Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Acties:
  • +1Henk 'm!

• CopyCatz
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 14:46
nvm

[Voor 99% gewijzigd door CopyCatz op 07-04-2021 08:51]

• evtje
  • Registratie: augustus 2017
  • Nu online
Heeft er al iemand abrp/android auto al werkende op het ioniq scherm? Ik zie op de app dat hij verbonden is met android auto en als ik de reis plan daarna geeft abrp aan verzonden naar android auto. Maar ik zie bij android auto niets gebeuren. Ter info ik heb premium abrp via evnotify .

Hyundai Ioniq Sep 2017. Daikin Emura 2 Jun 2014. Mitsubishi MHI SRK-25ZSX Jun 2020

• pmiddeld
  • Registratie: januari 2017
  • Laatst online: 08:01
Is ABRP in combinatie met Android Auto een Premium functie of kan dat ook zonder abonnement? Als het alleen voor Premium members is dan hoef ik het niet eens te proberen.

Hyundai Ioniq Comfort 2017

• timovd
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 11:40

timovd

Voorsprong door techniek

@pmiddeld AA is een functie is de app. Voor premium heb je geen andere app nodig. Dat zou dus moeten werken zonder abonnement.

Gasloos huis 7kW Panasonic WH-UD07HE5-1 | SolarEdge 2200 + 1200Wp APS micro's

• kevinjkok
  • Registratie: december 2008
  • Laatst online: 14:22
evtje schreef op donderdag 8 april 2021 @ 23:09:
Heeft er al iemand abrp/android auto al werkende op het ioniq scherm? Ik zie op de app dat hij verbonden is met android auto en als ik de reis plan daarna geeft abrp aan verzonden naar android auto. Maar ik zie bij android auto niets gebeuren. Ter info ik heb premium abrp via evnotify .
Het lukte bij mij eerst ook niet, maar ik heb me sinds gisteren aangemeld als developer in de Playstore en de bèta kunnen downloaden. Nu werkt ie op Android auto.

• Holgster
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 00:06
Vanochtend iets vreemds. Ik start de auto, wil wegrijden zie ik dat er gebeld wordt naar SOS. Krijg ik 112 aan de lijn!? Lampje bij SOS knop bovenin is groen.
Auto belt spontaan naar 112, iemand al een keer zoiets gehad?
Neem aan dat er ergens in de sensors iets fout is gegaan. Die call wordt getriggerd door een ongeluk toch? Of je kunt hem handmatig activeren.
Denk dat ik mijn auto maar "Christine" ga noemen! ;)

update: auto 38kwh model

[Voor 4% gewijzigd door Holgster op 09-04-2021 15:16]

Br(36) Ba(56)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Sonicfreak
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 14:44
Holgster schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 08:51:
Vanochtend iets vreemds. Ik start de auto, wil wegrijden zie ik dat er gebeld wordt naar SOS. Krijg ik 112 aan de lijn!? Lampje bij SOS knop bovenin is groen.
Auto belt spontaan naar 112, iemand al een keer zoiets gehad?
Neem aan dat er ergens in de senors iets fout is gegaan. Die call wordt getriggerd door een ongeluk toch? Of je kunt hem handmatig activeren.
Denk dat ik mijn auto maar "Christine" ga noemen! ;)
Ik neem aan dat het hier over het 2020 (38 kWh) model gaat? Mijn 28 kWh versie heeft geen SOS-knop.

• sbiemond
  • Registratie: november 2013
  • Laatst online: 10:21
Bekend, in 1,5 jaar tijd al 2x alarmcentrale aan de lijn gehad, bij wegrijden.

• Refiik
  • Registratie: maart 2012
  • Laatst online: 20-04 14:39
Same, ook 2 keer 112 aan de lijn gehad.
Nog meer mensen ontevreden over service van de dealer in Breda? Vind het ronduit slecht

Acties:
  • +1Henk 'm!

• evtje
  • Nu online
kevinjkok schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 08:15:
[...]

Het lukte bij mij eerst ook niet, maar ik heb me sinds gisteren aangemeld als developer in de Playstore en de bèta kunnen downloaden. Nu werkt ie op Android auto.
Bedankt voor de uitleg. Het was wel even tobben tot ik het voor elkaar had. Het bleek bij mij dat ik Android auto moest updaten naar de play store versie. Pas toen wilde het werken. Als bonus kreeg ik ook chargemap erbij. Daar heb ik nog kort mee gespeeld. Maar dat wilde met abrp map niet plannen.
Wat ik me nog wel afvroeg of de charge lijn schermpje nog op de telefoon kan projecteren? Maar opzich ziet het er goed uit.

Hyundai Ioniq Sep 2017. Daikin Emura 2 Jun 2014. Mitsubishi MHI SRK-25ZSX Jun 2020

• Holgersson
  • Registratie: juli 2006
  • Niet online
Sinds drie weken ben ik de trotse bezitter van een Hyundai Ioniq Premium uit januari 2018. Na me goed verdiept te hebben in alle beschikbare (tweedehands) elektrische auto's, binnen mijn budget (€20k), stak dit model er voor mij met kop en schouders bovenuit. Particulier gekocht en perfect passend bij mijn situatie. We hebben vorig jaar namelijk een huis gekocht met zonnepanelen, die véél meer stroom opwekken dan we met z’n tweeën verbruiken.

Ik rijd jaarlijks ca. 17k km, dus ik schat in dat dit zo’n 3.000 kWh per jaar zal vergen. Daarmee gaat ons totale stroomverbruik richting het totaal aan jaarlijkse zonnestroom. Dat is wat je wilt, want stroom terug leveren aan het net levert maar ca. een derde op t.o.v. wat je betaalt per kWh bij de energieleveranciers. Elektrisch rijden is daardoor per saldo voor mij het voordeligste, zeker nu de wegenbelasting nog nul is en er €2k subsidie is op tweedehands elektrische auto’s. Die subsidie heb ik trouwens al na 2,5 week ontvangen.

Terug naar mijn Ioniq. Ik kom van een oude (betrouwbare) Toyota Corolla (benzine) en ben alleen maar blij met alles wat mijn ‘nieuwe’ automobiel te bieden heeft. Wat een rijgenot! Ik hoef hier niet uit de doeken te doen welke gemakken en snufjes deze auto heeft. Ik leer nog dagelijks over m’n auto, ook door hier te lezen. Wat een fijn apparaat! Qua looks mag ie er ook zijn, ook getuige de positieve reacties uit mijn omgeving.

