De weg tussen Qatar en UAE is ontiegelijk slecht, je gaat ook nog een stukje door SA waarbij je een visum nodig hebt en ook die regels wisselen heel regelmatig dus soms wel een transit visum en soms niet. Dit is de reden dat er bijna 40 vluchten per dag tussen deze 2 steden zijn er is simpelweg geen andere vervoersmogelijkheid die rendabel is.wildhagen schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 16:33:
Lekker kort vluchtje:
[...]
Bron: http://www.luchtvaartnieu...relds-kortste-a380-vlucht
Vraag me af waarom er zoveel verkeer is tussen DOH en DXB? Beiden hebben volgens mij een gigantisch routenetwerk toch?
Ah ok dat was me niet bekend, klinkt aannmelijk dan idd 
Hoewel 40 vluchten wel een megahoop is en blijft natuurlijk
Virussen? Scan ze hier!
Dan zou je GMP-CJU niet moeten googlen, nog een hele tour om in de juiste kist te stappenwildhagen schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 17:24:
Ah ok dat was me niet bekend, klinkt aannmelijk dan idd
Klopt tussen sommige vluchten van de zelfde maatschappij zit slechts 5-10 minuten. Gelukkig is GMP niet zo groot, dus kan er weinig mis gaan.Brilsmurfffje schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 18:05:
[...]
Dan zou je GMP-CJU niet moeten googlen, nog een hele tour om in de juiste kist te stappen
Holy $4!7! Dat zijn 120 vluchten per dag van GMP naar CJU! waarom?Brilsmurfffje schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 18:05:
[...]
Dan zou je GMP-CJU niet moeten googlen, nog een hele tour om in de juiste kist te stappen
Ook met best redelijke kisten 320/321
American Express vraagbaak
Sinds vandaag heeft Emirates alleen nog maar 777's en A380's. Dus met meerdere 777 vluchten per dag (inclusief de -200LR) op deze route is een upgrade naar een A380 van een van deze vluchten niet bepaald een enorme groei.wildhagen schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 16:33:
Lekker kort vluchtje:
Bron: http://www.luchtvaartnieu...relds-kortste-a380-vlucht
Vraag me af waarom er zoveel verkeer is tussen DOH en DXB? Beiden hebben volgens mij een gigantisch routenetwerk toch?
En met hun steeds maar groeiende vloot en hub die steeds drukker/voller wordt moeten die kisten toch ergens heen. En dat kan met zo'n korte route prima tussen de longhaul-vluchten door.
Hoi mensen, ik wil in december van Singapore terug naar Amsterdam voor een paar weken.
Nu heb ik twee vluchten gevonden met KLM en Singapore Airlines, beide rechtstreeks voor ~1050 euro (retour).
Dan neig ik al gelijk naar SIA toe, maar nu lees ik ook nog eens dat KLM met de 777-300 vliegt en SIA met de nieuwe Airbus A350-900. Wat zeggen jullie? Welke zou ik voor gaan?
Nu heb ik twee vluchten gevonden met KLM en Singapore Airlines, beide rechtstreeks voor ~1050 euro (retour).
Dan neig ik al gelijk naar SIA toe, maar nu lees ik ook nog eens dat KLM met de 777-300 vliegt en SIA met de nieuwe Airbus A350-900. Wat zeggen jullie? Welke zou ik voor gaan?
Imho een redelijke no-brainer, SQ every time! Topmaatschappij.
Virussen? Scan ze hier!
Als je geen enkele vorm van punten spaart o.i.d.: yep, SQ.
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
Punten spaar ik idd niet.
Wat is jullie ervaring met stoelen? Ik reis met mijn vriendin en zouden natuurlijk graag naast elkaar zitten. Op de seat map zijn slechts een handvol stoelen verspreid beschikbaar.
Gewoon boeken en hopen dat het met de check-in wel goed komt?
Wat is jullie ervaring met stoelen? Ik reis met mijn vriendin en zouden natuurlijk graag naast elkaar zitten. Op de seat map zijn slechts een handvol stoelen verspreid beschikbaar.
Gewoon boeken en hopen dat het met de check-in wel goed komt?
United Airlines eerste 777-300ER is uit de fabriek gerold. Geen idee of die ook naar AMS komt?

N58031 United Airlines Boeing 777-322(ER) - C/N 62642 / LN 1453 by Woodys Aeroimages, on Flickr

N58031 United Airlines Boeing 777-322(ER) - C/N 62642 / LN 1453 by Woodys Aeroimages, on Flickr
Pff, PeanutsStinger_Ventura schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 20:44:
[...]
Holy $4!7! Dat zijn 120 vluchten per dag van GMP naar CJU! waarom?
Ook met best redelijke kisten 320/321
Als je die kisten achter elkaar zet, ben je er al ongeveerAs of December 2013, Rio de Janeiro to São Paulo is the busiest route with 284 daily flights.
En in Europa is de drukte route die tussen Athene en Thessaloniki, met 155 vluchten per dag.
Leuk lijstje: ]List of busiest passenger air routes - By aircraft movements
Leuk lijstje: ]List of busiest passenger air routes - By aircraft movements
[ Voor 8% gewijzigd door wildhagen op 01-11-2016 10:22 ]
Virussen? Scan ze hier!
Ik vlieg in December (en Januari) precies andersom op mijn route naar Nieuw-Zeeland. Ook expres voor SQ gekozen vanwege dat het zo'n fijne maatschappij is. En dat ze dan met de nieuwe A350 vliegen is nog eens mooi meegenomen!Martijn19 schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 05:14:
Hoi mensen, ik wil in december van Singapore terug naar Amsterdam voor een paar weken.
Ik was niet echt te spreken over de eco in de 777 (3/4/3) met Emirates... Met KLM kan dat wel anders zijn natuurlijk maar het blijft een beestenbak. Singapore heeft in ieder geval 3/3/3 in de A350. Dat lijkt me toch iets comfortabeler dan die 3/4/3 in de 777?
Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje
Het ligt er denk ik helemaal aan wat je gewend bent.. ik ben eco gewend binnen Europa en ik vond de eco in de 777 van de KLM prima te doen. Veel meer beenruimte dan binnen Europa in eco. De indeling was ook 3-4-3. Het is sowieso een lange zit zonder veel beweging, daar stel ik mij dan ook op in.
There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.
3-4-3 in de 777 is waarom ik mijn reizen naar Nieuw Zeeland niet met Air NZ wilde doen. Dat is gewoon veel te krap in de breedte. Max 9 wmb, heb 3-3-3 gezien en 2-5-2 (Malaysian).
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Helaas willen maatschappijen die nu met een 3-3-3 opstelling vliegen ook naar een 3-4-3 opstelling.. QR is al begonnen met het ombouwen van hun 777's en SQ wil het ook doen las ik laatst op FT.
Beenruimte was niet het probleem, het waren echt smalle stoelen op de 777. Was veel beter op de 380.LordSinclair schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 11:14:
Het ligt er denk ik helemaal aan wat je gewend bent.. ik ben eco gewend binnen Europa en ik vond de eco in de 777 van de KLM prima te doen. Veel meer beenruimte dan binnen Europa in eco. De indeling was ook 3-4-3. Het is sowieso een lange zit zonder veel beweging, daar stel ik mij dan ook op in.
