Acties:
  • +1 Henk 'm!

• filipy23
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22-09 16:45
uFx schreef op vrijdag 14 december 2018 @ 19:56:
[...]
Op de foto's te zien is het niet helemaal zilver maar meer met een blauwe gloed; klopt dat?
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/MTbZNdT.jpg

Oordeel zelf.
Helaas wel een MY2017 model (wat ik al had) maar ik ben allang blij dat ik straks weer elektrisch kan rijden :D
Dat is vreemd, dat is een auto van vorig jaar dan. Ik weet niet of het plastic by MY2017 al zwart gespoten is of nog dat lelijke grijs is.

[ Voor 18% gewijzigd door filipy23 op 14-12-2018 20:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joblamie
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
uFx schreef op vrijdag 14 december 2018 @ 19:56:
[...]

Gefeliciteerd! Heb je een foto? Want ben wel benieuwd, ik kan hier nl. even op inhaken. Na alle ellende met mijn Ioniq Premium (Phantom Black) ben ik er eindelijk uit met Hyundai en de leasemaatschappij. Binnenkort (1-2 weken) leveren ze een Ioniq Premium Aurora Silver. Op de foto's te zien is het niet helemaal zilver maar meer met een blauwe gloed; klopt dat?

Helaas wel een MY2017 model (wat ik al had) maar ik ben allang blij dat ik straks weer elektrisch kan rijden :D
De Aurora Silver is in bepaald licht inderdaad meer blauw dan zilver. Een beetje baby blauw. Heeft m.i. wel echt de glimmend zwarte grille nodig, hopelijk kun je dat nog laten regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uFx
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17:18

uFx

filipy23 schreef op vrijdag 14 december 2018 @ 20:50:
[...]

Dat is vreemd, dat is een auto van vorig jaar dan. Ik weet niet of het plastic by MY2017 al zwart gespoten is of nog dat lelijke grijs is.
Bedankt! Bij mij is de grille inderdaad grijs. Ik vind zowel het grijze als het zwarte niet mooi dus ik schiet er weinig mee op; die hele voorkant van de Ioniq is wat dat betreft wel wat mislukt O-) Ach, zolang het maar efficiënt is!

Dus ik kijk nu eerst even hoe het grijze bevalt en dan zou ik altijd nog kunnen kijken of ik er iets mee doe.

I'm gonna architect a world of pain all over your candy ass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:30

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Als het nog grijs is, spuiten ze hem voor het zelfde geld ook wel in aurora silver, ipv zwart.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nunzio
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 04-01-2023
Marc O. schreef op vrijdag 14 december 2018 @ 13:47:
Zijn er hier meer mensen die een Ioniq private leasen via Arval? En ging dat ook zo moeizaam? Ben nu al twee weken bezig om ze te pushen om die auto te leveren, maar iedere keer moet ik zelf weer vragen wat de status is, en steeds blijkt weer dat er iets mis was waardoor de order bleef hangen. Eerst was het een rijbewijs dat ontbrak (paar dagen daarvoor al gemaild), toen was het een handtekening die niet goed was geplaatst (wat ik pas hoorde toen ik na een pasr dagen weer eens mailde), en nu staat de bestelling te wachten op goedkeuring van mijn werkgever (WTF, private lease!).

Ondertussen staat de auto braaf bij de dealer te wachten en ben ik dure benzine aan het verstoken :(
Ja ik lease ook via Arval. Maar is in principe allemaal vrij vlekkeloos verlopen. Wel wat langer moeten wachten, maar verder prima...

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Sr_Ogel
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 23-09 15:56

Sr_Ogel

Klop klop klop

Sinds woensdag de ioniq in bezit. Wat langer moeten wachten want leasemaatschapij wilde eerst dat ik een laadpas zou hebben. Is nog steeds niet binnen maar al wel twee pincodes. Gelukkig kwam de sleutelhanger met laadpas functie wel binnen.

Eerste 4 dagen toch even wennen. Laat ik voorop stellen dat het mij ondanks de kou totaal niet tegen valt. Heb vaak Ioniqs gezien die op de rechterrijstrook plakken om energie te besparen. Dat zit niet in mijn natuurlijke gedrag. Altijd de maximale snelheid gereden toch qua bereik klopt de voorspellingen met de daadwerkelijke kilometers en rijd ik met 175km weg van huis.

Waar het spannend werd was meer de onwetendheid. Laadpaal op het werk leek auto op te laden maar bij vertrek was er maar 50 km range beschikbaar voor afstand van net geen 100 kilometer. Gelukkig had ik een kerstborrel op 1/3 van de afstand naar huis. Daar in de aangrenzende woonwijk net genoeg bij kunnen laden om thuis te komen met 14 kilometer range over. Leerpunt: beter kijken of er daadwerkelijk geladen wordt ipv enkel afgaan op een blauw ledje op de paal dat je aan het laden bent.

Tweede spannende dag door onwetendheid was afgelopen zondag. Dagje Amsterdam. Dus Zwolle > Ermelo > Amsterdam. Daar aan de lader in de q-park. (was goed zoeken naar de palen. Stonden op bovenste verdieping stond niet aangegeven) Helaas net niet vol genoeg kunnen laden om via Ermelo weer in Zwolle te komen. Dus onderweg opzoek naar snellader. Helaas is op de logische route geen FastNed te vinden. Door via de A27 te rijden kon ik met beperkt omrijden toch snelladen. Kop koffie gedaan en we zaten al weer op 80% ruim voldoende om thuis te komen. Helaas was de laadpaal van BP langs de a1 een Chademo. Leerpunt: beter kijken op de app waar de 50kW snelladers staan. Had er uiteindelijk wel een paar op de route o.a. van der valk de witte bergen.

Suggestie voor FastNed: de corridor A1 Amsterdam > via knp. Hoevelaken naar het noorden over A28 zou wel een gele luifel kunnen gebruiken. (deze route wordt ook aangegeven door de navigatie)

Heb het idee dat ik nu de spannendste zaken wel heb meegemaakt. Met een beetje meer vertrouwen en ervaring gaat het zeker goed komen. De meest ongunstige tijd heb ik in ieder geval doorstaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiller
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 05-09 23:14
Chargemap gebruiken en filters op rapid en ccs zetten, dan grijp je niet mis.
Ik pak de Allego's bij van der valk of Maanlander in Amersfoort op die route.

Ioniq 5 P45

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marc O.
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 08-09 16:32
Vandaag te horen gekregen dat mijn Ioniq definitief pas in januari wordt geleverd. Moet nog twee weekjes geduld hebben dus. Jammer, want had tijdens mijn vrije dagen tussen kerst en oudjaar wel wat testkilometertjes willen rijden.

Tesla Model 3 LR 2022 | PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Naar aanleiding van het bericht dat Ioniq Car sharing in Amsterdam stopgezet gaat worden heb ik contact gezocht met Hyundai Nederland die mij direct doorverwezen naar support van Ioniq Car sharing.

Ik ben zeer geïnteresseerd in een gebruikte Ioniq (of i3), maar wil afwachten totdat er meer duidelijkheid is over de mogelijke subsidies voor particulieren. Met de stopzetting van Ioniq car sharing eind dit jaar leek mij een mooi aanbod mogelijk. 100 gebruikte auto's begin dit volgend jaar leverbaar.

Het antwoord kwam snel en was helder: "De auto's worden niet verkocht." :'(

Nu las ik op het forum dat er in Frankrijk andere versies geleverd zijn in Premium trim, maar zonder schuifdak. Met mijn 2.04 meter pas ik net niet in de versie met schuifdak, maar stoelverwarming vind ik eigenlijk wel heel fijn. Misschien dus maar even in Frankrijk shoppen.

Van de week ook even in de Model 3 gezeten. Heel leuk, maar niet €60.000,- leuk....

Ik ben benieuwd hoe het er begin februari uit ziet. Volgens mij zien we veel Ioniqs op de weg begin volgend jaar.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• pmiddeld
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 16:10
Daar is-ie dan nog even voor de vakantie, de kml-file met de snelladers in Nederland. Er zijn niet zoveel stations bij gekomen sinds de laatste versie maar toch een paar...

https://drive.google.com/..._ZbUa1Ua/view?usp=sharing

Downloaden en op een USB-stick zetten. USB-stick in de Ioniq pluggen. Ga naar Instellingen --> Navigatie en dan wijst het zich vanzelf (POI importeren of zoiets).

Editen kan vrij simpel in Google Earth. Als er nog laders niet op staan houd ik mij aanbevolen.

P.S. De snellader bij AH XL in Nijmegen staat er volgens mij nog niet, maar deze staat al wel alvast in de database. Zal begin volgend jaar wel in werking zijn denk ik.

[ Voor 13% gewijzigd door pmiddeld op 17-12-2018 22:09 ]

Hyundai Ioniq Comfort 2017 --> Kona 64 kWh 2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Electrigirl
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 07-04-2023
Er it langs de A28, bij Vd valk een snellader van allego, op de p van t hotel. Daar laad ik weleens. 😉
alexkroeze schreef op maandag 17 december 2018 @ 18:50:
Sinds woensdag de ioniq in bezit. Wat langer moeten wachten want leasemaatschapij wilde eerst dat ik een laadpas zou hebben. Is nog steeds niet binnen maar al wel twee pincodes. Gelukkig kwam de sleutelhanger met laadpas functie wel binnen.

Eerste 4 dagen toch even wennen. Laat ik voorop stellen dat het mij ondanks de kou totaal niet tegen valt. Heb vaak Ioniqs gezien die op de rechterrijstrook plakken om energie te besparen. Dat zit niet in mijn natuurlijke gedrag. Altijd de maximale snelheid gereden toch qua bereik klopt de voorspellingen met de daadwerkelijke kilometers en rijd ik met 175km weg van huis.

Waar het spannend werd was meer de onwetendheid. Laadpaal op het werk leek auto op te laden maar bij vertrek was er maar 50 km range beschikbaar voor afstand van net geen 100 kilometer. Gelukkig had ik een kerstborrel op 1/3 van de afstand naar huis. Daar in de aangrenzende woonwijk net genoeg bij kunnen laden om thuis te komen met 14 kilometer range over. Leerpunt: beter kijken of er daadwerkelijk geladen wordt ipv enkel afgaan op een blauw ledje op de paal dat je aan het laden bent.

Tweede spannende dag door onwetendheid was afgelopen zondag. Dagje Amsterdam. Dus Zwolle > Ermelo > Amsterdam. Daar aan de lader in de q-park. (was goed zoeken naar de palen. Stonden op bovenste verdieping stond niet aangegeven) Helaas net niet vol genoeg kunnen laden om via Ermelo weer in Zwolle te komen. Dus onderweg opzoek naar snellader. Helaas is op de logische route geen FastNed te vinden. Door via de A27 te rijden kon ik met beperkt omrijden toch snelladen. Kop koffie gedaan en we zaten al weer op 80% ruim voldoende om thuis te komen. Helaas was de laadpaal van BP langs de a1 een Chademo. Leerpunt: beter kijken op de app waar de 50kW snelladers staan. Had er uiteindelijk wel een paar op de route o.a. van der valk de witte bergen.

Suggestie voor FastNed: de corridor A1 Amsterdam > via knp. Hoevelaken naar het noorden over A28 zou wel een gele luifel kunnen gebruiken. (deze route wordt ook aangegeven door de navigatie)

Heb het idee dat ik nu de spannendste zaken wel heb meegemaakt. Met een beetje meer vertrouwen en ervaring gaat het zeker goed komen. De meest ongunstige tijd heb ik in ieder geval doorstaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blokker_1999
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15:59
Verwijderd schreef op maandag 17 december 2018 @ 20:48:
Nu las ik op het forum dat er in Frankrijk andere versies geleverd zijn in Premium trim, maar zonder schuifdak. Met mijn 2.04 meter pas ik net niet in de versie met schuifdak, maar stoelverwarming vind ik eigenlijk wel heel fijn. Misschien dus maar even in Frankrijk shoppen.
Niet alleen in Frankrijk, ook hier in België moeten we het zonder doen. Alleen moet je hier niet naar de premium kijken, want die is gelijkwaardig aan de comfort in NL maar heb je de executive uitvoering die grotendeels overeenkomt met de NL premium.

En let ook op met de prijzen in Frankrijk. Als ik me niet vergis is daar reeds een overheidssubsidie in verrekend die niet van toepassing is als de wagen geëxporteerd wordt.

No keyboard detected. Press F1 to continue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tripl3 D
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 08:16

Tripl3 D

Brother in Arms

filipy23 schreef op vrijdag 14 december 2018 @ 19:33:
Zo, vandaag mijn Ioniq Electric Premium opgehaald in de kleur Aurora Silver. Deze was razendsnel geleverd. Eind oktober besteld en toen zei de dealer nog: ga ervanuit dat het januari wordt, maar werd toch begin december al gebeld.
Gefeliciteerd, geniet er van!!!

Toch wel apart dat jij hem eind oktober besteld en dat velen met mij al eerder besteld hadden (zouden zelfs voorraadmodel krijgen) en dat ons januari/februari beloofd wordt.

Voor mij specifiek: 18 oktober te horen gekregen dat het geen voorraadmodel zou worden, maar dat de auto al wel geproduceerd was (ook een Aurora Silver Premium). Zou dan januari worden (wat al erg laat is). Dit werd een maandje later al februari, dus ze lopen lekker te spoken daar bij Hyundai. Ik begrijp er niets meer van. :?

Anyway, nogmaals: Enjoy! Wij gaan wel verder met nagels bijten. :X

It is better to be roughly right, than precisely wrong.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tripl3 D
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 08:16

Tripl3 D

Brother in Arms

Tripl3 D schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 12:00:

Toch wel apart dat jij hem eind oktober besteld en dat velen met mij al eerder besteld hadden (zouden zelfs voorraadmodel krijgen) en dat ons januari/februari beloofd wordt.

Voor mij specifiek: 18 oktober te horen gekregen dat het geen voorraadmodel zou worden, maar dat de auto al wel geproduceerd was (ook een Aurora Silver Premium). Zou dan januari worden (wat al erg laat is). Dit werd een maandje later al februari, dus ze lopen lekker te spoken daar bij Hyundai. Ik begrijp er niets meer van. :?

Gisteren toch maar weer gemaild. Krijg ik vandaag de volgende reactie:
Goedemorgen mijnheer Tripl3 D,

Uw wagen is inmiddels bij ons binnengekomen, ik kom er zo snel mogelijk als kan bij u op terug, ik ben bezig met de planning voor afleveren in januari.
Dus _/-\o_ , maar ook :? :X

Had hij dat niet even kunnen communiceren? Zal me niets verbazen als dat deze al langer binnen is, maar dat ze hem per sé in januari uit willen leveren, omdat ze hem dan pas op kenteken gaan zetten.
Lijkt de auto toch weer een jaartje jonger. 8)7

It is better to be roughly right, than precisely wrong.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N3D
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 21-10-2020

N3D

Tripl3 D schreef op woensdag 19 december 2018 @ 13:38:
[...]

Gisteren toch maar weer gemaild. Krijg ik vandaag de volgende reactie:

[...]

Dus _/-\o_ , maar ook :? :X

Had hij dat niet even kunnen communiceren? Zal me niets verbazen als dat deze al langer binnen is, maar dat ze hem per sé in januari uit willen leveren, omdat ze hem dan pas op kenteken gaan zetten.
Lijkt de auto toch weer een jaartje jonger. 8)7
Yup doen ze vaker laatste weken van het jaar zetten ze het liefst geen auto op kenteken omdat het zo lullig klinkt om te zeggen dat je eentje hebt uit 2018 terwijl 2019 veel lekkerder klinkt xD. Snap ook niet waarom als een klant per se de auto zsm wil hebben en dat stukje niet uit maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiller
2 weken wachten met afleveren op een auto die al bij de dealer staat. Ik zou daar zeker niet mee akkoord gaan. Poetsen kost een dag en een afleverbeurt 30 min. Elk restwaardevoordeel wat aan de orde zou zijn wordt teniet gedaan door de extra brandstofkosten die je nu hebt.

Ioniq 5 P45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daemonix
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Als de auto van een leasemaatschappij is dan heb je daar niets over te zeggen, die gaan voor de restwaarde, en dan is in het verleden gebleken dat het veel uit maakte. Ze zijn nog niet aan de nieuwe tijd toe.

Tesla Model Y, RWD, Byd Atto 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc O.
daemonix schreef op woensdag 19 december 2018 @ 16:41:
Als de auto van een leasemaatschappij is dan heb je daar niets over te zeggen, die gaan voor de restwaarde, en dan is in het verleden gebleken dat het veel uit maakte. Ze zijn nog niet aan de nieuwe tijd toe.
Dat is exact de reden dat ik tot januari moet wachten voordat Arval de auto laat leveren, ook al staat deze al lang bij de dealer (contract echter pas vorige week definitief).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is altijd al zo geweest en zal zo ook blijven.

Immers de 2-hands koper die keuze heeft tussen 2 identieke auto's waarvan eentje dec. en de ander jan. zal vrijwel altijd voor die van jan. kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blokker_1999
Spiller schreef op woensdag 19 december 2018 @ 16:34:
2 weken wachten met afleveren op een auto die al bij de dealer staat. Ik zou daar zeker niet mee akkoord gaan. Poetsen kost een dag en een afleverbeurt 30 min. Elk restwaardevoordeel wat aan de orde zou zijn wordt teniet gedaan door de extra brandstofkosten die je nu hebt.
Tsjah, aan de andere kant, hoe zit het met de papierwinkel? Toen ik mijn huidige wagen kocht, kocht ik ook een wagen uit voorraad. Of ik moet zeggen "voorraad". Ze hadden hem namelijk die week pas besteld en moest dus nog gebouwd worden. 4 weken later neem ik contact op met de dealer om te horen hoe het zit. Een week later zou deze aankomen. Een week later, niets gehoord, ik in het weekend terug naar daar. Blijkt dat de wagen inderdaad is aangekomen en ze waren bezig met de trekhaak te monteren. Maar wat bleek? De papieren voor de inschrijving (welkom in België) waren er nog niet en dat kwam dan weer omdat de garage zelf de wagen nog niet had betaald aan de importeur en die geeft de papieren pas als zij het geld ontvangen hebben. Heb uiteindelijk 7 weken mogen wachten op een wagen uit "voorraad" terwijl de levertermijn voor een productiemodel 8 weken was. Achteraf zwaar op gevloekt omdat het niet de kleur was die ik in gedachte had (interieur gelukkig wel) en niet de motor die ik wenste (diesel ipv benzine) maar die diesel is nu wel het duwtje geweest om de Ioniq te bestellen (nog 6,5 maand wachten tot levering :( ).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• daemonix
  • Niet online
Huh? Meer dan 6 maanden wachten op een Ioniq? Arval claimt hier dat ze uit voorraad kunnen leveren (Nederland).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motorfret
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19-09 19:47
4 dagen geleden (de 14e) is er weer een boot met Hyundai's gelost in Rotterdam.
De dealer weet wanneer je auto komt zodra hij op de boot staat.
Die doet er 48 dagen over vanaf de fabriek, dus 1,5 maand voor de toegezegde levering kun je je dealer lastig vallen 😉

24,75kW solar, Hyundai Ioniq 5., Panasonic 12kw J-monobloc WP met 400L SWW en 300L buffer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daemonix
  • Niet online
De 27e of 28e komt er weer een.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pierz
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10:30
Verwijderd schreef op woensdag 19 december 2018 @ 18:13:
Is altijd al zo geweest en zal zo ook blijven.

Immers de 2-hands koper die keuze heeft tussen 2 identieke auto's waarvan eentje dec. en de ander jan. zal vrijwel altijd voor die van jan. kiezen.
Ik zou gaan voor de december, want die is goedkoper.

• John_Otters
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 18-09 16:09
Blokker_1999 schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 07:59:
[...]

Niet alleen in Frankrijk, ook hier in België moeten we het zonder doen. Alleen moet je hier niet naar de premium kijken, want die is gelijkwaardig aan de comfort in NL maar heb je de executive uitvoering die grotendeels overeenkomt met de NL premium.

En let ook op met de prijzen in Frankrijk. Als ik me niet vergis is daar reeds een overheidssubsidie in verrekend die niet van toepassing is als de wagen geëxporteerd wordt.
Als je een occasion uit Frankrijk laat exporteren weer wel :*) .
En dat van het schuifdak klopt: ik heb een Franse Executive zonder schuifdak (registratie 2018), maar wel met stoelverwarming en verkoeling.

Hyundai Ioniq Executive electric (2018) FR

• Hans N
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 22-09 11:19
Gisteren bericht van Maingau Energie: vanaf 1 februari 2019 geen 5ct per minuut meer, maar 25ct per kWh.
Blijft toch goedkoper dan het Fastned tarief.

• daemonix
  • Niet online
Nee, 30 cent/kWh. Er is een opslag van 5 cent/kWh in NL. Maar kijk eens in het draadje [EV] Laden etc. Dat gaat over laadpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philos31
  • Laatst online: 23-09 13:24
Gisteren moest ik op de Eleanor Rooseveldlaan zijn in Amstelveen en daar bij de Allego snellader stonden 2 ioniqs te laden, 1 aan de CCS en 1 aan de AC. Maar nu vroeg ik me af, waarom zou je je ioniq aan een snellader aan de AC hangen? Je gaat volgens mij nooit meer dan 6,6 kW krijgen en is AC laden bij zo'n snellader niet duurder dan gewoon op de 11kW en 22kW palen die er omheen staan in de wijk?

Of gewoon, ik koppel avast aan tot de ander ioniq van DC af is en dan hang ik hem over?

BMW C-Evolution LR, Skoda Enyaq iV80 Sportline, 7200Wp 27KwH thuisbatterij (zelfbouw) , 7x Daikin l/l warmtepomp, Homeautomation by Homey

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tom Paris
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:17
Philos31 schreef op vrijdag 21 december 2018 @ 13:03:
Gisteren moest ik op de Eleanor Rooseveldlaan zijn in Amstelveen en daar bij de Allego snellader stonden 2 ioniqs te laden, 1 aan de CCS en 1 aan de AC. Maar nu vroeg ik me af, waarom zou je je ioniq aan een snellader aan de AC hangen? Je gaat volgens mij nooit meer dan 6,6 kW krijgen en is AC laden bij zo'n snellader niet duurder dan gewoon op de 11kW en 22kW palen die er omheen staan in de wijk?

Of gewoon, ik koppel avast aan tot de ander ioniq van DC af is en dan hang ik hem over?
De 'normale' laadpalen daar in de straat zijn altijd de hele dag bezet met plug-ins, de snellader (CSS/Chademo) wordt druk bezocht door taxi's. Als je toch moet laden en de leasemaatschappij/werkgever betaalt de laadkosten, waarom niet...

Veuillez agréer, Madame, Monsieur, l'expression de mes sentiments distingués.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spiller
Of hij heeft Maingau+ en kan wel bij een Allego paal 'gratis' AC laden en niet bij een Nuon paal.

Ioniq 5 P45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom Paris
Spiller schreef op vrijdag 21 december 2018 @ 13:29:
Of hij heeft Maingau+ en kan wel bij een Allego paal 'gratis' AC laden en niet bij een Nuon paal.
Of een Entega... O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John_Otters
Vandaag bij een Allego snellader kreeg ik de CCS met geen enkele manier gelocked. Kon het laden daarom niet starten. AC stekker op dezelfde lader ging prima (maar daar ga ik niet op staan wachten).
Bij Fastned bij Apeldoorn moet ik de stekker ook altijd iets omhoog houden. Iemand weleens last van gehad / enig idee wat het zou kunnen zijn?
Weet iemand hoe de Ioniq 'ziet' dat er een CCS stekker ingestoken is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daemonix
  • Niet online
Dan wordt er gecommuniceerd over 1 van de pinnetjes...

Heb je wel de gebruiksaanwijzing van de paal gevolgd? Soms moet je eerst met je pasje zwaaien en dan pas aansluiten. Soms andersom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evtje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 18-05 20:25

Hyundai Ioniq Sep 2017-2022.Tesla MY Dec 2022 Daikin Emura 2 Jun 2014. Mitsubishi MHI SRK-25ZSX Jun 2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefanovic45
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 16:48
Een lang verhaal. Mijn Duits is niet zo goed, maar wat is de moraal van het verhaal? Na 5 x achter elkaar aan de ccs lader wordt die te warm? En de temperatuur binnen het accupakket is onregelmatig?

Is dit tijdens de zomer getest?

Tesla Model Y RWD / 8.4 kWp PV installatie / WPB / lucht/lucht WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cacofant
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 10:23
Hmmm dacht dat de Ioniq hier geen last van had.. dat was voor mij een van de redenen om niet voor de nieuwe Nissan Leaf te gaan, omdat die “rapidgate” heeft..

Tesla Model 3 RWD (2023)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daemonix
  • Niet online
Het gebeurt onder extreme omstandigheden, dit gaat je in realiteit niet gebeuren. (maximum snelheid rijden, en 4x CCS)

https://www.ioniqforum.co...emonstrated-ioniq-ev.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefanovic45
cacofant schreef op zaterdag 22 december 2018 @ 05:40:
Hmmm dacht dat de Ioniq hier geen last van had.. dat was voor mij een van de redenen om niet voor de nieuwe Nissan Leaf te gaan, omdat die “rapidgate” heeft..
De Leaf heeft er al direct last bij bij de tweede snellaad sessie van de dag 😉 Dat voordeel blijft wat mij betreft gewoon staan! Wat Daemknix zegt klopt, het is pas na meerdere keren op een dag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joblamie
  • Niet online
Naar aanleiding van de positieve verhalen hier worden bij mij vandaag ook de Continental Wintercontact TS 860 banden gemonteerd op mijn IONIQ, ben er zeer benieuwd naar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evtje
Stefanovic45 schreef op vrijdag 21 december 2018 @ 22:09:
Een lang verhaal. Mijn Duits is niet zo goed, maar wat is de moraal van het verhaal? Na 5 x achter elkaar aan de ccs lader wordt die te warm? En de temperatuur binnen het accupakket is onregelmatig?

Is dit tijdens de zomer getest?
Ook winterdag het verhaal is zo dat hij niet genoeg tijd krijgt om af te koelen. En door meerdere keren laden de temperatuur alleen maar hoger wordt. En bij extreem weer bij veel wind en regen.
Dit komt doordat zeg de temperatuur in de auto 21 graden is en dat dus gebruikt wordt voor de batterij te koelen. Op het einde van de video geven ze daar antwoord op voor Hyundai met de vraag of ze iets kunnen doen ( software matig)om bijvoorbeeld de fan van de batterij eerder te kunnen inschakelen en of tijdens het rijden voor je bij de lader aankomt aan te zetten.
Ik zeg wel het gaat hier alleen om extreme ritjes en daar zal de meeste mensen geen last van hebben.
Ze geven ook wat opties wat je nu kan doen maar dat is niet zoveel. Bijvoorbeeld niet teveel genereren. En bij koud weer je deuren open zetten tijdens het laden.
Bij warm weer je ac op 16 tijdens laden.
Maar dat maakt alleen maar iets uit.
Eigenlijk moet hyundai met een oplossing komen. Maar ik zie dat niet gebeuren. Hyundai en updates ja ja ze zullen wel denken (het is geen TESLA.) :)

Hyundai Ioniq Sep 2017-2022.Tesla MY Dec 2022 Daikin Emura 2 Jun 2014. Mitsubishi MHI SRK-25ZSX Jun 2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daemonix
  • Niet online
In het Engelse verhaal moet je 4x met 170 km/h rijden, en dan iedere keer CCS laden en pas na de 4e keer zakt dan de laadstroom. Dat is een niet-realistisch scenario. Verder is er niemand die klaagt. Wederom een indicatie van een niet-realistisch scenario. Waarom zou Hyundai daar iets aan *moeten* doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evtje
Nou die Duitser rijdt aldoor ik dacht van 800 km.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daemonix
  • Niet online
6, 7 of 8x CCS laden op 1 rit op een lader met 100 kW laders. Niet realistisch. Zie ook de commentaren, het betreft echt een extreem geval. Dat kun je bij iedere auto bereiken. Probeer maar eens met een ICE 800 km lang topsnelheid te rijden, denk dat je problemen met de koeling krijgt.

Edit: Het gaat ook over laden boven de 76,3%!

[ Voor 7% gewijzigd door daemonix op 22-12-2018 14:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• revolution-nl
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 12:58

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

Ik ben inmiddels aan het oriënteren op een nieuwe lease auto. Het zal waarschijnlijk een leaf 2.0 worden of een ioniq. Wat ik begrijp is dat de range elkaar niet veel ontloopt maar dat het laden van de ioniq veel sneller en constanter gaat als bij de leaf. (fijn bij vakantie trips!)

Ik neig naar de Ioniq gezien rapidgate ,de lage cw waarde (zuinige op hogere snelheid) en betere ergonomie (verstelbaar stuur). Ik houdt rekening met 150km in de winter en 200km in de zomer aan range.

Kona/Niro 40kWh zouden ook nog een optie kunnen zijn alleen is er nog geen zicht op wanneer deze te bestellen zijn.

Wie heeft er ervaring met een Leaf 2.0 en de Ioniq?

[ Voor 7% gewijzigd door revolution-nl op 22-12-2018 15:05 ]

Vroemt met EV | 10.000WP | 14kWh Thuisaccu | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS | LG-WH27s Boiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evtje
daemonix schreef op zaterdag 22 december 2018 @ 14:42:
6, 7 of 8x CCS laden op 1 rit op een lader met 100 kW laders. Niet realistisch. Zie ook de commentaren, het betreft echt een extreem geval. Dat kun je bij iedere auto bereiken. Probeer maar eens met een ICE 800 km lang topsnelheid te rijden, denk dat je problemen met de koeling krijgt.

Edit: Het gaat ook over laden boven de 76,3%!
Ik zou dat filmpje nog maar een beter bekijken. Ten eerste ging het niet over topsnelheid. Hij reed 120/130 km/h en heeft ook nog eens geprobeerd om alleen 100km/h te rijden. Ten tweede gaf hij aan beter tot 94% te laden zodat de batterij meer tijd krijgt om koelen. Als je tot zo'n 80 % op een 175 kw paal staan en daarna weer rijden gaat de temperatuur omhoog.

Ik zie het filmpje als goede info .
Misschien jij als een aanval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daemonix
  • Niet online
nee, ik zie het niet als een aanval, maar het is de *enige* klager. Dat is veelzeggend en misschien een exemplarische afwijking. Ook in Nederland komt het zelden voor dat je zo lang achter elkaar en zo vaak moet laden. Eigenlijk niet. Dat blijkt ook uit de Duitse reacties. Het is een non-probleem.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• BarryH
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 18:07
Gisteren en vandaag naar Oostenrijk gereden.
Gisteren van 1330-2300 550 km, vandaag 0700-1300 370 km
Elke 80 km bij snellader, met dan meestal nog 60km bereik
3 keer moeten bellen met servicelijn. Geleerd dat het handig is om zelf makkelijk bij de noodontgrendeling te kunnen (midden onderin de kofferbak
Al met al prima gegaan.
Veel gemak gehad van abetterrouteplanner.com (op de iPad in de browser)
Chargemap
Maingau pas
Innogy app, nodig om bij hun palen te laden.
Ionity (met maingau) en fastned werken perfect
Totaal 11 snelladers gebruikt, waarvan de laatste om met bijna volle accu bij het huisje aan te komen
Ook maar 1 keer 10 minuten moeten wachten op een vrije snellaadpaal
En 13 km omgereden langs Fastned Geulenkamp omdat de allego bij vdvalk Arnhem (n224) een storing gaf

Enige echt negatieve was e.on netwerk: kan palen alleen met hun eigen app bedienen en de iOS versie van die app staat niet in de nl Appstore

[ Voor 48% gewijzigd door BarryH op 23-12-2018 17:33 ]

5670PV op OzOOO, 5640PV op WnWWW, 3150PV op muur op ZZZW, vloerisolatie, HR++,dakisolatie, PANA 9Jmonoblock WP, Ioniq EV 2017

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BarryH
revolution-nl schreef op zaterdag 22 december 2018 @ 15:01:
Ik ben inmiddels aan het oriënteren op een nieuwe lease auto. Het zal waarschijnlijk een leaf 2.0 worden of een ioniq. Wat ik begrijp is dat de range elkaar niet veel ontloopt maar dat het laden van de ioniq veel sneller en constanter gaat als bij de leaf. (fijn bij vakantie trips!)

Ik neig naar de Ioniq gezien rapidgate ,de lage cw waarde (zuinige op hogere snelheid) en betere ergonomie (verstelbaar stuur). Ik houdt rekening met 150km in de winter en 200km in de zomer aan range.

Kona/Niro 40kWh zouden ook nog een optie kunnen zijn alleen is er nog geen zicht op wanneer deze te bestellen zijn.

Eerste kona review met 39,2 kWh laat zien dat het snelladen daarvan langzaam gaat.
Heb zelf de ioniq, bevalt goed vooral de combinatie van snel snelladen en laag verbruik.

5670PV op OzOOO, 5640PV op WnWWW, 3150PV op muur op ZZZW, vloerisolatie, HR++,dakisolatie, PANA 9Jmonoblock WP, Ioniq EV 2017

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BarryH schreef op zaterdag 22 december 2018 @ 19:43:
Gisteren en vandaag naar Oostenrijk gereden.
Gisteren van 1330-2300 550 km, vandaag 0700-1300 370 km
Elke 80 km bij snellader, met dan meestal nog 60km bereik
3 keer moeten bellen met servicelijn. Geleerd dat het handig is om zelf makkelijk bij de noodontgrendeling te kunnen (midden onderin de kofferbak
Al met al prima gegaan.
Veel gemak gehad van abetterrouteplanner.com
Chargemap
Maingau pas
Innogy app, nodig om bij hun palen te laden.
Ionity (met maingau) en fastned werken perfect
Ook maar 1 keer 10 minuten moeten wachten op een vrije snellaadpaal
En 13 km omgereden langs Fastned Geulenkamp omdat de allego bij vdvalk Arnhem (n224) een storing gaf

Enige echt negatieve was e.on netwerk: kan palen alleen met hun eigen app bedienen en de iOS versie van die app staat niet in de nl Appstore
Arnhem vdvalk n224, die CCS is al meer dan een half jaar niet goed. Heb toen contact opgenomen met allego maar dus blijkbaar niets aan gedaan. Jammer weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John_Otters
Verwijderd schreef op zondag 23 december 2018 @ 10:34:
[...]

Arnhem vdvalk n224, die CCS is al meer dan een half jaar niet goed. Heb toen contact opgenomen met allego maar dus blijkbaar niets aan gedaan. Jammer weer.
Oh, dat is dus waar ik mijn Ioniq niet aangesloten kreeg! Geen lock op de CCS stekker. Hier heb ik met mijn Zoé altijd goed kunnen laden (als er geen phev of i3 aan de AC hing), maar nu met de Ioniq ging het niet. Verklaart misschien ook waarom die BMW i3 aan de AC hing, ipv aan de CCS

Lag het dus toch niet aan de auto 8) of aan de manier van aansluiten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarryH
Net een melding aangemaakt bij alkego

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefanovic45
BarryH schreef op zondag 25 februari 2018 @ 14:57:
Heeft iemand ervaring met een obd2 dongle? Kan het zekeringkastje dan nog dicht?
Ik overweeg de Anwb veilig rijden polis, maar ben bang dat met dongle het klepje niet meer dicht kan
En heb je inmiddels een ANWB veilig rijden polis?

Kun je de dongel zelf ook nog uitlezen met je smartphone of is dit afgeschermd? Ik overweeg de polis ook, maar ik wil ook graag de mogelijkheid houden om alle data uit te lezen zoals de temperatuur van de batterij bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarryH
Nee, niet gedaan. Vond het teveel gedoe. Moet inderdaad het zekeringkastje open laten, of met een verlengkabel werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pmiddeld
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 16:10
Verwijderd schreef op zondag 23 december 2018 @ 10:34:
[...]

Ik heb van de zomer hier ook problemen gehad. Uiteindelijk zelf uitgevonden dat de ccs stekker te los in de auto zat. Oplossing was om na het autoriseren de stekker snel tijdelijk stevig aan te blijven drukken totdat-ie vergrendelt. Misschien is dat nog steeds zo?

Hyundai Ioniq Comfort 2017 --> Kona 64 kWh 2020

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Tom Paris
Iemand deze al gezien? 'Engineering Mode' door een aantal maal tegelijk op de 'K' van Kaart en de eerste cijfers van het versienummer te tikken, daarna pincode 1111.

[YouTube: Ioniq infotainment hidden menu]

In het Navigation-submenu zitten wel twee handige features, 'Intersection view' (zie onder) en 'Multi route mode' (geeft je na invoeren bestemming de keuze uit verschillende routes).

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/XT3XKKQl.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonaldPr
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 16:55
Ik vraag me altijd af hoe iemand hier achter komt?
Je gaat toch niet een x aantal keer op een scherm tikken en de code moet je ook achter komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daemonix
  • Niet online
Iemand ziet een monteur dat doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evtje
Vandaag nog even de ac uitgeprobeerd omdat er laast iemand last had van een hoog verbruik en vocht in de auto.
Ik had hem aldoor op ac+warmte dus bijde knoppen aan. Daardoor is hij snel warm met een hoog verbruik . Vanmorgen alleen de ac aan warmt langzaam op met gevolg een laag verbuik bleef onder 1 Kw. Ps de thermostaat staat op 20. En in het menu op eco.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blokker_1999

Hangt er echt van af wat voor jouw belangrijk is. Beide wagens hebben hun goede en minder goede punten. De range ontloopt elkaar inderdaad niet veel al zal de LEAF je in de zomer verder brengen terwijl in de winter de Ioniq het verste zal komen. Over de looks kan je veel zeggen, daar moet je zelf een keuze voor maken. Let ook op dat de LEAF met ChaDeMo komt terwijl dit voor de Ioniq CCS is en deze laatste de komende jaren veel beter beschikbaar zal zijn als zijnde de de facto standaard in Europa.

Zelf heb ik na een testrit met de LEAF besloten om deze wagen van mijn shortlist te schrappen. Geweldige wagen om mee te rijden (zeker met het e-pedal) en had ook niet echt problemen met de ergonomie. Maar het ontbreken van de snelheidsbegrenzer woog voor mij persoonlijk te zwaar door. Gecombineerd met o.a. die subwoofer in de kofferbak zei ik al snel tegen mezelf: toch maar liever iets anders. En heb dan zelf voor de Ioniq gekozen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarryH

Ik heb een ioniq. Bereik is iets minder dan leaf , maar snelladen gaat sneller en verbruik is ook nog eens lager.
Aangezien je bij een snellader alleen dat laadt wat nodig is om op je bestemming te komen scheelt dat zo 20-40 procent in laadtijd.
Op YouTube heeft Björn nyland o9k een test Vd ioniq vs de leaf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft de actieradius in boordcomp ook te maken met de rijstijl? Op de film van Björn nyland staat er 190km volle accu en buitentemp -5. Die van mij geeft 164km aan met een volle accu, buitentemp 7graden. Hoe is dat mogelijk? Aantal gereden kilometers totaal is bijna gelijk met die van mij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BarryH
Ja

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• evtje
In Noorwegen wordt er meestal rond de 90 Km/h gereden waarbij een gemiddeld 60 km/h uit komt. Dan kan best de gom aangeven van een 190 km range.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• daemonix
  • Niet online
Behalve bij Oslo is de maximum snelheid op de snelwegen over het algemeen 90 km/h (of zelfs 70 km/h) in Noorwegen. Dat heeft nogal invloed op het bereik. Gezien de hoogte van de boetes in Noorwegen laat iedereen het wel uit zijn hoofd om echt te hard te rijden (boete is percentage van inkomen, niet een absoluut bedrag).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefanovic45
Blokker_1999 schreef op maandag 24 december 2018 @ 19:50:
[...]
Maar het ontbreken van de snelheidsbegrenzer woog voor mij persoonlijk te zwaar door.
Gewoon even uit nieuwsgierigheid, wat moet je met een snelheidscontrole begrenzer? Je kunt toch ook gewoon kijken hoe hard je rijdt? :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Stefanovic45 schreef op maandag 24 december 2018 @ 22:22:
[...]

Gewoon even uit nieuwsgierigheid, wat moet je met een snelheidscontrole begrenzer? Je kunt toch ook gewoon kijken hoe hard je rijdt? :P
Bovendien, waarom zou je de begrenzer gebruiken als je ook op de ACC kan rijden?

@revolution-nl Ik heb ook voor die keuze gestaan en ben voor de Ioniq gegaan. Ik vond de zitpositie in de Leaf 2.0 niet echt aangenaam en de pro-pilot vond ik niet geheel op het nivo van de auto-lane-keep van Hyundai. Misschien komt dat door de korte testrit, maar de zitpositie gaf bij mij de doorslag. In de Leaf had ik geen ondersteuning voor mijn ellebogen. De armleuning in de deur zat 5cm te laag (en de stoel ging niet lager) en de armsteun in het midden zat 10cm te ver naar achteren. Daarbij kan het stuur niet naar voor, alleen omhoog/omlaag. Dit was totaal anders in de Ioniq, alles op de goede plek.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blokker_1999
@Stefanovic45 , that's the point. Als die begrenzer op staat moet ik niet naar mijn dashbord kijken om te weten of ik wel of niet te snel ga. Dat is veel rustgevender. Ik kan perfect tegen de begrenzer aanrijden zonder mij zorgen te moeten maken over of ik te snel ga. Daarnaast behoud ik zo een constante snelheid wat mijn verbruik mee naar beneden helpt te halen

@zonoskar, er is een groot verschil tussen een begrenzer en cruise control. Het ene is maximale snelheid, het andere is minimale snelheid. Wanneer ik in de verte iets zie gebeuren kan ik mijn voet al van het gaspedaal halen en beginnen vertragen, die ACC doet dat niet. Het geeft je de mogelijkheid om veel beter te anticiperen op het verkeer. Dat zorgt niet alleen voor veiligere situaties maar helpt mij opnieuw om zuiniger te rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nunzio
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 04-01-2023
Maar die ACC is well verdomde relax rijden hoor.
Ik gebruik hem veel. Ik heb ritten waarbij ik de pedalen nog niet eens hoef aan te raken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shapeshifter
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07-09 21:38

Shapeshifter

Get it over with

Blokker_1999 schreef op dinsdag 25 december 2018 @ 08:06:
@Stefanovic45 , that's the point. Als die begrenzer op staat moet ik niet naar mijn dashbord kijken om te weten of ik wel of niet te snel ga. Dat is veel rustgevender. Ik kan perfect tegen de begrenzer aanrijden zonder mij zorgen te moeten maken over of ik te snel ga. Daarnaast behoud ik zo een constante snelheid wat mijn verbruik mee naar beneden helpt te halen

@zonoskar, er is een groot verschil tussen een begrenzer en cruise control. Het ene is maximale snelheid, het andere is minimale snelheid. Wanneer ik in de verte iets zie gebeuren kan ik mijn voet al van het gaspedaal halen en beginnen vertragen, die ACC doet dat niet. Het geeft je de mogelijkheid om veel beter te anticiperen op het verkeer. Dat zorgt niet alleen voor veiligere situaties maar helpt mij opnieuw om zuiniger te rijden.
Niet helemaal waar ook trouwens. Als je met de ACC aan het gaspedaal licht indrukt zal de auto gaan vertragen. Als je daarna loslaat zal hij weer naar zijn setpoint gaan. Ik rijd ongeveer 90% van de tijd op ACC in ieder geval, erg fijne feature :)

HP ZBook Studio G3 - Hyundai Ioniq EV Classic - Opel Vivaro-e 75kWh - 22x Prusa i3 MK3S - 8x Prusa MINI+ - Ooznest Workbee 1,5m x 1,5m

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

@Blokker_1999 Als je iets ziet gebeuren waar de ACC nog niet op reageert kun je deze met een knopje uitzetten. Ik had ook CC en begrenzer op mijn Volvo en de begrenzen heb ik 1 keer gebruikt om te kijken hoe het werkt. Maar het feit dat je continue gas moet geven stond me tegen. En als je een keer wilt inhalen zonder 1 km/h verschil moet je het uitzetten. Met CC kun je IMHO veel relaxter rijden en met ACC nog relaxter omdat deze de snelheid aanpast aan de voorligger. Dus je hebt het naar-je-voorganger-toe-kruip effect niet meer.

Ik heb nu een Kia Picanto voorloop auto zonder CC of ACC of begrenzer. Dat is pas klote :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DonChaot
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 17:02
Ik heb zelf de beslissing uitgesteld tot de eniro er was. Een beetje hoop had ik nog dat de goedkope versie ook leverbaar zou zijn. Het mag niet zo zijn. De leaf is bij mij eigenlijk vrij snel afgevallen. Het is wel de auto met allerlei nieuwe geile technische snufjes en daar ben ik wel een fan van. Ik kon hem echter ook niet helemaal naar mijn zin instellen. Rapidgate zou ik me weinig van aan trekken, Volgens mij zou je dit enkel zien op vakantie en dan moet je ook nog behoorlijk ver gaan. Ik geloof niet dat dat voor mij een issue zou zijn.
Ik denk dat ik het meest van de tijd gewoon thuis kan laden en als ik een keer moet snelladen dan wil ik daar ook niet te lang staan (ioniq dus).
De Zoe heeft voor mij eigenlijk langer mee gedaan dan de leaf vanwege het driefasen laden. Ik vond het wel een prettig idee dat je hem thuis in een paar uur weer vol zou hebben.
Enfin uiteindelijk heeft Excel voor mij de beslissing genomen en kan ik mijn Ioniq in januari ophalen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marc O.
Het lijkt erop dat ik mijn Ioniq 5 januari kan ophalen. De Volvo is een paar weken geleden verkocht en heb in de tussentijd in de Saab gereden. Maar, verwend als we zijn, één auto blijkt toch verre van handig, zeker als dat betekent dat vriendinlief ‘s morgens door de kou en regen naar haar werk moet fietsen. Daarom nu maar even een Corsa erbij gehuurd. Prima stadskarretje en omdat ie zo zuinig is gebruik ik ‘m ook voor woon/werkverkeer, maar op snelwegen en met wat zijwind is het verre van een fijne auto. Ik zie nu extra uit naar de komst van de Ioniq :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdfeij
  • Laatst online: 13-09 15:20
Blokker_1999 schreef op maandag 24 december 2018 @ 19:50:
[...]

Hangt er echt van af wat voor jouw belangrijk is. Beide wagens hebben hun goede en minder goede punten. De range ontloopt elkaar inderdaad niet veel al zal de LEAF je in de zomer verder brengen terwijl in de winter de Ioniq het verste zal komen. Over de looks kan je veel zeggen, daar moet je zelf een keuze voor maken. Let ook op dat de LEAF met ChaDeMo komt terwijl dit voor de Ioniq CCS is en deze laatste de komende jaren veel beter beschikbaar zal zijn als zijnde de de facto standaard in Europa.
Vergeet ook niet dat de Leaf geen actieve koeling/verwarming van de accu's heeft. Dat geeft in de zomer als resultaat dat bij warm weer het laden veel langzamer gaat en in de winter je bereik minder wordt.
Dat was afgelopen zomer de reden voor veel Leaf rijders om te switchen naar een Ionic.
Ze schijnen er ook niet van te leren gezien de nieuwe Leaf nog steeds geen actieve koeling/verwarming heeft.
Een grotere accu heeft dan weinig zin als je hem niet actief managed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evtje
@Spiller kan je met de Maingau bij ionity terecht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiller
Yes nog een dikke maand en dan het is klaar met de pret.

Ioniq 5 P45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evtje
Spiller schreef op woensdag 26 december 2018 @ 17:55:
Yes nog een dikke maand en dan het is klaar met de pret.
Dat vertelde je niet bij Björn.
Bij de way de pret is dan wat minder.
Het blijft gewoon werken alleen de prijs is anders.

• PapaTomster
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 16-02-2023
pmiddeld schreef op maandag 17 december 2018 @ 22:06:
Daar is-ie dan nog even voor de vakantie, de kml-file met de snelladers in Nederland. Er zijn niet zoveel stations bij gekomen sinds de laatste versie maar toch een paar...

https://drive.google.com/..._ZbUa1Ua/view?usp=sharing

Downloaden en op een USB-stick zetten. USB-stick in de Ioniq pluggen. Ga naar Instellingen --> Navigatie en dan wijst het zich vanzelf (POI importeren of zoiets).
Gelukt. Perfect en op alfabetische volgorde.
Is ie ook in te stellen op afstand? Dichtstbij zeg maar?
USB stick in de auto -> navigatie -> mijn POI -> POI importeren.
Eitje.

• John_Otters
BarryH schreef op zondag 23 december 2018 @ 17:57:
Net een melding aangemaakt bij alkego
Allego schreef donderdag 27 december 2018 @ 14:59:
Bedankt voor uw bericht en wat vervellend dat uw een negatieve ervaring heeft aan de snellader NLALLEGO000906 te Arnhem
Op het moment wordt hier goed geladen en zien wij geen storing aan deze lader of aan de ccs stekker.
aan gezien we geen telefoon nr van u hebben kan ik niet met u verder na gaan wat de melding is die u krijgt bij deze lader en wanneer u dit heeft ervaren datum en tijdstip
om dat er een storing is geweest op 21 dec gaan wij er vanuit dat u dit ook op deze dag heeft ervaren.
Wij gaan er van uit dat u hier weer gewoon kunt laden mocht u als nog een storing ervaren willen wij u vraag direct contact op te nemen met onze 24/7 service lijn 0800-3745337 (gratis) zij kunnen u dan gelijk op afstand ondersteunen . een laadsesie starten . of de paal ressetten mocht het nodig zijn zullen zij een monteur aansturen naar de locatie.

Wij hopen u hiermee voldoende te hebben geinformeerd.
Was idd 21 december voor mij

• BarryH
Vandaag bericht van ze gehad dat ze de paal gereset hebben, en zou moeten werken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• filipy23
Tripl3 D schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 12:00:
[...]

Heel vreemd dit eigenlijk, want ik heb een aurora silver premium besteld op 28 oktober en die was 9 december bij de dealer.... Hij rijd prima :9 :9 :9

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• filipy23
Nou, ik heb mijn Ioniq inmiddels 2 weken en heb er zo'n 700 km mee gereden al. Ben er zeer enthousiast over. Hier zijn wat highlights:

Verbruik Ik woon mooi in het midden van het land en alles is dus max 80 km enkele reis en het is allemaal no probleme gebleken. Mijn verbruik lag per rit tussen de 14.5 Kwh en de 17.0 Kwh een beetje afhankelijk van het weer (koud, regen) en mijn rijstijl (hard optrekken en veel 120+ rijden). Doorsnee rit zit ik tussen de 15 en de 16. Ben heel benieuwd hoe het in de zomer gaat zijn.

Den Haag Mijn eerste grote rit (71km enkele reis vanuit omgeving Utrecht). Ging supervoorspoedig. Er stond een beetje file, dus ik kon gelijk de ACC proberen. Man, man, man. Wat is dat een absoluut topding. Je rijd lekker 120. Het verkeer voor je gaat langzamer rijden. Jij automatisch ook. Het verkeer voor je komt tot stilstand, jij ook, allemaal met perfecte afstand te houden (heb de ACC op 3 blokjes staan). Het rijd absoluut fantastisch. Je mag het niet zeggen, maar je hoeft echt bijna niet meer op te letten. Ik voel me heel erg veilig. Ik kijk natuurlijk wel mee, maar die auto doet het heel erg goed. Uiteindelijk begon ik met 195 km range en toen ik aangekomen was had ik nog 120 km over. Dus 5 km meer verbuik dan vantevoren ingeschat. Helemaal niet slecht omdat ik tusen Utrecht en Woerden ook lekker 130 heb gereden.

Terugweg was daarentegen wel een enorme tegenvaller. Het was laat, koud, donker, het regende en je mocht natuurlijk harder. Resultaat: Bij Woerden moest ik nog 25 km en had ik nog 40 km range. Uiteindelijk het laatste stuk maar 100 gereden en met 17 km bereik resterend bij de laadpaal thuis aangekomen. Wat trouwens wel verschikkelijk is zijn al die wisselende snelheidslimitieten. Met de ACC aan heb je echt niet meer door hoe hard je rijd (want hij remt toch automatisch bij een wat slomere auto) en ik realiseerde me ook dat ik op wat 100-stukken 120-130 heb gereden. Hoop niet dat er flitsers stonden. Wat daar trouwens ook niet echt meehelpt is dat de maximumsnelheid op je navigatiescherm altijd de limit aangeeft als de spitsstroken gesloten zijn, ook als ze open zijn. Dit vind ik enorm verwarrend. Mijn volkswagen doet het wat dat betreft beter want die geeft bij variabele limieten gewoon geen limiet aan.

Laadpaal voor de deur? Die heb ik nog helemaal niet aangeschaft. Want ik heb drie publieke palen op minder dan 100m staan die eigenlijk helemaal nooit gebruikt staan. Ze kosten wel 10 eurocent meer dan als ik thuis zou laden maar bij een verbruik van 2500 Kwh per jaar is de terugverdientijd alsnog zo'n 4 tot 6 jaar. Ik vind het eigenlijk ook wel lekker dat je even een stukje moet lopen voor je auto.

ICE's op mijn plek Had er vandaag dus een benzineauto staan op mijn favoriete laadpaal (de andere kennen geen starttarief) en dit is eigenlijk wel een beetje irritant. Ben de sporthal ingelopen met de vraag of ze even wilde omroepen of de beste man of vrouw zijn auto weg wil halen, maar werd gelijk alweer afgeserveerd met de opmerking: "ja het is helemaal vol meneer dus dan zetten mensen daar hun auto neer". Heb eigenlijk gewoon de neiging nu om de politie te bellen (boete is 90 euro). Wat doen jullie in zo'n geval???

Luxe Ik heb de premium, maar man man man wat is die auto luxe uitgerust. Het dashboard ziet er strak uit, de plastic afwerking is gewoon beter dan mijn Golf. Ik zit als een prins in mijn wagen. Dit is ook de reden dat ik hem verkies boven de Leaf want dat dashboard ziet er echt uit. En hoe meer ik lees hoe zekerder ik weet dat de Ioniq echt gewoon de betere keuze is. ACC werkt als een trein. Dodehoekherkenning en lane keeping assistance heerlijk. Toen ik door de stortregen naar huis reed op de snelweg ziet de auto gewoon meer dan ik. Remt netjes als een auto voor me wat langzaam rijd. Stuurt mee met de bochten. Top top top. En natuurlijk kantelende spiegels als je achteruitrijd zodat je de stoeprandjes kunt zien. en een QI-charger in het console ingebouwd. Kek kek kek.

Minpuntjes Die zijn er ook hoor. maar een paar. Ten eerste vind ik 's nachts het navigatiescherm erg fel. Ik heb hem in de menuinstellingen geprobeerd te dimmen maar dat lijkt niet echt een effect te hebben. Iemand hier ervaring mee?

Ventilatie Een beetje het minste van de hele auto. Als hij blaast in standje vier of vijf, hoor ik de fan ronddraaien. Ik heb het idee dat de kogellagers niet helemaal goed zijn. Toch maar is mee naar de dealer. En ik heb af en toe dat de ventilatie op standje auto soms in een keer maximaal gaat blazen. Soms een paar keer per rit. Lijkt een beetje een sprake te zijn van een overshoot als hij de auto op aan het warmen is. Dan doet ie dat te enthousiast en gaat ie daarna als een gek koelen. Kennen anderen dit ook?

Sport mode Op aanraden van mijn broertje (die vandaag meereed) heb ik hem voor het eerst in Sports mode gezet. Leuk dat je dashboard dan veranderd, leuker dat je pedaal dan supergevoelig wordt. Bij de lichtste tik op het pedaal schiet hij al in Power-output. En dan kun je er meestal nog 75% vermogen bijgooien.... alleen heb ik niet het gevoel dat ie harder gaat. I.e. in Eco vol het pedaal intrappen gaat ie volgens mij gewoon net zo rap.

• daemonix
  • Niet online
Leuke review! (ben benieuwd, nog 4 weken wachten op de Ioniq)...

• jerh
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 15:49
Zo iemand vond het nodig om mijn ruit in te slaan en vervolgens de schuko lader mee te nemen. Dacht zeker een tas, daar zal wel een laptop inzitten. Die hing gelukkig om mijn schouder.

Inmiddels een noodruit, maar reparatie moet via dealer, want de ruit is niet via het oem circuit te bestellen.... En opgevraagd de schuko lader orgineel van Hyuandai kost bijna 900 euro ex BTW. Het is wel gedekt onder de verzekering, maar ik heb eerder mensen zien schrijven over betere 220 laders, iemand een suggestie?

En de schade is dus veel groter dan de opbrengst, mijn kerstpakket hebben ze heel fideel wel laten liggen :)

• Spiller
Links naast het stuur kun je de dash- en naviverlichting brightness aanpassen.

Ioniq 5 P45

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteren naar Berlijn gereden met de Ioniq. Vertrokken vanuit Montfoort (onder Woerden) en zo'n 665 km gereden in 8:15. Ongeveer 4 laadpalen aangedaan die allemaal gelijk werkten. Eén gratis, drie stuks met Maingau à € 0,05/min. Totaal voor 665 km nog geen € 3,50 kwijt! Als de 4 laders in plaats van 50 kW 175 kW laders geweest waren had er nog zo'n 25 minuten van de reistijd afgekund.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WilliamGeluk
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 23-09 10:11
Verwijderd schreef op donderdag 27 december 2018 @ 23:57:
Gisteren naar Berlijn gereden met de Ioniq. Vertrokken vanuit Montfoort (onder Woerden) en zo'n 665 km gereden in 8:15. Ongeveer 4 laadpalen aangedaan die allemaal gelijk werkten. Eén gratis, drie stuks met Maingau à € 0,05/min. Totaal voor 665 km nog geen € 3,50 kwijt! Als de 4 laders in plaats van 50 kW 175 kW laders geweest waren had er nog zo'n 25 minuten van de reistijd afgekund.
Wat heb je een beetje aan rijsnelheid aangehouden / wat was je gemiddelde verbruik?

Hyundai Ioniq 5 Project 45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

H
filipy23 schreef op donderdag 27 december 2018 @ 22:10:

ICE's op mijn plek Had er vandaag dus een benzineauto staan op mijn favoriete laadpaal (de andere kennen geen starttarief) en dit is eigenlijk wel een beetje irritant. Ben de sporthal ingelopen met de vraag of ze even wilde omroepen of de beste man of vrouw zijn auto weg wil halen, maar werd gelijk alweer afgeserveerd met de opmerking: "ja het is helemaal vol meneer dus dan zetten mensen daar hun auto neer". Heb eigenlijk gewoon de neiging nu om de politie te bellen (boete is 90 euro). Wat doen jullie in zo'n geval???

Luxe Ik heb de premium, maar man man man wat is die auto luxe uitgerust. Het dashboard ziet er strak uit, de plastic afwerking is gewoon beter dan mijn Golf. Ik zit als een prins in mijn wagen. Dit is ook de reden dat ik hem verkies boven de Leaf want dat dashboard ziet er echt uit. En hoe meer ik lees hoe zekerder ik weet dat de Ioniq echt gewoon de betere keuze is. ACC werkt als een trein. Dodehoekherkenning en lane keeping assistance heerlijk. Toen ik door de stortregen naar huis reed op de snelweg ziet de auto gewoon meer dan ik. Remt netjes als een auto voor me wat langzaam rijd. Stuurt mee met de bochten. Top top top. En natuurlijk kantelende spiegels als je achteruitrijd zodat je de stoeprandjes kunt zien. en een QI-charger in het console ingebouwd. Kek kek kek.

Minpuntjes Die zijn er ook hoor. maar een paar. Ten eerste vind ik 's nachts het navigatiescherm erg fel. Ik heb hem in de menuinstellingen geprobeerd te dimmen maar dat lijkt niet echt een effect te hebben. Iemand hier ervaring mee?

Ventilatie Een beetje het minste van de hele auto. Als hij blaast in standje vier of vijf, hoor ik de fan ronddraaien. Ik heb het idee dat de kogellagers niet helemaal goed zijn. Toch maar is mee naar de dealer. En ik heb af en toe dat de ventilatie op standje auto soms in een keer maximaal gaat blazen. Soms een paar keer per rit. Lijkt een beetje een sprake te zijn van een overshoot als hij de auto op aan het warmen is. Dan doet ie dat te enthousiast en gaat ie daarna als een gek koelen. Kennen anderen dit ook?

Sport mode Op aanraden van mijn broertje (die vandaag meereed) heb ik hem voor het eerst in Sports mode gezet. Leuk dat je dashboard dan veranderd, leuker dat je pedaal dan supergevoelig wordt. Bij de lichtste tik op het pedaal schiet hij al in Power-output. En dan kun je er meestal nog 75% vermogen bijgooien.... alleen heb ik niet het gevoel dat ie harder gaat. I.e. in Eco vol het pedaal intrappen gaat ie volgens mij gewoon net zo rap.
Hij gaat ook niet sneller, gas is iets gevoeliger waardoor hij iets vinniger reageert. Voor de rest blijft die even traag als anders. Is bij ICE wagens net hetzelfde die gasresponse, iets directer reageren maar sneller worden ze er niet van.

Btw je zegt zelf dat even stappen bij een EV hoort, waarom stap je dan niet naar andere paal als er ICE op op je laadpaal staat... of is het bereik zo zielig dat je effectief aan de paal moet. Parkeer je gewoon op andere vrij plaats en maak je er niet druk in. Maar neen, veel ev rijders gaan dan elitair doen en zeggen das mijn plaatsje. Gaan ze gelijk dreigen politie bellen enzo want ahja, batterij staat op 80% en ik moet dat plaatsje hebben aan de laadpaal. 8)7

Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spiller
Verwijderd schreef op donderdag 27 december 2018 @ 23:57:
In theorie kan dit, als je rustig rijdt.
Ionity - B70 - Salzbergen 350kW
Fastned Hildesheim 175kW
Ionity - Zum Raukler - Hohe Börde 350kW

https://goo.gl/maps/Bo63ebYucE52

Ioniq 5 P45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• revolution-nl
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 12:58

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

DonChaot schreef op dinsdag 25 december 2018 @ 10:44:
[...]

Ik heb zelf de beslissing uitgesteld tot de eniro er was. Een beetje hoop had ik nog dat de goedkope versie ook leverbaar zou zijn. Het mag niet zo zijn. De leaf is bij mij eigenlijk vrij snel afgevallen. Het is wel de auto met allerlei nieuwe geile technische snufjes en daar ben ik wel een fan van. Ik kon hem echter ook niet helemaal naar mijn zin instellen. Rapidgate zou ik me weinig van aan trekken, Volgens mij zou je dit enkel zien op vakantie en dan moet je ook nog behoorlijk ver gaan. Ik geloof niet dat dat voor mij een issue zou zijn.
Ik denk dat ik het meest van de tijd gewoon thuis kan laden en als ik een keer moet snelladen dan wil ik daar ook niet te lang staan (ioniq dus).
De Zoe heeft voor mij eigenlijk langer mee gedaan dan de leaf vanwege het driefasen laden. Ik vond het wel een prettig idee dat je hem thuis in een paar uur weer vol zou hebben.
Enfin uiteindelijk heeft Excel voor mij de beslissing genomen en kan ik mijn Ioniq in januari ophalen :)
Tijdens de (zomer)vakantie wil ik ook graag de vrijheid hebben om richting het zuiden te trekken, als je dan gegarandeerd 50 of 70kw kan laden dan scheelt dat over 800km natuurlijk gigantisch qua reistijd.
zonoskar schreef op maandag 24 december 2018 @ 23:02:
[...]

Bovendien, waarom zou je de begrenzer gebruiken als je ook op de ACC kan rijden?

@revolution-nl Ik heb ook voor die keuze gestaan en ben voor de Ioniq gegaan. Ik vond de zitpositie in de Leaf 2.0 niet echt aangenaam en de pro-pilot vond ik niet geheel op het nivo van de auto-lane-keep van Hyundai. Misschien komt dat door de korte testrit, maar de zitpositie gaf bij mij de doorslag. In de Leaf had ik geen ondersteuning voor mijn ellebogen. De armleuning in de deur zat 5cm te laag (en de stoel ging niet lager) en de armsteun in het midden zat 10cm te ver naar achteren. Daarbij kan het stuur niet naar voor, alleen omhoog/omlaag. Dit was totaal anders in de Ioniq, alles op de goede plek.
Bedankt voor jullie reacties, gister hebben we een rondje langs de dealers gedaan. In de Leaf hoef ik niet eens een proefrit te maken. Ik zit te hoog maar erger is dat het stuur niet in diepte verstelbaar is 8)7 (onbegrijpelijk dat ze dit zo bedenken anno 2018), daarnaast zit de midden armsteun teveel naar achter. Gezien ik het stuur het liefst zoveel mogelijk naar mij toe heb en een goede midden armsteun zeer kan waarderen is dit écht een dealbreaker. Het interieur sprak mij ook niet heel erg aan.

In de Ioniq voelde ik mij direct thuis. Prima zitpositie, en een keurig (rustig) interieur zonder al te veel glimmend plastic. De stoelen vond ik overigens wel een stuk minder als wat ik nu gewend ben maar ik heb mij er al bij neergelegd dat dit sowieso het geval gaat zijn.

De Kona vond ik te klein, de e-Niro prima, volgens mij dezelfde ruimte als de Ioniq. Het dashboard vond ik met al dat harde (glimmende) plastic wel een stuk minder.

Helaas geen tijd gehad om test te rijden maar wel weer een stuk wijzer geworden.

Ik begreep van de Kia dealer dat de 40kWh e-Niro Q4 mogelijk verwacht wordt dus dit zou ook nog een kanshebber kunnen zijn.

Overige opties die afvallen
Zoe -> te klein
Volkswagen -> bms (passieve koeling), laadsnelheid, VAG (teveel nare ervaringen met dit concern gehad)

[ Voor 10% gewijzigd door revolution-nl op 28-12-2018 12:14 ]

Vroemt met EV | 10.000WP | 14kWh Thuisaccu | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS | LG-WH27s Boiler

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• joblamie
  • Niet online
Je mag het niet zeggen, maar je hoeft echt bijna niet meer op te letten. Ik voel me heel erg veilig. Ik kijk natuurlijk wel mee, maar die auto doet het heel erg goed.
Gelukkig gebruik je het woordje "bijna". Zolang er kan worden doorgereden of het verkeer langzaam tot stilstand komt en je relatief dicht op je voorganger rijdt, dan werkt het inderdaad perfect; ik zou nooit meer anders willen. Maar ik heb al meermaals gehad dat als het verkeer voor je tot stilstand komt terwijl er nog tientallen meters (misschien 100) tussen jou en je voorganger zit, de IONIQ zelf geen (of waarschijnlijk veel te laat) vaart afneemt en er gewoon op in dreigt te rijden. Dan begint hij als een bezetene te piepen (front collision warning) en moet je zelf nog even flink op de rem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WilliamGeluk
joblamie schreef op vrijdag 28 december 2018 @ 12:13:
[...]

Gelukkig gebruik je het woordje "bijna". Zolang er kan worden doorgereden of het verkeer langzaam tot stilstand komt en je relatief dicht op je voorganger rijdt, dan werkt het inderdaad perfect; ik zou nooit meer anders willen. Maar ik heb al meermaals gehad dat als het verkeer voor je tot stilstand komt terwijl er nog tientallen meters (misschien 100) tussen jou en je voorganger zit, de IONIQ zelf geen (of waarschijnlijk veel te laat) vaart afneemt en er gewoon op in dreigt te rijden. Dan begint hij als een bezetene te piepen (front collision warning) en moet je zelf nog even flink op de rem.
Ik deel je ervaringen. Heb ook al diverse malen medepassagiers gehad met een hartverzakking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WilliamGeluk
Spiller schreef op vrijdag 28 december 2018 @ 11:07:
[...]

In theorie kan dit, als je rustig rijdt.
Ionity - B70 - Salzbergen 350kW
Fastned Hildesheim 175kW
Ionity - Zum Raukler - Hohe Börde 350kW
Tot zover de theorie.

Het kost mij al moeite zat om met dit weer 170km uit een volle accu te persen met een snelwegrit op basis van cruisen op een snelheid van 110km/h

Stel dat je thuis vandaan achter een vrachtauto blijft hangen en zo met hangen en wurgen Ionity Salzbergen haalt, dan is die 209km naar Fastned Hildesheim echt een brug te ver. Want je kunt laden tot max 94% en in turtle modus wil je niet over de snelweg, dus leegrijden tot max 5%.

In de zomer zou het nog de uitdaging waard zijn :)

Maar goed, als ik zelf die rit zou maken, dan zou ik de door jou geselecteerde snelladers wel meepakken en er maximaal laden op 70kwh. Dan zou ik bij Hengelo nog een paar kWh bij de Fastned tanken en ook tussen Salzbergen en Hildesheim een paar kWh meepakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarryH
Probeer abetterrouteplanner eens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiller
WilliamGeluk schreef op vrijdag 28 december 2018 @ 14:01:
[...]

Tot zover de theorie.

Het kost mij al moeite zat om met dit weer 170km uit een volle accu te persen met een snelwegrit op basis van cruisen op een snelheid van 110km/h

Stel dat je thuis vandaan achter een vrachtauto blijft hangen en zo met hangen en wurgen Ionity Salzbergen haalt, dan is die 209km naar Fastned Hildesheim echt een brug te ver. Want je kunt laden tot max 94% en in turtle modus wil je niet over de snelweg, dus leegrijden tot max 5%.

In de zomer zou het nog de uitdaging waard zijn :)

Maar goed, als ik zelf die rit zou maken, dan zou ik de door jou geselecteerde snelladers wel meepakken en er maximaal laden op 70kwh. Dan zou ik bij Hengelo nog een paar kWh bij de Fastned tanken en ook tussen Salzbergen en Hildesheim een paar kWh meepakken.
70kW* ;) Maar je hebt gelijk, tussendoor nog even bij Autobahnraststätte Schafstrift Nord 15 minuten aan de paal hangen, dan red je het.

Ioniq 5 P45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WilliamGeluk
Spiller schreef op vrijdag 28 december 2018 @ 14:11:
[...]

70kW* ;) Maar je hebt gelijk, tussendoor nog even bij Autobahnraststätte Schafstrift Nord 15 minuten aan de paal hangen, dan red je het.
En stoppen met laden als de laadsnelheid begint in te kakken.

Krijg spontaan weer zin om weer een lange buitenlandse rit te maken.
Het puzzelen om te komen tot de optimale pitstop strategie heeft altijd wel wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SonataArctica
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 23-09 09:49
Als je de dashboardverlichting omlaag zet (knopje links van het stuur) dan gaat het scherm ook mee :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evtje
@filipy23
Probeer eens je ventilatie alleen de knop AC in te drukken en je temperatuur op 20 21 of 22 wat jij wil instellen. In het scherm bij instellingen op eco te zetten. Dat lijkt bij mij beter te werken. Ik ben de laatste tijd ook de beste setting aan het zoeken. Het valt mij ook op na het voorverwarmen dat de achterruit beslaat dus heel veel vocht in de auto zit . Als ik hem vervolgens op AC 20c zet is het wel zo weer weg. De volgende keer ook maar eens in het settings op alleen AC zetten. Wel moet ik er wel even bijzeggen dat het wel langer duurt voordat het warm wordt. Maar volgens mij ook minder verbruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wwwmarcel
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 19-06 11:37
Moet je bij een ionic ook gelijk zo’n paal aanschaffen? Of kan het ook gewoon met een 220 kabel.
Ik zag bij Hyundai een optie om een kast bij te bestellen, iets van 28 euro per mnd...samen met het verbruik wat dan iets van 50% vd benzine kosten, zou mijn voordeel bij electrisch niet heel veel zijn..

Ik rij denk ik 700 km per mnd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motorfret
  • Laatst online: 19-09 19:47
Er zit een normale (220 volts) lader bij de auto. Die werkt prima.
Die laadpaal van €28,- is reteduur.
Op Marktplaats ben je veel goedkoper uit.
Kijk voor meer info even hier; [EV] Laden, laadpalen, providers en laadpassen

24,75kW solar, Hyundai Ioniq 5., Panasonic 12kw J-monobloc WP met 400L SWW en 300L buffer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BarryH
jerh schreef op donderdag 27 december 2018 @ 22:47:
Zo iemand vond het nodig om mijn ruit in te slaan en vervolgens de schuko lader mee te nemen. Dacht zeker een tas, daar zal wel een laptop inzitten. Die hing gelukkig om mijn schouder.

Inmiddels een noodruit, maar reparatie moet via dealer, want de ruit is niet via het oem circuit te bestellen.... En opgevraagd de schuko lader orgineel van Hyuandai kost bijna 900 euro ex BTW. Het is wel gedekt onder de verzekering, maar ik heb eerder mensen zien schrijven over betere 220 laders, iemand een suggestie?

En de schade is dus veel groter dan de opbrengst, mijn kerstpakket hebben ze heel fideel wel laten liggen :)
Kijk eens bij evchargeking

Pagina: 1 ... 45 ... 195 Laatste