Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• daemonix
  • Registratie: januari 2005
  • Niet online
Mijne is een Leaf 2. Die heeft al last van warmte met dit weer en wilde eind van de dag al niet meer op vermogen laden, en dan hebben we het over 6 kW lader. Hij schakelde al terug naar 3 kW.

Hyundai Kona in bestelling, voorloper is Nissan Leaf, Hyundai Ioniq electric in bezit

• Henry_tw
  • Registratie: augustus 2017
  • Laatst online: 20-05 14:58
PapaTomster schreef op maandag 22 april 2019 @ 19:43:
[...]

Ik zie ze staan inderdaad. Ben benieuwd. Park is om 10.00 uur open en de planning is dat we er dan ook zijn.
Hoop dat het je gelukt is. Mij is het vorig jaar gelukt met een aparte E.on app (die ik niet meer terug kan vinden).

Hyundai Ionic Orange

• Maasluip
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 20-05 21:29

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Spiller schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 11:11:
GOM is niet lineair denk ik, als je accu leeg raakt en het voltage daalt heb je meer amps nodig om hetzelfde vermogen te leveren.
Dat betekent dat voltage niet lineair met reikwijdte is. Hoe de GOM tot zijn aanduiding komt weet je niet, het kan best zijn dat dat daar in zit.

Dat slof sigaretten met de pak melk - D/T-regels
Open Source landkaart

• N3D
  • Registratie: december 2016
  • Laatst online: 20-05 12:15
daemonix schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 11:13:
[...]

Mijne is een Leaf 2. Die heeft al last van warmte met dit weer en wilde eind van de dag al niet meer op vermogen laden, en dan hebben we het over 6 kW lader. Hij schakelde al terug naar 3 kW.
Heb ik ook een paar keer gehad met mijn ioniq. Afgelopen zaterdag geladen bij de nieuwe snelladers van fastned die 350kW moeten kunnen laden. Ik had al een behoorlijk lange rit opzitten en laatste stukje 10km+/- voluit gereden. Bij de 80% bleef de auto heel lang hangen met laden van 80% tot 83% deed ie 15 min over. Leuke van de Ioniq/kona is dat je kan zien hoeveel KW de motor gebruikt. Boven de 60KW kwam die niet volgas. Blijkbaar zijn de accu's dan zo warm dat de auto in een beveiliging springt maar je krijgt er geen melding of wat dan ook van.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• PapaTomster
  • Registratie: juni 2018
  • Laatst online: 08-05 18:55
Henry_tw schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 11:16:
[...]

Hoop dat het je gelukt is. Mij is het vorig jaar gelukt met een aparte E.on app (die ik niet meer terug kan vinden).
Eitje.
Met mijn Nederlandse laadpas, omdat die per Kwh rekent en niet met tijd.
Zonder moeite meteen opengegaan.
Nu genieten met de kids in Legoland!

• daemonix
  • Niet online
@N3D Bij snelladers is het de bedoeling dat je tot 80% laadt. Daarboven gaat het langzaam.

Ik had het echter niet over een snellader maar over een gewone lader!

Hyundai Kona in bestelling, voorloper is Nissan Leaf, Hyundai Ioniq electric in bezit

• Dunbar
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 22:21
Ik ben er wel achter gekomen dat als je bij Fastned moet laden, je er goed aan doet om een Fastned te kiezen zonder voorzieningen.

Mensen hebben er toch een handje van om terwijl de auto laad gezellig wat te gaan eten en daardoor onnodig lang de laadpalen bezet te houden. Ik kon de laatste open plek pakken maar in de 10 minuten die ik aan het laden was, kwamen er nog twee andere auto's aan die echt moesten gaan wachten.

Tomorrow is often the busiest day of the week

• Heath
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 20-05 17:16
XfadeR schreef op maandag 22 april 2019 @ 00:48:
....
En als ik de iron grey als kleur neem, heeft hij dan een zwarte grille of grijs? Iemand met foto's van de iron grey versie hier?
....
Hier ben ik trouwens ook heel benieuwd naar. Ik heb ook een bestelling lopen voor de Iron Grey, maar kan bijzonder weinig informatie vinden over al het kleurgerelateerde. Weet alleen dat er eerder in dit topic wel een mede-Tweaker is geweest die een foto van zijn Iron Grey uitvoering heeft gedeeld:

(Edit: eigenaar van dit prachtexemplaar is Stefanovic45 )

https://tweakers.net/ext/f/3HJ0wdezlf2pb5T3X7bB6dt2/full.jpg

De post zelf weet ik even niet meer te vinden. 8)7

Heath wijzigde deze reactie 25-04-2019 12:10 (7%)

Intel i7 7700K @ 5 Ghz | Asus Strix GTX1080 Advanced Edition | Asus Strix Z270G Gaming | Corsair AX860 | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @ 3200MHz

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Davidshadow13
  • Registratie: oktober 2006
  • Laatst online: 22:06
Heath schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 10:24:
[...]

Mooie aantallen. Wat voor rijgedrag is dat ongeveer geweest?
90% snelweg, 10% N-weg ongeveer. Maar wel allemaal randstad dus maximaal 106 km/h op de ACC.

HD4Life @ Full-HD

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Davidshadow13
Dunbar schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 11:43:
Ik ben er wel achter gekomen dat als je bij Fastned moet laden, je er goed aan doet om een Fastned te kiezen zonder voorzieningen.

Mensen hebben er toch een handje van om terwijl de auto laad gezellig wat te gaan eten en daardoor onnodig lang de laadpalen bezet te houden. Ik kon de laatste open plek pakken maar in de 10 minuten die ik aan het laden was, kwamen er nog twee andere auto's aan die echt moesten gaan wachten.
Mwa, als je echt vol wilt laden dan sta je toch vaak wel een halfuur. Dan is het wel fijn als je gewoon even naar de La Place kunt lopen of een bakkie kan halen bij de pomp. :P.

Overigens kun je bij CCS auto's de sessie gewoon eenzijdig stoppen aan de paal dus mocht iemand klaar zijn met laden kun je deze persoon gewoon afkoppelen en zelf aansluiten. Mits je jouw auto er bij gemanoeuvreerd krijgt natuurlijk. Vooral bij een i3 of Ioniq is dat nog wel eens een kunst.

HD4Life @ Full-HD

• daemonix
  • Niet online
Als je echt vol (dus meer dan 80%) wilt laden dan sta je er echt wel veel langer dan een half uur hoor. In principe laad ik niet meer dan nodig om thuis te komen, en dat is dus vaak niet eens nodig. Nederland is niet zo heel groot. ;)

• XfadeR
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 23:34
Heath schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 13:27:
[...]

Hier ben ik trouwens ook heel benieuwd naar. Ik heb ook een bestelling lopen voor de Iron Grey, maar kan bijzonder weinig informatie vinden over al het kleurgerelateerde. Weet alleen dat er eerder in dit topic wel een mede-Tweaker is geweest die een foto van zijn Iron Grey uitvoering heeft gedeeld:

Ik hoorde vandaag van de dealer dat het 2018 model standaard glansend zwarte grille heeft. Die grijze waren in het 2017 en eerdere modellen. 👍🏻

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Heath
XfadeR schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 16:41:
[...]

Ik hoorde vandaag van de dealer dat het 2018 model standaard glansend zwarte grille heeft. Die grijze waren in het 2017 en eerdere modellen. 👍🏻
Ah, dat verklaart ook waarom het BlackPack accessoire niet meer te verkrijgen is. Ik meen dat onderdeel van dat pakket ook een stukje donkerder getinte ruiten waren, ben benieuwd of dat nog steeds mogelijk is?

Intel i7 7700K @ 5 Ghz | Asus Strix GTX1080 Advanced Edition | Asus Strix Z270G Gaming | Corsair AX860 | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @ 3200MHz

Acties:
  • +1Henk 'm!

• daemonix
  • Niet online
Incorrect. De grijze wordt ook op het 2018 model geleverd als de hoofdkleur zwart is. We hebben die toevallig, en de dealer heeft uitgezocht hoe en wat. We hadden blackpack besteld.

De andere kleuren hebben een zwarte grille.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Nunzio
  • Registratie: september 2018
  • Laatst online: 19-05 23:23
XfadeR schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 16:41:
[...]

Dat is idd zo, ik heb ook 2018 model en een mooie zwarte grill ipv die lelijke voorzijde :-)

• pmiddeld
  • Registratie: januari 2017
  • Laatst online: 21-05 11:54
Dunbar schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 11:43:

Bij Fastned kun je het laden zonder kaart of app gewoon stoppen. De stekker komt dan vrij (tenminste bij de Ioniq). Alleen kan het dan wel lastig zijn om je eigen auto dichtbij genoeg te zetten....

Hyundai Ioniq Comfort 2017

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Spiller
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 20-05 20:37
Davidshadow13 schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 13:47:
[...]

Mwa, als je echt vol wilt laden dan sta je toch vaak wel een halfuur. Dan is het wel fijn als je gewoon even naar de La Place kunt lopen of een bakkie kan halen bij de pomp. :P.

Overigens kun je bij CCS auto's de sessie gewoon eenzijdig stoppen aan de paal dus mocht iemand klaar zijn met laden kun je deze persoon gewoon afkoppelen en zelf aansluiten. Mits je jouw auto er bij gemanoeuvreerd krijgt natuurlijk. Vooral bij een i3 of Ioniq is dat nog wel eens een kunst.
8)
Deze kerel was ook lekker uitgebreid romantisch dineren bij de Mac aan de andere kant van de snelweg. Gelukkig ontkoppelt hij bij 94%.

Ioniq EV

• Heath
Spiller schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 20:44:
[...]

[Afbeelding] 8)
Deze kerel was ook lekker uitgebreid romantisch dineren bij de Mac aan de andere kant van de snelweg. Gelukkig ontkoppelt hij bij 94%.
Geweldig! :9
Welke kleur is dit? Ziet er verdacht veel uit als een Iron Grey.

• zonoskar
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 21:44

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Lijkt mij gewoon zwart.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output.

• Spiller
Ja gewoon zwart.

Ioniq EV

• Steveedge
  • Registratie: augustus 2004
  • Laatst online: 15:11
N3D schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 11:21:
[...]

Heb ik ook een paar keer gehad met mijn ioniq. Afgelopen zaterdag geladen bij de nieuwe snelladers van fastned die 350kW moeten kunnen laden. Ik had al een behoorlijk lange rit opzitten en laatste stukje 10km+/- voluit gereden. Bij de 80% bleef de auto heel lang hangen met laden van 80% tot 83% deed ie 15 min over. Leuke van de Ioniq/kona is dat je kan zien hoeveel KW de motor gebruikt. Boven de 60KW kwam die niet volgas. Blijkbaar zijn de accu's dan zo warm dat de auto in een beveiliging springt maar je krijgt er geen melding of wat dan ook van.
Wat ik altijd begrepen heb is dat je bij een snellader tot 80% kan laden, daarna gaat ie een stuk langzamer. :)

• N3D
Steveedge schreef op woensdag 24 april 2019 @ 11:51:
[...]

Wat ik altijd begrepen heb is dat je bij een snellader tot 80% kan laden, daarna gaat ie een stuk langzamer. :)
Klopt maar normaal doet hij van 80% tot 94% 10min +/- maar van 80% tot 83% deed ie meer dan 15 minuten over omdat de accu's blijkbaar zo warm waren.
Want de auto leverde na het laden ook niet meer dan 60KW vermogen volgas.

• N3D
Spiller schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 20:44:
[...]

[Afbeelding] 8)
Doe ik ook gewoon hoor laad gemiddeld 2 tot 3 keer per dag op een snellader dus kom soms wel zulke mensen tegen die gerust weg blijven terwijl de auto volledig volgeladen is trek ik de stekker er ook uit.
Heb een paar keer gehad dat mensen nog boos werden erom ook.

• evtje
  • Laatst online: 16:41
Hier een laadcurve van 47.5 %tot 83.5%
Onderste drie lijnen temperatuur hoog laag en inlet.

http://i68.tinypic.com/b4uk2e.jpg

Hyundai Ioniq Sep 2017. Daikin Emura 2 WP.

• Stefanovic45
  • Registratie: juni 2008
  • Laatst online: 20:43
[...]

Dat is mijn auto :)

De voorkant is inderdaad zwart (gelukkig). Iron Grey comfort versie en is in oktober 2018 in Nederland gekomen.

Hyundai Ioniq Electric 28 kWh / 5.4 kWp PV installatie

• TwOkkie
  • Registratie: april 2006
  • Laatst online: 00:33
[...] kan bijzonder weinig informatie vinden over al het kleurgerelateerde. [...]
*hap*

Voor het kleurenarchief, dit is de kleur die ik besteld heb:

De naam is Burgundy Red. Of bourgondisch rood, wat dat ook moge betekenen. Met inderdaad standaard sinds 2018 de zwarte voorkant.

Bron van het plaatje, zolang het nog werkt: *klik*

TwOkkie wijzigde deze reactie 25-04-2019 00:25 (58%)
Reden: bron erbij

• RaymondD
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 22:52
TwOkkie schreef op donderdag 25 april 2019 @ 00:14:

[Afbeelding]

De naam is Burgundy Red. Of bourgondisch rood, wat dat ook moge betekenen. Met inderdaad standaard sinds 2018 de zwarte voorkant.
Ik snap niet waarom er ineens witte velgen bij de burgundy red geleverd worden. Heb al eerder een foto daarvan voorbij zien komen.

• TwOkkie
Ik weet ook niet of dat standaard is. Ik heb er in ieder geval niet om gevraagd, dus ik ga wel zien wat er op zit.

• Heath
Stefanovic45 schreef op woensdag 24 april 2019 @ 22:15:
[...]

Dat is mijn auto :)

De voorkant is inderdaad zwart (gelukkig). Iron Grey comfort versie en is in oktober 2018 in Nederland gekomen.
Prachtig, heb mijn originele bericht even geüpdatet met een linkje naar jou. :)

• XfadeR
Ik twijfel nog over de lader die ik zal nemen.
Ik heb momenteel thuis 1 fase 35A liggen, die nu over 3 groepen van 16A zijn afgezekerd voor het huis.
Daar laat ik dus nu een aparte groep bij zetten van 16A enkel voor de auto.

Als ik nu een lader koop kan ik bij laadpaal24 kiezen tussen een "mode 2 type 2" lader van 389,- of een "mode 3 type 2" lader van 549,-

Welke raden jullie aan? Heeft het echt zin om de mode 3 te nemen om de volle 16A te kunnen gebruiken? 8)7

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Een laadpaal op 16A is zonde van het geld IMHO. De granny charger laadt met 10 of 12A. Dat is vrijwel even snel en dat in een gewoon stopcontact (moet je er wel eentje in de buurt van je oprit hebben).

• EHA1337
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 22:17
Meningen verschillen hierover. 16A tegenover 12A scheelt wel 25%. Daarbij was het voor mij een doorslaggever dat ik niet een kabel onder mijn garagedeur wilde laten lopen.
En tussendoor laad hij net even ietsje sneller als met de Granny.

• XfadeR
zonoskar schreef op donderdag 25 april 2019 @ 17:45:
Een laadpaal op 16A is zonde van het geld IMHO. De granny charger laadt met 10 of 12A. Dat is vrijwel even snel en dat in een gewoon stopcontact (moet je er wel eentje in de buurt van je oprit hebben).
EHA1337 schreef op donderdag 25 april 2019 @ 17:54:
Meningen verschillen hierover. 16A tegenover 12A scheelt wel 25%. Daarbij was het voor mij een doorslaggever dat ik niet een kabel onder mijn garagedeur wilde laten lopen.
En tussendoor laad hij net even ietsje sneller als met de Granny.
Ja precies, zo dacht ik eigenlijk ook. Het scheelt net een paar uur. Want volgens mij haal je die 12A niet eens met granny lader, toch?
En aangezien ik maar 1x 35A heb liggen kan ik ook niet meer afzekeren want dan houdt ik te weinig over voor de rest van het huis.

• Spiller
Het valt of staat met hoeveel je rijdt. Moet je thuis laden of kan het ook op werk/elders? Als je thuis alleen bijlaadt of alleen in het weekend ga je het wel redden met de granny. Als je veel woon-werk kilometers maakt en overdag niet laadt dan zou ik voor een 16A paal gaan.
Granny is echt traag hoor, als je 's avonds leeg thuiskomt ga je 's ochtends niet vol weg.

Ioniq EV

• TwOkkie
@XfadeR kom even buurten in het laadpalen-topic waar ik ongeveer dezelfde dilemma's heb. Ongeveer vanaf hier..

• assje
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 22:50
Spiller schreef op donderdag 25 april 2019 @ 18:00:
Granny is echt traag hoor, als je 's avonds leeg thuiskomt ga je 's ochtends niet vol weg.
Ik heb op marktplaats een 2e granny gekocht met max 13A om op mijn werk te laten hangen (originele lader voor noodgevallen thuis).

Is in een werkdag gewoon vol dus nacht zou ook geen probleem moeten zijn (10 uur ongeveer.

Te koop: Nissan Leaf Tekna €11.990,-

• Spiller
Dan ben je niet leeg lijkt me want ik doe iets van 5% per uur met mijn granny op 'vol' vermogen en ik heb al vaker 20+ uur tot vol op het scherm zien staan.

Spiller wijzigde deze reactie 25-04-2019 22:15 (23%)

Ioniq EV

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Spiller schreef op donderdag 25 april 2019 @ 22:14:
Dan ben je niet leeg lijkt me want ik doe iets van 5% per uur met mijn granny op 'vol' vermogen en ik heb al vaker 20+ uur tot vol op het scherm zien staan.
Accu heeft een capaciteit van ca 29 kWh. Op 10A laadt je met 2.3kW, dus in 12.6 uur vol als je helemaal leeg bent (29/2.3). Je bent nooit helemaal leeg als het goed is. Ik weet niet wat er bij jou mis is als de auto 20 uur moet laden.

• cacofant
  • Registratie: juli 2014
  • Laatst online: 15:53

Hyundai Ioniq Premium Electric (2018)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• McTrex2
  • Registratie: april 2019
  • Laatst online: 16:12
Goedemorgen allemaal,

Wij zijn sinds gisterenavond de blije bezitters van een zwarte Premium Ioniq. Demo-auto van 1 jaar oud met 11000 km op de teller.

Helaas ondanks expliciet gevraagd te hebben niet met de meest recente software geleverd, dus daar ga ik nog even achteraan.

Toevallig gisteren ook de Maingau pas in de brievenbus. Vanochtend gelijk getest bij FastNed, maar helaas: Foutmelding: onbruikbare pas.

Is er nog iets dat ik moet doen? Ik heb de app, ben geregistreerd in de app met mijn IBAN...

Met vriendelijke groet,
McTrex2

5400Wp op SE5k, 40 heat pipes met 300L buffer, Hyundai Ioniq

• evtje
@McTrex2
Gefeliciteerd met je Ioniq.

Met de Maingau bij Fastned kan nog niet direct. Dat moet nog bij Fasted handmatig worden verwerkt. Dat kan nog wel weken inbeslag nemen. Wat wel moet werken na een paar dagen is bij Allego snelladers . Ook kun je tegenwoordig bij veel laadpalen terecht met de Maingau kijk maar even in de app op de Laadkaart waar dat gaat.
In mijn geval lukte het bij pitpoint paal.

• Dunbar
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 22:21
Hoe kun je erachter komen of je de laatste versie van de software hebt? Ik kan de geïnstalleerde versie uiteraard terugvinden in de auto, maar of dit nou ook de laatste versie is?

Tomorrow is often the busiest day of the week

• Spiller
evtje schreef op vrijdag 26 april 2019 @ 11:57:
@McTrex2
Gefeliciteerd met je Ioniq.

Met de Maingau bij Fastned kan nog niet direct. Dat moet nog bij Fasted handmatig worden verwerkt. Dat kan nog wel weken inbeslag nemen. Wat wel moet werken na een paar dagen is bij Allego snelladers . Ook kun je tegenwoordig bij veel laadpalen terecht met de Maingau kijk maar even in de app op de Laadkaart waar dat gaat.
In mijn geval lukte het bij pitpoint paal.
Mijn Maingau werkt niet meer Allego; althans bij elke paal die ik tot nu toe heb getest.

Ioniq EV

• McTrex2
@evtje,

Dank je wel. Moet ik nog iets doorgeven aan FastNed, of gaat dat vanzelf?

@Dunbar, even zoeken in dit topic op 'software', dan vind je berichten waar de laatste versie wordt genoemd.

• evtje
@McTrex2
Je hoeft niets te doen gaat vanzelf of thans dat horen ze te doen.
@Spiller
Morgen even testen testen bij een Allego? Akersloot of zo?

Acties:
  • +3Henk 'm!

• pmiddeld
Voor wie het kan gebruiken, hier weer een update van de KML-file van de CCS snellaadstations in NL. Kun je importeren in je "mijn POI's. Er zijn er flink wat bijgekomen de laatste maanden, vooral Fastned was druk bezig.

https://drive.google.com/...EbfLAUVJ/view?usp=sharing

Ik zal er wel een aantal gemist hebben, laat maar weten per PM.
En nee, het is helaas niet op afstand te sorteren :-(

• Moons
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 18:34
Zou iemand voor mij de diepte van de kofferbak van de Ioniq willen opmeten? Ik zoek iets met minstens 75 cm diepte... En ik ben ook benieuwd naar de breedte op het smalste gedeelte (niet de laadopening maar binnen de kofferbak).
Thanks alvast!

• silentsnake
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 17-05 08:37
TwOkkie schreef op donderdag 25 april 2019 @ 00:14:
[...]

*hap*

[Afbeelding]

Bron van het plaatje, zolang het nog werkt: *klik*
Leuk om nog een rode te zien, ik heb exact dezelfde uitvoering (en heb er 8 maanden op moeten wachten ...). Mazzel dat je deze al als occassion kan krijgen, zal niet heel vaak voorkomen! En ja ik kreeg ook standaard witte velgen, vond het in het begin een beetje gek maar went snel.

Veel plezier!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• TwOkkie
@silentsnake dank je wel, maar ik heb die occasion niet gekocht hoor. Dat was een voorbeeld. Als het goed is, is de boot vandaag aangekomen waar mijn exemplaar vanaf gaat rollen. Hoop dat het een beetje snel gaat...

Acties:
  • +2Henk 'm!

• BarryH
  • Registratie: maart 2011
  • Laatst online: 22:25
Moons schreef op vrijdag 26 april 2019 @ 17:19:
Zou iemand voor mij de diepte van de kofferbak van de Ioniq willen opmeten? Ik zoek iets met minstens 75 cm diepte... En ik ben ook benieuwd naar de breedte op het smalste gedeelte (niet de laadopening maar binnen de kofferbak).
Thanks alvast!
de kofferbak is:
90,5 cm diep op de bodem (achterkant kofferbak tot rugleuning)
80,5 cm diep op de hoogte van het afdekzeiltje (door helling rugleuning)
100 cm breed
45 cm hoog (tot aan afdekzeil), zonder afdekzeil en totaan raam komt er 5 tot 30 cm bij
als je de bodemplaat eruit haalt krijg je het nog gemiddeld ~5cm diepte bij

2880PV op OzOOO, 5640PV op WnWWW, vloerisolatie, zonnecombiboiler, HR++,dakisolatie, Elga L/W WP, Ioniq EV

• Moons
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 18:34
BarryH schreef op vrijdag 26 april 2019 @ 18:47:
[...]

de kofferbak is:
90,5 cm diep op de bodem (achterkant kofferbak tot rugleuning)
80,5 cm diep op de hoogte van het afdekzeiltje (door helling rugleuning)
100 cm breed
45 cm hoog (tot aan afdekzeil), zonder afdekzeil en totaan raam komt er 5 tot 30 cm bij
als je de bodemplaat eruit haalt krijg je het nog gemiddeld ~5cm diepte bij
Super, thanks!

• McTrex2
Heeft iemand al de granny charger achter een verbruiksmeter gehad?

Ik krijg de volgende waarden:
stand L: ~636W
stand M: ~873W
stand H: ~1097W

Dit komt niet echt overeen met de amperages zoals in het boekje staan, toch? Ik zou bijna zeggen dat het 6/8/10 Ampere maal 110V is...maar dat lijkt me heel sterk.

De accu was 33% vol tijdens de metingen.

In mijn handleiding staan trouwens drie verschillende types, ik heb nog niet kunnen ontdekken welk type ik heb:
Type A: 8/10/12 Ampere
Type B: 6/8/10 Ampere
Type C: 6/7/8 Ampere

Wie kan hier meer duidelijkheid over geven?

• assje
Geen verbruiksmeter maar op het werk ligt er een vrij lange kabel naar het stopcontact en heb ik gezien dat tijdens het laden de spanning tot onder de 200V valt (dat scheelt alvast behoorlijk ten opzichte van rekenen met 230V).

Op mijn lader staat "output 12A 230V" dus lijkt me duidelijk de 8/10/12 versie.

Ik gebruik enkel een (andere) 13A granny om te laden en laad normaal ongeveer 8%/uur en dat is in lijn met opgave (ca 2,3kW).

assje wijzigde deze reactie 26-04-2019 21:35 (31%)

• evtje
Dit is wat er in de batterij terecht komt met de Hyundai thuislader.

http://i65.tinypic.com/k2ya1h.jpg

• assje
Met laadverlies en spanningsval kan dat best in de buurt van 12A komen dus.

Lijkt me toch iets mis met de meting van @McTrex2

• McTrex2
Die output 12V staat inderdaad ook op mijn lader.

Morgen nog eens de tijd en laadstatus een tijdje bijhouden en een andere verbruiksmeter er tussen hangen.

M'n vrouw vroeg gisteren of dit het duurste speelgoed was dat ik ooit heb gekocht. JA!!! :))

Bedankt voor de info!

• evtje
Als ik Evnotify schermpje even omrekenen naar 230V dan is het 13.3 A.

Edit

Dat lijkt wel erg hoog of ik bereken het niet goed. :Z

evtje wijzigde deze reactie 26-04-2019 22:07 (32%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• assje
evtje schreef op vrijdag 26 april 2019 @ 21:57:
Als ik Evnotify schermpje even omrekenen naar 230V dan is het 13.3 A.
Huh? 2.155W/230V= 9,37A?

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

silentsnake schreef op vrijdag 26 april 2019 @ 17:35:
[...]

Leuk om nog een rode te zien
Heb ik gisteren 1 van beide gezien op de snelweg bij Eersel? Zo tegen 18:00

Mijn Granny trekt 2500Wh uit het stopcontact volgens mijn metertje. Bij 240V (het is hier eerder 240 dan 230) is dat 10.5A.

zonoskar wijzigde deze reactie 26-04-2019 22:36 (21%)

• daemonix
  • Niet online
Wij hebben blijkbaar de 12A versie gezien de meetwaardes die ik zie met Domoticz.

• D2nny
  • Laatst online: 19-05 22:30
Kleine update: Ik heb gister met de leasemaatschappij gesproken, over de grijze neus, die ik zwart wil hebben... ze geven akkoord om hem te laten spuiten (al zijn de kosten dan voor mijzelf)...
Hyundai gaf aan, dat dit 600€ zou gaan kosten, dan krijg ik de boel in pianolak-zwart.
Ik ben vervolgens bij een vriend van me langs gereden, die (professioneel) schadehersteller/autospuiter is en hij heeft aangegeven, de boel (incl. de stootstrips aan de zijkant) voor €250 te willen spuiten in carroseriekleur.
Ja, ik weet, dat het dan wel heel erg zwart wordt, maar dat is precies wat ik ook wil...

Dan toch nog een vraag, waar ik eerder nog helemaal niet aan gedacht heb:
De interieurverlichting: is de verlichting vanuit fabriek wit (led) of geel (halogeen)?
Ik weet, dat LED niet nodig is, voor de actieradius o.i.d., maar het enige dat ik wil is dat het helder wit is...

• daemonix
  • Niet online
In de premium is het LED (koud wit licht).

• pmiddeld
McTrex2 schreef op vrijdag 26 april 2019 @ 21:52:
Die output 12V staat inderdaad ook op mijn lader.

Morgen nog eens de tijd en laadstatus een tijdje bijhouden en een andere verbruiksmeter er tussen hangen.

M'n vrouw vroeg gisteren of dit het duurste speelgoed was dat ik ooit heb gekocht. JA!!! :))

Bedankt voor de info!
In de auto zelf onder het EV menu kun je ook nog de laadsnelheid variëren. Misschien staat-ie daar op "middel" of "laag" ?

• snaptnie
  • Registratie: november 2006
  • Laatst online: 22:57
Spiller schreef op donderdag 25 april 2019 @ 22:14:
Ik gebruik al anderhalf jaar zonder problemen de granny charger thuis zonder problemen, kom soms (te) leeg thuis (met ---- op de GOM) s ochtends altijd weer vol, laden 0-100% duurt max 12 uur. Zou je incidenteel echt laat thuis komen, dan is hij misschien niet 100% als je vroeg weg moet, maar dan kun je altijd nog bijladen als je die dag veel km's te gaan hebt. Ik heb een snellere laadpaal thuis nog geen moment gemist.

• snaptnie
Ja, ik weet, dat het dan wel heel erg zwart wordt, maar dat is precies wat ik ook wil...
In combinatie met zwarte velgen: https://photos.app.goo.gl/3USiQAViYE9M4Dsb6

• D2nny
Zoiets vind ik inderdaad mooi; ik hou wel de originele velgen, misschien dat ik die indertijd met plastidip zwart maak... heb ik ooit ook bij m'n MX5 gedaan, niet veel werk.
Ik zie dat hier de stootstrips aan de zijkant nog wel grijs zijn?
De leasemaatschappij heeft in elk geval wel aangevraagd, om alle belettering achterop te laten weghalen, bij de dealer... dus hopelijk is dat ook 'gewoon zwart' ;) (ik werd gebeld, of ik dat mooier zou vinden)

• snaptnie
De strips op de deuren heb ik inderdaad niet laten doen. Voor en achterkant bij lokaal schadebedrijf laten spuiten. Ik heb een zwarte set wielen met winterbanden, rijd nu weer op de originele velgen met zomerbanden, maar vind die zwarte wel een stuk mooier.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• McTrex2
pmiddeld schreef op zaterdag 27 april 2019 @ 22:32:
[...]

In de auto zelf onder het EV menu kun je ook nog de laadsnelheid variëren. Misschien staat-ie daar op "middel" of "laag" ?
Dat besefte ik me vanochtend ook, heb het note bene zelf donderdagavond zo ingesteld. Hij laad nu met 11 Ampere :)

PEBKAC |:( :F

• D2nny
snaptnie schreef op zondag 28 april 2019 @ 08:06:
De strips op de deuren heb ik inderdaad niet laten doen. Voor en achterkant bij lokaal schadebedrijf laten spuiten. Ik heb een zwarte set wielen met winterbanden, rijd nu weer op de originele velgen met zomerbanden, maar vind die zwarte wel een stuk mooier.
Ziet er erg goed uit; vind de wielen ook wel vet, zijn dat BBS velgen?
Heb je ook een foto van de voorkant van de auto?

• snaptnie
D2nny schreef op zondag 28 april 2019 @ 20:54:
[...]

Ziet er erg goed uit; vind de wielen ook wel vet, zijn dat BBS velgen?
Heb je ook een foto van de voorkant van de auto?
Voorkant: https://photos.app.goo.gl/rKfoPhFNZU9mFEez8
Velgen heb ik met tpms en winterbanden zonder problemen online besteld, zijn CMS C16 mat zwart

• Sr_Ogel
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 21-05 08:24

Sr_Ogel

Klop klop klop

Zijn er mensen die last hebben van een trillende spoiler?

Sinds een paar weken (na een ongeluk) hoor ik onder bepaalde omstandigheden een zacht tikkend/trillend geluid. Dacht dat het de kentekenplaat was maar het blijkt de "spoiler" te zijn. Nu hoor ik het ook als ik de achterklep dicht gooi dat deze trilt. Is dit normaal.

Bij de schadeherstel konden ze dit niet linken aan het kopstaartje van een paar weken terug..

• Xilantof
  • Registratie: augustus 2003
  • Laatst online: 20:00

Xilantof

ik ga lopen tot de zon komt

Dit weekend 1000 km gemaakt met de Ioniq door de Ardennen. Ging best goed, maar diep in België, tegen Frankrijk aan werd het goed zoeken/plannen. Al met al een prima ervaring, slechts één Allego lader gehad waarvan de CCS het niet deed.

Wetenschap is opgebouwd uit feiten, net als een huis is opgebouwd uit stenen, maar een berg feiten is net zo min wetenschap als een berg stenen een huis is.

• D2nny
Xilantof schreef op maandag 29 april 2019 @ 14:18:
Dit weekend 1000 km gemaakt met de Ioniq door de Ardennen. Ging best goed, maar diep in België, tegen Frankrijk aan werd het goed zoeken/plannen. Al met al een prima ervaring, slechts één Allego lader gehad waarvan de CCS het niet deed.
Ik was ook al aan het zoeken; heb nog wel geen EV, maar ik was benieuwd... Ik moest voor werk een paar dagen in Luxemburg op kantoor zijn. Hotel is in België (Arlon), maar het hotel had alleen Tesla Superchargers... geen faciliteiten voor andere merken dan Tesla...
Er is in Luxemburg op kantoor wel 1 laadpaal, maar daar staat de iPace van de lokale manager aan...
Toch bij de volgende keer plannen, hoe ik moet rijden (misschien wel via Duitsland?)
Volgens ABRP (A Better Route Planner) zou ik het enkele reis wel halen, alleen terug heb ik nog niet gekeken.

• Xilantof
  • Registratie: augustus 2003
  • Laatst online: 20:00

Xilantof

ik ga lopen tot de zon komt

D2nny schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 08:56:
[...]

Ik was ook al aan het zoeken; heb nog wel geen EV, maar ik was benieuwd... Ik moest voor werk een paar dagen in Luxemburg op kantoor zijn. Hotel is in België (Arlon), maar het hotel had alleen Tesla Superchargers... geen faciliteiten voor andere merken dan Tesla...
Er is in Luxemburg op kantoor wel 1 laadpaal, maar daar staat de iPace van de lokale manager aan...
Toch bij de volgende keer plannen, hoe ik moet rijden (misschien wel via Duitsland?)
Volgens ABRP (A Better Route Planner) zou ik het enkele reis wel halen, alleen terug heb ik nog niet gekeken.
Ik zou Luxemburg wel aandurven. Op de route erheen zijn genoeg snelladers (in België) en lokaal zijn er, zeker in Luxemburg (stad) wel wat punten te vinden.

Noot: ik zeg "genoeg" alsin, ze zijn er, maar eigenlijk nooit meer dan 1 CCS stekker. Dus soms moet je even wachten.
Maar Luxemburg, is zeker niet billenknijpen.

Wetenschap is opgebouwd uit feiten, net als een huis is opgebouwd uit stenen, maar een berg feiten is net zo min wetenschap als een berg stenen een huis is.

• daemonix
  • Niet online
Heeft iemand dan ervaring met Namen (Namur) in België? Zijn er in België wel snelladers, en dan met name in Wallonië?

• Henry_tw
  • Laatst online: 20-05 14:58
Sr_Ogel schreef op maandag 29 april 2019 @ 14:13:
Zijn er mensen die last hebben van een trillende spoiler?

Sinds een paar weken (na een ongeluk) hoor ik onder bepaalde omstandigheden een zacht tikkend/trillend geluid. Dacht dat het de kentekenplaat was maar het blijkt de "spoiler" te zijn. Nu hoor ik het ook als ik de achterklep dicht gooi dat deze trilt. Is dit normaal.

Bij de schadeherstel konden ze dit niet linken aan het kopstaartje van een paar weken terug..
Nee dit is niet normaal, die van mij zit in elk geval goed vast en trilt niet.

Hyundai Ionic Orange

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Davidshadow13
daemonix schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 10:51:
Heeft iemand dan ervaring met Namen (Namur) in België? Zijn er in België wel snelladers, en dan met name in Wallonië?
Ja voldoende en bijna allemaal van Allego dus werkt met de goedkope passen. Op de A15 naar Namen toe zit een Allego snellader bij de rustplaats en in Namen zelf is er ook één. Zie verder: http://ccs-map.eu/

HD4Life @ Full-HD

• daemonix
  • Niet online
Ah, top! Dank je.

• D2nny
ccs-map kende ik nog niet, thanks!
Wat ik verder zelf aan raad: https://abetterrouteplanner.com/

Kun je de Ioniq kiezen en dan berekend hij de optimale route.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Davidshadow13
D2nny schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 13:16:
"optimaal" zou ik even tussen haakjes zetten want hij houd geen rekening met HPC laders dus 175 kW i.p.v. 50 kW en ook niet met de beschikbaarheid van de palen, bijvoorbeedl Corri-Door in FR heeft nog wel eens storing. Ik zou ABRP alleen als startpunt gebruiken en dan zelf via ChargeMap de daadwerkelijke route met de hand bij elkaar harken.

HD4Life @ Full-HD

• D2nny
@Davidshadow13 Dat is een goeie tip... ik was al wel routes met ABRP aan het voorbereiden, om naar familie te gaan, en naar kantoren in het buitenland...

ik woon dan wel in het midden van het land... Culemborg, maar m'n familie woont in Den Helder en die van m'n vriendin wonen in Sneek.. enkele reis is dan dus prima, maar terug moeten we ook een keer.
De praktijk zal het moeten uitwijzen, maar ik maak me er niet zo druk om.

De werktrip naar München, die eraan komt, had m'n vader z'n mening al klaar: "dat ga je niet doen, met een electrische auto..?", maar ik heb zo'n idee, dat het allemaal wel mee valt... zal toch pauze moeten houden (nu doe ik dat vaak niet en dan ben ik kapot als ik op locatie kom).

• BarryH
  • Registratie: maart 2011
  • Laatst online: 22:25
abrp werkt vooral prettig omdat je onderweg kan zien of je SoC in het geplande tempo terugloopt of sneller/langzamer, en dan kan je eerder/later gaan snelladen of je tempo aanpassen

BarryH wijzigde deze reactie 30-04-2019 14:06 (6%)

2880PV op OzOOO, 5640PV op WnWWW, vloerisolatie, zonnecombiboiler, HR++,dakisolatie, Elga L/W WP, Ioniq EV

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Standeman
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 20:31

Standeman

Moderator Witgoed

Prutser 1e klasse

D2nny schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 13:16:
[...]

ccs-map kende ik nog niet, thanks!
Wat ik verder zelf aan raad: https://abetterrouteplanner.com/

Het enige jammer aan abetterrouteplanner dat hij soms met vrij exotische laders komt waardoor bij aankomst nog steeds niet kan laden omdat je niet de juiste pas hebt :/

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• cacofant
Je kunt toch aangeven welke laadpas/laadpaal providers je wilt dat abetterrouteplanner.com mee rekent?

Dit is ook wel een handige:

https://evpaths.app/

Acties:
  • 0Henk 'm!

• GAEvakYD
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 21:43
Ach ik verwacht dat komende jaren alle tooling een enorme vlucht gaat krijgen. Ook Google is in USA en UK al beschikbaar met oplaadpalen erin. Dat verwacht ik dit jaar nog wel naar de rest van de wereld.

Ik zie nog wel wat op tegen de reis richting zuid Frankrijk of Italië en die laadpas ellende. Ik heb nu meerdere laadpassen in huis maar ben huiverig dat ik straks met een auto vol met familie bij een aanbieder met exotische pas uitkom of een laadpaal die defect is. Voor de veiligheid gaan we al in twee dagen rijden zodat het twee keer 650km per dag is. Dat moet prima haalbaar zijn met de kids etc erbij.

Kia Niro EV (64 kWh), Alpha Innotec Brine warmtepomp (MSW2-6S), 18x295WP=5310 Wp met Growatt 4600 op Oost, 13x325WP=4225 Wp met Growatt 4200 op Zuid, 8x325WP=2600 Wp met Growatt 2500 op Zuid. Totaal 12135 Wp geïnstalleerd.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• D2nny
Ik zit vooral nog te wachten, tot Waze ook laadpalen heeft...
Tot dusverre maak ik me nog niet zo'n zorgen.

Onze eerste vakantie is deze maand nog, en dan 3 dagen nadat ik de auto heb... maar we blijven in NL.
Heb al opgezocht, dat het (enkele reis) ongeveer 55-60% accu kost, dus terug zou dan niet lukken.
Op het park (het Heijderbos) is welgeteld 1 laadpaal (kreeg ik te horen van een medewerker), dus ik denk dat ik bij de laatste fastned voor we de snelweg af gaan even moeten stoppen; dan is het nog 10min rijden.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• cihuacoatl
  • Registratie: december 2002
  • Laatst online: 20-05 08:44
Omdat het parkeerterrein vol was O-) en de kinderen het leuk vonden bij de McDonalds Hoorn (museum 20e eeuw) geladen van de week. Lekker voor de deur staan >:) ;) Ik had eigenlijk niks verwacht van dat uurtje maar blijkbaar was het een 22kW paal had ik toch een km of 50 bijgeladen op 1 fase. Kwam thuis met bijna dezelfde range waarmee ik vertrok.

Vanochtend op het werk maar niet laden dan, heeft zo weinig nut met nog bijna 2 x woon - werk op de GOM. Morgen dan maar...

Klacht: krijg de accu bijna niet leeg genoeg om te laden :+

2017 Ioniq Electric

Acties:
  • 0Henk 'm!

• D2nny
@cihuacoatl Ik weet, dat het geen nut heeft, om hem constant te laden, maar heeft het nadelen?
Woon-werk afstand is 17km voor mij, maar ik denk dat ik hem altijd aan de laadpaal zou hangen, al is het alleen maar voor het voorverwarmen (of -koelen) van het interieur?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• cihuacoatl
  • Registratie: december 2002
  • Laatst online: 20-05 08:44
@D2nny verwarmen en koelen is natuurlijk lekker (-:

Maar de auto (langere tijd) vol laten staan schijnt niet zo heel goed te zijn. Ik heb redelijk geplande ritten en zag meteen al dat het voor mij (41 km enkele reis woon-werk) niet nodig was om constant aan de paal te hangen.

Met 17km (enkele reis?) zou je echt lachend 5x heen en weer kunnen op 1 lading.

Omdat ik maar 3 dagen op kantoor werk laad ik hem op woensdag vol , donderdag heen en weer en dan vrijdag weer vol en daar doe ik dan het weekeinde e.d. mee om woensdag ook weer naar het werk te kunnen.

Ik heb hem nu een maand en alleen nog maar op het werk geladen... En 1x bij de Mac voor het parkeren :)

2017 Ioniq Electric

Acties:
  • 0Henk 'm!

• D2nny
cihuacoatl schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 12:59:
@D2nny
Met 17km (enkele reis?) zou je echt lachend 5x heen en weer kunnen op 1 lading.
17km is inderdaad enkele reis; en als ik omrij (via de A2/A27) dan is het 19km.
Maar ik rij bijna altijd binnendoor; vind ik een leukere route (deed ik voorheen ook, met de cabrio).

Ik heb ook begrepen, dat hij (aan de laadpaal) niet persé hoeft te laden; dat ik dit via een app van newmotion kon regelen? (we hebben NM op werk en de paal staat thuis ook al), dus dan kan ik hem ook een half uur voor vertrek aanzetten, zodat hij warm is.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Herjm
  • Registratie: maart 2019
  • Laatst online: 02-05 21:01
Bij landal warsberg in de Eifel hebben ze 2x 22kw laadpaal voor de receptie staan. We zijn bij Venlo de grens overgegaan en om de Eifel heen gereden. De Eifel heeft geen snellaadpalen. Overigens heb ik ook geen snelladers gevonden in Luxemburg.
De Duitsers zijn rare mensen. Op de A1 staat een laadpaal. Vervolgens zijn er 5 nieuwe laadpalen in aanbouw. Waarom 6 laadpalen bij elkaar? Ik zou denken dat een laadpaal om de 50 - 100km handiger is.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Stefanovic45
  • Registratie: juni 2008
  • Laatst online: 20:43
Gisteren heb ik voor het eerst de turtle mode ervaren in de Ioniq. Ik moest naar een klant waar ik niet kon laden, maar op de terugweg zat wel een snellader. Toen ik weg reed bij de klant had ik nog 70km range terwijl de lader nog 60 kilometer rijden was. Aangezien het goed weer was (weinig wind) durfde ik de gok wel te nemen om door te rijden. Met nog 2/3 km te gaan werd de turtle modus actief, toen had ik nog 5% volgens mij. Hij bleef de snelheid op de snelweg wel vasthouden ( was 100km/u stuk ) maar versnellen ho maar :p Even spannend, maar ik kwam met 3% aan bij de snellader en het bereik werd niet meer weer gegeven. Gelukkig was de 175kW snellader van FaststNed vrij en zat ik na 21 minuten alweer op 78% :)

Al met al 198 kilometer gereden op 1 lading voordat ik op 3% zat, terwijl ik alleen met snelweg (124/106 km/u op cruise) had. De gemiddele snelheid was iets van 95km/u, verbruikt zat rond de 13.5. Al met al een prima dagje dus.

Hyundai Ioniq Electric 28 kWh / 5.4 kWp PV installatie

• Maasluip
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 20-05 21:29

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Herjm schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 21:41:
Bij landal warsberg in de Eifel hebben ze 2x 22kw laadpaal voor de receptie staan. We zijn bij Venlo de grens overgegaan en om de Eifel heen gereden. De Eifel heeft geen snellaadpalen. Overigens heb ik ook geen snelladers gevonden in Luxemburg.
Chargemap geeft er een aantal aan, vooral in het zuiden. 22 kW vind je meer.

Dat slof sigaretten met de pak melk - D/T-regels
Open Source landkaart

• Herjm
  • Registratie: maart 2019
  • Laatst online: 02-05 21:01
Volgens mij zijn het allemaal chademo snelladers rondom luxemburg stad.

• gabbel
  • Registratie: maart 2013
  • Laatst online: 21-05 12:47
Wat is jullie gemiddelde snelheid op de snelweg. Ik zelf rij 75 heen en 75 waarvan 95% snelweg is. Ik zit nu op gemiddeld 15.2 kwh. Ik zelf heb hem altijd op 115 kmh op de cruise als ik op de snelweg zit (Gegarandeerd mede verkeer bumperklevers heel irritant). Maar als ik een beetje lees zo op het forum is mijn gemiddelde kwh vrij hoog. Ik start s'ochtends met 185 km actieradius.

• cacofant
Momenteel is mijn verbruik 12.8 kWh/100 km.

• gabbel
cacofant schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 08:32:
Momenteel is mijn verbruik 12.8 kWh/100 km.
Hoe hard rij je dan? En is het veel snelweg of binnendoor?

• snaptnie
Gemiddeld zit ik nu op 13.1 ik maak er bij normale ritten best een sport van om zuinig te rijden en rijd ook veel uit, in dergelijke woon - werk verkeer ritten (80km weg) zit ik rond 10.5-11.0 kWh/100km.
Maar bij langere snelweg ritten rijd ik wel flink door 135 km/h waar ik 130 mag, dat haalt het gemiddelde flink omhoog, afgelopen weekend zo'n 250 km gereden, dat gaat dan wel met 15.5 a 16 kWh/100km. Op de autoweg is rijsnelheid "alles" bepalend.

Was dit weekend overigens wel balen, kwam bij twee defecte allego snelladers uit (Sevenum la Place en de enige vrije (super)snellader bij AC eindhoven. En daar kan niet iedereen van het gezin even goed tegen :|

snaptnie wijzigde deze reactie 02-05-2019 10:46 (19%)

• gabbel
Ik zit 95% dagelijks op de snelweg en dan rij ik 115km/h op de cruise dus dan is de 15.2 niet zo gek dus. Om nog langzamer te rijden vind ik niet zo prettig voor het overige wegverkeer wat wel 120 a 130 rijd. Ook het gemiddelde aantal bumperklevers en geïrriteerde mensen gaat ook aardig omhoog als ik 115 of zachter ga rijden (Herken ik overigens ook van mezelf toen ik nog diesel reed)

• EHA1337
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 22:17
gabbel schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 08:18:
Wat is jullie gemiddelde snelheid op de snelweg. Ik zelf rij 75 heen en 75 waarvan 95% snelweg is. Ik zit nu op gemiddeld 15.2 kwh. Ik zelf heb hem altijd op 115 kmh op de cruise als ik op de snelweg zit (Gegarandeerd mede verkeer bumperklevers heel irritant). Maar als ik een beetje lees zo op het forum is mijn gemiddelde kwh vrij hoog. Ik start s'ochtends met 185 km actieradius.
Mijn verbruik ligt nu gemiddeld op op 14,5kwh/100km. Dit is voornamelijk snelwegen. Ik woon in het zuiden dus veelal is hier max 130. Ik probeer altijd tussen de 110 en 120 te rijden. Bij echte drukte rijd ik binnnen door naar en vanuit werk. Als ik dit stuk pak rijd ik gemiddeld onder de 10 kwh met wat warmer weer op een afstand van 35 km.

Zodra het rond de 20 graden is zal je het verbruik wel zien dalen. Daarnaast duurde het voor mij ook even voordat het verbruik van 16kwh (nieuw) naar 14,5kwh ging (nu 7200km).
Pagina: 1 ... 60 61 62 Laatste

OnePlus 7 Pro (8GB intern) Microsoft Xbox One S All-Digital Edition LG OLED C9 Google Pixel 3a XL FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Politiek en recht

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True