De Devschuur Coffee Corner - Iteratie ⓫ Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 100 Laatste
Acties:
  • 552.419 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Antrax
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 12-04 13:10
Afbeeldingslocatie: https://tweakimg.net/g/if/v3/framework/tweakers_logo_v2_x1.png
De Devschuur Coffee Corner - Iteratie ⑪
De wat?
Na eerdere initiatieven en een verzoek van Sebazzz in "Feedback op moderatie binnen de Devschuur" konden we in de Devschuur natuurlijk niet achterblijven met het bouwen van een hoekje waar iets informeler met elkaar gepraat kan worden. Ben je trots op je nieuwe stukje software, blij met het halen van je deadline of geërgerd omdat je software af is maar niet gebruikt wordt? Heb je een nieuwe techniek ontdekt en wil je die ter sprake brengen? Dan zit je hier goed. :)
Ah, de Coffee Corner is dus een spamhoekje?
Nee. :) Totale onzin is hier net zo ongewenst als op de rest van GoT. We willen graag zien dat dit initiatief leuk van de grond komt, maar dan wel met inhoudelijke discussies die daadwerkelijk relevant zijn binnen het Devschuur-thema. Ook is dit topic niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep, niet als vraagbaak. :)
IRC
Slowchat is leuk maar handig is anders natuurlijk. Bovendien is een topic nou niet echt de beste plaats om te chatten. Als je wil chatten, dan is er een beter alternatief op irc.tweakers.net, namelijk #devschuur. :)

Topicshirt
Afbeeldingslocatie: http://netdna.webdesignerdepot.com/uploads/funny_tshirts/wddtshirt5.jpg

Changelog
Vorige reeksen: 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | Totaaloverzicht
• 14-11-2014Topicstart Deel 8
• 04-05-2015Topicstart Deel 9
• 11-12-2015Topicstart Deel 10
• 04-10-2016Topicstart Deel 11

[ Voor 3% gewijzigd door Antrax op 13-08-2018 14:27 ]

.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DevWouter
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 22-04 11:06

DevWouter

Creator of ThenNext

Skyaero schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 10:01:Ik weet onvoldoende van UX om daar iets over te kunnen zeggen.
UX betekent "User Experience" wat bij mij vertaalt naar "Gebruikers ervaring". Daar is veel informatie over te vinden gezien ontwerpers het gebruik van hun producten (niet alleen digitale) best wel belangrijk vinden. Uiteraard zijn er ook veel mythes.
Skyaero schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 10:01:Ik kijk geregeld met mijn moeder mee (ja, N+1) als zij op het internet zit en als developer zeer leuk om te zien hoe zij het ervaart. Let wel, mijn moeder begrijpt het verschil tussen een enkele en dubbele muisklik nog niet, laat staan dat zij subtiele animaties herkent op een pagina. Als er een javascriptje op de achtergrond iets doet zonder duidelijke feedback (anders dan een klein icoontje oid), dan heeft zij het idee dat er niets gebeurd en wordt er nogmaals op de knop gedrukt.
Ik weet precies wat je bedoelt. Mijn moeder heeft moeite om de linker en rechter muisknop uit elkaar te halen en als ik zei dat ze moest "dubbelklikken" drukte ze allebei de muisknoppen één keer in.

Jouw verhaal is trouwens ook een pracht voorbeeld van slechte UX omdat de UI (het ontwerp) niet duidelijk toont dat er op de achtergrond iets gebeurt

"Doubt—the concern that my views may not be entirely correct—is the true friend of wisdom and (along with empathy, to which it’s related) the greatest enemy of polarization." -- Václav Havel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• farlane
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15:25
Alex) schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 09:42:
Webdevelopment anno 2016 is inderdaad een puinhoop. Hoe hebben we het zo ver kunnen laten komen... ;(
Webdevelopment was een puinhoop vanaf het moment dat er meer dan HTML werd gebruikt : alles wat daarna toegevoegd is komt door de beperkingen van HTTP en HTML.

Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antrax
Alex) schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 09:42:
Webdevelopment anno 2016 is inderdaad een puinhoop. Hoe hebben we het zo ver kunnen laten komen... ;(
Aan de ene kant ben ik het met je eens en aan de andere kant niet. Ik vind dat er ook zoiets als diversiteit moet zijn en gelukkig is dat er.
Rem schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 09:56:
Voorbeeld: mijn kamer is geen puinhoop, de sokken op de grond zijn namelijk voor om aan je voeten te dragen, de spinnenwebben aan de muren zijn om vliegen te vangen en de pizzastukken die op beg liggen zijn om op te eten. Niets aan de hand. Oja, de ratten die je ziet zijn om je niet alleen te voelen.
Haha, you sir, made my day _O-

.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ard1998
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 08-04 18:24
mijn persoonlijke voorkeur gaat naar écht naar PHP.
[...]

Ja zo kan je wel redeneren dat niets een puinhoop is. Overigens skip je javascript wel heel gemakkelijk zo, dan lijkt het al een stuk minder puinhoop.

Voorbeeld: mijn kamer is geen puinhoop, de sokken op de grond zijn namelijk voor om aan je voeten te dragen, de spinnenwebben aan de muren zijn om vliegen te vangen en de pizzastukken die op beg liggen zijn om op te eten. Niets aan de hand. Oja, de ratten die je ziet zijn om je niet alleen te voelen.
structuur is een oonderdeel van je persoonlijke voorkeur. Ik heb vaak gehoord dat ik moet leren ordenen, terwijl ik zelf alles kan vinden. (gelukkig hebben we bepaalde regels voor het schrijven van nette code zodat de code beter leesbaar is).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

En wie heeft al papieren vliegtuigjes gegooid en gevangen met z'n mobiel?

https://paperplanes.world

:Y

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07-03 23:58
(jarig!)
Ik vind de dependency-heel die je krijgt met npm geen voorbeeld van diversiteit, maar van chaos. Heb je nou echt "modules" nodig voor "less than" en "pad left"? :?

