Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• BarryH
  • Registratie: maart 2011
  • Laatst online: 22:25
100/6,3 = 16 in de winter, veel snelweg 126-133
zomer 100/6,8 =14.7, idem

2880PV op OzOOO, 5640PV op WnWWW, vloerisolatie, zonnecombiboiler, HR++,dakisolatie, Elga L/W WP, Ioniq EV

• snaptnie
  • Registratie: november 2006
  • Laatst online: 22:57
Een ritje veelal 100km/h weg naar Zeeland deze week totaal 200 km kwam op 12.1 kWh/100km
(gelukkig, want snelladers zijn er op die route niet en dit kan op 1 lading)

• cacofant
  • Registratie: juli 2014
  • Laatst online: 15:53
gabbel schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 10:38:
[...]

max 110 op snelweg op acc, ook veel binnendoor. Beetje combinatie van beiden.

Hoe hard rij je dan? En is het veel snelweg of binnendoor?

Hyundai Ioniq Premium Electric (2018)

• Standeman
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 20:31

Standeman

Moderator Witgoed

Prutser 1e klasse

Vandaag gaan mijn zomerbanden er weer op. Ik ben benieuwd hoeveel bereik ik terug krijg, ik gok op een km of 15.
snaptnie schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 10:52:
Een ritje veelal 100km/h weg naar Zeeland deze week totaal 200 km kwam op 12.1 kWh/100km
(gelukkig, want snelladers zijn er op die route niet en dit kan op 1 lading)
Aan de A58 staan toch 2 fastned stations?

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

• gabbel
  • Registratie: maart 2013
  • Laatst online: 21-05 12:47
115 km/h op cruise en 95% snelweg.

• snaptnie
Klopt, maar ik rijd doorgaans N59-N57

• jerh
  • Registratie: mei 2015
  • Laatst online: 22:34
Na 15000 km (start 1 september 2018) gemiddelde van 100/7.7 = 13 kWh/100km en dat is nu weer aan het oplopen. Afgelopen dagen tussen de 11 en 12 kWh/100km. Meeste ritten zijn 16 km 80 km weg/ 63 km snelweg 100 km samen 69 km.

• Sonicfreak
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 02-05 17:09
Ioniq EV krijgt een facelift en een grotere accu.

https://www.autoweek.nl/a...electric-komt-294-km-ver/

• zonoskar
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 21:44

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

De lampen zijn mooier geworden, maar de grille is een stuk minder mooi geworden. En verder niks over de motor, zal wel gewoon de 120 Pk blijven. Range van 200 naar 280 Km (uitgaand van 14kW/100Km).

zonoskar wijzigde deze reactie 02-05-2019 17:28 (19%)

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output.

• BarryH
Als de snellaadtijd klopt, 54 minuten tot 80%, ben je beter af met de huidige...

2880PV op OzOOO, 5640PV op WnWWW, vloerisolatie, zonnecombiboiler, HR++,dakisolatie, Elga L/W WP, Ioniq EV

• RaymondD
  • Laatst online: 22:52
Idd de grille die al lelijk was nog lelijker en ik hoop dat de genoemde snellaadtijd niet klopt...

• Stefanovic45
  • Registratie: juni 2008
  • Laatst online: 20:43
BarryH schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 17:42:
Als de snellaadtijd klopt, 54 minuten tot 80%, ben je beter af met de huidige...
Idd zat ik me ook net te bedenken. Maar ik vind het wel erg traag. Als je narekent laadt de nieuwe Ioniq gemiddels met nog geen 35kW :o

De huidige doet dat met gemiddeld 58kW, heel wat sneller. De oude Ioniq blijft daarmee sneller als je op doorreis bent, zelfs bij een 50kW lader haalt die nog merkbaar meer (45kW).

Hyundai Ioniq Electric 28 kWh / 5.4 kWp PV installatie

• BarryH
Lijkt sterk op de kona 39kWh

• cacofant
En helaas niet de laadaansluiting in de neus bij de facelift, maar nog steeds op die onhandige plek linksachter...

• Stefanovic45
Zal wel het zelfde type batterij zijn dus: https://ev-database.nl/au...ndai-Kona-Electric-39-kWh. Die haalt ook 35kW volgens ev database.

• cacofant
Volgens mij kan de 64kWh Kona laden met 80 kW toch?

• Stefanovic45
Klopt, maarja dat zit er niet in. Wellicht ze zijn er achter gekomen dat zo snel laden niet zo goed is, of de stabiliteit van de accupakketten met een nieuwere accu chemistry krijgen ze niet goed waardoor de laadsnelheid omlaag moet. Hier zal wel een 811 accu inzitten? De huidige heeft een 622 accu toch?

• evtje
  • Registratie: augustus 2017
  • Laatst online: 16:41
Of alles wordt krapper en zijn ze bang voor warmte dus dan maar minder snel laden.
Ps ook net vernomen piek laden 45 kw gemiddeld 33 kw.
Hier ga je niet blij van worden als je zie dat andere sneller en sneller worden.

Hyundai Ioniq Sep 2017. Daikin Emura 2 WP.

• BarryH
Mooi, dan hoef ik geen nieuwe

• Spiller
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 20-05 20:37
Nieuwe EV's gaan natuurlijk niet langzamer laden dan wat we nu al kunnen. Gaat alleen maar harder jongens, moet wel een foutje zijn.

Ioniq EV

• Philos31
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 22:16
Blauzahn over de niewe Ioniq: Hyundai hat den Ioniq getötet (Hyundai heeft de Ioniq vermoord)
YouTube: Hyundai IONIQ electric Facelift - Top oder Flop? Die Fakten!

Hij heeft wat meer info, 33kW laden 100Kw motor, 3000 euro duurder, dus toch wel een absolute domper.
Ik wilde graag een Ioniq toen Arval er mee stunte in de private lease, heb nu net een Leaf besteld in de hoop dat ik na 15 mnd (Consumentenbond) in de facelift Ioniq kon stappen, maar dat gaat hem dus niet worden.

Zo blijft echt alleen de Model 3 over als auto voor grotere afstanden

Nissan Leaf 40kWh, 3250Wp AEG PV2800, 3.5 kW Daikin Ururu Sarara, Domoticz on a Pi

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Khil
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 01:31
zonoskar schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 17:26:
De lampen zijn mooier geworden, maar de grille is een stuk minder mooi geworden. En verder niks over de motor, zal wel gewoon de 120 Pk blijven. Range van 200 naar 280 Km (uitgaand van 14kW/100Km).
De motor zou 10% krachtiger zijn geworden volgens transport evolved:

SCIENCE!!!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• cacofant
Zegt ze nou dat de huidige generatie Ioniq met 200 kW kan laden?!? Volgens mij is rond 70kW echt wel het maximum...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Philos31

Bronducument: https://www.hyundai.news/..._IONIQ_Technical_Data.pdf

Reken even mee, van 0-80 op een 100kWh fast carger = 54 minuten
=30,64 kWh in 54 minuten is 34kWh per uur snelladen.

