Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YoshiBignose
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13-05 19:15
Ik denk dat de 28 kWh Ioniq Premium wel een goede keus is als 2e hands auto. Mijn werknemer heeft hem nu bijna 5 jaar en 150.000 km mee gereden dus dat is best wat. In het begin waren er wat kleine probleempjes, de ECU ging stuk ofzo en een terugroepactie maar daarna geen problemen meer gehad. De enige minpunten:

1. Een irritant kraakje bij de achterbank wat ze niet echt konden oplossen.
2. Geklapper bij de bevestiging van de achterbank waar ze een touwtje tussen gewikkeld hebben.
3. Een knik in het stuur (vooral bij koud weer) als je op de snelweg rijdt en heel licht wil corrigeren.

Dat laatste punt heb ik in mijn Kia ook gehad en lijkt een Koreaans kwaaltje, maar wel eentje die mij (als BMW rijder) mateloos irriteerde. Denk dat menig mens die niet zoveel om auto's geeft het niet eens zou voelen.

Range in de winter kan wel echt zo 150 km max zijn.

Facts don't care about your feelings

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• FranDaMan
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
YoshiBignose schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 13:33:
I

Range in de winter kan wel echt zo 150 km max zijn.
Mijn dagelijks woon/werk verkeer is 34km retour. In de weekenden komen we meestal niet veel verder dan een kilometer of 90 van de woonplaats. Moet mijns inziens dus ruim voldoende zijn :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pmiddeld
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 19-05 13:33
@FranDaMan In de winter bij 100 km/u op de snelweg moet het wel heel koud zijn en continu harde wind tegen om op die 150 km te komen. Wel moet je bedenken dat je de accu normaal gesproken niet helemaal leeg rijdt. Je moet wel minstens 10 km overhouden anders gaat-ie in turtle mode. Maar in jouw geval is dit een no-brainer.

Hyundai Ioniq Comfort 2017 --> Kona 64 kWh 2020

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SpongeRob
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online

SpongeRob

Nachtmerries zijn ook dromen..

FranDaMan schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 13:20:
[...]

Het budget ligt met subsidie mee tussen de 20.000 en 22.500. Daarmee moeten we wel een 2018 met rond de 40K km voor kunnen vinden als we het zo een beetje bekijken op gaspedaal.
Mijn 2019 Premium met bijna 25K km mag zoals ik een paar posts terug schreef ook de deur uit. ;)

"Never wrestle with a pig – it gets mud all over you and the pig likes it."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Philos31
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19-05 13:02
De frunk zit er bij mij inmiddels ook in.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/U2OSmgexFjr9iAvyC_wSOYHq_Vw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4n2RQFQB2oiNpOwwpK6KsAJQ.jpg?f=fotoalbum_large

BMW C-Evolution LR, Skoda Enyaq iV80 Sportline, 7200Wp 27KwH thuisbatterij (zelfbouw) , 7x Daikin l/l warmtepomp, Homeautomation by Homey

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FranDaMan
  • Nu online
SpongeRob schreef op zaterdag 23 oktober 2021 @ 13:33:
[...]

Mijn 2019 Premium met bijna 25K km mag zoals ik een paar posts terug schreef ook de deur uit. ;)
Daar krijg ik jammer genoeg geen subsidie op en geen inruil ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonaldPr
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 28-04 13:37
FranDaMan schreef op zaterdag 23 oktober 2021 @ 16:28:
[...]

Misschien de verkoop via een dealer laten lopen?
Alleen de inruil gaat dan wel lastig worden.

[ Voor 8% gewijzigd door RonaldPr op 23-10-2021 16:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holgersson
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
[...]

Gebruikte elektrische personenauto's 2021
Het budget voor subsidie voor gebruikte elektrische personenauto's is op. Op 28 augustus 2021 is dit budget overtekend. Er zijn hierna nog veel aanvragen binnengekomen. Daarom heeft het geen zin meer om subsidie aan te vragen.
Aanvragen die vanaf 8 september 2021 bij ons binnenkomen, wijzen we af. We hebben daarvoor geen budget meer.

Bron: https://www.rvo.nl/subsidie-en-financieringswijzer/sepp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FranDaMan
  • Nu online
Holgersson schreef op zaterdag 23 oktober 2021 @ 17:33:
[...]

Gebruikte elektrische personenauto's 2021
Het budget voor subsidie voor gebruikte elektrische personenauto's is op. Op 28 augustus 2021 is dit budget overtekend. Er zijn hierna nog veel aanvragen binnengekomen. Daarom heeft het geen zin meer om subsidie aan te vragen.
Aanvragen die vanaf 8 september 2021 bij ons binnenkomen, wijzen we af. We hebben daarvoor geen budget meer.

Bron: https://www.rvo.nl/subsidie-en-financieringswijzer/sepp
Daarom wacht ik sowieso tot na 1 januari met de aanschaf van een Ioniq.
In de tussentijd rustig wat proefritten maken en veel lezen en kijken 😁

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpongeRob
  • Niet online

SpongeRob

[...]

Inruil doe ik inderdaad niet aan, maar ik hoef er sowieso niet de hoofdprijs voor te hebben. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:22

timovd

Voorsprong door techniek

YoshiBignose schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 13:33:
...
1. Een irritant kraakje bij de achterbank wat ze niet echt konden oplossen.
2. Geklapper bij de bevestiging van de achterbank waar ze een touwtje tussen gewikkeld hebben.
1. Probeer eens dik tape om de bevestiging van de achterbank te doen als de bank naar voren is geklapt.
2. Is dat niet het zelfde probleem/de zelfde oorzaak als 1?

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EVBert
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 19-05 16:00
EVBert schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 19:57:
[...]

Had ik vandaag ook. Ik wil achteruit wegrijden na een pauze langs de snelweg en plotseling hoorde ik een onbekende en luide riedel uit de luidsprekers. Even later had ik 112 aan de lijn. Gelukkig werd het vriendelijk opgenomen toen ik uitlegde wat er was gebeurt.
Geen idee wat het triggerde. Zag dat de rode led in de SOS schakelaar bleef branden. Vreemd is dat ik in de handleiding van de auto niets over de SOS noodknop kan terugvinden laat staan hoe te resetten.
Na even indrukken van de SOS knop hoorde ik de riedel weer en na meteen opnieuw indrukken stopte het. De auto uitgezet en na opnieuw starten gingen de groene en rode led in de schakeleer even aan en weer uit. Daarna geen probleem meer gehad.
Vind het maar vreemd.
Gisteren de jaarlijkse beurt laten doen en bovenstaande storing gemeld. Toen ik de auto ophaalde gevraagd naar de status. Volgens de baliemedewerker was er een software update uitgevoerd omdat er voor deze klacht een terugroepactie zou bestaan...

