De Devschuur Coffee Corner - Iteratie ⓫ Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 100 Laatste
Acties:
  • 552.420 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-04 19:30
ikt schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 17:38:
Hacker's Keyboard is alles behalve fijn, maar het werkt :+
Hmm vind hem best prima werken eigenlijk.
(wel wat settings getweakt geloof ik)

[ Voor 11% gewijzigd door gekkie op 06-10-2016 17:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

526735

ikt schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 17:38:
Termux + git + vim op je telefoon werkt gewoon! :D

Fijn is anders, en Hacker's Keyboard is alles behalve fijn, maar het werkt :+
Als Termux (en een hoop andere apps) ondersteuning heeft voor ARMv8, dan kan ik het tenminste gebruiken…

Btw ik gebruik Hacker's Keyboard als standaard toetsenbord en ik vind hem wel fijn werken…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikt
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 19:57

ikt

Tsja, ik gebruik m wel in volledige modus met alle Keys en modifiers, op mijn 4.6" schermpje. Wellicht dat de OP3 makkelijker is, maar ik blijf toch liever op een echt toetsenbord voor Vim :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DevWouter
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 22-04 11:06

DevWouter

Creator of ThenNext

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/CuHllIZUAAAkbuc.jpg

Enough said :)

"Doubt—the concern that my views may not be entirely correct—is the true friend of wisdom and (along with empathy, to which it’s related) the greatest enemy of polarization." -- Václav Havel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21:15

RayNbow

Kirika <3

Spelfouten in usernames... :X

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DevWouter

DevWouter

Creator of ThenNext

RayNbow schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 10:25:
[...]

Spelfouten in usernames... :X
Gelukkig, ik dacht dat ik de enige was die het zag d:)b

(No, he didn't)

"Doubt—the concern that my views may not be entirely correct—is the true friend of wisdom and (along with empathy, to which it’s related) the greatest enemy of polarization." -- Václav Havel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-02 08:32

OkkE

CSS influencer :+

Grmbl... Net ongeveer een half uur bezig geweest om weer remote te kunnen inloggen op een oude server via SSH. Ik had misschien toch (nog) niet moeten upgraden naar macOS Sierra: https://github.com/jirsbek/SSH-keys-in-macOS-Sierra-keychain

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow

RayNbow

Kirika <3

Kan niet inloggen op m'n Synology met Putty... wel met bijv. de SSH client in Bash/Win10...
Blijkt dat m'n Putty installatie zodanig verouderd is dat hij niet aan de ingestelde beveiligingseisen voldoet. 8)7

* RayNbow moet misschien wat vaker z'n software updaten. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikt
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 19:57

ikt

Jezus, Rockstar update weer eens hun game en mensen zijn er weer als de kippen bij om te klagen dat mods niet werken en gaan dingen zitten eisen. :/ ScriptHookV was niet eens 6 uur jong en de stormvloed begon al.

Maar o wee wanneer alles goed gaat, dan moet je blij zijn als je shit een reactie krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 20:57

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

OkkE schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 14:54:
Grmbl... Net ongeveer een half uur bezig geweest om weer remote te kunnen inloggen op een oude server via SSH. Ik had misschien toch (nog) niet moeten upgraden naar macOS Sierra: https://github.com/jirsbek/SSH-keys-in-macOS-Sierra-keychain
Behalve dat MySQL workbench telkens half vastloopt met een simpele query (select *...), dat php via brew ook nog wat bugs heeft en Karabine niet meer werkt (behalve elementary), ben ik toch wel tevreden. Smartcard werkt nu out of the box en ook de gpg tools werken prima. Gebruik die hele keychain nooit, zorg altijd dat mijn keys niet op m'n laptop staan.

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Antrax
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 12-04 13:10
Wooohooo. Bitbucket Server heeft eindelijk MySQL 5.7 support oOo

.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 05:07

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Ventieldopje schreef op zaterdag 08 oktober 2016 @ 11:34:
[...]

Behalve dat MySQL workbench telkens half vastloopt met een simpele query (select *...), dat php via brew ook nog wat bugs heeft en Karabine niet meer werkt (behalve elementary), ben ik toch wel tevreden. Smartcard werkt nu out of the box en ook de gpg tools werken prima. Gebruik die hele keychain nooit, zorg altijd dat mijn keys niet op m'n laptop staan.
MySQL workbench is erg onstabiel. Ik gebruik op macOS SequelPro en op Windows HeidiSQL

Vooral HeidiSQL is awesome (vind ik)

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21:53

Matis

Rubber Rocket

Firesphere schreef op zondag 09 oktober 2016 @ 05:39:
MySQL workbench is erg onstabiel. Ik gebruik op macOS SequelPro en op Windows HeidiSQL

Vooral HeidiSQL is awesome (vind ik)
Ik heb de baas over gehaald om alles van Jetbrains aan te schaffen. DataGrip werkt, net als alle andere producten van hen, fantastisch.

