• Sonicfreak
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 08:06
daemonix schreef op maandag 8 maart 2021 @ 10:40:
Hmmm, onze Ioniq wil niet meer opladen...
Had ik een tijd geleden ook. Toen bleek dat de vergrendelmotor defect was en de laadkabel niet meer vergrendelde waardoor de auto niet meer ging laden.
De vergrendelmotor is toen onder garantie vervangen.
Je kunt nog proberen met de noodontgrendeling te spelen of het laden wil starten. Je weet wel, die kabel in de kofferbak. Zoiets had ik gelezen op het ioniqforum.com, maar is wel een tijdelijke oplossing.

Edit: gevonden, zie https://www.ioniqforum.co...charge.35418/#post-426489

[Voor 12% gewijzigd door Sonicfreak op 08-03-2021 10:49]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• daemonix
  • Registratie: januari 2005
  • Niet online
Sonicfreak schreef op maandag 8 maart 2021 @ 10:45:
[...]

Had ik een tijd geleden ook. Toen bleek dat de vergrendelmotor defect was en de laadkabel niet meer vergrendelde waardoor de auto niet meer ging laden.
De vergrendelmotor is toen onder garantie vervangen.
Je kunt nog proberen met de noodontgrendeling te spelen of het laden wil starten. Je weet wel, die kabel in de kofferbak. Zoiets had ik gelezen op het ioniqforum.com, maar is wel een tijdelijke oplossing.

Edit: gevonden, zie https://www.ioniqforum.co...charge.35418/#post-426489
Wil ik wel proberen, maar mijn vrouw staat ergens met minder dan 40 km op de GOM....

Hyundai Kona, Hyundai Ioniq electric in bezit

Acties:
  • +1Henk 'm!

• RonaldPr
  • Registratie: augustus 2018
  • Laatst online: 07:19
daemonix schreef op maandag 8 maart 2021 @ 10:40:
Hmmm, onze Ioniq wil niet meer opladen...
Misschien ergens een instelling, laadlimiet of tijdinstelling verkeerd geschoten?

• JeroenE
  • Registratie: januari 2001
  • Niet online
daemonix schreef op maandag 8 maart 2021 @ 10:57:
Wil ik wel proberen, maar mijn vrouw staat ergens met minder dan 40 km op de GOM....
Misschien eens bij een snellader proberen?

• daemonix
  • Niet online
JeroenE schreef op maandag 8 maart 2021 @ 11:25:
[...]
Misschien eens bij een snellader proberen?
Werkt niet, zojuist geprobeerd.

Dealer of LM bellen gaat waarschijnlijk helpen.

[Voor 11% gewijzigd door daemonix op 08-03-2021 11:58]

• JeroenE
  • Registratie: januari 2001
  • Niet online
daemonix schreef op maandag 8 maart 2021 @ 11:43:
Werkt niet, zojuist geprobeerd.
Dat is mooi balen, meestal werkt dat wel als laden via de normale aansluiting niet meer werkt. Ik hoop dat jullie snel een oplossing vinden. Heeft de dealer misschien nog "truukjes" om het weer aan de gang te krijgen?

• daemonix
  • Niet online
Staat nu bij de dealer. Net gehaald en vervangauto meegekregen. Ik vermoed dat inderdaad vergrendelingsmotor kapot is.

• Refiik
  • Registratie: maart 2012
  • Laatst online: 16-09 15:20
https://www.autoweek.nl/a...autos-terug-in-nederland/

Toch ook in nederland de terugroepactie. Weet iemand of dit ergens te checken is of je auto hier onder valt?

[Voor 35% gewijzigd door Refiik op 08-03-2021 16:24]

• Osxy
  • Laatst online: 07:48

Osxy

Holy crap on a cracker

Refiik schreef op maandag 8 maart 2021 @ 16:19:

Toch ook in nederland de terugroepactie. Weet iemand of dit ergens te checken is of je auto hier onder valt?
Ben benieuwd wanneer we dit kunnen terug vinden op RDW Ovi. (Onze Ioniq is gebouwd tussen die data dus mogelijk zit hij er tussen)

Weet iemand hoe je kan zien waar je Ioniq gebouwd is?

"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."

• tomic
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 21:32

tomic

Smexylittlebabe!

Osxy schreef op maandag 8 maart 2021 @ 17:18:
[...]

Ben benieuwd wanneer we dit kunnen terug vinden op RDW Ovi. (Onze Ioniq is gebouwd tussen die data dus mogelijk zit hij er tussen)

In het artikel van autoweek wordt gesproken over autos die zijn gemaakt vanaf 4 mei 2018.
Als je de datum eerste afgifte Nederland checkt; en die is voor 4 mei 2018, dan ben je sowieso dus uitgesloten.

[Voor 31% gewijzigd door tomic op 08-03-2021 17:27]

Toch maar een weblog?

• RKD
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 06:08
Refiik schreef op maandag 8 maart 2021 @ 16:19:

Ik was vandaag toevallig bij de dealer. Die van mij valt er ook onder qua datum. Zij kunnen wel de exacte datum vertellen.

De actie zelf hebben ze nog geen details van

[Voor 6% gewijzigd door RKD op 08-03-2021 17:24]

iRacing Profiel

• Osxy

Osxy

Holy crap on a cracker

RKD schreef op maandag 8 maart 2021 @ 17:23:
[...]

Ik was vandaag toevallig bij de dealer. Die van mij valt er ook onder qua datum. Zij kunnen wel de exacte datum vertellen.

Staat er bij jou kenteken een terugroepactie als je deze in OVI invult?

• KevlarD
  • Registratie: maart 2013
  • Laatst online: 15-09 19:37
Osxy schreef op maandag 8 maart 2021 @ 17:18:
[...]

Dat kun je uit het Vehicle Identification Number (VIN) afleiden:

https://en.wikibooks.org/..._codes)/Hyundai/VIN_Codes

Volgens mij kun je verder alleen het modeljaar zien maar niet exact de productiedatum.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• RonaldPr
RKD schreef op maandag 8 maart 2021 @ 17:23:
[...]

Volgens mij geldt dit alleen voor de 38 kWh Ioniq dus vanaf september 2019, de Kona was er al eerder met deze foute cellen.

Ik ben benieuwd naar de details en hoop vurig op een update van de laadsnelheid, hopelijk net zo snel als het eerste model. Misschien hebben ze het nu geknepen omdat ze al vermoedden dat ze in brand konden vliegen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• RKD
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 06:08
Osxy schreef op maandag 8 maart 2021 @ 17:36:
[...]

Staat er bij jou kenteken een terugroepactie als je deze in OVI invult?
Nee dat komt allemaal nog. Wat ik begreep van de dealer is dat Hyundai NL ook aan het kijken is hoe het logistiek allemaal geregeld gaat worden. Dus centraal vervangen of bij een dealer bijvoorbeeld.

iRacing Profiel

• zonetjes
  • Registratie: december 2017
  • Laatst online: 16-09 13:07
RonaldPr schreef op maandag 8 maart 2021 @ 17:40:
[...]