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Alex) schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 10:30:
Ik vind de dependency-heel die je krijgt met npm geen voorbeeld van diversiteit, maar van chaos. Heb je nou echt "modules" nodig voor "less than" en "pad left"? :?
Gaan we deze discussie weer voeren? Ik heb de tabjes nog open van de vorige "when hell broke loose"

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
(jarig!)
BtM909 schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 10:32:
[...]

Gaan we deze discussie weer voeren?
Het was niet bedoeld als discussie, eerder als uiting van frustratie. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ard1998
BtM909 schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 10:28:
En wie heeft al papieren vliegtuigjes gegooid en gevangen met z'n mobiel?

https://paperplanes.world
ik heb ernet 3 gegooid :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikt
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 16:35

ikt

Ben je een keer blij met je schepsel, krijg je meteen kritiek van experts die het beter kunnen. Maak jij dan die tool en/of de resources toegankelijk!

Nu voel ik me zo'n scriptkiddie...

Iemand die een cursusje reverse-engineering aan wil bieden? :+

------------

Jezus, wat een hoop zwarte magie zeg... https://github.com/zorg93...ter/source/EnableCars.cpp

[ Voor 24% gewijzigd door ikt op 04-10-2016 14:42 . Reden: [size] bb-tags bestaan blijkbaar niet op Tweakers. ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17-03 09:43
Skyaero schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 10:01:
[...]
Ik weet onvoldoende van UX om daar iets over te kunnen zeggen. Ik ben wel benieuwd of er al wetenschappelijk onderzoek is naar UX. Ik heb het idee dat er ook nog veel mythes in UX land zijn, net zoals deze enkele jaren geleden ook in SEO land zijn ontstaan.[..]
Er is echt belachelijk veel onderzoek gedaan naar UX van allerlei producten waarvan de meeste ook goed toepasbaar zijn op software. Er moet alleen nog wel ook nog een shitload aan onderzoek worden gedaan. Maar als je er even voor gaat zitten heb je binnen no time genoeg wetenschappelijke artikelen voor de komende 10 jaar om te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bv202
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 14-11-2021
[...]

Ja zo kan je wel redeneren dat niets een puinhoop is. Overigens skip je javascript wel heel gemakkelijk zo, dan lijkt het al een stuk minder puinhoop. Overigens heeft helemaal niemand PHP nodig natuurlijk :+

Over Javascript gesproken })

https://hackernoon.com/ho...6-d3a717dd577f#.s6qdbiyik

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• incaz
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 15-11-2022
apparently in the web we love making things complicated and then going back to the basics. We do that every year or so, just wait for it, we are going to do assembly in the web in a year or two.
:P

Never explain with stupidity where malice is a better explanation

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZaZ
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16-04 10:19

ZaZ

Tweakers abonnee

Ik vond persoonlijk de opzet van SIlverlight wel mooi voor het web.
Probleem is eigenlijk gewoon dat er een losse closed runtime voor nodig was. Als die code gewoon open zou zijn en in de browsers verwerkt wordt zoals nu iedereen een eigen javascript engine in zijn browser heeft zitten zou het een veel mooiere manier van ontwikkelen zijn.

HTML als basis slaat eigenlijk gewoon nergens op omdat het van nature een suggestieve opmaaktaal is en nu de wereld pixel perfect verwacht. Het is bijna als iemand op stelten proberen te laten drijven.

Lekker op de bank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• farlane
ZaZ schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 11:40:
HTML als basis slaat eigenlijk gewoon nergens op omdat het van nature een suggestieve opmaaktaal is en nu de wereld pixel perfect verwacht. Het is bijna als iemand op stelten proberen te laten drijven.
Zelfde geldt voor HTTP, gebouwd om stateless te zijn terwijl elke applicatie die meer dan "return 0" wil al ingebouwde state nodig heeft.

Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 14:59

Rem

iRicardo schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 10:22:

[...]

Haha, you sir, made my day _O-
Happy to serve! 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markvt
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:19

markvt

Peppi Cola

Scooter software geeft nu 20% korting op beyond compare http://scootersoftware.com/shop.php?zz=shop_promo

Naar mijn mening een van de betere diff tools.

van-tilburg.info -=- meka (sega emulator) - Proud MEDION fanclub member - KOPPIG VOLHOUDEN !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17:06
farlane schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 12:13:
[...]

Zelfde geldt voor HTTP, gebouwd om stateless te zijn terwijl elke applicatie die meer dan "return 0" wil al ingebouwde state nodig heeft.
Maar Web 0.1 beta was geen applicatie. Dus voor die tijd was HTTP goed genoeg en was het inderdaad stateless. Je had gewoon een URL en daarop stond een lap tekst (toen waarschijnlijk hele boekwerken met onderzoeken). Je had nog geen logins, en enorme web applicaties die nu complexer zijn dan toentertijd gewone desktop applicaties waren.

Het probleem is alleen dat we nu nog steeds met HTTP zitten wat stateless is, terwijl "het web" wel enorm vooruit is gegaan. Daarnaast werkt het natuurlijk helemaal niet als je HTTP wel statefull probeert te maken. Ik krijg nog steeds nachtmerries als ik terug denk aan ASP.NET WebForms met zijn viewstates.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc3l
  • Registratie: December 2005
  • Nu online
markvt schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 13:50:
Scooter software geeft nu 20% korting op beyond compare http://scootersoftware.com/shop.php?zz=shop_promo

Naar mijn mening een van de betere diff tools.
Gekocht thanks! Zat nog steeds in trial mode, als je je computer niet afsluit kan je er best lang mee doen :P
Toch wel van plan om te kopen en dit is/was dus wel een mooi moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markvt
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:19

markvt

Peppi Cola

Marc3l schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 14:10:
[...]

