Acties:
  • +3 Henk 'm!

• BarryH
  • Registratie: Maart 2011
  • Nu online
Net de 109k km beurt gehad
vast onderhoud: eur 134, waarbij ik zelf het interieur filter al had gewisseld (maar eur 35 via amazon voor 4, 5min werk) en de ruitensproeiervloeistof had aangevuld :)
Remmen reinigen: eur 72
Ruitenwissers eur 55 (had ik via internet voor eur 38 kunnen vinden.

Kortom: met beetje opletten en shoppen heb je lage onderhoudskosten.

Ook voorband met gebroken koord. maar 2 nieuwe waren eur 250, dus zelf nu besteld (eur 190 incl. montage)
En snel even naar winterband gewisseld voor de veiligheid.
firmware (voor 2016-2019 versie):
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/S6_TScMeukcTNFCu5e6cSeN3pOc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4s4BNyHGKPTmQOlgLTNOkh7q.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 28% gewijzigd door BarryH op 07-10-2020 14:02 ]

5670PV op OzOOO, 5640PV op WnWWW, 3150PV op muur op ZZZW, vloerisolatie, HR++,dakisolatie, PANA 9Jmonoblock WP, Ioniq EV 2017

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evtje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 18-05 20:25
orillion schreef op donderdag 24 september 2020 @ 20:20:
[...]

Ik weet niet meer hoe, maar je kunt wisselen tussen aankomsttijd en nog te reizen tijd. Erop klikken oid?
Klopt erop klikken dan in het schermpje aankomsttijd aanklikken dan komt die vervolgens rechts onderin te staan bij navigeren.

Hyundai Ioniq Sep 2017-2022.Tesla MY Dec 2022 Daikin Emura 2 Jun 2014. Mitsubishi MHI SRK-25ZSX Jun 2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiller
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 05-09 23:14
BarryH schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 13:43:
Net de 109k km beurt gehad
vast onderhoud: eur 134, waarbij ik zelf het interieur filter al had gewisseld (maar eur 35 via amazon voor 4, 5min werk) en de ruitensproeiervloeistof had aangevuld :)
Remmen reinigen: eur 72
Ruitenwissers eur 55 (had ik via internet voor eur 38 kunnen vinden.

Kortom: met beetje opletten en shoppen heb je lage onderhoudskosten.

Ook voorband met gebroken koord. maar 2 nieuwe waren eur 250, dus zelf nu besteld (eur 190 incl. montage)
En snel even naar winterband gewisseld voor de veiligheid.
firmware (voor 2016-2019 versie):
[Afbeelding]
Ik blijf het duur vinden wat Hyundai vraagt voor 'vast onderhoud'. Beetje wd40 op de scharnieren spuiten, verder doen ze weinig bijzonders.. Daar mag remmenonderhoud best inbegrepen bij zitten vind ik.

Ioniq 5 P45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15:37

timovd

Voorsprong door techniek

Standaard onderhoud is zo'n 180+ en dat is best veel vind ik. Zeker als de remmen bijna niets doen, moeten die even flink gepoetst worden. Je hebt er wel weer een jaar pechhulp bij voor Europa.

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BarryH
  • Nu online
@Spiller ja, vooral het uurtarief (eur 96,- ex.)

Dus daarom maar beetje cherrypicken in de rest van de acties (dus zelf ruitensproeiervloeistof, interieurfilter, volgende keer de ruitenwissers, etc)
Dan is de standaardbeurt ca. eur 135,-
En dan kan je nog een beetje schuiven met het interval (ik ga elke 16k)

Ben wel heel bij dat ze naast WD40 spuiten ook goed inspecteren. Ik had de bult op mn voorband pas gevonden na 5 minuten speuren en dat is wel een potentiele klapband...

Enige waar ik nu nog over pieker is de accu, std. lijkt die maar tot 12.4V geladen te worden.
Heb hem nu 1 nacht met een acculader geladen. Ga dat even elke maand doen.
Hopelijk kan die dan nog een tijdje mee....

[ Voor 72% gewijzigd door BarryH op 07-10-2020 19:42 ]

5670PV op OzOOO, 5640PV op WnWWW, 3150PV op muur op ZZZW, vloerisolatie, HR++,dakisolatie, PANA 9Jmonoblock WP, Ioniq EV 2017

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Philos31
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16-09 11:56
Philos31 schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 13:46:
[...]

Ik wacht het even af, blijft vreemde business die odb2 dongels. Welke heb jij als ik vragen mag?
Even voor het geval iemand ander tegen hetzelfde probleem oploopt met EVNotify.
Het is opgelost en het was dus de ODBII dongel.
Ik heb nu de MotoDia ELM327 en die werkt goed.
De vorige die ook aangeraden was word door mijn telefoon gezien als bluetooth headset en ging dus na een poosje gewoon uit.
De MotoDia ELM327 gaat ook zodra er geen data word verzonden in de slaapstand dus lijkt het geen probleem om hem te laten zitten. Ik zal nog wat dagen in de gaten houden, en anders moet de aux battery saver zn werk maar doen.

[ Voor 17% gewijzigd door Philos31 op 08-10-2020 10:00 ]

BMW C-Evolution LR, Skoda Enyaq iV80 Sportline, 7200Wp 27KwH thuisbatterij (zelfbouw) , 7x Daikin l/l warmtepomp, Homeautomation by Homey

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Philos31
  • Laatst online: 16-09 11:56
Misschien nog handig voor diegenen die ook op zoek zijn naar een nieuwe 2e handse ioniq.
Ik heb de laatste 3 maanden een lijstje van "redelijk geprijsde" ioniqs bijgehouden, alle gekke uitschieters zitten er niet tussen, in het lijstje is c/p/e Comfort/Premium/Excectutive(Allen in frankrijk, dus altijd import)
Prijzen zijn inclusief btw en exclusief 2000 euro subsidie. Dan heb je een beetje gevoel wat ze vragen.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sxiuWoqJtmjMUfN9yBCYJuhKNA8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/WDYBZDGpll2oKXGMIVMgGaOQ.png?f=fotoalbum_large

BMW C-Evolution LR, Skoda Enyaq iV80 Sportline, 7200Wp 27KwH thuisbatterij (zelfbouw) , 7x Daikin l/l warmtepomp, Homeautomation by Homey

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tripl3 D
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19-09 11:07

Tripl3 D

Brother in Arms

Philos31 schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 15:51:
Misschien nog handig voor diegenen die ook op zoek zijn naar een nieuwe 2e handse ioniq.
Ik heb de laatste 3 maanden een lijstje van "redelijk geprijsde" ioniqs bijgehouden, alle gekke uitschieters zitten er niet tussen, in het lijstje is c/p/e Comfort/Premium/Excectutive(Allen in frankrijk, dus altijd import)
Prijzen zijn inclusief btw en exclusief 2000 euro subsidie. Dan heb je een beetje gevoel wat ze vragen.[Afbeelding]
Leuke data. Valt nog een hoop mee te spelen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WBOr9aOUhWNDUI6_kk5yGzAPRFg=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/W9Bavulv5dccmHXixQdFm6m8.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rawUGKlDjNFJvKIB18QsJBjh31s=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/7djV5nSKFHjOKLDYZvtd7c5s.jpg?f=user_large

It is better to be roughly right, than precisely wrong.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonaldPr
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 15:24
timovd schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 18:43:
Standaard onderhoud is zo'n 180+ en dat is best veel vind ik. Zeker als de remmen bijna niets doen, moeten die even flink gepoetst worden. Je hebt er wel weer een jaar pechhulp bij voor Europa.
Zit even mee te lezen, het onderhoud van een E-Golf is stukken duurder, het moet ieder jaar of met 30.000.

Dat kost dan 300,- inclusief btw en dan is er verder niets vervangen. Ze wilden wel de ruitenwissers doen maar die vond ik nog goed genoeg.

Ik kon er overigens op wachten, iets langer dan een uur, dat was een duur kopje koffie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsFL
  • Registratie: Februari 2020
  • Niet online
Dunbar schreef op maandag 14 september 2020 @ 14:14:
Ik heb de laatste tijd last van een sissend geluid uit mijn 2018 Ioniq. Wanneer ik langzamer ga rijden, bijvoorbeeld voor parkeren, en de auto stilzet klinkt het alsof er een zut lucht ergens uit ontsnapt (linksvoor). Als ik de draad doorlees zie ik meer mensen met hetzelfde probleem maar ik kom er niet achter of iemand ook een oplossing heeft gevonden. Het grote Hyundai Ioniq Electric topic

Zijn er mensen die dit herkennen?
Dit heb ik ook een paar keer gehad. Alsof iemand een band lek steekt die snel leegloopt. Naar mijn idee zit de bron van dat geluid ergens onder de motorkap aan de bestuurderskant. Helaas is het me nog niet gelukt om het opzettelijk te veroorzaken, wat het zoeken naar de bron lastig maakt. Er is in elk geval niets dat niet functioneert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• its_me_
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 15:05
NielsFL schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 21:59:
[...]