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcm360
  • Registratie: December 2006
  • Niet online

dcm360

Moderator Discord

HD7767 powered

Bij mij heeft HeidiSQL tegenwoordig ook de voorkeur. Doet het ook prima op Linux, en de maker van HeidiSQL geeft zelfs zelf aan dat het werkt met Wine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 22:24
Matis schreef op zondag 09 oktober 2016 @ 07:40:
[...]

Ik heb de baas over gehaald om alles van Jetbrains aan te schaffen. DataGrip werkt, net als alle andere producten van hen, fantastisch.
Ik wil nog zo graag met DataGrip leren werken, maar snap nog niet echt de handigheden.
Heb jij tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

Ryur schreef op zondag 09 oktober 2016 @ 09:17:
Ik wil nog zo graag met DataGrip leren werken, maar snap nog niet echt de handigheden.
Heb jij tips?
Het heeft inderdaad een steile leercurve, maar ik was al gewend met de JB producten. Dan heb je daarmee al een voordeel.
Verder hebben ze eenvoudige tutorials : YouTube: DataGrip 1.0 Quick Tour
De rest is autodidact.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
Matis schreef op zondag 09 oktober 2016 @ 09:46:
[...]

Het heeft inderdaad een steile leercurve, maar ik was al gewend met de JB producten. Dan heb je daarmee al een voordeel.
Verder hebben ze eenvoudige tutorials : YouTube: DataGrip 1.0 Quick Tour
De rest is autodidact.
Ik werk zakelijk met Rubymine & Resharper.
Prive werk ik met Webstorm veel.
(En voor school toen ik nog niet afgestudeerd was de Java IDE).

Daarom wil ik juist DataGrip leren/gebruiken. Verwacht dat het wel heel prettig werkt doordat alles Jetbrains is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

Ryur schreef op zondag 09 oktober 2016 @ 09:49:
Ik werk zakelijk met Rubymine & Resharper.
Prive werk ik met Webstorm veel.
(En voor school toen ik nog niet afgestudeerd was de Java IDE).

Daarom wil ik juist DataGrip leren/gebruiken. Verwacht dat het wel heel prettig werkt doordat alles Jetbrains is ;)
Ja, je kunt het sws 30 dagen proberen. Als je het dagelijks gebruikt, dan heb je binnen de kortste keren 90% van de features gehad.
Dat zou je een goed genoeg beeld moeten geven van het product.

Ik werk zelf op Ubuntu en het is fijn om verschillende versies naast elkaar te hebben staan, omdat ze geen dependencies hebben op het systeem kun je ook als gewone gebruiker upgraden.

[ Voor 14% gewijzigd door Matis op 09-10-2016 09:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ard1998
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 08-04 18:24
Ik heb sinds twee dagen een (gratis) studentenlicentie op de procucten van jetbrains :) 1 jaar geldig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antrax
De Jetbrains producten (In mijn geval PhpStorm) zijn geweldige producten. Ik zou niet meer zonder kunnen. Collega's zweren bij Sublime Text, maar ik kan daar, ondanks alle plugins, niet aan wennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 10:28

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Hmm DataGrip lijkt wel interessant, maar ik gebruik nauwelijks meer MySQL db's en de dingen die ik daar in doe kunnen prima in PMA. Vooral MSSQL dingen en daarvoor werkt SQL Server Management Studio eigenlijk ideaal.

2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

F.West98 schreef op zondag 09 oktober 2016 @ 15:28:
Hmm DataGrip lijkt wel interessant, maar ik gebruik nauwelijks meer MySQL db's en de dingen die ik daar in doe kunnen prima in PMA. Vooral MSSQL dingen en daarvoor werkt SQL Server Management Studio eigenlijk ideaal.
Zoals ik zelf al aangaf, werk ik op Ubuntu. Ik heb altijd een Windows VM standby gehad om in MSSQL te kunnen rommelen middels de SQL Server Management Studio.

We hebben op de zaak een 50/50 verdeling van MySQL en MSSQL servers en databases. Tevens heb ik voor een aantal lokale applicaties vaak SQLite of PostgreSQL database voor logging.

Ik ben de scriptkiddy van de zaak. En ontwikkel dan ook vaak in Python, PHP, Bash of C/C++. Voor de eerste drie gebruik ik Jetbrains-producten. Voor de laatste Qt Creator (bedrijfspolicy) al dan niet met Qt framework in het geval van C++.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
Wat doet DataGrip eigenlijk wat de JB IDEs niet doen? Ik heb in het begin de EAPs gebruikt, maar volgensmij heeft het niet echt features die niet in de IDEs zitten (of in ieder geval PHPStorm toentertijd). Voor mijn gevoel is het meer een (ik hoop goedkopere) tool die je aan een DBA geeft, terwijl een normale dev gewoon dezelfde functionaliteiten in de IDE heeft.

