Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luke22
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 08:03
Wat je daar aanhaalt Tom zijn letterlijk Eibach veren niks officieels aan :P gewoon een ingekochte dealer optie.

Ik heb een set H&R gekocht voor 228 inc alles en die er zelf onder gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Headshot_NL
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 09:19
fx500 schreef op donderdag 21 maart 2024 @ 11:44:
[...]

Ik heb deze olie gebruikt.

Hyundai zelf gebruikt ook 75W olie. Alleen het type API GL4 is er erg belangrijk (dit is allemaal voor de 28kWh versie. Geen idee of het ook voor de 38kWh versie geld). Heb de carterpluggen niet vervangen aangezien er al een magneet in de bak zelf zit.
2 flessen van 1L gekocht. Beetje gespoeld en uiteindelijk 1,5L gebruikt.

Bij Autodoc gekocht. Olie, pompje (wel handig ivm ruimte) en ringen.
Is deze olie niet ook geschikt?
https://www.driftshop.com...ransmission-fluid-1l.html
Voldoet aan de API GL4 en is 70W, dus eigenlijk wat je nodig zou moeten hebben volgens het boekje. Hier heb je wel verzendkosten, maar bestel je 3 flesjes dan heb je genoeg om de bak 2x te vullen.

🚗 Hyundai Ioniq electric premium 28kWh | ☀️ 4350Wp oost, 1005Wp zuid, 2940Wp west | 🌡️ LG 3,5kW + 2,5kW warmtepomp | 🔋 Marstek Venus 5,12kWh v151 + HW P1

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Roadrage jeroen
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 21-05-2024
Hoi allemaal
Ik ben jeroen, Ik heb nu enkele maanden ook een hyundai ioniq premium electric uit 2018 rond de 72000 km. Fijne auto . Heb de ramen laten blinderen en er andere zomer velgen opgezet 18 inch 225 breed. Wil zodra het mooi weer is de achterlampen deels of helemaal tinten(smoke)
Heeft iemand ervaring met het verbruik met grotere velgen ? Rijd er net mee en heb gemiddeld volgens de computer 14.2 kwh . Voorheen reed ik zo een 180 km met 16 inch winterbanden en alluminium velgen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iT4cE9M3QdV2Ki0wNM2xDNzlL4U=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LKoljO168yhbRTZAOuTtNrkE.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 20% gewijzigd door Roadrage jeroen op 23-03-2024 20:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:20

timovd

Voorsprong door techniek

Het is er niet mooier op geworden en zoals je zelf al aangeeft, is je verbruik negatief beïnvloed.

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luke22
Zoiets gaat je wel iets van range kosten ja. Kijk bijvoorbeeld maar naar de model 3 met de Aero wheels:

https://www.caranddriver....l-covers-efficiency-test/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• luke22
Wat betreft je achterlichten smoken, dit mag niet.

Kost je APK en boetes bij de politie. Los nog van dat je slechter te zien bent.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:52

Arfman

Drome!

Hoi Jeroen, ieder z'n ding maar ik vind persoonlijk getinte achterruiten die zo donker zijn (lijken?) als bij jou erg lelijk. Smoked achterlichten horen wat mij betreft ook thuis op de McDonald's parkeerplaats op zondagavond en zijn (zoals al gezegd) verboden. Je velgen lijken ook op van die houten wagenwielen uit het 18e eeuwse Wilde Westen, ik snap eerlijk gezegd niet waarom je een (no offense naar iemand hier, ik rijd hem zelf ook) saaie burgerbak zo wilt toetakelen.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• SpongeRob
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online

SpongeRob

Nachtmerries zijn ook dromen..

Dat is een warm welkom voor @Roadrage jeroen ... :o
Ieder z'n meug en hij zal zich niet zo druk maken over het maximaliseren van de range gok ik met zo'n gebruikersnaam. :+

"Never wrestle with a pig – it gets mud all over you and the pig likes it."

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• luke22
om dan ook nog wat suggesties te doen voor modificaties:

De achterbak verlichting en de kenteken verlichting zijn gloeilampjes. Deze kun je makkelijk wisselen met een stel aliexpress ledjes :)

Also, je zou nog kunnen wisselen naar opgelegde letter kentekenplaten, dat geeft een wat duurdere uitstraling in mijn optiek.

en natuurlijk de verlaagveren :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd

timovd

Voorsprong door techniek

@luke22 de premium heeft toch standaard led in de achterbak en bij het kenteken?

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpongeRob
  • Niet online

SpongeRob

timovd schreef op zondag 24 maart 2024 @ 12:38:
@luke22 de premium heeft toch standaard led in de achterbak en bij het kenteken?
Nope, in de premium zitten in het interieur ook overal gloeilampjes. :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PeaceNlove
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online

PeaceNlove

Deugleuter

Niet helemaal mijn smaak wat @Roadrage jeroen wel mooi vind, maar zolang het binnen de regels valt mag hij lekker zijn auto verfraaien zoals hij wil. Dus hopelijk trekt hij zich weinig aan van het commentaar hier ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luke22
timovd schreef op zondag 24 maart 2024 @ 12:38:
In ieder geval 2017 en 2018 niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• timovd

timovd

Voorsprong door techniek

@SpongeRob @luke22 de interieur- en kentekenverlichting van mijn 2018 zijn erg koud van kleur. Lijkt op LED. Of is dat toch een gloeilampje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikkem
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 04-06 19:12
timovd schreef op zondag 24 maart 2024 @ 17:21:
@SpongeRob @luke22 de interieur- en kentekenverlichting van mijn 2018 zijn erg koud van kleur. Lijkt op LED. Of is dat toch een gloeilampje?
Heb je de auto nieuw gekocht?

Vorige eigenaar kan ook aan de gang geweest zijn (zoals bij mijn auto).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd

timovd

Voorsprong door techniek

@Mikkem auto was 2 jaar oud en voor zover ik kon zien origineel. Zelf ben ik er meer mee aan de slag geweest, zoals neus "grille" in zelfde kleur als de rest (zoals bij Luke) en een frunk geplaatst. De LED's vind ik mooi verder, alsof het zo hoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikkem
timovd schreef op zondag 24 maart 2024 @ 18:00:
@Mikkem auto was 2 jaar oud en voor zover ik kon zien origineel. Zelf ben ik er meer mee aan de slag geweest, zoals neus "grille" in zelfde kleur als de rest (zoals bij Luke) en een frunk geplaatst. De LED's vind ik mooi verder, alsof het zo hoort.
Ja ik dacht hetzelfde bij de e-Niro die ik nu heb (waar ik mijn 2018 Ioniq op ingeruild heb). Maar de vorige eigenaar blijkt toch creatief geweest te zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SpongeRob
  • Niet online

SpongeRob

Bij mijn 2019 die ik destijds kocht was 8 maanden oud en er zaten overal gloeilampjes in.
Ondertussen heb ik er warm witte LEDs in geduwd met een vergelijkbare kleurtemperatuur.
Als je koud wit licht hebt, heeft een vorige eigenaar de gloeilampjes hoogstwaarschijnlijk al vervangen voor LEDs.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Metro2002
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16:49

Metro2002

Memento mori

Zo net terug van een weekendje weg, afstand 130km enkele reis dus heenreis geen probleem, verbruik van 12,9Kwh/100km en kwam met ~35% aan. Ter plekke stond een laadpaal (a 80 cent per Kwh zag ik achteraf :X 8)7 ) dus kon vol weer terug.