Gambieter: bedankt, dat ga ik in het achterhoofd houden... Ik zat zelf aan Air New Zealand te denken voor mijn volgende trip naar NZ (eerste was met EK). Misschien toch maar es naar die eco premium kijken.
Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje
Ik vond de economy van Emirates in de 773 daarentegen prima te doen (BKK-DXB). Het ging echter wel om een nachtvlucht, misschien dat dat van invloed is op de ervaring. Het is, denk ik, maar net een kwestie van wat je gewend bent.
Ik vlieg niet zoveel buiten Europa, dus als ik dan een keer intercontinentaal vlieg is het eigenlijk sowieso een vooruitgang ten aanzien van mijn reguliere vliegervaringen. Zo vond ik de 3-4-3 in de 744 van Lufthansa ook prima te doen. De terugvlucht met een United 763 was dan weer echt verschikkelijk.
Ik heb nog wel een vraag, nu we hier toch zijn. Heeft iemand ervaringen met economy in de 777-300ER van SWISS? Van Seatguru word ik niet veel wijzer, behalve dat de 3-4-3 opstelling smalle stoelen geeft. Alleen geeft Seatguru bij SWISS een seatwidth aan van 17.3, zoals ze bij de 773 van Emirates "maar" 17 aan width aangeven, terwijl ik daar prima in heb kunnen zitten.
Ik vlieg niet zoveel buiten Europa, dus als ik dan een keer intercontinentaal vlieg is het eigenlijk sowieso een vooruitgang ten aanzien van mijn reguliere vliegervaringen. Zo vond ik de 3-4-3 in de 744 van Lufthansa ook prima te doen. De terugvlucht met een United 763 was dan weer echt verschikkelijk.

Ik heb nog wel een vraag, nu we hier toch zijn. Heeft iemand ervaringen met economy in de 777-300ER van SWISS? Van Seatguru word ik niet veel wijzer, behalve dat de 3-4-3 opstelling smalle stoelen geeft. Alleen geeft Seatguru bij SWISS een seatwidth aan van 17.3, zoals ze bij de 773 van Emirates "maar" 17 aan width aangeven, terwijl ik daar prima in heb kunnen zitten.
De stoelen zullen niet heel veel breder of smaller zijn dan in een 777 van KL of EK.TheBleeder schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 11:23:
Lijkt me niet; hun grootste toestel deze kant op is de 777-200ER van/naar Houston die 's winters nog wel eens vervangen wordt door de 787-9. Beiden significant kleiner dan de -300ER.XWB schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 10:00:
United Airlines eerste 777-300ER is uit de fabriek gerold. Geen idee of die ook naar AMS komt?
[afbeelding]
Daarnaast lijken ze gestationeerd te worden op Newark en San Francisco; vanuit SFO komt United niet naar Amsterdam en vanuit Newark maar met een 757.
Elke 5 min een vliegtuig, dat halen veel busmaatschappijen niet eens in een binnenstad.PWM schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 10:08:
[...]
Pff, Peanuts
[...]
Als je die kisten achter elkaar zet, ben je er al ongeveer
ik zie ik zie wat jij niet ziet

KLM gaat vliegen op London City
Na een onderbreking van bijna 8 jaar gaat KLM per februari 2017 weer vliegen op London City. KLM start met een dagelijkse vlucht en bouwt de frequentie in de weken daarna op tot vier vluchten per dag op werkdagen en één tot twee dagelijkse vluchten in het weekend.
London City is de 17e bestemming in het Verenigd Koninkrijk en is de 79e Europese bestemming die KLM rechtstreeks vanuit Amsterdam uitvoert. London City, als zakendistrict, onderstreept het grote belang van het Verenigd Koninkrijk voor het netwerk van KLM.
KLM versterkt opnieuw haar Europese netwerk door weer zelf op London City te gaan vliegen. Vanaf nu kunnen passagiers ook op deze route genieten van alle voordelen van KLM services en digitale producten. De vluchtschema’s zijn zeer aantrekkelijk voor de zakelijke reiziger.
Boet Kreiken - Managing Director KLM Cityhopper
De vluchten worden uitgevoerd door KLM Cityhopper met een Embraer 190, waarin plaats is voor 100 passagiers. Naast deze mogelijkheid, biedt KLM haar passagiers ook verschillende directe vluchten aan in samenwerking met CityJet, ook vanaf Rotterdam.

[ Voor 3% gewijzigd door Piet91 op 02-11-2016 11:42 ]
Turnaround tijd van 30 minuten. City is snel, maar ik heb Cityjet dat nog nooit zien halen. Maar met een vluchttijd van 1:10 hebben ze zo te zien wel wat marge ingebouwd.
Ik meen me ook te herinneren dat je piloten een speciale trainingen moeten hebben voordat ze op Londen City mogen landen
Nou nog LCY - EIN weer in ere herstellen....
Correct qua training idd, de approach is extreem steil (5.5% vs normaal 3 oid?), en de runway is nogal kort met geen marge voor error.
De vluchttijd van 1:10 is idd met flinke marge, want de actuele daadwerkelijke vliegtijd is slechts 45 minuten.
Maar als ik op AMS vlieg, land ik 9 van de 10x in Haarlem op de Polderbaan, dus tel dan maar rustig 15 minuten taxitijd

30 minuten turnaround tijd is wel verdomde rap, maar ik heb het toch al meermaals meegemaakt (meestal BA though).
Correct qua training idd, de approach is extreem steil (5.5% vs normaal 3 oid?), en de runway is nogal kort met geen marge voor error.
De vluchttijd van 1:10 is idd met flinke marge, want de actuele daadwerkelijke vliegtijd is slechts 45 minuten.
Maar als ik op AMS vlieg, land ik 9 van de 10x in Haarlem op de Polderbaan, dus tel dan maar rustig 15 minuten taxitijd
30 minuten turnaround tijd is wel verdomde rap, maar ik heb het toch al meermaals meegemaakt (meestal BA though).
Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat
Heb daar laatst eens mee zitten rekenen en tekenen....kamstra schreef op woensdag 02 november 2016 @ 13:37:
Wat zou nu het 'perfecte' vliegveld zijn? Stel dat we Schiphol nu van scratch mochten gaan tekenen. Een vliegveld met nu zo'n 60 miljoen passagiers, maar wel rekening houdende met toekomstige groei?
Afwegingen: zo kort mogelijke taxitijd, zo weinig mogelijk kruisend verkeer, bij voorkeur geen push-back nodig.
Lijkt me wel eens leuk projectje
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
Best simpel:alexbl69 schreef op woensdag 02 november 2016 @ 14:24:
[...]
Heb daar laatst eens mee zitten rekenen en tekenen....
Wat zou nu het 'perfecte' vliegveld zijn? Stel dat we Schiphol nu van scratch mochten gaan tekenen. Een vliegveld met nu zo'n 60 miljoen passagiers, maar wel rekening houdende met toekomstige groei?
Afwegingen: zo kort mogelijke taxitijd, zo weinig mogelijk kruisend verkeer, bij voorkeur geen push-back nodig.
Lijkt me wel eens leuk projectje.
Kopieer LCY compleet naar AMS, alleen heb je dan dus 5-6 terminals en een zelfde aantal banen.
Oh, en je moet ook de vliegtuigen ff aanpassen, want op LCY draaien ze allemaal zelf weer richting vertrek voordat ze stil komen te staan waardoor je geen geen push-back nodig hebt als je weg gaat (suc6 met je draaicirkel voor de A380
Hm, tijdens m'n KL vlucht AMS-JFK haperde de IFE af en toe. Klacht over ingediend, een paar miles verwachtende als "compensatie". Krijg net een voucher van €100 binnen. Ook goed
Klopt, is voor zover ik weet echter een maatschappij (klm) regel, niet een wettelijke.Brilsmurfffje schreef op woensdag 02 november 2016 @ 13:31:
Ik meen me ook te herinneren dat je piloten een speciale trainingen moeten hebben voordat ze op Londen City mogen landen
Maar de training bestaat (of bestond in mijn tijd) uit een dag simulator en een paar vluchten met een instructeur.
Niet wettelijk wellicht, maar ook niet een maatschappij regel.Fly-guy schreef op woensdag 02 november 2016 @ 14:49:
[...]
Klopt, is voor zover ik weet echter een maatschappij (klm) regel, niet een wettelijke.
Maar de training bestaat (of bestond in mijn tijd) uit een dag simulator en een paar vluchten met een instructeur.
uit de conditions of use van LCY:
https://www.londoncityair...f%20Use%20July%202010.pdfAll pilots must hold a current professional Pilot’s Licence (CPL/ATPL)
together with a valid certificate of currency for the Aircraft type in question.
Pilots of multi-engined privately owned Aircraft may operate with a co-pilot
holding a PPL together with a valid certificate of currency for the Aircraft type
in question, having supplied evidence that the co-pilot has undergone full
familiarisation training on steep approaches, single pilot operations are
prohibited.
Ik lees dat als dat t gaat alleen maar over privévliegtuigen.
Dat gaat over privétoestellen gecombineerd met copiloten die een ppl hebben.kamstra schreef op woensdag 02 november 2016 @ 14:53:
[...]
Niet wettelijk wellicht, maar ook niet een maatschappij regel.
uit de conditions of use van LCY:
[...]
https://www.londoncityair...f%20Use%20July%202010.pdf
Voor (reguliere) lijnvluchten zijn dus geen extra eisen.
Schiphol is een lastige omdat we in Nederland een vrij grote variatie in de windrichting hebben zitten, dat is de reden waarom de banen bij Schiphol allemaal zo kris kras alle kanten op liggen. Bij een luchthaven zoals ATL liggen de banen allemaal in dezelfde richting.alexbl69 schreef op woensdag 02 november 2016 @ 14:24:
[...]
Heb daar laatst eens mee zitten rekenen en tekenen....
Lijkt me wel eens leuk projectje.
Ik denk dat je uitkomt op een concept zoals ATL waarbij de gates tussen de banen liggen, nadeel is er dan weer voor de passagiers dat je veel onder de grond moet lopen. De reden waarom veel passagiers Schiphol en Changi zo fijn vinden is dat dit juist niet hoeft en alles op hetzelfde niveau en op loopafstand van elkaar is. Bij Dubai heb je Bijv van die treintjes, resultaat is dat je niet precies weet hoelang de tijd is die je nodig hebt om van gate naar gate te gaan.
Ik weet dat BA ook een select aantal piloten heeft dat naar city mag vliegen.Fly-guy schreef op woensdag 02 november 2016 @ 14:49:
[...]
Klopt, is voor zover ik weet echter een maatschappij (klm) regel, niet een wettelijke.
Ik denk dat de meeste maatschappijen wel een trainingsprogramma hebben, het is geen rocketscience, maar je moet het even onder de knie hebben. Eens in de twee maanden is dan wat weinig om de routine te behouden.Brilsmurfffje schreef op woensdag 02 november 2016 @ 15:04:
[...]
Ik weet dat BA ook een select aantal piloten heeft dat naar city mag vliegen.
Overigens vond ik LCY een drama vliegveld om naar toe te vliegen. Het enige wat goed is, is de ligging (voor de passagiers), de rest is zwaar k*t.
Te druk en door te weinig plek op het platform en het ontbreken van een taxibaan geregeld niet mogen landen omdat alle ruimte al bezet was. Combineer dat met een baan die dus dienst doet als taxibaan en op een drukke dag is de chaos compleet.
Misschien dat het inmiddels beter geworden is, maar ik ben blij dat ik niet meer naar LCY hoef te vliegen...
Eigenlijk zou je gewoon een soort software-defined hub willen hebben, waarbij je gewoon een enorme vlakte asfalteert en afhankelijk van de windrichting de lampjes aan en uit zet. Dan heb je altijd de optimale hoeveelheid landingsbanen die perfect in de wind liggen.
Misschien kleven er ook wel een paar kleine nadelen aan (lees: certificatie, onderhoud, etc.), maar het zou wel efficient en flexibel zijn
.
Misschien kleven er ook wel een paar kleine nadelen aan (lees: certificatie, onderhoud, etc.), maar het zou wel efficient en flexibel zijn
It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future
Ik zou meer heil in zulke platforms en taxiways zien voor een runway zit je ook met het ILS systeem, touchdown zone en debries op de runway.Garyu schreef op woensdag 02 november 2016 @ 15:13:
Eigenlijk zou je gewoon een soort software-defined hub willen hebben, waarbij je gewoon een enorme vlakte asfalteert en afhankelijk van de windrichting de lampjes aan en uit zet. Dan heb je altijd de optimale hoeveelheid landingsbanen die perfect in de wind liggen.
Misschien kleven er ook wel een paar kleine nadelen aan (lees: certificatie, onderhoud, etc.), maar het zou wel efficient en flexibel zijn.
Marge? Tussen offblocks en airborn reken ik 10 minuten, 45 minuten vliegtijd, landen polderbaan, 12 minuten taxieen. Dan blijft er niet veel overPWM schreef op woensdag 02 november 2016 @ 12:37:
Turnaround tijd van 30 minuten. City is snel, maar ik heb Cityjet dat nog nooit zien halen. Maar met een vluchttijd van 1:10 hebben ze zo te zien wel wat marge ingebouwd.
Anoniem: 819705
De theorie klinkt goed, maar in praktijk toch niet helemaal haalbaar denk ik...Garyu schreef op woensdag 02 november 2016 @ 15:13:
Misschien kleven er ook wel een paar kleine nadelen aan (lees: certificatie, onderhoud, etc.), maar het zou wel efficient en flexibel zijn.