..... Misschien hebben ze het nu geknepen omdat ze al vermoedden dat ze in brand konden vliegen.
ja, slim ! Dat zou idd wel eens het geval kunnen zijn....want is er ooit een verklaring gegeven /'werkingsmechanisme' beschreven, waarom een lagere snelheid nodig zou zijn?

L/W Panasonic Monoblock (5kW type F) + 200 l tank + VVW (2017). 5800Wp Zonnepanelen --> gasloos. Deels Jaga Convectoren met ventilatoren + 2e hands Ionic EHV (beide 2020)

• RonaldPr
zonetjes schreef op maandag 8 maart 2021 @ 18:37:
[...]

ja, slim ! Dat zou idd wel eens het geval kunnen zijn....want is er ooit een verklaring gegeven /'werkingsmechanisme' beschreven, waarom een lagere snelheid nodig zou zijn?
Het zou kunnen dat er in dezelfde ruimte meer energie zit gestopt en het lastiger is om de temperatuur te beheersen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• wian
  • Registratie: september 2005
  • Niet online
Eerder in dit topic werden meer specifieke data genoemd:
“ Kona Electric: Vehicles manufactured from May 11, 2018 to March 13, 2020 -Ionic Electric: Vehicles manufactured from May 2, 2019 to November 30, 2019”

Ik heb de datum niet adhv het VIN kunnen achterhalen, maar als je een dealer belt kan hij het je zo vertellen.

• zonetjes
RonaldPr schreef op maandag 8 maart 2021 @ 19:43:
[...]

Het zou kunnen dat er in dezelfde ruimte meer energie zit gestopt en het lastiger is om de temperatuur te beheersen.
een 38kW accu heeft meer cellen en zal dus sowieso een groter volume hebben. de totale accu zit in een 'om-doos' verpakt en de bemating van deze om-doos zou iets anders kunnen zijn: in deze om-doos moet wel de koeling en verwarming van de accu die erin zit, geregeld worden en ik weet niet of die 'kanalen' groter of kleiner zijn en of de manier van koelen/verwarmen tussen de 28 en de 38 kW anders is.

L/W Panasonic Monoblock (5kW type F) + 200 l tank + VVW (2017). 5800Wp Zonnepanelen --> gasloos. Deels Jaga Convectoren met ventilatoren + 2e hands Ionic EHV (beide 2020)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Satch
  • Registratie: mei 2004
  • Niet online
Lees deze uitleg van Mux in het Elektrische auto's topic over het verschil in type cellen van oude en nieuwe ioniq. Dat zegt genoeg. :)
mux schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 19:31:
De cellen zijn wel echt heel verschillend. Hoe hoger de prestaties van de cel, des te lager je energiedichtheid en/of des te groter je koelsysteem.

Om een idee te geven: onze 'oude' batterijen hadden een interne weerstand van ongeveer 0,4-0,5 mohm per cel en konden met 3C geladen/ontladen worden bij zowat elke temperatuur en 8C bij 45 graden. Energiedichtheid: 105Wh/kg.

Nieuwe batterijen: 0,75 mohm per cel, 2C/2C met 3C max tussen 25-60 graden. Energiedichtheid 215Wh/kg.

Dat beetje extra weerstand lijkt niet veel, maar dat varieert aardig tussen leeg en vol. Bovendien heb je de helft van de massa om je warmte in te stoppen tijdens het laden. Dus de nieuwe cellen warmen ~20C op tijdens een laadsessie op volle snelheid van 30-100%, en de oude cellen warmden maar ~7C op.

De specs van de oude en nieuwe ioniq batterijen zijn heel vergelijkbaar met dit, en daarom kun je de oude keihard opladen en de nieuwe nauwelijks.

[Voor 11% gewijzigd door Satch op 08-03-2021 23:27]

• Sonicfreak
RonaldPr schreef op maandag 8 maart 2021 @ 17:40:
[...]

Volgens mij geldt dit alleen voor de 38 kWh Ioniq dus vanaf september 2019, de Kona was er al eerder met deze foute cellen.

Ik ben benieuwd naar de details en hoop vurig op een update van de laadsnelheid, hopelijk net zo snel als het eerste model. Misschien hebben ze het nu geknepen omdat ze al vermoedden dat ze in brand konden vliegen.
Volgens mij geldt het inderdaad alleen voor de 38 kWh Ioniq. Die heeft dezelfde cellen als de Kona. De 28 kWh Ioniq heeft andere cellen met meer kobalt.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• daemonix
  • Niet online
daemonix schreef op maandag 8 maart 2021 @ 13:33:
Staat nu bij de dealer. Net gehaald en vervangauto meegekregen. Ik vermoed dat inderdaad vergrendelingsmotor kapot is.
Het was inderdaad de actuator, die is nu vervangen. De garage heeft toch wel een whopping 2 kWh geladen zodat ik net thuis kan komen. Stel je voor dat het geld kost...

• RaymondD
  • Laatst online: 08:22
Mijn Ioniq heeft blijkbaar maandagmorgenhandgrepen. Een paar maanden geleden een defecte achterdeurhandgreep en nu is het knopje op de handgreep voor de keyless entry op het bestuurdersportier defect. Als die stuk is merk je pas hoe handig dat is :-). Iemand eerder gehad?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Piet_Ioniq
  • Registratie: maart 2021
  • Laatst online: 06-09 15:55
Vorige maand heb ik een Ioniq EV comfort bouwjaar 2018 gekocht. Mede op basis van de positieve ervaringen. Tot mijn schrik kom ik onderstaand bericht tegen in een review op Autoweek. Een reparatie van 6.300 euro, dat kan toch niet? Ben benieuwd of iemand hier meer van weet.

Afgelopen week was de auto helemaal dood. 12V accu leeg, oorzaak een lekstroom in de audio-eenheid (Infinity). De unit moet worden vervangen. Kosten, schrik niet, € 6300-. en veel werk is het niet. Helaas geldt voor de audio niet de 5 jaar garantie, die is maar 3 jaar. Mogelijk is er nog een refurbished te krijgen, maar anders is het natuurlijk een volstrekt idioot bedrag, ongeveer 20% van de nieuwprijs van de auto.
https://www.autoweek.nl/r...-electric-premium-2017-5/

• oldie127
  • Registratie: juli 2020
  • Laatst online: 01:19
Refurbished zal niet snel zijn maar er zijn wel reparatie diensten zou het internet eens afschuimen.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Piet_Ioniq
Waar het mij om gaat is dat Hyundai hier 6.300 euro voor rekent. Dat is reden om geen Ioniq [of Hyundai] te kopen. Ik heb bewust gekozen voor een milieuvriendelijke auto, maar met dergelijke prijzen kan je beter in een youngtimer gaan rijden waar voldoende tweedehands onderdelen van zijn. De kans op zo'n defect is misschien niet zo groot, maar ik vind het onvoorstelbaar dat een onderdeel zo duur kan zijn. Noem mij een andere auto, waarbij je kans loopt zo'n duur onderdeel te moeten vervangen in een betrekkelijk nieuwe auto van 4 jaar en 45.000 km.

