Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kodess
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 09:04
timovd schreef op maandag 19 juli 2021 @ 16:21:
@Kodess gefeliciteerd. 210111 is de nieuwste softwareversie en er zijn wat nieuwere kaarten.
Met de laatste versie schijn je ook ADB te kunnen activeren;
YouTube: Ioniq (28kWh) enable ADB on FW 210111

Edit: En let er op dat je naar de firmware voor de gen5 zoekt en niet de Gen5W (widescreen, facelift).
Het is wel wat onduidelijk op het internet wat nou wel en niet kan.
Ik heb nu dus nog oude software, kan ik dan nu AppManager installeren en dan rechtstreeks naar 210111 updaten zodat ik appmanager nog gewoon heb? Kan ik dan met AppManager ADB aanzetten om apps te installeren.

Klopt mijn bovenstaande alinea? :9

Enyaq iV 80 - 5135 Wp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• timovd
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11:37

timovd

Voorsprong door techniek

Kodess schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 16:32:
[...]

Het is wel wat onduidelijk op het internet wat nou wel en niet kan.
Ik heb nu dus nog oude software, kan ik dan nu AppManager installeren en dan rechtstreeks naar 210111 updaten zodat ik appmanager nog gewoon heb? Kan ik dan met AppManager ADB aanzetten om apps te installeren.

Klopt mijn bovenstaande alinea? :9
Zo moet dat werken inderdaad. Met de nieuwe software, heb je ook nieuwe kaarten nodig. Maar als je de software hebt gevonden, weet je de kaarten ook wel te vinden.

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjabba1979
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 09:56
Badderbeest schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 13:24:
[...]

Oh zeker weten! De Ioniq Electric 28 heeft een mooie balanstussen accupakket en laadsnelheid en verbruik.
Op termijn krijg je ook voor EV's wegenbelasting. Ik denk dat hier vooral gerekend gaat wordne met de grote van het accupakket dit ivm de impact hiervan op het miliue. Zou voor de Ioniq gunstig uit pakken tov de rest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Badderbeest
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10:54

Badderbeest

De enige echte

Sjabba1979 schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 17:21:
[...]

Op termijn krijg je ook voor EV's wegenbelasting. Ik denk dat hier vooral gerekend gaat wordne met de grote van het accupakket dit ivm de impact hiervan op het miliue. Zou voor de Ioniq gunstig uit pakken tov de rest.
Bij de RDW is het elektrisch verbruik al geregistreerd. (115 Wh/km NEDC voor de 28kW) Ik zie ook een invulveld voor hetzelfde op WLTP. Het lijkt mij logischer dat ze uiteindelijk aan die waarden iets gaan koppelen en niet zozeer op basis van de accu / actieradius.

hoe dan ook, als ze elektrische auto's ook progressief op milieu impact gaan belasten dan is de Ionic Electric zéker niet de zwaarste of minst zuinige, dus dat zal dan relatief meevallen ja.

De enige echte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• its_me_
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 08:45
Heeft iemand de granny charger van Hyundai al eens gebruikt in combinatie met een andere auto? Zou dat moeten functioneren?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• David
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-10 07:37
its_me_ schreef op zaterdag 24 juli 2021 @ 11:18:
Heeft iemand de granny charger van Hyundai al eens gebruikt in combinatie met een andere auto? Zou dat moeten functioneren?
Nog niet geprobeerd maar er is niets bijzonders aan de granny charger van de Ioniq. Elke auto met Type 2-aansluiting zou ermee op te laden moeten zijn.

Dato DUO synth voor twee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoffa
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10:41
Heb zelf een Ioniq uit 2019.

Ben nu op zoek naar een manier om twee racefietsen mee te nemen naar Frankrijk. Kan iemand me hiervoor zijn oplossing delen? In het verleden veelal op het dak gedaan, maar ik ben een beetje huiverig voor de rangehit die ik dan ga nemen.

Andere opties zijn trekhaak (is mogelijk toch?) met fietsdragers erachter, of een seasucker vacuumzuignap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Badderbeest

Badderbeest

De enige echte

Stoffa schreef op zaterdag 24 juli 2021 @ 14:56:

Ben nu op zoek naar een manier om twee racefietsen mee te nemen naar Frankrijk. Kan iemand me hiervoor zijn oplossing delen? In het verleden veelal op het dak gedaan, maar ik ben een beetje huiverig voor de rangehit die ik dan ga nemen.

Andere opties zijn trekhaak (is mogelijk toch?) met fietsdragers erachter, of een seasucker vacuumzuignap.
Ik zou een ijzerzaag pakken, maar ik houd dan ook niet van racefietsen. Een trekhaak kan, maar daar mag je niets mee trekken. Ook niet als de trekhaak goedgekeurd is. Het gaat om wat er op het kenteken geregistreerd staat. En dat is 0 kg. Wat onverlet laat dat je er wel een fietsendrager op kunt en mag plaatsen. Al heb ik wel eens begrepen dat de kogel van de haak dan alsnog niet rond mag zijn, dus ook fysiek ongeschikt om een aanhanger aan te koppelen. Een paar pagina's terug ging het over fietsendragers. Persoonlijk zou ik de op de achterklep gemonteerde varianten niet overwegen. Gelet op de investeringskosten zou ik voor dakdragers gaan. Houd wel rekening met een fors hoger energieverbruik en dus kortere range/meer laadstops.

De enige echte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd

timovd

Voorsprong door techniek

Dit is niet de huiskamer, dus in het vervolg graag serieus blijven.

[ Voor 76% gewijzigd door deepbass909 op 26-07-2021 00:14 ]

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoffa
timovd schreef op zaterdag 24 juli 2021 @ 17:30:
@Stoffa met de fiets gaan of eventueel een groot stuk met de trein. :+
Hilarisch. :O

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RaymondD
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18-10 21:00

Wielen eruit, desnoods zadelpen eruit, bank klappen en gewoon in de kofferbak moet wel lukken toch? Wat kleden en/of piepschuim ertussen tegen beschadigen.

Gasloos, 3600Wp Zuid, Panasonic 7K l/w warmtepomp, VW ID.3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zerocool
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-10 19:49
RaymondD schreef op zaterdag 24 juli 2021 @ 21:13:
[...]

Wielen eruit, desnoods zadelpen eruit, bank klappen en gewoon in de kofferbak moet wel lukken toch? Wat kleden en/of piepschuim ertussen tegen beschadigen.
Dit. Uit elkaar en in de auto mee.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Stoffa
RaymondD schreef op zaterdag 24 juli 2021 @ 21:13:
[...]

Dat zou kunnen, maar dat is niet wat ik vraag. De reden daarvoor is overigens dat ik niet in mn eentje in die auto zit.

Curieus wel dat men hier in dit topic me achtereenvolgens aanraadt mn fiets met een ijzerzaag te bewerken, met de trein te gaan, de auto helemaal achter te laten, of hem in de auto te stoppen (terwijl ik toch expliciet aangaf iets anders te zoeken).

Anyway, ik snap dat Ioniq rijders blijkbaar niet de grootste fietsers zijn. Ik zoek het zelf wel uit verder :)

[ Voor 13% gewijzigd door Stoffa op 24-07-2021 22:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jerh
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 10-10 19:07
Stoffa schreef op zaterdag 24 juli 2021 @ 22:18:
[...]

Dat zou kunnen, maar dat is niet wat ik vraag. De reden daarvoor is overigens dat ik niet in mn eentje in die auto zit.

Curieus wel dat men hier in dit topic me achtereenvolgens aanraadt mn fiets met een ijzerzaag te bewerken, met de trein te gaan, de auto helemaal achter te laten, of hem in de auto te stoppen (terwijl ik toch expliciet aangaf iets anders te zoeken).

Anyway, ik snap dat Ioniq rijders blijkbaar niet de grootste fietsers zijn. Ik zoek het zelf wel uit verder :)
Ik heb ooit eens foto's gezien van iemand die een mtb in zijn ioniq vervoerde, maar dat paste maar net met voorwiel eruit. Dus 2 fietsen gaat niet lukken denk ik.

En er is een club in brabant die trekhaken monteert op ioniqs en aangaf dat dit mag. Ik had interesse, maar door corona staat de leaseauto van mijn vrouw thuis en die heeft een trekhaak.... dus nog niet verder uitgezocht.

Denk wel dat op het dak je idd serieus inboet op range. Wellicht als dat geen optie is een auto/busje huren? Frankrijk is al niet het makkelijkste land voor ev.