Met iets minder dan 70km dagelijks woon-werkverkeer laad ik nu om de twee dagen, thuis. Dat hoop ik als het weer wat beter is tot drie dagen te kunnen oprekken. Ondertussen heb ik al een paar offertes liggen voor een laadpaal (op m’n eigen oprit), maar dat is voor een ander topic.

Tot zover!

• Piet_Ioniq
  • Registratie: maart 2021
  • Laatst online: 06-05 16:00
Gefeliciteerd met jouw Ioniq, maar als je van een particulier koopt bestaat er geen recht op subsidie. Hoe heb je dat voor elkaar gekregen?
https://www.rvo.nl/subsid...e-aanvragen/koop-gebruikt

[Voor 34% gewijzigd door Piet_Ioniq op 10-04-2021 21:58]

• timovd

timovd

Voorsprong door techniek

Piet_Ioniq schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 21:56:
Gefeliciteerd met jouw Ioniq, maar als je van een particulier koopt bestaat er geen recht op subsidie. Hoe heb je dat voor elkaar gekregen?
Ik heb mijn Ioniq ook particulier gekocht, maar niet van een particulier.

• Holgersson
  • Niet online
Piet_Ioniq schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 21:56:
Als particulier van een dealer gekocht. Anders heb je inderdaad geen recht op subsidie.

• wian
  • Registratie: september 2005
  • Niet online
@Holgersson denk goed na voordat je veel geld uit geeft aan een dure laadoplossing met load balancing etc. Ik had tijdelijk een goedkope 1 fase 3.7kWh lader geleend, maar die uiteindelijk gewoon laten hangen. Als het zonnig is schakel ik hem zelfs terug naar 2.2kWh zodat de auto dan maximaal op zonnestroom laadt.

• wian
  • Niet online
Iets anders, ik rij nu ruim een maand met het MANN interieurfilter en ik moet zeggen dat het uitstekend bevalt. Het inbouwen was makkelijk, maar wel vreemd. Het filter heeft precies dezelfde afmetingen als het originele Hyundai filter, maar de ruimte waar het filter in gaat is veel groter dan het filter zelf (in de hoogte). Het werkt in ieder geval prima. Geen vervelende luchtjes meer, ook niet als de auto voor je flinke roetpluimen uitstoot.

• wian
  • Niet online
Osxy schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 20:33:
https://opendata.rdw.nl/T...tie_status/t49b-isb7/data

Dure actie wel, bijna 7400 auto's welke in vallen (filteren op referentiecode MGP210166, code uit https://terugroepregister...es/Terugroepregister.aspx)
Bedankt, mooie link. Blijkbaar speelt het probleem niet bij Ioniqs geproduceerd in December 2019 (of later).

• Piet_Ioniq
  • Registratie: maart 2021
  • Laatst online: 06-05 16:00
Ik heb mijn Ioniq ook met de subsidie voor de particulier gekocht. Een hele mooie Comfort van augustus 2018 met 26.400 km. Na aftrek van de subsidie betaal ik precies de helft van de nieuwprijs.

Wat betreft de laadpaal kreeg ik een eerste offerte binnen van 3000 euro excl. installatie. Er moest nogal een lange kabel worden aangelegd en daarnaast alle toestanden met load balancing incl. WIFI versterking ...
Dat zag ik niet zitten uiteraard. Op Marktplaats een Ratio Home Box van 1 jaar oud op de kop getikt. En laden met 3.7 Kwh is inderdaad een stuk eenvoudiger en voordeliger met zonnepanelen [in het na-salderings-tijdperk].

• Nunzio
  • Registratie: september 2018
  • Laatst online: 15-05 15:32
Maar als het salderen voorbij is, is het meer puzzelen om op zonnen energie te blijven laden. In weekend gaat dat dan wel, maar door de week als je thuis bent en het al donker gaat worden...
Ik rijdt nu bijna 3 jaar met mijn Ioniq (private lease) en inderdaad een zeer tevreden gebruiker. Nog 2 jaar en dan? Kan ik hem overkopen maar is het interessant? Of een andere nemen aangezien de techniek zo hard gaat.

• RonaldPr
  • Registratie: augustus 2018
  • Laatst online: 14:32
Is het al bekend of er een opvolger of facelift komt van de huidige Ioniq? Deze is van 2019 dus ze zullen er wellicht al aan werken, ik ben benieuwd.

Op Google word ik niet veel wijzer omdat de Ioniq 5 de naam heeft weggekaapt en alle zoekresultaten daar op uitkomen.

[Voor 28% gewijzigd door RonaldPr op 11-04-2021 20:02]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• uFx
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 14:26
RonaldPr schreef op zondag 11 april 2021 @ 19:59:
Is het al bekend of er een opvolger of facelift komt van de huidige Ioniq? Deze is van 2019 dus ze zullen er wellicht al aan werken, ik ben benieuwd.

Op Google word ik niet veel wijzer omdat de Ioniq 5 de naam heeft weggekaapt en alle zoekresultaten daar op uitkomen.
De Ioniq 5 is de opvolger. Of je het daar nu mee eens bent of niet ;)

I'm gonna architect a world of pain all over your candy ass

• Holgersson
  • Niet online
wian schreef op zondag 11 april 2021 @ 11:01:
@Holgersson denk goed na voordat je veel geld uit geeft aan een dure laadoplossing met load balancing etc.
Wees gerust, ik ga niet over één nacht ijs. Maar mijn situatie is niet de jouwe en ik wil bijvoorbeeld ook voorbereid zijn op de toekomst. Liever nu (iets meer) investeren dan over een paar jaar nogmaals alles (incl. meterkast) om te moeten gooien, omdat ik dan misschien een andere of tweede elektrische auto heb.

Zo ben ik ook weloverwogen uitgekomen bij de Ioniq. En bij aanschaf van die occasion heb ik de dealer eerst gevraagd om een rapport van het accupack, want dat is zo'n essentieel onderdeel. Ondanks de 71k km op de teller (in drie jaar tijd) was de State of Health (SoH) nog 100% en levert iedere afzonderlijke cel (van de 96 stuks) nog gewoon 3,70V. Dat zagen ze niet altijd zo :)

• wian
  • Niet online
Slim om de accu uit te laten lezen. Zijn er eigenlijk mensen in dit draadje die een Ioniq met gedegradeerde accu hebben?

Met de Ioniq was een simpele langzame lader voor mij een prima keuze. Wil ik over 5 jaar een andere auto kijk ik dan wel opnieuw naar een laadoplossing. Het mooie aan de toekomst is dat ie vol vooruitgang en verrassingen zit.

