Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerjaknut
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 29-04 07:31
Ik heb exact hetzelfde probleem. Vandaag de, voor zover ik weet, nieuwste update geïnstalleerd. Taal van Bluelink app op Nederlands gezet maar bij beide heb ik niet de optie om achterruit/spiegels te verwarmen. Dit is wel een non-premium.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• rfcdejong
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 03-10 21:38
Wow na bijna 1 jaar in het bezit te zijn van mijn auto toch nog iets nieuws ontdekt. Bij toeval een ventilator rooster van het dashboard te ver naar links gedraaid waardoor deze dicht klikte. Al die tijd heb ik niet geweten dat ze dicht konden! Zoiets kleins, maar toch wilde ik het even kwijt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wian
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Thanks @informaticien, klopt inderdaad had ik niet gezien.

[ Voor 21% gewijzigd door wian op 15-02-2021 17:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wian
  • Niet online
@gerjaknut ik denk dat de optie beschikbaar komt bij een software update van de Ioniq. Volgende maand ga ik voor een beurt, dan weet ik het zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarryH
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 12:31
nu volgende week maar eens horen wat de ioniq 5 moet gaan kosten. Kan me niet anders voorstellen dat die OF een stuk duurder wordt dan ev-database aangeeft (eur 40k) of dat de huidige ioniq een stuk goedkoper wordt.

5670PV op OzOOO, 5640PV op WnWWW, 3150PV op muur op ZZZW, vloerisolatie, HR++,dakisolatie, PANA 9Jmonoblock WP, Ioniq EV 2017

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RaymondD
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 07:36
RaymondD schreef op zondag 10 januari 2021 @ 14:23:
Sh*t... ik sla een achterdeur dicht valt er een kapje van de handgreep af. Afgebroken. Schijnt vaker voorgekomen. Iemand ervaring mee?, valt dit onder garantie of wordt daar moeilijk over gedaan?

Precies hetzelfde probleem als op deze foto:
https://www.ioniqforum.co...0191007_155641-jpg.30831/
Dit is vorige week keurig onder garantie gerepareerd! Dus voor het geval meer mensen hier last van hebben, ga niet met secondenlijm o.i.d. aan de slag maar meld het bij je dealer. Ik had het per e-mail (foto) en telefonisch gemeld. Dealer heeft nieuw kapje besteld en in kleur gespoten. Was in 10 minuten gemonteerd.

Helaas nu wel een nieuw probleem met een andere handgreep. Het knopje voor het openen/op slot doen op het bestuurdersportier doet niets meer :(

Gasloos, 3600Wp Zuid, Panasonic 7K l/w warmtepomp, VW ID.3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wian
  • Niet online
Als nieuwe ioniq en elektrische auto rijder ben ik nog een beetje aan het tobben, o.a. met navigeren. In mijn vorige auto gebruikte ik altijd mijn telefoon in een houder met flitsmeister en google maps. In de Ioniq gebruik ik android auto met google maps, maar dan hoor ik niet de flitsmeister waarschuwingen. En natuurlijk heb ik eigenlijk een routeplanner nodig die rekening houdt met bereik en snelladen, zoals ABRP. Die heb ik op mijn android mobiel gezet, maar die verschijnt niet onder android auto.

Wat is nu eigenlijk de beste manier om te navigeren? Gewoon de ingebouwde navi en je tel ernaast met ABRP en/of FM? Wil eigenlijk alleen het ingebouwde scherm gebruiken en mijn telefoon in het laadvakje laten liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motorfret
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 17-10 17:29
Navigeren kan met Android auto icm chargemap.
Wel een beetje puzzelen, want je moet zelf van 'paal naar paal' navigeren.

24,75kW solar, Hyundai Ioniq 5., Panasonic 12kw J-monobloc WP met 400L SWW en 300L buffer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wian
  • Niet online
Bedankt, ga ik naar kijken. Zie trouwens dat ABRP wel in ontwikkeling is voor AA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarryH
@wian
tot 160 km of bekende routes: autonavi
daarboven: ABRP, nog even met telefoon in een houder maar android auto support is nu in Beta, dus komt eraan

5670PV op OzOOO, 5640PV op WnWWW, 3150PV op muur op ZZZW, vloerisolatie, HR++,dakisolatie, PANA 9Jmonoblock WP, Ioniq EV 2017

• gerjaknut
wian schreef op maandag 15 februari 2021 @ 17:39:
@gerjaknut ik denk dat de optie beschikbaar komt bij een software update van de Ioniq. Volgende maand ga ik voor een beurt, dan weet ik het zeker.
Ik heb de auto voorzien van de nieuwste update, maar ook hiermee niet de mogelijkheid om de achterruiten/spiegels te ontdooien. Ik had mijn hoop hier ook een beetje op gevestigd.

• Frodo73
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 20-10 15:39
Beste forumleden, sinds medio december ben ik een tevreden berijder van een Ionic Premium. Prachtwagen, rijdt geweldig. Ik heb in dit forum verschillende Bluelink ervaringen gezien en wil graag die van mij delen. Vanaf het begin heb ik mij wel verbaasd over BlueLink. Het laadschema werkt voor 90% goed, maar leidt soms een eigen leven, de kilometers houdt hij niet goed bij, en soms brandt het signaal van de hulpaccubewaking oranje en evenzo vaak wordt het weer groen. Afgelopen weekend brandde het weer oranje. Een rit van ruim 130km en een aansluitende laadsessie veranderde daar niets aan. Pas maandagmiddag was hij weer groen. Ik maakte me toch wat zorgen over de status van de hulpaccu maakte een afspraak voor moregn bij de dealer. Toen in vanmiddag weg wilde rijden vertelde de auto mij dat hij geen sleutel herkende en wilde niet starten. Na enkele nieuwe startpogingen, gebeurde er helemaal niets. Ik belde de dealer die vervolgens aangaf dat waarschijnlijk de hulpaccu leeg zou zijn. De ingeroepen Hyundai hulp kwam snel met een startapparaat en de auto kon weer starten. Ik ben direct naar de dealer gegaan en kreeg daar een nieuwe accu. Vervelende zaak, wel snel en uitstekend geholpen. Wat nu de oorzaak was van de lege accu is niet duidelijk geworden. De auto is nu aangesloten op mijn lader en het middelste blauwe lampje knipperde een tijdje. Wat ik echter weer heel vreemd vind, is dat in het BlueLink statusoverzicht de hele hulpaccu is verdwenen. Kan er een sensor-aansluiting vergeten zijn?

• SpongeRob
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online

SpongeRob

Nachtmerries zijn ook dromen..

gerjaknut schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 09:06:
[...]

