Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Stefanovic45
  • Registratie: juni 2008
  • Laatst online: 20:43
TwOkkie schreef op donderdag 11 april 2019 @ 20:59:
[...] Naast natuurlijk het enthousiasme van Bjørn Nyland over de efficiency van de Ioniq. Ik hou van efficency.
No car can beat Ioniq :) Efficiency king!

Dat is inderdaad voor mij ook de reden geweest om voor een Ioniq te gaan, ook omdat die voor een nieuwe EV in het C segment best wel betaalbaar is vanwege de beperkte accucapaciteit.

Hyundai Ioniq Electric 28 kWh / 5.4 kWp PV installatie

• VmarcV
  • Registratie: september 2017
  • Laatst online: 20:40
" Na 23.000 km had ik een licht kloppend/ratelend geluidje bij het remmen / regenereren. In de garage niks gevonden, maar om zeker te zijn terug binnen doen in april en dan gaan ze de " versnellingsbak" eruit halen om zeker niks over het hoofd te zien. Ben benieuwd. Heeft er hier al iemand hetzelfde geluidje / probleem gehad ?"

Wagen reeds 1 week binnen, nu blijkt dat de electromotor moet vervangen worden. Nog wachten op goedkeuring van Hyundai en dan op de motor, die van Italie moet komen. :|

• Blokker_1999
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 20:37
Stefanovic45 schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 14:39:
[...]

No car can beat Ioniq :) Efficiency king!

Dat is inderdaad voor mij ook de reden geweest om voor een Ioniq te gaan, ook omdat die voor een nieuwe EV in het C segment best wel betaalbaar is vanwege de beperkte accucapaciteit.
Psst, de Model 3 lukt het wel, maar dat zullen we in dit topic onder ons houden ;).

No keyboard detected. Press F1 to continue.

• uFx
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 21:53
VmarcV schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 15:26:
" Na 23.000 km had ik een licht kloppend/ratelend geluidje bij het remmen / regenereren. In de garage niks gevonden, maar om zeker te zijn terug binnen doen in april en dan gaan ze de " versnellingsbak" eruit halen om zeker niks over het hoofd te zien. Ben benieuwd. Heeft er hier al iemand hetzelfde geluidje / probleem gehad ?"

Wagen reeds 1 week binnen, nu blijkt dat de electromotor moet vervangen worden. Nog wachten op goedkeuring van Hyundai en dan op de motor, die van Italie moet komen. :|
Ik heb dit ook en volgens mijn dealer komt dit doordat bij de nieuwere Ioniqs het remsysteem uit 1 stuk bestaat. Omdat dit remsysteem vastgeschroefd zit aan de 'achter'-kant van het dashboard hoor je dit tikgeluid. Niets aan te doen en mee leren leven is tegen mij gezegd. Maar lang niet alle nieuwe Ioniqs hebben hier last van dus ik wil er toch nog wat mee doen... maar wat?

I'm gonna architect a world of pain all over your candy ass

• cacofant
  • Registratie: juli 2014
  • Laatst online: 15:53
Mijn Ioniq heeft dit absoluut (nog) niet. Bouwjaar sept 2018.

Hyundai Ioniq Premium Electric (2018)

• evtje
  • Registratie: augustus 2017
  • Laatst online: 16:41
Blokker_1999 schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 16:14:
[...]

Psst, de Model 3 lukt het wel, maar dat zullen we in dit topic onder ons houden ;).
Psst, er is in Europa nog geen rijdende Model 3 die dit lukt.

Zover ik heb begrepen kan alleen de rearwiel drive bij de ioniq in de buurt komen maar die worden toch niet meer gemaakt. :O

Hyundai Ioniq Sep 2017. Daikin Emura 2 WP.

• BarryH
  • Registratie: maart 2011
  • Laatst online: 22:25
Nee hoor, sinds deze week bestelbaar bij bezoek in de winkel, voor 53k de long range en in de webshop de Standard range, 48k

2880PV op OzOOO, 5640PV op WnWWW, vloerisolatie, zonnecombiboiler, HR++,dakisolatie, Elga L/W WP, Ioniq EV

• evtje
Nog even over de obd2 en Evnotify.
Ik heb de obd2 binnen van Ziocom (€11,99) en werkt met Evnotify . Gisteren geïnstalleerd dat mij ongeveer 10 minuten in beslag heeft genomen. Had iets sneller kunnen doen maar het opzoeken van het signaal lukte niet automatisch dus handmatig gedaan.
Evnotify is vrij simpel maar Goed zover ik dat zie. Ik heb ook nog Torque lite geprobeerd maar dat is niets gaat alleen maar over Ice . Die heb ik er meteen er weer afgedonderd . Wat ik ook leuk vind bij Evnotify dat je logs kunt maken zowel voor de rit en ook voor het laden . Erg interessant om te zien . Alleen wat mij opviel is dat de obd2 niet actief blijft . Ik zie in begin hen blauw en groen knipperen na soms een paar minuten valt dat weg. Ik zie dan ook niets meer ververst worden . Maar de logs blijkt daar mínder last van te hebben. In de instellingen van Evnotify kun je het een en het ander veranderen zoals beeldscherm actief houden dat ook gewoon werkt .
Maar niets over het Bluetooth signaal. Iemand hier die daar meer van weet ?
Ook een paar keer getest te snelladen en nu weet je pas hoe goed de Ioniq wel niet is. Batterij 12 graden accu 65% nog vol en gewoon direct 49 kW . Laden nog een 175 kW paal geprobeerd en ja hoor 70 kW . Dat is bij andere merken Ev's wel anders. Ik zie bij Björn dat de b.v leaf eest z'n 30 graden moet zijn voor (full speed ja).
Al met al tevreden na een dag over Evnotify in combinatie (goedkope dongle).

• evtje
BarryH schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 20:05:
Nee hoor, sinds deze week bestelbaar bij bezoek in de winkel, voor 53k de long range en in de webshop de Standard range, 48k
Ik zie alleen dual en front wielmotor . Maar alleen rear wordt niet meer gemaakt toch? En die was super efficient.

• BarryH
Ik zie standard range plus 47.800. een RWD model

2880PV op OzOOO, 5640PV op WnWWW, vloerisolatie, zonnecombiboiler, HR++,dakisolatie, Elga L/W WP, Ioniq EV

• SonataArctica
  • Registratie: mei 2008
  • Laatst online: 20:30
Marc O. schreef op donderdag 11 april 2019 @ 17:56:
Zijn er hier meer mensen waarbij Apple Carplay regelmatig uitvalt? Ik moet mijn iphone dan ontkoppelen (snoer eruit) het scherm activeren en daarna kan ik 'm pas weer succesvol aansluiten. Erg irritant, want gebeurt natuurlijk altijd als je rijdt (met kans op boete als je rijdend je telefoon pakt om bovenstaande handelingen te verrichten). 8)7
Ja, heb ik ook. Als het voorkomt is dat bij mij vaak aan het begin van de rit overigens, meestal heb ik er daarna geen last meer van. Bloedirritant inderdaad.

Gitarist van Veil Of Delusions: www.veilofdelusions.com

• VmarcV
  • Registratie: september 2017
  • Laatst online: 20:40
uFx schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 16:22:
[...]

Ik heb dit ook en volgens mijn dealer komt dit doordat bij de nieuwere Ioniqs het remsysteem uit 1 stuk bestaat. Omdat dit remsysteem vastgeschroefd zit aan de 'achter'-kant van het dashboard hoor je dit tikgeluid. Niets aan te doen en mee leren leven is tegen mij gezegd. Maar lang niet alle nieuwe Ioniqs hebben hier last van dus ik wil er toch nog wat mee doen... maar wat?
Tja dacht ook dat het iets met de remmen te maken had, maar nu gaan ze de electromotor vervangen.

• evtje
BarryH schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 21:14:
Ik zie standard range plus 47.800. een RWD model
Laat ik nou denken dat het een voorwielaandrijving was . Foutje en bedankt ha ha
Ps heb je al vergelijk videos waargenomen met deze en de ioniq?

• BarryH
Niet veel.
Lijkt me dat de model 3 vergelijkbaar groot is, met wat minder bagageruimte.
Wel veel sneller (en prijziger) en grotere range

• Stefanovic45
De prijzen van tweede hands Ioniqs zakken nog niet echt :) ( nu gunstig voor mij omdat ik een nieuwe heb :p )

Het is de populairste occasion in de EV markt, dat geeft wel aan dat die voorlopig wel zijn waarde vasthoud. Nieuwe betaalbare modellen hoeven we dit jaar niet meer te verwachten. De Peugot e-208 wordt pas leverbaar vanaf 2020 en ik verwacht de nieuwe Ioniq ook niet veel eerder. Zelfde geldt voor de Sono Sion.

https://www.businessinsider.nl/elektrische-occasions-prijs/

De gemiddele vraagprijs voor een occasion Ioniq ligt zelfs op bijna 33k 8)7

• Jan Treur
  • Registratie: februari 2016
  • Laatst online: 20-05 06:02
Blokker_1999 schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 16:14:
Waar zie je dat? Niet op de officiele EPA lijst hier:

https://www.fueleconomy.g...year2=2019&vtype=Electric

Hier is de Ioniq zo'n 5% efficienter dan de Model 3.

All electric energieneutraal: 2013 8.6 kWp PV + 2013 14 kW Fujitsu warmtepomp + 2017 28 kWh Hyundai Ioniq Electric

• D2nny
  • Registratie: juni 2018
  • Laatst online: 19-05 22:30
Net reed ik langs m'n ouders in Nieuwegein, toen dacht ik: toch even langs Cluistra... levering vd auto is 17-mei (datum waarop het leasecontract van m'n Auris af loopt), maar misschien is hij er...
En inderdaad; nog onder een hoop plastic, heb er even in gezeten... alleen vergeten om foto's te maken...
Nu is het alleen nog wachten op het kenteken, voor mij... m'n vriendin heeft haar Twingo ingeruild voor een Clio, die wordt op 10-mei verwacht bij de dealer... ik hoop stiekem, dat 'mijn' auto een nieuwer kenteken heeft...
Maar misschien ook leuk, als het 1 cijfer of karakter anders zal zijn... leuk naast elkaar, op de oprit...

• Blokker_1999
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 20:37
Jan Treur schreef op zaterdag 13 april 2019 @ 13:17:
[...]

Waar zie je dat? Niet op de officiele EPA lijst hier:

https://www.fueleconomy.g...year2=2019&vtype=Electric

Hier is de Ioniq zo'n 5% efficienter dan de Model 3.
De Model 3 SR zit op 134MPGe waardoor je een verwaarloosbaar verschil van 2MPGe overhoudt. Daarnaast als je naar de highway cijfers kijkt scoort de Model 3 SR 128 tegenover 122 voor de Ioniq. Die 2 zijn dus echt aan elkaar gewaagd in dagelijks gebruik.

No keyboard detected. Press F1 to continue.

• Jan Treur
De Ioniq is dus nog steeds zo'n 1.5 % efficienter dan de model 3 SR en zal dus voorlopig nog nr 1 op die EPA efficientielijst blijven, een positie die hij al vanaf eind 2016 heeft.

De efficientie van de Model 3 is wel een heel stuk beter dan van de Model S en de Model X, want die zijn tientallen procenten minder efficient. Tesla heeft dus wel een behoorlijke inhaalslag gemaakt wat betreft efficientie.

Ik vroeg naar de bron voor deze info over de Model 3. Kun je die geven?

All electric energieneutraal: 2013 8.6 kWp PV + 2013 14 kW Fujitsu warmtepomp + 2017 28 kWh Hyundai Ioniq Electric

• Stefanovic45
Dit zal zijn bron zijn:

YouTube: Model S/3, Bolt EV and Ioniq efficiency test

Hier wint de Model 3 RWD het net van de Ioniq, maarja dat is maar 1 test en de resultaten liggen zo dicht bij elkaar...

• TwOkkie
  • Registratie: april 2006
  • Laatst online: 00:33
D2nny schreef op zaterdag 13 april 2019 @ 15:41: m'n vriendin heeft haar Twingo ingeruild voor een Clio, die wordt op 10-mei verwacht bij de dealer... ik hoop stiekem, dat 'mijn' auto een nieuwer kenteken heeft...
Maar misschien ook leuk, als het 1 cijfer of karakter anders zal zijn... leuk naast elkaar, op de oprit...
Nog leuker was geweest als ze een Zoe had genomen. Samen aan de laadpaal.. ;)

• D2nny
TwOkkie schreef op zondag 14 april 2019 @ 11:19:
[...]

Nog leuker was geweest als ze een Zoe had genomen. Samen aan de laadpaal.. ;)
Was ook een overweging; 26e wordt de laadpaal geplaatst, heb (voor de zekerheid en toekomst) gevraagd, of ze bij het graven 2x kabels te leggen, voor een toekomstige 2e paal. Maar de Zoë was ook bijna 2x zo duur in de private lease, als de Clio)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Jan Treur
Stefanovic45 schreef op zondag 14 april 2019 @ 08:16:
Dit zal zijn bron zijn:

YouTube: Model S/3, Bolt EV and Ioniq efficiency test

Hier wint de Model 3 RWD het net van de Ioniq, maarja dat is maar 1 test en de resultaten liggen zo dicht bij elkaar...
Dit lijkt me niet de officiele standaard EPA test. Elke random test geeft een andere uitkomst, dus daar heb je niet zoveel aan voor een precieze vergelijking.

In dit geval is het alle goede bedoelingen ten spijt al helemaal met een korreltje zout te nemen. De nickname van deze Bjorn is Teslabjorn en hij rijdt een gratis* door Tesla ter beschikking gestelde Tesla.

*Als tegenprestatie voor PR activiteiten die hij doet voor Tesla

Jan Treur wijzigde deze reactie 14-04-2019 20:57 (20%)

• Stefanovic45
Jan Treur schreef op zondag 14 april 2019 @ 20:36:
[...]

Dit lijkt me niet de officiele standaard EPA test. Elke random test geeft een andere uitkomst, dus daar heb je niet zoveel aan voor een precieze vergelijking.
Eens.

Maar Tesla Bjorn is best een fan van de Ioniq als je als je veel van zijn video's hebt gezien. Dus voor de rest zou ik niet teveel waarde hechten aan zijn 'tesla' naam.

• Herjm
  • Registratie: maart 2019
  • Laatst online: 02-05 21:01
Bedankt MadJack voor de tip; ik heb ook de thule dakdragers voor mijn ioniq gekocht. Voor wie geinteresseerd is: ik heb op marktplaats thule dakdragers met vierkante stangen en model 750 voeten gekocht, bedoeld voor een andere auto. Vervolgens heb ik bij een online automaterialen shop een kit 1711 bijgekocht. MadJack zei het al; deze combinatie past goed op de ioniq. Doordat de ioniq niet voorkomt in de handleiding heb ik zelf de positie van de voeten op de stangen bepaald, en ook de positie van de dakdragers in de deuropening.
De 750 voet is het voorgaande model van de 754 voet. De 754 voet heeft als voordeel dat er een 'metertje' op zit zodat de dakdragers met de juiste kracht aangedraaid kunnen worden.

• Jan Treur
Stefanovic45 schreef op zondag 14 april 2019 @ 22:18:
[..
Eens.

Maar Tesla Bjorn is best een fan van de Ioniq als je als je veel van zijn video's hebt gezien. Dus voor de rest zou ik niet teveel waarde hechten aan zijn 'tesla' naam.
Inderdaad, zijn evaluaties van de Ioniq waren doorgaans ook vrij positief. Heeft hij niet een Koreaanse achtergrond? Dat zou hem ook iets positiever kunnen laten zijn over Kia en Hyundai.

Voor een goede vergelijking van diverse auto's heb je toch een standaardtestmethode nodig; die van EPA wordt momenteel wel als een standaard gezien daarin. Als je bijvoorbeeld voor een test voor 1 of een paar auto's bepaalde variabelen zoals de verhouding tussen snelweg en city driving of de buitentemperatuur anders neemt, krijgt je andere uitkomsten. Daardoor wordt het onvergelijkbaar.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Spiller
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 20-05 20:37
[...]

In dit geval is het alle goede bedoelingen ten spijt al helemaal met een korreltje zout te nemen. De nickname van deze Bjorn is Teslabjorn en hij rijdt een gratis* door Tesla ter beschikking gestelde Tesla.

Hij heeft 5 Tesla's gewonnen met de referral program, dat is wezenlijk anders dan een tegenprestatie krijgen voor PR activiteiten. Hij werkt niet voor Tesla terwijl jij dat wel doet lijken. Als Hyundai of Kia een referral program had zou hij waarschijnlijk deze auto's ook hebben gewonnen. Dat gebeurt als je een van de grootste Youtubers bent die zich volledig focust op EV's. Hij is geen Teslamarketingmannetje.

Ioniq EV

• Khil
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 01:31
Jan Treur schreef op maandag 15 april 2019 @ 03:46:
[...]

Inderdaad, zijn evaluaties van de Ioniq waren doorgaans ook vrij positief. Heeft hij niet een Koreaanse achtergrond? Dat zou hem ook iets positiever kunnen laten zijn over Kia en Hyundai.
Thailand... maar daar woont hij sinds zijn vierde al niet meer.

SCIENCE!!!

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Marc O.
  • Registratie: november 2016
  • Laatst online: 17:53
Bovendien is zijn vader een Noor, dus dát i.c.m. het feit dat hij vrijwel zijn hele leven in Noorwegen woont, maakt hem meer Noor dan Thai.

http://www.vomac-nl.com voor onze roadtrips naar de Noordkaap (2016) en Poolcirkel (2010) | Hyundai Ioniq Electric Premium

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Marc O.
  • Registratie: november 2016
  • Laatst online: 17:53
[...]

Als je dat soort dingen alleen maar vermoedt, dan kun je je beter eerst wat meer in de materie verdiepen voordat je dergelijke onzinnige uitspraken doet.

http://www.vomac-nl.com voor onze roadtrips naar de Noordkaap (2016) en Poolcirkel (2010) | Hyundai Ioniq Electric Premium

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Khayma
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 17:31
[...]

Letterlijk niets wordt gesponserd door Tesla. Hij rijdt in een Tesla die hij gewonnen heeft in een referral program. Misschien handiger om iets te controleren voor je doet alsof je er alles over weet.

Khayma wijzigde deze reactie 15-04-2019 09:44 (9%)

• D2nny
Ik zat dit weekend nog te denken; of ik misschien nog een paar dealeropties uit wil laten voeren, namelijk: voetenverlichting voor en achter (wit) en instapverlichting, onder de deur (en dan niet het logo... dat vind ik een beetje over-the-top).
Daarnaast misschien de luxe-automatten... 't is toch een premium, wil ook dat het een premium gevoel geeft! :P

Die 'luxe-velours' automatten twijfel ik alleen nog een klein beetje over: is met een bronzen stiknaad, maar heb liever gewoon zwart... dus misschien dat ik die nog ergens anders zou aanschaffen. (ook een mat in de kofferbak)

Zijn er hier mensen, die ook de voetenruimte-verlichting (en/of verlichting onder de deur) hebben laten aanmeten?
Ik ben wel benieuwd, naar hoe het er in de praktijk uit ziet en bevalt... (en niet op advertentiefoto's)?

• BillSPrestonEsq
  • Registratie: november 2018
  • Laatst online: 06-05 10:51
Ik heb de instapverlichting als accessoire. Op zich wel een leuk extraatje maar ook geen must. Volgens mij heeft de premium al standaard instapverlichting in de buitenspiegels ingebouwd maar dat weet ik niet helemaal zeker.

• D2nny
BillSPrestonEsq schreef op maandag 15 april 2019 @ 09:56:
Ik heb de instapverlichting als accessoire. Op zich wel een leuk extraatje maar ook geen must. Volgens mij heeft de premium al standaard instapverlichting in de buitenspiegels ingebouwd maar dat weet ik niet helemaal zeker.
Ben het met je eens, dat het een leuk extraatje is; ik zie het ook alleen als leuke extra...
Kan ik zonder die dealeropties? zeker... de auto is van zichzelf al super-compleet... maar ik vind het een leuke 'touch'... nét iets luxer dan de standaard...

En: de belangrijkste passagier zal er ook meteen een opmerking over maken: m'n oma... dat is nog wel de meest kritische passagier die ik heb... m'n oom kreeg een paar jaar geleden de melding, dat zijn auto wel erg oud is... omdat zijn kenteken ouder is dan dat van mij (ik hij had nog 99-XX-XX en ik had 99-XXX-9 notatie..., mijn auto was 2 maanden jonger dan die van hem). :P

• zonoskar
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 21:44

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Ik had in mijn Volvo voetruimteverlichting. Ik had die altijd op de laagste stand staan, ik kan eigenlijk geen scenario vinden waar ik dat nodig zou hebben. Ik heb er bij de Ioniq dan ook geen geld aan uitgegeven.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output.

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Jan Treur schreef op maandag 15 april 2019 @ 03:46:
Voor een goede vergelijking van diverse auto's heb je toch een standaardtestmethode nodig; die van EPA wordt momenteel wel als een standaard gezien daarin.
Nadeel van EPA en voordeel van de TeslaBjorn test is dat je weet welke test TB uitvoert en van de EPA moet je maar aannemen dat het representatief is. TB rijdt gewoon een stuk over de snelweg en bepaald het verbruik. Dat is voor Noorwegen schijnbaar erg representatief (veel lage snelheidswegen). Niet heel erg wetenschappelijk, maar dat geeft hij ook toe in zijn video's.

/edit: oh, dat had ook wel in 1 post gemogen. Sorry.

zonoskar wijzigde deze reactie 15-04-2019 10:21 (4%)

• assje
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 22:50
D2nny schreef op maandag 15 april 2019 @ 10:12:
En: de belangrijkste passagier zal er ook meteen een opmerking over maken: m'n oma... dat is nog wel de meest kritische passagier die ik heb... m'n oom kreeg een paar jaar geleden de melding, dat zijn auto wel erg oud is... omdat zijn kenteken ouder is dan dat van mij (ik hij had nog 99-XX-XX en ik had 99-XXX-9 notatie..., mijn auto was 2 maanden jonger dan die van hem). :P
FWP much?

Als zelfs je oma daar mee bezig is.... welkom in de ultieme kapitalistische consumptiemaatschappij :o

Te koop: Nissan Leaf Tekna €11.990,-

Acties:
  • +1Henk 'm!

• D2nny
assje schreef op maandag 15 april 2019 @ 10:21:
[...]

FWP much?

Als zelfs je oma daar mee bezig is.... welkom in de ultieme kapitalistische consumptiemaatschappij :o
Haha, absoluut waar... m'n opa was vroeger CEO van een multinational... zij heeft ooit (voor het trouwen) gewerkt voor een barones...

Als je Hyacinth Bucket voor je hebt... dan is dat m'n oma... 1 op 1... en dan te bedenken, dat zij zelf helemaal fan is van die serie... (toen we laatst boodschappen voor haar hadden gedaan, wilde ze ons terugsturen, omdat het vlees niet van de slager kwam, maar van de Jumbo... dat kan niet goed zijn)

Voor m'n opa z'n rijbewijs kwijtraakte (hij kon niets meer zien), reden ze altijd in grote auto's van GM (moest van zijn werk), als: Chevrolet Lumina, Pontiac Bonneville... na zijn pensioen Mercedes (ik weet niet meer welk model, maar sindsdien vind ik Mercedes een merk voor opa's)... en van m'n vader begreep ik uit zijn jeugd auto's als Opel Admiral en Diplomat... (m'n vader heeft nog nachtmerries van de vakantie naar Spanje... er zat een 8-track in de auto en m'n oma was fan van Heino... imagine that....)
Mijn opa zelf gaf overigens niets om auto's (ondanks dat auto's zijn werk waren), hij zei altijd: "Je moet rijden, waar je je zelf prettig bij voelt... als het maar veilig is!"

Al met al: veeleisende vrouw... maar het blijft toch m'n oma!

• joerivds
  • Registratie: maart 2019
  • Laatst online: 20-05 11:23
Voor degenen die recentelijk een nieuwe Ioniq in ontvangst hebben mogen nemen: wat was de vooraf aangegeven duur van aankomst in Rotterdam tot aan "oplevering" en de daadwerkelijke duur?

Mijn Ioniq staat gepland voor (de week van) 5 juni en de dealer gaf aan dat ze rekening houden met 4 weken: 2 weken voor het inklaren en transport e.d. en 2 weken voor de dealer zelf. Dat zou betekenen dat de auto begin mei al in NL aankomt.

Ik ben benieuwd of dit alles inderdaad 4 weken in beslag neemt, of dat het doorgaans wat sneller gaat.

• D2nny
joerivds schreef op maandag 15 april 2019 @ 14:34:
Voor degenen die recentelijk een nieuwe Ioniq in ontvangst hebben mogen nemen: wat was de vooraf aangegeven duur van aankomst in Rotterdam tot aan "oplevering" en de daadwerkelijke duur?

Mijn Ioniq staat gepland voor (de week van) 5 juni en de dealer gaf aan dat ze rekening houden met 4 weken: 2 weken voor het inklaren en transport e.d. en 2 weken voor de dealer zelf. Dat zou betekenen dat de auto begin mei al in NL aankomt.

Ik ben benieuwd of dit alles inderdaad 4 weken in beslag neemt, of dat het doorgaans wat sneller gaat.
Ik weet niet, hoe het voor anderen is, maar ik heb mijn Ioniq in januari besteld en toen was de leverdatum half april... later is de leverdatum gewijzigd naar half mei, maar dat was vanwege het lopende leasecontract van de oude auto. (maar zoals eerder gezegd, hij staat al bij de dealer voor mij)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Jan Treur
[b]Spiller in "Het grote Hyundai Ioniq Electric topic"Spiller schreef op maandag 15 april 2019 @
Hij heeft 5 Tesla's gewonnen met de referral program, dat is wezenlijk anders dan een tegenprestatie krijgen voor PR activiteiten. Hij werkt niet voor Tesla terwijl jij dat wel doet lijken. Als Hyundai of Kia een referral program had zou hij waarschijnlijk deze auto's ook hebben gewonnen. Dat gebeurt als je een van de grootste Youtubers bent die zich volledig focust op EV's. Hij is geen Teslamarketingmannetje.
Marc O. schreef op maandag 15 april 2019 @ 08:28:
Als je dat soort dingen alleen maar vermoedt, dan kun je je beter eerst wat meer in de materie verdiepen voordat je dergelijke onzinnige uitspraken doet.
Ik loop inderdaad een beetje achter, ik wist van 1, niet van 5 Tesla's die hij heeft "gewonnen". Bedankt voor de update. Maar dit maakt het alleen maar substantieler. In de huidige tijd met de dominante rol van social media zijn dit juist de manieren waarop moderne bedrijven via social media PR of marketing bedrijven. Het budget daarvoor komt terecht bij personen die op social media iets betekenen voor ze, hoe dat ook genoemd wordt. Ik heb ook niet beweerd dat hij in dienst is van Tesla; dat hoeft in de huidige tijd ook niet meer om een succesvolle PR-strategie uit te werken.

• evtje
Even een klein update.
Nu een 2e oude lg telefoon zonder simkaart er in en verbonden met mijn Samsung telefoon hotspot. De lg Evnotify gedownload en Akey en token overgenomen van de Samsung. Ziet direct de obd2, code erin en werkt. Wat mij nu opvalt dat de obd2 nu niet in slaap valt. Op de Samsung krijg ik nu de gegevens binnen dus via hotspot. Ben in huis gaan zitten en werkt nog steeds.ben nog verder aan het pielen . Oja obd2 connector los gemaakt maar kon het net niet genoeg terug duwen om het klepje erop te krijgen . Volgende week maar even bij de dealer kijken of hij een ander klepje heeft.

• cacofant
en hoe zet je de obd2 stekker dan uit? Als je hem continu aan laat trekt ie volgens mij de 12v accu leeg in een paar dagen..

• pmiddeld
  • Registratie: januari 2017
  • Laatst online: 21-05 11:54
evtje schreef op maandag 15 april 2019 @ 18:54:
Even een klein update.
Nu een 2e oude lg telefoon zonder simkaart er in en verbonden met mijn Samsung telefoon hotspot. De lg Evnotify gedownload en Akey en token overgenomen van de Samsung. Ziet direct de obd2, code erin en werkt. Wat mij nu opvalt dat de obd2 nu niet in slaap valt. Op de Samsung krijg ik nu de gegevens binnen dus via hotspot. Ben in huis gaan zitten en werkt nog steeds.ben nog verder aan het pielen . Oja obd2 connector los gemaakt maar kon het net niet genoeg terug duwen om het klepje erop te krijgen . Volgende week maar even bij de dealer kijken of hij een ander klepje heeft.
Kun je dan niet beter meteen je LG met je thuis-WiFi verbinden? Dan hoef je je Samsung niet op hotspot te zetten. Dat doe ik ook als ik thuis mijn laadsessie wil monitoren. Ben benieuwd hoever je hotspot reikt als je bijv. aan een openbare laadpaal laadt.

Hyundai Ioniq Comfort 2017

• evtje
cacofant schreef op dinsdag 16 april 2019 @ 06:35:
en hoe zet je de obd2 stekker dan uit? Als je hem continu aan laat trekt ie volgens mij de 12v accu leeg in een paar dagen..
Ik ben het volop aan het uitzoeken het loopt nog niet naar behoren. In eerste instantie bleef hij niet wakker met auto contact aan. En dat lukt nu wel . Gisteravond gekeken wat er gebeurt als de auto uit staat en niet op laadpaal. Dan gaat hij gewoon op slaapstand. Ook de telefoon via usb laadt niet meer. Dus je accu leegmaken zal je niet zomaar doen.Maar vanmorgen wilde hij niet wakker worden dat lijkt een verbinding dingetje te zijn moet het nog verder testen.

• evtje
pmiddeld schreef op dinsdag 16 april 2019 @ 10:48:
[...]

Kun je dan niet beter meteen je LG met je thuis-WiFi verbinden? Dan hoef je je Samsung niet op hotspot te zetten. Dat doe ik ook als ik thuis mijn laadsessie wil monitoren. Ben benieuwd hoever je hotspot reikt als je bijv. aan een openbare laadpaal laadt.
Das een goeie tip zeg daar had ik nog niet aan gedacht. Bedankt ga ik uitproberen later.
Ben sowieso blij dat hij het al op hotspot wilde doen . Zal niet te veel bereikt hebben als ik dat wil dan kan er altijd nog een simkaart in. :)
Jij gebruik toch ook Evnotify? Weet je wat dat icoontje doet helemaal rechts bovenin? Ik heb er meerdere keren op gedrukt maar snap niet wat er moet gebeuren of hoe het hoort te staan.

• pmiddeld
evtje schreef op dinsdag 16 april 2019 @ 11:47:
[...]
Jij gebruik toch ook Evnotify? Weet je wat dat icoontje doet helemaal rechts bovenin? Ik heb er meerdere keren op gedrukt maar snap niet wat er moet gebeuren of hoe het hoort te staan.
Dat kevertje bedoel je? Dat is de debug modus. Als-ie uit staat steken de pootjes naar buiten. Je kunt 'm inschakelen als je problemen hebt en dan je AKey nummer naar de maker (@GcAsk bij goingelectric.de) sturen. Dan kan hij zien wat er gebeurd is.

• cacofant
Mij valt mij een raar fenomeen op..

Na een nacht in de garagebox valt mij op dat het bereik na aanzetten van de auto ineens tot wel 10 km minder is, dan wanneer ik hem 's middags uit zet. Is dat normaal? Dit trekt nog wel iets bij na wat rijden, maar vind het wel vreemd. De accucapaciteit in % geeft nog wel hetzelfde aan 's morgens.

Iemand dit ook?

• Osxy
  • Registratie: januari 2005
  • Laatst online: 21:45

Osxy

Holy crap on a cracker

cacofant schreef op dinsdag 16 april 2019 @ 15:46:
Mij valt mij een raar fenomeen op..

Na een nacht in de garagebox valt mij op dat het bereik na aanzetten van de auto ineens tot wel 10 km minder is, dan wanneer ik hem 's middags uit zet. Is dat normaal? Dit trekt nog wel iets bij na wat rijden, maar vind het wel vreemd. De accucapaciteit in % geeft nog wel hetzelfde aan 's morgens.

Iemand dit ook?
Dit kan te maken hebben met de temperatuur welke negatieve invloed op accu heeft en mogelijk is je heater aan wat ook range kost.

"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."

• cacofant
Nee na het direct instappen en opstarten van de auto, nog geen heater aan op dat moment

Acties:
  • +1Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Zal wel met het resetten van de GOM te maken hebben. misschien gaat hij tijdens het rijden langzaam over van historisch gemiddelde naar het eigenlijke gemiddelde van die rit. En dan 's morgens schakelt ie weer over naar historisch gemiddelde, wat hoger ligt dan het rit gemiddelde van de vorige dag. Waarschijnlijk. Denk ik.

• evtje
pmiddeld schreef op dinsdag 16 april 2019 @ 12:18:
[...]

Dat kevertje bedoel je? Dat is de debug modus. Als-ie uit staat steken de pootjes naar buiten. Je kunt 'm inschakelen als je problemen hebt en dan je AKey nummer naar de maker (@GcAsk bij goingelectric.de) sturen. Dan kan hij zien wat er gebeurd is.
Oke dus normaal stand staan de 6 pootjes met de 2 sprietjes .
En hoe maak je de obd2 wakker?
Gaat dat bij jou automatische of druk je aldoor op aan/uit knop in mijn geval eruit trekken en terug stoppen.

• evtje
cacofant schreef op dinsdag 16 april 2019 @ 17:22:
Nee na het direct instappen en opstarten van de auto, nog geen heater aan op dat moment
Of hij heeft de 12v batterij bijgeladen.

• cacofant
Nee dat geeft ie dan aan. Is maar heel soms.

Dit is elke ochtend het geval..

cacofant wijzigde deze reactie 16-04-2019 19:42 (33%)

• assje
Hoe kan ik nu eigenlijk echt achter de degradatie van de batterij komen bij een Ioniq?

OBDB/EVnotify zegt "100%".

Reken ik na een paar ritten terug door 100% vanaf (afstand*verbruik)/%verbruikt dan kom ik steeds op ongeveer 29kWh uit.

• Philos31
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 22:16
Hier wat informatie over de nieuwe connectiviteit:
YouTube: Kia e-Soul 2019 💚Erster Großer Test! - Soul EV 2019 Fahrbericht Deut...
Is een filmpje van de nieuwe Kia Soul, Kia zegt: Pas in zomer 2020 zal de app op nieuwe autos gaan werken.
Alles wat je daarvoor koopt heeft niet de juiste module.

Aangezien Kia en Hyundai zusjes zijn en hun infotainment vrijwel identiek zijn ga ik er zomaar van uit dat dit ook voor Hyundai geldt.

Nissan Leaf 40kWh, 3250Wp AEG PV2800, 3.5 kW Daikin Ururu Sarara, Domoticz on a Pi

• Dunbar
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 22:21
Sinds een paar dagen heb ik nu mijn Ioniq en ik moet zeggen dat het toch wel perfect rijdt, zo'n elektrische auto. Ook erg blij met de active lane assist en de adaptive cruise control. Autorijden is wel erg makkelijk geworden.

Ik zit deze week op 13.8 kw/100km. Lijkt me vrij redelijk.

Wat ik nog eens moet proberen is de accu 'leeg' te rijden. Ik heb nu nog geen flauw idee wanneer de auto begint de klagen over lage accu. Vanaf hoeveel km range over begint de auto actief in te grijpen door bijvoorbeeld de max snelheid te verlagen?

Tomorrow is often the busiest day of the week

• pmiddeld
evtje schreef op dinsdag 16 april 2019 @ 17:29:
[...]

Oke dus normaal stand staan de 6 pootjes met de 2 sprietjes .
En hoe maak je de obd2 wakker?
Gaat dat bij jou automatische of druk je aldoor op aan/uit knop in mijn geval eruit trekken en terug stoppen.
Daar heb ik geen ervaring mee. Ik plug altijd in als ik hem ga gebruiken en na afloop haal ik de dongle er weer uit. Maar ik meen op het Duitse forum te hebben gelezen dat de dongle aan het eind van een laadsessie automatisch in slaapmodus gestuurd wordt en weer wakker wordt als je EVNotify weer aan zet. Of gebeurt dat bij jou niet? Schijn niet bij iedereen feilloos te werken.
Verder is er nog een verborgen menu in het instellingenblad. Als je onderaan een aantal keer snel op het versienummer tikt, krijg je nog wat extra opties. Misschien zit daar nog iets leuks voor je bij. ;)

• pmiddeld
Dunbar schreef op woensdag 17 april 2019 @ 10:13:

Wat ik nog eens moet proberen is de accu 'leeg' te rijden. Ik heb nu nog geen flauw idee wanneer de auto begint de klagen over lage accu. Vanaf hoeveel km range over begint de auto actief in te grijpen door bijvoorbeeld de max snelheid te verlagen?
Bij 13% accu krijg je een waarschuwing, maar gebeurt er volgens mij nog niks. Daarna bij 4 of 5% krijg je een nieuwe waarschuwing en gaat-ie in turtle mode. Staat ook allemaal in het instructieboekje.

• DarknessAwaits
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 01-05 12:01
mlkoomans schreef op zondag 7 oktober 2018 @ 20:16:
[...]

vermoedelijk tikt dus de cassette van het afdekrol in de verbindpunten. Het is wilde gok maar lijkt zo als ik bovenstaande lees.
Het heeft even geduurd, maar ik ben erachter wat het geluid bij mij veroorzaakte.

Had het uiteindelijk kunnen lokaliseren tot de passagiersdeur. Bij de 15K beurt dit aangegeven en uiteindelijk hebben ze het slot in de deur vaster gezet.

Problem solved! (Eindelijk!)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• henri055
  • Registratie: februari 2018
  • Laatst online: 20-05 18:58
Dunbar schreef op woensdag 17 april 2019 @ 10:13:
Vanaf hoeveel km range over begint de auto actief in te grijpen door bijvoorbeeld de max snelheid te verlagen?
Weet ik niet. In ieder geval nog niet bij 7 km over kan ik uit ervaring zeggen. :)

Rijdt in een Hyundai Ioniq electric (lease)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• BarryH
@Dunbar
5% - schildpadstand

Acties:
  • +1Henk 'm!

• henri055
  • Registratie: februari 2018
  • Laatst online: 20-05 18:58
Het is verbazend hoeveel zuiniger een EV is bij lage snelheid. Ik rijd vrijwel alleen snelweg en heb bij een volgeladen Ioniq een bereik van 175km. Een paar dagen geleden ging ik voor mijn werk nog even naar Kampen, waardoor ik 's avonds bij vertrek nog 55 km over had. De rit naar huis is 63,5km. Ik kan op twee plaatsen snelladen, maar ik dacht: laat ik eens kijken hoever ik kom achter een vrachtwagen. Heel ver blijkt. De resterende afstand (navigatie) liep sneller terug dan het bereik. De beide snelladers reed ik voorbij en kwam met 12km bereik thuis aan.

De volgende dag eens meten hoeveel het scheelt in het gebruikersscherm (alleen verbruik voor rijden). Ik kwam op:
snelheid verbruik (kWh/100km)
908
10010
11014
12521

Rijdt in een Hyundai Ioniq electric (lease)

• daemonix
  • Niet online
Tsja, kwadraat van de snelheid voor de luchtweerstand. Dat telt aan.

Hyundai Kona in bestelling, voorloper is Nissan Leaf, Hyundai Ioniq electric in bezit

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Yup, de Ioniq is de enige auto die ik gereden heb waarbij het gemiddelde verbruik omlaag ipv omhoog gaat als ik door de stad rij.

• daemonix
  • Niet online
Overigens net weer een ritje gemaakt in de Ioniq van mijn vrouw, dat voelt toch stukken volwassener dan de Leaf.

Hyundai Kona in bestelling, voorloper is Nissan Leaf, Hyundai Ioniq electric in bezit

• evtje
Kom net terug van mijn werk rustig 90 km/h de motor vermogen 6 en 7 kw. Top dit zomerse weer.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• EHA1337
  • Laatst online: 22:17
Hier nieuw record. In dit lekkere weer 30 kilometer terug vanuit werk naar huis binnendoor gepakt over 80 wegen. Resultaat 8,5 kwh/100km over 27 kilometer. :)

• cacofant
DarknessAwaits schreef op vrijdag 19 april 2019 @ 14:54:
[...]

Het heeft even geduurd, maar ik ben erachter wat het geluid bij mij veroorzaakte.

Had het uiteindelijk kunnen lokaliseren tot de passagiersdeur. Bij de 15K beurt dit aangegeven en uiteindelijk hebben ze het slot in de deur vaster gezet.

Problem solved! (Eindelijk!)
Wat had je precies voor een geluid? Ik heb een rammelend geluid ergens rechtsvoor..

• Spiller
Ligt er iets los in je dashboardkastje?

Ioniq EV

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Gisteren naar Burger’s Zoo geweest (120 km enkele reis). Ik kwam met nog 48% resterend aan. Gelukkig was een publieke paal in de buurt beschikbaar, dus kon ik mooi laden terwijl we door de dierentuin liepen. Op de terugweg was het verbruik minder, dus ik kwam thuis aan met 53% over, dus theoretisch had ik zonder laden op en neer kunnen rijden. Denk ik. Op de heenweg gemiddeld 128Wh/km, op de terugweg 114. Niet slecht die Ioniq.

• evtje
Maar je wilt hem toch niet tot turtle leeg rijden tenminste ik niet.
Was vandaag even vanuit noord holland naar de nieuwe Ionity laders in Apeldoorn . Ik dacht van ongeveer 125 km terwijl de GOM 132 aan gaf . Ik durfde het niet aan je weet nooit of je om moet rijden of zo. Dus even 3 kW/h bij Fastned gepakt.

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Ja, liever niet nee, vandaar dat ik het theoretisch noemde. Als ik alleen geweest was, dan had ik even bij De Slenk aan de 175KW lader gehangen, daar kwam ik toch langs. Maar mijn schoonbroer wou laden bij het dierenpark (hij rijdt ook een Ioniq EV). Gelukkig voor ons had de publieke paal 2 vrije oplaadpunten.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• XfadeR
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 23:34
Ik sta op het punt om mijn IONIQ EV te bestellen via ANWB/Leaseplan.
Nu lees ik over wel/niet inbegrepen wallbox bij de ioniq en ik kom er niet helemaal uit.
Zit deze er nu wel of niet standaard bij als je 'm leased?

Tevens kan ik via de ANWB site alleen de comfort bestellen en als optie voor een meerprijs van 20 euro p/m leren bekleding kiezen maar het lijkt me interessanter om de premium te nemen die dat standaard heeft. Heeft iemand hier wél een premium via ANWB/Leaseplan?

En als ik de iron grey als kleur neem, heeft hij dan een zwarte grille of grijs? Iemand met foto's van de iron grey versie hier?

Dank!

• BarryH
Zou de laadpaal zelf regelen. Kan prima voor EUR 1000 of minder

• Nunzio
  • Registratie: september 2018
  • Laatst online: 19-05 23:23
BarryH schreef op maandag 22 april 2019 @ 08:19:
Zou de laadpaal zelf regelen. Kan prima voor EUR 1000 of minder
XfadeR schreef op maandag 22 april 2019 @ 00:48:
Sta op het punt om mijn IONIQ EV te bestellen via ANWB/Leaseplan.
Nu lees ik over wel/niet inbegrepen wallbox bij de ioniq en ik kom er niet helemaal uit.
Zit deze er nu wel of niet standaard bij als je 'm leased?

Tevens kan ik via de ANWB site alleen de comfort bestellen en als optie voor een meerprijs van 20 euro p/m leren bekleding kiezen maar het lijkt me interessanter om de premium te nemen die dat standaard heeft. Heeft iemand hier wél een premium via ANWB/Leaseplan?

En als je de iron grey als kleur neem, heeft hij dan een zwarte grille of grijs? Iemand met foto's van de iron grey versie hier?

Dank!
Ik heb de Zappi lader voor 699 euro. Superlader en met wat extra accessoires zoals amp klemmetjes, kun je load balanceren en via je app aflezen, starten stoppen, ga maar door. Voor die prijs heb ik dat bij geen enkele kunnen vinden. Daarbij is hij super betrouwbaar.

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Wat er standaard bij zit als je leased ligt aan de lease maatschappij. Bij mij zat er niks bij (privé lease), alleen de standaard type2 kabel en de grannycharger. Een laadpaal vind ik weggegooid geld, omdat ik een 3x25A aansluiting heb en omdat ik de stroom toch zelf moet betalen. Bijv. een Zappi zou bij mij met 16A kunnen laden (3.6kW), terwijl de granny met 10A laadt (2.3kW). Als je een 1x35A aansluiting hebt, dan is een laadpaal wel een stuk sneller. En als de stroom door de werkgever betaald wordt, dan is een laadpaal ook wel handig voor de facturering van de stroom.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• antonboonstra
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 21-05 13:25

antonboonstra

3400 Wp + warmtepomp + Zero SR

zonoskar schreef op maandag 22 april 2019 @ 09:57:
Wat er standaard bij zit als je leased ligt aan de lease maatschappij. Bij mij zat er niks bij (privé lease), alleen de standaard type2 kabel en de grannycharger. Een laadpaal vind ik weggegooid geld, omdat ik een 3x25A aansluiting heb en omdat ik de stroom toch zelf moet betalen. Bijv. een Zappi zou bij mij met 16A kunnen laden (3.6kW), terwijl de granny met 10A laadt (2.3kW). Als je een 1x35A aansluiting hebt, dan is een laadpaal wel een stuk sneller. En als de stroom door de werkgever betaald wordt, dan is een laadpaal ook wel handig voor de facturering van de stroom.
Een Zappi lader kan op een 3x25A zelfs wel met 32A laden hoor (als je PV hebt).

Canon EOS 7D + 40D | 10-22 | 17-55 f/2.8 IS | 70-200mm f/2.8L IS II | 430EX | fotoblog | PV output | Tweakers PVOutput lijst

• Dunbar
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 22:21
Waar hebben jullie de lifehammer gemonteerd? Het schroefje lijkt net te kort te zijn om hem onderin de console te installeren.

Tomorrow is often the busiest day of the week

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

antonboonstra schreef op maandag 22 april 2019 @ 11:13:
[...]

Ja, in het weekend wel. Maar normaal ben ik niet thuis als de zon schijnt. De toegevoegde waarde van een Zappi vind ik nog steeds marginaal. Het is wel leuke tech, dat wel, dus misschien komt er ooit wel eentje hoor :)

• XfadeR
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 23:34
Ok, geen lader inbegrepen dus bij private lease. Dan zit ik te denken om een "LS24 thuislader type 2, 16A (3,7 kW), 1 fase met 5 meter vaste kabel" te bestellen. Deze zijn 389,- euro.
Heb momenteel 1 fase 35A thuis liggen dus met een aparte groep van 16A voor de auto zou ik volgens mij goed moeten zitten, toch? Dan laad ik van leeg naar vol in 8-9 uur volgens specificatie. Dat is prima aangezien ik over het algemeen niet leeg zal staan omdat ik ook op m'n werk oplaad.

Ben ik nog wel benieuwd of iemand een premium heeft via ANWB/Leasplan. 😀

XfadeR wijzigde deze reactie 22-04-2019 16:28 (7%)

• daemonix
  • Niet online
Laders zijn ook niet inbegrepen bij full operational lease hoor, allemaal extra's. Soms heb je het geluk dat je werkgever die voor zijn rekening neemt. Soms niet. ;)

• PapaTomster
  • Laatst online: 08-05 18:55
Henry_tw schreef op maandag 13 augustus 2018 @ 09:06:

Bij Legoland even een aparte app van EON gedownload (waarom zij nou zo nodig een apart systeem willen gebruiken.... in de App moet je aangeven dat je wil laden en voor hoelang, dan gaat het klepje naar beneden en kun je laden..., stond wel mooi dicht bij de ingang geparkeerd).
Welke app van Eon heb je gedownload? Ik ben momenteel in Denemarken en wil morgen naar Legoland. Als ik de eerste Eon app download, moet ik een registratienummer hebben. Lijkt me dat ik me dan helemaal moet registreren als nieuwe klant etc.

Of heeft iemand anders tips hoe te laden bij Eon? Of Legoland dus natuurlijk

Acties:
  • +1Henk 'm!

• PapaTomster
Dunbar schreef op maandag 22 april 2019 @ 11:39:
Waar hebben jullie de lifehammer gemonteerd? Het schroefje lijkt net te kort te zijn om hem onderin de console te installeren.
Zat er bij mij al in.
Bij de voeten rechtsonder. Bij de pagagier aan de linkerkant bij de voeten.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• BarryH
PapaTomster schreef op maandag 22 april 2019 @ 16:43:
[...]

Welke app van Eon heb je gedownload? Ik ben momenteel in Denemarken en wil morgen naar Legoland. Als ik de eerste Eon app download, moet ik een registratienummer hebben. Lijkt me dat ik me dan helemaal moet registreren als nieuwe klant etc.

Of heeft iemand anders tips hoe te laden bij Eon? Of Legoland dus natuurlijk
Was in december nog een zooi, app stone niet in de Nl iOS store. Helpdesk Gebeld en die hebben de snellader open gezet

• PapaTomster
BarryH schreef op maandag 22 april 2019 @ 17:17:
[...]

Was in december nog een zooi, app stone niet in de Nl iOS store. Helpdesk Gebeld en die hebben de snellader open gezet
Ga ik misschien ook maar doen dan morgen. En als dat niet werkt, ga ik op de terugweg wel langs de snellader vlakbij Legoland. Ook geen probleem, maar vooraan parkeren en vol terugrijden is natuurlijk aantrekkelijker.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• evtje
EON staat in de lijst van Maingau. Wie weet lukt het.

Edit
Ja er staan meerdere in de app van Maingau bij Legoland.

evtje wijzigde deze reactie 22-04-2019 18:01 (38%)
Reden: Extra informatie

Acties:
  • +1Henk 'm!

• PapaTomster
evtje schreef op maandag 22 april 2019 @ 17:42:
EON staat in de lijst van Maingau. Wie weet lukt het.

Edit
Ja er staan meerdere in de app van Maingau bij Legoland.
Ik probeer het wel eerst.
Onderweg van NL naar DK lukte het bij een Eon paal niet met Maingau. Verder overal.
Volgens mij was het in Duitsland. Tussen Bremen en Hamburg.
Verslagje van mijn ervaringen komt na mijn vakantie

• evtje
Ik zie er 6 op p1 parkeerplaats die zowel in de MainGau staan en ook Newmotion. Alleen staat er bij de Newmotion geen prijs. Dus dat kan duur uitvallen

• Nunzio
  • Registratie: september 2018
  • Laatst online: 19-05 23:23
antonboonstra schreef op maandag 22 april 2019 @ 11:13:
[...]

Inderdaad!!!!

• PapaTomster
evtje schreef op maandag 22 april 2019 @ 18:26:
Ik zie er 6 op p1 parkeerplaats die zowel in de MainGau staan en ook Newmotion. Alleen staat er bij de Newmotion geen prijs. Dus dat kan duur uitvallen
Ik zie ze staan inderdaad. Ben benieuwd. Park is om 10.00 uur open en de planning is dat we er dan ook zijn.

• Anme
  • Registratie: november 2018
  • Laatst online: 16-05 22:11
Mijn Eneco paal (zakelijke lease) staat al wekenlang te wachten.... De levering is net voor de derde keer uitgesteld.

De auto zou oorspronkelijk al begin maart komen, via 1 april, 1 mei nu verwachte levertijd 21 mei. Hoe zou dat kunnen???

• Khayma
  • Laatst online: 17:31
http://www.futureconsult.nl/wp-content/uploads/2018/05/glazen-bol.jpg
Anme schreef op maandag 22 april 2019 @ 20:57:
Mijn Eneco paal (zakelijke lease) staat al wekenlang te wachten.... De levering is net voor de derde keer uitgesteld.

De auto zou oorspronkelijk al begin maart komen, via 1 april, 1 mei nu verwachte levertijd 21 mei. Hoe zou dat kunnen???

• Khil
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 01:31
daemonix schreef op vrijdag 19 april 2019 @ 17:41:
Overigens net weer een ritje gemaakt in de Ioniq van mijn vrouw, dat voelt toch stukken volwassener dan de Leaf.
Echt? De leaf is nu ook niet echt een trapautootje...

SCIENCE!!!

• daemonix
  • Niet online
Vergeleken met de Ioniq wel dus. :)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Davidshadow13
  • Registratie: oktober 2006
  • Laatst online: 22:06
Het betere weer komt er weer aan en dat is de merken. Afgelopen week de zomerbanden er weer onder meteen op 3 bar gezet en gisteren een mooie rit gemaakt van 338 km á 11,8 kWh/100km gemiddeld. Vanmorgen de GOM ook weer netjes op 220 km. Voor het eerste boven de 200 km dit jaar.

HD4Life @ Full-HD

• RonaldPr
  • Registratie: augustus 2018
  • Laatst online: 21:53
Khil schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 06:12:
[...]

Echt? De leaf is nu ook niet echt een trapautootje...
[quote]Khil schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 06:12:
[...]

Is dit de Leaf 1 of 2?

• Heath
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 20-05 17:16
Davidshadow13 schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 09:52:
Het betere weer komt er weer aan en dat is de merken. Afgelopen week de zomerbanden er weer onder meteen op 3 bar gezet en gisteren een mooie rit gemaakt van 338 km á 11,8 kWh/100km gemiddeld. Vanmorgen de GOM ook weer netjes op 220 km. Voor het eerste boven de 200 km dit jaar.
Mooie aantallen. Wat voor rijgedrag is dat ongeveer geweest?

Intel i7 7700K @ 5 Ghz | Asus Strix GTX1080 Advanced Edition | Asus Strix Z270G Gaming | Corsair AX860 | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @ 3200MHz

• assje
mijn "stats" dit weekend:
  • Vrijdag uit werk 50km: 10,7kWh/100km (snelweg 110, stukjes iets sneller, beetje file+paar korte ritjes binnendoor)
  • Zaterdag allerlei 27km: 12,8kWh/100km (korte ritjes vooral binnendoor)
  • Maandag allerlei 10km: 11,5kWh/100km (korte ritjes vooral binnendoor)
  • Dinsdag naar werk: 42: 11,2kWh/100km (snelweg 110, stukjes iets sneller, weinig file)
Totaal 129km met gemiddeld 11,4kWh/100km en dus een verbruik van 14,66kWh. Op vrijdag met 100% van het werk vertrokken en vandaag met 51% resterend aangekomen.

Neem ik aan dat de GOM lineair werkt en reken ik 14,66/49*100 kom ik op een capaciteit van 29,92kWh. Dit is in lijn met eerdere constateringen, nog altijd niet zeker wat dat wil zeggen trouwens.

assje wijzigde deze reactie 23-04-2019 10:47 (15%)

• Spiller
GOM is niet lineair denk ik, als je accu leeg raakt en het voltage daalt heb je meer amps nodig om hetzelfde vermogen te leveren.

Ioniq EV

Pagina: 1 ... 59 ... 62 Laatste

OnePlus 7 Pro (8GB intern) Microsoft Xbox One S All-Digital Edition LG OLED C9 Google Pixel 3a XL FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Politiek en recht

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True