Tesla Model 3 RWD (2023)
Huidig huis: All electric 2023 Weheat Blackbird 8kW warmtepomp + 2020 38 kWh Hyundai Ioniq Electric. Vorig huis: All electric energieneutraal: 2013 8.6 kWp PV + 2013 14 kW Fujitsu warmtepomp + 2020 38 kWh Hyundai Ioniq Electric.
wellicht de warmtepomp... Of is het ook zonder verwarming aan.zonoskar schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 16:03:
[...]
Ik vind het maar stinken. Het is niet overduidelijk, maar een lichte hint naar de geur. Misschien is het nog lijm die uit aan het dampen is, de auto is een 1.5 maand oud.
Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
Tesla Model Y RWD / 8.4 kWp PV installatie / WPB / lucht/lucht WP
No keyboard detected. Press F1 to continue.
Stukje rubber ertussen duwen?Stefanovic45 schreef op woensdag 3 april 2019 @ 10:41:
Die sluiting van de klep rammelt idd altijd, dat is wel irritant af en toe. Vast plakken is ook niet echt een optie want dan kun je hem ook niet meer gebruiken en hem er net zo goed helemaal uit halen
Rijdt in een Hyundai Ioniq electric (lease)
Ongetwijfeld.Blokker_1999 schreef op woensdag 3 april 2019 @ 10:53:
Vraag me eigenlijk af of wanneer de 12V accu te laag staat, zou je de wagen dan nog kunnen starten met behulp van een boost box?
Signatures zijn voor boomers.
Bij mij is het niet aan de achterkant, maar zoals ik schreef aan de voorkant bijrijdersportier..zonoskar schreef op woensdag 3 april 2019 @ 10:02:
De reuk is niet altijd, maar wel altijd met verwarming aan. @cacofant Bij mij rammelt er ook iets achter, is waarschijnlijk de sluiting van de klep. Er is een heel topic over op het ioniq forum.
Tesla Model 3 RWD (2023)
Niet naar knakworst.zonoskar schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 10:17:
Hebben jullie ook dat de auto vaak naar knakworstjes ruikt?
Als van voorverwarmen vind ik de auto niet frisser gaan ruiken.
Hyundai Ioniq 5 Project 45
Niets in je handschoenenkastje? Heb zelf een hele tijd gezocht naar een trilgeluid als ik over de snelweg reed. Bleek het waterflesje in de middenconsolecacofant schreef op woensdag 3 april 2019 @ 06:33:
...maar wel een gerammel ergens aan bijrijderskant bij bepaalde hobbels, spoorwegovergangen in de weg. Iemand ook gehad? En enig idee waar het vandaan komt? Is van de laatste twee weken..

Hyundai Ioniq Executive electric (2018) FR
Illegaal, neit voor gehomologeerd dus mag het niet. Het is niet omdat een wagen het kan, dat het mag.UniMatrix schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 10:47:
Ik heb ook dakdragers besteld, van Cruz in de UK, en in Nederland zijn ze van Farad leverbaar. ElectricDave legt in zijn video heel duidelijk uit dat het wel degelijk toegestaan is.
Aangezien jij niet platgedrukt mag worden als de auto op zijn kop belandt is die daklast niet '0'.
De dragers van Farad en Cruz zijn specifiek voor de Ioniq en hebben een goedkeuring, het lijkt me dus niet illegaal, ga je b.v. naar Thule USA dan staan ze er ook gewoon op.
Deze video is ook wel leuk: YouTube: Hyundai IONIQ electric - Elektroauto im Winter? Oh Schreck? in het begin monteert hij de Cruz dragers om ski's mee te nemen.
In dit topic zijn ook ervaringen van iemand met de Farad dragers en een dakkoffer te vinden.
Mijn wagen kan ook meer dan 4 ton trekken....ook al die die maar gehomologeerd tot 2.3ton..
Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,
Heb dat 1x gehad, maar daar is een terugroepacties voor geweest toch?gabbel schreef op maandag 1 april 2019 @ 08:52:
Gisteren voor de 2de sinds half jaar dat de Ioniq helemaal niks meer deed. Moest de auto open maken met de sleutel. Laadklep ging niet meer open, auto dashboard ging niet meer aan. Maar de pechhulp gebeld en met behulp van een accu jumpstarter de Ioniq weer tot leven gebracht. Accu is niet kapot en laad ook prima (14,4v als de auto aan staat). Hebben hier meer last van en hoe heb je dit eventueel opgelost?
O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel
Ik hoor het al als ik na het instappen m'n bestuurdersportier dicht gooi..John_Otters schreef op woensdag 3 april 2019 @ 18:01:
[...]
Niets in je handschoenenkastje? Heb zelf een hele tijd gezocht naar een trilgeluid als ik over de snelweg reed. Bleek het waterflesje in de middenconsole
Tesla Model 3 RWD (2023)
Niet dat ik weet. Er staat geen terug roep actie voor mijn auto geregistreerd. Maandag gaat die naar de dealer kijken wat daar uit komt.carpebios schreef op woensdag 3 april 2019 @ 18:05:
[...]
Heb dat 1x gehad, maar daar is een terugroepacties voor geweest toch?
Foto's zijn inmiddels van een maandje geleden. Dacht eerst dat eenmalig zou zijn maar heb het denk ik nu in bijna 2 maanden tijd 8x gehad. Dealer kan natuurlijk weer niks vinden

Had ik ook na aflevering van de auto. Monteurs konden niets vinden en na een volledige reset (door de dealer) van de auto was het probleem verholpen. Sindsdien is het probleem niet meer terug gekomen.N3D schreef op donderdag 4 april 2019 @ 09:52:
Sind paar weken terug krijg ik opeens deze melding af en toe tijdens het starten van de auto. Als je dan ook gaat rijden werken de remmen totaal niet alsof er geen druk meer is je kan de rem maar een heel klein beetje indrukken en voelt alsof je tegen een muur trapt.
Foto's zijn inmiddels van een maandje geleden. Dacht eerst dat eenmalig zou zijn maar heb het denk ik nu in bijna 2 maanden tijd 8x gehad. Dealer kan natuurlijk weer niks vinden![]()
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Link naar mijn posts:
https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/57612546
https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/57623966
https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/57636002
[ Voor 10% gewijzigd door Tripl3 D op 04-04-2019 11:53 ]
It is better to be roughly right, than precisely wrong.
Ja maar de vraag is of ze het probleem ook echt verhelpen of verschuilen. Heb namelijk ook het probleem dat mijn auto eens in de zoveel tijd stopt met laden en een foutmelding op het display kreeg met snellader fout na 20x bij verschillende dealers te zijn geweest en met de importeur ook er naar gekeken te hebben. Hebben ze een paar dingen vervangen en gereset nu krijg ik de melding idd niet meer maar probleem is er wel nog steeds. Meer als ze dit resetten net als bij jouw niet dat als ik hem een keer opstart en de melding niet komt en de rem intrap dat er niks gebeurd.Tripl3 D schreef op donderdag 4 april 2019 @ 11:49:
[...]