• assje
  • Registratie: maart 2007
Mijn 2017 Ioniq zit nu bijna op 100kkm en via uitlezen nog niets aan te zien.

Blijft wel gaar dat er geen enkele mogelijkheid is een goed beeld incl. reserve te krijgen. Op deze manier heb je er eigenlijk net niks aan.

[Voor 12% gewijzigd door assje op 11-04-2021 22:29]

“The greatest threat to our planet is the belief that someone else will save it.” [quote by Robert Swan, OBE]

• RonaldPr
uFx schreef op zondag 11 april 2021 @ 20:28:
[...]

De Ioniq 5 is de opvolger. Of je het daar nu mee eens bent of niet ;)
Niet eensch, de echte Ioniq heeft ook de hybride en plug-in erbij. Ik verwacht dat begin volgend jaar wel nieuws komt en dan in augustus leveren.

De 5 is lang zo zuinig niet als de Ioniq.
Of er komt een lichtere uitvoering, Ioniq 3 of zo?

• timovd

timovd

Voorsprong door techniek

evtje schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 15:30:
[...]

Bedankt voor de uitleg. Het was wel even tobben tot ik het voor elkaar had. Het bleek bij mij dat ik Android auto moest updaten naar de play store versie. Pas toen wilde het werken. Als bonus kreeg ik ook chargemap erbij. Daar heb ik nog kort mee gespeeld. Maar dat wilde met abrp map niet plannen.
Wat ik me nog wel afvroeg of de charge lijn schermpje nog op de telefoon kan projecteren? Maar opzich ziet het er goed uit.
[Afbeelding]
Daar hoef je geen developer voor te zijn. Gisteren ook maar aangemeld voor de beta en dat is voldoende. Alleen verwacht ik komende maanden geen gebruik te maken van ABRP. Maar leuk om te zien dat het werkt.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• pmiddeld
wian schreef op zondag 11 april 2021 @ 22:18:
Slim om de accu uit te laten lezen. Zijn er eigenlijk mensen in dit draadje die een Ioniq met gedegradeerde accu hebben?
Hier na circa 140.000 km opeens SoH naar 96%. Alle cellen op 4,12 V bij 100% SOC (display). Ik merk het nog niet echt.

• wian
  • Niet online
4% in 140k km. Dat is toch super goed? Hoop dat de mijne ook zo langzaam degradeert. Goed nieuws voor de restwaarde.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• evtje
  • Nu online
@pmiddeld
Zou je eens willen kijken wat alle cellen zijn als de batterij bijna leeg zijn? Het kan zijn dat je dan meer verschil kan zien dan bij 100% SOC . Bij 100% is namelijk de BMS aan het werk om het verschil weg te werken.

• Blokker_1999
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 11:33
RonaldPr schreef op maandag 12 april 2021 @ 08:53:
[...]

Niet eensch, de echte Ioniq heeft ook de hybride en plug-in erbij. Ik verwacht dat begin volgend jaar wel nieuws komt en dan in augustus leveren.

De 5 is lang zo zuinig niet als de Ioniq.
Of er komt een lichtere uitvoering, Ioniq 3 of zo?
Persoonlijk verwacht ik ook niet dat er een opvolger van onze Ioniq komt onder die naam. Met de introductie van de Ioniq 5 is de naam Ioniq een submerk van Hyundai geworden en de Ioniq 6 en 7 staan ook al in de stijgers. Dat er later compactere, goedkopere modellen zoals een Ioniq 3 zullen komen lijkt mij ook waarschijnlijk, maar denk niet dat we die voor 2023 zullen zien.

Weet er iemand trouwens of/waar ik in Vlaanderen, danwel het zuiden van Nederland ergens een lasthaak op mijn eigen Ioniq kan laten zetten? Zou graag de fiets kunnen meenemen met de wagen.

No keyboard detected. Press F1 to continue.

• assje
wian schreef op maandag 12 april 2021 @ 22:45:
4% in 140k km. Dat is toch super goed? Hoop dat de mijne ook zo langzaam degradeert. Goed nieuws voor de restwaarde.
Dat weten we dus niet:
  • Bruto: 30,5kWh
  • Netto: 28kWh
Worst case de volledige buffer "verborgen degradatie" en zou 4% degradatie dus eigenlijk 12% degradatie zijn. Zo lang niemand weet hoe het zit is deze manier van weergave wellicht alsnog positief voor restwaarde :P

@Jan Treur Ik vind het topic op Ioniqforum even niet meer, zijn er nog nieuwe inzichten/ervaringen op dit gebied?

[Voor 25% gewijzigd door assje op 14-04-2021 12:19]

“The greatest threat to our planet is the belief that someone else will save it.” [quote by Robert Swan, OBE]

• cacofant
  • Registratie: juli 2014
  • Laatst online: 12-06 07:08
timovd schreef op maandag 12 april 2021 @ 18:45:
[...]

Daar hoef je geen developer voor te zijn. Gisteren ook maar aangemeld voor de beta en dat is voldoende. Alleen verwacht ik komende maanden geen gebruik te maken van ABRP. Maar leuk om te zien dat het werkt.
Ik heb het ook eens geprobeerd ABRP op Android Auto. Wat een drama.. positie GPS springt van hot naar her, terwijl de app op de telefoon ernaast wel gewoon juiste positie aangeeft.. Iemand hier ook last van?

Hyundai Ioniq Premium Electric (2018)

• M Raafs
  • Registratie: november 2012
  • Laatst online: 08:58
pmiddeld schreef op maandag 12 april 2021 @ 21:51:
[...]

Hier na circa 140.000 km opeens SoH naar 96%. Alle cellen op 4,12 V bij 100% SOC (display). Ik merk het nog niet echt.
EVnotify geeft bij mijn Ioniq bij 100% SOH een verschil van ca. 3% tussen SOC display en SOC BMS aan. Is dit verschil bij jou ook nog aanwezig?

• evtje
  • Nu online
cacofant schreef op woensdag 14 april 2021 @ 13:46:
[...]

Ik heb het ook eens geprobeerd ABRP op Android Auto. Wat een drama.. positie GPS springt van hot naar her, terwijl de app op de telefoon ernaast wel gewoon juiste positie aangeeft.. Iemand hier ook last van?
Niet bij mij . Wat ik wel merk is dat de positie bij het rijden iets wat schokkerig is op een snelweg niet direct een probleem naar ik merk in de stad dat hij het dan op het allerlaagste moment de afslag aan geeft. Maar vergeet niet het is een beta versie.

• pmiddeld
M Raafs schreef op woensdag 14 april 2021 @ 15:07:
[...]
EVnotify geeft bij mijn Ioniq bij 100% SOH een verschil van ca. 3% tussen SOC display en SOC BMS aan. Is dit verschil bij jou ook nog aanwezig?
Ja, bij mij is dat altijd 5% geweest en nu nog.

• Sonicfreak
  • Laatst online: 14:44
Op ioniqforum.com staat nog een interessant draadje over batterijdegradatie van de Ioniq.

https://www.ioniqforum.co...-degradation.5529/page-10

Zie vooral de comment JejuSoul van vandaag https://www.ioniqforum.co...radation.5529/post-440773 waarin gesproken wordt over dat 4% verlies geen big deal is. De BMS maakt de schatting soms naar beneden of naar boven. Deze fluctuaties kunnen makkelijk 5% of meer zijn.
De poster heeft jarenlang de BMS gemonitord van Kia Soul EV 30 kWh EV's. Die zou vergelijkbaar zijn met die van de 28 kWh Ioniq.

• pmiddeld
@evtje
Ik heb vanmorgen de cellen bekeken bij een SOC van 8% en SOH van 96%. Ik zie een variatie in voltage van 3,36 tot 3,40V. Ik weet niet of dat veel is. Misschien dat iemand met een SOH van 100% dit ook eens kan doen ter vergelijking?

• evtje
  • Nu online
pmiddeld schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 16:38:
@evtje
Ik heb vanmorgen de cellen bekeken bij een SOC van 8% en SOH van 96%. Ik zie een variatie in voltage van 3,36 tot 3,40V. Ik weet niet of dat veel is. Misschien dat iemand met een SOH van 100% dit ook eens kan doen ter vergelijking?

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Zou dus kunnen betekenen tussen de 8 of 10% degradatie.
Kun je dat ook merken met de aantal gereden km en of wat de gom je verteld? Dat je b.v 5% minder te besteden heb? Ik ga eens zoeken naar mijn uitdraai de ze bij nieuw hebben gedaan . Ik laat het nog wel weten.

• pmiddeld
3,36/3,40= 0.988
Hoe kom je dan aan 5-8% degradatie?

• evtje
  • Nu online
pmiddeld schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 18:59:
3,36/3,40= 0.988
Hoe kom je dan aan 5-8% degradatie?
Is een aanname neem het niet te serieus. Ik had eerder vernomen dat er een de batterij had uitgelezen op 3.7V. Kijk bij jouw niet helemaal vol en niet helemaal leeg. Dus kan zijn bij meer leeg rijden het verschil groter kan zijn. Nu heb ik mijn papier gevonden bij nieuw HEV Battery voltage (goed) 357.5 min/ max 200-400. SOC staat niets dus dit papier zegt niet veel. Jammer.

• evtje
  • Nu online
evtje schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 19:22:
[...]

Is een aanname neem het niet te serieus. Ik had eerder vernomen dat er een de batterij had uitgelezen op 3.7V. Kijk bij jouw niet helemaal vol en niet helemaal leeg. Dus kan zijn bij meer leeg rijden het verschil groter kan zijn. Nu heb ik mijn papier gevonden bij nieuw HEV Battery voltage (goed) 357.5 min/ max 200-400. SOC staat niets dus dit papier zegt niet veel. Jammer.
Edit
Je hebt gelijk ik ben een 10e versprongen met de berekening. Sorry mijn fout.

• pmiddeld
Geen probleem, ik probeer alleen maar aanwijzingen te vinden om de verlaagde SOH te verklaren.

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Tom Paris
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 14:52
Nieuwe firmware en kaart! Ditmaal officieel en legaal te downloaden bij Hyundai met een nieuwe update-tool. Meer info bij Going Electric.

code:
1
2
3
4
Software: AE_EV.EUR.SOP.010.6.210111
Firmware: AE_EV.EUR.0.5.420.210104.MICOM
Navigatie: STD_AVN_MID.EUR.HMC.201127.39af429
Kaart: EUR.13.47.47.642.201.5(D.H3/E.H3)

Veuillez agréer, Madame, Monsieur, l'expression de mes sentiments distingués.

• evtje
  • Nu online
pmiddeld schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 22:37:
Geen probleem, ik probeer alleen maar aanwijzingen te vinden om de verlaagde SOH te verklaren.
Ik zit er ook nog overna te denken. Ik heb nu net zoals jou Torque klaar staan om alle cellen te zien . Binnenkort eens meten
Maar even rekenen als een batterij b.v 1volt verschil is in geladen en bijna ontladen dan is 0.01 1% en jij had toch 0.04 verschil dan zou dat dus die 4% SOH kunnen zijn. Of zeg ik nu iets geks.

• Sjabba1979
  • Registratie: januari 2019
  • Laatst online: 14:19
Tom Paris schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 22:43:
Nieuwe firmware en kaart! Ditmaal officieel en legaal te downloaden bij Hyundai met een nieuwe update-tool. Meer info bij Going Electric.

code:
1
2
3
4
Software: AE_EV.EUR.SOP.010.6.210111
Firmware: AE_EV.EUR.0.5.420.210104.MICOM
Navigatie: STD_AVN_MID.EUR.HMC.201127.39af429
Kaart: EUR.13.47.47.642.201.5(D.H3/E.H3)
Is dit beschikbaar voor de 28kwh versie?
Ik zie op goinigelectric alleen uploads en geen links naar officiële sites.

• timovd

timovd

Voorsprong door techniek

@Sjabba1979 zeker. Eventueel kun je de Solaris selecteren. Werk hier prima en leuk met de achtergrondgeluiden.

• RonaldPr
timovd schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 08:40:
@Sjabba1979 zeker. Eventueel kun je de Solaris selecteren. Werk hier prima en leuk met de achtergrondgeluiden.
Wat een gedoe met de update, via Rusland en zo.
Ik wacht nog wel even geduldig tot het normaal is te downloaden.

• Sjabba1979
RonaldPr schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 13:11:
[...]

Ik zie ook nergens een officiële "normale" route.

• pmiddeld
evtje schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 23:21:
[...]

Ik zit er ook nog overna te denken. Ik heb nu net zoals jou Torque klaar staan om alle cellen te zien . Binnenkort eens meten
Maar even rekenen als een batterij b.v 1volt verschil is in geladen en bijna ontladen dan is 0.01 1% en jij had toch 0.04 verschil dan zou dat dus die 4% SOH kunnen zijn. Of zeg ik nu iets geks.
Zou kunnen, maar bij mij ging het in één keer van 100 naar 96 procent. Niks er tussenin....

• wian
  • Niet online
RonaldPr schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 13:11:
[...]

Inderdaad even opletten als je een 10.25" head unit hebt. De update is eigenlijk voor een andere auto (de Russische Hyundai Solaris) die dezelfde head unit heeft, maar geen EV is. Er is lichtelijk geklust met de firmware (config files waarin RUS vervangen is door EUR) zodat hij werkt op Europese autos. De Russische kaart bevat alle West en Zuid Europese landen. Er zijn diverse berichten dat de update prima werkt op de Ioniq, maar persoonlijk heb ik liever de origineel Europese firmware, ook al is die waarschijnlijk grotendeels hetzelfde.

De update voor de Russische Solaris kun je gratis van de Hyundai website downloaden. Europese updates kun je niet op deze website vinden.

De EU versie schijnt al wel door dealers geïnstalleerd te worden, maar is nog niet online te vinden. Komt vast wel, maar dan zal het een torrent of vaag google drive linkje worden, niet direct bij Hyundai vandaan. In de EU laat Hyundai updates door dealers doen. Zal vast met geld te maken hebben...

• evtje
  • Nu online
pmiddeld schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 18:04:
[...]

Zou kunnen, maar bij mij ging het in één keer van 100 naar 96 procent. Niks er tussenin....
Vandaag de batterij test gedaan. Bij mij is het verschil nog niet zo groot. 0.02 Torque laat ook maar per 0.02 zien/verspringen . Bij het laden heb ik nog z.n 20min meegekeken waarbij de meeste cellen binnen 20sec versprongen. Alleen cel 1 bleef achter lopen . Nu bij zogoed als vol zijn alle cellen gelijkwaardig. De auto gaf aan nog 2 minuten laadtijd maar na 10 minuten ben ik gestopt hij laadt nog met 300W dat is dus balanceren . Mijn auto heeft er 50K km opzitten . Ik plaats hier 2 foto wil je er meer zien wil ik je die wel per p.m sturen.
Oja ik had volgens Torque 28kWh geladen en evcompany gaf 28.04 aan.

• Tom Paris
wian schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 18:36:
[...]
Er is lichtelijk geklust met de firmware (config files waarin RUS vervangen is door EUR) zodat hij werkt op Europese autos.
Nee hoor :) De software-update werkt direct, en de kaart ook. De kaart-versie laat dan alleen "RUS" zien ipv "EUR", dat is door met Notepad de waarde aan te passen 'geklust' en verandert dus niets aan de kaart.

Mijn enige 'klacht' is dat een jaar na dato Hyundai nog steeds niet op de hoogte is van de nieuwe maximumsnelheid in Nederland... 8)7

• Sjabba1979
Tom Paris schreef op zondag 18 april 2021 @ 03:12:
[...]

Nee hoor :) De software-update werkt direct, en de kaart ook. De kaart-versie laat dan alleen "RUS" zien ipv "EUR", dat is door met Notepad de waarde aan te passen 'geklust' en verandert dus niets aan de kaart.

Mijn enige 'klacht' is dat een jaar na dato Hyundai nog steeds niet op de hoogte is van de nieuwe maximumsnelheid in Nederland... 8)7
Vind het nog steeds ene beetje tricky, wat zijn de voordelen van de nieuwe update?
Ik gebruik de navi nooit (Altijd Waze met AA). Muziek luister ik via DAB of ook AA.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Holgersson
  • Niet online

Deze tien auto's komen nagenoeg foutloos door de apk

De Britse consumentenorganisatie WhatCar heeft onderzocht welke auto's het snelst door de apk komen zonder storingen. Ze bekeken auto's van drie tot acht jaar oud.
De Hyundai Ioniq (2017-nu) komt gemiddeld het best door de apk in Engeland, met een slagingspercentage van 96,18 procent.
Bron: https://www.ad.nl/auto/de...oos-door-de-apk~a7ccb037/

Originele artikel (Engels): https://www.whatcar.com/n...most-and-the-least/n22905

Kleine kanttekening:
Top place in the MOT pass rate chart goes to the Hyundai Ioniq, proving that efficiency and dependability can go together. The majority of vehicles in our analysis were the hybrid rather than the pure-electric model, but whichever Ioniq you choose you can be certain it won’t give MOT testers much to worry about.

• Tom Paris
Sjabba1979 schreef op zondag 18 april 2021 @ 11:16:
[...]

Vind het nog steeds ene beetje tricky, wat zijn de voordelen van de nieuwe update?
Ik gebruik de navi nooit (Altijd Waze met AA). Muziek luister ik via DAB of ook AA.
Tsja als je het toch niet gebruikt zal updaten weinig zin hebben ;)

• Sjabba1979
Tom Paris schreef op zondag 18 april 2021 @ 12:18:
[...]

Tsja als je het toch niet gebruikt zal updaten weinig zin hebben ;)
Ligt eraan wat er veranderd. Verbeterde dab ontvangst? Geluidskwaliteit verbeteringen? Extra mogelijkheden binnen AA? Geen idee maar misschien zijn er ook nog andere dingen die ik wellicht wel ga gebruiken.

• timovd

timovd

Voorsprong door techniek

Bijzonder dat in de hele top-20 beste auto's (wat APK/MOT betreft) er slechts één Koreaan in zit en ook op de eerste plaats.
In de top-10 slechtse is 30% gevuld met Koreaanse auto's.

• K-Jay
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 13:27

K-Jay

Klaas Jan

Afgelopen zondagochtend wilde onze Ioniq (2020) niet starten. Indrukken van de startknop leverde vreemde geluiden en een dansend rempedaal :P. Via de leasemaatschappij de ANWB erbij: 12V-accu leeg. Weer tot leven gewekt door de ANWB met het advies om de auto de nacht aan de laadpaal te houden.
Zo gezegd zo gedaan, maar maandagochtend was de 12V-accu weer helemaal plat :/. Wederom ANWB erbij, daarna meteen naar de dealer gereden. Diagnose: op hol geslagen emergency-unit die blijkbaar de hele nacht 112 heeft zitten bellen :X. Ding is gereset, fingers crossed nu!

Beter remmen=sneller racen: loadcellmod

• Maasluip
  • Registratie: april 2002
  • Nu online

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Oh, en er kwam niet automatisch een hulpdienst langs? Wat is het nut daarvan dan :?