Ik heb de auto voorzien van de nieuwste update, maar ook hiermee niet de mogelijkheid om de achterruiten/spiegels te ontdooien. Ik had mijn hoop hier ook een beetje op gevestigd.
Voor zover ik weet kun je de software van de auto niet zelf updaten, de software update van het entertainment systeem kun je wel zelf doen.

"Never wrestle with a pig – it gets mud all over you and the pig likes it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonaldPr
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 09:38
Frodo73 schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 20:04:
Beste forumleden, sinds medio december ben ik een tevreden berijder van een Ionic Premium. Prachtwagen, rijdt geweldig. Ik heb in dit forum verschillende Bluelink ervaringen gezien en wil graag die van mij delen. Vanaf het begin heb ik mij wel verbaasd over BlueLink. Het laadschema werkt voor 90% goed, maar leidt soms een eigen leven, de kilometers houdt hij niet goed bij, en soms brandt het signaal van de hulpaccubewaking oranje en evenzo vaak wordt het weer groen. Afgelopen weekend brandde het weer oranje. Een rit van ruim 130km en een aansluitende laadsessie veranderde daar niets aan. Pas maandagmiddag was hij weer groen. Ik maakte me toch wat zorgen over de status van de hulpaccu maakte een afspraak voor moregn bij de dealer. Toen in vanmiddag weg wilde rijden vertelde de auto mij dat hij geen sleutel herkende en wilde niet starten. Na enkele nieuwe startpogingen, gebeurde er helemaal niets. Ik belde de dealer die vervolgens aangaf dat waarschijnlijk de hulpaccu leeg zou zijn. De ingeroepen Hyundai hulp kwam snel met een startapparaat en de auto kon weer starten. Ik ben direct naar de dealer gegaan en kreeg daar een nieuwe accu. Vervelende zaak, wel snel en uitstekend geholpen. Wat nu de oorzaak was van de lege accu is niet duidelijk geworden. De auto is nu aangesloten op mijn lader en het middelste blauwe lampje knipperde een tijdje. Wat ik echter weer heel vreemd vind, is dat in het BlueLink statusoverzicht de hele hulpaccu is verdwenen. Kan er een sensor-aansluiting vergeten zijn?
Met een accu kun je altijd pech hebben, het is te hopen eenmalig.
Bij mijn BlueLink staat de accu op normaal, ik wist eigenlijk niet dat dat de hulpaccu was.

Pas weer aan het “snelladen” geweest, met 27 kWh maximaal viel dat flink tegen. En dat na een flinke rit en het was 8 graden.

Er stond ook een Tesla Model 3 aan een 350 kWh lader en die kwam maar aan de 43 kWh dus dat was ook niet zoals verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frodo73
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 20-10 15:39
Vanmorgen nog een paar keer naar BlueLink gekeken en de batterij werd niet getoond. Net voor de laatste keer gecheckt, ik wilde BLueLink maar eens gaan bellen en daar was de batterij weer teruggekeerd!. Hij staat weer op "normaal" Het blijft een wonderlijk app!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sonicfreak
  • Laatst online: 12:42
Ik kwam dit tegen op ioniqforum.com

https://insideevs.com/new...-epa-range-edmunds-tests/

De Ioniq is nog steeds de Efficiency King. :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerjaknut
SpongeRob schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 20:16:
[...]

Voor zover ik weet kun je de software van de auto niet zelf updaten, de software update van het entertainment systeem kun je wel zelf doen.
Uiteraard heb ik het gehouden bij een update van het infotainmentsysteem. In hoeverre dit iets doet met de auto is zeker de vraag. Vanochtend wilde ik de auto opwarmen en had ik ineens de optie om achterruit en spiegels (en stuurwiel, maar geen premium) op te warmen. De app zelf is niet geüpdatet voor zover ik heb kunnen zien.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jan Treur
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 24-04-2024
In Korea gaat Hyundai alle LG Chem batterijen van de Kona en Ioniq vervangen, naar aanleiding van gebleken tekortkomingen bij de productie van die LG Chem batterijen (en een stuk of 15 Kona's die in brand zijn gevlogen daardoor). Zie hier.

Dat zal dan waarschijnlijk ook hier gaan gebeuren. Ik denk dat dit alleen de 38 kWh Ioniq betreft omdat die dezelfde batterijen heeft als de Kona.

Huidig huis: All electric 2023 Weheat Blackbird 8kW warmtepomp + 2020 38 kWh Hyundai Ioniq Electric. Vorig huis: All electric energieneutraal: 2013 8.6 kWp PV + 2013 14 kW Fujitsu warmtepomp + 2020 38 kWh Hyundai Ioniq Electric.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjabba1979
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 19-10 14:22
Jan Treur schreef op zaterdag 20 februari 2021 @ 05:01:
In Korea gaat Hyundai alle LG Chem batterijen van de Kona en Ioniq vervangen, naar aanleiding van gebleken tekortkomingen bij de productie van die LG Chem batterijen (en een stuk of 15 Kona's die in brand zijn gevlogen daardoor). Zie hier.

Dat zal dan waarschijnlijk ook hier gaan gebeuren. Ik denk dat dit alleen de 38 kWh Ioniq betreft omdat die dezelfde batterijen heeft als de Kona.
Zo dat is een dure misser voor het bedrijf.
Zal idd wel de 38-versie zijn. De 28 rijdt inmiddels al een hele tijd rond. De 38 heeft natuurlijk dezelfde afmetingen maar meer capaciteit door een andere opzet. Moet ook extra gekoeld worden (met de gaten in de grill...

Weet iemand hier trouwens wat de hoogste km-stand van de 28-versie is die rondrijdt? Lees regelmatig over de 100.000 maar wellicht zit er ergens toch wel iemand die er al meer heeft opgezet, als in over de 3 ton?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jan Treur
Sjabba1979 schreef op zaterdag 20 februari 2021 @ 06:31:
Zo dat is een dure misser voor het bedrijf.
Er is nog wat discussie over voor welk van de twee bedrijven dit duur wordt. LG Chem probeert de verantwoordelijkheid zoveel mogelijk af te schuiven en te wijzen naar onvoldoende effectief battery management bij Hyundai. Er wordt nu geschreven over 50/50 of twee-derde voor LG Chem en een-derde voor Hyundai.

Huidig huis: All electric 2023 Weheat Blackbird 8kW warmtepomp + 2020 38 kWh Hyundai Ioniq Electric. Vorig huis: All electric energieneutraal: 2013 8.6 kWp PV + 2013 14 kW Fujitsu warmtepomp + 2020 38 kWh Hyundai Ioniq Electric.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonaldPr
Ik ben benieuwd wat het uiteindelijk gaat worden.
Wanneer het snelladen beter gaat is dat al een flinke verbetering. De capaciteit zal wel hetzelfde blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blokker_1999
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11:34

Ben ik zo zeker nog niet van. In geval van de Bolt gaat het om modellen geproduceerd tussen 2017 en 2019 en dat is dan weer net de periode van de 28kWh Ioniq. Ik zou dus niet op voorhand durven zeggen dat deze niet getroffen zijn.

