Eigenlijk naar aanleiding van
dit probleem met online services
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers.
Inloggen
Maar goed: het probleem is dus opgelost. Ik heb nu Tomtom HD-traffic en alles op mijn navi!
Brengt mij op het antwoord op de vraag van @
Blokker_1999 : Ja, de ingebouwde navigatie kan ook heel goed verkeersinfo weergeven. Tomtom HD-traffic goed om precies te zijn. Als je een hotspot voor hem hebt, anders valt ie terug op TMC en dat is niet zo heel erg goed. Wat wel jammer is, is dat ie alleen verkeer op de route weergeeft. Op een echte Tomtom zie je ook het verkeer buiten je route.
Ik snap ook de keuze wel dat er bij Android Auto maar 1 systeem tegelijk 'de navigator' is. Waarschijnlijk is het zelfs onderdeel van de API dat 1 app kan roepen dat hij nu navigeert en dat de anderen dan maar moeten stoppen om te voorkomen dat alles door elkaar gaat roepen. Tweakers zijn slim genoeg om maximaal 1 geluid te laten geven, maar de gemiddelde gebruiker zal dat zeer verwarrend vinden.
Ik vind het wel
heel erg jammer dat Tomtom GO niet via Android Auto werkt. Ik vind die persoonlijk veel lekkerder werken en duidelijker weergeven dan Maps en Waze.
Wat me wel opvalt is dat nadat het geluid komt de airco stopt. En dan is de vraag natuurlijk: wat is oorzaak en wat is gevolg? Valt de airco/ventilatie stil door wat de oorzaak van dat geluid is of wordt dat geluid veroorzaakt door het stilvallen van de airco/ventilatie?
Ik zal er eens op letten of de ventilatie bij mij ook stil lijkt te vallen als het nog een keer voorkomt. Op de dashcam is dat niet echt goed te horen. Het trad een aantal keer op in de laatste 10 minuten van een dag waar ik in totaal 4,5 uur auto heb gereden. De airco was wel gaan verwarmen waar die de rest van de dag vooral aan het koelen was geweest.
Ik zal eens opletten of ik het vaker hoor. Blijkbaar horen meer mensen het, maar of er actie nodig is, is me nog niet duidelijk.