Kosten van de beurt waren overigens 251 Euro inclusief interieurfilter, remvloeistof en ruitenwisservloeistof.
Volgens de Hyundai onderhoudsprijslijst zou een IONIQ EV beurt vanaf 136 Euro kosten en een IONIQ Hybrid vanaf 223 Euro. Of zou dat exclusief BTW zijn?

Overigens houd mijn garage zich ook niet aan de negen beloftes die notabene op een groot bord achter de balie hangen. Ik kreeg geen offerte en mijn auto wordt ook niet gewassen afgeleverd. Volgens de baliemedewerker betaal ik daarom wat minder voor de beurt 8)7

[ Voor 19% gewijzigd door EVBert op 26-10-2021 11:25 ]

BYD Atto 3 Skiwhite

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arbez
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 18-05 17:10

Arbez

Gasloos

EVBert schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 08:37:
[...]

Gisteren de jaarlijkse beurt laten doen en bovenstaande storing gemeld. Toen ik de auto ophaalde gevraagd naar de status. Volgens de baliemedewerker was er een software update uitgevoerd omdat er voor deze klacht een terugroepactie zou bestaan...

Kosten van de beurt waren overigens 251 Euro inclusief interieurfilter, remvloeistof en ruitenwisservloeistof.
Volgens de Hyundai onderhoudsprijslijst zou een IONIQ EV beurt vanaf 136 Euro kosten en een IONIQ Hybrid vanaf 223 Euro. Of zou dat exclusief BTW zijn?

Overigens houd mijn garage zich ook niet aan de negen beloftes die notabene op een groot bord achter de balie hangen. Ik kreeg geen offerte en mijn auto wordt ook niet gewassen afgeleverd. Volgens de baliemedewerker betaal ik daarom wat minder voor de beurt 8)7
Vorige week vrijdag de eerste beurt(12 mnd/15.000 Km) laten uitvoeren bij mijn Ioniq 2020. Kosten vooraf al gevraagd, zou € 136,-- zijn. Uiteindelijk € 135,52 incl. Btw afgerekend. Een week eerder brande er een lampje dat de koelvloeistof bijgevuld moest worden. Dit heb ik gemeld. Ze hebben iets van de koelvloeistof moeten bijvullen. Kosteloos zei de receptionist. De auto werd ook gewassen en uitgezogen weer na 1 uur aan mij overhandigd. Uitstekende service, auto Hekkert in Venlo verdiend een 10!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pmiddeld
@EVBert 251 euro voor die werkzaamheden is m.i. echt te veel. Basis 136 euro en dan nog eventueel een interieurfilter erbij, dat kan geen 115 euro kosten. En dan nog niet eens stofzuigen en wassen. 8)7 Zo'n hoog bedrag heb in 150.000 km nog nooit gehad. Ik zou een andere garage zoeken.

[ Voor 9% gewijzigd door pmiddeld op 26-10-2021 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Headshot_NL
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 00:03
Hier ook onlangs een beurt gehad bij 40K. Aangegeven dat het filter niet vervangen hoeft te worden. Totaal uitgekomen op 137 euro.
Aangegeven dat de QI lader niet goed werkte. Die gaan ze binnenkort nog onder garantie vervangen.

Probleem is dat de telefoon en de hele lader erg heet zijn na ongeveer 15 minuten laden. Het percentage van de telefoon loopt ook amper op (1 a 2% per uur). Dit ligt niet aan de telefoons (ondertussen al 5 telefoons getest) en deze telefoon werkt op alle andere QI laders prima, laden met een kabeltje doe ik nooit... Ik zal laten weten wat hier uit komt want ik hoorde dat er hier meer zijn met deze klachten.

[ Voor 8% gewijzigd door Headshot_NL op 26-10-2021 13:27 ]

🚗 Hyundai Ioniq electric premium 28kWh | ☀️ 4350Wp oost, 1005Wp zuid, 2940Wp west | 🌡️ LG 3,5kW + 2,5kW warmtepomp | 🔋 Marstek Venus 5,12kWh v151 + HW P1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-05 17:04

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Hmm, mijn jaarlijkse beurt kostte vorige week 275 euro, incl. airco reinigen, ruitenvloeistof bijvullen, interieurfilter en ze hebben gekeken naar het slot van de kofferbak, maar ik merk daar geen verschil, het rammelt nog steeds even hard. Het is dat de leasemaatschappij het betaald...

[ Voor 3% gewijzigd door zonoskar op 26-10-2021 13:58 ]

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EVBert
pmiddeld schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 13:18:
@EVBert 251 euro voor die werkzaamheden is m.i. echt te veel. Basis 136 euro en dan nog eventueel een interieurfilter erbij, dat kan geen 115 euro kosten. En dan nog niet eens stofzuigen en wassen. 8)7 Zo'n hoog bedrag heb in 150.000 km nog nooit gehad. Ik zou een andere garage zoeken.
De Hyundai onderhoudsprijzen zijn adviesprijzen, daar mag een dealer blijkbaar zelf een puntje aan zuigen.
Ik denk er inderdaad hard over na om een andere dealer te zoeken.

Volgende week krijgt mijn auto een ander accupakket en dit loopt via mijn eigen dealer. Hoop dat alles goed gaat.

BYD Atto 3 Skiwhite

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarryH
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 00:49
@EVBert Zie wel remvloeistof erbij staan.. dat is natuurlijk eens in de 2 jaar een extraatje.
Ik heb ook 1 keer eur 262 betaald. Dat was toen incl. remvloeistof (eur 77) en ruitenwissers (eur 55) .
Die ruitenwissers doe ik de volgende keer zelf :).

Dus wellicht is het bedrag zo gek nog niet. Maar als het niet goed voelt gewoon naar andere dealer.

5670PV op OzOOO, 5640PV op WnWWW, 3150PV op muur op ZZZW, vloerisolatie, HR++,dakisolatie, PANA 9Jmonoblock WP, Ioniq EV 2017

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EVBert
BarryH schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 15:18:
@EVBert Zie wel remvloeistof erbij staan.. dat is natuurlijk eens in de 2 jaar een extraatje.
Ik heb ook 1 keer eur 262 betaald. Dat was toen incl. remvloeistof (eur 77) en ruitenwissers (eur 55) .
Die ruitenwissers doe ik de volgende keer zelf :).

Dus wellicht is het bedrag zo gek nog niet. Maar als het niet goed voelt gewoon naar andere dealer.
Ik was 251 Euro kwijt en voor de ruitenwissers was ik nog eens Eur 45 extra kwijt, dus bijna Eur 300 in totaal. Vond ik toch wel even slikken voor beurt van een 'simpele' EV.

BYD Atto 3 Skiwhite

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Arbez

Arbez

Gasloos

Binnenkort zelf je updates downloaden van https://update.hyundai.com/EU/NL/navigationUpdate

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EVBert
Mooi zo, dan kan de onderhoudsbeurt nog goedkoper :P

BYD Atto 3 Skiwhite

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RonaldPr
Werkt het nu nog niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Headshot_NL
Nee het werkt nu nog niet. Het kan wel, maar dan via de onofficiële weg. Is vrij eenvoudig zelf te doen maar via deze link zal binnenkort hopelijk nog makkelijker zijn.

🚗 Hyundai Ioniq electric premium 28kWh | ☀️ 4350Wp oost, 1005Wp zuid, 2940Wp west | 🌡️ LG 3,5kW + 2,5kW warmtepomp | 🔋 Marstek Venus 5,12kWh v151 + HW P1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarryH
@EVBert dan inderdaad maar eens naar andere dealer (ik ga naar Hilversum. krijg dan vooraf een concept factuur te zien, daaropschrap ik dan een pas voor lekke banden, interieurfilter en sproeivloeistof en dan gaan ze aan de slag.
Vorig jaar hadden ze een beschadiging aan een band gespot. Toen zelf direct online een nieuwe bandenset gekocht (want veel goedkoper)

5670PV op OzOOO, 5640PV op WnWWW, 3150PV op muur op ZZZW, vloerisolatie, HR++,dakisolatie, PANA 9Jmonoblock WP, Ioniq EV 2017

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarryH
Vandaag wat gedoe met de carplay functie.
Normaal als in carplay een navigatie actief is, en ik druk op het cirkelknopje op het stuur dan wissel ik tussen audio van radio of audio van carplay. en blijfft de navi op het scherm zichtbaar.

vandaag ging iedere keer als ik naar radio wisselde het scherm op het audio scherm..
ik denk dat ik de logica over het hoofd zie.
iemand een tip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benny
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 25-04 19:04
Vraagje over geplande klimaatregeling: werkt dit nou alleen als ie aan de laadpaal hangt ?
Ik krijg het maar niet aan de praat, alles goed ingesteld maar op de geplande vertrektijd gebeurd er niks.. gaat om een 2021 ioniq full electric.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarryH
Bij een ioniq 2017 (28kWh) alleen indien aan de lader aangesloten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daemonix
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
BarryH schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 19:12:
Bij een ioniq 2017 (28kWh) alleen indien aan de lader aangesloten
Bij een Ioniq 2019 (28 kWh, de 38 kWh kwam pas eind 2019) alleen indien aan de lader aangesloten. Pas bij de 38 kWh versie kan het volgens mij zonder de aangesloten lader.

[ Voor 11% gewijzigd door daemonix op 28-10-2021 10:36 ]

Tesla Model Y, RWD, Byd Atto 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kleautviool
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-05 15:23
Benny schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 19:04:
Vraagje over geplande klimaatregeling: werkt dit nou alleen als ie aan de laadpaal hangt ?
Ik krijg het maar niet aan de praat, alles goed ingesteld maar op de geplande vertrektijd gebeurd er niks.. gaat om een 2021 ioniq full electric.
Ik heb net even geprobeerd om de klimaatregeling te activeren voor een vertrek over 10 minuten, maar dat kan de Bluelink app niet doen zonder aan de lader te hangen
[Alarm] Charging cable unplugged. Cannot activate target temperature. Please check your charging cable connection
Je hoeft echter niet aan een laadpaal te hangen om de klimaatinstellingen direct door te voeren. Dat werkt gewoon meteen naar de auto verzonden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daemonix
  • Niet online
kleautviool schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 10:45:
[...]

Ik heb net even geprobeerd om de klimaatregeling te activeren voor een vertrek over 10 minuten, maar dat kan de Bluelink app niet doen zonder aan de lader te hangen

[...]

Je hoeft echter niet aan een laadpaal te hangen om de klimaatinstellingen direct door te voeren. Dat werkt gewoon meteen naar de auto verzonden
De bluelink app is voor Ioniqs na het 2019 model...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kleautviool
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-05 15:23
Ging toch ook om een ioniq uit 2021? ;)

[ Voor 9% gewijzigd door kleautviool op 28-10-2021 11:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benny
kleautviool schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 10:45:
[...]

[...]

Direct activeren via de app werkt gewoon. Alles werkt prima, alleen als ik de geplande klimaatregeling naar de auto stuur werkt dat gewoon niet. Krijg ook geen melding dat het niet mogelijk is ofzo. Geeft aan dat het naar de auto is gestuurd en je ziet ook dat het ‘aan’ staat in de app en ook op dashboard brand een lampje dat het is geactiveerd. Alleen gebeurd er gewoon niks op moment dat ie aan moet springen..

Ik duik nog wel ff in de handleiding en anders maar aan de dealer vragen..

Edit: gaat idd om een 38kwh uit 2021.

[ Voor 6% gewijzigd door Benny op 28-10-2021 19:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RKD
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19:32

RKD

En hij is alweer down :)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonaldPr
Benny schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 19:22:
[...]

Direct activeren via de app werkt gewoon. Alles werkt prima, alleen als ik de geplande klimaatregeling naar de auto stuur werkt dat gewoon niet. Krijg ook geen melding dat het niet mogelijk is ofzo. Geeft aan dat het naar de auto is gestuurd en je ziet ook dat het ‘aan’ staat in de app en ook op dashboard brand een lampje dat het is geactiveerd. Alleen gebeurd er gewoon niks op moment dat ie aan moet springen..

Ik krijg ook een melding dat hij het niet doet zonder de laadkabel, misschien kan hij wel alleen koelen?

Direct inschakelen lukt wel zonder kabel.

Aan de stekker doet hij het wel goed.

[ Voor 4% gewijzigd door RonaldPr op 29-10-2021 12:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wfveennl
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20:22
Benny schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 19:22:
[...]

Heb je wel ingesteld wat er moet gebeuren zoals de gewenste temperatuur, stoelverwarming aan/uit. stuurverwarming aan/uit. Ik heb een 38 kWh geleverd in 12-2019 en het werkt prima zonder laadkabel.

LG Therma V Split: binnen : HN091MR; buiten : HU071MR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pmiddeld
EVBert schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 10:43:
[...]

Mooi zo, dan kan de onderhoudsbeurt nog goedkoper :P
Nee, de update van de navigatie is altijd gratis! Zorg dat ze je daar niet voor laten betalen. Is mij eens overkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benny
wfveennl schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 15:01:
[...]

Heb je wel ingesteld wat er moet gebeuren zoals de gewenste temperatuur, stoelverwarming aan/uit. stuurverwarming aan/uit. Ik heb een 38 kWh geleverd in 12-2019 en het werkt prima zonder laadkabel.
Ja allemaal ingesteld, ik snap het niet.. als je 8:00 insteld moet ie om 7:30 aan springen toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 19-05 15:16

Sebazzz

3dp

Hallo! Ik ga een leaseauto nemen bij mijn werkgever en om nog voor een laag leasetarief en goede bijtelling een auto te krijgen kan ik er nog eentje uit de leasepool meepikken.