Gekocht thanks! Zat nog steeds in trial mode, als je je computer niet afsluit kan je er best lang mee doen :P
Toch wel van plan om te kopen en dit is/was dus wel een mooi moment.
Ik heb er destijds geen spijt van gekregen, afbeeldingen, documenten etc. ideaal 8)

van-tilburg.info -=- meka (sega emulator) - Proud MEDION fanclub member - KOPPIG VOLHOUDEN !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• incaz
ZaZ schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 11:40:
Dat pixel perfect de verwachting is, is een mythe. Er is geen taal ter wereld die om kan gaan met al die screensizes en devices, en niemand verwacht dan ook pixelpefectie, behalve wat onwetende opdrachtgevers. Gebruikers verwachten dat het er goed uitziet, en goed bruikbaar is. Binnen die grenzen heb je best wat vrijheid: gebruikers accepteren het best dat dingen er soms anders uit zien in verschillende browsers, of tussen phone en browser. Ik kan genoeg nadelen bedenken, maar het gebrek aan pixelperfectie is er niet een van: denken dat dat moet is een gebrek van de devs, niet een tekortkoming van de taal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-04 15:26
farlane schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 12:13:
Er is niks wat je weerhoudt van het gebruiken van HTTP voor state-full applicaties. Heck; Representational state transfer zegt het al: je gebruikt gewoon messages om van een state naar een andere te gaan, je applicatie is dus een state machine die je dmv stateless messages (en of dat HTTP is of een postduif maakt in principe niet uit) van de state naar state duwt.

Waar je voor uit moet kijken is het gebruiken van sessies: die maken het schalen van je applicatie lastig. Maar zolang je zorgt dat je messages alle info hebben die ze nodig hebben om een state transitie te bewerkstelligen heb je geen sessies nodig en kan elke request op een andere application server landen.

https://niels.nu

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• farlane
RobertMe schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 13:50:
[...]
Maar Web 0.1 beta was geen applicatie.
En web X.whatever waar we nu zijn wel en daarmee sla je de spijker op z'n kop.
Hydra schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 14:48:
Er is niks wat je weerhoudt van het gebruiken van HTTP voor state-full applicaties.
Dat blijkt, men doet het. De vraag is echter of het daarvoor wel zo geschikt is. Soms/Vaak wil je functionaliteit in je applicatie (unsollicited data is zo'n voorbeeld) die helemaal niet lekker mapt op HTTP.

Ik vind het gewoon achterlijk hoeveel verschillende technieken je moet gebruiken om een webapplicatie in elkaar te brouwen die de mogelijkheden van wat je als desktop applicatie kunt ook maar enigzins benadert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc3l
  • Registratie: December 2005
  • Nu online
markvt schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 14:12:
[...]

Ik heb er destijds geen spijt van gekregen, afbeeldingen, documenten etc. ideaal 8)
Klopt zou nu ook niet meer zonder kunnen, voorheen Winmerge of Windows/Total Commander gebruikt (:'))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RagingPenguin
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
farlane schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 15:23:
[...]

[...]

Dat blijkt, men doet het. De vraag is echter of het daarvoor wel zo geschikt is. Soms/Vaak wil je functionaliteit in je applicatie (unsollicited data is zo'n voorbeeld) die helemaal niet lekker mapt op HTTP.

Ik vind het gewoon achterlijk hoeveel verschillende technieken je moet gebruiken om een webapplicatie in elkaar te brouwen die de mogelijkheden van wat je als desktop applicatie kunt ook maar enigzins benadert.
MEAN-stack? Als je wilt kan je prima een webapplicatie bouwen met 1 taal. Alleen zijn niet alle talen overal even goed in en gebruik je daarom meestal meerdere talen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ofyles2
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 11-01-2024
farlane schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 15:23:
[...]

[...]

Ik hoop het bij HTML, CSS, JavaScript en een scripttaal naar keuze (PHP, Python of C#) te houden. Ik ben een developer van beroep, geen kwantumfysicus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• farlane
RagingPenguin schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 17:16:
[...]
MEAN-stack? Als je wilt kan je prima een webapplicatie bouwen met 1 taal. Alleen zijn niet alle talen overal even goed in en gebruik je daarom meestal meerdere talen.
Mijn God, was even aan het kijken wat the hell dat nu weer is, maar zo'n beetje alle <Whatever>JS afkortingen die voorkomen in de eerder gegeven link komen er in voor :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antrax
farlane schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 17:54:
[...]

Mijn God, was even aan het kijken wat the hell dat nu weer is, maar zo'n beetje alle <Whatever>JS afkortingen die voorkomen in de eerder gegeven link komen er in voor :P
Haha leuke blog, vooral dit stukje:
You know what. I think we are done here. Actually, I think I’m done. I’m done with the web, I’m done with JavaScript altogether.
-That’s fine, in a few years we all are going to be coding in Elm or WebAssembly.
_O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrisonerOfPain
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 28-03 16:49
iRicardo schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 03:39:
[...]

Haha leuke blog, vooral dit stukje:

[...]
_O-
Diezelfde conclusie ben ik jaren geleden toe gekomen; never looked back.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 22-04 15:30
Was al afgehaakt toen ik mijn eerste probeersel opende in IE :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Laatst online: 15:30

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

orf schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 08:48:
[... How it feels to learn JavaScript in 2016 ...]
Het erge is dat hij niet eens parafraseert 8)7.
Coroutines zijn cool though, ik ben blij dat ze eindelijk naar C++ komen.

