Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Idanue
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 14:50
Tom Paris schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 13:04:
Er is weer een nieuwe firmware en kaart uit, hoewel deze volgens mijn dealer niet bestaan :+
Hij bestaat toch echt. :Y

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vQXNedw4ftGhp1SX4kdA0i93y18=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/QG23qk5H7azWIeZrNMzW30Ir.jpg?f=user_large

Afgelopen dinsdag geupdate bij van veen in assen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman Bes
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 22-01-2021
Wat is het verschil met vorige versie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaymondD
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17-09 22:00
Ik heb hem ook inmiddels. Flinke kaartupdates. Wegen die er al meer dan een jaar liggen maar nog niet op de kaart stonden staan er nu wel op.

Gasloos, 3600Wp Zuid, Panasonic 7K l/w warmtepomp, VW ID.3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Re_BH_24
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18-09 08:51
Moet de Ioniq2020 voor een update langs de dealer? kan dit niet zelf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RKD
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18:51

RKD

Re_BH_24 schreef op maandag 2 november 2020 @ 14:23:
Moet de Ioniq2020 voor een update langs de dealer? kan dit niet zelf?
Op dit moment kan je het niet zelf doen.

Deze site is kort online geweest, maar inmiddels niet meer: https://update.hyundai.com/NL/EN/Main

[ Voor 18% gewijzigd door RKD op 02-11-2020 15:47 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rfcdejong
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 18:12
Die nieuwe update GEN.5.x 2020-2 update schijnen klachten over te zijn, maar het is de mening van een dealer.
bron: https://www.goingelectric...ic.php?p=1406586#p1406586

Al is dit meer gericht op de KIA, het zou ook kunnen gelden voor de Ioniq. Corrigeer me maar als dat niet zo is. Wat nieuw is in de update is, vertaald via google translate uit het duits:
wat eerder ontbreekt:
- Radarcamera waarschuwingsknop op het navigatiesysteem
- Volumeregeling van het navigatiesysteem via de linker bedieningsknop onder het navigatiesysteem
- + en - knoppen voor het navigatiesysteem voor zoominstelling. Maar werkt nog steeds op de juiste controller.
- Route-opties ontbreken snel / kort (zo heette het)
- driedelig startscherm is geschiedenis.
- Ik ben er nog niet in geslaagd om de geselecteerde POI's op de kaart te zien, iemand kan dat doen. Ik koos bijvoorbeeld voor laadstations om niets te zien.

wat is er nieuw
- tijdens het navigeren wordt rechts een ander (irritant) extra venster weergegeven net voor een nieuwe actie.
- Verkeersdichtheidskleuren zijn vooraf ingesteld op de routeringslijn. Dus gratis groen, oranje voor druk verkeer en rood voor files. Het is gemakkelijk om te zien welke verkeersdichtheid er komt, maar als je ook het verkeer eromheen laat zien, dan zijn de vrije stukken groen op groen. Ik vind het maar niets.
Daarnaast zit ik nu vast op blauw en kijk ik liever 3D. Dit heeft als nadeel dat de zeer dunne verkeerslijnen moeilijk te zien zijn. Eens kijken of ik toch niet naar de kleuren op de routinglijn ga.
- Veel instellingen kunnen nu via UVO worden gemaakt en de volgende keer dat het wordt gestart in het voertuignavigatiesysteem worden overgenomen. Als u een wijziging tijdens het gebruik wilt accepteren, blijft er alleen een RESET van het navigatiesysteem over, waarna de vraag of deze moet worden geaccepteerd, opnieuw wordt weergegeven.
- verschillende chauffeursprofielen
- gps aan het einde van de route via UVO-APP, ik heb geen idee hoe het werkt, zag net dat het het liet zien toen ik op de parkeerplaats van bouwmarkt Toom stond.
- Menukleuren in het voertuig zijn zo paars.
- Het startscherm is relatief donker met de 1e pagina. Links de klok, onder een weersymbool, rechts een navigatiekaart zwaar verduisterd maar actueel. De 2e en 3e pagina zijn dan instel- of selectieknoppen die u naar wens kunt rangschikken.
Ik denk dat het beter zou zijn als ik pagina 2 als startscherm had en niet het ingehouden gezicht van pagina 1
- De waarschuwing voor flitsers is momenteel terug, maar op de een of andere manier anders dan voorheen. Een visuele waarschuwing is zichtbaar, de akoestische is alleen hoorbaar bij wat sneller rijden. Een paar kilometer is voldoende. Het waarschuwingsvolume kan in drie fasen worden ingesteld of uitgeschakeld.

Voorlopige conclusie:
- De Oberburner is nu niet geworden, echt slecht is het nu ook niet. Degenen die geen vergelijking hebben, zullen minder klagen dan degenen die, net als ik, de twee voorgangers kennen.
- Ik vind het goed dat er weer flitspalen worden weergegeven.
- Dat ik het navigatievolume alleen kan veranderen met de schuifregelaar op het scherm werkt helemaal niet.
- Ik zou graag POI's zien die ik op de kaart heb geselecteerd.

Vanmorgen 05:10 geeft de berichtenfunctie aan dat updates van het navigatiesysteem en kaarten eraan komen.
bron: https://www.goingelectric...ic.php?p=1399008#p1399008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EVBert
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 19-09 17:50
Vandaag toch nog nieuwe software gekregen op mijn Ioniq 38kWh. Nog geen tijd gehad er iets mee te doen. Zie wel meerdere gebruikers keuze en andere opbouw kaarten. Lijkt me een grote update :)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ez7-o5pDUzJBdlhsU2UM8eh3QbE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rgxY4BSA6dfGH6Gu4AEt9Qzk.jpg?f=fotoalbum_large

BYD Atto 3 Skiwhite

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Re_BH_24
EVBert schreef op woensdag 4 november 2020 @ 18:28:
Vandaag toch nog nieuwe software gekregen op mijn Ioniq 38kWh. Nog geen tijd gehad er iets mee te doen. Zie wel meerdere gebruikers keuze en andere opbouw kaarten. Lijkt me een grote update :)
[Afbeelding]
krijg je deze via het instellingen menu zo te zien? kan je hem zelf dan bijwerken? bij mij is de knop "bijwerken" namelijk grijs en kan ik er niet op klikken

[ Voor 5% gewijzigd door Re_BH_24 op 05-11-2020 08:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EVBert
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 19-09 17:50
Re_BH_24 schreef op donderdag 5 november 2020 @ 08:39:
[...]

krijg je deze via het instellingen menu zo te zien? kan je hem zelf dan bijwerken? bij mij is de knop "bijwerken" namelijk grijs en kan ik er niet op klikken
Bij mij is de knop ook uitgeschakeld.

Is er overigens op internet een handleiding te vinden over deze nieuwe software?

[ Voor 11% gewijzigd door EVBert op 05-11-2020 08:52 ]

BYD Atto 3 Skiwhite

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• assje
  • Registratie: Maart 2007
  • Nu online
Iemand toevallig al eens gezocht naar een manier om feedback bij Hyundai te krijgen? Ik kan nog altijd niet begrijpen dat op de MY17 Ioniq niet alsnog via software update instelbaar maximaal laadniveau beschikbaar komt.

Iedere keer getob met timers voor iets wat super simpel te implementeren zou moeten kunnen zijn.

Moet toch kunnen hier wat aandacht voor te krijgen met voldoende lawaai.....

“The greatest threat to our planet is the belief that someone else will save it.” [quote by Robert Swan, OBE]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterZ(on)
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 17:22
Via het contactformulier op de site of bedoel je misschien iets anders. https://www.hyundai.nl/dealer/contact

PV 4860 Wp - Zonneboiler - Ventilatie WTW - Panasonic Warmtepomp WH-MDC05F3E5 - Hyundai Ioniq Electric 2017

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assje
  • Nu online
Tja weet ook niet, misschien op social networks oid....

Ga het ook wel via de dealer doen maar vraag me af hoe groot de kans is dat het ooit op de juiste plek komt.

“The greatest threat to our planet is the belief that someone else will save it.” [quote by Robert Swan, OBE]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philos31
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16-09 11:56
Dat zou mooi zijn, maar ik heb er een hard hoofd in, bluelink had ook als optie gekund, ik weet dat ze in (was het Australie?) gewoon een los kastje in de ODBII poort hadden zitten, dus dat had hier ook gekund eventueel met een abo, maar, hoewel Hyundai echt goede EV;s kan maken, ze zijn geen Tesla.

BMW C-Evolution LR, Skoda Enyaq iV80 Sportline, 7200Wp 27KwH thuisbatterij (zelfbouw) , 7x Daikin l/l warmtepomp, Homeautomation by Homey

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterZ(on)
assje schreef op maandag 9 november 2020 @ 20:52:
Tja weet ook niet, misschien op social networks oid....

Ga het ook wel via de dealer doen maar vraag me af hoe groot de kans is dat het ooit op de juiste plek komt.
Ik zit niet op die sociale netwerken maar ik zal het binnenkort, als ik ze toch moet benaderen, eens aankaarten maar ik verwacht er niet veel van. Zou een mooie toevoegging zijn en zo moeilijk lijkt mij dat niet om te maken, snelladen stopt tenslotte ook bij 94%.

PV 4860 Wp - Zonneboiler - Ventilatie WTW - Panasonic Warmtepomp WH-MDC05F3E5 - Hyundai Ioniq Electric 2017

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohaatje
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 18-08 14:18
Sinds een paar weken gaat de rechter buiten spiegel niet meer automatisch naar beneden tijdens het achteruit rijden in mijn MY2017 Premium.
Hij kan gewoon bediend worden met de knoppen, maar het automatisch naar onder draaien werkt soms nog wel maar meestal niet.
Bij het overschakelen van geheugen positie blijkt ook dat de spiegel een totaal verkeerde instelling pakt, die dan iedere keer handmatig bijgesteld dient te worden. Het lijkt net of de positie sensor niet meer correct werkt.
De dealer heeft de complete spiegelunit vervangen maar dit heeft niet geholpen.
Iemand hier toevallig ervaring mee, en een eventuele oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sonicfreak
  • Laatst online: 12:54
Rohaatje schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 09:48:
Sinds een paar weken gaat de rechter buiten spiegel niet meer automatisch naar beneden tijdens het achteruit rijden in mijn MY2017 Premium.
Hij kan gewoon bediend worden met de knoppen, maar het automatisch naar onder draaien werkt soms nog wel maar meestal niet.
Bij het overschakelen van geheugen positie blijkt ook dat de spiegel een totaal verkeerde instelling pakt, die dan iedere keer handmatig bijgesteld dient te worden. Het lijkt net of de positie sensor niet meer correct werkt.
De dealer heeft de complete spiegelunit vervangen maar dit heeft niet geholpen.
Iemand hier toevallig ervaring mee, en een eventuele oplossing?
Even een vraag, maar je zal dat ongetwijfeld gedaan hebben. Je hebt wel de knop voor het verstellen van de spiegels op links of rechts ingedrukt en niet in het midden? De spiegel draait namelijk alleen naar beneden als de knop voor het verstellen van de spiegels links of rechts ingedrukt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomic
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-09 15:37

tomic

Smexylittlebabe!

assje schreef op maandag 9 november 2020 @ 20:46:
Iemand toevallig al eens gezocht naar een manier om feedback bij Hyundai te krijgen? Ik kan nog altijd niet begrijpen dat op de MY17 Ioniq niet alsnog via software update instelbaar maximaal laadniveau beschikbaar komt.

Iedere keer getob met timers voor iets wat super simpel te implementeren zou moeten kunnen zijn.

Moet toch kunnen hier wat aandacht voor te krijgen met voldoende lawaai.....
Voor wat het waard is. Deze optie zoek ik ook nog. Heb nu wel een smartphone met data abonnement en ODB2 dongle in de auto zitten, waardoor ik op mijn iPhone (en watch) de laadsnelheid en stand kan uitlezen.

Hij zend mij ook een mailtje als er 75% is geladen, waar ik een notificatie van krijg, en ik hem afkoppel. Maar het blijft gezeur. :+

Toch maar een weblog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assje
  • Nu online
tomic schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 11:17:
Hij zend mij ook een mailtje als er 75% is geladen, waar ik een notificatie van krijg, en ik hem afkoppel. Maar het blijft gezeur. :+
Vanwege een overschot aan projecten/dingen te doen houd ik me heel bewust weg van dergelijke hobbymatige oplossingen; teveel slechte ervaringen dat het toch meer tijd kost dan bedoeld en ergernissen oplevert.

Ik ben al best aardig gewend aan het instellen van de timer bij het opladen. Mijn lader doet net iets meer dan 10%/uur dus afhankelijk hoeveel ik moet laden (meestal 40%-60%) stel ik in 00:00-04:00 tot 00:00-06:00.

Maar; blijft suf dat zo'n simpele implementatie niet gewoon beschikbaar is. Ik ergerde me hier onlangs even opnieuw aan omdat onze Citigo het dus wel kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohaatje
Sonicfreak schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 11:09:
[...]

Even een vraag, maar je zal dat ongetwijfeld gedaan hebben. Je hebt wel de knop voor het verstellen van de spiegels op links of rechts ingedrukt en niet in het midden? De spiegel draait namelijk alleen naar beneden als de knop voor het verstellen van de spiegels links of rechts ingedrukt is.
Jazekers, de linker spiegel draaid wel zoals het hoort naar beneden,alleen de rechter meestal niet meer.
Mij valt op dat het op zeer koude dagen soms wel goed gaat.
En als het dan lukt dan draait ie meestal te ver naar beneden en als ie weer terug naar de normale positie gaat dan staat ie te ver naar onderen, dus het lijkt mij iets met een positie sensor of stuurunit. De hele spiegel unit is al vervangen dus ik ga ervan uit dat het aan de aansturing ligt.
De dealer heeft het aan Hyundai voorgelegd maar nog steeds geen feedback hierover gehad. Dus vandaar dat ik maar zelf op onderzoek ben uitgegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarryH
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 18:23
of de connector heeft slecht contact?

5670PV op OzOOO, 5640PV op WnWWW, 3150PV op muur op ZZZW, vloerisolatie, HR++,dakisolatie, PANA 9Jmonoblock WP, Ioniq EV 2017

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjabba1979
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 18:09
tomic schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 11:17:
[...]

Voor wat het waard is. Deze optie zoek ik ook nog. Heb nu wel een smartphone met data abonnement en ODB2 dongle in de auto zitten, waardoor ik op mijn iPhone (en watch) de laadsnelheid en stand kan uitlezen.

Ik heb dat ook en gebruik tasker om automatisch de laadkabel spanningsloos te maken via een Hue stopcontact.
Even gedoe met juist instellen maar werkt nu al half jaar probleemloos. (alleen bij thuis laden maar dat doe ik ook alleen maar).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tomic
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-09 15:37

tomic

Smexylittlebabe!

