Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uFx
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17:18

uFx

Even een kleine update over mijn defectie Ioniq EV. Inmiddels is die auto dus teruggenomen door Hyundai Nederland en is in overleg met de leasemaatschappij besloten dat ik een nieuwe Ioniq mag bestellen. Dat schijnt nogal uniek te zijn en ik moet op m'n blote knietjes Hyundai bedanken dat dit mogelijk is :X

Dat klinkt in eerste instantie interessant maar is het eigenlijk helemaal niet:
  • Lange levertijd, tot die tijd een voorloopauto die ik niet wil
  • Nieuw leasecontract, dus nieuwe looptijd
  • Hoger leasebedrag per maand
Tja, vervelende situatie en ik weet ook niet wat ik hiermee aanmoet. Huidig leasecontract laten ontbinden en ergens anders opnieuw beginnen (hopelijk met een voorraadmodel)? Oude Ioniq EV terugnemen (die volgens Hyundai Nederland nu als een zonnetje rijdt na weer een reparatie, zoals ze dat de vorige keren ook al zeiden)?

I'm gonna architect a world of pain all over your candy ass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daemonix
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Lange levertijden? De Ioniq is toch zo ongeveer op voorraad volgens Hyundai (toen we er 1 gingen bestellen voor januari hadden ze eigenlijk al na 2 weken willen leveren). Hyundai zet zelfs Ioniqs in om de niet-te-leveren Kona's een elektrische voorloper te geven.

Maar als je een nieuw leasecontract krijgt dan wordt je huidige contract toch al ontbonden? Ik zou aandringen op voortzetting van het huidige contract tegen de huidige prijzen. Vreemde gang van zaken...

Tesla Model Y, RWD, Byd Atto 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArjenIsM3
  • Registratie: Mei 2009
  • Nu online
uFx schreef op maandag 3 december 2018 @ 12:32:
Even een kleine update over mijn defectie Ioniq EV. Inmiddels is die auto dus teruggenomen door Hyundai Nederland en is in overleg met de leasemaatschappij besloten dat ik een nieuwe Ioniq mag bestellen. Dat schijnt nogal uniek te zijn en ik moet op m'n blote knietjes Hyundai bedanken dat dit mogelijk is :X

Dat klinkt in eerste instantie interessant maar is het eigenlijk helemaal niet:
  • Lange levertijd, tot die tijd een voorloopauto die ik niet wil
  • Nieuw leasecontract, dus nieuwe looptijd
  • Hoger leasebedrag per maand
Tja, vervelende situatie en ik weet ook niet wat ik hiermee aanmoet. Huidig leasecontract laten ontbinden en ergens anders opnieuw beginnen (hopelijk met een voorraadmodel)? Oude Ioniq EV terugnemen (die volgens Hyundai Nederland nu als een zonnetje rijdt na weer een reparatie, zoals ze dat de vorige keren ook al zeiden)?
Wil je per se weer een Ioniq na al dat gelazer? Voordat ik mijn Polo uit de pool kreeg was ik in een ver stadium met het bestellen van een BMW i3. Destijds gaf de dealer aan dat als ik hem eind oktober zou bestellen hij in december nog geleverd zou worden. Goed leverbaar dus. En Alphabet heeft/had een dusdanig goede deal dat een i3 (kaal, dat wel) een tientje per maand goedkoper was dan een Ioniq Premium. En het gaat hier om de nieuwe 120ah i3 die verder komt dan een Ioniq. Wellicht een interessant alternatief voor je. Al ben ik hier nu behoorlijk aan het vloeken in de kerk geloof ik >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uFx

uFx

daemonix schreef op maandag 3 december 2018 @ 12:56:
Lange levertijden? De Ioniq is toch zo ongeveer op voorraad volgens Hyundai (toen we er 1 gingen bestellen voor januari hadden ze eigenlijk al na 2 weken willen leveren). Hyundai zet zelfs Ioniqs in om de niet-te-leveren Kona's een elektrische voorloper te geven.
Misschien komt het omdat ik nu moet kiezen bij 1 specifieke dealer en ik een graag een premium wil.
ArjenIsM3 schreef op maandag 3 december 2018 @ 13:11:
Wil je per se weer een Ioniq na al dat gelazer? Voordat ik mijn Polo uit de pool kreeg was ik in een ver stadium met het bestellen van een BMW i3. Destijds gaf de dealer aan dat als ik hem eind oktober zou bestellen hij in december nog geleverd zou worden. Goed leverbaar dus. En Alphabet heeft/had een dusdanig goede deal dat een i3 (kaal, dat wel) een tientje per maand goedkoper was dan een Ioniq Premium. En het gaat hier om de nieuwe 120ah i3 die verder komt dan een Ioniq. Wellicht een interessant alternatief voor je. Al ben ik hier nu behoorlijk aan het vloeken in de kerk geloof ik >:)
Natuurlijk heb ik nu veel gelazer gehad maar ik denk wel dat dit niet specifiek te maken heeft met een Ioniq of Hyundai. Je kunt met elke auto wel pech hebben en verder was ik heel erg tevreden over de Ioniq. Ik heb voor de Ioniq gekozen vanwege de ruimte en dat het volgens mij - naast de e-Golf - de beste elektrische gezinsauto is die je nu kunt bestellen. Alle andere opties zijn zeker zo tof maar dan lever je altijd in op ruimte. Daarnaast is de Ioniq premium erg compleet. Vink al die opties maar eens aan bij een i3 of e-Golf en je bent zo 10k verder ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArjenIsM3
  • Nu online
uFx schreef op maandag 3 december 2018 @ 13:23:
[...]

Misschien komt het omdat ik nu moet kiezen bij 1 specifieke dealer en ik een graag een premium wil.

[...]

Natuurlijk heb ik nu veel gelazer gehad maar ik denk wel dat dit niet specifiek te maken heeft met een Ioniq of Hyundai. Je kunt met elke auto wel pech hebben en verder was ik heel erg tevreden over de Ioniq. Ik heb voor de Ioniq gekozen vanwege de ruimte en dat het volgens mij - naast de e-Golf - de beste elektrische gezinsauto is die je nu kunt bestellen. Alle andere opties zijn zeker zo tof maar dan lever je altijd in op ruimte. Daarnaast is de Ioniq premium erg compleet. Vink al die opties maar eens aan bij een i3 of e-Golf en je bent zo 10k verder ;)
Zeker waar. Gezien het aantal tevreden Ioniq-rijders hier zal dat ook wel kloppen. Geef alleen aan dat het wellicht de moeite waard is om, gezien de karige opties die je zijn geboden, te onderzoeken of een i3 (of e-golf wat dat aangaat) wellicht een optie is. Die opties zijn duurder wat in een hogere eigen bijdrage zou kunnen resulteren. Maar bij mijn werkgever is het zo dat die hogere eigen bijdrage van de bijtelling wordt afgetrokken en je dus per saldo niet/nauwelijks duurder uit bent. Geen idee hoe dat bij jou is geregeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:30

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

daemonix schreef op maandag 3 december 2018 @ 12:16:
@pgeenen volgens mij is de zappi een prima optie voor je, die kan loadbalancen op de fase die je aan het laden bent. Alleen zul je hem moeten vervangen als je een auto krijgt/koopt/leased die 3 fasen kan laden.
In feb komt er een 3 fase Zappi. Misschien daar op wachten en dan zolang met de granny charger werken (ga ik ook doen).