Terugweg was iets langer om een file te omzeilen, 140km Toen ik thuis kwam nog 12% en 19km over. Oeps, dat is wel erg weinig. Regen, harde wind, stoel en stuurverwarming aan, (we waren met zijn tweeen) , verwarming aan en 7 graden buiten. Het kan slechter maar valt wel aardig onder 'worst case scenario' voor de 28Kwh ioniq omdat het verbruik uiteindelijk op 16,3Kwh/100km lag. Dat geeft dus slechts een theoretisch maximum rijbereik van 171km (de GOM kwam niet verder dan 160km, wellicht wat accudegradatie?). De ioniq met het echt hebben van zijn zuinigheid om een beetje actieradius te hebben en bij slechte omstandigheden stort het rijbereik wel echt volledig in maarja. We hebben het gered en anders had ik onderweg even 10% ofzo bij moeten laden, ook geen ramp. Wel even iets om rekening mee te houden als ik er deze zomer mee op vakantie ga naar Zweden. 150km wordt écht mijn maximum wat ik tussen laadstops wil rijden.

Aan de dure paal:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UyvtNsmgqAiTXAFVKr8LrW9YbEQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JBxO2DNodnwZk5V04nrRSJWl.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Krisp
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

Krisp

like.no.other

Vandaag viel het mij ook een beetje tegen, ik kwam ook niet verder dan 175km bereik met de 28kWh-versie. Na 162km ben ik dan ook gestopt bij een Tesla-lader.

Vind dat de GOM in deze omstandigheden wel iets beter mag bijsturen. Ik begon met 60km marge tot deze lader (had hem sowieso ingepland vanwege de prijs), maar ik eindige met 13km. Dat ging heel gradueel en inmiddels weet ik wat ik kan verwachten, maar ik blijf daardoor rekenen.

Een volgende auto heeft daarom een zeker 2x zo grote accu. :P

Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon) - Ioniq 28kWh / 9,9kWP zonnepanelen (west) / Panasonic 9kW WP

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Methew
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17:47
Vandaag ook wat kilometers gemaakt en bij vol wind tegen 180Wh/km gezien bij 80km/u, later richting zzw over 130km, grotendeels 100km/u 67% gebruikt. De auto gaf aan 13.5 kWh/100km bij aankomst, vergelijkbaar tijdens koude winterweer op winterbanden. Geen goede omstandigheden om met een kleine accu te rijden..

Hyundai Ioniq 28kWh

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PeterZ(on)
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 16:23
Nou dat gaat hier in Spanje een stuk beter, ik had gisteren tot 98% geladen en 262km bereik. Na een ritje bergop, heen en terug, van totaal een 40km had ik nog 230km bereik over. Maar op langere reizen ga ik ook uit van maximaal 150km tussen de laadstops. Liever nog 100km over dan 1km tekort. :)

PV 4860 Wp - Zonneboiler - Ventilatie WTW - Panasonic Warmtepomp WH-MDC05F3E5 - Hyundai Ioniq Electric 2017

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Methew
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17:47
Dat zijn de betere nummers.
Ik ga over 10 dagen naar Calp, hopelijk dan fijn weer en dus ook een goed bereik ter plaatse. Nu eerst er nog komen, hopelijk zonder al teveel tegenwind en slecht weer.

Hyundai Ioniq 28kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterZ(on)
Krisp schreef op zondag 24 maart 2024 @ 20:26:

Een volgende auto heeft daarom een zeker 2x zo grote accu. :P
Het probleem is dan alleen dat die modellen ook veel meer verbruiken, de netto winst is dan een stuk minder. Nog afgezien dat ze meestal ook niet zo snel kunnen laden, in verhouding dan.

PV 4860 Wp - Zonneboiler - Ventilatie WTW - Panasonic Warmtepomp WH-MDC05F3E5 - Hyundai Ioniq Electric 2017

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterZ(on)
Methew schreef op zondag 24 maart 2024 @ 21:17:
Dat zijn de betere nummers.
Ik ga over 10 dagen naar Calp, hopelijk dan fijn weer en dus ook een goed bereik ter plaatse. Nu eerst er nog komen, hopelijk zonder al teveel tegenwind en slecht weer.
Ah grappig, daar zit ik nu ook. Naast de prettige locatie kan ik er ook gratis publiek laden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002

Metro2002

Memento mori

PeterZ(on) schreef op zondag 24 maart 2024 @ 21:20:
[...]

Het probleem is dan alleen dat die modellen ook veel meer verbruiken, de netto winst is dan een stuk minder. Nog afgezien dat ze meestal ook niet zo snel kunnen laden, in verhouding dan.
Nja bijvoorbeeld een Tesla model 3 heeft een 2 of 2,5 keer zo grote accu (afhankelijk vd uitvoering) en is ook behoorlijk zuinig (meen iets van 15Kwh/100km gemiddeld) dus daar kom je wel flink verder mee. Laden gaat ook nog eens 2 keer zo snel als met de ioniq ;)

Dat zal denk ik ook tegen die tijd wel de opvolger van mijn ioniq worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PeterZ(on)
Metro2002 schreef op zondag 24 maart 2024 @ 21:42:
[...]

Nja bijvoorbeeld een Tesla model 3 heeft een 2 of 2,5 keer zo grote accu (afhankelijk vd uitvoering) en is ook behoorlijk zuinig (meen iets van 15Kwh/100km gemiddeld) dus daar kom je wel flink verder mee. Laden gaat ook nog eens 2 keer zo snel als met de ioniq ;)

Dat zal denk ik ook tegen die tijd wel de opvolger van mijn ioniq worden.
Wat verbruik en snelladen betreft komt de Model 3 dicht in de buurt of overtreft zelfs de Ioniq maar is wat mij betreft zeker geen vervanging. De Model 3 laat voor mij te veel steken vallen die voor mij essentieel zijn. Geen lokale dealer, normale richtingaanwijzer, alleen een scherm.......enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002

Metro2002

Memento mori

PeterZ(on) schreef op zondag 24 maart 2024 @ 21:56:
[...]

