• Sonicfreak
  • Registratie: December 2009
  • Nu online
Hightechsoul schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 15:50:
https://i.gyazo.com/e643674158401216656c16ade2507a00.jpg

De grijze grill laten wrappen, is nu hoogglans zwart :D
Stuk sportiever vind ik de auto nu.
Inderdaad veel mooier dan de grijze grille. Je zou ook nog de grijze kappen naast de DRL en de grijze horizontale streep kunnen laten spuiten/wrappen. Ik heb bij mijn Marina blue 28 kWh Ioniq de grijze voor- en achterbumper en de grijze kappen naast de DRL blauw laten spuiten.

https://imgur.com/fmxsh9y

https://imgur.com/lVfYNAk

Wat oudere foto's, maar dan heb je een idee.

[ Voor 18% gewijzigd door Sonicfreak op 27-02-2020 16:29 ]

• RKD
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online

RKD

Mooi hoor! Waar heb je dat laten doen en als ik mag vragen, wat was je ervoor kwijt?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpongeRob
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online

SpongeRob

Nachtmerries zijn ook dromen..

Bij de 28kWh versie was het mogelijk om die grijze stukken in hoogglans zwart geleverd te krijgen (black pack geloof ik), is dat bij de facelift versie niet mogelijk?

Met die delen in het zwart ziet de Ioniq er veel beter uit!

"Never wrestle with a pig – it gets mud all over you and the pig likes it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D2nny
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 15-04 12:22
SpongeRob schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 09:47:
Bij de 28kWh versie was het mogelijk om die grijze stukken in hoogglans zwart geleverd te krijgen (black pack geloof ik), is dat bij de facelift versie niet mogelijk?

Met die delen in het zwart ziet de Ioniq er veel beter uit!
Dat klopt, bij MY2018 was het optie, bij MY2019 standaard, behalve op de zwarte Ioniq (ook geen optie)... helaas...
Wat Hyundai aangaf: "Anders is het zo'n zwart geheel"... maar dat is exact wat ik zou willen! |:(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sonicfreak
  • Nu online
D2nny schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 09:53:
[...]

Dat klopt, bij MY2018 was het optie, bij MY2019 standaard, behalve op de zwarte Ioniq (ook geen optie)... helaas...
Wat Hyundai aangaf: "Anders is het zo'n zwart geheel"... maar dat is exact wat ik zou willen! |:(
Ik heb wel de 28 kWh versie in zwart met black pack zien rijden hoor. En ik heb zelf een Marina blue met de bumpers mee gespoten in blauw, wat anders met black pack zwart zou zijn.

Zie hier wat oudere foto's van de aflevering van mijn leaseauto.

https://imgur.com/fmxsh9y

https://imgur.com/lVfYNAk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D2nny
Ik had graag het black pack op mijn auto gehad, maar zowel de dealer als de importeur gaven aan, dat het niet mogelijk meer was in 2019...
Had hem wel kunnen laten spuiten, maar omdat het een lease-auto is, heb ik dit niet laten doen...
Heb wel nog gekeken, of ik het misschien laat plasti-dippen (of zelf doe), maar de auto gaat waarschijnlijk worden ingeruild voor een e-Niro, dus ik denk niet dat ik er nog iets mee zal gaan doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sonicfreak
  • Nu online
D2nny schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 10:18:
Ik had graag het black pack op mijn auto gehad, maar zowel de dealer als de importeur gaven aan, dat het niet mogelijk meer was in 2019...
Had hem wel kunnen laten spuiten, maar omdat het een lease-auto is, heb ik dit niet laten doen...
Heb wel nog gekeken, of ik het misschien laat plasti-dippen (of zelf doe), maar de auto gaat waarschijnlijk worden ingeruild voor een e-Niro, dus ik denk niet dat ik er nog iets mee zal gaan doen.
Mijn Ioniq is ook een zakelijke leaseauto en de dealer heeft nog wel bij de leasemaatschappij nagevraagd of het een probleem was dat de bumpers mee gespoten werden in blauw, maar dat was geen enkel probleem.

Wat ik vreemd vind overigens is dat de bumper bij de Kona en e-Niro in de carrosseriekleur zijn mee gesproten en bij de Ioniq is het grijs plastic, zowel bij de 28 kWh versie als bij de 38 kWh versie.
Het was mooi geweest als Hyundai de keuze bij de consument zou laten dus gewoon af fabriek de optie bieden om de grijze delen mee te spuiten in dezelfde kleur of contrasterende kleur.

[ Voor 20% gewijzigd door Sonicfreak op 28-02-2020 10:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D2nny
Sonicfreak schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 10:23:
[...]

Mijn Ioniq is ook een zakelijke leaseauto en de dealer heeft nog wel bij de leasemaatschappij nagevraagd of het een probleem was dat de bumpers mee gespoten werden in blauw, maar dat was geen enkel probleem.

Wat ik vreemd vind overigens is dat de bumper bij de Kona en e-Niro in de carrosseriekleur zijn mee gesproten en bij de Ioniq is het grijs plastic, zowel bij de 28 kWh versie als bij de 38 kWh versie.
Het was mooi geweest als Hyundai de keuze bij de consument zou laten dus gewoon af fabriek de optie bieden om de grijze delen mee te spuiten in dezelfde kleur of contrasterende kleur.
Bij mij mocht het ook wel, van de leasemaatschappij (mits ik het zelf betaalde), maar 'liever niet'... omdat de leasemaatschappij mijn werkgever is, heb ik het maar laten zitten.

