Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• pmiddeld
  • Registratie: januari 2017
  • Laatst online: 20-02 22:51
PapaTomster schreef op donderdag 27 december 2018 @ 12:46:
[...]

Gelukt. Perfect en op alfabetische volgorde.
Is ie ook in te stellen op afstand? Dichtstbij zeg maar?
Nee dat is helaas niet mogelijk :'(

Hyundai Ioniq Comfort 2017

• reijer.k
  • Registratie: november 2017
  • Laatst online: 18-02 22:50
WilliamGeluk schreef op vrijdag 28 december 2018 @ 09:07:
[...]

Wat heb je een beetje aan rijsnelheid aangehouden / wat was je gemiddelde verbruik?
Rijsnelheid aangepast aan de afstand tot het volgende laadpunt, 105 km/hr tot 135 km/hr. Afstand tussen laadpalen 100 tot 160 km. Gemiddelde snelheid over de gehele rit is 99 km/hr. Gemiddeld verbruik ~ 16 kWh/100 km.

• reijer.k
Spiller schreef op vrijdag 28 december 2018 @ 11:07:
[...]

In theorie kan dit, als je rustig rijdt.
Ionity - B70 - Salzbergen 350kW
Fastned Hildesheim 175kW
Ionity - Zum Raukler - Hohe Börde 350kW

https://goo.gl/maps/Bo63ebYucE52
Klopt, alleen wordt die omwegen de route niet sneller. Volgens Google is deze route 7:45 uur, zonder laden. De route met 50 kW laders was ongeveer 6:30 uur rijden zonder laden.

• Ked
  • Registratie: december 2018
  • Laatst online: 19-02 17:20
Leuk en interessant topic!
Nog een paar weken en dan hoop ik ook een Hyundai Ionic electric met de kleur intens blue mettalic op de oprit te hebben staan.
Na 13 jaar in een Fiat Stilo SW, werd het tijd voor wat anders. Een nieuwe Fiat Tipo SW is wegens de verhoogde BPM moeilijk leverbaar. Dus eens rond gekeken, een collega zei op een gegeven moment is elektrisch rijden niet wat voor jou?
Nou eigenlijk...., zonnepanelen heb ik hier al.
Een gezinsauto alleen elektrisch eigenlijk kom je dan bij twee auto's uit: De Nissan Leaf en de Hyundai Ionic electric.
In allebei proefgereden, en heel veel revieuws en commentaren gelezen.
Vond dat ik in de Leaf in een grootte auto reed, de Ionic voeldevwat gewoner aan.
Aanschafprijs was voor beide ongeveer gelijk ( bij de Nissan dealer was goed zaken te doen).
Alle goede en slechte punten van beide auto's naast elkaar neer gelegd en kom ik toch op de Ionic uit.
Particulier best nog wel een hele investering, zo' n elektrische auto, maar over 10 jaar gerekend dan zou het ( afhankelijk wat de regering met belastingen doet) eigenlijk uit moeten kunnen.
Nu nog zoekende naar de goede laadpaal, liefst iets waar geen hosting abonnement of dergelijke aan vasthangen.

• BarryH
  • Registratie: maart 2011
  • Laatst online: 06:40
Weer terug uit Oostenrijk: 13,5 uur / 900 km, goed bevallen

2880PV op OzOOO, 5640PV op WnWWW, vloerisolatie, zonnecombiboiler, HR++,dakisolatie, Elga L/W WP, Ioniq EV

• Marc O.
  • Registratie: november 2016
  • Laatst online: 11:32
Nice! Welke route heb je gereden? Geen problemen met laden onderweg? Wij gaan in de zomer met de Ioniq naar Oostenrijk.

http://www.vomac-nl.com voor onze roadtrips naar de Noordkaap (2016) en Poolcirkel (2010)

• BarryH
Route: Hilversum-Arnhem-A3 af naar Karlsruhe dan naar Ulm en naar het zuiden (A7 - A8).
Was eerste buitenland reis. Wel paar dingen geleerd, geen problemen (lees: ergens stranden met een lege accu).

Voorbereiding:
Met Maingau pas en aantal (duitse) app's heb je goede dekking (echarge, maingau, TNM, fastned).
abetterrouteplanner.com, goingelectric en chargemap zijn handig om je route te plannen en onderweg bij te stellen
Een mobiele telefoon met internet toegang is onmisbaar. Zowel voor de apps, als om bij storing/problemen de paal beheerder te kunnen bellen, waarvoor je soms eerst even op internet een nummer moet zoeken (ik kirjg een foutmelding als ik in duitsland een duits 0800 nummer bel).

Onderweg:
Ik vind dat bij duitse snellaadpalen de bediening nogal kritisch komt. Eerst je aanmelden met pas of app. dan pas de stekker uit de laadpaal halen en in je auto stoppen. Vooral bij apps (mn. Deutsche Telekom) duurt het lang (2 minuten?) voordat de paal reageert. Daardoor denk je dan eerst dat die het niet doet en ga je iets anders proberen en is de paal in storing.
Als je de serviceorganisatie belt zijn ze heel behulpzaam. Ze stellen de paal zo open om ervoor te zorgen dat je kan laden.
Ik zou 2 paal-exploitanten vermijden:
- E.on: heeft bij zn eigen palen perse zn eigen app nodig, maar op iOS is de app niet verkrijgbaar in de NL appstore, daarnaast vrij prijzig met ca. 11 eur/laadbeurt.
- Ook Innogy is vrij prijzig: via app laadpaal activeren: eur 7,95 per laadbeurt. Later is het met gelukt op een innogypaal met de app van deutsche telekom te laden (voor 2ct/minuut, eerste 99 minuten gratis :) )
Gebruik b.v. going electric om voor elke laadpaal precies de locatie te weten: scheelt zoektijd en dan voorkom je dat je bij een 50kW paal terecht komt, terwijl er 100m verder een 150kW paal staat.

De meevallers:
Alles bij elkaar denk ik voor eur 35,- ofzo uitgegeven aan kWh'n voor ca. 2000 km, en dat had minder dan eur 10,- kunnen zijn.
Op 1 van de pistes kon ik gratis parkeren en laden direct naast de skilift :).
Meeste laadsessies op 100kW+ palen gedaan, scheelt toch weer een paar minuten

Andere lessen:
- Gebruik primair laadstations aan de snelweg, scheelt zo 5 minuten per laadstop als je de snelweg af moet
- Rij niet om. Rij dan liever een traject langzamer/ laad de auto verder vol. Voorbeeld op heenweg langs Fastned Geulenkamp omgereden, 13 km totaal. Dat is dan: ca. 9 minuten reistijd + 2,2 kWh verbruik = 3 minuten laadtijd (bij een 50kW paal), dus toch 12 minuten extra. dan kan je ook wat langzamer rijden waardoor je wel bij een lader komt.

2880PV op OzOOO, 5640PV op WnWWW, vloerisolatie, zonnecombiboiler, HR++,dakisolatie, Elga L/W WP, Ioniq EV

• Marc O.
Thnx, handige info inzake E.on en (voor een ongeduldige als ik 🙄) wachttijd bij gebruik van Telekom app!

http://www.vomac-nl.com voor onze roadtrips naar de Noordkaap (2016) en Poolcirkel (2010)

• uFx
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 11:18
Als iemand nog een maandagochtend Hyundai Ioniq EV wil kopen waar ik anderhalf jaar gezeik mee heb gehad:

https://www.oostendorp-au...m-ev-helmond-nl/33525483/

Hyundai heeft deze PF-822-H dus gewoon weer te koop gezet 8)7

I'm gonna architect a world of pain all over your candy ass

• cacofant
  • Registratie: juli 2014
  • Laatst online: 11:40
Ja en waarom zouden ze niet? Auto is nu gemaakt toch ?

Hyundai Ioniq Premium Electric (2018)

• uFx
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 11:18
cacofant schreef op zondag 30 december 2018 @ 07:51:
Ja en waarom zouden ze niet? Auto is nu gemaakt toch ?
Ja, net als alle andere keren dat de auto "gemaakt" was :| Ik heb hem totaal 7 keer laten "maken" maar nog steeds was het probleem niet verholpen. In anderhalf jaar ben ik de auto 3 maanden kwijt geweest.

Natuurlijk is het gewoon hun recht om deze auto te verkopen maar ik hoop van harte dat het probleem (wat vooral in de zomer speelt) niet terug komt voor de nieuwe eigenaar.