No keyboard detected. Press F1 to continue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Treur
Ok, dat zou nog slechter nieuws zijn. In het persverhaal wordt er inderdaad ook geen onderscheid gemaakt.

Aan de andere kant, wie wil er niet een gratis accuvernieuwing na zoveel jaar?

[ Voor 28% gewijzigd door Jan Treur op 20-02-2021 12:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjabba1979
Jan Treur schreef op zaterdag 20 februari 2021 @ 12:10:
Ok, dat zou nog slechter nieuws zijn. In het persverhaal wordt er inderdaad ook geen onderscheid gemaakt.

Aan de andere kant, wie wil er niet een gratis accuvernieuwing na zoveel jaar?
Laat ze het nog even 2 jaar rekken dan, nu is een beetje snel na 28.000km en 2,5 jaar. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wian
  • Niet online

Bedankt voor het delen Jan. Heb net een 38kWh model gekocht en ga dit goed in de gaten houden. Wat een nieuws...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philos31
  • Laatst online: 20-10 21:36
Toe ik mijn ioniq kocht 2e hands, was het opbergnetje achter de bestuurderstoel beschadigd. Waarchijnlijk door een klein kind wat met de schoentjes er tegenaan heeft lopen schoppen.
Op zich niets aan de hand, maar ik vind het niet mooi staan.
Weet iemand waar ik zo'n netje vandaan kan halen?

BMW C-Evolution LR, Skoda Enyaq iV80 Sportline, 7200Wp 27KwH thuisbatterij (zelfbouw) , 7x Daikin l/l warmtepomp, Homeautomation by Homey

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• daemonix
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Bij de dealer? Of heb ik nu een stomme opmerking? ;)

Tesla Model Y, RWD, Byd Atto 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philos31
daemonix schreef op zaterdag 20 februari 2021 @ 21:48:
Bij de dealer? Of heb ik nu een stomme opmerking? ;)
Nee dat zal geen domme opmerking zijn, maar dan betaal ik wel de hoofdprijs voor een stukje elastiek. Ik dact eigenlijk aan zelf vervangen.

BMW C-Evolution LR, Skoda Enyaq iV80 Sportline, 7200Wp 27KwH thuisbatterij (zelfbouw) , 7x Daikin l/l warmtepomp, Homeautomation by Homey

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• assje
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 12:39
Deze week de 90kkm beurt gehad op mijn 28kWh Ioniq uit 2017.

Werd gebeld door de garage met de vraag of ik de remmen ooit wel gebruikte. De achterremmen waren niet optimaal gangbaar en schijven verroest.

Dat kan wel kloppen, ik gebruik mijn remmen echt nauwelijks. De remblokken gaan op deze manier langer mee dan de auto maar nu wel €80 kosten om de boel weer gangbaar te maken.

Misschien toch maar af en toe eens bewust flink op de rem trappen. Dit was de eerste tegenvaller buiten reguliere beurten in de 40kkm die ik gemaakt heb met de auto dus alsnog super natuurlijk.

[ Voor 12% gewijzigd door assje op 20-02-2021 22:14 ]

“The greatest threat to our planet is the belief that someone else will save it.” [quote by Robert Swan, OBE]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Philos31
assje schreef op zaterdag 20 februari 2021 @ 22:12:

Werd gebeld door de garage met de vraag of ik de remmen ooit wel gebruikte. De achterremmen waren niet optimaal gangbaar en schijven verroest.

Dat kan wel kloppen, ik gebruik mijn remmen echt nauwelijks. De remblokken gaan op deze manier langer mee dan de auto maar nu wel €80 kosten om de boel weer gangbaar te maken.

Misschien toch maar af en toe eens bewust flink op de rem trappen. Dit was de eerste tegenvaller buiten reguliere beurten in de 40kkm die ik gemaakt heb met de auto dus alsnog super natuurlijk.
Even in neutraal zetten tijdens het rijden en dan remmen, dan gebruik je de remmen.
Ik doe elke week even een beetje remmen zodat de boel niet vast gaat zitten. Ooit eens een filmpje van "Der Blauzahn" over gezien toen die zn Ioniq nog had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M Raafs
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 07:44
Philos31 schreef op zaterdag 20 februari 2021 @ 21:53:
[...]

Nee dat zal geen domme opmerking zijn, maar dan betaal ik wel de hoofdprijs voor een stukje elastiek. Ik dact eigenlijk aan zelf vervangen.
In principe kun je ook gewoon onderdelen bestellen bij de dealer, dan kun je het zelf vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CopyCatz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:10
M Raafs schreef op zaterdag 20 februari 2021 @ 22:39:
[...]

In principe kun je ook gewoon onderdelen bestellen bij de dealer, dan kun je het zelf vervangen.
Dat vroeg ik me af, ik heb de zijspiegel van mijn kona al beschadigd, op zich zijn die dingen al duur genoeg en ik zag dat het heel eenvoudig zelf te vervangen is.. kun je dan gewoon aangeven dat je geen montage wil en het zelf gaat doen? Ergens anders kun je geen losse onderdelen krijgen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterZ(on)
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 10:00
CopyCatz schreef op zaterdag 20 februari 2021 @ 22:57:
[...]

Dat vroeg ik me af, ik heb de zijspiegel van mijn kona al beschadigd, op zich zijn die dingen al duur genoeg en ik zag dat het heel eenvoudig zelf te vervangen is.. kun je dan gewoon aangeven dat je geen montage wil en het zelf gaat doen? Ergens anders kun je geen losse onderdelen krijgen..
https://www.onderdelenlij...deel/buitenspiegel-links/

PV 4860 Wp - Zonneboiler - Ventilatie WTW - Panasonic Warmtepomp WH-MDC05F3E5 - Hyundai Ioniq Electric 2017

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjabba1979
Philos31 schreef op zaterdag 20 februari 2021 @ 21:53:
[...]

Ik heb een extra klepje voor de zekeringkast besteld (waar je obd poort zit).
Daar een gat in gemaakt zodat mijn dongle er mooi inpast.
Besteld bij de dealer en was rond de 20,-.

Denk dat het wel meevalt voor een netje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rfcdejong
Philos31 schreef op zaterdag 20 februari 2021 @ 21:37:
Toe ik mijn ioniq kocht 2e hands, was het opbergnetje achter de bestuurderstoel beschadigd. Waarchijnlijk door een klein kind wat met de schoentjes er tegenaan heeft lopen schoppen.
Op zich niets aan de hand, maar ik vind het niet mooi staan.
Weet iemand waar ik zo'n netje vandaan kan halen?
Bij mij is het opbergnetje nog goed, maar het klipje afgebroken, eigenlijk ligt bij mij alles toch los achterin. Lekker belangrijk ook. Lang op amazon gezocht voor een nette oplossing, maar verder dan een rubbere mat ben ik nog niet gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Major_ton
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 11:18

Major_ton

Shoot!

