ingaande-2017-2.pdf
Ah, na vijf jaar houdt het inderdaad op. Ik was uitgegaan van de standaard 4 jaar periode.

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarryH
@uFx Als je 60 maanden dan om zijn, dan is ws. de goedkoopste ID3 een alternatief of, nog beter een 2019 28kW Ioniq die nog ergens rondhangt (bij dealer of secondhand lease)

b.v.
https://www.hyundaiwitten...excl-btw-used-amersfoort/
4% bijtelling - pas 18km gereden (dus nieuw)

[ Voor 32% gewijzigd door BarryH op 15-01-2021 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uFx

uFx

Ik kan hem nog een kleine periode verlengen (en dan zit ik inderdaad op de 5 jaar). Het probleem is echter dat ik het liefste dit jaar een andere auto zou kiezen vanwege de 12% bijtelling. De jaren daarna zit het op 16%.

Maar eigenlijk zou je toch verwachten dat er na 5 jaren toch iets beters te vinden moet zijn tegen ongeveer dezelfde prijsklasse (of iets duurder). Nu heb ik eigenlijk het gevoel dat ik er op achteruit ga.

@BarryH de ID3 is inderdaad een alternatief. Nog niet heel erg ingedoken maar ik denk wel dat je dan een klasse achteruit ga qua comfort en kwaliteit. Daar krijg je wel wat meer range voor terug uiteraard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sonicfreak
uFx schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 15:41:
Ik kan hem nog een kleine periode verlengen (en dan zit ik inderdaad op de 5 jaar). Het probleem is echter dat ik het liefste dit jaar een andere auto zou kiezen vanwege de 12% bijtelling. De jaren daarna zit het op 16%.

Maar eigenlijk zou je toch verwachten dat er na 5 jaren toch iets beters te vinden moet zijn tegen ongeveer dezelfde prijsklasse (of iets duurder). Nu heb ik eigenlijk het gevoel dat ik er op achteruit ga.

@BarryH de ID3 is inderdaad een alternatief. Nog niet heel erg ingedoken maar ik denk wel dat je dan een klasse achteruit ga qua comfort en kwaliteit. Daar krijg je wel wat meer range voor terug uiteraard.
Heb je al gedacht aan de Aiways U5? Die is voor 40k te krijgen en is best behoorlijk uitgerust. Ook een stuk ruimer dan de Ioniq.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarryH
Met gratis china-big-brother ingebouwd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CopyCatz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:29
Sonicfreak schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 15:43:
[...]

Heb je al gedacht aan de Aiways U5? Die is voor 40k te krijgen en is best behoorlijk uitgerust. Ook een stuk ruimer dan de Ioniq.
De review al gezien? YouTube: Review | Aiways U5 | Kwestie van je prioriteiten (NIET) op orde hebben De U5 is wel de slechtste keuze die je nu kan maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sonicfreak
BarryH schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 15:49:
Met gratis china-big-brother ingebouwd?
Ja, het is Chinese auto, maar je vergeet dat China heel veel EV's bouwt. Let maar op, de Chinese EV's beginnen nu steeds meer in het westen op de markt te komen en gaan nog wel een verschil maken denk ik.
Kijk ook maar eens naar MG en Xpeng.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sonicfreak
Nee, die had ik nog niet gezien. Die ga ik straks eens rustig bekijken.
Ik dacht dat het wel een goede auto was. My bad.
Maar de MG ZS EV is ook van Chinese makelij en is wel goed.

[ Voor 6% gewijzigd door Sonicfreak op 15-01-2021 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonaldPr
De Ioniq 38 kWh is op het laden na op veel punten verbeterd dus zeker ook de moeite waard lijkt me.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Herman Bes
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 22-01-2021
Van de week binnenziiten beu en een rondrit door Nederland gemaakt 666 km zes keer geladen nooit onder de 67 kw gekomen bij 175 kw laders steeds 20 a 25 min geladen nergens problemen gehad met laden en 9 uur onderweg geweest .
Nederland is een topland om met ev te rijden. Friesland, Drenthe, Overijssel Gelderland, Brabant,Zeeland zuid Holland noord Holland mag dus zeggen dat een rondje Nederland met gemak te doen is . Anders dan frankrijk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tesla3
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 24-01-2024
Als je niks nuttigs te melden hebt, reageer dan niet.