• daemonix
  • Niet online
Het is 1 geval op hoeveel auto's?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Piet_Ioniq
Stel dat het om één geval gaat [desnoods enkele], dan is de kans dat jou dat overkomt bijzonder klein. Echter, het staat mij zo verschrikkelijk tegen dat er 6.300 euro berekend kan worden, dat het voor mij reden zou zijn principieel niet in zo'n auto te willen rijden. En als het je overkomt en je geen ruim 6.000 euro op de plank hebt liggen of wil betalen dan kan je de auto pardoes wegdoen of inruilen tegen een veel goedkoper exemplaar.

• daemonix
  • Niet online
En dat kan je niet gebeuren met welk ander merk dan ook? (Denk bijvoorbeeld eens aan de TFSI ellende die ik van horen zeggen heb bij VW)? Geloof maar niet dat dit niet bij andere merken voorkomt. Ieder ander merk wel te verstaan.

• timovd
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 08:10

timovd

Voorsprong door techniek

@Piet_Ioniq, 12V accu vervangen? Let er op als je een Varta A13 bestelt, dat de pinnen "Japans" formaat zijn en de Ioniq dikkere accupolen heeft en je dus converters nodig hebt. Probeer dat eerst eens voordat je de hele headunit laat vervangen. Heb je de "battery saver" aan staan voor de 12V accu?

Gasloos huis 7kW Panasonic WH-UD07HE5-1 | SolarEdge 2200 + 1200Wp APS micro's

• daemonix
  • Niet online
timovd schreef op maandag 15 maart 2021 @ 15:55:
@Piet_Ioniq, 12V accu vervangen? Let er op als je een Varta A13 bestelt, dat de pinnen "Japans" formaat zijn en de Ioniq dikkere accupolen heeft en je dus converters nodig hebt. Probeer dat eerst eens voordat je de hele headunit laat vervangen. Heb je de "battery saver" aan staan voor de 12V accu?
Volgens mij verwijst @Piet_Ioniq naar een verhaal op autoweek, niet naar zijn eigen auto en accu.

• timovd

timovd

Voorsprong door techniek

daemonix schreef op maandag 15 maart 2021 @ 15:58:
[...]

Volgens mij verwijst @Piet_Ioniq naar een verhaal op autoweek, niet naar zijn eigen auto en accu.
Oops... nou, dan is het nu algemene info op GoT.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Piet_Ioniq
@timovd Bedankt voor de tip. Het gaat idd niet om mijn Ioniq en ik heb de optie "battery saver" aanstaan. Ik ben overigens bijzonder tevreden over mijn Ioniq, maar blijf mijn standpunt herhalen. 6.300 euro voor vervanging van het Infinity audio systeem vind ik een schandalig bedrag.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• BarryH
  • Registratie: maart 2011
  • Laatst online: 06:52
Ik begrijp niet zo goed waarom het niet onder de fabrieksgarantie valt. Ik zou daar de rechtsbijstand toch eens aan wagen.

En daarnaast eens wat autoslopers bellen.
Denk dat in sloopauto's die units vaak nog heel zijn.

[Voor 29% gewijzigd door BarryH op 15-03-2021 16:46]

2880PV op OzOOO, 5640PV op WnWWW, vloerisolatie, zonnecombiboiler, HR++,dakisolatie, Elga L/W WP, Ioniq EV 2017

• daemonix
  • Niet online
BarryH schreef op maandag 15 maart 2021 @ 16:45:
Ik begrijp niet zo goed waarom het niet onder de fabrieksgarantie valt. Ik zou daar de rechtsbijstand toch eens aan wagen.

En daarnaast eens wat autoslopers bellen.
Denk dat in sloopauto's die units vaak nog heel zijn.
Conformiteit is dan de betere term. ;)

• RonaldPr
Als dit echt waar is dan gaat mijn Ioniq spoedig in de verkoop, maar het lijkt me sterk.

Ik houd het in de gaten.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• KevlarD
Dit KAN natuurlijk ook wat gemakszuchtig diagnosewerk zijn geweest onder het mom van 'we weten het niet precies dus we vervangen de hele unit maar...' Misschien is het wel gebeurd maar ik zou in ieder geval een heleboel aanvullende toetsvragen hebben gesteld (inclusief pragmatische workarounds) voordat ik zomaar ruim 6 mille neerleg voor een niet-essentieel systeem (dat bovendien kennelijk ook nog gewoon functioneerde).

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Marc O.
  • Registratie: november 2016
  • Laatst online: 06-09 20:13
Om heel eerlijk te zijn kan ik me bijna niet indenken dat het verhaal op waarheid berust. Misschien heeft de beste man wel een typfout gemaakt en moet het 630,- zijn, dat klinkt al heel wat aannemelijker. Da's nog steeds veel geld en je mag je gerust afvragen waarom het niet onder garantie of coulance valt. Maar 6300,- gaat er bij mij eigenlijk niet in.

[Voor 27% gewijzigd door Marc O. op 15-03-2021 17:58]

Hyundai Ioniq Electric Premium 28kWh | PVOutput

• pmiddeld
  • Registratie: januari 2017
  • Nu online
Het is in ieder geval geen typefout, want hij heeft het later over 20% van de (nieuw)waarde van de auto. Maar het blijft een raar verhaal.

Hyundai Ioniq Comfort 2017

• Thobon
  • Registratie: april 2017
  • Laatst online: 12-09 22:17
Ik vraag me zelfs af of dit juridisch wel stand gaat houden. De garantietermijn kan dan wel verstreken zijn, maar je mag verwachten dat een radio langer dan 3 jaar meegaat. € 6.300,00 is wel extreem veel geld. Als je even op internet zoekt dan vind je tweede hands Ioniq audio sets te koop voor zo'n € 300-€ 400. Ben benieuwd hoe Hyundai dit verschil met een nieuw zou verklaren. Mag dan wel een heel goed verhaal zijn.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Philos31
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 16-09 09:03
300 pond op ebay, zie het probleem niet zo:
https://www.ebay.nl/itm/H...81c062:g:RV8AAOSw1btgPuFw

Ik heb het verhaal ook gelezen en haalde mijn neus direct op, als dat gebeurt is dan heb je jezelf laten tillen. Als het Dirk Barten was dan klopt het verhaal waarschijnlijk, dat zijn laaielichters.
Dat de accu leeg loopt kan gebeuren, ik lees al jaren mee op going electric en het Hyundai forum (engels) en nog NOOIT is een lekstroom in de radiounit als oorzaak voorbij gekomen.

I call Bullshit, of van de dealer of van de stukjesschrijver. Ik kan op autoweek ook zomaar iets plempen, dat wil nog niet zeggen dat het ook werkelijk gebeurd is.
Van de Hyundai site:
Onze unieke 5 jaar garantie zonder kilometerbeperking dekt alle defecten die het gevolg zijn van een product- of fabricagefout. Hiervoor kun je terecht bij elke Hyundai-dealer in Europa. De garantie is van toepassing op alle nieuwe Hyundai-personenauto’s die sinds 2011 in Nederland worden verkocht.