Sjabba1979 schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 16:28:
[...]

Ik heb dat ook en gebruik tasker om automatisch de laadkabel spanningsloos te maken via een Hue stopcontact.
Even gedoe met juist instellen maar werkt nu al half jaar probleemloos. (alleen bij thuis laden maar dat doe ik ook alleen maar).
dat klinkt echt heel goed ja. Als ik er aan toe ben hoop ik dat ik je nog een keer mag benaderen voor de Tasker routine. :)

Toch maar een weblog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dunbar
  • Laatst online: 08-07 12:12
Voor een softwareupdate, regelen jullie dat doorgaans rechtstreeks met de dealer of via de Leasemaatschappij?

Tomorrow is often the busiest day of the week

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarryH
dealer, maar zou er niet apart voor langsgaan (zo groot zijn de wijzigingen niet), loopt bij mij gewoon mee bij de 15k km beurt.

5670PV op OzOOO, 5640PV op WnWWW, 3150PV op muur op ZZZW, vloerisolatie, HR++,dakisolatie, PANA 9Jmonoblock WP, Ioniq EV 2017

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pmiddeld
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 19-09 12:06
Sjabba1979 schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 16:28:
[...]

Dan gebruik je de granny charger neem ik aan?

Hyundai Ioniq Comfort 2017 --> Kona 64 kWh 2020

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BarryH
@pmiddeld of je schakelt met de hue alleen de evse. Als die spanningsloos raakt stopt het laden.
Mijn laadpaal heeft een kaku schakelaar, die werkt ook zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mana
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 15-09 10:35
Dunbar schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 17:12:
Voor een softwareupdate, regelen jullie dat doorgaans rechtstreeks met de dealer of via de Leasemaatschappij?
De mijne gaat komende maandag naar de dealer voor de 15k beurt. Aangegeven dat ze meteen de software update maar moeten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XfadeR
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12:45
Ik heb een 28kW model 2018 en als ik de auto laat voorverwarmen dat is de complete binnenkant beslagen.
Hebben jullie dat ook? Ik heb er meer last van dan comfort op deze manier (en dus uitgezet)

Ik heb echter geen vocht in de auto zover ik weet. Staat ook nog maar 30K op de teller en is dus vrij nieuw.

Benieuwd of jullie zelfde ervaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc O.
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 08-09 16:32
Nee, totaal geen last van. Hoe heb je die instellingen staan?

[ Voor 39% gewijzigd door Marc O. op 10-11-2020 20:42 ]

Tesla Model 3 LR 2022 | PVOutput

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dunbar
  • Laatst online: 08-07 12:12
XfadeR schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 20:31:
Ik heb een 28kW model 2018 en als ik de auto laat voorverwarmen dat is de complete binnenkant beslagen.
Hebben jullie dat ook? Ik heb er meer last van dan comfort op deze manier (en dus uitgezet)

Ik heb echter geen vocht in de auto zover ik weet. Staat ook nog maar 30K op de teller en is dus vrij nieuw.

Dit heb ook. Ik denk dat het komt doordat er een hoop vocht in de auto komt door het elke ochtend in de kofferbak gooien van de laadkabel. Vochtvreters doen wonderen. :)

Tomorrow is often the busiest day of the week

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• its_me_
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 18:55

Ik ervaar dit ook, alleen heb ik geen idee waar dit door komt. Gelukkig met de airco+blower is het vocht wel snel weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XfadeR
Marc O. schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 20:42:
Nee, totaal geen last van. Hoe heb je die instellingen staan?
Ik heb alles op Auto staan en ADS on.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BarryH
@XfadeR Heb ik ook. Ik zet op een droge dag de raampjes een paar uur open. Dat helpt.
Vochtvreter kan natuurlijk ook

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PeterZ(on)
Ik heb het ook. Waarschijnlijk is er te weinig ventilatie als de auto stil staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orillion
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 15:22

Had ik ook, totdat iemand op internet me erop wees dat je twee knoppen hebt in het scherm bij het instellen van de temperatuur. Eén is om de airco ook aan te zetten tijdens voorverwarmen, waardoor de lucht ook droogt.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BndZmO6GdZ7_UiF2KXf1n4U3DoQ=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/uJbEt5N2chwHUyyW7jSuaH4q.png?f=user_large

[ Voor 12% gewijzigd door orillion op 11-11-2020 06:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarryH
Is dat niet de knop voor spiegel en achteruit verwarming? Het vocht zit dan nog steeds in je lucht alleen is de achteruit warm waardoor het vocht daar dan niet op condenseert.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• SpongeRob
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online

SpongeRob

Nachtmerries zijn ook dromen..

Het symbool voor achterruitverwarming is een rechthoek, dit is de voorruit ontwaseming waarmee ook de airco ingeschakeld wordt.

"Never wrestle with a pig – it gets mud all over you and the pig likes it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjabba1979
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 18:09
Klopt grannycharger, nieuwe gekocht met langere kabel. En dan in hue/osram stopcontact.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XfadeR
orillion schreef op woensdag 11 november 2020 @ 06:27:
[...]

Had ik ook, totdat iemand op internet me erop wees dat je twee knoppen hebt in het scherm bij het instellen van de temperatuur. Eén is om de airco ook aan te zetten tijdens voorverwarmen, waardoor de lucht ook droogt.
[Afbeelding]
Dank voor je reactie. Echter, dat is niet het airco symbool maar dat is het algemene icoon voor "voorruit verwarming" (achterruit verwarming is met een rechthoek).
Deze beide opties stonden overigens al aan maar hielp dus niet 😉

Edit: Excuus, ik zie nu dat @Robbeke80 het ook net vermeld had.

[ Voor 4% gewijzigd door XfadeR op 11-11-2020 17:19 ]

• Rohaatje

Ik heb dit ook ervaren maar vooral als ik op het werk met de granny lader de auto laat verwarmen, thuis via de 6.6kW lader heb ik dit probleem niet.
Ik vermoed dat de beperkte 2.3kW van de granny niet genoeg is om de warmtepomp en de weerstand verwarming tegelijk te gebruiken. Hij gebruikt dan alleen de warmtepomp om de auto te verwarmen en eventueel vocht wat dan nog op de condensor zit komt dan in het interieur terecht en condenseert direkt op de koude ramen.
Met de 6.6kW van de thuislader kan en het warmteelement gebruikt worden en de airco om de boel te ontvochtigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motorfret
  • Laatst online: 19-09 19:47
Binnenkort makkelijker een laadpaal vinden? ;

https://www.autoevolution...-auto-support-151445.html

24,75kW solar, Hyundai Ioniq 5., Panasonic 12kw J-monobloc WP met 400L SWW en 300L buffer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaymondD
Hmm... vanmorgen opeens een schroef in mijn linkervoorband. Naar de lokale bandenboer gereden, kon helaas niet gerepareerd worden (bleef lekken). Dus direct maar mijn winterset laten monteren. Aangezien ik nu weinig rij had ik het plan dat dit jaar over te slaan...

