ja, warom niet, het is een manier om de eindgebruiker in staat te stellen om op een gemakkelijke wijze de stijl van de webpagina te laten veranderen. om bijvoorbeeld de grootte van de text in te stellen met of de achtergrondkleur van een website te veranderen met een gebruiksvriendelijke <form>. dus de pagina kan door de gebruiker dynamisch gemaakt worden.
DevWouter schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 18:52:
Moest daar ook even over nadenken, maar vervolgens bedacht ik me dat het er niks verkeerds aan is. Ik zie CSS ook als statisch content, maar er is niemand die dat afdwingt. Als je CSS dynamisch wilt generen dan mag dat.
Persoonlijk gaat mijn voorkeur uit dat mijn CSS statisch is wanneer het op de server staat, maar dat is een voorkeur, tijdens het ontwikkelen worden mijn bundles ook vaak dynamisch gedaan
Overigens, is het nog de vraag of Ard dat bedoelde met zijn opmerking.
dat is een deel ervan
Wat ik vandaag probeer te zeggen is dat we te snel geneigd zijn naar een "snellere" manier om onze content te maken. SASS is een leuke andere stijl van jouw css code. maar ik kan presies het zelfde door CSS in mijn PHP te zetten. scheelt weer een taal om te leren. meer tijd om te focussen op de talen die ik nodig vind.
en er zijn zoveel andere dingen mogelijk met de "kerntalen"(al dan niet als experimentele functies) bijvoorbeeld
http://php.net/manual/en/function.ncurses-getmouse.php als je gewoon een paar scripttalen hebt dan maakt het niet uit. maar voor modern webdevelopment is zoveel (niet) nodig.
als ik van een ding soms gek word dan is dat juist JS, ik ben het mee eens dat er situaties zijn waarin JS de beste optie is, maar er zijn genoeg websites te noemen waarin we te veel JS gebruikt word. als mijn argument tegen JS wil ik linken naar
https://www.leaseweb.com/...to-stop-using-javascript/
en zoals in een andere link van vandaag/gisteren staat. om de ziveel tijd gaan we terug naar de basis. en ik denk dat de basistalen tegenwoordig sterk genoeg zijn dat je in 90%+ van de gevallen niets exstras meer hhoeft. waardoor we onze tijd kunnen besteden aan het leren van nieuwe functies van talen die we al beheersen. dan kennen we een paar scripttalen zeer goed in plaats van dat we van de meeste scripttalen een basiskennis. en ik denk dat dat iets is waaar we de komende tijd in webdevelopment een belangrijk aandachtspunt word.