Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D2nny
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 08-09 15:13
Overigens mijn usecase: Ik woon in Culemborg en werk in Houten, met zowel thuis al op kantoor laadpaal, zal ik voor woon-werk ongeveer 30km per dag gaan rijden.

We moeten nog wel even kijken hoe of wat, met langere afstanden, aangezien mijn familie in Den Helder woont en die van mijn vriendin in Sneek, maar toen ik afgelopen weekend naar Den Helder reed, vielen mij al zoveel FastNed stations op, dat ik me daar niet echt druk om zal maken.
Sowieso zal het dan alleen gaan, om de terugweg, of ik het zal halen.

Daarnaast moet ik regelmatig (eens in de 3 maanden) een keer naar Zaventem of Luxemburg rijden, maar ook dan maak ik me niet zo druk over de actieradius, met al die snellaad stations, eerder om de files rond Antwerpen en Brussel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heath
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18-09 19:59
Verwijderd schreef op vrijdag 8 maart 2019 @ 12:15:
[...]

Geen idee. Ik kon de black pack niet kiezen in de configurator van mijn leasemaatschappij. Het was voor mij ook maar afwachten hoe de auto er uiteindelijk uit zou komen te zien. Wat best suf is als je er over nadenkt.
Dit. Ik heb op de configurator van Hyundai gekeken voor Mica Iron Grey, dat zag er toch echt heel veel blauwer uit dan de foto's die ik hier voorbij heb zien komen van Iron Grey modelletjes.

Heb net nog even mn bestelling bekeken, maar daar staat niet expliciet bij welk model het uiteindelijk is. Weet dus niet of het de MY2019 of MY2018 is. :D

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/1AtkWQBY77wp3FTFjc6tM8C4/full.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cacofant
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 07:47
Vind het raar dat je moet betalen voor de IONIQ Black Pack (voor+achter).. is standaard tegenwoordig !

Tesla Model 3 RWD (2023)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N3D
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 21-10-2020

N3D

cacofant schreef op vrijdag 8 maart 2019 @ 13:14:
Vind het raar dat je moet betalen voor de IONIQ Black Pack (voor+achter).. is standaard tegenwoordig !
Klopt ik heb die optie niet genomen mijn collega daar in tegen weer wel vond het zonde van extra stukje bijtelling en kwa prijs absurd veel voor vroegen om 2 panellen een beetje zwart te spuiten. heb voor minder dan de helft van de prijs van de black pack het laten wrappen naar mat carbon.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Shapeshifter
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07-09 21:38

Shapeshifter

Get it over with

D2nny schreef op vrijdag 8 maart 2019 @ 11:21:
ik ga vanaf april een dag minder in de week werken (pappadag) en daardoor gaan m'n salaris en ook mijn lease-budget omhoog...
Doe mij zo'n baan waar je salaris omhoog gaat als je minder gaat werken :o

HP ZBook Studio G3 - Hyundai Ioniq EV Classic - Opel Vivaro-e 75kWh - 22x Prusa i3 MK3S - 8x Prusa MINI+ - Ooznest Workbee 1,5m x 1,5m

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D2nny
Shapeshifter schreef op vrijdag 8 maart 2019 @ 13:19:
[...]

Doe mij zo'n baan waar je salaris omhoog gaat als je minder gaat werken :o
Haha, zou mooi zijn, als je die vind, hou ik me aanbevolen...
Ik blijf eigenlijk wel gelijk zitten, want vanaf maart hebben we een standby regeling, waardoor ik netto hetzelfde blijf verdienen! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D2nny
cacofant schreef op vrijdag 8 maart 2019 @ 13:14:
Zoals ik het begreep, van Cluistra, is het 'Black Pack' (de zwarte delen van de grille en de achterkant), standaard bij alle kleuren op de premium; behalve als je zwarte lak kiest, want (and I quote) "Hyundai vind, dat het dan zo'n enorm zwart vlak wordt"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daemonix
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Ja, dat is wat we een maandje geleden hebben uitgezocht met Jaap. ;)

Tesla Model Y, RWD, Byd Atto 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slashcare
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 27-08 11:53
Sinds gisteren heb ik ook een Ioniq op de oprit staan. Nou viel mij bij het laden op dat de doppen van de plug en de laadaansluiting van de auto in de wind heen en weer bewegen en daarbij de auto raken. Lijkt mij helaas niet echt super voor de lak. Is dit gewoon een kwestie van in overgebleven ruimte leggen of zie ik iets over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D2nny
slashcare schreef op vrijdag 8 maart 2019 @ 14:37:
Sinds gisteren heb ik ook een Ioniq op de oprit staan. Nou viel mij bij het laden op dat de doppen van de plug en de laadaansluiting van de auto in de wind heen en weer bewegen en daarbij de auto raken. Lijkt mij helaas niet echt super voor de lak. Is dit gewoon een kwestie van in overgebleven ruimte leggen of zie ik iets over het hoofd?
Ik kan me een filmpje op youtube herinneren, toen ik me op een EV aan het oriënteren was, waarbij er in de klep over de laadpoort een soort haakje is, waar je die plug overheen kunt hangen?
Maar ik heb "in het echt" nog niet gekeken, zal straks eens kijken, als ik erlangs loop... (staat een Demo Ioniq hier op kantoor, sinds deze week)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EHA1337
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 06:42
Ik plaats zowel de dop van de auto als de dop van de laadkabel in de overige ruimte achter de klep. Wanneer je de laadkabel verbindt met de auto, kun je daaronder mooi de dop van de auto eronder leggen zodat deze niet los hangt en tegen de auto aankomt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• slashcare
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 27-08 11:53
EHA1337 schreef op vrijdag 8 maart 2019 @ 15:12:
[...]

Ik plaats zowel de dop van de auto als de dop van de laadkabel in de overige ruimte achter de klep. Wanneer je de laadkabel verbindt met de auto, kun je daaronder mooi de dop van de auto eronder leggen zodat deze niet los hangt en tegen de auto aankomt.
Ik heb afgelopen nacht de dop van de auto over de stekker gelegd en die van de stekker onder de stekker in de auto. Ongeveer hetzelfde dus.

Die haakjes aan de klep heb ik ook gezien maar hoe dat precies past, daar ben ik nog niet uit.

Als ik dadelijk klaar ben met werken zal ik nog eens een half uur gaan pielen met het ding.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• silentsnake
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-09 05:27
Vandaag stond de auto netjes klaar zoals beloofd. Ben de ellende van 8 maanden wachten alweer vergeten, wat een top auto is het! Wel even wennen maar moet zeggen dat het heel snel went. Heb ongeveer 50km gereden vandaag, zit op dit moment op een verbruik van 12.0, ben benieuwd of ik dat nog wat meer naar beneden kan krijgen.

De velgen zijn inderdaad wel wit, wat een kleine verrassing is maar ik zeker niet vind misstaan. Zal niet lang duren voordat ze zwart worden maar goed :P

Kortom ben er super blij mee! Vanavond met vrienden afgesproken in Amsterdam noord dus mooi excuus om meer te rijden 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09:53

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Vandaag LEDs voor de knipperlichten geïnstalleerd. Aan de achterkant was het nogal een K klusje. Iig het er af krijgen van de units was niet makkelijk. (achteraf wel, maar je moet maar weten hoe).