Overigens ben ik het volledig met je eens, vwb Hyundai die de keuze aan de bestuurder had moeten laten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UniMatrix
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 07:04
Ik heb vorig jaar alle grijs plastic (grille, rond de dagrijverlichting en achterbumper) laten wrappen en dat kostte ongeveer 300 euro.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/DOqcV9JLdRFGlPBkLft3FmEn/thumb.jpg

EV: 2017 Ioniq Electric | PC: AMD Ryzen 7 5700X | MSI RTX 4090 Gaming Trio | VR: Pico 4

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pmiddeld
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 21:18
Dunbar schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 10:37:
Eén van de grootste voordelen van elektrisch rijden is toch wel dat je de auto van te voren kunt laten opwarmen/afkoelen. Heeft iemand ooit uitgerekend hoeveel kWh dat gemiddeld kost?
Ik heb me dat ook wel eens afgevraagd. Om dat te meten moet je weten of de auto (die aan de stekker hangt) alleen stekkerstroom of ook accustroom gebruikt. Als je 's ochtends nl. handmatig de verwarming aan zet, wordt daar enige tijd soms meer dan 6 kW (volgens EV display) voor gebruikt. Dat kan mijn wallbox maar maximaal voor de helft leveren. Misschien dat automatisch voorverwarmen geleidelijker gaat zodat er alleen stekkerstroom wordt gebruikt, dan kan je op je slimme meter kijken hoeveel kWh dat gekost heeft. Maar ik weet niet zeker of het inderdaad zo werkt.

Hyundai Ioniq Comfort 2017 --> Kona 64 kWh 2020

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Heath
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 30-05 17:52
UniMatrix schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 12:44:
Ik heb vorig jaar alle grijs plastic (grille, rond de dagrijverlichting en achterbumper) laten wrappen en dat kostte ongeveer 300 euro.

[Afbeelding]
Nice! Lijkt heel erg op de "offiële" BlackPack van Hyundai die ik heb, alleen rekent de fabriek er 599 voor. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pmiddeld
UniMatrix schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 12:44:

[Afbeelding]
Interessant! Waar heb je dat laten doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonetjes
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 22:27
dag allemaal. even een vraagje: ik liet mn buurman een stukkie in de auto rijden (28 kW; 2018) en toen wou hij ook nog even onder de motorkap kijken. daar zag ik dat het 'bovendeksel' witte poepresten had (dat moet het wel zijn geweest). het deksel vormt een soort kom (ter groote van een ovenschaal) en gemaakt van gelakt staal met opstaande kunststof randen.
vandaar dat ik even vraag: is er iemand bekend dat de ionic uberhaupt gevoelig is voor kabelvreters (in zn algemeen) en dat er op deze bovendeksel in het bijzonder een diertje gaat zitten overnachten?

(als ik foto kan uploaden kan ik dat even doen, tot nu toe kon ik dat niet)

L/W Panasonic Monoblock (5kW type F) + 200 l tank + VVW (2017). 5800Wp Zonnepanelen --> gasloos. Deels Jaga Convectoren met ventilatoren + 2e hands Ionic EHV (beide 2020)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ningalloon
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 02-06 19:35
Alle auto's zijn gevoelig voor kabelvreters.
Ik heb gehoord dat muizen zelfs soldeertin eten voor de hars die er in zit.
Een EV is ook een lekker warm slaapplekje vooral als die aan het laden is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sonicfreak
  • Nu online
Ik kwam er van de week achter dat de Ioniq naast adaptive cruise control ook een gewone cruise control heeft. Ik zou die zelf niet gebruiken, maar mocht je dit willen dan kun je wisselen tussen SCC en gewoon CC. Dit doe je als de auto stilstaat en op cruise zet. Dan houd je 2 seconden de knop voor afstand tussen voorligger ingedrukt en je ziet in het display de optie veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mijzelf2001
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 06-01-2024
Na een update van de Blue Link app moet ik opniew inloggen. Nu heb ik nog nooit hoeven inloggen, dus kom ik er niet in. Ik heb blijkbaar al wel een keer mijn email adres ingevoerd, want die is al bezet.
Ook resetten van password lukt niet omdat de app om mijngeboortedatum vraagt. Misschien heb ik die wel ingevuld maar blijkbaar niet de goede.

Weet iemand de helpdesk van Blue Link te vinden? :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomic
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 03-06 12:16

tomic

Smexylittlebabe!

Ik ben toe aan twee nieuwe banden. Heb een MY 2018. De achterbanden zijn namelijk en glad en 1 is gecupped. Nu ben ik opzoek naar zomerbanden die het goed in de regen doen. Die gaan dan voor op, en die nu voor zitten gaan naar achter. Ik heb de volgende gevonden;
  1. Goodyear SoundComfort (ideale optie. Goodyear geeft aan in 2020 nog niet te leveren voor ioniq velg)
  2. Dunlop Blueresponse (68 Db en goede regenprestaties)
  3. ???
  4. ???
Iemand nog ervaringen/suggesties voor 3 of 4? :*)

Toch maar een weblog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarryH
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 21:14
Goodyear EfficientGrip Performance XL 205/55 R16

5670PV op OzOOO, 5640PV op WnWWW, 3150PV op muur op ZZZW, vloerisolatie, HR++,dakisolatie, PANA 9Jmonoblock WP, Ioniq EV 2017

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjabba1979
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 30-05 14:39
Dunlops blue sport heb ik wel eens gehad (andere auto). Stil en zeker goed in de regen. Wel het idee dat ze aardig slijten.
Ik heb Michelin Cross climate. All seasonband maar zeer goed in de regen en goed stil. Tevens aardig slijtvast.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ybos
  • Registratie: Juni 2013
  • Nu online

Veel mooier! Dat grijs is naar mijn mening echt een miskleun in het ontwerp...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johndoe_1975
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 03-06 19:46
tomic schreef op zondag 1 maart 2020 @ 12:34:
Ik ben toe aan twee nieuwe banden.

Iemand nog ervaringen/suggesties voor 3 of 4? :*)
Ik heb onlangs Michelin premacy4 laten monteren aan de voorzijde. Achter zitten nog de originele Michelins.

Zowel qua grip als geluid vind ik het een verbetering. Qua verbruik kan ik er nog niets van zeggen, maar ik heb bewust banden met load index 94H besteld omdat deze een A label hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomic
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 03-06 12:16

tomic

Smexylittlebabe!

Goede tips. Dank allemaal. Ik ga er eens naar kijken. :)

Toch maar een weblog?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• UniMatrix
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 07:04
pmiddeld schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 16:27:
[...]

Interessant! Waar heb je dat laten doen?
Het autobedrijf waar ik hem kocht heeft het via toro-belettering.nl laten doen. Noord-Holland trouwens.

Maar elke 'wrapper' kan het wel denk ik. Is op de auto gedaan, dus geen demontage (+kosten).