Sinds bij mijn 38,8kW Ioniq de nieuwe software geïnstalleerd is (een flinke achteruitgang tov de oude software vind ik) is de BlueLink app ook erg vaak onbruikbaar. Na het instoetsen van de pin krijg ik veelal de eindeloze "Receiving vehicle status informatio..." melding die eindigt met een 4081 foutcode. Vandaag is het weer de hele dag raak. Lekker irritant als de auto elders aan de laadpaal staat en je wilt de voorgang checken. Ik begin er een beetje moedeloos van te worden.

Don't feel bad for the suicidal cat. | Denon AVC-X4800H - JBL 4309 - Arendal 1723 S1 - LG 77G2 - LG 65B6 - Sony PS5 - Nintendo Switch 1 & 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blokker_1999
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11:34
Philos31 schreef op zaterdag 20 februari 2021 @ 22:21:
[...]

Even in neutraal zetten tijdens het rijden en dan remmen, dan gebruik je de remmen.
Ik doe elke week even een beetje remmen zodat de boel niet vast gaat zitten. Ooit eens een filmpje van "Der Blauzahn" over gezien toen die zn Ioniq nog had.
Goede tip, die kende ik nog niet.

No keyboard detected. Press F1 to continue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philos31
rfcdejong schreef op zondag 21 februari 2021 @ 18:13:
[...]

Bij mij is het opbergnetje nog goed, maar het klipje afgebroken, eigenlijk ligt bij mij alles toch los achterin. Lekker belangrijk ook. Lang op amazon gezocht voor een nette oplossing, maar verder dan een rubbere mat ben ik nog niet gekomen.
Gaat dat om het opbergnet achterin? Zo ja, dan moet ik even zoeken, ik heb ergens eens wat gevonden over een afgebroken clipje maar die kun je 3d printen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rfcdejong
Philos31 schreef op zondag 21 februari 2021 @ 20:56:
[...]

Gaat dat om het opbergnet achterin? Zo ja, dan moet ik even zoeken, ik heb ergens eens wat gevonden over een afgebroken clipje maar die kun je 3d printen...
Ja, bij jou om de bestuurdersstoel, bij mij over het netje achterin.. als je het over netjes heb ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wian
  • Niet online
Voor de Tweakers die eigen apps willen kunnen installeren, het is mogelijk om de headunit van het 28kWh model te downgraden, waardoor je weer toegang krijgt tot de engineering mode en adb. Zie youtube. Het downgrade bestand vind je *knip*.

Let op: ik heb dit niet zelf getest en uiteraard zijn dit soort truuks volledig op eigen risico!

[ Voor 7% gewijzigd door Standeman op 25-02-2021 09:10 . Reden: We gaan hier niet naar auteursrechtelijk beschermd materiaal linken ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wfveennl
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20-10 18:58
Major_ton schreef op zondag 21 februari 2021 @ 18:41:
Sinds bij mijn 38,8kW Ioniq de nieuwe software geïnstalleerd is (een flinke achteruitgang tov de oude software vind ik) is de BlueLink app ook erg vaak onbruikbaar. Na het instoetsen van de pin krijg ik veelal de eindeloze "Receiving vehicle status informatio..." melding die eindigt met een 4081 foutcode. Vandaag is het weer de hele dag raak. Lekker irritant als de auto elders aan de laadpaal staat en je wilt de voorgang checken. Ik begin er een beetje moedeloos van te worden.
Ik heb eerder ergens gelezen dat je dan je systeem in de auto kunt resetten met behulp van een pinnetje of paperclip (heeft iemand de nog?) in het kleine reset gaatje in je mulitimedia systeem. Is het proberen waard.

LG Therma V Split: binnen : HN091MR; buiten : HU071MR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mana
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 15-09 10:35
wfveennl schreef op maandag 22 februari 2021 @ 10:20:
[...]

Ik heb eerder ergens gelezen dat je dan je systeem in de auto kunt resetten met behulp van een pinnetje of paperclip (heeft iemand de nog?) in het kleine reset gaatje in je mulitimedia systeem. Is het proberen waard.
Yup, dat werkt (uit ervaring, met een spijkertje gaat ook goed :) ).
Gisteren toevallig ook nog gedaan, want het was weer een tijdje zover dat ie niets deed. Daarna meteen alles weer goed..

• Sonicfreak
Ik heb dit bericht ook in het topic van Elektrische auto's geplaatst, maar plaats het ook even hier aangezien het naast de Kona ook de Ioniq betreft.

Hyundai gaat in Korea de accu's vervangen van de Kona, Ioniq (ik vermoed de 38 kWh aangezien die dezelfde accu heeft als de 39 kWh Kona) en elektrische bussen.

https://electrek.co/2021/...bus-battery-replacements/

De software update lost namelijk het probleem niet op aangezien een Kona met de fix ook in brand is gevlogen volgens het artikel.

Volgens het artikel komen er ook aankondigen voor het vervangen van accu's in andere markten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• timovd
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12:24

timovd

Voorsprong door techniek

assje schreef op zaterdag 20 februari 2021 @ 22:12:

Voor mijn Prius had ik destijds e.e.a. (borstel, remmenreiniger) aangeschaft om die dingen zelf gangbaar te maken. Dat vind ik prima om zelf te doen. De ID4 heeft niet voor niets trommelremmen achter en dat zou mij niet eens boeien als mensen dat lelijk vinden. Het is dat het verplicht is, want als het aan VW had gelegen hadden ze achter helemaal geen remmen geplaatst.

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RKD
  • Registratie: Maart 2001

RKD

Sonicfreak schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 08:57:
Ik heb dit bericht ook in het topic van Elektrische auto's geplaatst, maar plaats het ook even hier aangezien het naast de Kona ook de Ioniq betreft.

Hyundai gaat in Korea de accu's vervangen van de Kona, Ioniq (ik vermoed de 38 kWh aangezien die dezelfde accu heeft als de 39 kWh Kona) en elektrische bussen.

https://electrek.co/2021/...bus-battery-replacements/

De software update lost namelijk het probleem niet op aangezien een Kona met de fix ook in brand is gevlogen volgens het artikel.

Volgens het artikel komen er ook aankondigen voor het vervangen van accu's in andere markten.
i'm an idiot... nevermind :$

Dit is wel belangrijk uit het stuk:

Until Hyundai can replace the battery, they are recommending to owners not to charge past 90% capacity.

[ Voor 36% gewijzigd door RKD op 25-02-2021 09:28 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sonicfreak
RKD schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 09:26:
[...]

i'm an idiot... nevermind :$

Dit is wel belangrijk uit het stuk:

Until Hyundai can replace the battery, they are recommending to owners not to charge past 90% capacity.
Dat artikel had ik inderdaad gelezen. Het artikel wat ik vandaag gelinkt heb, is een nieuw artikel met meer informatie. Onder andere het statement van Hyundai dat er waarschijnlijk ook aankondigingen komen voor andere markten. Ik denk dan bijvoorbeeld aan Europa en Amerika.
En informatie over een Kona die ondanks de software update alsnog in brand is gevlogen. Oftewel de software update lost het probleem niet op. Vandaar dat Hyundai nu de accu's gaat vervangen.

Edit: ik zie dat je je reactie al hebt aangepast. ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Sonicfreak op 25-02-2021 09:35 ]

• assje
timovd schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 09:09:
Voor mijn Prius had ik destijds e.e.a. (borstel, remmenreiniger) aangeschaft om die dingen zelf gangbaar te maken. Dat vind ik prima om zelf te doen. De ID4 heeft niet voor niets trommelremmen achter en dat zou mij niet eens boeien als mensen dat lelijk vinden. Het is dat het verplicht is, want als het aan VW had gelegen hadden ze achter helemaal geen remmen geplaatst.
Ik weet niet of een trommelrem perse beter bestand is tegen sporadisch gebruik?

Ik kan me voorstellen dat er ook nog wel winst te behalen is qua ontwerp/materiaalkeuze. Remmen zijn decennia lang ontwikkelt o.b.v. levensduur bij intensief gebruik, misschien zijn er wel andere keuzes te maken die voor een EV beter uitkomen.

“The greatest threat to our planet is the belief that someone else will save it.” [quote by Robert Swan, OBE]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KevlarD
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 19-10 00:49
Sonicfreak schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 09:33:
[...]

Dat artikel had ik inderdaad gelezen. Het artikel wat ik vandaag gelinkt heb, is een nieuw artikel met meer informatie. Onder andere het statement van Hyundai dat er waarschijnlijk ook aankondigingen komen voor andere markten. Ik denk dan bijvoorbeeld aan Europa en Amerika.
En informatie over een Kona die ondanks de software update alsnog in brand is gevlogen. Oftewel de software update lost het probleem niet op. Vandaar dat Hyundai nu de accu's gaat vervangen.

Edit: ik zie dat je je reactie al hebt aangepast. ;)
In een ander artikel las ik nog wat specifiekere info over de recall en welke productieseries het betreft:

'As a result, Hyundai Motor Company plans to voluntarily recall for the safety of its customers. This recall is a replacement operation for the entire high voltage battery system (BSA), the target vehicles are as follows. -Kona Electric: Vehicles manufactured from May 11, 2018 to March 13, 2020 -Ionic Electric: Vehicles manufactured from May 2, 2019 to November 30, 2019 - Electric bus: Vehicles produced from November 16, 2017 to March 11, 2020 ※ For vehicles equipped with battery cells that do not apply an insulating coating to the positive terminal portion of the LG Energy Solutions Co., Ltd. factory. in China (Nanjing) Target vehicle customers can receive measurements at Hyundai Motor or Blue Hands service centers nationwide.'

• Sonicfreak
KevlarD schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 10:43:
[...]

In een ander artikel las ik nog wat specifiekere info over de recall en welke productieseries het betreft:

'As a result, Hyundai Motor Company plans to voluntarily recall for the safety of its customers. This recall is a replacement operation for the entire high voltage battery system (BSA), the target vehicles are as follows. -Kona Electric: Vehicles manufactured from May 11, 2018 to March 13, 2020 -Ionic Electric: Vehicles manufactured from May 2, 2019 to November 30, 2019 - Electric bus: Vehicles produced from November 16, 2017 to March 11, 2020 ※ For vehicles equipped with battery cells that do not apply an insulating coating to the positive terminal portion of the LG Energy Solutions Co., Ltd. factory. in China (Nanjing) Target vehicle customers can receive measurements at Hyundai Motor or Blue Hands service centers nationwide.'
Als ik het zo lees dan gaat het inderdaad alleen om de Ioniq 38 kWh en valt de 28 kWh buiten de boot.

• RKD
  • Registratie: Maart 2001

RKD

Sonicfreak schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 10:45:
[...]

Als ik het zo lees dan gaat het inderdaad alleen om de Ioniq 38 kWh en valt de 28 kWh buiten de boot.
Hmm die van mij (38) komt wel van die periode volgens mij. Iemand een idee hoe je dat kan checken?

iRacing Profiel

Verwijderd

RKD schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 11:39:
[...]

Hmm die van mij (38) komt wel van die periode volgens mij. Iemand een idee hoe je dat kan checken?
Hier zit ik ook mee. Heb net het VIN door zo'n decoder gehaald, en de auto lijkt in 2020 geproduceerd te zijn, maar de resultaten zijn nogal veranderend van decoder tot decoder, dus veel vertrouwen heb ik daar niet in.

• wian
  • Niet online
Goede vraag, er zijn tig online VIN decoders, maar geen een die de 38kWh VIN goed decode. De beste informatie tot nu toe heb ik hier gevonden, maar juist de manufacturing date klopt niet :'(

• KevlarD
De VIN lijkt alleen het modeljaar aan te geven. Mijn 38 is in november 2019 op kenteken gezet maar krijgt volgens de VIN desondanks 2020 als modeljaar mee. Ik vermoed dat alleen Hyundai de correcte productiedatum weet...

• RonaldPr
KevlarD schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 17:51:
De VIN lijkt alleen het modeljaar aan te geven. Mijn 38 is in november 2019 op kenteken gezet maar krijgt volgens de VIN desondanks 2020 als modeljaar mee. Ik vermoed dat alleen Hyundai de correcte productiedatum weet...
Het modeljaar begint rond augustus bij de meeste autofabrikanten, dus wanneer je auto in september 2019 is gebouwd dan is hij van het modeljaar 2020.

Ik ben wel benieuwd of er bij vervanging iets gaat veranderen aan de auto qua capaciteit en of laadsnelheid.