Wat verbruik en snelladen betreft komt de Model 3 dicht in de buurt of overtreft zelfs de Ioniq maar is wat mij betreft zeker geen vervanging. De Model 3 laat voor mij te veel steken vallen die voor mij essentieel zijn. Geen lokale dealer, normale richtingaanwijzer, alleen een scherm.......enz.
Daar valt zeker wat voor te zeggen al is het qua garantie e.d. best goed geregeld (collega van me heeft een model 3) met diverse service centers of ze komen aan de deur langs. Gebruikersgemak en interieur moet je ding zijn, ik vond het niet storend in elk geval. Enige is geen carplay / android auto, dat is wel een nadeel maar qua efficiente en goede EV komt het het dichtst in de buurt van de ioniq denk ik. SUV's hoef ik écht niet en veel europese merken presteren echt belabberd qua verbruik en laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krisp
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

Krisp

like.no.other

Ik heb wat dat betreft wel hoop op de volgende generatie BEV's. Mercedes heeft bijvoorbeeld een fabrikant van axial-flux motoren overgenomen, wat een stap in efficiency zou betekenen. Mercedes en BMW lijken ook van zins een station uit te brengen (die mis ik wel). Ik heb (inmiddels ijdele) hoop dat de Ioniq6 nog eens als station/shooting brake uit komt. En anders is het accepteren dat het simpelweg niet meer zo efficiënt wordt. :)

Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon) - Ioniq 28kWh / 9,9kWP zonnepanelen (west) / Panasonic 9kW WP

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Nu online

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

Metro2002 schreef op zondag 24 maart 2024 @ 20:02:
Zo net terug van een weekendje weg, afstand 130km enkele reis dus heenreis geen probleem, verbruik van 12,9Kwh/100km en kwam met ~35% aan. Ter plekke stond een laadpaal (a 80 cent per Kwh zag ik achteraf :X 8)7 ) dus kon vol weer terug.

Terugweg was iets langer om een file te omzeilen, 140km Toen ik thuis kwam nog 12% en 19km over. Oeps, dat is wel erg weinig. Regen, harde wind, stoel en stuurverwarming aan, (we waren met zijn tweeen) , verwarming aan en 7 graden buiten. Het kan slechter maar valt wel aardig onder 'worst case scenario' voor de 28Kwh ioniq omdat het verbruik uiteindelijk op 16,3Kwh/100km lag. Dat geeft dus slechts een theoretisch maximum rijbereik van 171km (de GOM kwam niet verder dan 160km, wellicht wat accudegradatie?). De ioniq met het echt hebben van zijn zuinigheid om een beetje actieradius te hebben en bij slechte omstandigheden stort het rijbereik wel echt volledig in maarja. We hebben het gered en anders had ik onderweg even 10% ofzo bij moeten laden, ook geen ramp. Wel even iets om rekening mee te houden als ik er deze zomer mee op vakantie ga naar Zweden. 150km wordt écht mijn maximum wat ik tussen laadstops wil rijden.

Aan de dure paal:

[Afbeelding]
Wij gaan een paar weken in een hut in the middle of nowhere zitten in midden Zweden deze zomer. Nu lukt dat met 3 kids + 50kg hond sowieso niet qua bagage in de Ioniq maar ook een dakkoffer is daar niet echt een optie. Lokaal ook geen laadpaal en geschat 3-4000km rijden in 2 weken... ik neem de Dacia mee, 650km op een volle tank :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FranDaMan
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18:37
Sinds een paar dagen een irritatie factortje.
Het gordel alarm gaat af op één van de zitplaatsen op de achterbank, terwijl er niemand op de achterbank zit.
Super irritant belletje en geen idee waar het vandaan komt.
Dealer geeft al aan dat ze niet zo veel zin hebben om er naar te kijken want druk druk druk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterZ(on)
Helpt de gordel erin steken wellicht? Niet de oplossing maar geen belletje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SvenHe
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 24-07 18:21
Ik heb de laatste tijd een knipperlicht dat het ene moment moppert dat ie stuk is en het andere moment weer vrolijk doorknippert.
Dit is eerder gebeurd toen de startaccu bezig was kapot te gaan maar na een nieuwe accu deed ie het de afgelopen dagen weer.

Ik heb eerder geprobeerd de achterlicht unit los te nemen om het peertje te bekijken maar ik kreeg er geen beweging in. Heeft een van jullie ervaring in het loswurmen van de unit?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FranDaMan
PeterZ(on) schreef op maandag 25 maart 2024 @ 08:27:
Helpt de gordel erin steken wellicht? Niet de oplossing maar geen belletje.
Dat heb ik nu maar even gedaan. Maar dat is geen permanente oplossing.
Waar ik me voornamelijk aan erger is de lakse instelling van de dealer. Je vraagt of het een bekend probleem is, waarop het antwoord nee is. Dan vraag je of ze er naar willen kijken en vervolgens krijg je een antwoord dat ze daar eigenlijk geen tijd voor hebben en dat je gewoon de gordel erin moet klikken, want dan is het probleem weg.
Mij zien ze na meerdere van dit soort akkefietjes daar niet meer terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luke22
Het maakt niet uit waarmee je langs komt er schijnt nooit iets te zijn dat een bekend probleem is. Hoeveel mensen er op een forum ook over moppert hahah

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterZ(on)
FranDaMan schreef op maandag 25 maart 2024 @ 09:06:
[...]

Waar ik me voornamelijk aan erger is de lakse instelling van de dealer. Je vraagt of het een bekend probleem is, waarop het antwoord nee is. Dan vraag je of ze er naar willen kijken en vervolgens krijg je een antwoord dat ze daar eigenlijk geen tijd voor hebben en dat je gewoon de gordel erin moet klikken, want dan is het probleem weg.
Zo'n houding is tegenwoordig veel voorkomend, dus super irritant. Jaren geleden viel mijn Toyota IQ steeds stil tijdens accelereren, dus gevaarlijk bij een weg oversteken. De dealer kende het niet en de importeur verwees weer naar de dealer. En ineens was er een modificatie beschikbaar, dus het probleem was dus wel bekend want anders ontwikkel je geen modificatie. Grrr.

Kijk eens op andere fora zoals Goingelectric want je zal vast niet de enige zijn met dit probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 13:56

WCA

[...]

Mijn dealer kan er ook wat van, het probleem wat je hebt wordt ontkend of gezegd "is normaal".

Zeer ergerlijk

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luke22
Weet iemand of er een manier is dat de achterlichten ook aan staan bij dagrij verlichting?

wellicht iets vanuit OBD2 ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA

WCA

luke22 schreef op maandag 25 maart 2024 @ 11:08:
Weet iemand of er een manier is dat de achterlichten ook aan staan bij dagrij verlichting?

wellicht iets vanuit OBD2 ofzo?
Je kan wel permanent je koplampen aanzetten, die gaan nog steeds automatisch uit als je de auto uitzet.

Share and Enjoy!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• luke22
na wat hulp en mensen die mij voorgingen hier, heb ik net de spullen besteld voor het vernieuwen van de reductiebak olie:

https://www.oliehandel.nl/syntrans-fe-75w-1l-85488#
en
https://www.oliehandel.nl...er-18-x-24-mm-0460-1824-1

met goed zoeken hoeft het niet duur te zijn! ik was klaar voor 26 euro en het is ook nog een full syntetisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scatman_II
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14:32

Scatman_II

R9500 Pro >:)

Ik had eergisteren iets geks met de Ioniq 28 - snelladen bij FastNed Lingehorst (om half 3) ging verschrikkelijk traag.

In 13 minuten laden 3.5 kwh erbij :( Niet boven de ~17kW uitgekomen.

Ik was onderweg, al ruim 100 km warmgereden en zo koud was het ook niet. De Fastned met 8 (?) plekken stond wel aardig vol, de tweede plek aan mijn paal was ook in gebruik.

Ik moest door (feestje ergens in het land) en heb 'uit pure armoe' 'm in een parkeergarage maar weer aan de stekker gehangen.

Ik heb dit nog nooit gehad, ook niet als er veel andere EVs waren - defecte paal? Of iets in mijn laadcircuit?
Binnenkort dus een andere fastcharger proberen om dat laatste uit te sluiten.

OC / CM - Begint eer ge Bezint

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BarryH
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 19:30
Scatman_II schreef op maandag 25 maart 2024 @ 21:54:
Ik had eergisteren iets geks met de Ioniq 28 - snelladen bij FastNed Lingehorst (om half 3) ging verschrikkelijk traag.

Ik was onderweg, al ruim 100 km warmgereden en zo koud was het ook niet. De Fastned met 8 (?) plekken stond wel aardig vol, de tweede plek aan mijn paal was ook in gebruik.

Ik moest door (feestje ergens in het land) en heb 'uit pure armoe' 'm in een parkeergarage maar weer aan de stekker gehangen.

Ik heb dit nog nooit gehad, ook niet als er veel andere EVs waren - defecte paal? Of iets in mijn laadcircuit?
fastned bellen. wellicht is gewoon die paal kapot

5670PV op OzOOO, 5640PV op WnWWW, 3150PV op muur op ZZZW, vloerisolatie, HR++,dakisolatie, PANA 9Jmonoblock WP, Ioniq EV 2017

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA

WCA

BarryH schreef op maandag 25 maart 2024 @ 22:38:
[...]

fastned bellen. wellicht is gewoon die paal kapot
Tot nu toe zijn alle keren dat ik minder vermogen kreeg, de schuld geweest van de fastcharger. Aangezien ik dan naar een andere reed, en meteen wel volle bak kreeg (en dan heb ik het niet over 50kW ipv 60, dat kan wel weer aan de auto liggen, ik bedoel de situaties waar het niet boven de lage tientallen uitkomt)

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kodess
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 23-07 20:38
Ik heb bij fastned wel heel vaak dat hij 'start' met laden, en dan 1 minuut op 0 kW laad en dan stopt. Lijkt te zijn dat de connector van de kabel te los in de poort zit. Als ik hem dan aanduw bij de start totdat ie echt laad werkt het wel gewoon....

Wel erg frustrerend. De laatste 4x laden bij Fastned gewoon 10 minuten bezig om het laden te starten.

Enyaq iV 80 - 5135 Wp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Nu online

HTT-Thalan

Ik heb tot nu toe alleen gezeik gehad met de 'oude' fastned chargers (de witte zeg maar) waarbij het verifieren van de account (ik gebruik autocharge) soms niet lukte. Bij de gele ging het altijd goed (1x een kapotte getroffen, kan gebeuren).

Bij Tesla meerdere palen geprobeerd en dat werkt (voor mij) gewoon echt ruk, nooit succesvol geladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarryH
Scatman_II schreef op maandag 25 maart 2024 @ 21:54:

Ik had vandaag ook 17kW op zo'n antraciete grote lader met 2x ccs en 1x chademo
van plug gewisseld en toen was het 9kW :(
Dus maar naar de ionity 30m verder gereden voor 63-65kW

Was op Tolnegen om 1545 ongeveer.
Heb ze op de app de melding gedaan, maar nog geen response...

5670PV op OzOOO, 5640PV op WnWWW, 3150PV op muur op ZZZW, vloerisolatie, HR++,dakisolatie, PANA 9Jmonoblock WP, Ioniq EV 2017

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterZ(on)
Ik heb vorig jaar ook een keer traag laden gehad bij Fastned, in Zuid Limburg, maar toen was wel alles bezet. Kan gebeuren en dus geen melding gedaan. Autocharge werkt altijd wel prima, maar kan wel eens wat te lang duren naar mijn zin voordat het laden begint. Vorig jaar in Baraque Fraiture wel gehad dat ik de connector omhoog moest houden omdat die anders niet vergrendeld kon worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarryH
PeterZ(on) schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 08:02:
Ik heb vorig jaar ook een keer traag laden gehad bij Fastned, in Zuid Limburg, maar toen was wel alles bezet. Kan gebeuren en dus geen melding gedaan. Autocharge werkt altijd wel prima, maar kan wel eens wat te lang duren naar mijn zin voordat het laden begint. Vorig jaar in Baraque Fraiture wel gehad dat ik de connector omhoog moest houden omdat die anders niet vergrendeld kon worden.
Het gekke was dat ik de 2e auto was op het hele station

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Silvin
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 06:29
[...]

Als ik je een ongevraagde tip mag geven; houd het simpeler. Vraag niet of het een bekend probleem is (want niet relevant) en vraag ook niet of ze er naar willen kijken. Geeft ze bericht in de trant van 'Dit probleem is opgetreden, wanneer kan ik 'm brengen om het op te lossen? Ik hoor het graag!'. Geef bedrijven die niet welwillend zijn geen gratis kapstok om hun 'nee' aan op te hangen.

Over de laaddiscussie; ik heb tot nu toe een 100% succesratio met Fastned, Tesla en Ionity. Dat zijn ook de enigen waar ik op navigeer in het algemeen. Mij slechtste ervaringen zijn Total. Niet alleen bij de Ioniq, ook met de e208 is dat een... frustrerende keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kodess
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 23-07 20:38
PeterZ(on) schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 08:02:
Dat laatste is volgens mij bij mij dus altijd het probleem. Fastned denkt dat ie laad, maar in de auto staat geen lampje aan dat de kabel aangesloten is. Probeer ik het opnieuw met vasthouden dan werkt het vrijwel altijd.