Geen idee waarom. Dat is de helft van de oude.

Nissan Leaf 40kWh, 3250Wp AEG PV2800, 3.5 kW Daikin Ururu Sarara, Domoticz on a Pi

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Osxy
  • Registratie: januari 2005
  • Laatst online: 21:45

Osxy

Holy crap on a cracker

Philos31 schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 08:49:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Bronducument: https://www.hyundai.news/..._IONIQ_Technical_Data.pdf

Reken even mee, van 0-80 op een 100kWh fast carger = 54 minuten
=30,64 kWh in 54 minuten is 34kWh per uur snelladen.

Geen idee waarom. Dat is de helft van de oude.
Dat is vanaf 0, waarschijnlijk duurt het vrij lang voordat ie hogere stromen aankan/mag.

"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Philos31
Osxy schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 08:53:
[...]

Dat is vanaf 0, waarschijnlijk duurt het vrij lang voordat ie hogere stromen aankan/mag.
Neem van mij aan, als Hyundai dat in hun eigen persbericht noemt dat hij dan niet opeens sneller gaat laden.
Zelfde bij de kleine Kona, die doet gelijkwaardige snelheden. Heeft ook te maken met het voltage van de batterij en de manier waarop ze de batterij hebben ingedeeld.

De nieuwe Ioniq doet de helft van de oude qua snelladen.

Ik had gehoopt dat er qua snelladen ook juist een upgrade zou komen. De huidige Ioniq steekt iedere andere auto voorbij naar mijn mening.

Nu maakt het natuurlijk voor een hoop mensen ook helemaal niet uit, als je niet HOEFT te snelladen dan is dit een upgrade, maar voor mij was bij de huidige juist die balans tussen zuinig en snel laden lekker zodat je er ook grotere afstanden mee kunt doen. Nu is het (net als de Leaf) een prima auto voor woon werk verkeer.

Philos31 wijzigde deze reactie 03-05-2019 09:17 (19%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Stefanovic45
Spiller schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 23:24:
Nieuwe EV's gaan natuurlijk niet langzamer laden dan wat we nu al kunnen. Gaat alleen maar harder jongens, moet wel een foutje zijn.
Dat betwijfel ik. Waarom zou die sneller kunnen laden dan een Kona met een vergelijkbaar accupakket?

Het officiële pers bericht liegt er niet om. De nieuwe Ioniq laad in 54 minuten tot 80 procent. De oude deed dat in 23 minuten bij een 100kW lader.
Osxy schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 08:53:
[...]

Ik heb gisteren mijn Ioniq vanaf 3% geladen bij een 175kW lader. Ik kreeg direct 57/58kW. Na 21 minuten zat ik alweer op 78% dus de cijfers voor de huidige laadtijden die Huyndai op geeft voor de Ioniq ( in 23 minuten tot 80% ) is ook vanaf 0 tot 80%.

Ik denk dat @Philos31 het dus bij het rechte eind heeft. Alleen de helft van de oude is wel erg pessimistisch :P De oude Ioniq haalt gemiddeld zo'n 58kW als je dezelfde berekening er op los laat.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• BarryH
Vanuit perspectief Hyundai is er ook wel wat voor te zeggen. Klein deel van de (ver)kopers heeft dit in de smiezen

Acties:
  • 0Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 21:44

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Het accupakket is natuurlijk ook groter, dus bij dezelfde snelheid zou het laden van 0-80% al langer duren. Maar idd, nu gaat de Ioniq on-par met de eGolf en Leaf 2.0, een downgrade helaas. Maar blijkbaar krijgt ie toch de 139 Pk motor van de kleine Kona. Ook daarmee dus on-par met de eGolf (een kleine upgrade). Al met al ben ik toch niet ontevreden met mijn huidige Ioniq.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• daemonix
  • Niet online
Aan de andere kant: hoe vaak laad je bij een snellader als je een thuislader hebt? Wij hoogst zelden (in ieder geval met de Ioniq, de Leaf doet de grotere afstanden in afwachting van de Kona).

Hyundai Kona in bestelling, voorloper is Nissan Leaf, Hyundai Ioniq electric in bezit

Acties:
  • 0Henk 'm!

• BarryH
klopt. Het is vooral de wintersport

Acties:
  • 0Henk 'm!

• daemonix
  • Niet online
1x per jaar. Onze leasemaatschappij biedt aan om dan een ICE te huren van ze.

Hyundai Kona in bestelling, voorloper is Nissan Leaf, Hyundai Ioniq electric in bezit

Acties:
  • 0Henk 'm!

• N3D
  • Registratie: december 2016
  • Laatst online: 20-05 12:15
Standeman schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 11:12:
Vandaag gaan mijn zomerbanden er weer op. Ik ben benieuwd hoeveel bereik ik terug krijg, ik gok op een km of 15.

[...]

Klopt staan 2 nieuwe fastned stations bij Rucphen. Bij de Shell en BP tegen over elkaar.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Philos31
Stefanovic45 schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 09:36:
[...]

Dat betwijfel ik. Waarom zou die sneller kunnen laden dan een Kona met een vergelijkbaar accupakket?

Het officiële pers bericht liegt er niet om. De nieuwe Ioniq laad in 54 minuten tot 80 procent. De oude deed dat in 23 minuten bij een 100kW lader.

[...]

Ik heb gisteren mijn Ioniq vanaf 3% geladen bij een 175kW lader. Ik kreeg direct 57/58kW. Na 21 minuten zat ik alweer op 78% dus de cijfers voor de huidige laadtijden die Huyndai op geeft voor de Ioniq ( in 23 minuten tot 80% ) is ook vanaf 0 tot 80%.

Ik denk dat @Philos31 het dus bij het rechte eind heeft. Alleen de helft van de oude is wel erg pessimistisch :P De oude Ioniq haalt gemiddeld zo'n 58kW als je dezelfde berekening er op los laat.
Ik hoor dat bij de introductie van de Ioniq 1 Hyundai ook erg pessimistisch was over de laadsnelheid, het zou dus in de praktijk mee kunnen vallen. Laten we er het beste van hopen. Ik blijf de Ioniq een warm hart toe dragen... Echt verreweg de fijnste EV waar ik in heb gereden (Model 3 proefrit is pas morgen :P ) Maar zeker fijner dan de door mij bestelde Leaf...