Alhoewel ik wel kan begrijpen dat het makkelijk is om 2 programma's te hebben voor de 2 losse dingen. Maar of het het geld ook echt waard is? Zeker als je ook nog maar eens aan 1 (of enkele) projecten werkt. De datasource in de IDE instellen heeft sowieso zijn voordelen. Omdat in ieder geval PHPStorm dan meteen autocompletion kan doen in SQL strings.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

Ik weet niet of het zoveel extra biedt. Ik vind het fijn om in één scherm een overzicht van alle DB servers te zien.
Wanneer het geïntegreerd zit in een IDE moet ik bedenken in welke programmeertaal ik de database benaderde en dan maar hopen dat ik het project nog ergens heb staan. Vaak zijn de datasources die ik in de IDE heb staan degene voor development of staging.

De DBs in DataGrip zijn allemaal production

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid_Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-04 13:46

Acid_Burn

uhuh

Wij gebruiken hier SQLyog. Daarnaast gebruik ik HeidiSQL omdat daar net wat dingen inzitten die ik in SQLyog mis.

Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20:50
iRicardo schreef op zondag 09 oktober 2016 @ 14:56:
De Jetbrains producten (In mijn geval PhpStorm) zijn geweldige producten. Ik zou niet meer zonder kunnen. Collega's zweren bij Sublime Text, maar ik kan daar, ondanks alle plugins, niet aan wennen.
Het is denk ik een mentaliteitskwestie; ik heb het namelijk precies omgekeerd. Na gewerkt te hebben in achtereenvolgend Eclipse en NetBeans was Sublime een verademing qua stabiliteit en performance. Dat komt natuurlijk ook een beetje doordat er geen IDE-functionaliteiten in zitten, waardoor er geen indexeringsdatabase doorzocht hoeft te worden bij elke toetsaanslag. Dat is een trade-off die ik momenteel in het voordeel van Sublime laat.

Read the code, write the code, be the code!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Ik heb DataGrip geprobeerd, maar het voelt gewoon niet natuurlijk aan. Ik blijf bij HeidiSQL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merethil
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 21:31
Firesphere schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 09:13:
Ik heb DataGrip geprobeerd, maar het voelt gewoon niet natuurlijk aan. Ik blijf bij HeidiSQL
Ik vind HeidiSQL erg fijn werken, maar merk dat ie af en toe gewoon vastloopt met een onduidelijke foutmelding. Heb jij daar ook last van? 't is alleen op m'n werklaptop en dat ding moet eigenlijk eens een re-install van het OS, maar goed :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Merethil schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 09:24:
[...]

Ik vind HeidiSQL erg fijn werken, maar merk dat ie af en toe gewoon vastloopt met een onduidelijke foutmelding. Heb jij daar ook last van? 't is alleen op m'n werklaptop en dat ding moet eigenlijk eens een re-install van het OS, maar goed :P
Ik gok dat HeidiSQL een "zij" is, ipv een "hij" :P , maar verder, alleen als verbindingen onverwacht wegvallen, zoals bij het herstarten van een service.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merethil
Firesphere schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 09:40:
[...]

Ik gok dat HeidiSQL een "zij" is, ipv een "hij" :P , maar verder, alleen als verbindingen onverwacht wegvallen, zoals bij het herstarten van een service.
"Het". :+
Maar goed, ik zie dat ik ook een wat oudere versie draai. Gebruik HeidiSQL ook voornamelijk om een DB'tje in elkaar te draaien, er een .sql-file van te maken inclusief re-createn van DB's en dan te dumpen op m'n testserver. Lekker makkelijk, ben te lui om dat te automatiseren voor m'n hobby-projectjes :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Merethil schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 09:47:
[...]

"Het". :+
Maar goed, ik zie dat ik ook een wat oudere versie draai. Gebruik HeidiSQL ook voornamelijk om een DB'tje in elkaar te draaien, er een .sql-file van te maken inclusief re-createn van DB's en dan te dumpen op m'n testserver. Lekker makkelijk, ben te lui om dat te automatiseren voor m'n hobby-projectjes :P
Je weet dat je met Heidi kan syncen? Je kan een bepaalde DB updaten naar een andere source in je bookmarks ;)
Meest awesome feature die Heidi heeft, en het werkt zelfs met DB's groter dan 5GB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Merethil
Firesphere schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 09:50:
[...]

Je weet dat je met Heidi kan syncen? Je kan een bepaalde DB updaten naar een andere source in je bookmarks ;)
Meest awesome feature die Heidi heeft, en het werkt zelfs met DB's groter dan 5GB
Ja maar dan moet ik m'n MySQL DB weer toegankelijk maken van buitenaf en daar heb ik niet zo'n zin in (testserver is een VPS'je van OVH)
Had er echter nog nooit van gehoord dus ga 't zeker eens bekijken! Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
Merethil schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 09:51:
[...]