Maar 1x bij Tesla een issue gehad, maar ja, toen viel ook het hele plein uit en was alles unavailable in de app. Stonden we dan met 3 NL'ers midden in frankrijk xD
Er stond 1 tesla die nog wel kon laden...

[ Voor 12% gewijzigd door Kodess op 27-03-2024 13:28 ]

Enyaq iV 80 - 5135 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan1337
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 17-07 22:38
Zelf (nog) geen Ioniq, en daarom vraag ik het hier. Ik lees dat je regenerative braking op een extra 'maximale' stand kunt zetten/activeren door het linker flappy paddle ingedrukt te houden, waarmee je dan ook one-pedal driving hebt. Dit gaat om de 38kWh-versie, maar kan iemand zeggen of de 28kWh dit ook heeft?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FranDaMan
Jan1337 schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 14:39:
Zelf (nog) geen Ioniq, en daarom vraag ik het hier. Ik lees dat je regenerative braking op een extra 'maximale' stand kunt zetten/activeren door het linker flappy paddle ingedrukt te houden, waarmee je dan ook one-pedal driving hebt. Dit gaat om de 38kWh-versie, maar kan iemand zeggen of de 28kWh dit ook heeft?
Nee dat kan niet. Bij de 28 versie zul je altijd het laatste stukje afremmen zelf moeten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA

WCA

Jan1337 schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 14:39:
Bij de 28kWh is lang indrukken linker paddle een shortcut voor direct maximale regen. Volledige one-pedal heeft ie niet, hij kruipt als elke andere automaat.

Bij de 38kWh is lang indrukken geen shortcut, hij regenereert maximaal tot je m loslaat, en bij loslaten schiet ie weer terug naar waar ie voorheen op stond. (dus een momentary switch zeg maar) Je kan er helemaal mee tot stilstand komen, en als je in stilstand je paddle loslaat dan blijft de auto ook staan zonder rem in principe. Als je goed vooruit kijkt heb je de remmen dus alleen in nood nodig.

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterZ(on)
WCA schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 15:05:
[...]

Bij de 28kWh is lang indrukken linker paddle een shortcut voor direct maximale regen. Volledige one-pedal heeft ie niet, hij kruipt als elke andere automaat.
Is dat bij alle bouwjaren zo? Ik weet niet beter dat je die flipper een aantal keer naar je toe moet halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA

WCA

PeterZ(on) schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 15:41:
[...]

Is dat bij alle bouwjaren zo? Ik weet niet beter dat je die flipper een aantal keer naar je toe moet halen.
Die van mij is van 2018, Premium. Kan me slecht voorstellen dat dat anders is voor andere jaren, maar het zou kunnen.

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FranDaMan
PeterZ(on) schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 15:41:
[...]

Dat werkt in ieder geval zo bij mijn 2017 versie ook zo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterZ(on)
Ah ok, binnenkort eens proberen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goudvis
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15:59

Goudvis

'Hallo buurman! Ik ook hier?'

WCA schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 15:05:
[...]

Regen 3 icm de functie 'auto hold' (oid) countert het kruipen anders wel.
De feature wordt in het boekje volgens mij uitgelegd als een hellingproef hulpmiddel. :)

Die loslopende kat - houd 'm lekker binnen (de tuin)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FabianNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 17:34
Goudvis schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 20:00:
[...]

Regen 3 icm de functie 'auto hold' (oid) countert het kruipen anders wel.
De feature wordt in het boekje volgens mij uitgelegd als een hellingproef hulpmiddel. :)
Je moet dan alsnog wel even de rem gebruiken om van het kruipen tot stilstand te komen. Daarna blijft ie met de auto-hold wel stil staan, tot je weer gas geeft.

[ Voor 8% gewijzigd door FabianNL op 28-03-2024 20:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roadrage jeroen
Bij mij zijn ze ook led . Is denkbik standaard heb er nix aan gedaan iig en lijkt me sterk dat de vorige eigenaar dit wel heeft gedaan .

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• BarryH
Nav mijn reparatie van de motor (ipv een nieuwe door de dealer laten plaatsen) heb ik een klacht ingediend bij de importeur over het reparatiebeleid (nou ja, het niet-repareren beleid).

Lijkt me goed als meer mensen die hier tegenaan zijn gelopen dit doen. Want het wordt een stuk makkelijker als de importeur dit aanpast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd

timovd

Voorsprong door techniek

@BarryH terechte klacht. De fabrikant van een milieubewuste auto die een lineair productiesysteem hanteert lijkt het niet helemaal te snappen. Wikipedia: Electronics right to repair

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roadrage jeroen
luke22 schreef op zondag 24 maart 2024 @ 12:16:
om dan ook nog wat suggesties te doen voor modificaties:

De achterbak verlichting en de kenteken verlichting zijn gloeilampjes. Deze kun je makkelijk wisselen met een stel aliexpress ledjes :)

Also, je zou nog kunnen wisselen naar opgelegde letter kentekenplaten, dat geeft een wat duurdere uitstraling in mijn optiek.

en natuurlijk de verlaagveren :P
Bedankt voor de info.
De grotere velgen geven de auto een ander uiterlijk , luxer ofzo. En minder een prius look ;)
Ik geloof idd dat er geen led zit bij het kenteken . De rest van de auto wel ook interieur wat denk ik standaard is.
Verlagen geeft denk ik problemen met parkeren bij een stoeprand bijv. Amaar ziet er idd wel mooier uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luke22
Voor de duidelijkheid omtrent led interieur ENKEL de led EDIT: LAMP aan de rechterzijde in de kofferbakruimte, is origineel op de 28kw geen led. De rest van het interieur wel.

[ Voor 7% gewijzigd door luke22 op 29-03-2024 12:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpongeRob
  • Niet online

SpongeRob

luke22 schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 09:22:
Voor de duidelijkheid omtrent led interieur ENKEL de led aan de rechterzijde in de kofferbakruimte, is origineel op de 28kw geen led. De rest van het interieur wel.
Zelfs die was in mijn 2019 premium (FR Executive) voorzien van een gloeilampje toen ik de mijne kocht, dus ik denk dat we eerder kunnen stellen dat álle interieurverlichting voorzien is van gloeilampjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikkem
SpongeRob schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 10:28:
[...]