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
  • Laatst online: 17-04 15:26
.oisyn schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 13:31:
Het erge is dat hij niet eens parafraseert 8)7.
Het is bijna letterlijk wat ik onlangs meemaakte op een interne Angular 2 workshop. De auteur zou een collega van mij kunnen zijn. En het is ook precies waarom ik, na wat Angular werk gedaan te hebben, helemaal klaar ben met front-end werk.

https://niels.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ard1998
ik zat als eersejaars applicatieontwikkelaar in de studieruimte naast een derdejaars. hij gebruikte een button die een javasctipt functie uitvoerde om via javascript, Juery en AJAX een PHP functie uit te voeren. ook gebruikte hij hierbij enkele scripttalen die ervoor zorgen dat hij geen 100% css hoefde te schrijven. Puntje bij paaltje werke er iets niet maar hij wist niet te achterhalen in welke taal/libary de fout heeft geschreven.

ik weet alvast dat ik ondanks het bestaan van allerlei makkelijkheden blijf vast houden op mijn stricte nanier van webcoderen.

PHP =HTML + CSS + PHP
Website = PHP + (My)SQL

waarom PHP = html + css + php ?
probeer maar een php form te maken die als uitvoer de achtergrondkleur van de website verandert. dan weet je waarom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 14:59

Rem

ard1998 schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 17:05:
ik zat als eersejaars applicatieontwikkelaar in de studieruimte naast een derdejaars. hij gebruikte een button die een javasctipt functie uitvoerde om via javascript, Juery en AJAX een PHP functie uit te voeren. ook gebruikte hij hierbij enkele scripttalen die ervoor zorgen dat hij geen 100% css hoefde te schrijven. Puntje bij paaltje werke er iets niet maar hij wist niet te achterhalen in welke taal/libary de fout heeft geschreven.

ik weet alvast dat ik ondanks het bestaan van allerlei makkelijkheden blijf vast houden op mijn stricte nanier van webcoderen.

PHP =HTML + CSS + PHP
Website = PHP + (My)SQL

probeer maar een php form te maken die als uitvoer de achtergrondkleur van de website verandert. dan weet je waarom.
Sorry hoor, maar wat bazel je allemaal?
PHP = HTML + CSS + PHP ?

PHP is gewoon een programmeertaal, dus de vergelijking met een markup language zie ik niet helemaal. Als jij nu al zeg dat je sowieso geen javascript gaat gebruiken kan ik je met vrij veel zekerheid vertellen dat dat je er niet gaat komen als je serieus web dingen wilt gaan doen.

Het voorbeeld wat je aanhaalt slaat ook kant nog wal: het is doodsimpel om een formuliertje te maken die een kleur aanpast. Alleen als jij dat zonder JS wilt doen, kun je dat niet zonder een refresh doen nee. Je kunt natuurlijk WEL direct met javascript de achtergrondkleur aanpassen, en tegelijkertijd met een AJAX call naar je backend (Wat jij volgens mij 'website' noemt?) de kleur ook laten veranderen in de database zodat de volgende keer dat je bezoeker weer langskomt je zijn kleur netjes kan laten zien. Dan heeft je bezoeker dus nergens last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 28-02 01:01
ard1998 schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 17:05:

PHP =HTML + CSS + PHP
Website = PHP + (My)SQL

Een Ajax call maken is vrij normaal tegenwoordig, en waarschijnlijk gebruite hij SASS of LESS, wat ook steeds vaker voorkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DevWouter

DevWouter

Creator of ThenNext

Rem schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 17:16:
[...]

Sorry hoor, maar wat bazel je allemaal?
PHP = HTML + CSS + PHP ?
Waarschijnlijk slaat het op de tweede vergelijking. Dat een Website gelijk is aan PHP en MySQL. In die vergelijking is PHP een combinatie van PHP, CSS en HTML.

"Doubt—the concern that my views may not be entirely correct—is the true friend of wisdom and (along with empathy, to which it’s related) the greatest enemy of polarization." -- Václav Havel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcm360
  • Registratie: December 2006
  • Niet online

dcm360

Moderator Discord

HD7767 powered

Ajax-calls zijn tegenwoordig helaas dusdanig normaal dat je na het laden van een pagina nog moet wachten op het laden van zo ongeveer alles wat nuttig is op de pagina.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ard1998
Rem schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 17:16:

Het voorbeeld wat je aanhaalt slaat ook kant nog wal: het is doodsimpel om een formuliertje te maken die een kleur aanpast. Alleen als jij dat zonder JS wilt doen, kun je dat niet zonder een refresh doen nee. Je kunt natuurlijk WEL direct met javascript de achtergrondkleur aanpassen, en tegelijkertijd met een AJAX call naar je backend
En voor de mensen die principieel JavaScript blokkeren? Bij een studieproject maakt het weinig uit, maar als jouw libaries leumen op JS kan het vervelend uitpakken voor je gebruikers die JavaScript blokkeren
DevWouter schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 17:31:

Waarschijnlijk slaat het op de tweede vergelijking. Dat een Website gelijk is aan PHP en MySQL. In die vergelijking is PHP een combinatie van PHP, CSS en HTML.
Inderdaad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

ard1998 schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 17:43:
[...]

En voor de mensen die principieel JavaScript blokkeren? Bij een studieproject maakt het weinig uit, maar als jouw libaries leumen op JS kan het vervelend uitpakken voor je gebruikers die JavaScript blokkeren
IMHO, hebben ze dan gewoon pech. Javascript hoort gewoon bij het web.

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 28-02 01:01
ard1998 schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 17:43:
[...]

Ik denk dat er maar weinig mensen zijn die nog JS blokkeren. Zelfs op Tweakers kan je dan helemaal niets meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• incaz
Ik blokkeer het met regelmaat tijdelijk, als opdringerige animaties het lezen onmogelijk maken. Maar helaas kun je zonder echt helemaal niets meer (en ben je dus gedoemd om elke keer die k*tpopups weg te klikken) maar djiez wat wordt er een hoop misbruik van gemaakt. Dat gebruikers massaal javascript-vrij browsen als statement lijkt mij een goeie actie.

