Blijft leuk om dit soort verhalen te lezen

Doet me denken aan een jaar terug, toen alles voor mij ook nog nieuw was

Het went zo ontzettend snel allemaal. Maar eigenlijk is het toch wel bijzonder, en gaaf.
Vandaag eens een keer geen gehannes gehad met kabels die niet loswilden, bij alle keren : Sessie gestopt, kabel kwam automatisch los. Alleen de granny charger thuis moet ik echt even goed erin duwen, anders lockt hij hem niet goed en hoor je een soort relais hopeloze pogingen doen in de auto. Alsof de pin net ergens tegenaan komt als hij er niet diep genoeg in zit ofzo.
Bij de snellader heb je altijd minder gezeik, want die kabel wordt automatisch 'unlocked' als de lader is gestopt met laden.
Bij een gewone lader gebeurd dit niet vanzelf.
Bij een snellader zit de CCS-stekker toch vast aan de paal. Bij een straatlader zou je de paalaanbieder kunnen bellen, doen alsof je je kabel niet los krijgt, en dan resetten zij de paal. Gelukkig zit de kabel dan nog vast aan je auto

anders zouden ze 'm kunnen jatten.
Is soms wel verwarrend, mijn wederhelft is ook wel eens aan het strugglen met de deurvergrendeling gekoppeld aan de laadkabelvergrendeling aan de straatlader/thuislader.
Snelheid was best spectaculair en tikte regelmatig tegen de 80KW aan (

)
Zoals al gemeld, dat is een foutje van de Fastned app. Op een snellader zal je niet >74kW zien volgens mij

Uiteindelijk toen we halverwege het eiland waren begon de range anxiety een klein beetje toe te slaan met nog 40km op de GOM en nog 35km naar huis

Haha

ja dat is krap. <10km durf ik alleen aan bij het juiste weer op bekende routes.
Bij <5km tussen GOM en daadwerkelijke route zou ik eigenlijk altijd laden. Onder de 10km daalt de GOM naar mijn ervaring sneller dan 1km per 1km, en onder de 5km krijg je '---' te zien, en kán de auto er ieder moment mee kappen

ook krijg je zo'n schildpadje op je dashboard en zit er écht geen snelheid meer in. Het is hier nog nooit mis gegaan, maar ik hoef ook niet op het randje te leven

verbruik 13,2Kwh/100km (waaide nogal)
Vind ik een prima score. Bij mijn woon/werk trip haal ik niet veel beter. Wel veel snelweg en 80-wegen.
De <10kWh/100km scores zijn zeker haalbaar, zelf ook wel eens behaald, maar op lange >80km/u trips zonder vrachtwagenhangen is dat imho niet heel realistisch.