Toon posts:

Het grote Hyundai Ioniq Electric topic

Pagina: 1 ... 138 139 140 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Kodess
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 15:54
maarte997 schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 09:24:
[...]

Maar 'max 250kW' wil niet zeggen dat er geen v2's staan. Als ik in de app naar Verviers kijk staat er 'max. 250kW' en 'kies laadstation'. Verder geen mogelijkheid om te zien of het v2 of v3 is, tenzij ik er fysiek zou staan.
Ik weet vrij zeker dat V2 en V3 over de locaties gaat en niet de fysieke laders. Alsin: alle laders op een locatie zijn gelijk.
Of heb je een voorbeeld van een plek waar ze gemixt zijn?
Ze zeggen max 250 of 150 omdat ze gewoon de max haalbare snelheid tonen, gemiddeld haal je dat nooit dus dat is om teleurstelling te voorkomen.

ioniq 28kWh - 5135 Wp

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Kodess
maarte997 schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 09:16:
[...]

Dat is exact wat ik deed in Verviers, waarna mijn Ioniq toch telkens een laadfout gaf. Ik heb geprobeerd totdat ik me dood frustreerde. :P Ik persoonlijk ga er dus nooit 100% zeker op vertrouwen.
Kan je ergens zien of het v2 of v3 laders betreft? Ik zie het alvast niet in de Tesla app.
Trouwens dat laadfout probleem heb ik dus wel vaker bij Fastned gehad :+
Dan tikte ik perongeluk de laadkabel aan bij het er langs lopen en dan stopte die meteen met laden

ioniq 28kWh - 5135 Wp

Acties:
  • 0Henk 'm!

• maarte997
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 15:32
Kodess schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 09:30:
[...]

Ik weet vrij zeker dat V2 en V3 over de locaties gaat en niet de fysieke laders. Alsin: alle laders op een locatie zijn gelijk.
Ze zeggen max 250 of 150 omdat ze gewoon de max haalbare snelheid tonen, gemiddeld haal je dat nooit dus dat is om teleurstelling te voorkomen.
In Verviers staan 1 of 2 laders 'tussen' de parkeerplaatsen in. Dit zijn de laders met dikke CCS-aansluiting welke niet op m'n Ioniq paste, zonder een beetje te wringen, en welke een laadfout gaven.
Het merendeel van de laders (12 volgens de app?) stonden waren laders welke 'achter' de parkeerplaats staan. Aan deze laadpaal kon ik wel eenvoudig laden. Zelf heb ik er geen foto van, maar op Chargemap vind ik er wel eentje terug. Achteraan zie je de dwarse laadpaal staan, waaraan ik niet kon laden. Het laden wou in dit geval niet starten. Na het wringen van de kabel en het opstarten van de sessie via de app gaf de auto een laadfout aan. Nog nooit met Fastned voorgehad. Zal nu ook niet snel meer gebeuren met Plug & charge.
Wel handig dat ik m'n creditcard bij Tesla in de app kon koppelen zonder kastje van de bank nodig te hebben om m'n code in te geven... Want m'n kaart bleek niet meer aan de app gekoppeld.
In sommige apps is dat wel nodig. Dan zou ik helemaal gefrustreerd zijn geweest.

[Voor 15% gewijzigd door maarte997 op 26-05-2023 09:45]

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Kodess
maarte997 schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 09:39:
[...]

In Verviers staan 1 of 2 laders 'tussen' de parkeerplaatsen in. Dit zijn de laders met dikke CCS-aansluiting welke niet op m'n Ioniq paste, zonder een beetje te wringen, en welke een laadfout gaven.
Het merendeel van de laders (12 volgens de app?) stonden waren laders welke 'achter' de parkeerplaats staan. Aan deze laadpaal kon ik wel eenvoudig laden. Zelf heb ik er geen foto van, maar op Chargemap vind ik er wel eentje terug. Achteraan zie je de dwarse laadpaal staan, waaraan ik niet kon laden. Het laden wou in dit geval niet starten. Na het wringen van de kabel en het opstarten van de sessie via de app gaf de auto een laadfout aan. Nog nooit met Fastned voorgehad. Zal nu ook niet snel meer gebeuren met Plug & charge.
Wel handig dat ik m'n creditcard bij Tesla in de app kon koppelen zonder kastje van de bank nodig te hebben om m'n code in te geven... Want m'n kaart bleek niet meer aan de app gekoppeld.
In sommige apps is dat wel nodig. Dan zou ik helemaal gefrustreerd zijn geweest.
[Afbeelding]
Goh dat is toch wel uniek, had niet verwacht dat ze dat zouden doen.
Maar ook daar is een oplossing voor ;)
V2 Chargers zijn altijd genummerd met zijn 2en. Dus 1A, 1B, 2A, 2B
V3 Chargers delen met zijn 4en een powerstation en zijn dus zo genummerd: 1A, 1B, 1C, 1D.