Ik heb een aantal vragen als dat goed is:
- Hoe weet ik of een auto een 2018, 2019 Ioniq is? Kan ik dat op RDW kentekeninfo zien? Zitten er grote verschillen tussen de jaren?
- De accu is voor hedendaagse begrippen met 311 km bereik niet bijzonder groot. Hoe is jullie praktijkbereik?
- Hoe is de software? Ik kom van een ouderwetse auto zonder zichtbare software en begrijp dat bij moderne auto's de software nog wel te wensen overlaat.

Mijn alternatief zou een Ampera-E zijn.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kodess
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 22:25
Sebazzz schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 21:01:
Hallo! Ik ga een leaseauto nemen bij mijn werkgever en om nog voor een laag leasetarief en goede bijtelling een auto te krijgen kan ik er nog eentje uit de leasepool meepikken.

Ik heb een aantal vragen als dat goed is:
- Hoe weet ik of een auto een 2018, 2019 Ioniq is? Kan ik dat op RDW kentekeninfo zien? Zitten er grote verschillen tussen de jaren?
- De accu is voor hedendaagse begrippen met 311 km bereik niet bijzonder groot. Hoe is jullie praktijkbereik?
- Hoe is de software? Ik kom van een ouderwetse auto zonder zichtbare software en begrijp dat bij moderne auto's de software nog wel te wensen overlaat.

Mijn alternatief zou een Ampera-E zijn.
Dat is een 2019 < ioniq. Ook wel een FL (facelift) variant genoemd. 38kWh accupakket.
Ik heb zelf een oudere met 28kWh, dus ik zou zeggen dat 311 gigantisch is :P
evdatabase zegt dat 'real range' 250km is. (https://ev-database.org/car/1165/Hyundai-IONIQ-Electric)

Andere 38kWh bezitters kunnen vast meer vertellen :9

Enyaq iV 80 - 5135 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sbiemond
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 24-04 12:48
de 38kWh variant is ontzettend zuinig, maar dat is de 28kWh ook. Voordeel van de 38kWh variant is dat er volgens mij geen accu degradatie is dankzij de vloeistof gekoelde accu, en je hebt kans dat je met een nieuwe accu begint aangezien alle accu's vervangen worden van de 38 kWh variant. En ja de range is ook realistisch, in de zomer is 300 km op 1 accu altijd haalbaar (bij mij in ieder geval, door de eco modus en regenaratie is het verbruik rond de 12,5 kWh/100km). Nog 46 km over na een rit van 300 km gemaakt te hebben waar ik gemiddeld 95 km per uur reed... dus net zo veel KM als auto die volgens de fabriek WLTP 400 km halen (die halen in de praktijk vaak 325+).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

Kodess schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 21:15:
[...]

Dat is een 2019 < ioniq. Ook wel een FL (facelift) variant genoemd. 38kWh accupakket.
Dankje, maar hoe weet jij dat? ;) De bijtelling is duidelijk, maar hoe weet je welke accu erin zit?

[ Voor 12% gewijzigd door Sebazzz op 29-10-2021 22:10 ]

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarryH
Zie je aan de grille aan de voorkant. Gewoon glad dicht is 28kWh van 2016-2019 en met ribbels erin 38kWh van 2019-nu..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kodess
Sebazzz schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 22:04:
[...]

Dankje, maar hoe weet jij dat? ;) De bijtelling is duidelijk, maar hoe weet je welke accu erin zit?
Jij zei 311km range. Dat is veel, dat moet wel een WLTP opgegeven range zijn.
De vFL had geen WLTP range, en de FL heeft toevallig precies een WLTP range van 311km

Enyaq iV 80 - 5135 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

Kodess schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 22:39:
[...]

Jij zei 311km range. Dat is veel, dat moet wel een WLTP opgegeven range zijn.
De vFL had geen WLTP range, en de FL heeft toevallig precies een WLTP range van 311km
Ja 311 WLTP volgens RDW op basis van het kenteken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arbez

Arbez

Gasloos

WLPT range is inderdaad 311 Km. De fabrieksopgave. In de praktijk wijkt het af. Het is puur een gemiddelde.
Ik heb op dit moment, nadat het laden vanmorgen is beëindigd, 330 Km.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/unn5tRrKJ329CzxYwBP4314OoEU=/x800/filters:strip_exif()/f/image/5C3zIcS66Lv5AGAGyD3YlQfM.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benny
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/U4rCRrLK9gIZ6viuzuUI2vb4tnY=/x800/filters:strip_exif()/f/image/M3xLOzmrDF99ffgUdCkcJOrW.png?f=fotoalbum_large

Erg afhankelijk van je rechtervoet haha
Ik hou wel van beetje vlot optrekken en af en toe even de sport stand proberen.

Ik vraag me ook af wat nou zuiniger is, altijd regeneratie level 3 of op 0 en zoveel mogelijk uitrollen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• assje
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23:55
Benny schreef op zaterdag 30 oktober 2021 @ 12:54:
Ik vraag me ook af wat nou zuiniger is, altijd regeneratie level 3 of op 0 en zoveel mogelijk uitrollen.
Regeneratie is verlies, alleen minder verlies dan frictierem. Eerder gas los en uitrollen is sowieso efficiënter.

Snel optrekken maakt dan eigenlijk geen bal uit, zo lang je maar niet teveel versnelt waardoor je weer meer gaat regenereren/remmen.

[ Voor 34% gewijzigd door assje op 30-10-2021 14:00 ]

“The greatest threat to our planet is the belief that someone else will save it.” [quote by Robert Swan, OBE]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EVBert
pmiddeld schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 19:52:
[...]

Nee, de update van de navigatie is altijd gratis! Zorg dat ze je daar niet voor laten betalen. Is mij eens overkomen.
Niets is gratis. Uiteindelijk zit het gewoon in het werkplaatstarief verwerkt…

BYD Atto 3 Skiwhite

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daemonix
  • Niet online
assje schreef op zaterdag 30 oktober 2021 @ 13:15:
[...]

Regeneratie is verlies, alleen minder verlies dan frictierem. Eerder gas los en uitrollen is sowieso efficiënter.
En uitermate aso als er ander verkeer op de weg is, en in de randstad niet vol te houden. Dan is het maar de vraag of het echt klopt. Heb het ooit eens met mijn Kona geprobeerd, en geen verschil gezien, zeker niet als je de acc gebruikt (in drukker verkeer).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kuijpie.
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 13-05-2023
Kodess schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 21:15:
[...]