[ Voor 85% gewijzigd door deepbass909 op 16-01-2021 14:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjabba1979
Sonicfreak schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 15:52:
[...]

Nee, die had ik nog niet gezien. Die ga ik straks eens rustig bekijken.
Ik dacht dat het wel een goede auto was. My bad.
Maar de MG ZS EV is ook van Chinese makelij en is wel goed.
Polestar is ook chinees toch.
Vind ik hele mooie dingen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tesla3
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 24-01-2024
Sjabba1979 schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 14:13:
[...]

Polestar is ook chinees toch.
Vind ik hele mooie dingen...
En inmiddels alle in de EU geleverde Model 3's...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarryH
Iemand met een 28kWh (2016-2019) versie die ervaring heeft met 205/60R16 winterbanden? En sneeuwkettingen?
Mijn winterbanden zijn bijna "op" (~4mm) na 49k km en ik las dat de 38kWh versie 205/60R16 heeft (en er op het oog hetzelfde uitziet)

Lijkt me toch weer ietsje zuiniger rijden, al was het maar op bandenslijtage.

Negatief punt zal zijn dat de auto 1cm hoger komt te staan, dus luchtweerstand neemt wat toe :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pmiddeld
Sinds gisteren geeft EVNotify bij mijn Ioniq28 bij State of Health 96% aan. Vorige week en altijd daarvoor was het 100%. Ik heb nu 141.000 km op de teller staan. Iemand anders al een daling van de SOH gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterZ(on)
pmiddeld schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 11:11:
Sinds gisteren geeft EVNotify bij mijn Ioniq28 bij State of Health 96% aan. Vorige week en altijd daarvoor was het 100%. Ik heb nu 141.000 km op de teller staan. Iemand anders al een daling van de SOH gezien?
Benieuwd of je dan bij een SoC van 100% nog regen hebt? Zal eens kijken wat die bij mij aangeeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BarryH schreef op zondag 17 januari 2021 @ 11:55:
Negatief punt zal zijn dat de auto 1cm hoger komt te staan, dus luchtweerstand neemt wat toe :(
Aan de andere kant zit je bumper ook een centimeter hoger bij de drempel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd

timovd

Voorsprong door techniek

@BarryH , waarom niet voor 195 banden? Met een wang van 60% is de diameter alsnog iets groter, maar is het verschil kleiner en wellicht compenseert dat het hogere verbruik ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motorfret
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 17-10 17:29
De lease van mijn Ioniq loopt ook over niet al te lange tijd af en ben ook op zoek.
Al proefgereden in diverse modellen en de Peugeot e-2008 beviel hierin goed/het beste, maar was wel een stuk duurder.

WAS een stuk duurder, want sinds gisteren is de prijs van deze auto (ook qua (private) lease) ineens €4000 goedkoper geworden.

24,75kW solar, Hyundai Ioniq 5., Panasonic 12kw J-monobloc WP met 400L SWW en 300L buffer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pmiddeld
@Motorfret Dat is óf een spectaculaire prijsdaling vanuit Peugeot, óf een illegale manier van prijsopgave waarin de aankoopsubsidie verwerkt is....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motorfret
Is een gewone prijsdaling.

De e-2008 doet het best OK in autoreviews, waar hij vaak met de Kona en ID3 vergeleken wordt, maar dan viel hij af door zijn prijs.
Nu is hij opeens aantrekkelijker.
(en de Opel Mokka-e en Citroen e-C4 (zelfde platform) waren ook al een stuk lager geprijsd)

24,75kW solar, Hyundai Ioniq 5., Panasonic 12kw J-monobloc WP met 400L SWW en 300L buffer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K-Jay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:26

K-Jay

Klaas Jan

Jvmm schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 14:33:
Bij langzaam optrekken en afremmen hoor ik tussen de 10 en 30 km/h ook een licht ratelend geluid. De dealer doet er niks aan. Iemand hiermee bekend?
Ik heb precies dit probleem nu met mijn Ioniq (2020). Heb jij hier destijds nog een oplossing voor gevonden?

Beter remmen=sneller racen: loadcellmod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daemonix
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Motorfret schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 16:10:
Is een gewone prijsdaling.