• wian
  • Niet online
Ik reken er niet op. Het gaat om ioniqs uit een specifieke periode, daarna zijn ioniqs gemaakt die het probleem niet hebben, met zover we weten dezelfde accu capaciteit en ongewijzigde laadsnelheid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KevlarD
wian schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 20:50:
Ik reken er niet op. Het gaat om ioniqs uit een specifieke periode, daarna zijn ioniqs gemaakt die het probleem niet hebben, met zover we weten dezelfde accu capaciteit en ongewijzigde laadsnelheid.
Het kan natuurlijk zijn dat ze de laadsnelheid van de hele 38kw-serie hebben teruggeschroefd omdat een deel daarvan slecht geisoleerde cellen heeft. Maar ik betwijfel of ze dat na de recall dan weer gaan verhogen. Ze willen vast geen risico meer lopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wian
  • Niet online
Weet iemand wat nu eigenlijk precies het probleem is, en hoe dit probleem is opgelost in later geproduceerde Ioniqs?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KevlarD
wian schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 00:20:
Weet iemand wat nu eigenlijk precies het probleem is, en hoe dit probleem is opgelost in later geproduceerde Ioniqs?
http://www.koreaherald.com/view.php?ud=20210224001076

"The battery cells appear to have a flaw in their cathode tabs, making them prone to short circuits, it said. It added, however, that the investigation was not yet complete.

LG Energy Solution disputed the claim, saying there was no evidence the cathode tabs in its battery cells were the direct cause of the fires and that its Chinese production plant had made improvements."

Na de aanpassingen in de Chinese fabriek zou het volgens LG dus zijn opgelost...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• UniMatrix
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 18-10 07:42
Wat is het toch triest dat je elk jaar met angst en beven je auto voor een beurtje moet brengen. Wat gaan ze nu weer verzinnen???

Net als vorig jaar wilden ze de airco servicen voor 160 euro (auto van 4 jaar met 5 jaar fabrieksgarantie)

De auto heeft gedurende de sneeuwperiode stil gestaan en de schijven zijn wat roestig, dit is er nog niet helemaal af want ik heb maar 1x gereden sindsdien en hij remt pas als je bijna stil staat.

Voorstel: schijven vervangen a 450 euro, het 'kan' een afkeurpuntje worden (auto van 4 jaar met 5 jaar fabrieksgarantie)

Al met al willen ze van een beurtje een rekening van 1000,- maken.

Wat is het toch een naar bedrijf, Dirk barten Hyundai in Alkmaar. Dit jaar wilde ik naar Ursem in Purmerend gaan, maar die bedrijven zijn gefuseerd... Het is dus 1 pot nat... En er is sprake van een monopolie van Hyundai in de regio.

Bah, volgende auto? Liever geen Hyundai ivm de dealer.

EV: 2017 Ioniq Electric | PC: AMD Ryzen 7 5700X | MSI RTX 4090 Gaming Trio | VR: Pico 4

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spiller
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 05-09 23:14
Ik had ook een slechte ervaring bij Dirk Barten in Amsterdam, daarom uitgeweken naar Peter Ursem in Purmerend. Dirk Barten wilde mij niet eens een offerte geven voor een nieuwe Ioniq 2,5 jaar geleden.

Opzich qua beurten nooit een probleem gehad. Gewoon van te voren goed afspreken wat je wel en niet laat doen. Het blijven garages die voornamelijk hun wist halen uit onderhoud.

Ik ben altijd goed geholpen door Peter Ursem en heb zelfs een poos een leenauto gehad omdat de Ioniq maanden bij de leerinbouwer stond. De Project 45 laat ik ook in Purmerend afleveren, maar ben wel een beetje ongerust door de fusie met Dirk Barten.

Ioniq 5 P45

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• daemonix
  • Niet online
@UniMatrix En jij denkt dat andere merken beter zijn? Eerlijkheid en garages gaat helaas niet vaak samen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UniMatrix
Hopelijk houdt elke vestiging zijn eigen cultuur... Ik ga volgend jaar zeker ergens anders heen.

Ik wilde ooit een ioniq hybrid kopen en dat lieten ze afketsen op 500 inruil. En nu elke keer dat zoeken bij een simpel beurtje :N

EDIT: en ik WIST gewoon dat ze over die schijven gingen beginnen, zo voorspelbaar zijn ze.

[ Voor 16% gewijzigd door UniMatrix op 26-02-2021 11:20 ]

EV: 2017 Ioniq Electric | PC: AMD Ryzen 7 5700X | MSI RTX 4090 Gaming Trio | VR: Pico 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tripl3 D
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11:24

Tripl3 D

Brother in Arms

UniMatrix schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 11:01:
Bah, volgende auto? Liever geen Hyundai ivm de dealer.
Dealers eerder in het algemeen. Had hiervoor een Auris Hybrid en nadat ik hem gekocht had (2e hands) eerst naar de locale Toyota-dealer gebracht, omdat ik hem eens goed wilde na laten kijken. Nieuwe techniek voor veel garages zo'n hybride toentertijd.
Die begonnen ook over roestvorming op de remschijven en nog wat andere dingen. Ben er niet op in gegaan.
Daarna alleen nog naar een algemene garage gegaan en die zeiden ieder jaar weer dat ik nog wel minimaal een jaartje er mee door kon. Uiteindelijk 5 jaar in mijn bezit gehad en die remschijven nooit hoeven laten te vervangen.

En van familie en vrienden hoor ik ook niet veel goeds over de plaatselijke Ford-dealers.

It is better to be roughly right, than precisely wrong.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pmiddeld
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 20-10 15:52

Voorstel: schijven vervangen a 450 euro, het 'kan' een afkeurpuntje worden (auto van 4 jaar met 5 jaar fabrieksgarantie)
Als je vind/vermoed dat de schijven nog niet aan vervanging toe zijn, zou ik het niet doen. De APK zou ik dan door een ander bedrijf laten doen. Dan heb je meteen een second opinion.

Hyundai Ioniq Comfort 2017 --> Kona 64 kWh 2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UniMatrix
Ja, I know....

Mijn vader was gek op Franse auto's en had een Citroen GS toen de APK werd ingevoerd in 1985. Volgens de dealer moesten zijn remleidingen vervangen worden a 1000 gulden.

Toen is hij naar een andere garage gegaan en de auto werd meteen goedgekeurd.

Dus ja, mijn wantrouwen is al oud... Ik was toen 18...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UniMatrix
pmiddeld schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 11:28:
[...]

Als je vind/vermoed dat de schijven nog niet aan vervanging toe zijn, zou ik het niet doen. De APK zou ik dan door een ander bedrijf laten doen. Dan heb je meteen een second opinion.
Ze zeiden dat ze hem niet afkeurden. En anders was ik direct doorgereden naar de KwikFit...

