maarte997 schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 09:39:
[...]
In Verviers staan 1 of 2 laders 'tussen' de parkeerplaatsen in. Dit zijn de laders met dikke CCS-aansluiting welke niet op m'n Ioniq paste, zonder een beetje te wringen, en welke een laadfout gaven.
Het merendeel van de laders (12 volgens de app?) stonden waren laders welke 'achter' de parkeerplaats staan. Aan deze laadpaal kon ik wel eenvoudig laden. Zelf heb ik er geen foto van, maar op Chargemap vind ik er wel eentje terug. Achteraan zie je de dwarse laadpaal staan, waaraan ik niet kon laden. Het laden wou in dit geval niet starten. Na het wringen van de kabel en het opstarten van de sessie via de app gaf de auto een laadfout aan. Nog nooit met Fastned voorgehad. Zal nu ook niet snel meer gebeuren met Plug & charge.
Wel handig dat ik m'n creditcard bij Tesla in de app kon koppelen zonder kastje van de bank nodig te hebben om m'n code in te geven... Want m'n kaart bleek niet meer aan de app gekoppeld.
In sommige apps is dat wel nodig. Dan zou ik helemaal gefrustreerd zijn geweest.
[Afbeelding]
Goh dat is toch wel uniek, had niet verwacht dat ze dat zouden doen.
Maar ook daar is een oplossing voor
V2 Chargers zijn altijd genummerd met zijn 2en. Dus 1A, 1B, 2A, 2B
V3 Chargers delen met zijn 4en een powerstation en zijn dus zo genummerd: 1A, 1B, 1C, 1D.
BIj Verviers zie je dus ook dat 1, 2, 3 en 4 een A en B hebben (V2).
5 heeft A, B, C en D en is dus een V3 Charger.
Of V4, aangezien die ook 4 chargers per powerstation heeft