De e-2008 doet het best OK in autoreviews, waar hij vaak met de Kona en ID3 vergeleken wordt, maar dan viel hij af door zijn prijs.
Nu is hij opeens aantrekkelijker.
(en de Opel Mokka-e en Citroen e-C4 (zelfde platform) waren ook al een stuk lager geprijsd)
De e-2008 heeft een beroerd bereik vergeleken met een Kona. Vraag mijn buurman maar, die heeft er 1.

Tesla Model Y, RWD, Byd Atto 3

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jvmm
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 11-07-2022
K-Jay schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 18:55:
[...]

Ik heb precies dit probleem nu met mijn Ioniq (2020). Heb jij hier destijds nog een oplossing voor gevonden?
Nee helaas, ga binnenkort nog eens bij Goldcar langs, moet dan wel de auto achterlaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motorfret
daemonix schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 19:35:
[...]

De e-2008 heeft een beroerd bereik vergeleken met een Kona. Vraag mijn buurman maar, die heeft er 1.
het is idd verhoudingsgewijs een slecht bereik.
Maar vind het wel een mooie auto. (en de Kona vind ik echt lelijk)
Als ik dan de private lease prijzen tegen elkaar afzet, is het wel een van de weinige auto's die (nu) in dezelfde klasse zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wian
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Is er ergens een overzicht van de verschillen tussen de modeljaren 2016-2017-2018-2019 voor het premium model? Vooral de verschillen tussen het 2017 en 2018 premium model.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RaymondD
wian schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 18:52:
Is er ergens een overzicht van de verschillen tussen de modeljaren 2016-2017-2018-2019 voor het premium model? Vooral de verschillen tussen het 2017 en 2018 premium model.
Exacte verschillenlijst ken ik zo niet. Eerder in dit topic wel één en ander over te vinden. Belangrijkste verschil tussen MY17 en MY18/19 premium was de toevoeging van de stoelventilatie. Daarnaast is het blackpack op een gegeven moment standaard geworden. Velen hebben een blackpack als optie maar dan is het logo voorop nog grijs van binnen. Bij de af-fabriek blackpacks is het logo ook met zwart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wian
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Ik ga binnenkort een proefrit maken met een 2e hands premium Ioniq uit 2018 (MY2017). Waar moet ik op letten? Ik neem een OBD2 dongle mee met EVnotify om een idee te krijgen van de accu. Hebben jullie nog tips waar ik op moet letten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spiller
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 05-09 23:14
Een Ioniq EV moet elke 15k een beurt anders kan je garantie vervallen.
Controleer of het stuur niet raar doet als je de lane assist uit hebt staan. Mag niet plakkerig aanvoelen.
Remmen kunnen roesten als je ze niet gebruikt. Kun je horen of zien.

Verder super autootje, gaat weinig aan kapot.

Ioniq 5 P45

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• timovd

timovd

Voorsprong door techniek

Spiller schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 16:01:
...

@wian, doe de ramen open en zet VESS (links van je stuur) uit om rare geluiden te horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jvmm
VmarcV schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 19:40:
Na 23.000 km had ik een licht kloppend/ratelend geluidje bij het remmen / regenereren. In de garage niks gevonden, maar om zeker te zijn terug binnen doen in april en dan gaan ze de " versnellingsbak" eruit halen om zeker niks over het hoofd te zien. Ben benieuwd. Heeft er hier al iemand hetzelfde geluidje / probleem gehad ?
Ik heb een soortgelijk geluid, ook bij langzaam optrekken tussen de 10 en 30 kmh.
Is het euvel verholpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:05

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Spiller schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 16:01:
Een Ioniq EV moet elke 15k een beurt anders kan je garantie vervallen.
Controleer of het stuur niet raar doet als je de lane assist uit hebt staan. Mag niet plakkerig aanvoelen.

Nou, bij mij blijft de linker knipperlichthendel hangen. Springt niet meer automatisch terug na de bocht. Zoiets heb ik nog nooit gehad.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjabba1979
Positief bericht van mij. Ik had soms last van de sticky steering zoals eerder gemeld.
Gebracht met klacht. Toen ik hem ophaalde kreeg ik te horen dat er een stuurhuis besteld is.
Ik dacht dat ik zou worden afgescheept omdat het soms voorkomt, en meestal niet gelukkig. Maar de keren dat het er is is het vervelend en tot op zekere hoogte link omdat je een correctie moet maken.

Vorige week gebracht voor vervangen en nog even de monteur gesproken, die had de diagnose niet gedaan maar wel het oude onderdeel vastgehad. Niet het stuurhuis maar de stang van de stuurkolom. Die is vervangen.
Oude had ook wat weerstand toen die eruit was en gedraaid werd, hij voelde dat die niet lekker soepel liep.

Nu heb ik geen plakkend stuur in middenstand meer gehad (maargoed hiervoor ook wel eens enkele weken niet gehad). Maar ik merk ook dat bij bochten (vlotte bochten) hij fijner stuurt. Meer gevoel/communicatie.

Netjes verholpen. Alelen als er hetzelfde onderdeel in zit dan zou ik dit over 2 jaar weer hebben..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarryH
@zonoskar ergens een plastic nokje afgebroken? lijkt me nog fabrieksgarantie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VmarcV
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 18:17
Jvmm schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 14:14:
[...]

Ik heb een soortgelijk geluid, ook bij langzaam optrekken tussen de 10 en 30 kmh.
Is het euvel verholpen?
De GDU werd vervangen, in het begin dacht ik dat het opgelost was maar even later hoorde ik het geluid opnieuw, ben nu blijven verder rijden en heb nu 46.000km. Het geluid is enkel bij langzaam rijden en/of remmen. Het zou ook een soort turbulentie kunnen zijn denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jvmm
VmarcV schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 23:31:
[...]

De GDU werd vervangen, in het begin dacht ik dat het opgelost was maar even later hoorde ik het geluid opnieuw, ben nu blijven verder rijden en heb nu 46.000km. Het geluid is enkel bij langzaam rijden en/of remmen. Het zou ook een soort turbulentie kunnen zijn denk ik.
Bij mijn Ioniq 2020 is het echt een ratelend geluid, vergelijkbaar met een ratel in een tafelventilator, dat lijkt niet op turbulentie. De GDU is de versnellingsbak?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K-Jay

K-Jay

Klaas Jan

Ik heb dat geluid dus ook. Het valt me wel op dat het er niet altijd is. Dan denk je dus dat je er vanaf bent, maar bij de volgende rit ratelt-ie weer :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jvmm
K-Jay schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 11:50:
Ik heb dat geluid dus ook. Het valt me wel op dat het er niet altijd is. Dan denk je dus dat je er vanaf bent, maar bij de volgende rit ratelt-ie weer :/
Al bij de dealer geweest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K-Jay

K-Jay

Klaas Jan

Jvmm schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 11:52:
[...]

Al bij de dealer geweest?
Nog niet, binnenkort is het tijd voor de eerste reguliere onderhoudsbeurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RKD
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:47

RKD

Bij mij komt hij ook voor in een 38kwh. tussen de 10-50 km/u, een licht schurend/ruisend geluid. Hard remmen in zijn N of bochten vs rechtdoor maakt geen verschil.

Wil binnenkort naar de garage.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VmarcV
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 18:17
Jvmm schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 10:38:
[...]

Bij mijn Ioniq 2020 is het echt een ratelend geluid, vergelijkbaar met een ratel in een tafelventilator, dat lijkt niet op turbulentie. De GDU is de versnellingsbak?
Inderdaad Gear Drive Unit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sonicfreak
Als ik het zo lees, lijkt het erop dat het ratelend geluid alleen bij de 38 kWh versie voorkomt. Of is er ook iemand met een 28 kWh versie die hetzelfde probleem heeft?
Ik heb zelf gelukkig geen last van een ratelend geluid met de 28 kWh versie, ook niet bij lage snelheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjabba1979
Accu is actief gekoeld met een fan toch? Misschien dat die vervuilt is/ uit balans of aanloopt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjabba1979
Hoe laad de 12v accu eigenlijk? MOet er dan echt gereden worden of is motor een tijdje aan voldoende?
Vandaag had ik de verwarming aangezet maar niet goed opgelet en dus de 12v leeg, met jumpstarter aan nu vraag ik me af of ik een stuk moet rijden of hem gewoon tijdje aan kan zetten.

En als ik aan een nieuwe accu toe ben, zijn er nog tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarryH
Volgens mij laad de accu ook bij als je auto gewoon lang ongebruikt staat. Pas gelegen knipperde het meest linkse blauwe lampje van de 3 (van binnenuit gezien) terwijl de auto uit was en niet aan de laadpaal stond. volgens mij betekent dat "12V accu wordt bijgeladen"

Pagina: 1 ... 97 ... 196 Laatste