Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Acties:
  • 0Henk 'm!

• cacofant
  • Registratie: juli 2014
  • Laatst online: 18-06 08:25
KLOENK ! Dat is wat ik vanmorgen hoorde. Ik wilde achteruit mijn garage uit, normaal laat je gas los en gaat ie achteruit.. nu een KLOENK ! en niet achteruit. Moest zelf op het gas trappen en toen krrrrrr en toen ging ie achteruit.

Iemand dit al meegemaakt? Vrijdag voor het laatste gebruikt, ritje door de wasstraat.. heeft dit er mee te maken? Is iets te nat geworden?

Het leek of de automatische parkeerrem dus bleef hangen, lampje op dashboard was wel uit na schakelen naar R.

Hyundai Ioniq Premium Electric (2018)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RaymondD
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 22:19
Ik herken dat wel van mijn renault die een zelfde soort handrem had. Alsof de remblokken soms aan de remschrijven blijven plakken.

Over de parkeerrem gesproken. Gaat deze niet automatisch als je de auto uit zet? Ik was dat gewend van mijn renault maar in de Ioniq moet ik hem blijkbaar zelf op de parkeerrem zetten. Of is dat ergens in te stellen?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Registratie: februari 2009
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

RaymondD schreef op maandag 20 mei 2019 @ 08:55:
Ik herken dat wel van mijn renault die een zelfde soort handrem had. Alsof de remblokken soms aan de remschrijven blijven plakken.

Over de parkeerrem gesproken. Gaat deze niet automatisch als je de auto uit zet? Ik was dat gewend van mijn renault maar in de Ioniq moet ik hem blijkbaar zelf op de parkeerrem zetten. Of is dat ergens in te stellen?
Op lijn VW gaat de handrem enkel automatisch op als je gordel hebt gedragen. Dan bij het contact uitzetten en de gordel verwijderen springt de handrem op.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• cacofant

Dat is in te stellen in een of ander menu. Bij mij gaat de parkeerrem erop bij in P zetten en uitzetten van de auto.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• N3D
  • Registratie: december 2016
  • Laatst online: 13-06 13:37

Volgens mij wel. Tenminste bij mij als ik de auto uitzet op een vlak gedeelte zie ik geen handrem icoontje en hoor ik hem ook niet aangetrokken worden als ik de auto uitzet. Nu zet ik wel altijd mijn auto gelijk uit en zet ik hem nooit eerst in zijn P, hij springt namelijk automatisch in zijn P als je stil staat en de auto uitzet. Als ik op een heuveltje sta dan schiet de auto wel op de handrem en brand het lampje ook. Dat is wat mij is opgemerkt na al die tijd in bezit te zijn van de auto.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• snaptnie
  • Registratie: november 2006
  • Laatst online: 23:44
Iets dergelijks heb ik ook wel eens, ik denk altijd na nat weer / wassen van de auto, waarna de auto langer dan een dag stil heeft gestaan. Ik ben er van overtuigd dat het de remblokken op de voorwielen zijn. Parkeerrem gebruik ik thuis niet, dus dat is het niet.
Had het laatst ook na een week op Schiphol. Volgens mij geen probleem.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Heath
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 23:21
snaptnie schreef op maandag 20 mei 2019 @ 14:10:
[...]

Iets dergelijks heb ik ook wel eens, ik denk altijd na nat weer / wassen van de auto, waarna de auto langer dan een dag stil heeft gestaan. Ik ben er van overtuigd dat het de remblokken op de voorwielen zijn. Parkeerrem gebruik ik thuis niet, dus dat is het niet.
Had het laatst ook na een week op Schiphol. Volgens mij geen probleem.
Dit is volgens mij niet zo zeer een "issue" van EV's, dit gebeurt met mijn Corsa uit 2002 ook. Dat is de handrem die vast zit door vocht/roest, gebeurt bij mij als hij lang stil heeft gestaan of net uit de wasstraat komt. Nothing to worry about. :)

Intel i7 7700K @ 5 Ghz | Asus Strix GTX1080 Advanced Edition | Asus Strix Z270G Gaming | Corsair AX860 | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @ 3200MHz

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Blokker_1999
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 18-06 18:54
Heb de mijne vandaag voor het eerst gezien bij de dealer. Nog 3 weken en ze mogen hem van Hyundai doorgeven. En wat viel direct op: die heeft een blackpack (wat in België in principe niet verkrijgbaar is). Dealer dacht dat ik blij zou zijn. Ik direct: had ik dat geweten, ik had een andere kleur genomen.

De enige reden dat ik deze grijze kleur gekozen had was omdat het de enige kleur was waarbij ik het nog ok vond met de grijze neus. Hoewel het zwart er zeker niet slecht uit ziet.

Nu nog de overname van mijn huidige wagen regelen, waarbij ze moeilijk doen en veel te weinig willen bieden omdat ze denken dat ik geen kant op kan. :X

No keyboard detected. Press F1 to continue.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• henri055
  • Registratie: februari 2018
  • Laatst online: 17-06 14:27
Blokker_1999 schreef op maandag 20 mei 2019 @ 18:33:
Ik direct: had ik dat geweten, ik had een andere kleur genomen.
Welke kleur?

Rijdt in een Hyundai Ioniq electric (lease)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Blokker_1999
Fiery Red zag ik eigenlijk het meeste zitten qua kleur, maar had schrik dat die niet zo goed zou staan met dat grijze plastic. De dealer zelf (omdat hij zelf de wagen moest bestellen van Hyundai) wou dan weer voor Aurora Silver gaan had hij op dat moment geen koper, waarbij het grijze plastic imho ook niet echt goed past.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• evtje
  • Registratie: augustus 2017
  • Laatst online: 18-06 17:07
@Blokker_1999
Je kan altijd dit nog doen en als het na een tijdje gaat vervelen haal je het er weer af. Nu weet ik niet of dit in grijs of zilver is of welke kleur je ook zoekt.

YouTube: Sprühfolie? Dippen von Anbauteilen am Beispiel Hyundai Ioniq

Hyundai Ioniq Sep 2017. Daikin Emura 2 WP.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Blokker_1999
Als ik iets laat doen zal het vroeg of laat een volledige wrap van de wagen zijn.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• polpol
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 22:39
Hoe veilig is het noodrem systeem op de cruise control? Ik heb al een aantal keer flink in de ankers moeten gaan op de snelweg en vond dat de auto op dat moment te zacht afremde en kon het niet laten zelf bij te remmen...

Of remt het systeem iets later en harder bij en is het resultaat uiteindelijk hetzelfde?

polpol wijzigde deze reactie 21-05-2019 18:33 (9%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Blokker_1999
Iemand hier die kan bevestigen of het laadprofiel van de Ioniq op A Better Route Planner correct is? Als ik een lading van 10% naar 90% zie op 25 minuten dan denk ik toch dat iemand daar wat te optimistisch met de cijfers is omgesprongen.

@polpol, ik zou verwachten dat als je adaptieve cruise control hebt opstaan dat deze zeer vroeg begint met vertragen. Hij houdt sowieso al voldoende afstand ten opzichte van het voorliggende voertuig. Als de noodremming moet ingrijpen dan wordt het echt kantje boortje in de meeste gevallen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• BarryH
  • Registratie: maart 2011
  • Laatst online: 23:01
volgens mij klopt het redelijk goed. vorig jaar gebruikt voor oostenrijk vv

2880PV op OzOOO, 5640PV op WnWWW, vloerisolatie, zonnecombiboiler, HR++,dakisolatie, Elga L/W WP, Ioniq EV

Acties:
  • 0Henk 'm!