@daemonix Als je nu een premium wilt bestellen krijg je geen voorraad meer, er zijn alleen nog Comfort varianten verkrijgbaar. En voor 15 euro per maand extra ga je natuurlijk voor de Premium, tenzij je vandaag (lees: over 2 weken) een Ioniq moet hebben.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motorfret
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19-09 19:47
10 januari zou de boot met een lading Ioniq's (premiums) moeten aankomen.
Dan nog 2 a 3 weken voor het verwerken en landelijke transport. dus eind Januari klopt wel.

24,75kW solar, Hyundai Ioniq 5., Panasonic 12kw J-monobloc WP met 400L SWW en 300L buffer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daemonix
  • Niet online
Wij hebben nog steeds 4 januari als datum staan, maar ook status 'wacht op productie'. Dat gaan ze niet redden... Niet als die ook nog op de boot deze kant op moet komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evtje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 18-05 20:25
@pmiddeld
Ik heb nog het vorige bestandje van de snelladers voor de navigatie. Kan het zijn dat daar een bug in zit?
Ik was vandaag van enkhuizen naar barendrecht en wilde een laadstop maken bij fastned portland.de navigatie stuurde me aan de verkeerde kant van fastned portland dus de weg rechts van fastned . Ja en daar is geen afrit . Of komt het door de navigatie van Hyundai? Ik baalde wel een beetje dat dat gebeurde . Moest toen een andere terug route verzinnen. Maarja nu weer veilig thuis en toch goed gekomen.

Hyundai Ioniq Sep 2017-2022.Tesla MY Dec 2022 Daikin Emura 2 Jun 2014. Mitsubishi MHI SRK-25ZSX Jun 2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefanovic45
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 16:48
zonoskar schreef op maandag 3 december 2018 @ 14:10:
[...]

In feb komt er een 3 fase Zappi. Misschien daar op wachten en dan zolang met de granny charger werken (ga ik ook doen).
Klopt inderdaad! Ik ga echter gewoon voor de 1 fase lader. 3 fase kan een Ioniq toch niet en 7kw is bij een eventuele andere auto ook wel prima. Daarnaast heb ik nu een enkele fase binnenkomen dus dat is ook fijn, met 3 x 25A kun je namelijk niet op 32a laden, ik wel :) Ik heb 40a en kook op gas en heb geen droger dus dat past wel. En mocht ik even wat meer gebruiken dan hebben we nog load balancing.

Tesla Model Y RWD / 8.4 kWp PV installatie / WPB / lucht/lucht WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thobon
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 30-07 20:14
uFx schreef op maandag 3 december 2018 @ 13:23:
[...]

[...]

Wat een ellende. Volgens mij had je 'm beter plat kunnen rijden tegen een muur (en zelf wel heel blijven natuurlijk :) ), dan was je sneller geholpen dan nu. Ik heb je berichten over je Ioniq ellende in de tijd gevolgd en wat mij betreft heb je gelijk om 'm terug te geven. Slecht van de lease maatschappij dat ze de kosten met een hoger tarief nu bij jou leggen en ze niet harder tegen Hyundai optreden die een slecht product geleverd heeft.

Sprak laatst een e-Golf rijder bij een FastNed lader die spijt had van z'n keuze voor de e-Golf en liever een Ioniq gehad had. Was min of meer afhankelijk van mijn bereidheid om een laadsessie stoppen en naar een 175 kW lader te verhuizen, anders had hij nog 20 minuten kunnen wachten omdat alle andere 50 kW laders bezet waren (door e-Golf rijders) en hij niet op een 175 kW lader kan. Daarnaast was hij niet zo te spreken over actieradius en laadruimte. Hij was meer gegaan voor het merk VW, maar was er achtergekomen dat de Ioniq praktischer was. Nu zat hij nog bijna 4 jaar aan de auto vast |:( . Maar het blijft een persoonlijke keuze. Hopelijk krijg je snel een vervangende premium uitvoering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pmiddeld
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 16:10
evtje schreef op maandag 3 december 2018 @ 17:53:
@pmiddeld
Ik heb nog het vorige bestandje van de snelladers voor de navigatie. Kan het zijn dat daar een bug in zit?
Ik was vandaag van enkhuizen naar barendrecht en wilde een laadstop maken bij fastned portland.de navigatie stuurde me aan de verkeerde kant van fastned portland dus de weg rechts van fastned . Ja en daar is geen afrit . Of komt het door de navigatie van Hyundai? Ik baalde wel een beetje dat dat gebeurde . Moest toen een andere terug route verzinnen. Maarja nu weer veilig thuis en toch goed gekomen.
Ik zal het eens bekijken. Kan best zijn hoor dat ik het pinnetje verkeerd heb gezet :$ . Zal binnenkort weer een update plaatsen.

Update: Hij stond inderdaad verkeerd, excuses. Volgens Google Earth (en in Google Maps ook) staat-ie nu midden in een sloot, maar het gebied is (recent?) helemaal op de schop gegaan. Waarschijnlijk heb ik destijds gedacht: "Dat kan helemaal niet" en heb ik 'm dichter bij het (oude) benzinestation gezet.
Dus tot ik de update kan posten tankstation Portland aanhouden en op de splitsing na de uitrit rechts aanhouden. :)

[ Voor 21% gewijzigd door pmiddeld op 03-12-2018 22:28 ]

Hyundai Ioniq Comfort 2017 --> Kona 64 kWh 2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evtje
@pmiddeld
Bedankt voor reactie en uitleg. Het zag er daar ook zo raar uit een fastned tussen alleen maar asfalt. Lijkt me geen rustig plekje om te laden /rusten.

Ps ik hoop dat je de update binnenkort uitkomt.

Hyundai Ioniq Sep 2017-2022.Tesla MY Dec 2022 Daikin Emura 2 Jun 2014. Mitsubishi MHI SRK-25ZSX Jun 2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cacofant
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 10:23
Kun je ook zelf maken EVtje.... :-)

Tesla Model 3 RWD (2023)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joblamie
  • Niet online
Zit er nou géén spiegelverwarming op de IONIQ premium of zie ik iets over het hoofd?