EV: 2017 Ioniq Electric | PC: AMD Ryzen 7 5700X | MSI RTX 4090 Gaming Trio | VR: Pico 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EVBert
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 03-06 19:44
Weet iemand de helpdesk van Blue Link te vinden? :(
Ik vond dit nummer (0252-240420) in een feedback van de ontwikkelaar op een recensie van de Bluelink app in de App Store.

BYD Atto 3 Skiwhite

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mijzelf2001
Dat is de service desk Hyundai Nederland. Ik heb de vraag daar neergelegd. Dank.

De reactie was: maak een nieuw Blu Link account aan o.b.v. een ander email adres.

Resultaat: dat werkt natuurlijk niet omdat de VIN code al bezet is: "please enter a valid VIN".

Zeer slechte service en slechte App, tot zo ver.

[ Voor 59% gewijzigd door Mijzelf2001 op 03-03-2020 00:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EVBert
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 03-06 19:44
Ik zou er even mee langs je dealer gaan. Die moet er toch wel uitkomen met behulp van Hyundai Nederland.

[ Voor 44% gewijzigd door EVBert op 03-03-2020 09:29 ]

BYD Atto 3 Skiwhite

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RKD
  • Nu online

RKD

Mijzelf2001 schreef op maandag 2 maart 2020 @ 17:21:
Dat is de service desk Hyundai Nederland. Ik heb de vraag daar neergelegd. Dank.

De reactie was: maak een nieuw Blu Link account aan o.b.v. een ander email adres.

Resultaat: dat werkt natuurlijk niet omdat de VIN code al bezet is: "please enter a valid VIN".

Zeer slechte service en slechte App, tot zo ver.
Volgens mij moet je hem vanuit je auto eerst resetten, dan komt je VIN weer vrij, zit geloof ik in je Bluelink menu.

[ Voor 3% gewijzigd door RKD op 03-03-2020 09:58 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Re_BH_24
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 03-06 12:00
Ik heb de 38kwh versie van de ioniq, echter merk ik dat het leer op het stuur wat scheurtjes heeft. Met name links aan de onderkant. Iemand nog dit geval? na 2 maanden kan zo iets toch niet... voelt ook als wat slechter leer moet ik zeggen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sonicfreak
  • Nu online
Re_BH_24 schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 12:49:
Ik heb de 38kwh versie van de ioniq, echter merk ik dat het leer op het stuur wat scheurtjes heeft. Met name links aan de onderkant. Iemand nog dit geval? na 2 maanden kan zo iets toch niet... voelt ook als wat slechter leer moet ik zeggen..
Het is ook geen echt leer, maar kunstleer. Ik heb na 2 jaar met de 28 kWh versie nog geen scheurtjes opgemerkt in het kunstleer van het stuur.
Lijkt mij een garantie gevalletje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mijzelf2001
In het Blue Link menu in de auto zie ik geen reset optie.. Hyundai Nederland helpdesk adviseert nu om een reset in de auto te doen met een paperclip een knopje indrukken onder de 'tuning knop', dan zou 'alles gereset zijn'. Lijkt me risicovol?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murdock_nl_
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 21:45
Mijzelf2001 schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 14:30:
In het Blue Link menu in de auto zie ik geen reset optie.. Hyundai Nederland helpdesk adviseert nu om een reset in de auto te doen met een paperclip een knopje indrukken onder de 'tuning knop', dan zou 'alles gereset zijn'. Lijkt me risicovol?
Dat valt wel mee, binnen een minuut is alles weer gestart. Lijkt meer op een herstart dan een reset button. Al paar keer gebruikt als bluelink niet meer werkte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mijzelf2001
Die paperclip-reset niet gevonden. Naar de Hyundai dealer en die wees me op de reset in het menu helemaal onderaan dat ik over het hoofd gezien had... Daarmee wordt de VIN code vrijgegeven om aan een nieuw account te koppelen, wat gelukt is. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonetjes
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 22:27
dag even een vraagje: zijn De Knoest, Overbroek en Stroe nog steeds de Ionity gratis snelladers?

L/W Panasonic Monoblock (5kW type F) + 200 l tank + VVW (2017). 5800Wp Zonnepanelen --> gasloos. Deels Jaga Convectoren met ventilatoren + 2e hands Ionic EHV (beide 2020)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pmiddeld
Overbroek ben ik gisteren nog geweest, was inderdaad gratis.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spiller
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16-09-2024
Knoest ben ik gister geweest, ook nog gratis.

Ioniq 5 P45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterZ(on)
  • Laatst online: 07:52
Het viel mij vanmiddag op dat ondanks dat de AC en Heater waren uitgeschakeld dat er in het Energiescherm toch een 0,58kW werd gevraagd Airconditioning. Het is maar van korte duur en gaat dan weer naar nul. Ik vraag mij af waar dat verbruik vandaan komt. Iemand een idee?

PV 4860 Wp - Zonneboiler - Ventilatie WTW - Panasonic Warmtepomp WH-MDC05F3E5 - Hyundai Ioniq Electric 2017

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@PeterZ(on) ontwasemen voorruit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterZ(on)
Zou een mogelijkheid zijn maar dat moet je dan kunnen voelen, maar eens in de gaten houden.

PV 4860 Wp - Zonneboiler - Ventilatie WTW - Panasonic Warmtepomp WH-MDC05F3E5 - Hyundai Ioniq Electric 2017

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Heath
PeterZ(on) schreef op zondag 8 maart 2020 @ 20:36:
[...]

Zou een mogelijkheid zijn maar dat moet je dan kunnen voelen, maar eens in de gaten houden.
Je kunt het ook preventief uitzetten, knop "Front" even een aantal seconden ingedrukt houden. Daarna komt ook in beeld "ADS OFF". Op die manier hoef je niets in de gaten te houden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterZ(on)
Heath schreef op zondag 8 maart 2020 @ 22:48:
[...]

Je kunt het ook preventief uitzetten, knop "Front" even een aantal seconden ingedrukt houden. Daarna komt ook in beeld "ADS OFF". Op die manier hoef je niets in de gaten te houden. :)
Vanmorgen ff uitgeprobeerd en zag geen verbruik meer op de momenten dat ik keek dus dat moet het verbruik wel zijn geweest. Ben nu wel benieuwd of je nog iets merkt nu het ADS uit staat en je misschien meer last hebt van beslagen ruiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heath
PeterZ(on) schreef op maandag 9 maart 2020 @ 10:56:
[...]

Vanmorgen ff uitgeprobeerd en zag geen verbruik meer op de momenten dat ik keek dus dat moet het verbruik wel zijn geweest. Ben nu wel benieuwd of je nog iets merkt nu het ADS uit staat en je misschien meer last hebt van beslagen ruiten.
Top. Ik merk dat laatste wel, de ventilatie moet wel enigzins actief zijn om dan de ruiten niet te laten beslaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterZ(on)
Heath schreef op maandag 9 maart 2020 @ 11:08:
[...]

Top. Ik merk dat laatste wel, de ventilatie moet wel enigzins actief zijn om dan de ruiten niet te laten beslaan.
De afgelopen maanden heb ik wel wat last van beslagen ruiten, vooral, of misschien wel juist, nadat de wagen een paar dagen niet was gebruikt. Voorlopig maar eens kijken hoe dat nu zonder actief ADS gaat en of het niet erger wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heath
PeterZ(on) schreef op maandag 9 maart 2020 @ 11:19:
[...]

De afgelopen maanden heb ik wel wat last van beslagen ruiten, vooral, of misschien wel juist, nadat de wagen een paar dagen niet was gebruikt. Voorlopig maar eens kijken hoe dat nu zonder actief ADS gaat en of het niet erger wordt.
Grote temperatuurschommelingen zorgen er wel vaker voor. Als je auto dus een paar dagen heeft gehad om echt af te koelen naar de enkele graden die het buiten is, kan ik begrijpen dat hij wat meer beslaat als je er dan ineens 20 graden van probeert te maken. :)

Op werk sta ik in een parkeergarage die niet heel erg koud wordt, thuis staat hij af en toe wel een nachtje stil maar daar wordt hij blijkbaar niet koud genoeg van. Met de verwarming aan op auto 20 graden heb ik iig nergens last van.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
PeterZ(on) schreef op maandag 9 maart 2020 @ 11:19:
[...]

Misschien 2 ontvochtigers in de auto leggen. Ik heb er 2 van de Action voor nog geen 3 euro per stuk. Wanneer het venster wit is, 6 minuten in de magnetron op 600 Watt leggen en ze kunnen weer aan het werk.

Afbeeldingslocatie: https://s.s-bol.com/imgbase0/imagebase3/large/FC/4/3/3/8/9200000126148334.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterZ(on)
Heath schreef op maandag 9 maart 2020 @ 11:26:
[...]

Grote temperatuurschommelingen zorgen er wel vaker voor. Als je auto dus een paar dagen heeft gehad om echt af te koelen naar de enkele graden die het buiten is, kan ik begrijpen dat hij wat meer beslaat als je er dan ineens 20 graden van probeert te maken. :)

Op werk sta ik in een parkeergarage die niet heel erg koud wordt, thuis staat hij af en toe wel een nachtje stil maar daar wordt hij blijkbaar niet koud genoeg van. Met de verwarming aan op auto 20 graden heb ik iig nergens last van.
Indien mogelijk pak ik de fiets en dan staat de Ioniq meerdere dagen stil en is dan echt afgekoeld maar de ruiten zijn af en toe echt beslagen of zelfs nat. De Leaf die ik hiervoor had had dat ook maar de auto's daarvoor weer niet. Misschien heeft het ook iets te maken met hoe de ventilatie is geregeld.

De tip van @ZuinigeRijder is wel een goeie, maar eens een paar kopen als ik daar ben, thnx.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wfveennl
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 03-06 15:24
In mijn vorige 28kWh Ioniq had ik zogenaamde sfeerverlichting laten installeren. Eigenlijk was het gewoon instapverlichting want ze gingen alleen aan als de deur openstond. In de Audi die ik ervoor had was de sfeerverlichting geschakeld aan de dashboardverlichting met de mogelijkheid om te dimmen.

Eind november heb ik een 38 kWh Ioniq gekocht. Ik wilde wel weer sfeerverlichting maar nu echt als sfeerverlichting. Dus afgesproken met de verkoper om de de verlichting niet als instapverlichting aan te sluiten maar als sfeerverlichting.
Maar opnieuw is de verlichting als instapverlichting gemonteerd. Volgens de werkplaats is de verlichting volgen de officiële instructies van Hyundai aangesloten en ik kreeg een heel verhaal waarom het niet op een andere manier geregeld kan worden. Het "systeem" in de 38 kWh zou anders werken als in de 28kWh en als men de verlichting op een andere manier aan gaan sluiten loopt de 12V accu leeg.

Ik ben benieuw wat de ervaringen van andere Ioniq eigenaren zijn op dit gebied. Het zou nl. ook beteken dat ik mijn dashcam niet meer continue aangesloten kan hebben, iets wat in de 28kWh prima werkte.

LG Therma V Split: binnen : HN091MR; buiten : HU071MR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpongeRob
  • Niet online

SpongeRob

Dat klinkt erg vreemd, wanneer de auto inactief is zal de sfeerverlichting niet aan staan wanneer het goed wordt aangesloten.
Er is vast wel een zekering of draad te vinden die een contactschakeling geeft en je dus kunt gebruiken om die sfeerverlichting aan te sluiten.
Het lijkt me beter om naar een specialist te gaan betreffende auto-electronica en het daar naar wens aan te laten sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjabba1979
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 30-05 14:39
wfveennl schreef op maandag 9 maart 2020 @ 14:49:
In mijn vorige 28kWh Ioniq had ik zogenaamde sfeerverlichting laten installeren. Eigenlijk was het gewoon instapverlichting want ze gingen alleen aan als de deur openstond. In de Audi die ik ervoor had was de sfeerverlichting geschakeld aan de dashboardverlichting met de mogelijkheid om te dimmen.

Eind november heb ik een 38 kWh Ioniq gekocht. Ik wilde wel weer sfeerverlichting maar nu echt als sfeerverlichting. Dus afgesproken met de verkoper om de de verlichting niet als instapverlichting aan te sluiten maar als sfeerverlichting.
Maar opnieuw is de verlichting als instapverlichting gemonteerd. Volgens de werkplaats is de verlichting volgen de officiële instructies van Hyundai aangesloten en ik kreeg een heel verhaal waarom het niet op een andere manier geregeld kan worden. Het "systeem" in de 38 kWh zou anders werken als in de 28kWh en als men de verlichting op een andere manier aan gaan sluiten loopt de 12V accu leeg.

Ik ben benieuw wat de ervaringen van andere Ioniq eigenaren zijn op dit gebied. Het zou nl. ook beteken dat ik mijn dashcam niet meer continue aangesloten kan hebben, iets wat in de 28kWh prima werkte.
Zal wel volgens voorschrift gedaan zijn omdat Hyundai alleen instapverlichting verkoopt. Maar als je die aansluit op de 12 aansluiting is die volgens mij ook geschakeld. Dat kan prima uit het zicht op die draad worden aangesloten. Belasting zal wel meevallen met wat ledjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heath
ZuinigeRijder schreef op maandag 9 maart 2020 @ 11:37:
[...]

Misschien 2 ontvochtigers in de auto leggen. Ik heb er 2 van de Action voor nog geen 3 euro per stuk. Wanneer het venster wit is, 6 minuten in de magnetron op 600 Watt leggen en ze kunnen weer aan het werk.

[Afbeelding]
Ik heb volgens mij exact deze in de andere auto liggen, oud Opel Corsa'tje. :D Werkt inderdaad supergoed.
wfveennl schreef op maandag 9 maart 2020 @ 14:49:

Nou je het zegt, ik heb dit inderdaad ook. Maar ik heb het wel gekocht als zijnde een instaphulp, er bewust van zijn dat het uit gaat zodra je gaat rijden. Maar het is dus op een andere manier mogelijk? Want dan wil ik daar nog wel even voor naar de dealer, lijkt me supertof om het te gebruiken als sfeer.

[ Voor 56% gewijzigd door Heath op 09-03-2020 16:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefanovic45
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 31-05 16:15
Stefanovic45 schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 19:57:
Ik heb binnenkort mijn 30K beurtje. Bij de laatste beurt in september heb ik de software nog laten bijwerken. Heeft iemand dit jaar al een software update gehad? Welke versie is inmiddels de nieuwste?
Vandaag mijn 30k beurt gehad. De software zou wel bijgewerkt zijn volgens factuur, maar hij is nog steeds dezelfde dus ik ga er vanuit dat er geen nieuwe versie is.

Kosten: 108 euro. Op verzoek het interieur filter NIET vervangen. Ze wilden hem elke 15k gewoon vervangen, maar 2 keer per jaar een nieuw filter vind ik onnodig. De grootste kostenpost is het uurtarief (€ 69 ex btw). Verder dus weinig kosten.

Tesla Model Y RWD / 8.4 kWp PV installatie / WPB / lucht/lucht WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wfveennl
Nou je het zegt, ik heb dit inderdaad ook. Maar ik heb het wel gekocht als zijnde een instaphulp, er bewust van zijn dat het uit gaat zodra je gaat rijden. Maar het is dus op een andere manier mogelijk? Want dan wil ik daar nog wel even voor naar de dealer, lijkt me supertof om het te gebruiken als sfeer.
Nou ja het blijkt dus niet mogelijk te zijn... bij de dealer althans. Als je draad van de voetverlichting achter de dimschakelaar van je dashboardverlichting zou kunnen zetten is het helemaal perfect geregeld ik weet alleen niet of dit 12V is. Bij de delaer vertelde men mij dat de blauwe LED strip in het dashboard maar 3V is. Die strip dimt trouwen ook niet mee met de dashboardverlichting.

Het alternatief lijkt mij om de voetverlichting met de koplampen te schakelen, dus koplampen aan dan gaat ook de voetverlichting aan dan een AliExpress LED dimmertje ertussen met afstandbediening en dan is het ook helemaal geregeld...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wfveennl
Het lijkt me beter om naar een specialist te gaan betreffende auto-electronica en het daar naar wens aan te laten sluiten.
Bestaan zulke bedrijven nog dan want daar heb ik aan zitten denekn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpongeRob
  • Niet online

SpongeRob

wfveennl schreef op maandag 9 maart 2020 @ 19:31:
[...]

Bestaan zulke bedrijven nog dan want daar heb ik aan zitten denekn.
Een autohifi winkel/installateur kan je waarschijnlijk wel helpen met het aansluiten denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pmiddeld
PeterZ(on) schreef op maandag 9 maart 2020 @ 10:56:
[...]

Als je de ADS aan hebt staan gaat de airco op gezette tijden koude lucht blazen, wat ik best irritant vind. Sinds ik dat ontdekt heb, heb ik de ADS altijd uit staan, maar wel altijd de airco aan. Gaat prima, alleen op heel koude en kletsnatte dagen moet ik m weer even aanzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heath
Stefanovic45 schreef op maandag 9 maart 2020 @ 16:21:
[...]

Vandaag mijn 30k beurt gehad. De software zou wel bijgewerkt zijn volgens factuur, maar hij is nog steeds dezelfde dus ik ga er vanuit dat er geen nieuwe versie is.

Kosten: 108 euro. Op verzoek het interieur filter NIET vervangen. Ze wilden hem elke 15k gewoon vervangen, maar 2 keer per jaar een nieuw filter vind ik onnodig. De grootste kostenpost is het uurtarief (€ 69 ex btw). Verder dus weinig kosten.
Dit werd mij ook verteld bij de 15k beurt, niks veranderd aan het versienummer van de software. Vind ik toch enigzins kwalijk, we weten gewoon dat er nieuwe software is en ze zetten het er niet op. Zou er iets mis zijn met de nieuwe versie waardoor ze hem niet willen/mogen installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefanovic45
Is er nieuwe software dan? Ik heb
Software: 007.3.130914
Firmware: 0.5.332.190222

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterZ(on)
@Stefanovic45 Ik heb dezelfde versies sinds nov 2019.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spiller
Stefanovic45 schreef op maandag 9 maart 2020 @ 16:21:
[...]

Op ebay heb ik 5 stuks actieve koolfilters gekocht voor dezelfde prijs incl verzenden uit Korea als 1 flutfilter bij de dealer. 1 minuut om zelf te wisselen achter je dashboardkastje. Nu ruik ik dieselwalmen of sigaretten niet meer van mensen naast me bij het stoplicht.

Ioniq 5 P45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sonicfreak
  • Nu online
Stefanovic45 schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 12:44:
Is er nieuwe software dan? Ik heb
Software: 007.3.130914
Firmware: 0.5.332.190222
Ik heb:

Software: AE_EV.EUR.SOP.007.3.190314
Firmware: AE_EV.EUR.0.5.332.190222
Kaart: EUR.11.47.52.542.101.2(D.F2/E.F2)

Morgen gaat de auto voor een onderhoudsbeurt en ik heb gevraagd om een software/firmware update. Ik zal naderhand even melden of ik een nieuwe versie gekregen heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarryH
Spiller schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 07:41:
[...]

Op ebay heb ik 5 stuks actieve koolfilters gekocht voor dezelfde prijs incl verzenden uit Korea als 1 flutfilter bij de dealer. 1 minuut om zelf te wisselen achter je dashboardkastje. Nu ruik ik dieselwalmen of sigaretten niet meer van mensen naast me bij het stoplicht.
Hoe kom je daar bij?

Ah, gevonden:
YouTube: Cabin filter chage Hyundai Ioniq

[ Voor 12% gewijzigd door BarryH op 11-03-2020 16:07 ]

5670PV op OzOOO, 5640PV op WnWWW, 3150PV op muur op ZZZW, vloerisolatie, HR++,dakisolatie, PANA 9Jmonoblock WP, Ioniq EV 2017

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Spiller
https://www.ebay.nl/itm/4...ree-Shipping/152832989005
4 stuks trouwens.

[ Voor 7% gewijzigd door Spiller op 11-03-2020 11:24 ]

Ioniq 5 P45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterZ(on)
Ik heb nu de ADS uitgeschakeld en het Airco verbruik blijft achterwege, alleen gaat nu bij het inschakelen van de auto ook de "Heat" terwijl dat voorheen nooit was. In het boekje zie ik hier verder niets over, behalve dat het het aan en uit kunt doen. Kun je dat gedrag elders nog beïnvloeden?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• lennartg
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 18-03-2020
Afgelopen maandag mijn Hyundai Ioniq premium mogen ophalen, tot nu toe een geweldige ervaring!! :D

Het 'Lane Keeping Assist-systeem' in combinatie met de 'Advanced Smart Cruise Control' maakt het rijden op de snelweg super. De auto remt af, trekt automatisch op, houdt afstand en past de snelheid daarop aan. om de 25 seconden even het stuur aantikken met je knie is voldoende :p wel op blijven letten natuurlijk.

Had wel een vraag, heeft de Hyundai Ioniq Wifi direct? Zodat je ook draadloos gebruik kan maken van Android auto? Nu is het mij alleen met een snoertje/usb aansluiting gelukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orillion
  • Registratie: April 2006
  • Nu online
Ik las net dit bericht: https://www.groen7.nl/rij...ona-electric-is-vergroot/

“ Verder is het rijbereik vergroot met dank aan montage van Michelin Primacy 4-banden. Die hebben niet alleen een verminderde rolweerstand, maar zouden tegelijkertijd meer grip bieden. Een verbetering van de actieradius van 8 % is vrij bescheiden, maar meer kilometers kunnen afleggen op één acculading is altijd gunstig.”

Wat lag er eerst standaard onder? Misschien ook interessant voor IONIQ. Iemand ervaring mee? Ik zag deze banden eerder in dit topic al genoemd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-06 15:32

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

lennartg schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 11:39:
Afgelopen maandag mijn Hyundai Ioniq premium mogen ophalen, tot nu toe een geweldige ervaring!! :D

Het 'Lane Keeping Assist-systeem' in combinatie met de 'Advanced Smart Cruise Control' maakt het rijden op de snelweg super.
Haha, zo was ik ook de eerste week. Daarna ga je toch de tekortkomingen van het systeem merken. Na een jaar gebruik ik LKAS niet meer. En ACC ook steeds minder. Jammer wel.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• BarryH
ik ben waarschijnlijk wat minder kieskeurig en gebruik beide heel veel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• daemonix
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Zowel mijn vrouw als ik rijden altijd op LKAS en ACC op beide auto's. Ideaal.

Tesla Model Y, RWD, Byd Atto 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Ik rij vrij veel N wegen waar LKAS niet werkt, of telkens een paar meter. En wegen met de strepen half op de weg waar LKAS steeds luid piept. Op de snelweg ben ik er ook niet kapot van, en piept ook om de haverklap dat ik de handen aan het stuur moet houden terwijl ik dat doe. Moet ik elke paar sec opzettelijk tegensturen. Onhandig.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sonicfreak
  • Nu online
Ik heb vandaag als leenauto een Ioniq hybrid 2020 model mee en de LKA ping pongt van links naar rechts op de snelweg. Als ik dan het stuur even loslaat dan gaat de auto naar de belijning en stuurt dan ineens abrupt weer naar het midden van de baan.
Bij mijn 2017 Ioniq electric ping pongt die naar mijn idee helemaal niet zo. Het gaat heel geleidelijk allemaal.
Ik heb nog geen ervaring met de LFA van de Ioniq, maar wel met die van de Kona electric en die ping pongde naar mijn idee ook niet.
Is de LKA op de 2020 versie misschien minder goed dan die van de 2016-2019 model? En volgens mij sowieso minder dan de LFA.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07:38

Standeman

Prutser 1e klasse

Sonicfreak schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 07:57:
Ik heb vandaag als leenauto een Ioniq hybrid 2020 model mee en de LKA ping pongt van links naar rechts op de snelweg. Als ik dan het stuur even loslaat dan gaat de auto naar de belijning en stuurt dan ineens abrupt weer naar het midden van de baan.
Bij mijn 2017 Ioniq electric ping pongt die naar mijn idee helemaal niet zo. Het gaat heel geleidelijk allemaal.
Ik heb nog geen ervaring met de LFA van de Ioniq, maar wel met die van de Kona electric en die ping pongde naar mijn idee ook niet.
Is de LKA op de 2020 versie misschien minder goed dan die van de 2016-2019 model? En volgens mij sowieso minder dan de LFA.
Even kijken naar de instellingen van LKAS. Er zijn twee modi:

* Auto blijft zo goed mogelijk in het midden
* Pas bijsturen wanneer de auto de rijbaan dreigt te verlaten.

