Ik denk dat de 28 kWh Ioniq Premium wel een goede keus is als 2e hands auto. Mijn werknemer heeft hem nu bijna 5 jaar en 150.000 km mee gereden dus dat is best wat. In het begin waren er wat kleine probleempjes, de ECU ging stuk ofzo en een terugroepactie maar daarna geen problemen meer gehad. De enige minpunten:
1. Een irritant kraakje bij de achterbank wat ze niet echt konden oplossen.
2. Geklapper bij de bevestiging van de achterbank waar ze een touwtje tussen gewikkeld hebben.
3. Een knik in het stuur (vooral bij koud weer) als je op de snelweg rijdt en heel licht wil corrigeren.
Dat laatste punt heb ik in mijn Kia ook gehad en lijkt een Koreaans kwaaltje, maar wel eentje die mij (als BMW rijder) mateloos irriteerde. Denk dat menig mens die niet zoveel om auto's geeft het niet eens zou voelen.
Range in de winter kan wel echt zo 150 km max zijn.
1. Een irritant kraakje bij de achterbank wat ze niet echt konden oplossen.
2. Geklapper bij de bevestiging van de achterbank waar ze een touwtje tussen gewikkeld hebben.
3. Een knik in het stuur (vooral bij koud weer) als je op de snelweg rijdt en heel licht wil corrigeren.
Dat laatste punt heb ik in mijn Kia ook gehad en lijkt een Koreaans kwaaltje, maar wel eentje die mij (als BMW rijder) mateloos irriteerde. Denk dat menig mens die niet zoveel om auto's geeft het niet eens zou voelen.
Range in de winter kan wel echt zo 150 km max zijn.
Facts don't care about your feelings