Dan erbij, ik mijn Octavia een paar jaar geleden had ik ook steeds een lege accu, iedere keer als het even een beetje koud was dan starte het kreng niet meer. Was een lease auto, alles alles alles vervangen. Steeds hetzelfde gezeik.
Het enige wat ze steeds niet vervingen was de accu. Wat bleek toen ik naar een andere garage ging? Juist! de accu, daarna nooit mee problemen.

Mijn vrouw had een Spark, daar werkte opeens de airco niet meer van. Blower vervangen, geen garantie zei de garage: 750 euro aftikken. 2 weken later weer geen airco. Weer naar de garage, onderzoek gedaan, iets met de inlaat. 300 euro aftikken. 2 weken later weer geen airco. Ik naar een andere dealer, die heeft een aantal boomblaadjes uit het inlaat kanaal verwijderd en het was opgelost. Ik ben de 1050 euro met veel moeite terug gekregen. Maar ik geloof een garage niet meer snel.

[Voor 88% gewijzigd door Philos31 op 15-03-2021 22:01]

Hyundai Ioniq 28kWh, 3250Wp AEG PV2800, 3.5 kW Daikin Ururu Sarara, Homeautomation by Homey

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Marc O.
pmiddeld schreef op maandag 15 maart 2021 @ 21:30:
Het is in ieder geval geen typefout, want hij heeft het later over 20% van de (nieuw)waarde van de auto. Maar het blijft een raar verhaal.
Had ik gezien. Typfout van de garagist die de offerte maakte bedoelde ik eigenlijk. Maar hoe dan ook, die 6300,- is simpelweg niet geloofwaardig. Vraag me ook af waarom die persoon niet naar een andere dealer is gegaan voor een 'second opinion'. Dat zou ik nl. wel doen als iemand me zo'n offerte gaf. Hoe langer ik erover nadenk, hoe meer het op een trolverhaal (of een simpele communicatiefout) begint te lijken.

[Voor 4% gewijzigd door Marc O. op 16-03-2021 06:48]

• RaymondD
Philos31 schreef op maandag 15 maart 2021 @ 21:42:
Van de Hyundai site:
Onze unieke 5 jaar garantie zonder kilometerbeperking dekt alle defecten die het gevolg zijn van een product- of fabricagefout. Hiervoor kun je terecht bij elke Hyundai-dealer in Europa. De garantie is van toepassing op alle nieuwe Hyundai-personenauto’s die sinds 2011 in Nederland worden verkocht.
Kleine letters: Garantiedekking op navigatie en audio is maximaal 36 maanden. Op 12 volt accu maximaal 24 maanden.

[Voor 14% gewijzigd door RaymondD op 16-03-2021 10:29]

• Jvmm
  • Registratie: oktober 2020
  • Laatst online: 21-03 12:12
[quote]VmarcV schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 15:26:
" Na 23.000 km had ik een licht kloppend/ratelend geluidje bij het remmen / regenereren. In de garage niks gevonden, maar om zeker te zijn terug binnen doen in april en dan gaan ze de " versnellingsbak" eruit halen om zeker niks over het hoofd te zien. Ben benieuwd. Heeft er hier al iemand hetzelfde geluidje / probleem gehad ?"

Wagen reeds 1 week binnen, nu blijkt dat de electromotor moet vervangen worden. Nog wachten op goedkeuring van Hyundai en dan op de motor, die van Italie moet komen. :|

Is het ratelend geluid nu verdwenen, is de vervanging van de motor soepel verlopen, ook nadien?
[ote]

• Jvmm
  • Registratie: oktober 2020
  • Laatst online: 21-03 12:12
Is het probleem nu opgelost met de nieuwe motor?

• RaymondD
Wie zijn Ioniq maakt niet het kloppende/ratelende geluid bij het remmen? Ik weet niet anders dan dat elke Ioniq daar last van heeft sinds een bepaalde aanpassing vanaf productiedatum ~2008.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Piet_Ioniq
RaymondD schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 15:51:
Wie zijn Ioniq maakt niet het kloppende/ratelende geluid bij het remmen? Ik weet niet anders dan dat elke Ioniq daar last van heeft sinds een bepaalde aanpassing vanaf productiedatum ~2008.
Het is mij nog niet opgevallen en ik ben niet doof :)

• PeterZ(on)
  • Registratie: oktober 2012
  • Laatst online: 21:43
Nooit gehoord, hooguit soms wat schurend geluid van de schijfremmen bij de laatste meters tot stilstand.

PV 4860 Wp - Zonneboiler - Ventilatie WTW - Panasonic Warmtepomp WH-MDC05F3E5 - Hyundai Ioniq Electric 2017

Acties:
  • +1Henk 'm!

• pmiddeld
  • Nu online
Je zal misschien 2018 bedoelen want in mijn Ioniq van 2017 nog nooit last van gehad. 8)

• BarryH
mijn Ioniq (mei 2017 in NL aangekomen) heeft dat ook niet.

2880PV op OzOOO, 5640PV op WnWWW, vloerisolatie, zonnecombiboiler, HR++,dakisolatie, Elga L/W WP, Ioniq EV 2017

• RaymondD
pmiddeld schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 17:00:
[...] Je zal misschien 2018 bedoelen [...]
Haha, uiteraard bedoel ik 2018.

Hoewel dit filmpje over een hybrid gaat heb ik exact dit geluid bij het remmen: YouTube: Hyundai Ioniq braking clicking sound

op Ioniqforum loopt er ook een topic over: https://www.ioniqforum.com/threads/brake-issue.21802/page-2

Als laatste is daar dit gepost wat informatie zou zijn vanuit Hyundai:

Explain to customer about normal system operation noise. (The iBAU should not be replaced for this phenomenon)

[Voor 62% gewijzigd door RaymondD op 16-03-2021 19:05]

• VmarcV
  • Registratie: september 2017
  • Laatst online: 23:04
Jvmm schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 11:06:
Is het probleem nu opgelost met de nieuwe motor?
Na de vervanging is het geluid snel teruggekomen. Ben dan zo blijven rijden , heb nu 48.000km en geen verdere problemen opgemerkt.

• Sonicfreak
Mijn MY2017 Ioniq heeft daar geen last van. Soms een wat schurend geluid bij hard remmen, maar dat zal de roest zijn die er dan afgesleten wordt.

• wfveennl
  • Registratie: augustus 2003
  • Laatst online: 16-09 09:20
Sonicfreak schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 08:25:
[...]

Mijn MY2017 Ioniq heeft daar geen last van. Soms een wat schurend geluid bij hard remmen, maar dat zal de roest zijn die er dan afgesleten wordt.
Mijn MY 2020 heeft het vaak erg moeilijk om weg te komen van de handrem, het lijkt wel of de blokken aan de schijven vastgebakken zitten. Verder heb ik veel vaker en op verschillende km standen allerlei rare, soms krakende geluiden die vooral van linksvoor komen volgens mij. Heb eens een geluidsopname gemaakt en naar de dealer genomen maar die natuurlijk niets vinden.