BIj Verviers zie je dus ook dat 1, 2, 3 en 4 een A en B hebben (V2).
5 heeft A, B, C en D en is dus een V3 Charger.
Of V4, aangezien die ook 4 chargers per powerstation heeft :)

ioniq 28kWh - 5135 Wp

Acties:
  • 0Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19:06

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Ik heb nu een paar dagen achtereen gehad dat ik 's morgens de auto niet openkrijg met de sleutel, ook het knopje op de deur reageert dan niet. De reserve sleutel werkt dan ook niet, dus het lijkt niet de batterij van de sleutel te zijn. Maar na een keer of 20 drukken op het "open" knopje, gaat de auto wel open. Is dat een bekend fenomeen/probleem? Ik ben bang dat ik straks ergens sta en ik helemaal niet meer in de auto kom. Overigens, als ik eenmaal de auto open heb, werkt de sleutel weer als vanouds.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• zerocool
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13:52
Bij mij was het wel de batterij in de afstandsbediening....
Wat ook wel eens wil gebeuren dat je dicht in de buurt staat van een sterke radio-antenne, die het signaal van de remote verstoort...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Kodess
zonoskar schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 13:36:
Ik heb nu een paar dagen achtereen gehad dat ik 's morgens de auto niet openkrijg met de sleutel, ook het knopje op de deur reageert dan niet. De reserve sleutel werkt dan ook niet, dus het lijkt niet de batterij van de sleutel te zijn. Maar na een keer of 20 drukken op het "open" knopje, gaat de auto wel open. Is dat een bekend fenomeen/probleem? Ik ben bang dat ik straks ergens sta en ik helemaal niet meer in de auto kom. Overigens, als ik eenmaal de auto open heb, werkt de sleutel weer als vanouds.
Klinkt toch als autosleutel batterijen hoor. Zeker dat het in de auto wel gewoon werkt, een bereik issue.
Je kan altijd de noodsleutel in het sleutelgat steken die in de klink zit. In de auto kan je ook met lege batterij de sleutel tegen de startknop houden om de auto te starten.

Ik zou als ik jou was gewoon even de batterij vervangen van de sleutel, kost je haast niks.

ioniq 28kWh - 5135 Wp

Acties:
  • 0Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Is dan wel vreemd dat de reservesleutel het ook niet doet, die heb ik eigenlijk nog nooit gebruikt, dus de batterij daarvan zou nog goed moeten zijn lijkt me.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• zerocool
"die heb ik eigenlijk nog nooit gebruikt" - dan is hij dus leeg ;-)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Ik heb er een nieuwe PLATTBOJ in gestopt, we zien morgen wel of het gewerkt heeft.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Shapeshifter
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 30-05 19:19

Shapeshifter

Get it over with

zonoskar schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 13:36:
Ik was afgelopen weekend weg, Ioniq aan de stekker laten zitten, kwam terug en fob werkte niet meer. Andere fob werkte ook niet meer. Open gemaakt met de sleutel en 12V accu doorgemeten -> 3,5V. Auto was morsdood deed niets meer. Met startkabel wel gelukt, maar accutester was niet tevreden over de accu, dus vervangen (was nog de originele accu, 225k km mee gedaan). Zou het mogelijk ook nog kunnen zijn.

Mogelijk uitleg: als de auto aan de stekker zit voor lange tijd blijft hij communiceren met de laadpaal en loopt de 12V accu langzaam leeg.

[Voor 6% gewijzigd door Shapeshifter op 30-05-2023 19:19]

HP ZBook Studio G3 - Hyundai Ioniq EV Classic - Opel Vivaro-e 75kWh - 22x Prusa i3 MK3S - 8x Prusa MINI+ - Ooznest Workbee 1,5m x 1,5m

• Curapica
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 11:17
Kodess schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 14:16:
[...]

Klinkt toch als autosleutel batterijen hoor. Zeker dat het in de auto wel gewoon werkt, een bereik issue.
Je kan altijd de noodsleutel in het sleutelgat steken die in de klink zit. In de auto kan je ook met lege batterij de sleutel tegen de startknop houden om de auto te starten.