Ik heb zelf een oudere met 28kWh, dus ik zou zeggen dat 311 gigantisch is :P
evdatabase zegt dat 'real range' 250km is. (https://ev-database.org/car/1165/Hyundai-IONIQ-Electric)

Andere 38kWh bezitters kunnen vast meer vertellen :9
Ik rijd voornamelijk snelweg, afgelopen zomer regelmatig 300 km gereden op accu (met 5-8% over). In de herfst wel iets minder, 280 km is haalbaar.
Winter weet ik niet, want ik heb de auto sinds 1 mei.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KevlarD
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 18-05 10:39
assje schreef op zaterdag 30 oktober 2021 @ 13:15:
[...]

Snel optrekken maakt dan eigenlijk geen bal uit, zo lang je maar niet teveel versnelt waardoor je weer meer gaat regenereren/remmen.
Uitrollen is weliswaar efficiënter dan remmen met een frictierem maar minder efficiënt dan regenereren via de elektromotor. Je blijft bij uitrollen langer op hogere snelheid doorrijden terwijl die hogere snelheid ook een hogere luchtweerstand oplevert. Luchtweerstand is namelijk kwadratisch met snelheid. Snelheid minderen én het merendeel van die energie terugwinnen zal altijd efficiënter zijn dan energie blijven verliezen door rol- en luchtweerstand. Verreweg de meeste praktijktests wijzen dit ook uit.

Daarnaast is uitrollen in de praktijk ook lastiger te realiseren zonder je medeweggebruikers te irriteren omdat je automatisch meer ruimte/tussenafstand nodig hebt om het goed te kunnen doen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• assje
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23:55
KevlarD schreef op zaterdag 30 oktober 2021 @ 23:04:
Uitrollen is weliswaar efficiënter dan remmen met een frictierem maar minder efficiënt dan regenereren via de elektromotor. Je blijft bij uitrollen langer op hogere snelheid doorrijden terwijl die hogere snelheid ook een hogere luchtweerstand oplevert. Luchtweerstand is namelijk kwadratisch met snelheid. Snelheid minderen én het merendeel van die energie terugwinnen zal altijd efficiënter zijn dan energie blijven verliezen door rol- en luchtweerstand. Verreweg de meeste praktijktests wijzen dit ook uit.
Klok klepel.

“The greatest threat to our planet is the belief that someone else will save it.” [quote by Robert Swan, OBE]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kuijpie.
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 13-05-2023
KevlarD schreef op zaterdag 30 oktober 2021 @ 23:04:
[...]

Daarnaast is uitrollen in de praktijk ook lastiger te realiseren zonder je medeweggebruikers te irriteren omdat je automatisch meer ruimte/tussenafstand nodig hebt om het goed te kunnen doen.
Is in deze berekening meegenomen dat je met regenereren sneller stil staat?
Dus dat je langer moet doorrijden, waarbij je stroom uit de accu nodig hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daemonix
  • Niet online
kuijpie. schreef op zondag 31 oktober 2021 @ 09:04:
[...]

Is in deze berekening meegenomen dat je met regenereren sneller stil staat?
Dus dat je langer moet doorrijden, waarbij je stroom uit de accu nodig hebt.
Dat is niet zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pmiddeld
EVBert schreef op zaterdag 30 oktober 2021 @ 14:10:
[...]

Niets is gratis. Uiteindelijk zit het gewoon in het werkplaatstarief verwerkt…
Uiteraard, maar het is niet de bedoeling dat je twee keer voor 1 dienst betaalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pmiddeld
Herhaling van zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benny
Benny schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 20:13:
[...]

Ja allemaal ingesteld, ik snap het niet.. als je 8:00 insteld moet ie om 7:30 aan springen toch?
Nog wat dingen getest maar krijg niet aan de praat.. in de auto zag ik in de settings ook iets staan als ‘met laadkabel aangesloten is de ingestelde temp. op de geplande vertrektijd bereikt’.. heb ik misschien een software update nodig ofzo? Zal het nog wel eens aan de dealer vragen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tweedebas
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 13-05 21:42
Ik lees nu al een tijdje de uitrollen vs regenereren en wat er zuiniger is en zat eens wat formules terug te denken.

Kinetische energie: 1/2 *m * v^2
Luchtweerstand: blabla * v^2 * blabla

Vooral de kinetische energie zou ik zeggen dat op hogere snelheid dus kwadratische meer energie terug te winnen is.
Voor luchtweerstand hoe langer op hoge snelheid rollen hoe meer warmte naar de lucht, en minder energie in je accu.

Als je een vast traject zou afleggen zou de manier van rijden het zuinigst zijn bij welke een individu een minder hoge pieksnelheid en een lager gemiddelde snelheid heeft gehaald.
Dat is per situatie en rijstijl met uitrollen of regenereren beter te realiseren.

Ideaal zou uitrollen denk ik een beter resultaat geven maar in mijn praktijk op de weg niet haalbaar zonder wederzijdse frustraties, waar ik weer harder van ga rijden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-05 14:25

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

En dan moet je er nog rekening mee houden dat regen maar iets van 80% efficient is. Dus 20% van de kinetische energie is niet terug te winnen als je remt.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Headshot_NL
Zo nu en dan komt het weer voorbij. Ook bij veel auto-reviewers hoor je altijd "dat het lekker zuinig is door de regeneratie" maar dit klopt niet.
(iets) eerder anticiperen in combinatie met wat meer uitrollen is zuiniger dan op het laatste moment op lvl 3 regenereren. Maar je hoeft dan echt niet een kilometer van te voren je gas los te laten om zo het overige verkeer te hinderen.

Vrijwel overal is ook te lezen dat het uitrollen (coasten) zuiniger is dan regenereren. Regenereren is natuurlijk wel in het voordeel van bijvoorbeeld agressieve rijders die vaak moeten bij-remmen.

Als je altijd de regenereer manier gebruikt heb je niet enkel het verlies van het regenereren zelf (circa 80%) maar ook het verlies het vermogen wat je er eerst in hebt moeten stoppen, ook circa 80%.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-05 14:25

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Headshot_NL schreef op maandag 1 november 2021 @ 15:26:
Zo nu en dan komt het weer voorbij. Ook bij veel auto-reviewers hoor je altijd "dat het lekker zuinig is door de regeneratie" maar dit klopt niet.
Vergeleken met een conventionele auto wel. Want daar is elke remactie verlies. En omdat de meeste mensen vaker remmen dan uitrollen maakt het wel wat uit.
Als je altijd de regenereer manier gebruikt heb je niet enkel het verlies van het regenereren zelf (circa 80%) maar ook het verlies het vermogen wat je er eerst in hebt moeten stoppen, ook circa 80%.
Nee, want dat vermogen heb je er toch al ingestopt, of je remt of uitrolt maakt daarvoor niet uit.