Dat slof sigaretten met de pak melk - D/T-regels
Open Source landkaart

• K-Jay
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 13:27

K-Jay

Klaas Jan

Dit viel me ook een beetje tegen...hoewel, op zondagochtend gewekt worden door zinloos uitgerukte sirenes is ook geen feest.

Beter remmen=sneller racen: loadcellmod

• RonaldPr
Onlangs moest ik een paar keer flink remmen met de Ioniq en dat ging niet zo geweldig. Ik moest behoorlijk hard trappen om hem goed te laten remmen.

Mijn vorige auto de E-Golf remde stukken beter, met veel minder pedaaldruk.

Hebben meer mensen hier ervaring mee?
Het is het 38 model.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• RonaldPr
Vandaag een ritje naar Gouda gemaakt en zo zuinig mogelijk gereden de temperatuur was rond de 15 graden en zowaar ruim de WLTP gehaald.

Uiteindelijk 344 km. gereden en er zat nog 6% energie in, bereik geeft hij niet meer aan maar het is dus mogelijk om zo’n 370 km. te halen. Uiteraard is het minder voor de accu maar die wordt toch vervangen.

• RaymondD
  • Laatst online: 13:49
RonaldPr schreef op maandag 19 april 2021 @ 16:59:
Onlangs moest ik een paar keer flink remmen met de Ioniq en dat ging niet zo geweldig. Ik moest behoorlijk hard trappen om hem goed te laten remmen.

Mijn vorige auto de E-Golf remde stukken beter, met veel minder pedaaldruk.

Hebben meer mensen hier ervaring mee?
Het is het 38 model.
Hier een Ioniq 28... persoonlijk heb het remmen altijd al een beetje wazig gevonden, vooral in regeneratie stand 0 of 1. In stand 2 en 3 is de overgang van regeneratief remmen naar remmen op remschijven beter. Toch als je het pedaal stevig intrapt dan remt hij altijd wel goed.

• assje
RonaldPr schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 13:25:
Vandaag een ritje naar Gouda gemaakt en zo zuinig mogelijk gereden de temperatuur was rond de 15 graden en zowaar ruim de WLTP gehaald.

Uiteindelijk 344 km. gereden en er zat nog 6% energie in, bereik geeft hij niet meer aan maar het is dus mogelijk om zo’n 370 km. te halen. Uiteraard is het minder voor de accu maar die wordt toch vervangen.
WLTP verbruik in voertuig is 123 Wh/km toch?

Dat is toch niet zo bijzonder? Ik heb de eerste tweecijferige rit al weer gehad (<100Wh/km). Met huidige weersomstandigheden zit mijn heenreis vaak iets boven WLTP maar de terugreis altijd eronder.

Volgens andermans definitie rijd ik wellicht altijd "zo zuinig mogelijk" :P

Edit;
De WLTP range rijden is natuurlijk nog wel iets anders aangezien je normaal je accu niet tot leeg rijdt. Je hebt dus ((100%-6%)*38,3kWh)/344 -> 104,7Wh/km gereden; das best prima.

[Voor 9% gewijzigd door assje op 20-04-2021 14:32]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• RaymondD
  • Laatst online: 13:49
assje schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 14:29:
[...]

WLTP verbruik in voertuig is 123 Wh/km toch?

Dat is toch niet zo bijzonder?
Voor iemand die uit een e-golf komt is het denk ik meer bijzonder dan iemand die al lang Ioniq rijdt!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• RonaldPr
RaymondD schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 14:32:
[...]

Voor iemand die uit een e-golf komt is het denk ik meer bijzonder dan iemand die al lang Ioniq rijdt!
De e-Golf reed ook behoorlijk efficiënt hoor.
Alleen die had 300 km. NEDC en dat was onmogelijk.

Wat ik eigenlijk wilde zeggen is dat er altijd gemopperd wordt dat het onmogelijk is om met een ev de WLTP te halen, met een Ioniq dus niet

• BarryH
  • Registratie: maart 2011
  • Laatst online: 14:54
@pmiddeld @assje
Gisteren kwam ik met 6% thuis
voltage was 3.30 voor de meeste cellen en 1 cel 3.35V
Dit was direct na het parkeren.

119k km gereden en SoH nog 100% vlgs evnotify.

2880PV op OzOOO, 5640PV op WnWWW, vloerisolatie, zonnecombiboiler, HR++,dakisolatie, Elga L/W WP, Ioniq EV 2017

• assje
BarryH schreef op donderdag 22 april 2021 @ 15:44:
@pmiddeld @assje
Gisteren kwam ik met 6% thuis
voltage was 3.30 voor de meeste cellen en 1 cel 3.35V
Dit was direct na het parkeren.

119k km gereden en SoH nog 100% vlgs evnotify.
Thnx, eerstvolgende keer dat ik een lage SOC heb ga ik ook eens naar die Vcel kijken.

• KryTech
  • Registratie: juni 2000
  • Laatst online: 17-06 23:14
Vandaag proefgereden in 2 verschillende Hyundai EV premiums uit 2018 (model 2017).

1e had een rammelend geluid bij de achterbank als je over klinkers reed etc. Deed je de bank plat was het geluid weg, dus echt uit de achterbank. Vrij irritant maar ging verholpen worden aldus de verkoper als we tot koop overgingen.

Door naar de 2e, en te bizar precies eenzelfde rammelend geluid van de achterbank...

Ken wat andere met een ioniq maar niemand herkende de kwaal. Iemand hier die het herkent?

Mag aannemen dat het inderdaad opgelost wordt als we tot koop overgaan maar ik heb nu een wat vreemd gevoel overgehouden aan die rammel. Voor de rest waren beide auto's gewoon netjes en leken ze prima op orde.

• ioniq18ev
  • Registratie: november 2018
  • Laatst online: 11-06 12:29
KryTech schreef op donderdag 22 april 2021 @ 19:41:
Vandaag proefgereden in 2 verschillende Hyundai EV premiums uit 2018 (model 2017).

1e had een rammelend geluid bij de achterbank als je over klinkers reed etc. Deed je de bank plat was het geluid weg, dus echt uit de achterbank. Vrij irritant maar ging verholpen worden aldus de verkoper als we tot koop overgingen.

Door naar de 2e, en te bizar precies eenzelfde rammelend geluid van de achterbank...

Ken wat andere met een ioniq maar niemand herkende de kwaal. Iemand hier die het herkent?