Maar goed, even gezocht kwikfit had een mooie aanbieding met michelin. Ik heb nu 2x Primacy 4's besteld voor 68 euro per stuk. (5 euro online korting en 15% korting). Goede deal lijkt me :-). Blijkt dus dat er verschillende versies te zijn van de Primacy 4's. Deze is met A label voor verbruik en A label voor grip. En hoop dat deze stiller zijn dan de originele EnergySaver's

https://www.kwik-fit.nl/a...rimacy-4/mi205-55h16pr4s2

edit: nu ik dit bericht type en nog een keer op het linkje klik zie ik dat dit een beetje een dooddoener is. Ze zijn inmiddels uitverkocht.

[ Voor 9% gewijzigd door RaymondD op 14-11-2020 18:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rfcdejong
RaymondD schreef op zaterdag 14 november 2020 @ 18:42:
Hmm... vanmorgen opeens een schroef in mijn linkervoorband. Naar de lokale bandenboer gereden, kon helaas niet gerepareerd worden (bleef lekken). Dus direct maar mijn winterset laten monteren. Aangezien ik nu weinig rij had ik het plan dat dit jaar over te slaan...

Maar goed, even gezocht kwikfit had een mooie aanbieding met michelin. Ik heb nu 2x Primacy 4's besteld voor 68 euro per stuk. (5 euro online korting en 15% korting). Goede deal lijkt me :-). Blijkt dus dat er verschillende versies te zijn van de Primacy 4's. Deze is met A label voor verbruik en A label voor grip. En hoop dat deze stiller zijn dan de originele EnergySaver's

https://www.kwik-fit.nl/a...rimacy-4/mi205-55h16pr4s2

edit: nu ik dit bericht type en nog een keer op het linkje klik zie ik dat dit een beetje een dooddoener is. Ze zijn inmiddels uitverkocht.
inderdaad uitverkocht :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaymondD
Ze zijn weer leverbaar.

Volgend jaar komt Michelin overigens met e.primacy banden. Ze roepen 7% meer rijbereik bij een elektrische auto.

[ Voor 25% gewijzigd door RaymondD op 15-11-2020 10:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rfcdejong
RaymondD schreef op zondag 15 november 2020 @ 10:50:
[...]

Ze zijn weer leverbaar.

Volgend jaar komt Michelin overigens met e.primacy banden. Ze roepen 7% meer rijbereik bij een elektrische auto.
Oh misschien toch maar even wachten als dat begin volgend jaar of de lente is..
Vrij nieuwe info inderdaad
https://www.bandenspotter.../nieuw-michelin-eprimacy/

Zo te lezen in het voorjaar
https://www.bandenportaal...or-laag-brandstofverbruik

[ Voor 25% gewijzigd door rfcdejong op 16-11-2020 00:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Off topic:
Volgens het pdf document op deze pagina wordt de Michelin e.PRIMACY vanaf maart 2021 leverbaar:
gain of up to 7% in autonomy for a VW e.Golf.
...
Its rolling resistance performance improves an EV’s energy efficiency, thereby increasing its range by an estimated 7% or around 30 km for a vehicle with a range of 400 km vs other tires of its category.
Ik kan echter niets vinden over hoeveel lawaai de banden (gaan) maken.

[ Voor 4% gewijzigd door ZuinigeRijder op 16-11-2020 09:36 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Heath
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18-09 19:59
Heath schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 13:09:
[...]

Thanks voor de info en tip, net de 2 gekocht omdat er voor mij geen e-bikes op hoeven, alleen racefiets en een MTB. :)
Nou, dat was wel weer een avontuur. De fietsendrager moet best wel ongemakkelijk strak op de auto aangesjord worden. En een groot gedeelte ervan rust op de achterruit, dat was even peentjes zweten op de heenweg naar vakantie. :D
De terugweg voelde al een stuk relaxter omdat ik toen iets beter door had hoe ik de spanbanden moest aantrekken om minder druk op de achterruit te hebben.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iTNvxpOSIw-UTP86fvB0k5qFAeQ=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hRqv0WE6nNbU5fgoLjy9HXcp.jpg?f=fotoalbum_medium

Het verbruik viel me nog best vies tegen. Heb tussen de 90 en 100 gereden omdat er fikse wind stond, harder voelde niet veilig. Verbruik was daarmee over de ruwweg 300km van de totale trip gesettled op 19,4kWh/100km.

[ Voor 8% gewijzigd door Heath op 16-11-2020 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pmiddeld
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 19-09 12:06
Heath schreef op maandag 16 november 2020 @ 15:26:
[...]

Nou, dat was wel weer een avontuur. De fietsendrager moet best wel ongemakkelijk strak op de auto aangesjord worden. En een groot gedeelte ervan rust op de achterruit, dat was even peentjes zweten op de heenweg naar vakantie. :D
De terugweg voelde al een stuk relaxter omdat ik toen iets beter door had hoe ik de spanbanden moest aantrekken om minder druk op de achterruit te hebben.

[Afbeelding]

Het verbruik viel me nog best vies tegen. Heb tussen de 90 en 100 gereden omdat er fikse wind stond, harder voelde niet veilig. Verbruik was daarmee over de ruwweg 300km van de totale trip gesettled op 19,4kWh/100km.
Troost je: een dakdrager doet het waarschijnlijk niet beter. Bij hogere temperaturen en zomerbanden had ik met dakdrager en fiets krap 14,5 kWh/100 km. Moest toen ook tussen de 90 en de 100 rijden om dat te halen.

Hyundai Ioniq Comfort 2017 --> Kona 64 kWh 2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heath
pmiddeld schreef op maandag 16 november 2020 @ 16:50:
[...]

Troost je: een dakdrager doet het waarschijnlijk niet beter. Bij hogere temperaturen en zomerbanden had ik met dakdrager en fiets krap 14,5 kWh/100 km. Moest toen ook tussen de 90 en de 100 rijden om dat te halen.
Met dat je dat zegt, het viel me op dat deze fietsendrager echt enorm hoog boven de auto uit steekt. Als de voeten van het frame nou een stukje korter konden zijn, of de draagarm van de fietsen zelf nou wat lager zat, dan zou een groter gedeelte van de fiets nog achter de auto zelf kunnen vallen. Vind het een gek design zo. 8)7

Hier is het wat beter te zien:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nbD4QUkQGqGoq4DRd0brrf16rKw=/234x176/filters:strip_exif()/f/image/ytSIs5cUF5sIgWrW54mqD969.png?f=fotoalbum_medium

[ Voor 21% gewijzigd door Heath op 16-11-2020 17:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerard S 67
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 01-01 10:22
Heb vorige week ook de laatste update gehad van de software en kaarten. Op zich prima, maar in negatieve zin viel me wel op dat de laadpunten niet meer op de kaart worden weergegeven, ondanks dat ik in instellingen dat onder weergave wel heb aangevinkt. Iemand anders dat ook al opgevallen? Ioniq 28 uit 2018 overigens...

[ Voor 5% gewijzigd door Gerard S 67 op 16-11-2020 19:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterZ(on)
Gerard S 67 schreef op maandag 16 november 2020 @ 19:46:
Heb vorige week ook de laatste update gehad van de software en kaarten. Op zich prima, maar in negatieve zin viel me wel op dat de laadpunten niet meer op de kaart worden weergegeven, ondanks dat ik in instellingen dat onder weergave wel heb aangevinkt. Iemand anders dat ook al opgevallen? Ioniq 28 uit 2018 overigens...
Zal binnenkort eens kijken of dat bij mij ook zo is. Wat mij opviel was dat de navigatie een nieuwe look heeft gekregen en het is er wat mij betreft niet duidelijker op geworden met die dunne lijntjes als wegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohaatje
Heath schreef op maandag 16 november 2020 @ 16:58:
[...]