Ik zou als ik jou was gewoon even de batterij vervangen van de sleutel, kost je haast niks.
Hou er rekening mee, als je de auto met de sleutel open maakt, dat deze mega hard gaat piepen en loeien voor een korte tijd.
Helaas dit mee moeten maken door hetzelfde probleem die jij nu ook ervaart waarbij ik uiteindelijk dus de sleutel moest gebruiken in de avond om 23:00 en toen dat ding ging mekkeren.. Ik schrok me rot..

Maar batterijen vervangen en 1 jaar verder geen last meer gehad.

BTW: Dat je de sleutel tegen aan de startknop moest houden wist ik niet. Was blij dat ie uiteindelijk dus gewoon aanging XD

• Kodess
Curapica schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 11:17:
[...]

Hou er rekening mee, als je de auto met de sleutel open maakt, dat deze mega hard gaat piepen en loeien voor een korte tijd.
Helaas dit mee moeten maken door hetzelfde probleem die jij nu ook ervaart waarbij ik uiteindelijk dus de sleutel moest gebruiken in de avond om 23:00 en toen dat ding ging mekkeren.. Ik schrok me rot..

Maar batterijen vervangen en 1 jaar verder geen last meer gehad.

BTW: Dat je de sleutel tegen aan de startknop moest houden wist ik niet. Was blij dat ie uiteindelijk dus gewoon aanging XD
Eh ik heb 2 dagen de auto met de sleutel open gemaakt en dan ging het alarm niet af hoor.
Anders was ik wel meer gemotiveerd om nieuwe batterijen te kopen :+

[Voor 4% gewijzigd door Kodess op 31-05-2023 11:49]

ioniq 28kWh - 5135 Wp

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Vanmorgen geen probleem gehad om de auto te openen, dus een nieuwe batterij was de oplossing lijkt het. De 12V accu is nog gewoon 14.4V, dus die lijkt ook goed.

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 15:57
maarte997 schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 09:24:
Verder geen mogelijkheid om te zien of het v2 of v3 is, tenzij ik er fysiek zou staan.
Daar ben ik ook lang naar op zoek geweest :) Het lijkt erop dat locaties waar 1A/1B/2A/2B/3A/3B/4A/4B laders staan 150kW laders zijn. Nieuwere locaties hebben 1A/1B/1C/1D/2A/2B/2C/2D; dit zijn 250kW laders.
@Maasluip thnx, oeps. Aangepast :)

Al heb ik niet fysiek alle Superchargers getest natuurlijk.
Kodess schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 09:30:
[...]

Zwolle, bijvoorbeeld. Tijdens mijn roadtrip door Noorwegen heb ik er ook een paar gebruikt waar ze ook gemixt zijn.

Edit; ik zie dat mijn antwoord ook al eerder gemeld was, excuus :P

[Voor 37% gewijzigd door Richh op 31-05-2023 14:14]

• zerocool
zonoskar schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 11:52:
Vanmorgen geen probleem gehad om de auto te openen, dus een nieuwe batterij was de oplossing lijkt het. De 12V accu is nog gewoon 14.4V, dus die lijkt ook goed.
Mooi! En die 12v accu is 14,4 als de auto aan staat en als hij wordt opgeladen. In rust is die accu 12,7v als het goed is. Of lager als hij in slechtere conditie is.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14:33

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Richh schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 13:42:
[...]

Daar ben ik ook lang naar op zoek geweest :) Het lijkt erop dat locaties waar 1A/1B/1C/1D/2A/2B/2C/2D laders staan 150kW laders zijn. Nieuwere locaties hebben 1A/1B/2A/2B/3A/3B/4A/4B; dit zijn 250kW laders.
Nee, precies andersom. V2 laders met 150 kW zijn twee aan twee geschakeld, V3 laders met 250 kW zijn per 4 geschakeld.

Dat slof sigaretten met de pak melk - D/T-regels
Open Source landkaart

• Bakko
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 17:51
Kodess schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 11:49:
[...]

Eh ik heb 2 dagen de auto met de sleutel open gemaakt en dan ging het alarm niet af hoor.
Anders was ik wel meer gemotiveerd om nieuwe batterijen te kopen :+
Ha, nou bij mij ging ook mooi het alarm af, 07:00 op de camping, oeps. Dat truukje van de sleutel op de startknop drukken wist ik gelukkig, dus na een paar seconden wist ik hem te stoppen.
Maar doordat de sleutel een nacht in onze koude tent in Noorwegen had gelegen was de batterij niks meer waard, de nachten erna maar in de slaapzak gehouden, werkte ook nog :o
Pagina: 1 ... 138 139 140 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee