Het Luchtvaart Topic - Deel 5 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 ... 65 Laatste
Acties:
  • 419.475 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakrever
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 02-05 15:00
Liliuokalani schreef op zaterdag 05 november 2016 @ 21:33:
KLM heeft een brief gestuurd aan personeel met niet nader genoemde maatregelen tegen nieuwe en grotere stakingen.

Volledige tekst:
[afbeelding]
Ik vind de toon nou niet echt 'intimiderend'. Lijkt me een heel fatsoenlijke reactie op dit soort gezeur.
Ik vind het opvallend dat KLM crew zit te zeuren als AF personeel staakt, maar zelf net zo hard meedoet en ook staakt.. :? :|
Ik hoop dat dit vrijdag opgelost is als ik een vlucht naar KBP heb met KLM.

Vraagje uit interesse: waarom slaapt crew in 5* hotels? Ik snap dat ze wel luxe willen en dat verdienen ze natuurlijk ook na hun werk, maar waarom een Hilton/Marriott/SPG hotel? Een Novotel of Radission volstaat volgens mij prima en kan een hoop geld schelen en kostenbesparing zijn voor carriers?

[ Voor 16% gewijzigd door peakrever op 05-11-2016 22:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xepos
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 14-06 23:26
Arthur-M. schreef op zaterdag 05 november 2016 @ 22:23:
[...]

Ik vind het opvallend dat KLM crew zit te zeuren als AF personeel staakt, maar zelf net zo hard meedoet en ook staakt.. :? :|
Ik hoop dat dit vrijdag opgelost is als ik een vlucht naar KBP heb met KLM.

Vraagje uit interesse: waarom slaapt crew in 5* hotels? Ik snap dat ze wel luxe willen en dat verdienen ze natuurlijk ook na hun werk, maar waarom een Hilton/Marriott/SPG hotel? Een Novotel of Radission volstaat volgens mij prima en kan een hoop geld schelen en kostenbesparing zijn voor carriers?
Zou het niet kunnen liggen dat ze gewoon 1 contract afsluiten met de hotelketen? En juist net de 5 sterren hotels het meest gunstig liggen bij vliegveld/etc? Gewoon een gokje van mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Arthur-M. schreef op zaterdag 05 november 2016 @ 22:23:
[...]
Waarom niet vooral? Luchtvaartmaatschappijen kopen enorm veel kamers in en krijgen vrij stevige kortingen.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grouchy
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 02:39

Grouchy

meep meep

KLM betaalt echt niet wat de gemiddelde tourist betaalt voor een overnachting. Die hebben een goed corporate contract.
Ben trouwens KLM crew tegengekomen in Novotel Berlin Mitte en toen ik door Delta geboekt ben in het Radisson NRT airport zaten er behalve Delta personeelsleden volgens mij ook KLM crew.

A cavalry general should be a master of practical science, know the value of seconds, despise life and not trust to chance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

CyBeR schreef op zaterdag 05 november 2016 @ 22:40:
[...]

Waarom niet vooral? Luchtvaartmaatschappijen kopen enorm veel kamers in en krijgen vrij stevige kortingen.
Sterker nog, de Airline klopt aan en zegt wij willen iedere avond x aantal kamers hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 04:05
Toch merkwaardig dat ik dan KLM crew in een 5 sterren hotel in Copenhagen tegen kom. Dat is 1:25 van de thuishaven!!

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Napsju schreef op zaterdag 05 november 2016 @ 23:02:
Toch merkwaardig dat ik dan KLM crew in een 5 sterren hotel in Copenhagen tegen kom. Dat is 1:25 van de thuishaven!!
Voor de eerste vlucht uit Copenhagen, niet alle vliegtuigen beginnen vanaf Schiphol ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grouchy

Grouchy

meep meep

Zo te zien was het gisteren ook weer gezellig tussen BRU-MLA

YouTube: Two guys cause trouble on Ryanair

FA, heerlijk vak toch tegenwoordig 8)7

A cavalry general should be a master of practical science, know the value of seconds, despise life and not trust to chance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 04:05
The trouble-makers "were being a nuisance and aggressive towards everyone," Thomas Engerer told Times of Malta. Mr Engerer, who shot the video, said the fight was between two men and their respective female partners.
As other passengers looked on with a mixture of concern and bemusement, an announcement on the flight's PA system informed passengers that the flight would be diverted.
The flight captain can subsequently be heard angrily telling passengers that "this is not acceptable at all" before announcing that the flight will land in Bologna as a result of the fight. The plane actually ended up diverting to Pisa.

According to Mr Engerer, all four people involved in the fight were detained by Italian police upon landing.
Police came on board the flight and used Mr Engerer's video footage to identify the culprits, he recalled.
"The police and captain were very efficient," he said. "Police came on board and took them away."
After a brief delay, passengers buckled up and continued their onward journey to Malta in peace, making it to Malta International Airport around one hour behind schedule.
A Ryanair spokesman told Times of Malta that the airline took a very tough stance when it came to such incidents.
"We will not tolerate unruly or disruptive behaviour at any time and the safety and comfort of our customers, crew and aircraft is our number one priority. This is now a matter for local police," the airline said.
Het zou fijn geweest zijn als die rokende medepassagier bij mij aan boord van Xiamen Airlines laatst zo'n zelfde behandeling had gekregen. Ontoelaatbaar gedrag, en dat moet gestraft worden!

[ Voor 79% gewijzigd door Napsju op 05-11-2016 23:41 ]

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanction
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
CyBeR schreef op zaterdag 05 november 2016 @ 22:40:
[...]

Niet alleen luchtvaartmaatschappijen; wij hebben ook deals met diverse ketens, zoals Marriott, scheelt aanzienlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inkjet
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 04-01 19:04
Fly-guy schreef op woensdag 02 november 2016 @ 15:13:
[...]
Te druk en door te weinig plek op het platform en het ontbreken van een taxibaan geregeld niet mogen landen omdat alle ruimte al bezet was. Combineer dat met een baan die dus dienst doet als taxibaan en op een drukke dag is de chaos compleet.

Misschien dat het inmiddels beter geworden is, maar ik ben blij dat ik niet meer naar LCY hoef te vliegen...
Ze hebben wel een korte taxibaan/keerlus aan het oostelijke einde van de baan. Daarmee kunnen ze een paar toestellen achter elkaar laten back tracken en vertrekken, of een paar toestellen verzamelen als er geland wordt op de 09. Dat scheelt aardig in capaciteit, al is het hard werken voor de controllers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Napsju schreef op zaterdag 05 november 2016 @ 23:02:
Ik lig vaak in Kopenhagen in een 3 sterren hotel vlak bij het station, waar ik regelmatig de crew tegenkom. Ik denk dat op dat soort zaken de airline echt wel scherp is en oplet met wat ze boeken. Als ze de 5-stars tegen goede rate krijgen, doen ze dat en zo niet, dan niet. Ik slaap ook vaak in het Marriot in Kopenhagen (5 ster), daar heb ik ze nog nooit gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Laatst online: 15-06 11:42
Volgens mij liggen ze in LA in een appartement van KLM - vast goedkoper dan een hotel. Nu hebben ze hier wel een langere layover (2 nachten).

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 705700

Gaan ze morgen staken bij KLM? Lekker dan.. vlieg naar Istanbul morgen met KLM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Anoniem: 705700 schreef op zondag 06 november 2016 @ 20:55:
Tot nu toe lijken de stakingen, ondanks de dreigingen van de FNV, erg mee te vallen. Eigenlijk... zijn er geen vertragingen. Als de FNV nu begint te dreigen met een uur, zou ik met 10 minuten rekening houden.

Veel dreigen, schreeuwen, roepen en zwart maken, maar onder de streep bereiken ze niet zo veel.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Piet91
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Morgen vertrekt KLM's oudste toestel.
Maandagmorgen om 09:15 uur vertrekt Boeing 747-400 PH-BFA voor haar allerlaatste vlucht ooit; de ruim anderhalf uur durende vlucht naar Teruel, Spanje waar ze bij haar zusters -BFM en -BFO komt te staan.

De "City of Atlanta" werd op 16 oktober uit de vloot gehaald nadat ze die ochtend binnenkwam als haar laatste commerciële vlucht als KL736 uit Willemstad.
-BFA werd op 18 mei 1989 aan KLM geleverd en heeft dus ruim 27 jaar voor de maatschappij gevlogen.
Naar mijn weten heeft ze na haar laatste vlucht vanuit Willemstad er 125.834 vlieguren en 16.880 cycles opzitten.

Nog geen 5 weken na levering aan KLM was er al een aardig groot incident; bij het taxiën naar de startbaan voor haar vlucht KL641 naar New York JFK raakt haar linkermotor een grasmaaier:

Zo stond ze er anderhalve week geleden bij... in een leeg en verlaten hangar op Schiphol-Oost:
(ik weet nog recentere foto's te vinden maar weet niet of de eigenaren van die foto's het waarderen dat ik ze hier dan plaats)

Afbeeldingslocatie: https://c6.staticflickr.com/6/5682/29992994413_83f3cbe90b_c.jpgAmsterdam Schiphol Airport - 27-10-2016 by Iemand91, on Flickr

En nog een van eigen hand in februari dit jaar op weg als KL691 naar Toronto:

Afbeeldingslocatie: https://c7.staticflickr.com/2/1514/24645330734_8a7490c0d3_c.jpgAmsterdam Schiphol Airport - 25-02-2016 by Iemand91, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grouchy

Grouchy

meep meep

Anoniem: 705700 schreef op zondag 06 november 2016 @ 20:55:
D'r is nog geen waiver van Delta dus vlieg morgen met KLM naar AUH. Wat de FNV doet weet ik niet. VNC-KLM heeft besloten geen werkonderbrekingen te houden totdat de rechter uitspraak doet (kort geding KLM vs vakbonden);

De Voorzieningenrechter van de Rechtbank Haarlem staat werkonderbrekingen tot 40 minuten toe en zal uiterlijk dinsdag 8 november a.s. 17.00 uur uitspraak doen over verlenging van de werkonderbreking en de eis van KLM om gehoor te geven aan de overlegverplichting uit de cao.

Omdat de zaak onder de rechter is kunnen wij inhoudelijk verder geen commentaar geven.

Bovenstaand nieuws is naar aanleiding van het kort geding dat de KLM had aangespannen tegen de VNC en FNV cabine.

De VNC heeft voorlopig besloten om tot de uitspraak geen werkonderbrekingen te organiseren.

KLM sectiebestuur

Verwacht morgen geen al te lange vertragingen.

[ Voor 13% gewijzigd door Grouchy op 06-11-2016 22:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 705700

Mooi dat het lijkt mee te vallen. Vertraging naar Schipholop de weg isdus groter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Piet91 schreef op zaterdag 05 november 2016 @ 20:23:
[...]

Li Keqiang - premier van de Volksrepubliek China - is op een officieel bezoek aan Letland en voor de 16+1 summit aldaar.

Het toestel waar je het over hebt is B-2472 en is een VIP-toestel.
Deze zal worden opgevolgd door een 747-8i in VIP-configuratie (B-2479) welke een maand geleden naar cabin refitting in Hamburg is overgevlogen naar Peking.

Aankomst in Riga gistermorgen:

[afbeelding]
Bedoelde je "naar van cabin refitting in Hamburg is overgevlogen naar Peking"? Die kist is namelijk klaar.

In diezelfde context, de nieuwe Air Force One van Japan is een 777 en gaat de inmiddels stokoude 747 vervangen.

Afbeeldingslocatie: https://imagr.eu/up/Ma22R_Cuns7nVVYAEmWsE.jpg

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
XWB schreef op maandag 07 november 2016 @ 10:40:
[...]

Bedoelde je "naar van cabin refitting in Hamburg is overgevlogen naar Peking"? Die kist is namelijk klaar.

In diezelfde context, de nieuwe Air Force One van Japan is een 777 en gaat de inmiddels stokoude 747 vervangen.

[afbeelding]
Het design mocht niet teveel kosten denk ik :+

Volgens mij is puur wit met alleen die vlag achterop dan nog mooier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Kan iemand mij vertellen hoe dat bieden op business werkt bij KLM? Heb je dan effectief een business of weet je dat pas aan de check-in?

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakrever
Borromini schreef op maandag 07 november 2016 @ 11:45:
Kan iemand mij vertellen hoe dat bieden op business werkt bij KLM? Heb je dan effectief een business of weet je dat pas aan de check-in?
Op een Europa vlucht wel ja denk ik.
Ik zie de optie ook om te bieden voor een upgrade naar Kiev. kost wel minstens 129€. Vind ik iets te veel voor een maaltijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evianon
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22:37
24 uur voor de vlucht (of zoiets, kan veranderd zijn inmiddels) krijg je het te weten, het hoogste bod hebben garandeert nog niet dat je de upgrade krijgt. Kreeg hem zelf wel gewoon na het hoogste bod, anderen ook, en KLM's BC zit toch zelden vol, dus denk niet dat het vaak gebeurt dat de hoogste bieder geen upgrade krijgt.

Niet teveel bieden in ieder geval, het minimum bod is meestal gelijk aan waarvoor je kunt upgraden bij check-in. US vluchten krijg je bijv. bij check-in regelmatig voor € 289 aangeboden, gelijk aan minimumbod bij de veiling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Weet je pas bij check-in. En tot die tijd mogen ten alle tijden de optie weer intrekken. Richting de US zit de business erg vol, dus ook al zie je die optie nu, is de kans groot dat hij weer ingetrokken word.
Evianon schreef op maandag 07 november 2016 @ 12:17:
[...]
en KLM's BC zit toch zelden vol, dus denk niet dat het vaak gebeurt dat de hoogste bieder geen upgrade krijgt.
Nou, stap maar eens op vanaf ATL, LAX of SFO :+ Staan er af en toe 10 op de wachtlijst voor BC zo vol zit het.

[ Voor 27% gewijzigd door PWM op 07-11-2016 12:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Bedankt. KLM bood het aan voor 300€, 10/11 AMS HAV, lijkt me interessanter dan voor op de terugreis.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Borromini schreef op maandag 07 november 2016 @ 12:20:
Bedankt. KLM bood het aan voor 300€, 10/11 AMS HAV, lijkt me interessanter dan voor op de terugreis.
Ik zou terugreis doen. Dat is een nachtvlucht en dan heb je veel meer aan BC. Heen ben je toch wakker en zit je wat filmpjes te kijken. Terug kan je plat door de nacht.

EDIT: Oh, A330, nouja, schuin door de nacht :+

[ Voor 6% gewijzigd door PWM op 07-11-2016 12:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evianon
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22:37
PWM schreef op maandag 07 november 2016 @ 12:17:
Nou, stap maar eens op vanaf ATL, LAX of SFO :+ Staan er af en toe 10 op de wachtlijst voor BC zo vol zit het.
Tja, de terugweg / nachtvlucht is sowieso altijd wel voller inderdaad. Maar buiten de 3 die je noemt heb ik het idee dat het regelmatig halfleeg is, zelfs naar JFK etc. en zeker naar de rest van de wereld, ook waar je het drukker zou verwachten zoals HKG. Mooiste was naar TPE waar we met z'n 2'en waren in 772 met 34 biz seats :P

Wat mij betreft wel beter dan US airlines die business altijd maar volledig vol upgraden. Lijkt me ook fijner voor mensen die full fare betalen als het niet elke keer vol zit, en niet de helft er zit door een free bump, al zit ik er zelf ook alleen maar als het op een goedkope manier lukt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-06 14:52

mrsar

waar een sar is,is een wodka

PWM schreef op maandag 07 november 2016 @ 12:23:
[...]

Ik zou terugreis doen. Dat is een nachtvlucht en dan heb je veel meer aan BC. Heen ben je toch wakker en zit je wat filmpjes te kijken. Terug kan je plat door de nacht.

inderdaad terug is nachtvlucht :) heb zelf ook de A330 helaas, andere data hadden ze wel de 773 vliegen :/

volgens mij krijg je geen business voorwaarden en punten bijtelling,alleen de betere stoel en service + lounge

[ Voor 11% gewijzigd door mrsar op 07-11-2016 12:38 ]

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

PWM schreef op maandag 07 november 2016 @ 12:23:
[...]

Dat was ook mijn idee, ik zie nu dat ik het verwarrend geformuleerd heb O-)
Achja :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Bieden bij KLM is toch weer exit inmiddels?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar

mrsar

Laatst had ik de optie wel bij een Europese vlucht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakrever
CyBeR schreef op maandag 07 november 2016 @ 14:51:
Bieden bij KLM is toch weer exit inmiddels?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/VcCNRwi5bpXagUNXEgUlZiKI/thumb.png

Is wel een van de weinige keren dat ik die zie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inkjet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Yep, ook BA gaat 10-abreast in de 777.

Afbeeldingslocatie: https://imagr.eu/up/ded57_CwaJiP9WQAA4CmU.jpg

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inkjet
Plus meer economy plus/comfort en minder bizz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger_Ventura
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:10
Iemand al ingestapt op de First class/business class tarieven voor Qatar/Etihad vanuit Cairo, ivm de harde devaluatie van de Egyptische pond?
First Class Qatar CAI-SYD retour voor 2000e! Het is dat Cairo zo moeilijk te bereiken is vanuit Amsterdam, maar wat lijkt me dat een mooie ervaring.

American Express vraagbaak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thetallguy
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Jetblue (die Newyorkse airline die in 2000 is begonnen met vliegen) doet een retro-livery.

https://www.instagram.com/p/BMgYucfD6L0/

Fake-retro is nu dus ook een dingetje :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Yikes :N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Inkjet schreef op maandag 07 november 2016 @ 19:13:
Plus meer economy plus/comfort en minder bizz.
En 3 toiletten minder in de 777.

Goed bezig BA! d:)b

Snakes on a plane!

Afbeeldingslocatie: https://i2.wp.com/www.upinthesky.nl/wp-content/uploads/2016/11/Slang_Aeomexico.jpg?resize=660%2C330

Voorrangslanding wegens slang aan boord
Een Embraer E-190 van Aeromexico kreeg vooraan om te landen op Mexico City Airport nadat een slang ontdekt was aan boord.

De Embaer was onderweg van Torreon (Mexico) naar Mexico City. Het beest kwam uit de bagagerekken zetten voorin het vliegtuig. De slang wordt geschat op meer dan een halve meter lang. De slang heeft niemand aangevallen. Na de landing werd het gevangen door de dierendienst van het vliegveld.

Een passagier filmde het beest en zette het online.
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=G1LuDQ70MBY]

Ik had het toestel in de fik gezet. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Vannacht is vlucht CX254, een Cathay 777-300ER B-KPN van London Heathrow naar Hong Kong uitgeweken naar Amsterdam. Toestel is rond 02:00 uur vannacht op Schiphol geland en staat daar nog steeds.
Vlucht is wegens medische redenen uitgeweken; schijnt om een man met een diabetische coma te gaan.

Overigens niet de eerste keer dat er tegelijkertijd 2 Cathay Pacific toestellen op Schiphol staan (samen met de CX271/CX270 HKG-AMS vlucht); zo stonden er o.a. op 29 maart 2015 stonden er ook 2 Cathay 777-300ER's tegelijk op Schiphol.

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/CwsxvReXUAADx4A.jpg

[ Voor 11% gewijzigd door Piet91 op 08-11-2016 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tr4il
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 14-06 19:04
Piet91 schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 13:17:
Vannacht is vlucht CX254, een Cathay 777-300ER B-KPN van London Heathrow naar Hong Kong uitgeweken naar Amsterdam. Toestel is rond 02:00 uur vannacht op Schiphol geland en staat daar nog steeds.
Vlucht is wegens medische redenen uitgeweken; schijnt om een man met een diabetische coma te gaan.

Overigens niet de eerste keer dat er tegelijkertijd 2 Cathay Pacific toestellen op Schiphol staan (samen met de CX271/CX270 HKG-AMS vlucht); zo stonden er o.a. op 29 maart 2015 stonden er ook 2 Cathay 777-300ER's tegelijk op Schiphol.

[afbeelding]
Ik heb 'm zien staan vanmorgen! Weet niet waar dat precies is, maar als je een bus van Plaza naar Oost pakt kom je er langs. Hoe lossen ze dat eigenlijk verder op, gaat die kist leeg terug naar HKG? Lijkt me niet toch?

Tadaaa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Tr4il schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 13:45:
Ik heb 'm zien staan vanmorgen! Weet niet waar dat precies is, maar als je een bus van Plaza naar Oost pakt kom je er langs. Hoe lossen ze dat eigenlijk verder op, gaat die kist leeg terug naar HKG? Lijkt me niet toch?
Er zullen hier users zitten met meer kennis op dat vlak maar ze zullen de passagiers vannacht wel in een hotel hebben ondergebracht.
De crew zal wel niet door kunnen gaan vanwege hun uren.