[ Voor 21% gewijzigd door joblamie op 04-12-2018 08:16 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• evtje
joblamie schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 08:15:
Zit er nou géén spiegelverwarming op de IONIQ premium of zie ik iets over het hoofd?
Achterruit verwarming aanzetten dan werkt het. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evtje
cacofant schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 06:34:
Kun je ook zelf maken EVtje.... :-)
Vertel hoe doe je dat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cacofant
met google maps bijvoorbeeld, of via goingelectric. Exporteren.. staat wel ergens beschreven..

https://www.ioniqforum.co...-stations-navigation.html

Tesla Model 3 RWD (2023)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pmiddeld
Je kunt de kml-file editen in Google Earth. Zo doe ik het althans.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gabbel
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 16-06 22:40
evtje schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 08:20:
[...]

Achterruit verwarming aanzetten dan werkt het. :)
Fijne info om te weten. Had dezelfde vraag al. Allerlei opties op de premium maar geen spiegelverwarming dacht ik. Bedankt! :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henry_tw
  • Laatst online: 15-09 08:41
gabbel schreef op woensdag 5 december 2018 @ 08:35:
[...]

Fijne info om te weten. Had dezelfde vraag al. Allerlei opties op de premium maar geen spiegelverwarming dacht ik. Bedankt! :*)
idd. veel opties en dan heb ik toch nog wensen, bijv: bij het opwarmen van de auto ook de achteruitverwarming aanzetten en daarmee je spiegels ook ontdooien

IONIQ 28 | Premium | | Red | 150k+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiller
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 05-09 23:14
Weet iemand hoe je de achterruitverwarming kunt aanzetten als je aan het laden bent?

Ioniq 5 P45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evtje
Spiller schreef op woensdag 5 december 2018 @ 10:35:
Weet iemand hoe je de achterruitverwarming kunt aanzetten als je aan het laden bent?
Als je aan de snellader hang kun je gewoon de auto weer aanzetten dan moet het volgends mij het weer werken. De verwachting/ airco werkt ook gewoon .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiller
Ja, de stoel- en stuurverwarming heb ik gewoon aan staan maar als ik op het knopje voor de achterruitverwarming druk gaat hij niet aan.

Ioniq 5 P45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evtje
Zou te maken kunnen hebben met dat het uit de 12v accu komt en die niet bijgeladen kan worden tijdens het snelladen. Anders zou ik het ook niet weten. Ik ga het terzijde tijd ook een keer proberen als ik weer ga snelladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarknessAwaits
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 28-01 12:41
pirke schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 08:54:
[...]

Ik heb geen ioniq maar wel een extra set LM velgen voor de winter. In Engeland 5,5 jaar geleden 4 extra TPMS sensoren gehaald: http://www.tpmscentral.com/ die waren 50% goedkoper dan hier in NL en doen het nog steeds. Geen idee hoe de prijsverhouding nu is.

Extra velgen maakt de wissel lekker snel en ik kan het ook zelf doen. Ik hou niet van klussen, maar de velgen wisselen vind ik dan wel weer een leuk klusje. Kost minder tijd dan bij een garage gaan wachten.
Uiteindelijk gekozen om voor dit jaar de banden op de originele velgen te laten leggen, volgend jaar hopelijk weer iets meer budget om een extra setje velgen aan te schaffen + de sensoren. Ze liggen er nu onder en ik denk dat er vrijwel geen of in ieder geval minimaal verlies in range is, auto heeft goed grip en ook zeker belangrijk: het rijgeluid is niet significant toegenomen. Continental TS860 kan ik tot dusver aanraden dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daemonix
  • Niet online
:( levering Ioniq uitgesteld van de eerste week januari tot de week van de 20e. Reden: "vertraging tijdens transport"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motorfret
Mmm; ik was blij, want dan zou die van mij ook geleverd worden, maar nu vrees ik het ergste

24,75kW solar, Hyundai Ioniq 5., Panasonic 12kw J-monobloc WP met 400L SWW en 300L buffer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daemonix
  • Niet online
Het zou toch nog kunnen meevallen... Vandaag contact met de dealer gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KofjeKoppie
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 23-09 18:22

KofjeKoppie

Professioneel prutser

IONIQ car sharing stopt per 30 december 2018

Hyundai enCar4Share zijn in oktober 2017 samen IONIQ Car Sharing begonnen. Het doel van het project was om na te gaan hoe op een meest efficiënte manier het autodeelproject in de markt kon worden gezet. Daarzo veel mogelijk van te leren om vervolgens een bredere uitrol van autodelen als een service in Nederland te kunnen uitvoeren.

Na 14 maanden zijn alle doelstellingen ruimschoots behaald. IONIQ Car Sharing Amsterdam heeft meer dan 100.000 ritten gemaakt en er zijn miljoenen kilometers afgelegd in Amsterdam en ver daar buiten. De 10.000 tevreden gebruikers beoordelen IONIQ Car Sharing als uitstekend. En nog belangrijker: de ervaring die is opgedaan geeft onschatbare inzichten voor het uitrollen van nieuwe mobiliteitsdienstverlening.

IONIQ Car Sharing wordt in de huidige vorm niet langer aangeboden. Daarom is besloten om uiterlijk 30 december 2018 de elektrische auto’s uit het Amsterdamse straatbeeld te halen. Gebruikers zijn inmiddels op de hoogte gesteld.
Erg jammer dit, was een hele handige dienst :'(

Verstuurd vanaf mijn magnetron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarryH
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 20:33
komen er binnen kort 100 gebruikte witte ioniqs comfort op de markt...

5670PV op OzOOO, 5640PV op WnWWW, 3150PV op muur op ZZZW, vloerisolatie, HR++,dakisolatie, PANA 9Jmonoblock WP, Ioniq EV 2017

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pmiddeld
Vreemd, operatie geslaagd, patiënt overleden? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pmiddeld
En Renault komt ervoor in de plaats met 200 Zoe’s.
200 Renaults Zoe voor nieuw Amsterdams deelautoconcept
Vanaf januari gaan er 200 elektrische Renault Zoe deelauto's rijden in Amsterdam (foto: Renault) De fabrikant gaat de concurrentie aan met de deelautoconcepten in Amsterdam van Daimler/BMW en Hyundai.
In januari start in Amsterdam een nieuw deelautoproject met 200 elektrische Renaults Zoe, meldt Renault in een persbericht. De auto’s worden door heel Amsterdam geplaatst bij onder meer OV-stations, waarna ze overal binnen de parkeerzone in Amsterdam door de gebruikers achtergelaten mogen worden. Renault wil nog niet zeggen met wie ze het deelautoproject opzetten, dat wordt medio januari bekend gemaakt.
Het wordt het derde deelautoconcept van een fabrikant in Amsterdam. Car2go, de elektrische deelautoservice van Daimler en BMW, en Hyundai (Ioniq Car Sharing) gingen Renault voor.
De ambitie is om na Amsterdam ook deelautoprojecten uit te rollen in andere grote steden in Nederland, meldt Renault. In oktober startte het bedrijf in Parijs een deelautoservice met Renaults Zoe en Twizy, onder de naam Moov’in.Paris.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John_Otters
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 18-09 16:09
Yay, Binnenkort wordt ik lid van de club! Er wordt -as we speak- een Frans geïmporteerde premium (executive) met zwart metallic lak voor me klaar gemaakt. :*)

Weet iemand nog een goede dealer in een straal van 40-50km om Wageningen voor het onderhoud straks?

[ Voor 13% gewijzigd door John_Otters op 08-12-2018 19:09 ]

Hyundai Ioniq Executive electric (2018) FR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daemonix
  • Niet online
Gefeliciteerd! Heeft hij dan een Azerty toetsenbord? :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pmiddeld
John_Otters schreef op zaterdag 8 december 2018 @ 19:04:
Yay, Binnenkort wordt ik lid van de club! Er wordt -as we speak- een Frans geïmporteerde premium (executive) met zwart metallic lak voor me klaar gemaakt. :*)

Weet iemand nog een goede dealer in een straal van 40-50km om Wageningen voor het onderhoud straks?
Ik woon in Wageningen en heb mijn Ioniq gekocht bij en laten onderhouden door Herwers in Arnhem-Zuid. Maar ben er niet kapot van, dus ga ik de volgende keer mijn geluk beproeven bij Cluistra in Veenendaal. Ben daar laatst geweest om een lampje te laten vervangen. Waren aardige lui. Degene die mij hielp had zelf ook een Ioniq electric

[ Voor 3% gewijzigd door pmiddeld op 08-12-2018 20:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonaldPr
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 16:55
@John, waarom import?
Of maakt dat veel uit in de prijs?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• John_Otters
Standeman schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 08:51:
Ben er sinds kort achter dat als dochter-lief op de aan/uit knop drukt de Ioniq ook echt uit gaat, ook al rij je met 110 op de snelweg :|

Dat was dus even schrikken :X
Ben even de topic aan het doorlezen, dus vandaar mijn reactie op een oude post :*)

Tijdens mijn proefrit gisteren was mijn bijrijder de auto aan het verkennen en dacht dat de handrem een klein opbergvakje was... 8)7 Die werkt dus ook tijdens het rijden!

Gelukkig reed ik 40km/u zonder achterliggers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daemonix
  • Niet online
Dat de handrem werkt tijdens het rijden is volstrekt normaal, het is van oudsher een noodrem, met een gescheiden circuit voor als de gewone remmen niet meer werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonChaot
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 17:02
Afgelopen week tijdens proefrit ook geprobeerd. Rijdend kan je wel achteruit inschakelen maar bij neutraal protesteert hij.
Acc houdt lekker afstand maar grijpt dan wel grof in als er iemand tussenvoegt. Ik hoop dat dan de remlichten ook aangaan want anders is het nogal schrikken voor de achterliggers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarryH
DonChaot schreef op zondag 9 december 2018 @ 18:20:
Afgelopen week tijdens proefrit ook geprobeerd. Rijdend kan je wel achteruit inschakelen maar bij neutraal protesteert hij.
Acc houdt lekker afstand maar grijpt dan wel grof in als er iemand tussenvoegt. Ik hoop dat dan de remlichten ook aangaan want anders is het nogal schrikken voor de achterliggers.
kan je vrij goed instellen in het menu. bij mij staat ie op vlak er achter en soepel ingrijpen

5670PV op OzOOO, 5640PV op WnWWW, 3150PV op muur op ZZZW, vloerisolatie, HR++,dakisolatie, PANA 9Jmonoblock WP, Ioniq EV 2017

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John_Otters
RonaldPr schreef op zaterdag 8 december 2018 @ 21:43:
@John, waarom import?
Of maakt dat veel uit in de prijs?
Maakt inderdaad uit voor de prijs, zie ook de Franse site. In Frankrijk is er al een tijdje een flinke subsidie op EV's.

Enig nadeel is dat de auto afwijkt van de Nederlandse Premium: geen dakraam op een 03/2018 model. Was toen blijkbaar een optie in Frankrijk.

Heb de auto laten importeren bij het bedrijf (Purmerend) waar ik vorig jaar ook mijn Zoé heb gekocht, vanwege de top service _/-\o_ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daemonix
  • Niet online
Als ik er eentje bij elkaar klik die lijkt op de door ons bestelde Ioniq, dan komt die duurder uit... Zeker in de private lease. De versies zijn niet 1 op 1 vergelijkbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarryH
Weet iemand of het kwaad kan om alle losse plastic bakken uit de kofferbak weg te halen?
over 2 weken skieen en dan kan ik alle ruimte gebruiken....
ik kom dan wel op het metaal terecht, en wil daar dan een kofferbak taptapijtje over leggen, scheelt toch ca. 5-8 cm diepte en deels wel 20-30 cm

[ Voor 33% gewijzigd door BarryH op 09-12-2018 23:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

daemonix schreef op zondag 9 december 2018 @ 10:10:
Dat de handrem werkt tijdens het rijden is volstrekt normaal, het is van oudsher een noodrem, met een gescheiden circuit voor als de gewone remmen niet meer werken.
Een handrem is van oudsher een parkeerrem. Geen rem rem :D als ze het echt een remmende functie hadden wielen geven, hadden ze het wel op de voorwielen gezet.

Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gabbel
Ja als je het gas los laat duurt het max 0,5 a 1 seconden en het remlicht gaat branden. Als je het gas een heel klein beetje ingedrukt laat maar je ziet links in je display de charge niveau naar beneden gaan gaat het rem licht niet branden (mijn ervaring).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gabbel
BarryH schreef op zondag 9 december 2018 @ 18:44:
[...]

kan je vrij goed instellen in het menu. bij mij staat ie op vlak er achter en soepel ingrijpen
Goed om te weten dit wist ik niet dat dat kon. Weet je ook waar precies in het menu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N3D
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 21-10-2020

N3D

Hmmm dat is raar bij mij gooit ie hem juist van zijn D naar zijn N ongeacht hoe hard je rijdt en van zijn D naar zijn R volgens mij tot 10km/u kan je wisselen. De acc als hij inderdaad redelijke tempo afremt gaan de remlichten gewoon aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henry_tw
[...]

ik verbaas me er juist over hoe goed hij daar mee om gaat als iemand invoegt blijft hij gewoon dezelfde snelheid houden mits de invoeger sneller rijd. idd tijd om verschillende instellingen te proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daemonix
  • Niet online
azz_kikr schreef op maandag 10 december 2018 @ 07:18:
[...]
Een handrem is van oudsher een parkeerrem. Geen rem rem :D als ze het echt een remmende functie hadden wielen geven, hadden ze het wel op de voorwielen gezet.
Een handrem is *ook* een noodrem en als zodanig nog steeds verplicht. Dat jou dat nooit is verteld is iets anders. Zoek maar eens op google. En nee, die wil je perse niet op de voorwielen om voor de hand liggende redenen (bestuurbaarheid).

