Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marc O.
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 08-09 16:32
Stefanovic45 schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 21:15:
Marc... De Ioniq is ook niet geschikt voor off road he 😉
Ah, is dat het..? :X :P
Stefanovic45 schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 21:15:
Ik vind het sowieso wel lasting om te bepalen wanneer die nou de schijven gebruiken en wanneer regeneratief remt. Alleen vlak voor het stilstaan hoor je de schijven iets schuren maar verder merk ik weinig.
Ik zie het heel duidelijk aan die indicator links in het scherm, waarop je ziet hoeveel je regenereert of hoeveel gas je geeft (eco of power). Die geeft dan ineens geen regeneratie meer aan (totdat je je rem lost en weer indrukt).

Tesla Model 3 LR 2022 | PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cacofant
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 07:47
N3D schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 16:13:
[...]

gisteren rit van 260km gemiddeld verbruikt van 11,9kWh/100km in theorie 240km+/- op een volle lading zou er mee gereden kunnen worden :) en leuke is mijn auto heeft 90k+ op de teller ;)

[Afbeelding]
Binnendoor, en bij welke snelheid?

Tesla Model 3 RWD (2023)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N3D
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 21-10-2020

N3D

cacofant schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 06:20:
[...]

Binnendoor, en bij welke snelheid?
100km/u van de 260km denk 10/15km max stadsverkeer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N3D
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 21-10-2020

N3D

Marc O. schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 18:02:
Ik merk dat als ik tijdens het remmen door een kuil of andere oneffenheid in de weg rijd, het regeneratief remmen stopt en de auto mechanisch verder remt. Als ik de rem dan weer even loslaat en daarna opnieuw rem, dan remt ie weer wel regeneratief. Hebben meer mensen dat?
Klopt heb je ook als je afremt met de rem en regeneratief als je iets te hard remt over een glade putdeskel bijvoorbeeld dan stopt regenratief remmen ook. Komt eigenlijk omdat de auto denk dat een van de wielen zal blokkeren en daarom dat doet had dat een keer nagevraagd bij de dealer voor de gein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc O.
N3D schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 09:55:
[...]

Klopt heb je ook als je afremt met de rem en regeneratief als je iets te hard remt over een glade putdeskel bijvoorbeeld dan stopt regenratief remmen ook. Komt eigenlijk omdat de auto denk dat een van de wielen zal blokkeren en daarom dat doet had dat een keer nagevraagd bij de dealer voor de gein.
Check, goed om the weten, thnx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evtje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 18-05 20:25
Voor mensen die Torque willen gebruiken op het auto schermpje.
YouTube: Hyundai und KIA - Torque Pro und ABRP direkt im Multimediasystem nut...

Hyundai Ioniq Sep 2017-2022.Tesla MY Dec 2022 Daikin Emura 2 Jun 2014. Mitsubishi MHI SRK-25ZSX Jun 2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cacofant
En dit is weg garantie !?! Je gaat ingrijpen in het Android OS...

Tesla Model 3 RWD (2023)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:02

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Ik dacht dat het mogelijk moest zijn om de cruise control in een normale cruise control mode te zetten, dus zonder adaptive geklooi. Ik heb de LKAS al afgezet omdat ik helemaal knetter werd van alle waarschuwingen en het voegt totaal niks toe in mijn beleving, het stuurt alleen maar klote. En ik wordt ook knetter gek van het inhouden van de ACC 100 meter voordat je een vrachtwagen of een andere langzamer rijdende auto nadert (ook op de kortste afstand instelling), dus dat wil ik ook af hebben. Alternatief is rijden zonder CC, wat ik nu dus doe. Tijdens het proefrijden leken beide systemen erg fijn, maar na 2 weken gebruik beginnen ze me steeds meer tegen te staan.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarryH
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 11:53
Wellicht helpt met de settings spelen.

5670PV op OzOOO, 5640PV op WnWWW, 3150PV op muur op ZZZW, vloerisolatie, HR++,dakisolatie, PANA 9Jmonoblock WP, Ioniq EV 2017

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• uFx
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11:01

uFx

zonoskar schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 14:10:
Ik dacht dat het mogelijk moest zijn om de cruise control in een normale cruise control mode te zetten, dus zonder adaptive geklooi. Ik heb de LKAS al afgezet omdat ik helemaal knetter werd van alle waarschuwingen en het voegt totaal niks toe in mijn beleving, het stuurt alleen maar klote. En ik wordt ook knetter gek van het inhouden van de ACC 100 meter voordat je een vrachtwagen of een andere langzamer rijdende auto nadert (ook op de kortste afstand instelling), dus dat wil ik ook af hebben. Alternatief is rijden zonder CC, wat ik nu dus doe. Tijdens het proefrijden leken beide systemen erg fijn, maar na 2 weken gebruik beginnen ze me steeds meer tegen te staan.
Volgens mij ga je terug naar CC als je de afstandsknop van ACC 2 seconden ingedrukt houdt. Zelf nooit gebruikt want ik vind ACC echt heel prettig.

I'm gonna architect a world of pain all over your candy ass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

@uFx Ga ik proberen.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Stefanovic45
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 21-09 12:53
Ik heb zelf de ACC reactie op langzaam staan zodat je tijdig zelf kunt ingrijpen. ACC is inderdaad niet ideaal, maar dat komt omdat je zelf altijd verder kan kijken dan ACC. Het is dus niet altijd de meest zuinige optie. Aan de andere kant, als je verkeer hebt wat constant 105-110 km/u rijdt is het wel ideaal, dan hoef je zelf niets te doen en houd die soms alleen even gas in.

Tesla Model Y RWD / 8.4 kWp PV installatie / WPB / lucht/lucht WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henri055
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 11-07-2023
@Stefanovic45 Ik had begrepen dat de ACC-reactiesnelheid betrekking heeft op het weer optrekken. Heeft het ook invloed op hoe snel de auto afremt?