Zelfs die was in mijn 2019 premium (FR Executive) voorzien van een gloeilampje toen ik de mijne kocht, dus ik denk dat we eerder kunnen stellen dat álle interieurverlichting voorzien is van gloeilampjes.
Luke22 schrijft dat die lamp GEEN led was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SvenHe
Ik probeer mijn achterlichten er uit te halen om een knipperpeer te controleren.
Heeft een van jullie hier al succes mee gehad?

In deze video kunnen de zwarte delen worden losgenomen na het losdraaien van de schroeven:
YouTube: Change rear Bulb Hyundai Ioniq

Kan het zijn dat dit zwarte plastic niet los wil/ vastzit aan de unit?

Ik krijg de boel met geen mogelijkheid los.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:39

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Ej, da's mijn video :) Maar jij krijgt dat zwarte plaatje niet los? Dat ging bij mij ook best lastig zoals je zag, ik moest een paar keer proberen.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpongeRob
  • Niet online

SpongeRob

Mikkem schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 11:53:
[...]

Luke22 schrijft dat die lamp GEEN led was.
De edit makte het wat duidelijker, alsnog had ik maar met een half oog gelezen kennelijk. :O

Dat neemt niet weg dat in mijn Ioniq alle interieurverlichting was voorzien van gloeilampjes en er nergens een LED te vinden was.
Ik geloof ooit eens gelezen te hebben dat de Ioniqs met een schuifdak wél standaard LED verlichting in de hemel hebben, dus wellicht dat daar de verschillende verhalen door komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SvenHe
zonoskar schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 12:57:
Ej, da's mijn video :) Maar jij krijgt dat zwarte plaatje niet los? Dat ging bij mij ook best lastig zoals je zag, ik moest een paar keer proberen.
Oh, geinig!
Maar het is niet echt goed te zien in de video, ik probeer het nog eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA

WCA

SpongeRob schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 13:17:
[...]

De edit makte het wat duidelijker, alsnog had ik maar met een half oog gelezen kennelijk. :O

Dat neemt niet weg dat in mijn Ioniq alle interieurverlichting was voorzien van gloeilampjes en er nergens een LED te vinden was.
Ik geloof ooit eens gelezen te hebben dat de Ioniqs met een schuifdak wél standaard LED verlichting in de hemel hebben, dus wellicht dat daar de verschillende verhalen door komen?
In Nederland had je maar 2 uitrustingsniveaus, de comfort en de premium. In andere landen waren dat er meer/andere.

Van de Premium weet ik dat alles aan de hele auto LED is, behalve het kofferbaklampje en het groot licht. Ik twijfel nog over de knipperlichten achter, reed laatst achter dezelfde auto als ik heb en dat leken toch echt gloeilampjes.

Share and Enjoy!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SvenHe
De dealer in de buurt nam vanmorgen de telefoon niet op. Na 4 doehetzelf pogingen de boel open te krijgen (zwart plastic was wel gelukt) op de bonnefooi langs gereden.

Hebben gratiez de peer in kwestie vervangen maar zagen niks raars in het geheel.

Zo kan de dealer in de buurt uiteindelijk wel een klant winnen zodra de garantie voorbij is.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• luke22
Zo. De banden die gedoneerd waren door @HTT-Thalan zitten eronder (waarvoor nogmaals dank!)
Moest even 1 prop in en ze kunnen weer even mee 😁

De reductiebak olie is vervangen, viel mij mee hoe bruin het was. Was meer koffie dan zwarr zwart.

Daarnaast de auto uitgelezen en geen storingen te bekennen. Helemaal top dus voor 30k gereden te hebben en een totaal km stand van 140k

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Goudvis
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15:59

Goudvis

'Hallo buurman! Ik ook hier?'

Hoe zelfs de interface van een auto na zoveel jaar nog typos kan bevatten. :P

(hint: de optie weghalen neemt het niet zo nauw>.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sXmST8n-u2YEu-ZzF_3Cs8GiyV4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/avI2ArWQFOmMFibzr2xVwks7.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 5% gewijzigd door Goudvis op 01-04-2024 14:11 ]

Die loslopende kat - houd 'm lekker binnen (de tuin)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luke22
A verdorie mijn stopcontact lader heeft het begeven. Valt telkens uit en de auto geeft een storing...

Is er iemand die toevallig zijn stopcontact lader niet gebruikt en die aan mijn zou willen verkopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterZ(on)
Zelf heb ik er nooit gebruik van gemaakt maar weet iemand of de verkeersinformatie op de Ioniq bij oudere bouwjaren nog steeds werkt, eventueel i.c.m. een hotspot op je telefoon?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• its_me_
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 19:31
PeterZ(on) schreef op maandag 1 april 2024 @ 09:33:
Zelf heb ik er nooit gebruik van gemaakt maar weet iemand of de verkeersinformatie op de Ioniq bij oudere bouwjaren nog steeds werkt, eventueel i.c.m. een hotspot op je telefoon?
Bij de 28 kWh versie uit 2019 werkt dit naar behoren via een WiFi hotspot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd

timovd

Voorsprong door techniek

@PeterZ(on) werkt prima hier. Als je logica/regels instelt op je telefoon dat er je hotspot geactiveerd moet worden bij verbinden met Bluetooth met de Ioniq, gaat dat automatisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterZ(on)
@its_me_ @timovd Ok, dus dat zou moeten werken, nu had ik alleen vernomen dat na 7 jaar die service vervalt en mijn Ioniq is de 7 jaar inmiddels gepasseerd. Straks maar eens kijken of ik het werkend krijg. Want dat zou wel prettig zijn als ik deze week weer uit Spanje naar huis rij, want op mijn Tomtom viel op de heenreis telkens de verkeersinfo weg,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterZ(on)
Zojuist de wifi in de Ioniq ingesteld en moest de TT service accepteren, dus dat lijkt allemaal goed. Alleen als ik de route vanuit Spanje naar huis laat berekenen zie ik nergens vertragingen ofzo, maar op Google Maps zie ik wel rode trajecten. Geeft die dat alleen maar aan als je onderweg bent of binnen een bepaald bereik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikkem
luke22 schreef op maandag 1 april 2024 @ 08:57:
A verdorie mijn stopcontact lader heeft het begeven. Valt telkens uit en de auto geeft een storing...

Is er iemand die toevallig zijn stopcontact lader niet gebruikt en die aan mijn zou willen verkopen?
Ik stuur je een PB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• its_me_
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 19:31
PeterZ(on) schreef op maandag 1 april 2024 @ 12:21:
Zojuist de wifi in de Ioniq ingesteld en moest de TT service accepteren, dus dat lijkt allemaal goed. Alleen als ik de route vanuit Spanje naar huis laat berekenen zie ik nergens vertragingen ofzo, maar op Google Maps zie ik wel rode trajecten. Geeft die dat alleen maar aan als je onderweg bent of binnen een bepaald bereik?
Ik heb nog niet helemaal begrepen wanneer de opstoppingen worden herkend en wanneer deze worden weergegeven. Heb de Ioniq navigatie eigenlijk vooral gebruikt tijdens korte reizen. Als ik langere reizen maak gebruik ik meestal Google Maps of Waze.