Bijvoorbeeld: https://tomtheorie.nl/ken...chtingseisen-van-de-auto/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonChaot
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 17:02
[...]
Goed om te weten. Ik was al om :) Over een paar weken gaat mijn diesel omgeruild worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonaldPr
daemonix schreef op maandag 10 december 2018 @ 12:04:
[...]

Een handrem is *ook* een noodrem en als zodanig nog steeds verplicht. Dat jou dat nooit is verteld is iets anders. Zoek maar eens op google. En nee, die wil je perse niet op de voorwielen om voor de hand liggende redenen (bestuurbaarheid).

Bijvoorbeeld: https://tomtheorie.nl/ken...chtingseisen-van-de-auto/
Als ik de keuze zou hebben dan liever een noodstop maken met alleen de voorwielen, daar komt de meeste druk op. Probeer maar eens op een motorfiets met alleen de achterrem te remmen dan blokkeert die onmiddelijk en de voorrem niet.

Sommigen denken dat je dan over de kop slaat maar dat is nonsens.

Even weer on topic, op het forum van de Leaf lees ik momenteel zeer lage te halen afstanden op een lading. De 40 kW haalt met wat tegenwind en 9 graden nog maar 170 km. De Ioniq heeft een betere stroomlijn dus heeft hij dan minder last van tegenwind?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daemonix
  • Niet online
O, maar met mijn fiets was het wel degelijk mogelijk om over de kop te gaan met het gebruik van alleen de voorrem (was een wedstrijd fiets met iets betere remmen dan gebruikelijk in die tijd).

We zouden eigenlijk een tabelletje moeten gaan bijhouden met temperatuur/bereik/wind. Kan ik pas gaan doen als we de Ioniq hebben (en de Kona, geeft mooie vergelijking).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Davidshadow13
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 13:20
RonaldPr schreef op maandag 10 december 2018 @ 13:02:
[...]

Als ik de keuze zou hebben dan liever een noodstop maken met alleen de voorwielen, daar komt de meeste druk op. Probeer maar eens op een motorfiets met alleen de achterrem te remmen dan blokkeert die onmiddelijk en de voorrem niet.

Sommigen denken dat je dan over de kop slaat maar dat is nonsens.

Even weer on topic, op het forum van de Leaf lees ik momenteel zeer lage te halen afstanden op een lading. De 40 kW haalt met wat tegenwind en 9 graden nog maar 170 km. De Ioniq heeft een betere stroomlijn dus heeft hij dan minder last van tegenwind?
Ik haal de afgelopen dagen met de Ioniq met dit weer tussen de 178 en 185 km op een lading gemiddeld. Door de warmtepomp heeft de Ioniq in ieder geval minder last van de kou en door de betere stroomlijn inderdaad minder last van de tegenwind.

HD4Life @ Full-HD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonaldPr
De nieuwe Leaf heeft ook een warmtepomp. Maar de auto is in alles veel minder efficient dan de Ioniq, zelfs met een veel grotere accu komt hij niet verder maar ongeveer even ver.

En dan wordt er ook nog niet boven de 100 gereden op de snelweg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stefanovic45
Verwijderd schreef op donderdag 15 november 2018 @ 21:56:
Via het leaseprogramma van mijn werkgever heb ik een Ioniq Electric Comfort besteld (Premium was helaas niet te kiezen). Vandaag had ik toevallig de leverende dealer aan de lijn. Hij wist mij te vertellen dat het blackpack alleen standaard op de premium modellen wordt geleverd. En dus niet op mijn comfort. Ook al gaat het om een MY2018. Wellicht dat dit nog uitmaakt voor de mensen in dit topic die nog twijfelen hierover.

Het viel mij sowieso al op dat de Hyundai dealers waarbij ik tijdens het rondkijken ben langs geweest geen duidelijk antwoord konden geven op mijn vragen over hoe dat nou zat met de kleur van de neus. Het blackpack is ook niet zichtbaar op de meest recente accessoire lijst.

Toch wel raar dat er zoveel onduidelijkheid is over iets elementairs als het exterieur van een auto. Van het promotiemateriaal op de website en bij de dealers wordt je niet wijzer in ieder geval...
Ik heb vandaag mijn Ioniq Comfort bekeken en ik kan jullie verzekeren dat de voor- en achtergrill wel in het zwart zijn uitgevoerd. Volgens mij houdt het blackpack niet meer in dat dit?

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/4fYndIi.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pmiddeld
John_Otters schreef op zondag 9 december 2018 @ 09:45:
Tijdens mijn proefrit gisteren was mijn bijrijder de auto aan het verkennen en dacht dat de handrem een klein opbergvakje was... 8)7 Die werkt dus ook tijdens het rijden!
Wow, dacht dat handremslips nu tot het verleden behoorden, maar het is dus toch enigszins mogelijk! :9
(met regeneratie op 0)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henry_tw
pmiddeld schreef op maandag 10 december 2018 @ 16:09:
[...]

Wow, dacht dat handremslips nu tot het verleden behoorden, maar het is dus toch enigszins mogelijk! :9
(met regeneratie op 0)
Hier hou ik van #Omdenken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blokker_1999
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:22
Stefanovic45 schreef op maandag 10 december 2018 @ 15:56:
[...]

Ik heb vandaag mijn Ioniq Comfort bekeken en ik kan jullie verzekeren dat de voor- en achtergrill wel in het zwart zijn uitgevoerd. Volgens mij houdt het blackpack niet meer in dat dit?

[Afbeelding]
Is dat Iron Grey? Daar wil ik wel wat meer foto's van zien. Vind met moeite foto's van de wagen in die kleur ondanks dat ik hem in die kleur besteld heb :P

No keyboard detected. Press F1 to continue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John_Otters
pmiddeld schreef op zaterdag 8 december 2018 @ 20:01:
[...]

Ik woon in Wageningen en heb mijn Ioniq gekocht bij en laten onderhouden door Herwers in Arnhem-Zuid. Maar ben er niet kapot van, dus ga ik de volgende keer mijn geluk beproeven bij Cluistra in Veenendaal. Ben daar laatst geweest om een lampje te laten vervangen. Waren aardige lui. Degene die mij hielp had zelf ook een Ioniq electric
Thanks, Ik zie meer positieve reacties over Cluistra (zowel Nieuwegein als Veenendaal), dus denk dat ik die ga proberen zodra de auto voor de 30k km moet (zit nu op 20k en heeft de 15k beurt in FR gehad).

Heb er zin in! 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefanovic45
Blokker_1999 schreef op maandag 10 december 2018 @ 18:46:
[...]

Is dat Iron Grey? Daar wil ik wel wat meer foto's van zien. Vind met moeite foto's van de wagen in die kleur ondanks dat ik hem in die kleur besteld heb :P
Iron grey idd! Ik vind het een mooie kleur. Tis eigenlijk gewoon donkergrijs maar wel een beetje een luxe uitstraling. Ik heb helaas niet meer foto's. Hij staat strak tussen de andere auto's anders had ik een mooie van de zijkant gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gabbel
Ik heb gehoord dat vanaf de Ioniq MY2018 verkeersbordherkenning aan boord heeft. Iemand enig idee of dit ook zo is? En zo ja waar zie ik dit dan? Ik kan op dit moment niks vinden hierover. Wel zie ik de snelheidsborden in mijn navigatie staan maar dit haalt die uit de NAV data ga ik vanuit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19:34

Standeman

Prutser 1e klasse

Gisteren de 15K beurt gehad en gelijk winterbanden gekregen. Als leen auto een i30 gereden en hoewel het een prima auto is, ben ik enorm blij om weer in mijn Ioniq te mogen plaatsnemen O+
Het schakelen ging overigens nog redelijk, slechts een paar keer bijna laten afslaan omdat ik vergat de koppeling in te drukken :p

Gelijk ook nieuwe software. Nu staat tenminste de A4 bij Schiedam op de kaart!

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stefanovic45 schreef op maandag 10 december 2018 @ 15:56:
[...]

[Afbeelding]
Haha! Goed om te weten. Zo zie je maar weer wat een tegenstrijdige informatie er hierover rondzwerft. Iron Grey is een mooie kleur. Ik heb zelf voor een Platinum Silver gekozen. Dat was een strategische keuze omdat ik die kleur met zowel grijze als zwarte accenten op foto's goed over vind komen. Ben benieuwd wat er in januari voor me klaar staat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cacofant
gabbel schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 08:33:
Ik heb gehoord dat vanaf de Ioniq MY2018 verkeersbordherkenning aan boord heeft. Iemand enig idee of dit ook zo is? En zo ja waar zie ik dit dan? Ik kan op dit moment niks vinden hierover. Wel zie ik de snelheidsborden in mijn navigatie staan maar dit haalt die uit de NAV data ga ik vanuit.
Ik heb een MY2018, maar er is geen verkeersbordherkenning.
Alleen snelheidsborden uit de navigatie inderdaad.

Tesla Model 3 RWD (2023)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joblamie
  • Niet online
cacofant schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 11:23:
[...]

Ik heb een MY2018, maar er is geen verkeersbordherkenning.
Alleen snelheidsborden uit de navigatie inderdaad.
De MY2018 heeft inderdaad zeker geen verkeersbordherkenning, overigens vind ik dat anno 2018 wel een beetje jammer, zeker gezien het verder toch zeer complete optiepakket van de IONIQ (premium). Evenals automatisch inparkeren trouwens.

[ Voor 4% gewijzigd door joblamie op 11-12-2018 18:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cacofant
Precies en de Kona heeft wel verkeersbordherkenning. Middels dezelfde camera die de Ioniq ook heeft.
Maar ja de Kona heeft ook aanduiding van laadsnelheid, dat vind ik ook een erg gemis bij de Ioniq.
Wellicht kunnen ze dit aanzetten/toevoegen met een software update?

En inderdaad, automatisch inparkeren had mijn 2009 Toyota Prius al.. vreemd dat de Ioniq dit niet heeft.

Tesla Model 3 RWD (2023)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WilliamGeluk
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 19:37
Standeman schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 09:04:

Gelijk ook nieuwe software. Nu staat tenminste de A4 bij Schiedam op de kaart!
Nice!

Heb je aub een screenshot van wat nu de meest up to date versies zijn van de firmware, kaarten e.d.
Alvast bedankt.

Hyundai Ioniq 5 Project 45

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Standeman

Standeman

Prutser 1e klasse

WilliamGeluk schreef op woensdag 12 december 2018 @ 14:21:
[...]

Nice!

Heb je aub een screenshot van wat nu de meest up to date versies zijn van de firmware, kaarten e.d.
Alvast bedankt.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/FRMHtH81wvOkwqWzJNT3yj88/medium.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evtje
Volgens mij is alleen de navi en kaart geüpdate en de software en firmware niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Standeman

Standeman

Prutser 1e klasse

evtje schreef op woensdag 12 december 2018 @ 16:39:
Volgens mij is alleen de navi en kaart geüpdate en de software en firmware niet.
Nee, alles heeft een hoger versienummer dan toen hij afgeleverd werd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evtje
Standeman schreef op woensdag 12 december 2018 @ 16:41:
[...]

Nee, alles heeft een hoger versienummer dan toen hij afgeleverd werd.
Klopt je hebt het zelfde als mij maar kijk maar even een terug op post tom paris 31 jul 2018 11.05
Die heeft een heel ander nummer.
Of zal dat van een hybride geweest zijn? Ieder geval er ik ben er niet uit.
Maar volgens mij dealer was jou foto de nieuwste. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• orillion
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 19:57
cacofant schreef op woensdag 12 december 2018 @ 06:15:
Precies en de Kona heeft wel verkeersbordherkenning. Middels dezelfde camera die de Ioniq ook heeft.
Maar ja de Kona heeft ook aanduiding van laadsnelheid, dat vind ik ook een erg gemis bij de Ioniq.
Wellicht kunnen ze dit aanzetten/toevoegen met een software update?

En inderdaad, automatisch inparkeren had mijn 2009 Toyota Prius al.. vreemd dat de Ioniq dit niet heeft.
Sorry dat ik je uit de droom help, maar dit is geen Tesla. Sinds de eerste Ioniq Electrics in 2016 werden afgeleverd heeft Hyundai nog geen één feature toegevoegd via een software update. Wat dat betreft blijven ze een "ouderwets" autobedrijf.

Persoonlijk vind ik die snelheidsborden herkenning vaak maar irritant. Na een zijweg hebben die niet door dat je bijvoorbeeld weer harder mag. Geeft ie dus op een 80 weg nog steeds 50 aan van de laatste kruising.

• Spiller
In Nov is mijn Ioniq afgeleverd en ik heb dezelfde firmware, software, navi en kaart. A4 A9 klopt niks van bij mij.