Had ik ook na aflevering van de auto. Monteurs konden niets vinden en na een volledige reset (door de dealer) van de auto was het probleem verholpen. Sindsdien is het probleem niet meer terug gekomen.
Ik heb die snellader fout standaard bij Allego op de A2 bij Breukelen op de linkerlader.N3D schreef op donderdag 4 april 2019 @ 11:53:
[...]
Ja maar de vraag is of ze het probleem ook echt verhelpen of verschuilen. Heb namelijk ook het probleem dat mijn auto eens in de zoveel tijd stopt met laden en een foutmelding op het display kreeg met snellader fout na 20x bij verschillende dealers te zijn geweest en met de importeur ook er naar gekeken te hebben. Hebben ze een paar dingen vervangen en gereset nu krijg ik de melding idd niet meer maar probleem is er wel nog steeds. Meer als ze dit resetten net als bij jouw niet dat als ik hem een keer opstart en de melding niet komt en de rem intrap dat er niks gebeurd.
Pas met iemand van Allego gesproken en die gaf aan dat de Ioniq net even anders is dan de meeste auto's qua laadprotocol. Er gingen dus ook prints stuk in de snellader door de Ioniq..... Daar zouden ze inmiddels een oplossing voor hebben. Bij de lader waar ik stond, was ik testauto om te kijken of het werkte. Ik mocht gratis opladen om te kijken of hij weer deed. En na 24 kWh was de conclusie dat dat zo was.
HAHA dat ze kapot kunnen gaan de allego laders klopt in rotterdam in het centrum heb je ook een allego snellader had daar een keer in de avond geladen heel de snellader klapte kapot, onwijs harde knal met absurd veel vonken regen. Bij allego laders heb ik idd het probleem het meest. Maar ook bij normale 11/22kw palen. Had een keer iemand gesproken die mijn auto naar een andere snellader had vervoerd omdat mijn auto perse niet wou laden bij een allego lader zei dat hij heel vaak ioniq rijders heeft met soort gelijke problemen.jerh schreef op donderdag 4 april 2019 @ 15:16:
[...]
Ik heb die snellader fout standaard bij Allego op de A2 bij Breukelen op de linkerlader.
Pas met iemand van Allego gesproken en die gaf aan dat de Ioniq net even anders is dan de meeste auto's qua laadprotocol. Er gingen dus ook prints stuk in de snellader door de Ioniq..... Daar zouden ze inmiddels een oplossing voor hebben. Bij de lader waar ik stond, was ik testauto om te kijken of het werkte. Ik mocht gratis opladen om te kijken of hij weer deed. En na 24 kWh was de conclusie dat dat zo was.
[ Voor 10% gewijzigd door N3D op 04-04-2019 15:53 ]
Toch weer zo'n 70 cent kado gekregen!jerh schreef op donderdag 4 april 2019 @ 15:16:
[...]
Ik mocht gratis opladen om te kijken of hij weer deed. En na 24 kWh was de conclusie dat dat zo was.
(neem aan dat je anders met Telekom zou laden, ja toen nog wel....)
[ Voor 11% gewijzigd door pmiddeld op 04-04-2019 17:19 ]
Hyundai Ioniq Comfort 2017 --> Kona 64 kWh 2020
maingau tijd en was de eerste keer snelladenpmiddeld schreef op donderdag 4 april 2019 @ 17:18:
[...]
Toch weer zo'n 70 cent kado gekregen!![]()
(neem aan dat je anders met Telekom zou laden, ja toen nog wel....)
“The greatest threat to our planet is the belief that someone else will save it.” [quote by Robert Swan, OBE]
Ja dan kan nog komen en bij sommige is dat al zover waaronder ik. We hebben het er in de laadpas/laadpaal forum erover gehad.assje schreef op donderdag 4 april 2019 @ 18:09:
Over maingau gesproken, ik heb nog nooit een factuur ontvangen, komt dat nog?
Begin maar vanaf hier te lezen.
evtje in "[EV] Laden, laadpalen, providers en laadpassen"
Hyundai Ioniq Sep 2017-2022.Tesla MY Dec 2022 Daikin Emura 2 Jun 2014. Mitsubishi MHI SRK-25ZSX Jun 2020
Heb toevallig deze week een factuur gekregen voor alles na de eerste.assje schreef op donderdag 4 april 2019 @ 18:09:
EV: 2017 Ioniq Electric | PC: AMD Ryzen 7 5700X | MSI RTX 4090 Gaming Trio | VR: Pico 4
Ik ontvang zo nu en dan een factuur.assje schreef op donderdag 4 april 2019 @ 18:09:
Alleen stonden daar nooit mijn Fastned sessies op.
Vorige week was daar dan opeens de factuur met alle Fastned sessies vanaf 08-2018
De factuur komt vanzelf, dat is de boodschap
Hyundai Ioniq 5 Project 45
Trouwens, ik begin hier zomaar mee te praten maar zal me even voorstellen
Sinds ongeveer 2 jaar heb ik een Nissan Leaf, ter vervanging daarvan heb ik afgelopen maandag een Hyundai Ioniq uit 07-2017 uitvoering Style (comfort) in de kleur "Phoenix orange"met 53.000km op de klok geïmporteerd uit Duitsland.
Ik heb hem gekocht van een particulier die ver in zuid-Duitsland woont. Echter kwam het mooi uit aangezien hij op de terugweg van de Hannover Messe beurs voor mij de auto naar Venlo gebracht heeft. Daar naar de RDW geweest en ik heb voor hem zijn treinkaartje betaald.
Voor de auto heb ik €22.400 betaald inclusief 2e set velgen met winterbanden. Daarbij komt dan dus €100 RDW kosten, €100 treinkaartje en €40 voor set kentekenplaten, totaal €22.640,-
Ik denk een goede prijs maar is lastig inschatten aangezien particulier aanbod nauwelijks bestaat. Ben benieuwd hoe de 2e hands waarde zich gaat ontwikkelen en of ik er geen spijt van ga krijgen (hangt er natuurlijk ook vanaf hoe makkelijk ik van mijn Leaf af kom).
Over de auto in ieder geval super tevreden. Super veel vertrouwen in de accu en BMC ook voor lange termijn, rijdt ook fantastisch!
Foto volgt nog wel als ik zaterdag de zomerschoenen aan gedaan heb
“The greatest threat to our planet is the belief that someone else will save it.” [quote by Robert Swan, OBE]

Had voorheen een Renault Zoe, dus was elektrisch rijden al gewend. Maar dit is toch een hele fijne upgrade.
Auto was op voorraad, dus had hem lekker snel. 14-3 besteld door LeasePlan (na 2 weken afkoeltijd), afgelopen maandag hadden ze hem al binnen en vandaag dus opgehaald.
[ Voor 0% gewijzigd door Xpoint op 06-04-2019 10:27 . Reden: Bestel datum aangepast ]
Volgende week besteld en vandaag opgehaald. Dat is zeker snel!Xpoint schreef op vrijdag 5 april 2019 @ 17:00:
Auto was op voorraad, dus had hem lekker snel. 14-4 besteld door LeasePlan (na 2 weken afkoeltijd), afgelopen maandag hadden ze hem al binnen en vandaag dus opgehaald.
Toen maar weer Fastned gebeld. Moest de rode noodknop op de lader indrukken en toen kwam de stekker eindelijk los.
Heb nog gevraagd hoe dat zou komen, maar volgens Fastned gebeurt dat random eens in de zoveel tijd. Volgens mij was het gewoon de wet van Murphy.

In ieder geval: bij De Veenen lader met nummer 5 gebruiken met de Ioniq, niet nummer 3.
Volgensmij moet je aan de ontgrendeling trekken en tegelijkertijd de CSS stekker uit de laadpoort trekken. Eigenlijk een klusje voor 2, of je moet hele lange armen hebben.pmiddeld schreef op vrijdag 5 april 2019 @ 22:27:
Dus ik trekken aan dat kabeltje in de achterbak, stekker blijft vastzitten. Ik had hier wel eens gelezen dat je behoorlijk hard moet trekken. Nog harder aan dat kabeltje gerukt: handvat van het kabeltje eraf gerukt....
Veuillez agréer, Madame, Monsieur, l'expression de mes sentiments distingués.
Dit ^, maar...Tom Paris schreef op vrijdag 5 april 2019 @ 23:23:
[...]
Volgensmij moet je aan de ontgrendeling trekken en tegelijkertijd de CSS stekker uit de laadpoort trekken. Eigenlijk een klusje voor 2, of je moet hele lange armen hebben.
Lijkt erop dat de lader de ontkoppeling tegenhield, aangezien je eerst op de noodknop moest drukken. Heb zelf bij een Allego snellader dit probleem gehad, toen hielp de noodknop niet. Gelukkig had ik alle filmpjes van auto Sangl bekekenpmiddeld schreef op vrijdag 5 april 2019 @ 22:27:
Toen maar weer Fastned gebeld. Moest de rode noodknop op de lader indrukken en toen kwam de stekker eindelijk los.
Eerst gereden in een suzuki sx4 automaat. Mij kapot geergerd aan de besluiteloze versnellingsbak. Bij stationair draaien voel je de trillingen in je stoel en het geluid hoef ik niemand uit te leggen.
Daarna de Suzuki omgeruild voor een renault captur. Moest ik weer zelf schakelen. Zelfs naar 3 maanden elektrisch rijden ben je dat toch al beetje kwijt. Had wel even nodig om dat weer soepel te doen. Het grootste gemis blijft toch het direct beschikbare vermogen als je het gaspedaal intrapt.
Blij dat ik nu weer elektrisch rijd. Nu maar hopen dat ik het tot de levering van de volgende ioniq schadevrij houd.
(het ongeval was een noodstop waar ik zelf nog maar net kon voorkomen dat ik een Kona aantikte maar achter mij had de bestuurder minder geluk. Gelukkig niet doorgedrukt)
Oepshenri055 schreef op vrijdag 5 april 2019 @ 20:52:
[...]
Volgende week besteld en vandaag opgehaald. Dat is zeker snel!
Heb ik ook een keer gehad dat de stekker bleef vast zitten . Ook bij het ontgrendelen van de deur gebeurde er niets. Bij mij was de oplossing toen de auto uitschakelen en deur op slot doen. Even een paar tellen wachten te deur ontgrendelen. Althans dat werkte bij mij. Het was een nieuwe type snellader waar ik al meerdere keren had geladen. Alleen deze keer ging het starten ook niet probleemloos plus dat ik vergeten was de auto uit te zetten. Dus dat kan ook zomaar de probleem zijn .pmiddeld schreef op vrijdag 5 april 2019 @ 22:27:
Vandaag bij Fastned De Veenen geladen bij Ede. Stond al een Niro te laden, dus ik pak de vrije lader. Laadfout: "lader heeft niet genoeg vermogen". Nog een paar keer geprobeerd, telkens weer laadfout. Fastned gebeld, tja bekend probleem bij de Ioniq. Komt erop neer dat de lader problemen heeft met Ioniqs. Bij de nieuwe laders is dat verholpen. Dus moest ik het bij de andere lader daar proberen. Gelukkig reed de Niro net weg. Deze lader had inderdaad andere software (o.a. in het Engels) en die deed het. Na het laden krijg ik de stekker niet uit de auto. Nog nooit gebeurd bij mij. Dus ik trekken aan dat kabeltje in de achterbak, stekker blijft vastzitten. Ik had hier wel eens gelezen dat je behoorlijk hard moet trekken. Nog harder aan dat kabeltje gerukt: handvat van het kabeltje eraf gerukt....![]()
Heb nog gevraagd hoe dat zou komen, maar volgens Fastned gebeurt dat random eens in de zoveel tijd. Volgens mij was het gewoon de wet van Murphy.![]()
In ieder geval: bij De Veenen lader met nummer 5 gebruiken met de Ioniq, niet nummer 3.
Paar weken later weer bij die lader geweest totaal geen probleem meer.(Fastned den ruygen hoek)
En ja dat noodkabeltje is waardeloos systeem. Ik heb het in begin dat er een probleem was met dat vergrendelingsmotor veel moeten gebruiken . Ik trok er toen ook heel sterk aan maar gebeurde maar niets. Nog sterker trekken ik ik kan het breken dacht ik nog.
Stekker trekken weer kabeltje weer stekker weer kabeltje stekker aan duwen weer kabeltje trekken nada niets. Als een brombeer om auto lopen trek ik er een keer rustig aan en ik hoor klik jawel open .
Zeg het maar ik weet het niet.
Dat het vergrendelingsmotor is vervangen heb ik het nooit meer last gehad.
Tot die ene keer bij fastned maar zoals ik hier boven al vertelde lukte dat met auto opslot doen.
Hyundai Ioniq Sep 2017-2022.Tesla MY Dec 2022 Daikin Emura 2 Jun 2014. Mitsubishi MHI SRK-25ZSX Jun 2020
Dat is de Trend inderdaad, Style is met warmtepomp en zo ver ik gezien hebt is uitrusting exact hetzelfde als comfort.pmiddeld schreef op vrijdag 5 april 2019 @ 22:30:
@assje De Style, is dat de versie zonder warmtepomp of was dat de Trend? Ben benieuwd wat dat in de winter uitmaakt.
PDF uitrusting
[ Voor 27% gewijzigd door assje op 06-04-2019 12:18 ]
@Tom Paris
Bij het trekken aan het kabeltje had ik inderdaad de indruk dat-ie ontgrendelt zolang je het kabeltje strak houdt. Vervolgens vergeefs geprobeerd met de andere hand de stekker eruit te trekken, maar daarvoor kan je idd met z'n tweeën zijn.
Ik had vandaag afgesproken voor een proefrit. Ik had al eerder een rondje gereden, maar toen nog niet heel serieus nagedacht over inruilen. Maar het is toch gaan kriebelen. Ik rijd nu bijna 10 jaar Prius, waarvan de laatste anderhalf in een Plug-In Executive en dat rijdt ook al heerlijk soepel. Die is ook betrouwbaar en ook relatief goedkoop in onderhoud. Dus waarom nog switchen naar iets dat maar 200 kilometer ver komt? En waar geen fietsendrager op kan, wat weer nadelig is voor de WAF-factor?
Nou ja. Flink rekenen en nee, die EV is niet goedkoper. De afschrijving in de eerste 5 jaar hakt er hard in, maar alle andere running costs lijken veel beter te zijn. Maar private lease is dan wel weer flink duur als je 35 tot 40.000 per jaar doet. Het lijkt wel alsof ze kilometers nog aantikken als een benzine-auto? Bovendien heb ik helemaal geen zin in dat getouwtrek met een leasemij over van alles en nog wat, om hem dan na 5 jaar weer in te leveren. Als ik dan toch zoveel uit geef, geef mij dan ook maar de regie.
Maar goed, na een hoop gereken is het met de juiste financiering toch wel te doen. Op mijn verlanglijstje kwam een Intense Blauwe Premium. Toch maar eens kijken of die tegenvallende inruilwaarde voor mijn Prius op de website in het echt wat mee zal vallen, dus een afspraak gemaakt voor een flinke proefrit. En dat is dus killing he.. Wat rijdt dat heerlijk! Toch echt wel een stukje beter dan mijn 6,5 jaar oude Prius na 197000 kilometer. En die ACC is toch echt veel fijner! En LKA is ook super..En.. en.. en..
Alleen de grote teleurstelling kwam al meteen. De Premium is niet meer leverbaar! Ja, over een half jaar en dan tegen een hogere prijs vanwege de grotere accu. Op zich wel de moeite waard om te wachten, maar zo hard is die grote accu nou ook weer niet nodig. Dus toch maar gekeken naar een comfort. Misschien dat die met een leren interieurtje en stoelverwarming (belangrijk in de winter!) een beetje op te leuken is tot Premium niveau. Scheelt toch ook weer 4000 in de basisprijs. Maar met alles erop en eraan scheelde het nog maar 1500. En toen zag die in het register van de importeur nog een Premium te staan in het rood. Onderweg naar Nederland, maar nog niet verkocht.
Ja, toen had ie me. Toen was het niet meer de keuze tussen wel of geen auto kopen, maar de keuze tussen een Blauwe Comfort of een Rode Premium. Misschien wel de oudste truuk ("assuming the sale") maar hij werkte redelijk. Eigenlijk ben ik al zo lang EVangalist dat ik eigenlijk allang om was. Dus nog een beetje touwtrekken over de leveringsvoorwaarden en de inruil van mijn Prius en daar is de handtekening.
Is het al begin Mei?
[J|O|R] <- .signature.gz
5670PV op OzOOO, 5640PV op WnWWW, 3150PV op muur op ZZZW, vloerisolatie, HR++,dakisolatie, PANA 9Jmonoblock WP, Ioniq EV 2017
Hij wou het mij in ieder geval niet vertellen. Of hij weet het niet, of hij mag het niet zeggen.BarryH schreef op zaterdag 6 april 2019 @ 20:29:
Wist de dealer al wat meer te vertellen over de nieuwe accu / prijs?
[J|O|R] <- .signature.gz
Tesla Model Y, RWD, Byd Atto 3
Daar was ik ook al benieuwd naar, blijkbaar worden ze dus wel duurder anders had die dat niet gezegd. Datzelfde zei mij dealer eigenlijk toen ik heb een paar weken geleden vroeg naar de nieuwe versie, dat die echt wel duurder zal worden dan het huidige model.TwOkkie schreef op zaterdag 6 april 2019 @ 21:45:
[...]
Hij wou het mij in ieder geval niet vertellen. Of hij weet het niet, of hij mag het niet zeggen.
We wachten nog maar even af 😊
Tesla Model 3 RWD (2023)
Hoe bevalt de navigatie eigenlijk? Ik zag dat je het type laadpaal kan filteren, maar in een lijst met wel 8 pagina's variatie aan pluggen, was er geen eentje die CCS heette. Bizar. Dat doet Tesla toch veel beter qua integratie. Een simpel vinkje bovenin de lijst met "Compatibel met mijn auto" was toch genoeg geweest? Of twee opties: "Alleen Snelladers die passen" of "Alle laders die passen" was al fijn geweest. Hoe moet ik nou weten dat onze CCS-plug een "IEC 62196 type 2" is?
[J|O|R] <- .signature.gz
CCS is heel standaard inmiddels.
[ Voor 11% gewijzigd door daemonix op 07-04-2019 11:23 ]
Maar de Ioniq is zuiniger, dus ik ben erg benieuwd naar de actie radius van de nieuwe Ioniq.cacofant schreef op zondag 7 april 2019 @ 06:42:
Hij zal wel iets duurder worden, maar niet al teveel lijkt me. Want dan kun je beter een Kona pakken, die heeft nog 25 procent meer accu.
Tesla Model 3 RWD (2023)
Dat is niet zo heel moeilijk om daar een slag naar te slaan, de accu wordt 11 kW groter. Ik heb over 13000 km gemiddeld 7.7 km/kWh. De range wordt dus dan afgerond 80 km groter.snaptnie schreef op zondag 7 april 2019 @ 11:58:
[...]
Maar de Ioniq is zuiniger, dus ik ben erg benieuwd naar de actie radius van de nieuwe Ioniq.
Op dit moment haal ik circa 210/220 km en in de winter was het iets van 180 tot 190 km. In mijn geval wordt het dan circa 300 km en circa 250 km in de winter.
Hier in Nederland zal het inderdaad wel loslopen, hoewel ik op mijn 2*45 km woonwerk geen enkele snellader tegenkom. Geen probleem, omdat ik thuis kan laden en vlak bij een Ikea werk, maar toch raar dat je dwars door de randstad geen Fastned tegen kan komen.daemonix schreef op zondag 7 april 2019 @ 11:22:
Google maps werkt (veel) beter icm Android Auto. Wij weten wel waar de laadpalen staan, dat hoeven we niet op te zoeken in de navigatie.
Hoe lekker werkt dat Android Auto nou in de praktijk? Het leek me handig om draadloos te kunnen laden via de Qi, maar voor AA moet ik toch inpluggen als ik het goed heb. Dan is die Qi dus niet nodig. Maar heb ik dan mijn telefoon naadloos op het display?
En hebben jullie al ervaring met OBD2? Ik wou bijvoorbeeld Hybrid Assistent blijven gebruiken, maar ABRP wil live data zien van Torque. Zou dat elkaar bijten? Zijn er betere apps? (Ja, ik lees al een jaar in dit topic, maar ik had notities moeten maken. Sorry als ik teveel vraag...)
Yep, maar als je in de navigatie van de Ioniq alleen CCS wil tonen, dan kom je die hele naam niet tegen in de lijst. Je moet dan maar net weten dat die plug officieel IEC 62xxx heet. Niet echt gebruikersvriendelijk.CCS is heel standaard inmiddels.
[J|O|R] <- .signature.gz
Dat zou je denken maar vergeet niet dat de Ioniq hybrid duurder is dan de Kona hybrid. De Ioniq is dus gewoon een duurdere auto als geheel dan de Kona.cacofant schreef op zondag 7 april 2019 @ 06:42:
Hij zal wel iets duurder worden, maar niet al teveel lijkt me. Want dan kun je beter een Kona pakken, die heeft nog 25 procent meer accu.
@TwOkkie ik gebruik de Konnwei ODB2 adapter, die werkt goed, alleen het kastje kan niet meer dicht. Goedkope ODB2 adapters werken vaak niet (zelf ook ondervonden) Tegenwoordig gebruik ik de adapter met name bij snelladers of langere trips, dan kun je precies zien hoe snel je laadt.
Android auto werkt super, maar je telefoon moet wel via de kabel aangesloten zijn. Voordat ik vertrek stel ik dan vaak via chargemap de eerst volgende snellader is als tussenpunt zodat ik hem niet mis 😊
[ Voor 39% gewijzigd door Stefanovic45 op 07-04-2019 18:45 ]
Je telefoon is inderdaad naadloos in het scherm. Qi helpt met sneller laden (zowel USB als Qi tegelijk
OBD2: geen ervaring mee.
@Stefanovic45 Een Kona is een B segment auto en een Ioniq een C segment auto. Prijs is dus logisch.
[ Voor 2% gewijzigd door daemonix op 07-04-2019 19:30 . Reden: OBD2 opmerking ]
Klopt dat het klepje niet meer dicht wil. Bestel net zoals ik bij dealer een extra klepje en zet de multitool er in. Klepje kan dicht en de obd2 kan blijven zitten. Moet de auto ooit weer ingeruild oid. Originele klepje terug. Viola.Stefanovic45 schreef op zondag 7 april 2019 @ 18:39:
[...]
Dat zou je denken maar vergeet niet dat de Ioniq hybrid duurder is dan de Kona hybrid. De Ioniq is dus gewoon een duurdere auto als geheel dan de Kona.
@TwOkkie ik gebruik de Konnwei ODB2 adapter, die werkt goed, alleen het kastje kan niet meer dicht. Goedkope ODB2 adapters werken vaak niet (zelf ook ondervonden) Tegenwoordig gebruik ik de adapter met name bij snelladers of langere trips, dan kun je precies zien hoe snel je laadt.
Android auto werkt super, maar je telefoon moet wel via de kabel aangesloten zijn. Voordat ik vertrek stel ik dan vaak via chargemap de eerst volgende snellader is als tussenpunt zodat ik hem niet mis 😊
Tesla Model 3 RWD (2023)
Ha, hier ook een TomTom fan. Heb de Go-App net een jaartje bijgetekend, dus het is wel mooi als ik die kan gebruiken op dat scherm. Maar kun je dan nog wel bij de andere functies van het display?daemonix schreef op zondag 7 april 2019 @ 18:54:
@TwOkkie Android Auto werkt heel goed in de praktijk. Zo goed, dat ik mijn tomtom live thuis laat (en die vind echt het summum van navigatie systemen).
Ik heb trouwens wel even in een Premium gezeten. De proefrit was in een Comfort, maar toen de keuze ging tussen de rode of de blauwe had ie achter nog wel een gebruikte Premium waar ik even in kon zitten. Het eerste wat ik dus probeerde was of mijn Samsung S7 wel zou werken met zijn hoesje er nog om. Helaas ging die niet laden. Ook zonder hoesje niet. Niet rechtop en niet ondersteboven. Bummer! Verkoper noemde als oorzaak dat ik daar minstens een iPhone XYZ voor moest hebben. Maar nu lees ik ergens dat die lader pas werkt als de deur dicht is...

@assje hieronder: Thanks!
Welke Konnwei? Je hebt ze groot en klein volgens Google. Ik heb de OBDLink LX die door (o.a.) Hybrid Assistent aangeraden werd vanwege de hoge snelheid, de stabiliteit en het feit dat die in powersave-mode gaat als de bus stilvalt. Ik neem aan dat die hier ook wel gaat werken. Of ie past? Ik laat het weten. Is het al Mei?Stefanovic45 schreef op zondag 7 april 2019 @ 18:39:
Welke App gebruik jij daarvoor?
[ Voor 39% gewijzigd door TwOkkie op 07-04-2019 19:50 ]
[J|O|R] <- .signature.gz
Hier een linkje van een paar obd 2 .TwOkkie schreef op zondag 7 april 2019 @ 18:34:
[...]
Hier in Nederland zal het inderdaad wel loslopen, hoewel ik op mijn 2*45 km woonwerk geen enkele snellader tegenkom. Geen probleem, omdat ik thuis kan laden en vlak bij een Ikea werk, maar toch raar dat je dwars door de randstad geen Fastned tegen kan komen.
Hoe lekker werkt dat Android Auto nou in de praktijk? Het leek me handig om draadloos te kunnen laden via de Qi, maar voor AA moet ik toch inpluggen als ik het goed heb. Dan is die Qi dus niet nodig. Maar heb ik dan mijn telefoon naadloos op het display?
En hebben jullie al ervaring met OBD2? Ik wou bijvoorbeeld Hybrid Assistent blijven gebruiken, maar ABRP wil live data zien van Torque. Zou dat elkaar bijten? Zijn er betere apps? (Ja, ik lees al een jaar in dit topic, maar ik had notities moeten maken. Sorry als ik teveel vraag...)
[...]
Yep, maar als je in de navigatie van de Ioniq alleen CCS wil tonen, dan kom je die hele naam niet tegen in de lijst. Je moet dan maar net weten dat die plug officieel IEC 62xxx heet. Niet echt gebruikersvriendelijk.
https://github.com/EVNotify/EVNotify/wiki/Compatibility
Die werken met Evnotify. Ik ga van de week de eerste uitproberen. Bij deze zit er ook een code voor Torque bij.
Ik hoop vanwege het kleine formaat hoop ik dat het klepje dicht kan . Anders gaan de klemmen van de stekker los kun je hem nog iets dieper drukken.
[ Voor 5% gewijzigd door evtje op 07-04-2019 19:59 ]
Mijn OBDLink LX was bepaald niet goedkoop (90,=) en werd vaak aangeraden. Ik neem wel aan dat die werkt. Als dat zo is, zal ik dat doorgeven voor die lijst.
Ik zie met de zoekfunctie dat @Stefanovic45 een KW902 heeft. Die is vrij fors. Er is dus een kans dat mijn LX'je wel gaat passen.
Wat ik nog nooit geprobeerd heb is of meerdere apps tegelijk met zo'n dongle kunnen kwekken. In principe is OBD2 een busprotocol, maar of dat via BT ook nog twee onafhankelijke streams kan verwerken? Ik ben bang van niet.
[J|O|R] <- .signature.gz
Klopt 😊TwOkkie schreef op zondag 7 april 2019 @ 19:57:
Ik zie met de zoekfunctie dat @Stefanovic45 een KW902 heeft. Die is vrij fors. Er is dus een kans dat mijn LX'je wel gaat passen.
Tesla Model 3 RWD (2023)
Hoe doen jullie dat dan? Laten jullie het klepje eraf? Ik zou geneigd zijn om gewoon een gat te zagen in het deksel en dan tegen de tijd dat de auto ingeruild gaat worden, ergens een nieuw klepje vandaan halen.
[J|O|R] <- .signature.gz
Mijn woon-werk is 2 x 41km (waarvan 2x 30 snelweg max 105 km/h ACC) en dat heb ik lachend 2x op 1 lading gehaald de afgelopen eerste twee weken. Maar 70% gebruikt of zo. Kon nog wel een keer terug ook, maar thuis ben ik niet laadzeker, dus niet gedaan.TwOkkie schreef op zondag 7 april 2019 @ 18:34:
[...]
Hier in Nederland zal het inderdaad wel loslopen, hoewel ik op mijn 2*45 km woonwerk geen enkele snellader tegenkom. Geen probleem, omdat ik thuis kan laden en vlak bij een Ikea werk, maar toch raar dat je dwars door de randstad geen Fastned tegen kan komen.
[...]
[edit] en ik heb ook een Prius (Wagon/+) ingeruild
[ Voor 4% gewijzigd door UniMatrix op 08-04-2019 09:45 ]
EV: 2017 Ioniq Electric | PC: AMD Ryzen 7 5700X | MSI RTX 4090 Gaming Trio | VR: Pico 4
Zoals ik al eerder schreef:TwOkkie schreef op maandag 8 april 2019 @ 08:13:
Mmm... zal ik toch maar mijn Prius houden dan? ;-)
Hoe doen jullie dat dan? Laten jullie het klepje eraf? Ik zou geneigd zijn om gewoon een gat te zagen in het deksel en dan tegen de tijd dat de auto ingeruild gaat worden, ergens een nieuw klepje vandaan halen.
Klopt dat het klepje niet meer dicht wil. Bestel net zoals ik bij dealer een extra klepje en zet de multitool er in. Klepje kan dicht en de obd2 kan blijven zitten. Moet de auto ooit weer ingeruild oid. Originele klepje terug. Viola.
Tesla Model 3 RWD (2023)

Maar heb je misschien een fotootje hoe dat er nu uit ziet?
Als ik EVnotify goed begrijp, heb je daar een extra telefoon voor nodig. Prima, ik heb nog wel wat liggen. Ik zou ook onderweg Torque willen gebruiken via Android Auto op mijn S7. Dat betekent waarschijnlijk telkens handmatig BT connecties moet wisselen. Of misschien als het lukt met Llama automatiseren.
Of zijn hier ook al leuke dingen voor gemaakt?
Edit: hmmm @UniMatrix heb ik jou toevallig een week of twee geleden op Facebook om je ervaring met de ACC gevraagd?
[ Voor 11% gewijzigd door TwOkkie op 08-04-2019 13:15 ]
[J|O|R] <- .signature.gz
https://drive.google.com/...3tWf6JajWK6g-2robrUBHBK92
[ Voor 32% gewijzigd door cacofant op 08-04-2019 18:19 ]
Tesla Model 3 RWD (2023)
Hebben meerdere hier dit probleem toevallig? Er zit inderdaad iets aan speling op. Ben benieuwd of dit met evt vervangen opgelost is.
Geluid is duidelijk waarneembaar op slecht wegdek op klinkerwegen. Als ik het dekseltje vast of open hou is het weg.
Zojuist even gezocht maar geen optie gevonden om de gevoeligheid van de lichtsensor aan te passen. Zit dit er gewoon niet op of kijk ik niet goed?
Bij mijn Leaf had ik hem altijd op de hoogste gevoeligheid staan en ging hij eigenlijk altijd aan bij minste of geringste en dat vind ik wel prettig (veiligheid belangrijker dan energie besparen).
Zou best kunnen, was een draadje in de Vereniging Elektrische Rijders groep volgens mijTwOkkie schreef op maandag 8 april 2019 @ 12:00:
@cacofantGemist of niet goed gelezen.. Sorry.
Maar heb je misschien een fotootje hoe dat er nu uit ziet?
Als ik EVnotify goed begrijp, heb je daar een extra telefoon voor nodig. Prima, ik heb nog wel wat liggen. Ik zou ook onderweg Torque willen gebruiken via Android Auto op mijn S7. Dat betekent waarschijnlijk telkens handmatig BT connecties moet wisselen. Of misschien als het lukt met Llama automatiseren.
Of zijn hier ook al leuke dingen voor gemaakt?
Edit: hmmm @UniMatrix heb ik jou toevallig een week of twee geleden op Facebook om je ervaring met de ACC gevraagd?
Tomorrow is often the busiest day of the week
Ik kreeg mijn auto afgeleverd met de instelling, laden tijdens opgegeven tijden. Dan sta je raar te kijken de volgende dag. Deze even zetten op direct laden in de EV settings in de auto.Dunbar schreef op woensdag 10 april 2019 @ 11:30:
Ik krijg zeer binnenkort ook een Ioniq Comfort (via Leaseplan). Ben erg benieuwd hoe het elektrisch rijden mij zal gaan bevallen. Zijn er nog onmisbare tips en truuks voor de eerste week die jullie met mij willen delen?
Verder genieten van de rust. Ik ben erg positief, rij sinds 2 maanden nu een ook de Ioniq EV en inmiddels al de eerste 5500 kilometer er mee gereden. Verbuik staat nu op 14.9/100 gemiddeld.
Dankjewel, dat is een goeie tip. Zijn er nog meer instellingen die je net even moet weten?EHA1337 schreef op woensdag 10 april 2019 @ 11:35:
[...]
Ik kreeg mijn auto afgeleverd met de instelling, laden tijdens opgegeven tijden. Dan sta je raar te kijken de volgende dag. Deze even zetten op direct laden in de EV settings in de auto.
Verder genieten van de rust. Ik ben erg positief, rij sinds 2 maanden nu een ook de Ioniq EV en inmiddels al de eerste 5500 kilometer er mee gereden. Verbuik staat nu op 14.9/100 gemiddeld.
En hoe gemakkelijk is het om naar specifieke laadpunten (zoals FastNed) te navigeren? Staan die standaard in de nav van de auto of moet je daar weer specifieke POI's voor inladen? Als ik dit topic lees vrees ik het laatste.
Het laatste helaas. Laadpunten & navigatie zijn imo zwaar onder de maat.Dunbar schreef op woensdag 10 april 2019 @ 11:55:
[...]
Dankjewel, dat is een goeie tip. Zijn er nog meer instellingen die je net even moet weten?
En hoe gemakkelijk is het om naar specifieke laadpunten (zoals FastNed) te navigeren? Staan die standaard in de nav van de auto of moet je daar weer specifieke POI's voor inladen? Als ik dit topic lees vrees ik het laatste.
The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.
Dat is wel balen. Hoe lossen jullie dit op?Standeman schreef op woensdag 10 april 2019 @ 11:59:
[...]
Het laatste helaas. Laadpunten & navigatie zijn imo zwaar onder de maat.
Dat lees ik wel vaker, gemiddeld verbruik. Hoe kan je dat zien? De teller gaat toch na zo'n 4 uur inactiviteit toch weer naar 0? Na 2,5 jaar met deze auto is het me nog altijd niet gelukt

Of is het iets nieuws dat oudere modellen niet hebben?
Heb je al een laadpas? Zo nee, ga er achteraan dat je die eerder ontvangt dan je auto (of tegelijk met je auto). Je staat mooi te kijken wanneer je een elektrische auto hebt en enkel een brandstofpas.Dunbar schreef op woensdag 10 april 2019 @ 11:30:
Ik krijg zeer binnenkort ook een Ioniq Comfort (via Leaseplan). Ben erg benieuwd hoe het elektrisch rijden mij zal gaan bevallen. Zijn er nog onmisbare tips en truuks voor de eerste week die jullie met mij willen delen?
Apps gebruiken op je telefoon. Bijvoorbeeld
Smoov: https://play.google.com/store/apps/details?id=nl.smoov
En FastNed zelf voor hun stations: https://play.google.com/store/apps/details?id=nl.fastned.my
[ Voor 26% gewijzigd door henri055 op 10-04-2019 12:31 ]
Ik zou er niet aan beginnen het kan wel, maar werkt gewoon niet lekker. Het beste is gewoon je telefoon er naast houden en dan de laadpunten opzoeken. Een lange trip plan je toch van te voren en dan zet ik zelf wel alle laadpunten in de auto op volgorde maar binnen Nederland gewoon op Google zoeken naar het dichtsbijzijnde snellaadstation werkt het beste.Dunbar schreef op woensdag 10 april 2019 @ 11:55:
[...]
Dankjewel, dat is een goeie tip. Zijn er nog meer instellingen die je net even moet weten?
HD4Life @ Full-HD
Mij mij staat het gemiddelde verbruik op het dashboard zelf aan de rechterkant als ik door de opties heen blader en het schermpje met energiestroom laat zien als ik mij niet vergis. Of hij het echt vanaf de eerste kilometer berekend weet ik niet, maar in ieder geval wel over een langere tijd aangezien ik hem toen het vorig jaar in het najaar kouder werd langzaam ietsje terug zag lopen. Ongeveer van 7.1 naar 6.8 km per kwh in een tijdsbestek van 2 maanden.pmiddeld schreef op woensdag 10 april 2019 @ 12:22:
[...]
Dat lees ik wel vaker, gemiddeld verbruik. Hoe kan je dat zien? De teller gaat toch na zo'n 4 uur inactiviteit toch weer naar 0? Na 2,5 jaar met deze auto is het me nog altijd niet gelukt![]()
Of is het iets nieuws dat oudere modellen niet hebben?
Apps. Persoonlijk heb ik als backup een new motion pas (en app). Verder heb je nog plugshare, chargemap, fastned app, e.d. Voor vakantie trips gebruik ik weer abetterrouteplanner.com. Zo vertrek ik overmorgen naar Oostenrijk.
[ Voor 4% gewijzigd door Standeman op 10-04-2019 12:44 ]
Je kunt dat gemiddelde resetten door het knopje waarmee je door de menu's bladert een seconde in te drukken.SonataArctica schreef op woensdag 10 april 2019 @ 12:37:
[...]
Mij mij staat het gemiddelde verbruik op het dashboard zelf aan de rechterkant als ik door de opties heen blader en het schermpje met energiestroom laat zien als ik mij niet vergis. Of hij het echt vanaf de eerste kilometer berekend weet ik niet, maar in ieder geval wel over een langere tijd aangezien ik hem toen het vorig jaar in het najaar kouder werd langzaam ietsje terug zag lopen. Ongeveer van 7.1 naar 6.8 km per kwh in een tijdsbestek van 2 maanden.
Ook mogelijk is een automatische reset, iedere start van de auto of iedere keer opladen. Die instelling zit ergens in het optiemenu.
Oh dat zou kunnen, die heb ik nog niet aangeraakt. Ik heb er even een foto van gemaakt:henri055 schreef op woensdag 10 april 2019 @ 12:46:
[...]
Je kunt dat gemiddelde resetten door het knopje waarmee je door de menu's bladert een seconde in te drukken.
Ook mogelijk is een automatische reset, iedere start van de auto of iedere keer opladen. Die instelling zit ergens in het optiemenu.
Met knopje 1 kun je naar het eerste tabje bladeren, en dan met knopje 2 verschillende schermpjes oproepen tot je deze ziet:

Android auto installeren dan kun je met Fastned app of new motion enz. Navigeren. Ook kun je met voice control navigeren met Google Maps. Zet ook Waze op je telefoon altijd makkelijk.
Tip 2 vinkje zetten bij accu opladen vanaf de hoofdbatterij.
Verder genieten man van de top auto.
Dankjewel voor de tips. Toch wel teleurstellend dat navigatie voor de laadpunten via de smartphone moet. Kun je verder wel 'normaal' navigeren met de onboard navigation of is die sowieso heel slecht?evtje schreef op woensdag 10 april 2019 @ 13:09:
@Dunbar
Android auto installeren dan kun je met Fastned app of new motion enz. Navigeren. Ook kun je met voice control navigeren met Google Maps. Zet ook Waze op je telefoon altijd makkelijk.
Tip 2 vinkje zetten bij accu opladen vanaf de hoofdbatterij.
Verder genieten man van de top auto.
Maar ik weet natuurlijk nog niet hoe goed of slecht die ingebouwde navigatie verder is. Voordeel is wel dat je aanwijzingen in het dashboard zelf ziet.
* TwOkkie moet nog een week of vier wachten op zijn rode Premium...
[J|O|R] <- .signature.gz
nadeel is dat die lijst niet actueel is en je daarmee een hoop laadpalen weglaat die wel CCS hebbenTwOkkie schreef op woensdag 10 april 2019 @ 14:28:
Je kan in een laadpalen-menu ook instellen dat je alleen CCS-laders ziet. Ik weet niet of dat een beetje een actuele lijst is, maar als dat wel zo is, zou ik daar toch de voorkeur aan geven.
Maar ik weet natuurlijk nog niet hoe goed of slecht die ingebouwde navigatie verder is. Voordeel is wel dat je aanwijzingen in het dashboard zelf ziet.
* TwOkkie moet nog een week of vier wachten op zijn rode Premium...
Zowiezo is de lijst in de auto niet bruikbaar, veel laadpalen staan er niet in
Ik weet dat er lijsten met POI's rondzwerven, maar die krijg je natuurlijk niet achter de "Laadpaal" knop in het EV-menu.
[J|O|R] <- .signature.gz
Tesla Model 3 RWD (2023)
Mooie tip, dank. Echter wat bedoel je met "als. Je een 4G verbinding hotspot hebt"? Bedoel je dat de auto via Bluetooth verbonden is met een 4g telefoon?cacofant schreef op woensdag 10 april 2019 @ 15:43:
Met meest recente firmware update heb je als je een 4G verbinding hotspot hebt zelfs live parkeerplaatsen en laadpalen. Redelijk goed. Sommige palen zie je zelfs of ze bezet zijn. Tevens zie je de kWh prijs.
Navigeren gaat verder gewoon prima. Ook naar laadpunten toe met een adres of bij een poi.Dunbar schreef op woensdag 10 april 2019 @ 13:31:
[...]
Dankjewel voor de tips. Toch wel teleurstellend dat navigatie voor de laadpunten via de smartphone moet. Kun je verder wel 'normaal' navigeren met de onboard navigation of is die sowieso heel slecht?
Het is dus niet alleen maar drama.
De video's van Auto Sangl al bekeken? Daarmee leer je alle ins en outs van je nieuwe auto. Hoef je de handleiding (bijna) niet meer te lezen. Links staan in dit forum - even zoekfunctie gebruiken.Dunbar schreef op woensdag 10 april 2019 @ 11:30:
[ Voor 7% gewijzigd door John_Otters op 10-04-2019 21:19 ]
Ja dat bedoel ik, alleen verbining gaat via Wifi van je telefoon. Ik heb een USB 4G dongle met Wifi hotspot in de armsteun USB aansluiting. Werkt top.dekeizer schreef op woensdag 10 april 2019 @ 20:30:
[...]
Mooie tip, dank. Echter wat bedoel je met "als. Je een 4G verbinding hotspot hebt"? Bedoel je dat de auto via Bluetooth verbonden is met een 4g telefoon?
Tesla Model 3 RWD (2023)
Dankjewel. Ook een mooie mogelijkheid om mijn Duits wat bij te spijkeren.John_Otters schreef op woensdag 10 april 2019 @ 21:17:
[...]
De video's van Auto Sangl al bekeken? Daarmee leer je alle ins en outs van je nieuwe auto. Hoef je de handleiding (bijna) niet meer te lezen. Links staan in dit forum - even zoekfunctie gebruiken.

[ Voor 26% gewijzigd door Marc O. op 11-04-2019 18:03 ]
Tesla Model 3 LR 2022 | PVOutput
Nee, wel met Android autoMarc O. schreef op donderdag 11 april 2019 @ 17:56:
Zijn er hier meer mensen waarbij Apple Carplay regelmatig uitvalt? Ik moet mijn iphone dan ontkoppelen (snoer eruit) het scherm activeren en daarna kan ik 'm pas weer succesvol aansluiten. Erg irritant, want gebeurt natuurlijk altijd als je rijdt (met kans op boete als je rijdend je telefoon pakt om bovenstaande handelingen te verrichten).
Probeer even met het kabeltje wat losser erin. Ik ben zelf ook nog een beetje aan het testen.
[ Voor 6% gewijzigd door John_Otters op 11-04-2019 18:34 ]
Yep, heb er ook last van. Vaak gebeurt het op 1 dag werkelijk continu en dan dagen of weken niet meer. Heel irritant.Marc O. schreef op donderdag 11 april 2019 @ 17:56:
Zijn er hier meer mensen waarbij Apple Carplay regelmatig uitvalt? Ik moet mijn iphone dan ontkoppelen (snoer eruit) het scherm activeren en daarna kan ik 'm pas weer succesvol aansluiten. Erg irritant, want gebeurt natuurlijk altijd als je rijdt (met kans op boete als je rijdend je telefoon pakt om bovenstaande handelingen te verrichten).
Dank je. Deze ga ik ook eens bekijken. Ik heb al wel heel veel genoten van de filmpjes van o.a. Der Blauzahn. Toevallig zit ik er net dit filmpje van hem te kijken, waar hij vertelt dat hij een tweedehands Ioniq kocht bij ... Auto Sangl.John_Otters schreef op woensdag 10 april 2019 @ 21:17:
De video's van Auto Sangl al bekeken? Daarmee leer je alle ins en outs van je nieuwe auto. Hoef je de handleiding (bijna) niet meer te lezen.
Ik kan wel zeggen dat Der Blauzahn en Zero Tailpipe de influencers zijn geweest die een grote rol speelden in mijn besluit. Naast natuurlijk het enthousiasme van Bjørn Nyland over de efficiency van de Ioniq. Ik hou van efficency.
[J|O|R] <- .signature.gz
niet heel vaak maar 1x in de week of zo, ik trek het usb stekkertje van de auto dan even los en weer vast.joblamie schreef op donderdag 11 april 2019 @ 20:15:
[...]
Yep, heb er ook last van. Vaak gebeurt het op 1 dag werkelijk continu en dan dagen of weken niet meer. Heel irritant.
IONIQ 28 | Premium | | Red | 150k+
Ik heb het zelf nog niet kunnen testen, maar klinkt bekend (van een Opel Astra, daar gebeurde hetzelfde).John_Otters schreef op donderdag 11 april 2019 @ 18:33:
[...]
Nee, wel met Android auto. Ik merk dat als ik een USB dongle te ver insteek, dat die dan ook contact verliest. Bij afgelopen onderhoud nog aangekaart, maar konden niets vinden, dus heb ik op dat moment even laten zitten.
Probeer even met het kabeltje wat losser erin. Ik ben zelf ook nog een beetje aan het testen.
Wij hebben uiteindelijk een andere USB kabel geprobeerd en sindsdien is het verholpen...
Zal in dit geval misschien niet werken (aangezien het meerdere mensen zijn, die het melden), maar misschien een poging waard?
Ik heb zelf in elk geval alvast een kleine (30cm) USB-kabel besteld, voor wanneer de Ioniq geleverd is (planning is 17-mei, ik zag net ook al, dat het chassisnr. bekend is... nu nog het kenteken.); dan kan ik het ook uittesten.