Overigens, Ard, css outputten met php?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DevWouter

DevWouter

Creator of ThenNext

incaz schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 18:24:
Moest daar ook even over nadenken, maar vervolgens bedacht ik me dat het er niks verkeerds aan is. Ik zie CSS ook als statisch content, maar er is niemand die dat afdwingt. Als je CSS dynamisch wilt generen dan mag dat.

Persoonlijk gaat mijn voorkeur uit dat mijn CSS statisch is wanneer het op de server staat, maar dat is een voorkeur, tijdens het ontwikkelen worden mijn bundles ook vaak dynamisch gedaan :)

Overigens, is het nog de vraag of Ard dat bedoelde met zijn opmerking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Nu online

RayNbow

Kirika <3

T.net heeft niet zo'n statische CSS met de custom-CSS feature. :p

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• incaz
RayNbow schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 19:32:
T.net heeft niet zo'n statische CSS met de custom-CSS feature. :p
Daar heb je een punt, en zelf heb ik ook wel eens wat ideeen die richting op gehad. Maar toch wil het idee dat je css dan als niet-noemenswaardig onderdeel van php beschouwt nog niet helemaal landen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ard1998
incaz schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 18:24:
ja, warom niet, het is een manier om de eindgebruiker in staat te stellen om op een gemakkelijke wijze de stijl van de webpagina te laten veranderen. om bijvoorbeeld de grootte van de text in te stellen met of de achtergrondkleur van een website te veranderen met een gebruiksvriendelijke <form>. dus de pagina kan door de gebruiker dynamisch gemaakt worden.
DevWouter schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 18:52:
Moest daar ook even over nadenken, maar vervolgens bedacht ik me dat het er niks verkeerds aan is. Ik zie CSS ook als statisch content, maar er is niemand die dat afdwingt. Als je CSS dynamisch wilt generen dan mag dat.

Persoonlijk gaat mijn voorkeur uit dat mijn CSS statisch is wanneer het op de server staat, maar dat is een voorkeur, tijdens het ontwikkelen worden mijn bundles ook vaak dynamisch gedaan :)

Overigens, is het nog de vraag of Ard dat bedoelde met zijn opmerking.
dat is een deel ervan :)

Wat ik vandaag probeer te zeggen is dat we te snel geneigd zijn naar een "snellere" manier om onze content te maken. SASS is een leuke andere stijl van jouw css code. maar ik kan presies het zelfde door CSS in mijn PHP te zetten. scheelt weer een taal om te leren. meer tijd om te focussen op de talen die ik nodig vind.

en er zijn zoveel andere dingen mogelijk met de "kerntalen"(al dan niet als experimentele functies) bijvoorbeeld http://php.net/manual/en/function.ncurses-getmouse.php als je gewoon een paar scripttalen hebt dan maakt het niet uit. maar voor modern webdevelopment is zoveel (niet) nodig.

als ik van een ding soms gek word dan is dat juist JS, ik ben het mee eens dat er situaties zijn waarin JS de beste optie is, maar er zijn genoeg websites te noemen waarin we te veel JS gebruikt word. als mijn argument tegen JS wil ik linken naar https://www.leaseweb.com/...to-stop-using-javascript/

en zoals in een andere link van vandaag/gisteren staat. om de ziveel tijd gaan we terug naar de basis. en ik denk dat de basistalen tegenwoordig sterk genoeg zijn dat je in 90%+ van de gevallen niets exstras meer hhoeft. waardoor we onze tijd kunnen besteden aan het leren van nieuwe functies van talen die we al beheersen. dan kennen we een paar scripttalen zeer goed in plaats van dat we van de meeste scripttalen een basiskennis. en ik denk dat dat iets is waaar we de komende tijd in webdevelopment een belangrijk aandachtspunt word.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

ard1998 schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 22:25:
SASS is een leuke andere stijl van jouw css code. maar ik kan presies het zelfde door CSS in mijn PHP te zetten.
Leuk dat jij dat "kan" in je hobbyprojectjes, maar het verschil in load voor je webserver tussen uitgevoerde PHP en statische CSS is natuurlijk *enorm*. Het serveren van overwegend statische content mbv script is over het algemeen daarom niet de beste keuze voor menig website.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DevWouter

DevWouter

Creator of ThenNext

.oisyn schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 00:07:
[...]

Leuk dat jij dat "kan" in je hobbyprojectjes, maar het verschil in load voor je webserver tussen uitgevoerde PHP en statische CSS is natuurlijk *enorm*. Het serveren van overwegend statische content mbv script is over het algemeen daarom niet de beste keuze.
Dat is waarheid als een }:O. Maar net zoals met SCSS kan je het één keer uitvoeren en dan bewaren.

Als mensen javascript mogen gebruiken voor de backend dan zie ik geen reden om PHP te gebruiken als frontend :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

DevWouter schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 00:18:
[...]