Rijdt in een Hyundai Ioniq electric (lease)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefanovic45
Mhh daar was ik wel van uit gegaan eigenlijk. Ik heb het idee dat die niet super agressief ingrijpt wanneer je iemand nadert.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• heihar
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 12-07-2024
Vandaag ben ik voor het eerst een grote trip gaan maken met mijn nieuwe bev. Nou de ANWB heeft gelijk hoor. Niet doen met de auto naar het buitenland. Want een gedoe. We zijn nu bij Malmedy in de buurt. (Ja daar strande de ANWB).
Gingen weg uit Roosendaal. Moesten onderweg tanken bij Fastnet Ellerbrug. In plas en een koffie was de auto eigenlijk al vol (90%+). En gingen we maar verder. In Hokay staan we nu met maar 59% in de accu. Echt wat een ramp zeg. Drama! Nee hoor gekke werk. Trouwens in Spa gaat binnenkort een Lidl open met jawel een lader. Echt nooit doen zeg zover met een Ioniq.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarryH
Gewoon even wennen. Oostenrijk en terug ging prima.
Kijk eens bij abetterrouteplanner

5670PV op OzOOO, 5640PV op WnWWW, 3150PV op muur op ZZZW, vloerisolatie, HR++,dakisolatie, PANA 9Jmonoblock WP, Ioniq EV 2017

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gluten Parody
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21-09 18:34
heihar schreef op zaterdag 2 maart 2019 @ 17:47:
Vandaag ben ik voor het eerst een grote trip gaan maken met mijn nieuwe bev. Nou de ANWB heeft gelijk hoor. Niet doen met de auto naar het buitenland. Want een gedoe. We zijn nu bij Malmedy in de buurt. (Ja daar strande de ANWB).
Gingen weg uit Roosendaal. Moesten onderweg tanken bij Fastnet Ellerbrug. In plas en een koffie was de auto eigenlijk al vol (90%+). En gingen we maar verder. In Hokay staan we nu met maar 59% in de accu. Echt wat een ramp zeg. Drama! Nee hoor gekke werk. Trouwens in Spa gaat binnenkort een Lidl open met jawel een lader. Echt nooit doen zeg zover met een Ioniq.
:+ _/-\o_

Beeldscherm voor MacOS kiezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heihar
BarryH schreef op zaterdag 2 maart 2019 @ 18:18:
Gewoon even wennen. Oostenrijk en terug ging prima.
Kijk eens bij abetterrouteplanner
Neem aan dat je reageerde op mijn post. Maar ik moet zeggen het ging echt heerlijk. Geen range stress gewoon lekker door tuffen. En het snelladen was echt zo gedaan. Veel sneller dan verwacht, oke normaal zou ik niet stoppen op zo’n ritje. Maar was niet storend of zo. Had verwacht dat ik echt zou moeten wachten op het laden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ColdRain
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-09 13:06
heihar schreef op zaterdag 2 maart 2019 @ 17:47:
In plas en een koffie was de auto eigenlijk al vol (90%+).
Snelladen wordt nog altijd veel te weinig belicht. Iedereen (vooral niet BEV rijders) heeft 't steevast over "hoever raak je daar nu mee?" terwijl dat er weinig toe doet als je 'n beetje plant. Wat er wél toe doet is hoe snel je na laden weer op weg bent. En wat dat betreft staat de Ioniq EV nog altijd op plaats 9 na 1 Audi en 7 Tesla's en met een vanaf prijs vér onder die 8 daarboven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blokker_1999
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 08:56
ColdRain schreef op zaterdag 2 maart 2019 @ 18:56:
[...]

Snelladen wordt nog altijd veel te weinig belicht. Iedereen (vooral niet BEV rijders) heeft 't steevast over "hoever raak je daar nu mee?" terwijl dat er weinig toe doet als je 'n beetje plant. Wat er wél toe doet is hoe snel je na laden weer op weg bent. En wat dat betreft staat de Ioniq EV nog altijd op plaats 9 na 1 Audi en 7 Tesla's en met een vanaf prijs vér onder die 8 daarboven.
Het verweer vandaag is dan ook meer: maar ik wil geen half uur stilstaan elke 2 uur. Ofnog: ik wil niet plannen, ik wil gewoon kunnen instappen en 10 uur aan 1 stuk rijden zonder nadenken.

No keyboard detected. Press F1 to continue.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• heihar
[...]

Ja echt kwam aan met ongeveer 20%. En echt na een 15-20min of zo was het al 80%. Had nog 12min tot ‘vol’ nodig. Ging mijn vrouw en kinderen halen bij het tank-station, moest er natuurlijk een nog plassen en toen ik even later af ging koppelen stopte de lader net omdat de auto de lader stopte. 94% dus. We gaan dus deze zomer ook naar Frankrijk met ons auto-tje. Kijk er al naar uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Weet iemand hoe de achterlicht unit er af kan? Ik heb geprobeerd zoals in deze video: YouTube: 2010 Hyundai Tucson Tail light assembly removal maar ik krijg ze er echt niet af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefanovic45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Bedankt. Op een of andere manier heeft hij die zwarte kapjes aan de binnenkant er af gekregen. Maar ik zie geen mogelijkheid daarvoor. Ik hoop dat hij ze niet er af geslepen heeft, dat wil ik natuurlijk niet. Verder veel harder trekken dan denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Op de Niro zetje SCC uit door de cruise mode knop lang in te houden, dus probeer die ook even.
Staat ook in de handleiding trouwens.

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• revolution-nl
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 11:51

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

[...]

Ja klopt, toevallig gister een overzicht gemaakt van de reistijden over verschillende trajecten met https://abetterrouteplanner.com

De Ioniq doet 1000km na de Tesla's het snelste! Bij afstanden van 250 / 300km is de Ioniq eigenlijk met snelweggebruik eigenlijk altijd sneller dan de:

BMW i3 120AH
Nissan Leaf 2
Volkswage e-Golf
Renault Zoe R110

(bij 175kW laders zelfs met een behoorlijke voorsprong!)
De gemiddelde consument en verkoper kijkt alleen naar de kWh notaties ;w. Wat dat betreft is de Ioniq enorm onderschat en is de inzetbaarheid vele malen beter dan een Leaf 2.0 of een E-Golf

_/-\o_

[ Voor 12% gewijzigd door revolution-nl op 03-03-2019 10:49 ]

Vroemt met EV | 10.000WP | 14kWh Thuisaccu | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS | LG-WH27s Boiler

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blokker_1999
revolution-nl schreef op zondag 3 maart 2019 @ 10:23:
[...]

Ja klopt, toevallig gister een overzicht gemaakt van de reistijden over verschillende trajecten met https://abetterrouteplanner.com

De Ioniq doet 1000km na de Tesla's het snelste! Bij afstanden van 250 / 300km is de Ioniq eigenlijk met snelweggebruik eigenlijk altijd sneller dan de:

BMW i3 120AH
Nissan Leaf 2
Volkswage e-Golf
Renault Zoe R110

(bij 175kWh laders zelfs met een behoorlijke voorsprong!)
De gemiddelde consument en verkoper kijkt alleen naar de kWh notaties ;w. Wat dat betreft is de Ioniq enorm onderschat en is de inzetbaarheid vele malen beter dan een Leaf 2.0 of een E-Golf

_/-\o_
Maar dan moet ik terugdenken aan een video op Youtube die ik enkele maanden terug gezien heb waarbij een race werd gedaan van zo een 700km dacht ik met een Ioniq en een Bolt. Die Bolt kon het met 1 lange stop, die Ioniq had meerdere, kortere stops nodig. De Ioniq had, ondanks de slechte navigatie waarbij ze enkele tientallen kilometers verkeerd hadden gereden, alsnog een kwartiertje voorsprong bij de finish maar ze gaven zelf toe dat ze dat zouden opgeven voor die ene lange stop die de Bolt moest maken omdat je dan netjes de tijd hebt om fatsoenlijk een maaltijd naar binnen te werken terwijl de wagen stond te laden ipv snel iets binnen te steken of in de auto te moeten eten daar 25 minuten niet voldoende tijd is om op retaurant te gaan.

Het hangt er dus zeer sterk van af van wat je prioriteiten zijn. Zelf neem ik genoegen met meerdere korte stops, maar kan me inbeelden dat anderen inderdaad het comfort wensen van minder maar langere stops. Uiteindelijk gaat het totale verschil in reistijd ook weer geen uren bedragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• revolution-nl

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

Blokker_1999 schreef op zondag 3 maart 2019 @ 10:36:
[...]

Maar dan moet ik terugdenken aan een video op Youtube die ik enkele maanden terug gezien heb waarbij een race werd gedaan van zo een 700km dacht ik met een Ioniq en een Bolt. Die Bolt kon het met 1 lange stop, die Ioniq had meerdere, kortere stops nodig. De Ioniq had, ondanks de slechte navigatie waarbij ze enkele tientallen kilometers verkeerd hadden gereden, alsnog een kwartiertje voorsprong bij de finish maar ze gaven zelf toe dat ze dat zouden opgeven voor die ene lange stop die de Bolt moest maken omdat je dan netjes de tijd hebt om fatsoenlijk een maaltijd naar binnen te werken terwijl de wagen stond te laden ipv snel iets binnen te steken of in de auto te moeten eten daar 25 minuten niet voldoende tijd is om op retaurant te gaan.

Het hangt er dus zeer sterk van af van wat je prioriteiten zijn. Zelf neem ik genoegen met meerdere korte stops, maar kan me inbeelden dat anderen inderdaad het comfort wensen van minder maar langere stops. Uiteindelijk gaat het totale verschil in reistijd ook weer geen uren bedragen.
Klopt, op ritjes tot 350km is het voordeel 5 tot 20 min ten opzicht van de Golf /Leaf etc. en 10 tot 20 min in het nadeel ten opzicht van >60kWh EV's

Ritje van 1038km bij 20c en 130kmh volgens de routeplanner
ICE 10:21
Tesla Model 3 LR: 11:32 uur (3 stops) :9
Ioniq: 13:52 uur (8 stops)
Ampera-e: 14:11 :? (5 stops)
Kona: 14:18 uur (5 stops)
I-Pace: 15:00 uur (5 stops)
e-Niro: 15:02 :? (5 stops)
Leaf 2: 15:03 (9 stops)
e-Golf: 15:27 (9 stops)

Zo te zien houdt https://abetterrouteplanner.com/ geen rekening met #rapidgate, de Golf en Leaf zouden dichterbij elkaar uit moeten komen.

Gevoelsmatig komt de Ampera-e ook te hoog uit.

[ Voor 3% gewijzigd door revolution-nl op 03-03-2019 11:04 ]

Vroemt met EV | 10.000WP | 14kWh Thuisaccu | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS | LG-WH27s Boiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiller
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 05-09 23:14
revolution-nl schreef op zondag 3 maart 2019 @ 10:23:
[...]

(bij 175kWh laders zelfs met een behoorlijke voorsprong!)

_/-\o_
kW* ;w

Ioniq 5 P45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• revolution-nl

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cacofant
Weet iemand of de USB poort in de console altijd onder spanning blijft? Ook na uitzetten van de auto blijft daar spanning op, maar wordt dat na verloop van tijd uitgeschakeld? Wil mijn USB muziek stick er niet steeds uit hoeven halen..

Tesla Model 3 RWD (2023)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiller
Battery saver mode geprobeerd?

Ioniq 5 P45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cacofant
Wat bedoel je battery saver mode?

Volgens mij is dat iets anders..

[ Voor 35% gewijzigd door cacofant op 03-03-2019 11:08 ]

Tesla Model 3 RWD (2023)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarryH
revolution-nl schreef op zondag 3 maart 2019 @ 10:47:
[...]

Klopt, op ritjes tot 350km is het voordeel 5 tot 20 min ten opzicht van de Golf /Leaf etc. en 10 tot 20 min in het nadeel ten opzicht van >60kWh EV's

Ritje van 1038km bij 20c en 130kmh volgens de routeplanner
ICE 10:21
Tesla Model 3 LR: 11:32 uur (3 stops) :9
Ioniq: 13:52 uur (8 stops)
Ampera-e: 14:11 :? (5 stops)
Kona: 14:18 uur (5 stops)
I-Pace: 15:00 uur (5 stops)
e-Niro: 15:02 :? (5 stops)
Leaf 2: 15:03 (9 stops)
e-Golf: 15:27 (9 stops)

Zo te zien houdt https://abetterrouteplanner.com/ geen rekening met #rapidgate, de Golf en Leaf zouden dichterbij elkaar uit moeten komen.

Gevoelsmatig komt de Ampera-e ook te hoog uit.
Bij aantal auto’s geven ze nog alfa / beta weer. Dan is verbruik en laadsnelheid nog niet goed gekalibreerd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• evtje
cacofant schreef op zondag 3 maart 2019 @ 10:49:
Weet iemand of de USB poort in de console altijd onder spanning blijft? Ook na uitzetten van de auto blijft daar spanning op, maar wordt dat na verloop van tijd uitgeschakeld? Wil mijn USB muziek stick er niet steeds uit hoeven halen..
Volgens mij na uit zetten van de auto staat er geen stroom meer op. Althans bij mij. Wilde mijn telefoon laden op usb maar lukte me niet. Zou zeggen je telefoon er even in zetten dan kun je tegelijk zien op je telefoon bij uit zetten van de auto.

Hyundai Ioniq Sep 2017-2022.Tesla MY Dec 2022 Daikin Emura 2 Jun 2014. Mitsubishi MHI SRK-25ZSX Jun 2020

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pmiddeld
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 21-09 10:31
Blokker_1999 schreef op zondag 3 maart 2019 @ 10:36:
[...]

Dan geef je dat kwartiertje winst toch op om met de Ioniq langer te stoppen dan voor het laden nodig is om even fatsoenlijk te eten? 8)7

Hyundai Ioniq Comfort 2017 --> Kona 64 kWh 2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pmiddeld
cacofant schreef op zondag 3 maart 2019 @ 10:49:
Klopt, stroom gaat er na een paar minuten vanaf, zelfs tijdens het laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiller
Dit filmpje bewijst het tegendeel:
YouTube: Ioniq electric - USB port is always powered

Ioniq 5 P45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evtje
Oke weten we dat ook weer . Maar precies wat de man zegt de telefoon laadt hij er niet mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ColdRain
USB poort naast Aux weet ik niet maar poort in bergvak onder armsteun staat uit als auto uit staat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stefanovic45
pmiddeld schreef op zondag 3 maart 2019 @ 12:42:
[...]

Dan geef je dat kwartiertje winst toch op om met de Ioniq langer te stoppen dan voor het laden nodig is om even fatsoenlijk te eten? 8)7
Toch kan ik me er wel iets bij voorstellen dat minder stops de voorkeur heeft. Het is ook wel eens lekker om eens een groot stuk, 200-300km, gewoon lekker door te kunnen rijden. Daarnaast heb je bij iedere stop weer het risico dat de lader bezet is of niet goed werkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blokker_1999
pmiddeld schreef op zondag 3 maart 2019 @ 12:42:
[...]

Om dan onder je voeten te krijgen van andere EV rijders omdat je op een laadplek staat zonder te laden ... . Want zo zijn er dan ook weer velen. O-) En als je pech hebt dan is het niet een kwartiertje, maar al snel een uur langer bij het dineren en moet je alsnog die extra laadstops maken.

Het hangt er dus echt gewoon van af van hoe je wilt rijden. Een goed uitgedachte EV met hoge laadsnelheid maar kleine batterij zoals de Ioniq kan leuk zijn, kan handig zijn, ook op lange afstand. Maar dat zal niet voor iedereen zo zijn.

* Blokker_1999 telt ondertussen rustig verder af tot de levering van zijn Ioniq deze zomer.
Verbaasd me eigenlijk niets, mijn huidige ICE net hetzelfde. De USB poort naast de aux blijft stroom geven ook als de wagen uitstaat. Heb daar op zich geen probleem mee. Als daar trouwens een USB stick in zit voor de muziek dan zal het stroomverbruik echt minimaal zijn omdat die stick niet veel aan het doen is, daar zou ik me dan ook niet te veel van aantrekken.

Filmpje herinnerd me er wel weer aan waarom ik geen witte wens ;)

[ Voor 28% gewijzigd door Blokker_1999 op 03-03-2019 14:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ColdRain
Blokker_1999 schreef op zondag 3 maart 2019 @ 14:53:Een goed uitgedachte EV met hoge laadsnelheid maar kleine batterij zoals de Ioniq kan leuk zijn, kan handig zijn, ook op lange afstand. Maar dat zal niet voor iedereen zo zijn.
Spot on.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pmiddeld
Kan wel zijn maar bij mij niet. Proefondervindelijk bepaald.

[ Voor 4% gewijzigd door pmiddeld op 03-03-2019 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pmiddeld
Blokker_1999 schreef op zondag 3 maart 2019 @ 14:53:
Om dan onder je voeten te krijgen van andere EV rijders omdat je op een laadplek staat zonder te laden ... . Want zo zijn er dan ook weer velen. O-)
Even je auto verplaatsen en doorgaan waar je mee bezig was. Vaak genoeg gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefanovic45
Blokker_1999 schreef op zondag 3 maart 2019 @ 14:53:

* Blokker_1999 telt ondertussen rustig verder af tot de levering van zijn Ioniq deze zomer.
Maak daar maar herfst van ;) Wil je hem gaan leasen op kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cacofant
pmiddeld schreef op zondag 3 maart 2019 @ 16:45:
[...]

Kan wel zijn maar bij mij niet. Proefondervindelijk bepaald.
Na hoe lang gaat de power er af dan ?

Tesla Model 3 RWD (2023)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blokker_1999
Stefanovic45 schreef op zondag 3 maart 2019 @ 17:12:
[...]

Maak daar maar herfst van ;) Wil je hem gaan leasen op kopen?
Nee hoor, was besteld in Augustus en is eigenlijk net de boot af in Rotterdam. Komt deze week aan bij de dealer die hem 3 maanden als directiewagen gaat gebruiken en in principe kan ik dan in juni over de wagen beschikken hoewel eigenlijk juli voorzien was en ik nog ga bekijken aan de hand van de overnamewaarde van mijn huidige wagen of ik hem een maand vroeger neem of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefanovic45
Ah sorry, ik had je verkeerd begrepen. Ik dacht dat je de huidige generatie Ioniq niet ver genoeg vond komen op 1 acculading en dat je wachten op de nieuwere generatie met een iets grotere accu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henri055
Als die USB-poort niet genoeg power heeft om een telefoon op te laden, wat is dan het praktisch nut van de spanning erop houden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohaatje
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 18-08 14:18
cacofant schreef op zondag 3 maart 2019 @ 17:27:
[...]

Na hoe lang gaat de power er af dan ?
Na 2 minuten ongeveer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cacofant
Oké na afsluiten van de auto dan?

Tesla Model 3 RWD (2023)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orillion
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 12:12
zonoskar schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 14:10:
Zonder dat je de SCC aanzet even de afstandsknop ingedrukt houden, dan krijg je de melding CC modus actief. Dan is ie dus niet meer smart, maar ouderwets vaste snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

orillion schreef op zondag 3 maart 2019 @ 21:34:
[...]

Zonder dat je de SCC aanzet even de afstandsknop ingedrukt houden, dan krijg je de melding CC modus actief. Dan is ie dus niet meer smart, maar ouderwets vaste snelheid.
Klopt, ik heb het vandaag geprobeerd. Alleen jammer dat bij het starten van de auto deze weer terug naar ACC gaat. Ik ben vandaag naar Utrecht gereden en terug (110Km enkele reis), en ik heb steeds tussen ACC en CC gewisseld. Het gaat best goed zo. Ik denk dat ik ACC op provinciale wegen ga gebruiken en CC op de snelweg. Gelukkig kon ik op locatie laden, dus zonder gedoe weer terug gereden.

/edit. CC mode wijzigen kan alleen als de CC niet actief aan het regelen is.

[ Voor 5% gewijzigd door zonoskar op 03-03-2019 23:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefanovic45
zonoskar schreef op zondag 3 maart 2019 @ 22:46:

/edit. CC mode wijzigen kan alleen als de CC niet actief aan het regelen is.
Aha dat deed ik dus fout, ik probeerde het te wijzigen tijdens dat SCC actief was, vanmiddag maar weer eens proberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tripl3 D
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19-09 11:07

Tripl3 D

Brother in Arms

zonoskar schreef op maandag 25 februari 2019 @ 15:33:
Weet iemand of je de re-gen settings kunt veranderen terwijl de ACC actief is? Ik vergeet vaak om de re-gen weer op 1 te zetten als ik de ACC activeer, dus als ik die dan de-activeer stampt de auto meteen op de rem lijkt het wel.
Sorry voor de late reactie. Ik was vorige week al van plan om te reageren, maar ben het weer vergeten met mijn stomme kop. 8)7

Ja en nee is mijn antwoord. Nee, niet door de 'flippers' te gebruiken, wel daar te switchen tussen drive modus, maar dit is dus wel beperkt tot de standaardinstellingen.
Eventueel kun je dan, afhankelijk van hoe je hem gebruikt, ECO standaard op 0 zetten, Normaal op 1 en Sport op 2 of 3. Als je dan van drive-mode veranderd, veranderd de regeneratief-remmen-stand mee.
Dit heb ik, zonder de standaardinstellingen te veranderen, vorige week na jouw bericht uitgeprobeerd.
Zelf had ik de ACC er op staan en regeneratief remmen op 0. Door over te schakelen naar Eco en Normaal ging hij naar 1 en bij Sport naar 2. Ik zou dus verwachten dat 0 dan ook een mogelijkheid is, als je deze maar ergens instelt.

TLDR: Alleen met drive-modus mogelijk.

It is better to be roughly right, than precisely wrong.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

@Tripl3 D Dat is nog ingewikkelder. Bovendien kun je niet kiezen voor regen 0 in dat menu. Ik kreeg het iig niet voor elkaar voor de sport stand.

Ik ben er mee opgehouden de regen te veranderen. Hij staat nu standaard op 0 en ik rem wel. Voordeel is dat de auto enorm lang door rolt in regen stand 0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohaatje
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 18-08 14:18
cacofant schreef op zondag 3 maart 2019 @ 20:26:
Oké na afsluiten van de auto dan?
Na afsluiten van de auto blijft de poort net zolang aan als de verlichting van de knoppen op de middentunnel en schakelt na ongeveer 2 minuten uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cacofant
ga ik eens proberen, bedankt !

Tesla Model 3 RWD (2023)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Henry_tw
  • Laatst online: 15-09 08:41
zonoskar schreef op maandag 4 maart 2019 @ 11:43:
@Tripl3 D Dat is nog ingewikkelder. Bovendien kun je niet kiezen voor regen 0 in dat menu. Ik kreeg het iig niet voor elkaar voor de sport stand.

Ik ben er mee opgehouden de regen te veranderen. Hij staat nu standaard op 0 en ik rem wel. Voordeel is dat de auto enorm lang door rolt in regen stand 0.
Ik ben ook gestopt met flipperen alleen heb ik hem standaard in stand 3 staan, ik vind het heerlijk om slechts met één pedaal te rijden.

IONIQ 28 | Premium | | Red | 150k+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pmiddeld
orillion schreef op zondag 3 maart 2019 @ 21:34:
[...]

De knop waarmee je ACC aanzet twee keer indrukken, dan staat-ie ook op CC. Het kan blijkbaar op meerdere manieren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tripl3 D
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19-09 11:07

Tripl3 D

Brother in Arms

Henry_tw schreef op maandag 4 maart 2019 @ 15:36:
Ik ben ook gestopt met flipperen alleen heb ik hem standaard in stand 3 staan, ik vind het heerlijk om slechts met één pedaal te rijden.
Ik had hem tijdens de proefrit ook vaak op 3 staan en vond het ook fantastisch om met 1 pedaal te rijden.

Maar toen las ik hier het verhaal over dat uitrollen veel efficiënter is, dus toen ik de Ioniq uiteindelijk had ben ik hem standaard op 0 gaan zetten. Veel meer anticiperen, maar hij glijdt echt heerlijk lang door. Ik gebruik alleen de flippers bij bochten waarbij ik nog te hard aan kom rijden. Zelf rem voelt minder prettig dan het gelijkdatig remmen wat de auto zelf doet. Meestal kom ik dan niet verder dan stand 1.
Hooguit de snelweg af met een korte uitloopstrook resulteert nog wel eens in een standje 2 of 3.

Tsja, ieder zijn meug, maar dit vind ik weer prima rijden.

It is better to be roughly right, than precisely wrong.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefanovic45
Ik gebruik op de snelweg regen 0, en in het dorp / stad altijd regen 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gluten Parody
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21-09 18:34
Eigenlijk zou de auto moeten aanvoelen wat voor regeneratie je op dat moment wenst, met een regensensor ofzo.

Beeldscherm voor MacOS kiezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orillion
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 12:12
pmiddeld schreef op maandag 4 maart 2019 @ 16:10:
[...]

De knop waarmee je ACC aanzet twee keer indrukken, dan staat-ie ook op CC. Het kan blijkbaar op meerdere manieren.
Hoe bedoel je? De modus knop? Bij mij komt ie dan op de limit modus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pmiddeld
Sorry, je hebt gelijk. Ik dacht dat dat bedoeld werd. Ik wist niet eens dat er CC (in die zin) op zat. Maar als er niemand in de weg rijdt doet ie dan toch hetzelfde als ACC? Wat is dan het nut/voordeel ervan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

pmiddeld schreef op maandag 4 maart 2019 @ 19:48:
Maar als er niemand in de weg rijdt doet ie dan toch hetzelfde als ACC? Wat is dan het nut/voordeel ervan?
Het gaat het juist om als er wel iemand in de weg rijdt. De ACC begint al 100 meter van te voren in te houden als je een vrachtwagen nadert. Op de kortste afstand. Echt onzinnig. Ik moet nog eens proberen met de ACC is langzame reactie mode, ik heb hem nu snel staan.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• silentsnake
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-09 05:27
silentsnake schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 12:44:
[...]

Ik krijg deze maand de rode. We vinden de Mazda kleur ook heel mooi, hebben het een beetje op de gok gekozen. Ik zal wel wat foto's posten als ie er is, maar zoals m'n bovenbuurman al zei dat foto's een vertekend beeld geven.
Hij staat er dan eindelijk bij de dealer. 2 Augustus 2018 besteld, heeft maar 8 maanden geduurd. Normaal gesproken duurt het nog 2-3 weken voordat je de auto kan ophalen maar ik kan hem a.s. vrijdag al ophalen aangezien ik al 8 maanden wacht, dus dat was wel weer aardig van de dealer om mij voorrang te geven.

[ Voor 24% gewijzigd door silentsnake op 27-06-2020 12:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

@silentsnake Jammer, ik heb mijn Intense Blue al binnen. Helaas geen Premium zoals besteld, anders vreesde ik dat ook ik nog 8 maanden kon wachten, dus voor een Comfort gegaan die wel op voorraad was. Foto's verderop in dit topic. Het is wel een heel erg gave kleur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaymondD
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17-09 22:00
silentsnake schreef op maandag 4 maart 2019 @ 21:43:
[...]
Hij staat er dan eindelijk bij de dealer. ..
Mooie kleur! Witte velgen? Ik dacht dat die alleen op een witte ioniq geleverd werden.

Gasloos, 3600Wp Zuid, Panasonic 7K l/w warmtepomp, VW ID.3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silentsnake
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-09 05:27
RaymondD schreef op maandag 4 maart 2019 @ 21:49:
[...]

Mooie kleur! Witte velgen? Ik dacht dat die alleen op een witte ioniq geleverd werden.
Alle autos die net gelost waren daar hadden witten velgen, volgens mij zit er nog een bescherm plakker of kap op om ze te beschermen ofzo. Ik kan mij niet herrineren dat ik witte velgen had besteld in ieder geval, dus we gaan het zien vrijdag :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henri055
@silentsnake Prachtige kleur, dat rood, maar niet aan te komen tenzij je bestelt en dus flink geduld hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blokker_1999
Damn dat ziet er goed uit, heb ineens spijt dat ik hem in het iron grey besteld heb. Al vraag ik me wel af hoe dat er zou uitzien zonder blackpack (want dat hebben we in België niet :'( )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Heath
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18-09 19:59
Blokker_1999 schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 11:37:
Damn dat ziet er goed uit, heb ineens spijt dat ik hem in het iron grey besteld heb. Al vraag ik me wel af hoe dat er zou uitzien zonder blackpack (want dat hebben we in België niet :'( )
Met dat ik deze kleur zie ben ik juist weer blij dat ik Iron Grey heb besteld, zo zie je maar weer hoe persoonlijk smaak is. :)

Is het bereik al weer boven de 200km uitgekomen voor de mensen die hem al hebben? Ben zo benieuwd hoe erg temperatuur een impact gaat hebben op het bereik. :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11:54

Standeman

Prutser 1e klasse

Heath schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 15:09:
[...]

Met dat ik deze kleur zie ben ik juist weer blij dat ik Iron Grey heb besteld, zo zie je maar weer hoe persoonlijk smaak is. :)

Is het bereik al weer boven de 200km uitgekomen voor de mensen die hem al hebben? Ben zo benieuwd hoe erg temperatuur een impact gaat hebben op het bereik. :D
Nog niet, ik zit nu op de 187km :p

Het scheelt wel dat ik de laatste tijd alleen maar kleine stukjes rij waardoor het verbruik sowieso vrij hoog is.

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• daemonix
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Bereik is niet onder de 200 geweest bij ons. In gebruik sinds enkele weken.

Tesla Model Y, RWD, Byd Atto 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heath
Standeman schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 16:40:
[...]

Nog niet, ik zit nu op de 187km :p

Het scheelt wel dat ik de laatste tijd alleen maar kleine stukjes rij waardoor het verbruik sowieso vrij hoog is.
Koelkoel, en hoe rijd je die stukken? Is het snelweg 130km/h of beetje provinciaal ofzo?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11:54

Standeman

Prutser 1e klasse

Heath schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 17:08:
[...]

Koelkoel, en hoe rijd je die stukken? Is het snelweg 130km/h of beetje provinciaal ofzo?
Nee, meer 2km naar de supermarkt en weer terug en twee keer per week 15km. :p

Komt voornamelijk doordat ik nu een klus heb op loopafstand.

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefanovic45
[...]

Helaas hier ook nog niet. Ik zit al een tijdje net onder de 200km (190-195). Ik had ook al wel verwacht dat die over de 200 zou gaan, maar dat heeft waarschijnlijk nog met de historie te maken... Vandaag had ik gemiddeld 13.5 kWh/100km dus dan zit je ook maar net boven de 200km.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jerh
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 20-09 15:39
[...]

Ik zit al weer even tussen de 200 en 210 km bereik. 140 km per dag, 100 km daarvan 100 km snelweg en 40 km weg met 80.

Is wel sinds de temperaturen gestegen zijn. Een week of drie geleden is mijn verbruik teller op het laagste punt geweest, ik hem hem op km per kWh staan en dat laagste punt was 7.6 gemiddeld en staat nu op 7.7. Haal nu af en toe weer boven de 8.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc O.
Halen jullie die nette waarden op zomer- of winterbanden? Ik kom op winterbanden niet verder dan gemiddeld ca. 16kWh/100km. Dagelijks 100km waarvan 90% snelweg (120km/u) en de rest stadsverkeer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daemonix
  • Niet online
All seasons. Wisselende afstanden, 15 km naar kantoor en in het weekend ritjes van 160 km.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SonataArctica
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 25-08 10:47
Bij mij zit ie bij vertrek in de ochtend rond de 170 a 180 KM, afgelopen zomer was dat ongeveer 215. Zomerbanden, en rij bijna alleen snelweg 70% 100km/u en 30% 130km/u op de teller ongeveer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Him_
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19-05 18:53
SonataArctica schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 20:28:
Bij mij zit ie bij vertrek in de ochtend rond de 170 a 180 KM, afgelopen zomer was dat ongeveer 215. Zomerbanden, en rij bijna alleen snelweg 70% 100km/u en 30% 130km/u op de teller ongeveer.
is dat 100%?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SonataArctica
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 25-08 10:47
100% geladen, met de blower op 1 streepje en de stoel/stuurverwarming aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D2nny
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 08-09 15:13
Ik heb mijn Black Mica Premium besteld bij de leasemaatschappij, leverdatum staat nu op 17-mei (dan loopt het contract met mijn huidige auto af).
Bestelling al begin januari gedaan en toen ook al een orderbevestiging gekregen; NewMotion Advanced paal komt binnenkort in de tuin; moet helaas de tuin weer open, terwijl die net aangelegd is (nieuwbouwhuis).

Enige waar ik benieuwd naar ben: Black pack is niet meer te bestellen; is er iemand die een goeie oplossing hiervoor heeft? De grille van een hybrid is geen optie, omdat ik geen aanpassingen mag doen aan de leaseauto, maar b.v. wrappen?
Ik vind dat grijze het enige nadeel aan de Ioniq EV op het moment...

Reden dat ik voor de Ioniq ben gegaan is overigens simpel: ik ga vanaf april een dag minder in de week werken (pappadag) en daardoor gaan m'n salaris en ook mijn lease-budget omhoog... dus moest er een 4% auto komen... dit was de enige auto, waar alles in past: Maxi-Cosi, ik en m'n vriendin... (en nog ruimte in de kofferbak).
Ik had voorheen nooit gedacht, dat ik ooit voor een Hyundai zou kijken... (momenteel een Auris Hybrid TS).

Wijzigingen die ik op het oog heb, om nog wel te gaan doen: delen wrappen, die nu grijs zijn en ik wil de ramen rondom donker tinten. (niet zwart, maar donkerder, zodat de airco in de zomer minder werk heeft, hopelijk... heb ik in het verleden ook al gedaan om die reden...)

[ Voor 11% gewijzigd door D2nny op 08-03-2019 11:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc O.
Die heeft tegenwoordig toch standaard black pack? Anders inderdaad wrappen of laten spuiten (dat laatste kost je ca. 500,- gok ik).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidshadow13
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 11:26
198 km range vanmorgen op winterbanden. Gemiddeld 13,5 kWh/100km. Verwacht weer door de 200 te gaan als de zomerbanden erop zitten, dat scheelt toch behoorlijk. Ik rij 140 km per dag waarvan 138 km snelweg (mix van 130/120/100) en rij eigenlijk overal 110 op de ACC.

HD4Life @ Full-HD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heath
D2nny schreef op vrijdag 8 maart 2019 @ 11:21:
Ik heb mijn Black Mica Premium besteld bij de leasemaatschappij, leverdatum staat nu op 17-mei (dan loopt het contract met mijn huidige auto af).
Bestelling al begin januari gedaan en toen ook al een orderbevestiging gekregen; NewMotion Advanced paal komt binnenkort in de tuin; moet helaas de tuin weer open, terwijl die net aangelegd is (nieuwbouwhuis).

Enige waar ik benieuwd naar ben: Black pack is niet meer te bestellen; is er iemand die een goeie oplossing hiervoor heeft? De grille van een hybrid is geen optie, omdat ik geen aanpassingen mag doen aan de leaseauto, maar b.v. wrappen?
Ik vind dat grijze het enige nadeel aan de Ioniq EV op het moment...

Reden dat ik voor de Ioniq ben gegaan is overigens simpel: ik ga vanaf april een dag minder in de week werken (pappadag) en daardoor gaan m'n salaris en ook mijn lease-budget omhoog... dus moest er een 4% auto komen... dit was de enige auto, waar alles in past: Maxi-Cosi, ik en m'n vriendin... (en nog ruimte in de kofferbak).
Ik had voorheen nooit gedacht, dat ik ooit voor een Hyundai zou kijken... (momenteel een Auris Hybrid TS).
Koel, mooi man! Ik heb eind februari besteld en leverdatum staat nu eind juni.

Wat betreft Black Pack, ik kon dit bij mijn leasemaatschappij wel nog als optie aangeven en heb het gewoon besteld hoor. Ging via Alphabet, die heeft uiteindelijk een eigen dealer gevonden in Nieuwegein die de daadwerkelijke levering gaat doen.
Davidshadow13 schreef op vrijdag 8 maart 2019 @ 11:23:
[...]

198 km range vanmorgen op winterbanden. Gemiddeld 13,5 kWh/100km. Verwacht weer door de 200 te gaan als de zomerbanden erop zitten, dat scheelt toch behoorlijk. Ik rij 140 km per dag waarvan 138 km snelweg (mix van 130/120/100) en rij eigenlijk overal 110 op de ACC.
Prachtig, dit gaat ook ongeveer mijn usecase worden. 84km op dagelijkse basis waarvan ongeveer 75-80km snelweg. Mooi vooruitzicht. :)

[ Voor 14% gewijzigd door Heath op 08-03-2019 11:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D2nny
Marc O. schreef op vrijdag 8 maart 2019 @ 11:23:
Die heeft tegenwoordig toch standaard black pack? Anders inderdaad wrappen of laten spuiten (dat laatste kost je ca. 500,- gok ik).
Was het maar waar; ik heb met de importeur gesproken, black pack is helemaal niet meer te krijgen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D2nny
Heath schreef op vrijdag 8 maart 2019 @ 11:24:
[...]

Koel, mooi man! Ik heb eind februari besteld en leverdatum staat nu eind juni.

Wat betreft Black Pack, ik kon dit bij mijn leasemaatschappij wel nog als optie aangeven en heb het gewoon besteld hoor. Ging via Alphabet, die heeft uiteindelijk een eigen dealer gevonden in Nieuwegein die de daadwerkelijke levering gaat doen.
Dealer in N'gein is waarschijnlijk Cluistra?
Daar zal mijn auto ook geleverd worden, vermoed ik, aangezien mijn leasemaatschappij in Houten daar zaken mee doet. (ik werk zelf bij de leasemaatschappij, op de IT afdeling, dus zit dicht bij het vuur O-) ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heath
D2nny schreef op vrijdag 8 maart 2019 @ 11:27:
[...]

Dealer in N'gein is waarschijnlijk Cluistra?
Daar zal mijn auto ook geleverd worden, vermoed ik, aangezien mijn leasemaatschappij in Houten daar zaken mee doet. (ik werk zelf bij de leasemaatschappij, op de IT afdeling, dus zit dicht bij het vuur O-) ).
Klopt als een bus! Overigens was via de website van Hyundai in de configurator ook nog steeds Black Pack als optie te kiezen toen ik ging kijken wat ik allemaal wilde hebben. Eens kijken of dat nog steeds zo is.

[edit] Verrek de optie is inderdaad van we website verdwenen. Gelukkig was mijn bestelling nog wel met, ben benieuwd of ik het dan nog wel krijg. :(

[ Voor 11% gewijzigd door Heath op 08-03-2019 11:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daemonix
  • Niet online
Wij hadden die optie ook gekozen, bij dezelfde lm en dealer maar niet gekregen. ;) Staat inderdaad niet meer in de prijslijst, hebben we (dealer en wij) nagekeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heath schreef op vrijdag 8 maart 2019 @ 11:29:
[...]

Klopt als een bus! Overigens was via de website van Hyundai in de configurator ook nog steeds Black Pack als optie te kiezen toen ik ging kijken wat ik allemaal wilde hebben. Eens kijken of dat nog steeds zo is.

[edit] Verrek de optie is inderdaad van we website verdwenen. Gelukkig was mijn bestelling nog wel met, ben benieuwd of ik het dan nog wel krijg. :(
Wat ik er van begrepen heb is dat de zwarte 'grille' en inzetstuk in de achterbumper standaard zijn op alle uitvoeringen vanaf MY 2018. De enige uitzondering doet zich schijnbaar voor wanneer je de auto in het zwart besteld hebt. Mijn 2018 platinum silver comfort werd zonder blackpack gewoon met zwarte neus geleverd. Ook al zei de dealer dat deze alleen op de premium standaard was. Mijn ervaring is dat de dealers niet zo goed geïnformeerd zijn hierover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heath
Verwijderd schreef op vrijdag 8 maart 2019 @ 11:59:
[...]

Wat ik er van begrepen heb is dat de zwarte 'grille' en inzetstuk in de achterbumper standaard zijn op alle uitvoeringen vanaf MY 2018. De enige uitzondering doet zich schijnbaar voor wanneer je de auto in het zwart besteld hebt. Mijn 2018 platinum silver comfort werd zonder blackpack gewoon met zwarte neus geleverd. Ook al zei de dealer dat deze alleen op de premium standaard was. Mijn ervaring is dat de dealers niet zo goed geïnformeerd zijn hierover.
Zonde.. Onderdeel van de blackpack was toch ook getinte ruiten, zitten die er dan nog wel bij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heath schreef op vrijdag 8 maart 2019 @ 12:07:
[...]

Zonde.. Onderdeel van de blackpack was toch ook getinte ruiten, zitten die er dan nog wel bij?
Geen idee. Ik kon de black pack niet kiezen in de configurator van mijn leasemaatschappij. Het was voor mij ook maar afwachten hoe de auto er uiteindelijk uit zou komen te zien. Wat best suf is als je er over nadenkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonaldPr
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 10:50
Misschien is het Black pack niet meer aan te vinken omdat het met modeljaar 2019 standaard er op zit? Wanneer het er niet opzit dan heb je een voorraadauto en dat waren alleen Comfortuitvoeringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daemonix
  • Niet online
We hebben een premium my2018 zwart, en daar is het inderdaad niet zwart maar grijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cacofant
Heath schreef op vrijdag 8 maart 2019 @ 12:07:
[...]

Ik heb een witte MY2018 Premium met standaard black pack, de ruiten heb ik echter zelf moeten laten tinten, is niet standaard (meer)..

Tesla Model 3 RWD (2023)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henry_tw
  • Laatst online: 15-09 08:41
cacofant schreef op vrijdag 8 maart 2019 @ 12:36:
[...]

Ik heb een witte MY2018 Premium met standaard black pack, de ruiten heb ik echter zelf moeten laten tinten, is niet standaard (meer)..
is volgens mij nooit een optie geweest

IONIQ 28 | Premium | | Red | 150k+

Pagina: 1 ... 55 ... 195 Laatste