Ioniq 5 P45

• -erres-
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 20-10-2020
Nu we sinds een tijdje de verwarming weer nodig hebben, irriteert het me mateloos dat hij de door mij gekozen uitstroom openingen niet vasthoudt, maar na een paar seconden weer in een 'auto' modus schiet. Ik wil de warmte op mijn voeten hebben en daar houden...
Heeft iemand daar een werkende oplossing voor?

Ik heb de climate dus niet op 'auto' staan, maar druk op de knop om de lucht bij de voeten uit te laten komen.

• orillion
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 19:57
-erres- schreef op donderdag 13 december 2018 @ 19:10:
Nu we sinds een tijdje de verwarming weer nodig hebben, irriteert het me mateloos dat hij de door mij gekozen uitstroom openingen niet vasthoudt, maar na een paar seconden weer in een 'auto' modus schiet. Ik wil de warmte op mijn voeten hebben en daar houden...

Ik heb de climate dus niet op 'auto' staan, maar druk op de knop om de lucht bij de voeten uit te laten komen.
Waarschijnlijk is het vochtig in je auto, hij denkt namelijk dat de voorruit gaat beslaan en zet daarom airco op de ruit. Een tijdje zelf de airco aan doen helpt, dan droogt je auto en zal ie niet steeds op je ruit springen.

Als je de "front" knop lang ingedrukt houdt zal die automatische modus uitgaan, maar dan heb je dus wel de kans dat de boel gaat beslaan.

• Spiller
Hebben jullie ook veel last van beslagen spiegels? Ik moet bijna continu met de achterruitverwarming aan rijden. Ik blijf poetsen maar dat helpt niet.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/It91UUd.jpg?1
6k km in 5 weken oeps

Ioniq 5 P45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evtje
Ik heb daar niet zoveel last van maar als dat voorkomt dat gaat gewoon de achterruit verwarming even 10 minuten aan .
Dat zal toch niet zoveel energie kosten op een rit. Zoals ik zie op je foto zijn je waarden nog redelijk voor de tijd van het jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarryH
Spiller schreef op donderdag 13 december 2018 @ 22:46:
Hebben jullie ook veel last van beslagen spiegels? Ik moet bijna continu met de achterruitverwarming aan rijden. Ik blijf poetsen maar dat helpt niet.

[Afbeelding]
6k km in 5 weken oeps
rainx ofzo erop doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Electrigirl
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 07-04-2023
Nu het vriest stinkt mijn IONIQ opeens erg naar de antivries ‘s ochtends. Je ruikt het alleen als je instapt en aan de voorkant (niet als je achterin zit). Iemand een idee wat hier aan de hand kan zijn?
Ook vind ik de waarden kWh/100km erg slecht opeens. Ik rijd zo 27 kWh/100km. Tot nu toe reed ik een gemiddelde van 12,4kwh/100km. Wat doe ik toch verkeerd?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SniperGuy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:58
Banden op spanning brengen (want lagere temperatuur = lagere luchtdruk)
En de verwarming UIT!
Wellicht dat de auto de accu's nu op temperatuur zal houden? Dan zal ook de nodige energie kosten

[ Voor 34% gewijzigd door SniperGuy op 14-12-2018 09:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Electrigirl
Ja die verwarming...dat zal wel wat doen idd. Banden zijn net nieuw eronder gezet (winterbanden).
En die lucht? Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 23-09 21:46

vhal

ಠ_ಠ

Electrigirl schreef op vrijdag 14 december 2018 @ 08:59:
Nu het vriest stinkt mijn IONIQ opeens erg naar de antivries ‘s ochtends. Je ruikt het alleen als je instapt en aan de voorkant (niet als je achterin zit). Iemand een idee wat hier aan de hand kan zijn?
Ook vind ik de waarden kWh/100km erg slecht opeens. Ik rijd zo 27 kWh/100km. Tot nu toe reed ik een gemiddelde van 12,4kwh/100km. Wat doe ik toch verkeerd?!
Niks, het mag toch algemeen bekend zijn dat accu's met deze temperaturen minder capaciteit hebben? Niet geheel vergelijkbaar maar mijn e-bike rijdt ook kilometers minder op een volle lading in deze omstandigheden.

De bijkomende slurpers zullen ws. verwarming e.d. zijn.....uitzetten en een warme jas aan in de auto? En voor de banden even langs de pomp om ze op te pompen zoals in het boekje staat. :)

Die lucht die je ruikt, geen idee? Misschien een systeem wat je accu's verwarmt? Of toch een verdwaald flesje antivries :P

[ Voor 15% gewijzigd door vhal op 14-12-2018 09:09 ]

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stefanovic45
Meer gebruik in de winter is idd logisch maar 27kWh/100km is wel erg veel. Tesla Bjorn heeft eergisteren weer een run gedaan met een ionic en die zat met verwarming op 21 en 120km/u op iets van 20,5kWh/100km dus dat was zo slecht nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joblamie
  • Niet online
Misschien de winterbanden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Electrigirl
Ja ik vind het ook heel veel. Ik rijd wel korte stukken, op de snelweg is het zuiniger (constantere snelheid). Dan doe ik gemiddeld 17,8. Maar toch. Ik rijd in ecomodus, Max regeneratie, niet extreem optrekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarryH
Electrigirl schreef op vrijdag 14 december 2018 @ 10:18:
Ja ik vind het ook heel veel. Ik rijd wel korte stukken, op de snelweg is het zuiniger (constantere snelheid). Dan doe ik gemiddeld 17,8. Maar toch. Ik rijd in ecomodus, Max regeneratie, niet extreem optrekken.
max gen is niet altijd handig. uitrollen vaak slimmer.
en kijk eens naar het energielabel van de winterbanden, kan ook zo 5% verbruik schelen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• evtje
Electrigirl schreef op vrijdag 14 december 2018 @ 09:05:
Ja die verwarming...dat zal wel wat doen idd. Banden zijn net nieuw eronder gezet (winterbanden).
En die lucht? Iemand een idee?
Of kan het zijn dat er een lek in je warmtepomp systeem zit ? Dat je koelvloeistof ruikt. En daardoor de warmtepomp een veel stroom verbruikt.
Ik zou maar even langs je dealer gaan voor een check.
Als je wamtepomp droog loopt heb je veel meer problemen en kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evtje
-erres- schreef op donderdag 13 december 2018 @ 19:10:

Dit was mij laast ook opgevallen en dacht nog vorig jaar had ik er geen last van.
Nu jij er over begin ben ik gaan bedenken van waarom .
Nu weet ik het weer ik had hem op handbediening warmte daarna ac ingedrukt dus alle 2 lampjes branden.
Moet volgende week nog een lange trip maken zal dat even in de gaten houden hoe dat gaat werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WilliamGeluk
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 19:37
Hoeveel kilometer heb je gereden om gemiddeld op die 27kWh/100km?
Komt mij over als een kort ritje waarbij je de auto binnenin lekker hebt warm gestookt. Wellicht heb je ook staan krabben en binnen de kachel lekker maximaal laten stoken.
Niks geks voor deze tijd van het jaar. Bij langere ritten zal het gemiddelde weer flink dalen.

Hyundai Ioniq 5 Project 45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evtje
Hoe kort zijn de ritjes? Ik rij 21km en zit nog onder de 16 op de 100. Deels 80 /100/130.
Rij in de morgen direct weg zonder voorverwarmen. Enkele keer terug verwarm ik op voor dan zie ik wel een lager verbruik.
Maar ook niet heel veel. Ps rij met zomerbanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc O.
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 08-09 16:32
Zijn er hier meer mensen die een Ioniq private leasen via Arval? En ging dat ook zo moeizaam? Ben nu al twee weken bezig om ze te pushen om die auto te leveren, maar iedere keer moet ik zelf weer vragen wat de status is, en steeds blijkt weer dat er iets mis was waardoor de order bleef hangen. Eerst was het een rijbewijs dat ontbrak (paar dagen daarvoor al gemaild), toen was het een handtekening die niet goed was geplaatst (wat ik pas hoorde toen ik na een pasr dagen weer eens mailde), en nu staat de bestelling te wachten op goedkeuring van mijn werkgever (WTF, private lease!).

Ondertussen staat de auto braaf bij de dealer te wachten en ben ik dure benzine aan het verstoken :(

Tesla Model 3 LR 2022 | PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cacofant
Yep hier dezelfde ervaring met Arval.. je moet veel zelf regelen anders gebeurd het niet of laat. Communicatie tussen dealer en Arval was ook waardeloos. Ben er op gegeven moment maar tussen gaan zitten van ellende...

Tesla Model 3 RWD (2023)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motorfret
goed bedoeld, maar weet niet of deze persoon daar blij van word?

[ Voor 66% gewijzigd door PWM op 14-12-2018 22:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pmiddeld
Ik heb vorig jaar aan het begin van de winter bij gebruik van de verwarming ook af en toe een chemisch geurtje in de auto gehad. Ben ermee naar de dealer gegaan en die heeft e.e.a. gecheckt en niks gevonden. Zou ik ook doen als ik jou was. De auto is nieuw genoeg om dit soort dingen te laten uitzoeken en misschien levert het bij jou wel iets op.

Het verbruik is inderdaad absurd hoog, ook voor de winterkou. Als je alleen maar korte ritjes maakt, dan correspondeert dat verbruik volgens mij met ritjes van 5 km max en verwarming goed aan. Alleen dan is het te verklaren. Misschien ligt het hoge verbruik ook aan een mogelijk defect aan de verwarming waardoor die absurd veel gebruikt. Kijk ook even op de EV display in de auto. Daar staat hoeveel kW naar de verwarming/airco gaat. Als de auto koud is gaan er in het begin wel 6 kW of meer naar de verwarming, maar na een minuut of 5 is dat al flink gezakt. Op de snelweg en op temperatuur vraagt de verwarming bij mij tussen de 0,3 en 0,8 kW, niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc O.
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 08-09 16:32
Motorfret schreef op vrijdag 14 december 2018 @ 15:52:
Even bellen (= niet mailen) met x van Arval.
Dat is ook degene met wie ik contact heb. Hij reageert altiijd supersnel (ja, ook op mail) en is echt wel van goede wil, maar heb het idee dat de organisatie om hem heen erg log en bureaucratisch is.

[ Voor 0% gewijzigd door PWM op 14-12-2018 22:12 ]

Tesla Model 3 LR 2022 | PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pmiddeld
SniperGuy schreef op vrijdag 14 december 2018 @ 09:01:
Banden op spanning brengen (want lagere temperatuur = lagere luchtdruk)
En de verwarming UIT!
Wellicht dat de auto de accu's nu op temperatuur zal houden? Dan zal ook de nodige energie kosten
De accu wordt alleen actief verwarmd bij -6 graden of zo en volgens mij alleen als de auto aan de stekker hangt. Wel wordt de accu tijdens het rijden verwarmd of gekoeld door de lucht van de binnenruimte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joblamie
  • Niet online
Hier dezelfde ervaring met Arval. Tergend traag en log, je moet ze écht achter hun broek aan zitten om wat voor elkaar te krijgen anders gebeurt het niet. En inderdaad; het ligt niet zozeer aan Joren, die heeft het beste met je voor en kan opzich acceptabel snel reageren. Maar het lijkt er wel op dat hij álle private lease klanten onder zijn hoede heeft.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• filipy23
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22-09 16:45
Zo, vandaag mijn Ioniq Electric Premium opgehaald in de kleur Aurora Silver. Deze was razendsnel geleverd. Eind oktober besteld en toen zei de dealer nog: ga ervanuit dat het januari wordt, maar werd toch begin december al gebeld.

Heb een MY2019 gekregen met de nieuwste snufjes (geen idee wat overigens). Vandaag alleen een stukje mee naar huis gereden, echte verhalen volgen nog.

Heb de auto als ZZP'er gekocht en rijdt hem zakelijk. Dat is financieel wel een feestje. Zit alleen nog over een laadoplossing na te denken. Dat wilde ik eigenlijk in de kerstvakantie doen (want ik dacht dat wordt toch januari), maar daar is nu een beetje meer haast bij.

Alhoewel ik ook gewoon met de granny kabel kan, of om de hoek met de net ontvangen NewMotion-pas. Dat eerste is alleen een beetje duur (prive 22 cent per KwH), en om de hoek vind ik eigenlijk niet ideaal (zakelijk 34 cent per KwH).

Ben trouwens echt wel top behandeld bij de dealer (mocht ook wel, heb niet zoveel van prijs afgedongen) in nieuwegein. Ruim anderhalf uur met de verkoper gezeten en die heeft echt alles uitgelegd hoe het werkte. Superfijn!

[ Voor 53% gewijzigd door filipy23 op 14-12-2018 19:40 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• uFx

uFx

filipy23 schreef op vrijdag 14 december 2018 @ 19:33:
Zo, vandaag mijn Ioniq Electric Premium opgehaald in de kleur Aurora Silver.
Gefeliciteerd! Heb je een foto? Want ben wel benieuwd, ik kan hier nl. even op inhaken. Na alle ellende met mijn Ioniq Premium (Phantom Black) ben ik er eindelijk uit met Hyundai en de leasemaatschappij. Binnenkort (1-2 weken) leveren ze een Ioniq Premium Aurora Silver. Op de foto's te zien is het niet helemaal zilver maar meer met een blauwe gloed; klopt dat?

Helaas wel een MY2017 model (wat ik al had) maar ik ben allang blij dat ik straks weer elektrisch kan rijden :D

Pagina: 1 ... 44 ... 195 Laatste