Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjabba1979
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 19-10 14:22
Duh, ik check net EVnotify en daar zie ik 14,5 staan als de motor aan staat, dus dan laadt hij bij...
Automatisch bijladen staat aan maar als je hem op contact zet met alles aan dan trekt hij wel 12v leeg, ik lette niet goed op.

Vraag blijft wel staan of er mensen zijn met ervaring met een nieuwe accu, ze gaan regelmatig maar 3 jaar mee en de mijne is nu plat geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarryH
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 13:16
@Sjabba1979 als je een AGM of GEL accu koopt dan gaat die ws. langer mee. Die mogen nl. verder ontladen worden dan een loodaccu. Kosten ook wel 2-3x zoveel. Je kan eens kijken bij victron of amperewinkel.nl.

5670PV op OzOOO, 5640PV op WnWWW, 3150PV op muur op ZZZW, vloerisolatie, HR++,dakisolatie, PANA 9Jmonoblock WP, Ioniq EV 2017

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomic
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:37

tomic

Smexylittlebabe!

K-Jay schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 18:55:
[...]

Ik heb precies dit probleem nu met mijn Ioniq (2020). Heb jij hier destijds nog een oplossing voor gevonden?
Apart, ik heb het ook, maar dacht dat het normaal was?

Toch maar een weblog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online

timovd

Voorsprong door techniek

BarryH schreef op zondag 31 januari 2021 @ 12:30:
Volgens mij laad de accu ook bij als je auto gewoon lang ongebruikt staat. Pas gelegen knipperde het meest linkse blauwe lampje van de 3 (van binnenuit gezien) terwijl de auto uit was en niet aan de laadpaal stond. volgens mij betekent dat "12V accu wordt bijgeladen"
Dan moet dat wel aan staan in het menu (via knopje op je stuurwiel). Standaard staat dat aan, zodat de 12V accu oplaadt als de spanning te laag wordt.

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjabba1979
timovd schreef op zondag 31 januari 2021 @ 16:33:
[...]

Dan moet dat wel aan staan in het menu (via knopje op je stuurwiel). Standaard staat dat aan, zodat de 12V accu oplaadt als de spanning te laag wordt.
Staat bij mij ook aan, maar als je de auto op contact zet zonder te starten kan je wel de accu leegtrekken.

@BarryH Thanks voor de tip. Ik kijk het even aan hoe die zich houd, normaal rijd ik elke dag een flink stuk maar heb ook een odb dongle en ga een dashcam ophangen dus ene upgrade met accu is mooi.
In de scooter heb ik ook een agm accu gedaan, die staat ook lang stil soms.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd
  • Nu online

timovd

Voorsprong door techniek

@Sjabba1979 op de OBD-poort zit continu stroom, dus als je de dongle er in laat zitten, druppelt je accu sneller leeg.

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarryH
Hangt van de obd2 dongle af. sommige schakelen uit als er via bluetooth geen data meer wordt uitgevraagd.

5670PV op OzOOO, 5640PV op WnWWW, 3150PV op muur op ZZZW, vloerisolatie, HR++,dakisolatie, PANA 9Jmonoblock WP, Ioniq EV 2017

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjabba1979
timovd schreef op zondag 31 januari 2021 @ 18:29:
@Sjabba1979 op de OBD-poort zit continu stroom, dus als je de dongle er in laat zitten, druppelt je accu sneller leeg.
Ja maar als hij op automatisch bijladen staat is dat denk ik geen probleem.
Ik had nu het contact aangezet en verwarming om te ontdooien, maar niet goed opgelet want dat moet je met de motor aan doen, anders is die dus zo leeg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Heath
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 30-09 11:08
Sjabba1979 schreef op zondag 31 januari 2021 @ 12:11:
Hoe laad de 12v accu eigenlijk? MOet er dan echt gereden worden of is motor een tijdje aan voldoende?
Vandaag had ik de verwarming aangezet maar niet goed opgelet en dus de 12v leeg, met jumpstarter aan nu vraag ik me af of ik een stuk moet rijden of hem gewoon tijdje aan kan zetten.

En als ik aan een nieuwe accu toe ben, zijn er nog tips?
Ik heb hierover wisselende berichten gehoord van de Hyundai dealer. Laatst toevallig drie keer binnen 1 week gestaan met een auto die nergens op reageerde omdat de 12V leeg was, iedere keer was de reddingsdienst van Hyundai iets anders van mening.

De eerste zei dat ik ook echt moest gaan rijden, een goed half uur.
De tweede zei dat ik de auto op contact kon laten staan (volledig aan, je moet de auto in D kunnen zetten zeg maar).
De derde zei dat ik de auto moest aansluiten op het laadpunt wil ik de 12V laten laden.

Heb het allemaal geprobeerd en allemaal lijkt het ook de 12V bij te hebben geladen doen. Hoewel de issues pas echt weg waren nadat ik de auto 1 uur voor de deur op contact aan had laten staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjabba1979
Heath schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 11:02:
[...]

Ik heb hierover wisselende berichten gehoord van de Hyundai dealer. Laatst toevallig drie keer binnen 1 week gestaan met een auto die nergens op reageerde omdat de 12V leeg was, iedere keer was de reddingsdienst van Hyundai iets anders van mening.

De eerste zei dat ik ook echt moest gaan rijden, een goed half uur.
De tweede zei dat ik de auto op contact kon laten staan (volledig aan, je moet de auto in D kunnen zetten zeg maar).
De derde zei dat ik de auto moest aansluiten op het laadpunt wil ik de 12V laten laden.

Heb het allemaal geprobeerd en allemaal lijkt het ook de 12V bij te hebben geladen doen. Hoewel de issues pas echt weg waren nadat ik de auto 1 uur voor de deur op contact aan had laten staan.
Ik heb hem maar aan de acculader gehangen. Just to be sure, auto is uit 2018 en een nieuwe bosch accu kost kleine 60,-. Maar probeer het even zo en anders maar die van Bosch erin, voor 60,- geen geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daemonix
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Het lijkt me dat het automatisch oplaad mechanisme niet werkt...

Tesla Model Y, RWD, Byd Atto 3

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• orillion
  • Registratie: April 2006
  • Nu online
daemonix schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 14:30:
Inderdaad. Ik zie mijn auto regelmatig de 12V accu opladen als hij losgekoppeld op de oprit staat. Gebruik hem dan weken niet. Als de instellingen goed staan kan die dus nooit zomaar leeglopen.
Bij eerste gebruik na zo’n lange tijd krijg ik netjes een melding dat de accu is bijgeladen tijdens stilstand.