Een auto van 4 jaar / 55k km bij de eerste APK afkeuren... Een elektrische, op de remschijven...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RaymondD
  • Laatst online: 07:36
Dealers hebben het moeilijk (Corona) en proberen nu blijkbaar inkomsten te genereren met dit soort onzin. Airco servicebeurt? Doet ie het nog goed? dan niet nodig. Remschijven kunnen niet versleten zijn na 55kkm. Ik stond bij mijn 60km/2jr beurt binnen een uur weer buiten. Rekening € 247 euro. Inclusief interieurfilter, remvloeistof en een vergoeding voor het updaten van navigatie (wat dus ook niet klopt.). Volgende keer weiger ik het interieurfilter om die euro's even weer terug te pakken.
UniMatrix schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 11:31:
[...]
En anders was ik direct doorgereden naar de KwikFit...
Alsof die beter zijn. Ik heb ooit mijn Renault laten keuren bij KwikFit (even snel, ik dacht dat er niets aan de hand zou zijn). Werd ik gebeld dat de remschijven vervangen moesten worden. En dat terwijl ik net had gezien dat hij op de RDW site al op goedgekeurd stond... |:(

[ Voor 31% gewijzigd door RaymondD op 26-02-2021 12:21 ]

Gasloos, 3600Wp Zuid, Panasonic 7K l/w warmtepomp, VW ID.3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philos31
Dirk Barten, daar ben ik bijna failliet op gegaan. Heel lang verhaal met een I30 en een heel mooie aanbieding. Bleek een veel te duur wurgcontractje. Heb er veel van geleerd, maar wel een hele dure leerschool.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wian
  • Niet online
Ik reed van het weekend achter een oude auto en er kwam een flinke stinklucht binnen. Misschien dat dit met een actieve koolstof filter minder is. Heb even gezocht en kwam de filters van MANN-FILTER tegen. Inbouwen lijkt niet moeilijk. Voor ruim 12 euro is het het proberen waard.

Edit: eerder in dit topic staat ook dit youtube filmpje.

[ Voor 10% gewijzigd door wian op 01-03-2021 21:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Philos31
wian schreef op maandag 1 maart 2021 @ 21:42:
Ik reed van het weekend achter een oude auto en er kwam een flinke stinklucht binnen. Misschien dat dit met een actieve koolstof filter minder is. Heb even gezocht en kwam de filters van MANN-FILTER tegen. Inbouwen lijkt niet moeilijk. Voor ruim 12 euro is het het proberen waard.

Spaar je geld, dat gaat tegen uitlaatgassen niet helpen. Is meer een placebo effect.
Heb er zelf een koolstoffilter inzitten (en inderdaad is een kwestie van 2 minuten voor inbouwen) maar merk geen verschil, daarna kwam ik filmpje van Bjorn Nyland tegen, had in zn model 3 ook gedaan en dacht in eerste instantie wat te merken, maar later bleek dat hij liever weer terug ging naar zijn oude filters.

YouTube: I ditched the aftermarket Model 3 carbon filters

[ Voor 6% gewijzigd door Philos31 op 02-03-2021 17:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RonaldPr
wian schreef op maandag 1 maart 2021 @ 21:42:

Je kunt hem ook even in de recirculatiestand zetten, dan ruik je ook niets meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wian
  • Niet online
@RonaldPr goede tip vwb de recirculatiestand, dat ga ik de volgende keer testen. In mijn oude auto werkte dit vrij traag en was de stank al binnen. Misschien dat de Ioniq sneller is.

@Philos31 bedankt voor de link naar het filmpje. Bjorn vind het koolstof filter stinken (geen idee welk merk het is) en laat het koolstof filter vervangen door een MANN filter en de geur is weg. Maar als je kijkt naar het type, is dat MANN filter er ook een met actieve koolstof :)

Mijn filter is al onderweg, dus ga het sowieso proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philos31
wian schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 18:02:
@RonaldPr goede tip vwb de recirculatiestand, dat ga ik de volgende keer testen. In mijn oude auto werkte dit vrij traag en was de stank al binnen. Misschien dat de Ioniq sneller is.

@Philos31 bedankt voor de link naar het filmpje. Bjorn vind het koolstof filter stinken (geen idee welk merk het is) en laat het koolstof filter vervangen door een MANN filter en de geur is weg. Maar als je kijkt naar het type, is dat MANN filter er ook een met actieve koolstof :)

Mijn filter is al onderweg, dus ga het sowieso proberen.
Voor die 13 euro kun je het altijd proberen. Laat maar weten MANN is in ieder geval een goed merk. Mischien moeten we gewoon straks allemaal over ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assje
De auto heeft gedurende de sneeuwperiode stil gestaan en de schijven zijn wat roestig, dit is er nog niet helemaal af want ik heb maar 1x gereden sindsdien en hij remt pas als je bijna stil staat.

Al met al willen ze van een beurtje een rekening van 1000,- maken.
Mijn Ioniq is paar weken geleden voor de 90kkm beurt geweest. Ik werd gebeld met de vraag of ik m'n remmen ooit wel gebruikte, achter behoorlijk roest op de schijven en niet perfect gangbaar.

Ik kreeg het advies dat ze dit toch even onder handen zouden nemen, kostte me ca. €80 arbeidsloon.

Ik durf wel te geloven dat het gewoon een eerlijk verhaal is; ik gebruik mijn remmen echt nauwelijks. Ga nu toch maar eens zo nu en dan stevig op de rem trappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osxy
  • Laatst online: 20-10 20:35

Osxy

Holy crap on a cracker

Tom Paris schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 13:04:
Er is weer een nieuwe firmware en kaart uit, hoewel deze volgens mijn dealer niet bestaan :+

[Afbeelding]

code:
1
2
3
4
Software: AE_EV.EUR.SOP.009.5.200731
Firmware: AE_EV.EUR.0.5.367.200407.MICOM
Navi: STD_AVN_MID.EUR.HMC.200730.84ccd53
Map: EUR.12.47.52.570.101.4(D.G2/E.G2)
Helaas heeft dealer bij mij beurt geen software updates gedaan, schandalig eigenlijk. Wordt 250 euro incl btw voor betaald, en voor wat? Als je het lijstje bekijkt wat in 2e jaar beurt gebeurd is dat bar weinig.

Nu nog versie AE_EV.EUR.SOP.007.3.190314

[ Voor 3% gewijzigd door Osxy op 02-03-2021 19:34 ]

"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TwOkkie
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 19-10 13:34

TwOkkie

Tweakin' Okkie

assje schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 18:52:
Ik kreeg het advies dat ze dit toch even onder handen zouden nemen, kostte me ca. €80 arbeidsloon.
Grappig, bij mij wisten ze dat al voordat de monteur begon... bij de 45k beurt.

[J|O|R] <- .signature.gz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UniMatrix
assje schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 18:52:
[...]

Mijn Ioniq is paar weken geleden voor de 90kkm beurt geweest. Ik werd gebeld met de vraag of ik m'n remmen ooit wel gebruikte, achter behoorlijk roest op de schijven en niet perfect gangbaar.

Ik durf wel te geloven dat het gewoon een eerlijk verhaal is; ik gebruik mijn remmen echt nauwelijks. Ga nu toch maar eens zo nu en dan stevig op de rem trappen.
Ik heb nog even gekeken en de schijf rechtsachter heeft denk ik twee weken in de pekel gestaan en ziet er inderdaad slecht uit.