• VmarcV
  • Registratie: september 2017
  • Laatst online: 22:31

Als autohold aanstaat, gaat de parkeerrem automatisch op.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Stefanovic45
  • Registratie: juni 2008
  • Laatst online: 20:11
Mijn ervaringen zijn ook dat die behoorlijk klopt, al moet je wel de weersomstandigheden meenemen van de dag, je kunt dat wel opgeven maar het is natuurlijk niet precies te voorspellen hoe hard de wind draait als je een route voorbereid.

Bij een 100+kW lader klopt die laadtijd van 10 naar 90 denk ik wel hoor. De batterij is klein dus hij zit ook zo weer vol ;)

Hyundai Ioniq Electric 28 kWh / 5.4 kWp PV installatie

Acties:
  • 0Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 20:45

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

VmarcV schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 20:40:

Als autohold aanstaat, gaat de parkeerrem automatisch op.
Klopt. Kwam ik ook achter toen ik door de wasstraat wou. De auto bleef de hele tijd op de handrem staan, ook al zette ik de auto in de vrij :) Leermomentje: auto hold uit als je de wasstraat in rijdt (en overigens is dat ook de enige keer dat ik auto-hold uit zou willen, dus jammer dat deze setting niet onthouden wordt).

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output.

• cacofant
daar was ik idd ook al achter gekomen,.. de auto klapte bijna uit de baan toen de parkeerrem erop ging !
Uitzetten voor ik naar de wasstraat ga dus.. en dan niet vergeten de voet op de rem te houden bij het stoplicht ;-) autohold is echt wel fijn, is het eerste wat ik aanzet na het "starten"..

• Heath
Blokker_1999 schreef op maandag 20 mei 2019 @ 18:33:
Heb de mijne vandaag voor het eerst gezien bij de dealer. Nog 3 weken en ze mogen hem van Hyundai doorgeven. En wat viel direct op: die heeft een blackpack (wat in België in principe niet verkrijgbaar is). Dealer dacht dat ik blij zou zijn. Ik direct: had ik dat geweten, ik had een andere kleur genomen.

De enige reden dat ik deze grijze kleur gekozen had was omdat het de enige kleur was waarbij ik het nog ok vond met de grijze neus. Hoewel het zwart er zeker niet slecht uit ziet.

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]

Nu nog de overname van mijn huidige wagen regelen, waarbij ze moeilijk doen en veel te weinig willen bieden omdat ze denken dat ik geen kant op kan. :X
Mooi kleurtje hoor, is dat nou de Iron Grey? Zo ja, dan wordt die van mij in exact deze configuratie geleverd over een paar weekjes. :)

Intel i7 7700K @ 5 Ghz | Asus Strix GTX1080 Advanced Edition | Asus Strix Z270G Gaming | Corsair AX860 | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @ 3200MHz

• Supergrover767
  • Registratie: februari 2019
  • Laatst online: 11-06 22:04
Hé allemaal,

Iemand ervaring mee dat Android Auto ineens niet meer werkt in de Ioniq? Sinds deze week (ik ben hiervoor een week weggeweest zonder de auto) komt Android Auto niet meer op in de dashboard console als ik mijn mobiel aansluit met de kabel. Ik heb meest recente .apk (misschien nogmaals) gedownload van apkmirror om te proberen maar dat maakte geen verschil. Ook andere kabel geprobeerd dan kabel die tot nog toe altijd succesvol werkte maar dit maakte geen verschil....

En vraag 2: Waarom deed Google ook alweer eigenlijk zo moeilijk over ondersteuning voor Android Auto in NL (of rest van Europa)?

• Blokker_1999
Yep, dat is de Iron Grey, nog 1 foto die ik had: https://1drv.ms/u/s!Ah6va-xfmqVshe1Yu7yZnszjj-oyjg

En betwijfel dat het dezelfde configuratie is. In België hebben we geen dakraam :'(

• Stefanovic45
Supergrover767 schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 08:51:
Hé allemaal,

Iemand ervaring mee dat Android Auto ineens niet meer werkt in de Ioniq? Sinds deze week (ik ben hiervoor een week weggeweest zonder de auto) komt Android Auto niet meer op in de dashboard console als ik mijn mobiel aansluit met de kabel. Ik heb meest recente .apk (misschien nogmaals) gedownload van apkmirror om te proberen maar dat maakte geen verschil. Ook andere kabel geprobeerd dan kabel die tot nog toe altijd succesvol werkte maar dit maakte geen verschil....

En vraag 2: Waarom deed Google ook alweer eigenlijk zo moeilijk over ondersteuning voor Android Auto in NL (of rest van Europa)?
Android auto werkt bij mij wel, maar ik heb wel eens connectie problemen. Het lijkt alsof het kabeltje niet helemaal goed is, maar ik heb nu al twee verschillende kabels gebruikt.

• Heath
Blokker_1999 schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 09:02:
Yep, dat is de Iron Grey, nog 1 foto die ik had: https://1drv.ms/u/s!Ah6va-xfmqVshe1Yu7yZnszjj-oyjg

En betwijfel dat het dezelfde configuratie is. In België hebben we geen dakraam :'(
Ah, prachtig! In dit licht zie je wél een hint van blauw zoals het plaatje op de Hyundai configurator doet vermoeden.
Wel gek dat jij geen dakraam zou krijgen en ik wel, je hebt toch gewoon de premium besteld?

Acties:
  • +2Henk 'm!

• joerivds
  • Registratie: maart 2019
  • Laatst online: 18-06 16:11

Gisteren opgehaald! Ook een Iron Grey.

• Standeman
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 18-06 19:52

Standeman

Moderator Witgoed

Prutser 1e klasse

Stefanovic45 schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 09:43:
[...]

Android auto werkt bij mij wel, maar ik heb wel eens connectie problemen. Het lijkt alsof het kabeltje niet helemaal goed is, maar ik heb nu al twee verschillende kabels gebruikt.
Ik heb ook regelmatig dat AA crashed. Aan de kabel lijkt het niet te liggen aangezien het met meerdere kabels gebeurt.

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

• Supergrover767
Standeman schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 10:44:
[...]

Ik heb ook regelmatig dat AA crashed. Aan de kabel lijkt het niet te liggen aangezien het met meerdere kabels gebeurt.
Dank voor de respons. Aan de kabel kan het wel degelijk liggen heb ik uitgetest maar niet in mijn geval nu. Belangrijkste issue wat een kabel kan hebben is dat de aarding van de usb mantels van beide connectors niet met elkaar verbonden zijn. Soms met hele korte kabels levert dit geen problemen op. Bij kabels met officiële USB logo zouden de casings altijd met elkaar verbonden moeten zijn maar proefondervindelijk kwam ik erachter dat dit lang niet altijd zo is. Zonder deze verbinding lukt het bij korte kabels soms alsnog wel om een stabiele Android Auto connectie te krijgen. Hoe langer de kabel hoe groter de issues als hij niet aan specs voldoet.

• Henry_tw
  • Laatst online: 17-06 11:54
polpol schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 18:32:
Hoe veilig is het noodrem systeem op de cruise control? Ik heb al een aantal keer flink in de ankers moeten gaan op de snelweg en vond dat de auto op dat moment te zacht afremde en kon het niet laten zelf bij te remmen...