Anyway sterkte met het vinden van een voor jou werkbare oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterZ(on)
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 11:32

Gewoon op de hyundai site kijken, https://www.hyundai.com/n...electric/accessoires.html

PV 4860 Wp - Zonneboiler - Ventilatie WTW - Panasonic Warmtepomp WH-MDC05F3E5 - Hyundai Ioniq Electric 2017

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjabba1979
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 09:56
[...]

Of mensen die veel met de fiets op pad gaan beter geen Ioniq kunnen nemen...
Het valt mij op hoe vaak er vragen en zelf klachten geplaatst worden die bekend zijn bij EV's, is de keuze dan een bijtellingsverhaal geweest, Iets met wel de lusten niet de lasten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BarryH
  • Registratie: Maart 2011
  • Nu online
@Stoffa De fiets-trekhaak nemen. Veel prettiger om de fiets niet zo hoog te moeten tillen

En wellicht is dan de hoppenbrouwer optie niet eens veel duurder

5670PV op OzOOO, 5640PV op WnWWW, 3150PV op muur op ZZZW, vloerisolatie, HR++,dakisolatie, PANA 9Jmonoblock WP, Ioniq EV 2017

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• David
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-10 07:37
Sjabba1979 schreef op zondag 25 juli 2021 @ 09:01:
[...]

Het valt mij op hoe vaak er vragen en zelf klachten geplaatst worden die bekend zijn bij EV's, is de keuze dan een bijtellingsverhaal geweest, Iets met wel de lusten niet de lasten?
De Ioniq is toch een prima auto om fietsen mee te vervoeren? Met de achterbank plat past een volwassen fiets gewoon achterin en als je een trekhaak laat monteren kun je er prima een fietsendrager op kwijt.

Ik heb overigens zelf een Thule Freeway die achterop de achterklep gegespt wordt. Hij past prima op de klep van de Ioniq. Het ziet er uit alsof je willekeurig wat fietsen op je auto hebt gesmeten en ze met een spandband hebt vastgezet maar het werkt prima. Met onze vorige auto (Prius II) hebben we zo probleemloos drie fietsen meegenomen naar Duitsland.

Dato DUO synth voor twee

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Philos31
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09-10 11:39
[...]

Ik zou als ik jou was toch gewoon een keertje een fietsendrager op het dak proberen. Als je in de buurt woont kun je mijn dragers wel eens uitproberen en kijken wat het doet met het verbruik. Ik ga "regelmatig" (2x gedaan >:) ) met de dakdrager naar de veluwe en terug, en ja ik heb wat meer verbruik maar dat valt op binnenwegen heel erg mee. Ik heb nog geen hele einden snelweg gereden maar ik heb ooit eens iemand gezien met een racefiets zonder voorwiel op zn Ioniq en een babbeltje mee gemaakt en die vertelde ook dat het erg meeviel.

@pmiddeld heeft ook al eens zo gereden, wellicht kan hij nog iets zinnigs zeggen.
pmiddeld in "Het grote Hyundai Ioniq Electric topic"

en over de "grapjes" over fietsers, je weet toch dat je tegenwoordig geen grapjes meer mag maken, want ras, bodyshaming, gendershaming, de enige types waar je nog ongestoord over mag lachen zijn oude witte mannen (ik) en (race)fietser (jij) dus ik voel je pijn ;)

BMW C-Evolution LR, Skoda Enyaq iV80 Sportline, 7200Wp 27KwH thuisbatterij (zelfbouw) , 7x Daikin l/l warmtepomp, Homeautomation by Homey

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Philos31
Ik heb weer eens veel te veel geld uitgegeven aan iets waar je niets aan hebt, mag ik voorstellen: Applepie

Ik heb het ding sinds gisteren binnen, hij sluit aan op de USB en dan denkt de auto dat je apple carplay gebruikt, in werkelijkheid mirrored hij een complete android box.
In de video wat demo, ook netflix werk. Er is lag tussen video en audie, ik gok een kwart seconde, dat was bij de vorige firmware bijna een hele seconde dus het is al wat beter.
Aangezien er een simslot inzit kun je eigenlijk je auto connected maken.
Beetje jammer is dat de versie die ik zojuist heb binnen gekregen niet meer gemaakt word. Er is nu een kleinere versie die beter geintegreerd kan worden in je auto, maar die mist de 12 volt aansluiting dus die is niet "always on"

Als je vragen hebt, als je wilt dat ik wat test laat het weten, dan kijk ik als ik tijd heb.

BMW C-Evolution LR, Skoda Enyaq iV80 Sportline, 7200Wp 27KwH thuisbatterij (zelfbouw) , 7x Daikin l/l warmtepomp, Homeautomation by Homey

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoffa
BarryH schreef op zondag 25 juli 2021 @ 09:05:
@Stoffa De fiets-trekhaak nemen. Veel prettiger om de fiets niet zo hoog te moeten tillen

En wellicht is dan de hoppenbrouwer optie niet eens veel duurder
Ja dit is imo ook de meest elegante optie. Echter vereist dat ik behoorlijk in een trekhaak investeer op een leasebak. Het is een goede, maar dure optie denk ik (want ook de fietsdrager komt er dan nog bij).
Sjabba1979 schreef op zondag 25 juli 2021 @ 09:01:
[...]

Kerel...echt hoe oordelend en non-behulpzaam kun je zijn. Je weet helemaal niets van mij of mijn situatie.

De rest van de replies hier zijn overigens beduidend nuttiger, waarvoor dank.

@Philos31 Zou ze best eens willen proberen. Zit je ergens in het westen van het land toevallig?

@pmiddeld Die Outrides heb ik ook nog van de vorige wagen. Welke wingbar gebruik jij daarbij?

[ Voor 37% gewijzigd door Stoffa op 25-07-2021 12:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarryH
  • Nu online
@Stoffa dakdragers zijn idd goedkoper (Eur 80 en dan nog 2 fietsbeugels erbij). Ervaring met skiboxen is dat op een trekhaak minder extra weerstand heeft dan op het dak

5670PV op OzOOO, 5640PV op WnWWW, 3150PV op muur op ZZZW, vloerisolatie, HR++,dakisolatie, PANA 9Jmonoblock WP, Ioniq EV 2017

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Arbez
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 18-05 17:10

Arbez

Gasloos

[...]

Beetje flauw allemaal die opmerkingen.
Maar wellicht kun je een trekhaak laten monteren bij https://www.trekhaakcentrum.nl/ . Daar heb ik mijn trekhaak ook laten monteren voor mijn Ioniq EV 2020. Kosten niet hoog, € 605 incl. kentekenplaat.
Het gemonteerde product is uitstekend en zit als een huis. En, niet onbelangrijk, garantie voor onbepaalde tijd.
Trouwens mijn fietsdrager voor onze EV fietsen is van Bosal. Aan te raden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

BarryH schreef op zondag 25 juli 2021 @ 13:20:
@Stoffa dakdragers zijn idd goedkoper (Eur 80 en dan nog 2 fietsbeugels erbij). Ervaring met skiboxen is dat op een trekhaak minder extra weerstand heeft dan op het dak
Minder lawaai ook. Dakdragers/boxen / fietsen op het dak kunnen verschrikkelijk veel lawaai maken

Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pmiddeld
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 16-10 11:57
Stoffa schreef op zondag 25 juli 2021 @ 12:03:
@pmiddeld Die Outrides heb ik ook nog van de vorige wagen. Welke wingbar gebruik jij daarbij?
Weet niet wat wingbars zijn, maar ik heb Farad dakdragers speciaal voor de Ioniq en nog een ICE model Hyundai. Je mag ze lenen als je wil. Stuur maar een PM.
Met 1 racefiets erop (zonder zadel en voorwiel) had ik in de zomer een bereik alsof je hartje winter rijdt. Maar wel Toscane bereikt en weer terug ;)

Hyundai Ioniq Comfort 2017 --> Kona 64 kWh 2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blokker_1999
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09:30
Badderbeest schreef op zaterdag 24 juli 2021 @ 15:27:
[...]

Ik zou een ijzerzaag pakken, maar ik houd dan ook niet van racefietsen. Een trekhaak kan, maar daar mag je niets mee trekken. Ook niet als de trekhaak goedgekeurd is. Het gaat om wat er op het kenteken geregistreerd staat. En dat is 0 kg. Wat onverlet laat dat je er wel een fietsendrager op kunt en mag plaatsen. Al heb ik wel eens begrepen dat de kogel van de haak dan alsnog niet rond mag zijn, dus ook fysiek ongeschikt om een aanhanger aan te koppelen. Een paar pagina's terug ging het over fietsendragers. Persoonlijk zou ik de op de achterklep gemonteerde varianten niet overwegen. Gelet op de investeringskosten zou ik voor dakdragers gaan. Houd wel rekening met een fors hoger energieverbruik en dus kortere range/meer laadstops.
Dat noemen we dan een lasthaak en geen trekhaak. Dan staat er meestal een klein blokje op de bol (dat sommige mensen er wel eens afsluipen) om te voorkomen dat je iets gaat trekken aan die haak. Want dat is ook de clue van het verhaal, je trekgewicht mag dan wel 0kg zijn, met een fietsendrager of koffer direct op de haak draag je een last ipv er 1 te slepen. En dat mag dus wel.

