Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerard S 67
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 01-01 10:22
cacofant schreef op zaterdag 16 maart 2019 @ 07:45:
Hoe makkelijk is de installatie en vooral de-installatie?
In wezen niet moeilijker dan een app op je Android telefoon of Tablet installeren of de-installeren. Enige verschil is dat je de apk-files vanaf een USB stick moet installeren. De filmpjes op YouTube zijn makkelijk genoeg te volgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom Paris
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02:04
Gerard S 67 schreef op zaterdag 16 maart 2019 @ 09:26:
[...]

In wezen niet moeilijker dan een app op je Android telefoon of Tablet installeren of de-installeren. Enige verschil is dat je de apk-files vanaf een USB stick moet installeren. De filmpjes op YouTube zijn makkelijk genoeg te volgen.
Het klopt toch dat je ook een launcher moet installeren om in je apps te kunnen komen? Als Spotify in het 'native' menu zou komen zou ik het wel aandurven, maar een andere launcher wordt wel erg ingrijpend...

Veuillez agréer, Madame, Monsieur, l'expression de mes sentiments distingués.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerard S 67
Tom Paris schreef op zaterdag 16 maart 2019 @ 13:11:
[...]

Het klopt toch dat je ook een launcher moet installeren om in je apps te kunnen komen? Als Spotify in het 'native' menu zou komen zou ik het wel aandurven, maar een andere launcher wordt wel erg ingrijpend...
Nee, een launcher mag je juist niet installeren, dan wordt je headunit gebrickt. Je moet een app genaamd EasyTouch installeren, daarmee kun je de apps als Spotify starten en snel toegang krijgen tot de Android omgeving. De eerste keer dat je toegang tot de Android-omgeving wilt krijgen moet je dat op een nogal omslachtige manier doen (net zoals toegang tot het engineering menu, maar daar is ook een app voor gemaakt al gebruik ik die niet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom Paris
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02:04
Gerard S 67 schreef op zaterdag 16 maart 2019 @ 16:01:
[...]

Nee, een launcher mag je juist niet installeren, dan wordt je headunit gebrickt. Je moet een app genaamd EasyTouch installeren, daarmee kun je de apps als Spotify starten en snel toegang krijgen tot de Android omgeving. De eerste keer dat je toegang tot de Android-omgeving wilt krijgen moet je dat op een nogal omslachtige manier doen (net zoals toegang tot het engineering menu, maar daar is ook een app voor gemaakt al gebruik ik die niet).
Ja oké dat bedoelde ik met launcher, maar is idd niet de correcte term :)

Veuillez agréer, Madame, Monsieur, l'expression de mes sentiments distingués.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerard S 67
Tom Paris schreef op zaterdag 16 maart 2019 @ 16:26:
[...]

Ja oké dat bedoelde ik met launcher, maar is idd niet de correcte term :)
EasyTouch is gewoon een app, dus het kan geen kwaad denk ik. Overigens is ook de navigatie op de headunit, net als de radio (eigenlijk bijna alles wat erop draait) gewoon een app. Met EasyTouch heb je ook een knop om alle openstaande apps te zien, zoals je dat ook op een Android telefoon of tablet kunt. Daar zie je dan ook de navigatie en EV instellingen etc tussen staan. Door vervolgens een app naar boven of beneden te swipen sluit je die ook af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarryH
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 22:58
Heb je een link naar topic of youtubefilm?

5670PV op OzOOO, 5640PV op WnWWW, 3150PV op muur op ZZZW, vloerisolatie, HR++,dakisolatie, PANA 9Jmonoblock WP, Ioniq EV 2017

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gerard S 67
BarryH schreef op zaterdag 16 maart 2019 @ 20:37:
Heb je een link naar topic of youtubefilm?
Filmpje om toegang tot Android te krijgen:
YouTube: How to HACK Navigation/Multimedia systems KIA/HYUNDAI and install th...
Topic op Going Electric over deze toegang:
https://www.goingelectric...php?f=120&t=38453#p929817
Topic op Going Electric mbt ABRP:
https://www.goingelectric...ewtopic.php?f=120&t=39174

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cacofant
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 07:47
In de video staat niet hoe je het weer ongedaan kunt maken. Wil geen problemen krijgen met garantie als ik voor een beurt naar de dealer ga

Tesla Model 3 RWD (2023)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerard S 67
Ik vermoed dat ze het niet eens zullen zien, mits je het bolletje van de EasyTouch app tijdelijk uitschakelt. Apps verwijderen is echt appeltje-eitje, heb dat al een aantal keer gedaan.
Aan de andere kant: er staan standaard al de nodige apps geïnstalleerd op de headunit, ook een browser. Waarom zou je daar geen gebruik van mogen maken of apps mogen toevoegen?

[ Voor 32% gewijzigd door Gerard S 67 op 17-03-2019 08:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cacofant
Hoe schakel je dat bolletje uit dan?

En bij een volgende software update ben je zeker alles weer kwijt

Tesla Model 3 RWD (2023)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerard S 67
In de instellingen van de EasyTouch app kun je dat uitschakelen. En wat de software update betreft: als je al alles kwijt bent duurt opnieuw installeren max 15 minuten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cacofant
Als het dan nog kan. Dit is min of meer een lek toch? Zullen ze wel blokkeren dan..

Tesla Model 3 RWD (2023)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerard S 67
Ik vraag me af of het een lek is. De headunit draait op Android, dus ze zullen altijd een manier moeten hebben om daar toegang toe te krijgen (anders kan er ook geen update worden geïnstalleerd). En als ze het blokkeren zal er vast wel weer een slimmerik zijn die uitvogelt hoe je dan weer toegang krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ColdRain
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-09 13:06
Heel wat paginas terug las ik dat het klokje niet automatisch zomer-/wintertijd neemt. Via dat Android menu heb ik nu netwerktijd ingesteld (stond uit). Benieuwd of ie eind deze maand via het mifi bakje zelf overschakelt naar zomertijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PapaTomster
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 16-02-2023
Eind april ga ik met mijn gezin naar Denemarken en ik ben me alvast aan het voorbereiden wat betreft laden etc.
Nu zie ik wanneer ik de route ingeef via goingelectric.de dat ik via Tesla Superchargers geleid wordt. Heeft iemand ervaring met het laden bij een Tesla Supercharger CCS 120kw?
Werkt het überhaupt op een Ioniq en wat zijn de kosten? Welke laadpas of app moet ik dan downloaden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PapaTomster
cacofant schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 17:19:
Software: AE_EV.EUR.SOP.006.5.181002
Firmware: AE_EV.EUR.0.5.313.180905.MICOM
Navigatie: STD_AVN_MID.EUR.HMC.180928.b5c9193
Kaart: EUR.11.41.46.704.101.2(D.E2/E.E2)
Thnx, ik heb het nagekeken en ze hebben dus ook de software geupdate. Topservice.
Overigens heb ik dit laten doen bij Autogroep Twente in Almelo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BarryH
PapaTomster schreef op zondag 17 maart 2019 @ 09:55:
Eind april ga ik met mijn gezin naar Denemarken en ik ben me alvast aan het voorbereiden wat betreft laden etc.
Nu zie ik wanneer ik de route ingeef via goingelectric.de dat ik via Tesla Superchargers geleid wordt. Heeft iemand ervaring met het laden bij een Tesla Supercharger CCS 120kw?
Werkt het überhaupt op een Ioniq en wat zijn de kosten? Welke laadpas of app moet ik dan downloaden?
Dat gaat niet werken. Daar is een type2 stekker waar DC mee geladen wordt. Snapt de Ioniq niet.

Mij is abetterrouteplanner.com goed bevallen (naar Oostenrijk), met daarnaast going electric (in abrp kan je op een snellader in je route klikken en dan kom je bij going electric terecht waar je de lijst werkende laadpassen ziet) en chargemap

5670PV op OzOOO, 5640PV op WnWWW, 3150PV op muur op ZZZW, vloerisolatie, HR++,dakisolatie, PANA 9Jmonoblock WP, Ioniq EV 2017

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PapaTomster
BarryH schreef op zondag 17 maart 2019 @ 10:19:
[...]

Dat gaat niet werken. Daar is een type2 stekker waar DC mee geladen wordt. Snapt de Ioniq niet.

Mij is abetterrouteplanner.com goed bevallen (naar Oostenrijk), met daarnaast going electric (in abrp kan je op een snellader in je route klikken en dan kom je bij going electric terecht waar je de lijst werkende laadpassen ziet) en chargemap
Ik vond het al een gek idee, maar dacht laat ik het hier maar checken. Ik ga jouw suggesties even toepassen en zien wat er dan geopperd wordt qua route.
Thnx!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• evtje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 18-05 20:25
PapaTomster schreef op zondag 17 maart 2019 @ 09:55:
Bij goingelectric je laadpas invoegen dan kom je echt niet uit bij Superchargers .
Begin met de MainGau pas en je kan tot Noorwegen komen.
Je kunt natuurlijk ook andere laadpassen toevoegen.
Succes :)

Hyundai Ioniq Sep 2017-2022.Tesla MY Dec 2022 Daikin Emura 2 Jun 2014. Mitsubishi MHI SRK-25ZSX Jun 2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ColdRain
cacofant schreef op zondag 17 maart 2019 @ 07:57:
In de video staat niet hoe je het weer ongedaan kunt maken. Wil geen problemen krijgen met garantie als ik voor een beurt naar de dealer ga
Factory reset: YouTube: Full reset on KIA / HYUNDAI MCHS through the engineering menu
In 't Russisch maar is wel duidelijk (en eens in Android wel gewoon Engels overigens).

[ Voor 11% gewijzigd door ColdRain op 17-03-2019 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daemonix
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Gerard S 67 schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 22:52:
Ik zat vorige week wat op het going electric forum te lezen en kwam daar een link naar een filmpje op YouTube tegen. Het blijkt dat de headunit van de Ioniq op Android 4.2.2 draait,

...
Die oude Android versie verklaart waarom er geen app wordt uitgebracht. Die wil je niet aan de buitenwereld blootstellen...

Tesla Model Y, RWD, Byd Atto 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evtje
De navi vind ik toch wel lastig als ik (even snel ) b.v 100 km verder een laadpaal wil bezoeken/ vinden. Nu was ik laast nog even naar fastned en heb ik de fastned app gebruikt en op die routeplanner knop gedrukt.Nu kon ik kiezen tussen google map en google nog wat en waze. Ik had een van de twee google's aangeklikt en via Android auto op het auto schermpje. Werkt goed . Na het laden bedenk ik me eens als ik nu naar een laadpaal wil zou dat ook met een app kunnen. Dus open de Newmotion app zoek een laadpaal klik rechts boven op navi en start waze op. Top werkt ook alleen moest ik de usb stekker er even uithalen anders had Android auto/ waze een conflict met elkaar. Als waze op het schermpje stond kon de stekker er weer in.

Hyundai Ioniq Sep 2017-2022.Tesla MY Dec 2022 Daikin Emura 2 Jun 2014. Mitsubishi MHI SRK-25ZSX Jun 2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John_Otters
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 18-09 16:09
daemonix schreef op zondag 17 maart 2019 @ 16:24:

Die oude Android versie verklaart waarom er geen app wordt uitgebracht. Die wil je niet aan de buitenwereld blootstellen...
Waarom? Renault Zoé schijnt op 2.2 of 2.3 te werken en heeft een (meestal) werkende app. Bovendien werkt Hyundai Ioniq in een paar andere landen al met de Bluelink app. Ik vind het een gemis.

Hyundai Ioniq Executive electric (2018) FR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daemonix
  • Niet online
Omdat een ander iets doms doet moet Hyundai dat ook maar doen? Merkwaardige redenering. En ja, ik vind het ook een gemis, maar het is niet anders.

Tesla Model Y, RWD, Byd Atto 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heath
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18-09 19:59
daemonix schreef op maandag 18 maart 2019 @ 09:06:
Omdat een ander iets doms doet moet Hyundai dat ook maar doen? Merkwaardige redenering. En ja, ik vind het ook een gemis, maar het is niet anders.
Voor “ons” een beetje mosterd na de maaltijd, maar de nieuwe Ioniq krijgt het wel zoals door Tweakers bericht. :D

nieuws: Hyundai-auto's krijgen vanaf 2019 verbinding met iot-netwerk van Voda...

[ Voor 22% gewijzigd door Heath op 18-03-2019 11:12 . Reden: Karige url formatting op phone.. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evtje
Binnenkort komt er een LTE -stick van evnotify op de markt speciaal voor de kona en ioniq. De naam EVNotiPi plugnplay.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefanovic45
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 21-09 12:53
Je moet er alleen wel 300 euro voor neertellen, niet echt een koopje 😓

Tesla Model Y RWD / 8.4 kWp PV installatie / WPB / lucht/lucht WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evtje
Stefanovic45 schreef op maandag 18 maart 2019 @ 21:42:
Je moet er alleen wel 300 euro voor neertellen, niet echt een koopje 😓
Klopt
Als ik het goed begrijp gaat daar direct een simkaart in. Dus je telefoon kan je meenemen. En met 5 minuten bedrijfs klaar .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• revolution-nl
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 21-09 13:37

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

evtje schreef op maandag 18 maart 2019 @ 21:35:
Binnenkort komt er een LTE -stick van evnotify op de markt speciaal voor de kona en ioniq. De naam EVNotiPi plugnplay.
Heb je een link?

Vroemt met EV | 10.000WP | 14kWh Thuisaccu | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS | LG-WH27s Boiler

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• evtje
Deze link

YouTube: EVNotify PlugAndPlay Teaser

[ Voor 29% gewijzigd door evtje op 18-03-2019 22:18 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ColdRain
https://openwb.de/shop/?product=evnotipi-plugnplay
Ik word er nu al data hongerig van :)
Functioneert tegelijk ook als mifi hotspot. Nachtje over slapen maar € 299 vind ik (voorlopig) niet te veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evtje
Ik had mijn linkje fout maar nu moet hij goed zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20-09 20:41

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Ik vind hem best aan de prijs.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thobon
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 30-07 20:14
Bedankt voor de info. Afgelopen week een 30k km beurt gehad, maar software is wederom niet aangepast, net als bij de 15k km beurt. Toen ook moeten zeuren om een update. Nu is niet alleen de kaart niet aangepast, maar de rest ook niet. Wel heb ik het idee dat mijn kachel meer bromt dan voorheen :(
Ik snap niet dat de ene dealer wel de boel update en de andere niet. Morgen maar weer eens een mailtje sturen aan mijn dealer.
cacofant schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 17:19:
Software: AE_EV.EUR.SOP.006.5.181002
Firmware: AE_EV.EUR.0.5.313.180905.MICOM
Navigatie: STD_AVN_MID.EUR.HMC.180928.b5c9193
Kaart: EUR.11.41.46.704.101.2(D.E2/E.E2)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cacofant
Volgens mij zit dit bij het onderhoud in 5 jaar langs updates, en niet alleen van de navigatiekaarten hoor,,
Ik heb zelf ge-update, want ik moet nog een half jaar voor ik bij de beurt ben,,,

Tesla Model 3 RWD (2023)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evtje
Je kan ook tussendoor even langsgaan . Daar doen ze bij ons niet moeilijk over . Huyndai is toch van plan om (binnekort)elk half jaar te updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

I heb vaker dat de airco? ineens koude lucht gaat blazen als ik de verwarming op auto-mode en 22oC heb staan. Lijkt me niet dat met dit weer er echt gekoeld hoeft te worden, is dit normaal?

/edit: Iemand is bezig met een LeafSpy-achtige app voor de Soul EV en die zou ook moeten werken met de Ioniq EV. Alleen werkt het bij mij niet. Hij heeft beta-testers nodig :)

[ Voor 43% gewijzigd door zonoskar op 20-03-2019 09:38 ]

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UniMatrix
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 06:59
Zijn er mensen die nu EVNotify gebruiken?

Ik heb nog een bluetooth ODB2 dongle van de Leaf ivm LeafSpy. Werkt het zoals ik denk?:
  • odb2 dongle in auto
  • dongle -> bluetooth -> mobieltje A met internet en EVNotify app ligt in de auto
  • Mobietlje B met EVNotify app ontvangt berichten en geeft status weer..
"Mobieltje A" zou ook als hotspot (voor de auto zelf en passagiers) kunnen dienen, ik kan bij mijn abo voor €5 per maand een data-only sim bijbestellen die van de databundel van mijn abo gebruik maakt.

Laten jullie de ODB dongle altijd zitten (12v accu drain?) of steeds er uit?

Verder heb ik een vraag over Android Auto en Mirrorlink.

De navigatie app die ik gebruik werkt niet met Android Auto. Nu schijnt het met Mirrorlink mogelijk te zijn ALLE apps op de head unit te gebruiken. Iemand hier ervaring mee? Mijn telefoon ondersteunt Mirrorlink.

EV: 2017 Ioniq Electric | PC: AMD Ryzen 7 5700X | MSI RTX 4090 Gaming Trio | VR: Pico 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N3D
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 21-10-2020

N3D

zonoskar schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 09:33:
I heb vaker dat de airco? ineens koude lucht gaat blazen als ik de verwarming op auto-mode en 22oC heb staan. Lijkt me niet dat met dit weer er echt gekoeld hoeft te worden, is dit normaal?

/edit: Iemand is bezig met een LeafSpy-achtige app voor de Soul EV en die zou ook moeten werken met de Ioniq EV. Alleen werkt het bij mij niet. Hij heeft beta-testers nodig :)
Meer mensen hebben dit probleem wel hier ook zou als ik het goed heb iets mis zijn met de binnen thermostaat. Tevens misschien zal je het ook merken een keer als je de verwarming of airco aan hebt staat dat de auto opeens een raar geluid maakt alsof een compressor snel leeg loopt of gevuld word. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WilliamGeluk
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 19-09 11:18
Thobon schreef op dinsdag 19 maart 2019 @ 21:37:
Bedankt voor de info. Afgelopen week een 30k km beurt gehad, maar software is wederom niet aangepast, net als bij de 15k km beurt. Toen ook moeten zeuren om een update. Nu is niet alleen de kaart niet aangepast, maar de rest ook niet. Wel heb ik het idee dat mijn kachel meer bromt dan voorheen :(
Ik snap niet dat de ene dealer wel de boel update en de andere niet. Morgen maar weer eens een mailtje sturen aan mijn dealer.

[...]
Ik geef vooraf aan dat ik weet dat er nieuwe firmware en/of kaarten beschikbaar zijn en dat ik wil dat ze bij de beurt de boel bijwerken.

Hyundai Ioniq 5 Project 45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VmarcV
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 19-09 21:37
Na 23.000 km had ik een licht kloppend/ratelend geluidje bij het remmen / regenereren. In de garage niks gevonden, maar om zeker te zijn terug binnen doen in april en dan gaan ze de " versnellingsbak" eruit halen om zeker niks over het hoofd te zien. Ben benieuwd. Heeft er hier al iemand hetzelfde geluidje / probleem gehad ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pmiddeld
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 21-09 10:31
zonoskar schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 09:33:
Dat heeft te maken met de ADS (automatic defogging system). Daardoor gaat van tijd tot tijd de airco een tijdje aan en komt er koude (of aan de voorruit afgekoelde) lucht in je gezicht. Je kan in het EV menu ook zien dat het energieverbruik tijdelijk toeneemt. Ik heb het verholpen door de ADS uit te zetten (knop FRONT 5 seconden indrukken).

Hyundai Ioniq Comfort 2017 --> Kona 64 kWh 2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tripl3 D
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19-09 11:07

Tripl3 D

Brother in Arms

Via de RSS-feed zag ik net dit bericht:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/IcomuCd7gG0fJywXty1OMEAL/full.jpg

Jammer dat het al weer weg gehaald is. Ik ben benieuwd waarom.
Zou mooi zijn als het inderdaad zeer binnenkort beschikbaar komt!

It is better to be roughly right, than precisely wrong.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• John_Otters
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 18-09 16:09
pmiddeld schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 23:17:
[...]

Dat heeft te maken met de ADS (automatic defogging system). Daardoor gaat van tijd tot tijd de airco een tijdje aan en komt er koude (of aan de voorruit afgekoelde) lucht in je gezicht. Je kan in het EV menu ook zien dat het energieverbruik tijdelijk toeneemt. Ik heb het verholpen door de ADS uit te zetten (knop FRONT 5 seconden indrukken).
Welk effect heeft dat op het 'defoggen'. Ik vind die koude lucht in de winter ook vervelend, maar als de auto vol met mensen zit beslaan de ramen alsnog vrij snel.

Hyundai Ioniq Executive electric (2018) FR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pmiddeld
Dan zet je hem toch weer aan? Ik heb m deze winter 1x tijdelijk aangezet. Die ADS is gewoon een pain in the ass. Bijv. als het buiten nat is en je wil om een of andere reden de interne circulatie aanzetten (tunnel, smerige vrachtwagen), dan kan dat niet omdat de ADS dat blokkeert.

[ Voor 5% gewijzigd door pmiddeld op 22-03-2019 10:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

pmiddeld schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 10:25:
Dan zet je hem toch weer aan? Ik heb m deze winter 1x tijdelijk aangezet. Die ADS is gewoon een pain in the ass. Bijv. als het buiten nat is en je wil om een of andere reden de interne circulatie aanzetten (tunnel, smerige vrachtwagen), dan kan dat niet omdat de ADS dat blokkeert.
Kan het ook zijn dat se ADS de achterruit verwarming blokkeert? Ik heb een keer gehad dat die niet aan wou. Hij doet het wel, gisteren nog geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gabbel
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 16-06 22:40
Hebben er meer last van dat als je via Apple Carplay Spotify start dat het scherm waarin Spotify moet komen zwart blijft of dat er bovenaan 3 blokken waarin niks staat en er in het midden een laad cirkel blijft staan en vervolgens geen verbinding komt te staan?

Ik heb dit regelmatig en moet dan soms meerdere malen de usb eruithalen en weer aansluiten. Op het moment dat dit speelt werken alle andere Apple Carplay apps wel en is de linker balk gewoon actief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joblamie
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
gabbel schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 13:05:
Hebben er meer last van dat als je via Apple Carplay Spotify start dat het scherm waarin Spotify moet komen zwart blijft of dat er bovenaan 3 blokken waarin niks staat en er in het midden een laad cirkel blijft staan en vervolgens geen verbinding komt te staan?
Yep

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jvandun
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 19-09 09:24
evtje schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 07:17:
Je kan ook tussendoor even langsgaan . Daar doen ze bij ons niet moeilijk over . Huyndai is toch van plan om (binnekort)elk half jaar te updaten.
Check - heb ik vanmiddag ook gedaan bij Auto Smolders in Tilburg; was in 20 minuten gepiept (y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc O.
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 08-09 16:32
Zijn er mensen die hun Ioniq bij Arval leasen en die de leverende dealer (of andere Hyundai dealer in de omgeving) niet in de lijst met 'goedgekeurde' onderhoudsbedrijven hebben/hadden staan?

[ Voor 12% gewijzigd door Marc O. op 23-03-2019 09:44 ]

Tesla Model 3 LR 2022 | PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cacofant
Ja ik, maar waar is dat lijstje ?!

Tesla Model 3 RWD (2023)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc O.
In de app van Arval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motorfret
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19-09 19:47
Je kan het onderhoud gewoon bij je dealer laten uitvoeren.

24,75kW solar, Hyundai Ioniq 5., Panasonic 12kw J-monobloc WP met 400L SWW en 300L buffer

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Stefanovic45
Zo ik ben net thuis van een weekendje Trier. Vanuit mijn woonplaats is dat ongeveer 400 kilometer. De voorbereidingen had ik getroffen via abetterrouteplanner / Chargemap. Ik had de luxe dat ik onderweg twee goede snelladers tegen kwam, de eerst was een 150 kW lader van Innogy die ook nog eens gratis was (na 136km). De tweede was een 350kW lader Ionity (na 280km). Ik heb dus maximaal kunnen laden met de Ioniq. Met deze laadsnelheden is wachten echt geen issue, je hebt hem zo weer vol.

De heenreis ging prima omdat we bij beide snelladers extra lang hadden gestopt, met een zoontje van 7 maanden moet je toch even wat langer stoppen om alles te kunnen doen. De Ionity lader stopte opeens bij 60% SoC, geen idee wat er aan de hand was, maar de laadsessie maar weer opnieuw gestart en hij ging weer verder... We hadden op de heenweg ook wat wind mee dus ik had geen enkele keer het idee dat ik rustig moest rijden ofzo. Nu ben ik sowieso geen hardrijder maar ik heb 124 km/u op de teller aangehouden waar mogelijk of toegestaan. Bij elke snellader en bij aankomst had ik zo'n 20-25% SoC over, dus ruim voldoende.

Op de terugweg heb ik zo snel mogelijk proberen te rijden door niet langer dan nodig te wachten bij de snelladers. A betterrouteplanner rade aan om te laden tot 80-81% bij elke snellader, daarmee zou ik met 10% SoC aankomen bij de volgende lader of thuis. Vanwege de tegenwind toch maar wat extra juice geladen: 86-90% en dat was maar goed ook, ik heb op de terugweg de laatste stukken naar de snellader ook wat zachter gereden dan mocht en kon, want de procenten gingen logische wijs harder dan gepland. Uiteindelijk met bij beide laders en thuis met 10/11% SoC aagekomen, prima gered dus, maar ik moest echt wel even wat zachter rijden (105-110 achter een ander voertuig). Anders had ik het waarschijnlijk ook wel gered, maar dan was de SoC dik onder de 10% geraakt en daar voel ik me nog niet zo comfortabel bij :o 10%SoC is maar zo'n 15 KM op de GOM met tegenwind en hoge snelheden.

Qua reidtijd is de terugrit ook goed verlopen. Uiteindelijk heb ik 4:45 uur gedaan over de 400 kilometer. Dat komt behoorlijk overeen met de 4:05 uur rijden en 35 minuten laden die hiervoor benodigd waren volgens abetterrouteplanner. Uiteindelijk iets langer er over gedaan doordat ik een paar minuten langer bij elke laadpaal ben blijven hangen.

Uiteindelijk is de trip me wel goed bevallen, maar bij langere trips moet je echt wel rekening houden met de weersomstandigheden en tijdens de rit ook goed monitoren zodat je daar tijdig op kunt acteren. Langere trips met de Ioniq zijn dus zeker goed te doen, de extra reistijd valt me mee, je kunt alleen geen lange laps rijden en je bent wel afhankelijk van die ene laadpaal. Met een grotere batterij heb je hiermee net wat meer speelruimte. Niet dat je dan minder vaak zult stoppen, maar je rijd je accu niet helemaal leeg waardoor je net wat meer reserve overhoud voor onvoorziene situaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WilliamGeluk
Stefanovic45 schreef op maandag 25 maart 2019 @ 17:55:
Zo ik ben net thuis van een weekendje Trier. Vanuit mijn woonplaats is dat ongeveer 400 kilometer. De voorbereidingen had ik getroffen via abetterrouteplanner / Chargemap. Ik had de luxe dat ik onderweg twee goede snelladers tegen kwam, de eerst was een 150 kW lader van Innogy die ook nog eens gratis was
Welke lader is dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beeveetee
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 17-04-2024
Van de week kwam ik in de avond thuis met nog 30 km over, dus aan mijn laadpaal gehangen. De volgende stond er nog steeds 30 km. Bleek dat de auto niet op direct laden stond, maar op gepland laden, terwijl er helemaal geen planning was ingesteld. Hierdoor is er dus uberhaupt niks geladen. Ik vind het vreemd dat er geen waarschuwing wordt gegeven en dat aan de buitenkant de blauwe lampjes wel begonnen te knipperen, waardoor het wel degelijk leek dat er geladen werd. Voor mij leermoment dat ik voortaan in het display even check dat het laden daadwerkelijk is gestart (en ook even op de laadpaal). Heeft er hier iemand ook soortgelijke ervaring?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stefanovic45
https://www.google.com/ma...!3d51.4840005!4d6.7636483

26 Beecker Straße
47166 Duisburg
Germany

Tegenover de Ikea in Duisburg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evtje
evtje schreef op maandag 18 maart 2019 @ 21:35:
En dit is hem dan.
YouTube: Ladestand per App abfragen -Hyundai Kona & Ioniq - Fernabfrage Plugn...
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EHA1337
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 06:42
Beeveetee schreef op maandag 25 maart 2019 @ 19:57:
Van de week kwam ik in de avond thuis met nog 30 km over, dus aan mijn laadpaal gehangen. De volgende stond er nog steeds 30 km. Bleek dat de auto niet op direct laden stond, maar op gepland laden, terwijl er helemaal geen planning was ingesteld. Hierdoor is er dus uberhaupt niks geladen. Ik vind het vreemd dat er geen waarschuwing wordt gegeven en dat aan de buitenkant de blauwe lampjes wel begonnen te knipperen, waardoor het wel degelijk leek dat er geladen werd. Voor mij leermoment dat ik voortaan in het display even check dat het laden daadwerkelijk is gestart (en ook even op de laadpaal). Heeft er hier iemand ook soortgelijke ervaring?
Toevallig. Zo werd mijn auto dus ook afgeleverd en ik stond de eerste 2 dagen dus ook zonder gelade auto. Tot ik inderdaad deze optie ontdekt had.

Raar dat ze de auto op deze setting afleveren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evtje
EHA1337 schreef op maandag 25 maart 2019 @ 21:18:
[...]

Toevallig. Zo werd mijn auto dus ook afgeleverd en ik stond de eerste 2 dagen dus ook zonder gelade auto. Tot ik inderdaad deze optie ontdekt had.

Raar dat ze de auto op deze setting afleveren
En dan is de web evnotify erg handig. Kun je thuis kijken of hij aan het laden is bij een laadpaal verder weg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• orillion
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 07:03
Beeveetee schreef op maandag 25 maart 2019 @ 19:57:
Middelste lampje knippert een paar minuten als ie op gepland laden staat. In jou geval (onder 33%) had het rechter lampje moeten gaan knipperen (links als je voor de auto staat). In de handleiding staan alle patronen uitgelegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vtrke
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 21-09 06:51
zijn er eigenlijk maps of websites waarop alle gratis laders vermeld zijn? Zoals die bij supermarkten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beeveetee
  • Laatst online: 17-04-2024
Bedankt voor de reacties! Ik zal eens naar EVnotify kijken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stefanovic45
vtrke schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 14:26:
[...]

zijn er eigenlijk maps of websites waarop alle gratis laders vermeld zijn? Zoals die bij supermarkten?
De chargemap app heeft een optie om te filteren op gratis laadplekken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WilliamGeluk
vtrke schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 14:26:
[...]

https://www.goingelectric.de/stromtankstellen/routenplaner/

Je kunt filteren op gratis laadpalen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Gisteren voor het eerst een lange(re) rit gemaakt waarbij ik onderweg moest laden. Bij de lader van Fastnet bij Nieuwegein (de Kroon) gebruikt, in 15 minuten weer 100Km erbij geladen. Er stonden een Kona en een Leaf 2.0 en toen ik net aan het laden was kwam er nog een Ioniq aanzetten. Die had pech, want er was geen lader meer vrij. Ik zelf moest me ook in een paar bochten wringen om bij de lader te kunnen (de Leaf stond nogal klote geparkeerd). Maar erg lang heeft ze niet hoeven wachten (15 minuten dus). Rekening was 11 euro (slik).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarryH
Maingau pas...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Heb ik aangevraagd, maar nooit gekregen :( En mijn Telekom pas is net vandaag binnen (samen met Maingau aangevraagd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cacofant
Telekom kun je direct weer in de kliko gooien na 01 april, echt niet meer interessant, veel te duur.
Met Maingau laad ik voor 0,30ct/kWh bij Fastned.. rekeningen krijg ik zeer sporadisch :-)

[ Voor 3% gewijzigd door cacofant op 27-03-2019 06:48 ]

Tesla Model 3 RWD (2023)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• UniMatrix
[Schandalige cross-post]

Maar... afgelopen maandag heb ik mijn Ioniq opgehaald :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/DOqcV9JLdRFGlPBkLft3FmEn/medium.jpg

Staat (hopelijk) braaf te laden op 't werk.

2017 (Maart) Comfort met 'aftermarket' leer en stoelverwarming. Kunstof delen zijn voor aflevering glanzend zwart ge-wrapped via de dealer. Beide maken hem net even 'af' voor mij persoonlijk.

EV: 2017 Ioniq Electric | PC: AMD Ryzen 7 5700X | MSI RTX 4090 Gaming Trio | VR: Pico 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cacofant
Handig he? Zo'n extra lange laadkabel :-)

Tesla Model 3 RWD (2023)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UniMatrix
cacofant schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 08:36:
Handig he? Zo'n extra lange laadkabel :-)
Precies ;) 8 meter :)

En dankzij jouw post laatst @cacofant weet ik nu ook dat er inderdaad de laatste software op staat. De niet-merkdealer heeft hem een beurtje laten geven bij de Hyundai-dealer om de hoek. Fabrieksgarantie is dus intact als het goed is.

[ Voor 40% gewijzigd door UniMatrix op 27-03-2019 08:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cacofant
Haha, ik heb er eentje van 10 meter ;-)

Veel rijplezier !!

Tesla Model 3 RWD (2023)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RaymondD
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17-09 22:00
UniMatrix schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 08:16:
Maar... afgelopen maandag heb ik mijn Ioniq opgehaald :)...
Top! Ziet er goed uit zo, net een echte black-pack.

Gasloos, 3600Wp Zuid, Panasonic 7K l/w warmtepomp, VW ID.3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UniMatrix
RaymondD schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 09:58:
[...]

Top! Ziet er goed uit zo, net een echte black-pack.
Het is gedaan door http://www.toro-belettering.nl via het verkopende autobedrijf, prijs +/- 300 euro, voor degenen die ook zoiets overwegen. Het is op de auto gedaan, dus delen zijn niet gedemonteerd. Hoe lang het mooi blijft is afwachten natuurlijk...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Marc O.
Valt mee qua prijs. Ik heb het via de dealer laten spuiten, wat €500,- kostte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herjm
  • Laatst online: 06-06-2023
Ik heb een witte ioniq, begin dit jaar geleased bij arval. Nu heb ik een vraag: Zijn er hier mensen die dakdragers op hun hyundai ioniq electric hebben? We willen in april een huisje huren op een vakantiepark en met een dakkoffer kunnen we meer meenemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarryH
ElectricDave op youtube heeft ze gebruikt. volgens boekje mag het niet (0 kg)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• UniMatrix
Ik heb ook dakdragers besteld, van Cruz in de UK, en in Nederland zijn ze van Farad leverbaar. ElectricDave legt in zijn video heel duidelijk uit dat het wel degelijk toegestaan is.

Aangezien jij niet platgedrukt mag worden als de auto op zijn kop belandt is die daklast niet '0'.

De dragers van Farad en Cruz zijn specifiek voor de Ioniq en hebben een goedkeuring, het lijkt me dus niet illegaal, ga je b.v. naar Thule USA dan staan ze er ook gewoon op.

Deze video is ook wel leuk: YouTube: Hyundai IONIQ electric - Elektroauto im Winter? Oh Schreck? in het begin monteert hij de Cruz dragers om ski's mee te nemen.

In dit topic zijn ook ervaringen van iemand met de Farad dragers en een dakkoffer te vinden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MadJack
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:01
Herjm schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 22:34:
Ik heb een witte ioniq, begin dit jaar geleased bij arval. Nu heb ik een vraag: Zijn er hier mensen die dakdragers op hun hyundai ioniq electric hebben? We willen in april een huisje huren op een vakantiepark en met een dakkoffer kunnen we meer meenemen.
Ik maak gebruik van dakdragers. Betreft de Thule Rapid System 754 i.c.m. kitset 1711. Verbruik gaat uiteraard wel fiks omhoog.

Afbeeldingslocatie: http://i67.tinypic.com/332qwzq.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefanovic45
Enig idee hoeveel? Iets van 20%?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Osxy
  • Laatst online: 07:05

Osxy

Holy crap on a cracker

Gister ochtend mijn Ioniq mogen ophalen. Heerlijke auto!

Luxe, comfortabel en snel.

Wat mij nog niet gelukt is, is preheat op een semi-openbare laadpaal (met pasje dus). Ik kan mijn auto de hele dag op een EV plek zetten aangezien er meer EV plekken dan plugin voertuigen zijn maar de laadpaal lijkt niet te accepteren dat ik de auto laat laden en vervolgens de laadsessie te herstarten voor vertrek.

Ik gebruik bewust uitgesteld laden niet zodat als ik hem wel moet verplaatsen omdat er bezoekers zijn met plugin ik niet zonder prik kom te staan.

Iemand hier ervaring mee?

"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadJack
Ja, ongeveer 25% hoger verbruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WilliamGeluk
MadJack schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 15:56:
[...]

Ik maak gebruik van dakdragers. Betreft de Thule Rapid System 754 i.c.m. kitset 1711. Verbruik gaat uiteraard wel fiks omhoog.

[Afbeelding]
Nice.

Wat ik me afvraag … pas je met deze hoogte wel onder de 'oude' lagere Fastned dakconstructie?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MadJack
WilliamGeluk schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 14:52:
[...]

Nice.

Wat ik me afvraag … pas je met deze hoogte wel onder de 'oude' lagere Fastned dakconstructie?
Ik heb het nooit aangedurfd om te proberen. Stond wel op mijn to-do list om het een keer te proberen, maar toen niet meer aan toegekomen. Het zou misschien net kunnen passen (of net niet ;) ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerard S 67
Je kunt ook een trekhaak (voor fietsendragers) laten monteren en daar een trekhaakkoffer voor kopen. In dat geval heb je van meerverbruik niet zoveel last. Heb daar op een Duits forum iets van gelezen en foto’s van gezien.

Edit: krijg je dit dus:
https://www.goingelectric.de/forum/viewtopic.php?t=28933

[ Voor 10% gewijzigd door Gerard S 67 op 29-03-2019 16:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evtje
Osxy schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 19:36:
Gister ochtend mijn Ioniq mogen ophalen. Heerlijke auto!

Luxe, comfortabel en snel.

Wat mij nog niet gelukt is, is preheat op een semi-openbare laadpaal (met pasje dus). Ik kan mijn auto de hele dag op een EV plek zetten aangezien er meer EV plekken dan plugin voertuigen zijn maar de laadpaal lijkt niet te accepteren dat ik de auto laat laden en vervolgens de laadsessie te herstarten voor vertrek.

Ik gebruik bewust uitgesteld laden niet zodat als ik hem wel moet verplaatsen omdat er bezoekers zijn met plugin ik niet zonder prik kom te staan.

Iemand hier ervaring mee?
Volgens mij hoef je het uitgesteld laden niet te gebruiken . Je moet wel de tijd van vertrek opgeven en de dag aanvinken. Temperatuur instellen vinkje bij ac en heat . Daarna wel optie direct laden . Stekker erin pasje erlangs klaar. Oja wel bij de vertrektijd ook weggaan anders is hij weer koud en of warm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefanovic45
Gerard S 67 schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 16:06:
[...]

Je kunt ook een trekhaak (voor fietsendragers) laten monteren en daar een trekhaakkoffer voor kopen. In dat geval heb je van meerverbruik niet zoveel last. Heb daar op een Duits forum iets van gelezen en foto’s van gezien.

Edit: krijg je dit dus:
https://www.goingelectric.de/forum/viewtopic.php?t=28933
Ik heb nog geen trekhaakboer gevonden die een trekhaak onder de Ioniq wil zetten :( Via de dealer kon het wel maar dat was nogal duur ( iets van 1200 euro ). Ik had mijn hoop gevestigd op een trekhaak van Brink, maar ondanks meerdere pogingen geven ze aan dat die fysiek niet past omdat de spanningskabel in de weg zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

@Stefanovic45 Heb je het filmpje van electric dave al gezien? Hij heeft er een trekhaak onder gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefanovic45
Ja, meerdere malen :P Het lijkt redelijk goed zelf te doen, maar dat durf ik dan ook weer net niet aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerard S 67
Stefanovic45 schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 16:17:
[...]

Ik heb nog geen trekhaakboer gevonden die een trekhaak onder de Ioniq wil zetten :( Via de dealer kon het wel maar dat was nogal duur ( iets van 1200 euro ). Ik had mijn hoop gevestigd op een trekhaak van Brink, maar ondanks meerdere pogingen geven ze aan dat die fysiek niet past omdat de spanningskabel in de weg zit.
Tja voor mij is het sowieso geen probleem, omdat ik voor 3 weken per jaar een andere auto krijg (had vorig jaar nog een caravan, dus had ik in lease mee laten nemen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kadbr0
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 29-08 13:51
Stefanovic45 schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 16:17:
[...]

Dat is dan al vooruitgang dat een Nederlandse dealer er een afkoppelbare trekhaak onder wil zetten. Dat mocht aanvankelijk niet van de importeur. In Duitsland mocht dat altijd wel en daarom heb ik het bij een Duitse dealer laten doen. Als ik me goed herinner was dat iets van 950€. Dan moet je er nog wel een passende fietsdrage bij kopen, maar die zijn niet zo heel duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gabbel
Gisteren voor de 2de sinds half jaar dat de Ioniq helemaal niks meer deed. Moest de auto open maken met de sleutel. Laadklep ging niet meer open, auto dashboard ging niet meer aan. Maar de pechhulp gebeld en met behulp van een accu jumpstarter de Ioniq weer tot leven gebracht. Accu is niet kapot en laad ook prima (14,4v als de auto aan staat). Hebben hier meer last van en hoe heb je dit eventueel opgelost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evtje
Als ze de accu jumpstarten is ie dus leeg. Nu is het de vraag waarom. Heb je hem langere tijd stilstaan of is er een verbruiker in je auto zoals obd dongle? Of houd de accu de stroom niet vast (dus stuk) . je kunt ook de optie opladen via de hoofdbatterij dan laad hij bij om de 72 uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UniMatrix
Ik heb dit bij de Leaf ook gehad. Daar was het zo dat als de auto door zijn opstartroutine heen kwam de 12v uit de hoofdaccu kwam, dus het zou daarom kunnen zijn dat als je auto aan staat je 14,4 volt ziet. Bij mij was de accu na laden (dan draait alles op de 12v accu) te leeg om nog op te starten.

Ik denk eerlijk gezegd dat de Ioniq hetzelfde werkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Hebben jullie ook dat de auto vaak naar knakworstjes ruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gabbel
evtje schreef op maandag 1 april 2019 @ 09:43:
Als ze de accu jumpstarten is ie dus leeg. Nu is het de vraag waarom. Heb je hem langere tijd stilstaan of is er een verbruiker in je auto zoals obd dongle? Of houd de accu de stroom niet vast (dus stuk) . je kunt ook de optie opladen via de hoofdbatterij dan laad hij bij om de 72 uur.
Nee had er 24 uur van te voren nog mee gereden. Ik heb geen ODB2 dongle in gebruik. Maandag afspraak staan bij de dealer. Ben benieuwd wat eruit komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pmiddeld
zonoskar schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 10:17:
Nee, de auto niet... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Nu online

Standeman

Prutser 1e klasse

zonoskar schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 10:17:
Was dat maar waar :9

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Ik vind het maar stinken. Het is niet overduidelijk, maar een lichte hint naar de geur. Misschien is het nog lijm die uit aan het dampen is, de auto is een 1.5 maand oud.

Pagina: 1 ... 57 ... 195 Laatste