Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• cacofant
  • Registratie: juli 2014
  • Laatst online: 11:40
Marc O. schreef op woensdag 2 januari 2019 @ 17:57:
Ik dacht ook dat ik ‘m zaterdag zou kunnen ophalen, maar kreeg vandaag bericht dat Arval er nog een Active Link in moet bouwen, wat pas volgende week kan worden gedaan. Als ik daar info over opzoek dan lijkt me dat meer een ding voor wagenparkbeheerders maar niet voor private lease klanten. Hebben andere private leasers bij Arval ook dat ding in de auto?
Ja bij mij zit ie ook in, ook private lease bij Arval. Hij staat standaard uit, 1x per jaar willen ze de kilometerstand uitlezen ivm jaarafrekening kilometers, hier vragen ze echter altijd eerst toestemming voor. Geen idee overigens waar ie ingebouwd is, de OBD stekker is vrij :-)

Ze gebruiken hem ook, mocht de auto gestolen worden, om via de link box en gps te zien waar ie is. Hierdoor kunnen ze de verzekeringspremie lager houden dan andere lease maatschappijen....

cacofant wijzigde deze reactie 03-01-2019 06:57 (11%)

Hyundai Ioniq Premium Electric (2018)

• cacofant
Nunzio schreef op woensdag 2 januari 2019 @ 23:07:
Jep. Bij mij hebben ze hem ook ingebouwd. En inderdaad, de km stand komt op de app komt overeen met de echte km stand.
Als het daar alleen voor is oké. Maar hoeven inderdaad niet te weten waar ik zit.
Is daar wat tegen te doen?
Dan zou ik hem maar uit laten zetten door Arval. Mijn km stand in de app komt absoluut niet overeen met de werkelijke. Dus mijn box staat gewoon uit. Die van jou niet blijkbaar. Tenzij je geen private lease hebt, maar zakelijk, want dan staat ie wel gewoon aan.
Want dan wil wagenparkbeheer van je werkgever mee kunnen kijken :-)

cacofant wijzigde deze reactie 03-01-2019 06:58 (5%)

• Nunzio
  • Registratie: september 2018
  • Laatst online: 20-02 22:52
cacofant schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 06:56:
[...]

Dan zou ik hem maar uit laten zetten door Arval. Mijn km stand in de app komt absoluut niet overeen met de werkelijke. Dus mijn box staat gewoon uit. Die van jou niet blijkbaar. Tenzij je geen private lease hebt, maar zakelijk, want dan staat ie wel gewoon aan.
Want dan wil wagenparkbeheer van je werkgever mee kunnen kijken :-)
Nee ik heb inderdaad private lease.
Thanx voor tip.

• Motorfret
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 20-02 14:36
deze al gezien?

https://afbeelding.im/hffD0hdA

de nieuwe updates voor de ioniq vanaf september 2019

Motorfret wijzigde deze reactie 03-01-2019 13:16 (11%)

Lead, follow, or get the hell out of my way....!!

• zonoskar
  • Registratie: januari 2000
  • Nu online

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

@Motorfret Jammer dat ze de motor niet vervangen en alleen 10kWh extra batterij er in proppen.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output.

• Davidshadow13
  • Registratie: oktober 2006
  • Nu online
zonoskar schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 13:22:
@Motorfret Jammer dat ze de motor niet vervangen en alleen 10kWh extra batterij er in proppen.
Zal ondanks het plaatje toch wel zo zijn. Batterij, BSM en drivetrain zijn bij een EV namelijk onlosmakelijk aan elkaar verbonden. Ik verwacht namelijk dat de drivetrain hetzelfde gaat zijn als de 39,2 kWh Kona.

Dat zou er wel voor zorgen dat de nieuwe Ioniq qua gebruiksvriendelijkheid wel op achteruit gaat aangezien die drivetrain van LG Chem, langzamer oplaad dan de huidige 28 kWh batterij in de Ioniq. Dus ik hoop dat dit nieuwe battery pack voor de Ioniq gewoon volledig nieuw is met hetzelfde BMS als de huidige en dat de prestaties van de accu daardoor niet verslechterd.

HD4Life @ Full-HD

• Spiller
  • Registratie: oktober 2003
  • Nu online
Waarom is de batterij onlosmakelijk verbonden met de elektromotor volgens jou?

Ioniq EV

• gertk
  • Registratie: juli 2008
  • Laatst online: 06-02 19:49
Motorfret schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 13:13:
deze al gezien?

Had gehoopt dat ze nog wat meer accucapaciteit kwijt hadden gekund in dezelfde ruimte maar wat zou dit bruto zijn ? 42 kWh ? Grote vraag is ook of ze dit ook aan kunnen bieden aan bestaande Ioiniq rijders..

gertk wijzigde deze reactie 03-01-2019 13:45 (11%)

• BarryH
  • Registratie: maart 2011
  • Laatst online: 06:40
Antwoord wordt natuurlijk nee. Nog geen 1 aanbieder doet het, wat kan je met de oude accu en kan het dan bedrijfseconomisch uit? inruilen van je auto is een betere optie denk ik

2880PV op OzOOO, 5640PV op WnWWW, vloerisolatie, zonnecombiboiler, HR++,dakisolatie, Elga L/W WP, Ioniq EV

• Davidshadow13
  • Nu online
Spiller schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 13:33:
Waarom is de batterij onlosmakelijk verbonden met de elektromotor volgens jou?
Het maximale motorvermogen van een elektromotor hangt af van de energie die gelijktijdig uit de batterij onttrokken kan worden en daarom hangt het motorvermogen ook samen met het vermogen van de batterij.

De elektromotor in de 64 kWh Kona heeft daarom ook meer vermogen dan die in het 39 kWh model.

HD4Life @ Full-HD

• mvdam
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 10:25

mvdam

Tweaker-Gekkie

Davidshadow13 schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 14:32:
[...]

Het maximale motorvermogen van een elektromotor hangt af van de energie die gelijktijdig uit de batterij onttrokken kan worden en daarom hangt het motorvermogen ook samen met het vermogen van de batterij.

De elektromotor in de 64 kWh Kona heeft daarom ook meer vermogen dan die in het 39 kWh model.
Kan nog goed zijn dat ze dezelfde motor gebruiken enkel anders aangestuurd.
Er is met software zoveel mogelijk tegenwoordig :)

• Maasluip
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 10:42

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Davidshadow13 schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 14:32:
[...]

Maar die relatie is dan toch wat losser dan dat. Voor de Kona 39 kWh is het 2,56 kW/kWh voor de 64 kWh is het 2,34 kW/kWh.
Bij Tesla gaat dat voorbij de 3,3 kW/kWh (tot wel 4,5 kW/kWh voor de P100D).
Daarbij zie ik niet in waarom je bij een grotere accu ook een krachtigere motor moet monteren.