Met dat je dat zegt, het viel me op dat deze fietsendrager echt enorm hoog boven de auto uit steekt. Als de voeten van het frame nou een stukje korter konden zijn, of de draagarm van de fietsen zelf nou wat lager zat, dan zou een groter gedeelte van de fiets nog achter de auto zelf kunnen vallen. Vind het een gek design zo. 8)7

Hier is het wat beter te zien:

[Afbeelding]
Dat de drager zo hoog zit heeft met de achterlichten te maken. Die moeten vrij zijn.
Bij een trekhaak drager zitten altijd extra lampen, dat heb je hier dus niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heath
Rohaatje schreef op maandag 16 november 2020 @ 20:18:
[...]

Dat de drager zo hoog zit heeft met de achterlichten te maken. Die moeten vrij zijn.
Bij een trekhaak drager zitten altijd extra lampen, dat heb je hier dus niet.
Goed punt, zit zeker wat in. Begin toch meer en meer te overwegen er een trekhaak onder te laten zetten, ookal is het maar een lease. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohaatje
Heath schreef op maandag 16 november 2020 @ 21:05:
[...]

Goed punt, zit zeker wat in. Begin toch meer en meer te overwegen er een trekhaak onder te laten zetten, ookal is het maar een lease. :9
Heb deze drager ook alleen maar voor incidenteel gebruik en wil er zeker niet 100 en kilometers mee gaan rijden.
Pas wel op als je ergens onderdoor moet rijden, want ik had behoorlijk veel geluk toen ik onder een 1,80m paal doorreed zonder bedacht te zijn dat de fietsen zo hoog uitstaken. Het had maar 2cm gescheeld.
Ideaal is het allemaal niet, maar een dure trekhaak en nog eens eens fietsenrek was me te gortig voor die paar keer per jaar, zeker omdat het bij mij ook om een lease auto gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rohaatje schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 11:33:
[...]

Heb deze drager ook alleen maar voor incidenteel gebruik en wil er zeker niet 100 en kilometers mee gaan rijden.
Pas wel op als je ergens onderdoor moet rijden, want ik had behoorlijk veel geluk toen ik onder een 1,80m paal doorreed zonder bedacht te zijn dat de fietsen zo hoog uitstaken. Het had maar 2cm gescheeld.
Ideaal is het allemaal niet, maar een dure trekhaak en nog eens eens fietsenrek was me te gortig voor die paar keer per jaar, zeker omdat het bij mij ook om een lease auto gaat.
Ik wist niet eens dat een trekhaak een optie was. Ik lees overal dat de ioniq ev geen trekhaak kan krijgen want trekgewicht = 0 (onzin argument natuurlijk want dat betekend alleen dat er geen aanhanger aan mag, niet dat de trekhaak niet mag).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohaatje
Hier kun je mijn creatie zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rohaatje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Third Man
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

The Third Man

The Third Jellyfish

Verwijderd schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 11:37:
[...]

Ik wist niet eens dat een trekhaak een optie was. Ik lees overal dat de ioniq ev geen trekhaak kan krijgen want trekgewicht = 0 (onzin argument natuurlijk want dat betekend alleen dat er geen aanhanger aan mag, niet dat de trekhaak niet mag).
Op zich ontstaan dat soort verhalen altijd wel bij BEV/HEV's zonder trekvermogen, maar in dit topic is het begrip 'trekhaak' natuurlijk ook terug te vinden inclusief berichten dat er aftermarket oplossingen beschikbaar zijn gekomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rfcdejong
Ik heb toch maar stoute schoenen aangetrokken voor mij belangrijke redenen en heb vorig weekend een ritje naar Polen gemaakt. De heenweg op de teller 100 tot soms 120. Verbruik van gemiddeld 14.2 kWh. De terug weg 90 tot 100, regelmatig achter vrachtwagens, gereden. Vooral om uit te proberen en om minder stops te hoeven maken: 13.4 kWh. Het zal echt aan mijn winterbanden moeten liggen dat ik meer verbruik.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/linO-nQZ4ZnXn60y2SoISOFyEUA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wn2a1yuVv8SixPkcKHvdwwm7.jpg?f=fotoalbum_large

Ik moet zeggen dat de better routeplanner echt goed van pas is gekomen en het energieverbruik is even afstemmen, behalve dat de laatste 30% energie mijn auto sneller omlaag gaat dan abrp laat zien.

Overal is het laden goed gegaan, in Duitsland en in Polen. In Polen is het zelfs gratis snelladen, maar daarvoor was het wel even paniek want die app kan je niet op een Nederlandse telefoon installeren via de google play store, gelukkig wel via een apk bestandje.

Kwam ik terug in Nederland en de eerste laadpaal toen ik nog 40% had:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EWV4vACanLCQVW9ZwEzycx39_2A=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/aV6ZFJ1eXEvun3zZBnmpWua3.jpg?f=user_large

Door naar de volgende en met 10% lading aangekomen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bbrOpNTNwIAD70nHBJ-zuq2-nwM=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/6T6AMt39XivHJTItaDGgg5bT.jpg?f=user_large

Gelukkig stonden er twee van die shell laders en kon dat via creditkaart want mijn 4 laadpassen pakte hij niet... in het buitenland nergens problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wfveennl
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 16:17
Vandaag mijn eerste onderhoudsbeurt gehad. Bedrag is ex. BTW, en het viel mij wel mee.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iUGqErftPXv7tLReZytGeHzphg8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4MpgNnT7dHgF6uBtkw7iTF0f.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2vqefGXBTnd_wHcVECXlGugx2DE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DdBdH7Hli567EOJMwO5GDW2V.jpg?f=fotoalbum_large

LG Therma V Split: binnen : HN091MR; buiten : HU071MR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarryH
@Kahlessx Op welke bandenspanning en welk type band rij je?
ik heb bij aankoop de winterbanden laten omruilen bij de dealer. Ik kreeg een set met energielabel E. Terwijl er genoeg te koop is met B en C. Na interventie van de importeur opgelost.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wfveennl
[/quote]

In september een trekhaak laten monteren.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IXxxJdjvvBueQgxZgQvkyXBdXyw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/J1ksnI5IFaVEgwX6bREsl9x1.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rfcdejong
BarryH schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 11:51:
@Kahlessx Op welke bandenspanning en welk type band rij je?
ik heb bij aankoop de winterbanden laten omruilen bij de dealer. Ik kreeg een set met energielabel E. Terwijl er genoeg te koop is met B en C. Na interventie van de importeur opgelost.
Ergens in Juli dit jaar heb ik het vermeld, winterbanden:
https://www.kwik-fit.nl/a...cept-evo2/hk205-55h16w320

Ik rij de winterbanden op en ik heb een velgensetje voor de zomer klaarliggen waar ik de nieuwe michelin e.primacy banden op wil laten zetten.

