iGadget schreef op maandag 19 juni 2023 @ 10:54:
[...]
Bij de Allego palen in Amersfoort heb ik nog nooit succesvol kunnen laden. Inpluggen, pasje erlangs... Niks. Meerdere keren op meerdere locaties gehad met soms maanden ertussen. Dezelfde pas (E-Flux) doet het prima op elke andere paal (tenzij er een storing is uiteraard). Of dit probleem bij alleen in Amersfoort speelt of bij alle Allego palen durf ik niet te zeggen.
Heel apart, mijn ervaring is dat e-Flux eigenlijk overal wel werkt

maar ik heb nog nooit in Amersfoort gestaan, dus ik durf het niet te zeggen.
Als de paal helemaal niet reageert op je laadpas/druppel, ligt het in ieder geval aan de pas. Een laadpaal reageert al op je pas/druppel, zelfs als er geen auto is aangesloten.
En bij laadpalen in de straat heb ik regelmatig dat er niet op de volle snelheid (6kW?) geladen wordt, ondanks dat ik de enige ben die aan de paal hangt. Blijf dan steken op 2,6kW (Total, die normaliter wel altijd 6kW doet) of 4kW (laatst ergens in Haren, Groningen). Ligt dat dan aan de paal of communiceert de Ioniq dan niet lekker wat 'ie aankan?
De 28kWh kan op 1-fase laden, dus dat is zo'n 7,2kW aan een 22kW paal, en 3,6kW aan een 11kW paal maximaal.
Als ik in het eFlux dashboard naar mijn laadhistorie kijk, komt dat eigenlijk redelijk overeen qua geladen kilowatts + laadtijd.
Als je daar onder blijft? Geen idee of dat aan de EV of de laadpaal ligt.
22kW palen doen 7kW op 1 fase
[
Voor 9% gewijzigd door
Richh op 19-06-2023 11:03
]