Misschien heeft Cathay in Amsterdam nog een crew die het toestel kunnen terugvliegen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Thetallguy schreef op maandag 07 november 2016 @ 20:23:
Jetblue (die Newyorkse airline die in 2000 is begonnen met vliegen) doet een retro-livery.

https://www.instagram.com/p/BMgYucfD6L0/

Fake-retro is nu dus ook een dingetje :+
Afbeeldingslocatie: https://c5.staticflickr.com/6/5748/30216413204_35b71c63de_z.jpg
N763JB | Airbus A320-232 | jetBlue Airways "What's Old is Blue Again" (special "vintage" colours) by cv880m, on Flickr

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swtimmer
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 23:23

swtimmer

Ontrafelt het leven!

Hmm, krijg vanuit mijn werk het een en ander aan travel warning mbt de stakingen bij KLM. Ik lees iig dat het kortgeding door KLM verloren is (http://www.transport-onli...soneel-klm-hervat-acties/). Vlieg morgen met de city richting Denenmarken en dan 2 dagen later terug met de normale KLM. Als het echt grote drame is die verwacht wordt laat ik Amex mijn vluchten omboeken naar eerder op de dag in de hoop dat het dan allemaal nog mee valt. Iemand tips/ideeen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
De 500e gebouwde Boeing 787 heeft zojuist haar eerste vlucht gemaakt.
F-HRBA; de eerste 787(-9) voor Air France:

Afbeeldingslocatie: http://cdn-www.airliners.net/photos/airliners/1/5/3/4064351.jpg?v=v4c67a943a3c

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• upclocker
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 00:31
En weer opmerkelijk nieuws over de vlucht van de koninklijke familie naar Australie. |:(
De pilotenvakbond VNV vindt het "onbegrijpelijk en onbestaanbaar" dat koning Willem-Alexander en koningin Máxima voor hun staatsbezoek aan Australië en Nieuw-Zeeland niet met KLM of Air France vliegen, maar met de Arabische maatschappij Emirates.

"Deze maatschappij bedient zich van enorme staatssubsidies om de Europese luchtvaart grote schade aan te doen", zei VNV-voorzitter Steven Verhagen in Nieuws en Co. "Ik vind het gewoon niet passen en zeker niet gezien de discussie over het voortbestaan van Air France-KLM dat de koning het signaal geeft: ach, het maakt niet uit, we gaan gewoon met Emirates."
DutchRoyalFamily travels with multibillion USD state sponsored #emirates to Australia.#KLM struggling in unlevel playing field in meanwhile.

— VNV.nl (@VNVPresident) November 8, 2016
Verhagen voegde eraan toe dat de koning bij KLM als gastvlieger vlieguren maakt om zijn brevet te behouden. "Dan vind ik het heel raar dat hij niet de KLM kiest. Voor een staatsbezoek, nota bene. We zijn in Nederland belastingbetaler, wij financieren het koningshuis, dan zou je ook mogen verwachten dat hij een stukje promotie voor de nationale airline zou doen en niet voor een airline die KLM juist kapot probeert te maken."

Dat KLM geen first class aanbiedt kan volgens de VNV geen reden zijn. "Ga dan niet met Emirates vliegen, maar met Air France." Verhagen vindt ook dat het kabinet erop toe zou moeten zien dat de Nederlandse luchtvaart ook bij handelsmissies en officiële bezoeken in de etalage wordt gezet.

Ook de D66-fractie in de Tweede Kamer vindt het verkeerd dat het koningspaar niet met een KLM-toestel naar Australië en Nieuw-Zeeland is gevlogen. Dat de KLM niet op Australië vliegt, had geen probleem hoeven zijn, zegt Tweede Kamerlid Salima Belhaj. Het koningspaar had volgens haar met de KLM naar Singapore kunnen vliegen en vanaf daar met het regeringsvliegtuig KBX. Dat is speciaal overgevlogen voor de verplaatsingen in Australië en Nieuw-Zeeland zelf.

Belhaj wil van het kabinet weten waarom deze oplossing niet gekozen is, "want het is een ongelooflijk gemiste kans om een goede pr voor Nederland te realiseren en vooral ook voor onze nationale trots, de KLM."
http://nos.nl/artikel/214...oningin-klm-passeren.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swtimmer
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 23:23

swtimmer

Ontrafelt het leven!

Heel apart. Zeker als je nagaat dat KLM hem wel voordeeltjes geeft zoals het zelf mogen vliegen. Ook het standaard excuus van handelsmissie en PR mag wat kosten gaat nu helemaal niet meer op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Emirates krijgt al lang geen staatssubsidies meer, dat argument kunnen we zo van tafel vegen.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• upclocker
XWB schreef op woensdag 09 november 2016 @ 12:02:
Emirates krijgt al lang geen staatssubsidies meer, dat argument kunnen we zo van tafel vegen.
Heb je daar bronnen voor? Ben daar wel erg benieuwd naar.
Naar mijn weten zijn alle aandelen van Emirates volledig in handen van de overheid van Dubai en heel toevallig ook de aandelen van de luchthaven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

XWB schreef op woensdag 09 november 2016 @ 12:02:
Nee. Je kunt bedrijven op verschillende manieren subsidiëren. Direct geld geven is daar maar eentje van. Dat zal bij Emirates ongetwijfeld niet gebeuren om de simpele reden dat het bedrijf bestaat om geld op te leveren. Het is geen prestige project wat geld mag kosten.

Maar je kunt wel op andere manieren subsidiëren. Bijvoorbeeld door garant te staan wanneer Emirates geld wil lenen. Dat kan aardig in de rentekosten schelen als je geld inzamelt om weer 50 A380's te bestellen. Niet alleen leen je dan goedkoop maar op zo'n order krijg je ook weer veel meer korting dan een concurrent kan krijgen op hun orders. Dat soort voordelen tikt wel aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
upclocker schreef op woensdag 09 november 2016 @ 12:45:
[...]

Heb je daar bronnen voor? Ben daar wel erg benieuwd naar.
Naar mijn weten zijn alle aandelen van Emirates volledig in handen van de overheid van Dubai en heel toevallig ook de aandelen van de luchthaven...
De vraag hoort andersom te zijn: heb jij bewijzen dat Emirates staatssubsidies krijgt?

Wie beweert dat Emirates staatssubsidies krijgt zal dat moeten bewijzen. In de financiële rapporten is helemaal niks qua staatssubsidies terug te vinden. En die rapporten zijn openbaar.
downtime schreef op woensdag 09 november 2016 @ 12:46:
[...]

Maar je kunt wel op andere manieren subsidiëren. Bijvoorbeeld door garant te staan wanneer Emirates geld wil lenen. Dat kan aardig in de rentekosten schelen als je geld inzamelt om weer 50 A380's te bestellen. Niet alleen leen je dan goedkoop maar op zo'n order krijg je ook weer veel meer korting dan een concurrent kan krijgen op hun orders. Dat soort voordelen tikt wel aan.
Uiteraard, maar dat valt op geen enkele manier te bewijzen.