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Stefanovic45
De WLTP range van de nieuwe ioniq doet trouwens wel vermoeden dat de nieuwe Ioniq nog efficienter is dan de oude. De oude heeft een WLTP van 204 kilometer terwijl de nieuwe 294 haalt. De oude zit daarmee op 13.7 kWh/100km, de nieuwe op 13 kWh/100km. De nieuwe Ioniq zal ook nog wat zwaarder zijn, dus ik had eerder andersom verwacht.

De voltage van de batterij is trouwens wel erg laag, dat kan de trage laadtijden ook verklaren. 319 volt, dat schiet niet op :'( Hier staan wel wat interessante comments: https://pushevs.com/2019/05/02/new-hyundai-ioniq-family/

Acties:
  • +2Henk 'm!

• TwOkkie
  • Registratie: april 2006
  • Laatst online: 00:33
De mijne staat bij de dealer te wachten op aflevering:

Volgende week vrijdag mag ik hem ophalen! ;-)

En nee, geen witte velgen. Ze zijn toch gewoon grijs. En het kleurtje is in het echt veel mooier dan ik had verwacht...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• joerivds
  • Registratie: maart 2019
  • Laatst online: 20-05 11:23
Gefeliciteerd! Wanneer is 'ie met de boot aangekomen? M.a.w. hoeveel tijd zit er tussen aankomst in R'dam en volgende week vrijdag?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TwOkkie
@joerivds Als ik de dealer mag geloven, is de boot 26-4 aangekomen. Vandaag bij de dealer. Dinsdag of woensdag op kenteken. Donderdag kan ik niet, dus vrijdag is ie voor mij. Dus twee weken van boot tot oprit. Mèn wat duurt wachten soms lang...

TwOkkie wijzigde deze reactie 03-05-2019 17:42 (23%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• joerivds
Ik ken het :) Die van mij vaart nu ergens bij Portugal, aankomst aanstaande maandag. Laatste loodjes... auto is besteld op 2 januari.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TwOkkie
Woa.. _/-\o_ Toen wist ik nog nieteens dat ik een Ioniq zou gaan kopen.

(Zit al wel een jaar te dubben, maar kwam er maar niet uit financieel gezien. Kopen of Private Lease. Tweedehands of nieuw. Kan ik niet sowieso beter mijn Prius oprijden. Dat soort dingen.)

Ik zou helemaal gek worden. Heb dus echt mazzel gehad...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Blokker_1999
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 20:37
Na het zien van de info omtrent de update van de Ioniq ben ik eigenlijk wel blij dat ik 1 van de laatste oude zal hebben. Die ziet er imho nog altijd beter uit (toch zeker de voorkant) en daarnaast is de hogere laadsnelheid voor mij interessanter dan de grotere batterij. Op langere ritten zal je met de "oude" versie sneller op je bestemming zijn als je voldoende snelladers kunt vinden.

No keyboard detected. Press F1 to continue.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• XfadeR
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 23:34
TwOkkie schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 18:03:
Woa.. _/-\o_ Toen wist ik nog nieteens dat ik een Ioniq zou gaan kopen.

(Zit al wel een jaar te dubben, maar kwam er maar niet uit financieel gezien. Kopen of Private Lease. Tweedehands of nieuw. Kan ik niet sowieso beter mijn Prius oprijden. Dat soort dingen.)

Ik zou helemaal gek worden. Heb dus echt mazzel gehad...
Wow, mooie kleur. Ik ben normaal helemaal niet zo van het rood maar deze is wel mooi! d:)b
Wat heb je nu uiteindelijk gedaan? Koop of Lease?

Acties:
  • +2Henk 'm!

• TwOkkie
Gefinancieerde Koop.
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Maar ik deed het niet voor de kosten. Ik deed het omdat ik EV wil rijden.

TwOkkie wijzigde deze reactie 04-05-2019 14:29 (2%)
Reden: mo-tags

Acties:
  • 0Henk 'm!

• assje
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 22:50
assje schreef op vrijdag 5 april 2019 @ 12:46:
Sinds ongeveer 2 jaar heb ik een Nissan Leaf, ter vervanging daarvan heb ik afgelopen maandag een Hyundai Ioniq uit 07-2017 uitvoering Style (comfort) in de kleur "Phoenix orange"met 53.000km op de klok geïmporteerd uit Duitsland.

Ik heb hem gekocht van een particulier die ver in zuid-Duitsland woont. Echter kwam het mooi uit aangezien hij op de terugweg van de Hannover Messe beurs voor mij de auto naar Venlo gebracht heeft. Daar naar de RDW geweest en ik heb voor hem zijn treinkaartje betaald.

Voor de auto heb ik €22.400 betaald inclusief 2e set velgen met winterbanden. Daarbij komt dan dus €100 RDW kosten, €100 treinkaartje en €40 voor set kentekenplaten, totaal €22.640,-

Ik denk een goede prijs maar is lastig inschatten aangezien particulier aanbod nauwelijks bestaat. Ben benieuwd hoe de 2e hands waarde zich gaat ontwikkelen en of ik er geen spijt van ga krijgen (hangt er natuurlijk ook vanaf hoe makkelijk ik van mijn Leaf af kom).
Ik zie nu aanbod (marge) en dan lijkt het verschil toch mee te vallen.

€22.850 voor Comfort 2016 en 66kkm. Is marge bij een garage dus particulier zou nog wat lager uit moeten komen.

Ben nog altijd blij met mijn aankoop maar verschil import lijkt alleen beschikbaarheid te zijn, prijsniveau is vergelijkbaar.

https://www.autoscout24.c...07-4ed6-af0a-33c39d7114e8

Te koop: Nissan Leaf Tekna €11.990,-

Acties:
  • 0Henk 'm!

• evtje
McTrex2 schreef op vrijdag 26 april 2019 @ 20:47:
Heeft iemand al de granny charger achter een verbruiksmeter gehad?

Ik krijg de volgende waarden:
stand L: ~636W
stand M: ~873W
stand H: ~1097W

Dit komt niet echt overeen met de amperages zoals in het boekje staan, toch? Ik zou bijna zeggen dat het 6/8/10 Ampere maal 110V is...maar dat lijkt me heel sterk.

De accu was 33% vol tijdens de metingen.

In mijn handleiding staan trouwens drie verschillende types, ik heb nog niet kunnen ontdekken welk type ik heb:
Type A: 8/10/12 Ampere
Type B: 6/8/10 Ampere
Type C: 6/7/8 Ampere

Wie kan hier meer duidelijkheid over geven?
Ik heb even de Voltcraft er even opgezet (op stopcontact) en 2 metingen gedaan . Tegelijkertijd de ev notify aan . (Batterij meting).