[YouTube: Hyundai Ioniq LED indicator lights]

/edit: @slashcare Ik steek de dop van de kabel in die van de auto en prop deze dan onder de stekker in de auto. Dat blijft ook redelijk liggen. Is wel even lastig bij het ontkoppelen, de auto zit dan via deze doppen aan de kabel vast, maar dat is niet zo'n heel groot probleem.

[ Voor 32% gewijzigd door zonoskar op 08-03-2019 19:29 ]

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• evtje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 18-05 20:25
Ik heb er eerder in de forum al eens een foto van gemaakt.

evtje in "Het grote Hyundai Ioniq Electric topic"

Zoiets. :)

Hyundai Ioniq Sep 2017-2022.Tesla MY Dec 2022 Daikin Emura 2 Jun 2014. Mitsubishi MHI SRK-25ZSX Jun 2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefanovic45
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 21-09 12:53
D2nny schreef op vrijdag 8 maart 2019 @ 13:30:
[...]

Zoals ik het begreep, van Cluistra, is het 'Black Pack' (de zwarte delen van de grille en de achterkant), standaard bij alle kleuren op de premium; behalve als je zwarte lak kiest, want (and I quote) "Hyundai vind, dat het dan zo'n enorm zwart vlak wordt"
Ook bij de comfort hoor 😉 Ik heb een comfort, bouwjaar eind 2018.

Tesla Model Y RWD / 8.4 kWp PV installatie / WPB / lucht/lucht WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cacofant
zonoskar schreef op vrijdag 8 maart 2019 @ 17:32:
Vandaag LEDs voor de knipperlichten geïnstalleerd. Aan de achterkant was het nogal een K klusje. Iig het er af krijgen van de units was niet makkelijk. (achteraf wel, maar je moet maar weten hoe).

[YouTube: Hyundai Ioniq LED indicator lights]

/edit: @slashcare Ik steek de dop van de kabel in die van de auto en prop deze dan onder de stekker in de auto. Dat blijft ook redelijk liggen. Is wel even lastig bij het ontkoppelen, de auto zit dan via deze doppen aan de kabel vast, maar dat is niet zo'n heel groot probleem.
Dat zijn toch al standaard leds of mis ik iets

Tesla Model 3 RWD (2023)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

cacofant schreef op vrijdag 8 maart 2019 @ 21:12:
[...]

Dat zijn toch al standaard leds of mis ik iets
Nee, de knipperlichten zijn standaard gewone gloeilampen. In ieder geval in de Comfort versie, maar volgens de handleiding heeft de Premium dezelfde lampen (PY21W). Alleen de achter- en remlichten zijn LED.

Hier zie je rechts de normale lamp (gaat langzaam aan en weer uit en is een beetje minder fel) en links de LED (gaat instantaan aan en uit).

[YouTube: Very bright LEDs on my Hyundai Ioniq]

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cacofant
Ik zie echt geen verschil kan aan mij liggen. Ga er zelf ook niet aan prutsen, het blijft een privé lease auto :-)

Tesla Model 3 RWD (2023)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

cacofant schreef op vrijdag 8 maart 2019 @ 21:30:
Ik zie echt geen verschil kan aan mij liggen. Ga er zelf ook niet aan prutsen, het blijft een privé lease auto :-)
Hoezo zie je geen verschil? Je ziet niet dat links 3x feller schijnt dan rechts?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gluten Parody
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21-09 18:34
Linker lampje doet pats-boem, rechter lampje doet fade-in en nagloeien.

Beeldscherm voor MacOS kiezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cacofant
Als je een paar keer kijkt ja.. maar ik vind rechts mooier

En volgens mij heb ik gewoon LED op mijn premium, die verkleurd van wit, naar oranje knipperlicht en terug naar wit als ik de richtingaanwijzer uit zet..

[ Voor 57% gewijzigd door cacofant op 09-03-2019 06:01 ]

Tesla Model 3 RWD (2023)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D2nny
Ik zag overigens, die EVreel, nu als accessoire op de Hyundai site; heb Cluistra meteen gebeld en is aan m'n bestelling toegevoegd (wel zelf betalen, maar prima)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heath
D2nny schreef op zaterdag 9 maart 2019 @ 12:40:
Ik zag overigens, die EVreel, nu als accessoire op de Hyundai site; heb Cluistra meteen gebeld en is aan m'n bestelling toegevoegd (wel zelf betalen, maar prima)
Goeie, ik zie hem nu net ook. Ik denk dat ik die ook nog even aan de bestelling toe ga laten voegen. Thanks voor de tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

cacofant schreef op zaterdag 9 maart 2019 @ 05:59:
En volgens mij heb ik gewoon LED op mijn premium, die verkleurd van wit, naar oranje knipperlicht en terug naar wit als ik de richtingaanwijzer uit zet..
Interessant, maak eens een filmpje aub.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dekeizer
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-09 16:33
Een kleine irritatie....maar nog geen oplossing gevonden. Aan de binnenzijde van de deuren krijg je van die lelijke vegen als mensen met hun schoenen tegen de deuren gaan. Bij andere merken: veegje sop en het is weg. Bij Ioniq lukt me dat niet. Iemand een tip?

Dit dus: https://imgur.com/a/uSESl05

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heath
zonoskar schreef op vrijdag 8 maart 2019 @ 21:25:
[...]

Nee, de knipperlichten zijn standaard gewone gloeilampen. In ieder geval in de Comfort versie, maar volgens de handleiding heeft de Premium dezelfde lampen (PY21W). Alleen de achter- en remlichten zijn LED.

Hier zie je rechts de normale lamp (gaat langzaam aan en weer uit en is een beetje minder fel) en links de LED (gaat instantaan aan en uit).

Zo dan, dat is even een behoorlijke verbetering! Heb je hier een soort tut voor gevolgd of zelf aangeknutseld?
dekeizer schreef op zaterdag 9 maart 2019 @ 14:41:
Een kleine irritatie....maar nog geen oplossing gevonden. Aan de binnenzijde van de deuren krijg je van die lelijke vegen als mensen met hun schoenen tegen de deuren gaan. Bij andere merken: veegje sop en het is weg. Bij Ioniq lukt me dat niet. Iemand een tip?

Dit dus: https://imgur.com/a/uSESl05
Je zou eens een sopje met wat extra schoonmaakazijn kunnen proberen. Het stinkt een uur in de wind, maar het krijgt echt bizar veel schoon. Misschien zo ook je deuren?

[ Voor 29% gewijzigd door Heath op 09-03-2019 15:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zonoskar schreef op vrijdag 8 maart 2019 @ 21:25:
[...]

Welk merk led lampen heb je erin gezet?
Heb je de koplampen ( ook geen led bij de comfort) ook al vervangen door types met meer lichtopbrengst?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

[b]Heath schreef op zaterdag 9 maart 2019 @ 15:41:[/b
Zo dan, dat is even een behoorlijke verbetering! Heb je hier een soort tut voor gevolgd of zelf aangeknutseld?
Op het Ioniq forum waren ze al druk bezig met LED koplampen (high/low beam), maar nog geen knipperlichten. Ik heb hier en daar rond gevraagd/gezocht hoe je de knipperlichten vervangt. Achteraf was het niet zo heel moeilijk, maar ik heb wel eea zelf moeten uitzoeken (en gedocumenteerd op het Ioniq forum :) ).
Verwijderd schreef op zaterdag 9 maart 2019 @ 16:09:
Welk merk led lampen heb je erin gezet?
Heb je de koplampen ( ook geen led bij de comfort) ook al vervangen door types met meer lichtopbrengst?
Lampen komen van ebay: https://www.ebay.nl/itm/N...ksid=p2060353.m2749.l2649 Ik had eerst andere (ook canbus error free), maar die knipperden te snel en gaven toch errors. Bovenstaande geven geen errors en knipperen met de normale frequentie. Ze zijn alleen niet meer op voorraad.

Ik heb wel een setje HB3 LED lampen besteld voor het groot licht, maar de dimlichten durf ik niet aan. Die LED lampen zijn niet legaal als het goed is (de knipperlichten eigenlijk ook niet meen ik). De dealer gaf aan voor 250 euro de conversie wel te kunnen doen. Voor het grootlicht ben ik niet zo bang, dat heb ik toch niet vaak aan staan. Maar de huidige groot licht lampen geven vrijwel geen extra licht lijkt het. Ik zie in ieder geval niet veel verschil (misschien omdat de Ioniq eigenlijk stiekem best goed licht heeft). Dus ik zit nog te piekeren of ik die dealer LEDs laat inbouwen, of dat ik gewoon een setje blauwe H7's er in zet om meer richting de 6000K te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cacofant
Is aan de vooorkant makkelijk bij te komen qua lampen wisselen? Omdat ik de Premium heb, dus standaard LED hoef ik bij mij alleen groot licht te vervangen dan.. waarom Hyundai er voor gekozen heeft om groot licht niet ook in LED uit te rusten is me een raadsel. Heb je mooie wit LED, zet je groot licht aan, lelijke halogeenkleur, beetje geel erbij :-(

Tesla Model 3 RWD (2023)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alexander6501
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 19-11-2024
Weer eens wachten op twee traag ladende E-Golfs bij Fastned.. gelukkig is het lekker warm in de auto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steveedge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23-08 00:11
D2nny schreef op vrijdag 8 maart 2019 @ 13:30:
[...]

Zie veel posts over de zwarte/grijze grill en achterbumper.

Ook ik ging er vanuit dat deze zwart zouden zijn op mijn zwarte Ioniq, bleken inderdaad grijs. Ik heb ze in de kleur van de rest van de auto laten spuiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

cacofant schreef op zondag 10 maart 2019 @ 06:48:
Is aan de vooorkant makkelijk bij te komen qua lampen wisselen? Omdat ik de Premium heb, dus standaard LED hoef ik bij mij alleen groot licht te vervangen dan.. waarom Hyundai er voor gekozen heeft om groot licht niet ook in LED uit te rusten is me een raadsel. Heb je mooie wit LED, zet je groot licht aan, lelijke halogeenkleur, beetje geel erbij :-(
Ja, kan je redelijk goed bij komen. Het kapje draait wat stroef, dus ik heb een waterpomptang gebruikt. Voor meer info, zie https://www.ioniqforum.co...h-beam-headlight-led.html Ik wacht nog steeds op mijn highbeam setje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osxy
  • Laatst online: 10:04

Osxy

Holy crap on a cracker

Kan het nergens terugvinden, wat is de standaard lengte van de kabels welke met de Ioniq worden meegeleverd?

"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pmiddeld
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 21-09 10:31
Volgens mij 4 meter. In ieder geval te kort wanneer je met de neus naar voren inparkeert en de laadpaal rechtsvoor staat. ;)

Hyundai Ioniq Comfort 2017 --> Kona 64 kWh 2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shapeshifter

Shapeshifter

Get it over with

zonoskar schreef op maandag 11 maart 2019 @ 09:24:
[...]

Ja, kan je redelijk goed bij komen. Het kapje draait wat stroef, dus ik heb een waterpomptang gebruikt. Voor meer info, zie https://www.ioniqforum.co...h-beam-headlight-led.html Ik wacht nog steeds op mijn highbeam setje.
Kreeg gisteren opeens een melding op het display dat het dimlicht rechtsvoor "verminderd" was, even uitgestapt en gekeken en inderdaad doet het buitenste lampje het niet meer. Nou heb ik toevallig voor volgende week een beurt gepland dus voel me niet zo geroepen om er zelf aan te gaan klooien, maar je kunt er zo te zien dus vrij eenvoudig bij.

Weet iemand het type en prijs voor het buitenste dimlicht?

Edit: weekje na terugrit uit Oostenrijk, kennelijk is het opwarmen van de lampen op lange ritten een ding?

[ Voor 6% gewijzigd door Shapeshifter op 11-03-2019 13:43 ]

HP ZBook Studio G3 - Hyundai Ioniq EV Classic - Opel Vivaro-e 75kWh - 22x Prusa i3 MK3S - 8x Prusa MINI+ - Ooznest Workbee 1,5m x 1,5m

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N3D

N3D

Shapeshifter schreef op maandag 11 maart 2019 @ 13:36:
[...]

Kreeg gisteren opeens een melding op het display dat het dimlicht rechtsvoor "verminderd" was, even uitgestapt en gekeken en inderdaad doet het buitenste lampje het niet meer. Nou heb ik toevallig voor volgende week een beurt gepland dus voel me niet zo geroepen om er zelf aan te gaan klooien, maar je kunt er zo te zien dus vrij eenvoudig bij.

Weet iemand het type en prijs voor het buitenste dimlicht?

Edit: weekje na terugrit uit Oostenrijk, kennelijk is het opwarmen van de lampen op lange ritten een ding?
Als je de premium heb gelijk bellen met je dealer het duurt absurd lang voor de koplamp unit binnen is. Ik heb een soort gelijk probleem gehad mijn rechter koplamp de beide leds waren geel en links was netjes wit. Ze moeten heel de unit vervangen en die moeten ze gegarandeerd bestellen bij de importeur eerst.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• henri055
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 11-07-2023
pmiddeld schreef op maandag 11 maart 2019 @ 13:34:
Volgens mij 4 meter. In ieder geval te kort wanneer je met de neus naar voren inparkeert en de laadpaal rechtsvoor staat. ;)
Ik heb de mijne eens opgemeten. Ik kwam op iets meer dan 5 meter. Dus de kabel zelf exclusief connectoren is 5 meter.

Rijdt in een Hyundai Ioniq electric (lease)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• UniMatrix
  • Registratie: December 2002
pmiddeld schreef op maandag 11 maart 2019 @ 13:34:
Dat er een Ioniq komt wordt steeds waarschijnlijker, maar aangezien ik parkeer als een wijf (M/V) :o en achteruit inparkeren niet in mijn repertoire zit...

...vroeg ik me al af wat de lengte laadkabel is die ik aan moet schaffen om inderdaad in die situatie WEL te kunnen laden??? :)

Ik denk dat 6 meter net te kort is dan? (4 meter vanaf laadklepje naar voren, 2 meter breed) Wordt het dan 8?

EV: 2017 Ioniq Electric | PC: AMD Ryzen 7 5700X | MSI RTX 4090 Gaming Trio | VR: Pico 4

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• John_Otters
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 18-09 16:09
UniMatrix schreef op maandag 11 maart 2019 @ 16:54:
[...]
....aangezien ik parkeer als een wijf (M/V) :o en achteruit inparkeren niet in mijn repertoire zit...
Achteruit inparkeren is een eitje in deze auto. Sensoren voor en achter en achteruitrijcamera. Camera wordt helaas wel snel vies met het weer als vandaag. 8)

Hyundai Ioniq Executive electric (2018) FR

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pmiddeld
[...]

Dat er een Ioniq komt wordt steeds waarschijnlijker, maar aangezien ik parkeer als een wijf (M/V) :o en achteruit inparkeren niet in mijn repertoire zit...

...vroeg ik me al af wat de lengte laadkabel is die ik aan moet schaffen om inderdaad in die situatie WEL te kunnen laden??? :)

Ik denk dat 6 meter net te kort is dan? (4 meter vanaf laadklepje naar voren, 2 meter breed) Wordt het dan 8?
Ja, al 2 metertjes meer dan de mijne moet genoeg. Ik zou 'm niet over de motorkap leggen i.v.m. dat er bij regenachtig weer zand aan de kabel blijft plakken, die dan fijn over de lak krast >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UniMatrix
Een kleine parkeerschade of krassen op de motorkap zijn al gauw duurder dan een 8m kabel...

Weet iemand een adresje voor kunststof delen wrappen / spuiten? Omgeving Alkmaar? @Jan Treur ? Ben je dan in een dag klaar of de volgende dag?

[ Voor 45% gewijzigd door UniMatrix op 11-03-2019 17:36 ]

EV: 2017 Ioniq Electric | PC: AMD Ryzen 7 5700X | MSI RTX 4090 Gaming Trio | VR: Pico 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pmiddeld
N3D schreef op maandag 11 maart 2019 @ 15:14:
[...]

Als je de premium heb gelijk bellen met je dealer het duurt absurd lang voor de koplamp unit binnen is. Ik heb een soort gelijk probleem gehad mijn rechter koplamp de beide leds waren geel en links was netjes wit. Ze moeten heel de unit vervangen en die moeten ze gegarandeerd bestellen bij de importeur eerst.
Je hoeft niet de hele unit te vervangen, alleen het lampje. Kost 8 euro of zo bij de dealer. Je kunt het ook zelf doen (afgekeken van de dealer). Stelt niet veel voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

pmiddeld schreef op maandag 11 maart 2019 @ 17:36:
[...]

Je hoeft niet de hele unit te vervangen, alleen het lampje. Kost 8 euro of zo bij de dealer. Je kunt het ook zelf doen (afgekeken van de dealer). Stelt niet veel voor.
De premium heeft LED lampen, ik betwijfel of die 8 euro zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• henri055
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 11-07-2023
Ja. Meer dan net te kort. De kabel hangt immers niet in de lucht tussen paal en laadklep. Ik heb een kabel erbij gekocht van 6,5m. Voor mijn doel genoeg, maar die gaat jouw scenario niet halen.

Aanvulling: koop een 1 fase 32A kabel. De Ioniq kan weliswaar met slechts 1 fase laden, maar wel meer dan 3,7kW. Dus mocht je een 22kW paal aantreffen is het toch zonde als je kabel je beperkt.

[ Voor 18% gewijzigd door henri055 op 11-03-2019 17:49 ]

Rijdt in een Hyundai Ioniq electric (lease)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shapeshifter

Shapeshifter

Get it over with

zonoskar schreef op maandag 11 maart 2019 @ 17:37:
[...]

De premium heeft LED lampen, ik betwijfel of die 8 euro zijn.
Gelukkig heb ik de comfort :P Desalniettemin vind ik het toch een goede tip om het even door te geven aan de dealer, je weet maar nooit of ze iets moeten bestellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beeveetee
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 17-04-2024
Vrijdag komt na vierenhalve maand wachten eindelijk mijn ioniq. Ik heb de zwarte premium uitvoering besteld. Ben erg benieuwd en heb erg veel zin in.
Ik heb veel meegelezen op dit forum, dank voor alle tips!
Mijn dealer had me overigens bij het kiezen voor de kleur zwart gewaarschuwd voor de grijze plastic details. Persoonlijk vind ik deze wel sjiek.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jan Treur
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 24-04-2024
UniMatrix schreef op maandag 11 maart 2019 @ 17:34:
...
Weet iemand een adresje voor kunststof delen wrappen / spuiten? Omgeving Alkmaar? @Jan Treur ? Ben je dan in een dag klaar of de volgende dag?
Geen idee, niet gedaan.

[ Voor 13% gewijzigd door Jan Treur op 12-03-2019 05:15 ]

Huidig huis: All electric 2023 Weheat Blackbird 8kW warmtepomp + 2020 38 kWh Hyundai Ioniq Electric. Vorig huis: All electric energieneutraal: 2013 8.6 kWp PV + 2013 14 kW Fujitsu warmtepomp + 2020 38 kWh Hyundai Ioniq Electric.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cacofant
[...]

Ik heb meteen een 10 meter kabel aangeschaft bij mijn Ioniq (overigens niet bij Hyundai) :-) Zo kan ik de auto ook vooruit parkeren en laden als het moet. Achteruit inparkeren werkt niet altijd lekker met zo'n korte kabel die bijgeleverd is..

Tesla Model 3 RWD (2023)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D2nny
Een vraag die misschien al gesteld is (ik ben nu pas op P71, van deze forumpost...):
Hoe belangrijk is volgens jullie de hotspot functie (via telefoon), voor de verkeersinfo? (en hoeveel data verbruikt dit?)

Ik heb een Mifi router liggen, voor de vakanties en ik heb van XS4All een simkaartje met gratis 500MB data, die daarin zit. Ik twijfel erover, om bij KPN een datasim te bestellen, met 20GB, aangezien mijn vriendin nog steeds niet aan onbeperkt internet wil en zij constant met haar telefoon zit te spelen op lange ritten (als passagier, niet als bestuurder...), waardoor zij telkens door haar datalimiet heen is.
Ik kan me voorstellen, dat ik met 500MB voldoende data zal hebben, voor alleen verkeersinfo e.d., maar doet het nog meer? (laat de satnav bv. zien, of laadpalen vrij of in gebruik zijn?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N3D

N3D

pmiddeld schreef op maandag 11 maart 2019 @ 17:36:
[...]

Echt waar xD dan ben ik goed genaaid door mijn dealer. maar is dit de een van de 2 LEDs of het grootlicht lampje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quanggie
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 23:15
Ik ben sinds kort ook in het bezit van een zwarte ioniq. Echt een hele fijne auto, alleen stoor ik me aan 1 ding. Dat lelijke grijze vlak op de voorkant (de achterkant vind ik dan meevallen). Maar is er iemand die zijn gril heeft laten wrappen in de omgeving van Amsterdam? Zo ja, welk bedrijf raden jullie aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuo
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 25-06 10:03

Kuo

D2nny schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 08:21:
Een vraag die misschien al gesteld is (ik ben nu pas op P71, van deze forumpost...):
Hoe belangrijk is volgens jullie de hotspot functie (via telefoon), voor de verkeersinfo? (en hoeveel data verbruikt dit?)

Ik heb een Mifi router liggen, voor de vakanties en ik heb van XS4All een simkaartje met gratis 500MB data, die daarin zit. Ik twijfel erover, om bij KPN een datasim te bestellen, met 20GB, aangezien mijn vriendin nog steeds niet aan onbeperkt internet wil en zij constant met haar telefoon zit te spelen op lange ritten (als passagier, niet als bestuurder...), waardoor zij telkens door haar datalimiet heen is.
Ik kan me voorstellen, dat ik met 500MB voldoende data zal hebben, voor alleen verkeersinfo e.d., maar doet het nog meer? (laat de satnav bv. zien, of laadpalen vrij of in gebruik zijn?)
Hotspot is vooral handig voor verkeersinformatie. Daarnaast kan je volgens mij ook wat zoeken via de navigatie. Alleen de verkeersinformatie gebruikt niet veel data. Het zal volgens volgens mij hooguit enkele MB's per dag zijn. (Als je de hele dag rondrijdt misschien iets meer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pmiddeld
Ik heb een 3G hotspot (USB) voor de verkeersinfo. Daarvoor heb ik een datakaartje gekocht van Keepgo. Voordeel daarvan is dat de data een jaar geldig zijn. Nadeel is dat dat een paar GB bijkopen best prijzig is. Ik wil ook EVNotify over deze hotspot laten lopen, maar dat verbruikt best wel wat MB's als je aan een langzame lader staat. Ik lees hier over een datasim van 20GB. @D2nny Is die langer dan een maand geldig of bedoel je 20GB per maand abbonnement?
Iemand een goedkopere oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D2nny
pmiddeld schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 12:22:
Ik heb een 3G hotspot (USB) voor de verkeersinfo. Daarvoor heb ik een datakaartje gekocht van Keepgo. Voordeel daarvan is dat de data een jaar geldig zijn. Nadeel is dat dat een paar GB bijkopen best prijzig is. Ik wil ook EVNotify over deze hotspot laten lopen, maar dat verbruikt best wel wat MB's als je aan een langzame lader staat. Ik lees hier over een datasim van 20GB. @D2nny Is die langer dan een maand geldig of bedoel je 20GB per maand abbonnement?
Is 20GB in de maand; omdat ik al producten heb bij KPN, krijg ik dan niet 10GB, maar 20GB data.
Ik keek naar deze van KPN, omdat ze 225Mbit aan kunnen en mijn Mifi kan dit prima handelen (Huawei E5787).
Voor alleen de verkeersinfo is dit zwaar overkill, maar als m'n vriendin naast me zit, heeft ze in elk geval zat data (die zit soms netflix te kijken, omdat ze niet op de weg kijkt... zich anders rot ergerd aan mijn rijstijl O-)...
Als ik op een 5 baans A2 rij, dan ga ik niet 4 banen naar links, om iemand op de 3e baan in te halen... dan ergerd ze zich, dat ik rechts inhaal 8)7 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ora et Labora
  • Laatst online: 09:41
.

[ Voor 99% gewijzigd door Ora et Labora op 12-03-2019 14:40 ]

Who's general failure, and why is he reading my disk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

@Ora et Labora Misschien moet je dat maar vragen in het Kona electric topic. Ik denk niet dat er velen hier zullen zijn die ook ervaring hebben met de Kona.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ora et Labora
  • Laatst online: 09:41
zonoskar schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 13:00:
@Ora et Labora Misschien moet je dat maar vragen in het Kona electric topic. Ik denk niet dat er velen hier zullen zijn die ook ervaring hebben met de Kona.
Sorry verkeerde topic inderdaad 8)7

Who's general failure, and why is he reading my disk?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cacofant

Tesla Model 3 RWD (2023)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Vindt de ioniq wel een flinke windvanger, hebben jullie daar ook last van? Vooral de zijwind is vreselijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Verwijderd schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 11:15:
Vindt de ioniq wel een flinke windvanger, hebben jullie daar ook last van? Vooral de zijwind is vreselijk.
Ja, vreselijk. Zelfs met LKA op active zwabber je over de weg, zou het aan de banden kunnen liggen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• N3D

N3D

zonoskar schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 12:47:
[...]

Ja, vreselijk. Zelfs met LKA op active zwabber je over de weg, zou het aan de banden kunnen liggen?
Klopt ik denk persoonlijk zelf dat grotendeels te maken heeft met de uitlijning van de banden en hoe hoog ze opgepompt zijn als je ze hard hebt opgepompt staan heb je minder contact met de weg, omdat je meer het midden van je band gebruikt dan de hele opervlakte dan dat ze bijvoorbeeld op 2.2/2.3 bar staan. en niet zo zeer met wat voor banden je rijdt.

[ Voor 6% gewijzigd door N3D op 13-03-2019 12:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Ik heb de banden idd tot 2.7 bar opgepompt (3 bar als de banden warm zijn). Hyundai adviseert 2.3 bar (2.6 bar warm).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Auto al opnieuw laten uitlijnen was in het begin ook drama. Dat is weer klaar gelukkig.
Bandenspanning 2.6 voor 2.7 achter.
Misschien inderdaad wat zachter?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cacofant
Ik heb ze op 2.7 koud staan, 2.9 warm.. geen last van gezwabber met de wind.

Tesla Model 3 RWD (2023)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N3D

N3D

Verwijderd schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 14:22:
Auto al opnieuw laten uitlijnen was in het begin ook drama. Dat is weer klaar gelukkig.
Bandenspanning 2.6 voor 2.7 achter.
Misschien inderdaad wat zachter?
je moet wel na gaan dat ongeveer de spanning in de banden met 0,3 tot 0,7 bar kan verschillen voor elke 10 graden temperatuur verschil op het moment dat ze opgepompt zijn. dus als je ze bij 20 graden op 2,7bar hebt opgepompt kant het zo zijn als 10 graden kouder is op het moment dat het opeens 2,4 bar zijn de banden of juist andersom als je ze in de wintertijd dus bij vries temperaturen op 2,7bar hebt staan kan zo zijn nu het warmer word steeds dat je tegen de 3 bar kan zitten en dan komt er nog ook eens een klein beetje bij door de warmte die je genereert door het rijden zet ook uit. De spanning waardes zijn maar een voorbeeld ;)

Bij mij staan ze standaard alle 4 op 2,6 en tijdens een redelijke rit zetten ze uit tot 2,8 bar op de TPMS. Bij echt hevige windstoten merk ik wel boven de 120/130km/u dat de auto wel eens af en toe wat zijwind te verduren krijgt. Snelheden rond de 80/100km/u merk ik nauwelijks iets ervan.

[ Voor 13% gewijzigd door N3D op 13-03-2019 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UniMatrix
Net terug van een proefrit bij een onafhankelijk autobedrijf met met een Premium van februari 2017 in mijn favoriete kleur Marina Blue met 18k op de teller. Hoewel het qua rijden prima beviel heb ik de auto uiteindelijk laten staan.

Zoals altijd zijn er dingen die je op foto's niet ziet, in dit geval (weliswaar lichte) parkeerschade op voor en achterscherm en de voorruit zat vol met vreemde krasjes. Later bleek ook de rechter zijruit.

Een en ander, inclusief nieuwe voorruit, zou opgelost worden voor de afleverkosten. En de inruil viel op zich niet tegen. Aangegeven dat ik de prijs voor een Premium erg scherp vond en dat ik daar op af kwam, maar me dat ook voorzichtig maakte.

Vervolgens gevraagd naar onderhoudshistorie, vooral i.v.m. resterende 3 jaar fabrieksgarantie. Boekjes met stempels doen we niet meer aan blijkbaar:een digitaal service paspoort. De verkoper belde in mijn bijzijn de dealer die de auto ooit geleverd had en die kon zijn eigen systeem en dat van Hyundai raadplegen. Behalve de eerste leverering had de auto geen onderhoud gehad terwijl deze minimaal in 2018 een beurt gehad moest hebben.

Desgevraagd bleek dat dit wel degelijk gevolgen kan hebben voor de fabrieksgarantie.

Afijn, al met al geen goed gevoel bij de auto, meer het 'als het te goed is om waar te zijn... (een Premium voor 28k inclusief BTW) gevoel.

Dus nee. Liever een Comfort met duidelijke historie dan. Het is tenslotte weer 10-12k meer dan ik ooit aan een auto uitgegeven heb...

Resteert wel de vraag: hoe krijg je bij een niet-Hyundai dealer zekerheid over de onderhoudshistorie?

Zo vind ik deze wel wat, een Comfort met achteraf ingebouwd leer. Maar geen merkdealer dus geen inzicht in digitale onderhoudshistorie.

https://www.autowereld.nl...995-29606774/details.html

Laten bellen en uitdraai laten mailen?

Of naar de plaatselijke dealer gaan en een zoekopdracht uizetten en via hun leveren? Ben altijd bang dat je dan veel duurder uit bent als zij die occasion uit de markt halen voor je. Lastig!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blokker_1999
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 08:56
Als ik me niet vergis verwacht Hyundai sowieso dat je het onderhoud bij hen laat doen wil je recht blijven hebben op fabrieksgarantie. Anders val je terug op de garantie onder het consumentenrecht. Als iemand dus 10 euro heeft willen uitsparen door het onderhoud ergens anders te laten doen kan je dat op termijn zuur gaan opbreken. Enige wat je dus kan doen is bij een merkdealer navragen wat de gekende onderhoudsgeschiedenis is van die wagen of de verkoper een overzicht laten bezorgen.

No keyboard detected. Press F1 to continue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarryH
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 09:16
het onderhoud (bij tot nu tot 45k) stelt overigens weinig voor.
rondje langs de wielen. ruitensproeiervloeistof bijvullen etc.
ik zou gewoon de hyundaidealer bellen uit je woonplaats.

5670PV op OzOOO, 5640PV op WnWWW, 3150PV op muur op ZZZW, vloerisolatie, HR++,dakisolatie, PANA 9Jmonoblock WP, Ioniq EV 2017

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiller
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 05-09 23:14
@UniMatrix bij een gebruikte auto kun je natuurlijk wat dingetjes verwachten. Ik zou zeker voor die blauwe premium gaan. Hele scherpe prijs.
In overleg met de Hyundai dealer lijkt het me sterk dat ze de fabrieksgarantie niet zullen honoreren als je een 'beurt' bij ze laat uitvoeren. Want wat doen ze eigenlijk met de beurt? Zes keer niks. Misschien wel zeven keer niks.

En inderdaad wat betreft de zijwind moet het lijken alsof ik stomdronken achter het stuur zit. Ik laat de LKA het meeste doen op de snelweg. Zit te denken om bredere banden te nemen op een nieuwe set 17". Verbruik interesseert me toch niet zoveel. Die spinnende voorbandjes bij het wegrijden steeds is ook hinderlijk. Begrijp dat hij lekker koppel heeft maar met die ecobandjes heeft hij wel heel weinig grip.

[ Voor 35% gewijzigd door Spiller op 13-03-2019 19:14 ]

Ioniq 5 P45

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shapeshifter

Shapeshifter

Get it over with

Spiller schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 19:10:
@UniMatrix bij een gebruikte auto kun je natuurlijk wat dingetjes verwachten. Ik zou zeker voor die blauwe premium gaan. Hele scherpe prijs.
In overleg met de Hyundai dealer lijkt het me sterk dat ze de fabrieksgarantie niet zullen honoreren als je een 'beurt' bij ze laat uitvoeren. Want wat doen ze eigenlijk met de beurt? Zes keer niks. Misschien wel zeven keer niks.

En inderdaad wat betreft de zijwind moet het lijken alsof ik stomdronken achter het stuur zit. Ik laat de LKA het meeste doen op de snelweg. Zit te denken om bredere banden te nemen op een nieuwe set 17". Verbruik interesseert me toch niet zoveel. Die spinnende voorbandjes bij het wegrijden steeds is ook hinderlijk. Begrijp dat hij lekker koppel heeft maar met die ecobandjes heeft hij wel heel weinig grip.
Die spinnende voorbandjes is een ding ja en hard remmen trouwens ook. Ik vraag me af in hoeverre dat door de banden komt, het is zeker een factor, maar ik vermoed dat de gewichtsverderling ook niet helpt door het accupakket in de kofferbak. Er had denk ik meer gewicht op de voorkant moeten liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N3D

N3D

Shapeshifter schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 09:40:
[...]

Die spinnende voorbandjes is een ding ja en hard remmen trouwens ook. Ik vraag me af in hoeverre dat door de banden komt, het is zeker een factor, maar ik vermoed dat de gewichtsverderling ook niet helpt door het accupakket in de kofferbak. Er had denk ik meer gewicht op de voorkant moeten liggen.
Gewichtsverdeling is als ik het nog goed weet 49/51 dus bijna 50/50 dat zou niet moeten uitmaken. Bandjes spelen echt een grote rol hierin geloof me. Heb zelf de standaard energy savers op gereden, Dunlop sport blueresponse (tevens de slechte band van alle) heb nu zelf michelin pilot sport 4 onder de auto amper problemen met spinnende bandjes tevens bochten kan je met veel meer vaart nemen als het moet. Als echt zeiknat is heb je nog altijd wel een klein beetje last van een korte spin van je voorwielen als je vanuit stilstand volgas wegrijd rond de 25/30km/u dan zit ie namelijk op vol vermogen. Maar het is meer een correctie slipje dan echt dat de auto moet zoeken naar grip.
Doe tevens gemiddeld 40k+ per setje banden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

[...]

Dunne eco bandjes. Dat trek je met 10pk en 20nm koppel nog over....
Leg er al eens normale autobanden onder in zelfde maat, wielspin zal bijna niks meer zijn. Het is niet zo dat de ioniq zoveel pk/koppel heeft om echt powerspins te doen....

Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shapeshifter

Shapeshifter

Get it over with

N3D schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 10:06:
[...]

Gewichtsverdeling is als ik het nog goed weet 49/51 dus bijna 50/50 dat zou niet moeten uitmaken. Bandjes spelen echt een grote rol hierin geloof me. Heb zelf de standaard energy savers op gereden, Dunlop sport blueresponse (tevens de slechte band van alle) heb nu zelf michelin pilot sport 4 onder de auto amper problemen met spinnende bandjes tevens bochten kan je met veel meer vaart nemen als het moet. Als echt zeiknat is heb je nog altijd wel een klein beetje last van een korte spin van je voorwielen als je vanuit stilstand volgas wegrijd rond de 25/30km/u dan zit ie namelijk op vol vermogen. Maar het is meer een correctie slipje dan echt dat de auto moet zoeken naar grip.
Doe tevens gemiddeld 40k+ per setje banden ;)
Ik geloof je. Rijd nu met Michelin CrossClimate in plaats van die energy savers en had de indruk dat het wel iets verbeterd was, maar zo dramatisch als jij omschrijft niet, vandaar dat ik erover twijfelde :P Die gewichtsverdeling valt me mee, dacht dat hij schever zou liggen (het is inderdaad 49/51 volgens random website). Weet nog niet hoe lang deze mee gaan, maar die energy savers smolten gewoon waar je bij stond. Heb in een jaar 2 setjes versleten zo ongeveer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N3D

N3D

Shapeshifter schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 11:45:
[...]

Ik geloof je. Rijd nu met Michelin CrossClimate in plaats van die energy savers en had de indruk dat het wel iets verbeterd was, maar zo dramatisch als jij omschrijft niet, vandaar dat ik erover twijfelde :P Die gewichtsverdeling valt me mee, dacht dat hij schever zou liggen (het is inderdaad 49/51 volgens random website). Weet nog niet hoe lang deze mee gaan, maar die energy savers smolten gewoon waar je bij stond. Heb in een jaar 2 setjes versleten zo ongeveer.
Bandjes en hoeveel Bar ze opgepompt staan kan enorm veel uitmaken in grip geloof me. Ik heb nu sinds 3 weken de pilot sport onder de auto zitten en heb ze iets zachter opgepompt dan wat ik bij de energy savers en de dunlop had verschil is echt absurd groot. Mijn GoM geeft wel nu aan dat ik maar +/-150km kan rijden op een volle accu. Ik moet wel zeggen ik rij wel redelijk sportief. Tevens heb ik van het weekend gemerkt dat waarschijnlijk mijn accu aan het slijten is bij 95k km had bij een fastned lader met nog iemand die een ioniq had met maar 25k op de teller we begonnen te laden met bijna de zelfde % ik had 13% en de andere bestuurder 15% na 15 min was mijn auto opeens volgens 10% meer opgeladen terwijl de zelfde kW aan stroom geladen is in de zelfde tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefanovic45
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 21-09 12:53
@N3D kun je eens met Torque pro de SOH uitlezen van je accu? Ik ben wel benieuwd of dat ook daadwerkelijk via de SOH uit te lezen is. Dat zou je wel verwachten.

Tesla Model Y RWD / 8.4 kWp PV installatie / WPB / lucht/lucht WP

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pe1opg
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 17-03 22:59
pmiddeld schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 12:22:
Kijk eens bij www.bamiporto.nl zijn eigenlijk datasimkaartjes voor voip maar ook uitstekend voor de ioniq te gebruiken.
Abonnement is €1,82 per maand (per maand opzegbaar)
data €4,84 per GB er wordt per 1 KB afgerekend
Heel Europa 1 tarief (uitgezonderd Zwitserland, Turkije, Andorra)
werkt op alle netwerken (in Belgie mobistar/Orange)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierz
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09:34
N3D schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 12:04:
[...]

Bandjes en hoeveel Bar ze opgepompt staan kan enorm veel uitmaken in grip geloof me. Ik heb nu sinds 3 weken de pilot sport onder de auto zitten en heb ze iets zachter opgepompt dan wat ik bij de energy savers en de dunlop had verschil is echt absurd groot. Mijn GoM geeft wel nu aan dat ik maar +/-150km kan rijden op een volle accu. Ik moet wel zeggen ik rij wel redelijk sportief. Tevens heb ik van het weekend gemerkt dat waarschijnlijk mijn accu aan het slijten is bij 95k km had bij een fastned lader met nog iemand die een ioniq had met maar 25k op de teller we begonnen te laden met bijna de zelfde % ik had 13% en de andere bestuurder 15% na 15 min was mijn auto opeens volgens 10% meer opgeladen terwijl de zelfde kW aan stroom geladen is in de zelfde tijd.
Ik weet niet hoeveel dat zegt. Kan ook met de temperatuur te maken hebben. De laadsnelheden kunnen op het moment van aflezen gelijk zijn geweest, maar op een ander moment verschillend zijn geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heath
Pierz schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 15:27:
[...]

Ik weet niet hoeveel dat zegt. Kan ook met de temperatuur te maken hebben. De laadsnelheden kunnen op het moment van aflezen gelijk zijn geweest, maar op een ander moment verschillend zijn geweest.
Niet alleen dit, het kan ook nog eens zijn dat het laadnetwerk daar aan zn maximale capaciteit zat op dat moment. Daardoor kan het ook lijken alsof 1 auto ogenschijnlijk sneller laadt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N3D

N3D

Heath schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 16:25:
[...]

Niet alleen dit, het kan ook nog eens zijn dat het laadnetwerk daar aan zn maximale capaciteit zat op dat moment. Daardoor kan het ook lijken alsof 1 auto ogenschijnlijk sneller laadt.
Ik zal het misschien beter uitleggen. We hadden op het zelfde moment onze sessie gestart. Op de display van de auto gaf accu % aan 13% die van de andere bestuurder 15%. na enige tijd gewacht te hebben hadden beide auto's 13kW opgeladen in de zelfde tijd. Mijn auto gaf aan dat hij 70% opgeladen was en de andere ioniq pas op 61% stond opgeladen. Zelfde kW in de accu's geladen in de zelfde tijd toch geeft mijn auto aan dat hij meer opgeladen is dan de andere. Kan toch niet aan de laadpaal liggen? xD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N3D

N3D

Stefanovic45 schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 12:20:
@N3D kun je eens met Torque pro de SOH uitlezen van je accu? Ik ben wel benieuwd of dat ook daadwerkelijk via de SOH uit te lezen is. Dat zou je wel verwachten.
Ik zal het wel eens van het weekend naar kijken. Heb zelf een bluetooth OBD dongle ooit gekocht maar werkt helaas niet met een Apple. Zal van het weekend Torque installeren op een Android telefoon ben nu namelijk wel benieuwd of de accu inderdaad aan het slijten is en zo ja hoeveel. Heb de auto namelijk sinds November 2017 en 95k+ op de teller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cacofant

Tesla Model 3 RWD (2023)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PapaTomster
  • Laatst online: 16-02-2023
Wat is de nieuwste versie van de navigatie? Heb net de auto opgehaald na de 15k onderhoudsbeurt en ben benieuwd of ze de kaart ook geüpdate hebben.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• cacofant
Software: AE_EV.EUR.SOP.006.5.181002
Firmware: AE_EV.EUR.0.5.313.180905.MICOM
Navigatie: STD_AVN_MID.EUR.HMC.180928.b5c9193
Kaart: EUR.11.41.46.704.101.2(D.E2/E.E2)

Tesla Model 3 RWD (2023)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blokker_1999
Voor degradatie te testen moet je gewoon de baan op. Batterij op 100%, zo dicht mogelijk naar 0 rijden, gemiddeld verbruik van die rit nemen en verrekenen met de afstand en percentage en zo kom je aan beschikbare capaciteit uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John_Otters
[...]

Die spinnende voorbandjes is een ding ja en hard remmen trouwens ook.
Ik heb de oorspronkelijke ecobandjes, en heb hier nooit last van. Waarom zo hard optrekken en hard remmen? Gaat allemaal van je radius af. ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blokker_1999
John_Otters schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 18:11:
[...]

Ik heb de oorspronkelijke ecobandjes, en heb hier nooit last van. Waarom zo hard optrekken en hard remmen? Gaat allemaal van je radius af. ;w
Niet echt, het verschil is verwaarloosbaar bij een EV. Ja, het kost meer energie, maar je bent ook sneller op snelheid. En die 2 dingen houden elkaar redelijk in balans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orillion
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 10:08
Blokker_1999 schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 19:41:
[...]

Niet echt, het verschil is verwaarloosbaar bij een EV. Ja, het kost meer energie, maar je bent ook sneller op snelheid. En die 2 dingen houden elkaar redelijk in balans.
Also het geen verschil geeft, waarom krijgen dan bijna alle EV's met kleine accu's standaard eco banden? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John_Otters
[...]

n=1 test, maar toch

En hier een discussie bij Tesla - zie plaatje bij #14
orillion schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 19:50:
[...]

Also het geen verschil geeft, waarom krijgen dan bijna alle EV's met kleine accu's standaard eco banden? 8)7
Die banden zijn vanwege de lage rolweerstand. Heb je tijdens het rijden ook wat aan.

[ Voor 21% gewijzigd door John_Otters op 14-03-2019 19:58 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• RTS911
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 20-09 09:40
Ik lees hier al een tijdje mee en vandaag is de bestelling van mijn Ioniq EV ook geplaatst. Waarschijnlijk over drie weken al rijden, betreft een Comfort in Intense Blue. Kwam de kleur hier ook al tegen, erg mooi!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

[...]

Zo werkt het niet......niet bij een ev en niet bij een Ice.

Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierz
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09:34
N3D schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 16:44:
[...]

Ik zal het misschien beter uitleggen. We hadden op het zelfde moment onze sessie gestart. Op de display van de auto gaf accu % aan 13% die van de andere bestuurder 15%. na enige tijd gewacht te hebben hadden beide auto's 13kW opgeladen in de zelfde tijd. Mijn auto gaf aan dat hij 70% opgeladen was en de andere ioniq pas op 61% stond opgeladen. Zelfde kW in de accu's geladen in de zelfde tijd toch geeft mijn auto aan dat hij meer opgeladen is dan de andere. Kan toch niet aan de laadpaal liggen? xD
Betere uitleg zou een bevestiging zijn of je kW of kWh bedoelt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assje
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09:56
azz_kikr schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 21:15:
[...]

Zo werkt het niet......niet bij een ev en niet bij een Ice.
Dan mag je ook wel even uitleggen waarom je dat denkt.

“The greatest threat to our planet is the belief that someone else will save it.” [quote by Robert Swan, OBE]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evtje
N3D schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 16:44:
[...]

Dus je heb z'n 3kw/h minder. Het kan zijn dat de BMS van slag is. Probeer de batterij eens bijna leeg te rijden en daarna 100% op te laden.

Hyundai Ioniq Sep 2017-2022.Tesla MY Dec 2022 Daikin Emura 2 Jun 2014. Mitsubishi MHI SRK-25ZSX Jun 2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shapeshifter

Shapeshifter

Get it over with

John_Otters schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 18:11:
[...]

Ten eerste heb ik wel een paar kilometer bereik over voor een beetje vlot zijn in het verkeer, maar specifiek:
  • Ik heb op mijn route een aantal verkeerslichten waar ik een paar honderd meter na het verkeerslicht naar rechts wil. Als er twee banen zijn en de linker is vrij, dan pak ik de linker, trek ik snel op zodat ik voor de langzame automobilist op de rechterbaan naar rechts kan. Ik ben vaak het snelste weg, dus sta ik graag vooraan. Dat vind ik prettig en het is beter voor de doorstroming.
  • Het is soms nodig om hard te remmen om niet tegen je voorganger op te knallen. Anticiperen is absoluut beter, maar zodra je een paar spookfiles op de A12 of opeens stilstaande uitvoegstroken op de A2 hebt gehad begrijp je dat je niet alles kunt anticiperen en dan is het fijn als je niet 20 meter doorglijdt... Oh, plus al die debielen die op veel lagere snelheid hun auto er op het allerlaatste moment nog even voorploffen op de snelweg (zowel om in te halen als bij invoegen) en lui die zich niet aan de voorrangsregels houden (voetgangers en fietsers voorrang geven terwijl er geen oversteekplaats is of haaientanden zijn). Heb zelfs mensen gehad die op een rotonde waar fietsers geen voorrang hadden opeens stil gingen staan, sorry, maar dat verwacht ik niet hoor. Wat dat betreft vind ik het schenden van voorrangsregels veel gevaarlijker dan bijvoorbeeld te hard rijden, hardrijders letten naar mijn idee veel beter op hun omgeving en de overige regels...

[ Voor 21% gewijzigd door Shapeshifter op 15-03-2019 14:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• evtje
cacofant schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 17:19:
Software: AE_EV.EUR.SOP.006.5.181002
Firmware: AE_EV.EUR.0.5.313.180905.MICOM
Navigatie: STD_AVN_MID.EUR.HMC.180928.b5c9193
Kaart: EUR.11.41.46.704.101.2(D.E2/E.E2)
Vandaag heb ik ook deze update doorgevoerd. :)
Hier nog even een video erover.

YouTube: Ioniq Electric NEW Live services Map Update

YouTube: Ioniq Electric NEW Software Update in action

Wel grappig dat je de prijs van de parkeergarage en openingstijden e.d.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gerard S 67
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 01-01 10:22
Ik zat vorige week wat op het going electric forum te lezen en kwam daar een link naar een filmpje op YouTube tegen. Het blijkt dat de headunit van de Ioniq op Android 4.2.2 draait, en dat er een manier is om daar toegang toe te krijgen. Lang verhaal kort: ik heb inmiddels YouTube, Spotify en nog wat apps geïnstalleerd op de headunit, draait dus nu native. Hoef alleen nog de hotspot op m’n telefoon aan te zetten en er is van alles mogelijk. Natuurlijk zou dat ook met een MiFi router kunnen.
Ik heb ook een app waarmee diverse data (zonder OBD) op die manier naar de ABRP-server (abetterrouteplanner) worden verzonden, zodat ik die in de Chrome-browser (ook geïnstalleerd inmiddels) kan opvragen en kan navigeren a la Tesla, gewoon in de headunit dus. Ook Torque Pro kun je native draaien (heb ik nog niet vanwege ontbreken van OBD). Er is echter ook iemand een app aan het ontwikkelen om dezelfde gegevens zonder OBD op de headunit te tonen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osxy
  • Laatst online: 10:04

Osxy

Holy crap on a cracker

Gerard S 67 schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 22:52:
Ik zat vorige week wat op het going electric forum te lezen en kwam daar een link naar een filmpje op YouTube tegen. Het blijkt dat de headunit van de Ioniq op Android 4.2.2 draait, en dat er een manier is om daar toegang toe te krijgen. Lang verhaal kort: ik heb inmiddels YouTube, Spotify en nog wat apps geïnstalleerd op de headunit, draait dus nu native. Hoef alleen nog de hotspot op m’n telefoon aan te zetten en er is van alles mogelijk. Natuurlijk zou dat ook met een MiFi router kunnen.
Kan garantie technisch wel problemen opleveren, daarnaast weet ik niet wat de headunit stuurt buiten info-tainment. Durf het persoonlijk niet aan.

"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerard S 67
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 01-01 10:22
Osxy schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 22:57:
[...]

Kan garantie technisch wel problemen opleveren, daarnaast weet ik niet wat de headunit stuurt buiten info-tainment. Durf het persoonlijk niet aan.
Klopt op zich qua garantie, heb ook verhalen gelezen over gebrickte headunits, maar ik hou het redelijk beperkt. Het kan overigens eenvoudig ook weer gedeinstalleerd worden. Ben ook niet van plan er veel meer mee te klooien dan ik nu gedaan heb. Ik gebruik Spotify redelijk veel, dus handig om native te hebben. YouTube met name voor tijdens snellaadstops op langere trips en natuurlijk ook ABRP voor de langere trips.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cacofant
Hoe makkelijk is de installatie en vooral de-installatie?

Tesla Model 3 RWD (2023)

Pagina: 1 ... 56 ... 195 Laatste