Dat slof sigaretten met de pak melk - D/T-regels
Open Source landkaart

• Schlumpie
  • Registratie: oktober 2013
  • Laatst online: 20-02 11:59

Schlumpie

Professioneel prutser

Maasluip schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 14:43:
Daarbij zie ik niet in waarom je bij een grotere accu ook een krachtigere motor moet monteren.
Meer schnell = meer beter natuurlijk :D

Verstuurd vanaf mijn magnetron

• EHA1337
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 20-02 16:48
deze al gezien?

Is dit voor alle wagens welke besteld worden na sep 2019 of uit de fabriek rollen vanaf 2019?

Komt de oude versie geheel te vervallen en heeft de nieuwe versie dus altijd een grotere batterij?

• evtje
  • Registratie: augustus 2017
  • Laatst online: 11:38
De 28 kw/h versie is in Duitsland al niet meer te bestellen.

Hyundai Ioniq Sep 2017. Daikin Emura 2 WP.

• BarryH
ben benieuwd naar de eerste testen van de laadsnelheid

2880PV op OzOOO, 5640PV op WnWWW, vloerisolatie, zonnecombiboiler, HR++,dakisolatie, Elga L/W WP, Ioniq EV

• Stefanovic45
  • Registratie: juni 2008
  • Laatst online: 09:27
deze al gezien?

Het was wel enigszins te verwachten dat dit bericht zou komen. Ik ben benieuwd of de prijs ook omhoog gaat, ik verwacht eerlijk gezegd van wel. De 64kWh Kona kost ongeveer 40k. De 39kWh versie zou zo'n 35K gaan kosten. De benzine versie van de Kona is er vanaf 23,500 euro ( Comfort versie ).

De Ioniq 28 kWh kost nu zo'n 34K. De prijs voor de 39kWh versie is nog niet bekend, maar de benzine versie is er vanaf 28,500 euro ( Comfort versie ). De Ioniq is dus een duurdere auto dan de Kona, gebaseerd op het prijsverschil tussen de hybride modellen.

Het lijkt me niet dat ze een Ioniq met 39kWh voor 34K gaan aanbieden, de accu moet door iemand worden betaald. Dat gaat grotendeels echt wel door de klant worden gedaan. Het verschil tussen de Kona Hybrid en de 39kWh full electric is 12.500 euro. Als je dit doorrekent naar een Ioniq zou de Ioniq 39kWh op 41K uitkomen. Misschien dat dit niet 1 op 1 door te berekenen is, maar een prijs van net onder de 40K zou niet raar zijn. Dit ligt ook in lijn met de Leaf 2.0.

Met dit verschil is de grotere batterij niet voor iedereen de betere keuze. Ik hoop natuurlijk ook niet dat ze hem voor 34K gaan aanbieden, want ik heb net een 28kWh versie gekocht :+

Je zag het prijsverschil tussen de generaties ook terug komen bij de Nissan Leaf, de Leaf 2.0 is behoorlijk duurder dan de Leaf generatie 1. De Ioniq is echter niet echt een nieuwere generatie maar alleen een face lift.
BarryH schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 14:06:
Antwoord wordt natuurlijk nee. Nog geen 1 aanbieder doet het, wat kan je met de oude accu en kan het dan bedrijfseconomisch uit? inruilen van je auto is een betere optie denk ik
Natuurlijk? Bij de Renault Zoe kun je toch ook een accu upgrade kopen? De oude accu's worden gewoon gerecycled dus die kunnen nog prima worden ingezet. Of het prijs technisch interessant is is natuurlijk een tweede, maar ik zie niet in waarom het niet mogelijk zou moeten zijn. Het zal meer liggen aan de hoeveelheid moeite die Huyndai er in steekt.
Davidshadow13 schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 13:29:
[...]

Dat zou er wel voor zorgen dat de nieuwe Ioniq qua gebruiksvriendelijkheid wel op achteruit gaat aangezien die drivetrain van LG Chem, langzamer oplaad dan de huidige 28 kWh batterij in de Ioniq. Dus ik hoop dat dit nieuwe battery pack voor de Ioniq gewoon volledig nieuw is met hetzelfde BMS als de huidige en dat de prestaties van de accu daardoor niet verslechterd.
De huidige Ioniq heeft toch ook al batterijen van LG Chem? Mogelijk wel 6-2-2 of 5-3-2 i.p.v. 8-1-1 of 6-2-2 in het nieuwe model ( en de Kona ). Een andere chemie zou mogelijk ook verklaren waarom de Ioniq met een 28kWh accu tot 70kWh kan laden. Een accu chemie van 6-2-2 heeft een lagere energie dichtheid ( = minder hitte ) en betere stabiliteit dan een accu op basis van het 8-1-1 proces.

Hyundai Ioniq Electric 28 kWh / 5.4 kWp PV installatie

• BarryH
Stefanovic45 schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 17:19:
[...]
Natuurlijk? Bij de Renault Zoe kun je toch ook een accu upgrade kopen? De oude accu's worden gewoon gerecycled dus die kunnen nog prima worden ingezet. Of het prijs technisch interessant is is natuurlijk een tweede, maar ik zie niet in waarom het niet mogelijk zou moeten zijn. Het zal meer liggen aan de hoeveelheid moeite die Huyndai er in steekt.

[...]
Er zijn de nodige mensen al een jaar op de wachtlijst staan voor die upgrade. Ik hoor er weinig meer over, volgens mij ligt dat redelijk op zn gat. En Renault heeft nb een business model voor oude accu's met hun lease systeem

• Jan Treur
  • Registratie: februari 2016
  • Laatst online: 17-02 16:07
Ik heb een vraag over de nieuwste versie van de kaarten. Zijn er mensen die al een versie hebben waarbij het nieuwe deel van de A9 om Badhoevedorp heen up to date is? Bij mijn recente versie die op 24 dec. 2018 werd geupdate, staat het deel van West naar Oost wel op kaart, maar de verbale aanwijzingen zitten er volledig naast. Van Oost naar West is er helemaal niet en dan rij je door de velden zoals in de eerdere versie.

All electric energieneutraal: 2013 8.6 kWp PV + 2013 14 kW Fujitsu warmtepomp + 2017 28 kWh Hyundai Ioniq Electric

• Blokker_1999
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 10:33
Bied BMW het ook niet aan voor de i3?

En hoewel de batterij in grote mate bepaald wat het maximale vermogen van een motor is, kan je perfect een grotere batterij steken zonder dat je een zwaardere motor moet plaatsen.

No keyboard detected. Press F1 to continue.

• orillion
  • Registratie: april 2006
  • Laatst online: 08:06
Blokker_1999 schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 17:35:
Bied BMW het ook niet aan voor de i3?

En hoewel de batterij in grote mate bepaald wat het maximale vermogen van een motor is, kan je perfect een grotere batterij steken zonder dat je een zwaardere motor moet plaatsen.
Die zijn het uiteindelijk ook niet gaan aanbieden vanwege de "technische complexiteit". Dat werd in ieder geval op het BMW i3 forum destijds door een Genius geschreven.