1)Voltcraft 2495W ev notify 2180 W. Verschil 315W.
2)Voltcraft 2504W ev notify 2220W Verschil 295
Bij de hoogste waarden 10.88 amp uit stopcontact en 9.65 amp in accu.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• evtje
Ik merk op dat de dag verlichting uit staat. Het is toch zo dat in automatische stand dat hoort te werken ? Het is me eerder niet opgevallen . Ik heb het zelfs bekeken in drive mode maar zie niets branden. Iemand een idee waar dit aan zou kunnen liggen?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ColdRain
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 20:26
@evtje Zeker dat de hendel nog op 'auto' staat? 1 positie verder naar onder is "DRL off" namelijk ...

Met je twee voeten stevig op de grond, kom je geen stap vooruit.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• evtje
ColdRain schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 18:25:
@evtje Zeker dat de hendel nog op 'auto' staat? 1 positie verder naar onder is "DRL off" namelijk ...
99 % zeker morgen er maar eens aan draaien. Of zal er een zekering eruit liggen. Als dat zo is moet er ergens op het dashboard een melding komen toch.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Jan Treur
  • Registratie: februari 2016
  • Laatst online: 20-05 06:02
Philos31 schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 09:03:
[...]
Ik had gehoopt dat er qua snelladen ook juist een upgrade zou komen. De huidige Ioniq steekt iedere andere auto voorbij naar mijn mening.

Nu maakt het natuurlijk voor een hoop mensen ook helemaal niet uit, als je niet HOEFT te snelladen dan is dit een upgrade, maar voor mij was bij de huidige juist die balans tussen zuinig en snel laden lekker zodat je er ook grotere afstanden mee kunt doen. Nu is het (net als de Leaf) een prima auto voor woon werk verkeer.
Dat laatste ("...niet HOEFT te snelladen...") geldt voor mij. Ik heb in de bijna 2.5 jaar dat ik hem heb nog nooit aan snelladen gedaan, en op 1 keer na altijd thuis geladen op 3.7 kW. Nu mijn zoon 18 is geworden en de auto ook vaak gebruikt, zou iets meer bereik niet slecht uit komen. Als hij in het najaar beschikbaar komt, ga ik zeker eens kijken en checken hoeveel ik bij moet leggen voor een upgrade.

All electric energieneutraal: 2013 8.6 kWp PV + 2013 14 kW Fujitsu warmtepomp + 2017 28 kWh Hyundai Ioniq Electric

Acties:
  • 0Henk 'm!

• cacofant
Niet hoeven snelladen? Hmmm alleen maar in de buurt gereden denk ik? Als ik naar Parijs ga moet ik echt wel 5x snelladen hoor

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Jan Treur
  • Registratie: februari 2016
  • Laatst online: 20-05 06:02
Niet dat soort afstanden inderdaad. In elk geval wel ca 100 km woon-werk per werkdag en af en toe een rit van ca 200 km.

All electric energieneutraal: 2013 8.6 kWp PV + 2013 14 kW Fujitsu warmtepomp + 2017 28 kWh Hyundai Ioniq Electric

• D2nny
  • Registratie: juni 2018
  • Laatst online: 19-05 22:30
Zojuist is de laadpaal geplaatst (TNM Home Advanced 2.0 van de leasemaatschappij), de laadpas laat nog heel even op zich wachten.
De kabels die naar de meterkast zijn getrokken, zijn 3x 25A, maar hij heeft hem 1x 25A afgemonteerd (anders moest hij de meterkast uitbreiden, was niet genoeg ruimte nu).
Als ik hem toch 3x 25A wil hebben, dan kan dit kostenloos (had ik wel aangevraagd), ze komen alleen nog terug, omdat ze vergeten waren om de kabel van de load-balancer te trekken, dus hij heeft het laadpunt ingesteld op 1x 16A tot hij de load balancer ertussen heeft.

Ik hoorde ook vandaag, dat de auto op kenteken is gezet en over 8 dagen mag ik hem in ontvangst nemen. De laadpas ligt al wel op kantoor (bij de leasemaatschappij), maar die komt 4 dagen voor de auto (normaal met de post, maar ik werk alleen op een andere verdieping, dus haal hem direct op.)

Nu ga ik weer verder met m'n vrije 'pappa'dag.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• joerivds
https://www.dropbox.com/s/fbsa13n7xrkxvsf/ioniq.jpg?dl=0

Hij staat bij de dealer! Nog 1,5 week wachten...

Acties:
  • +1Henk 'm!

• D2nny
Ziet er goed uit!
Bij welke dealer staat jouw auto? (mijn wagen staat in Nieuwegein, bij Cluistra)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• joerivds
Die van mij ook :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• D2nny
Ik dacht de omgeving al te herkennen... daarom vroeg ik het. ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Heath
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 20-05 17:16
D2nny schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 13:58:
[...]

Ziet er goed uit!
Bij welke dealer staat jouw auto? (mijn wagen staat in Nieuwegein, bij Cluistra)
Toevallig, daar gaat die van mij ook geleverd worden.. xD Staat gepland voor in juli, doet enorm pijn nu de Tesla Model 3 Standard Range Plus ineens beschikbaar is voor levering in juni. Wachten is zo moeilijk..

Intel i7 7700K @ 5 Ghz | Asus Strix GTX1080 Advanced Edition | Asus Strix Z270G Gaming | Corsair AX860 | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @ 3200MHz

Acties:
  • +3Henk 'm!

• TwOkkie
De mijne is geleverd! Vrijdag opgehaald met tellerstand 13. Nu al op 792. Wat een feest om mee te rijden!

Wel een vraagje: hoe zou het komen dat de LKA op sommige N-wegen wel een groen stuurtje aangeeft, maar toch weigert zelf in te grijpen, terwijl het op andere N-wegen wel werkt? Zou die bizarre hollandse binnenstebuiten belijning (dubbel doorgetrokken in het midden, inhalen door de berm) een probleem zijn? Hij ziet de strepen wel, want hij slaat wel alarm als je ze raakt, maar zelf bijsturen doet ie niet. Op andere wegen met conventionele belijning (doorgetrokken kantstreep) of op de snelweg op alle stroken, doorgetrokken of niet, werkt ie wel goed.

Nou ja, goed... halverwege de bocht besluiten dat het te hard gaat en dan als reactie maar weer rechtuit sturen vind ik niet bepaald failsafe. Maar goed, het is ook geen autosteer he. ;-)

Ander probleempje. Online services doet het niet. Zeer waarschijnlijk het probleem dat hier beschreven wordt: https://www.konaforums.co.uk/viewtopic.php?t=100:
[...]
I connect to wifi using either my phone or house broadband (used the house just to confirm it wasn't my phone having an issue) but get the following message when trying to connect to live services:

An error occurred during initialisation of the service. Please contact your dealer.
[...]
Dit klinkt mij als een hele plausibele verklaring:
Basically Tom Tom and Hyundai seem to have a deal where they provide premium services like live traffic updates, speed cameras, map updates, speed limits etc for a period of time, you can only access these live services if you connect to your phone's Wi-Fi from the car using your phone's mobile hotspot (tethering), from what I can make out if Hyundai don't register the vehicles software with Tom Tom properly then when you try to connect to them it will be rejected, this is all done via an SD card which is located under a panel at the back of the screen. So the problem these have been having seems to be that their cars SD card hasn't been registered properly & the connection to their services keeps getting rejected.
En de TS meldt dan ook al gauw:
Hi, all fixed. Like Neil said, Hyundai hadn’t set it up properly. Had to send them the ID code from the system, they sent it off to Hyundai technical and it started working the next morning. Thanks everyone - especially you Neil.
Auto logt prima in op mijn hotspot of mijn thuis-wifi, krijgt een IP en is ook zichtbaar in de Fritz!box. Lokale dealer heeft hier niet eerder van gehoord, dus ik heb ze deze thread gestuurd. Wordt Vervolgd.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Standeman
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 20:31

Standeman

Moderator Witgoed

Prutser 1e klasse

TwOkkie schreef op maandag 13 mei 2019 @ 09:31:
De mijne is geleverd! Vrijdag opgehaald met tellerstand 13. Nu al op 792. Wat een feest om mee te rijden!

Wel een vraagje: hoe zou het komen dat de LKA op sommige N-wegen wel een groen stuurtje aangeeft, maar toch weigert zelf in te grijpen, terwijl het op andere N-wegen wel werkt? Zou die bizarre hollandse binnenstebuiten belijning (dubbel doorgetrokken in het midden, inhalen door de berm) een probleem zijn? Hij ziet de strepen wel, want hij slaat wel alarm als je ze raakt, maar zelf bijsturen doet ie niet. Op andere wegen met conventionele belijning (doorgetrokken kantstreep) of op de snelweg op alle stroken, doorgetrokken of niet, werkt ie wel goed.

Nou ja, goed... halverwege de bocht besluiten dat het te hard gaat en dan als reactie maar weer rechtuit sturen vind ik niet bepaald failsafe. Maar goed, het is ook geen autosteer he. ;-)
...
LKA op bochtige N-wegen werkt slecht tot niet. Tenminste, ik heb er geen vertrouwen in dat het op tijd ingrijpt. Vaak houdt het asfalt ook direct op na de streep en is er weinig ruimte voor correctie.

Op de N279 rij van Helmond naar Den Bosch, werkt het prima want die is kaarsrecht. :)

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Marc O.
  • Registratie: november 2016
  • Laatst online: 17:53
Ik vind dat LKAS sowieso niet erg bruikbaar. Het werkt voor mijn gevoel het beste bij een snelheid van ca. 110km/u. Rijd je langzamer dan gaat ie pingpongen en rijd je sneller dan is ie te traag met reageren en zijn de correcties al snel veel te sterk.

http://www.vomac-nl.com voor onze roadtrips naar de Noordkaap (2016) en Poolcirkel (2010) | Hyundai Ioniq Electric Premium

Acties:
  • 0Henk 'm!

• pmiddeld
  • Registratie: januari 2017
  • Laatst online: 21-05 11:54
Ik weet niet of jullie klachten daaraan liggen, maar weten jullie dat de LKAS verschillende standen heeft?

@TwOkkie Bij mij kan het soms wel 5 minuten duren voordat-ie echt verbinding heeft met mijn telefoon hotspot. Dan geeft-ie een bericht dat de online gegevens worden bijgewerkt o.i.d.

Hyundai Ioniq Comfort 2017

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Henry_tw
  • Laatst online: 20-05 14:58
Marc O. schreef op maandag 13 mei 2019 @ 20:05:
Ik vind dat LKAS sowieso niet erg bruikbaar. Het werkt voor mijn gevoel het beste bij een snelheid van ca. 110km/u. Rijd je langzamer dan gaat ie pingpongen en rijd je sneller dan is ie te traag met reageren en zijn de correcties al snel veel te sterk.
jammer dat OpenPilot niet beschikbaar is voor de Ionic maar wellicht komt dat nog... :P

Hyundai Ionic Orange

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TwOkkie
pmiddeld schreef op maandag 13 mei 2019 @ 22:52:
Ik weet niet of jullie klachten daaraan liggen, maar weten jullie dat de LKAS verschillende standen heeft?
Ja, dat weet ik. Hij staat in de maximale stand. Werkt op zich best goed, maar ik verbaas me er over dat ie soms aan kan geven dat ie actief is, maar dan toch niet binnen de lijntjes weet te kleuren. Hij ziet de streep, begint te gillen als ik hem aanraak, maar bijsturen doet ie dan ineens niet. Gewoon rechtdoor in plaats van lichtjes bijsturen.
@TwOkkie Bij mij kan het soms wel 5 minuten duren voordat-ie echt verbinding heeft met mijn telefoon hotspot. Dan geeft-ie een bericht dat de online gegevens worden bijgewerkt o.i.d.
De Wifi-verbinding is goed. Ik zie ook iets van "ophalen gegevens" en dan vrij kort daarna:

Met deze melding in beeld kan ik wachten tot ik een ons weeg. Er gebeurt niks meer. Maar goed, de opdracht is duidelijk: "neem contact op met uw dealer". Heb ik gedaan. Nu maar hopen dat ze dit zo gauw mogelijk door escaleren naar iemand met een clou.

Misschien moet ik eens kijken of ik een tcpdump kan maken op een of andere manier om uit te sluiten dat ik beginnersfouten aan het maken ben?

TwOkkie wijzigde deze reactie 13-05-2019 23:45 (10%)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Tom Paris
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 21-05 13:13
TwOkkie schreef op maandag 13 mei 2019 @ 23:41:
Misschien moet ik eens kijken of ik een tcpdump kan maken op een of andere manier om uit te sluiten dat ik beginnersfouten aan het maken ben?
Als je met tcpdump aan de slag moet is het per definitie geen beginnersfout :+

Als je wel verbonden bent met wifi maar er komt geen data door komt er een foutmelding als "Dataverbinding niet beschikbaar" oid. Volgensmij heb je de oorzaak al in je vorige post achterhaald :)

Veuillez agréer, Madame, Monsieur, l'expression de mes sentiments distingués.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• D2nny
Henry_tw schreef op maandag 13 mei 2019 @ 23:02:
[...]

jammer dat OpenPilot niet beschikbaar is voor de Ionic maar wellicht komt dat nog... :P
Moet het uitproberen; er is in elk geval een Hyundai Fork op Github... alleen een NEO bouwen (heb al een OnePlus 3T, dus probeer het daar liever mee, dan dat ik een EON koop voor 500€)
Nu de auto nog... (nog een paar nachtjes slapen... vrijdag krijg ik hem...)

D2nny wijzigde deze reactie 14-05-2019 08:25 (7%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Marc O.
pmiddeld schreef op maandag 13 mei 2019 @ 22:52:
Yep, staat in de maximale stand.

http://www.vomac-nl.com voor onze roadtrips naar de Noordkaap (2016) en Poolcirkel (2010) | Hyundai Ioniq Electric Premium

• TwOkkie
Tom Paris schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 01:10:

Als je met tcpdump aan de slag moet is het per definitie geen beginnersfout :+
Ik kon het toch niet laten. Ik zie de auto twee verbindingen maken. De ene is een http-request met generate_204 erin naar clients1.google.com. Deze geeft - hoe kan het anders - een HTTP 204 terug.

De andere sessie is interessanter, maar helaas TLSv1.2, dus na de handshake kan ik niks meer lezen. Er wordt in ieder geval een HTTPS verbinding opgezet naar hyundai-kia-ams.services.tomtom.com, waarna er enige honderden bytes heen en weer gaan voordat de verbinding weer verbroken wordt.

Volgens mij is mijn infrastructuur wel in orde.

Ik heb trouwens ook geen TMC verkeersinformatie. Of is er weinig te melden deze week?

• Marc O.
Henry_tw schreef op maandag 13 mei 2019 @ 23:02:
[...]
Super interessant! Denk overigens wel dat je een probleem gaat hebben met je verzekering wanneer je onverhoopt bij een ongeval betrokken bent.

• D2nny
Marc O. schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 19:19:
[...]
Super interessant! Denk overigens wel dat je een probleem gaat hebben met je verzekering wanneer je onverhoopt bij een ongeval betrokken bent.
Ik vind het daarom ook goed/logisch, dat de app ook de bestuurder in de gaten houdt met de front camera van de 'telefoon'. Als je zoveel seconden niet op let, dan schakelt hij zich na een bepaalde tijd (en warnings) uit...
Laatst zag ik dit filmpje, van een NLer die het demonstreerde; die gaf aan, dat hij dat heeft uitgeschakeld... ik vind het persoonlijk dom, maar dat ben ik...

Zelf ben ik enorm fan van autorijden... doe niets liever, maar ik erger me kapot aan andere weggebruikers in de spits... en met name de figuren die niet naar de rechterbaan terug gaan... daarom denk ik echt wel, dat onze toekomst is, dat de auto's zelf gaan rijden... voor mijzelf jammer, maar voor mijn gemoedsrust beter...

Daarom wil ik ook een early adopter zijn en zsm een openpilot gaan testen..

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Evanescent
  • Niet online

Evanescent

Helemaal klaar voor de zomer!

D2nny schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 23:27:
[...] maar ik erger me kapot aan andere weggebruikers in de spits... en met name de figuren die niet naar de rechterbaan terug gaan... [...]
offtopic:
Holy fuck! Dan zal dit jou ook een lekkere cringe gegeven hebben! Zag je wat dat jochie zei op na 17:43 over de spitsstrook: Het is een doorgetrokken streep, dus daar mag ik niet inhalen. Dit is exact het probleem waarom dit soort spitsstroken niet werken! :D 8)7 Direct linkje (paar seconden te vroeg voor de context).

Ruimteverspilling

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Khayma
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 17:31
Evanescent schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 23:40:
[...]

offtopic:
Holy fuck! Dan zal dit jou ook een lekkere cringe gegeven hebben! Zag je wat dat jochie zei op na 17:43 over de spitsstrook: Het is een doorgetrokken streep, dus daar mag ik niet inhalen. Dit is exact het probleem waarom dit soort spitsstroken niet werken! :D 8)7 Direct linkje (paar seconden te vroeg voor de context).
Jezus, waar heeft die zijn rijbewijs gehaald? Dat een oud iemand dit zegt, daar heb ik nog begrip voor. Toen bestonden spitsstroken niet. Dit joch heeft zijn rijlessen gehad toen de spitsstrook al lang en breed geïmplementeerd was.

• D2nny
Evanescent schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 23:40:
[...]
offtopic:
Holy fuck! Dan zal dit jou ook een lekkere cringe gegeven hebben! Zag je wat dat jochie zei op na 17:43 over de spitsstrook: Het is een doorgetrokken streep, dus daar mag ik niet inhalen..
Niet echt... hij durfde niet naar links, (waar ik aan zou kunnen komen...) als hij nou links van de streep zat en niet nasr rechts zou durven... zat ik te vloeken en tieren :P

Acties:
  • +1Henk 'm!

• D2nny
Khayma schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 01:11:
[...]
Jezus, waar heeft die zijn rijbewijs gehaald? Dat een oud iemand dit zegt, daar heb ik nog begrip voor. Toen bestonden spitsstroken niet. Dit joch heeft zijn rijlessen gehad toen de spitsstrook al lang en breed geïmplementeerd was.
Zijn eigen reactie daarover (onder het filmpje op youtube:):
"Ik ben ook nog maar een beginnende rijder uit Friesland ;)"

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Evanescent
  • Niet online

Evanescent

Helemaal klaar voor de zomer!

D2nny schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 08:48:
[...]

Niet echt... hij durfde niet naar links, (waar ik aan zou kunnen komen...) als hij nou links van de streep zat en niet nasr rechts zou durven... zat ik te vloeken en tieren :P
offtopic:
Ja maar dat laatste is precies wat ik altijd zie gebeuren op de A50 en de A1... mensen blijven onnodig links van de doorgetrokken streep rijden :'(

Maar goed, dit terzijde want dat heeft echt niks met het onderwerp te maken O-)

Evanescent wijzigde deze reactie 16-05-2019 09:26 (8%)

Ruimteverspilling

• Khayma
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 17:31
D2nny schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 08:52:
[...]

Zijn eigen reactie daarover (onder het filmpje op youtube:):
"Ik ben ook nog maar een beginnende rijder uit Friesland ;)"
Dat maakt het nog erger want dan zou je zulke situaties nog recentelijk hebben geoefend bij je rijlessen. Maar goed, doet er niet toe.

• Maasluip
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 20-05 21:29

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Hoe wil je dat soort dingen in Friesland oefenen? Daar zijn geen spitsstroken.
Maar je hebt gelijk, je moet dit gewoon weten. In de theorie moet dit langs gekomen zijn en dit is vrij basis kennis.

Dat slof sigaretten met de pak melk - D/T-regels
Open Source landkaart

Acties:
  • +3Henk 'm!

• D2nny
D-Day!

De foto's zullen nog volgen, maar de Ioniq is zojuist afgeleverd, met 25km op de teller.
EV-Reel moesten ze naleveren, maar die was er voor de uitleg afgelopen was.
Ik moest weer terug meeting in, dus ik heb hem alleen nog in onze parkeergarage gezet, aan een laadpaal (moest de pas nog uitproberen, auto stond op 95% accu, dus was niet nodig, maar ik hoop dat de voorverwarming/koeling het doet, als ik in stap).
En toen ik terug naar kantoor liep, om het afleverdocument te tekenen, kwam ook een coolblue fietser voorbij, met m'n pakketje... autostoel-beschermer voor de achterbank... dan kan ik vanavond ook weer de isofix houder voor de maxi-cosi erin zetten, zonder bang te zijn, om de 'leren' bekleding te slopen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• cihuacoatl
  • Registratie: december 2002
  • Laatst online: 20-05 08:44
@D2nny Gefelicteerd!

Ik ben wel benieuwd of die EV-reel praktisch is of dat je niet elke keer de moeite gaat nemen de kabel er in te prutsen ipv in de achterbak leggen :)

2017 Ioniq Electric

Acties:
  • +1Henk 'm!

• D2nny
cihuacoatl schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 12:27:
@D2nny Gefelicteerd!

Ik ben wel benieuwd of die EV-reel praktisch is of dat je niet elke keer de moeite gaat nemen de kabel er in te prutsen ipv in de achterbak leggen :)
Dank je wel!
Ik ga hem straks uitproberen... ik heb het voor elkaar gekregen, om een keer vroeg uit bed te komen, dus ik was voor 7u op kantoor... dan mag ik ook voor 15u weer naar huis, met de nieuwe auto. Dan zal ik meteen die EV-Reel proberen. Hoop dat het praktisch is... thuis heb ik in elk geval een laadpaal met een vaste kabel en in principe hoef ik hem op kantoor niet te laden (is maar 17km naar huis, straks) dus zal de kabel niet heel vaak hoeven gebruiken...(?)
De langere ritten zal ik vanuit huis doen en dan via een Fastned als het nodig is.

Waar ik wel benieuwd naar ben: Ik ben 1 van de velen die komende zondag naar Zandvoort zal rijden... hoe zuinig is de accu, als je in de file staat, tussen Haarlem en Zandvoort?
Ik zag al, dat (normaal) bij een enkele reis, ik in Zandvoort moet komen met nog 60% accu (met 2 passagiers)... en ik heb zo'n vaag vermoeden, dat in Zandvoort geen laadpaal te vinden zal zijn, als ik arriveer. Heeft iemand ervaring met zulke files/verkeersinfarcten?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• N3D
;)
D2nny schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 13:18:
[...]

Dank je wel!
Ik ga hem straks uitproberen... ik heb het voor elkaar gekregen, om een keer vroeg uit bed te komen, dus ik was voor 7u op kantoor... dan mag ik ook voor 15u weer naar huis, met de nieuwe auto. Dan zal ik meteen die EV-Reel proberen. Hoop dat het praktisch is... thuis heb ik in elk geval een laadpaal met een vaste kabel en in principe hoef ik hem op kantoor niet te laden (is maar 17km naar huis, straks) dus zal de kabel niet heel vaak hoeven gebruiken...(?)
De langere ritten zal ik vanuit huis doen en dan via een Fastned als het nodig is.

Waar ik wel benieuwd naar ben: Ik ben 1 van de velen die komende zondag naar Zandvoort zal rijden... hoe zuinig is de accu, als je in de file staat, tussen Haarlem en Zandvoort?
Ik zag al, dat (normaal) bij een enkele reis, ik in Zandvoort moet komen met nog 60% accu (met 2 passagiers)... en ik heb zo'n vaag vermoeden, dat in Zandvoort geen laadpaal te vinden zal zijn, als ik arriveer. Heeft iemand ervaring met zulke files/verkeersinfarcten?
In Zandvoort heb je best veel publieke laadpalen. Als je naar het circuit wil gaan heb je een laadpaal op het volgende adres Tjerk Hiddestraat 110. Is maar 3 minuutjes lopen dan naar het circuit. Mocht je naar het strand willen gaan kan je het beste je auto neerzetten op de Burgermeester van Fenemaplein 77 of Dr. J.G. Mezgerstraat 26 zit je gelijk aan het strand bij alle 3 tevens. ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• D2nny
N3D schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 13:51:
;)
[...]
In Zandvoort heb je best veel publieke laadpalen. Als je naar het circuit wil gaan heb je een laadpaal op het volgende adres Tjerk Hiddestraat 110. Is maar 3 minuutjes lopen dan naar het circuit. Mocht je naar het strand willen gaan kan je het beste je auto neerzetten op de Burgermeester van Fenemaplein 77 of Dr. J.G. Mezgerstraat 26 zit je gelijk aan het strand bij beide. ;)
:P Wil je dat niet te hard roepen? Straks staan er meer Ioniqs op die plekken!
Als er een laadpaal vrij is, dan is het leuk, maar anders heb ik pech; zou het heen en terug moeten kunnen redden.
We gaan inderdaad naar het circuit (Jumbo racedagen).

Acties:
  • +1Henk 'm!

• daemonix
  • Niet online
Die laadpalen zijn gewoon vindbaar hoor. ;) Niets geheimzinnigs aan.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• D2nny
@daemonix Die op de Tjerk Hiddestraat, kon ik niet vinden in de plugsurfing en chargemap apps; (bij Newmotion uiteindelijk wel).
@N3D In elk geval dank je wel voor de tip!

Ik zal nog wel even moeten wennen aan de apps; misschien dat ik ze niet vind, omdat ik ergens een filter verkeerd heb staan... ben een EV-Noob, zeg maar. ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• N3D
D2nny schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 14:11:
@daemonix Die op de Tjerk Hiddestraat, kon ik niet vinden in de plugsurfing en chargemap apps; (bij Newmotion uiteindelijk wel).
@N3D In elk geval dank je wel voor de tip!

Ik zal nog wel even moeten wennen aan de apps; misschien dat ik ze niet vind, omdat ik ergens een filter verkeerd heb staan... ben een EV-Noob, zeg maar. ;)
Geen probleem meeste publieke laadpalen in steden en dorpen hebben 2 aansluitingen dus mocht er een ev aan het laden zijn meestal kan je de andere aansluiting ook gewoon gebruiken mits je parkeerplek hebt.

Download de app Smoov deze ziet bijna alle laadpalen plus als er eentje er niet op staat kan je die ook zelf toevoegen. :)

Heb inmiddels bijna alle apps getest en vind Smoov makkelijkste werken. Krijg je der van als je 100k km bijna per jaar met je ioniq rijdt xD

Acties:
  • 0Henk 'm!

• snaptnie
D2nny schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 13:18:
[...hoe zuinig is de accu, als je in de file staat, tussen Haarlem en Zandvoort?
Een EV is in de file zuiniger dan met 100 over de snelweg! Niet rijden is geen verbruik en langzaam verbruikt minder dan met hogere snelheid rijden.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Marc O.
D2nny schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 23:27:
[...]
Daarom wil ik ook een early adopter zijn en zsm een openpilot gaan testen..
Deel hier vooral je ervaringen!

• cacofant
Openpilot werkt toch (nog) niet op Hyundai?

Staat er niet bij op hun website

• Marc O.
Er schijnt een fork voor de Ioniq te zijn.

• cacofant
Waar?

Acties:
  • +3Henk 'm!

• RaymondD
Sinds gisteren de eigenaar van een blauwe premium van augustus 2018 met 38k km. :9~ _/-\o_

• Stefanovic45
Gefeliciteerd! Die is wel goed gebruikt de afgelopen 9 maanden. Netjes dealer onderhouden?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Spiller
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 20-05 20:37
Dealer onderhouden? Betekent dat dat alleen de dealer de ruitenwisservloeistof heeft bijgevuld?

Ioniq EV

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RaymondD
Klopt, helemaal dealer onderhouden, alle bonnen erbij, compleet en netjes. Dealer onderhouden vond ik wel belangrijk, niet voor het onderhoud maar wel voor behoud van garantie. In 9 maanden 38k is goed te verklaren als je 72km woon-werk hebt enkele reis.

Van een particulier gekocht dus geen winstmarge van garagebedrijf en het hele verhaal van de auto gehoord. De vorige eigenaar heeft een Tesla model 3 long range besteld. Auto voelt erg goed, ben er erg blij mee. Gratis laden op loopafstand van huis is ook een leuke bijkomstigheid.

RaymondD wijzigde deze reactie 19-05-2019 10:39 (42%)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Stefanovic45
Spiller schreef op zondag 19 mei 2019 @ 07:44:
Dealer onderhouden? Betekent dat dat alleen de dealer de ruitenwisservloeistof heeft bijgevuld?
Je hebt helemaal gelijk maar voor de garantie is dat wel een vereiste :(

De nieuwe Ioniq (38kWh) is opgenomen in abetterrouteplanner.com zag ik. Hij is uiteraard nog een alpha stage, maar de tragere laadsnelheden zijn al wel terug te zien als je een lange reis plant. Een willekeurige reis vanuit mijn woonplaats naar Como in italie:

- Ioniq 28kWh: 12:01, waarvan 2:18 uur laden. Totale reis 944km, 7 stops
- Ioniq 38kWh: 12:41, waarvan 3:10 uur laden. Totale reis 975km, 6 stops

Kortom, de oude Ioniq is gewoon sneller op bestemmen bij lange afstanden.

Totaal niet gekeken of het een optimaal reischema is, maar voor een eerste indruk lijkt het me prima.

Stefanovic45 wijzigde deze reactie 19-05-2019 11:37 (52%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RaymondD
Tja.... Het voordeel is wel dat alle dagen dat je grofweg meer dan 180km maar minder dan 260km rijdt niet onderweg hoeft te laden. Het hangt dus sterk van je gebruikspatroon af of de nieuwe Ioniq handiger is of niet.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 20-05 21:29

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Stefanovic45 schreef op zondag 19 mei 2019 @ 11:29:
[...]

- Ioniq 28kWh: 12:01, waarvan 2:18 uur laden. Totale reis 944km, 7 stops
- Ioniq 38kWh: 12:41, waarvan 3:10 uur laden. Totale reis 975km, 6 stops

Kortom, de oude Ioniq is gewoon sneller op bestemmen bij lange afstanden.

Totaal niet gekeken of het een optimaal reischema is, maar voor een eerste indruk lijkt het me prima.
Het lijkt me dat je met 38 kWh dezelfde route kunt rijden als met de 28 kWh, dus waarom 30 km verder? Dat scheelt ook al gauw 20 minuten.
Maar dan is het nog altijd langzamer en dat is wel een misser.

Dat slof sigaretten met de pak melk - D/T-regels
Open Source landkaart

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Stefanovic45
Dat zal wel efficiënter zijn qua laad stops ;) Ik heb hem niet in detail bekeken maar over het algemeen heeft abetterrouteplanner vaak al de meest optimale route.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• evtje
In Duitsland kwamen ze uit op z, n 5 minuten verschil per lading uit of zo daar gingen ze bij de zelfde hpc lader laden . De oude ioniq mocht 120 km/h en de nieuwe 140 km/h rijden dus de nieuwe was er eerder maar moet meer en langzamer laden. Dus het verschil was minimaal. Nu wachten tot hij er is voor een realtime test tussen de twee

Acties:
  • +1Henk 'm!

• BarryH
Lees het forum op abetterrouteplanner
De 38kWh versie is een copy van de 28kWh met de kona 39kWh laadcurve

Acties:
  • 0Henk 'm!

• D2nny
N3D schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 13:51:
;)
[...]
In Zandvoort heb je best veel publieke laadpalen. Als je naar het circuit wil gaan heb je een laadpaal op het volgende adres Tjerk Hiddestraat 110. Is maar 3 minuutjes lopen dan naar het circuit.
Nogmaals bedankt voor je tip!
Er stond 1 auto (een i3) te laden, dus kon hem erbij zetten...
Alleen even om een bord "alleen vergunningshouders" heen rijden en de verkeersregelaars ervan overtuigen, dat ik echt niet op het terrein van het circuit zou parkeren... wilden me niet doorlaten, 500m voor de bestemming, maar uiteindelijk geloofden ze me en kon ik hem de hele dag (4u51min) vlak bij de ingang zetten... mijn vader en broertje hebben meteen gezegd, dat ik voortaan de vaste chauffeur ben voor evenementen, nu ik een EV heb.

Langs de baan hebben we overigens een mooi plekje gevonden: mijn broertje kent een teambaas (hij heeft zelf voor ze gereden, bij de paasraces een paar jaar terug) en daar konden we bovenop de vrachtwagentrailer zitten... die trailer was de kleedkamer van de "Ladies GT Cup", dus lekker een bak koffie met o.a. Romy Monteiro en Do aan een tafeltje verder, in de team-tent kunnen drinken. O-)

Edit: Hierbij overigens de foto's die ik vrijdag, na de levering heb gemaakt, op m'n oprit:
https://imgur.com/p0zWMkD
https://imgur.com/oY60BHc

D2nny wijzigde deze reactie 19-05-2019 21:35 (6%)

Pagina: 1 ... 60 61 62 Laatste

OnePlus 7 Pro (8GB intern) Microsoft Xbox One S All-Digital Edition LG OLED C9 Google Pixel 3a XL FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Politiek en recht

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True