[ Voor 27% gewijzigd door Maasluip op 01-11-2021 16:07 ]

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Headshot_NL
Maasluip schreef op maandag 1 november 2021 @ 16:06:
[...]

Vergeleken met een conventionele auto wel. Want daar is elke remactie verlies. En omdat de meeste mensen vaker remmen dan uitrollen maakt het wel wat uit.

[...]

Nee, want dat vermogen heb je er toch al ingestopt, of je remt of uitrolt maakt daarvoor niet uit.
Maar je hoeft er niet zoveel vermogen in te stoppen waardoor je minder van je accu hebt verbruikt. Met andere woorden, je laat het "gas" eerder los dan bij regen lvl 3

[ Voor 4% gewijzigd door Headshot_NL op 01-11-2021 17:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bakko
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 19-05 17:11
Hier iemand al de Tesla Supercharger geprobeerd? Dat kan vanaf vandaag op 10 plekken in Nederland. Ik had geen succes met m'n 28, heb in het laadtopic gegooid: Bakko in "[EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2"

Maar nu vind ik toevallig een filmpje op Youtube van iemand die het wel is gelukt met een Ioniq 28, maar die heeft het over het buigen van het LEDje boven de laadpoort. Weet niet of ik dat aandurf... Dus wie wil nog meer proefkonijnen? :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonaldPr
Mijn lader op krachtstroom deed net niets meer, bij nadere inspectie zat er behoorlijk wat water in de stekker, maar even een nachtje laten drogen.
Hij hangt nu al zo’n 2 jaar buiten maar dit keer stond de wind er denk ik vol op.

De zekering en de aardlekschakelaar hebben het niet gemerkt vreemd genoeg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Philos31
Bakko schreef op maandag 1 november 2021 @ 18:49:
Hier iemand al de Tesla Supercharger geprobeerd? Dat kan vanaf vandaag op 10 plekken in Nederland. Ik had geen succes met m'n 28, heb in het laadtopic gegooid: Bakko in "[EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2"

Maar nu vind ik toevallig een filmpje op Youtube van iemand die het wel is gelukt met een Ioniq 28, maar die heeft het over het buigen van het LEDje boven de laadpoort. Weet niet of ik dat aandurf... Dus wie wil nog meer proefkonijnen? :Y)
Ik ga straks even in Naarden kijken, is zo'n 15 minuten rijden voor mij. Als ik de video zo zie lijkt het alsof er niets anders is dan anders, dus hij zal zijn ledje waarschijnlijk ietsjes omhoog hebben moeten buigen.

Het lijkt me trouwens wel vreemd, ik heb overal geladen en nog nooit een probleem gehad met de kabel, dus dan zou er iets anders moeten zijn aan de tesla stekker.

BMW C-Evolution LR, Skoda Enyaq iV80 Sportline, 7200Wp 27KwH thuisbatterij (zelfbouw) , 7x Daikin l/l warmtepomp, Homeautomation by Homey

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterZ(on)
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 23:33
Net even de laadpoort bekeken en het lijkt mij niet dat je behuizing van dat ledje zomaar ombuigt, tenzij er verschillende uitvoeringen zijn.

PV 4860 Wp - Zonneboiler - Ventilatie WTW - Panasonic Warmtepomp WH-MDC05F3E5 - Hyundai Ioniq Electric 2017

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Philos31
PeterZ(on) schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 09:26:
Net even de laadpoort bekeken en het lijkt mij niet dat je behuizing van dat ledje zomaar ombuigt, tenzij er verschillende uitvoeringen zijn.
Net nogmaals de video bekeken en als ik het zo hoor past het net niet, dus moet hij een beetje meer ruimte hebben. Door wat kracht te zetten zou het dan wellicht iets uitbuigen. Heb onde de youtube video gevraagd om extra uitleg van het buigen en daar is positief op geregeerd, er komt een korte uitleg voor ioniq.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Philos31
Ben in Naarden geweest en het opladen gaat gewoon goed. Heb de led met een tang wat naar boven geduwd, gewoon "flexen" niet buigen. Ik kreeg sowieso geen kracht op die led met de tang, je hebt te weinig ruimte. Iets naar boven geduwd en naar Naarden gereden.
CCS plug was lastig uit de supercharger te krijgen als je dat nog nooit hebt gedaan, in de auto, goed aandrukken, en op de telefoon de laadvoortgang starten.
Klik klik en de Ioniq laad.

Maar.... de Tesla rijders kijken je wel aan alsof je daar niet hoort en zo voelt het ook wel een beetje, ik heb een klein videotje gemaakt en naar Nextmove gestuurd (is een Duitse verhuurder van EV's met een leuk Youtube kanaal) dan kunnen ze in Duitsland alvast een beetje jaloers zijn op Nederland :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bakko
Bedankt voor het delen Philos, dan ga ik het ook nog eens proberen. Had ik gisteren ook met de Tesla rijders, deels interesse, deels ongeloof. Maar goed in praktijk zie ik mezelf daar niet vaak komen in Nederland dan, misschien is het een keer handig. Maar zolang Shell zo goedkoop is zonder abo, plan ik het wel zo dat ik daar terecht kan. Het zou wel een uitkomst zijn in het buitenland, zeker Frankrijk als ik dat zo hoor. En dan met het maandelijks opzegbaar abonnement, ideaal voor vakanties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonaldPr
Philos31 schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 13:19:
Ben in Naarden geweest en het opladen gaat gewoon goed. Heb de led met een tang wat naar boven geduwd, gewoon "flexen" niet buigen. Ik kreeg sowieso geen kracht op die led met de tang, je hebt te weinig ruimte. Iets naar boven geduwd en naar Naarden gereden.
CCS plug was lastig uit de supercharger te krijgen als je dat nog nooit hebt gedaan, in de auto, goed aandrukken, en op de telefoon de laadvoortgang starten.
Klik klik en de Ioniq laad.

Maar.... de Tesla rijders kijken je wel aan alsof je daar niet hoort en zo voelt het ook wel een beetje, ik heb een klein videotje gemaakt en naar Nextmove gestuurd (is een Duitse verhuurder van EV's met een leuk Youtube kanaal) dan kunnen ze in Duitsland alvast een beetje jaloers zijn op Nederland :-)
Moet dit ook bij de 38 kWh of alleen bij de 28?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philos31
RonaldPr schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 14:42:
[...]

Ik heb alleen een 28, ik zou het niet weten, ik zou gewoon uitproberen of het zonder enige modificatie gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kodess
RonaldPr schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 14:42:
[...]

De oplaad poort is identiek op de 28 en 38 varianten.