• John_Otters
  • Registratie: november 2006
  • Laatst online: 11:45
orillion schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 17:38:
[...]

Die zijn het uiteindelijk ook niet gaan aanbieden vanwege de "technische complexiteit". Dat werd in ieder geval op het BMW i3 forum destijds door een Genius geschreven.
Renault heeft het even gedaan met de Zoé, maar is na zo'n 100 wissels weer gestopt in Nederland. Hebben ze overigens nooit gecommuniceerd met de mensen die zich voor zo'n wissel hadden aangemeld.

• John_Otters
  • Registratie: november 2006
  • Laatst online: 11:45
BarryH schreef op woensdag 2 januari 2019 @ 21:04:
Maar over deze snellader: bij mij was er een ....1002 fout en ging de stekker juist niet " op slot"
Dat laatste had ik ook op die dag. 1002 fout niet gezien, maar kreeg de stekker niet op slot.

Maargoed, iemand anders zei ook al op het forum dat die CCS al een half jaar moeilijk doet.

• gertk
  • Registratie: juli 2008
  • Laatst online: 06-02 19:49
BarryH schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 14:06:
Oude EV accu's worden succesvol ingezet als Powerwalls/Thuisaccu's e.d.

Maar een accu die nu ongeveer 25000 km nadert kun je gewoon als nieuw inzetten, heb nog geen actieradius verlies gezien. Net ingereden zeg maar :-)

• Sunri5e
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 10:55
deze al gezien?

Grote vraag is wanneer die te bestellen is....

• Standeman
  • Registratie: november 2000
  • Nu online

Standeman

Moderator Witgoed

Prutser 1e klasse

Jan Treur schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 17:30:
Ik heb een vraag over de nieuwste versie van de kaarten. Zijn er mensen die al een versie hebben waarbij het nieuwe deel van de A9 om Badhoevedorp heen up to date is? Bij mijn recente versie die op 24 dec. 2018 werd geupdate, staat het deel van West naar Oost wel op kaart, maar de verbale aanwijzingen zitten er volledig naast. Van Oost naar West is er helemaal niet en dan rij je door de velden zoals in de eerdere versie.
Welke versie van de kaarten heb je? Ik heb begin deze maand een screenshot geplaatst van de softwareversies na mijn eerste beurt.

Ik kom echter zelden in de buurt van Amsterdam en ben al blij dat de A4 naar Schiedam er op staat :p

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

• Jan Treur
Ik zal eens kijken binnenkort

All electric energieneutraal: 2013 8.6 kWp PV + 2013 14 kW Fujitsu warmtepomp + 2017 28 kWh Hyundai Ioniq Electric

• RonaldPr
  • Registratie: augustus 2018
  • Laatst online: 09:56
Zo te zien is de prijs van de Ioniq EV per 1 januari hetzelfde gebleven. Terwijl de Kona volgens mij wel duurder is geworden.

De grotere accu zal binnenkort te bestellen zijn, ik hoop dat hij niet heel veel duurder wordt.
De accuprijzen dalen nog steeds en het oude pakket is ondertussen 4 jaar oud, dus wie weet.

• N3D
  • Registratie: december 2016
  • Laatst online: 18-02 14:39
John_Otters schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 18:20:
[...]

Dat laatste had ik ook op die dag. 1002 fout niet gezien, maar kreeg de stekker niet op slot.

Maargoed, iemand anders zei ook al op het forum dat die CCS al een half jaar moeilijk doet.
Yup hierzo en na bijna mijn halve auto vervangen te hebben vanaf de laad poort tot modules onder de bestuurders- en bijrijdersstoel tot zelfs iets onder de motorkap heb ik het probleem nog steeds nu meer dan een jaar niet alleen bij snelladers maar ook publieke 11kw/22kw laders. Vroeger kreeg ik netjes nog een foutmelding op mijn scherm met snelladerfout maar nu niet meer probleem is er wel nog steeds :)

• pmiddeld
  • Registratie: januari 2017
  • Laatst online: 20-02 22:51
@N3D Dit gaat over een specifieke laadpaal die moeilijk doet. Niet over een mankement aan de auto.

Hyundai Ioniq Comfort 2017

• evtje
Tom Paris schreef op zondag 23 december 2018 @ 22:13:
Iemand deze al gezien? 'Engineering Mode' door een aantal maal tegelijk op de 'K' van Kaart en de eerste cijfers van het versienummer te tikken, daarna pincode 1111.

[YouTube: Ioniq infotainment hidden menu]

In het Navigation-submenu zitten wel twee handige features, 'Intersection view' (zie onder) en 'Multi route mode' (geeft je na invoeren bestemming de keuze uit verschillende routes).

[Afbeelding]
Deze post wil ik toch nog op reageren. Als je bij de Navigatie links onder de optie balk open dan kun je kiezen voor afslaginfo . Er komt een kompas in een subscherm die zodra je rijdt op info over gaat en daarna op intersection view. Dus daarvoor hoef je niet apart op k. K .k te klikken.

• N3D
  • Registratie: december 2016
  • Laatst online: 18-02 14:39
@pmiddeld wist ik niet verkeerd gelezen dan :/

• VmarcV
  • Registratie: september 2017
  • Laatst online: 20-02 22:01
Is het normaal dat de grote ventilator (onder motorkap) aanspringt, van zodra ik de verwarming opzet ?

Temperatuur of stand van de ventilatie maakt niet uit, ventilator blijft draaien, enkel wanneer de knop "Heat " is uitgezet valt de grote ventilator stil.

Heb nu 20k gereden en dit nog niet gehoord ( of is nog niet opgevallen ?).

• evtje
VmarcV schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 20:29:
Is het normaal dat de grote ventilator (onder motorkap) aanspringt, van zodra ik de verwarming opzet ?

Temperatuur of stand van de ventilatie maakt niet uit, ventilator blijft draaien, enkel wanneer de knop "Heat " is uitgezet valt de grote ventilator stil.

Heb nu 20k gereden en dit nog niet gehoord ( of is nog niet opgevallen ?).
De grote ventilator is van de warmtepomp. Dit moet dus draaien anders werkt de warmtepomp niet.het werkt zo: Als je warmte vraagt dat blaast hij koude lucht af bij de grote ventilator. In de zomer is het andersom.

• Spiller
  • Nu online
Jutphaas counter wijkt af, telt te langzaam. Krijg je wel leuke fictieve snelheden:
72,8kW

Ioniq EV

• evtje
Je accu was best wel leeg 1.6 Kw/h over. Of te wel 4.5% . Of geeft de lader meer kw/h door dan er wordt geladen.

• Spiller
  • Nu online
Ja was best leeg toen ik aankwam. Had het zo uitgekiend dat ik leeg aankwam bij de 175kW lader. Ging met 20km marge weg bij een eerdere Fastned en had lopen planken over de a2.