Overigens heeft Emirates bijna geen vliegtuigen in bezit, op enkele toestellen na is alles op lease.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

upclocker schreef op woensdag 09 november 2016 @ 02:23:
En weer opmerkelijk nieuws over de vlucht van de koninklijke familie naar Australie. |:(

[...]

Ze vergeten nog een belangrijk puntje in dit artikel, KLM staat voor Koninklijke Luchtvaart Maatschappij N.V. (Royal Dutch Airlines).
Een maatschappije die ook nog eens met de marketing vol inzet op Nederlandse trots en waarom kan de koning niet gewoon Business Class vliegen? Er vliegt ook nog een redelijke entourage mee dus dat een wildvreemde naast de koning zit is ook niet aan de orde.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• upclocker
XWB schreef op woensdag 09 november 2016 @ 13:02:
[...]

De vraag hoort andersom te zijn: heb jij bewijzen dat Emirates staatssubsidies krijgt?

Wie beweert dat Emirates staatssubsidies krijgt zal dat moeten bewijzen. In de financiële rapporten is helemaal niks qua staatssubsidies terug te vinden. En die rapporten zijn openbaar.
Directe bewijzen zullen uiteraard nooit in de boeken te vinden zijn, anders nemen andere staten wel maatregelen om hun eigen markten te beschermen.

Ze hebben alleen wel een beetje de cijfers tegen.
- 2003: Emirates shocks the industry at the Paris Air Show with the biggest deal in civil aviation history - a staggering order for 71 aircraft at a cost of $19 billion.

-2005: Emirates orders 42 Boeing 777s in a deal worth $9.7 billion, the largest Boeing 777 order in history.

- 2007: Emirates stuns the world by signing contracts for 120 Airbus A350s, 11 A380s and 12 Boeing 777-330ERs, worth an estimated $34.9 billion, at the Dubai Air Show.

-2010: Emirates orders 32 additional A380s at the Berlin Air Show along with GP7200 engines by Engine Alliance. It also orders 30 additional B777-300ERs at the Farnborough Air Show.

-2011: Emirates places the largest single order in Boeing’s history - 50 777-300 ER aircraft, worth $18 billion in list price. The order also included 20 777-300 ER options valued at US$ 8 billion.

2015: Emirates signs a historic US$9.2 billion order with Rolls-Royce for 200 A380 engines.

Bron: http://www.emirates.com/english/about/history.aspx
Zo maar even wat orders van emirates en dat in een niet heel erg economisch gunstige tijd. In een tijd span van 10 jaar uitgroeien tot de grootste maatschappij van de wereld en dat terwijl ze zeer concurrerende prijzen aanbied. Met in het achterhoofd dat in de luchtvaartsector elk dubbeltje telt is dit toch wel vrij opmerkelijk.

Hier komt nog bij dat het milieu waar emirates in opereert ook zeer voordelig is door de wetgeving van UAE. Zou er een verband zijn tussen het feit dat emirates volledig in handen is van de overheid en deze wetgeving? Een paar voorbeelden:
- 'Although the US and European allegations that Gulf airlines benefit from direct state subsidies is not proven, they do gain significant advantages from access to low-cost labour and the ability to land throughout the night at their domestic hub airports.'

- They also benefit from not having to pay corporation tax on profits and can attract better staff due to perks such as a tax-free income and accommodation, which European and US rivals cannot hope to match.

- The region sits on approximately 60pc of the world’s proven oil and gas reserves and fuel has historically been heavily subsidised.

Bron: http://www.telegraph.co.u...battle-for-the-skies.html
En daarnaast is er in het midden oosten vrij weinig waardevols behalve de olie natuurlijk. Het bbp van de UAE wordt voor een groot deel bepaald door de inkomsten uit olie. 'About 40 per cent of the country’s gross domestic product is directly based on oil and gas output.' (http://www.opec.org/opec_web/en/about_us/170.htm)

Door middel van Dubai's luchthaven en de maatschappijen proberen ze deze afhankelijkheid te verkleinen.

Al met al is er totaal geen level playing field tussen het midden oosten en de westerse landen en lijkt het wat mij betreft wel duidelijk dat er een vorm van staatsteun plaatsvindt, al dan niet door middel van directe subsidies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ascension
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 22:06
upclocker schreef op woensdag 09 november 2016 @ 02:23:

[...]

Met Emirates ben je natuurlijk met slechts 1 overstap en in First-Class in Sydney. Dat lukt Airfrance niet vanuit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• upclocker
Ascension schreef op woensdag 09 november 2016 @ 15:58:
[...]

Met Emirates ben je natuurlijk met slechts 1 overstap en in First-Class in Sydney. Dat lukt Airfrance niet vanuit.
Zoals in het bericht ook staat had dat geen probleem hoeven zijn en had het een goede reden kunnen zijn om de PH-BHX wel te rechtvaardigen daar leeg heen te vliegen, wat eerst ook al ter discussie stond.
Dat de KLM niet op Australië vliegt, had geen probleem hoeven zijn, zegt Tweede Kamerlid Salima Belhaj. Het koningspaar had volgens haar met de KLM naar Singapore kunnen vliegen en vanaf daar met het regeringsvliegtuig KBX.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Aangezien deze reiskosten wel betaald (direct danwel indirect) worden uit belastinggeld, vind ik het zo raar nog niet dat men dan de goedkoopste optie neemt.

Iedereen moet de broekriem aanhalen (om maar eens met de woorden van Rutte te spreken), waarom zou dat voor Willem-Alexander anders zijn?

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22:24

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Het koningspaar had volgens haar met de KLM naar Singapore kunnen vliegen en vanaf daar met het regeringsvliegtuig KBX.
Redt de PH-KBX dat zonder tussenlandingen indien niet leeg :? Toegegeven, Den Pasar is een goed vliegveld (naar ik heb vernomen), maar willen we werkelijk dat hij daar een tussenlanding maakt als het niet voor een staatsbezoek is :?

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Freee!! schreef op woensdag 09 november 2016 @ 16:33:
[...]

Redt de PH-KBX dat zonder tussenlandingen indien niet leeg :? Toegegeven, Den Pasar is een goed vliegveld (naar ik heb vernomen), maar willen we werkelijk dat hij daar een tussenlanding maakt als het niet voor een staatsbezoek is :?
De grote bozen buitenwereld kan soms eng zijn maar DPS is echt een uitstekend vliegveld met adequate voorzieningen ik zie absoluut geen enkel probleem van een tussenlanding daar
wildhagen schreef op woensdag 09 november 2016 @ 16:25:
Aangezien deze reiskosten wel betaald (direct danwel indirect) worden uit belastinggeld, vind ik het zo raar nog niet dat men dan de goedkoopste optie neemt.

Iedereen moet de broekriem aanhalen (om maar eens met de woorden van Rutte te spreken), waarom zou dat voor Willem-Alexander anders zijn?
Het gaat ook om image en als je echt kosten moet besparen dan kan de koning toch ook gewoon jump seat vliegen in de cockpit bij KLM ? Hij is immers zelf een piloot ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Freee!! schreef op woensdag 09 november 2016 @ 16:33:
[...]

Wat is er mis met Denpasar? Waarom zouden we dat niet willen?

Er zijn tig grote carriers die daar landen en tanken, waarom zou de PH-KBX daar opeens een probleem mee hebben? :?

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Wel, niet in de minste plaats omdat de PH-PBX al een tijdje in de mottenballen staat. De KBX echter zou 't kunnen. Maar nóg een extra stop? Kom nou we zijn hier geen toeristen aan 't verplaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• upclocker
CyBeR schreef op woensdag 09 november 2016 @ 16:56:
Wel, niet in de minste plaats omdat de PH-PBX al een tijdje in de mottenballen staat. De KBX echter zou 't kunnen. Maar nóg een extra stop? Kom nou we zijn hier geen toeristen aan 't verplaatsen.
Maar wel tussen de toeristen met emirates reizen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iRobert
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 18:47
upclocker schreef op woensdag 09 november 2016 @ 17:27:
[...]
Neem maar van mij aan dat ze alleen in First class zaten en dat waarschijnlijk een groot deel (zo niet heel) van business voor het personeel was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
upclocker schreef op woensdag 09 november 2016 @ 17:27:
[...]

First class toeristen zijn nog wel te doen. En reken maar dat 't een afgezet stukje was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

XWB schreef op woensdag 09 november 2016 @ 13:02:
[...]

Daar heb je gelijk in, al zullen ze in de Emiraten ook wel kaas gegeten hebben van financiële spitstechnologie ondertussen, en is er geen instantie zoals de EU die met het vingertje zwaait als er ook maar een zweem van staatssteun is.

Verder is Dubai eigenlijk bankroet, en wordt het zo goed als rechtgehouden door de oliedollars uit Abu Dhabi (ironisch genoeg heeft Dubai geen olie meer :+).

De bomen groeien niet tot in de hemel, dus ik vraag me af hoe Emirates of Etihad het doen als je ziet wat voor geld ze tegen nieuwe toestellen of inrichting kunnen aangooien. Eveneens ironisch (en des te merkwaardiger): als je de 'vloot' van Emirates ziet - ze houden momenteel zowat op hun eentje de assemblagelijn voor de A380 draaiende - en dan die van Etihad... En Etihad is het rijkste emiraat.

Ik dacht lang dat Emirates goed betaalde (het lijkt immers een maatschappij met geld), maar voor het cabinepersoneel zou het loon in ieder geval niet riant zijn. Etihad hetzelfde blijkbaar. Hoe een Arabische sjeik of prins zijn dirhams besteedt is natuurlijk zijn zaak, maar ik ben er vrij zeker van dat die maatschappijen injecties krijgen. Anders krijg je het niet gebolwerkt om twee prestigemaatschappijen op zo'n hoopje land als de Emiraten in stand te houden.

Edit: ik zie dat upclocker mijn vermoedens onderbouwd heeft met concretere info :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
:P

Afbeeldingslocatie: http://cdn.airplane-pictures.net/images/uploaded-images/2016/11/7/804959.jpg

• Freee!!

Freee!!

Brilsmurfffje schreef op woensdag 09 november 2016 @ 16:54:
[...]
De grote bozen buitenwereld kan soms eng zijn maar DPS is echt een uitstekend vliegveld met adequate voorzieningen ik zie absoluut geen enkel probleem van een tussenlanding daar
Het ging meer om het land waarin het ligt dan het vliegveld zelf.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

• wildhagen
  • Niet online
Freee!! schreef op donderdag 10 november 2016 @ 08:29:
[...]

Het ging meer om het land waarin het ligt dan het vliegveld zelf.
Tip: ga niet af op onderbuikverhalen en vooroordelen, en scheer niet hele landen (of alle vliegvelden binnen een land) over 1 kam.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

wildhagen schreef op donderdag 10 november 2016 @ 09:13:
[...]
Tip: ga niet af op onderbuikverhalen en vooroordelen, en scheer niet hele landen (of alle vliegvelden binnen een land) over 1 kam.
In dit geval ging het mij meer om de politieke implicaties als Z.M. met het regeringsvliegtuig landt en geen bezoek brengt. Er zijn daar nog een paar lange tenen.

• Ascension
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 22:06
Borromini schreef op woensdag 09 november 2016 @ 22:58:
[...]

De bomen groeien niet tot in de hemel, dus ik vraag me af hoe Emirates of Etihad het doen als je ziet wat voor geld ze tegen nieuwe toestellen of inrichting kunnen aangooien. Eveneens ironisch (en des te merkwaardiger): als je de 'vloot' van Emirates ziet - ze houden momenteel zowat op hun eentje de assemblagelijn voor de A380 draaiende - en dan die van Etihad... En Etihad is het rijkste emiraat.
Dus die staatssteun vloeit voor een aanzienlijk deel weer terug naar Europa :+

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Voor de mensen die in Noord-Nederland wonen (of elders op onderstaande route); hou de Antonov 225 in de gaten op Flightradar e.d.

Deze is vanmiddag van haar thuisbasis Gostomel, Kiev overgevlogen naar Leipzig:

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/Cw5-RcgXAAAMMQu.jpg:large
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/Cw5-TSbWIAAue3A.jpg:large

Ze staat gepland om morgenavond om 18:00 uur te vertrekken naar Keflavík.
Zoals hieronder te zien valt gaat de rechtstreekse route boven Nederland langs maar met wat geluk wijkt ze net wat af richting het zuiden.

Morgenavond hier dus maar de lucht goed in de gaten houden. Niet te zien natuurlijk vanwege duisternis (hooguit de lichten) maar hier wel zeer waarschijnlijk goed te horen ook al komt deze op een kilometer of 10 over.
Helaas ligt m'n monster 100-400mm objectief alweer in Amsterdam ;( ....

Afbeeldingslocatie: http://www.gcmap.com/map?P=lej-kef&MS=bm&MR=180&MX=720x360&PM=*

Toestel is overigens onderweg naar Zuid-Amerika:

Afbeeldingslocatie: http://www.gcmap.com/map?P=gml-lej-kef-yyr-iad-mia-pbm-iqq-vcp-gru-scl&MS=bm&MR=900&MX=540x540&PM=*

• wildhagen
  • Niet online
Wat is dat voor wazige en omslachtige route? Zeker dat stukje tussen VCP en GRU? Wat gaat het ding doen?

Virussen? Scan ze hier!

• Piet91
  • Niet online
wildhagen schreef op donderdag 10 november 2016 @ 16:30:
Wat is dat voor wazige en omslachtige route? Zeker dat stukje tussen VCP en GRU? Wat gaat het ding doen?
->
Ofwel nu wordt het toestel in Leipzig volgeladen; dit wordt overgevlogen naar Iquique, Chili.
En dan door naar Campinas (VCP) waar het weer geladen wordt met vracht bestemd voor Santiago.

Qua omslachtige route; afhankelijk van hoe zwaar die Antonovs beladen worden hebben ze vrij brak bereik.
Heb wel eens een docu over de 224 gezien en hoeveel stops die wel niet moeten maken...

In zowel Campinas als São Paulo wordt vracht geladen voor Santiago.

EDIT: de vracht:
On Nov. 15th, Bolloré Logistics #Chile will be handling a 182-ton transformer - heaviest single piece ever airlifted in the Americas. #AN225
https://twitter.com/BolloreLog/status/794555299344490496

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/CwbT0esUkAA9Bd5.jpg:large

[ Voor 20% gewijzigd door Piet91 op 10-11-2016 19:06 ]

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:46
KLM kon met de 747 toch ook nooit rechtstreeks van Sint Maarten naar Nederland vliegen omdat met volle tanks het toestel te zwaar was om in Sint Maarten op tijd van de grond te komen?

Zal wel iets vergelijkbaars zijn.

• maxoss
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14-06 20:35
Heb net voor 329 euro geupgrade naar Business op KL0792 stoel 4D. Goede keus? Is dit de nieuwe business class?

• CyBeR
  • Niet online
Geen idee, moet je naar de seat map kijken. Daar staat 't bij als 't zo is.

De planning is overigens 772 voor de eerstkomende twee vluchten, dus dan is 't new wbc.

[ Voor 37% gewijzigd door CyBeR op 10-11-2016 18:47 ]

• mrsar

mrsar

inderdaad even kijken of het 2-2-2 of 2-3-2 is,wel mooie prijs trouwens zo te zien

• maxoss
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14-06 20:35
Het is 2-2-2, ik zie het staan bij de seat map. New world business. Ben benieuwd!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Volgend jaar komt China Southern iig niet meer met de A380 naar AMS, ivm onderhoud:
China Southern Airlines zet in 2017 geen Airbus A380 in op Schiphol. De superjumbo vloog de afgelopen twee jaar in het zomerseizoen op de route tussen Beijing en Amsterdam, maar slaat nu een jaartje over. “De toestellen zijn toe aan groot onderhoud”, zegt general manager Ken Pang in Luchtvaartnieuws Magazine van deze maand.

De Chinese KLM-partner nam vijf jaar geleden een vijftal A380’s in gebruik. De toestellen vliegen binnenlands tussen Beijing en Guangzhou en worden in de winter ingezet op populaire vluchten vanuit China naar Australië. Ook Los Angeles wordt met het type het hele jaar door bediend.

China Southern viert in november de twintigste verjaardag van de verbinding met Schiphol. Die begon in 1996 met twee vluchten per week en groeide uit tot twee dagelijkse verbindingen, met Beijing en Guangzhou.

In het zomerseizoen vloog China Southern sinds 2015 met de A380 op Schiphol, waar normaliter de A330 werd ingezet. “Onze A380’s zijn toe aan een C-check, waardoor ze tijdelijk minder beschikbaar zijn”, legt Pang uit. Afgelopen zomer kende China Southern relatief veel technische problemen met de A380, waardoor grote vertragingen optraden. In 2018 moeten de toestellen weer volledig inzetbaar zijn.
Zie http://www.luchtvaartnieu...et-met-a380-naar-schiphol

Het is dus maar tijdelijk, in 2018 zouden ze weer moeten komen.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:04

Garyu

WW

Pff, vlieg binnenkort met China Airlines op Wenen->Barcelona. Ben benieuwd, zal wel weer een tijdrovende onderneming worden :(.

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar

mrsar

waarom met hun op die route.... ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Garyu schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 15:13:
Pff, vlieg binnenkort met China Airlines op Wenen->Barcelona. Ben benieuwd, zal wel weer een tijdrovende onderneming worden :(.
Sinds wanneer vliegt China Airlines op die route? Is dat niet gewoon een codeshare?

Barcelona zit niet eens in het netwerk van China Airlines. Wenen wel.

[ Voor 10% gewijzigd door wildhagen op 11-11-2016 16:42 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thetallguy
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Is Air China, geen China Airlines. Vliegen PEK-VIE-BCN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Piet91 schreef op donderdag 10 november 2016 @ 16:38:
[...]

->

[...]

Ofwel nu wordt het toestel in Leipzig volgeladen; dit wordt overgevlogen naar Iquique,
Dat is dus voorlopig van de baan, de An-225 staat met een motorbrand in Leipzig nu...
De reis van de Antonov An-225, het grootste vliegtuig ter wereld, naar Zuid-Amerika is voorlopig gestrand op de luchthaven van Leipzig. Het toestel staat aan de grond met technische problemen. Daardoor moeten spotters in plaatsen als Reykjavik, Miami en Paramaribo nog even geduld hebben.

De grote Antonov landde donderdag vanuit Kiev in Leipzig. Op videobeelden is te zien dat na de landing een vlam uit één van de zes motoren van het toestel komt.

Of motorproblemen de oorzaak zijn van de vertraging is niet duidelijk. Ook is nog geen nieuwe vertrekdatum of -tijd vastgesteld.
Bron: http://www.luchtvaartnieu...ndt-op-luchthaven-leipzig

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:04

Garyu

WW

Thetallguy schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 16:45:
Is Air China, geen China Airlines. Vliegen PEK-VIE-BCN
Argh, thanks, ja die inderdaad :).

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
wildhagen schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 13:05:
Volgend jaar komt China Southern iig niet meer met de A380 naar AMS, ivm onderhoud:

Zie http://www.luchtvaartnieu...et-met-a380-naar-schiphol

Het is dus maar tijdelijk, in 2018 zouden ze weer moeten komen.
Ben benieuwd of die kist ooit nog het hele jaar naar Amsterdam gaat komen zoals wel eens werd genoemd.
wildhagen schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 17:53:
Dat is dus voorlopig van de baan, de An-225 staat met een motorbrand in Leipzig nu...

Bron: http://www.luchtvaartnieu...ndt-op-luchthaven-leipzig

[video]
Die foto zag ik gisteren ook al. Ik kreeg vanavond ook geen bericht dat de 225 vertrokken was.
Dat was dus 1+1. :P

EDIT: Antonov heeft bevestigd dat de vertraging niet met motorproblemen te maken heeft.

[ Voor 4% gewijzigd door Piet91 op 11-11-2016 21:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte,89
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 10-06 10:52

Jelte,89

Woodworking

Piet91 schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 21:28:
[...]

EDIT: Antonov heeft bevestigd dat de vertraging niet met motorproblemen te maken heeft.
Want die vlam van 3 meter is part of the show :)

Hey we're Russian, we can do this

Revive the guild!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hmmbob
Is een satelliet lancering ook Luchtvaart?

Ik heb gisteren de lancering van een Atlas V raket met de Worldview 4 satelliet aan boord vanaf Vandenberg AFB, CA kunnen bijwonen. Wat een geweld!

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/CxCjbIeVQAAcuZu.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
  • Laatst online: 22:11

Rannasha

Does not compute.

Ruimtevaart is te vinden in Ontwikkelingen in de ruimtevaart - Deel II

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gop1
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 11-12-2024
Nog even over de route van de Antonov:

Afbeeldingslocatie: https://ic.tweakimg.net/camo/c14bc6a8b359914fc736ad185104580e29e4eb2f/?url=http%3A%2F%2Fwww.gcmap.com%2Fmap%3FP%3Dgml-lej-kef-yyr-iad-mia-pbm-iqq-vcp-gru-scl%26MS%3Dbm%26MR%3D900%26MX%3D540x540%26PM%3D%2A

Was een route via west Afrika naar Paramaribo niet mogelijk geweest? Lijkt me in ieder geval een stuk korter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

gop1 schreef op zaterdag 12 november 2016 @ 11:46:
Nog even over de route van de Antonov:

[afbeelding]

Was een route via west Afrika naar Paramaribo niet mogelijk geweest? Lijkt me in ieder geval een stuk korter.
Het zou inderdaad korter geweest zijn, maar ik denk dat je je een beetje verkijkt op de vertekening door de projectie van een bol (de aarde) op een plat vlak. De afstand van west Afrika naar Zuid-Amerika is net te groot voor die AN225., zeker omdat de lucht daar wat warmer is en daardoor minder draagkracht levert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gop1
  • Laatst online: 11-12-2024
Freee!! schreef op zaterdag 12 november 2016 @ 12:41:
[...]

Het zou inderdaad korter geweest zijn, maar ik denk dat je je een beetje verkijkt op de vertekening door de projectie van een bol (de aarde) op een plat vlak. De afstand van west Afrika naar Zuid-Amerika is net te groot voor die AN225., zeker omdat de lucht daar wat warmer is en daardoor minder draagkracht levert.
Die afstand is inderdaad groter dan het lijkt ja, soms vergeet je dat omdat je altijd naar een platte kaart kijkt. :D

Maar van warmere lucht is op de hoogtes waarop vliegtuigen vliegen toch geen sprake meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Nee, maar je moet wel opstijgen. En dat gaat in warme landen gewoon wat lastiger. Wikipedia: Hot and high

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamstra
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

kamstra

ipso iure

Topicstarter
Hmmbob schreef op zaterdag 12 november 2016 @ 07:37:
Is een satelliet lancering ook Luchtvaart?

Ik heb gisteren de lancering van een Atlas V raket met de Worldview 4 satelliet aan boord vanaf Vandenberg AFB, CA kunnen bijwonen. Wat een geweld!

[afbeelding]
Oh wow, daar was ik in Augustus nog :D

Wilde eigenlijk toen de heuvel op naar dat meetstation (?) wat je daar op de foto ziet, maar was geen publiek toegankelijke weg volgens mij :/

Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

gop1 schreef op zaterdag 12 november 2016 @ 12:55:
[...]
Maar van warmere lucht is op de hoogtes waarop vliegtuigen vliegen toch geen sprake meer?
Voor "normale" vliegtuigen heb je volkomen gelijk, maar het zou me totaal niet verbazen als de AN225 in zwaar beladen toestand niet tot een hoogte kan komen waar het geen rol meer speelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
kamstra schreef op zaterdag 12 november 2016 @ 13:54:
[...]

Oh wow, daar was ik in Augustus nog :D

Wilde eigenlijk toen de heuvel op naar dat meetstation (?) wat je daar op de foto ziet, maar was geen publiek toegankelijke weg volgens mij :/
De plek waar wij stonden ook niet ;) Was echt mega indrukwekkend!
Ah, thanks!

[ Voor 23% gewijzigd door Hmmbob op 12-11-2016 17:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liliuokalani
  • Niet online
Freee!! schreef op zaterdag 12 november 2016 @ 14:42:
[...]

Voor "normale" vliegtuigen heb je volkomen gelijk, maar het zou me totaal niet verbazen als de AN225 in zwaar beladen toestand niet tot een hoogte kan komen waar het geen rol meer speelt.
Hij vliegt nu op een hoogte van 32000 feet, ofwel 9750 meter. Een heel grote rol zal het op die hoogte niet meer hebben. Al meen ik wel eens gelezen te hebben dat hij met een zwaardere lading nog een stuk lager kan vliegen dan nu.

Om 16:19 vertrokken uit Leipzig trouwens: https://fr24.com/ADB3704/b97fa51

Edit

Volgens Windity is het op die plek op 9 km hoogte zo'n -60 °C. Hebben nu ook een iOS-App *O*

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/ZbdkM5TnEIAd6rmMZj7oTjUZ/full.jpg

[ Voor 13% gewijzigd door Liliuokalani op 12-11-2016 17:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakrever
Gisteren was mijn vlucht met Ukraine International airlines meer dan 3 uur vertraagd door sneeuwval in Kiev en een aircraft swap. Ticket is geboekt bij KLM (heenvlucht was ook met KLM).
Bestaat er een kans op compensatie (UIA werkt met EC261 staat op hun website), of kan ik het wel vergeten vanwege sneeuwval?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 15-06 16:09
Arthur-M. schreef op maandag 14 november 2016 @ 14:51:
Gisteren was mijn vlucht met Ukraine International airlines meer dan 3 uur vertraagd door sneeuwval in Kiev en een aircraft swap. Ticket is geboekt bij KLM (heenvlucht was ook met KLM).
Bestaat er een kans op compensatie (UIA werkt met EC261 staat op hun website), of kan ik het wel vergeten vanwege sneeuwval?
Google vertelde mij al vrij snel dit:
Vlucht geannuleerd overmacht
In uitzonderlijke situaties is de luchtvaartmaatschappij niet verplicht om een schadevergoeding uit te keren. Dit is het geval als de vlucht door overmacht is geannuleerd. Voorbeelden van overmacht zijn hevige sneeuwval, terroristische acties en een vulkaanuitbarsting.
Hoeveel vertraging zou je gehad hebben zonder de sneeuwstorm?

[ Voor 3% gewijzigd door LordSinclair op 14-11-2016 15:00 ]

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Freee!! schreef op zaterdag 12 november 2016 @ 14:42:
[...]

Ook "normale" vliegtuigen - met name twin jets - hebben daar "last" van en zijn vrijwel altijd payload restricted. Een 777 kan nooit met zijn maximum laadvermogen uit JNB of MEX vertrekken, bijvoorbeeld.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakrever
LordSinclair schreef op maandag 14 november 2016 @ 14:59:
[...]

Google vertelde mij al vrij snel dit:

[...]

Hoeveel vertraging zou je gehad hebben zonder de sneeuwstorm?
geen idee hoeveel, wel een stuk minder. Ik ga toch wel even een claim maken. Platinum service line zegt dat de schuld bij KLM ligt omdat ik bij hen geboekt heb, de KLM customer care zegt echter dat ik bij UIA een klacht moet indienen.. Ik probeer 't eerst wel bij klm. :9

[ Voor 3% gewijzigd door peakrever op 14-11-2016 16:22 ]

Pagina: 1 ... 7 ... 65 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op, dit topic gaat vanaf nu alleen nog over Vliegtuigen & Techniek