Dat is waarheid als een }:O. Maar net zoals met SCSS kan je het één keer uitvoeren en dan bewaren.
Natuurlijk, maar wellicht is een DSL gewoon een stuk praktischer. Die is immers voor dat doel ontworpen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alex)
(jarig!)
Of je biedt die customisation-optie gewoon niet aan. Dan heb je ten eerste minder dev-tijd, ten tweede gebruik je minder resources en je voorkomt ook nog eens dat je ooit moet kijken naar een screenshot waarin de website roze+paars is en Comic Sans wordt gebruikt als lettertype :Y

Hoog contrast-opties kun je toch wel bieden, zie bijvoorbeeld www.klm.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• incaz
ard1998 schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 22:25:
Wat ik vandaag probeer te zeggen is dat we te snel geneigd zijn naar een "snellere" manier om onze content te maken. SASS is een leuke andere stijl van jouw css code. maar ik kan presies het zelfde door CSS in mijn PHP te zetten. scheelt weer een taal om te leren. meer tijd om te focussen op de talen die ik nodig vind.
En dit zie ik dus echt niet. Ook al zet je je css binnen php, het blijft css. Ook al bied je de mogelijkheid om enkele properties dynamisch te vullen - het blijft css. En je zult echt wel een aantal dingen via css moeten doen als je bouwt dat in een browser terecht komt en dat je niet aan je eindgebruiker over wilt laten. Wil je invloed uitoefenen op hoe je bouwwerk er in de browser uit ziet, dan zul je moeten leren hoe de flow en het box model werkt en hoe eigenschappen overerfd worden en dat soort dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow
  • Nu online

RayNbow

Kirika <3

Alex) schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 08:01:
je voorkomt ook nog eens dat je ooit moet kijken naar een screenshot waarin de website roze+paars is en Comic Sans wordt gebruikt als lettertype :Y
Al weer twee jaar oud:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/KZ99eQq9zHek7HAhfVGSAnSK/full.png

:+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• incaz
Ah, comic sans. Nog zoiets waar men zich lekker elitair over kan voelen :) Al die mensen die denken dat ze het leuk vinden of makkelijk vinden lezen, die hebben het fout! De techies weten: de enige juiste letter is een limegroene monospace. De designers weten: de enige juiste letter is een lichtgrijze fontsize:9.

De andere mensen zijn gek!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skyaero
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Wat is er mis met groene tekst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DevWouter

DevWouter

Creator of ThenNext

incaz schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 09:27:
Ah, comic sans. Nog zoiets waar men zich lekker elitair over kan voelen :) Al die mensen die denken dat ze het leuk vinden of makkelijk vinden lezen, die hebben het fout! De techies weten: de enige juiste letter is een limegroene monospace. De designers weten: de enige juiste letter is een lichtgrijze fontsize:9.

De andere mensen zijn gek!
Monospace is een font-family, niet een font. Als je elitair wilt zijn moet je het wel goed doen. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• incaz
DevWouter schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 09:30:
[...]

Monospace is een font-family, niet een font. Als je elitair wilt zijn moet je het wel goed doen. >:)
Gelukkig wil ik niet elitair zijn, dat scheelt :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-04 19:30
* gekkie is blij dat hij niet tot de elite behoord, moet je een beetje CSS in PHP schroeven met een notepadje met comic sans :+
(maar als je echt 1337 wil zijn hack je natuurlijk je Python in een proportioneel fontje (bij voorkeur comic sans, maar iets anders is ook al wel op de weg naar 1337ness)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DevWouter

DevWouter

Creator of ThenNext

gekkie schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 09:53:
* gekkie is blij dat hij niet tot de elite behoord, moet je een beetje CSS in PHP schroeven met een notepadje met comic sans :+
(maar als je echt 1337 wil zijn hack je natuurlijk je Python in een proportioneel fontje (bij voorkeur comic sans, maar iets anders is ook al wel op de weg naar 1337ness)
Pfff... echte elite schrijven hun code via de command line.
Uiteraard met de terminal ingesteld op comic sans :+

Bash:
1
$ echo "<?php phpinfo() ?>" > info.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

526735

DevWouter schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 10:03:
[...]

Bash:
1
Ik heb wel eens een server gehad zonder tekstbewerker en ook zonder package manager, dus moest ik vaak dat soort dingen gebruiken. 7(8)7 Die server kon ook niet booten vanaf een USB-stick en er zat geen disc drive in, dus kon ik er geen ander OS op installeren… |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
[...]

Bash:
1
Mwah doe dat dan wel in Python om er nog een beetje een leuke whitespace challenge aan te geven 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SPee
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:17
Ik begin er steeds meer een hekel aan te krijgen.
Gaat je IDE (Notepad++) automatisch indenteren, doet ie dat (soms) met een TAB, terwijl de rest met spaties is uitgelijnd. Krijg je opeens foutmeldingen mbt incorrecte indentatie.
Moet je dat weer fixen, uploaden naar je testmachine en dan nog een keer proberen. :/

let the past be the past.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 05:07

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Comic Sans is een heel goed lettertype. Het is zo onregelmatig, dat dyslectici het juist daardoor goed kunnen lezen.

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
(jarig!)
incaz schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 09:27:
Ah, comic sans. Nog zoiets waar men zich lekker elitair over kan voelen :)
Ik voel me niet elitair, ik vind het gewoon een verschrikkelijk font :P
Firesphere schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 10:42:
Comic Sans is een heel goed lettertype. Het is zo onregelmatig, dat dyslectici het juist daardoor goed kunnen lezen.
Maar dit is wel weer goed aan Comic Sans.

[ Voor 35% gewijzigd door Alex) op 06-10-2016 10:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EddoH
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

Vandaag wordt Cubetto thuis afgeleverd!

Eens kijken of ik de kleine meid al vroeg de goede richting op kan sturen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjolk
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 16:44
SPee schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 10:38:
Ik begin er steeds meer een hekel aan te krijgen.
Gaat je IDE (Notepad++) automatisch indenteren, doet ie dat (soms) met een TAB, terwijl de rest met spaties is uitgelijnd. Krijg je opeens foutmeldingen mbt incorrecte indentatie.
Moet je dat weer fixen, uploaden naar je testmachine en dan nog een keer proberen. :/
Notepad++ != IDE.

Fantastisch hulpprogramma voor de quick&dirty, maar in een IDE verwacht ik documentatie, hints, debugger, versiebeheer integratie, etc.

Tjolk is lekker. overal en altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjolk
EddoH schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 10:47:
Vandaag wordt Cubetto thuis afgeleverd!

Eens kijken of ik de kleine meid al vroeg de goede richting op kan sturen :+
Ziet er heel leuk uit en dacht meteen aan mijn zoontje, maar ik vond het al verdacht veel clicks 'n' scrolls kosten om de prijs te achterhalen. Ik snap nu ook waarom. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EddoH
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

Ger schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 10:55:
[...]

Ziet er heel leuk uit en dacht meteen aan mijn zoontje, maar ik vond het al verdacht veel clicks 'n' scrolls kosten om de prijs te achterhalen. Ik snap nu ook waarom. :X
Tja, goedkoop is het niet, maar extreem duur vind ik het ook weer niet voor een stuk niet-plastic-wegwerp speelgoed (potentieel dan)...
Misschien komt dat omdat ik zelf in de productontwikkeling branch werk, en ik zie hoe moeilijk het is om voor een prijs die mensen tegenwoordig 'normaal' vinden iets te ontwikkelen. De Chinezen kunnen het altijd voor (veeel) minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjolk
Volgens mij hoort dat meer in Zwangerschap en ouderschap - Deel 9 thuis, maar ik vind een dikke 200 euro toch best aan de prijs.
Dat wil niet zeggen dat ik de prijs niet begrijp, maar als ik het vergelijk met wat hier nog meer in huis staat aan speelgoed, zit je toch aan bijna 3x het duurste wat ik zo kan bedenken dat er staat (houten loopfiets).

Dat aan de andere kant van het spectrum mensen met droge ogen 140 euro neertellen voor een kromme plank met een stukje vilt of dat soort onzin moeten zij weten, maar ik koop daar dan liever wat anders voor. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Ger schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 10:53:
[...]

Notepad++ != IDE.

Fantastisch hulpprogramma voor de quick&dirty, maar in een IDE verwacht ik documentatie, hints, debugger, versiebeheer integratie, etc.
Notepad++ :r
Notepad2 *O*

Wat betreft code editors, ik heb wel goede verhalen gehoord over Visual Studio Code.

[ Voor 12% gewijzigd door .oisyn op 06-10-2016 11:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orf
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16:11

orf

Ik heb een La Metric besteld voor in één van onze vergaderruimtes als testje. Coole klok waar je if-this-then-that en feeds enzo aan kunt hangen.

Afbeeldingslocatie: https://cdn.shopify.com/s/files/1/0592/1833/products/LaMetric-image-3_1024x1024.jpg?v=1469202206

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devilly
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
.oisyn schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 11:33:
[...]
Wat betreft code editors, ik heb wel goede verhalen gehoord over Visual Studio Code.
Ik heb goede ervaringen met VSC. Een paar weken, ondertussen misschien meer maanden, geleden ben ik overgestapt van Brackets en ben behoorlijk tevreden. Het is redelijk vlot, kan goed omgaan met grotere bestanden (net een JS bestand van 60.000+ regels geopend en dat gaf hooguit een enkel kort schokje en werkte voor de rest vlekkeloos) en heeft standaard goede code highlighting.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tjolk
Netbeans FTW *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DevWouter

DevWouter

Creator of ThenNext

orf schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 11:38:
Ik heb een La Metric besteld voor in één van onze vergaderruimtes als testje. Coole klok waar je if-this-then-that en feeds enzo aan kunt hangen.

[afbeelding]
Ziet er grappig uit, maar je betaalt wel veel voor het ontwerp. Voor de helft van het geld koop je een goedkope tablet welke en als je daar een mooi doosje omheen doet dan kan het meer voor minder geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Turbo Help O+. Multitasking in DOS.

[ Voor 6% gewijzigd door .oisyn op 06-10-2016 12:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
.oisyn schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 12:26:
[...]
Turbo Help O+. Multitasking in DOS.
Oeh de goede oude tijd dat "turbo" nog iets was net als "2000", cool nog hip moest worden terwijl hip nog niet echt uitgevonden was.

Doe dan ook gelijk de Turbo knop op m'n kast maar terug :D
(al had het beter de "gooi een anker uit" button kunnen heten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EddoH
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

DevWouter schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 12:24:
[...]

Ziet er grappig uit, maar je betaalt wel veel voor het ontwerp. Voor de helft van het geld koop je een goedkope tablet welke en als je daar een mooi doosje omheen doet dan kan het meer voor minder geld.
Een tablet met een mooi doosje eromheen? Ja dat lijkt er echt heel erg op 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZaZ

ZaZ

Tweakers abonnee

Snap circuits voor de kleinste kinderen en Mindstorms voor de iets grotere.
Dat is ook leuk om ze mee te helpen.

Lekker op de bank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow
  • Nu online

RayNbow

Kirika <3

[...]

Bash:
1
Waarom echo? Waarom niet cat onder Linux of copy onder Windows?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizzalucht
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 09:29

Pizzalucht

Snotneus.

RayNbow schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 13:42:
[...]

Waarom echo? Waarom niet cat onder Linux of copy onder Windows?
Wat? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mercatres
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21-04 13:22
Je cat een file, geen string.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizzalucht

Pizzalucht

Snotneus.

Mercatres schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 13:47:
[...]

Daarom zeg ik ook "Wat 8)7 "

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• orf

orf

DevWouter schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 12:24:
[...]

Ja, je kunt een Android tablet aan de muur hangen. Maar dit heeft inderdaad een mooi ontwerp, bijbehorende apps, goede afleesbaarheid, standaard content. Daar wil ik best $200 voor betalen. Een beetje (niet smart) klok voor een vergaderruimte kost hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mercatres
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21-04 13:22

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow
  • Nu online

RayNbow

Kirika <3

Mercatres schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 13:47:
[...]

$ cat > foo.txt
Hallo
^D
$ cat foo.txt
Hallo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizzalucht

Pizzalucht

Snotneus.

RayNbow schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 13:59:
[...]

[...]

$ cat > foo.txt
Hallo
^D
$ cat foo.txt
Hallo
Die kende ik nog niet, nice!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
EddoH schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 12:02:
Ah, het is alweer IDE bash/praise tijd.

Jetbrains IDE's ftw!
Al vijf jaar Vim gebruiker hier.

Vorige maand nog PhpStorm geprobeerd maar het voelt zo raar om een muis te gebruiken.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

In Windows is dat dus copy con <file>
Afsluiten met ctrl-Z.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DevWouter

DevWouter

Creator of ThenNext

orf schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 13:49:
[...]

Ja, je kunt een Android tablet aan de muur hangen. Maar dit heeft inderdaad een mooi ontwerp, bijbehorende apps, goede afleesbaarheid, standaard content. Daar wil ik best $200 voor betalen. Een beetje (niet smart) klok voor een vergaderruimte kost hetzelfde.
Goed punt. Mijn huis is redelijk smart en ik zoek eigenlijk nog iets wat functioneert als een "control/status/notificatie" systeem zodat ik niet continue met mijn mobiel hoeft te zijn.

Zo'n klok zou voor mij een prachtige oplossing zijn als ik de avond taken heb.

Mijn usecase is denk ik ook iets breder dan waar die klok voor bedoelt is.

Probleem kan ook mijn usecase zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZaZ

ZaZ

Tweakers abonnee

.oisyn schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 14:17:
[...]

In Windows is dat dus copy con <file>
Afsluiten met ctrl-Z.
Of F6

Lekker op de bank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Grrr waarom kun je in C++ class templates en variable templates niet "overloaden" 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ofyles2
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 11-01-2024
Ik vind NetBeans nogal traag op mijn (antieke) laptop, gebruik nu Aptana Studio.

Of als ik stoer wil doen: gedit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 22-04 15:30
DevWouter schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 14:18:
[...]

Goed punt. Mijn huis is redelijk smart en ik zoek eigenlijk nog iets wat functioneert als een "control/status/notificatie" systeem zodat ik niet continue met mijn mobiel hoeft te zijn.

Zo'n klok zou voor mij een prachtige oplossing zijn als ik de avond taken heb.

Mijn usecase is denk ik ook iets breder dan waar die klok voor bedoelt is.

Probleem kan ook mijn usecase zijn
Specifiek een klok zag ik laatst ook deze voorbij komen:

Afbeeldingslocatie: https://s5.postimg.org/nr3vew96f/Calendar.gif
https://www.indiegogo.com...u-need-it-smartphone--2#/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22-04 14:52

TheNephilim

Wtfuzzle

Een tablet lijkt me niet verkeerd, of gewoon een ander (wat groter) touchscreen. Bijv. in de keuken om het boodschappenlijstje even aan te vullen en andere huishoudelijke zaken en eventueel een kalender.

Misschien dat ik zoiets maak om dat allemaal voor elkaar te krijgen: https://github.com/spatie/dashboard.spatie.be

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DevWouter

DevWouter

Creator of ThenNext

Dat is een tof concept die ik nog niet eerder had gezien, bedankt!

Maar ik wil een oplossing die onafhankelijk kan werken van mijn telefoon. De meeste van dit soort projecten zijn daar echter weer afhankelijk van.

Mooi voorbeelden vind ik de Bose Radio en de Philips Hue (met Hue Dimmer) die ik altijd met mijn mobiel kan benaderen, maar die ook gebruikt kan worden door vrienden als ik even buiten de deur ben.

... Misschien moet ik hier maar een apart topic voor starten... Denk dat dit behoorlijk off-topic is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

526735

GNOME Builder ftw! Jk, ik gebruik gewoon Sublime Text 3 en ik heb nog geen andere IDE of editor gezien die aan mijn eisen voldoen, behalve vim, maar ik heb geen tijd om vim te leren…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• orf

orf

TheNephilim schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 14:23:
Een tablet lijkt me niet verkeerd, of gewoon een ander (wat groter) touchscreen. Bijv. in de keuken om het boodschappenlijstje even aan te vullen en andere huishoudelijke zaken en eventueel een kalender.

Misschien dat ik zoiets maak om dat allemaal voor elkaar te krijgen: https://github.com/spatie/dashboard.spatie.be
Voor thuis lijkt mij een smart mirror best cool.

Afbeeldingslocatie: https://cdn-images-1.medium.com/max/800/1*k31CzsZOtqA89PBVNN5zWA.jpeg

Kan ook prima in de hal in plaats van in de badkamer. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22-04 14:52

TheNephilim

Wtfuzzle

orf schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 14:27:
[...]

[afbeelding]

Haha ja daar heb ik ook al over nagedacht, maar ik ben niet zo heel handig. Wel een leuk projectje zoiets! 8)

Wat betreft 'home automation', zodra ik telkens mijn telefoon moet pakken hoef het van mij niet. Lichten aan? Automatisch! Als het donker wordt de lampen aan en extra lampen aan als ik thuis ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrisonerOfPain
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 28-03 16:49
orf schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 14:27:
[...]

[afbeelding]

Zit al een tijdje rond te kijken om zo'n ding te bouwen, zoek nog steeds een adresje om voor niet al te veel zo'n dubbelzijdige spiegel te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikt
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 16:35

ikt

Termux + git + vim op je telefoon werkt gewoon! :D

Fijn is anders, en Hacker's Keyboard is alles behalve fijn, maar het werkt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcm360
  • Registratie: December 2006
  • Niet online

dcm360

Moderator Discord

HD7767 powered

Beetje hetzelfde als SSH op een telefoon: het werkt, maar dat is het dan ook wel. Op dat punt moet ik wel zeggen dat dat op een telefoon met fysiek toetsenbord minder onprettig is dan met een osk.
Pagina: 1 2 ... 100 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.