Enyaq iV 80 - 5135 Wp

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bakko
Mij is het nu ook gelukt. Inderdaad thuis even beetje dat lipje de goede kant op duwen met een tang, voor zover het uitmaakt. En dan bij de supercharger goed duwen tot hij erin schiet. Blijf grappig om te zien, met je auto bij de supercharger.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mEGkk6ohS_vpdwfSpZHKnbHDH7w=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KD2hI73stw8Ony03IEFUZs3c.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarryH
@Bakko Maakt het nog uit voor de laadsnelheid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bakko
BarryH schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 23:56:
@Bakko Maakt het nog uit voor de laadsnelheid?
Nee ik denk het niet. Niet een volle test gedaan, even 30 tot 50%, maar het leek precies hetzelfde als bij andere HPC's, in mijn test dus van ca. 63kW langzaam oplopend.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Philos31

Op 12:20 mijn lieve Ioniq....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarryH
@Philos31 Was dat verbuigen vd led nu nodig en effectief? (doe het liever niet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philos31
BarryH schreef op donderdag 4 november 2021 @ 09:40:
Verbuigen is eigenlijk niet het goede woord, ik heb met een tang tegen de led gedrukt, dus omhoog, dan flext hij een beetje, het buigt niet echt, dat is net voldoende.
Nu moet ik wel zeggen dat ik alleen aan een V2 supercharger (in Naarden) heb gestaan en nog niet bij een V3 heb geprobeert, schijnbaar is die stekker anders.
In het filmpje van Inse gaat het om de V3 en dat lukt dus, maar ik weet niet of dat bij mij na het flexen ook lukt.

Ik heb de kabel gewoon goed hard naar binnen gedrukt, vastgehouden en de lader in de app aangezet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bakko
Philos31 schreef op donderdag 4 november 2021 @ 09:56:
[...]

Verbuigen is eigenlijk niet het goede woord, ik heb met een tang tegen de led gedrukt, dus omhoog, dan flext hij een beetje, het buigt niet echt, dat is net voldoende.
Nu moet ik wel zeggen dat ik alleen aan een V2 supercharger (in Naarden) heb gestaan en nog niet bij een V3 heb geprobeert, schijnbaar is die stekker anders.
In het filmpje van Inse gaat het om de V3 en dat lukt dus, maar ik weet niet of dat bij mij na het flexen ook lukt.

Ik heb de kabel gewoon goed hard naar binnen gedrukt, vastgehouden en de lader in de app aangezet.
Ik heb in Sassenheim gestaan en dat is een V3 supercharger. Zelfde procedure gevolgd nadat jij ook succesvol was, met een dichte tang beetje er tegen geduwd. Maar achteraf weet ik niet in hoeverre dat heeft uitgemaakt. Het is vooral het durven de laadkabel er even goed in te duwen denk ik, dan schiet ie voorbij het lipje en kun je laden.

- Betekent dus ook dat je weer wat harder moet trekken om hem er uit te krijgen. Ik was even bang dat de vergrendeling niet los kwam, maar dat was niet het geval. Volgens mij kun je in de app stoppen met laden maar ook als je het knopje bovenop de laadkabel ingedrukt houdt. Daarna dus even stevig trekken.

[ Voor 13% gewijzigd door Bakko op 04-11-2021 10:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kodess
BarryH schreef op donderdag 4 november 2021 @ 09:40:
Bakko schreef op donderdag 4 november 2021 @ 10:01:
[...]
Maar achteraf weet ik niet in hoeverre dat heeft uitgemaakt. Het is vooral het durven de laadkabel er even goed in te duwen denk ik, dan schiet ie voorbij het lipje en kun je laden.

- Betekent dus ook dat je weer wat harder moet trekken om hem er uit te krijgen. Ik was even bang dat de vergrendeling niet los kwam, maar dat was niet het geval. Volgens mij kun je in de app stoppen met laden maar ook als je het knopje bovenop de laadkabel ingedrukt houdt. Daarna dus even stevig trekken.
Ik denk dat dit het geval is. Je moet waarschijnlijk even flink hard duwen om hem helemaal in de socket te duwen, en dan buigt het plastic om het ledje iets omhoog. Met een tang aan dat soort plastic buigen haalt namelijk vrij weinig uit. Of je moet het met een tang doen terwijl je de kabel inplugt, maar ik zie nog niemand dat melden.

Enyaq iV 80 - 5135 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarryH
Ben benieuwd of we dan straks ook autocharge krijgen bij de superchargers (zoals Fastned biedt: stekker erin en laden maar)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Geckoo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:48

Geckoo

Good news, everyone!

* Geckoo mag zich hier ook gaan melden,
krijg als het goed is binnen nu en 2 weken de auto. (Private Lease).
Hebben de Premium Sky besteld in de kleur Thyphoon silver.
Nu nog even snel een laadpas en Laadpaal bestellen.
Zit te kijken naar een dubbele variant voor de andere eclectische auto die er volgend jaar gaat komen.
Ben erg benieuwd naar de auto.

Professor Hubert Farnsworth: Shut up friends.
My internet browser heard us saying the word Fry and it found a movie about Philip J. Fry for us. It also opened my calendar to Friday and ordered me some french fries.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Philos31
Geckoo schreef op donderdag 4 november 2021 @ 21:26:
Zit te kijken naar een dubbele variant voor de andere eclectische auto die er volgend jaar gaat komen.
Wat een namen verzinnen ze al niet.
Welkom en veel plezier met je (38kWh neem ik aan) Ioniq.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RonaldPr
Geckoo schreef op donderdag 4 november 2021 @ 21:26:
Succes met je eclectische auto, we zijn benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holgersson
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Sinds maart rijd ik in een Ioniq Premium 2018 28kWh, die binnenkort toe is aan zijn eerste APK. Vandaar dat ik om een prijsopgaaf heb gevraagd bij twee Hyundai dealers/garages die bij me in de buurt liggen.

Ik heb gevraagd om de 90.000 km beurt en APK en krijg €236 en €232 als prijsopgaven terug. Beide zaken gaan dan: remvloeistof verversen, interieurfilter vervangen, de auto op de voorgeschreven punten nakijken, gratis Mobiliteitsservice. De paar euro voordeligere garage voegt ook nog "gratis wassen / zuigen van de auto" toe en trekt me daarmee over de streep ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• deltaVsquared
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 09-05 21:40
Vorige week de Ioniq besteld (Premium in Typhoon Silver) via private lease, hopelijk ergens de komende twee weken ophalen bij de dealer. Ga de overstap maken ICE naar EV, ben benieuwd hoe het me in de praktijk gaat bevallen. De proefrit was in elk geval prettig.

Gratis Henk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PeterZ(on)
Een inbouw video van de frunk.

PV 4860 Wp - Zonneboiler - Ventilatie WTW - Panasonic Warmtepomp WH-MDC05F3E5 - Hyundai Ioniq Electric 2017

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonaldPr
Bij mij werkt BlueLink niet meer sinds vanmiddag, hebben daar meer mensen last van?