Hoewel theoretisch perfect, ben ik bang dat Jeppesen niet zo blij zal zijn met deze oplossingGaryu schreef op woensdag 02 november 2016 @ 15:13:
Je noemt het zelf al, LCY is te klein. Tevens moet je daar back-tracken, en dat haalt alle efficiency eruit.kamstra schreef op woensdag 02 november 2016 @ 14:35:
[...]
Best simpel:
Kopieer LCY compleet naar AMS, alleen heb je dan dus 5-6 terminals en een zelfde aantal banen.
Oh, en je moet ook de vliegtuigen ff aanpassen, want op LCY draaien ze allemaal zelf weer richting vertrek voordat ze stil komen te staan waardoor je geen geen push-back nodig hebt als je weg gaat (suc6 met je draaicirkel voor de A380)
Dit concept leek me inderdaad het meest efficient. Landingsbaan links, taxibaan er rechts naast. Daar rechts naast doorgaande gates (waar een toestel dus weer rechtdoor weg kan taxiën) die haaks op de banen staan. Met rechts daarnaast weer een taxibaan en landingsbaan (of startbaan dan), parallel aan de meest linkerbaan.Brilsmurfffje schreef op woensdag 02 november 2016 @ 15:04:
[...]
Ik denk dat je uitkomt op een concept zoals ATL waarbij de gates tussen de banen liggen, nadeel is er dan weer voor de passagiers dat je veel onder de grond moet lopen. De reden waarom veel passagiers Schiphol en Changi zo fijn vinden is dat dit juist niet hoeft en alles op hetzelfde niveau en op loopafstand van elkaar is. Bij Dubai heb je Bijv van die treintjes, resultaat is dat je niet precies weet hoelang de tijd is die je nodig hebt om van gate naar gate te gaan.
Voor de passagiers inderdaad minder leuk, want die moeten inderdaad ondergronds bij hun gate zien te komen. Maar qua ruimtegebruik lijkt me dit het meest efficiënte ontwerp.
Is pushback dan zo inefficient? Ik denk dat de operationele meerkosten voor pushback gering zijn t.o.v. de design changes in je luchthavenontwerp en bijbehorende complexiteit?
Je doet ook een pushback omdat als je wegrijd bij de gate je met de jetblast zit, dan vliegen alle ramen van het gate gebouw eruit.Garyu schreef op woensdag 02 november 2016 @ 16:00:
Is pushback dan zo inefficient? Ik denk dat de operationele meerkosten voor pushback gering zijn t.o.v. de design changes in je luchthavenontwerp en bijbehorende complexiteit?
Daarvoor zouden ze van het gate-gebouw weggesleept moeten worden. Ik heb (op Schiphol) vaak genoeg vliegtuigen gewoon teruggeduwd en rechtgezet zien worden waarna ze zelf bij de gate weg taxiën.Brilsmurfffje schreef op woensdag 02 november 2016 @ 16:12:
[...]
Je doet ook een pushback omdat als je wegrijd bij de gate je met de jetblast zit, dan vliegen alle ramen van het gate gebouw eruit.
The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long
GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT
We hadden het nu over wegrijden bij de gate toch? dus een stukje naar voren en dan 180 graden draaienFreee!! schreef op woensdag 02 november 2016 @ 18:50:
[...]
Daarvoor zouden ze van het gate-gebouw weggesleept moeten worden. Ik heb (op Schiphol) vaak genoeg vliegtuigen gewoon teruggeduwd en rechtgezet zien worden waarna ze zelf bij de gate weg taxiën.
Hoe kan je tegenwoordig voorkomen dat je ruimbagage naar de eindbestemming gelabeld wordt? Ik heb een overstaptijd van 20 uur op sxm. Vroeger vroeg je dat aan de dame bij de balie, maar hoe gaat dat bij de automatische bagagedrop?
Meestal lukt 't niet maar je kunt bij Schiphol ook gewoon naar een check-in dame gaan ipv de bag drop en 't proberen te vragen.
Met een 20 uur layover gaat dat geen enkel probleem zijn, maar moet je wel even naar een mens inderdaad.
Sowieso is de KLM policy volgens mij dat het altijd kan want ik heb het vaak gedaan, ook met stops van < 2 uur en zelfs nog nooit gedoe gehad met bij een overstap extra bagage bij-checken. Ook nog nooit van anderen gehoord dat ze er problemen mee hadden eigenlijk, CyBeR een slechte ervaring
?
Sowieso is de KLM policy volgens mij dat het altijd kan want ik heb het vaak gedaan, ook met stops van < 2 uur en zelfs nog nooit gedoe gehad met bij een overstap extra bagage bij-checken. Ook nog nooit van anderen gehoord dat ze er problemen mee hadden eigenlijk, CyBeR een slechte ervaring
Nja 't is afhankelijk van wat je precies aan het doen bent. Halverwege met een layover van 20u zal 't idd niet zo'n punt zijn maar als 't je laatste leg is willen ze graag voorkomen dat je aan hidden city ticketing doet.
Iig moet je sowieso niet bij de automaat zijn want die heeft daar geen opties voor.
Iig moet je sowieso niet bij de automaat zijn want die heeft daar geen opties voor.
[ Voor 23% gewijzigd door CyBeR op 02-11-2016 21:29 ]
Hun probleem, niet jouw probleem, moeten ze hun pricing policy maar aanpassen. Of gewoon met handbagage reizen, dan is het ook geen probleemCyBeR schreef op woensdag 02 november 2016 @ 21:29:
Nja 't is afhankelijk van wat je precies aan het doen bent. Halverwege met een layover van 20u zal 't idd niet zo'n punt zijn maar als 't je laatste leg is willen ze graag voorkomen dat je aan hidden city ticketing doet.
Zal dat ontwerp van mij eens uitwerken en hier neer zetten. Het idee is meer een soort pit-stop voor vliegtuigen, waarbij de limiterende factor enkel nog de snelheid is waarmee passagiers uitstappen, het toestel gereinigd wordt, en de passagiers weer instappen. Alle overige handelingen (bagage in/uit, bijtanken) zal dan binnen dat tijdsbestek moeten gebeuren.Brilsmurfffje schreef op woensdag 02 november 2016 @ 19:12:
[...]
We hadden het nu over wegrijden bij de gate toch? dus een stukje naar voren en dan 180 graden draaien
Tanken tijdens het (de-)boarden is toegestaan, de baggage zal echter niet los in het ruim kunnen komen, maar enkel in containers. Anders gaat het niet rap genoeg. Hoe snel zou dit theoretisch kunnen? In een kwartier?
De limiterende factor zullen altijd de passagiers blijven, ik heb in indonesie wel kisten gezien die in een paar minuten omgedraaid zouden kunnen worden als de passagiers er eerder in en uit waren. Voor de shorthaul hoef je ook niet de wc's leeg te maken en het water bij te vullen. Enkel kerosine, nieuwe passagiers en bagage erin/eruitalexbl69 schreef op donderdag 03 november 2016 @ 09:00:
[...]
Zal dat ontwerp van mij eens uitwerken en hier neer zetten. Het idee is meer een soort pit-stop voor vliegtuigen, waarbij de limiterende factor enkel nog de snelheid is waarmee passagiers uitstappen, het toestel gereinigd wordt, en de passagiers weer instappen. Alle overige handelingen (bagage in/uit, bijtanken) zal dan binnen dat tijdsbestek moeten gebeuren.
Tanken tijdens het (de-)boarden is toegestaan, de baggage zal echter niet los in het ruim kunnen komen, maar enkel in containers. Anders gaat het niet rap genoeg. Hoe snel zou dit theoretisch kunnen? In een kwartier?
Als ze de bagage gewoon door labelen, is het wel degelijk jouw probleem en niet van hun...Garyu schreef op woensdag 02 november 2016 @ 21:47:
[...]
Hun probleem, niet jouw probleem, moeten ze hun pricing policy maar aanpassen. Of gewoon met handbagage reizen, dan is het ook geen probleem
https://www.iex.nl/Nieuws...t-Golfmaatschappijen.aspx
AF-KLM gaat de concurrentie met de ME3 door een nieuwe maatschappij op te richten!
Interessante ontwikkeling, maar is dir werkelijk omdat ze een andere markt zien of omdat ze een nieuwe AF-KLM2 willen oprichten om zo de reorganisatie beter vorm te geven?
Net zo als bij de banken destijds een "bad-bank" waarin je al je rommel houdt en uitfasseerd.
AF-KLM gaat de concurrentie met de ME3 door een nieuwe maatschappij op te richten!
Interessante ontwikkeling, maar is dir werkelijk omdat ze een andere markt zien of omdat ze een nieuwe AF-KLM2 willen oprichten om zo de reorganisatie beter vorm te geven?
Net zo als bij de banken destijds een "bad-bank" waarin je al je rommel houdt en uitfasseerd.
American Express vraagbaak
Ik heb eens een aardig artikel gelezen over de wasstraatprincipe, in plaats van gates. Vliegtuigen gaan een voor een een enorme hangar in waarin ze in 3 stappen het hele proces in gaan. 1: passagiers/bagage eruit, 2: schoonmaken/tanken, 3: passagiers erin / eventueel de-icen. De afhandeling zal niet veel sneller zijn dan de huidige manier, maar het is ruimte-technisch veel efficienter, je kunt namelijk meerdere vliegtuigen tegelijk op een straat zetten. Waarin je waarschijnlijk wel een straat zult hebben voor grote, middelgrote en kleine vliegtuigen.
Daarom zou het handig zijn als ze snel de electric taxi kunnen toepassen met electromotoren in het landingsgestel, zodat de motoren pas aanhoeven bij de baan en het hele taxien niet met die inefficiente turbines hoeft te gebeuren.Brilsmurfffje schreef op woensdag 02 november 2016 @ 16:12:
[...]
Je doet ook een pushback omdat als je wegrijd bij de gate je met de jetblast zit, dan vliegen alle ramen van het gate gebouw eruit.
Probleem met elektromotoren (in het landingsgestel) zijn de aanschafkosten, toegenomen brandstofverbruik en onderhoudskosten, plus de gevolgen als het systeem het niet zou doen. Er is een reden waarom het niet aanslaat, ondanks dat er al verschillende proeven mee gedaan zijn (vaak in de vorm van losse karretjes).Hogader schreef op donderdag 03 november 2016 @ 11:49:
[...]
Daarom zou het handig zijn als ze snel de electric taxi kunnen toepassen met electromotoren in het landingsgestel, zodat de motoren pas aanhoeven bij de baan en het hele taxien niet met die inefficiente turbines hoeft te gebeuren.
Al met al zijn de kosten (nog) niet dermate lager dat het onder de streep iets oplevert.
Daarnaast kost een 180 graden draai aan de gate vrij veel ruimte. De (halve) wingspan zal tussen de terminal en het vliegtuig moeten passen (uitgaande van een perfecte 180') en om over de ruimte naast het vliegtuig maar te zwijgen. In het huidige systeem van recht erin, recht (achter)uit is qua ruimte veel efficiënter.
Er zijn plekken waar zo'n draai de procedure is, maar dan altijd op een parkeerplek weg van de terminal en met flink veel ruimte. En ik kan je zeggen dat dat in het donker met wat andere vliegtuigen in de buurt best een dingetje is om het zonder botsing op te lossen. Iets wat niet altijd lukt overigens.
Ik heb hier ook wel eens over nagedacht, hoe het taxien efficiënter kan op grote luchthavens. Wat als ze nou een soort sleepbaan in de taxiwegen bouwen. Vergelijkbaar met wat je hebt op vliegdekschepen maar dan alleen slepen en elektrisch ipv stoom. Voor de baan kunnen dan de motoren worden gestart en wordt het vliegtuig losgekoppeld.
Voordelen zijn dan:
- geen pushback nodig.
- elektrisch, dus stuk duurzamer. Helemaal als je een groot deel van Schiphol bedekt met zonnepanelen.
- dus minder brandstof nodig
- minder werk druk voor atc.
Nadelen:
- relatief complex systeem
- grote investering
- sterke elektromotoren benodigd
- onderstel moet aangepast worden.
Zomaar een ideetje
Voordelen zijn dan:
- geen pushback nodig.
- elektrisch, dus stuk duurzamer. Helemaal als je een groot deel van Schiphol bedekt met zonnepanelen.
Nadelen:
- grote investering
Zomaar een ideetje
Zomaar wat bezwaren:upclocker schreef op donderdag 03 november 2016 @ 12:38:
Ik heb hier ook wel eens over nagedacht, hoe het taxien efficiënter kan op grote luchthavens. Wat als ze nou een soort sleepbaan in de taxiwegen bouwen. Vergelijkbaar met wat je hebt op vliegdekschepen maar dan alleen slepen en elektrisch ipv stoom. Voor de baan kunnen dan de motoren worden gestart en wordt het vliegtuig losgekoppeld.
Voordelen zijn dan:
- geen pushback nodig.
Nadelen:
- grote investering
Zomaar een ideetje
-kruisingen
-verschillende types vliegtuigen
-meerdere kisten achter elkaar
-weersinvloeden
etc.
Je kan op internet de fuel fractions opzoeken van de verschillende flight phases, dan zal je zien dat de taxi en engine start maar 2 a 3 % van de totale hoeveelheid brandstof kost. Verder zie je op schiphol al redelijk wat vliegtuigen die met een karretje worden rond gereden.
Er zitten inderdaad wel wat haken en ogen aan. Maar die kruisingen zijn wel op te lossen met een soort wissel systeem ala spoorwegen.Brilsmurfffje schreef op donderdag 03 november 2016 @ 12:57:
[...]
Zomaar wat bezwaren:
-kruisingen
-verschillende types vliegtuigen
-meerdere kisten achter elkaar
-weersinvloeden
etc.
Je kan op internet de fuel fractions opzoeken van de verschillende flight phases, dan zal je zien dat de taxi en engine start maar 2 a 3 % van de totale hoeveelheid brandstof kost. Verder zie je op schiphol al redelijk wat vliegtuigen die met een karretje worden rond gereden.
Verschillende vliegtuigen typen hoeven niet per se een probleem te zijn. Alleen elk landing gear voor elk type moet eenzelfde haak hebben.
Waarom zouden meerdere vliegtuigen achter elkaar een probleem zijn?
En 2 a 3% is een aardige winst in de luchtvaart. Heel veel nieuwe technologieën zorgen maar voor een verbetering van enkele procenten, maar als je die allemaal bij elkaar op telt krijg je natuurlijk een grotere winst.
Nee hoor, gewoon niet boarden en ze off-loaden je bagage echt wel.Fly-guy schreef op donderdag 03 november 2016 @ 09:21:
[...]
Als ze de bagage gewoon door labelen, is het wel degelijk jouw probleem en niet van hun...
The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long
En weer vertraging voor de andere passagiers. Waarvoor dankFreee!! schreef op donderdag 03 november 2016 @ 15:23:
[...]
Nee hoor, gewoon niet boarden en ze off-loaden je bagage echt wel.
Omdat je ze onafhankelijk wilt kunnen bewegen en niet als een soort lopende band, verder heb je ook weer wat extra vertragingen omdat het motoren starten ook nog wat tijd kost.upclocker schreef op donderdag 03 november 2016 @ 13:14:
Waarom zouden meerdere vliegtuigen achter elkaar een probleem zijn?
Je bespaard energie bij A (vliegtuig) maar verbruikt extra energie bij B (luchthaven). Als de motoren 2% zuiniger worden dan wordt er ook 2% minder brandstof van de gehele wereldschaal verbruiktEn 2 a 3% is een aardige winst in de luchtvaart. Heel veel nieuwe technologieën zorgen maar voor een verbetering van enkele procenten, maar als je die allemaal bij elkaar op telt krijg je natuurlijk een grotere winst.
Binnenkort weet ik het, met een A330 naar Havana met de KoninklijkeLordSinclair schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 11:14:
EK was tweede keer dat ik intercontinentaal vloog (eerste keer was business) dus ik had niet echt een referentie. Alleen een Bbangladeshi naast mij die graag een praatje maakte en met z'n ellebogen at
Vergeet niet dat die taxifuel ook de hoeveelheid bevat voor het opstarten van de motoren en voor het gebruik van de APU. Deze twee factoren raak je in je plan niet kwijt dus je besparing zal nog lager liggen.upclocker schreef op donderdag 03 november 2016 @ 13:14:
[...]
En 2 a 3% is een aardige winst in de luchtvaart. Heel veel nieuwe technologieën zorgen maar voor een verbetering van enkele procenten, maar als je die allemaal bij elkaar op telt krijg je natuurlijk een grotere winst.
Als lichtpuntje heb je ook nog het taxiën na de landing, iets wat niet in de taxi fuel zit. Dat geeft weer iets winst voor je plan.
Je kan de motoren tijdens het slepen gewoon starten, dus dat zou geen tijd hoeven kosten.Brilsmurfffje schreef op donderdag 03 november 2016 @ 17:35:
[...]
Omdat je ze onafhankelijk wilt kunnen bewegen en niet als een soort lopende band, verder heb je ook weer wat extra vertragingen omdat het motoren starten ook nog wat tijd kost.
Klopt het netto energie verbruik blijft hetzelfde inderdaad, maar het maakt wel uit waar je die energie vandaan haalt. Daarom zou het ook een elektrisch systeem moeten worden. Dat levert meer rendement op en daarnaast kan het duurzaam worden opgewekt. Dus dan wordt er wel daadwerkelijk 2% minder brandstof verbruikt. Zoals ik al zei zou een een zonnepark daar uitkomst voor kunnen bieden om dat te bereiken. Helemaal voor de luchthavens in het Midden Oosten. Luchthavens hebben over het algemeen een aardig groot oppervlak dat niet gebruikt wordt. Alleen 's nachts moet je dan ergens anders je energie vandaan halen.Je bespaard energie bij A (vliegtuig) maar verbruikt extra energie bij B (luchthaven). Als de motoren 2% zuiniger worden dan wordt er ook 2% minder brandstof van de gehele wereldschaal verbruikt
Daar heb je wel een punt inderdaad. Maar het opstarten zou wel een stuk efficiënter worden aangezien je dit tijdens het slepen zou kunnen doen. Nu staan kisten vrij lang met de APU te draaien en vervolgens als de motoren zijn gestart ook nog wel even stil om verschillende checks, klaringen te krijgen etc. Dit is natuurlijke pure energie verspilling.Fly-guy schreef op donderdag 03 november 2016 @ 18:20:
[...]
Vergeet niet dat die taxifuel ook de hoeveelheid bevat voor het opstarten van de motoren en voor het gebruik van de APU. Deze twee factoren raak je in je plan niet kwijt dus je besparing zal nog lager liggen.
Als lichtpuntje heb je ook nog het taxiën na de landing, iets wat niet in de taxi fuel zit. Dat geeft weer iets winst voor je plan.
Ja, en dan een sein en wissel storing krijgenupclocker schreef op donderdag 03 november 2016 @ 13:14:
[...]
Er zitten inderdaad wel wat haken en ogen aan. Maar die kruisingen zijn wel op te lossen met een soort wissel systeem ala spoorwegen.
Oké, slecht voorbeeldFastFred schreef op donderdag 03 november 2016 @ 20:11:
[...]
Ja, en dan een sein en wissel storing krijgen![]()
Moet ProRail weer op komen draven
Die bladblazers zijn alleen richting de kant waar die blaadjes zijn bladzuigers.
In ieder geval is de test setup al een halve eeuw in Madurodam te zien
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
ik ook , alleen wel in businessBorromini schreef op donderdag 03 november 2016 @ 18:07:
[...]
Binnenkort weet ik het, met een A330 naar Havana met de Koninklijke
steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1
A330 is niet full-flat helaas.mrsar schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 09:45:
[...]
ik ook , alleen wel in businesshad zelf liever dus de 777 gehad of is de A330 tegenwoordig ook full flat? (20 december trouwens,19 december land ik om naar huis te gaan voor een andere tas om de 20e weer naar schiphol te gaan richting Cuba
)
meh ach still beats eco
[ Voor 7% gewijzigd door mrsar op 04-11-2016 10:45 ]
steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1
Je bent de twee jaar vertraging vergeten in te calculeren die er net als bij de 747 en 777 ongetwijfeld zal zijn
Kunnen ze mooi direct door aan een nieuwe verbouwingsronde aan de 777's nu ze erachter komen dat business zonder middle seats al verouderd was voor ze het erin bouwden en ze teveel klanten verliezen met 777 10-abreast
Er komen alleen maar maatschappijen bij met 10-abreast. Net heeft BA het ook aangekondigd. Het is de nieuwe standaard. Men wil goedkoop vliegen..Evianon schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 11:54:
[...]
Kunnen ze mooi direct door aan een nieuwe verbouwingsronde aan de 777's nu ze erachter komen dat business zonder middle seats al verouderd was voor ze het erin bouwden en ze teveel klanten verliezen met 777 10-abreast
Idd, 10-abreast 777 gaat niet weg. 9-abreast 777 wel.
Tja, helaas is dat idd waarschijnlijk de werkelijkheid, maar ik houd nog hoop in de race to the bottom. Kuwait's nieuwe 777's krijgen weer 9 abreast en JAL naar 3 - 4 - 2 met refurb, BA heeft spijt van 787 9 abreast, dus ooit komt het heel misschien nog goed. Gelukkig heeft nog niemand er 10 naast elkaar in een a350 weten te proppen 
Heb er echt een hekel aan en vermijd het actief, schouder tegen schouder zitten in 787 en 777 is vreselijk irritant, en dan heb ik nog flink ondergewicht en nooit een sportschool van binnen gezien.
Heb er echt een hekel aan en vermijd het actief, schouder tegen schouder zitten in 787 en 777 is vreselijk irritant, en dan heb ik nog flink ondergewicht en nooit een sportschool van binnen gezien.
Nouja die extra stoelen moeten er op de een of andere manier in. Is 't niet in de breedte, dan wel in de lengte.
Of eigenlijk moet ik zeggen: dat extra geld moet er op de een of andere manier komen; is 't niet met extra stoelen dan wel met een hogere ticketprijs.
Of eigenlijk moet ik zeggen: dat extra geld moet er op de een of andere manier komen; is 't niet met extra stoelen dan wel met een hogere ticketprijs.
[ Voor 40% gewijzigd door CyBeR op 04-11-2016 15:00 ]
Ik niet.Evianon schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 14:42:
Tja, helaas is dat idd waarschijnlijk de werkelijkheid, maar ik houd nog hoop in de race to the bottom.
Doordat de LCC's steeds 'beter' worden (betere service, betere cabine, betere luchthavens etc.) moeten de legacy carriers juist steeds slechter worden en naderen (of zijn al) dat niveau.
Ik zie dergelijke maatschappijen eerder slechter worden dan beter.
Kijk maar naar het beleid van cabine-indeling, bagage-regels, cabine-service en meer.
Daarnaast heb je de opkomt van LCC's op long-haul (momenteel nog de routes waarop de winst gemaakt wordt bij de legacy carriers) en dus zullen ook daar de legacy carriers moeten bijschaven.
En dat alles met een een ticketprijs die de LCC's niet nadert; dus elke keer krijg je meer redenen om NIET met een legacy-carrier te vliegen.
Want 99% van de passagiers kijkt naar prijs en niet naar de extra service/regels die erbij komen.
Klagen doen ze wel achteraf...
Voorlopige update over AA383 door de NTSB
http://www.ntsb.gov/news/...ses/Pages/pr20161104.aspx
http://www.ntsb.gov/news/...ses/Pages/pr20161104.aspx
Met als laatste dieptepuntje dat BA de complementary catering heeft afgeschaft voor Europese vluchten..Piet91 schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 20:07:
[...]
Ik niet.
Doordat de LCC's steeds 'beter' worden (betere service, betere cabine, betere luchthavens etc.) moeten de legacy carriers juist steeds slechter worden en naderen (of zijn al) dat niveau.
Ik zie dergelijke maatschappijen eerder slechter worden dan beter.
Kijk maar naar het beleid van cabine-indeling, bagage-regels, cabine-service en meer.
Daarnaast heb je de opkomt van LCC's op long-haul (momenteel nog de routes waarop de winst gemaakt wordt bij de legacy carriers) en dus zullen ook daar de legacy carriers moeten bijschaven.
En dat alles met een een ticketprijs die de LCC's niet nadert; dus elke keer krijg je meer redenen om NIET met een legacy-carrier te vliegen.
Want 99% van de passagiers kijkt naar prijs en niet naar de extra service/regels die erbij komen.
https://www.upinthesky.nl...t-ligplaatsen-vrachtruim/Air France kijkt naar de mogelijkheden om de vliegtuigen van haar nieuwe onderneming uit te rusten met bedden in het vrachtruim voor passagiers die economy class hebben geboekt. Enige voorwaarde voor geïnteresseerden: niet claustrofobisch zijn. Zo meldt de Franse zender Europe1.
Extra optie
“Het cabinepersoneel heeft al ligplaatsen in de vliegtuigen en piloten ook. Het idee is om de economy class passagiers een extra optie aan te bieden voor een ligplaats, zolang ze maar geen claustrofobie hebben”, aldus Jean-Marc Janaillac, CEO van Air France-KLM tegen Europe1.
Vrachtruim
Het achterliggende idee is dat de ruimte volledig wordt benut. Passagiers kunnen dan slapen in ongebruikte delen van het vliegtuig. In het vrachtruim worden kleine bedden en verwijderbare blokjes geïnstalleerd. Via een trap bij bijvoorbeeld de cockpit of het toilet zou de ruimte toegankelijk moeten zijn. De ligplaatsen kunnen tegen een toeslag worden geboekt.
Comfort
Het zullen waarschijnlijk niet de meest comfortabele plaatsen worden. Maar pas over een paar jaar zullen reizigers er gebruik van kunnen maken vanwege het aanvragen van vergunningen.
Nieuwe maatschappij
Air France-KLM kondigde deze week aan een nieuwe luchtvaartmaatschappij te starten als onderdeel van de Trust Together-strategie. Door Trust Together moet Air France – KLM in 2020 een omzet draaien van 28 miljard euro, honderd miljoen passagiers vervoeren en een vloot van 435 toestellen hebben.
Nog een nieuwe dochter naast, Cityhopper, Transavia Nederland, Hop!, Transavia France
Ik ben vooral erg benieuwd waarom ze nu wel denken dat die Air France piloten hun goeie arbeidsvoorwaarden nu wel willen inleveren om bij de nieuwe maatschappij aan de slag te gaan. Ik heb zo'n voorgevoel dat er wel weer gestaakt gaat worden binnenkort. Vind het een zeer vreemd plan eigenlijk, alsof de structurele problemen bij Air France worden opgelost door een nieuwe maatschappij te beginnen. yeah right..
Het probleem is gewoon dat Air France en in mindere maten KLM gewoon niet kunnen concurreren met de 3 groten uit het midden oosten op het gebied van arbeidsvoorwaarden en op het gebied van financiering (staatssteun). Een nieuwe maatschappij gaat deze problemen bij Air France en KLM niet oplossen . Stel dat deze maatschappij wel de concurrentie aan kan met de drie, dan worden Air France en KLM dus door hun eigen maatschappij gekannibaliseerd.
Het probleem is gewoon dat Air France en in mindere maten KLM gewoon niet kunnen concurreren met de 3 groten uit het midden oosten op het gebied van arbeidsvoorwaarden en op het gebied van financiering (staatssteun). Een nieuwe maatschappij gaat deze problemen bij Air France en KLM niet oplossen . Stel dat deze maatschappij wel de concurrentie aan kan met de drie, dan worden Air France en KLM dus door hun eigen maatschappij gekannibaliseerd.
Ik sprak van de week iemand die met zijn vrouw naar LA ging en per persoon 120,- bespaarde door een overstap van 13(!) uur op IJsland. 120,-Piet91 schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 20:07:
[...]

Ik hoop altijd maar dat die mensen dan ook de prijzen van de verschillende restaurants vergelijken, je kan toch een soort van schatting doen welke prijs je gaat betalen voor een avond bij welke tent als je alvast rekening houdt met het aantal glazen wijn en de verschillende gerechten die je gaat nuttigen.PWM schreef op zaterdag 05 november 2016 @ 14:53:
[...]
Ik sprak van de week iemand die met zijn vrouw naar LA ging en per persoon 120,- bespaarde door een overstap van 13(!) uur op IJsland. 120,-En dan nog minus de kosten die je maakt in 13 uur op een vliegveld.
Mijn eigen tijd is me wel wat meer waard dan (minder dan) € 10,- per uur. En dat is nog afgezien van de extra vluchttijd door de omweg via Keflavik en het lextra anden en opstijgen.PWM schreef op zaterdag 05 november 2016 @ 14:53:
[...]
Ik sprak van de week iemand die met zijn vrouw naar LA ging en per persoon 120,- bespaarde door een overstap van 13(!) uur op IJsland. 120,-En dan nog minus de kosten die je maakt in 13 uur op een vliegveld.
Ik vraag mee af of Hop! überhaupt draait... Als ik daarvoor prijzen opzoek zijn die consequent schrikbarend duur. Zal wel gebrek aan concurrentie zijn voor binnenlandse vluchten etc. ...
Ik hoop dat ze dan op z'n minst een dagje Reykjavik doen, anders ben je goed gek om voor 120€ pp zoiets te doen... In juli naar Ijsland geweest, vrienden dachten eerst ook lekker zuinig met overstap... Gelukkig toch rechtstreeks gedaan.PWM schreef op zaterdag 05 november 2016 @ 14:53:
[...]
[ Voor 60% gewijzigd door Borromini op 05-11-2016 15:25 ]
Totale vliegtijd en 13 uur overstap, daarna nog een dag herstellen. Dat alles voor 130EUR, nee dank u.Maak er dan een leuk lang weekend Ijsland van.
A cavalry general should be a master of practical science, know the value of seconds, despise life and not trust to chance.
13 uur is op zich net lang genoeg om 's nachts een luxe hotel in te duiken of om overdag een leuke eiland tour of zo te doen lijkt mij. Juist de tussenstops die daar net te kort voor zijn vind ik een ramp.
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Reykjavik is de moeite niet voor een citytrip, is niks te zienGrouchy schreef op zaterdag 05 november 2016 @ 16:01:
Totale vliegtijd en 13 uur overstap, daarna nog een dag herstellen. Dat alles voor 130EUR, nee dank u.Maak er dan een leuk lang weekend Ijsland van.
Met twee dagen zit je al met excursies 50km verder etc. ... IJsland is 2u tijdsverschil (1u in winter), langer daar blijven gaat niks doen aan eventuele vermoeidheid.
Ik vermoed dat mensen zo'n dingen meer doen omdat ze dan ook 'been there done that' kunnen zeggen. Beetje zoals je in Singapore of Istanbul tijdens je overstap ook even de highlights kan afraffelen. Alleen: de dingen waarvoor je naar IJsland gaat (natuur), daarvan is alleen de Blue Lagoon in de buurt van de luchthaven. De rest is allemaal verspreid over het eiland
[ Voor 10% gewijzigd door Borromini op 05-11-2016 17:48 ]
Weekendje Reykjavik is vrij prijzig. De hotel prijzen beginnen daar vanaf ongeveer 250 euro per nacht. En in restaurants vragen ze ook absurde prijzen. Het is er te toeristisch geworden de laatste jaren.
Nu vliegt Icelandair niet naar LAX en is de overstap vanuit de Wow Air vluchten vanuit Reykjavik naar LAX ook maar een uurtje of 2-3 in beide richtingen. Dus ik denk dat het al met al wel meevalt (al snap ik het principe achter de discussie)
Iemand enig idee waarom er een geparkeerde B747 met ingepakte motoren van Air China (?) op Riga Airport staat? Ik dacht beschadiging gezien te hebben aan een vleugel, maar het was daarnet al (te) donker.
Jij rekent vanaf Schiphol. Maar niet iedereen die ik spreek woont in NederlandThetallguy schreef op zaterdag 05 november 2016 @ 19:02:
Nu vliegt Icelandair niet naar LAX en is de overstap vanuit de Wow Air vluchten vanuit Reykjavik naar LAX ook maar een uurtje of 2-3 in beide richtingen. Dus ik denk dat het al met al wel meevalt (al snap ik het principe achter de discussie)
Li Keqiang - premier van de Volksrepubliek China - is op een officieel bezoek aan Letland en voor de 16+1 summit aldaar.Matthis schreef op zaterdag 05 november 2016 @ 19:06:
Iemand enig idee waarom er een geparkeerde B747 met ingepakte motoren van Air China (?) op Riga Airport staat? Ik dacht beschadiging gezien te hebben aan een vleugel, maar het was daarnet al (te) donker.
Het toestel waar je het over hebt is B-2472 en is een VIP-toestel.
Deze zal worden opgevolgd door een 747-8i in VIP-configuratie (B-2479) welke een maand geleden na cabin refitting in Hamburg is overgevlogen naar Peking.
Aankomst in Riga gistermorgen:

[ Voor 11% gewijzigd door Piet91 op 07-11-2016 10:53 ]
thx, het was me al duidelijk dat er hier 1 of andere top was.
Die 747 zag er in het donker maar aftands uit, het leek eerder een toestel dat aan de ketting gelegd was
Die 747 zag er in het donker maar aftands uit, het leek eerder een toestel dat aan de ketting gelegd was

KLM heeft een brief gestuurd aan personeel met niet nader genoemde maatregelen tegen nieuwe en grotere stakingen.
Volledige tekst:

Ik vind de toon nou niet echt 'intimiderend'. Lijkt me een heel fatsoenlijke reactie op dit soort gezeur.
Volledige tekst:

Ik vind de toon nou niet echt 'intimiderend'. Lijkt me een heel fatsoenlijke reactie op dit soort gezeur.
[ Voor 5% gewijzigd door Liliuokalani op 05-11-2016 21:34 ]
Ja, vandaar mijn 2-3 uur. Dat is net de arrival bank van aankomende vluchten van Wow vanuit Europa. De vlucht naar LAX vetrekt er om 16:00u, zo heel veel vluchten komen er niet om 3u aan in KEF. Alleen een verdwaalde Wow-vlucht uit Alicante, waarop ze volgens mij alleen een self-connect richting de US aanbieden ivm de brakke overstap en je dus twee boekingen moet makenPWM schreef op zaterdag 05 november 2016 @ 20:22:
[...]
Jij rekent vanaf Schiphol. Maar niet iedereen die ik spreek woont in Nederland
[ Voor 25% gewijzigd door Thetallguy op 05-11-2016 21:40 ]
Dit topic is gesloten.
Let op:
Let op, dit topic gaat vanaf nu alleen nog over Vliegtuigen & Techniek
Let op, dit topic gaat vanaf nu alleen nog over Vliegtuigen & Techniek