Dit heb ik ook een paar keer gehad. Alsof iemand een band lek steekt die snel leegloopt. Naar mijn idee zit de bron van dat geluid ergens onder de motorkap aan de bestuurderskant. Helaas is het me nog niet gelukt om het opzettelijk te veroorzaken, wat het zoeken naar de bron lastig maakt. Er is in elk geval niets dat niet functioneert.
Heb hier ook af en toe last van. Laatst had ik het toen in de auto startte toen de auto koud was. Vol de blower, verwarming en ontwaseming (airco) aan gezet. Dan wordt er aardig wat geluid geproduceerd. Kort daarna de climate control omlaag gezet en op dat moment hoorde ik dat sissende geluid ook. Al eens aan de garage aangegeven maar toen kon ik het niet reproduceren en dus konden ze het ook niet onderzoeken. Ze dachten aan een blaadje in een fan, maar dat is het zeker niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sir_knudde
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 13:34
Volgens mij is het de AC: het geluid verandert sterk als je "driver only" aan of juist uit zet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blokker_1999
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10:44
Tripl3 D schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 10:35:
[...]

Leuke data. Valt nog een hoop mee te spelen:

[Afbeelding]

[Afbeelding]
damn, die houden beter waarde dan ik had verwacht. Ik zou mijn Ioniq vandaag alweer kunnen verkopen en direct de lening af betalen die er op zit. Das interessant om weten (ware het niet dat ik dan de subsidie zou moeten terugbetalen aan onze Vlaamse overheid en dat zou me in het verlies duwen). Hopen dat die prijzen de volgende 2 jaar niet crashen en wie weet kan ik dan in 2022 mijn huidige Ioniq alsnog vervangen door iets anders.

No keyboard detected. Press F1 to continue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaymondD
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17-09 22:00
timovd schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 18:43:
Ik was vorig jaar 218 euro kwijt inclusief bandenwissel en interieurfilter. Ik heb over 2 weken weer een afspraak staan, ik ben benieuwd wat ze nu gaan rekenen. Ik kon er niet op wachten maar daar ga ik nog even achteraan. Ik heb geen zin om hem om 8:00 te brengen en 17:00 op te halen... dan heb ik helemaal geen idee hoe lang ze er mee bezig zijn geweest en kunnen ze vragen wat ze willen.

Gasloos, 3600Wp Zuid, Panasonic 7K l/w warmtepomp, VW ID.3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarryH
  • Nu online
@RaymondD ikbmaak altijd een wachten op afspraak.
Altijd binnen 2 uur klaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pzijde
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 13-09 00:32
MarkBasti schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 20:14:
[...]

Vandaag eerste beurt gehad+update. Ik had de software versie in jouw foto en nu deze.

[Afbeelding]
Daar was ik naar op zoek. Dankjewel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evtje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 18-05 20:25
its_me_ schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 22:42:
[...]

Heb hier ook af en toe last van. Laatst had ik het toen in de auto startte toen de auto koud was. Vol de blower, verwarming en ontwaseming (airco) aan gezet. Dan wordt er aardig wat geluid geproduceerd. Kort daarna de climate control omlaag gezet en op dat moment hoorde ik dat sissende geluid ook. Al eens aan de garage aangegeven maar toen kon ik het niet reproduceren en dus konden ze het ook niet onderzoeken. Ze dachten aan een blaadje in een fan, maar dat is het zeker niet.
Laast met onderhoud de filter vervangen . Ik wilde weg rijden en het leek wel of ik een diesel auto had . Was er ook een blaadje terecht gekomen bij de ventilator. Dus moesten ze dat weghalen van mij. Wat een herrie dat ze dat niet opgevallen was tijdens naar buiten rijden van de auto.

Hyundai Ioniq Sep 2017-2022.Tesla MY Dec 2022 Daikin Emura 2 Jun 2014. Mitsubishi MHI SRK-25ZSX Jun 2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd

timovd

Voorsprong door techniek

Klopt het dat er op de Ioniq (28) maar één USB-aansluiting zit voor media? Ik wil bijvoorbeeld mijn telefoon aansluiten voor Android Auto en op het zelfde moment muziek afspelen vanaf USB. Kan dat met een eenvoudige USB-splitter/hub?

Nvm: https://www.ioniqforum.co...sb-hub.27753/#post-337881

[ Voor 14% gewijzigd door timovd op 11-10-2020 08:59 ]

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd

timovd

Voorsprong door techniek

Ik wil een apk installeren op mijn Ioniq 28, maar dat lukt niet via de "screensaver-methode" (digitaal-analoog-niets-analoog, repeat). Ik krijg geen mogelijkheid om een code in te voeren. Iemand een idee?
De software is van 11-05-2020 (19.12.09)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB1980
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 18-09 07:38
Deze werkt bij mij, heb er meerdere geprobeerd die niet werkten, maar deze zit er bij mij in met een USB stick met muziek (lekker old-school) en de andere voor Android Auto:
https://www.informatique....hub-4xa-zwart-a-f-at.html
timovd schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 08:52:
Klopt het dat er op de Ioniq (28) maar één USB-aansluiting zit voor media? Ik wil bijvoorbeeld mijn telefoon aansluiten voor Android Auto en op het zelfde moment muziek afspelen vanaf USB. Kan dat met een eenvoudige USB-splitter/hub?

Nvm: https://www.ioniqforum.co...sb-hub.27753/#post-337881

[ Voor 9% gewijzigd door JB1980 op 11-10-2020 19:34 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• TwOkkie
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 10-09 19:34

TwOkkie

Tweakin' Okkie

Tipje tussendoor:

Knip een 3,5 mm jack plug van een willekeurig oud prul-oortelefoontje af en steek deze in de AUX-ingang.

Een van mijn grote kleine ergernissen bij het gebruik van Android Auto is dat de FM-radio er vol in knalt als je je telefoon loskoppelt van de USB-kabel. Met een loze plug in de AUX, kun je die ook selecteren als bron. De unit schakelt na het gebruik van AA (of Bluetooth) terug naar de laatstgekozen bron. Nu dus een bron van stilte.

En als ik dan toch aan het tippen ben: Ik heb mijn GSM in de speciaal voor Ioniq gemaakte Brodit houder. De basisplaat daarvan heeft meerdere schroefgaatjes. In een daarvan heb ik een neodymium magneetje geschroefd. Op de USB-C plug heb ik aan beide kanten met secondenlijm een sluitringetje gelijmd. Daarmee *klik* ik de plug vast op zijn plek. Geen rondslingerende kabel meer.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hcgnFTlTvZcbpcHPhn-sH66t_eA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/UyqoqKtPFQXBTOUjpwWWkS79.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 34% gewijzigd door TwOkkie op 12-10-2020 16:42 . Reden: Betere foto toegevoegd ]

[J|O|R] <- .signature.gz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motorfret
  • Laatst online: 19-09 19:47
Iemand ervaring met een bumper beschermer bij de achterklep?
Iets met een hond die in de auto springt :)

24,75kW solar, Hyundai Ioniq 5., Panasonic 12kw J-monobloc WP met 400L SWW en 300L buffer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarryH
  • Nu online
Ja, de transparante folie heb ik. En ook een hond, maar die moet met een loopplankje erin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daemonix
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Wij hebben geen hond maar toch de folie. :+

Tesla Model Y, RWD, Byd Atto 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blokker_1999
Iemand die weet of je ergens eenvoudig een 12V stopcontact kunt plaatsen in het koffer? Geen idee of er ergens een 12V in de buurt loopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd

timovd

Voorsprong door techniek

@Blokker_1999, vanaf de achterlichten aftappen een optie? Geen idee hoe zwaar de zekering is en jouw verbruiker...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarryH
  • Nu online
@Blokker_1999 wellicht in installatie handleiding voor een fiets trekhaak
Of in midden console aftappen en onder bekleding door naar achteren
Of eerst maar even de bekleding lospeuteren aan de rechterkant in de kofferbak

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Holgster
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-07 10:21
Gisteren heeft mijn Ioniq 38 zijn eerste beurt gehad. O.a. updates zijn gedaan van software/navigatie.
Ongeloofelijk wat zo'n update verbeterd aan de capaciteit! Super!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UYfULkz_mebi0hfmtZPUv5An4AE=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/VbedwoG4Puk8gqdhtOsMeb5q.jpg?f=user_large

Maar zonder gekheid, zal wel een glitch zijn.
Krijg ook geen verbinding meer via Bluelink. Iemand hetzelfde probleem na update, of oplossing hoe dit te verhelpen?

Update: Bluelink werkt weer na reactiveren via setup Bluelink in auto

[ Voor 6% gewijzigd door Holgster op 14-10-2020 10:14 ]

Br(36) Ba(56)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Re_BH_24
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18-09 08:51
Holgster schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 20:05:
Gisteren heeft mijn Ioniq 38 zijn eerste beurt gehad. O.a. updates zijn gedaan van software/navigatie.
[Afbeelding]

Krijg ook geen verbinding meer via Bluelink. Iemand hetzelfde probleem na update, of oplossing hoe dit te verhelpen?

:*)

[ Voor 3% gewijzigd door Re_BH_24 op 14-10-2020 12:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motorfret
  • Laatst online: 19-09 19:47
Welke folie gebruiken jullie hiervoor?

24,75kW solar, Hyundai Ioniq 5., Panasonic 12kw J-monobloc WP met 400L SWW en 300L buffer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blokker_1999
Holgster schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 20:05:
[Afbeelding]

135% betekend dus dat de app (of de auto) denkt dat er 38kWh aanwezig is in een batterijpak van 28kWh en dus gewoon met de verkeerde batterij aan het rekenen is geslagen. Wel vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjabba1979
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 16-09 20:44
Blokker_1999 schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 09:29:
[...]

135% betekend dus dat de app (of de auto) denkt dat er 38kWh aanwezig is in een batterijpak van 28kWh en dus gewoon met de verkeerde batterij aan het rekenen is geslagen. Wel vreemd.
Dus die app is eigenlijk voor de 28kWh?
Zou tijd worden dat die Bluelink krijgt...
:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blokker_1999
In sommige markten is die app beschikbaar op de 28kWh versie. O.a. in Noord Amerika en ik geloof ook in Korea.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Arnold T
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 06-09 13:16
Hallo beste formum leden. Even een korte introductie: Sinds 19 oktober de trotse bezitter van een Ioniq uit 2018, dus met een 28kWh accu.
Wat een geweldige ervaring om met deze auto te rijden! Ongeveer alles is zoals je het zou wensen of nog mooier. En natuurlijk full electric, dus dat voel je vanaf dag 1 in je portomonee.
Alleen de bestuurderstoel zou voor mij iets hoger mogen zitten (ik ben 1.82m lang).

Nog geen laadpaal, dus met de (potige 16A) granny charger door het raam.
Wil zelf een laadpaal maken in de toekomst, die dan direct de zonnestroom in de auto giet. Wel zo lekker als we straks niet meer alles kunnen salderen.

De auto van een handelaar gekocht. Nadeel was dat hij vrijwel per direct aan een beurt toe was :-(
Vandaag dus naar de Hyundai dealer in Zwaag (NH) geweest. Keurig geholpen. Wel een dikke 271 euries kwijt.
  • 106 euro ex BTW voor de standaard serviceopdracht
  • 26 euro ex BTW voor de een interieurfilter
  • 7,50 euro ex BTW voor klein materiaal
  • 52 euro ex BTW voor de vervanging van remolie incl milieuheffing
  • 32 euro ex BTW voor de aircocheck en reiniging
  • 0 euro ex BTW voor desinfecteren
  • 0 euro ex BTW voor de software update
  • 0 euro ex BTW voor de kaart update
  • 0 euro ex BTW voor de mobiliteitsgarantie
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/U7JhHa8xvv7SrDWJsDC1MCcdKq8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/efnxbybFAKEPXYF3HHZcRgr0.png?f=fotoalbum_large

Het lijkt me toe dat dit een recentere versie is dan die van @BarryH!
Nog geen verschillen met de vorige versie kunnen ontdekken.
Nog niet dit hele forum doorgespit (370 pagina's) maar weten jullie interessante veranderingen in de firmware of software?
Zijn er release-notes van de software beschikbaar?
Ben benieuwd....!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarryH
  • Nu online
Geen releasenotes.

en idd. jouw versienummers zien er recenter uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaymondD
Wat is het met die onderhoudsprijzen.... hier deze week:

Standaard Serviceopdracht 105,-
Interieurfilter 26,04
klein materiaal 5,50
Uitlezen en updaten software 17,- ?? <-- deze vind ik vreemd en zag ik thuis pas. Dit was altijd gratis
Remvloeistof vervangen (48 maanden), milleuheffing 51,30
Totaal 246,87 incl. btw.

De tijd dat je voor rond de 100 euro een beurt kon doen met de Ioniq is nu echt wel voorbij helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarryH
  • Nu online
@RaymondD
remvloeistof is natuurlijk niet elke beurt
uitlezen hoort eerste 5jr gratis te zijn
en het interieurfilter kan je goeie koop zelf doen (is eerder over gepost).
Grootste verschil met eerdere prijsstelling is dat eerder de standaard service 0,5 uur was en nu 1 uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterZ(on)
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 12:26
Over interieurfilter gesproken, wat is de ervaring tussen een normaal- en carbonfilter. Is het de meerprijs waard?

PV 4860 Wp - Zonneboiler - Ventilatie WTW - Panasonic Warmtepomp WH-MDC05F3E5 - Hyundai Ioniq Electric 2017

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WhySoSerious
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14:03

WhySoSerious

Be the change.

In mijn vorige auto vond ik van wel, in de Ioniq komt er dus ook een binnenkort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rfcdejong
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 17-09 23:32
Die ga ik ook halen, volgens mij is deze geschikt
https://www.auto-onderdelen24.nl/kamoka/15499330

Carbon heeft ook vaak "anti-allergische werking" en antibacterieel, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarryH
  • Nu online
op ebay zelfde prijs, per 4 incl. de verzendkosten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rfcdejong
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 17-09 23:32
BarryH schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 17:35:
op ebay zelfde prijs, per 4 incl. de verzendkosten
ja gevonden op dit forum, alleen ze zijn plots geen 30 euro meer, maar nu 114 euro

https://www.ebay.nl/itm/4...ree-Shipping/152832989005

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BarryH
  • Nu online
gelukkig kan ik nog 2 jaar vooruit met mn voorraad dan....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterZ(on)
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 12:26
Kahlessx schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 17:33:
Die ga ik ook halen, volgens mij is deze geschikt
https://www.auto-onderdelen24.nl/kamoka/15499330

Carbon heeft ook vaak "anti-allergische werking" en antibacterieel, etc.
Mooie prijs alleen wel jammer dat de verzendkosten meer zijn dan het filter zelf.

PV 4860 Wp - Zonneboiler - Ventilatie WTW - Panasonic Warmtepomp WH-MDC05F3E5 - Hyundai Ioniq Electric 2017

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaymondD
BarryH schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 15:30:
@RaymondD
Grootste verschil met eerdere prijsstelling is dat eerder de standaard service 0,5 uur was en nu 1 uur.
Nouja... het (uur?)tarief voor de serviceopdracht is ook in anderhalf jaar tijd van 83 ex naar 105 gegaan. Dat is toch iets meer dan inflatie. Ik wil niet overal over zeuren.... maar de vorige eigenaar van mijn Ioniq heeft voor de beurten 72incl. btw (15000) en 94 incl. btw (30000) betaald.

Ik heb nu voor de 60.000km beurt €247,87 en voor de 45.000km beurt €160 betaald. En dat vind ik toch wel erg veel voor in totaal een uur werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjabba1979
RaymondD schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 19:51:
[...]

Nouja... het (uur?)tarief voor de serviceopdracht is ook in anderhalf jaar tijd van 83 ex naar 105 gegaan. Dat is toch iets meer dan inflatie. Ik wil niet overal over zeuren.... maar de vorige eigenaar van mijn Ioniq heeft voor de beurten 72incl. btw (15000) en 94 incl. btw (30000) betaald.

Ik heb nu voor de 60.000km beurt €247,87 en voor de 45.000km beurt €160 betaald. En dat vind ik toch wel erg veel voor in totaal een uur werk.
Helaas, geld wordt gewoon steeds minder waard. Garage moeten overleven.
Zie het als kopen van garantie en na 8 jaar zou ik sowieso niet meer naar de dealer gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pmiddeld
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 19-09 12:06
RaymondD schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 15:21:
Wat is het met die onderhoudsprijzen.... hier deze week:

Standaard Serviceopdracht 105,-
Interieurfilter 26,04
klein materiaal 5,50
Uitlezen en updaten software 17,- ?? <-- deze vind ik vreemd en zag ik thuis pas. Dit was altijd gratis
Remvloeistof vervangen (48 maanden), milleuheffing 51,30
Totaal 246,87 incl. btw.

De tijd dat je voor rond de 100 euro een beurt kon doen met de Ioniq is nu echt wel voorbij helaas.
Met het updaten van de software/navi hebben ze me de laatste keer ook genaaid :(
Was dat Cluistra Veenendaal toevallig? Milieuheffing heb ik volgens mij nog nooit betaald.

Hyundai Ioniq Comfort 2017 --> Kona 64 kWh 2020

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BarryH
  • Nu online
@pmiddeld @RaymondD Over die navi kosten zou ik ze een vriendelijke mail sturen of ze die willen crediteren.
Waarschijnlijk doen ze dat wel.
Reageren ze er niet op of negatief, Dan die reactie doorsturen naar de importeur en een klacht indienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heath
  • Laatst online: 18-09 19:59
Even een oud onderwerp doen herleven, ik heb na een zoektocht in dit forum nog niemand gevonden die een fietsendrager voor op de achterklep heeft geprobeerd (in plaats daarvan alleen dakdragers).

Ik heb bijvoorbeeld deze drager gevonden, maar kan lastig inschatten of dit concept überhaupt iets is:
https://www.wiggle.nl/saris-bones-solo-fietsendrager

Zijn er hier mensen die ervaring hebben met een achterklep fietsendrager?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Standeman
  • Registratie: November 2000

Standeman

Prutser 1e klasse

Even een gekke vraag. Is Jutphaas nou gewoon niet te vinden in de POI lijst als tankstation? Alle andere langs de A12/A2 zitten er gewoon in behalve deze ene. Niet dat het station gloed nieuw is....

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daemonix
  • Niet online
Bedoel je Nieuwegein? Jutphaas is opgegaan in Nieuwegein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Standeman

Standeman

Prutser 1e klasse

daemonix schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 13:59:
Bedoel je Nieuwegein? Jutphaas is opgegaan in Nieuwegein.
Het tankstation en de fastned laders die er staan ;)

Als ik naar Bijleveld, Bisde, De lucht west wil gaan, dan staan die netjes in de POI lijst. Alleen Jutphaas lijkt te ontbreken. En dat is er nou net één die ik vaak misschien wel / niet kan halen als ik precies weet hoe ver het nog is daar naartoe.

[ Voor 36% gewijzigd door Standeman op 26-10-2020 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heath
Standeman schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 14:06:
[...]

Het tankstation en de fastned laders die er staan ;)

Als ik naar Bijleveld, Bisde, De lucht west wil gaan, dan staan die netjes in de POI lijst. Alleen Jutphaas lijkt te ontbreken. En dat is er nou net één die ik vaak misschien wel / niet kan halen als ik precies weet hoe ver het nog is daar naartoe.
En bedoel je dan de POI van de auto zelf of van Maps?

Ben je trouwens bekend met het zelf maken van een POI lijst? Ik heb een tijd geleden een stukje JS/Jquery gedeeld om op de website van FastNed een uitdraai te maken naar een bestand dat de auto kan inlezen als POI lijst namelijk. :) (edit: nvm, website van FastNed is aangepast en mijn script daarvoor werkt niet meer. :D )

[ Voor 6% gewijzigd door Heath op 26-10-2020 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pmiddeld
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 19-09 12:06
Heath schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 12:05:
Ik heb het overwogen maar was toch een beetje bang voor lakschade en onhandigheid bij open en dicht doen van de achterklep.

Hyundai Ioniq Comfort 2017 --> Kona 64 kWh 2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dotacom
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 19-09 18:44
Ik mag een nieuwe bedrijfswagen bestellen waarbij de Hyundai Ioniq in het aanbod zit.
Gezien ik op een appartementsblok woon en er geen mogelijkheid is tot thuisladen, lijkt mij de plug-in hybride geen goeie keuze.
Op het werk is er wel laadmogelijkheid maar hier hebben de full electro wagens voorrang op de plug-in hybrides.
Omdat ik zeer weinig kilometers doe, (woon dicht bij het werk en alleenstaande) is de full electric uitvoering hierdoor een optie.
Alleen worstel ik hier dan met het probleem dat ik hem thuis nooit kan opladen.
Een andere optie is de hybride uitvoering nemen. Qua prijs & VAA zijn deze ongeveer gelijkaardig.

Is er veel verschil qua wagen tussen hybride en full electric? Alvast bedankt om jullie ervaringen te delen.

PS: ik ben Belg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenE
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
@dotacom Het ligt er dan aan of je in het weekend ritjes maakt waarbij je de auto zo leeg rijdt dat je niet meer op je werk kan komen en/of je wel onderweg kan snelladen zodat dit niet uit maakt. Wellicht kan je op vrije dagen ook wel op (of vlakbij) je bestemming laden?

Je kan nu thuis ook geen brandstof tanken, dus dat je thuis niet kan laden is op zich niet echt het probleem denk ik :+ Natuurlijk duurt onderweg laden wel iets langer dan brandstof tanken, maar als dit enkel nodig is om een paar km extra te hebben om de volgende werkdag weer op je werk aan te komen is dat ook maar in een paar minuten gedaan. Op je werk laadt je de EV dan weer vol.

Ik ken de Belgische uitvoeringen niet, dus ik weet niet of er verschil tussen zit. Heeft de dealer of de importeur geen brochures op hun site staan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• daemonix
  • Niet online
In België is het wel relevant om te controleren of je een laadpaal in de buurt hebt, België loopt daarin ver achter bij Nederland. Ook het snellaad netwerk is niet zo uitgebreid.

Omdat we hier over EV's praten in dit topic is de elektrische versie natuurlijk veeeeeeeel beter. ;) Maar als de ev niet bij je gebruikspatroon past: niet doen. De EV is fijner om te rijden, nooit schakelen is altijd beter dan een automaat. De stilte en het gebrek aan trillingen is ook prima bij hogere snelheden bij een EV in tegenstelling tot welke ICE variant ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Standeman

Standeman

Prutser 1e klasse

dotacom schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 09:33:
Ik mag een nieuwe bedrijfswagen bestellen waarbij de Hyundai Ioniq in het aanbod zit.
Gezien ik op een appartementsblok woon en er geen mogelijkheid is tot thuisladen, lijkt mij de plug-in hybride geen goeie keuze.
Op het werk is er wel laadmogelijkheid maar hier hebben de full electro wagens voorrang op de plug-in hybrides.
Omdat ik zeer weinig kilometers doe, (woon dicht bij het werk en alleenstaande) is de full electric uitvoering hierdoor een optie.
Alleen worstel ik hier dan met het probleem dat ik hem thuis nooit kan opladen.
Een andere optie is de hybride uitvoering nemen. Qua prijs & VAA zijn deze ongeveer gelijkaardig.

Is er veel verschil qua wagen tussen hybride en full electric? Alvast bedankt om jullie ervaringen te delen.

PS: ik ben Belg.
Staat er geen paal in de buurt dan en kan je die ook niet aanvragen bij de gemeente?

In veel gemeentes in NL kan je een paal aanvragen als er geen is binnen 250m van je huis. Bij mij staat er één achter de flat waar ik woon en daar laad ik hem regelmatig. Geen idee hoe dit in BE is geregeld, maar misschien hebben ze een soortgelijke regeling.

edit:
Het lijkt er op dat het bijv. in Antwerpen wel tot de mogelijkheden behoort.

[ Voor 5% gewijzigd door Standeman op 27-10-2020 10:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sonicfreak
  • Laatst online: 12:54
Ik kwam dit stukje vandaag tegen op de Amerikaanse site van Hyundai.

https://news.hyundaimotor...-best-in-class-efficiency

Wel leuk om te lezen, ook al klopt het stukje natuurlijk niet dat de Ioniq 28 kWh niet geschikt is voor lange afstanden. Met de snellader (Fastned) bij de hand kom je alsnog een heel eind in Nederland.
Er staat ook een interessant stukje in over hoe de warmtepomp restwarmte gebruikt om te verwarmen.

Ik kwam het stuk van Hyundai tegen na googlen na dit artikel gelezen te hebben:

https://electrek.co/2020/...ing-efficiency-supremacy/

Volgens die gegevens is de 28 kWh Ioniq nog steeds onverslagen met 136 MPGe. Oftewel het artikel heeft het bij het verkeerde eind. ;)

Iemand met de username Hyundai Ioniq :*) meldt dat ook in de comments bij dat artikel trouwens.

[ Voor 6% gewijzigd door Sonicfreak op 28-10-2020 15:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjabba1979
Sonicfreak schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 15:23:

Volgens die gegevens is de 28 kWh Ioniq nog steeds onverslagen met 136 MPGe. Oftewel het artikel heeft het bij het verkeerde eind. ;)
Met einde saldering en oplopende kosten/belasting op energie die ik in de toekomst verwacht gaat dit steeds meer spelen.
Ook als wegenbelasting herzien wordt voor EV's, of het nu op gewicht op op basis van accu-grootte wordt (ik verwacht het laatste). Dan is de Ioniq 28 wel een winner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohaatje
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 18-08 14:18
Heath schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 12:05:
Even een oud onderwerp doen herleven, ik heb na een zoektocht in dit forum nog niemand gevonden die een fietsendrager voor op de achterklep heeft geprobeerd (in plaats daarvan alleen dakdragers).

Ik heb bijvoorbeeld deze drager gevonden, maar kan lastig inschatten of dit concept überhaupt iets is:
https://www.wiggle.nl/saris-bones-solo-fietsendrager

Ik heb zelf de Menabo Stand up 3 en die bevalt erg goed.
Is zeer stevig, alleen het verbruik bij 100kmh is wel een stuk hoger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heath
Rohaatje schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 22:45:
[...]

Ik heb zelf de Menabo Stand up 3 en die bevalt erg goed.
Is zeer stevig, alleen het verbruik bij 100kmh is wel een stuk hoger.
Thanks voor de suggestie. Hoe vind je het montagegemak? En los van het verbruik, hoor je nog extra ruis?

Ik vond net zn kleinere broertje (voor 2 fietsen) op Amazon voor een nog redelijk acceptabele prijs, ik denk dat ik die dan een keer ga proberen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• henri055
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 11-07-2023
Sonicfreak schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 15:23:
Wel leuk om te lezen, ook al klopt het stukje natuurlijk niet dat de Ioniq 28 kWh niet geschikt is voor lange afstanden. Met de snellader (Fastned) bij de hand kom je alsnog een heel eind in Nederland.
Het is dan ook een Amerikaans stukje. Daar hebben ze geen FastNed :P
En Amerikanen hebben ook een andere notie van wat lange afstanden zijn. Wanneer een Amerikaan het over 'long-distance travel' heeft, dan bedoelt ie meer dan wat je binnen Nederland kunt afleggen.

Rijdt in een Hyundai Ioniq electric (lease)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sonicfreak
henri055 schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 09:16:
[...]

En Amerikanen hebben ook een andere notie van wat lange afstanden zijn. Wanneer een Amerikaan het over 'long-distance travel' heeft, dan bedoelt ie meer dan wat je binnen Nederland kunt afleggen.
Daar was ik mij wel van bewust hoor dat het een Amerikaans stukje is en dat lange afstanden daar iets anders betekent dan hier in Nederland. ;)

Wat ik overigens wel interessant vind in het stukje is dat er gesproken wordt over een actief lucht flap systeem onderaan de voorbumper. Ik wist niet dat de 28 kWh Ioniq dat had. Ook nog nooit gezien overigens dus vraag me af of dat wel klopt.
De 38 kWh Ioniq heeft in de voorbumper bijvoorbeeld wel actieve plastic klepjes die open kunnen wanneer er meer koeling benodigd is.

[ Voor 25% gewijzigd door Sonicfreak op 29-10-2020 09:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeepje4life
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 16-09 13:02
Ik was recentelijk helemaal overtuigd van het kopen van een tweedehands Ioniq 28, maar ik maak me inmiddels (net zoals iedereen) zorgen om de restwaarde. Ik heb hier in het topic gezocht hoe julie er in staan, maar ik kon niet echt een eenduidig beeld vinden. Ook zitten we natuurlijk in een andere situatie (ik moet nog kopen, veel van jullie hadden hem nieuw).

Om mijn zorgen weg te nemen heb ik een en ander proberen door te rekenen. Volgens mijn berekeningen is een Ioniq 28 nu voor ~20k kopen nog steeds goedkoper dan leasen, zeker als je meer dan 60 maanden met je koopauto rijdt (zie tweede tabje van de sheet. Ik heb daar 2 lease termijn vergeleken met 1x kopen). Ook bij een restwaarde tussen de 4000 en 8000 euro. Zie ik hier iets over het hoofd?

Ik ben denk ik gewoon op zoek naar wat geruststelling / concensus / advies over of ik er goed aan doe om nu nog een Ioniq 28 te kopen.

Situatie:
In februari wordt (als alles goed gaat) ons eerste kind geboren, en ik ben daarom op zoek naar een nieuwe auto. Rij momenteel in een UP!, maar wil graag elektrisch gaan rijden, vanuit ideologisch oogpunt maar ook omdat ik veel te veel zonnepanelen op het dak heb liggen voor zo'n klein gezin. Dat ideologische oogpunt zorgt er voor dat ik e.e.a. aan ongemak voor lief neem (vaker laden, hogere aanschafprijs) om maar minder uitstoot te hebben.

Ons budget is ~20k en dat vinden we echt al heel veel geld. Dat maakt ons een beetje zenuwachtig. We willen graag een verstandige keuze maken (wie niet natuurlijk 8)7).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BarryH
  • Nu online
@zeepje4life
Hoeveel km rij je per jaar?
- onderhoud lijkt me veel in vergelijking met de benzine auto's ernaast: b.v. remmen/olie verversen/ etc
- de MRB op 0 is niet correct in 2025 geloof ik komt er een kwarttarief en daarna langzaam meer
- Je kan eens kijken wat het sommetje wordt bij een restwaarde 3000 na 60 maanden.
Overigens als dat de realiteit wordt, is het vervolgens rationeel om er mee door te rijden....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WhySoSerious

WhySoSerious

Be the change.

zeepje4life schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 10:14:
Ik was recentelijk helemaal overtuigd van het kopen van een tweedehands Ioniq 28, maar ik maak me inmiddels (net zoals iedereen) zorgen om de restwaarde. Ik heb hier in het topic gezocht hoe julie er in staan, maar ik kon niet echt een eenduidig beeld vinden. Ook zitten we natuurlijk in een andere situatie (ik moet nog kopen, veel van jullie hadden hem nieuw).

Om mijn zorgen weg te nemen heb ik een en ander proberen door te rekenen. Volgens mijn berekeningen is een Ioniq 28 nu voor ~20k kopen nog steeds goedkoper dan leasen, zeker als je meer dan 60 maanden met je koopauto rijdt (zie tweede tabje van de sheet. Ik heb daar 2 lease termijn vergeleken met 1x kopen). Ook bij een restwaarde tussen de 4000 en 8000 euro. Zie ik hier iets over het hoofd?

Ik ben denk ik gewoon op zoek naar wat geruststelling / concensus / advies over of ik er goed aan doe om nu nog een Ioniq 28 te kopen.

Situatie:
In februari wordt (als alles goed gaat) ons eerste kind geboren, en ik ben daarom op zoek naar een nieuwe auto. Rij momenteel in een UP!, maar wil graag elektrisch gaan rijden, vanuit ideologisch oogpunt maar ook omdat ik veel te veel zonnepanelen op het dak heb liggen voor zo'n klein gezin. Dat ideologische oogpunt zorgt er voor dat ik e.e.a. aan ongemak voor lief neem (vaker laden, hogere aanschafprijs) om maar minder uitstoot te hebben.

Ons budget is ~20k en dat vinden we echt al heel veel geld. Dat maakt ons een beetje zenuwachtig. We willen graag een verstandige keuze maken (wie niet natuurlijk 8)7).
Wij komen uit precies dezelfde situatie (oorzaak & motiviatie) en zijn ook bij de Ioniq uitgekomen. Is gewoon een zeer efficiente auto die (voor ons) de juiste boxes aantikt. Eigenlijk weinig spijt van, behalve dat het inderdaad een grote uitgave vooraf is.

Edit: Ik zie nu pas je berekening.

All-risk verzekering is hier wat hoger uitgevallen (63 euro per maand), komt door de hogere dagwaarde van mijn auto. Onderhoud is wat aan de hoge kant, maar als hier ook banden etc bij zitten dan klopt het wel. Echter zou onderhoud significant lager moeten zijn dan bij de ICE's. Ik meen ook dat een pechulpabo door Hyundai zelf gegeven wordt, mis je onderhud bij een dealer uit laat voeren natuurlijk.

Brandstof spreekt voor zich natuurlijk.

Afschrijving moet je m.i. over de waarde van de auto rekenen, niet de prijs na inruil. Zelf ga ik uit van 125 euro per maand (maar dan wel over een langere periode gerekend dan 60 maanden).

Onder de streep kom ik ook uit op 250,- a 300,- euro per maand bij een jaarkilometrage van ~17.500. Uiteindelijk nog elke keer dat we instappen blij mee met weinig spijt. Maar ons enige (ICE) alternatief was dan ook een Prius.

[ Voor 17% gewijzigd door WhySoSerious op 29-10-2020 10:45 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Spiller
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 05-09 23:14
Per kilometer kun je bijna niet goedkoper rijden dan in een Ioniq28, zeker als deze al half is afgeschreven bij aankoop. De restwaarde blijft onzeker, hoe dan ook, maar de afschrijving bij een phev of hybrid zal ongetwijfeld hoger zijn.

Je hebt de spreadsheet al gemaakt en je wilt minder uitstoot. Nu is het alleen nog de vraag of jullie het een fijne auto vinden en de investering wilt doen. Die keus ligt niet bij ons :)

Ioniq 5 P45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeepje4life
BarryH schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 10:35:
@zeepje4life
Hoeveel km rij je per jaar?
- onderhoud lijkt me veel in vergelijking met de benzine auto's ernaast: b.v. remmen/olie verversen/ etc
- de MRB op 0 is niet correct in 2025 geloof ik komt er een kwarttarief en daarna langzaam meer
- Je kan eens kijken wat het sommetje wordt bij een restwaarde 3000 na 60 maanden.
Overigens als dat de realiteit wordt, is het vervolgens rationeel om er mee door te rijden....
Ironisch genoeg gaat de vrouw wel iets vaker met de auto zodra die elektrisch is, maar dan nog komt het op ongeveer 15.000 km per jaar. Als ik een Ioniq op de kop kan tikken met minder dan 50k op de teller kan die nog wel even mee gok ik zo?

De enige grote afstand die we rijden is om de week van Wijchen naar Roermond (~90 km). Die rit is ook de reden dat ik in eerste instantie naar auto's met een grotere actieradius keek, maar volgens ABRP hoef ik ook met de Ioniq 28 niet perse naast de snelweg te laden als ik hem aan een stopcontant / wallbox hang in Roermond.

Goed punt van de MRB!

(thanks ook alle andere reacties)

Edit na uitgebreidere reactie hierboven:
WhySoSerious schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 10:37:
[...]

Wij komen uit precies dezelfde situatie (oorzaak & motiviatie) en zijn ook bij de Ioniq uitgekomen. Is gewoon een zeer efficiente auto die (voor ons) de juiste boxes aantikt. Eigenlijk weinig spijt van, behalve dat het inderdaad een grote uitgave vooraf is.

Edit: Ik zie nu pas je berekening.

All-risk verzekering is hier wat hoger uitgevallen (63 euro per maand), komt door de hogere dagwaarde van mijn auto. Onderhoud is wat aan de hoge kant, maar als hier ook banden etc bij zitten dan klopt het wel. Echter zou onderhoud significant lager moeten zijn dan bij de ICE's. Ik meen ook dat een pechulpabo door Hyundai zelf gegeven wordt, mis je onderhud bij een dealer uit laat voeren natuurlijk.

Brandstof spreekt voor zich natuurlijk.

Afschrijving moet je m.i. over de waarde van de auto rekenen, niet de prijs na inruil. Zelf ga ik uit van 125 euro per maand (maar dan wel over een langere periode gerekend dan 60 maanden).

Onder de streep kom ik ook uit op 250,- a 300,- euro per maand bij een jaarkilometrage van ~17.500. Uiteindelijk nog elke keer dat we instappen blij mee met weinig spijt. Maar ons enige (ICE) alternatief was dan ook een Prius.
Thanks, het is echt super handig om mijn berekeningen zo aan jouw praktijk te kunnen toetsen. Ik zal eens kijken wat die manier van de afschrijving tellen doet voor de berekening.

Dat het een "zeer efficiente auto" is, vind ik echt heel tof. Al die actieradius knallers (Ampera-e, Kona, Niro) krijgen alle aandacht, maar de Ioniq blijft verassend goed meedoen in alle vergelijkingen.

[ Voor 43% gewijzigd door zeepje4life op 29-10-2020 10:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WhySoSerious

WhySoSerious

Be the change.

zeepje4life schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 10:47:
[...]

Ironisch genoeg gaat de vrouw wel iets vaker met de auto zodra die elektrisch is, maar dan nog komt het op ongeveer 15.000 km per jaar. Als ik een Ioniq op de kop kan tikken met minder dan 50k op de teller kan die nog wel even mee gok ik zo?

De enige grote afstand die we rijden is om de week van Wijchen naar Roermond (~90 km). Die rit is ook de reden dat ik in eerste instantie naar grote actieradius keek, maar volgens ABRPhoef ik ook dan niet perse naast de snelweg te laden als ik hem aan een stopcontant / wallbox hang in Roermond.

Goed punt van de MRB!

(thanks ook alle andere reacties)
Ja, dat is de paradox. Mensen met zonnepanelen zijn ook eerder geneigd om de lampen in kamers waar ze zelf niet zijn te laten branden "want ze wekken toch zelf hun stroom op". Daarom neemt het totale energieverbruik niet af wanneer we iets efficienter maken, we zullen zaken meer gaan gebruiken. Iets om voor te waken wanneer we het over duurzaamheidsoogpunten hebben!

Die 50k km zou peanuts moeten zijn. Hier in de zomer een Premium MY17 gekocht met 63K op de teller.
Wijchen - Roermond zou ook geen enkel probleem mogen zijn. Laden tot 100% en lekker heen en weer kachelen. Mocht het weer erg slecht zijn kan je even een paar minuten bijladen op de terugweg bij Fastned Hondsiep. Echt 0 problemen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BarryH
  • Nu online
@zeepje4life Met stopcontact in roermond kom je er wel. En er zijn zat snelladers. Daar 10 minuten bijladen geeft 5-10kWh, dus weer 35-70 km bereik extra en dat is vaak genoeg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BarryH
  • Nu online
@zeepje4life Je onderschat je brandstof kosten denk ik
15.000 km p jaar
1:25 verbruik
=> 600 liter
eur 1,6 p l = 960 eur / 12 = 80 eur p maand

voor ioniq
ik haal 160wh incl. laden bij veel snelweg@100km/u
dus: 2400 kwh x 0,21 = 504 eur/12 = 42 eu p maand
voor de andere elektrische auto's lijkt me 10% hogere brandstofkosten het minimum, eerder 20% ivm slechtere stroomlijn.

de etron lijkt me meer 1: 15 op benzine en 1:5 op elektra (daarmee niet snel goedkoper dan de 2e auto in je excel).

Tot slot: voor verzekering van een EV kijk eens bij de anwb, die hebben voor EVs een hele goede prijs.
en tot 5 jaar oud heb je van hyundai een gratis wegenwachthulp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WhySoSerious

WhySoSerious

Be the change.

zeepje4life schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 10:47:

Dat het een "zeer efficiente auto" is, vind ik echt heel tof. Al die actieradius knallers (Ampera-e, Kona, Niro) krijgen alle aandacht, maar de Ioniq blijft verassend goed meedoen in alle vergelijkingen.
Dat is ook zo, veel mensen kijken naar de capaciteit van de accu en vermenigvuldigen die met 6 ofzo om de range in de zomer te berekenen. Echter is het gewoon natuurkunde die het bereik van de auto bepaalt, en daar is de Ioniq gewoon on par met de Model 3 van Tesla. Natuurlijk draagt de Vmax van 100 km/h hier heel veel aan bij.
Icm het toch wel relatief snel kunnen laden met ~65kW zorgt ervoor dat langere trips geen probleem zijn. Tuurlijk, het is een beetje een andere mindset, maar een die erg snel went.

En ja, het is een grote investering vooraf, maar uiteindelijk gaat het om de TCO oftewel het bedrag per kilometer. En daar heb je een duidelijke winnaar. Als je blijft twijfelen over die hoge aanschafprijs probeer het dan eens als volgt te zien: Ik wil mezelf 5 jaar transporteren en in totaal mag dat die 5 jaar X kosten. Gewoon een budget als het ware. Bij een ICE heb je een lagere aanschafprijs, maar veel hogere running costs. Bij een BEV is dat precies andersom. Smeer je alle kosten (je TCO) uit over het totaal aantal kilometers die 5 jaar, dan kan je een conclusie trekken wat het goedkoopst is. Op dat punt heb ik zelf ook gestaan, maar de Ioniq privé aanschaffen komt ut op 15 cent per km, terwijl een Prive Lease E-golf op 27 cent per km uitkwam.

@BarryH Ze hebben zonnepanelen, dus 6 cent per kWh. 15.000 km / 8,3 km per kWh gemiddeld verbruik = 1.807 kWh benodigd. Inclusief 15% laadverlies is dat 2078 kWh. 2078 kWh x 6 cent per kWh = 124 euro per jaar, oftewel 10 euro pe rmaand.

[ Voor 7% gewijzigd door WhySoSerious op 29-10-2020 11:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BarryH
  • Nu online
@WhySoSerious maar geen eigen benzine :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenE
  • Niet online
henri055 schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 09:16:
De meeste Amerikanen rekenen niet in won maar in dollars, dus ik denk niet dat het een Amerikaans stukje is, maar Zuid-Koreaans.

Maar ik ken Zuid-Korea niet goed genoeg om te weten wat ze daar onder long distance verstaan.

@zeepje4life Als je graag een EV rijdt en wat (eventuele) ongemakken voor lief neemt dan weet ik niet helemaal goed waarom anderen je nog moeten overtuigen om een (gebruikte) EV te nemen.

Het enige wat je verder niet verteld is waarom je voor een gebruikte EV alleen naar de Ioniq kijkt en niet naar bijvoorbeeld een Zoe, Leaf, Soul of een e-Up. Ik wil niet zeggen dat die keuzes beter zijn (wellicht is een e-Up wat aan de kleine kant bijvoorbeeld), maar dan kan je misschien ook nog wat beter onderling EV's vergelijken. In jouw situatie zal een gebruikte EV (denk ik) altijd beter zijn dan een gebruikte brandstofauto. Dus als je dan vergelijkt wint altijd die ene EV. Wellicht zelfs de e-Up als je die had genomen ipv de Ioniq :P

NB je kan ook nog even hier kijken voor ene andere vergelijkingstool als is die meer gemaakt om EV met hybride of brandstof te vergelijken: https://iserv.nl/files/pics/imiev/cost.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeepje4life
JeroenE schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 11:42:
[...]
@zeepje4life Als je graag een EV rijdt en wat (eventuele) ongemakken voor lief neemt dan weet ik niet helemaal goed waarom anderen je nog moeten overtuigen om een (gebruikte) EV te nemen.

Het enige wat je verder niet verteld is waarom je voor een gebruikte EV alleen naar de Ioniq kijkt en niet naar bijvoorbeeld een Zoe, Leaf, Soul of een e-Up. Ik wil niet zeggen dat die keuzes beter zijn (wellicht is een e-Up wat aan de kleine kant bijvoorbeeld), maar dan kan je misschien ook nog wat beter onderling EV's vergelijken. In jouw situatie zal een gebruikte EV (denk ik) altijd beter zijn dan een gebruikte brandstofauto. Dus als je dan vergelijkt wint altijd die ene EV. Wellicht zelfs de e-Up als je die had genomen ipv de Ioniq :P

NB je kan ook nog even hier kijken voor ene andere vergelijkingstool als is die meer gemaakt om EV met hybride of brandstof te vergelijken: https://iserv.nl/files/pics/imiev/cost.php
Oh dat ik een EV neem was me wel duidelijk. Ik vroeg me gewoon af of mijn berekening ergens op slaat en of er inmiddels toch betere keuzes zijn dan de Ioniq 28. Ook twijfel ik tussen koop / private lease.

Zoals je in mijn sheet kan zien heb ik wel gekeken naar de 2018 Leaf voor aanschaf, en naar de e-Soul en Kona voor private lease. De eSoul, Kona, en Niro liggen gewoon nog buiten bereik qua aanschafprijs.
De Zoe en e-UP! zijn gewoon te klein. Ik heb het geprobeerd maar ik krijg in mijn huidige 3-deurs UP! de Maxi-Cosi niet goed tussen stoel en deurpost heen, en de kinderwagen past niet achterin.

Goed punt wel dat ik wat meer EVs met elkaar moet vergelijken, maar het is voor 20k toch vrij snel afgelopen qua opties. Zeker als de Zoe en oude Leaf afvallen (de vrouw vindt die laatste niet mooi).

Thanks voor de link naar de rekenhulp :)

Edit: schijnbaar heb ik de Leaf 2018 nog niet doorgerekend voor aanschaf. Moet ik even doen, maar ga er van uit dat de Ioniq dat wint.

Edit2: ik herlees je bericht nu en ik zie dat je gewoon bedoelt dat ik meer EVs moet vergelijken omdat EVs altijd beter uit mijn lijst rollen. Point taken en helemaal mee eens.

[ Voor 7% gewijzigd door zeepje4life op 29-10-2020 12:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flagg
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

WhySoSerious schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 10:52:
[...]

Ja, dat is de paradox. Mensen met zonnepanelen zijn ook eerder geneigd om de lampen in kamers waar ze zelf niet zijn te laten branden "want ze wekken toch zelf hun stroom op". Daarom neemt het totale energieverbruik niet af wanneer we iets efficienter maken, we zullen zaken meer gaan gebruiken. Iets om voor te waken wanneer we het over duurzaamheidsoogpunten hebben!

Die 50k km zou peanuts moeten zijn. Hier in de zomer een Premium MY17 gekocht met 63K op de teller.
Wijchen - Roermond zou ook geen enkel probleem mogen zijn. Laden tot 100% en lekker heen en weer kachelen. Mocht het weer erg slecht zijn kan je even een paar minuten bijladen op de terugweg bij Fastned Hondsiep. Echt 0 problemen.
Jij hebt duidelijk geen zonnepanelen want dat gedrag heb ik nog nooit gemerkt, bij mij niet en ook niet bij andere met zonnepanelen die ik ken.

Zonnepanelen maken je juist extra bewust van je verbruik en je wil je eigen opgewekte stroom uiteraard zo efficiënt mogelijk inzetten.

Dus als je betoog rust op die aanname klopt er vrij weinig van. ;)

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhySoSerious

WhySoSerious

Be the change.

Toch jammer dat je die aanname doet op mijn post, want er ligt hier 5.280 wP op het dak. Dus van je betoog klopt weinig...

Maar als je even rondkijkt zie je dit verschijnsel echt wel. "We pakken een airco, want we hebben zonnepanelen.", "een BEV is zo goedkoop, laten we die pakken ipv dat stuk te fietsen.","Met het uitgespaarde geld van de EV gaan we dit jaar op vliegvakantie ipv autovakantie." Een reductie in energieverbruik zal lijden tot de inzet van die energie voor weer andere zaken.

En nee, jij, je omgeving en ik letten er nog steeds op dat we die lampen blijven uitzetten, maar op de grote schaal is dit gewoon een effect dat te meten is, ben het even aan het opzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohaatje
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 18-08 14:18
Heath schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 08:59:
[...]

Thanks voor de suggestie. Hoe vind je het montagegemak? En los van het verbruik, hoor je nog extra ruis?

Ik vond net zn kleinere broertje (voor 2 fietsen) op Amazon voor een nog redelijk acceptabele prijs, ik denk dat ik die dan een keer ga proberen.
Ik hoor inderdaad in de verte wel iets van ruis, maar omdat het achter de wagen geproduceerd wordt is het eigenlijk verwaarloosbaar.
Ik heb voor de up 3 gekozen omdat ik met 2 e-bikes al op 45 kg zit, en daarom wilde ik graag een stevige drager.
Tja montagegemak, het is goed te doen, zorg wel dat je de haken van de straps met de bijgeleverde plastic bollen gebruikt. ze haken dan vast achter de klep. De achter klep is van Aluminium en niet geschikt om de haken aan te monteren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tom Paris
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:08
Er is weer een nieuwe firmware en kaart uit, hoewel deze volgens mijn dealer niet bestaan :+

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/A1xqVGN.jpg

code:
1
2
3
4
Software: AE_EV.EUR.SOP.009.5.200731
Firmware: AE_EV.EUR.0.5.367.200407.MICOM
Navi: STD_AVN_MID.EUR.HMC.200730.84ccd53
Map: EUR.12.47.52.570.101.4(D.G2/E.G2)

[ Voor 38% gewijzigd door Tom Paris op 29-10-2020 13:08 ]

Veuillez agréer, Madame, Monsieur, l'expression de mes sentiments distingués.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd

timovd

Voorsprong door techniek

@Tom Paris en volgens een Duits forum is de optie "Prepare auto Test " verdwenen, dus kun je geen apps meer installeren via de Fire-TV-methode.
Daar zal binnenkort wel een andere methode voor komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heath
Rohaatje schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 12:19:
[...]

Ik hoor inderdaad in de verte wel iets van ruis, maar omdat het achter de wagen geproduceerd wordt is het eigenlijk verwaarloosbaar.
Ik heb voor de up 3 gekozen omdat ik met 2 e-bikes al op 45 kg zit, en daarom wilde ik graag een stevige drager.
Tja montagegemak, het is goed te doen, zorg wel dat je de haken van de straps met de bijgeleverde plastic bollen gebruikt. ze haken dan vast achter de klep. De achter klep is van Aluminium en niet geschikt om de haken aan te monteren.
Thanks voor de info en tip, net de 2 gekocht omdat er voor mij geen e-bikes op hoeven, alleen racefiets en een MTB. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sonicfreak
zeepje4life schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 11:54:
[...]
Edit: schijnbaar heb ik de Leaf 2018 nog niet doorgerekend voor aanschaf. Moet ik even doen, maar ga er van uit dat de Ioniq dat wint.
Let wel even op met de oude Leaf en Leaf 2018 om die zelf aan te schaffen. Die hebben namelijk geen actieve accukoeling en hebben last van Ragidgate bij snelladen (de accu wordt warm en laadsnelheid gaat omlaag) en de accu degradeert sneller dan bij andere EV's.
Zo heeft de VW e-Golf bijvoorbeeld ook geen accukoeling.
De Ioniq 28 kWh heeft actieve luchtkoeling waardoor het snelladen altijd snel gaat en de accudegradatie tot een minimum beperkt blijft.

Ik rijd al 2,5 jaar de Ioniq (zakelijk lease) en ik heb zelf nog geen verschil gemerkt in range met toen ik de auto nieuw kreeg. Nu heb ik helaas geen ODB dongle en een app om het uit te lezen, maar wat ik een beetje op internet lees, degradeert de accu van de Ioniq niet zoveel tot bijna niets.

Ik kan de Ioniq alleen maar aanbevelen. Als ik 20K privé te besteden had dan had ik een tweedehands Ioniq gekocht als 2e auto. Mijn vrouw en ik hebben echter vorig jaar voor minder dan 10K een Citroën C-Zero gekocht welke ook luchtkoeling voor de accu heeft.