Overigens is het bijladen iets wat eens per 2 (?) dagen wordt gedaan. Als je dongel dus flink stroom gebruikt is dat te laat en is ie gewoon leeg.

[ Voor 13% gewijzigd door orillion op 02-02-2021 19:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjabba1979
daemonix schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 14:30:
Ik weet niet wie je bedoelt maar bij mij werkt het prima.
Ik zie het regelmatig vermeld worden en de accu was leeg voor de reden die ik eerder beschreven heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EVBert
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 19-10 16:38
Er is een update van de Bluelink app, versie 1.5.7. Bug fixes and improvements. Ik zie geen verschillen ...

BYD Atto 3 Skiwhite

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EVBert
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 19-10 16:38
EVBert schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 10:25:
Er is een update van de Bluelink app, versie 1.5.7. Bug fixes and improvements. Ik zie geen verschillen ...
Bij nader inzien: na openen duur het een aantal seconden voordat de app reageert op input (refresh bijvoorbeeld).

BYD Atto 3 Skiwhite

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wfveennl
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20-10 18:58
Vraag voor de BlueLink app medegebruikers.

Tegenwoordig lukt het niet meer om een bestemming naar de auto te sturen via de app. Of liever gezegd het versturen lukt wel en ik krijg een melding dat de bestemming is verzonden en dat ik in de lijst van ontvangen bestemmingen in de auto moet controleren.

Maar ja in welk menu ik ook zoek ik zie geen lijst met ontvangen bestemmingen. In de oude versie van de firmware kreeg je altijd een pop-up met de ontvangen bestemming. Eerlijk gezegd vind ik de "nieuwe" firmware nog steeds bagger. Dat geldt ook voor de spraakherkenning. In de vorige versie van de firmware kon ik gewoon inspreken "Navigeer naar...." en dat werkte meestal feilloos, nu moet je eerst alles opzoeken. In de oude versie sprak in "Routebegeleiding annuleren" en dat werkte perfect, nu krijg ik een melding dat de opdracht niet herkent wordt.
Geef mij de oude versie maar weer terug of zie ik wat over het hoofd...?

LG Therma V Split: binnen : HN091MR; buiten : HU071MR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Re_BH_24
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 07-10 16:47
wfveennl schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 11:25:
Vraag voor de BlueLink app medegebruikers.

Tegenwoordig lukt het niet meer om een bestemming naar de auto te sturen via de app. Of liever gezegd het versturen lukt wel en ik krijg een melding dat de bestemming is verzonden en dat ik in de lijst van ontvangen bestemmingen in de auto moet controleren.

Maar ja in welk menu ik ook zoek ik zie geen lijst met ontvangen bestemmingen. In de oude versie van de firmware kreeg je altijd een pop-up met de ontvangen bestemming. Eerlijk gezegd vind ik de "nieuwe" firmware nog steeds bagger. Dat geldt ook voor de spraakherkenning. In de vorige versie van de firmware kon ik gewoon inspreken "Navigeer naar...." en dat werkte meestal feilloos, nu moet je eerst alles opzoeken. In de oude versie sprak in "Routebegeleiding annuleren" en dat werkte perfect, nu krijg ik een melding dat de opdracht niet herkent wordt.
Geef mij de oude versie maar weer terug of zie ik wat over het hoofd...?
Ik had dit probleem na de firmware updat dagenlang, gek werd ik er van.

afijn: Je moet dus op je homescherm, op je naam klikken en daar kiezen voor bluelink apparaat koppeling of bluelink activeren, iets in die richting. Zoek het niet te diep. Het is echt heel simpel maar het heeft mij dagen gekost voordat ik erachter was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sonicfreak
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14:49
Even een cross post vanuit het Elektrische auto's topic.

https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/65985178

Na alle verhalen hier over problemen met de 12V accu vond ik dit wel interessant. Tesla gaat voor de Model S en X facelift een 12V Li-ion accu gebruiken. Wat mij opviel in het nieuwsbericht is dat de 2017 Ioniq PHEV blijkbaar ook al een 12V Li-ion accu heeft. Vreemd genoeg heeft de Ioniq EV een loodaccu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterZ(on)
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 14:52
Sonicfreak schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 11:53:
Even een cross post vanuit het Elektrische auto's topic.

https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/65985178

Na alle verhalen hier over problemen met de 12V accu vond ik dit wel interessant. Tesla gaat voor de Model S en X facelift een 12V Li-ion accu gebruiken. Wat mij opviel in het nieuwsbericht is dat de 2017 Ioniq PHEV blijkbaar ook al een 12V Li-ion accu heeft. Vreemd genoeg heeft de Ioniq EV een loodaccu.
Ik weet niet of je zo'n accu zomaar in de Ioniq kan plaatsen, volgens mij gaat het laden anders dan bij een loodaccu.

PV 4860 Wp - Zonneboiler - Ventilatie WTW - Panasonic Warmtepomp WH-MDC05F3E5 - Hyundai Ioniq Electric 2017

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sonicfreak
PeterZ(on) schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 12:09:
[...]

Ik weet niet of je zo'n accu zomaar in de Ioniq kan plaatsen, volgens mij gaat het laden anders dan bij een loodaccu.
Dat begrijp ik, het was ook niet mijn bedoeling om dat te doen. Sowieso niet want het is een leaseauto.
Maar het verbaasde mij dat Hyundai wel een Li-ion in de plug-in Ioniq heeft geplaatst, maar dus niet in de Electric.
Ik ben benieuwd wat daar de reden van is want als het in de plug-in versie kon dan zou het met wat aanpassingen ook in de Electric mogelijk moeten zijn. Dan had dat gewoon vanuit de fabriek geleverd kunnen worden, net zoals dat blijkbaar bij de plug-in versie is gebeurd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PeterZ(on)
Sonicfreak schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 12:51:
[...]

Dat begrijp ik, het was ook niet mijn bedoeling om dat te doen. Sowieso niet want het is een leaseauto.
Maar het verbaasde mij dat Hyundai wel een Li-ion in de plug-in Ioniq heeft geplaatst, maar dus niet in de Electric.
Ik ben benieuwd wat daar de reden van is want als het in de plug-in versie kon dan zou het met wat aanpassingen ook in de Electric mogelijk moeten zijn. Dan had dat gewoon vanuit de fabriek geleverd kunnen worden, net zoals dat blijkbaar bij de plug-in versie is gebeurd.
Ah ok, maar een waarschuwing kan denk ik geen kwaad, je weet maar nooit of iemand die er zomaar in stopt. :)

De reden zal wel de kostprijs zijn denk ik maar het zou denk ik wel beter zijn als ze die ook in de Electric zouden doen. Gelukkig nog geen problemen met de 12V accu, wordt ook gewoon opgeladen als die stil staat, zag een keer de blauwe indicator oplichten.