Mag aannemen dat het inderdaad opgelost wordt als we tot koop overgaan maar ik heb nu een wat vreemd gevoel overgehouden aan die rammel. Voor de rest waren beide auto's gewoon netjes en leken ze prima op orde.
Is al sinds 2017-2018 bekend bij Ioniq rijders (alleen bij Hyundai niet).
Oplossing is een laagje tape om het opvangoog draaien en je hoort niets meer.
Ik heb destijds ook lang gezocht en dealer had geen idee.
Uiteindelijk in een forum gevonden.

• zonetjes
  • Registratie: december 2017
  • Laatst online: 17-06 06:41
haha echt een klassieker dit: de dealer kent het niet en op fora zit een oplossing.. chapeau ! :-)

L/W Panasonic Monoblock (5kW type F) + 200 l tank + VVW (2017). 5800Wp Zonnepanelen --> gasloos. Deels Jaga Convectoren met ventilatoren + 2e hands Ionic EHV (beide 2020)

• KryTech
  • Registratie: juni 2000
  • Laatst online: 17-06 23:14
ioniq18ev schreef op donderdag 22 april 2021 @ 21:23:
[...]

Is al sinds 2017-2018 bekend bij Ioniq rijders (alleen bij Hyundai niet).
Oplossing is een laagje tape om het opvangoog draaien en je hoort niets meer.
Ik heb destijds ook lang gezocht en dealer had geen idee.
Uiteindelijk in een forum gevonden.
Ah top bedankt, dat geeft direct een beter gevoel en verklaart ook meteen waarom het weg is als je de bank platgooit.

• EVBert
  • Registratie: januari 2020
  • Laatst online: 11:18
Vandaag een brief ontvangen van de Hyundai importeur over de terugroepactie HV-batterijvervanging. De vervanging gaat plaatsvinden tussen tweede helft 2021 en eerste helft 2022. Tot die tijd wordt geadviseerd zelf de maximale laadcapaciteit op 90% te zetten via het EV menu of de garage het te laten doen.
Let wel: het gaat hier om de IONIQ EV 38 kW. Mijne is van oktober 2019.

[Voor 10% gewijzigd door EVBert op 23-04-2021 13:38]

Hyundai IONIQ EV 2019 38 kWh

• Jan Treur
  • Registratie: februari 2016
  • Laatst online: 05:48
Bij mij dezelfde brief in de bus gevallen vandaag.
We krijgen dus na ca 2 jaar een compleet nieuwe batterij; dat is een lekker uitstel van degradatie!

All electric energieneutraal: 2013 8.6 kWp PV + 2013 14 kW Fujitsu warmtepomp + 2020 38 kWh Hyundai Ioniq Electric

• Sjabba1979
KryTech schreef op donderdag 22 april 2021 @ 21:47:
[...]

Ah top bedankt, dat geeft direct een beter gevoel en verklaart ook meteen waarom het weg is als je de bank platgooit.
Als je een bod gaat doen dan bod doen met de opmerking dat je de rammel voor lief neemt of zelf verhelpt. Scheelt de dealer weer uurtjes in de werkplaats en stukje tape kan je vast zelf plakken.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• RonaldPr
Jan Treur schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 14:51:
Bij mij dezelfde brief in de bus gevallen vandaag.
We krijgen dus na ca 2 jaar een compleet nieuwe batterij; dat is een lekker uitstel van degradatie!
Ik heb de brief ook gekregen.
Eerst wilde ik hem op 100% laten staan, maar dat lijkt me niet slim dus eerst maar op 90 gezet.

Er zijn mensen die advocaten gaan inschakelen voor schadevergoeding, maar je kunt inderdaad ook blij zijn met een verse accu na 2 jaar gebruik.

Ik hoop dat ze ook wat verbeteren aan het te trage snelladen, dat is in de winter niet bruikbaar.
De capaciteit blijft neem ik aan hetzelfde. Ik zou best wat bij willen betalen voor iets erbij.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• EVBert
Het enige wat ik mis is een 3-fasen lader. Dan is ie perfect. Met 38 kWh kan ik goed uit de voeten.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• wian
  • Niet online
Zelfs de 3 fase lader mis ik niet, ben echt tevreden met de Ioniq. Alleen jammer dat mijn occasion net een maandje te nieuw is, hij krijgt geen nieuw accupakket. 😋

Serieus - snelladen mag echt wel sneller. Ik hoop voor degenen die een nieuwe accu krijgen dat die net zo snel laad als de oude 28kWh accu.

[Voor 30% gewijzigd door wian op 23-04-2021 16:58]

• RKD
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 12:09
Hmm ik heb een lease 38 en nog geen brief gezien helaas. Zal wel bij de LM hangen. Wel staat de actie bij de RDW vermeld op mijn kenteken.

iRacing Profiel

• EVBert
Meer over de terugroepactie voor het HV batterypack voor de IONIQ 38 kWh op youtube: YouTube: Hyundai To Restrict Kona & ioniq Electric To 90% Charging!

• Mario52
  • Laatst online: 30-05 20:10
2 weken geleden beurt gehad met een nav update, ben er niet echt happy mee en vroeg mij af of ik terug kan naar de oude situatie?

• orillion
  • Registratie: april 2006
  • Laatst online: 17-06 13:15
Mario52 schreef op woensdag 28 april 2021 @ 21:55:
2 weken geleden beurt gehad met een nav update, ben er niet echt happy mee en vroeg mij af of ik terug kan naar de oude situatie?

[Afbeelding]
Wat vind je er slechter aan? Ik denk dat je niet terug kunt.

[Voor 4% gewijzigd door orillion op 29-04-2021 12:21]

• timovd

timovd

Voorsprong door techniek

@Mario52 je kunt wel terug. Maar waarom zou je dat willen?

• Tom Paris
@Mario52 Bedenk wel dat als je een downgrade doet van de firmware, je geen gebruik meer kunt maken van de laatste kaarten. Ook die moet je 'downgraden' en zul je dus nooit meer kunnen updaten zolang je de oude firmware gebruikt.

• Mario52
Ik mis oa de aankomsttijd en de logica is een stuk minder.

• PeterZ(on)
  • Registratie: oktober 2012
  • Laatst online: 14:39
Mario52 schreef op donderdag 29 april 2021 @ 13:24:
Dat lijkt mij vreemd, misschien moet je ergens een vinkje zetten voor de aankomsttijd.

PV 4860 Wp - Zonneboiler - Ventilatie WTW - Panasonic Warmtepomp WH-MDC05F3E5 - Hyundai Ioniq Electric 2017

• Tom Paris
Mario52 schreef op donderdag 29 april 2021 @ 13:24:
Je kunt kiezen tussen resterende tijd en aankomsttijd. Die optie is er altijd al geweest :)

• Mario52
Ok, vanmiddag ff kijken.