[ Voor 8% gewijzigd door rfcdejong op 17-11-2020 12:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterZ(on)
wfveennl schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 11:56:
[/quote]

In september een trekhaak laten monteren.
[Afbeelding]
Ik ben daar ook mee bezig maar ik vraag mij af hoe dat dan wettelijk is geregeld, want bij alle auto's die ik op plaatjes gezien heb, en het kenteken heb nagetrokken, staat het trekgewicht nog steeds op nul kg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mana
wfveennl schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 11:47:
Vandaag mijn eerste onderhoudsbeurt gehad. Bedrag is ex. BTW, en het viel mij wel mee.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Gisteren ook eerste onderhoudsbeurt gehad. Kosten weet ik niet, is lease. Maar de softwareupdate ben ik niet direct heel enthousiast over. Menu met allemaal blauwe icoontjes is niet direct overzichtelijker. Misschien moet ik even wennen aan alles. Bepaalde knopjes (bv volume navigatie stem) was niet direct te vinden. Ik zal er mee moeten leren omgaan denk ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wfveennl
Gisteren ook eerste onderhoudsbeurt gehad. Kosten weet ik niet, is lease. Maar de softwareupdate ben ik niet direct heel enthousiast over. Menu met allemaal blauwe icoontjes is niet direct overzichtelijker. Misschien moet ik even wennen aan alles. Bepaalde knopjes (bv volume navigatie stem) was niet direct te vinden. Ik zal er mee moeten leren omgaan denk ik :)
[/quote]

Je hebt helemaal gelijk. Er zijn ook opties verdwenen uit de navigatie instellingen zoals het vermijden van een weggedeelte of korte/snelste route instellen en de kleuren van de kaarten vind ik ook waardeloos, erg eentonig.

Verder had ik uitgelogd uit de Bluelink app en nu kom er niet meer in. WW wijzigen werkt ook niet. Vindt het niet echt een vooruitgang om eerlijk te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15:37

timovd

Voorsprong door techniek

wfveennl schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 11:47:

[Afbeelding]

[Afbeelding]
0,8 maal een onderhoudsbeurt. Is dat vanwegen de punten die daar boven staan (geen interieurfilter en ruitenwisservloeistof)? Heb je dat vooraf afgesproken met de dealer?
Zo'n filtertje is gemakkelijk te wisselen en ook de ruitenvloeistof is gemakkelijk zelf bij te vullen.

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wfveennl
0,8 maal een onderhoudsbeurt. Is dat vanwegen de punten die daar boven staan (geen interieurfilter en ruitenwisservloeistof)? Heb je dat vooraf afgesproken met de dealer?
Zo'n filtertje is gemakkelijk te wisselen en ook de ruitenvloeistof is gemakkelijk zelf bij te vullen.
[/quote]

Ik heb inderdaad vooraf een prijsopgaaf gevraagd en aangegeven dat ik geen filter wil en ook geen ruitenvloeistof bijvullen.De filters heb ik op Ebay gekocht en thuis heb ik meer dan voldoende ruitenvloeistof staan.

Er was ook een poging gedaan om mij een VIP Premium pas te verkopen voor € 49,95. Ik vraag me altijd af waarom ik moet betalen om een storing uit te lezen. Er zit tocht garantie op de auto en als er een storing in zit moet het toch uitgelezen worden onder garantie? Of zie ik dat nu verkeerd. Ik betaal toch ook niet extra voor de bril van de monteur als hij vloeistof bij moet vullen of een defect onderdeel moet vervangen. Net als het vervangen van de verlichting van de auto maar bijna alle verlichting is "exclusief". Apart gedoe en mij niet gezien.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Mp_9XxG844LMsmVFTtKLlHrYbRw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sOvgleAcDNtr4CZEuwDkrkug.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Re_BH_24
iemand een overzicht van wat er allemaal veranderd in de software update van de 38kwh versie met bluelink?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerard S 67
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 01-01 10:22
PeterZ(on) schreef op maandag 16 november 2020 @ 19:58:
[...]

Zal binnenkort eens kijken of dat bij mij ook zo is. Wat mij opviel was dat de navigatie een nieuwe look heeft gekregen en het is er wat mij betreft niet duidelijker op geworden met die dunne lijntjes als wegen.
Nee de looks zijn er niet op vooruit gegaan, dat was voorheen mooier en duidelijker, maar daar kan ik nog wel mee leven. Wel staan er heel veel dezelfde kleine icoontjes van een gebouw met een vlaggetje erop op de kaart, die je kan aanklikken en dan bijv soms een basisschool blijkt te zijn en soms een bibliotheek o.i.d. waar je dan naartoe kan navigeren, maar dat soort zaken hoef ik niet op de kaart te zien. Die zoek ik wel op onder POI als ik die nodig heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motorfret
PeterZ(on) schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 12:02:
[...]

Ik ben daar ook mee bezig maar ik vraag mij af hoe dat dan wettelijk is geregeld, want bij alle auto's die ik op plaatjes gezien heb, en het kenteken heb nagetrokken, staat het trekgewicht nog steeds op nul kg.
In dit geval (te zien aan het keuringsnummer) heeft de fabrikant van de trekhaak een Europese goedkeuring laten uitvoeren bij de bevoegde instantie, waardoor je dus met deze trekhaak mag rijden.

24,75kW solar, Hyundai Ioniq 5., Panasonic 12kw J-monobloc WP met 400L SWW en 300L buffer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterZ(on)
Motorfret schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 19:36:
[...]

In dit geval (te zien aan het keuringsnummer) heeft de fabrikant van de trekhaak een Europese goedkeuring laten uitvoeren bij de bevoegde instantie, waardoor je dus met deze trekhaak mag rijden.
Die goedkeuring moet elke trekhaak volgens mij hebben, alleen dat wil m.i. dan nog niet zeggen dat je daarmee legaal iets mag trekken. Als ik wordt aangehouden gaat die agent op de RDW site kijken en ziet 0 kg en waarmee kan ik dan bewijzen dat het wel legaal is. Is dan alleen die type goedkeuring voor die trekhaak voldoende? Ik lees er heel verschillende verklaringen over.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Motorfret
Daar is inderdaad deze keuring voor.
De fabrikant heeft bij de keuringsinstantie aangetoond dat het kan (en vervolgens is dat natuurlijk nagekeken en getest)

Wel is de afbeelding zoals hierboven niet het volledige keuringsbewijs.
Dat ziet er zo uit;

https://trekhaakmarkt.nl/...le/download/file_id/2411/

(dat soort Europese keuringen zijn deels mijn werk)

Je mag dan dus gewoon een aanhanger trekken.
Wel mag de fabrikant van de auto je garantieclaim op bijv. de aandrijflijn of accu nu afwijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterZ(on)
Motorfret schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 20:01:
Daar is inderdaad deze keuring voor.
De fabrikant heeft bij de keuringsinstantie aangetoond dat het kan (en vervolgens is dat natuurlijk nagekeken en getest)

Wel is de afbeelding zoals hierboven niet het volledige keuringsbewijs.
Dat ziet er zo uit;

https://trekhaakmarkt.nl/...le/download/file_id/2411/

(dat soort Europese keuringen zijn deels mijn werk)

Je mag dan dus gewoon een aanhanger trekken.
Wel mag de fabrikant van de auto je garantieclaim op bijv. de aandrijflijn of accu nu afwijzen.
Dus als ik het goed begrijp dan is een trekhaak onder een EV dus heel eenvoudig te realiseren en is een rechtszaak aanspannen helemaal niet nodig. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motorfret
Met een gekeurde trekhaak als deze niet nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thobon
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 30-07 20:14
Is dit ook mogelijk voor een 28 kWh Ioniq? Zo ja, bij welk bedrijf is zo'n trekhaak te koop? Enig idee van de kosten? :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarryH
@Thobon
men typt trekhaak in bovenin in de zoekbalk (binnen dit forum) en voila:

Het grote Hyundai Ioniq Electric topic

• wfveennl
Thobon schreef op woensdag 18 november 2020 @ 20:57:
Is dit ook mogelijk voor een 28 kWh Ioniq? Zo ja, bij welk bedrijf is zo'n trekhaak te koop? Enig idee van de kosten? :*)
Dat is mogelijk op een 28 kWh. Kijk op het groene certificaat in mijn post van dinsdag 17 november 2020 11:56 voor het bedrijf. Ze komen van heinde en verre om daar trekhaken te laten monteren. Er zijn vee positieve review. I schrok wel van de werkplaats en hoe het eruit zag daar maar dat is een ander verhaal.

De prijzen variëren an 600 € 600,00+ voor een vaste trekhaak tot € 1.100,00+ voor een elektrisch wegdraaibare.

• Sonicfreak
Idanue schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 16:53:
[...]

Hij bestaat toch echt. :Y

[Afbeelding]

Afgelopen dinsdag geupdate bij van veen in assen.
Ik kan ook bevestigen dat de nieuwe firmware en navigatiekaart beschikbaar zijn voor de Ioniq 28 kWh. Gisteren heb ik de update gekregen bij de onderhoudsbeurt. :)

• wfveennl
Sonicfreak schreef op donderdag 19 november 2020 @ 08:35:
[...]

Ik kan ook bevestigen dat de nieuwe firmware en navigatiekaart beschikbaar zijn voor de Ioniq 28 kWh. Gisteren heb ik de update gekregen bij de onderhoudsbeurt. :)
Ik ben benieuwd wat je ervan vindt. In mijn 38kWh lijkt het wel of de instellingen die je selecteert niet opgeslagen worden. Verder wordt ik gestoord van de minuten lange meldingen voor flitspalen. Ik weet nog niet of het in te stellen is of alleen maar aan/uit gezet kan worden. In de navigatie zijn er in elk geval een aantal nuttige instellingen verdwenen en dat vind ik niet erg prettig. Ik ben nooit onder de indruk geweest van de navigatie en dat is er niet beter op geworden.
Moet er nog eens goed naar kijken maar het was gisteren pas de eerste dag dat er mee de weg op ben geweest.

• Sonicfreak
wfveennl schreef op donderdag 19 november 2020 @ 08:46:
[...]

Ik ben benieuwd wat je ervan vindt. In mijn 38kWh lijkt het wel of de instellingen die je selecteert niet opgeslagen worden. Verder wordt ik gestoord van de minuten lange meldingen voor flitspalen. Ik weet nog niet of het in te stellen is of alleen maar aan/uit gezet kan worden. In de navigatie zijn er in elk geval een aantal nuttige instellingen verdwenen en dat vind ik niet erg prettig. Ik ben nooit onder de indruk geweest van de navigatie en dat is er niet beter op geworden.
Moet er nog eens goed naar kijken maar het was gisteren pas de eerste dag dat er mee de weg op ben geweest.
Volgens mij kun je de meldingen voor flitspalen alleen aan/uitzetten. Ik had die meldingen overigens ook al met de vorige versie van de update die ik in april gekregen heb.
Ik heb al wel gezien dat er met de navigatie wat dingen veranderd zijn, maar ik moet er nog eens goed naar kijken. Meestal gebruik ik Android Auto omdat ik die veel fijner vind. Die is tenminste up to date.
Het viel mij vanochtend bijvoorbeeld op dat de Gaasperdammertunnel op de A9 nog niet herkend wordt met de ingebouwde navigatie. Het systeem denkt dat je dan naast de weg rijdt. 8)7
Ik zal vanmiddag de navigatie naar huis eens aanzetten om te kijken of de splitsing van de A6 en A1 nu wel goed wordt aangegeven. Bij de vorige update werd de A1 nog steeds als linksaf aangegeven, terwijl al 2 jaar geleden de A6 daar nu op uitkomt en dat je voor de A1 rechts moet aanhouden.

• Stoffa
  • Registratie: Februari 2005
  • Nu online
Wegens fiscale redenen ga ik van een Model S naar een Ioniq (Tesla liep nog maar een jaar, deze kon ik overnemen van een collega en had ook 4 procent bijtelling).

Het gaat even slikken worden, maar ik ga er netto per maand 350 euro op vooruit voor de komende vier jaar. Had ik gewoon een jaar doorgereden met de Tesla, en dan een model 3 geleased, dan was ik zelfs netto 550 euro p/m duurder uit geweest.

T is een grijze 38kwh. Hopelijk valt het mee, doet wel pijn aan m'n ogen hoe ie eruit ziet haha.

• Sonicfreak
Stoffa schreef op donderdag 19 november 2020 @ 09:11:
Wegens fiscale redenen ga ik van een Model S naar een Ioniq (Tesla liep nog maar een jaar, deze kon ik overnemen van een collega en had ook 4 procent bijtelling).

Het gaat even slikken worden, maar ik ga er netto per maand 350 euro op vooruit voor de komende vier jaar. Had ik gewoon een jaar doorgereden met de Tesla, en dan een model 3 geleased, dan was ik zelfs netto 550 euro p/m duurder uit geweest.

T is een grijze 38kwh. Hopelijk valt het mee, doet wel pijn aan m'n ogen hoe ie eruit ziet haha.
Er zitten naast de financiële voordelen ook andere voordelen aan een Ioniq. Als je de Premium hebt dan heb je geventileerde stoelen. Iets wat zelfs de duurste Tesla niet heeft.
In mijn Ioniq 28 kWh MY2017 heb ik het helaas ook niet en is wel iets dat ik mis in de zomer. Ik heb het een keer mogen ervaren in een Kona en het is heerlijk in de zomer.
Over smaak valt niet te twisten, maar mijn vader bijvoorbeeld vindt mijn Ioniq 28 kWh mooier dan een Tesla Model 3 qua uiterlijk. De Ioniq 38 kWh vindt hij trouwens minder mooi vanwege de nieuwe neus. Hij noemt het een grilplaat die voorop geplakt is.

[ Voor 5% gewijzigd door Sonicfreak op 19-11-2020 09:27 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• WhySoSerious
  • Laatst online: 15:54

WhySoSerious

Be the change.

Stoffa schreef op donderdag 19 november 2020 @ 09:11:

Afzien? Je hebt nu tenminste stuurverwarming!

• Stoffa
  • Registratie: Februari 2005
  • Nu online
WhySoSerious schreef op donderdag 19 november 2020 @ 09:37:
[...]

Afzien? Je hebt nu tenminste stuurverwarming!
Haha O zo is dat. En iets van adaptive cruise control of self driving of whatever het precies heet/is bij Hyundai. Bij Tesla was ik te gierig voor autopilot.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• daemonix
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Hangt van je model af. Maar als je de premium hebt, dan doet het eigenlijk niet onder voor Tesla (met uitzondering van zelf baan wisselen en afslagen nemen, dat doet en kan Hyundai niet).

Tesla Model Y, RWD, Byd Atto 3

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-09 23:54

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

wfveennl schreef op donderdag 19 november 2020 @ 08:35:
[...]

Dat is mogelijk op een 28 kWh. Kijk op het groene certificaat in mijn post van dinsdag 17 november 2020 11:56 voor het bedrijf. Ze komen van heinde en verre om daar trekhaken te laten monteren. Er zijn vee positieve review. I schrok wel van de werkplaats en hoe het eruit zag daar maar dat is een ander verhaal.

De prijzen variëren an 600 € 600,00+ voor een vaste trekhaak tot € 1.100,00+ voor een elektrisch wegdraaibare.
Die website van die zaak ook, niks werkt :) Overigens is bij mijn onderhoud geen software update gedaan. De leasemaatschappij had het uitbesteed aan een niet-Hyundai garage, dus schijnbaar niet de benodigde hard/software aanwezig?

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

• Sonicfreak
zonoskar schreef op donderdag 19 november 2020 @ 11:11:
[...]

Die website van die zaak ook, niks werkt :) Overigens is bij mijn onderhoud geen software update gedaan. De leasemaatschappij had het uitbesteed aan een niet-Hyundai garage, dus schijnbaar niet de benodigde hard/software aanwezig?
Ik denk dat alleen de Hyundai dealer de update kan doen inderdaad. Wel vreemd dat de leasemaatschappij het onderhoud bij een niet-Hyundai dealer laat doen want dan vervalt de garantie van 5 jaar op de auto.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mana
Sonicfreak schreef op donderdag 19 november 2020 @ 11:22:
[...]

Ik denk dat alleen de Hyundai dealer de update kan doen inderdaad. Wel vreemd dat de leasemaatschappij het onderhoud bij een niet-Hyundai dealer laat doen want dan vervalt de garantie van 5 jaar op de auto.
Ik kon ook zelf kiezen waar ik het onderhoud liet uitvoeren. Zelf gekozen voor een dealer juist vanwege de software update mogelijkheden. Leasemaatschappij zelf boeit het schijnbaar helemaal niet waar het onderhoud wordt uitgevoerd.

• Sonicfreak
Mana schreef op donderdag 19 november 2020 @ 11:33:
[...]

Ik kon ook zelf kiezen waar ik het onderhoud liet uitvoeren. Zelf gekozen voor een dealer juist vanwege de software update mogelijkheden. Leasemaatschappij zelf boeit het schijnbaar helemaal niet waar het onderhoud wordt uitgevoerd.
Ik kon ook zelf kiezen volgens mij, maar de Hyundai dealer is het dichtst in de buurt en vanwege software updates en garantie (ondanks dat het een leaseauto is) daar altijd het onderhoud uit laten voeren.

• JeroenE
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Sonicfreak schreef op donderdag 19 november 2020 @ 11:22:
De fabrieksgarantie vervalt niet als je het onderhoud elders laat doen. Dat mag helemaal niet op basis van Europese regelgeving. Zie bijvoorbeeld dit bericht van de ANWB

• Marc O.
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 08-09 16:32
Vorige onderhoudsbeurt is ook door een 'vreemde' garage uitgevoerd. Ik kan het onderhoud inplannen via de website van de leasemij, met als voordeel dat de auto dan thuis wordt opgehaald en weer teruggebracht. Tot mijn verbazing stond de Opeldealer uit een dorp verderop voor de deur, in plaats van de lokale Hyundai dealer. En was er dus geen software- en navi update gedaan. Volgende keer bel ik zelf wel met die Hyundai dealer om een afspraak te maken en breng ik 'm er wel naartoe.

Tesla Model 3 LR 2022 | PVOutput

• daemonix
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Er is toch inmiddels duidelijkheid dat er geen vendor lock-in mag zijn door auto dealers? Misschien zie je hier nu het voorbeeld daarvan.

Tesla Model Y, RWD, Byd Atto 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jvmm
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 11-07-2022
Bij langzaam optrekken en afremmen hoor ik tussen de 10 en 30 km/h ook een licht ratelend geluid. De dealer doet er niks aan. Iemand hiermee bekend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motorfret
Van de eerste modellen is bekend dat er soms wat speling kan komen op de sluiting van de achterklep.
Misschien is dat het?
(makkelijk te testen; even een doek/sok/stuk deken/etc. Tussen je klep en auto klemmen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blokker_1999
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10:44
Enige wat ik zelf heb van rammel is als de wagen enkele weken heeft stilgestaan, dan lossen de remmen niet zo goed. Heb je enig idee uit welke richting het komt? Voor of achter? Links of rechts?

Denk dat ik binnenkort zelf maar eens op zoek ga naar de nodige software updates voor mijn wagen. Door de huidige pandemie geraak ik ook nu weer niet bij de garage voor mijn onderhoud en binnenkort zijn we alweer enkele weken naar het buitenland. En dan is het weer afwachten wat die Belgische regeringen na nieuwjaar gaan doen wanneer de feestdagen ongetwijfeld voor een derde golf gaan zorgen.

No keyboard detected. Press F1 to continue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Nu online

Standeman

Prutser 1e klasse

Ik had een klein rateltje / schurend geluid rechtsvoor toen ik mijn auto net had. Na een flinke noodstop (gecontroleerd!) heb ik die niet meer gehoord. Dus het kan zijn dat er een rem aanloopt.

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jvmm
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 11-07-2022
Ja was het dat maar, dit geluid komt echt uit de aandrijving/motor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Re_BH_24
ik heb dus bij mijn 38kwh versie een krakend piepje van achteren, lijkt vanuit mijn rechter achterbank te komen, echter alleen te horen als ik rustig rijd in een bebouwde kom bijvoorbeeld. Iemand hier al klachten mee? lijkt gewoon krakend plastic te zijn trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dotacom
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 19-09 18:44
Beste Tweakers,
Help mij aub de knoop doorhakken tussen de Ioniq Hybrid en Full Electric.
Mijn werkgever voorziet beide modellen mits een opleg langs de kant van de werknemer.
Die opleg wordt dan gespreid over 5 jaar en fiscaal geoptimaliseerd. (ken de precieze details niet maar het komt erop neer dat je slechts de helft van de opleg effectief zal moeten betalen)

Ioniq Hybrid: €1638 (basis uitvoering, "Feel) - €3034 (Premium uitvoering, "Shine")
Ioniq Full Electric: €2597 (basis uitvoering, "Feel) - €3332 (Premium uitvoering, "Shine")

Ik ben geen wagenliefhebber en doe als alleenstaande heel weinig km's. Belangrijk is ook dat ik op een appartement woon en geen mogelijkheid heb om thuis op te laden. (heb geen parkeerplaats op mijn naam) Daarintegen kan ik wel steeds opladen op kantoor.

Ivm de Shine en Feel uitvoering zijn de belangrijkste verschillen:
Interieur
Verwarmd stuurwiel
Zetelbekleding in leder
Elektrisch verstelbaar bestuurderszetel
Geventileerde zetels vooraan
Verwarmde zetels achteraan
Sportpedalen in metaal
Draadloos laadsysteem voor GSM (middenconsole vooraan)
Veiligheid
BCW (Blind spot Collision Warning), dodehoekwaarschuwing
RCCW (Rear Cross Collision Warning), waarschuwing zijdelings achterkomend verkeer
ISLW (Intelligent Speed Limit Warning), verkeersbordenherkenning
Parkeersensoren vooraan
LFA (Lane Following Assist)

Op het eerste zicht zie ik niet meteen een reden om voor het Shine-pakket te gaan. Qua interieur lijken mij alleen die lederen zetels een belangrijk verschil. De veiligheid opties lijken mij eerder nice-to-haves maar niet echt iets cruciaal. Het prijsverschil in de Feel-uitvoering tussen Hybride<-> EV is wel aanzienlijker t.o.v. de Shine-uitvoering. (Feel: €959, Shine: €298)

Hierdoor ben ik momenteel geneigd om voor de Ioniq Hybride Light (Feel) versie te gaan.
Pagina: 1 ... 94 ... 195 Laatste