Verder werkte het tot nu toe perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Gisteren stilgevallen met m'n 28Kwh Ioniq. O-) Wou op de terugweg naar huis laden bij een snellader, maar daar was een rij dus ik besloot naar de volgende snellader dichterbij huis te rijden. Dit was echter iets te enthousiast en ik ben op 2km voor de snellader stil gevallen. Ik had verwacht nog wel een paar kilometer met 30km/h bijv. door te kunnen rijden, maar de koek was meteen op toen ik bij 0 procent was. De auto ging in neutraal (Drive werd geweigerd) en het was klaar. Via de pechhulp door een berger alsnog naar de snellader gebracht. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evtje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 18-05 20:25
Satch schreef op zondag 7 november 2021 @ 10:30:
Gisteren stilgevallen met m'n 28Kwh Ioniq. O-) Wou op de terugweg naar huis laden bij een snellader, maar daar was een rij dus ik besloot naar de volgende snellader dichterbij huis te rijden. Dit was echter iets te enthousiast en ik ben op 2km voor de snellader stil gevallen. Ik had verwacht nog wel een paar kilometer met 30km/h bijv. door te kunnen rijden, maar de koek was meteen op toen ik bij 0 procent was. De auto ging in neutraal (Drive werd geweigerd) en het was klaar. Via de pechhulp door een berger alsnog naar de snellader gebracht. :X
Het is mij opgevallen dat onder de 40% hij bij stilstand opeens een correctie doet van 7% dus z'n 17 km die je opeens kwijt bent. En wat mij dan ook is opgevallen dat de km weer kloppen en het geen (kleine/korte) km meer zijn.

Zijn er hier mensen dit dit ook uit willen proberen en kijken of dit bij meerdere ioniq 28 dit hebben? Dus auto in drive ready stand zetten en voor de rest alles uit laten. Na z'n 30 minuten komt er een 7% drop.
Ik zelf heb dit al 3 keer getest. Nu vraag ik mijn af of dit een software fout is of is het alleen bij mij zo?

Hyundai Ioniq Sep 2017-2022.Tesla MY Dec 2022 Daikin Emura 2 Jun 2014. Mitsubishi MHI SRK-25ZSX Jun 2020

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Philos31

Inse heeft weer een video gepost, nu met een permanente fix voor het laden bij Tesla.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roper
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 15-05 14:48
Deze heb ik afgelopen weekend geïnstalleerd, probleemloos met alleen de bijgeleverde instructie. Erg fijn dat ik nu een andere plek heb voor de kabels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterZ(on)
Roper schreef op maandag 8 november 2021 @ 11:29:
[...]

Deze heb ik afgelopen weekend geïnstalleerd, probleemloos met alleen de bijgeleverde instructie. Erg fijn dat ik nu een andere plek heb voor de kabels.
Dat is mooi, zijn ze dan nog te koop en waar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bakko
wian schreef op zondag 11 april 2021 @ 11:10:
Iets anders, ik rij nu ruim een maand met het MANN interieurfilter en ik moet zeggen dat het uitstekend bevalt. Het inbouwen was makkelijk, maar wel vreemd. Het filter heeft precies dezelfde afmetingen als het originele Hyundai filter, maar de ruimte waar het filter in gaat is veel groter dan het filter zelf (in de hoogte). Het werkt in ieder geval prima. Geen vervelende luchtjes meer, ook niet als de auto voor je flinke roetpluimen uitstoot.
Al weer tijdje terug deze post, maar dat filter op basis hiervan ook besteld en ik moet zeggen bevalt goed. Nog niks geroken in de auto, ook een stuk binnenstad Den Haag gereden dus zou je anders wel verwachten. Dus wat mij betreft het proberen waard.
Let wel op, interieurfilter hebben een richting, ik moest het twee keer openmaken :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Headshot_NL
assje schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 18:52:
[...]

Mijn Ioniq is paar weken geleden voor de 90kkm beurt geweest. Ik werd gebeld met de vraag of ik m'n remmen ooit wel gebruikte, achter behoorlijk roest op de schijven en niet perfect gangbaar.

Ik kreeg het advies dat ze dit toch even onder handen zouden nemen, kostte me ca. €80 arbeidsloon.

Ik durf wel te geloven dat het gewoon een eerlijk verhaal is; ik gebruik mijn remmen echt nauwelijks. Ga nu toch maar eens zo nu en dan stevig op de rem trappen.
Wat je kunt doen is eens een afrit van een snelweg nemen en de automaat in stand N zetten. Als je dan flink remt gebruik je enkel je remmen en dus geen regeneratie. Let op, je moet iets harder de rem in trappen voor je gevoel.
Dit deed ik ook altijd bij mijn hybride Yaris en Auris. Bekend probleem als je amper je remmen gebruikt.

[ Voor 3% gewijzigd door Headshot_NL op 08-11-2021 12:53 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Roper
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 15-05 14:48
PeterZ(on) schreef op maandag 8 november 2021 @ 11:48:
[...]

Dat is mooi, zijn ze dan nog te koop en waar?
Ik heb hem hier besteld. Ik heb ook nog naar een andere aanbieder gezocht maar niet gevonden. Maar bij deze prima gegaan, wel +/- een week voordat ik hem echt in huis had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geckoo

Geckoo

Good news, everyone!

Mochten meer mensen interesse hebben, we kunnen hem eventueel samen kopen?
verzendkosten naar NL zijn € 29 voor 1 maar als je er meer pakt wordt het nog maar € 39,-
Ik heb er nu 4 bv (wat ook de max is) in het mandje staan en met korting komt dit op € 160,20 p/s

Zijn er andere die mee willen doen? graag even een DM maak ik een draadje aan.

[ Voor 3% gewijzigd door Geckoo op 08-11-2021 22:20 ]

My internet browser heard us saying the word Fry and it found a movie about Philip J. Fry for us. It also opened my calendar to Friday and ordered me some french fries.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpongeRob
  • Niet online

SpongeRob

@Geckoo Vergeet dan ook niet om de kortingscode te gebruiken. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Geckoo

Geckoo

Good news, everyone!

Geckoo schreef op maandag 8 november 2021 @ 22:19:
Mochten meer mensen interesse hebben, we kunnen hem eventueel samen kopen?
verzendkosten naar NL zijn € 29 voor 1 maar als je er meer pakt wordt het nog maar € 39,-
Ik heb er nu 4 bv (wat ook de max is) in het mandje staan en
met korting komt dit op € 160,20 p/s

Zijn er andere die mee willen doen? graag even een DM maak ik een draadje aan.
;) tnx, had hem al gevonden :9B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EVBert
FastNed van € 0,59 naar € 0,69 per kWh! Wanneer volgt de rest?

BYD Atto 3 Skiwhite

Pagina: 1 ... 112 ... 188 Laatste