PV 4860 Wp - Zonneboiler - Ventilatie WTW - Panasonic Warmtepomp WH-MDC05F3E5 - Hyundai Ioniq Electric 2017

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sonicfreak
PeterZ(on) schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 13:14:
[...]

Ah ok, maar een waarschuwing kan denk ik geen kwaad, je weet maar nooit of iemand die er zomaar in stopt. :)

De reden zal wel de kostprijs zijn denk ik maar het zou denk ik wel beter zijn als ze die ook in de Electric zouden doen. Gelukkig nog geen problemen met de 12V accu, wordt ook gewoon opgeladen als die stil staat, zag een keer de blauwe indicator oplichten.
Ik heb gelukkig ook nog geen issues gehad met de 12V accu. Ik zie ook regelmatig dat die opgeladen wordt als die stil staat en niet aan de laadpaal. Dan zie ik inderdaad het middelste blauwe lampje knipperen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BarryH
Wellicht dat de beste voorzorgsmaatregel nog is om niet met contact uit/klima aan in de auto te zitten. Dan gewoon altijd in de "rijstand (groene autotje)" zetten op de P.

Kan de accu niet ver leeg raken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjabba1979
BarryH schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 13:38:
Wellicht dat de beste voorzorgsmaatregel nog is om niet met contact uit/klima aan in de auto te zitten. Dan gewoon altijd in de "rijstand (groene autotje)" zetten op de P.

Kan de accu niet ver leeg raken.
Dat deed ik mis in alle hectiek van het moment. Dan is die dus wel leeg als je denkt ff de auto te verwarmen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wfveennl
Re_BH_24 schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 11:44:
[...]

Ik had dit probleem na de firmware updat dagenlang, gek werd ik er van.

afijn: Je moet dus op je homescherm, op je naam klikken en daar kiezen voor bluelink apparaat koppeling of bluelink activeren, iets in die richting. Zoek het niet te diep. Het is echt heel simpel maar het heeft mij dagen gekost voordat ik erachter was.
Bedankt voor je reactie. Maar als ik de account wil koppelen in de auto krijg ik een melding: "Deze functie is niet beschikbaar zolang de service is uitgeschakeld. Activeer de service in uw Blue Link app."

En ik maar zoeken maar ik nergens iets vinden over het koppelen van een account, heb dit dan ook bij de hand gehad en hoe heb je dit opgelost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Re_BH_24
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 07-10 16:47
wfveennl schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 11:33:
[...]

Bedankt voor je reactie. Maar als ik de account wil koppelen in de auto krijg ik een melding: "Deze functie is niet beschikbaar zolang de service is uitgeschakeld. Activeer de service in uw Blue Link app."

En ik maar zoeken maar ik nergens iets vinden over het koppelen van een account, heb dit dan ook bij de hand gehad en hoe heb je dit opgelost?
Ik had echt exact hetzelfde. Je moet het niet in de app zoeken.
Het nieuwe homescherm( dat zwarte) daar klik je linksboven op je naam. in dat menu moet je zijn.
Mocht het je niet lukken zal ik eens kijken in de auto vanavond,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wfveennl
Re_BH_24 schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 12:31:
[...]

Ik had echt exact hetzelfde. Je moet het niet in de app zoeken.
Het nieuwe homescherm( dat zwarte) daar klik je linksboven op je naam. in dat menu moet je zijn.
Mocht het je niet lukken zal ik eens kijken in de auto vanavond,
Ik begrijp wat je bedoeld, maar zoals ik al aangaf, in de auto heb ik de optie gevonden om te koppelen, maar dan krijg ik dus deze melding: Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2kOWZ6XGo1r4RrGAIohjZbMMon8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9cXBQ2zM0uoSvbpDVMkxAm4m.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philos31
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20-10 21:36
Heeft er iemand goede ervaringen met een Hyundai dealer ergens in midden nederland?
Ik moet binnenkort met mijn 2018 Ioniq voor een "beurt" maar ik heb zwaar het vermoeden dat mijn gasveren van mijn achterklep niet werken zoals ze zouden moeten doen. Ik moet de klep met behoorlijke kracht omhoog duwen, hij blijft dan wel staan.
Maar Dirk Barten kom ik niet meer (jaren geleden echt getild daar), de dealer in Rotterdam (Noteboom) waar ik de auto 2e hands gekocht heb en waar hij in onderhoud is geweest heeft de eerste beurt in ieder geval niets gedaan, en de afleverbeurt (die ik als korting kreeg) is ook niets uitgevoerd. (Direct na thuiskomst het interieur filter eruit gehaald en daar zat voor 2 jaar dode beesten in) en de navigatie was nog nooit geupdate.

Ik heb dus weinig zin om 120/150 euro uit te geven aan een bedrijf wat niets doet. Ik wil een goede dealer, dus... iemand tips?

BMW C-Evolution LR, Skoda Enyaq iV80 Sportline, 7200Wp 27KwH thuisbatterij (zelfbouw) , 7x Daikin l/l warmtepomp, Homeautomation by Homey

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PeterZ(on)
Philos31 schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 19:35:
de dealer in Rotterdam (Noteboom) waar ik de auto 2e hands gekocht heb en waar hij in onderhoud is geweest heeft de eerste beurt in ieder geval niets gedaan, en de afleverbeurt (die ik als korting kreeg) is ook niets uitgevoerd. (Direct na thuiskomst het interieur filter eruit gehaald en daar zat voor 2 jaar dode beesten in) en de navigatie was nog nooit geupdate.
Ik had dezelfde ervaring daar, ook een afleverbeurt als korting en had niet het idee dat er wat gedaan was. Later kwam ik er ook nog achter dat het interieurfilter er volgens mij al sinds nieuw in zat.

Na een jaar dus ook niet meer terug gegaan voor een beurt maar wat dichterbij naar een dealer in Waddinxveen, ook niet echt een succes. Dus eind dit jaar wederom op zoek naar een nieuwe.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wfveennl
Philos31 schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 19:35:
Heeft er iemand goede ervaringen met een Hyundai dealer ergens in midden nederland?
Ik moet binnenkort met mijn 2018 Ioniq voor een "beurt" maar ik heb zwaar het vermoeden dat mijn gasveren van mijn achterklep niet werken zoals ze zouden moeten doen. Ik moet de klep met behoorlijke kracht omhoog duwen, hij blijft dan wel staan.
Maar Dirk Barten kom ik niet meer (jaren geleden echt getild daar), de dealer in Rotterdam (Noteboom) waar ik de auto 2e hands gekocht heb en waar hij in onderhoud is geweest heeft de eerste beurt in ieder geval niets gedaan, en de afleverbeurt (die ik als korting kreeg) is ook niets uitgevoerd. (Direct na thuiskomst het interieur filter eruit gehaald en daar zat voor 2 jaar dode beesten in) en de navigatie was nog nooit geupdate.

Ik heb dus weinig zin om 120/150 euro uit te geven aan een bedrijf wat niets doet. Ik wil een goede dealer, dus... iemand tips?
Dit is mijn dealer: https://www.hyundaiwittenberg.nl/ in Amersfoort maar ze hebben ook een filiaal in Hilversum. Ik heb daar mijn Ioniq gekocht en vorig jaar mijn eerste beurt uit laten voeren. Dat was voor een redelijk prijs van € 92,00.
Bij aankoop had ik de voetverlichting aangeschaft, voor en achter. Die Leds waren in de verkeerde positie gemonteerd en die hebben ze er weer uitgesloopt en opnieuw op de juiste plek gemonteerd incl. de vervanging van panele waar de gaten verkeerd geboord waren.
Tot op heden ben ik tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
De Hyundai dealer in Leiden bevalt mij opzich wel, ze doen wat ze beloven en het interieurfilter was laatst gewoon vervangen bij de beurt. Er zat toen wel een bijgeluid bij de ventilatie, teruggegaan, kon meteen wachten, bleek dat er een blaadje bij de ventilator gevallen was bij het wisselen van het filter. Snel opgelost wel dus. Ik rij wel lease, dus kosten weet ik niet precies.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BarryH
@Philos31 Ik ben ook heel tevreden over de dealer in Hilversum. Krijg vooraf prijsopgave. Waar ik dan keurig in kan schrappen (- vip pas - interieurfilter - ruitenwisservloeistof :) ).
En kijken eea goed na, voor zover ik dat kan beoordelen.

Overigens als je met een beslissing van een dealer niet blij bent kan je contact zoeken met de importeur. Ik heb de auto nieuw ergens anders gekocht. en daar de winterbandenset bij besteld. Dat waren label E banden. De dealer wilde daar niet iets aan veranderen, maar na tussenkomst importeur wel (ws. kwamen die banden ook van de importeur :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daemonix
  • Niet online
Onze auto's komen bij die uit Nieuwegein vandaan, geen klachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philos31
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20-10 21:36
@wfveennl @BarryH Bedankt. Dan ga ik binnenkort maar eens buurten in Hilversum, dat is in ieder geval niet te ver weg.

BMW C-Evolution LR, Skoda Enyaq iV80 Sportline, 7200Wp 27KwH thuisbatterij (zelfbouw) , 7x Daikin l/l warmtepomp, Homeautomation by Homey

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sonicfreak
wfveennl schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 21:02:
[...]

Dit is mijn dealer: https://www.hyundaiwittenberg.nl/ in Amersfoort maar ze hebben ook een filiaal in Hilversum. Ik heb daar mijn Ioniq gekocht en vorig jaar mijn eerste beurt uit laten voeren. Dat was voor een redelijk prijs van € 92,00.
Bij aankoop had ik de voetverlichting aangeschaft, voor en achter. Die Leds waren in de verkeerde positie gemonteerd en die hebben ze er weer uitgesloopt en opnieuw op de juiste plek gemonteerd incl. de vervanging van panele waar de gaten verkeerd geboord waren.
Tot op heden ben ik tevreden.
Ik heb een lease Ioniq, maar die komt ook bij Hyundai Wittenberg in Amersfoort vandaan. Ik laat daar ook altijd het onderhoud en bandenwissel doen.

Ik heb in 3 jaar tijd 3 storingen gehad aan mijn Ioniq:

- Kachelmotor maakte vreemd geluid
- Achteruitrijcamera gaf geen beeld meer
- Vergrendelmotor van laadaansluiting defect

Alle 3 bovenstaande punten zijn netjes en snel onder garantie verholpen.
Ook als ik vraag om de laatste firmware en navigatie update, wordt die er altijd netjes op gezet.

Ik heb dus ook goede ervaringen en ben tot nu toe tevreden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Shapeshifter
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 02-10 14:23

Shapeshifter

Get it over with

daemonix schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 06:49:
Onze auto's komen bij die uit Nieuwegein vandaan, geen klachten.
Die van mij ook, Cluistra, heb hem daar tweedehands gekocht met 7k op de teller en sindsdien ook bij hen in onderhoud (inmiddels bijna de 150k beurt). Altijd goed geholpen, ook met aardig wat garantiedingetjes.

HP ZBook Studio G3 - Hyundai Ioniq EV Classic - Opel Vivaro-e 75kWh - 22x Prusa i3 MK3S - 8x Prusa MINI+ - Ooznest Workbee 1,5m x 1,5m

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alxwin
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 31-08 19:03
Vorige week mijn eerste beurt door Autopalace Harderwijk laten uitvoeren. Goede ervaring! Netjes alles geupdate, hoesje voor de oma-lader geleverd en kosteloos wat mogelijke garantie gevallen onderzocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wian
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Vraagje, kun je op de Ioniq met 10.25" display ook in het engineering menu komen? Of werkt dit alleen op de Kia versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13:04

Standeman

Prutser 1e klasse

Werd net door de dealer gebeld voor een terugroep actie.
Wel een beetje laat imo :/

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sonicfreak
Standeman schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 10:00:
Werd net door de dealer gebeld voor een terugroep actie.
Wel een beetje laat imo :/
Terugroepactie waarover? De link die je stuurt bevat geen informatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Standeman

Standeman

Prutser 1e klasse

Sonicfreak schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 10:08:
[...]

Terugroepactie waarover? De link die je stuurt bevat geen informatie.
Oh, dat zie ik nu ook :p
Referentiecode RDW MGP180399
Publicatiedatum RDW 22-08-2018

Door een fabricagefout kan in de koppelingsbedieningsunit lekkage ontstaan tussen het hydraulische en elektrische circuit.

Er kan brand in de motorruimte ontstaan.

[ Voor 5% gewijzigd door Standeman op 09-02-2021 10:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd
  • Nu online

timovd

Voorsprong door techniek

@Standeman, gaat dat over haarscheurtjes in de behuizing van de MCU?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Standeman

Standeman

Prutser 1e klasse

timovd schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 10:15:
@Standeman, gaat dat over haarscheurtjes in de behuizing van de MCU?
Ja, klopt. Is al sinds 2,5 jaar bekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sonicfreak
Ik heb nog geen terugroepactie gehad op mijn lease Ioniq. Mijn Ioniq is ook al 3 jaar oud. MY2017 van januari 2018.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Davidshadow13
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 14:13
Via https://ovi.rdw.nl kun je kijken of die terugroepactie ook voor jouw VIN geld. Op mijn kenteken van februari 2018 in ieder geval geen terugroepacties geregistreerd.

HD4Life @ Full-HD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sonicfreak
Davidshadow13 schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 10:49:
Via https://ovi.rdw.nl kun je kijken of die terugroepactie ook voor jouw VIN geld. Op mijn kenteken van februari 2018 in ieder geval geen terugroepacties geregistreerd.
Bedankt voor de link. Op mijn kenteken is ook geen terugroepactie geregistreerd.
Kan natuurlijk nog komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterZ(on)
Op mijn kenteken ook niets bekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonaldPr
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 09:38
Bij mij doet BlueLink niets meer, is dit een algemene storing of alleen bij mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mana
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 15-09 10:35
RonaldPr schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 13:02:
Bij mij doet BlueLink niets meer, is dit een algemene storing of alleen bij mij?
Net nog gebruikt zonder probleem.. maar ik heb ook wel eens dat ie het niet doet. Een keer een reset uit moeten voeren (knopje ergens in dashboard met scherp voorwerk keer indrukken) omdat ie al dagen niets meer deed.

Hoopte hem te laten voorverwarmen om de sneeuw een beetje te laten smelten.. dat hielp dus niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonaldPr
Mana schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 13:35:
[...]

Net nog gebruikt zonder probleem.. maar ik heb ook wel eens dat ie het niet doet. Een keer een reset uit moeten voeren (knopje ergens in dashboard met scherp voorwerk keer indrukken) omdat ie al dagen niets meer deed.

Hoopte hem te laten voorverwarmen om de sneeuw een beetje te laten smelten.. dat hielp dus niets...
Ga ik proberen thx.

Het voorverwarmen doet hij erg kort vind ik, misschien moet je het een keer extra aanzetten?

Ik zie net dat de BlueLink app een update heeft gehad en sindsdien doet hij het niet meer. Dan denk ik, laat het lekker werken als het goed gaat maar software is nooit klaar

[ Voor 13% gewijzigd door RonaldPr op 09-02-2021 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Standeman

Standeman

Prutser 1e klasse

Sonicfreak schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 10:59:
[...]

Bedankt voor de link. Op mijn kenteken is ook geen terugroepactie geregistreerd.
Kan natuurlijk nog komen.
Ik kan op mijn kenteken ook niets terugvinden :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sonicfreak
Standeman schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 13:55:
[...]

Ik kan op mijn kenteken ook niets terugvinden :?
Dat is helemaal vreemd. Toen de C-Zero van mijn vrouw een terugroepactie had, stond dat meteen op de RDW site als ik zocht op kenteken. Ik heb dat meteen gecheckt toen de brief binnen kwam over de terugroepactie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Standeman

Standeman

Prutser 1e klasse

Sonicfreak schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 14:00:
[...]

Dat is helemaal vreemd. Toen de C-Zero van mijn vrouw een terugroepactie had, stond dat meteen op de RDW site als ik zocht op kenteken. Ik heb dat meteen gecheckt toen de brief binnen kwam over de terugroepactie.
Ik heb ook nooit een brief gekregen, maar werd gebeld door de dealer om een afspraak te maken. Ik ga het wel laten uitvoeren en zal dan even vragen waarom op de site van de RDW er niks over bekend is.
Ik vermoed dat diegene aan de balie het ook niet weet :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonaldPr
Mana schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 13:35:
[...]

Het resetten heeft gewerkt. Ik heb nu weer verbinding met de auto.

• Tripl3 D
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11:24

Tripl3 D

Brother in Arms

Ik kan het zo gauw op Google niet vinden, maar kun je ook pre-heaten aan een publieke laadpaal?
Of loop je dan het risico dat hij al klaar is met laden en dan de accu alsnog leeg trekt?

It is better to be roughly right, than precisely wrong.

• Mana
RonaldPr schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 20:04:
[...]

Het resetten heeft gewerkt. Ik heb nu weer verbinding met de auto.
Top.. heb het zelf maar 1x moeten doen in 1 jaar dat ik de auto nu heb. Maar wel vervelend dat het dus schijnbaar af en toe nodig is.

• Mana
Tripl3 D schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 08:51:
Ik kan het zo gauw op Google niet vinden, maar kun je ook pre-heaten aan een publieke laadpaal?
Of loop je dan het risico dat hij al klaar is met laden en dan de accu alsnog leeg trekt?
Zou niet weten waarom niet. Wat is het verschil met de thuislader?

Verwijderd

Mana schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 08:58:
[...]

Top.. heb het zelf maar 1x moeten doen in 1 jaar dat ik de auto nu heb. Maar wel vervelend dat het dus schijnbaar af en toe nodig is.
Ik heb dit af en toe ook. Toen ik dit voor het eerst had las ik dat er ergens een stukje history geheugen volloopt en dat die reset moest helpen. Of dat daadwerkelijk het euvel was weet ik niet, maar het hielp wel en het lag niet aan de verbinding want de auto stuurde nog wel updates naar de app (paar keer per dag batterij status), maar ik kon niets meer sturen (status update aanvragen werkte ook niet, alleen het passief ontvangen paar keer per dag).

• Tripl3 D
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11:24

Tripl3 D

Brother in Arms

Mana schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 08:59:

Zou niet weten waarom niet. Wat is het verschil met de thuislader?
Ik nam aan dat een publieke lader stopt met laden zodra de accu 100% vol is en dan niet weer opnieuw start als de accu onder de 100% komt. Dus als de accu om 4:00 uur vol is, de auto pre heat start om 5:00 uur, dat dan de lader niet weer bij gaat laden zodra <100%. Dus eenmaal gele led ring, dan niet meer terug naar blauwe led ring

It is better to be roughly right, than precisely wrong.

• Mana
Tripl3 D schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 09:03:
[...]

Ik nam aan dat een publieke lader stopt met laden zodra de accu 100% vol is en dan niet weer opnieuw start als de accu onder de 100% komt. Dus als de accu om 4:00 uur vol is, de auto pre heat start om 5:00 uur, dat dan de lader niet weer bij gaat laden zodra <100%. Dus eenmaal gele led ring, dan niet meer terug naar blauwe led ring
Mijn thuislader doet dat wel. En die heeft ook een pasje nodig om te starten met laden. Maar goed.. keer testen zou ik zeggen :o

• RonaldPr
Ik vind het wel jammer dat je bij de klimaatinstellingen van BlueLink niet de stoelverwarming kunt aanzetten, wel de stuurverwarming. Hopelijk komt dat nog eens met een update.

• Drag0nsden
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11:23

Drag0nsden

To GoT, or not to GoT...

[...]

Ik heb bij mij (Aleggo paal) af een paar keer gedaan.
Als het laden klaar is, schiet de paal naar zandloper tekentje. Als ik dan thuis de verwarming/airco van de auto aanzet, en ik kom bij de auto, staat ie weer op laden icoontje.
Maar goed, dat is een niet zo vreselijk uitgebreide test, want 1 auto vs. 1 lader, maar het kan dus wel.

• KevlarD
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 19-10 00:49
RonaldPr schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 11:47:
Ik vind het wel jammer dat je bij de klimaatinstellingen van BlueLink niet de stoelverwarming kunt aanzetten, wel de stuurverwarming. Hopelijk komt dat nog eens met een update.
Goedemiddag, sinds deze week eigenaar van een mooie rode Ioniq Premium (model van na de facelift) Ik werd even getriggerd door de opmerking dat je wel remote de stuurverwarming kunt aanzetten. Die optie mis ik in mijn Bluelink-app en kan eigenlijk alleen interieurtemperatuur bepalen en de voorruitontdooier aanzetten. Zou dat een verouderde software kunnen zijn of is dat standaard voor 38 kwh-versie?

[ Voor 0% gewijzigd door KevlarD op 11-02-2021 15:13 . Reden: typo ]

Verwijderd

KevlarD schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 15:13:
[...]

Goedemiddag, sinds deze week eigenaar van een mooie rode Ioniq Premium (model van na de facelift) Ik werd even getriggerd door de opmerking dat je wel remote de stuurverwarming kunt aanzetten. Die optie mis ik in mijn Bluelink-app en kan eigenlijk alleen interieurtemperatuur bepalen en de voorruitontdooier aanzetten. Zou dat een verouderde software kunnen zijn of is dat standaard voor 38 kwh-versie?
Als je die functie gebruikt gaat je stuurverwarming automatisch aan. Dat doet mijn 38 kwh versie in ieder geval wel :) Stoelverwarmer had van mij ook wel mee aan genomen eigenlijk.

• Drag0nsden

Drag0nsden

To GoT, or not to GoT...

Ik heb onder de temperatuurregeling nog wel vinkjes voor:
  • Voorruitverwarming
  • Achterruit/Spiegels/Stuur -verwarming

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JeroenE
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Dus eenmaal gele led ring, dan niet meer terug naar blauwe led ring
Ik gebruik het niet zo vaak op openbare laadpalen, maar met mijn Kia Soul EV werkt dat prima. Ik ben in ieder geval nog geen laadpaal tegen gekomen waarbij dat niet werkt. Het enige is dat je dat in de auto al van te voren moet instellen, er is geen app waarmee je dit kan opstarten.

Aangezien Hyundai en Kia heel veel onderdelen delen, zou ik verwachten dat het bij een Ioniq ook wel zou werken.

• RonaldPr
KevlarD schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 15:13:
[...]

Bij mij in de app staat bij klimaatinstellingen een apart vinkje voor de stuurverwarming, de derde van boven.
Misschien heb je inderdaad nog een oudere versie?

Verder veel rijplezier met de nieuwe auto.
Het valt me op dat je de nieuwe Ioniq niet veel ziet rijden. Het is geen verkooptopper, dan had hij een suv moeten zijn.

Verwijderd

RonaldPr schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 19:05:
[...]

Bij mij in de app staat bij klimaatinstellingen een apart vinkje voor de stuurverwarming, de derde van boven.

Het valt me op dat je de nieuwe Ioniq niet veel ziet rijden. Het is geen verkooptopper, dan had hij een suv moeten zijn.
Ik heb het net even nagekeken, maar mijn app is up-to-date. Heb jij toevallig een Android toestel? Misschien dat daar toch verschillen inzitten tov de iPhone app?

• RKD
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12:31

RKD

Verwijderd schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 19:18:
[...]

Ik heb het net even nagekeken, maar mijn app is up-to-date. Heb jij toevallig een Android toestel? Misschien dat daar toch verschillen inzitten tov de iPhone app?
Ik heb een iPhone icm 38kwh. Als ik kijk bij hvac settings staan bij het middelste vinkje (heating) 3 iconen. Achterruit, spiegel en stuurverwarming. Die van mij heeft het vanaf het begin gehad.

Je kan hem dus alleen icm de andere 2 (ruit en spiegel) aanzetten

App versie 1.5.8

[ Voor 8% gewijzigd door RKD op 11-02-2021 19:25 ]

iRacing Profiel

Verwijderd

RKD schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 19:24:
[...]

Ik heb een iPhone icm 38kwh. Als ik kijk bij hvac settings staan bij het middelste vinkje (heating) 3 iconen. Achterruit, spiegel en stuurverwarming. Die van mij heeft het vanaf het begin gehad.

Je kan hem dus alleen icm de andere 2 (ruit en spiegel) aanzetten

App versie 1.5.8
Ja zo heb ik hem ook :) 1 vinkje voor al die drie de functies.

• RonaldPr
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7ueUF3TVSuysuBtvm58B7A22Wkg=/x800/filters:strip_exif()/f/image/oYGGgXGzUHD4goMwON09YhP2.png?f=fotoalbum_large

Op een Iphone

• RonaldPr

Verwijderd

Ik heb de app in het Engels, en bij mij zijn de verwarming en stuurverwarming toch echt 1, ook op de iPhone. Dat zou toch niet per taal verschillen?

(je hebt het wel lekker warm in de auto :P )

• RonaldPr
Verwijderd schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 21:48:
Ik heb de app in het Engels, en bij mij zijn de verwarming en stuurverwarming toch echt 1, ook op de iPhone. Dat zou toch niet per taal verschillen?

(je hebt het wel lekker warm in de auto :P )
De 26 graden was even een test, normaal stond hij op 21 maar toen deed hij niet veel.

Wel vreemd die verschillen in de app, misschien een instelling in de auto?

• KevlarD
RonaldPr schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 19:05:
[...]

Heb inderdaad een Android versie maar kan echt alleen de voorruitverwarming aanzetten. En dat is dan ook echt het enige dat aan gaat :|

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2VNH9ddulAHaMWhOT486wnU2Rbc=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/jp2yoJYOpSZQkfRLk0nTfkl7.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/X00uCJeRCovcgszg9UsEGtmECkw=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/mxPzuP55SWaVgASeLxF9IhyM.jpg?f=user_large

Klopt, je ziet hem weinig rijden. Ik dacht voor mijn budget ook eigenlijk alleen een tweedehands 28'er te kunnen kopen maar deze stond zo'n beetje voor dezelfde prijs te koop...Ik rij normaalgesproken zo'n 210 km woon-werk dus de FL past ook wat beter bij mijn persoonlijke situatie. Ik kan thuis laden en verwacht ook niet zo heel veel openbare chargers te zullen zien :)

[ Voor 17% gewijzigd door KevlarD op 11-02-2021 23:18 . Reden: Plaatjes verkleind ]

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-Y_A4uo0K23F6e-Vfb5NjuL9z2U=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/N71sy8J5kwpc4BruczZWQLpr.jpg?f=user_large

Heb ook maar even screenshotje gemaakt. Dit is op iPhone, in Nederlands zelfde opties. Wat vaag al die verschillen.

• World Citizen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13:26

World Citizen

FreeReef.nl

Ik ben een Kona rijder en bij mij is het zoals @Verwijderd .

Ik zal eens in het Kona topic vragen of daar ook verschillen zijn.

FreeReef.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drag0nsden

Drag0nsden

To GoT, or not to GoT...

Bij mij ook idem aan @Verwijderd , maar dan in het Nederlands

Ter info: iPhone, Ioniq 38 Premium

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pmiddeld
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 20-10 15:52
Is er misschien een verschil tussen de verschillende iOS / Android versies?

Hyundai Ioniq Comfort 2017 --> Kona 64 kWh 2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenE
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Of een verschil in de softwareversie van de auto. Het kan natuurlijk ook zijn dat het daar met een oude versie niet kan en in nieuwere wel (of andersom natuurlijk!).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonaldPr
Ik heb in ieder geval van alles de laatste software, dus de app, IPhone en in de auto.

Maar dat zal iedereen denk ik ook wel hebben.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• wian
  • Niet online
Na een lange zoektocht naar een elektrische auto ben ik de trotse eigenaar van een Ioniq 38kWh. Heb van alles overwogen: de model 3 (kaal van binnen en minder bang for buck), de MG ZS EV (op zich niks mis mee qua prijs, maar minder mooi en nog geen Hyundai reputatie), de Aiways U5 (groot en mooi, maar te weinig vertrouwen in dit nieuwe merk), de Kona (uitstekend bereik, maar vind de Ioniq mooier en ruimer, vooral achterin) de Ioniq 28kWh (dit was hem bijna geworden, maar ik liep tegen een aantrekkelijke 38kWh versie aan). Oorspronkelijk dacht ik aan een 28kWh versie, maar de prijs van de 38kWh was erg scherp en het grotere display en bluelink hebben toch wel een hoog gadget gehalte :9~

Ik ben geslaagd bij Auto Bleeker (gogreencars.com) die gespecialiseerd zijn in elektrische auto’s. Het is een betrouwbaar familiebedrijf die auto’s adverteren inclusief BTW en exclusief subsidie. Klinkt niet bijzonder, maar ik ben in het afgelopen jaar verschillende verkopers tegengekomen die exclusief BTW adverteren en dan ook nog een prijs noemen inclusief 2000 euro subsidie (die moet je er dus nog even bij optellen). Gogreencars.com wordt vaker in dit topic genoemd en krijgt terecht veel lof. Zo krijgt de auto op hun kosten een beurt bij de dichtstbijzijnde Hyundai dealer zodat de garantie behouden blijft en alle updates geïnstalleerd worden.

Nu lekker uitzoeken hoe alles werkt :) Tips voor Ioniq n00bs zijn van harte welkom!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• dicespark
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
Gefeliciteerd! Had die scherpe prijs te maken met je tweede paragraaf, de infomercial? 😉

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wian
  • Niet online
Ik begrijp je reactie, maar nee, de infomercial is omdat ik goed geholpen ben en graag meer van dit soort betrouwbare autobedrijven zou zien. Ik denk ook dat ik er andere tweakers een plezier mee doe. Ben Auto Bleeker zelf ook door berichtjes in het “Elektrische Auto’s” topic op het spoor gekomen.

Hoe heb jij je zoektocht naar een 2e hands auto ervaren? Durf te wedden dat je je meer dan eens hebt geïrriteerd. Veel verkopers hebben lak aan regels, adverteren aan particulieren exclusief BTW, stunten met “afhaal prijzen” waarbij altijd extra kosten komen, en soms is zelfs “jouw” SEPP subsidie al in “hun” prijs verwerkt.

Ik ben gewoon goed en snel geholpen, geen spelletjes, de prijs op de website prijs was de prijs, inclusief een beurt die ik bij een merkdealer kan doen ivm garantiebehoud. Dat geeft gewoon vertrouwen. En als dit weer klinkt als een infomercial vind ik dat helemaal prima :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonaldPr
wian schreef op zondag 14 februari 2021 @ 08:51:
Ik begrijp je reactie, maar nee, de infomercial is omdat ik goed geholpen ben en graag meer van dit soort betrouwbare autobedrijven zou zien. Ik denk ook dat ik er andere tweakers een plezier mee doe. Ben Auto Bleeker zelf ook door berichtjes in het “Elektrische Auto’s” topic op het spoor gekomen.

Hoe heb jij je zoektocht naar een 2e hands auto ervaren? Durf te wedden dat je je meer dan eens hebt geïrriteerd. Veel verkopers hebben lak aan regels, adverteren aan particulieren exclusief BTW, stunten met “afhaal prijzen” waarbij altijd extra kosten komen, en soms is zelfs “jouw” SEPP subsidie al in “hun” prijs verwerkt.

Ik ben gewoon goed en snel geholpen, geen spelletjes, de prijs op de website prijs was de prijs, inclusief een beurt die ik bij een merkdealer kan doen ivm garantiebehoud. Dat geeft gewoon vertrouwen. En als dit weer klinkt als een infomercial vind ik dat helemaal prima :)
Het is inderdaad nogal verwarrend met het uitzoeken van een ev. En dat terwijl er duidelijke regels voor zijn.

Welke uitvoering heb je en is het een Nederlandse of geïmporteerde auto?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wian
  • Niet online
Het is een geïmporteerd 38kWh Premium model. Hij staat niet meer op de site, maar lijkt op deze https://www.gogreencars.c...remium-ev-136-grote-accu/. Dat het een import is werd me van tevoren verteld zonder dat ik ernaar hoefde te vragen. Bediening is volledig Nederlands, ook navigatie etc. Software versies exact hetzelfde als in een van de screenshots in dit draadje, maar moet nog wel geupdate worden. Alleen de bluelink app is in het Engels.

Hyundai garantie is gewoon geldig in NL. Nu nog een goede Hyundai dealer vinden in Den Haag of omgeving voor het onderhoud. Suggesties zijn welkom.

[ Voor 13% gewijzigd door wian op 14-02-2021 11:01 . Reden: Link ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonaldPr
wian schreef op zondag 14 februari 2021 @ 10:53:
Het is een geïmporteerd 38kWh Premium model. Hij staat niet meer op de site, maar lijkt op deze https://www.gogreencars.c...remium-ev-136-grote-accu/. Dat het een import is werd me van tevoren verteld zonder dat ik ernaar hoefde te vragen. Bediening is volledig Nederlands, ook navigatie etc. Software versies exact hetzelfde als in een van de screenshots in dit draadje, maar moet nog wel geupdate worden. Alleen de bluelink app is in het Engels.

Hyundai garantie is gewoon geldig in NL. Nu nog een goede Hyundai dealer vinden in Den Haag of omgeving voor het onderhoud. Suggesties zijn welkom.
Fijn dat ze dat het eerlijk meldden dat het een import is. Veel mensen weten dat niet en horen dat pas later bij inruil of verkoop en merken dan dat ze ook weer een lagere prijs krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wian
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 23:40:
[Afbeelding]

Heb ook maar even screenshotje gemaakt. Dit is op iPhone, in Nederlands zelfde opties. Wat vaag al die verschillen.
Kreeg net een update van de blue link app, maar de verwarming opties zien er nog steeds uit zoals bij @Verwijderd. Ioniq heeft niet de laatste software, ik heb deze versies pzijde in "Het grote Hyundai Ioniq Electric topic"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4Speed
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 02-07 14:19
beste forumleden

ik heb ook net zo'n auto als Wian gekocht bij Gogreencars en wil deze thuis opladen.
nu is mijn vraag kan er in de meterkast nog een 3 fase groep geplaatst worden
graag jullie reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4Speed
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/T4I4qITRVfQBN-FcyrPiK3rpSM8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wYkSHvYibksbWaxpOuXDHzYu.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc O.
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 08-09 16:32
Mocht je in dit topic geen antwoord op je vraag krijgen dan kun je die beter hier stellen: Het grote topic voor Elektra huisinstallaties - Deel 1

Eerste indruk: Nee, je hebt geen ruimte meer voor een 3 fasen groep + driefasen aardlek. Zelfs niet als je dat stopcontact, blindplaatje en beltrafo weg zou laten.

[ Voor 46% gewijzigd door Marc O. op 15-02-2021 08:25 ]

Tesla Model 3 LR 2022 | PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd
  • Nu online

timovd

Voorsprong door techniek

@4Speed, beter kun je dit stellen in het thuisladentopic, of in het topic hierboven.
Je hebt - aan de foto te zien - geen hoofdschakelaar. Die zou ik eerst plaatsen. Het stopcontact en de Belgrado zou ik er uithalen en los installeren. Daar heb je geen din-rail voor nodig. Hoeveel plek is er links of rechts van de groepenkast voor een los kastje? Of heb je bovenin nog ruimte voor een extra rij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4Speed
Dank je Marc en Tim zal is kijken hoe ik dat kan doen met een wat grotere foto van de kast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonaldPr
4Speed schreef op maandag 15 februari 2021 @ 09:23:
Dank je Marc en Tim zal is kijken hoe ik dat kan doen met een wat grotere foto van de kast.
Je Ioniq laadt maar op 1 fase.

Misschien eerst eens proberen om hem via de bijgeleverde lader te laden, dat is prima ‘s nachts te doen, het is maar een kleine accu.

[ Voor 4% gewijzigd door RonaldPr op 15-02-2021 10:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4Speed
Ronald dat klopt maar ik wil alleen een kabel buiten door de muur en een 11kw lader 3fase aan de binnenkant bij mijn meterkast.
3 fase ook voor de toekomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidshadow13
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 14:13
Marc O. schreef op maandag 15 februari 2021 @ 08:20:
Mocht je in dit topic geen antwoord op je vraag krijgen dan kun je die beter hier stellen: Het grote topic voor Elektra huisinstallaties - Deel 1

Eerste indruk: Nee, je hebt geen ruimte meer voor een 3 fasen groep + driefasen aardlek. Zelfs niet als je dat stopcontact, blindplaatje en beltrafo weg zou laten.
@4Speed kan toch gewoon een 3-fase Alamat plaatsen, die neemt 4 DIN posities in op de rail en die zijn wel te vinden als je stopcontact en beltrafo weg haalt. Die heb ik zelf ook voor mijn EVbox 3-fase laadpaal hangen.

HD4Life @ Full-HD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KevlarD

Proficiat! Heb 2 weken geleden net ook zo een gekocht (de 38 kw-versie, wel ergens anders en geen import). Iets goedkoper nog dan die blauwe die er nu nog staat maar ook met zo'n 15k meer op de teller. Ik begrijp de prijzen momenteel niet goed. Veel oudere 28 kw-versies met meer km's staan voor een vergelijkbare of zelf hogere prijs te koop. Ik begrijp best dat die wat sneller snelladen en dat kan voor sommigen belangrijk zijn. Maar de grotere accu, LFA en het nieuwe infotainment (incl Bluelink) van de FL zijn voor anderen weer relevant. Kortom, waar zou dat prijsverschil vandaan komen? :?

[ Voor 0% gewijzigd door KevlarD op 15-02-2021 13:09 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daemonix
  • Niet online
Davidshadow13 schreef op maandag 15 februari 2021 @ 11:20:
[...]

@4Speed kan toch gewoon een 3-fase Alamat plaatsen, die neemt 4 DIN posities in op de rail en die zijn wel te vinden als je stopcontact en beltrafo weg haalt. Die heb ik zelf ook voor mijn EVbox 3-fase laadpaal hangen.
En waar moet hij dan de type B ALS kwijt? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Standeman

Standeman

Prutser 1e klasse

Standeman schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 14:08:
[...]

Ik heb ook nooit een brief gekregen, maar werd gebeld door de dealer om een afspraak te maken. Ik ga het wel laten uitvoeren en zal dan even vragen waarom op de site van de RDW er niks over bekend is.
Ik vermoed dat diegene aan de balie het ook niet weet :p
En ik had gelijk. De gozer aan de balie keek me een beetje schaapachtig aan en had geen idee.

Maar goed, het is vervangen O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• informaticien
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19-10 14:28
Alleen de bluelink app is in het Engels.
De taal kun je misschien wel in het Nederlands zetten door in het hoofdscherm de hamburgerknop te kiezen en dan onderin Taal te kiezen?
Afbeeldingslocatie: https://www.lootens.info/etc/gathering_tweakers_net/20210215_bluelink.jpg
Pagina: 1 ... 98 ... 196 Laatste