Wat mij wel opvalt is dat een geel gearceerde route plotseling rood wordt als ik er op rij.
Soms gebruik ik de Ioniq navigatie en een andere navigatie naast elkaar en dan verbaas ik mij wel over route opties die de Ioniq aangeeft om opstoppingen te ontwijken. Google rijdt liever door een file heen en de Ioniq maakt best wel een aardige omleiding om betreffende file te ontwijken. Maar wie nou het snelste is weet ik niet. 😋

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PeterZ(on)
its_me_ schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 20:55:
[...]

Ik heb nog niet helemaal begrepen wanneer de opstoppingen worden herkend en wanneer deze worden weergegeven. Heb de Ioniq navigatie eigenlijk vooral gebruikt tijdens korte reizen. Als ik langere reizen maak gebruik ik meestal Google Maps of Waze.

Wat mij wel opvalt is dat een geel gearceerde route plotseling rood wordt als ik er op rij.
Soms gebruik ik de Ioniq navigatie en een andere navigatie naast elkaar en dan verbaas ik mij wel over route opties die de Ioniq aangeeft om opstoppingen te ontwijken. Google rijdt liever door een file heen en de Ioniq maakt best wel een aardige omleiding om betreffende file te ontwijken. Maar wie nou het snelste is weet ik niet. 😋
Omdat TT de verkeersinfo elke 2 minuten ververst heb ik gisteren nog eens getest en wat langer gekeken maar ik heb niets gezien. Kennelijk is die 7 jaar na eerste gebruik bij mij van toepassing en stopt de service, dus ik verwacht eigenlijk dat het niet meer werkt in mijn Ioniq. Morgen vertrek ik weer naar noord Spanje en merk dan wel of de verkeersinfo toch nog werkt tijdens de rit.

Of die voorgestelde omleiding sneller is moet je maar zien. Vaak ben je niet de enige die de voorgestelde alternatieve route over secundaire wegen neemt, die daardoor ook overvol zijn. Hangt denk ik erg van het soort stremming af, een echte blokkade of gewoon druk of wegversmalling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarte997
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 16:17
Ik krijg al enkele dagen, eigenlijk ruwweg sinds dat ik m'n Ioniq terug heb van de garage, tijdens mijn ritten van +-20km nu en dan de foutmelding 'controleer LKAS', op dit moment schakelt de LKAS zich ook uit. Dit gebeurt tijdens goed weer, normale temperatuur, normale snelheid (tussen 70-120km/u). Auto is gewassen dus betwijfel ook dat het vuiligheid is die de sensor hindert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA

WCA

maarte997 schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 22:16:
Ik krijg al enkele dagen, eigenlijk ruwweg sinds dat ik m'n Ioniq terug heb van de garage, tijdens mijn ritten van +-20km nu en dan de foutmelding 'controleer LKAS', op dit moment schakelt de LKAS zich ook uit. Dit gebeurt tijdens goed weer, normale temperatuur, normale snelheid (tussen 70-120km/u). Auto is gewassen dus betwijfel ook dat het vuiligheid is die de sensor hindert.
Toevallig een versie met 'blackpack' of een zwarte voorkant? Die schijnen dat issue nog wel eens te hebben (komen bubbeltjes onder de sensor)

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarte997
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 16:17
Neen, witte auto, grijze neus. Als ik het goed heb zitten die sensors onder het giga-Hyundai logo (waaronder vocht kan opstapelen?)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c3ng
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 26-06 21:36
Ik heb een Ioniq classic van de eerste lichting (2017). Nooit grote problemen gehad.

Nu bij 120.000km doet zich het motorlager probleem voor. Je hoort vooral op lage snelheid een zoemend geluid (engels whirring).

Op internet lees je dat veel meer Ioniq's van gemiddelde leeftijd er last van hebben. De motor moet eronderuit en de lagers vervangen en smeren. Vermoeldelijk krijgt elke Ioniq er op termijn mee te maken. Er lijkt gewoon teveel bezuinigd te zijn op de (smering van) de lagers.

O.a.:
YouTube: Valdemar's garage 6th March 2024
https://www.ioniqforum.co...to-current-passage.44234/

De Hyundai dealer zegt dat dit gevallen zijn die op zichzelf staan...

Het voorstel van Hyundai is nu complete motor omwisselen voor gereviseerde motor... Kosten 2500 euro.

Het zou me overigens niets verbazen als je na +/- 100.000km weer met hetzelfde probleem zit.

Mijn ervaring is dat dit soort zaken zouden bij andere dealers wel worden erkend en onder coulance komen te vallen. Ik had bijvoorbeeld een Mercedes C klasse welke na 16(!) jaar een verrot subframe had, volledig vervangen onder coulance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luke22
Volgensmij is gereviseerd niet veel meer dan: "een ander blok zonder kuren"

Maar bel voor het taxi bedrijf uit Dongen voor een offerte of het voor minder kan.

Ik vind 2500 zelf niet persee heel schrikbarend tbh

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Nu online

HTT-Thalan

luke22 schreef op woensdag 3 april 2024 @ 15:33:

Maar bel voor het taxi bedrijf uit Dongen voor een offerte of het voor minder kan.

Voor iets wat met een beter ontwerp danwel onderhoud (m.a.w. compleet voorkombaar) niet nodig was geweest, vind ik elke euro teveel en daar moet het merk dan ook echt diens verantwoordelijkheid nemen vind ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PeterZ(on)
luke22 schreef op woensdag 3 april 2024 @ 15:33:

Als ze onder gereviseerd verstaan dat alle slijtageonderdelen vervangen zijn door nieuwe en zo mogelijk betere onderdelen dan valt het bedrag nog mee als je dat vergelijkt wat men voor een nieuwe motor durft te vragen. Maar ik vrees dat ze gewoon een oude motor zonder bijgeluiden nemen en dat je dan maar moet afwachten hoelang dat zo blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarryH
c3ng schreef op woensdag 3 april 2024 @ 13:32:
Ik heb een Ioniq classic van de eerste lichting (2017). Nooit grote problemen gehad.

Nu bij 120.000km doet zich het motorlager probleem voor. Je hoort vooral op lage snelheid een zoemend geluid (engels whirring).

