@
BarryH dankjewel voor je antwoord, maar ik denk dat je een hele andere situatie hebt. Zoals je al zegt: zolang de laadpaal aan staat zal jouw auto voorverwarmen. Maar als jij je laadpaal aan zet, dan gaat hij ook laden.
Een Zappi vertelt via een protocol hoeveel stroom de auto mag afnemen. Als ik bijvoorbeeld instel dat er tussen 03:00 en 07:00 volop geladen mag worden, dan regelt hij dat met dat protocol. Volgens mij kan dat protocol niet veel meer zeggen dan "Hoi, ik wil zoveel ampere, okay ik kan je zoveel geven". Als de Ioniq nog niet vol is, zal dat dus zijn: "Hoi, ik wil 29 Ampere", "Okay, hier heb je X ampere", waarbij X afhangt van de instellingen op de Zappi, het stroomverbruik van m'n huis en de opbrengst van eventuele Zonnepanelen".
Als de Zappi vindt dat er geen stroom gegeven mag worden, maar de "preheat" functie staat wel op enabled, hoe kan de Ioniq dan aan de Zappi vertellen dat ie wil laden of wil opwarmen? Volgens mij niet, want zolang de accu niet vol is, blijft de vraag "Hoi, ik wil 29 Ampere".
Natuurlijk kan ik de boel zo instellen dat de accu ruim voor 07:00 op 100% vol staat en de Smart Boost tot 09:00 laten lopen zodat hij om 08:30 kan gaan voorverwarmen, maar ik wou nou juist weten of iemand al geprobeerd had of het ook kan.
Om een X/Y probleem te voorkomen: Ik wil mijn accu zo laat mogelijk opladen tot ca. 80 a 90% tijdens de dal-uren en de auto opgewarmd hebben om 09:00. Ik wil het liefst ook de lading kunnen overrulen met een App.
Zonder het voorverwarmverhaal gaat dit prima door op de Zappi ECO++ in te stellen met een Timed Boost tussen 04:00 en 07:00. Dan heb ik genoeg stroom voor een woonwerk-rit. Heb ik meer nodig of heb ik direct stroom nodig, dan regel ik dat vanaf de Zappi App of druk ik gewoon op de Boost-knop op de paal.
Nu het kouder is, val ik weer terug op mijn oude gewoonte waarbij de Zappi op Fast staat (altijd zoveel mogelijk stroom) en regel ik het met de timer in de Ioniq. Nadelen: een deel van het laden gebeurt tijdens de piek-uren, er wordt tot 100% geladen en ik kan er niet vanaf mijn telefoon bij. En een hele enkele keer laadt hij niet (zie een eerdere post) en mag ik 's ochtends in mijn ochtendjas de kou in om het laden alsnog te starten, in de hoop dat ik nog 25 kilometer erbij kan laden zodat ik Fastned nog haal.
Dus ik dacht: ik vraag het even hier in het topic, of iemand meer snapt hoe die apparaten met elkaar leuteren en of iemand het op deze manier al geprobeerd heeft. Maar ik heb de vraag blijkbaar niet goed onder woorden kunnen brengen. Ik ga het zelf wel proberen binnenkort. Iemand interesse in mijn bevindigen?