Ja maar dan moet ik m'n MySQL DB weer toegankelijk maken van buitenaf en daar heb ik niet zo'n zin in (testserver is een VPS'je van OVH)
Uit veiligheidsoogpunt inderdaad niet zo'n geweldig idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Merethil schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 09:51:
[...]

SSH naar je VPS, en zet de verbinding op localhost, het is helemaal niet nodig je DB publiek te maken.

Heidi kan gewoon een SSH tunnel opzetten om daarna te verbinden met je DB vanaf localhost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merethil
Firesphere schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 09:54:
[...]

SSH naar je VPS, en zet de verbinding op localhost, het is helemaal niet nodig je DB publiek te maken.

Heidi kan gewoon een SSH tunnel opzetten om daarna te verbinden met je DB vanaf localhost.
The more you know! Blijkbaar heb ik die hele optie over 't hoofd gezien toentertijd. Daar ga ik nu gretig gebruik van maken :P Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Merethil schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 09:55:
[...]

The more you know! Blijkbaar heb ik die hele optie over 't hoofd gezien toentertijd. Daar ga ik nu gretig gebruik van maken :P Thanks!
Het is de dropdown in het "new connection" scherm! Staat gewoon "MySQL via SSH Tunnel" :D (Of zoiets)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merethil
Firesphere schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 09:57:
[...]

Het is de dropdown in het "new connection" scherm! Staat gewoon "MySQL via SSH Tunnel" :D (Of zoiets)
Ja ik zag 'm net. De standaardoptie is "MySQL server" en had daar gewoon m'n localhost in geplempt, nooit gekeken wat er verder in de dropdown staat :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Merethil schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 09:58:
[...]

Ja ik zag 'm net. De standaardoptie is "MySQL server" en had daar gewoon m'n localhost in geplempt, nooit gekeken wat er verder in de dropdown staat :+
Hah, prutser!
Verder kijken dan je neus lang is, da's toch 1 van de developers kwaliteiten? :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DevWouter

DevWouter

Creator of ThenNext

Firesphere schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 10:00:
[...]

Hah, prutser!
Verder kijken dan je neus lang is, da's toch 1 van de developers kwaliteiten? :+
Nah, aannames maken en gokken dat het juist is. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merethil
Firesphere schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 10:00:
[...]

Hah, prutser!
"Maar het doet toch wat het moet doen?" :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RMX
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22-02 20:59

RMX

SQLMaestro is ook een fijne tool voor het wijzigen van MySQL views / stored procedures.
SQLYog gebruik ik weer voor de sync module en XLS import!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• incaz
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 15-11-2022
Is Navicat niet meer populair?

Never explain with stupidity where malice is a better explanation

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gekkie
Hmm zit je dan .. wat te roeren in pgadminIII .. in iedergeval niet "the popular choice" :+
(en ook buggy, daar niet van)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

incaz schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 10:35:
Is Navicat niet meer populair?
Navicat crashed bij mij zodra de DB meer dan ~1000 records heeft. Nee dankje ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swedish Clown
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 10-04 22:41

Swedish Clown

Erlang <3

gekkie schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 10:40:
Hmm zit je dan .. wat te roeren in pgadminIII .. in iedergeval niet "the popular choice" :+
(en ook buggy, daar niet van)
Wat is er mis met PgAdminIII? Inmiddels werk ik er nog maar weinig mee maar ben er altijd best tevreden mee geweest. :)

Always looking for developers wanting to work with Erlang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

RMX schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 10:32:
SQLMaestro is ook een fijne tool voor het wijzigen van MySQL views / stored procedures.
SQLYog gebruik ik weer voor de sync module en XLS import!
Wow, da's eventjes een dure zeg! Doet qua prijs niet onder voor DataGrip :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
Er gaat niets boven de commandline :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
Brakkie41 schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 10:52:
[...]

Wat is er mis met PgAdminIII? Inmiddels werk ik er nog maar weinig mee maar ben er altijd best tevreden mee geweest. :)
Crasht soms wel eens .. of foutmeldingen bij vensters sluiten en dat soort zaken.
(en mauwt dat 9.6 te nieuw is 8) ). Ben benieuwd of pgadminIV het beter gaat maken, webapp die runtime installable kan worden gemaakt of iets dergelijks.
wackmaniac schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 10:56:
Voor de eenvoudige dingen gebruik ik die ook meestal wel eigenlijk, zit nu alleen rechtstreeks data in de DB te kloppen dan is zo'n pseude spreadsheet wel handig.