Op internet lees je dat veel meer Ioniq's van gemiddelde leeftijd er last van hebben. De motor moet eronderuit en de lagers vervangen en smeren. Vermoeldelijk krijgt elke Ioniq er op termijn mee te maken. Er lijkt gewoon teveel bezuinigd te zijn op de (smering van) de lagers.

O.a.:
YouTube: Valdemar's garage 6th March 2024
https://www.ioniqforum.co...to-current-passage.44234/

De Hyundai dealer zegt dat dit gevallen zijn die op zichzelf staan...

Het voorstel van Hyundai is nu complete motor omwisselen voor gereviseerde motor... Kosten 2500 euro.

Het zou me overigens niets verbazen als je na +/- 100.000km weer met hetzelfde probleem zit.

Mijn ervaring is dat dit soort zaken zouden bij andere dealers wel worden erkend en onder coulance komen te vallen. Ik had bijvoorbeeld een Mercedes C klasse welke na 16(!) jaar een verrot subframe had, volledig vervangen onder coulance.
Op goingelectric forum kan je ook nog een dealer van hyundai vinden in duitsland die voor 1500-1800 eur de lagers vervangt.

Bij de dealer zou ik - als ik in jou schoenen stond (maar niet naar Dongen zou willen waar het voor mij eur 1800 kostte) - eisen dat je de oude motor zelf houdt. En die dan aanbieden bij de reviserende bedrijven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan1337
Ik twijfel tussen twee occasions van de 28kWh Ioniq. Eentje van 2017 die qua km-stand net buiten de accu garantie valt en eentje van 2019 die in principe die garantie nog zou moeten hebben. Het prijsverschil tussen de twee is 3000 euro, en ik twijfel of het me die meerprijs waard is. Volgens mij gaat er met die accu's maar zelden iets mis, tegelijkertijd is het wel flink raak als die accu gaar is. Ik heb een OBD dus zou natuurlijk naar de SoH bij een proefrit kunnen kijken.
Mn gevoel zegt dat de 2019-auto iets later in het productietraject vast minder probleempjes/kinderziektes heeft. Maar bij goede zorg is op de 2017-auto al het relevante onder garantie verholpen. Wat denken jullie? Is er nog iets anders waar ik goed op moet letten? Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikkem
Jan1337 schreef op zaterdag 6 april 2024 @ 23:50:
Ik twijfel tussen twee occasions van de 28kWh Ioniq. Eentje van 2017 die qua km-stand net buiten de accu garantie valt en eentje van 2019 die in principe die garantie nog zou moeten hebben. Het prijsverschil tussen de twee is 3000 euro, en ik twijfel of het me die meerprijs waard is. Volgens mij gaat er met die accu's maar zelden iets mis, tegelijkertijd is het wel flink raak als die accu gaar is. Ik heb een OBD dus zou natuurlijk naar de SoH bij een proefrit kunnen kijken.
Mn gevoel zegt dat de 2019-auto iets later in het productietraject vast minder probleempjes/kinderziektes heeft. Maar bij goede zorg is op de 2017-auto al het relevante onder garantie verholpen. Wat denken jullie? Is er nog iets anders waar ik goed op moet letten? Alvast bedankt!
Op die van 2017 heb je waarschijnlijk een jaar Bovag garantie (is het die in Rijssen?).

De 2019 versie heeft - indien Premium uitvoering - stoelventilatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan1337
Mikkem schreef op zondag 7 april 2024 @ 08:55:
[...]

Op die van 2017 heb je waarschijnlijk een jaar Bovag garantie (is het die in Rijssen?).

De 2019 versie heeft - indien Premium uitvoering - stoelventilatie.
Nee, het zijn allebei Comforts dus qua features zijn ze als het goed is identiek.

Van wat ik in dit topic en elders heb gelezen is het vooral letten op de SoH, het verschil tussen de hoogste en laagste spanning in de cel en eventuele geluiden uit de reductiebak. En in de onderhoudshistorie kijken of/wanneer de olie is vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luke22
Dan zou ik persoonlijk vooral budget gebruiken dat het een premium is maar dat is mijn mening

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan1337
luke22 schreef op zondag 7 april 2024 @ 11:04:
Dan zou ik persoonlijk vooral budget gebruiken dat het een premium is maar dat is mijn mening
Even zodat ik je zin correct interpreteer: bedoel je voor de goedkopere van de twee gaan of juist doorsparen voor een Premium?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FabianNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 17:34
Jan1337 schreef op zaterdag 6 april 2024 @ 23:50:
3.000 verschil op deze prijs (+- 12,5K?) vind ik heel veel voor alleen 2 jaar nieuwer (waar je in de praktijk niks van merkt aangezien er geen verschillen zijn) en eventueel garantie... De grote vraag is vooral hoeveel kilometers het dan scheelt. Maar ik vind het veel geld tov de waarde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan1337
FabianNL schreef op zondag 7 april 2024 @ 11:56:
[...]

3.000 verschil op deze prijs (+- 12,5K?) vind ik heel veel voor alleen 2 jaar nieuwer (waar je in de praktijk niks van merkt aangezien er geen verschillen zijn) en eventueel garantie... De grote vraag is vooral hoeveel kilometers het dan scheelt. Maar ik vind het veel geld tov de waarde.
Thanks, dat is ook een goed punt. Naast elkaar is het dan:
  • Ioniq Comfort 2019, 98.000 km, €14.000
  • Ioniq Comfort 2017, 169.000 km, €11.500
Ok 2500 verschil dan, maar neig nu ook naar de goedkopere omdat de ontwikkelingen in EV land toch heel hard gaan en extra investeren wellicht niet echt loont.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Nu online

HTT-Thalan

Wilde vanmorgen aan de fastned opladen onderweg... niks. Auto detecteert heel de lader niet. Andere lader geprobeerd (waar net iemand wegging, eentje die het dus echt doet) - niks.

Nu op bestemming een slow charger (3kw) die het doet, net zoals onze laadpaal thuis. Ik ga onderweg terug nog een andere fast charger proberen maar ik heb de fast charging niet nodig gehad sinds ze het laadrelais hebben vervangen omdat hij toen helemaal niet wilde opladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterZ(on)
HTT-Thalan schreef op zondag 7 april 2024 @ 15:14:
Wilde vanmorgen aan de fastned opladen onderweg... niks. Auto detecteert heel de lader niet. Andere lader geprobeerd (waar net iemand wegging, eentje die het dus echt doet) - niks.

Nu op bestemming een slow charger (3kw) die het doet, net zoals onze laadpaal thuis. Ik ga onderweg terug nog een andere fast charger proberen maar ik heb de fast charging niet nodig gehad sinds ze het laadrelais hebben vervangen omdat hij toen helemaal niet wilde opladen.
Dus reparatiefout denk ik?

Pagina: 1 ... 163 ... 192 Laatste