Ioniq EV

• Him_
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 19-02 13:32
Spiller schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 22:56:
Jutphaas counter wijkt af, telt te langzaam. Krijg je wel leuke fictieve snelheden:
72,8kW
[Afbeelding]
dacht dat dat al opgelost was, de 175 kW lader bij hoofddorp geeft wel de juiste laadtijd aan

• jerh
  • Registratie: mei 2015
  • Laatst online: 08:24
Spiller schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 22:56:
72,8kW
[Afbeelding]
Ik hem laatst getimed en toen liep hij correct. Jouw lading is omgerekend met 72 kW gegaan. Ik had gemiddeld 1,1 kWh per minuut. Maar het was toen wellicht iets kouder.

• EHA1337
Vandaag bij de dealer geweest om maar eens in ‘t echt in de ioniq electric comfort te zitten. Aanvraag PL goedgekeurd door de ANWB.

Dealer probeerde nog of ik evt interesse had via hun (arval). Toen ik vroeg wat er beter/voordelen waren bleef t helaas stil. Wat hij me wel wist te vertellen is dat meerkilometers 0,18c kosten ipv 0,09 bij de ANWB.

Aangezien ik ong 30 a 32k rijd is t voor mij voordeliger via de ANWB. Daarnaast was het t maandbedrag al 20 euro goedkoper via ANWB/Leaseplan.

• Marc O.
  • Registratie: november 2016
  • Laatst online: 11:32
Bij mij (ook Arval) zijn de meerkilometers 9ct/km.

http://www.vomac-nl.com voor onze roadtrips naar de Noordkaap (2016) en Poolcirkel (2010)

• daemonix
  • Registratie: januari 2005
  • Niet online
Bij ons ook (Arval, 9 cent/km). Helaas was je net te laat voor de super goede actie van Hyundai/Arval, die was 60 euro/maand minder dan nu.

Hyundai Kona in bestelling, Hyundai Ioniq electric in bezit

• Him_
Marc O. schreef op zaterdag 5 januari 2019 @ 20:06:
Bij mij (ook Arval) zijn de meerkilometers 9ct/km.
bij mij 6ct/km, was volgens mij de eerste bij arval voor een ev private lease

• EHA1337
Helaas is die actie inderdaad net voorbij. Blijkbaar is hij nu via hum fors duurder.

Dan maar via leaseplan :-)

• Motorfret
@Marc O. al bericht gehad over het wel of niet inbouwen van de box?

• Marc O.
Motorfret schreef op zaterdag 5 januari 2019 @ 21:02:
@Marc O. al bericht gehad over het wel of niet inbouwen van de box?
Nee, mijn contactpersoon is maandag terug van vakantie. Zijn collega zou ervoor zorgen dat hij mij dan terugbelt. Vraag me af of ze het zodanig hard gaan spelen dat ik moet kiezen tussen auto met box of helemaal geen auto.

http://www.vomac-nl.com voor onze roadtrips naar de Noordkaap (2016) en Poolcirkel (2010)

• Tripl3 D
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 09:28

Tripl3 D

Brother in Arms

Zo, zaterdagmorgen dan eindelijk onze fonkelnieuwe Ioniq opgehaald. Eerst al het papierwerk en de overdracht geregeld (oude auto ingeruild). Daarna naar de auto voor verdere instructies.
De verkoper liet van alles zien en drukte allerlei knopjes in om de functies te laten zien.
Om en nabij het elektronische handrem gedeelte aan- en uitzetten kwam de melding 'Controleer de remmen' in beeld. Verkoper kreeg dit niet weg, maar zei dat hij dat zou fixen zodra hij zelf op de bestuurdersstoel zat om hem naar buiten de rijden. Zo gezegd, zo gedaan. Dus na alle instructies kan we verheugd met het feit dat we de auto eindelijk hadden wegrijden.

Echter, onderweg naar de Kwantum kreeg ik weer diverse keren de melding: 'Controleer de remmen'
Aldaar aangekomen (was een kleine 10 minuutjes) de verkoper gebeld.
Hij wist niet hoe hij het op moest lossen en bij afwezigheid van de echte vaklui ging hij zijn baas maar bellen. In afwachting van een reactie doorgereden naar de Praxis en toen werd ik terug gebeld.
Zijn baas kon uiteindelijk ook niet veel betekenen. De vraag was of het probleem zich nog steeds voor deed. Ja, iedere keer weer. Dus maar gevraagd of het schadelijk was om door te blijven rijden. Dat kan hij ook niet zelf beantwoorden, dat moest hij wederom aan zijn baas vragen. Wij ondertussen door naar huis en wederom diverse malen de melding: 'Controleer de remmen'

Thuis aangekomen werd ik weer terug gebeld. Het leek ze verstandig om de auto terug te brengen. Dan kreeg ik een tijdelijke auto (ook EV) en gingen ze er maandag naar kijken. Inmiddels was ik aan het middageten, dus de auto stond wat langer stil. Na het middageten terug naar de dealer en onderweg kreeg ik geen melding meer. Bij de dealer aangekomen dit ook gemeld. Tsja, als er geen melding meer was, konden ze het waarschijnlijk niet reproduceren, dus konden ze weinig doen. Toch maar weer even proberen. Terug naar huis wederom geen melding. Dus dat leuk de juiste kant op te gaan.

Uurtje later gingen we naar vrienden en ja hoor: 'Controleer de remmen'
Mijn vrouw reed, dus ik meteen de dealer opgebeld. Kom hem maar omruilen was het antwoord.
Onderweg liep mijn vrouw te mopperen dat de rem zo slecht reageerde. Mijn reactie was: Dat zal wel komen doordat je deze auto niet gewend bent.
Bij de dealer de leenauto mee gekregen (spliksplinternieuwe Ioniq Comfort, zelf hebben we de Premium) en dus vandaag maar afwachten of ze al nieuws voor me hebben.
Anyway, die Comfort remde volgens mijn vrouw veel beter. Ik rem meestal niet zo veel (tijdig gas loslaten) en bij mij zat er meer tijd tussen, dus ik kon dit niet bevestigen noch ontkennen.
Ook maar aan de dealer doorgegeven. Eens kijken of ze er wat mee kunnen.

Lekker begin in ieder geval......

TLDR: Nieuwe Ioniq, meteen al melding 'Controleer de remmen' tijdens het rijden

It is better to be roughly right, than precisely wrong.

• Davidshadow13
  • Nu online
Tripl3 D schreef op maandag 7 januari 2019 @ 08:03:
TLDR: Nieuwe Ioniq, meteen al melding 'Controleer de remmen' tijdens het rijden
Het klopt inderdaad dat de normale rem op de Ioniq trager reageert en zwaarder is dan op een conventionele auto. Dat komt natuurlijk enerzijds omdat de auto veel zwaarder is en anderzijds omdat de auto eerst afremt op de elektromotor alvorens de conventionele schijfremmen te gebruiken. Je zal merken dat als je het rempedaal in één keer diep intrapt hij meteen vol zal remmen op de schijfremmen mocht je nog eens een noodstop moeten maken.

Jouw probleem klinkt echter als een niet goed uitgevoerde afleverbeurt/check. Misschien dat de remmen niet netjes soepel lopen of dat niet alle transportbeveiliging is verwijderd. Maar ik verwacht dat de monteurs dit zo verholpen hebben. Het is alleen een beetje slordig dat ze dat vergeten zijn bij het afleveren.

HD4Life @ Full-HD

• uFx
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 11:18
Tripl3 D schreef op maandag 7 januari 2019 @ 08:03:
...
Bij de dealer aangekomen dit ook gemeld. Tsja, als er geen melding meer was, konden ze het waarschijnlijk niet reproduceren, dus konden ze weinig doen.
...
Altijd vervelend om te horen dat een net nieuwe auto direct dit soort dingetjes geeft. Hopelijk kunnen ze het snel verhelpen.

Toch vind ik het altijd raar: de auto geeft af en toe een probleem en als dat probleem bij de dealer niet aanwezig is kunnen ze niets. Is er dan geen fatsoenlijke log bij dit soort auto's? Je zou toch zeggen dat het als volgt werkt:

Sensor X detecteert probleem -> schrijf weg naar log -> toon melding "Controleer remmen"

Dan kun je op die manier toch heel snel zien waar het probleem zit? Maar blijkbaar werkt dat zo niet bij auto's :|

I'm gonna architect a world of pain all over your candy ass

• daemonix
  • Niet online
Zo werkt het wel, maar als de monteurs er niet zijn (blijkt uit het verhaal) dan is er op zaterdag niemand die naar de logs kijkt... ;)

• uFx
daemonix schreef op maandag 7 januari 2019 @ 10:12:
Zo werkt het wel, maar als de monteurs er niet zijn (blijkt uit het verhaal) dan is er op zaterdag niemand die naar de logs kijkt... ;)
Als het zo wel werkt dan was mijn vorige Ioniq wel gemaakt ;) Ik kreeg daar dus het probleem van 'beperkt vermogen' en ze weten nu na anderhalf jaar nog steeds niet waar het aan ligt. Geen meldingen in het systeem en ze kunnen dus ook geen oorzaak aanwijzen.

• daemonix
  • Niet online
Jouw problemen waren iets groter dan die van @Tripl3 D en van een andere orde ;) Je hebt toch een nieuwe gekregen dan wel krijgt een nieuwe?

Wel balen trouwens. Mag hopen dat de problemen nu echt opgelost zijn voordat je probleemauto wordt verkocht (ja, heb gezien dat hij te koop staat bij een dealer), anders krijgt een ander echt problemen.

• Pusherman_
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 20-02 11:38
daemonix schreef op zaterdag 5 januari 2019 @ 20:41:
Bij ons ook (Arval, 9 cent/km). Helaas was je net te laat voor de super goede actie van Hyundai/Arval, die was 60 euro/maand minder dan nu.
Ik zie hem nog steeds staan op hun site voor (vanaf) €429 (10K km / 48mnd) en volgens mij zijn de meerkosten bij kortere looptijd of meer KM/jaar minder geworden.

Ik had een paar maanden terug gekeken voor 36mnd en 25K km en kwam op zo'n €600
nu kom ik voor 30mdn en 25K km op €520

/edit:
Ik zie trouwens wel dat het om de comfort versie gaat en niet om de premium

Pusherman_ wijzigde deze reactie 07-01-2019 15:46 (7%)

• EHA1337
Pusherman_ schreef op maandag 7 januari 2019 @ 11:50:
[...]

Ik zie hem nog steeds staan op hun site voor (vanaf) €429 (10K km / 48mnd) en volgens mij zijn de meerkosten bij kortere looptijd of meer KM/jaar minder geworden.

Ik had een paar maanden terug gekeken voor 36mnd en 25K km en kwam op zo'n €600
nu kom ik voor 30mdn en 25K km op €520
Mijn dank is groot voor deze tip. Ik had mijn aanvraag al klaar liggen voor de ANWB. Ik heb 30k km nodig. Echter is arval goedkoper en de looptijd korter! En de meerkilometers kosten 0.07 i.t.t. leaseplan (AWNB) 0.09. :o

Edit: wel minder kleuren beschikbaar. Wel weer metalic lak.

EHA1337 wijzigde deze reactie 07-01-2019 13:11 (4%)

• Philos31
  • Laatst online: 20-02 19:58
Weet iemand een Hyundai dealer in de buurt van midden NL (Lelystad tot utrecht/ Apeldoorn to A'dam) die een ioniq voor langer dan een half uurtje mee zou geven voor een proefrit?
Ik heb zelf een half uurtje gereden en ben eigenlijk wel om, maar mijn vrouw moet echt gewoon er mee rijden voordat we de knoop doorhakken, ze krijgt in een kwartiertje geen gevoel bij een auto.

De BMW i3 hebben we een halve dag meegekregen bij de dealer (mijn vrouw rijd zelf mini dus zijn bekend bij BMW) en dat vind ze nu een fijne auto, maar ik weet zeker dat als ze wat langer in de ioniq zit ze die ook fijn zal vinden. 2 uur zou voldoende moeten zijn om een goed idee te krijgen.

3250Wp AEG PV2800, 3.5 kW Daikin Ururu Sarara, Domoticz on Raspberry Pi

• daemonix
  • Niet online
We hebben hem voor een weekend mee gehad bij Cluistra in Nieuwegein, daar zou een proefrit van twee uur in een Ioniq wel te regelen moeten zijn. ;) Cluistra heeft ook een vestiging in Veenendaal btw.

daemonix wijzigde deze reactie 07-01-2019 15:39 (15%)

• cacofant
Philos31 schreef op maandag 7 januari 2019 @ 15:03:
Weet iemand een Hyundai dealer in de buurt van midden NL (Lelystad tot utrecht/ Apeldoorn to A'dam) die een ioniq voor langer dan een half uurtje mee zou geven voor een proefrit?
Ik heb zelf een half uurtje gereden en ben eigenlijk wel om, maar mijn vrouw moet echt gewoon er mee rijden voordat we de knoop doorhakken, ze krijgt in een kwartiertje geen gevoel bij een auto.

De BMW i3 hebben we een halve dag meegekregen bij de dealer (mijn vrouw rijd zelf mini dus zijn bekend bij BMW) en dat vind ze nu een fijne auto, maar ik weet zeker dat als ze wat langer in de ioniq zit ze die ook fijn zal vinden. 2 uur zou voldoende moeten zijn om een goed idee te krijgen.
Herders in Apeldoorn. Proefrit mag zolang duren als je wilt (zeggen ze).. vraag even naar Samuel Mesritz, heb ik prettige ervaringen mee !

• uFx
daemonix schreef op maandag 7 januari 2019 @ 10:28:
Jouw problemen waren iets groter dan die van @Tripl3 D en van een andere orde ;) Je hebt toch een nieuwe gekregen dan wel krijgt een nieuwe?

Wel balen trouwens. Mag hopen dat de problemen nu echt opgelost zijn voordat je probleemauto wordt verkocht (ja, heb gezien dat hij te koop staat bij een dealer), anders krijgt een ander echt problemen.
Om mijn verhaal even af te sluiten (en dan ben ik er ook wel klaar mee :D) De verkoper gaf aan dat ze toch maar het risico nemen om deze probleem-Ioniq in de verkoop te zetten. Ze hebben er namelijk uitgebreid mee rondgereden en het probleem is niet meer teruggekomen. Ik gaf toen aan dat het probleem zich alleen voordoet in de zomer en toen keek hij ook zoiets van :?. In ieder geval is die Ioniq alweer verkocht en hoop ik gewoon dat er iemand anders probleemloos mee kan rijden.

Ondertussen heb ik alweer een paar dagen een andere Ioniq Premium (Aurora silver) en die doet het tot nu toe prima :D

• BarryH
Gelukkig. Geniet ervan.

• daemonix
  • Niet online
Top! Veel goede en veilige kilometers toegewenst!

• Marc O.
Ik mag die van mij woensdag om 12:00 ophalen. Voelt al een klein kind die kadootjes gaat krijgen van sinterklaas :)

• Motorfret
Zonder "box" @Marc O.?

• zonoskar
  • Registratie: januari 2000
  • Nu online

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Ik hoor net van de dealer dat de mijne niet eind Feb, maar ergens in mei pas komt. Grrr

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output.

• BarryH
Marc O. schreef op maandag 7 januari 2019 @ 17:59:
Ik mag die van mij woensdag om 12:00 ophalen. Voelt al een klein kind die kadootjes gaat krijgen van sinterklaas :)
Chk ook je kofferbak verlichting, ik kwam er dit najaar achter dat die bij mij niet aangesloten zat (keurig lampje, maar geen draadje er naartoe). Vandaag netjes gefixt door de dealer

• Blokker_1999
uFx schreef op maandag 7 januari 2019 @ 10:02:
[...]

Altijd vervelend om te horen dat een net nieuwe auto direct dit soort dingetjes geeft. Hopelijk kunnen ze het snel verhelpen.

Toch vind ik het altijd raar: de auto geeft af en toe een probleem en als dat probleem bij de dealer niet aanwezig is kunnen ze niets. Is er dan geen fatsoenlijke log bij dit soort auto's? Je zou toch zeggen dat het als volgt werkt:

Sensor X detecteert probleem -> schrijf weg naar log -> toon melding "Controleer remmen"

Dan kun je op die manier toch heel snel zien waar het probleem zit? Maar blijkbaar werkt dat zo niet bij auto's :|
Dat een splinternieuwe auto toch ergens een foutje bevat mag niet verbazen. Zeker niet met de integratie van zoveel elektronica. 1 slecht contact is voldoende om problemen te veroorzaken en dat heb jij spijtig genoeg ook meegemaakt.

Wat ik vooral vervelend vind is de reactie van de dealer wanneer je de wagen terug brengt. Het probleem deet zich reeds voor op het moment van ophalen, heeft zich dan blijven voordoen en na een korte stilstand is het probleem tijdelijk verdwenen. Dan had de dealer toch echt de reactie moeten hebben: laat hem maar achter en we zullen er eens goed naar kijken wanneer we iemand beschikbaar hebben.

• Marc O.
Nee, mét. Alhoewel ik ‘m liever niet heb, denk ik niet dat het iets is dat potentieel misbruikt zal worden. Arval is onderdeel van BNP Paribas, die zullen niet toestaan dat er lichtzinnig met dit soort zaken wordt omgegaan. Daar zijn de boetes en het afbreukrisico te hoog voor.

• Marc O.
BarryH schreef op maandag 7 januari 2019 @ 18:57:
[...]

Chk ook je kofferbak verlichting, ik kwam er dit najaar achter dat die bij mij niet aangesloten zat (keurig lampje, maar geen draadje er naartoe). Vandaag netjes gefixt door de dealer
Will do, thnx.

• henri055
  • Registratie: februari 2018
  • Laatst online: 11:14
cacofant schreef op maandag 7 januari 2019 @ 16:18:
[...]

Herders in Apeldoorn. Proefrit mag zolang duren als je wilt (zeggen ze).. vraag even naar Samuel Mesritz, heb ik prettige ervaringen mee !
Daar heb ik ook de proefrit gedaan. Er is geen moment gesproken over hoe lang ik 'm mee mocht nemen. Zelf heb ik 'm na een uur terug gebracht: dat is voor mij een mooie tijd voor een proefrit.

• revolution-nl
  • Registratie: december 2011
  • Laatst online: 07:56

revolution-nl

tijdelijk PV-loos :(

deze al gezien?

_/-\o_
Dit zou perfect zijn. In de winter 200km range in de zomer 300km range?
Ben benieuwd wanneer deze te bestellen is.

tijdelijk PV-loos :(

• BarryH
Dan moet je wel heel voorzichtig rijden

• daemonix
  • Niet online
Niet met een 39 kWh batterij. Daar kun je stukken onvoorzichtiger mee zijn. :)

• BarryH
300km? = ca. +50% range met 11/28 = ~40% extra capaciteit

• reijer.k
  • Registratie: november 2017
  • Laatst online: 18-02 22:50
Philos31 schreef op maandag 7 januari 2019 @ 15:03:

Als je één of meer dagen een Ioniq wilt uitproberen in de buurt van Utrecht (Montfoort) kan je mijn Ioniq electric huren via Snappcar: https://bit.ly/2C4j7C5. Vorige week ook iemand van dit forum gehad die de auto twee dagen meegenomen heeft naar Limburg om een idee te krijgen van de auto. Indien gewenst en als het op het tijdstip uitkomt kan je ook het één en ander uitleggen over de auto.

• evtje
Ik zou meer uit gaan van een range van 220 winter 280 zomer.

• henri055
  • Registratie: februari 2018
  • Laatst online: 11:14
@reijer.k
Op je link:
Locatie van de auto
Kan ik nou ten alle tijde live volgen waar jij met je auto bent!?

• reijer.k
  • Registratie: november 2017
  • Laatst online: 18-02 22:50
henri055 schreef op maandag 7 januari 2019 @ 22:56:
@reijer.k
Op je link:
[...]

Kan ik nou ten alle tijde live volgen waar jij met je auto bent!?
Nee, is geen live locatie. Alleen voor een indicatie van de locatie waar de auto op te halen is.

• Tripl3 D

Tripl3 D

Brother in Arms

Kleine update van mijn kant:

Monteur belde gisteren aan het einde van zijn werkdag.
Drie monteurs hadden de auto uitgeprobeerd, slechts 1 had het probleem ook ervaren (als ik het goed begreep de 1e). Hadden het probleem niet kunnen vinden en ook contact met de importeur hier over gehad.

Maar de vraag gesteld of ze ook de elektronische handrem hadden gebruikt, want daar leek het probleem vandaan te komen. Uh, nee. was de reactie. Blijkbaar niet gecommuniceerd. Laat staan zelf aan gedacht dat dit ook een rem is. Daarnaast ook weer het remverschil aangehaald tussen leenwagen en mijn auto en dat was duidelijk niet doorgegeven. :(

Afijn een monteur nam hem mee naar huis om uit te proberen en vandaag gingen ze weer verder kijken. To be continued...

• cacofant
Onze i10 uit 2016 remt ook anders dan mijn Ioniq EV.. trap op de rem in de i10 en je schiet met je hoofd door de voorruit.. in de Ioniq vind ik dat minder.. kan het niet goed uitleggen. Hij remt inderdaad niet echt af mbv de schijfremmen denk ik.. noodstop heb ik nog niet geprobeerd :-)

• Blokker_1999
cacofant schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 09:01:
Onze i10 uit 2016 remt ook anders dan mijn Ioniq EV.. trap op de rem in de i10 en je schiet met je hoofd door de voorruit.. in de Ioniq vind ik dat minder.. kan het niet goed uitleggen. Hij remt inderdaad niet echt af mbv de schijfremmen denk ik.. noodstop heb ik nog niet geprobeerd :-)
De rem is een combinatie van de schijfrem en recuperatieremming. Dit noemt men blending. En je hebt elektronica die aan de hand van je rempedaal nagaat hoeveel remkracht er gevraggd wordt en aan de hand daarvan door een combinatie van regeneratie en de wrijvingsrem de gevraagde remkracht gaat verzorgen.

• Tripl3 D

Tripl3 D

Brother in Arms

cacofant schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 09:01:
Probleem is dat de leen-Ioniq aanzienlijker beter remt dan de geleasde Ioniq.
Beiden tegelijkertijd aangekomen bij de dealer.

• pmiddeld
Ik heb al eens hier beschreven dat mijn airco/heater unit zich nogal vreemd gedraagt (begint in de winter na een tijdje rijden koude lucht te blazen). Bijna bij elke servicebeurt (4x) met de dealer erover gehad, maar ze konden niks vinden. Het bleek dat er verschillende medetweakers waren met een zelfde soort probleem. Uiteindelijk is het met regelmatig aanpassen in de handmatige stand te tolereren.

Sinds kort is er een nieuwe aanvullende episode van deze unit aangebroken: Als ik een tijdje de heater aan heb gehad en ik zet 'm uit dan:

- krijg ik geen extra km op de GOM
- krijg ik nog steeds warme lucht uit de roosters
- zie ik in de EV modus dat er nog steeds energie door de airco wordt gebruikt (heb hier een foto van gemaakt)

Verder gebeurde het regelmatig op mijn vakantie een paar weken terug en nu ook nog dat als ik in een tunnel de interne luchtcirculatie aanzet, dat dan het icoontje "auto" met het icoontje voorruitverwarming erboven begint te knipperen en dan de interne luchtcirculatie direct weer uit gaat :-( .

Verder als ik de heater in de manual modus bedien en de lucht uit de roosters op dashboard en voeten zet, begint het zelfde icoontje als boven weer te knipperen en komt de lucht weer standaard op de voorruit.

Kan me niet herinneren dat dit eerder gebeurde, maar kan het zijn dat het toch een normale reactie van de auto is? Misschien i.v.m. automatische ontwaseming? Ik wil graag sterk in mijn schoenen staan als ik weer bij de 75.000 km-beurt bij de dealer kom (binnen een maandje).

• joblamie
  • Registratie: mei 2009
  • Niet online
Wat ik op vrijwel dagelijkse basis heb is dat het eerste blauwe batterij-indicator lampje (dat achter je voorruit zit en gaat knipperen als je aan het laden bent) soms terwijl de auto uit staat een tijdje gaat knipperen terwijl de auto niet aan de laadpaal staat. Ik heb het niet exact bijgehouden, maar dit houdt dan zeg maar een kwartier tot een half uur aan en daar gaat ie weer netjes uit.

Iemand die dit herkent en weet wat dit zou kunnen zijn?

• Tom Paris
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 20-02 23:42
joblamie schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 15:26:
Wat ik op vrijwel dagelijkse basis heb is dat het eerste blauwe batterij-indicator lampje (dat achter je voorruit zit en gaat knipperen als je aan het laden bent) soms terwijl de auto uit staat een tijdje gaat knipperen terwijl de auto niet aan de laadpaal staat. Ik heb het niet exact bijgehouden, maar dit houdt dan zeg maar een kwartier tot een half uur aan en daar gaat ie weer netjes uit.

Iemand die dit herkent en weet wat dit zou kunnen zijn?
Staat gewoon in de handleiding, dan wordt je 12V accu bijgeladen uit de batterij.

Veuillez agréer, Madame, Monsieur, l'expression de mes sentiments distingués.

• evtje
Maar dat zou niet dagelijks moeten zijn . Hij kijkt of het nodig is om de 72 uur. Kan het zijn dat er ergens stroom verbruikt wordt terwijl de auto stil staat.?

• ikekn
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 18-02 14:11
pmiddeld schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 14:15:
Ik heb al eens hier beschreven dat mijn airco/heater unit zich nogal vreemd gedraagt (begint in de winter na een tijdje rijden koude lucht te blazen). Bijna bij elke servicebeurt (4x) met de dealer erover gehad, maar ze konden niks vinden. Het bleek dat er verschillende medetweakers waren met een zelfde soort probleem. Uiteindelijk is het met regelmatig aanpassen in de handmatige stand te tolereren.

Sinds kort is er een nieuwe aanvullende episode van deze unit aangebroken: Als ik een tijdje de heater aan heb gehad en ik zet 'm uit dan:

- krijg ik geen extra km op de GOM
- krijg ik nog steeds warme lucht uit de roosters
- zie ik in de EV modus dat er nog steeds energie door de airco wordt gebruikt (heb hier een foto van gemaakt)

Verder gebeurde het regelmatig op mijn vakantie een paar weken terug en nu ook nog dat als ik in een tunnel de interne luchtcirculatie aanzet, dat dan het icoontje "auto" met het icoontje voorruitverwarming erboven begint te knipperen en dan de interne luchtcirculatie direct weer uit gaat :-( .

Verder als ik de heater in de manual modus bedien en de lucht uit de roosters op dashboard en voeten zet, begint het zelfde icoontje als boven weer te knipperen en komt de lucht weer standaard op de voorruit.

Kan me niet herinneren dat dit eerder gebeurde, maar kan het zijn dat het toch een normale reactie van de auto is? Misschien i.v.m. automatische ontwaseming? Ik wil graag sterk in mijn schoenen staan als ik weer bij de 75.000 km-beurt bij de dealer kom (binnen een maandje).
Het probleem met de airco heb ik ook. Altijd krijg ik een tijdje koude lucht als ik de heater aanzet.
Daarnaast viel het me op dat af en toe op dat de GOM plots 10Km minder aangaf en na een tijdje weer terug kwam zonder aantoonbare reden. Het duurde een tijd voordat ik erachter kwam dat dit de airco is die aangaat zonder dat het blauwe lampje aangaat. Dat is te zien in de EV modus. Maar ik kan hem in dat geval ook niet uitzetten met de A/C knop, alleen door de console op OFF te zetten. En dan krijg ik mijn 10 Km weer terug. Volgens mijn dealer kan dat helemaal niet.... :( Ik heb er foto's van gemaakt voor de volgende beurt...

• pmiddeld
Ga ik op letten, bedankt!

• Marc O.
Hoe lang is de kabel van de granny charger die wordt meegeleverd? Als ik een verlengkabel nodig heb, moet ik de stekkerverbinding dan spatwaterdicht afsluiten (met een plastic zak ofzo) of is deze vanzelf al voldoende waterdicht?

• BarryH
Spatwaterdicht maken lijkt me een goed idee. De kabel is ca. 3-3,5m denk ik.
In de "schuko" stekker zit een temperatuursensor. Deze kan de laadsnelheid terugregelen. Als je een verlengsnoer gebruikt en een wandcontactdoos die niet al te goed gemonteerd zit, kan je verlengsnoer in deze WCD vastsmelten, of erger. dus na 1 uur en 3 uur even checken hoe warm eea wordt :).

• Marc O.
BarryH schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 20:10:
Als je een verlengsnoer gebruikt en een wandcontactdoos die niet al te goed gemonteerd zit, kan je verlengsnoer in deze WCD vastsmelten, of erger. dus na 1 uur en 3 uur even checken hoe warm eea wordt :).
Lijkt me een goede tip, thnx!

• BarryH
Echt nodig. Mijn schoonvader heeft inmiddels een nieuw stopcontact in de garage :)

• Jan Treur
Marc O. schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 20:03:
Hoe lang is de kabel van de granny charger die wordt meegeleverd? Als ik een verlengkabel nodig heb, moet ik de stekkerverbinding dan spatwaterdicht afsluiten (met een plastic zak ofzo) of is deze vanzelf al voldoende waterdicht?
Onder de auto leggen helpt ook. Of via een klein kiertje achterin de auto.

• cacofant
Misschien een rare vraag, kan er niets over vinden.

Ik weet dat de Ioniq EV een warmtepomp heeft en daardoor energiezuiniger kan verwarmen/koelen, echter wat doet de knop "heat" eigenlijk. Als ik die indruk dan is het binnen een paar minuten lekker warm, doe ik die knop uit, dan merk ik niets van warmte. Is dat een elektrische bijverwaming of zoiets?

• Him_
cacofant schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 06:31:
Misschien een rare vraag, kan er niets over vinden.

Ik weet dat de Ioniq EV een warmtepomp heeft en daardoor energiezuiniger kan verwarmen/koelen, echter wat doet de knop "heat" eigenlijk. Als ik die indruk dan is het binnen een paar minuten lekker warm, doe ik die knop uit, dan merk ik niets van warmte. Is dat een elektrische bijverwaming of zoiets?
je kan de airco/koeling (ac) of de verwarming (heat) apart aan of uitzetten, heat is dus de warmte pomp die je hiermee aan/uit zet. je kan de verwarming dus uitzetten terwijl je de airco aan laat staan.

• Tripl3 D

Tripl3 D

Brother in Arms

Weer even een update:

Gisteren na een belletje van de monteur de Ioniq weer opgehaald. Ze hebben niets kunnen vinden en de melding hebben ze buiten die ene keer ook niet meer gehad. Wel hadden ze tussendoor het systeem gereset, dus alle instellingen staan weer op de standaardinstelling (verkoper had vantevoren van alles al ingesteld). Blijkbaar een veel besproken onderwerp bij de dealer dit, want ik kwam hem ophalen en gaf alleen het kenteken door, was de reactie gelijk: "Oh, meneer Tripl3 D". Dus ik: "Zo, ben ik hier al beroemd?" Ja, ze zagen anders nooit nieuwe auto's met problemen dus iedereen had het er over. 8-0

Anyway, gisteren terug naar huis en vanmorgen naar de zaak geen melding meer gehad. So far, so good.....

• cacofant
Maar als ik de climate control op 16 graden draai, dan gaat ie toch automatisch koelen ?

• evtje
Him_ schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 08:05:
[...]

je kan de airco/koeling (ac) of de verwarming (heat) apart aan of uitzetten, heat is dus de warmte pomp die je hiermee aan/uit zet. je kan de verwarming dus uitzetten terwijl je de airco aan laat staan.
Weet je dat zeker of gok je dat? Ik heb het idee dat ac de warmtepomp is en heat de elektrische verwarmer. Als ik ac aan heb en de temp op 21 dat gaat hij gewoon verwarmen zonder dat het heat lampje aangaat. Ook is het verbruik veel lager op ac dan heat. Ac van 0.3 tot 1 en heat zie ik waarden boven de 3. Ook soms in de middag verwarm ik op voor en dan is de hele auto beslagen van het vocht.
En dan staat hij op heat hoe verklaar je dat ? Hoe dan ook het is een apart systeem. :)

• Him_
evtje schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 08:58:
[...]

Weet je dat zeker of gok je dat? Ik heb het idee dat ac de warmtepomp is en heat de elektrische verwarmer. Als ik ac aan heb en de temp op 21 dat gaat hij gewoon verwarmen zonder dat het heat lampje aangaat. Ook is het verbruik veel lager op ac dan heat. Ac van 0.3 tot 1 en heat zie ik waarden boven de 3. Ook soms in de middag verwarm ik op voor en dan is de hele auto beslagen van het vocht.
En dan staat hij op heat hoe verklaar je dat ? Hoe dan ook het is een apart systeem. :)
weet ik zeker, ac is koeling/lucht, heat is de verwarming, je kan de temperatuur op 30 zetten dan gaat heat lampje aan en wordt de auto warm, je kan heat dan uitzetten en krijg je alleen lucht zelfs als de temperatuur op 30 staat

• Marc O.
Vreemd, ik zou verwachten dat dat ding zelf bepaalt of de warmtepomp moet worden ingeschakeld. En dat als je éxtra warmte wilt, dat je dat dan regelt door op die knop te drukken (die warmte opwekt via een ptc verwarmingselement).

• Him_
Marc O. schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 10:17:
Vreemd, ik zou verwachten dat dat ding zelf bepaalt of de warmtepomp moet worden ingeschakeld. En dat als je éxtra warmte wilt, dat je dat dan regelt door op die knop te drukken (die warmte opwekt via een ptc verwarmingselement).
als de ''Auto'' knop aan staat zal A/C of Heat automatisch aan of uitgeschakeld worden , als je zelf Heat of A/C uit zet gaat ook de "Auto" setting uit

• Tripl3 D

Tripl3 D

Brother in Arms

Voor de mensen die nog een Ioniq aan willen schaffen en twijfelen over de kleur, hier de Ioniq Premium kleur Aurora Silver:

Pagina: 1 ... 47 ... 54 Laatste

Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True