Wat jij nu beschrijft klinkt als het laatste.

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sonicfreak
  • Nu online
Standeman schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 08:33:
[...]

Ik zal vanmiddag eens kijken. Ik heb wel in de instellingen gekeken, maar ben de opties die jij beschrijft zo 1, 2, 3 niet tegengekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefanovic45
orillion schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 18:15:
Ik las net dit bericht: https://www.groen7.nl/rij...ona-electric-is-vergroot/

“ Verder is het rijbereik vergroot met dank aan montage van Michelin Primacy 4-banden. Die hebben niet alleen een verminderde rolweerstand, maar zouden tegelijkertijd meer grip bieden. Een verbetering van de actieradius van 8 % is vrij bescheiden, maar meer kilometers kunnen afleggen op één acculading is altijd gunstig.”

Wat lag er eerst standaard onder? Misschien ook interessant voor IONIQ. Iemand ervaring mee? Ik zag deze banden eerder in dit topic al genoemd worden.
Inderdaad dat is wel interessant. De nieuwe Ioniq heeft ook 60 hoge banden ipv 55. Dan zal de wielkas wat dichter zijn wat ook beter is zijn voor de airflow?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lennartg
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 18-03-2020
Ik zal vanmiddag eens kijken. Ik heb wel in de instellingen gekeken, maar ben de opties die jij beschrijft zo 1, 2, 3 niet tegengekomen.
Je zou eens kunnen proberen de Cruisecontrol én de LKAS aan te zetten. Bij mij maakt dit het verschil tussen 'pingpongen' tussen de belijning en constant netjes midden blijven rijden.

Wanneer ik alleen LKAS aanzet, zie je het icoontje zoals in de bijlage. Wanneer ik de SCC aanzet, verschijnt er een groen stuurwieltje naast het LKAS icoontje. Wanneer beiden icoontjes groen kleuren blijft de auto netjes in het midden van de baan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sonicfreak
  • Nu online
lennartg schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 10:12:
[...]

Je zou eens kunnen proberen de Cruisecontrol én de LKAS aan te zetten. Bij mij maakt dit het verschil tussen 'pingpongen' tussen de belijning en constant netjes midden blijven rijden.

Wanneer ik alleen LKAS aanzet, zie je het icoontje zoals in de bijlage. Wanneer ik de SCC aanzet, verschijnt er een groen stuurwieltje naast het LKAS icoontje. Wanneer beiden icoontjes groen kleuren blijft de auto netjes in het midden van de baan.
Ik reed met SCC en LKAS en het icoontje van LKAS was groen. Ik zal vanmiddag er nog eens goed naar kijken.

Ik kan nu wel zeggen dat het rijden met de Ioniq electric fijner is dan met de Ioniq hybrid. Begrijp me niet verkeerd, de hybrid rijdt heel goed, maar omdat je een verbrandingsmotor hebt is het niet zo soepel als met een elektromotor.
Als je het pedaal flink intrapt dan duurt het een tel voordat er iets gebeurt omdat de motor toeren moet maken. In sportmodus reageert de hybrid wel iets beter, maar nog steeds niet zo soepel als de electric.
En dan het lawaai van de motor wanneer je het pedaal vloert. :F

[ Voor 27% gewijzigd door Sonicfreak op 12-03-2020 11:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sonicfreak
  • Nu online
Standeman schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 08:33:
[...]

Vanmiddag gekeken, maar die opties die jij noemt zijn niet aanwezig. Het was ook de Comfort uitvoering van de hybrid. Misschien dat de Premium uitvoering wel die opties heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sonicfreak
  • Nu online
Sonicfreak schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 08:33:
[...]

Ik heb:

Software: AE_EV.EUR.SOP.007.3.190314
Firmware: AE_EV.EUR.0.5.332.190222
Kaart: EUR.11.47.52.542.101.2(D.F2/E.F2)

Morgen gaat de auto voor een onderhoudsbeurt en ik heb gevraagd om een software/firmware update. Ik zal naderhand even melden of ik een nieuwe versie gekregen heb.
Even mezelf quoten. Dealer zegt dat de update is uitgevoerd, maar ik heb nog steeds bovenstaande versie. :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarryH
Stefanovic45 schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 09:17:
[...]

Inderdaad dat is wel interessant. De nieuwe Ioniq heeft ook 60 hoge banden ipv 55. Dan zal de wielkas wat dichter zijn wat ook beter is zijn voor de airflow?
Wielkast voor/na facelift is toch gelijk? dan kan ik in de zomer ook op 60 banden gaan rijden. scheelt toch weer een beetje verbruik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IVIaarten
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 04-04-2021
BarryH schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 20:56:
[...]

Wielkast voor/na facelift is toch gelijk? dan kan ik in de zomer ook op 60 banden gaan rijden. scheelt toch weer een beetje verbruik
Voor zover ik weet mag je niet rijden met een grotere band (qua omtrek) dan in de typegoedkeuring is opgenomen. Dan zou je 60 hoge banden om een kleinere velg moeten leggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarryH
Woon jij wellicht in Belgie?
In NL heb ik nog niet eerder over gehoord (jarenlang op \55 gereden ipv\50)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefanovic45
Qua regelgeving weet ik niet of het is toe gestaan, maar feit blijft dat je met een grotere bandomtrek minder kilometers op de teller krijgt omdat je per omwenteling verder komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterZ(on)
Volgens mij gaat het er om dat je bij een gelijkblijvende bandomtrek een grotere bandhoogte hebt bij een kleinere velg die dan weer voor minder wervelingen zorgt en dus efficiënter is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarryH
Stefanovic45 schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 22:30:
Qua regelgeving weet ik niet of het is toe gestaan, maar feit blijft dat je met een grotere bandomtrek minder kilometers op de teller krijgt omdat je per omwenteling verder komt.
Dat is juist fijn. klopt eindelijk het getal voor snelheid op het dashboard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NanMac
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 08-05 14:19
Spiller schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 07:41:
[...]

heb je een linkje / specs?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spiller

Ioniq 5 P45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cacofant
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 03-06 14:40
NanMac schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 16:18:
[...]

heb je een linkje / specs?
Volgens de dealer waren er geen actieve koolfilters voor de Ioniq...

Tesla Model 3 RWD (2023)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Tom Paris
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02:58
Er is een nieuwe update en kaart beschikbaar:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/co47qQB.png

Lijkt een significante update:

Afbeeldingslocatie: https://uploads.tapatalk-cdn.com/20200313/27fbb58ee7fb2f7b635fe8b14ff47f4c.jpg

Afbeeldingslocatie: https://uploads.tapatalk-cdn.com/20200313/46f6f9d7b1787619653464e3c4b931a3.jpg

Afbeeldingslocatie: https://uploads.tapatalk-cdn.com/20200313/6c32ddb898c34c9ee714f6f55b17ddc1.jpg

Afbeeldingslocatie: https://uploads.tapatalk-cdn.com/20200313/6db9742245fc010eeafd5ff79b311574.jpg

Afbeeldingslocatie: https://uploads.tapatalk-cdn.com/20200313/d8cf87dd7f55256071f535bbee356882.jpg

Afbeeldingslocatie: https://uploads.tapatalk-cdn.com/20200313/1fc342ed0d69831de8bd264a5bf11cd4.jpg

Afbeeldingslocatie: https://uploads.tapatalk-cdn.com/20200313/8d42291515c94696c8d4cc4faa80abba.jpg

Afbeeldingslocatie: https://uploads.tapatalk-cdn.com/20200313/c61075af34be74d6fbb093b69dcf3a76.jpg

Veuillez agréer, Madame, Monsieur, l'expression de mes sentiments distingués.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Dat ziet er een heel stuk beter uit met laders langs de route en de optie voor DC laders. Werd tijd. Bij de volgende beurt ook maar om de update vragen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pmiddeld
Tom Paris schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 13:13:
Mooi! Geeft die ook de nieuwe snelheidslimieten aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Hopen dat die niet alleen voor de 38KW Ioniq is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NanMac
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 08-05 14:19
Tom Paris schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 13:13:

Lijkt een significante update:
hoe is de bluetooth verbinding met iPhone?

[ Voor 5% gewijzigd door NanMac op 19-03-2020 17:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeaceNlove
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 07:49

PeaceNlove

Deugleuter

pmiddeld schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 16:34:
[...]

Mooi! Geeft die ook de nieuwe snelheidslimieten aan?
Nee, heb zelf gisteren een zeer vergelijkbare update in mijn Niro gekregen aan de afbeeldingen te zien. Wel kan de GPS snelheid worden weergegeven.
Ben er zelf blij mee in mijn Niro, het voelt als een flinke verbetering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RKD
  • Nu online

RKD

Is de update al zelf te doen?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• David
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-06 17:02
zonoskar schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 17:31:
Hopen dat die niet alleen voor de 38KW Ioniq is.
De foto's laten een 28kWh Ioniq zien, dus dat is goed nieuws.

Dato DUO synth voor twee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sonicfreak
  • Nu online
Ben ik dus net iets te vroeg voor een onderhoudsbeurt geweest, maar goed binnenkort moet ik toch voor de bandenwissel dus dan vraag ik of de dealer meteen de nieuwe update er op wil zetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Opa
  • Laatst online: 02-06 18:41

Opa

Nu Multifocaal!

Ik kom even melden dat ik voorlopig NIET in een ioniq ga rijden. :/
Iets met fabrieken die stil liggen en corona en zo en Leaseplan die net belde... |:(

Hyundai ioniq Electric 8/2020 > Zeekr X Long Range 8/2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hrigteri
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 19-04 01:52
Hi even een cross-post van het Kona forum; daar hebben ze het uitsluitend over bestellen en leveren en niemand ook maar een oog voor iets anders.... en aangezien de Ioniq ook Blue Link heeft, hier eigenlijk net zo relevant :
Voor wie de Kona 2020 met Blue Link heeft, heeft iemand een manier gevonden om Google Home te koppelen ?

"OK Google, talk to blue link" resulteert in een link naar http://owners.hyundaiusa.com/
Ik heb geprobeerd daar een account te maken, maar dan wordt mn VIN niet geaccepteerd met een auto toe te voegen :'( en terug naar myhyundai Europe proberen te switchen lukt natuurlijk niet, de API is daar niet beschikbaar.

https://www.coastalhyunda...n-echo-with-your-hyundai/

Ik heb 2 Google Home's staan, dus zou erg graag mn auto er ook aan hangen, maar heb helaas nog geen work-around gevonden. De dealer zegt dat de reden is "android auto is officieel nog niet beschikbaar in Nederland". Wat natuurlijk b.s. is, ik heb android auto gewoon meegeleverd gekregen in het Nederlands op mn nieuwe Samsung S10e, dus niet eens hoeven side-loaden of zoiets.
Iemand die al zo ver is gekomen om te proberen Blue Link en Google Home aan elkaar te koppelen ? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cacofant
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 03-06 14:40
Is al bekend waar de nieuwe update te downloaden is? Mijn auto moet pas in september naar de dealer voor een beurt namelijk...

Tesla Model 3 RWD (2023)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josg137
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 05-05 07:29
Opa schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 10:27:
Iets met fabrieken die stil liggen en corona en zo en Leaseplan die net belde... |:(
Toen ik afgelopen donderdag een Hyundai dealer sprak was er volgens hem nog geen probleem met leveringen van de Ioniq EV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opa
  • Laatst online: 02-06 18:41

Opa

Nu Multifocaal!

josg137 schreef op zondag 22 maart 2020 @ 17:37:
[...]

Toen ik afgelopen donderdag een Hyundai dealer sprak was er volgens hem nog geen probleem met leveringen van de Ioniq EV.
Nee, maar dit is het verhaal van de leasemaatschappij. :/

Hyundai ioniq Electric 8/2020 > Zeekr X Long Range 8/2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resdogg
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 17-05 09:26
Opa schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 10:27:
Ik heb hetzelfde vanuit Athlon: begin december bestelling geplaatst en verwachting levering is nu begin juni...
Pagina: 1 ... 82 ... 189 Laatste