Of remt het systeem iets later en harder bij en is het resultaat uiteindelijk hetzelfde?
Ik heb daar nooit last van eerder omgekeerd dat hij te vroeg gaat vertragen. het kan wel zijn dat als iemand vlak voor je invoegt hij de afstand kort laat omdat hij merkt dat de auto voor je versnelt.

Hyundai Ionic Orange

• Blokker_1999
Heath schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 09:53:
[...]

Ah, prachtig! In dit licht zie je wél een hint van blauw zoals het plaatje op de Hyundai configurator doet vermoeden.
Wel gek dat jij geen dakraam zou krijgen en ik wel, je hebt toch gewoon de premium besteld?
Geen dakramen in België -O-

• Henry_tw
Heath schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 09:53:
[...]

dat is volgens mij spiegeling van de blauwe auto die er naast staat ;)

Hyundai Ionic Orange

Acties:
  • +1Henk 'm!

• joerivds
Inderdaad zit er een blauwige gloed in het grijs, een beetje staalblauw. Echt heel mooi vind ik 8)

• N3D
polpol schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 18:32:

Het ligt er een beetje aan wat de instelling van ACC zijn voor ingrijpen je hebt 3 standen vroeg normaal en dat de auto later moet ingrijpen. Tevens kan je op je stuur kiezen wat voor afstand je auto op de voorligger moet hanteren. Als ik merk dat er flink geremd gaat worden zet ik hem snel op 2 streepjes dan remt hij zelf zelfs met een noodrem optijd af bij mij. Heb wel een keer meegemaakt met 1 streepje afstand en plots voorligger in de ankers ging de auto zelf niet hard genoeg afremde en moest ingrijpen. Hij gaat dan wel piepen dat ie het niet redt. Even broek poep momentje.

• Motorfret
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 22:12
voor de mensen die hun ioniq via arval private lease hebben:
er zou een laadpas bij zitten twv €600,-
wat is jullie ervaring hiermee?

Lead, follow, or get the hell out of my way....!!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

N3D schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 12:20:
Heb wel een keer meegemaakt met 1 streepje afstand en plots voorligger in de ankers ging de auto zelf niet hard genoeg afremde en moest ingrijpen. Hij gaat dan wel piepen dat ie het niet redt. Even broek poep momentje.
1 streepje op de ACC is dan ook wel verdomde dichtbij. Ik heb dan zonder remmen of gekke dingen al een broek-poep momentje. Op 80km/h wegen vind ik de 4 streepjes al te dichtbij eigenlijk. Op de snelweg gebruik ik minimaal 2 streepjes.
Motorfret schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 14:16:
Schijnbaar betaal je daar evt. startkosten van de laadpaal mee. Ik krijg in ieder geval gewoon rekeningen van de stroom die ik 'tank'.

zonoskar wijzigde deze reactie 22-05-2019 14:20 (42%)

• Henry_tw
joerivds schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 11:39:
[...]

Inderdaad zit er een blauwige gloed in het grijs, een beetje staalblauw. Echt heel mooi vind ik 8)
Moet hij wel naast een blauwe auto geparkeerd staan ;)

Hyundai Ionic Orange

• John_Otters
  • Laatst online: 20:50
Stefanovic45 schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 09:43:

+1
Nog niet alle kabels in huis uitgeprobeerd, maar ik kan al wel zeggen dat de USB aansluiting niet goed is in mijn auto. Volgens mij heb ik het al eerder ergens geroepen in dit forum, maar probeer de kabel er niet volledig in te steken: ongeveer een mm over laten. Als je hem er helemaal in steekt, is het contact niet 100% en dan vliegt de connectie eruit bij elke hobbel.
Supergrover767 schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 08:51:
Google doet niet moeilijk, Nederlandse wetgeving doet moeilijk ;)

John_Otters wijzigde deze reactie 22-05-2019 18:36 (18%)

Hyundai Ioniq Executive electric (2018) FR

• daemonix
  • Registratie: januari 2005
  • Niet online
Nee, de Nederlandse wetgeving doet niet moeilijk. Dat is het smoesje van de dealers. Als dat wel het geval zou zijn dan zou Apple car ook niet mogen.

Hyundai Kona in bestelling, voorloper is Nissan Leaf, Hyundai Ioniq electric in bezit

• assje
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 18-06 16:26
daemonix schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 22:15:
Nee, de Nederlandse wetgeving doet niet moeilijk. Dat is het smoesje van de dealers. Als dat wel het geval zou zijn dan zou Apple car ook niet mogen.
Wat heeft een dealer daar nou weer mee te maken? 8)7

url="https://link.marktplaats.nl/m1393061238"]Te koop: Nissan Leaf Tekna €11.990,-[/url

• Tom Paris
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 01:07
daemonix schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 22:15:
Het gaat weldegelijk om de wetgeving, specifiek de interpretatie daarvan. De Nederlandse wet zegt dat je tijdens het rijden je smartphone niet mag bedienen. In eerdere rechtzaken is al geoordeeld dat het bedienen van een smartphone in een houder (dus niet in de hand) daarmee ook verboden is. Met Android Auto en Apple CarPlay bedien je je smartphone via het scherm in je auto. Apple interpreteert dit als indirect en dus niet per wet verboden, Google interpreteert dit als direct en dus wel per wet verboden.

Zo ontstaat een grijs gebied waar wetgeving achterloopt op de techniek.

Veuillez agréer, Madame, Monsieur, l'expression de mes sentiments distingués.

• daemonix
  • Niet online
Dat is een kul argument want daarmee zou een Tomtom ook niet mogen, die kan immers ook je telefoon bedienen. Daarnaast mag dan geen enkel navigatiesysteem. Dus nee, dat is niet de reden. Google heeft de reden nooit bekend gemaakt.

Dit is de interpretatie van de dealers die met dat verhaaltje aan komen zetten. Pure speculatie.

Hyundai Kona in bestelling, voorloper is Nissan Leaf, Hyundai Ioniq electric in bezit

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Marc O.
  • Registratie: november 2016
  • Laatst online: 21:23
Tom Paris schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 00:09:
In eerdere rechtzaken is al geoordeeld dat het bedienen van een smartphone in een houder (dus niet in de hand) daarmee ook verboden is.
Er is onlangs toch een uitspraak geweest dat het niét strafbaar is om een telefoon te bedienen wanneer deze in een vaste houder zit?

http://www.vomac-nl.com voor onze roadtrips naar de Noordkaap (2016) en Poolcirkel (2010) | Hyundai Ioniq Electric Premium

• N3D
Vandaag heb ik mijn Ioniq ingeleverd bij een schadeherstel bedrijf. Ik heb nu voor een paar dagen een Toyota CHR gekregen ik moet zeggen ik mis mijn auto nu al na 1 uur lang durende rit.

Voor de gene die zich afvraagt waarom mijn auto bij een schadeherstel staat. Afgelopen week is er een vrouwke die helaas op haar telefoon zat in de file achterop bij mij ingereden met een redelijke snelheid. Ik heb zelf 4 dagen enorm last gehad van mijn ribben en rug. De auto had de inpakt gelukkig goed opgevangen enigste schade was de achterbumper was wel helemaal kapot en een plastic onderplaat bij het achterste gedeelte.

• Tom Paris
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 01:07
daemonix schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 07:29:
Dat is een kul argument want daarmee zou een Tomtom ook niet mogen, die kan immers ook je telefoon bedienen. Daarnaast mag dan geen enkel navigatiesysteem. Dus nee, dat is niet de reden. Google heeft de reden nooit bekend gemaakt.