Voordeel van een fiestdrager op een lasthaak is dan net weer dat het meerverbruik een stuk beperkter is ten opzichte van de fietsen op het dak te gaan dragen en daarom bij mij ook de voorkeur zou hebben.

No keyboard detected. Press F1 to continue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterZ(on)
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 11:32
Dat afslijpen van dat blokje kun je vermijden door een trekhaak met afneembare haak te nemen en een extra haak zonder blokje.

PV 4860 Wp - Zonneboiler - Ventilatie WTW - Panasonic Warmtepomp WH-MDC05F3E5 - Hyundai Ioniq Electric 2017

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomic
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-10 14:23

tomic

Smexylittlebabe!

Corsa E vs. ioniq 38

Snelladen 100 KW—44 KW
Paal laden 11 KW—-7,2 KW
Bereik 330km—-311 km
Verbruik 164watt—-153 watt
Kwh accu 45 kwh— 38kwh

Sorry voor de opmaak; wellicht vloeken in de kerk; maar mocht je nu moeten kiezen; zou je dan voor een Ioniq 38 gaan of een Corsa E (met 3fase, acc en LFA). Beide te koop in Duitsland voor 24 mille.

Ik kom er nog niet goed uit. Ze rijden allebei heerlijk. Corsa wel iets sportiever, maar zuipt ook wat meer. Maargoed; elektrisch mag dat geen naam hebben.

[ Voor 2% gewijzigd door tomic op 25-07-2021 20:26 . Reden: Typo ]

Toch maar een weblog?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RaymondD
tomic schreef op zondag 25 juli 2021 @ 20:24:
Corsa E vs. ioniq 38

Snelladen 100 KW—44 KW
Paal laden 11 KW—-7,2 KW
Bereik 330km—-311 km
Verbruik 164watt—-153 watt
Kwh accu 45 kwh— 38kwh

Sorry voor de opmaak; wellicht vloeken in de kerk; maar mocht je nu moeten kiezen; zou je dan voor een Ioniq 38 gaan of een Corsa E (met 3fase, acc en LFA). Beide te koop in Duitsland voor 24 mille.

Ik kom er nog niet goed uit. Ze rijden allebei heerlijk. Corsa wel iets sportiever, maar zuipt ook wat meer. Maargoed; elektrisch mag dat geen naam hebben.
Ioniq is fors groter. Daarnaast zuiniger dan je hierboven aangeeft. Ik heb zelf in de Ioniq gemiddeld verbruik ongeveer 135wh/km. Ik heb regelmatig naast een peugeot 208 of corsa geladen en de eigenaar gesproken. Die waren nooit tevreden over bereik en verbruik, zeker in de winter niet. Ik denk dat je meer plezier gaat hebben aan de Ioniq. Ik heb dan wel ervaring met de Ioniq 28 en niet de 38... als je verwacht veel te moeten snel laden moet je wel rekening houden met de tragere laadsnelheid van de Ioniq. Maar de laadsnelheid van de opel is ook niet heel lang 100kW, zakt vrij snel in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Headshot_NL
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 18-10 22:54
RaymondD schreef op zondag 25 juli 2021 @ 23:30:
[...]

Ioniq is fors groter. Daarnaast zuiniger dan je hierboven aangeeft. Ik heb zelf in de Ioniq gemiddeld verbruik ongeveer 135wh/km. Ik heb regelmatig naast een peugeot 208 of corsa geladen en de eigenaar gesproken. Die waren nooit tevreden over bereik en verbruik, zeker in de winter niet. Ik denk dat je meer plezier gaat hebben aan de Ioniq. Ik heb dan wel ervaring met de Ioniq 28 en niet de 38... als je verwacht veel te moeten snel laden moet je wel rekening houden met de tragere laadsnelheid van de Ioniq. Maar de laadsnelheid van de opel is ook niet heel lang 100kW, zakt vrij snel in.
Klopt, die 100kW is enkel tot 20% van de accu, daarna neemt het stapsgewijs af. Laatst iemand met de e Corsa gesproken en die was ook zeker niet tevreden. Met de Ioniq 28 kom je (bijna) net zo ver, zeker onder koude omstandigheden. De Ioniq 38 zal trager laden dan de 28, even rekening mee houden. Op ev-database kan je dat goed inzien.

🚗 Hyundai Ioniq electric premium 28kWh | ☀️ 4350Wp oost, 1005Wp zuid, 2940Wp west | 🌡️ LG 3,5kW + 2,5kW warmtepomp | 🔋 Marstek Venus 5,12kWh v153 + HW P1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djoenez
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 11:49
Nog een vraag van een nieuwe Ioniq electric eigenaar: is het mogelijk dat de zijspiegels naar beneden gaan staan op het moment dat je de auto in zijn achteruit zet? Of is dit niet een optie op het base model uit 2016?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assje
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 10:56
djoenez schreef op maandag 26 juli 2021 @ 08:48:
Nog een vraag van een nieuwe Ioniq electric eigenaar: is het mogelijk dat de zijspiegels naar beneden gaan staan op het moment dat je de auto in zijn achteruit zet? Of is dit niet een optie op het base model uit 2016?
Nee, alleen de premium heeft deze functie.

“The greatest threat to our planet is the belief that someone else will save it.” [quote by Robert Swan, OBE]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd

timovd

Voorsprong door techniek

@djoenez probeer het eens door het verstellen van de spiegels op L of R te zetten. De Premium heeft elektrisch inklapbare spiegels, maar beide modellen hebben elektrisch verstelbare spiegels. Dus dat meganisme zou niet anders moeten zijn.

Edit: hoewel; https://www.ioniqforum.co...-mirrors-reversing.30500/ hier wordt gesproken dat mirror dip (zoals hierboven genoemd) alleen van toepassing is tot het meest luxe model.

[ Voor 29% gewijzigd door timovd op 26-07-2021 09:03 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JeroenE
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
De Corsa laadt op 3 fasen, maar de Ioniq maar op 1 fase. Dat is wel een verschil, want op veel laadpalen in Nederland krijg je vaak wel op 3 fasen stroom, maar vaak maar maximaal 16A. Dat betekent dat de Ioniq dan maar met 3,7 kW zal laden. Er zijn wel steeds meer laadpalen waar je tot 24A kan laden, mits je de enige EV bent die aan de laadpaal hangt. Als er een tweede bij komt dan krijg je maar 12A.

Als je veel thuis wil laden en je hebt maar 1 fase dan kan een Corsa ook maar maximaal 3,7 kW laden. Als je netaansluiting stevig genoeg is kan een Ioniq dan weer sneller laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M Raafs
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 11:31
Headshot_NL schreef op maandag 26 juli 2021 @ 08:06:
[...]

Klopt, die 100kW is enkel tot 20% van de accu, daarna neemt het stapsgewijs af. Laatst iemand met de e Corsa gesproken en die was ook zeker niet tevreden. Met de Ioniq 28 kom je (bijna) net zo ver, zeker onder koude omstandigheden. De Ioniq 38 zal trager laden dan de 28, even rekening mee houden. Op ev-database kan je dat goed inzien.
Heb zelf de Ioniq 28 Comfort en recent een paar uurtjes in de E-Corsa gereden. Ik was vooral verbaasd over slechte interactie tussen de gebruiker en de auto, het accelereren en remmen voelt onprettig en de boordcomputer werkt slecht. Het e.e.a. zal nog wel opgelost/verbeterd kunnen worden met updates, maar in de Ioniq is het beduidend beter geregeld. Ik heb destijds ook de Corsa overwogen, maar ben erg blij met mijn keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Headshot_NL
assje schreef op maandag 26 juli 2021 @ 08:57:
[...]

Nee, alleen de premium heeft deze functie.
Zoals de reactie hieronder denk ik niet elke Premium. Mijne heeft denk ik alle opties maar de spiegels draaien niet naar beneden.

Edit, werkt wel. Inderdaad door de knop op L of R te zetten. Weer iets geleerd 🙂

[ Voor 12% gewijzigd door Headshot_NL op 26-07-2021 13:02 ]

🚗 Hyundai Ioniq electric premium 28kWh | ☀️ 4350Wp oost, 1005Wp zuid, 2940Wp west | 🌡️ LG 3,5kW + 2,5kW warmtepomp | 🔋 Marstek Venus 5,12kWh v153 + HW P1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomic

tomic

Smexylittlebabe!

Headshot_NL schreef op maandag 26 juli 2021 @ 08:06:
[...]

Klopt, die 100kW is enkel tot 20% van de accu, daarna neemt het stapsgewijs af.
De hele PSA lijn (Peugeot e-208, Opel Corsa-e / Mokka-e en de Citroën Ë-C4) hebben een software update gekregen. Met de nieuwste update gaat hij tot 60% op 75-80kW. Tot 80% 50-55kW. [Bron]

Als je dat afzet tegen de 45 kw van een Ioniq 38 of 65kw van een Ioniq 28 vind ik dat toch wel knap gedaan.

Toch maar een weblog?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Headshot_NL
tomic schreef op maandag 26 juli 2021 @ 13:03:
[...]

De hele PSA lijn (Peugeot e-208, Opel Corsa-e / Mokka-e en de Citroën Ë-C4) hebben een software update gekregen. Met de nieuwste update gaat hij tot 60% op 75-80kW. Tot 80% 50-55kW. [Bron]

Als je dat afzet tegen de 45 kw van een Ioniq 38 of 65kw van een Ioniq 28 vind ik dat toch wel knap gedaan.
Dat wist ik niet, dat is een flink verschil. Maar de Ioniq is natuurlijk ook al weer een auto uit 2016 met de techniek van 5 jaar oud. Erg jammer dat de 38kWh niet een gelijke of hogere laadsnelheid heeft vergeleken met de 28kWh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kuijpie.
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 22-09 20:57
Headshot_NL schreef op maandag 26 juli 2021 @ 12:49:
[...]

Zoals de reactie hieronder denk ik niet elke Premium. Mijne heeft denk ik alle opties maar de spiegels draaien niet naar beneden.

Edit, werkt wel. Inderdaad door de knop op L of R te zetten. Weer iets geleerd 🙂
Dank je wel!
Nu snap ik waarom de spiegels soms wel en soms niet maar beneden draaien,
ik kon er niets over vinden in de handleiding 😵‍💫

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kuijpie.
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 22-09 20:57
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0SDrLwYGNRwrqGD2k9VR9ywb9Uw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ucKYSjNvaD0PJAYnL2k0cjxD.jpg?f=fotoalbum_large

Ik zie dat er een nieuwe (vergelijkbare) terugroepactie is toegevoegd, deze impliceert dat er al batterijen zijn vervangen tussen maart en nu. Is dat bij iemand al gebeurd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Philos31
tomic schreef op maandag 26 juli 2021 @ 13:03:
[...]

Niet om het een of ander maar kW laadsnelheid zegt natuurlijk niets. De nieuwe software is een marginale verbetering als je de curve goed bekijkt.
Waar je naar moet kijken is het aantal km dat je bij kunt laden in een be[paalde tijd. Als jij 200km bij moet laden en je auto verbruikt 20kWh/100km dan moet je dus 40kWh bijladen. Als je op die 100 km maar 10kWh verbruikt dan heb je maar 20kWh nodig voor die 200km, als de zuinigere auto dan wat minder snel laad is dat helemaal niet erg.

De peugeot 208 laad op 370Km/h De Ioniq 28 doet er 420 en de nieuwe Ioniq doet er 220

Als ik dat afzet tegen een auto die al in 2016 op de markt kwam vind ik dat wel knap gedaan (om maar eens iemand te parafraseren) :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wfveennl
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 17-10 20:01
kuijpie. schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 09:35:
[Afbeelding]

Ik zie dat er een nieuwe (vergelijkbare) terugroepactie is toegevoegd, deze impliceert dat er al batterijen zijn vervangen tussen maart en nu. Is dat bij iemand al gebeurd?
Bij mij niet in elk geval...

LG Therma V Split: binnen : HN091MR; buiten : HU071MR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonaldPr
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 11:01
kuijpie. schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 09:35:
[Afbeelding]

Bij mij ook nog niet.

Maar wanneer je dus een dtc code krijgt dan wordt de accu preventief vervangen.
Dan zijn er dus al nieuwe pakketten beschikbaar lijkt het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomic

tomic

Smexylittlebabe!

Philos31 schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 10:31:
[...]

Niet om het een of ander maar kW laadsnelheid zegt natuurlijk niets. De nieuwe software is een marginale verbetering als je de curve goed bekijkt.
Waar je naar moet kijken is het aantal km dat je bij kunt laden in een be[paalde tijd. Als jij 200km bij moet laden en je auto verbruikt 20kWh/100km dan moet je dus 40kWh bijladen. Als je op die 100 km maar 10kWh verbruikt dan heb je maar 20kWh nodig voor die 200km, als de zuinigere auto dan wat minder snel laad is dat helemaal niet erg.

De peugeot 208 laad op 370Km/h De Ioniq 28 doet er 420 en de nieuwe Ioniq doet er 220
...
Ik geef je gelijk dat KW laadsnelheid niet zoveel zegt. O-)
Toch pleit ik nog voor de E-208/Corsa_E. De 370Km/h die je aangeeft is nog voor de update van de laadcurve. Stel hij 15% sneller laad dan voorheen; dan verbeterd hij de twee Ioniqs.

Daarnaast moet je bij de 28kwh dus vaker snelladen. Want je kan er 190 km ver op. (niet te spreken over 20/80 laden)
Uiteindelijk hangt het dus heel erg af van je eigen situatie .

Toch maar een weblog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-10 21:34

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Hmm, toen ik gisteren mijn Ioniq ging ophalen bij de dealer nadat de laadpoort kapot gegaan was, zei hij wel dat er een terugroepactie toegepast was. Maar niet welke. Zou dat deze zijn geweest? Ik heb een Comfort uit 2019.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sonicfreak
  • Laatst online: 18-10 16:56
zonoskar schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 13:41:
Hmm, toen ik gisteren mijn Ioniq ging ophalen bij de dealer nadat de laadpoort kapot gegaan was, zei hij wel dat er een terugroepactie toegepast was. Maar niet welke. Zou dat deze zijn geweest? Ik heb een Comfort uit 2019.
Er was voor de 28 kWh versie een terugroepactie van de vergrendelmotor op sommige modellen. Bij mijn Ioniq was er geen terugroepactie, maar is een tijdje geleden de vergrendelmotor vervangen omdat die defect was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-10 21:34

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Sonicfreak schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 13:44:
[...]

Er was voor de 28 kWh versie een terugroepactie van de vergrendelmotor op sommige modellen. Bij mijn Ioniq was er geen terugroepactie, maar is een tijdje geleden de vergrendelmotor vervangen omdat die defect was.
Ja, dat was precies wat er bij mij ook kanpot was, maar dan verwacht ik niet dat ze dan zeggen dat er een terugroepactie toegepast is. Die vergrendeling is gewoon gerepareerd naar de nieuwste stand van zaken neem ik aan.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sir_knudde
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 18-10 23:09
Misschien de rubberen 'case' om de granny lader, als je die nog niet had?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Philos31
tomic schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 13:30:
[...]

Ik geef je gelijk dat KW laadsnelheid niet zoveel zegt. O-)
Toch pleit ik nog voor de E-208/Corsa_E. De 370Km/h die je aangeeft is nog voor de update van de laadcurve. Stel hij 15% sneller laad dan voorheen; dan verbeterd hij de twee Ioniqs.

Daarnaast moet je bij de 28kwh dus vaker snelladen. Want je kan er 190 km ver op. (niet te spreken over 20/80 laden)
Uiteindelijk hangt het dus heel erg af van je eigen situatie .
Bekijk die curve eens goed, die 15% ga je absoluut niet extra halen, en als je dat wel zou halen evenaart hij de 28kWh (425,5 km/h)
En inderdaad, met de Ioniq 28kWh moet je ongeveer elke 190km laden, ik kom net terug van een tripje Almere-Berlijn-Bremen-Almere en kan je vertellen dat 190km-> plaspauze en weer door enorm relaxed rijden is.
De Peugeot komt dan wellicht wat verder, je staat ook langer te duimendraaien bij de laadpaal. En je komt dan op dezelfde tijd aan.

Sowieso is een EV (op dit moment) nog een aanschaf die je op jou eigen gebruik moet afstemmen, er is nog geen one size fits all in de prijsklasse van ons arme tweakers.

Mijn persoonlijk afweging was:
Energiezuinig, dus goedkoop qua energieverbruik
In de zomer 90+% van de ritten kunnen zonder bijladen huis->bestemming->huis
In de winter 80%
Een paar keer per jaar iets verder Duitsland in en dan redelijk snel laden.

Dat lukt allemaal met de Ioniq 28, die ik overigens voor een zeer aantrekkelijke prijs kon kopen met 19k km op de teller en 2000 euro subsidie.

De peugeot is een mooie auto, (is persoonlijk) hij valt meer op dan de wat saaie (sorry) Ioniq. Maar de Ioniq is ruimer. En ik ben een saaie man. dus die Ioniq past heel goed bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philos31
Er is een softwareupdate geweest voor het snelladen, dit gaat de "snelladerfout" tegen. Die is vorige maand uitgevoerd op mijn '18 Ioniq en daarna kon ik niet meer autochargen bij Fastned, die heb ik opnieuw moeten instellen, dus er is iets met het mac-adress ook veranderd/
Wellicht was dat het. Kun je niet bij je ondehoudshistorie? Ik kan online precies zien wat er gedaan is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Re_BH_24
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 07-10 16:47
Goedemiddag,

wellicht een vreemde vraag;

ben dus binnenkort 3 tot 4 weken in het buitenland. Niet met de auto en ik zet mijn ioniq in de garage weg.
Iets doen of gewoon uitzetten? is het bijvoorbeeld slim om de 12v accu los te halen?
Half opgeladen of juist vol wegzetten?

tips?
ervaringen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Ik zou hem wegzetten met een batterij percentage van tussen de 60-80%. Dit is het beste voor de batterij. Batterysaver optie aanlaten en 12v accu gewoon aangekoppeld laten (dan laad hij de 12 volt accu automatisch bij). De Ioniq heeft bijna geen drain, dus je zult dan terugkomen met vrijwel een gelijk batterij percentage/range. :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Headshot_NL
Ondertussen een nieuwe 1000 kilometer test van Bjørn Nyland op YouTube YouTube: Hyundai Ioniq 28 kWh 1000 km challenge

Interessant om te zien dat de 28 nog zo goed kan meekomen. Zelf ook een stuk van zijn livestream gekeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tripl3 D
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 17-10 15:37

Tripl3 D

Brother in Arms

Headshot_NL schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 20:44:
Ondertussen een nieuwe 1000 kilometer test van Bjørn Nyland op YouTube YouTube: Hyundai Ioniq 28 kWh 1000 km challenge

Interessant om te zien dat de 28 nog zo goed kan meekomen. Zelf ook een stuk van zijn livestream gekeken.
Interessant. Ik wist niet dat de Ioniq ook last heeft van een (milde) rapidgate. :o

It is better to be roughly right, than precisely wrong.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• t0mmiiiii
  • Laatst online: 18-10 08:34
Volgende week mag ik me als het goed is bij de Ioniq-eigenaren voegen. Een premium met stoelventilatie 2019-01 met 30.000 km voor 22.000 euro. Kijk er zeer naar uit.

Nu staat de handleiding vol met allerhande veiligheids- en comfortsnufjes. Welke gebruiken jullie wel, met welke settings, en welke niet? Ik ben benieuwd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sonicfreak
t0mmiiiii schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 08:04:
Volgende week mag ik me als het goed is bij de Ioniq-eigenaren voegen. Een premium met stoelventilatie 2019-01 met 30.000 km voor 22.000 euro. Kijk er zeer naar uit.

Nu staat de handleiding vol met allerhande veiligheids- en comfortsnufjes. Welke gebruiken jullie wel, met welke settings, en welke niet? Ik ben benieuwd.
Ik heb een Premium en gebruik dagelijks de adaptive cruise control en active lane assist. Daarnaast gebruik ik regelmatig Android Auto, in de winter stuur- en stoelverwarming en iedere dag het draadloos laden van mobiele telefoon.
Ik heb helaas geen stoelventilatie omdat ik een MY2017 heb, maar als dat erop zat dan zou ik dat zeker gebruiken. Ik heb een keer in een Kona gereden die dat had en het is lekker in de zomer vooral met lederen stoelen.
Heel soms gebruik ik het kantelen van de spiegels bij het achteruitrijden zodat je de stoep of lijn kunt zien. Dit doe je door de spiegelinstelling op L of R te zetten.
Het open dak gebruik ik heel zelden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• timovd

timovd

Voorsprong door techniek

@t0mmiiiii dat is een hele nette prijs. Gaat daar nog subsidie van af? Ik gebruik alle mogelijke snufjes om het rijden comfortabel te maken. Het naar achteren zetten van de stoel bij het uitstappen heb ik wel uitgezet. Dat vind ik irritant. Een stuk achteruit rijden met de spiegels gedipt is ook niet handig, maar met één simpele handeling kun je dat uit zetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Headshot_NL

Elke dag de adaptieve cruise control, lane assist, en nu het wat warmer is ook de stoelventilatie. Ik heb het vrij snel warm en dan is dat leer snel oncomfortabel. Open dakje ook vaak tijdens het parkeren maar ook kort na het wegrijden om de meeste warmte er even snel uit te krijgen.
De draadloze oplader valt mij tegen. Mijn telefoon is met 10 minuten heel heet en het opladen gaat traag. Dat had ik overigens ook in de andere ioniq's waarin ik had proef gereden.

Mijn ioniq is ongeveer dezelfde leeftijd en kilometerstand en ik heb er uiteindelijk €20.800 voor betaald, en dan met subsidie €18.800

[ Voor 7% gewijzigd door Headshot_NL op 29-07-2021 08:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orillion
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 09:17
Headshot_NL schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 08:33:
[...]

De draadloze oplader valt mij tegen. Mijn telefoon is met 10 minuten heel heet en het opladen gaat traag. Dat had ik overigens ook in de andere ioniq's waarin ik had proef gereden.
Dat is mijn ervaring met alle draadloze laders, het is gewoon minder efficient dan een kabel inpluggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Headshot_NL
orillion schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 08:34:
[...]

Dat is mijn ervaring met alle draadloze laders, het is gewoon minder efficient dan een kabel inpluggen.
Het gekke is dat alle andere draadloze laders voor mij prima werken. Ik gebruik de kabel nooit. Telefoon is trouwens een Xiaomi Mi 11 en de bijbehorende 20 watt draadloze lader werkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sonicfreak
[...]

Elke dag de adaptieve cruise control, lane assist, en nu het wat warmer is ook de stoelventilatie. Ik heb het vrij snel warm en dan is dat leer snel oncomfortabel. Open dakje ook vaak tijdens het parkeren maar ook kort na het wegrijden om de meeste warmte er even snel uit te krijgen.

Mijn ioniq is ongeveer dezelfde leeftijd en kilometerstand en ik heb er uiteindelijk €20.800 voor betaald, en dan met subsidie €18.800
Mijn Samsung S10e (vorige toestel) en S21 toestellen worden totaal niet heet tijdens draadloos laden. Het laden gaat inderdaad niet zo snel, maar het is voor mij vaak gewoon een kwestie van even bijladen. Is mijn telefoon bijna leeg dan sluit ik de USB kabel aan die ik in de auto heb liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Headshot_NL
Sonicfreak schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 08:42:
[...]

Mijn Samsung S10e (vorige toestel) en S21 toestellen worden totaal niet heet tijdens draadloos laden. Het laden gaat inderdaad niet zo snel, maar het is voor mij vaak gewoon een kwestie van even bijladen. Is mijn telefoon bijna leeg dan sluit ik de USB kabel aan die ik in de auto heb liggen.
Vreemd, met de 3 toestellen waarmee ik het heb getest in mijn auto is het geen succes. Op andere fora lees ik dat het wel vaker voorkomt en zelfs totaal stopt met werken. Bij de komende servicebeurt zal ik het eens aangeven. Nu is het vooral een handig vak om spullen in te dumpen, maar dat was natuurlijk niet helemaal de bedoeling 😅

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t0mmiiiii
  • Laatst online: 18-10 08:34
timovd schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 08:27:
@t0mmiiiii dat is een hele nette prijs. Gaat daar nog subsidie van af? Ik gebruik alle mogelijke snufjes om het rijden comfortabel te maken. Het naar achteren zetten van de stoel bij het uitstappen heb ik wel uitgezet. Dat vind ik irritant. Een stuk achteruit rijden met de spiegels gedipt is ook niet handig, maar met één simpele handeling kun je dat uit zetten.
Er gaat nog subsidie van af. Wel is de eerste beurt niet in het boekje afgevinkt, en komt ie uit Duitsland. Wel blij dat de kleur ook mooi is, ik krijg de zilvergrijze kleur met een blauwe tint erin. Een witte of zwarte vond ik iets minder.
[...]

Jij hebt helemaal een goede deal gesloten! Hoe goed was de staat bij aankoop, en in welke kleur is de auto?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Headshot_NL
t0mmiiiii schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 10:03:
[...]

Er gaat nog subsidie van af. Wel is de eerste beurt niet in het boekje afgevinkt, en komt ie uit Duitsland. Wel blij dat de kleur ook mooi is, ik krijg de zilvergrijze kleur met een blauwe tint erin. Een witte of zwarte vond ik iets minder.
[...]

Jij hebt helemaal een goede deal gesloten! Hoe goed was de staat bij aankoop, en in welke kleur is de auto?
De auto is van binnen en buiten in nieuwstaat op 1 mini krasje op de bumper na. Het was een ex lease auto die beschikbaar kwam op autosites maar nog met de foto "verwacht". Ik was er snel bij voor ik hem daadwerkelijk had gezien en de deal was gemaakt (onder voorbehoud).
Kleur is Aurora Silver (zelfde als jij krijgt) met de bronzen accenten welke ook mijn voorkeur had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uFx
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 10:16

uFx

Even uit interesse (en misschien ook om te kijken of ik zelf niet iets mis): waarom kiezen voor een koop tweedehands Ioniq terwijl de private leaseprijzen tegenwoordig erg scherp zijn voor een Ioniq. Met subsidie kom je bij private lease uit op zo'n €300,- per maand. Dat is dan inclusief verzekering, onderhoud en 12k kilometer.

Als ik dat tegen een koop-auto zet dan moet je er of heel veel mee rijden of veel langer dan 5 jaar mee doen om je kosten lager te hebben dan deze €300 per maand.

I'm gonna architect a world of pain all over your candy ass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Headshot_NL
uFx schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 11:15:
[...]

Even uit interesse (en misschien ook om te kijken of ik zelf niet iets mis): waarom kiezen voor een koop tweedehands Ioniq terwijl de private leaseprijzen tegenwoordig erg scherp zijn voor een Ioniq. Met subsidie kom je bij private lease uit op zo'n €300,- per maand. Dat is dan inclusief verzekering, onderhoud en 12k kilometer.

Als ik dat tegen een koop-auto zet dan moet je er of heel veel mee rijden of veel langer dan 5 jaar mee doen om je kosten lager te hebben dan deze €300 per maand.
Ik maak vrij veel kilometers, minimaal 25k maar eerder richting de 30-35k. En ik heb daarnaast gewoon liever een auto van mezelf in plaats van lease. Ook voor eventuele veranderingen qua hypotheek in de komende tijd, al verwacht ik dat voorlopig niet.
Voor minder kilometers kan het wel interessant zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kodess
uFx schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 11:15:
[...]

Ik kom met mijn tweedehands ioniq uit op een inclusief prijs van 245 euro per maand. En dat is gerekend met 4 jaar rijden en 15% afschrijving per jaar. (18.000 per jaar, maar dat maakt niet uit als je koopt aangezien je dan onbeperkte km's hebt)

+ de 38kW ioniq laad trager, en de binnenkant zit onder de zwarte pianolak, no thank you :9

En mijn doel was om goedkoper uit te zijn dan met mijn vorige auto (benzine 208). Die was inclusief benzine rond de 300.

[ Voor 11% gewijzigd door Kodess op 29-07-2021 12:03 ]

Enyaq iV 80 - 5135 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uFx

uFx

Headshot_NL schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 11:38:
[...]

Ik maak vrij veel kilometers, minimaal 25k maar eerder richting de 30-35k. En ik heb daarnaast gewoon liever een auto van mezelf in plaats van lease. Ook voor eventuele veranderingen qua hypotheek in de komende tijd, al verwacht ik dat voorlopig niet.
Voor minder kilometers kan het wel interessant zijn!
Thanks! Ja, ik denk dat kopen meer kilometers een stuk interessanter wordt.
Kodess schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 11:49:
[...]

Ik kom met mijn tweedehands ioniq uit op een inclusief prijs van 245 euro per maand. En dat is gerekend met 4 jaar rijden. (18.000 per jaar, maar dat maakt niet uit als je koopt aangezien je dan onbeperkte km's hebt)

+ de 38kW ioniq laad trager, en de binnenkant zit onder de zwarte pianolak, no thank you :9

En mijn doel was om goedkoper uit te zijn dan met mijn vorige auto (benzine 208). Die was inclusief benzine rond de 300.
Het is even niet de bedoeling om er een 28/38 verhaal van te maken (want beide hebben zijn voor- en nadelen) maar 245 euro per maand is wel echt scherp. Ik heb tal van spreadsheets gemaakt (van zowel zakelijke lease, private lease, koop, etc) maar daarin kwam elke keer private lease als goedkoopste uit de bus. Nu is het in mijn situatie wel zo dat ik niet veel kilometers maak (< 20k / jaar, waarvan 1/3 zakelijk) dus die situatie is niet voor iedereen van toepassing. Maar ook het afschrijvingsstukje vond ik bij koop erg onzeker. Koop werd in mijn situatie pas interessant als ik er 10 jaar mee ging rijden en dan ben je weer buiten je garantie (met alle risico's van dien).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kodess
uFx schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 12:03:
[...]

Thanks! Ja, ik denk dat kopen meer kilometers een stuk interessanter wordt.

[...]

Het is even niet de bedoeling om er een 28/38 verhaal van te maken (want beide hebben zijn voor- en nadelen) maar 245 euro per maand is wel echt scherp. Ik heb tal van spreadsheets gemaakt (van zowel zakelijke lease, private lease, koop, etc) maar daarin kwam elke keer private lease als goedkoopste uit de bus. Nu is het in mijn situatie wel zo dat ik niet veel kilometers maak (< 20k / jaar, waarvan 1/3 zakelijk) dus die situatie is niet voor iedereen van toepassing. Maar ook het afschrijvingsstukje vond ik bij koop erg onzeker. Koop werd in mijn situatie pas interessant als ik er 10 jaar mee ging rijden en dan ben je weer buiten je garantie (met alle risico's van dien).
Interessant. Private lease is inderdaad steeds scherper, maar dat is volgens mij in vergelijking met nieuw kopen. Tegen tweedehands kopen kan private lease eigenlijk nooit op. De afschrijving is wel natuurlijk een spannende. Afgelopen jaren hebben mensen vaak bijna geen afschrijving ervaren bij de elektrische autos, maar bij mijn berekening ga ik uit van 15% per jaar.

Ik gebruik het excelbestand wat volgens mij ooit door assje is gemaakt. Denk ik.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/k14RTYP0CjInpXE3HS_3u1eoYn4=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/dEsDZLXBaiE2rsHYr0E5zjHn.jpg?f=user_large

Enyaq iV 80 - 5135 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uFx

uFx

Kodess schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 12:09:
[...]

Interessant. Private lease is inderdaad steeds scherper, maar dat is volgens mij in vergelijking met nieuw kopen. Tegen tweedehands kopen kan private lease eigenlijk nooit op. De afschrijving is wel natuurlijk een spannende. Afgelopen jaren hebben mensen vaak bijna geen afschrijving ervaren bij de elektrische autos, maar bij mijn berekening ga ik uit van 15% per jaar.

Ik gebruik het excelbestand wat volgens mij ooit door assje is gemaakt. Denk ik.
[Afbeelding]
Bedankt voor de berekening! Ziet er inderdaad goed uit. Ik zie dat het ook vooral zit in de goede aanschafprijs en een scherpe verzekering. Die had ik bij mij wat ruimer gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kodess
uFx schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 12:21:
[...]

Bedankt voor de berekening! Ziet er inderdaad goed uit. Ik zie dat het ook vooral zit in de goede aanschafprijs en een scherpe verzekering. Die had ik bij mij wat ruimer gezet.
Dat klopt zeker ja, Verzekering bereken ik vaak op het kenteken van de auto die ik op het oog heb. En de verzekering hangt natuurlijk af van je schadevrije jaren. Daarbij ga ik ook niet voor all-risk. Als ik mijn eigen auto total-loss rijd, dan moe tik maar een tijdje met een goedkope auto gaan rijden, dat risico neem ik voor lief. Zo vaak ga ik mijn auto niet total-lossen.

Mijn target was dus goedkoper dan mijn huidige auto, dus daar heb ik zeker even op moeten wachten. Maar de aanschafprijs is daar zeker een groot aandeel in.

Vergeet ook niet dat de prijs die jij noemde voor een ioniq 38kWh was. Die heb ik tweedehands (geimporteerd) gezien voor 23k. En dan is die private lease dus behoorlijk interessant!

Enyaq iV 80 - 5135 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Badderbeest

Badderbeest

De enige echte

[...]

[Afbeelding]
Ik reken op € 260,- maand all in. Ik heb hem scherp aangekocht voor €19.950,- (nieuwe/ongebruikte ioniq 28 van 2019-12) afschrijving in 8 jaar naar €5.000,- restwaarde. Bij 10.000 km per jaar. (Het is bij ons de 2e auto, ik rijd er zakelijk+privé een lease Kodiaq naast) Verzekering reken ik ook op 600 euro per jaar, onderhoud reserveer ik iets meer voor (350 euro per jaar) De vorige boodschappenauto die we hadden was een Chevrolet Spark op lpg die kostte ongeveer evenveel per maand maar is kwalitatief een véél laagwaardigere auto. Daarvan was de lage aanschafprijs het grote voordeel. Ik heb voor aanschaf van de ioniq vergeleken met een dacia Duster op LPG, een Toyota Auris (P)HEV of een willekeurige auto op benzine. Per saldo kwam het er op neer dat de Ioniq in theorie zijn eigen afschrijving in vergelijking met deze drie fossiele auto's globaal zal terugverdienen. Een investering dus. Of mijn berekening op een bierviltje uitkomt kan ik je over een jaar of 8 vertellen. Omdat de ioniq binnen het segment van de elektrische autos een erg laag verbruik heeft hoop ik op blijvend fiscaal voordeel (ook na 2025) hetgeen goed zal zijn voor de restwaarde.

De enige echte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonaldPr
Badderbeest schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 14:29:
[...]

Ik reken op € 260,- maand all in. Ik heb hem scherp aangekocht voor €19.950,- (nieuwe/ongebruikte ioniq 28 van 2019-12) afschrijving in 8 jaar naar €5.000,- restwaarde. Bij 10.000 km per jaar. (Het is bij ons de 2e auto, ik rijd er zakelijk+privé een lease Kodiaq naast) Verzekering reken ik ook op 600 euro per jaar, onderhoud reserveer ik iets meer voor (350 euro per jaar) De vorige boodschappenauto die we hadden was een Chevrolet Spark op lpg die kostte ongeveer evenveel per maand maar is kwalitatief een véél laagwaardigere auto. Daarvan was de lage aanschafprijs het grote voordeel. Ik heb voor aanschaf van de ioniq vergeleken met een dacia Duster op LPG, een Toyota Auris (P)HEV of een willekeurige auto op benzine. Per saldo kwam het er op neer dat de Ioniq in theorie zijn eigen afschrijving in vergelijking met deze drie fossiele auto's globaal zal terugverdienen. Een investering dus. Of mijn berekening op een bierviltje uitkomt kan ik je over een jaar of 8 vertellen. Omdat de ioniq binnen het segment van de elektrische autos een erg laag verbruik heeft hoop ik op blijvend fiscaal voordeel (ook na 2025) hetgeen goed zal zijn voor de restwaarde.
Ik heb dat bij ice auto’s nog nooit gezien dat de prijs van een nieuwe auto zo kelderde. Een ander voorbeeld is de Opel Ampera e, die worden ook gedumpt.

Rampzalig wanneer je de auto voor de normale prijs gekocht hebt. Het is voor mij dus voorlopig de laatste ev, de afschrijving is belachelijk en de auto is onverkoopbaar.

Ook door de vele import auto’s die voor een prikkie uit het buitenland worden gehaald, dat drukt de prijs enorm.

[ Voor 3% gewijzigd door RonaldPr op 29-07-2021 17:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TwOkkie
  • Laatst online: 13-10 21:28

TwOkkie

Tweakin' Okkie

Ik heb in mei 2019 ongeveer 38000 betaald voor mijn rode Premium. Staat nu op 66000 km. Ik hoopte wel op een betere afschrijving dan wat ik nu voorbij zie komen. Ik had gerekend met 22% per jaar, maar dit is erger dan 25% als ik er van uit ga dat ik er bij inruil geen 22000 voor ga krijgen.

Gelukkig is het een hele fijne auto en wil ik er nog jaren mee blijven rijden, maar ik schrik hier toch een beetje van. Kijken mensen dan echt alleen maar naar die range?

--

Ik heb destijds ook private lease overwogen, maar met het vooruitzicht van 40k/jr was dat erg duur. Blijkbaar is een kilometer in een EV voor leasebedrijven net zo duur als een kilometer in een ICE. Ik zou op maandbedragen van 700+ uitgekomen zijn, exclusief stroomverbruik. Zelf financieren bleek goedkoper.

[ Voor 25% gewijzigd door TwOkkie op 29-07-2021 18:28 ]

[J|O|R] <- .signature.gz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaymondD
Afschrijving is absoluut hoog op het moment. Maar vergeet niet dat je zo'n 500/600 euro wegenbelasting en 1500 euro brandstof bespaart per jaar (bij 15000km/jr). Dat maakt een hoop goed. En een auto moet je niet kopen om er minder 2 jaar in te rijden. Elke keer dat je inruilt en iets anders koopt betaal je de marge van de autohandelaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BarryH
  • Nu online
Valt wel mee.
Tov m’n autokosten voor de ioniq ben ik na 4,5 jaar/135k km break even obv restwaarde nul. Dus als ik hem pas dit jaar had gekocht was ik flink meer kwijt geweest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaymondD
Het grootste probleem van de Ioniq is dat er momenteel nieuwe 2019 ioniqs gedumpt worden voor 22000. (20k na sepp subsidie).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BarryH
  • Nu online
Tja, er is nu gewoon betere concurrentie. Dus de prijs moet omlaag. In 2017 was het de leaf 40kwh en de Egolf. Die vond ik minder goed

Nu is er de id3 voor 36k...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonaldPr
RaymondD schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 18:26:
Afschrijving is absoluut hoog op het moment. Maar vergeet niet dat je zo'n 500/600 euro wegenbelasting en 1500 euro brandstof bespaart per jaar (bij 15000km/jr). Dat maakt een hoop goed. En een auto moet je niet kopen om er minder 2 jaar in te rijden. Elke keer dat je inruilt en iets anders koopt betaal je de marge van de autohandelaar.
Daar heb je gelijk in, het is spotgoedkoop rijden.
En het is inderdaad niet handig om een auto binnen 2 jaar weer te verkopen.

Ik kreeg voor mijn Premium 38 uit 2019 met 20.000 km. 22.500,- inruil inclusief btw. En dat zal over 2 jaar niet veel minder zijn denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaymondD
En vergeet niet dat we nu precies 4 jaar na het moment zitten dat er veel Ioniqs geleverd zijn. Veel leasecontracten zijn afgelopen en er is dus veel aanbod op het moment.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Badderbeest

Badderbeest

De enige echte

RaymondD schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 18:26:
Helemaal eens, ik heb hem in principe gekocht voor tenminste 8 jaar. Maar ook met de wetenschap dat de eerste grote klap er af is gehaald door een ander. Mijn uitgangspunt is dat deze ioniq in die periode grofweg zijn eigen afschrijving terugverdient in vergelijking met een brandstofauto.

De enige echte

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RaymondD
Geklaag over hoge afschrijving hier helpt de 2e hands prijzen niet echt omhoog. En dat terwijl de Ioniq echt een hele goedkope auto is om te rijden. Helaas is mijn Ioniq verloren gegaan (economisch total loss, aanrijding) maar ik kan iedereen echt van harte aanbevelen om een Ioniq te kopen of door te blijven rijden.

- Onderhoud ca. €150 euro per 15000km
- Als je nu koopt voor 20k (18k na SEPP) en 4 of 5 jaar gaat rijden zou ik 2000 euro afschrijving per jaar rekenen.
- Brandstofverbruik ca 13,5kWh/100km (thuis laden = € 500 euro per jaar (15k km)
- € 150 per jaar reserveren voor banden (de Ioniq heeft zo ongeveer de goedkoopste bandenmaat)
- Verzekering is niet erg duur in vergelijk met brandstofauto's. Ik betaalde zelf €450 all-risk.

Maakt totaal: €3250,- per jaar, dat is € 270 euro per maand, all-in.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Badderbeest

Badderbeest

De enige echte

RaymondD schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 18:30:
Het grootste probleem van de Ioniq is dat er momenteel nieuwe 2019 ioniqs gedumpt worden voor 22000. (20k na sepp subsidie).
Dat is geen probleem, dat is een kans ;)

De enige echte

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TwOkkie
  • Laatst online: 13-10 21:28

TwOkkie

Tweakin' Okkie

Badderbeest schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 19:43:
[...]

Dat is geen probleem, dat is een kans ;)
True. Ik ben gewoon een beetje jaloers op de mensen die nu voor zo weinig zo'n fijne auto kunnen kopen. Had ik maar gewacht.. of toch niet, want dan had ik niet al twee jaar kunnen genieten. Vooral die rondreis door Noorwegen was onvergetelijk. Dakje open, slingerend door de bossen en de bergen. Niets dan wat bandengeroffel en fluitende vogeltjes horen. Magische omgeving.

Ik denk dat ik nog even HODL. :D

[J|O|R] <- .signature.gz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Headshot_NL
Ik had hiervoor een Auris hybride. Ondanks dat dit al een hele goedkope auto is om te rijden en te onderhouden liepen de kosten qua benzine aardig op. En betaalde natuurlijk ook gewoon wegenbelasting.
Het viel mij ook erg mee qua aanschafprijs. Ik twijfelde om te wachten maar dan profiteer je minder lang van het ontbreken van de wegenbelasting en je weet niet hoe lang je nog subsidie krijgt.

Lijkt me fijn om binnenkort eens een weekje Noorwegen te doen. Het laadnetwerk is daar top

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd

timovd

Voorsprong door techniek

BarryH schreef op maandag 21 juni 2021 @ 10:35:
Net de 4jr/124k km beurt gehad:
Jaarlijkse onderhoudsbeurt is nu naar 1,2 uur gegaan (was ooit 0,5 uur, en later 1 uur).
Verder geen bijzonderheden. Totaal op 167 eur (excl interieurfilter/ruitensproeiervloeistof die ik zelf bijhoud)
Komende 11 maanden bedenken of ik de fabrieksgarantie wil verlengen met 1 of 2 jaar(denk het wel), maar even uitzoeken of die tot een bepaald max # km geldt of niet. Denk tot max 200k (zag ik op website), maar bij de garage dachten ze geen max km..
Net prijsopgave gedaan bij Cluistra Nieuwegein voor 4jr/90M inclusief APK, exclusief wisservloeistof, interieurfilter, nav-update en wassen. Dat gaat 240 kosten. Dat is nogal een verschil. Andere Tweakers die ook zoiets kwijt zijn voor onderhoud + APK?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pmiddeld
@timovd Vorige week een 150k km beurt laten doen bij Cluistra Veenendaal icl. Navi update, interieurfilter, wassen en stofzuigen voor 137 euro. Die 240 euro lijkt me wel erg veel. Een APK zonder beurt had ik voor 20 euro o.i.d.

Edit: 19 euro exact

[ Voor 4% gewijzigd door pmiddeld op 30-07-2021 11:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd

timovd

Voorsprong door techniek

@pmiddeld ik heb de auto bijna een jaar, dus over eerder onderhoud heb ik geen ervaring qua prijzen. Ik zal nog een keer navragen. De mobiliteitsservice moet ook weer verlengd worden. Zit dat er bij jou ook bij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pmiddeld
Ja, zit er ook bij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assje
Hey die herken ik inderdaad :9

Als je eenmaal EV rijdt en geen ICE overweegt is er niet zoveel meer te rekenen. Aantal variabelen is minder en afschrijving bepaalt eigenlijk alles.

Ik heb mijn Ioniq 28kWh 'Style" in 2017 gekocht (uit Duitsland) met 50kkm op de klok voor €22.400. Destijds reed ik 25kkm/jaar en rekende ik met 15% afschrijving per jaar. Vanaf september vorig jaar een nieuwe baan en rijd ik nog maar 12kkm/jaar; ik reken vanaf nu met 12% per jaar.

Gebaseerd op inruilaanbod paar weken geleden is de huidige dagwaarde €16.610, komt dus op ongeveer 13% afschrijving per jaar tot nu toe.

Gerekend met 12% vanaf nu voor 12kkm/jaar kom ik qua kosten op:
  • €156 afschrijving (12% per jaar gebaseerd op nog 2 jaar eigendom)
  • €43 verzekering (14 SVJ)
  • €31 elektra (thuis laden tegen €0,22/kWh, 7km/kWh)
  • €25 onderhoud (beurtje, bandje)
  • €256 totaal
Persoonlijk verwacht ik dat de waarde tussen de €10k-€15k zal stabiliseren omdat dit binnen bereik komt van een veel groter publiek. Als ik de Ioniq nog gewoon >5 jaar blijf rijden worden de kosten misschien wel fors lager.

Maar; als ik een keer tegen een aantrekkelijke EV6 aanloop kan ik dit topic zomaar verlaten :9

“The greatest threat to our planet is the belief that someone else will save it.” [quote by Robert Swan, OBE]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarryH
  • Nu online
@timovd zit er wellicht een betaalde pas bij van Eur 50?
En mobiliteitservice is inbegrepen bij de fabrieksgarantie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Badderbeest

Badderbeest

De enige echte

BarryH schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 13:59:
@timovd zit er wellicht een betaalde pas bij van Eur 50?
En mobiliteitservice is inbegrepen bij de fabrieksgarantie
Wat houdt dat in, zo'n betaalde pas van 50 euro?

De enige echte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarryH
  • Nu online
Soort service idee (gratis banden plakken, lamp vervangen etc).
Zolang er fabrieksgarantie is niet zo zinvol volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd

timovd

Voorsprong door techniek

@BarryH @pmiddeld Ik heb maar een verzoek gedaan bij een andere dealer en die gaf het volgende aan:
-Algehele inspectie, uitlezen boardcomputer €136,13
-APK (i.c.m. onderhoudsbeurt) €7,66
-Remvloeistof verversen €72,30

Met het vervangen van de remvloeistof wordt het een stuk prijziger en is het verschil niet groot.

Ze zitten iets verder weg, maar ze hebben ook veel beter geholpen toen ik op zoek was naar het black pack (achteraf geplaatst).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philos31
Weet iemand een zekering die altijd power heeft?
IK heb een dashcam ingebouwd met parkeeroptie, en die heeft altijd power nodig, maar ik kan geen zekering vinden die altijd aan is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd

timovd

Voorsprong door techniek

@Philos31 Ik neem aan dat je hebt gekeken in het kastje bij de OBD-poort? Uit mijn hoofd zijn er meerdere op de vijfde kolom. Ik heb daar een zonnepaneel met controler op aangesloten.

Edit: zekering 25 binnenin. Let er aub goed op dat je de zekering splitter niet verkeerd inprikt waardoor de zekering gepasseerd wordt.

[ Voor 28% gewijzigd door timovd op 30-07-2021 22:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Badderbeest

Badderbeest

De enige echte

Philos31 schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 22:29:
Weet iemand een zekering die altijd power heeft?
IK heb een dashcam ingebouwd met parkeeroptie, en die heeft altijd power nodig, maar ik kan geen zekering vinden die altijd aan is.
Het mooiste is een zekering toevoegen van een optie die je auto niet heeft? Al kan het zijn dat dat niet gaat werken als die optie niet aangezet wordt.

Hier heb je de volledige overzichten van beide zekeringenkastjes

De enige echte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Badderbeest

Badderbeest

De enige echte

Misschien dat iemand van jullie dit weet; op mijn sleutelafstandsbedieningen zit een knop voor de achterklep met de tekst hold er op. Deze schijnen echter niets te doen. De achterklep is ook niet elektrisch. Is dat gewoon een niet werkende functie op een comfort, die je wel kan gebruiken op een premium? Of mis ik iets? Het betreft een Ioniq 28

De enige echte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kodess
Badderbeest schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 23:36:
Misschien dat iemand van jullie dit weet; op mijn sleutelafstandsbedieningen zit een knop voor de achterklep met de tekst hold er op. Deze schijnen echter niets te doen. De achterklep is ook niet elektrisch. Is dat gewoon een niet werkende functie op een comfort, die je wel kan gebruiken op een premium? Of mis ik iets? Het betreft een Ioniq 28
Bij mijn premium gaat de achterklep dan van het slot. Maar ja, dat doet ie ook al als ik in de buurt ben.

Enyaq iV 80 - 5135 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assje
Badderbeest schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 23:36:
Als deze nou gewoon op het laadklepje geprogrammeerd was..... Die vergeet ik altijd.

Pagina: 1 ... 107 ... 196 Laatste