• Mario52
Ik neem mijn worden terug, die update geeft toch wel wat leuke opties (als je ze gevonden hebt)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Philos31
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 14:27
Gisterenavond ben ik er (na ongeveer een jaar) achter gekomen dat het schuifdak van mijn Premium (28) ook kan kantellen door de knop in te drukken (ohmhoog) i.p.v. voor en achteruit schuiven. De week ervoor de functie van het "rotonde" knopje op het stuur (die drie pijltjes in een rondje) uitgevonden. Wellicht moet ik toch eens die handleiding lezen en kijken of er nog meer functies zijn die ik niet ken :-)

Hyundai Ioniq 28kWh, 3250Wp AEG PV2800, 3.5 kW Daikin Ururu Sarara, Homeautomation by Homey

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Blokker_1999
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 11:33
Philos31 schreef op zondag 2 mei 2021 @ 11:35:
Gisterenavond ben ik er (na ongeveer een jaar) achter gekomen dat het schuifdak van mijn Premium (28) ook kan kantellen door de knop in te drukken (ohmhoog) i.p.v. voor en achteruit schuiven. De week ervoor de functie van het "rotonde" knopje op het stuur (die drie pijltjes in een rondje) uitgevonden. Wellicht moet ik toch eens die handleiding lezen en kijken of er nog meer functies zijn die ik niet ken :-)
Zijn er nog knopjes die je niet weet? Misschien kunnen we ze snel uitleggen ;)

No keyboard detected. Press F1 to continue.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• PeterZ(on)
Ik heb nog een onbekende functie die ik hier nog niet ben tegengekomen.

Als de autohold functie is geactiveerd werkt die alleen als je het rempedaal goed intrapt. Maar als je lichtjes remt en niet doortrapt kruipt de auto gewoon en komt de autohold er niet in. Kan bijvoorbeeld handig zijn als je in een file komt of anderszins telkens een stukje moet oprijden.

PV 4860 Wp - Zonneboiler - Ventilatie WTW - Panasonic Warmtepomp WH-MDC05F3E5 - Hyundai Ioniq Electric 2017

Acties:
  • 0Henk 'm!

• mausy5043
  • Registratie: april 2021
  • Laatst online: 17-06 20:20

mausy5043

EV-zoeker

PeterZ(on) schreef op maandag 3 mei 2021 @ 12:37:
Ik heb nog een onbekende functie die ik hier nog niet ben tegengekomen.

Als de autohold functie is geactiveerd werkt die alleen als je het rempedaal goed intrapt. Maar als je lichtjes remt en niet doortrapt kruipt de auto gewoon en komt de autohold er niet in. Kan bijvoorbeeld handig zijn als je in een file komt of anderszins telkens een stukje moet oprijden.
Activeert de autohold niet ook als je langer dan x seconden stil staat?

Mausy5043

Acties:
  • 0Henk 'm!

• PeterZ(on)
mausy5043 schreef op maandag 3 mei 2021 @ 12:59:
[...]

Activeert de autohold niet ook als je langer dan x seconden stil staat?
Dat heb ik eigenlijk nooit geprobeerd, want als je zo lang stilstaat heeft het geen nut, dan wil je juist dat die wordt geactiveerd.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• timovd

timovd

Voorsprong door techniek

Auto Hold heb ik één keer gebruikt. Dat beviel wel, totdat ik ging fileparkeren. Dan moet je 'm uitzetten, of steeds het gaspedaal aantikken als je van reverse naar drive gaat.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• daemonix
  • Registratie: januari 2005
  • Niet online
timovd schreef op maandag 3 mei 2021 @ 13:11:
Auto Hold heb ik één keer gebruikt. Dat beviel wel, totdat ik ging fileparkeren. Dan moet je 'm uitzetten, of steeds het gaspedaal aantikken als je van reverse naar drive gaat.
Dat is toch in een ICE ook zo, gas geven om het ding te parkeren? (wij rijden altijd met auto hold aan)

Hyundai Kona, Hyundai Ioniq electric in bezit

Acties:
  • 0Henk 'm!

• timovd

timovd

Voorsprong door techniek

daemonix schreef op maandag 3 mei 2021 @ 13:18:
[...]

Dat is toch in een ICE ook zo, gas geven om het ding te parkeren? (wij rijden altijd met auto hold aan)
Met een automaat kun je het rempedaal los laten komen en dan gaat 'ie kruipen. (en met een handbak alleen de koppeling). Bij fileparkeren gebruik ik nooit de accelerator (gaspedaal).

Acties:
  • +1Henk 'm!

• PeterZ(on)
timovd schreef op maandag 3 mei 2021 @ 13:11:
Geen last van hoor, dan trap je het rempedaal te ver in.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• assje
Bij fileparkeren stuur je idealiter toch ook gewoon in 1x in? Hoe dan ook, ik zou liever de auto hold uitzetten die paar keer dat ik op een onmogelijke plek moet parkeren dan bij iedere rit hem aan moeten zetten. En inderdaad met auto hold aan gewoon een tikje op het gas om te gaan rollen en daarna doseren met de rem, werkt ook prima.

Mijn grootste ergernissen met de Ioniq:
  • Auto hold kan niet default aan
  • Tankklepje niet kunnen openen met de sleutel (en wel de achterklep die vanzelf gaat....)
Dat dit de grootste ergernissen zijn geeft wel aan hoe tevreden ik ben met de auto :P

[Voor 27% gewijzigd door assje op 03-05-2021 14:08]

Acties:
  • +2Henk 'm!

• PeterZ(on)
assje schreef op maandag 3 mei 2021 @ 14:06:
Bij fileparkeren stuur je idealiter toch ook gewoon in 1x in? Hoe dan ook, ik zou liever de auto hold uitzetten die paar keer dat ik op een onmogelijke plek moet parkeren dan bij iedere rit hem aan moeten zetten. En inderdaad met auto hold aan gewoon een tikje op het gas om te gaan rollen en daarna doseren met de rem, werkt ook prima.

Mijn grootste ergernissen met de Ioniq:
  • Auto hold kan niet default aan
  • Tankklepje niet kunnen openen met de sleutel (en wel de achterklep die vanzelf gaat....)
Dat dit de grootste ergernissen zijn geeft wel aan hoe tevreden ik ben met de auto :P
Je vergeet de belangrijkste, max laadniveau (Soc) kunnen instellen.

Pagina: 1 ... 101 ... 104 Laatste

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True