I'm gonna architect a world of pain all over your candy ass

• TonVH
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 09:10
Het is wel handig als je de problemen omschrijft.

• BarryH
Plotseling in schilpadmodus of uitvallen. Lees zn eerdere berichten maar terug

• zonoskar
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 11:43

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Hoe zit het met de orderstatus van Arval? Mijn Ioniq staat nog steeds op "in expectation of production", maar die moet over 54 dagen geleverd worden. Als de auto 48 dagen op de boot staat, gaat dat nooit meer lukken.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output.

• Marc O.
Bij mij staat ie op ‘in afwachting van produktie’ (zelfde dus) terwijl de auto zaterdag wordt geleverd. Zou er niet teveel waarde aan hechten. Gaat bij mij trouwens om een voorraadmodel.

Marc O. wijzigde deze reactie 30-12-2018 14:23 (16%)

• John_Otters
  • Registratie: november 2006
  • Nu online
Oja, aangezien we op Tweakers.net zitten en we tweaken, hacken en pimpen 8) :

Met lichtinval wat lastig te zien, maar is deze sticker:
https://www.etsy.com/listing/194497944/spaceship-die-cut-decal-sticker-not
Cijfers komen van chrombeschriftung.de (2.6cm italic)

• snaptnie
  • Laatst online: 20-02 23:11
@wwwmarcel ik gebruik al een jaar thuis enkel de 220v lader, werkt perfect! Kom regelmatig "leeg" thuis, de volgende ochtend staat hij altijd vol voor me klaar (en lekker voorverwarmd en ontdooid)

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

John_Otters schreef op zondag 30 december 2018 @ 15:17:
Oja, aangezien we op Tweakers.net zitten en we tweaken, hacken en pimpen 8) :
Ik zou eerder alles er af halen. Misschien IONIQ laten staan.

• daemonix
  • Registratie: januari 2005
  • Niet online
Of vervangen door 'E-tron improved'. :P

Hyundai Kona in bestelling, Hyundai Ioniq electric in bezit

• henri055
  • Registratie: februari 2018
  • Laatst online: 11:14
Ked schreef op zaterdag 29 december 2018 @ 20:33:
Aanschafprijs was voor beide ongeveer gelijk ( bij de Nissan dealer was goed zaken te doen).
Als de dealer jou een Ioniq heeft aangesmeerd voor de prijs van een Leaf dan heeft de dealer goede zaken gedaan. ;)

• assje
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 11:24
snaptnie schreef op zondag 30 december 2018 @ 22:42:
@wwwmarcel ik gebruik al een jaar thuis enkel de 220v lader, werkt perfect! Kom regelmatig "leeg" thuis, de volgende ochtend staat hij altijd vol voor me klaar (en lekker voorverwarmd en ontdooid)
Sorry maar ik kan als halve autist slecht tegen het gebruik van 220 in dagelijks taalgebruik :P

Het is al een jaar of twintig 230!

• assje
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 11:24
Ked schreef op zaterdag 29 december 2018 @ 20:33:
Nu nog zoekende naar de goede laadpaal, liefst iets waar geen hosting abonnement of dergelijke aan vasthangen.
Gewoon marktplaats in de gaten houden, Voor €200-€400 moet het wel lukken.

Als particulier die niets hoeft te verrekenen en alleen zelf de paal gebruikt zou ik je zeker een plug&play variant met vaste kabel aanraden.

Het gemak dat je ervan hebt is wat mij betreft veel belangrijker dan eventueel over xx jaar een keer een nieuwe kast moeten kopen.

Zelf hebt ik een "ICU compact mini" voor €225 van marktplaats (al heb ik type 1, jij moet type 2 hebben).

• Nunzio
  • Registratie: september 2018
  • Laatst online: 20-02 22:52
assje schreef op maandag 31 december 2018 @ 08:50:
[...]

Gewoon marktplaats in de gaten houden, Voor €200-€400 moet het wel lukken.

Als particulier die niets hoeft te verrekenen en alleen zelf de paal gebruikt zou ik je zeker een plug&play variant met vaste kabel aanraden.

Het gemak dat je ervan hebt is wat mij betreft veel belangrijker dan eventueel over xx jaar een keer een nieuwe kast moeten kopen.

Zelf hebt ik een "ICU compact mini" voor €225 van marktplaats (al heb ik type 1, jij moet type 2 hebben).
Voor rond 600 euro heb je een Zappi lader, waar ik super tevreden mee ben.
Je hebt hier o.a. loadbalancing die, heb ik al meerdere keren ervaren, erg goed werkt. In die prijsklasse vind je bij andere echt niet. Het is echt een superslimme lader, met wat opties kun je hem vanaf komend jaar zelfs vanuit een App starten en stoppen en uitlezen :-)

• WilliamGeluk
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 20-02 20:54
BarryH schreef op zaterdag 29 december 2018 @ 21:16:
Weer terug uit Oostenrijk: 13,5 uur / 900 km, goed bevallen
Netjes gedaan met die reistijd.

Hyundai Ioniq Electric Premium sinds 01-2018

• snaptnie
  • Laatst online: 20-02 23:11
assje schreef op maandag 31 december 2018 @ 08:44:
[...]

Sorry maar ik kan als halve autist slecht tegen het gebruik van 220 in dagelijks taalgebruik :P

Het is al een jaar of twintig 230!
Je hebt helemaal gelijk! Ik typte eerst 230 en veranderde het naar 220 omdat "men" het zo noemt... Slecht argument, ik ga vanaf nu ook op dit vlak eigenwijzer zijn en gewoon 230 gebruiken!

• Causing
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 04-02 15:24
Vorige week setje velgen met winterbanden gemonteerd. Heb nog geen groot verschil in actieradius kunnen bespeuren.

Causing wijzigde deze reactie 31-12-2018 11:23 (3%)

• BarryH
Welk type winterband? Met welk eu label?

• N3D
  • Registratie: december 2016
  • Laatst online: 18-02 14:39
BarryH schreef op maandag 31 december 2018 @ 11:32:
Welk type winterband? Met welk eu label?
Als ik zo naar de banden kijk goodyear ultragrip 9 zijn de banden.
Als ik het goed heb.

N3D wijzigde deze reactie 31-12-2018 11:53 (4%)

• Causing
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 04-02 15:24
N3D schreef op maandag 31 december 2018 @ 11:53:
[...]

Als ik zo naar de banden kijk goodyear ultragrip 9 zijn de banden.
Als ik het goed heb.
Goed gezien.

Velg ALUTEC Grip Graphite 6.5 x 16 (Doorsnee as 5/114, ET 50),
RDKS ProSens 73907101
Goodyear UltraGrip-9 M+S keurmerk 205/55 R16 91H

• BarryH
Label C, dus iets hoger verbruik als michelin energy saver (1 klasse lager)

• RaymondD
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 09:44
Hier grote twijfel toegeslagen...

Ik rij een Renault Grand Scenic 1.4 TCE. 9,5 jaar oud, we rijden er nu 5 jaar in. Er zit wat groter onderhoud aan te komen, Vrouw wil graag een automaat, de ruimte hebben we niet echt meer nodig. (2 kinderen, 8 en 4, dus kinderwagen en campingbeddentijd is achter de rug).

Helaas geen ruimte voor prive laadpaal...., kan via gemeente aangevraagd worden (35ct/kwh). Rijden 95% van mijn ritten in de stad of max 50km daar buiten. Maar ja wel eens vakanties e.d...(meestal max 700km enkele reis). En dan moet het er het liefst nog een racefiets mee (en ook twee kinderen).

Ik kijk naar private lease of 2e hands aanschaf. Gezien de grote investering is dan restwaarde na 4/5 jr., gaat het goed bevallen als gezinsauto? Hoe vaak gaan we tegen het bereik aanlopen... etc. Twijfel twijfel… wie helpt me over drempels heen.

RaymondD wijzigde deze reactie 31-12-2018 14:11 (193%)

• EHA1337
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 20-02 16:48
Hier nog iemand die twijfels heeft. 30.000 km per jaar. Was aan het kijken om een kleine auto prive te leasen. Inclusief brandstof ben ik voor bijvoorbeeld een Ford Fiesta even duur uit als een Hyundai Ioniq Electric comfort.

Werk 35 km verderop. Vaak file. Weer weer terug naar automaat. 70 km per dag en hier en daar tripjes vanaf Breda naar Den Haag (A16 heeft redelijk wat Fastned locaties). Heb een eigen oprit dus heb altijd laadplek.