In mijn vorige MY 2017 heb ik last gehad van geklik tijdens het remmen, dat was opgelost door ontluchten (zegt de dealer). Later was er ieder keer een klikkend geluid bij het optrekken. De oorzaak was een defecte gearbox. Die is drie keer vervangen maar er bleef bij bepaalde snelheden een soort jankend geluid in zitten dus ben ik overgestapt naar een MY 2020. Maar met dit model dus ook allemaal vage rare geluiden terwijl ik voor de rest eigenlijk best tevreden ben met de auto. Vind het wel jammer want heb dan wel weer het gevoel dat ik wat anders moet kopen voordat de garantie verlopen is.

• wfveennl
Ik heb een Ioniq MY 2020. Al vrij snel na de aankoop kreeg ik een steentje tegen mijn ruit met als gevolg een sterretje net in het zicht, balen dus maar ik dacht dat kan nog gemakkelijk gerepareerd worden. Van de verzekering moest ik naar een bepaalde autoruit reparateur.

Ondanks dat het een klein sterretje was kon het "misschien" wel gerepareerd worden zei men. Ik heb wel meer van deze incidenten gehad en die waren toen prima gerepareerd. Maar wat de ruit firma hier uitgespookt heeft weet ik niet maar het leek nergens op. Ik werd wel verzekerd dat ik nieuwe wisserbladen nodig had terwijl de auto nog geen 8K gelopen had en de bladen nauwelijks gebruikt waren.

Ik kreeg het gevoel dat de ruit met opzet niet goed gerepareerd was zodat ik op korte termijn terug zou moeten komen voor een nieuwe.Het sterretje begint nu inderdaad verder te scheuren en ik denk dat ik binnenkort aan vervanging toe ben.

Heeft iemand ervaring met het vervangen van een ruit?

Ik wil in elk geval NIET naar dezelfde glas firma waar ik geweest ben. Ik zou naar een andere vestiging kunnen gaan maar ik gun ze beslist de omzet niet meer. Als ik naar de dealer ga moet ik zelf ruim € 100,00 bijleggen maar misschien is dit beter gezien de afstelling van de sensors en camera's achter de voorruit.

• Sonicfreak
wfveennl schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 09:22:
[...]

Mijn MY 2020 heeft het vaak erg moeilijk om weg te komen van de handrem, het lijkt wel of de blokken aan de schijven vastgebakken zitten. Verder heb ik veel vaker en op verschillende km standen allerlei rare, soms krakende geluiden die vooral van linksvoor komen volgens mij. Heb eens een geluidsopname gemaakt en naar de dealer genomen maar die natuurlijk niets vinden.

In mijn vorige MY 2017 heb ik last gehad van geklik tijdens het remmen, dat was opgelost door ontluchten (zegt de dealer). Later was er ieder keer een klikkend geluid bij het optrekken. De oorzaak was een defecte gearbox. Die is drie keer vervangen maar er bleef bij bepaalde snelheden een soort jankend geluid in zitten dus ben ik overgestapt naar een MY 2020. Maar met dit model dus ook allemaal vage rare geluiden terwijl ik voor de rest eigenlijk best tevreden ben met de auto. Vind het wel jammer want heb dan wel weer het gevoel dat ik wat anders moet kopen voordat de garantie verlopen is.
Ik zet de auto vrijwel nooit op de handrem. Alleen als de auto op een schuin aflopend stuk of helling staat. Ik heb van de issues die je noemt met je MY2017 zelf nog geen last gehad gelukkig.

• PeterZ(on)
  • Registratie: oktober 2012
  • Laatst online: 21:43
wfveennl schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 09:22:
[...]

Wat ik wel eens heb gehad is als ik de deur niet goed heb gesloten dat dan de rem niet wordt gelost, je kan de auto dan wel een paar meter verplaatsen maar met moeite. Verder gebruik ik de rem alleen als ik thuis moet laden omdat de auto dan scheef staat, anders nooit, gewoon uitzetten.

PV 4860 Wp - Zonneboiler - Ventilatie WTW - Panasonic Warmtepomp WH-MDC05F3E5 - Hyundai Ioniq Electric 2017

• WillemI
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 21:46
wfveennl schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 09:32:
Heeft iemand ervaring met het vervangen van een ruit?

Ik wil in elk geval NIET naar dezelfde glas firma waar ik geweest ben. Ik zou naar een andere vestiging kunnen gaan maar ik gun ze beslist de omzet niet meer. Als ik naar de dealer ga moet ik zelf ruim € 100,00 bijleggen maar misschien is dit beter gezien de afstelling van de sensors en camera's achter de voorruit.
Bij mijn 2019 Ioniq is een half jaar geleden de ruit vervangen, ook wegens een sterretje. Dit was vrijwel meteen uitgescheurd naar de rand van de ruit, de hele ruit is dus vervangen. Dit is door Van Mossel autoschade gedaan omdat dit een door de verzekering 'goedgekeurde' reparateur was en er dan geen eigen risico betaald hoefde te worden.
De ruit is netjes vervangen door een nieuwe (ook weer met de groen/blauwe band bovenin), verder geen bijzonderheden.

• assje
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 07:45
Eén ding dat ik verschrikkelijk irritant vind is de enorm harde, lange pieptoon als je uit de auto stapt en de deur dicht doet met je sleutel in je zak.

Dat gaat als volgt:
  • Ik zet de auto een stukje naar voren zodat ik de kinderen in kan laden
  • Stap uit en gooi de deur achter me dicht
  • PIEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEP :F shit leutel in m'n zak
  • Laad kind in en gooi deur dicht
  • PIEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEP |:( jahaaa wist ik al!
En dat dan 's ochtends vroeg in een woonwijk. Ik snap dat dit een waarschuwing is dat je de auto achter laat zonder hem uit te zetten maar die waarschuwing kan mij eerlijk gezegd gestolen worden.

Iemand toevallig gevonden of je dit ook uit kunt zetten?

“The greatest threat to our planet is the belief that someone else will save it.” [quote by Robert Swan, OBE]

• Spectaculous
  • Registratie: april 2011
  • Nu online
Nou, 6 maanden in de nieuwe ioniq gereden, ging vanmiddag op het schoolplein de auto niet meer aan. Hij gaf een dozijn aan wisselende foutmeldingen van "stop remprobleem" tot "druk met de sleutel op de knop". Auto ging ook niet op slot want "hij stond nog aan", terwijl alles zwart was. Als ik de auto met de sleutel startte dan leek het systeem op te starten, de rem klapperde wat op en neer en hij ging weer uit, of hij liet weer een random error melding zien. Auto gaf geen accu probleem (ook niet over de 12V en ik had nog meer dan 80% charge).

Hyundai kreeg de auto wel weer gestart, maar hij wou niet meer remmen op de elektromotor (regeneratief remmen werkte helemaal niet meer) en moest flink wat doordrukken om überhaupt te remmen. Dingen als adaptive cruise control etc., deden 0,0. Infotainment systeem deed het wonderbaarlijk zoals normaal.

Auto reed verder wel en remmen werkte verder wel gewoon dus voorzichtig achter de monteur aan naar de garage gereden waar ze de auto hopelijk weer aan de praat krijgen.

