Sow je auto beschadigen om bij ome Elon Musk te mogen laden: nee dat gaat mij echt te ver? Bij hoeveel superchargers speelt dit? Want de proefrit in de Hyundai Ioniq Electric gaat sowieso niet door, omdat ik niet zo'n vertrouwen heb in een verkopende partij met tig nep recensies op Google Maps. Ook liep het email contact niet zo lekker....
Proefrit is mij geeneens aangeboden, dus ik denk dat de frustraties en irritatie alleen al mij doen besluiten om lekker door te blijven rijden in de Leaf. Want ik was wel geïnteresseerd, alleen het communiceren met die verkoper doet mijn stresslevels behoorlijk stijgen. Ze wilde graag telefonisch contact, maar ik hou vast aan klant is koning: dus emailen!
Misschien kijk ik volgende jaar nog eens: maar dit jaar ga ik niet meer van EV wisselen, ook gezien de MRB bij een 38kWh even hoog als de Leaf zou zijn. Een 28kWh kan mij daarin tegen helemaal niet bekoren, want die ziet eruit als een oubollige Prius. Daarnaast is het prijsverschil tussen een tweedehands Hyundai Ioniq Electric 38kWh en Tesla model 3 best klein, dus ik ga nog wat langer doorsparen.
Als ik toch voor een Hyundai Ioniq Electric kies, dan wil ik een jongere auto. Eentje van de laatste lichting 2022 ofzo? Ze worden niet meer gemaakt toch? Ergens best jammer, want het is een hele interessante auto. Ook over een paar jaartjes waarschijnlijk: ik kan de afschrijving van de Leaf dan ook iets verder uitspreiden. De TCO zou wel erg hoog zijn, als ik nu al van EV verander.
Millert schreef op zaterdag 28 december 2024 @ 19:05:
@
MathiasMetzger Auto Corsten in Mariahout? Ik heb in april onze Ioniq daar gekocht. En ik kan er enkel positief over zijn. Vriendelijk in contact (telefonisch en in persoon), goede inruildeal voor onze Swift en prima geholpen toen ik langskwam met vragen over de airco. Ik ben er vanuit zuid Limburg heen gereden, zou er zo weer een auto kopen. Maar dat is iets voor over een aantal jaar, we zijn uiterst tevreden over de Ioniq.
Geboden inruilwaarde was prima: maar ik raakte een beetje geïrriteerd aan het feit, dat de helft van de email niet gelezen werd. Ik had via het formulier van AutoWeek gereageerd, waarbij je auto ter inruil kan aanbieden. Netjes kenteken ingevuld en km-stand, deze zag ik zelfs in RE staan toen ik een mailtje van de terug kreeg.
Toen werd mij wederom kenteken en km-stand gevraagd: terwijl ik die informatie al aangeleverd had. Misschien ligt het ook gewoon gedeeltelijk aan mij hoor? Maar in hun laatste mailtje, vroegen ze wederom voor de 2e keer telefonische contact en dat weiger ik. Ze hoeven niet mijn gehele medische geschiedenis te weten: echter telefonisch ben ik communicatief niet zo sterk, mede vanwege mijn autisme. Ter plaatse heb ik er dan weer niet zo'n probleem mee, omdat ik dat best prima kan. Maar telefonisch contact vind ik nooit zo fijn.
Dus uiteindelijk zullen ze wel besloten hebben om niet meer te reageren

Prima dat ze liever bellen? Echter ik wil dit niet en doe dit ook, zodat ik alles zwart op wit heb. Want ik heb al genoeg nare ervaringen met autohandelaren gehad, dus heb dan van zoiets. Ze passen ze zich maar mooi aan mij aan.
Sluit niet uit, dat ik over een paar jaar er niet alsnog terecht kan komen? Want ze hebben wel een enorm aanbod aan autos, waar zelfs de FIOD in geïnteresseerd was
[
Voor 38% gewijzigd door
MathiasMetzger op 28-12-2024 19:28
]