Ik ben zo goed als om. In plaats van 350 euro nu aan brandstof per maand naar ongeveer 100 euro.

Zag dat de ANWB de Ioniq aanbied voor 529 euro p/m. (30.000km p/j 5j) Hyundai zelf is iets duurder en minder keuze in kleuren?

• BarryH
Ik rijd 30k per jaar, en nu 1,5 jr ioniq.
Had hiervoor een v70 diesel automaat.
Ons bevalt het heel goed. Net terug van wintersport, incl vrouw en 2 tieners van 180 en 165cm.
Hebben zelf geen ski uitrusting ( wel helmen) en alles ging erin.

• daemonix
  • Niet online
@RaymondD Bij private lease (Arval) kun je voor 4 weken (vakantie dus) een andere auto krijgen als de Ioniq niet volstaat. Misschien de ideale oplossing?

• RaymondD
daemonix schreef op maandag 31 december 2018 @ 15:03:
@RaymondD Bij private lease (Arval) kun je voor 4 weken (vakantie dus) een andere auto krijgen als de Ioniq niet volstaat. Misschien de ideale oplossing?
Ik zie bij Arval überhaupt geen keuze voor een ioniq electric?

• daemonix
  • Niet online
De lease van Hyundai liep via Arval, zo te zien is de actie gestopt, informeer eens bij de dealer? Ik zie ook dat Arval nu aangeeft dat de actie is gestopt (prijs was zeer, zeer goed!).

Bij de ANWB kun je hem nog wel leasen:
https://www.anwb.nl/auto/...od/hyundai/ioniq-electric

maar dat is de comfort uitvoering.

Via Hyundai zelf:
https://www.hyundai.nl/co...ev/term/60/mileage/10000/

(en die loopt ook weer via Arval volgens hun site, wij betalen 60 euro minder per maand, leve de actie!)

daemonix wijzigde deze reactie 31-12-2018 15:29 (54%)
Reden: additioneel: ANWB lease, Hyundai Arval toegevoegd

• evtje
  • Registratie: augustus 2017
  • Laatst online: 11:38
Vanmiddag even een mindere ervaring beleeft. Na het laden bij Fastned wilde de auto niet meer in drive. Verschillende keren uit gezet en aan maar wat ik ook probeerde niets hielp.
Uiteindelijk uit de auto gegaan en deur opslot na openen weer geprobeerd en pffff lukte.
Heeft iemand dit ook al eens meegemaakt? Ik heb wel meerdere keren na snelladen dat de drive niet wil maar opnieuw opstarten en dan gaat ie altijd in drive tot nu dus.

Hyundai Ioniq Sep 2017. Daikin Emura 2 WP.

• reijer.k
evtje schreef op maandag 31 december 2018 @ 17:20:
Vanmiddag even een mindere ervaring beleeft. Na het laden bij Fastned wilde de auto niet meer in drive. Verschillende keren uit gezet en aan maar wat ik ook probeerde niets hielp.
Uiteindelijk uit de auto gegaan en deur opslot na openen weer geprobeerd en pffff lukte.
Heeft iemand dit ook al eens meegemaakt? Ik heb wel meerdere keren na snelladen dat de drive niet wil maar opnieuw opstarten en dan gaat ie altijd in drive tot nu dus.
Heb de laatste tijd wel een aantal keer gehad dat de stekker niet ontgrendelt werd. Auto uitzetten, deuren op slot en weer open werkte tot nu toe altijd weer.

• reijer.k
RaymondD schreef op maandag 31 december 2018 @ 13:19:

Ik rij een Renault Grand Scenic 1.4 TCE. 9,5 jaar oud, we rijden er nu 5 jaar in. Er zit wat groter onderhoud aan te komen, Vrouw wil graag een automaat, de ruimte hebben we niet echt meer nodig. (2 kinderen, 8 en 4, dus kinderwagen en campingbeddentijd is achter de rug).

Helaas geen ruimte voor prive laadpaal...., kan via gemeente aangevraagd worden (35ct/kwh). Rijden 95% van mijn ritten in de stad of max 50km daar buiten. Maar ja wel eens vakanties e.d...(meestal max 700km enkele reis). En dan moet het er het liefst nog een racefiets mee (en ook twee kinderen).

Ik kijk naar private lease of 2e hands aanschaf. Gezien de grote investering is dan restwaarde na 4/5 jr., gaat het goed bevallen als gezinsauto? Hoe vaak gaan we tegen het bereik aanlopen... etc. Twijfel twijfel… wie helpt me over drempels heen.
Naar mijn verwachting gaat de Ioniq je zeker gevallen. Elektrisch rijdt werkelijk heerlijk, veel beter dan brandstofauto's in dezelfde klasse. Daarbij zou ik je geen zorgen maken over vakanties. Ik ben tot nu toe tweemaal in Luxemburg geweest (350 km) , eenmaal in Berlijn (650 km) en eenmaal in Verona Italië (1.200 km). De laadbeurten gebruik ik om naar het toilet te gaan, koffie te drinken, film te kijken en soms zelfs om te voetballen of badmintonnen.

• reijer.k
EHA1337 schreef op maandag 31 december 2018 @ 13:42:
Hier nog iemand die twijfels heeft. 30.000 km per jaar. Was aan het kijken om een kleine auto prive te leasen. Inclusief brandstof ben ik voor bijvoorbeeld een Ford Fiesta even duur uit als een Hyundai Ioniq Electric comfort.

Werk 35 km verderop. Vaak file. Weer weer terug naar automaat. 70 km per dag en hier en daar tripjes vanaf Breda naar Den Haag (A16 heeft redelijk wat Fastned locaties). Heb een eigen oprit dus heb altijd laadplek.

Ik ben zo goed als om. In plaats van 350 euro nu aan brandstof per maand naar ongeveer 100 euro.

Zag dat de ANWB de Ioniq aanbied voor 529 euro p/m. (30.000km p/j 5j) Hyundai zelf is iets duurder en minder keuze in kleuren?
Zeker als je een eigen oprit hebt, 35 km van je werk woont en voor Breda naar Den Haag langs een aantal Fastned locaties komen zou ik met betrekking tot het laden geen problemen zien. Naast de brandstofbesparing rijdt de Ioniq ook veel beter dan een vergelijkbare brandstof auto. Heeft de Ford Fiesta verder lane keeping assitant, adaptive cruise control etc.?

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Met een eigen oprit is een EV een no-brainer eigenlijk :)

• Nunzio
Ik rij de Ioniq nu 2 maanden en 5500km gereden, alles bevalt me nog steeds super. Een paar keer bijna leeg gereden, haha, en de turtlemode ook ervaren. Maar als je echt eco rijdt, beloont de auto je en kom je met de laatste km thuis :-)

• evtje
reijer.k schreef op maandag 31 december 2018 @ 17:57:
[...]

Heb de laatste tijd wel een aantal keer gehad dat de stekker niet ontgrendelt werd. Auto uitzetten, deuren op slot en weer open werkte tot nu toe altijd weer.
Het ging niet om de stekker , die ging er wel uit maar de auto wilde niet in de versnelling voor of achteruit.

• Ked
Nunzio schreef op maandag 31 december 2018 @ 09:25:
[...]

Voor rond 600 euro heb je een Zappi lader, waar ik super tevreden mee ben.
Je hebt hier o.a. loadbalancing die, heb ik al meerdere keren ervaren, erg goed werkt. In die prijsklasse vind je bij andere echt niet. Het is echt een superslimme lader, met wat opties kun je hem vanaf komend jaar zelfs vanuit een App starten en stoppen en uitlezen :-)
Zappi zit ik ook naar te kijken.
Is dan een stroommeting in de aanvoerkabel?
En heb je dan ook zonnepanelen ( met ook stroommeting in zonnepaneel kabel).
Heb je de Zappi laadpaal zelf aan gelegd of laten installeren?

Vandaag nog telefonisch kontakt gehad met laadpaal verkoper van Eneco, een slimme paal zonder abonnementskosten kan eigenlijk niet meneer. Maar ga nog kijken of ik op een andere manier wat voor u kan doen.

• Nunzio
Ked schreef op maandag 31 december 2018 @ 20:13:
[...]

Zappi zit ik ook naar te kijken.
Is dan een stroommeting in de aanvoerkabel?
En heb je dan ook zonnepanelen ( met ook stroommeting in zonnepaneel kabel).
Heb je de Zappi laadpaal zelf aan gelegd of laten installeren?

Vandaag nog telefonisch kontakt gehad met laadpaal verkoper van Eneco, een slimme paal zonder abonnementskosten kan eigenlijk niet meneer. Maar ga nog kijken of ik op een andere manier wat voor u kan doen.
Er zit een stroomspoel (CT klem) op de toevoer inderdaad (hoofdkabel) en er zit een stroomspoel op de kabel die vanuit de omvormer van de zonnepanelen komt. Deze signalen worden (Harvi) doorgestuurd naar de Zappi laadpaal buiten.
Als ik foto's kon plaatsen had ik dit erven gedaan, maar dat is op dit forum zo ingewikkeld :?
Alles heb ik zelf aangelegd ja, is super eenvoudig als je iets van electriciteit afweet.

Als je me een privebericht stuurt, kan ik ook foto's laten zien.

• azz_kikr
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 11:08

azz_kikr

Heet patatje :o

reijer.k schreef op maandag 31 december 2018 @ 18:04:
[...]

Zeker als je een eigen oprit hebt, 35 km van je werk woont en voor Breda naar Den Haag langs een aantal Fastned locaties komen zou ik met betrekking tot het laden geen problemen zien. Naast de brandstofbesparing rijdt de Ioniq ook veel beter dan een vergelijkbare brandstof auto. Heeft de Ford Fiesta verder lane keeping assitant, adaptive cruise control etc.?
Ja, zelfs automatisch inparkeren :+
Onderstel van fiesta is stukken better van een ioniq en de 1.0 heeft best wel nog potentie met zijn 120 paardjes...voor helft van de prijs ofso :+

• daemonix
  • Niet online
TCO van de Ioniq is lager (we hadden de keus tussen een Fiesta Vignale automaat en een Ioniq Premium tijdens de speciale aanbieding van de Ioniq). Het onderstel van een Ioniq doet niet onder voor dat van een Fiesta, en het lage zwaartepunt van de Ioniq maakt dat deze prima op de weg ligt. Het koppel, dat beschikbaar is vanaf 0 toeren is verslavend. Daar kan geen ICE aan tippen, net als aan de rust in de Ioniq.

daemonix wijzigde deze reactie 01-01-2019 10:48 (4%)

• Ked
RaymondD schreef op maandag 31 december 2018 @ 13:19:

Moeilijk te zeggen, heb ook lang getwijfeld. Slapeloze nachten van gehad.
Heb jaren lang in een Stilo SW gereden. Toedertijd nieuw gekocht.
En al die 12 jaar dat ik in decStilio gereden heb, netjes geld opzij gezet voor een andere auto. De bedoeling was een Tipo.
En dan koop je een Ionic electric, een auto eigenlijk boven het budget.
Waarom??
Denk dat mijn kosten per maand zoveel lager zijn dat het na 10 jaar uit kan.
De stroom die ik over heb uit mijn zonnepanelen ( afgelopen jaar zo'n 600Kw/h) krijgt een betere bestemming.
Je hoeft niet meer naar een tankstation, krijgt dan ook geen zegeltjes meer, denk dat ik 98% thuis kan gaan laden.
Rijdt wel heel leuk, een elektrische auto!
De Ionic is 1 van de zuinigste elektrische auto's.

De vraag is eigenlijk wat gaat er veranderen vanuit Den Haag?
Blijft elektrisch rijden de komende jaren wegenbelasting vrij, in ieder geval tot 2021, maar heb ook al gelezen dat dit misschien verlengt wordt tot 2025.
Wat gaat de er gebeuren met brandstofprijzen en belasting op "vervuilende" auto's.
Als ik na 10 jaar een andere auto ga kopen wat is de Ionic dan nog waard? Gaat op dit moment zo hard met ontwikkelingen van accu's, dat het maar de vraag is of over 10 jaar een Ionic met maar een accu van 30Kw intressant is.
In 2021 komt er een subsidie regeling voor particulieren, om aantrekkelijk een nieuwe elektrische auto te kopen.

Ik heb nu een elektrische auto gekocht, omdat ik denk dat het nu gunstig is dit te doen.
Het merendeel van de automobilisten geloofd nog niet in elektrisch rijden, dus de meeste belastingvoordelen zijn er nu.
De autofabrikanten doen steeds grotere accu's in hun auto's maar daarmee worden deze ook weer duurder.

Misschien heb je hier wat aan.

• EHA1337
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 20-02 16:48
azz_kikr schreef op dinsdag 1 januari 2019 @ 09:57:
[...]

Ja, zelfs automatisch inparkeren :+
Onderstel van fiesta is stukken better van een ioniq en de 1.0 heeft best wel nog potentie met zijn 120 paardjes...voor helft van de prijs ofso :+
fiesta is duurder als ik leaseprijs incl brandstof prijs berekening pak ;)

Sterker nog, stuk duurder.

• azz_kikr

azz_kikr

EHA1337 schreef op dinsdag 1 januari 2019 @ 13:01:
[...]

fiesta is duurder als ik leaseprijs incl brandstof prijs berekening pak ;)

Sterker nog, stuk duurder.
Wie kijkt er nu naar leaseprijzen :p

• wwwmarcel
  • Registratie: april 2018
Hoe moet ik de stroomkosten eigenlijk berekenen?

Als ik ervan uitga dat ik hem altijd thuis oplaadt.
Ik rij maximaal 2 tanken per mnd/1000km

Overigens staat op de homepage van huyundai private lease vanaf 429.- en als je er op klikt, zie je de comfort voor 471.- en de premium 514.-...geen 429.-

De comfort is toch al luxe genoeg zou ik zeggen, alleen zo’n panoramisch dak lijkt me wel geweldig.

Iemand een idee hoe lang de levertijd is bij de ANWB? Ik zit op het moment zonder auto :(

Stukje uit de ANWB:
Elektrische auto’s hebben doorgaans een verpletterende acceleratie omdat al het koppel in een keer vrij komt, maar in de Hyundai loopt een stoplichtsprint al gauw uit op een teleurstelling. Op de snelweg een vrachtwagen inhalen vereist voor de groene Koreaan al een behoorlijke krachtsinspanning!

Klinkt niet geweldig..

wwwmarcel wijzigde deze reactie 01-01-2019 15:07 (83%)

• Nunzio
wwwmarcel schreef op dinsdag 1 januari 2019 @ 14:54:

Als ik ervan uitga dat ik hem altijd thuis oplaadt.
Ik rij maximaal 2 tanken per mnd/1000km

Overigens staat op de homepage van huyundai private lease vanaf 429.- en als je er op klikt, zie je de comfort voor 471.- en de premium 514.-...geen 429.-

De comfort is toch al luxe genoeg zou ik zeggen, alleen zo’n panoramisch dak lijkt me wel geweldig.

Iemand een idee hoe lang de levertijd is bij de ANWB? Ik zit op het moment zonder auto :(

Stukje uit de ANWB:
Elektrische auto’s hebben doorgaans een verpletterende acceleratie omdat al het koppel in een keer vrij komt, maar in de Hyundai loopt een stoplichtsprint al gauw uit op een teleurstelling. Op de snelweg een vrachtwagen inhalen vereist voor de groene Koreaan al een behoorlijke krachtsinspanning!

Klinkt niet geweldig..
Waar hebben hun het over? Die ioniq trekt wel lekker weg hoor. Oké met net geen 10seconde niet de snelste EV maar snel genoeg om menigeen plofauto voorbij te gaan.

• azz_kikr

azz_kikr

Nunzio schreef op dinsdag 1 januari 2019 @ 15:44:
[...]

Waar hebben hun het over? Die ioniq trekt wel lekker weg hoor. Oké met net geen 10seconde niet de snelste EV maar snel genoeg om menigeen plofauto voorbij te gaan.
Menig...nu niet overdrijven he... enkele. Koppel vanop 0 voelt snel aan, daarom is hij het nog niet. Wel leuk voor de eerste meters maar daarna gaan de ices je gewoon bijna allemaal voorbij

Weinig vermogen en hoog gewicht in vergelijking met de ice wagens zal ervoor zorgen dat de ioniq in huidige vorm nooit veel ice eruit trekken. Op de autosnelweg al zeker niet

• Spiller
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 11:41
Tot 80kmpu komt hij echt prima mee en stoplichtsprintjes zijn over het algemeen geen probleem. Op de snelweg heb ik mij wel eens flink vergist in z'n vermogen. Accelereren gaat echt traag maar wel gestaag tot ongeveer 170kmpu. Koppel is leuk maar hij mist wel echt vermogen.

Ioniq EV

• orillion
  • Registratie: april 2006
  • Laatst online: 08:06
evtje schreef op maandag 31 december 2018 @ 17:20:
Was de auto wel volledig gestart? Dus niet een oranje lampje in de aan/uit knop, maar een blauwe?

• evtje
Naar de kleur heb ik niet gekeken ben namelijk een beetje kleurenblind. Maar heb meerdere keren de auto opgestart . Met en zonder rem ingetrapt. Ook rustig gedaan 1 keer drukken dan de 2e keer vervolgend rem in trappen 3e druk . Wat ik ook probeerde niet lukte me . Het was net of ie nog dacht dat de stekker nog verbonden was terwijl hij eruit was.maar ook kreeg ik geen fout melding of zo iets. Vandaag weer aan de snelladen gestaan nu werkte het weer gewoon. Raar raar raar.

• BarryH
Ik heb nu 46k km gereden met de ioniq en nooit de behoefte gehad om hem in de sportstand te zetten. Dus auto is snel genoeg

• SonataArctica
  • Registratie: mei 2008
  • Laatst online: 20-02 13:51
BarryH schreef op dinsdag 1 januari 2019 @ 18:03:
Ik heb nu 46k km gereden met de ioniq en nooit de behoefte gehad om hem in de sportstand te zetten. Dus auto is snel genoeg
Die van mij wordt standaard in sportstand gezet, maar dat is meer vanwege de manier waarop het stroompedaal dan reageert dan voor het vermogen inderdaad :+ Ik vind hem persoonlijk prettiger reageren in sport,

Gitarist van Veil Of Delusions: www.veilofdelusions.com

• Nunzio
azz_kikr schreef op dinsdag 1 januari 2019 @ 15:54:
[...]

Menig...nu niet overdrijven he... enkele. Koppel vanop 0 voelt snel aan, daarom is hij het nog niet. Wel leuk voor de eerste meters maar daarna gaan de ices je gewoon bijna allemaal voorbij

Weinig vermogen en hoog gewicht in vergelijking met de ice wagens zal ervoor zorgen dat de ioniq in huidige vorm nooit veel ice eruit trekken. Op de autosnelweg al zeker niet
Tja je hoeft er ook niet mee te racen, belangrijkste is dat hij lekker rijdt, en lekkerder dan een ICE, en geloof me ik heb er heel wat gereden.
Waar the fuck kun je in Nederland lang meer dan 120 rijden??? Of überhaupt 120. Dan is het wel prettig dat je lekker snel kunt optrekken, het koppel is dan altijd direct aanwezig...

• Nunzio
BarryH schreef op dinsdag 1 januari 2019 @ 18:03:
Ik vind hem ook snel genoeg, en af en toe eens in sportmode gezet.
Maar inderdaad meeste tijd vind ik hem ook in Eco of normal mode rap genoeg.

• RaymondD
Stroomkosten thuis is ongeveer 20-23cent per kWh. Doe eens ruig en ga uit van 17,5kWh per 100km. Dan is het dus bij 1000km per maand ongeveer 50 euro. Moet je wel alles thuis kunnen laden en nooit meer dan 200km in één rit rijden. Bij een publieke laadpaal moet je denken aan 35cent per kWh en snelladen 59cent per kWh. En dat kan zeker goedkoper maar dan moet je je er even in verdiepen.(ander topic).

Daarnaast zul je moeten investeren in een laadpaal voor thuis al dan niet met abonnement (veel mogelijkheden).

Voorwaarde voor laadpaal is in veel gemeenten wel dat je een eigen oprit hebt of een parkeerplaats direct aan je eigen tuin. Laadkabel mag niet over straat of troittoir voor je huis liggen. (Beleid is niet bij elke gemeente hetzelfde)

RaymondD wijzigde deze reactie 01-01-2019 20:53 (23%)

• wwwmarcel
  • Registratie: april 2018
Bedankt, electrisch is dan iets van 1/3 goedkoper dan benzine...1000km= ong. 50 ltrx1,50= 75.-

Ik heb een carport en ik had eens gelezen dat de ioniq het ook goed deed met de losse kabel

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Heeft iemand de Torque Pro app al draaiend in zijn/haar Ioniq? Volgens http://myioniq.com/forum/...e30b870fd7809592&start=10 zou dit moeten kunnen aangezien de accu min of meer gelijk is aan die van de Kia Soul.

• Stefanovic45
  • Registratie: juni 2008
  • Laatst online: 09:27
De torque app moet idd wel werken. Zoek maar eens op YouTube op electricdave, die heeft er een soort tutorial van gemaakt.

Als ik mijn ioniq heb over een maand dan is dat ook een van de eerste dingen die ik even ga uitproberen.

Hyundai Ioniq Electric 28 kWh / 5.4 kWp PV installatie

• renegrunn
  • Registratie: september 2006
Nunzio schreef op dinsdag 1 januari 2019 @ 20:11:
[...]

Tja je hoeft er ook niet mee te racen, belangrijkste is dat hij lekker rijdt, en lekkerder dan een ICE, en geloof me ik heb er heel wat gereden.
Waar the fuck kun je in Nederland lang meer dan 120 rijden??? Of überhaupt 120. Dan is het wel prettig dat je lekker snel kunt optrekken, het koppel is dan altijd direct aanwezig...
Met welke ‘ICE’ ben je nu de Ionic eigenlijk aan het vergelijken? Dit is wel heel breed...

Nergens lang meer dan 120? Op zoveel plekken mag en kun je 130? Ok, misschien niet overal op maandagochtend bij regenachtigweer, maar verder...

• Jan Treur
  • Registratie: februari 2016
  • Laatst online: 17-02 16:07
Stukje uit de ANWB:
Ik weet niet wie dit heeft geschreven, maar dit klopt allemaal niet. Als ik vooraan sta bij een stoplicht valt er achter mij vrijwel altijd een gat van zo'n 50 meter of meer. Als er een baan links van me is met iemand die van plan is in te halen, moet ik bewust gaan inhouden om hem of haar die kans te geven. En een vrachtwagen inhalen die tussen de 80 en 90 rijdt, gaat ook heel vlot. Boven de 110 heb ik niet veel ervaring want dat rij ik vrijwel nooit.

We hebben het hier natuurlijk over dagelijks gebruik, niet over het uittesten van de maximale mogelijkheden van verschillende auto's op een racecircuit.

Je moet natuurlijk wel de auto op de juiste manier bedienen. De Ioniq heeft van nature een instelling om je aan te moedigen om zuinig te handelen omdat hij niet voor niets ontworpen is als de meest zuinige auto die er bestaat. Maar je kunt ook nog steeds zelf kiezen, ook zonder de sportmodus te gebruiken.

Jan Treur wijzigde deze reactie 02-01-2019 05:29 (33%)

All electric energieneutraal: 2013 8.6 kWp PV + 2013 14 kW Fujitsu warmtepomp + 2017 28 kWh Hyundai Ioniq Electric

• azz_kikr

azz_kikr

Nunzio schreef op dinsdag 1 januari 2019 @ 20:11:
[...]

Dus 1 ioniq rijd beter dan alle andere 6000 modellen die rond rijden? Waauw. Ik heb Met 1 ioniq gereden en het enige voordeel was dat het stil was in de wagen en dan het natuurlijk goedkoop tanken is ( thuis toch, als je begint gebruik te maken van allerlei abbos en laadpalen begint het wel,terug duur te worden). Wat is lekker rijden voor jou, tegen 90 op,rechterband hangen? En je hebt al met heel sat wagens gereden? Tuurlijk als je referentiekader een gemiddelde fransoos is, ja dan begrijp ik je wel...

Ja, het koppel is altijd aanwezig vanaf 0, tot je op autoweg zit tegen 110....120 en je wilt iemand voorbijgaan, dan duurt het allemaal nogal lang....
En in een ice is het koppel mss niet vanaf 0 beschikbaar, maar het is wel ten alle tijde beschikbaar (tegelijk met een dot vermogen); je hoeft het alleen maar zelf gaan zoeken door in de juiste versnelling te zitten...

Ps de hybride versie van de ioniq, die rijdt wel stukken beter. Mss als ze ooit 60kwh in het ding proppen zoals de kona/eniro, dan wordt het wel leuk...

Maar de electrische huidige versie, nope. Te tam en te beperkt. (Geen trekhaak, geen automatisch inparkeren voor vriendin, (doet mijn 8 jaar oude wagen al), te saai.....

Wss wordt de ioniq 2 binnen x jaar wel bruikbaarder, maar in huidige voor te veel “gebreken”.

* dieselt nog even voort * :+
Jan Treur schreef op woensdag 2 januari 2019 @ 05:22:
[...]

Ik weet niet wie dit heeft geschreven, maar dit klopt allemaal niet. Als ik vooraan sta bij een stoplicht valt er achter mij vrijwel altijd een gat van zo'n 50 meter of meer. Als er een baan links van me is met iemand die van plan is in te halen, moet ik bewust gaan inhouden om hem of haar die kans te geven. En een vrachtwagen inhalen die tussen de 80 en 90 rijdt, gaat ook heel vlot. Boven de 110 heb ik niet veel ervaring want dat rij ik vrijwel nooit.
Das handicap om de ioniq een kans te geven, want als je achter een ioniq hangt en je duwt op een ice zijn staart, dan hang je in de koffer van de wagen voor je...dat gat trek je alleen maar omdat jij vol gas vertrekt en de andere niet. ...het is geen tesla waar je mee rijd he...

azz_kikr wijzigde deze reactie 02-01-2019 07:32 (19%)

• Davidshadow13
  • Registratie: oktober 2006
  • Nu online
azz_kikr schreef op woensdag 2 januari 2019 @ 07:21:
[...]

Dus 1 ioniq rijd beter dan alle andere 6000 modellen die rond rijden? Waauw. Ik heb Met 1 ioniq gereden en het enige voordeel was dat het stil was in de wagen en dan het natuurlijk goedkoop tanken is ( thuis toch, als je begint gebruik te maken van allerlei abbos en laadpalen begint het wel,terug duur te worden). Wat is lekker rijden voor jou, tegen 90 op,rechterband hangen? En je hebt al met heel sat wagens gereden? Tuurlijk als je referentiekader een gemiddelde fransoos is, ja dan begrijp ik je wel...
Die ervaring heb ik juist niet. Juist omdat bij de Ioniq, en elke EV de versnelling liniear is heb je juist bij tussen acceleratie geen last van een vermogensdip. Als je achter een vrachtwagen hangt met 95 km/h en je zet m in sport ben je er zo voorbij met 120 km/h.

Een ICE met traditionele automaat moet dan eerst een aantal versnellingen terugschakelen en dan versnellen dan ben je toch al snel 0.5 seconden verder. Daar heeft de Ioniq helemaal geen last van die versneld direct door. Ja de maximumsnelheid is inderdaad beperkt om de batterij te sparen. Maar goed ik heb nu 73k gereden met de Ioniq en heb slechts een maal die topsnelheid gereden en ook kunnen rijden. Dus is leuk voor op verjaardagen maar je hebt er in de praktijk niks aan.

Waar ik het wel met je eens ben is dat het onderstel echt wel een stuk beter mag. Vooral in bochten op hogere snelheden kreeg je toch snel onderstuur en wil de kont niet lekker de bocht om. Dat deed mijn Lexus CT200h toch echt een heel stuk beter.

HD4Life @ Full-HD

• renegrunn
Davidshadow13 schreef op woensdag 2 januari 2019 @ 08:26:
[...]

Die ervaring heb ik juist niet. Juist omdat bij de Ioniq, en elke EV de versnelling liniear is heb je juist bij tussen acceleratie geen last van een vermogensdip. Als je achter een vrachtwagen hangt met 95 km/h en je zet m in sport ben je er zo voorbij met 120 km/h.

Een ICE met traditionele automaat moet dan eerst een aantal versnellingen terugschakelen en dan versnellen dan ben je toch al snel 0.5 seconden verder. Daar heeft de Ioniq helemaal geen last van die versneld direct door. Ja de maximumsnelheid is inderdaad beperkt om de batterij te sparen. Maar goed ik heb nu 73k gereden met de Ioniq en heb slechts een maal die topsnelheid gereden en ook kunnen rijden. Dus is leuk voor op verjaardagen maar je hebt er in de praktijk niks aan.

Waar ik het wel met je eens ben is dat het onderstel echt wel een stuk beter mag. Vooral in bochten op hogere snelheden kreeg je toch snel onderstuur en wil de kont niet lekker de bocht om. Dat deed mijn Lexus CT200h toch echt een heel stuk beter.
Tuurlijk, klopt allemaal. Alhoewel, wat bedoel je eigenlijk met de traditionele automaat? De 'robot-bak' zoals DSG of koppelomvormer? Ook hier zit weer een wereld van verschil in.
Waar het om gaat, je kunt niet stellen dat een Ionic beter rijdt dan 'een ICE'. Het direct beschikbare koppel is slechts 1 element.. Maar wat een auto comfortabel maakt is o.a. de ophanging, interieur (geen plastic fantastic), minimaal banden / wind-geruis etc en dat heeft allemaal an sich niets met ICE vs EV te maken.

• Davidshadow13
  • Registratie: oktober 2006
  • Nu online
renegrunn schreef op woensdag 2 januari 2019 @ 08:46:
[...]

Tuurlijk, klopt allemaal. Alhoewel, wat bedoel je eigenlijk met de traditionele automaat? De 'robot-bak' zoals DSG of koppelomvormer? Ook hier zit weer een wereld van verschil in.
Waar het om gaat, je kunt niet stellen dat een Ionic beter rijdt dan 'een ICE'. Het direct beschikbare koppel is slechts 1 element.. Maar wat een auto comfortabel maakt is o.a. de ophanging, interieur (geen plastic fantastic), minimaal banden / wind-geruis etc en dat heeft allemaal an sich niets met ICE vs EV te maken.
Ik wil ook absoluut niet beweren dat elke EV beter rijd dan een ICE. Mijn Lexus CT200h reed gewoon beter dan mijn Ioniq en dan met name de wegligging. Ik wilde alleen even aangeven dat het geen vermogenskwestie is. Je kunt met een Ioniq prima inhalen op de snelweg ook als je achter een vrachtwagen geplakt zit.

HD4Life @ Full-HD

• renegrunn
Davidshadow13 schreef op woensdag 2 januari 2019 @ 08:58:
[...]

Ik wil ook absoluut niet beweren dat elke EV beter rijd dan een ICE. Mijn Lexus CT200h reed gewoon beter dan mijn Ioniq en dan met name de wegligging. Ik wilde alleen even aangeven dat het geen vermogenskwestie is. Je kunt met een Ioniq prima inhalen op de snelweg ook als je achter een vrachtwagen geplakt zit.
Oh dat deel was ook eigenlijk meer bedoelt als reactie op de post eerder in deze thread :)

• azz_kikr

azz_kikr

Davidshadow13 schreef op woensdag 2 januari 2019 @ 08:26:
[...]

ALs je hem in eerst in sport moet zetten ebn je ook die 0.5 seconden kwijt hoort want 90% rijdt niet altijd in sport :) Maar ik begrijp wat je bedoelt.

Volgens mij kan de ioniq ook harder maar dan sta je na 2km met platte batterij. Moeten compromissen gemaakt worden.

Onderstel is denk ik normaal, ze willen comfort geven maar ze vergeten wel dat het de ioniq geen grote wagen is, maar dat die wel 1500kg bijna moet meesleuren, en bij een bocht met beetje snelheid, is alles wat die 1500kg wil, rechtdoor gaan.

Het is genoeg niet genoeg op elkaar afgesteld om beetje sportief te rijden....voor sportief te rijden hoef je echt niet 120+ te rijden;..

Saai is mss neit het goede woord, want ik vind de ioniq er enorm goed uitzien maar qua rijden is het net niet speels genoeg...

Ik rij nu ook als daily driver met weinig sportieve wagen (eerste gen tiguan TDI), maar dankzij redelijk onderstel (sport+4motion), dot vermogen, komt die speelser uit de hoek...(niet zo speels als m'n e30 maar toch)..enige jammere eraan is dat ik op 3 km van mijn werk woon dus ja :+

• Jan Treur
  • Registratie: februari 2016
  • Laatst online: 17-02 16:07
Dan maar verhuizen?

All electric energieneutraal: 2013 8.6 kWp PV + 2013 14 kW Fujitsu warmtepomp + 2017 28 kWh Hyundai Ioniq Electric

• N3D
  • Registratie: december 2016
  • Laatst online: 18-02 14:39
Spiller schreef op dinsdag 1 januari 2019 @ 16:05:
Tot 80kmpu komt hij echt prima mee en stoplichtsprintjes zijn over het algemeen geen probleem. Op de snelweg heb ik mij wel eens flink vergist in z'n vermogen. Accelereren gaat echt traag maar wel gestaag tot ongeveer 170kmpu. Koppel is leuk maar hij mist wel echt vermogen.
op hogere snelheiden boven de 100kmpu loopt het vermogen ook enorm hard achteruit vergeleken met een verbrandings motor die juist vermogen blijft opbouwen hoe hoger de toerental word.
zo word het inplaats van 88kw bij 80kmpu als je hem intrapt naar +/- 70kw bij 120kmpu
dat is al een fikse daling aan vermogen.

• daemonix
  • Niet online
@azz_kikr Het lijkt er op dat je nog nooit met een Ioniq gereden hebt als ik je verhaaltjes zo lees. Probeer het eens, dan zul je merken dat je kritiekpunten alleen in jouw wereld bestaan.

• renegrunn
daemonix schreef op woensdag 2 januari 2019 @ 09:59:
@azz_kikr Het lijkt er op dat je nog nooit met een Ioniq gereden hebt als ik je verhaaltjes zo lees. Probeer het eens, dan zul je merken dat je kritiekpunten alleen in jouw wereld bestaan.
azz_kikr schreef op woensdag 2 januari 2019 @ 07:21:
[...]
Ik heb Met 1 ioniq gereden en het enige voordeel was dat het stil was in de wagen en dan het natuurlijk goedkoop tanken is

• daemonix
  • Niet online
Precies. Ik herhaal: uit het verhaal van @azz_kikr lijkt dat hij *niet* met een Ioniq gereden heeft... anders had hij echt wel het koppel opgemerkt, en de rust, en het comfort. Het lijkt meer op het verhaal van een verstokte ICE rijder die niet open staat voor iets anders.

• renegrunn
daemonix schreef op woensdag 2 januari 2019 @ 10:06:
Precies. Ik herhaal: uit het verhaal van @azz_kikr lijkt dat hij *niet* met een Ioniq gereden heeft... anders had hij echt wel het koppel opgemerkt, en de rust, en het comfort. Het lijkt meer op het verhaal van een verstokte ICE rijder die niet open staat voor iets anders.
Snap er niks van: er staat toch echt dat 'ie met een Ionic heeft gereden. Maar goed, hij geeft niet eens kritiek maar een meer rationele blik op hoe hij er tegenaan kijkt, en wordt direct als een verstokte ICE rijder bestempeld :)

• azz_kikr

azz_kikr

Mijn leven speelt zich niet af op de rechterband tegen 100 per uur op zoek naar de volgende laadpaal...
Al gedaan, wees gerust.....mijn kritiekpunten zijn leer dan terecht (voor mij dan). Als je zegt dat onderstel sportief is, dan sorry.....

Sommige mensen kunnen echt geen kritiek verdragen als de auto waarin zij rijden niet de beste is....

En voor sommige mensen is een auto meer dan een ding voor te spelen en/of te werken...

En dan komen ze altijd af, ja je hebt de max torque altijd en vanaf 0 beschikbaar....en dan.....
Ik heb ook ten alle tijden het nodige koppel en vermogen ter beschikking (wel in veel smallere rpm bereik).

Komop VW met tiguan gte of maybe e-niro/kona.

@renegrunn dank je. Jij snapt het O+

• sham27
  • Registratie: februari 2012
  • Nu online
daemonix schreef op woensdag 2 januari 2019 @ 10:06:
Waarom is iemand gelijk een verstokte ICE rijder die niet open staat voor iets anders als hij een bepaalde EV niets vindt? Ik vind bijv een Tesla ook niets voor mij nu op dit moment. En die is zeker wel sneller dan mijn eigen auto bij het stoplicht. Voor mij voelt een Model S echter emotieloos en klinisch die me, behalve de bizarre acceleratie - weinig plezier biedt. Terwijl dit rationeel een betere keuze is dan een 330i, maar ik hoef het NOG niet.

En begrijp me niet verkeerd: ik volg de EV ontwikkeling en vind dit een zeer goede zaak. Ik keek ook echt uit om een keer met een EV te rijden na alle lovende verhalen, maar voor mij - als 'gevoel auto koper' - doet het me helemaal niets op dit moment.

Op dit moment zou voor mij de enige reden de financiële stimulans zijn om over te stappen, maar ik betaal liever wat meer aangezien het mijn hobby dingetje is.

BMW F31 330i M Sport Shadow

• daemonix
  • Niet online
Omdat hij geen rationele argumenten aandraagt, en de wel aanwezige argumenten weg wuift. De stilte, het gebrek aan motorvibraties, het koppel, het vermogen, het gemak waarmee een en ander gaat wordt allemaal weg gewuift onder het motto dat een Tiguan het beter doet.

Ik heb goedkope en hele dure ICE auto's gereden en de door mij genoemde punten kloppen echt. Ja, de beleving is anders (ik zeg niet beter, ik vind wel dat de beleving beter is) vanwege het stoere motorgeluid van een accelererende ICE. Vergeleken met bijvoorbeeld een 100 of 120 PK Fiesta wint de Ioniq hands down. Zeker met de automaat versie van noem-maar-een-merk. Ja, ook van een DSG automaat. Er wordt namelijk helemaal niet meer geschakeld dus er hoeft niet in een beperkt toerenbereik te worden gereden.

Vond ik de Ferrari waarin ik heb gereden leuk en goed rijden? Jazeker. Maar de beleving in een elektrische auto is fundamenteel anders. Het verhaal van @azz_kikr (en anderen) vind ik meer passen bij het (nog?) niet appreciëren van de beleving van een elektrische auto.

Overigens kies ik een elektrische auto op grond van overtuiging, en niet omdat hij beter rijdt (en ja dat laatste vind ik ook!).

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Ik ga van een Volvo V40 met 200 Pk (D4, polestar getuned) en 440Nm naar de Ioniq. Ik ga het merken. Bij de proefrit had ik niet het idee dat de Ioniq nou heel erg traag was. In tussen sprintjes kan hij waarschijnlijk niet tippen aan de V40. Maar de stilte en nooit meer schakelen (ook niet "virtueel" of via DSG, wat een k#t systeem is dat!), ACC, lane keeping, nooit meer tanken en vieze handen hebben van de diesel. Lijkt me heerlijk. Jammer dat er geen parkeerhulp op zit voor de minder adepten onder ons, maar ik heb nog nooit een schade gereden bij parkeren (en ik rij toch al 20 jaar, 25K/jaar).

• Blokker_1999
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 10:33
Weet je, mijn huidige wagen heeft wel parkeerhulp en ik heb die tot op heden 2x gebruikt om in een parkeerplaats te parkeren waar ik zelf niet zou zijn ingeraakt en daarnaast nog een handvol keren om het gewoon uit te proberen of te demonstreren. Zo een parkeerhulp is leuk voor wanneer het krap wordt, maar is ook een heel stuk trager. Er zullen dingen zijn aan mijn wagen die ik echt ga missen als ik mijn Ioniq heb, maar de parkeerhulp staat niet op dat lijstje.

No keyboard detected. Press F1 to continue.

• Tom Paris
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 20-02 23:42
Het is sowieso een beetje nutteloos om in een topic waar mensen ervaringen uitwisselen over het gebruik van een specifieke auto te komen trollen dat auto x functie y heeft en z beter kan. Ik heb geen enkele reactie van @azz_kikr gezien die iets inhoudelijks toevoegt aan de discussie, anders dan trollen over de Ioniq en EV-rijders in het algemeen. Iedereen hier die een Ioniq rijdt doet dat omdat die auto voor die persoon op het moment van aanschaf paste bij zijn/haar wensen, voorkeuren en portemonnee, en omdat de voordelen van een EV positief afwogen tov de nadelen. Zijn jouw wensen, voorkeuren en budget anders? Prima :) Maar ga dan niet doen alsof een Ioniq-rijder dom is omdat die een ander lijstje heeft.

Laten we gewoon stoppen met reageren op deze trol :z

Tom Paris wijzigde deze reactie 02-01-2019 13:17 (9%)

Veuillez agréer, Madame, Monsieur, l'expression de mes sentiments distingués.

• pmiddeld
  • Registratie: januari 2017
  • Laatst online: 20-02 22:51
zonoskar schreef op dinsdag 1 januari 2019 @ 22:54:
Heeft iemand de Torque Pro app al draaiend in zijn/haar Ioniq? Volgens http://myioniq.com/forum/...e30b870fd7809592&start=10 zou dit moeten kunnen aangezien de accu min of meer gelijk is aan die van de Kia Soul.
Ik gebruik het af en toe. Er zijn extended PIDs speciaal voor de Ioniq op github te vinden.

https://github.com/JejuSo...r/Ioniq%20EV/extendedpids

pmiddeld wijzigde deze reactie 02-01-2019 14:14 (9%)

Hyundai Ioniq Comfort 2017

• Tripl3 D
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 09:28

Tripl3 D

Brother in Arms

Tripl3 D schreef op woensdag 19 december 2018 @ 13:38:
Had hij dat niet even kunnen communiceren? Zal me niets verbazen als dat deze al langer binnen is, maar dat ze hem per sé in januari uit willen leveren, omdat ze hem dan pas op kenteken gaan zetten.
Lijkt de auto toch weer een jaartje jonger. 8)7
Anyway, we zijn nu in het nieuwe jaar en nu kan ineens alles zo snel..... 8)7

Hij zou me na de 19e zsm laten weten wanneer we hem op konden halen. Niets gehoord tot de 31e en toen zelf maar weer gebeld. De collega die er over ging was er niet en was een tijdje ziek geweest, dus hij ze me vandaag terug laten bellen.

Vanmorgen weer niets gehoord, dus zelf maar weer gebeld. En nu kunnen we hem zaterdag 'al' ophalen.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
Is het al zaterdag?

It is better to be roughly right, than precisely wrong.

• evtje
Als je het gevoel hebt dat het vandaag maandag is , dan is het snel zaterdag.

• Nunzio
Zo dacht ik er ook over. >:)

• Nunzio
Tripl3 D schreef op woensdag 2 januari 2019 @ 15:42:
[...]

Anyway, we zijn nu in het nieuwe jaar en nu kan ineens alles zo snel..... 8)7

Hij zou me na de 19e zsm laten weten wanneer we hem op konden halen. Niets gehoord tot de 31e en toen zelf maar weer gebeld. De collega die er over ging was er niet en was een tijdje ziek geweest, dus hij ze me vandaag terug laten bellen.

Vanmorgen weer niets gehoord, dus zelf maar weer gebeld. En nu kunnen we hem zaterdag 'al' ophalen.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
Is het al zaterdag?
Veel plezier er mee in ieder geval zaterdag. Ik denk dat je er veel plezier mee zult beleven, het rijdt gewoon fantastisch.

• Marc O.
Ik dacht ook dat ik ‘m zaterdag zou kunnen ophalen, maar kreeg vandaag bericht dat Arval er nog een Active Link in moet bouwen, wat pas volgende week kan worden gedaan. Als ik daar info over opzoek dan lijkt me dat meer een ding voor wagenparkbeheerders maar niet voor private lease klanten. Hebben andere private leasers bij Arval ook dat ding in de auto?

Marc O. wijzigde deze reactie 02-01-2019 17:58 (6%)

• daemonix
  • Niet online
Voor private lease? Ik zie behoorlijke problemen met de AVG als zo eens op zoek wat private link doet...

• Marc O.
Ja, dat óók. Maar ik heb helemaal geen behoefte aan zo’n ding. Ben alleen benieuwd of alle Arval private lease klanten het hebben. Kan ook zijn dat zij dat nodig hebben om de gereden km’s bij te houden?

• daemonix
  • Niet online
Dat zien ze wel met de beurt. Ze hebben echt geen recht om te weten waar je bent. Proportionaliteit. Gerechtvaardigd belang ontbreekt. Doelbinding ontbreekt, er is niet van te voren aangekondigd dat dit gemonteerd ging worden (althans bij ons niet, ik weet ook niet of het er bij ons in zit, zo ja, wordt het in aluminium folie ingepakt).

• Marc O.
Mail gestuurd met het dringende verzoek om dat ding niet te laten monteren. Mocht daar afwijzend op worden gereageerd dan zal ik wat zwaardere bewoording gebruiken (je gaf een aantal mooie voorbeelden, dank daarvoor 😎).

• joblamie
  • Registratie: mei 2009
  • Niet online
Marc O. schreef op woensdag 2 januari 2019 @ 17:57:
Ik dacht ook dat ik ‘m zaterdag zou kunnen ophalen, maar kreeg vandaag bericht dat Arval er nog een Active Link in moet bouwen, wat pas volgende week kan worden gedaan. Als ik daar info over opzoek dan lijkt me dat meer een ding voor wagenparkbeheerders maar niet voor private lease klanten. Hebben andere private leasers bij Arval ook dat ding in de auto?
Yep, moest er bij mij ook in. Ik zat er ook niet op te wachten, maar Arval stond er op. Voor Arval is er denk ik weinig tot geen verschil tussen zakelijke en particuliere klanten, ik heb dat bij andere private lease maatschappijen ook al eens gemerkt; Bijvoorbeeld dat in correspondentie alsnog een bedrijfsnaam staat vermeld en dat is dan je naam. Ook bij Arval is dat zo. Dus bijvoorbeeld:

joblamie
T.a.v. de heer joblamie

Sterker nog, als je met je Arval credentials inlogt op MyArval, dan heb je ook toegang tot de wagenparkbeheer tool waar die Active Link aan is gekoppeld en kun je dus het rijgedrag van je wagenpark inzien. En dat wagenpark bestaat uit 1 auto; die van jezelf ;-)

joblamie wijzigde deze reactie 02-01-2019 19:29 (15%)

• Marc O.
Heb de Algemene- en Aanvullende voorwaarden nogmaals gelezen, maar daar wordt nergens melding gemaakt van het installeren van die Active Link module. Lijkt me dat ik vrij sterk sta in mijn verzoek/eis om dat ding dus niét aan te brengen.

• John_Otters
  • Nu online
BarryH schreef op donderdag 27 december 2018 @ 21:34:
Vandaag bericht van ze gehad dat ze de paal gereset hebben, en zou moeten werken
Nope, vandaag was het weer raak: Amsterdamseweg 505, Arnhem (vd Valk)
John schreef op woensdag 2 januari 2018 @ 19:38 @ Allego:
Geachte ...
Nog bedankt voor uw reactie. Ik en een andere Ioniq-rijder waren inderdaad op 21 december op bij NLALLEGO0009062 (CCS), onafhankelijk van elkaar. Na uw bericht heb ik het vandaag weer geprobeerd op deze locatie, maar zoals u kunt zien in de contact-geschiedenis bij deze laadpaal, was er opnieuw storing. Een harde reset heeft helaas ook niet geholpen. In tegenstelling tot de vorige keer was er wel verbinding (dat kon op afstand gezien worden door de 2 medewerkers aan de telefoon), maar kreeg vervolgens de melding: "sluit de kabel aan".

Ik stuur u een foto van de melding en ook van de stekker, deze ziet er behoorlijk gebutst uit, misschien ligt daar nog de oorzaak?
Heb meteen de nood-release voor de laadkabel mogen uitproberen. Moet je tegelijkertijd aan het kabeltje trekken en de stekker eruit halen... mijn armen waren net lang genoeg :/

1 medewerker vroeg nog of ik de electric of de plugin rijd 8)7 ...

• BarryH
Ik ga denk een gaatje in de plastic bak maken zodat ik zonder de bak omhoog te halen de noodrelease kan bedienen. Want nu moest ik op de vakantiereis eerst aardig wat uitpakken

Maar over deze snellader: bij mij was er een ....1002 fout en ging de stekker juist niet " op slot"

• Motorfret
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 20-02 14:36
Vandaag bericht gekregen dat ik volgende week vrijdag m'n ioniq op kan halen.
Dat private link systeem is voor mij ook nieuw en een onaangename verassing (en volgens mij ook zwaar in strijd met de AVG)

Lead, follow, or get the hell out of my way....!!

• Nunzio
Jep. Bij mij hebben ze hem ook ingebouwd. En inderdaad, de km stand komt op de app komt overeen met de echte km stand.
Als het daar alleen voor is oké. Maar hoeven inderdaad niet te weten waar ik zit.
Is daar wat tegen te doen?

Nunzio wijzigde deze reactie 02-01-2019 23:08 (6%)

Pagina: 1 ... 46 ... 54 Laatste

Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True