Probleem is dat je (tenzij je een noodstop maakt) alleen de laatste paar meter remt en dat je de schijven amper schoon krijgt. Hij remt 99% op de motor.

Met woon werk en vooral file geen last, maar afgelopen jaar 70% minder gereden.

Toch maar wat vaker rijden...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Marc O.
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 08-09 16:32
Of een paar keer in N zetten en dan remmen (bijv. als je een verkeerslicht nadert). Dan worden de mechanische remmen gebruikt ipv dat je regenereert.

Tesla Model 3 LR 2022 | PVOutput

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Philos31
Nog een keer de tip voor iedereen: Tijdens het rijden in Neutraal en dan remmen. Dan gebruik je de rem 100%
Doe dat een keer in de week een keertje en je schijven blijven schoon en klauwen blijven werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assje
Philos31 schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 20:15:
Nog een keer de tip voor iedereen: Tijdens het rijden in Neutraal en dan remmen. Dan gebruik je de rem 100%
Doe dat een keer in de week een keertje en je schijven blijven schoon en klauwen blijven werken.
De vorige was in het EV topic dus nuttige herhaling :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdfeij
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-09 15:20
Osxy schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 19:32:
[...]

Helaas heeft dealer bij mij beurt geen software updates gedaan, schandalig eigenlijk. Wordt 250 euro incl btw voor betaald, en voor wat? Als je het lijstje bekijkt wat in 2e jaar beurt gebeurd is dat bar weinig.

Gewoon teruggaan. Dit hoort bij standaard onderhoud. Staat in elke onderhoudsinstructie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pmiddeld
Osxy schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 19:32:
[...]

Dat kan goedkoper. Ik ben voor een reguliere beurt circa 180 euro kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarryH
@Osxy Wil je de rekening delen, dan kunnen we zien wat de opvallende delen zijn en evt. tips geven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osxy
  • Laatst online: 20-10 20:35

Osxy

Holy crap on a cracker

BarryH schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 17:40:
@Osxy Wil je de rekening delen, dan kunnen we zien wat de opvallende delen zijn en evt. tips geven
Is private lease, dus betaal het niet zelf (naja, indirect wel uiteraard).

Maar ter lering en vermaak:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eWH0XIdRIdUVUv27Msf87HT35qI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/vdfUYBVz9tT9bTW9xro9ZIxF.png?f=fotoalbum_large

"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarryH
ja, de 2e jaars onderhoudsbeurt lijkt hoog (ik had eur 92x0,8 ex. BTW dacht ik).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonaldPr
Osxy schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 17:42:
[...]

[Afbeelding]
Dan valt mij op kleinmateriaal 13,50.
Wat een flauwekul, zo harken ze per jaar makkelijk omzet binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd

timovd

Voorsprong door techniek

Osxy schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 17:42:
[...]

[Afbeelding]
Wel gratis een cover voor je granny charger.

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pmiddeld
BarryH schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 17:45:
ja, de 2e jaars onderhoudsbeurt lijkt hoog (ik had eur 92x0,8 ex. BTW dacht ik).
Bij mij ook zoiets (geen lease). Wellicht gooien ze het tarief voor leasewagens wat omhoog?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RonaldPr
Ik krijg de laatste tijd veel complimenten over de Ioniq. Bijna iedereen vindt het een mooie auto.

Ook nog iemand gesproken die zich aan het oriënteren was voor een ev en die komt binnenkort aan om te komen kijken, altijd leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wian
  • Niet online
Het is ook een mooie auto, zag er laatst een in het rood, dat staat hem ook erg goed :)

BTW met de gratis Android app EV watchdog kun je de status van je accu pack uitlezen (zelfs de status van de individuele cellen). De eerste app waarbij het meteen goed werkt op de 38kWh versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pmiddeld
@wian Dat kan ook met de Torque app, en is een stuk goedkoper. Ook met de gratis app EVNotify kun je de accustatus uitlezen en nog veel meer dingen doen, alleen niet de individuele cellen uitlezen (maar wel de State of Health van de batterij).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UniMatrix
Geven die apps nu dan een 'echte' SOH? Ik dacht gelezen te hebben dat ze altijd 100% aangaven namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wian
  • Niet online
pmiddeld schreef op zaterdag 6 maart 2021 @ 18:00:
@wian Dat kan ook met de Torque app, en is een stuk goedkoper. Ook met de gratis app EVNotify kun je de accustatus uitlezen en nog veel meer dingen doen, alleen niet de individuele cellen uitlezen (maar wel de State of Health van de batterij).
Ik heb Torque gekocht, maar het lijkt erg lastig om cel informatie overzichtelijk weer te geven. Zou je je dashboard willen exporteren en delen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wian
  • Niet online
UniMatrix schreef op zondag 7 maart 2021 @ 08:34:
Geven die apps nu dan een 'echte' SOH? Ik dacht gelezen te hebben dat ze altijd 100% aangaven namelijk.
Ja, je ziet het voltage van iedere individuele cel, dus je ziet meteen als er cellen zijn die afwijken met een te hoog of te laag voltage. Welke conclusie je hieruit kunt trekken weet ik niet direct. Zo zag ik aanvankelijk een kleine afwijking in 1 individuele cel, maar die afwijking was na een half uur laden en een kort ritje ineens verdwenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pmiddeld
Bij mij geven ze een SoH van 96% na 150.000 km. Echter als ik naar de individuele cellen kijk zie niks bijzonders.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pmiddeld
wian schreef op zondag 7 maart 2021 @ 10:38:
[...]

Ik heb Torque gekocht, maar het lijkt erg lastig om cel informatie overzichtelijk weer te geven. Zou je je dashboard willen exporteren en delen?
Hierbij: https://drive.google.com/...04Aa2Mm/view?usp=drivesdk
Kopiëren naar .torque\dashboards

Kan er op een andere telefoon wat anders uit zien. Misschien moet je voor de 38 kWh Ioniq nog wat cellen aan het dashboard toevoegen.

[ Voor 8% gewijzigd door pmiddeld op 07-03-2021 12:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjabba1979
Volgens mij begint de auto met een een percentage boven tov de 28kwh die de app aanhoud. Je hebt dus een aantal kwh teveel en daardoor blijf je lang op 100.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wfveennl
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20-10 18:58
pmiddeld schreef op zaterdag 6 maart 2021 @ 18:00:
Ik heb Torque op mijn mobiel maar kan alleen geen profiel voor een EV aanmaken. Dus hoe lees je een een EV uit met Torque?

LG Therma V Split: binnen : HN091MR; buiten : HU071MR

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• timovd

timovd

Voorsprong door techniek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daemonix
  • Niet online
Hmmm, onze Ioniq wil niet meer opladen...

Pagina: 1 ... 99 ... 196 Laatste