[ Voor 24% gewijzigd door gekkie op 10-10-2016 10:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

wackmaniac schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 10:56:
Over het algemeen gebruik ik meestal ook de query-commander van de tool die ik gebruik, maar gewoon de Content even kunnen zien zonder moeilijk doen, is wel erg fijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swedish Clown

Swedish Clown

Erlang <3

gekkie schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 10:57:
[...]

Crasht soms wel eens .. of foutmeldingen bij vensters sluiten en dat soort zaken.
(en mauwt dat 9.6 te nieuw is 8) ). Ben benieuwd of pgadminIV het beter gaat maken, webapp die runtime installable kan worden gemaakt of iets dergelijks.

[...]

Voor de eenvoudige dingen gebruik ik die ook meestal wel eigenlijk, zit nu alleen rechtstreeks data in de DB te kloppen dan is zo'n pseude spreadsheet wel handig.
Persoonlijk weinig last gehad van crashes zowel op Windows als op Ubuntu. Enige waar ik soms last van had is connecties die ergens in de ether verloren raakte. Eigenlijk nooit te weten gekomen of dat nou aan PgAdmin lag of aan de Postgres installatie. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
Naja het zijn vooral veel kleine dingetjes, maar waar de DB zelf maar weinig steken laat vallen, doet de GUI client dat dus wel, dus het valt een beetje op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• incaz
Nooit wat raars gemerkt met Navicat eigenlijk. Maar ik gebruik nu HeidiSQL, dat werkt ook prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
incaz schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 11:25:
Nooit wat raars gemerkt met Navicat eigenlijk. Maar ik gebruik nu HeidiSQL, dat werkt ook prima.
Hebben ze het foutmelding geluidje ook aangepast in een stevige jodel ?

Bij de weg, waar zijn al die leuke jaren 60 datatypistes toch gebleven, net nu je ze nodig hebt :9

[ Voor 15% gewijzigd door gekkie op 10-10-2016 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
Bedankt voor de tip van HeidiSQL.
Ikzelf werk op een Mac, en ik gebruik Qurious & Sequal Pro.

Een collega van mij heeft een Windows omgeving en probeerde spul te doen via MySQL workbench. Maar krijgen wij geen connectie mee via SSH naar de database.
Nu maar HeidiSQL geïnstalleerd en het werkt :)

Dus nogmaals dankje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjolk
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 16:44
Ik werk toch al jaren via MySQL Workbench. Sinds anderhalf jaar op een Mac, daarvoor en nog steeds privé ook via Windows 10 (daarvoor 7).
Eigenlijk nooit een centje pijn om via SSH te connecten. Sterker nog: alles behalve localhost is alleen maar via SSH te bereiken, andere poorten zijn dichtgezet.

Tjolk is lekker. overal en altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
Ohhhjeee in ZZP'ers paradise nu een real-life tab vs spatie discussie, waar is de popcorn ??

[ Voor 14% gewijzigd door gekkie op 10-10-2016 16:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• incaz
gekkie schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 13:07:
[...]
Bij de weg, waar zijn al die leuke jaren 60 datatypistes toch gebleven, net nu je ze nodig hebt :9
Niet jaren '60 (maar die zijn nu rond de 50) maar ik heb gedatatypist :) Nummerborden, overboekingen, interviews, adressen - ik vond het nog best leuk werk ook eigenlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
incaz schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 17:04:
[...]
Niet jaren '60 (maar die zijn nu rond de 50) maar ik heb gedatatypist :) Nummerborden, overboekingen, interviews, adressen - ik vond het nog best leuk werk ook eigenlijk :)
Achja ik heb me er vandaag ook wel mee vermaakt, fototje of 350 taggen met iets van 15 tags met per tag tussen de 2 en 9 varianten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17-03 09:43
gekkie schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 16:04:
Ohhhjeee in ZZP'ers paradise nu een real-life tab vs spatie discussie, waar is de popcorn ??
Is vast te laat nu, of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
Caelorum schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 20:50:
[...]
Is vast te laat nu, of niet?
Tikje wel .. eindstand was al snel bereikt en pro-tabs
(wat dan weer tegen viel is dat er niemand gelijk durfde door te pakken met een "PHP is" :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antrax
gekkie schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 21:14:
[...]

Tikje wel .. eindstand was al snel bereikt en pro-tabs
(wat dan weer tegen viel is dat er niemand gelijk durfde door te pakken met een "PHP is" :+ )
Ja dat miste ik ook al :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DevWouter

DevWouter

Creator of ThenNext

Van twitter:

"Tabs or spaces?"
"Hot dogs."
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/CuQi1H7XEAEYJq_.jpg

Weet niet waarom maar in mijn twitter tijdlijn zie ik het ook elke keer als hier de discussie weer begint :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
hot dogs?
little wieners :+
(en gaan er nou 2, 4 of 8 wieners in een fatsoenlijke hete hond ?)

[ Voor 58% gewijzigd door gekkie op 11-10-2016 10:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DevWouter

DevWouter

Creator of ThenNext

gekkie schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 10:51:
hot dogs?
little wieners :+
(en gaan er nou 2, 4 of 8 wieners in een fatsoenlijke hete hond ?)
Grappig hoe je de belangrijkste vraag zo klein maakt. Volgens de elite schijnt een hotdog toch aan bepaalde eisen te moeten voldoen. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:35

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

En toen zaten we stiekem alweer in deel 11 *O*

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
Tssss onaangekondigd onderhoud .. midden in een discussie over de lengte van wieners .. tis wat met die dev-(o)ops van tegenwoordig ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ealanrian
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:21
En opeens een nieuw deel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ard1998
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 08-04 18:24
*poef*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jegorex
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11-05-2023
En direct al weer 7 pagina's...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ealanrian
  • Laatst online: 22:21
Jegorex schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 11:22:
En direct al weer 7 5 pagina's...
FTFY

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
Ik kreeg net gewoon afkickverschijnselen. Geen Coffee Corner! Schandalig :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjolk
Coffee corner was in onderhoudsmodus. Ben dus maar koffie gaan halen. Kom ik terug: hele nieuwe coffee corner! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
Gitlab .. will it fizz or will it bang ?

Hmmm moet PHP nou ook al z'n "vriendjes" mee gaan nemen om een devroom vol te gaan krijgen op FOSDEM ? :+

and it was .. only a little fizz (na partities er 2gb meer mem in te pompen, partities te vergroten voor alle temp file meuk voor het pushen van een fijn repo'tje en dus een serie aan bangs)

[ Voor 101% gewijzigd door gekkie op 11-10-2016 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

iRicardo schreef op zondag 09 oktober 2016 @ 04:08:
Wooohooo. Bitbucket Server heeft eindelijk MySQL 5.7 support oOo
Stomme vraag: maar draai je intern of bij een hoster?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:58
Naar aanleiding van dit topic Datagrip maar eens geprobeerd, zag er wel ok uit. Maar ik loop tegen teveel issues aan. Ik kan niet eens een record toevoegen aan een tabel, hij snapt de identity kolom niet. En zo nog wel meer, heb al zes issues gesubmit ondertussen.

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dev10
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 22-04 16:43
Ben je fijn bezig met onderhoud in een applicatie die we niet zelf gebouwd hebben, kom je het volgende pareltje tegen:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/pBgPPIq.png

_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
dev10 schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 15:23:
Ben je fijn bezig met onderhoud in een applicatie die we niet zelf gebouwd hebben, kom je het volgende pareltje tegen:

[afbeelding]

_/-\o_
Ziet er toch wat confronterender uit in het neerlandisch op de een of andere manier.
(net als de implode en explode van PHP)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Otherside1982
  • Laatst online: 20:44
dev10 schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 15:23:

[afbeelding]

_/-\o_
PHP = Prima HTML Programmeertaal :?
Ideetje om een preprocessor te schrijven die van Nederlandse PHP naar Engelse PHP kan vertalen en omgekeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjolk
nlPHPP: Nederlandse PHP: HTML Preprocessor Preprocessor .
Bekt toch niet helemaal lekker...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skyaero
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Koninklijke PHP: Hypertekst Preprocessor Vertaler

Zijne Hare Majesteit de PHP: Hypertekst Preprocessor Vertaler

Koninklijke PHP: Te hoge bloedsuiker tekst Preprocessor Vertaler

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RayNbow

RayNbow

Kirika <3

Uit de oude doos, If PHP Were British.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizzalucht
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 18:51

Pizzalucht

Snotneus.

Zo had ik een keer HTML/CSS voor me waar elementen onder andere de volgende classes hadden:
hoofdje
voetje
lichaampje

;(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ElkeBxl
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 15-04 18:01

ElkeBxl

Tassendraagster

Pizzalucht schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 19:02:
Zo had ik een keer HTML/CSS voor me waar elementen onder andere de volgende classes hadden:
hoofdje
voetje
lichaampje

;(
Lol, ik moest direct denken aan dat kinderliedje "hoofd, schouders, knie en teen, knie en teen, ..." |:(

Without nipples, boobs are pointless - 365 project - In mijn hoofd is het alle dagen Kerstmis - What type of bees make milk? Boobies! - What type of bees are scary? BoooOOOOOooobeees! - Cactusliefhebster

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antrax
BtM909 schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 12:13:
Stomme vraag: maar draai je intern of bij een hoster?
Stomme vragen bestaan niet. Wij draaien een instance intern en een via een VPS als slave (Soort back-up noodplan achtige toegang).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethalis
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
gekkie schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 15:52:
[...]

Ziet er toch wat confronterender uit in het neerlandisch op de een of andere manier.
(net als de implode en explode van PHP)
Waarschijnlijk gedaan om nog wat extra dingen af te handelen, zoals een net foutscherm tonen.

Ik vind het verder ook niet zo gek :P Wij hebben ook allerlei min of meer gekke functienamen in onze pakketten zitten. Helemaal leuk zijn de typefouten die je niet meer durft te corrigeren, omdat de functie in een library zit die door meerdere pakketten wordt gebruikt. Zo hebben wij een klassieke "popultate" functie in plaats van "populate".

Soms roepen we dat ook naar elkaar :D "Hey, heb je die lijst wel gepopultate?" :+

Maar het leukste blijven de TODO commentaren :X Dan ben je een melding van de helpdesk aan het onderzoeken en dan eindig je bij een TODO :F Oeps :+

Ask yourself if you are happy and then you cease to be.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• incaz
Lethalis schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 10:30:
[...]
Maar het leukste blijven de TODO commentaren :X Dan ben je een melding van de helpdesk aan het onderzoeken en dan eindig je bij een TODO :F Oeps :+
Wat is daar zo vreemd aan? Sommige dingen worden niet meteen geimplementeerd - hangt er natuurlijk vanaf wat de todo is, maar meestal is het gewoon een kwestie van prioriteiten.
Ik vind zo'n todo-comment dan ook niet verkeerd: je weet meteen dat het niet een bug is, maar dat het gewoon nog niet geimplementeerd is. Scheelt zoekwerk. En komt er dan een klacht over, dan weet je ook dat het iets is waar mensen in het echt ook tegenaan lopen - en dat hoeft niet altijd zo te zijn, want sommige issues blijven jaren en jaren onopgemerkt en dat zegt ook iets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethalis
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
incaz schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 10:54:
[...]
Wat is daar zo vreemd aan? Sommige dingen worden niet meteen geimplementeerd - hangt er natuurlijk vanaf wat de todo is, maar meestal is het gewoon een kwestie van prioriteiten.
Ik vind zo'n todo-comment dan ook niet verkeerd: je weet meteen dat het niet een bug is, maar dat het gewoon nog niet geimplementeerd is. Scheelt zoekwerk. En komt er dan een klacht over, dan weet je ook dat het iets is waar mensen in het echt ook tegenaan lopen - en dat hoeft niet altijd zo te zijn, want sommige issues blijven jaren en jaren onopgemerkt en dat zegt ook iets.
Het grootste probleem ontstaat wanneer het iets is waar je niet van wil dat mensen er in het echt tegenaan lopen.

Nu zijn wij bezig met het uitleveren van een volledig nieuw en herschreven pakket, dus dan kom je weleens vaker dit soort dingetjes tegen helaas.

Nieuwigheid zullen we maar zeggen :+

De TODO's eindigen vaak in de code als je met iets bezig bent, maar er vanaf wordt gehaald om iets anders te gaan doen. Dat betekent echter niet altijd dat de TODO onschuldig is zeg maar :X

Brand bij de buren blussen terwijl je eigen huis onder water loopt. Zoiets :)

[ Voor 3% gewijzigd door Lethalis op 12-10-2016 11:02 ]

Ask yourself if you are happy and then you cease to be.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07-03 23:58
(jarig!)
Todo's zijn niet erg. Behalve als het zulke comments zijn:
C#:
1
// TODO: fix this

Gevolgd door een algoritme van 150 LoC. :+

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swedish Clown

Swedish Clown

Erlang <3

Todo's heb ik op zich geen heel groot probleem mee. Waar ik wel een probleem mee heb zijn TODO's als de volgende:
Erlang:
1
%% TODO: Remove in next release

Aangezien wij hier hot code reload releases uitvoeren, zijn dergelijke TODO's: a) onnodig, b) ontzettend vervelend om uit na te pluizen als het om vage callback-modules gaat waar het niet altijd even duidelijk is of die functie nou wel of niet aangeroepen wordt. :( (EDTS o.a. kan niet overweg met callback-modules en kan je dan ook niet vertellen of dergelijke functies dood zijn of niet).
Alex) schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 11:15:
Todo's zijn niet erg. Behalve als het zulke comments zijn:
C#:
1
// TODO: fix this

Gevolgd door een algoritme van 150 LoC. :+
Maak er dan een //FIXME van, dan schopt één van onze compile-checks er een mooie warning uit dat je dergelijke code niet in de live-branch moet schoppen. :P O-)

[ Voor 27% gewijzigd door Swedish Clown op 12-10-2016 11:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
Brakkie41 schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 11:38:
Todo's heb ik op zich geen heel groot probleem mee. Waar ik wel een probleem mee heb zijn TODO's als de volgende:
Erlang:
1
%% TODO: Remove in next release

Aangezien wij hier hot code reload releases uitvoeren, zijn dergelijke TODO's: a) onnodig, b) ontzettend vervelend om uit na te pluizen als het om vage callback-modules gaat waar het niet altijd even duidelijk is of die functie nou wel of niet aangeroepen wordt. :( (EDTS o.a. kan niet overweg met callback-modules en kan je dan ook niet vertellen of dergelijke functies dood zijn of niet).
[...]
Maak er dan een //FIXME van, dan schopt één van onze compile-checks er een mooie warning uit dat je dergelijke code niet in de live-branch moet schoppen. :P O-)
Klinkt als annoteren met "deprecated" maar dan niet echt standaard ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DevWouter

DevWouter

Creator of ThenNext

Hmm... Zelf wil ik geen TODO vinden in de code. Die horen thuis in je ticket/bug tracker.
Als het niet af is dan wordt dat code pad niet gebruikt en kan het verwijderd worden.

Vaak vervang ik het ook door een NotImplementedException en/of maak ik meteen de tickets aan (vaak met het label TechDebt). Dan heb je het meteen functioneel opgelost en staat het ook meteen in je werkvoorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjolk
Ik gebruik Todo wel in mijn comments, bijvoorbeeld zo:
code:
1
2
3
4
5
6
7
/**
 * @deprecated
 *      since x.y.z
 *      See ...
 * @todo remove in version p.q.r
 *
 */

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antrax
DevWouter schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 12:10:
Hmm... Zelf wil ik geen TODO vinden in de code. Die horen thuis in je ticket/bug tracker.
Als het niet af is dan wordt dat code pad niet gebruikt en kan het verwijderd worden.

Vaak vervang ik het ook door een NotImplementedException en/of maak ik meteen de tickets aan (vaak met het label TechDebt). Dan heb je het meteen functioneel opgelost en staat het ook meteen in je werkvoorraad.
Meest efficiënte manier inderdaad. Zo doe ik het ook in een aantal core bundles voor verschillende symfony projecten. However, soms prop ik een stuk of 10 exceptions in de tickets om ze tussen de koffiepauze's te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17:44
Lethalis schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 10:30:
[...]

Waarschijnlijk gedaan om nog wat extra dingen af te handelen, zoals een net foutscherm tonen.

Ik vind het verder ook niet zo gek :P Wij hebben ook allerlei min of meer gekke functienamen in onze pakketten zitten. Helemaal leuk zijn de typefouten die je niet meer durft te corrigeren, omdat de functie in een library zit die door meerdere pakketten wordt gebruikt. Zo hebben wij een klassieke "popultate" functie in plaats van "populate".
Een overload maken met de juiste naam en de method met de foute naam markeren als Obsolete oid.
Dan heb je in ieder geval een begin gemaakt en kan je na x aantal releases de obsolete method eens verwijderen.

https://fgheysels.github.io/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swedish Clown

Swedish Clown

Erlang <3

gekkie schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 11:53:
[...]

Klinkt als annoteren met "deprecated" maar dan niet echt standaard ?
Inderdaad. In Erlang kan je dergelijke functies in een -deprecated([some_function/2]) schoppen maar indien een functie meerdere function-heads heeft (pattern matching FTW _/-\o_ ) kan dat niet aangezien je dergelijke patterns niet kan meegeven in je deprecation. Dan krijg je dus bovenstaande ongein :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbarie
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 04-08-2021
Hoor net via via dat bol.com intern getroffen is door cryptolocker op fileserver. Ben benieuwd of t waar is :o.

[ Voor 6% gewijzigd door mbarie op 12-10-2016 13:20 ]

Storyteller @ soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martindo
  • Laatst online: 12:23
Die zullen vast extern backups hebben draaien, gok ik zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
mbarie schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 13:07:
Hoor net via via dat bol.com intern getroffen is door cryptolocker op fileserver. Ben benieuwd of t waar is :o.
Mag het hopen voor ze. Hopen dat het goed losgekoppeld is van de productie webomgeving ook :X

Owner of DBIT Consultancy

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• incaz
DevWouter schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 12:10:
Theoretisch wel. Alleen jammer dat het dan zo ver verwijderd is van je code. Voor mijn toekomstige zelf is de kans dat ik notities bij de code het beste terug vindt, eerder dan lang openstaande (of on-hold-staande) issues die in de issuetracker.

Ik snap het argument wel hoor, maar tegelijkertijd heb je vanuit een issuetracker een heel ander perspectief: dingen die functioneel samenvallen kunnen in de code over meerdere modules verdeeld zijn, en soms ook omgekeerd.

Iets labelen als 'techdebt' is wel leuk om te kijken wat er zoal open staat en nuttig voor overzicht en planning, maar het is niet een zinnige indeling vanuit codeperspectief.

Pagina: 1 2 ... 100 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.