[ Voor 12% gewijzigd door Sonicfreak op 29-10-2020 13:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JeroenE
  • Niet online
zeepje4life schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 11:54:
Edit2: ik herlees je bericht nu en ik zie dat je gewoon bedoelt dat ik meer EVs moet vergelijken omdat EVs altijd beter uit mijn lijst rollen. Point taken en helemaal mee eens.
Ja, dat was eigenlijk mijn punt. Ik kan me voorstellen dat een e-Up te klein is, maar de Zoe is al een maatje groter. Baby spullen nemen inderdaad heel veel plek in, dus je moet dat wel goed passen natuurlijk. In een Soul kan je het vast wel kwijt, maar is wel weer minder aantrekkelijk vanwege 1 fase laden en Chademo; nouja zo heeft iedere EV wel pluspunten en minpunten.
WhySoSerious schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 12:18:
En nee, jij, je omgeving en ik letten er nog steeds op dat we die lampen blijven uitzetten, maar op de grote schaal is dit gewoon een effect dat te meten is, ben het even aan het opzoeken.
Ik moet eerlijk gezegd hebben dat ik dit niet had toen we PV namen, maar juist wel sinds er een EV thuis staat. Als je iedere werkdag 15 tot 20 kWh in je auto laad dan is het sparen van 4 kWh op jaarbasis door die ene lamp te vervangen door een led lamp ineens een hele andere orde-grootte geworden. Nu heb ik wel (bijna) overal led, maar dat is meer omdat ik dat makkelijker vind dan dat ik het idee heb dat ik er iets voor het milieu voor doe.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• daemonix
  • Niet online
Sonicfreak schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 13:25:
[...]

Let wel even op met de oude Leaf en Leaf 2018 om die zelf aan te schaffen. Die hebben namelijk geen actieve accukoeling en hebben last van Ragidgate bij snelladen (de accu wordt warm en laadsnelheid gaat omlaag) en de accu degradeert sneller dan bij andere EV's.
Zo heeft de VW e-Golf bijvoorbeeld ook geen accukoeling.
De Ioniq 28 kWh heeft actieve luchtkoeling waardoor het snelladen altijd snel gaat en de accudegradatie tot een minimum beperkt blijft.

Ik rijd al 2,5 jaar de Ioniq (zakelijk lease) en ik heb zelf nog geen verschil gemerkt in range met toen ik de auto nieuw kreeg. Nu heb ik helaas geen ODB dongle en een app om het uit te lezen, maar wat ik een beetje op internet lees, degradeert de accu van de Ioniq niet zoveel tot bijna niets.

Ik kan de Ioniq alleen maar aanbevelen. Als ik 20K privé te besteden had dan had ik een tweedehands Ioniq gekocht als 2e auto. Mijn vrouw en ik hebben echter vorig jaar voor minder dan 10K een Citroën C-Zero gekocht welke ook luchtkoeling voor de accu heeft.
Leaf heeft nog een groot nadeel: CHAdeMO laden bij de snellader. Dat wordt steeds zeldzamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarryH
  • Nu online
Tom Paris schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 13:04:
Er is weer een nieuwe firmware en kaart uit, hoewel deze volgens mijn dealer niet bestaan :+

[Afbeelding]

code:
1
2
3
4
Software: AE_EV.EUR.SOP.009.5.200731
Firmware: AE_EV.EUR.0.5.367.200407.MICOM
Navi: STD_AVN_MID.EUR.HMC.200730.84ccd53
Map: EUR.12.47.52.570.101.4(D.G2/E.G2)
Merk je verschil in functionaliteit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EVBert
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 19-09 17:50
Foutje, bedankt!

[ Voor 91% gewijzigd door EVBert op 29-10-2020 15:54 ]

BYD Atto 3 Skiwhite

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EVBert
MarkBasti schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 20:14:
[...]

Vandaag eerste beurt gehad+update. Ik had de software versie in jouw foto en nu deze.

[Afbeelding]
Bij welke dealer was dat? Ik heb net de eerste beurt bij mijn 2020 model laten doen maar geen software update gekregen. Volgens de dealer (Groet Den Helder) is er geen update beschikbaar.

BYD Atto 3 Skiwhite

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkBasti
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 30-03 23:17
EVBert schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 15:53:
[...]

Bij welke dealer was dat? Ik heb net de eerste beurt bij mijn 2020 model laten doen maar geen software update gekregen. Volgens de dealer (Groet Den Helder) is er geen update beschikbaar.
Auto Smolders Tilburg

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sbiemond
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 02-09 21:07
Voor model 2020 is er een update (of zeg maar gerust een upgrade) beschikbaar vanaf 12 oktober. (zowel kaarten als het hele BlueLink systeem). Nu met o.a. gebruikers en gast account feature. Er zat na de onderhoudsbeurt een officiele Hyundai sticker op mijn scherm dat het systeem bijgewerkt is met honderduizenden straten, POI's, rotondes enz. Systeem heeft aantal leuke functes zoals openhaard screensaver met geluid, ondersteuning van video kijken (op het 10 inch grote scherm leuke bijkomstigheid)

[ Voor 3% gewijzigd door sbiemond op 29-10-2020 22:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EVBert
sbiemond schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 22:24:
Voor model 2020 is er een update (of zeg maar gerust een upgrade) beschikbaar vanaf 12 oktober. (zowel kaarten als het hele BlueLink systeem). Nu met o.a. gebruikers en gast account feature. Er zat na de onderhoudsbeurt een officiele Hyundai sticker op mijn scherm dat het systeem bijgewerkt is met honderduizenden straten, POI's, rotondes enz. Systeem heeft aantal leuke functes zoals openhaard screensaver met geluid, ondersteuning van video kijken (op het 10 inch grote scherm leuke bijkomstigheid)
Wil ik hebben :P Bij welke dealer?

BYD Atto 3 Skiwhite

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mana
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 15-09 10:35
sbiemond schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 22:24:
Mooie timing, de 15000 km beurt zit er aan te komen. Door Corona gaat het even niet zo hard met de kilometers op dit moment. Zit op de 14.600 nu, even een afspraak maken voor over een paar weekjes dan maar vast!

Even wat anders, heeft iedereen in het 2020 model dat als je een nummer wilt skippen als je muziek afspeelt van spotify/bluetooth, het hendeltje op het stuur omlaag gedrukt moet worden? Het is zo tegenstrijdig voor mij, muziek harder = omhoog, cc sneller zetten = omhoog.. en dan nummertje skippen = omlaag.. dat kan mijn hoofd niet aan ! 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd

timovd

Voorsprong door techniek

@Mana Ik luister vooral radio, dus geen last van. Als je een lijst van boven naar beneden afspeelt en je wil een nummer overslaan, klik je toch naar beneden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mana
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 15-09 10:35
timovd schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 09:33:
@Mana Ik luister vooral radio, dus geen last van. Als je een lijst van boven naar beneden afspeelt en je wil een nummer overslaan, klik je toch naar beneden?
Die lijst zie je niet? Ik denk van verder = omhoog, terug = omlaag. Maar misschien dat het alleen in mijn hoofd niet logisch is nu :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sbiemond
EVBert schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 08:30:
[...]

Wil ik hebben :P Bij welke dealer?
Autobedrijf Noteboom Barendrecht / Rotterdam IJsselmonde

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sbiemond
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/piSYcUOM-Jrf_ISuAQ77akhcuCc=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/DIDyxLuO3zrd1IXAJFoIEhgD.jpg?f=user_large

Zie hier het voorbeeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd

timovd

Voorsprong door techniek

Klinkt als fijne aanvullingen, maar wat gaat dat in de praktijk uitmaken? Kun je dan ook laadstops inplannen?
Wegens ontbreken van directe online verbinding in de 28kW, vermoed ik dat dit er nooit gaat komen in die versie. Gelukkig heb ik ABRP direct op mijn infotainment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sonicfreak
timovd schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 12:06:
Klinkt als fijne aanvullingen, maar wat gaat dat in de praktijk uitmaken? Kun je dan ook laadstops inplannen?
Wegens ontbreken van directe online verbinding in de 28kW, vermoed ik dat dit er nooit gaat komen in die versie. Gelukkig heb ik ABRP direct op mijn infotainment.
De 28 kWh versie heeft wel een online verbinding via de smartphone, maar dat zal inderdaad niet voldoende zijn voor die functionaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daemonix
  • Niet online
Wat is er beter aan dan android auto/google maps? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd

timovd

Voorsprong door techniek

@daemonix, Thuis kun je je route alvast uitstippelen inclusief laadstops. Via de ABRP-transmitter, wordt de SoC van de batterij uitgelezen en wordt berekend wanneer je moet laden. Handig voor lange afstanden dus.
Voor korte afstanden stel ik vooraf Google Maps in en hang ik de (Android) smartphone aan de kabel voor Android Auto.

Pagina: 1 ... 93 ... 195 Laatste