Dit is de interpretatie van de dealers die met dat verhaaltje aan komen zetten. Pure speculatie.
Navigatiesysteem is geen smartphone...

Veuillez agréer, Madame, Monsieur, l'expression de mes sentiments distingués.

• John_Otters
  • Laatst online: 20:50

Dealers hebben er niets mee te maken: Google zet Android Auto niet in de playstore voor ons. Iets met google en wetgeving dus. :P

Hyundai Ioniq Executive electric (2018) FR

• Heath
N3D schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 09:50:
Vandaag heb ik mijn Ioniq ingeleverd bij een schadeherstel bedrijf. Ik heb nu voor een paar dagen een Toyota CHR gekregen ik moet zeggen ik mis mijn auto nu al na 1 uur lang durende rit.

Voor de gene die zich afvraagt waarom mijn auto bij een schadeherstel staat. Afgelopen week is er een vrouwke die helaas op haar telefoon zat in de file achterop bij mij ingereden met een redelijke snelheid. Ik heb zelf 4 dagen enorm last gehad van mijn ribben en rug. De auto had de inpakt gelukkig goed opgevangen enigste schade was de achterbumper was wel helemaal kapot en een plastic onderplaat bij het achterste gedeelte.
Heavy, spoedig herstel toegewenst!

Is er al zicht op hoe lang je in die abominatie moet rijden? ;)
Marc O. schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 07:39:
[...]

Er is onlangs toch een uitspraak geweest dat het niét strafbaar is om een telefoon te bedienen wanneer deze in een vaste houder zit?
Nou ben ik niet zo goed met het jargon, maar dit klinkt als de rechtzaak waar je het over hebt:
https://www.rechtspraak.n...uto-is-niet-verboden.aspx

Dit NU.nl artikel is een stuk leesbaarder en lijkt uit dezelfde periode te komen, dus volgens mij klopt het wat je zegt:
https://www.nu.nl/interne...rijden-niet-verboden.html
......
De dealers bepalen niet of een bepaalde APK wel of niet zichtbaar mag zjin in de Google Play store. Het gaat hier om compleet verschillende bedrijven, ik begrijp jouw redenatie niet helemaal? Kun je die proberen toe te lichten? :)

Heath wijzigde deze reactie 23-05-2019 18:10 (44%)

• cacofant
Motorfret schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 14:16:
Heb je niets aan. Nog nooit gebruikt in 7 maanden. 600 euro tegoed is alleen maar tegoed voor start en transactiekosten. Maar dan ben ik nog duurder uit dan met de prijsvechters.

• daemonix
  • Niet online
De toelichting: dealers roepen dat Android auto niet beschikbaar is omdat het niet mag. Google heeft zich nooit uitgesproken over het hoe en waarom apps wel of niet in een geografisch gebied wordt vrijgegeven. Dealers baseren zich derhalve op lucht. Warme lucht.

Op mijn vraag waarom Apple carplay dan wel mag hebben ze dan ook geen antwoord. Wel het lulsmoesje dat Google het doet omdat je geen telefoon in de hand mag houden. Duh. Ik programmeer de meeste bestemmingen ofwel van te voren met keyboard ofwel met voice, net als je bij een Apple zou doen.

Waar leest @John_Otters dat Google Android Auto niet publiceert vanwege wetgeving?

@N3D Sterkte, en fijn dat je weer van je lichamelijke klachten af lijkt te komen. Balen, die telefoon gebruikers tijdens het rijden...

En voor de oplettende lezers: een navigatie systeem zoals Tomtom laat toe dat je dat gebruikt als systeem om je telefoon te bedienen, zowel handsfree als via keyboard op de Tomtom. Wat mocht er ook alweer niet?

@cacofant Wij hebben inmiddels een klacht bij onze dealer ingediend, het wordt erg misleidend gebracht en de dealer zegt dat hij deze regels niet kende (de 600 euro wordt alleen voor het starttarief gebruikt). Wordt vervolgd.

daemonix wijzigde deze reactie 23-05-2019 18:52 (10%)

• cacofant
@daemonix

Denk dat je daar toch niks mee bereikt.
Heb ik Arval ook onder de neus gewreven.
Toen ik hiernaar ging informeren toen ik de auto net had kwam de aap pas uit de mouw.

Het was alleen voor afkoop start tarief.
Dus heb je er niet echt wat aan met de prijsvechters..

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Supergrover767
John_Otters schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 18:34:
[...]

+1
Nog niet alle kabels in huis uitgeprobeerd, maar ik kan al wel zeggen dat de USB aansluiting niet goed is in mijn auto. Volgens mij heb ik het al eerder ergens geroepen in dit forum, maar probeer de kabel er niet volledig in te steken: ongeveer een mm over laten. Als je hem er helemaal in steekt, is het contact niet 100% en dan vliegt de connectie eruit bij elke hobbel.

[...]

Google doet niet moeilijk, Nederlandse wetgeving doet moeilijk ;)
Ow geen last van gehad tot nog toe dat connector niet OK was. Ik dacht het even gevonden te hebben omdat ik waarschuwingen kreeg over vol intern geheugen van m'n telefoon maar jammergenoeg heeft opschoning ook niet geholpen. Nog even originele kabeltje opduikelen binnenkort. (Ik gebruik nu prettig compact krulsnoertje die het precies redt tot 'telefoonbakje' in middenconsole. Wel ideaal geen kabelrotzooi in grote bak middenconsole. En kabeltje werkte ook prima.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Motorfret
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 22:12
cacofant schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 18:49:
[...]

Heb je niets aan. Nog nooit gebruikt in 7 maanden. 600 euro tegoed is alleen maar tegoed voor start en transactiekosten. Maar dan ben ik nog duurder uit dan met de prijsvechters.
heb 'm wel (sporadisch) gebruikt, maar de start en transactiekosten worden ook gewoon doorberekend.
vandaar ook mijn vraag.

gebruik voor snelladen de Maingau.
en voor de langzame publieke palen de TNM pas die ik dus bij de auto heb gekregen van Arval.
(wordt misschien 1x per maand gebruikt). vandaar tot op heden iig geen noodzaak gezien om een andere pas aan te vragen.

Motorfret wijzigde deze reactie 24-05-2019 11:47 (22%)

Lead, follow, or get the hell out of my way....!!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• cacofant
Volgens mij moeten die startkosten juist dus niet berekend worden. Ik zou even met Arval bellen..

• Gerard S 67
  • Registratie: juni 2017
  • Laatst online: 23:16
Hmm... m’n Ioniq wilde vanmiddag niet laden aan de thuislader, fout in elektrisch systeem o.i.d. Dus ik proberen bij de Fastned een paar kilometer verderop, maar helaas, dezelfde melding. Eind van de middag, dus garage niet meer open. Maandag een begrafenis die te ver weg is om heen en weer te rijden. Kortom: balen!
Gelukkig staat er op het werk door omstandigheden een Tesla S 100D van nog geen jaar oud stil te staan, die mag ik lenen van de CEO (en inmiddels dus al opgehaald :-) ).
Volgende week dus even naar de garage. Hopelijk niets ernstigs...

• BarryH
Die problemen had ik na een recall actie op de laadstekker aansluiting of daar in de buurt.

2880PV op OzOOO, 5640PV op WnWWW, vloerisolatie, zonnecombiboiler, HR++,dakisolatie, Elga L/W WP, Ioniq EV

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Heath
D2nny schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 13:18:
[...]
... Dan zal ik meteen die EV-Reel proberen. Hoop dat het praktisch is... thuis heb ik in elk geval een laadpaal met een vaste kabel en in principe hoef ik hem op kantoor niet te laden (is maar 17km naar huis, straks) dus zal de kabel niet heel vaak hoeven gebruiken...(?) ....
Ik heb deze accessoire ook besteld, ben heel benieuwd wat jouw bevindingen zijn? :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• D2nny
  • Registratie: juni 2018
  • Laatst online: 18-06 09:22
Heath schreef op maandag 27 mei 2019 @ 11:58:
[...]
Ik heb deze accessoire ook besteld, ben heel benieuwd wat jouw bevindingen zijn? :)
Ik heb hem nog niet zo vaak gebruikt, maar tot nu toe ben ik er wel blij mee; scheelt ruimte in de kofferbak (ok, je hebt nog steeds plek nodig) en het ziet er ook iets opgeruimder uit... hij is nu wel beschadigd (krassen), nadat ik hem vanmiddag iets te enthousiast uitrolde en hij uit m'n hand gleed... maar ik was vooral blij dat hij van de auto vandaan stuiterde.
Andere puntje waar vooral m'n vriendin zich aan irriteerd: als ik hem op rol, dan is het de bedoeling, dat je naar de auto toe rolt; dus de auto als laatst... dus ik loop dan via de deur, ivm de 10sec waarna de laadkabel weer op slot gaat... en al die tijd staat m'n vriendin te wachten, tot ze in kan stappen (en de baby achterin kan zetten). :+
Hier moet ik dus nog even iets handiger in worden, en misschien gewoon met de sleutel unlocken, als ik de kabel oprol.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• snaptnie
D2nny schreef op maandag 27 mei 2019 @ 14:49:
[...]
ivm de 10sec waarna de laadkabel weer op slot gaat...
stel het locken anders in met het knopje naast die voor het openen van de laadklep: YouTube: How to Use the Charging Connector Auto Lock Mode Button | 2019 Ioniq...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• cacofant
Waar kun je EVreel bestellen? Niet op hun site zie ik..

Acties:
  • 0Henk 'm!

• D2nny
cacofant schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 10:04:
Ik heb hem bij de Hyundai dealer besteld (bij de auto)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• N3D
cacofant schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 10:04:
Bij de meeste dealers die elektrische auto's verkopen kan je ze wel bestellen hoeft niet per se een hyundai dealer te zijn.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Him_
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 18-06 12:20
D2nny schreef op maandag 27 mei 2019 @ 14:49:
[...]

Andere puntje waar vooral m'n vriendin zich aan irriteerd: als ik hem op rol, dan is het de bedoeling, dat je naar de auto toe rolt; dus de auto als laatst... dus ik loop dan via de deur, ivm de 10sec waarna de laadkabel weer op slot gaat... en al die tijd staat m'n vriendin te wachten, tot ze in kan stappen (en de baby achterin kan zetten). :+
Hier moet ik dus nog even iets handiger in worden, en misschien gewoon met de sleutel unlocken, als ik de kabel oprol.
deur unlocken en even open en dicht doen dan blijft die van het slot.
Daarna de haspel uit de auto halen en de kabel oprollen.
Zit je vriendin ondertussen lekker warm in de auto :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• cacofant
en wat kost dat? De dealer moet er ook aan verdienen lijkt me.. dus waarom kan ik niet zelf bij EVreel bestellen?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Heath
cacofant schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 16:29:
en wat kost dat? De dealer moet er ook aan verdienen lijkt me.. dus waarom kan ik niet zelf bij EVreel bestellen?
De dealer waar mijn auto besteld is, rekende er €99 voor.

• cacofant
Hyundai dealer?

• Heath

• cacofant
Ok zal ik ook eens informeren

Acties:
  • 0Henk 'm!

• D2nny
Ik ben momenteel in contact met glasstinter, om de ramen rondom (ook voor) te laten tinten...
Mijn idee is (zeker aan de voorkant), om het zo licht mogelijk te houden, maar infrarood (warmte) te blokkeren, met nano-ceramic tint.

Ik kan de foto nu niet meer vinden, maar een project bij m'n vorige werkgever, was het ophangen van camera's rond een gebouw, die ook 's nachts goed zicht hadden... ik zag op een bepaald moment m'n collega voorbij komen, 's nachts... hij was goed zichtbaar, maar de auto erna was een Tesla Model S en die ramen waren 'wit' en je kon niet binnen kijken...
Na wat uitzoekwerk, kwam ik erachter dat de ramen van de auto volledig doorzichtig waren (stond op de parkeerplaats), maar dat er een infrarood-werende film op de ramen zit, die warmte blokkeerd, waardoor de airco minder nodig is... dat is ook waar ik dit voor wil doen.

Achter zal ik misschien wel een donkerder tint kiezen, maar dat is vooral omdat m'n zoontje (5 maanden) erg ongelukkig wordt als de zon op z'n koppie staat (met een hoop gebrul tot gevolg), maar ik wil (zeker omdat ik straks een volledig zwarte Ioniq heb, als hij bij de spuiter is geweest) ook geen zwarte pimp-mobiel hebben... moet niet een aso uiterlijk worden, maar wel chique... (hoop ik).

Heeft iemand anders hier ook ervaring met nano-ceramic coating?
De enige die ik (via google) kon vinden, in NL is glasstinter, dus misschien iemand anders ervaring met hun?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• N3D
D2nny schreef op vrijdag 31 mei 2019 @ 09:17:
Ik ben momenteel in contact met glasstinter, om de ramen rondom (ook voor) te laten tinten...
Mijn idee is (zeker aan de voorkant), om het zo licht mogelijk te houden, maar infrarood (warmte) te blokkeren, met nano-ceramic tint.

Ik kan de foto nu niet meer vinden, maar een project bij m'n vorige werkgever, was het ophangen van camera's rond een gebouw, die ook 's nachts goed zicht hadden... ik zag op een bepaald moment m'n collega voorbij komen, 's nachts... hij was goed zichtbaar, maar de auto erna was een Tesla Model S en die ramen waren 'wit' en je kon niet binnen kijken...
Na wat uitzoekwerk, kwam ik erachter dat de ramen van de auto volledig doorzichtig waren (stond op de parkeerplaats), maar dat er een infrarood-werende film op de ramen zit, die warmte blokkeerd, waardoor de airco minder nodig is... dat is ook waar ik dit voor wil doen.

Achter zal ik misschien wel een donkerder tint kiezen, maar dat is vooral omdat m'n zoontje (5 maanden) erg ongelukkig wordt als de zon op z'n koppie staat (met een hoop gebrul tot gevolg), maar ik wil (zeker omdat ik straks een volledig zwarte Ioniq heb, als hij bij de spuiter is geweest) ook geen zwarte pimp-mobiel hebben... moet niet een aso uiterlijk worden, maar wel chique... (hoop ik).

Heeft iemand anders hier ook ervaring met nano-ceramic coating?
De enige die ik (via google) kon vinden, in NL is glasstinter, dus misschien iemand anders ervaring met hun?
Er zijn er wel meer die dat doen Xwrap in Groningen doet het ook. Geen ervaring zelf mee. In Rotterdam JDcustoms kan je ook wezen ervoor.
Glasstinter is best een goede keuze. Een vriend van mij heeft een tijdje terug zijn auto daar laten tinten.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• D2nny
N3D schreef op vrijdag 31 mei 2019 @ 09:47:
[...]
Er zijn er wel meer die dat doen Xwrap in Groningen doet het ook. Geen ervaring zelf mee. In Rotterdam JDcustoms kan je ook wezen ervoor.
Glasstinter is best een goede keuze. Een vriend van mij heeft een tijdje terug zijn auto daar laten tinten.
JDCustoms zojuist ook een mail gestuurd, had daar niet aan gedacht, terwijl ik ze wel kende, omdat de auto's van m'n vorige directeur daar regelmatig stonden, om te worden gewrapped. 8)7

Enige dat ik niet verwachtte, was dat er foto's van 1 van die auto's stonden bij de Gyeon behandeling... had zelf verwacht, dat hij die auto's wel met Modesta zou laten coaten. (zou ik persoonlijk dan voor kiezen).

Gyeon twijfel ik zelf aan, maar dan vooral omdat ik het als consument kan kopen, dat kan bij Modesta niet. :-(

Acties:
  • +2Henk 'm!

• fewips
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 17-06 09:20

fewips

Huurautospecialist

Met @Spiller ben ik net in de Ioniq vertrokken uit Amsterdam richting Girona waar we maandag hopen aan te komen bij vrienden. Wil je op de hoogte blijven dan kun je onze trip volgen op www.twitter.com/electricfelix

Ga je mee in de elektrische Jaguar? http://electricfelix.com - FeWipS®

Acties:
  • +1Henk 'm!

• TwOkkie
  • Registratie: april 2006
  • Laatst online: 00:29
Gisteren hoorde ik een raar geluid vanuit mijn airco. Zoekend op 'Whoosh' en 'sissend geluid' in dit topic, kwam ik een aantal anderen tegen die iets gelijks hadden meegemaakt. Hoe is het daarmee afgelopen? Is het een geluidje dat er bij hoort?

Op dit Ioniq Forum omschrijft iemand het heel treffend als het Skype Logon geluidje. Daar leek het best veel op. Op 30 seconden in dit filmpje (niet van mij) is het ook goed te horen:

De antwoorden daar varieerden van 'dat is normaal' tot 'ik had te weinig koelvloeistof'. Mijn auto is nu net 3 weken oud. Is het normaal of moet ik toch even langs de dealer?

Dat laatste is nog wel een dingetje. Ze hebben me nu al boos gekregen. Maar alternatieven zijn er ook niet echt.

• Blokker_1999
Vraag me dan direct af hoe ze je boos hebben gekregen :+ . Het is tegenwoordig o zo moeilijk om nog een goede dealer te vinden die ook na het tekenen van de bestelbon vriendelijk blijft.

Wat me wel opvalt is dat nadat het geluid komt de airco stopt. En dan is de vraag natuurlijk: wat is oorzaak en wat is gevolg? Valt de airco/ventilatie stil door wat de oorzaak van dat geluid is of wordt dat geluid veroorzaakt door het stilvallen van de airco/ventilatie?

• evtje
Het is bij mij een paar keer in een jaar voorjaar en najaar dat geluid . Zoals ik het zie heeft het te maken met de omschakeling van de ac . Warmte/cooling of andersom. Moet er wel bij zeggen dat het al minder wordt .

evtje wijzigde deze reactie 01-06-2019 19:59 (5%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Spiller
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 18-06 16:23
Ik had dit ook laatst, klinkt als een compressortje en dan afblaasgeluid.

Ioniq EV

Acties:
  • 0Henk 'm!

• snaptnie
Spiller schreef op zondag 2 juni 2019 @ 00:52:
Ik had dit ook laatst, klinkt als een compressortje en dan afblaasgeluid.
Hier in 1,5 jaar nooit gehad.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• cacofant
Vanmorgen als test even Android Auto en google maps geprobeerd in mijn Ioniq.

1. Is het normaal dat je de gps van de telefoon moet aan hebben, gps van de auto kan niet gebruikt worden bij Android Auto?
2. Ik heb geen gesproken berichten, terwijl audio wel aan staat..

Komende zondag voor het eerst een langere reis maken (Parijs) en vond plannen van de route makkelijk in maps, dus wilde die navigatie gebruiken. Maar audio vind ik wel zo prettig.

Iemand een idee?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• daemonix
  • Niet online
Ja, het is volkomen logisch dat Android Auto gebruik maakt van de GPS van je telefoon, Android Auto draait immers op je telefoon. Android Auto zal geen toegang hebben tot de GPS van de auto, en waarom ook?

Gesproken berichten: werkt wel maar staan je diverse audio settings wel boven nul, en heb je niet-storen uitgeschakeld staan?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• D2nny
@cacofant
1. Zoals @daemonix al opmerkte, AA draait inderdaad op de telefoon.

2. Ik heb zelf altijd alle gesproken berichten uit staan, maar toen ik laatst m'n vriendin d'r telefoon aansloot (eerste keer op AA) stond dit geluid aan (we schrokken ons rot, want we verwachtten het niet).
Als je de route plant (ik ga even uit van Google Maps), dan staat links een balk met de route, als je deze uitklapt, zou een pijltje moeten staan), dan kun je naar de instellingen; hier hebben we deze geluiden uit gezet.

Ik zeg dit uit m'n hoofd, ben nu niet bij de auto... en Android Auto werkt wel zonder de auto, maar Google Maps ziet er bij mij dan heel anders uit dan in de auto, dus hopelijk kun je het hiermee vinden.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• N3D
TwOkkie schreef op zaterdag 1 juni 2019 @ 13:26:
Gisteren hoorde ik een raar geluid vanuit mijn airco. Zoekend op 'Whoosh' en 'sissend geluid' in dit topic, kwam ik een aantal anderen tegen die iets gelijks hadden meegemaakt. Hoe is het daarmee afgelopen? Is het een geluidje dat er bij hoort?

Op dit Ioniq Forum omschrijft iemand het heel treffend als het Skype Logon geluidje. Daar leek het best veel op. Op 30 seconden in dit filmpje (niet van mij) is het ook goed te horen:

[YouTube: Ioniq EV AC rumble & swiish sound]

De antwoorden daar varieerden van 'dat is normaal' tot 'ik had te weinig koelvloeistof'. Mijn auto is nu net 3 weken oud. Is het normaal of moet ik toch even langs de dealer?

Dat laatste is nog wel een dingetje. Ze hebben me nu al boos gekregen. Maar alternatieven zijn er ook niet echt.
Voor mij is het inmiddels volkomen normaal dat geluid. De eerste keer dacht ik ook van WTF maar is niks schadelijks hoor het bij mij nog altijd wel eens en mijn ioniq heeft al meer dan 100k+ gereden. De ioniq heeft ook een 4 of 5KW airo/verwarmings unit wat behoorlijk krachtig is voor in een auto.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Henry_tw
daemonix schreef op maandag 3 juni 2019 @ 08:29:
Ja, het is volkomen logisch dat Android Auto gebruik maakt van de GPS van je telefoon, Android Auto draait immers op je telefoon. Android Auto zal geen toegang hebben tot de GPS van de auto, en waarom ook?

Gesproken berichten: werkt wel maar staan je diverse audio settings wel boven nul, en heb je niet-storen uitgeschakeld staan?
en als het toch gescheiden systemen zijn waarom kan ik dan niet en de navigatie van de auto hebben draaien en Google Maps via Apple CarPlay, zodra ik Google Maps aanzet stopt de navigatie van de auto, heel vervelend en alleen op te lossen door je Apple Carplay uit te zetten. (vooral op lange ritten vind ik het fijn om de totale rit in de auto aan te hebben staan en ondertussen met Google Maps te kunnen spelen voor de beste route op dat moment)

Hyundai Ionic Orange

Acties:
  • 0Henk 'm!

• D2nny
Henry_tw schreef op maandag 3 juni 2019 @ 09:58:
[...]
en als het toch gescheiden systemen zijn waarom kan ik dan niet en de navigatie van de auto hebben draaien en Google Maps via Apple CarPlay, zodra ik Google Maps aanzet stopt de navigatie van de auto, heel vervelend en alleen op te lossen door je Apple Carplay uit te zetten. (vooral op lange ritten vind ik het fijn om de totale rit in de auto aan te hebben staan en ondertussen met Google Maps te kunnen spelen voor de beste route op dat moment)
Hoewel ik het volledig met je eens ben, probeerde ik hetzelfde ook op m'n eerste ritten, maar ik begrijp het wel:
Als ik Google Maps of Waze gebruik, om te rijden, dan kan het zijn dat deze een andere (snellere) route pakken, dan de navigatie in de auto...
Ik kan me voorstellen, dat ze dit hierom uitgezet hebben, als je 2 navigatie-systemen tegelijk wilt gebruiken.
Het is en blijft speculatie, maar dat is 'mijn' verklaring.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Blokker_1999
Klopt, verschillende systemen gebruiken verschillende algoritmes en data om je zo snel mogelijk op je bestemming te krijgen. Geen idee of de navi van de Ioniq rekening kan houden met verkeer langs de baan bijvoorbeeld. Iets waar Waze/Google wel degelijk naar kijken. Maar zelfs op rustige momenten kunnen er verschillen zitten. Afgelopen zaterdag nog gezien. Zowel de navigatie van de auto als Waze draaiden en geven me alle twee een verschillende afslag van de snelweg om te volgen op weg naar huis.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• joerivds
TwOkkie schreef op zaterdag 1 juni 2019 @ 13:26:

[YouTube: Ioniq EV AC rumble & swiish sound]

Ik heb dat geluid ook, maar dan zo'n beetje continue als de airco ingeschakeld is. Alsof je je banden aan het oppompen bent. De airco wordt ook niet echt koud... Ik ga er deze week even mee langs de dealer.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• evtje
cacofant schreef op maandag 3 juni 2019 @ 06:42:
Vanmorgen als test even Android Auto en google maps geprobeerd in mijn Ioniq.

1. Is het normaal dat je de gps van de telefoon moet aan hebben, gps van de auto kan niet gebruikt worden bij Android Auto?
2. Ik heb geen gesproken berichten, terwijl audio wel aan staat..

Komende zondag voor het eerst een langere reis maken (Parijs) en vond plannen van de route makkelijk in maps, dus wilde die navigatie gebruiken. Maar audio vind ik wel zo prettig.

Iemand een idee?
Als je Waze en Google maps op je telefoon heb kun je b.v maps openen en plannen op je telefoon dan usb stekker erin en gaat hij via Android auto op je auto scherm.
Of je steek de usb erin en op je
Android auto scherm kun je google maps of waze selecteren. Maar je kan ook je telefoon verbonden laten via usb en op je stuur de spraak knop indrukken en b.v zeggen waar je heen wil . Dan start automatische google maps. De laaste optie vindt ik makkelijk als je even de weg kwijt bent en even snel wat inspreken. Je kan ook je telefoon verbonden laten met usb en een app van Newmotion of fastned of ionity app en daar klikken welke lader je heen wil dan gaat dat ook via je auto scherm of Google of waze.

Maar je zult altijd je telefoon nodig hebben en dus ook gps van je telefoon om dit te doen .

Als je het niet via je telefoon wil doen kun je met de Hyundai navigatie ook een route plannen met meerdere stops maar daar moet je dan wel even de tijd voor nemen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• cacofant
Bedankt voor de tips iedereen. Ga het morgen nogmaals proberen. Wat ik al wel zag is dat Maps navigatie geen maximale toegestane snelheid aangeeft..

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TwOkkie
  • Registratie: april 2006
  • Laatst online: 00:29
Blokker_1999 schreef op zaterdag 1 juni 2019 @ 13:44:
Vraag me dan direct af hoe ze je boos hebben gekregen :+ .
Eigenlijk naar aanleiding van dit probleem met online services

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Maar goed: het probleem is dus opgelost. Ik heb nu Tomtom HD-traffic en alles op mijn navi! _/-\o_

Brengt mij op het antwoord op de vraag van @Blokker_1999 : Ja, de ingebouwde navigatie kan ook heel goed verkeersinfo weergeven. Tomtom HD-traffic goed om precies te zijn. Als je een hotspot voor hem hebt, anders valt ie terug op TMC en dat is niet zo heel erg goed. Wat wel jammer is, is dat ie alleen verkeer op de route weergeeft. Op een echte Tomtom zie je ook het verkeer buiten je route.

Ik snap ook de keuze wel dat er bij Android Auto maar 1 systeem tegelijk 'de navigator' is. Waarschijnlijk is het zelfs onderdeel van de API dat 1 app kan roepen dat hij nu navigeert en dat de anderen dan maar moeten stoppen om te voorkomen dat alles door elkaar gaat roepen. Tweakers zijn slim genoeg om maximaal 1 geluid te laten geven, maar de gemiddelde gebruiker zal dat zeer verwarrend vinden.

Ik vind het wel heel erg jammer dat Tomtom GO niet via Android Auto werkt. Ik vind die persoonlijk veel lekkerder werken en duidelijker weergeven dan Maps en Waze.

Wat me wel opvalt is dat nadat het geluid komt de airco stopt. En dan is de vraag natuurlijk: wat is oorzaak en wat is gevolg? Valt de airco/ventilatie stil door wat de oorzaak van dat geluid is of wordt dat geluid veroorzaakt door het stilvallen van de airco/ventilatie?
Ik zal er eens op letten of de ventilatie bij mij ook stil lijkt te vallen als het nog een keer voorkomt. Op de dashcam is dat niet echt goed te horen. Het trad een aantal keer op in de laatste 10 minuten van een dag waar ik in totaal 4,5 uur auto heb gereden. De airco was wel gaan verwarmen waar die de rest van de dag vooral aan het koelen was geweest.

Ik zal eens opletten of ik het vaker hoor. Blijkbaar horen meer mensen het, maar of er actie nodig is, is me nog niet duidelijk.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• evtje
cacofant schreef op maandag 3 juni 2019 @ 20:30:
Bedankt voor de tips iedereen. Ga het morgen nogmaals proberen. Wat ik al wel zag is dat Maps navigatie geen maximale toegestane snelheid aangeeft..
Hier nog een filmpje om een toer te plannen wel in het Duits maar is wel te volgen
YouTube: Routenplanung mit dem Ioniq Navi

Acties:
  • 0Henk 'm!

• JT
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 20:40

JT

VETAK y0

Wat doet de Ioniq met wifi behalve de laadstation database bijwerken en live verkeersinformatie ophalen?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Stefanovic45
Het weer in de buurt 😋 Verder niet echt nuttige dingen volgens mij. Het gaat lekker met het verbruik trouwens 10.9kWh/100km over 104 kilometer en ongeveer 75 gemiddeld 😊 halen jullie trouwens makkelijk minder dan 10 kWh/100km als je alleen in de stad rijdt? Ik nagenoeg nooit, en ik verdenk mijn all season banden ervan. Zeker op die lage snelheden speelt de rolweerstand een relatief grote rol.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• cacofant
jawel hoor, hier ook allseason banden, met deze temperaturen en stadsritje onder de 10, meestal 9,8.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Blokker_1999
@TwOkkie, dealers en importeurs hebben vaak geen eenvoudige relatie. Een klacht tegenover een dealer bij de importeur brengt de reputatie van die importeur naar beneden wat gevolgen kan hebben voor kortingen en leverbaarheid van moeilijk verkrijgbare wagens. De reactie van de dealer verbaasd mij dan ook niet. Daarnaast, als het rustig is bij de dealer en ze uren onder garantie kunnen aanrekenen bij de importeur is dat natuurlijk ook een win voor hen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• assje
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 18-06 16:26
Stefanovic45 schreef op maandag 3 juni 2019 @ 22:45:
Het weer in de buurt 😋 Verder niet echt nuttige dingen volgens mij. Het gaat lekker met het verbruik trouwens 10.9kWh/100km over 104 kilometer en ongeveer 75 gemiddeld 😊 halen jullie trouwens makkelijk minder dan 10 kWh/100km als je alleen in de stad rijdt? Ik nagenoeg nooit, en ik verdenk mijn all season banden ervan. Zeker op die lage snelheden speelt de rolweerstand een relatief grote rol.
Ik haal regelmatig <10kWh/100km op mijn woon-werk rit met CC op 100 of achter een vrachtwagen aankachelen, mijn record is 9,4kWh/100km op 64km, gemiddelde snelheid weet ik niet maar is wel 90% snelweg.

url="https://link.marktplaats.nl/m1393061238"]Te koop: Nissan Leaf Tekna €11.990,-[/url

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Marc O.
Ik kom niet zuiniger uit dan ca. 12.5kWh/100km, waarbij ik 90% snelweg rijd (vanwege drukte vaak niet harder dan 110km/u), 5% is 80km/u en 5% is stadsverkeer. Heb er de standaard Energy savers van Michelin op 2.8 bar onder liggen. Persoonlijk had ik verwacht dat ie zuiniger zou zijn.

Heb overigens wel het idee dat er ergens in de aandrijving iets stuk is. Kan ook een wiellager zijn, al klinken die in mijn ervaringen anders. Bij ca. 80km/u hoor en voel je een lichte resonantie, alsof je met een keihard afgeveerde 911 over heel grof asfalt rijdt. Wellicht een defect dat extra wrijving veroorzaakt, waaardoor het verbruik hoger is. Binnenkort maar eens mee naar de dealer.

Marc O. wijzigde deze reactie 04-06-2019 18:51 (6%)

http://www.vomac-nl.com voor onze roadtrips naar de Noordkaap (2016) en Poolcirkel (2010) | Hyundai Ioniq Electric Premium

Acties:
  • 0Henk 'm!

• D2nny
Marc O. schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 17:34:
Ik kom niet zuiniger uit dan ca. 12.5kWh/100km, waarbij ik 90% snelweg rijd (vanwege drukte vaak niet harder dan 1110km/u), 5% is 80km/u en 5% is stadsverkeer. Heb er de standaard Energy savers van Michelin op 2.8 bar onder liggen. Persoonlijk had ik verwacht dat ie zuiniger zou zijn.
Als je nog iets harder rijdt, dan kom je op mach 1... misschien iets rustiger rijden? O-)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• daemonix
  • Niet online
D2nny schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 17:47:
[...]

Als je nog iets harder rijdt, dan kom je op mach 1... misschien iets rustiger rijden? O-)
Wonderbaarlijk zuinig zelfs! Daar kan niemand tegenop... :P

Acties:
  • 0Henk 'm!

• AndRo555
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 00:48
Marc O. schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 17:34:
Ik kom niet zuiniger uit dan ca. 12.5kWh/100km, waarbij ik 90% snelweg rijd (vanwege drukte vaak niet harder dan 1110km/u), 5% is 80km/u en 5% is stadsverkeer. Heb er de standaard Energy savers van Michelin op 2.8 bar onder liggen. Persoonlijk had ik verwacht dat ie zuiniger zou zijn.

Heb overigens wel het idee dat er ergens in de aandrijving iets stuk is. Kan ook een wiellager zijn, al klinken die in mijn ervaringen anders. Bij ca. 80km/u hoor en voel je een lichte resonantie, alsof je met een keihard afgeveerde 911 over heel grof asfalt rijdt. Wellicht een defect dat extra wrijving veroorzaakt, waaardoor het verbruik hoger is. Binnenkort maar eens mee naar de dealer.
110km/u en 12.5kWh/100km is net geen 14kW continu. Dat zal erg dicht tegen de luchtweerstand liggen. Tenzij je je Ioniq door een kopieerapparaat op 50% haalt of je enkel nog zou gaan rijden op 5000m hoogte zal er niet veel meer af te krijgen zijn. ;)

Als ik dit geloof heb je die 14kW voor de luchtweerstand ook echt nodig bij 110km/u:
https://www.ioniqforum.co...power-vs-speed-chart.html

Acties:
  • 0Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Ik was al blij met 15kWh/100km ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Marc O.
Ah, sorry, iets te enthousiast getypt, zal het aanpassen 8)7 :*)

Het is overigens niet zo dat ik dat stuk snelweg continu 110-ish rijd. Eerder "max. 110", maar ook flinke stukken beduidend langzamer tot filerijdend. Ik blijf dus bij mijn indruk dat het verbruik iets aan de hoge kant is. Maar ik zal eens een paar dagen snelweg vermijden en binnendoor rijden om te kijken of ik dan wel in de buurt kom van die 10kWh/100km.

Marc O. wijzigde deze reactie 04-06-2019 19:00 (72%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• wfveennl
  • Registratie: augustus 2003
  • Laatst online: 18-06 10:47
VmarcV schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 15:26:
" Na 23.000 km had ik een licht kloppend/ratelend geluidje bij het remmen / regenereren. In de garage niks gevonden, maar om zeker te zijn terug binnen doen in april en dan gaan ze de " versnellingsbak" eruit halen om zeker niks over het hoofd te zien. Ben benieuwd. Heeft er hier al iemand hetzelfde geluidje / probleem gehad ?"

Wagen reeds 1 week binnen, nu blijkt dat de electromotor moet vervangen worden. Nog wachten op goedkeuring van Hyundai en dan op de motor, die van Italie moet komen. :|
Vandaag mijn Ioniq weggebract voor een "bonk" geluid tijdens het optrekken. De laatste paar weken kon je het ook voelen. Volgens de dealer moet de versnellingsbak worden vervangen. Nu eerst wachten op toestemming, dan bestellen en nog repareren. Bj.:2017; km 28.000+ Vertrouwen op een lange relatie: onder het nulpunt.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ColdRain
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 07:51
versnellingsbak?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• BarryH
Marc O. schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 18:51:
Ah, sorry, iets te enthousiast getypt, zal het aanpassen 8)7 :*)

Het is overigens niet zo dat ik dat stuk snelweg continu 110-ish rijd. Eerder "max. 110", maar ook flinke stukken beduidend langzamer tot filerijdend. Ik blijf dus bij mijn indruk dat het verbruik iets aan de hoge kant is. Maar ik zal eens een paar dagen snelweg vermijden en binnendoor rijden om te kijken of ik dan wel in de buurt kom van die 10kWh/100km.
ik zit op 6.3-6.5 km/kwh bij veel snelweg 125-135 km/u

Pagina: 1 ... 62 63 64 Laatste

OnePlus 7 Pro (8GB intern) Microsoft Xbox One S All-Digital Edition LG OLED C9 Google Pixel 3a XL FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 E3 2019

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True