Heb een Kona meegekregen (de hybride versie) voor de interim. Mis de elektromotor nu al haha. Als je gas geeft duurt het gewoon even voor de auto echt gaat rijden. Laat maar weer eens zien hoe snel je went aan elektrisch rijden.

• Refiik
Spectaculous schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 16:05:
Nou, 6 maanden in de nieuwe ioniq gereden, ging vanmiddag op het schoolplein de auto niet meer aan. Hij gaf een dozijn aan wisselende foutmeldingen van "stop remprobleem" tot "druk met de sleutel op de knop". Auto ging ook niet op slot want "hij stond nog aan", terwijl alles zwart was. Als ik de auto met de sleutel startte dan leek het systeem op te starten, de rem klapperde wat op en neer en hij ging weer uit, of hij liet weer een random error melding zien. Auto gaf geen accu probleem (ook niet over de 12V en ik had nog meer dan 80% charge).

Hyundai kreeg de auto wel weer gestart, maar hij wou niet meer remmen op de elektromotor (regeneratief remmen werkte helemaal niet meer) en moest flink wat doordrukken om überhaupt te remmen. Dingen als adaptive cruise control etc., deden 0,0. Infotainment systeem deed het wonderbaarlijk zoals normaal.

Auto reed verder wel en remmen werkte verder wel gewoon dus voorzichtig achter de monteur aan naar de garage gereden waar ze de auto hopelijk weer aan de praat krijgen.

Heb een Kona meegekregen (de hybride versie) voor de interim. Mis de elektromotor nu al haha. Als je gas geeft duurt het gewoon even voor de auto echt gaat rijden. Laat maar weer eens zien hoe snel je went aan elektrisch rijden.
zelfde verhaal een half jaar geleden gehad. Bij mij is toen wel de 12V vervangen omdat dit de 2e keer was dat de auto niet wilde starten..
Hierna geen enkel probleem meer.

• pmiddeld
  • Nu online
assje schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 14:31:
Eén ding dat ik verschrikkelijk irritant vind is de enorm harde, lange pieptoon als je uit de auto stapt en de deur dicht doet met je sleutel in je zak.

Dat gaat als volgt:
  • Ik zet de auto een stukje naar voren zodat ik de kinderen in kan laden
  • Stap uit en gooi de deur achter me dicht
  • PIEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEP :F shit leutel in m'n zak
  • Laad kind in en gooi deur dicht
  • PIEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEP |:( jahaaa wist ik al!
En dat dan 's ochtends vroeg in een woonwijk. Ik snap dat dit een waarschuwing is dat je de auto achter laat zonder hem uit te zetten maar die waarschuwing kan mij eerlijk gezegd gestolen worden.

Iemand toevallig gevonden of je dit ook uit kunt zetten?
Stap 1 overslaan of na stap 1 auto uitzetten 8)7

• assje
pmiddeld schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 17:38:
Stap 1 overslaan of na stap 1 auto uitzetten 8)7
Dat gaat niet want ik parkeer langs een schutting. Verder is dit natuurlijk juist mooi moment om de auto alvast op te warmen.

Deur open laten wil ik ook niet ivm kindervingers en opwarmen.

Oplossing is sleutel uit mijn zak halen maar gedoe en vergeet ik dus de helft van de keren.

Het aantal keren dat de waarschuwing voor mij zinvol geweest is is 0 dus zou hen met plezier uitzetten.

“The greatest threat to our planet is the belief that someone else will save it.” [quote by Robert Swan, OBE]

• evtje
  • Registratie: augustus 2017
  • Laatst online: 21:25
Deur dicht doen in zijn slot maar niet helemaal dicht moet ook lukken denk ik.

[Voor 5% gewijzigd door evtje op 17-03-2021 19:38]

Hyundai Ioniq Sep 2017. Daikin Emura 2 Jun 2014. Mitsubishi MHI SRK-25ZSX Jun 2020

• Spectaculous
  • Nu online
Refiik schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 16:41:
[...]

zelfde verhaal een half jaar geleden gehad. Bij mij is toen wel de 12V vervangen omdat dit de 2e keer was dat de auto niet wilde starten..
Hierna geen enkel probleem meer.
Ging het bij jou ook om het nieuwe model Ioniq?

• Sjabba1979
  • Registratie: januari 2019
  • Laatst online: 13-09 12:28
evtje schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 19:36:
Volgens mij klopt dit, bij toeval leek dit van de week bij mij tot geen lange harde piep.
Ik erger mij er ook aan. Keyless dus sleutel in de zak. En ik wil hem gewoon aan laten staan op bepaalde momenten.

• Refiik
Spectaculous schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 20:48:
[...]

Ging het bij jou ook om het nieuwe model Ioniq?
Ja, de 38kwh

• Spectaculous
  • Nu online
Ze hebben gisteren mijn 12V accu vervangen en alles doet het weer :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• assje
evtje schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 19:36:
Thnx voor de tip, dit werkt inderdaad. Nu nog even trainen hier een gewoonte van te maken.

• RonaldPr
Spectaculous schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 18:31:
[...]

Ze hebben gisteren mijn 12V accu vervangen en alles doet het weer :)
Wat is er toch met die 12V accu’s aan de hand, werkt het bijladen niet goed of is het een slechte serie geweest?

• BarryH
Ik vraag me af of de oplaadcyclus de accu niet te lang op een laag voltage laat. Daarnaast is het in de auto naar de radio luisteren met AC aan funest op het moment dat het "rijpijltje" niet aan staat (de grote accu is dan uitgeschakeld en de 12V accu wordt leeg getrokken

• Spectaculous
  • Nu online
RonaldPr schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 19:58:
[...]

Wat is er toch met die 12V accu’s aan de hand, werkt het bijladen niet goed of is het een slechte serie geweest?
Ze vertelden dat er 1 cel uit de accu stuk was.

Wat mij vooral verbaasd is hoeveel de auto nog afhankelijk is van de 12V accu. Waarom kan het hele systeem niet gevoed worden door grote accu? Volgens mij hebben tesla's ook geen 12V accu's toch?

• Marc O.
Spectaculous schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 21:20:
[...]

Volgens mij hebben tesla's ook geen 12V accu's toch?
Toch wel. Denk dat je niet moet willen dat een 400V (en straks 800V) accu permanent 'live' staat als een auto niet gebruikt wordt.

[Voor 24% gewijzigd door Marc O. op 19-03-2021 21:45]

• evtje
  • Registratie: augustus 2017
  • Laatst online: 21:25
Marc O. schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 21:45:
[...]

Toch wel. Denk dat je niet moet willen dat een 400V (en straks 800V) accu permanent 'live' staat als een auto niet gebruikt wordt.
Waarom dan niet? Een powerwall thuis staat ook continu aan en daarmee kun je ook b.v je mobieltje opladen doormiddel van omvormers. Waarom zou een auto 400/800v dat dan niet kunnen? En thuis stoom 220v komt ook van een hoger net af en daar staan toch ook geen 220v accu tussen. Ik zie het probleem niet .

Hyundai Ioniq Sep 2017. Daikin Emura 2 Jun 2014. Mitsubishi MHI SRK-25ZSX Jun 2020

• oldie127
  • Registratie: juli 2020
  • Laatst online: 01:19
Alle automotive draait nu eenmaal op 12 v in theorie kan je natuurlijk uit de 400v 12 maken maar denk het goedkoper en veiliger is om een 12v buffer te hebben.

• Blokker_1999
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 16-09 19:03
Had enkele dagen terug een probleem dat ik in een ver verleden nog eens heb gehad, alleen dit keer wat extremer. Was aan het rijden, en zoals altijd met de snelheidsbegrenzer op. Krijg ik ineens een melding op mijn scherm dat niet voldaan is aan de voorwaarden van de cruise control. Vreemd, want ik rijd niet eens op SCC maar met de begrenzer aan.

Ik kom aan de bebouwde kom en haal mijn voet van het gaspedaal en voel de auto ook heel even vertragen om dan opnieuw te versnelle naar de snelheid waarop de begrenzer is ingesteld. Ik duw op de cancel knop en rij even verder tot aan de lichten en kom daar voor het rood tot stilstand. Ik vertrek bij groen en hervat de begrenzer als ik op snelheid ben en omdat er toch niemand dicht achter mij rijdt laat ik het gas opnieuw los en merk ik hetzelfde effect. Heel even vertragen om daarna terug te versnellen.

Ik denk dus: even de begrenzer volledig uitschakelen en duw op die knop, maar die doet niets. Op mijn display blijft gewoon Limit staan, onmogelijk om die op enige andere gedachte te brengen. Pas nadat ik bij het aankomen op mijn bestemming het contact had afgezet en terug aangezet kon ik opnieuw wisselen tussen SCC, begrenzer of geen van de twee.

Iemand dit al meegemaakt?
evtje schreef op zaterdag 20 maart 2021 @ 12:36:
[...]

Waarom dan niet? Een powerwall thuis staat ook continu aan en daarmee kun je ook b.v je mobieltje opladen doormiddel van omvormers. Waarom zou een auto 400/800v dat dan niet kunnen? En thuis stoom 220v komt ook van een hoger net af en daar staan toch ook geen 220v accu tussen. Ik zie het probleem niet .
Het is een beetje onzinnig en inefficient om laagspannings elektronica continue te voeden met 400V. Het is ook niet goed voor die tractiebatterij en minder veilig omdat je dus continue circuits hebt die op 400V blijven staan.

No keyboard detected. Press F1 to continue.

• RonaldPr
Gisteren kreeg ik de melding dat de auto niet kon regenereren omdat de accu 100% vol zat, terwijl ik al 30 km. had gereden en hij op 96% stond.

Hij regenereerde wel gewoon trouwens

• Dunbar
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 08-09 20:40
Blokker_1999 schreef op zondag 21 maart 2021 @ 19:21:
Had enkele dagen terug een probleem dat ik in een ver verleden nog eens heb gehad, alleen dit keer wat extremer. Was aan het rijden, en zoals altijd met de snelheidsbegrenzer op. Krijg ik ineens een melding op mijn scherm dat niet voldaan is aan de voorwaarden van de cruise control. Vreemd, want ik rijd niet eens op SCC maar met de begrenzer aan.

Ik kom aan de bebouwde kom en haal mijn voet van het gaspedaal en voel de auto ook heel even vertragen om dan opnieuw te versnelle naar de snelheid waarop de begrenzer is ingesteld. Ik duw op de cancel knop en rij even verder tot aan de lichten en kom daar voor het rood tot stilstand. Ik vertrek bij groen en hervat de begrenzer als ik op snelheid ben en omdat er toch niemand dicht achter mij rijdt laat ik het gas opnieuw los en merk ik hetzelfde effect. Heel even vertragen om daarna terug te versnellen.

Ik denk dus: even de begrenzer volledig uitschakelen en duw op die knop, maar die doet niets. Op mijn display blijft gewoon Limit staan, onmogelijk om die op enige andere gedachte te brengen. Pas nadat ik bij het aankomen op mijn bestemming het contact had afgezet en terug aangezet kon ik opnieuw wisselen tussen SCC, begrenzer of geen van de twee.

Iemand dit al meegemaakt?
Ik heb dat ook een paar keer gehad. Trad bij mij op als ik tijdens het rijden heel vaak wisselde van modus (cruise control/limiter). Ik wisselde heel vaak van modus omdat ik dat knopje gebruikte om de cc uit te schakelen ipv de cancel knop. Sinds ik braaf de cancel knop gebruik heb ik er ook geen last meer van gehad.

Tomorrow is often the busiest day of the week

• wfveennl
RonaldPr schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 10:25:
Gisteren kreeg ik de melding dat de auto niet kon regenereren omdat de accu 100% vol zat, terwijl ik al 30 km. had gereden en hij op 96% stond.

Hij regenereerde wel gewoon trouwens
Dat heb ik ook regelmatig met mijn MY 2020... Ik weet niet bij 96%, maar in elke geval minder dan 100%. Soms is het niet goed te volgen hoe het wekrt.

• daemonix
  • Niet online
wfveennl schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 08:17:
[...]

Dat heb ik ook regelmatig met mijn MY 2020... Ik weet niet bij 96%, maar in elke geval minder dan 100%. Soms is het niet goed te volgen hoe het wekrt.
Koude, bijna volle accu en hoog vermogen terugleveren gaat vermoedelijk niet zo goed samen.

• KevlarD
Ter info: op het kenteken van mijn Ioniq uit 1-11-2019 (modeljaar 2020) staat op https://ovi.rdw.nl/ inmiddels de terugroepactie aangekondigd. Paar details:

Omschrijving defect: Bij regelmatig laden tot 100% kan de isolatie van de hoogspanningsbatterij beschadigen wat na langere tijd tot kortsluiting en zelfs brand zou kunnen leiden.

Materiele gevolgen: Bij kortsluiting in de hoogspanningsbatterij is er kans op brand in de motorruimte.

Mogelijk gevaar: Brand met letselschade.

Beschijving van het herstel: De voertuigeigenaar wordt in 2 stappen geholpen. In de 1e brief moet iedere eigenaar naar de Hyundai dealer waar de laadcapaciteit softwarematig wordt beperkt tot 90%. Daarna zal gefaseerd iedere eigenaar worden aangeschreven om de hoogspanningsaccu te vervangen voor een verbeterde exemplaar en de laadcapaciteit wordt weer teruggezet naar 100%.

[Voor 0% gewijzigd door KevlarD op 01-04-2021 16:04. Reden: modeljaar toegevoegd]

• Spectaculous
  • Nu online
Mijn kenteken staat er ook tussen. Waar ik me vooral zorgen om maak is dat zoiets zou gebeuren tijdens het rijden. Dat dit op een parkeerplaats gebeurt wordt je ook niet blij van natuurlijk, maar als je lekker met 130 over de snelweg gaat en dat ding ontbrand letterlijk onder je stoel...

• RonaldPr
Bij mij staat het er ook bij, wel raar dat de dealer hem moet terugzetten naar 90% terwijl je dat eenvoudig ook zelf kunt doen.

Maar dat zal wel met zekerheid voor alles te maken hebben. Ik ben benieuwd hoe lang het gaat duren, die 10% kun je net te kort komen.

• Maasluip
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 08:27

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Waarschijnlijk kan hij de auto zo programmeren dat je hem ook niet meer op 100% kunt zetten.

Dat slof sigaretten met de pak melk - D/T-regels
Open Source landkaart

• zonetjes
onze 28 kW met kentekendatum april 2018 is niet 'betroffen'... dat was al de verwachting. het zijn dus enkel de 38kW...ik ben altijd wel benieuwd wat het fail-mechanisme (stap voor stap) nu precies is en waarom het ene model wel en het andere niet getroffen is...

• Sonicfreak
zonetjes schreef op donderdag 1 april 2021 @ 23:38:
onze 28 kW met kentekendatum april 2018 is niet 'betroffen'... dat was al de verwachting. het zijn dus enkel de 38kW...ik ben altijd wel benieuwd wat het fail-mechanisme (stap voor stap) nu precies is en waarom het ene model wel en het andere niet getroffen is...
De 28 kWh heeft een andere accu samenstelling met meer kobalt dan de 38 kWh en ook andere accucellen. Dat is waarschijnlijk de reden dat de 28 kWh versies niet onder de terugroepactie vallen.

• EVBert
  • Registratie: januari 2020
  • Laatst online: 16-09 11:42
Mijn 38 kW van 29-10-2019 staat ook op de nominatie. Ben benieuwd ...

Hyundai IONIQ EV 2019 38 kWh

• sbiemond
  • Registratie: november 2013
  • Laatst online: 23:23
die van mij ook (28-10-2019) dus sowieso alle 38kWh modellen denk ik

• wfveennl
RonaldPr schreef op donderdag 1 april 2021 @ 20:59:
Bij mij staat het er ook bij, wel raar dat de dealer hem moet terugzetten naar 90% terwijl je dat eenvoudig ook zelf kunt doen.

Maar dat zal wel met zekerheid voor alles te maken hebben. Ik ben benieuwd hoe lang het gaat duren, die 10% kun je net te kort komen.
Die van mij staat er nu ook op. Begrenzen tot 90% laadcapaciteit heb ik niet heel veel zijn in en dat kan ik i.d.d. zelf ook wel. Dacht ik ook al, je zult die 10% maar net nodig hebben. Ik heb een idee dat het wel een tijdje kan duren voordat die accu's gearriveerd zijn.

Elders heb ik ook gelezen dat het best een grote klus is om de accu te vervangen.

[Voor 18% gewijzigd door wfveennl op 02-04-2021 12:18]

• KevlarD
wfveennl schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 12:14:
[...]
Elders heb ik ook gelezen dat het best een grote klus is om de accu te vervangen.
Klopt. Bij de Ioniq moet eerst de complete achterwielophanging uitgebouwd worden voordat het accupakket er onder uit kan.

• Maurice-k
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 16-09 14:27
sbiemond schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 12:13:
die van mij ook (28-10-2019) dus sowieso alle 38kWh modellen denk ik
Hmm bij mijn 38kW van 31-12-2020 staat op https://ovi.rdw.nl/ geen terugroepactie. Wellicht dus alleen modellen binnen een bepaald tijdsframe

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Osxy

Osxy

Holy crap on a cracker

https://opendata.rdw.nl/T...tie_status/t49b-isb7/data

Dure actie wel, bijna 7400 auto's welke in vallen (filteren op referentiecode MGP210166, code uit https://terugroepregister...es/Terugroepregister.aspx)

• dicespark
  • Registratie: augustus 2011
  • Niet online
Wie kan me helpen het tweede knopje te duiden. De handleiding schrijft dat dit te maken heeft met het al dan niet automatisch ontgrendelen van de 'charge-port'. Echter weet ik niet wat het nu betekent als het lampje AAN is en wat UIT betekent.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Spectaculous
  • Nu online
dicespark schreef op zaterdag 3 april 2021 @ 10:09:
Wie kan me helpen het tweede knopje te duiden. De handleiding schrijft dat dit te maken heeft met het al dan niet automatisch ontgrendelen van de 'charge-port'. Echter weet ik niet wat het nu betekent als het lampje AAN is en wat UIT betekent.

[Afbeelding]
Mijn model heeft dit niet, maar kijkende naar het lampje denk ik dat als het lampje aan staat deze automatisch het slot van de charger afhaalt. Als je het lampje dus uit zet dan blijft de kabel vergrendeld zitten. Als het precies andersom is dan is dat wel een erg vreemd design.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• timovd

timovd

Voorsprong door techniek

Spectaculous schreef op zaterdag 3 april 2021 @ 10:40:
[...]

Mijn model heeft dit niet, maar kijkende naar het lampje denk ik dat als het lampje aan staat deze automatisch het slot van de charger afhaalt. Als je het lampje dus uit zet dan blijft de kabel vergrendeld zitten. Als het precies andersom is dan is dat wel een erg vreemd design.
@dicespark klopt zoals hier beschreven. Lampje aan is de vergrendeling er af als de auto is opgeladen.

• dicespark
  • Registratie: augustus 2011
  • Niet online
timovd schreef op zaterdag 3 april 2021 @ 10:51:
[...]

@dicespark klopt zoals hier beschreven. Lampje aan is de vergrendeling er af als de auto is opgeladen.
Maar dan is dat toch vreemd. De standaard-setting zou toch zijn dat de kabel gelockt blijft? Een lampje aan, geeft mijn inziens een abnormal-state aan... Ik wil gewoon dat ik de enige ben die kan loskoppelen (thuis of aan een openbare paal).

noot: dit zit in een Ioniq Premium MY2018

• zonetjes
het is zoals je het zegt: normal-state is dat de vergrendeling erop zit. het lampje 'aan' waarschuwt je voor de afwijking daarop...
niet dat ik de logica/gedachtelijn in de bediening van de Ionic altijd snap hoor. ik zelf rij niet zoveel, dus elke keer wennen / niet zo intuïtief..

Goede Paasdagen iedereen, dat is veel relevanter ! ;-)

• René!
  • Registratie: januari 2008
  • Laatst online: 22:14
Een tijd geleden heeft Hyundai de functie "Mijn POI" uit de navigatie gehaald, maar via het adresboek heb ik een alternatieve methode gevonden.

Als je alle Fastned laadstations wilt hebben in de navigatie kun je deze files importeren: https://www.dropbox.com/s/van1v2hq8kmert3/fastned.zip?dl=0

Je moet de files unzippen naar de root van de USB stick en dan vanuit settings de data importeren. Let op, want dit wist wel jouw favorieten en reeds opgeslagen adresboek gegevens!

• opt1mus1973
  • Registratie: september 2011
  • Nu online
feature request;

verwarmd Hyumdai logo in de grill

Ben al 2 dagen zonder CC aan het rijden omdat er ijs op de sensor/radar zit.
Pagina: 1 ... 100 ... 110 Laatste

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee