ahh, dus dat is de daadwerkelijke IFE-kast. maakte de koppeling even niet. langzame dag vandaag, excuus.
Zit de computer van het IFE (In-Flight Entertainment) in. Deze serveert je de content van de server op het schermpje van je stoel.six-shooter schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 13:31:
[...]
wat is die bak eigenlijk onder de linker stoel? en waarom zit dat daar? Dat "onding" heft mijn vlucht naar Australie een hel gemaakt
En die kastjes zitten ook in de 737's van KLM op de meest rechter en linkerrij
(bewijs) Lekker nuttig.
Van de week overigens heen in een 737-900 en terug in een 737-700. Het verschil in beenruimte is ongelooflijk. Op papier gelijk, in prakrijk minstens 4-5cm verschil.
Van de week overigens heen in een 737-900 en terug in een 737-700. Het verschil in beenruimte is ongelooflijk. Op papier gelijk, in prakrijk minstens 4-5cm verschil.
[ Voor 13% gewijzigd door PWM op 27-10-2016 14:37 ]
De vraag is waarom de 737s überhaupt zo'n kastje hebben gezien dat er geen schermpjes in de stoelen zitten. Voor de stroomvoorziening is 't ook niet want die kastjes zitten overal en stroom alleen in de eerste paar rijen.PWM schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 14:36:
En die kastjes zitten ook in de 737's van KLM op de meest rechter en linkerrij(bewijs) Lekker nuttig.
In 't voordel van welke?Van de week overigens heen in een 737-900 en terug in een 737-700. Het verschil in beenruimte is ongelooflijk. Op papier gelijk, in prakrijk minstens 4-5cm verschil.
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
De 900 is veel ruimer. Ook dan de 800.
Klopt ook wel als je kijkt naar het aantal stoelen en de afmeting van het vliegtuig. In de 737-900 kunnen maar 3 personen extra mee, terwijl de cabine 3 meter langer is.
Klopt ook wel als je kijkt naar het aantal stoelen en de afmeting van het vliegtuig. In de 737-900 kunnen maar 3 personen extra mee, terwijl de cabine 3 meter langer is.
[ Voor 78% gewijzigd door PWM op 27-10-2016 15:18 ]
hmm 1670 euro business directe vlucht klm 21dec-30dec * twijfel* ben vrij rond die tijd en is best ok prijs zo te zien,helaas is de vakantie maar kort
steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1
Interesting, is me niet opgevallen de laatste keer dat ik er in zat maar zou dat zijn omdat zie die inzetten op routes a la AMS-TLV? ("Long-haul" incl "WBC" maar met narrowbody).PWM schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 15:13:
De 900 is veel ruimer. Ook dan de 800.
Edit: KL461 is idd 739.
KLM heeft bij de 739 niet de extra nooduitgang die Boeing bij dit toestel als optie biedt. Daarom zijn ze gebonden aan een maximum aantal stoelen wat ongeveer gelijk is als bij de 738.
De 747 blijft nog iets langer in ons midden: Pakketbezorger UPS bestelt veertien Boeing 747-toestellen
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
Volgens mij is die 737-900 ook een beetje een rare koop van KLM. Het is 1 van de weinige maatschappijen die ze besteld heeft (zijn er maar 50 gemaakt, 4200 van de 737-800). Ze zijn duurder en vliegen per stoel onzuiniger.cordonbleu schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 17:21:
KLM heeft bij de 739 niet de extra nooduitgang die Boeing bij dit toestel als optie biedt. Daarom zijn ze gebonden aan een maximum aantal stoelen wat ongeveer gelijk is als bij de 738.
Ik snap het ook niet helemaal. Met de extra nooduitgang is het een concurrent voor de A321, maar zonder is het inderdaad een veel inefficiënter toestel.
De extra uitgang kwam pas met de 739ER in 2006, bijna 5 jaar nadat de meeste KLM 739s geleverd zijn.
In principe mag je niet zomaar gedowngrade worden -- ook downgrades vallen onder EC 261/2004. "If a passenger is placed in a lower class than that for which a ticket was purchased, the airline must refund 30/50/75% of the cost of the ticket for type 1/2/3 flights." waarbij 1/2/3 de drie afstandsklassen zijn. Het lastige is dat hierbij nog niet uitgevochten is of het 75% van de hele trip moet zijn, of alleen dat stukje, en (zoals Evianon opmerkte) of dit als downgrade telt of alleen maar als 'andere benaming voor hetzelfde'.oohh schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 17:28:
Iemand ervaring met downgrades? Ik heb een aantal weken geleden die BA Business/First aanbieding geboekt, maar ik zie nu dat de AA 777-200 helemaal geen First Class heeft. Terwijl ik dat wel heb geboekt. Op internet staan niet echt iets eenduidigs, dus zijn er mensen die hier ervaring mee hebben?
Het gaat hier alleen om een vlucht binnen de VS, dus ik neem aan dat ik geen aanspraak kan maken op EC261/2004 (Ik heb ook geboekt via American Airlines). Ik denk dat ik t.z.t. gewoon even via Facebook of op het vliegveld ga vragen waar ik nog aanspraak op kan maken.ValHallASW schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 21:06:
[...]
In principe mag je niet zomaar gedowngrade worden -- ook downgrades vallen onder EC 261/2004. "If a passenger is placed in a lower class than that for which a ticket was purchased, the airline must refund 30/50/75% of the cost of the ticket for type 1/2/3 flights." waarbij 1/2/3 de drie afstandsklassen zijn. Het lastige is dat hierbij nog niet uitgevochten is of het 75% van de hele trip moet zijn, of alleen dat stukje, en (zoals Evianon opmerkte) of dit als downgrade telt of alleen maar als 'andere benaming voor hetzelfde'.
Naar?mrsar schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 15:32:
hmm 1670 euro business directe vlucht klm 21dec-30dec * twijfel* ben vrij rond die tijd en is best ok prijs zo te zien,helaas is de vakantie maar kort
Lekker!
In dat geval waarschijnlijk inderdaad niet. Bij vertragingen (er van uitgaande dat het aansluit op een reeks vluchten die in de EU begon) wel, maar voor downgrades wordt het inderdaad wat vergezocht. Maargoed, IANAL. Aardig vragen is natuurlijk sowieso de beste eerste stap :-)oohh schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 21:26:
Het gaat hier alleen om een vlucht binnen de VS, dus ik neem aan dat ik geen aanspraak kan maken op EC261/2004 (Ik heb ook geboekt via American Airlines).
Ik heb dat vanmorgen gemerkt ja; die mist. Juist nu ik een kanon van een objectief bij me had.Koerski schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 10:28:
Door de mist zijn er wat vluchten aan het uitwijken en vertraagd momenteel op schiphol...
Maar goed; het weer werd al snel rap beter; prachtig weer om te spotten.
alexbl69 schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 19:04:
De 747 blijft nog iets langer in ons midden: Pakketbezorger UPS bestelt veertien Boeing 747-toestellen

Da's héél fijn nieuws.

[ Voor 4% gewijzigd door Piet91 op 27-10-2016 23:48 ]
En hoe zit het met de IFE kastjes in de 777-200 v2 en 777-300 v2 van KLM? Vlieg met die types heen en terug naar Bali.PWM schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 14:36:
En die kastjes zitten ook in de 737's van KLM op de meest rechter en linkerrij(bewijs) Lekker nuttig.
De 772 zijn allemaal voorzien van Panasonic eX3 die geen kastje meer hebben. De 77W worden geconverteerd naar datzelfde systeem; ze zijn ongeveer halverwege. De oude 77W hebben sowieso wel een kastje onder de stoelen. Dat kastje zit naar 't schijnt in de middelste stoelen.
De 772 is dus sowieso 'veilig', voor of je een 77W nieuw of oud hebt moet je even kijken naar de seat map; de geconverteerde 77W hebben nieuwe WBC (2-2-2 vs 2-3-2) en economy rij 10 heeft 10 stoelen ipv 8.
De 772 is dus sowieso 'veilig', voor of je een 77W nieuw of oud hebt moet je even kijken naar de seat map; de geconverteerde 77W hebben nieuwe WBC (2-2-2 vs 2-3-2) en economy rij 10 heeft 10 stoelen ipv 8.
[ Voor 7% gewijzigd door CyBeR op 28-10-2016 00:04 ]
Als ik de seat map bij KLM bekijk voor de 77W zie ik dat rij 10 van economy 10 stoelen heeft, dus die is ook over naar Panasonic eX3 als ik het goed begrijpCyBeR schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 00:02:
De 772 zijn allemaal voorzien van Panasonic eX3 die geen kastje meer hebben. De 77W worden geconverteerd naar datzelfde systeem; ze zijn ongeveer halverwege. De oude 77W hebben sowieso wel een kastje onder de stoelen. Dat kastje zit naar 't schijnt in de middelste stoelen.
Yes. Dat kan nog wel veranderen overigens, zeker als 't nog even duurt voor je gaat, maar blijkbaar is nu een kist met nieuwe cabin gescheduled.
Op 7 november vlieg ik met de 772 naar Bali en 21 november vlieg ik terug met de op dit moment geplande 77W.CyBeR schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 00:09:
Yes. Dat kan nog wel veranderen overigens, zeker als 't nog even duurt voor je gaat, maar blijkbaar is nu een kist met nieuwe cabin gescheduled.
Ah. Wel naar mate 't dichterbij komt is de kans kleiner dat er gewisseld wordt, maar 't kan nog steeds. Ik ben eind vorig jaar naar YYZ gevlogen en toen is er 4x van type gewisseld in de laatste twee of drie dagen.
[ Voor 6% gewijzigd door CyBeR op 28-10-2016 00:19 ]
Morgenmiddag landt voor de allerlaatste keer een KLM Boeing 747-400 op Princess Juliana International Airport op Sint-Maarten.
Vlucht KL785 vertrekt morgenochtend om 08:25 uur en landt om 10:45 uur plaatselijke tijd. (16:45 uur NL tijd).
Is hier live te zien: http://www.mahobeachcam.com/
Helaas moet ik iemand helpen dus kan het zelf niet volgen.
Vlucht KL785 vertrekt morgenochtend om 08:25 uur en landt om 10:45 uur plaatselijke tijd. (16:45 uur NL tijd).
Helaas moet ik iemand helpen dus kan het zelf niet volgen.

Om 16:45 zit ik zelf in KL641 naar JFK dus dat ga ik ook niet redden.
Dat was toch al heel lang bekend dat het als vrachttoestel wel nog zou meedraaien? Het zijn de passagiersversies die op hun laatste benen lopen...alexbl69 schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 19:04:
Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje
Ook het vrachttoestel verkocht voor geen meter meer, de backlog was zo goed als leeg.
oh sorry blijkbaar niet bijgezet, naar Lima
steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1
Nog 15 om precies te zijn. Dat zijn er nu dus 29 (en optie op nog 14 extra). Blijft weinig, maar de lijn kan voorlopig open blijven. Wie weet wat er nog kan gebeuren.XWB schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 09:40:
Ook het vrachttoestel verkocht voor geen meter meer, de backlog was zo goed als leeg.
Aanschouw de center fuselage van de eerste 787-10:

Dit gaat een lang vliegtuig worden

Dit gaat een lang vliegtuig worden
En het is al heel lang bekend dat er nog een order voor twee (of misschien drie) stuks aankomt, die Boeing niet kan weigeren, anders had Boeing de openstaande orders allang in hoog tempo weggewerkt en was de lijn allang dicht gegooid/omgesteld op een ander type. Deze trage productie is niet bepaald handig vanuit een economisch perspectief.PWM schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 11:20:
[...]
Nog 15 om precies te zijn. Dat zijn er nu dus 29 (en optie op nog 14 extra). Blijft weinig, maar de lijn kan voorlopig open blijven. Wie weet wat er nog kan gebeuren.
The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long
GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT
Mocht iemand zich nog afvragen of een business class ticket met treindeel voorziet in een 1e-klas thalyskaartje: dat is het geval, zoals je zou verwachten.
Uitzicht hier in de lounge is nog altijd belabberd trouwens…

Wel netjes: de wifi had me nog door van de vorige keer dat ik hier was blijkbaar (jaar geleden notabene) want ik hoefde niet nog een keer in te loggen.

Wel netjes: de wifi had me nog door van de vorige keer dat ik hier was blijkbaar (jaar geleden notabene) want ik hoefde niet nog een keer in te loggen.
[ Voor 47% gewijzigd door CyBeR op 28-10-2016 12:50 ]
Zeker even vragen, maar ik vermoed dat je inderdaad bent geboekt op basis van de oude AA 777-200 layout met Flagship First (écht oude stoelen) maar nu vliegt in een reconfigured variant met de nieuwe International Business Class. Ik zou persoonlijk voorkeur geven aan de laatste vanwege moderniteit.oohh schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 21:26:
[...]
Het gaat hier alleen om een vlucht binnen de VS, dus ik neem aan dat ik geen aanspraak kan maken op EC261/2004 (Ik heb ook geboekt via American Airlines). Ik denk dat ik t.z.t. gewoon even via Facebook of op het vliegveld ga vragen waar ik nog aanspraak op kan maken.
Op sommige routes waar deze config word gevlogen (bijv JFK-MIA en MIA-DFW) worden wel soms nog de oude 'dinosaurus' 777-200's ingezet, dus het is wel slim om een stoel te kiezen in de eerste vier rijen. Als je dan met een oud toestel te maken krijgt, zit je alsnog op een Flagship First stoel, die dan als business verkocht is.
We zitten nu op 2A en 2D, dus dat zit wel goed als het nog gaat veranderen. Ik zat al te kijken op FlyerTalk, daar stond inderdaad dat First er in de 777-200 helemaal uit gaat. Geloof dat alle 777's midden volgend jaar helemaal geretrofit moeten zijn, dus dan is er maar een kleine kans dat we echt in First zitten. We gaan het gewoon even vragen (en beleven).Tim_R schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 12:47:
[...]
Zeker even vragen, maar ik vermoed dat je inderdaad bent geboekt op basis van de oude AA 777-200 layout met Flagship First (écht oude stoelen) maar nu vliegt in een reconfigured variant met de nieuwe International Business Class. Ik zou persoonlijk voorkeur geven aan de laatste vanwege moderniteit.
Op sommige routes waar deze config word gevlogen (bijv JFK-MIA en MIA-DFW) worden wel soms nog de oude 'dinosaurus' 777-200's ingezet, dus het is wel slim om een stoel te kiezen in de eerste vier rijen. Als je dan met een oud toestel te maken krijgt, zit je alsnog op een Flagship First stoel, die dan als business verkocht is.
Dacht juist dat de bedoeling was deze keer slechts 1 af te nemen?Freee!! schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 12:38:
[...]
En het is al heel lang bekend dat er nog een order voor twee (of misschien drie) stuks aankomt, die Boeing niet kan weigeren
Boeing kan die order prima weigeren. Ik neem aan dat je AF1 bedoelt. Desnoods koopt de regering maar een paar reeds afgeleverde 747-8's om tot AF1 te verbouwen.Freee!! schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 12:38:
[...]
En het is al heel lang bekend dat er nog een order voor twee (of misschien drie) stuks aankomt, die Boeing niet kan weigeren, anders had Boeing de openstaande orders allang in hoog tempo weggewerkt en was de lijn allang dicht gegooid/omgesteld op een ander type. Deze trage productie is niet bepaald handig vanuit een economisch perspectief.
In het uiterste geval kan de regering z'n eisen aanpassen en een paar 777's bestellen. Al heb ik ergens gelezen dat de eis voor vier motoren minder met veiligheid te maken heeft en meer met de energiebehoefte van de extra uitrusting van AF1.
Boeing hoopt dat de 747-verkoop na 2020 weer aantrekt. Precies dezelfde reden waarom Airbus ook niet met de A380 wil stoppen. En daarom willen ze niet nu de stekker er definitief uit trekken.
Gaat vermoedelijk niet gebeuren. De U.S. Air Force wil final assembly voet op voet kunnen volgen om zeker te zijn dat er niks verdachts ingebouwd wordt. Met reeds gebouwde vliegtuigen is dat een heel stuk complexer. Los van het feit dat verbouwen een flink stuk duurder zal zijn.downtime schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 12:59:
[...]
Desnoods koopt de regering maar een paar reeds afgeleverde 747-8's om tot AF1 te verbouwen.
Zeker niet. AF1 willen ze altijd met minimaal 2 kisten doen.PWM schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 12:56:
[...]
Dacht juist dat de bedoeling was deze keer slechts 1 af te nemen?
Ongeacht wat de USAF wil gaat Boeing echt geen honderden miljoenen in een aflopend product steken wat verder geen toekomst heeft. Dan koopt de USAF die kisten maar een paar jaar eerder. Maar ik geloof er niks van dat Boeing nu die productielijn alleen maar open houdt om straks 2-3 AF1's te kunnen leveren. De pijn van dat probleem wordt echt wel bij de belastingbetaler neergelegd. Boeing wil de 747 in productie houden omdat ze hopen dat er later toch weer een markt voor is.XWB schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 13:06:
[...]
Gaat vermoedelijk niet gebeuren. De U.S. Air Force wil final assembly voet op voet kunnen volgen om zeker te zijn dat er niks verdachts ingebouwd wordt. Met reeds gebouwde vliegtuigen is dat een heel stuk complexer. Los van het feit dat verbouwen een flink stuk duurder zal zijn.
En ego natuurlijk. Je gaat de president van de U.S. toch niet in een twin jet laten vliegen terwijl China met 747s door de lucht zoeft.downtime schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 12:59:
[...]
In het uiterste geval kan de regering z'n eisen aanpassen en een paar 777's bestellen. Al heb ik ergens gelezen dat de eis voor vier motoren minder met veiligheid te maken heeft en meer met de energiebehoefte van de extra uitrusting van AF1.
Minimaal twee en mogelijk drie. Ik ben geabonneerd op een aantal email-nieuwsbrieven betreffende de luchtvaart, helaas nogal Amerika-georiënteerd.PWM schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 12:56:
[...]
Dacht juist dat de bedoeling was deze keer slechts 1 af te nemen?
The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long
Die loopbrug is de reden dat nog steeds niet het hele panorama terras open isCyBeR schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 12:40:
[afbeelding]
.
Goede reis! Eindelijk een paar uurtjes rust hier op het forum.CyBeR schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 12:40:
Mocht iemand zich nog afvragen of een business class ticket met treindeel voorziet in een 1e-klas thalyskaartje: dat is het geval, zoals je zou verwachten.
[afbeelding]
Beetje oud nieuws, maar was hier nog niet voorbij gekomen. Qantas heeft een nieuwe livery. Deze A330 heeft in VCV even een repaint gekregen (en een check?)

Oud:

[ Voor 3% gewijzigd door oohh op 28-10-2016 14:42 ]
Ook voor Y/B/M trouwens. Ik denk dat AF zelfs voor iedereen een TGV-ticketje 1e klasCyBeR schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 12:40:
voorziet.
Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje
Want een witte vlek is beter dan iets wat in de verte nog een beetje op een kangaroo lijkt?oohh schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 14:41:
[...]
Goede reis! Eindelijk een paar uurtjes rust hier op het forum.![]()
Beetje oud nieuws, maar was hier nog niet voorbij gekomen. Qantas heeft een nieuwe livery. Deze A330 heeft in VCV even een repaint gekregen (en een check?)
[afbeelding]
Oud:
[afbeelding]
Precies mijn eerste reactie. Naar mijn mening (en nee, ik ben niet bescheidendowntime schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 14:57:
[...]
Want een witte vlek is beter dan iets wat in de verte nog een beetje op een kangaroo lijkt?
Je bent tussen oud en nieuw nog een stap vergetenoohh schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 14:41:
[...]
Goede reis! Eindelijk een paar uurtjes rust hier op het forum.![]()
[afbeelding]
Oud:
[afbeelding]

Maargoed, vind het daarmee ook geen nieuwe livery, meer een update (waarover je idd kunt twisten of je het een verbetering vindt of niet (
Over een uur is het gedaan..Piet91 schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 00:26:
Morgenmiddag landt voor de allerlaatste keer een KLM Boeing 747-400 op Princess Juliana International Airport op Sint-Maarten.
Helaas moet ik iemand helpen dus kan het zelf niet volgen.![]()
[afbeelding]

En hun miljarden aan besteedt marketing en lobby geld verspelen bij het pentagon.downtime schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 13:24:
[...]
Ongeacht wat de USAF wil gaat Boeing echt geen honderden miljoenen in een aflopend product steken wat verder geen toekomst heeft. Dan koopt de USAF die kisten maar een paar jaar eerder. Maar ik geloof er niks van dat Boeing nu die productielijn alleen maar open houdt om straks 2-3 AF1's te kunnen leveren. De pijn van dat probleem wordt echt wel bij de belastingbetaler neergelegd. Boeing wil de 747 in productie houden omdat ze hopen dat er later toch weer een markt voor is.
Ik dacht het niet.
ik zie ik zie wat jij niet ziet
Gelukkig was hij wat vertraagd, en heb ik em nog even kunnen zien!Piet91 schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 00:26:
[afbeelding]

Revive the guild!
Dat speelt nauwelijks een rol. Er zijn zo weinig grote vliegtuigbouwers over dat het Pentagon een boel wil doen om ze allemaal in leven te houden. Het Pentagon heeft Boeing minstens zo hard nodig als omgekeerd. Daar gaat AF1 echt geen breekpunt zijn.icecreamfarmer schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 16:02:
[...]
En hun miljarden aan besteedt marketing en lobby geld verspelen bij het pentagon.
Ik dacht het niet.
Je onderschat het wel een beetje denk ik. De enige reden dat de B747 lijn nog open is is dat mogelijke contract.downtime schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 17:19:
[...]
Dat speelt nauwelijks een rol. Er zijn zo weinig grote vliegtuigbouwers over dat het Pentagon een boel wil doen om ze allemaal in leven te houden. Het Pentagon heeft Boeing minstens zo hard nodig als omgekeerd. Daar gaat AF1 echt geen breekpunt zijn.
Bron: https://www.flightglobal....nsure-747s-future-421339/One future opportunity for Boeing – and perhaps a fitting end for the programme – is a chance to replace the VC-25A fleet that the US Air Force operates as Air Force One to transport the president.
The USAF disclosed last January that the 747-8 would be the platform that replaced the two 747-200s now in service. A contracting notice is expected to be released within a few weeks, but the service has yet to clarify the timing and number of deliveries for the programme.
If that effort could be accelerated, Morris takes the view that it could spell an early end for -8 production.
"Boeing just needs to keep the line open long enough to build the Air Force One replacement, and then it will close the programme," he says.
En dat is ongeveer de enige reden dat die lijn nog open is. Boeing is het min of meer verplicht om die kisten te leveren nu Airbus zich daarvoor (om politieke redenen) heeft teruggetrokken.
Ik geloof er niks van. Boeing laat echt die productielijn niet op eigen kosten doordraaien terwijl defensie jaren de tijd neemt om requirements en een contract op te stellen en budget te vinden.Freee!! schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 18:43:
En dat is ongeveer de enige reden dat die lijn nog open is. Boeing is het min of meer verplicht om die kisten te leveren nu Airbus zich daarvoor (om politieke redenen) heeft teruggetrokken.
Niet jaren nee, maar zolang het niet teveel kost (of zelfs nog een klein beetje opbrengt), kan Boeing het wel even uitzingen. Met de nieuwe orders erbij, is er weer even uitstel van executie.downtime schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 18:53:
[...]
Ik geloof er niks van. Boeing laat echt die productielijn niet op eigen kosten doordraaien terwijl defensie jaren de tijd neemt om requirements en een contract op te stellen en budget te vinden.
Blijft raar dat Boeing uberhaupt een nieuwe generatie 747 heeft ontwikkeld, de meerwaarde boven de 777 is heel beperkt.
Piet91 schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 00:26:
[afbeelding]

Het filmfragment van bovenstaande foto's:
Piet91, hoe is het gegaan met je 'fotoshoot' afgelopen week? Nog mooie foto's kunnen maken?
Piet91, hoe is het gegaan met je 'fotoshoot' afgelopen week? Nog mooie foto's kunnen maken?
[ Voor 29% gewijzigd door Jelte,89 op 28-10-2016 22:33 ]
Revive the guild!
Ik ging van een antieke 70-210mm USM (die mogelijk net zo oud is als ik) naar een veel grotere, zwaardere en tig keer duurdere 100-400mm IS II. Dat is wel even wennen.Jelte,89 schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 22:07:
Maar stabilisatie is wel bijzonder goed. Kan heerlijk pannen op toestellen naar de Zwanenburgbaan vanaf de spottersplaats bij de Polderbaan.
Foto's ben ik op dit moment aan het inladen op Lightroom (tegen de 500 stuks). Kom er op moment niet/nauwelijks aan toe. Maar over het algemeen zijn mijn foto's niet bepaald goed hoor; dit soort fotografie is toch wel een hobby op zich wat ervaring vergt; en dat heb ik nauwelijks.
PH-BFA nog wel gezien; ze stond heel eenzaam in een donker en verlaten (en helaas grotendeels gesloten) hangar 32. (Martinair)
[ Voor 13% gewijzigd door Piet91 op 28-10-2016 22:46 ]
https://twitter.com/Donnahdanoosh/status/792091608451690496
Eerste berichten: geklapte band tijdens TO-roll. Fragmenten van de band in de motor gezogen, welke daarna vlam vatte.
Live: http://wgntv.com/on-air/live-streaming/
Eerste berichten: geklapte band tijdens TO-roll. Fragmenten van de band in de motor gezogen, welke daarna vlam vatte.
[ Voor 61% gewijzigd door alexbl69 op 28-10-2016 22:48 ]
Misschien niet, al zou het niet de eerste keer zijn dat Boeing white tails bouwt. Hoe dan ook, het doet er nu niet meer toe: dankzij de UPS bestelling blijft de productlijn tot minstens 2020 open. Dat is wellicht genoeg tijd om die AF1 kisten te bouwen.downtime schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 18:53:
[...]
Ik geloof er niks van. Boeing laat echt die productielijn niet op eigen kosten doordraaien terwijl defensie jaren de tijd neemt om requirements en een contract op te stellen en budget te vinden.
I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A
Morgen Vandaag komt de 10.000e Airbus naar Amsterdam.
9V-SMF van Singapore Airlines zou om 07:17 uur op Schiphol moeten landen.
Vertrek staat gepland voor 11:15 uur.
Dit is de eerste keer dat dit toestel naar Amsterdam komt.
9V-SMF van Singapore Airlines zou om 07:17 uur op Schiphol moeten landen.
Vertrek staat gepland voor 11:15 uur.
Dit is de eerste keer dat dit toestel naar Amsterdam komt.

Die MD-10 schijnt volgens sommigen een explosie in de fuselage gehad te hebben.XWB schreef op zaterdag 29 oktober 2016 @ 00:10:
Nu ook een incident met een FedEx MD-10 op FLL:
[afbeelding]
Zie dit filmpje: https://twitter.com/Alex_Robles44/status/792128738729295872

Avherald meldt dit:
Zie http://avherald.com/h?article=49ffaff0A Fedex Federal Express McDonnell Douglas MD-10, registration N370FE performing freight flight FX-910 from Memphis,TN to Fort Lauderdale,FL (USA) with 2 crew, landed on Fort Lauderdale's runway 10L at 17:50L (21:50Z). Tower reported the left hand engine (CF6) appeared on fire. The aircraft came to a stop about 2000 meters/6580 feet down the runway at and beyond the left hand edge with the left main gear collapsed and the left hand wing on a large fire. The airport closed all runways while emergency services responded to put the fire out. There were no injuries, the aircraft received substantial damage.
The FAA reported the left main gear collapsed during the landing roll out resulting in a fire.
[ Voor 75% gewijzigd door wildhagen op 29-10-2016 06:05 ]
Virussen? Scan ze hier!
Gelukkig had de meeste tijd om hun zware bagage mee te nemen.alexbl69 schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 22:44:
https://twitter.com/Donnahdanoosh/status/792091608451690496
https://valid.x86.fr/xhfd5e
Wat ik me afvraag; zo'n FedEx kist heeft natuurlijk veel pakketjes en post aan boord. Zouden die nu zo snel mogelijk van boord worden gehaald en doorgestuurd, of zouden de vrachtcontainers als onderdeel van het onderzoek aan boord moeten blijven?
(uit interesse, ik verwacht niets van FedEx
)
(uit interesse, ik verwacht niets van FedEx
[ Voor 10% gewijzigd door Hmmbob op 29-10-2016 17:44 ]
Sometimes you need to plan for coincidence
Ik denk dat de onbeschadigde/gesloten containers wel door mogen, maar rookschade maakt de inhoud toch wel behoorlijk waardeloos. Maar de containers met brandschade zullen iig moeten blijven voor onderzoek.Hmmbob schreef op zaterdag 29 oktober 2016 @ 17:44:
Wat ik me afvraag; zo'n FedEx kist heeft natuurlijk veel pakketjes en post aan boord. Zouden die nu zo snel mogelijk van boord worden gehaald en doorgestuurd, of zouden de vrachtcontainers als onderdeel van het onderzoek aan boord moeten blijven?
(uit interesse, ik verwacht niets van FedEx![]()
)
Zou het weer een gevalletje lithium zijn?, en daarop inhakend, het verbaast mij altijd dat je alle meuk altijd met geladen accu krijgt.
[ Voor 6% gewijzigd door Pinin op 29-10-2016 19:10 ]
www.casarodriguillo.com
Shit, mijn pakketje ging met DHL volgens mij, toch ff checken 
Jup DHL, en pakketje is nog in Californië momenteel, pfew
Jup DHL, en pakketje is nog in Californië momenteel, pfew
[ Voor 33% gewijzigd door FastFred op 29-10-2016 19:47 ]
Gevalletje lithium? Daarvan zakt hij niet door zijn main landing gear.... Zie paar posts hierboven.Pinin schreef op zaterdag 29 oktober 2016 @ 19:07:
[...]
Zou het weer een gevalletje lithium zijn?, en daarop inhakend, het verbaast mij altijd dat je alle meuk altijd met geladen accu krijgt.
Die accu's zijn juist op hun best wanneer tussen de 60 en 80% geladenPinin schreef op zaterdag 29 oktober 2016 @ 19:07:
[...]
Ik denk dat de onbeschadigde/gesloten containers wel door mogen, maar rookschade maakt de inhoud toch wel behoorlijk waardeloos. Maar de containers met brandschade zullen iig moeten blijven voor onderzoek.
Vannacht gaat de klok een uur terug en dus begint het winterseizoen weer in de luchtvaartwereld.
Het winterseizoen loopt van zondag 30 oktober t/m zaterdag 25 maart 2017.
Note:
- Ik noem hier alleen nieuws dat van toepassing is op Schiphol. Het heeft niet bepaald veel nut om te gaan noemen dat airline X in land Y hun frequentie op bestemming Z verhoogd.
- Vluchtreducties of juist hogere frequenties noem ik ook niet tenzij opvallende veranderingen.
- Alles is uiteraard onder voorbehoud.
- Heb enkele weken geleden deze post uit zitten tikken; sindsdien geen tijd meer voor gehad.
Niet alles staat dus in deze post.
- 22 oktober: KLM vliegt vanaf vandaag weer naar Teheran. Viermaal per week zal een Boeing 777-200ER naar de Iraanse hoofdstad vliegen. KLM vloog eind maart 2013 voor het laatste naar Iran.
Toen werd Teheran viermaal per week aangevlogen met de McDonnell Douglas MD-11.
- 30 oktober: vanaf vandaag vliegt KLM Cityhopper tweemaal daags naar Dublin. Hiermee keert de maatschappij na 50 jaar weer met eigen materieel terug op deze route. Dublin wordt de eerste bestemming in Ierland voor KLM. Nog voor de vluchten beginnen heeft KLM de frequentie in het zomerseizoen 207 al opgeschroefd naar 4 dagelijkse vluchten.
- 30 oktober: Vanaf vandaag vliegt KLM rechtstreeks van en naar Sint Maarten. Tot nu toe vliegt KLM driemaal per week Amsterdam - Sint Maarten - Curaçao - Amsterdam met de Boeing 747-400.
Vanaf vandaag vliegt KLM echter driemaal per week rechtstreeks naar het eiland met de Airbus A330-200.
Naar Curaçao wordt vanaf vandaag dagelijks met de 747-400 gevlogen.
Dit betekent ook het einde voor de spectaculaire landingen van de KLM jumbo op Sint Maarten; een van de grote en bekendste attracties van het eiland. KLM vloog sinds oktober 1990 met de Jumbo naar het eiland.
Afgelopen vrijdag 28 oktober vloog KLM voor de allerlaatste keer met de Jumbo naar het eiland.
Vanaf nu is de A340-300 van Air France het grootste toestel wat naar Sint Maarten komt.
- 30 oktober: KLM keert weer terug op Miami. Vanaf vandaag vliegt de maatschappij driemaal per week naar stad in Florida met de Airbus A330-200. Dit is alweer de derde keer dat KLM een poging doet om deze route te vliegen. In 2002 werd de route overgeven aan Martinair. Toen deze in 2011 stopte met passagiersvluchten nam KLM deze route weer over. Toen werd de McDonnell Douglas MD-11 ingezet op deze route. Na slechts een jaar werd deze route in maart 2012 alweer opgeheven.
KLM gokt nu op 60% leisure en 40% zakelijke passagiers op deze route.
Vluchten worden aangeboden tot en met 4 juni 2017.
- 30 oktober: KLM voegt de Namibische hoofdstad Windhoek aan haar dienstregeling. Vanaf vandaag vliegt de huidige, driewekelijkse vlucht naar Luanda door naar Windhoek. De route wordt: Amsterdam - Luanda - Windhoek - Luanda - Amsterdam. De vluchten worden door de Airbus A330-200 uitgevoerd.
Windhoek is de 12e bestemming van KLM in Afrika.
- 30 oktober: Vanaf vandaag vervangt Jet Airways op de dagelijkse vluchten tussen Mumbai en Amsterdam van de Airbus A330-300 voor de Boeing 777-300ER.
- 31 oktober: vanaf vandaag vliegt KLM tweemaal per week (maandag en vrijdag) naar het Sri Lankese Colombo. Deze toeristische route (KLM gokt op 90% leisure, 10% zakelijke passagiers) wordt gevlogen met de Boeing 787-9.
- 31 oktober: Vanaf vandaag vliegt Easyjet driemaal per week naar Zürich. Het wordt de derde Zwitserse bestemming vanaf Schiphol voor de maatschappij na Basel en Genève.
- 1 december: Vanaf vandaag vliegt China Airlines non-stop tussen Taipei en Amsterdam.
Vanaf vandaag vervalt de tussenstop in Bangkok.
- 6 januari: Vanavond vertrekt de (voorlopig) laatste KLM vlucht naar Caïro. Morgenvroeg komt het toestel weer terug op Schiphol. Volgens de maatschappij is dit besluit genomen vanwege de devaluatie van de Egyptische Pond en door de Centrale Bank van Egypte opgelegde restricties bij het overmaken van buitenlandse valuta vanuit Egypte. KLM noemt het staken van de route een tijdelijke maatregel.
KLM vliegt momenteel viermaal per week naar Caïro met de Boeing 787-9.
- 9 januari: China Airlines vliegt vanaf vandaag met de Airbus A350-900 naar Schiphol. Viermaal per week komt dit nieuwe toestel naar Schiphol die de huidige A340-300 vervangt.
Hiermee wordt de maatschappij de tweede maatschappij na Singapore Airlines die de A350 op Schiphol inzet. Tevens betekent dit dat Surinam Airways overblijft als enige maatschappij die nog de A340 inzet op Schiphol.
Sinds september 2016 vliegt de maatschappij niet meer dagelijks naar Schiphol, mogelijk gaat in 2016 de frequentie weer omhoog naar dagelijkse vluchten.
- 14 januari: Vanaf vandaag vervangt Jet Airways de A330-300 tussen Delhi en Amsterdam (die doorvliegt naar Toronto) door de 777-300ER.
Alle vluchten van Jet Airways van/naar Amsterdam worden dan nu door 777-300ER's uitgevoerd.
- 4 februari: Vanaf vandaag vliegt Easyjet tweemaal per week (dinsdag en zaterdag) naar Lanzarote.
Op deze route is Transavia ook actief met vier wekelijkse vluchten.
- 6 februari: Vanaf vandaag vliegt Easyjet driemaal per week naar de Hongaarse hoofdstad Boedapest. Op deze route is tot nu toe alleen KLM actief.
- 17 februari: Vanaf vandaag vliegt Transavia vanaf Schiphol ook naar München en Zürich.
De maatschappij zal viermaal per week naar haar Duitse basis vliegen en driemaal per week naar Zürich.
Op de route naar München is Transavia de eerste low-cost carrier; op de route naar Zürich is Easyjet sinds eind oktober actief.
- Winterseizoen algemeen:
- Vanaf dit winterseizoen zet Swiss Global Air Lines de Bombardier CS100 af en toe in op vluchten vanuit Zurich naar Amsterdam. Vooral/meestal in het weekend (minder druk) komt het toestel langs tot 3 keer per week. Hiermee wordt de Swiss de eerste maatschappij die dit type inzet op vluchten naar Schiphol.
Het winterseizoen loopt van zondag 30 oktober t/m zaterdag 25 maart 2017.
Note:
- Ik noem hier alleen nieuws dat van toepassing is op Schiphol. Het heeft niet bepaald veel nut om te gaan noemen dat airline X in land Y hun frequentie op bestemming Z verhoogd.
- Vluchtreducties of juist hogere frequenties noem ik ook niet tenzij opvallende veranderingen.
- Alles is uiteraard onder voorbehoud.
- Heb enkele weken geleden deze post uit zitten tikken; sindsdien geen tijd meer voor gehad.
Niet alles staat dus in deze post.
- 22 oktober: KLM vliegt vanaf vandaag weer naar Teheran. Viermaal per week zal een Boeing 777-200ER naar de Iraanse hoofdstad vliegen. KLM vloog eind maart 2013 voor het laatste naar Iran.
Toen werd Teheran viermaal per week aangevlogen met de McDonnell Douglas MD-11.
- 30 oktober: vanaf vandaag vliegt KLM Cityhopper tweemaal daags naar Dublin. Hiermee keert de maatschappij na 50 jaar weer met eigen materieel terug op deze route. Dublin wordt de eerste bestemming in Ierland voor KLM. Nog voor de vluchten beginnen heeft KLM de frequentie in het zomerseizoen 207 al opgeschroefd naar 4 dagelijkse vluchten.
- 30 oktober: Vanaf vandaag vliegt KLM rechtstreeks van en naar Sint Maarten. Tot nu toe vliegt KLM driemaal per week Amsterdam - Sint Maarten - Curaçao - Amsterdam met de Boeing 747-400.
Vanaf vandaag vliegt KLM echter driemaal per week rechtstreeks naar het eiland met de Airbus A330-200.
Naar Curaçao wordt vanaf vandaag dagelijks met de 747-400 gevlogen.
Dit betekent ook het einde voor de spectaculaire landingen van de KLM jumbo op Sint Maarten; een van de grote en bekendste attracties van het eiland. KLM vloog sinds oktober 1990 met de Jumbo naar het eiland.
Afgelopen vrijdag 28 oktober vloog KLM voor de allerlaatste keer met de Jumbo naar het eiland.
Vanaf nu is de A340-300 van Air France het grootste toestel wat naar Sint Maarten komt.
- 30 oktober: KLM keert weer terug op Miami. Vanaf vandaag vliegt de maatschappij driemaal per week naar stad in Florida met de Airbus A330-200. Dit is alweer de derde keer dat KLM een poging doet om deze route te vliegen. In 2002 werd de route overgeven aan Martinair. Toen deze in 2011 stopte met passagiersvluchten nam KLM deze route weer over. Toen werd de McDonnell Douglas MD-11 ingezet op deze route. Na slechts een jaar werd deze route in maart 2012 alweer opgeheven.
KLM gokt nu op 60% leisure en 40% zakelijke passagiers op deze route.
Vluchten worden aangeboden tot en met 4 juni 2017.
- 30 oktober: KLM voegt de Namibische hoofdstad Windhoek aan haar dienstregeling. Vanaf vandaag vliegt de huidige, driewekelijkse vlucht naar Luanda door naar Windhoek. De route wordt: Amsterdam - Luanda - Windhoek - Luanda - Amsterdam. De vluchten worden door de Airbus A330-200 uitgevoerd.
Windhoek is de 12e bestemming van KLM in Afrika.
- 30 oktober: Vanaf vandaag vervangt Jet Airways op de dagelijkse vluchten tussen Mumbai en Amsterdam van de Airbus A330-300 voor de Boeing 777-300ER.
- 31 oktober: vanaf vandaag vliegt KLM tweemaal per week (maandag en vrijdag) naar het Sri Lankese Colombo. Deze toeristische route (KLM gokt op 90% leisure, 10% zakelijke passagiers) wordt gevlogen met de Boeing 787-9.
- 31 oktober: Vanaf vandaag vliegt Easyjet driemaal per week naar Zürich. Het wordt de derde Zwitserse bestemming vanaf Schiphol voor de maatschappij na Basel en Genève.
- 1 december: Vanaf vandaag vliegt China Airlines non-stop tussen Taipei en Amsterdam.
- 6 januari: Vanavond vertrekt de (voorlopig) laatste KLM vlucht naar Caïro. Morgenvroeg komt het toestel weer terug op Schiphol. Volgens de maatschappij is dit besluit genomen vanwege de devaluatie van de Egyptische Pond en door de Centrale Bank van Egypte opgelegde restricties bij het overmaken van buitenlandse valuta vanuit Egypte. KLM noemt het staken van de route een tijdelijke maatregel.
KLM vliegt momenteel viermaal per week naar Caïro met de Boeing 787-9.
- 9 januari: China Airlines vliegt vanaf vandaag met de Airbus A350-900 naar Schiphol. Viermaal per week komt dit nieuwe toestel naar Schiphol die de huidige A340-300 vervangt.
Hiermee wordt de maatschappij de tweede maatschappij na Singapore Airlines die de A350 op Schiphol inzet. Tevens betekent dit dat Surinam Airways overblijft als enige maatschappij die nog de A340 inzet op Schiphol.
Sinds september 2016 vliegt de maatschappij niet meer dagelijks naar Schiphol, mogelijk gaat in 2016 de frequentie weer omhoog naar dagelijkse vluchten.
- 14 januari: Vanaf vandaag vervangt Jet Airways de A330-300 tussen Delhi en Amsterdam (die doorvliegt naar Toronto) door de 777-300ER.
Alle vluchten van Jet Airways van/naar Amsterdam worden dan nu door 777-300ER's uitgevoerd.
- 4 februari: Vanaf vandaag vliegt Easyjet tweemaal per week (dinsdag en zaterdag) naar Lanzarote.
Op deze route is Transavia ook actief met vier wekelijkse vluchten.
- 6 februari: Vanaf vandaag vliegt Easyjet driemaal per week naar de Hongaarse hoofdstad Boedapest. Op deze route is tot nu toe alleen KLM actief.
- 17 februari: Vanaf vandaag vliegt Transavia vanaf Schiphol ook naar München en Zürich.
De maatschappij zal viermaal per week naar haar Duitse basis vliegen en driemaal per week naar Zürich.
Op de route naar München is Transavia de eerste low-cost carrier; op de route naar Zürich is Easyjet sinds eind oktober actief.
- Winterseizoen algemeen:
- Vanaf dit winterseizoen zet Swiss Global Air Lines de Bombardier CS100 af en toe in op vluchten vanuit Zurich naar Amsterdam. Vooral/meestal in het weekend (minder druk) komt het toestel langs tot 3 keer per week. Hiermee wordt de Swiss de eerste maatschappij die dit type inzet op vluchten naar Schiphol.
Hmm, dit topic loopt vrij hard, en btw die TMA of Lebanon is mooi, die Sunweb is lelijk. Sunweb, om een voorbeeld te noemen van een bedrijf die in de juiste tijd de juiste naam hebben gekozen, meer is het niet.
[ Voor 3% gewijzigd door Sjah op 30-10-2016 00:23 ]

Vandaag was ook de laatste dag voor de Lufthansa Boeing 737.
Ze hadden nog 6 737-300's; die maakten vandaag hun laatste vluchten.
D-ABEF kwam vandaag nog langs op Schiphol als LH986 om 09:19 uur en vertrok weer om LH987 van/naar Frankfurt.
Lufthansa was de launch customer van de Boeing 737; op 10 februari 1968 - ruim 48 jaar geleden - en de maatschappij was ook de eerste airline die een order plaatste; 21 stuks op 19 februari 1965.
Een impressie van vandaag:
CEO van Lufthansa:

Die 737-300 van Lufthansa vond ik altijd prima. Lekkere moderne stoelen / interieur en heerlijk veel beenruimte. Die flessen Warsteiner gingen er ook wel in. Zelfs op zo'n kort stukje als AMS-FRA.
02/02/2013 LH 997 AMS FRA D-ABIP
04/03/2012 LH 988 FRA AMS D-ABEI
01/02/2012 LH 997 AMS FRA D-ABEW
[ Voor 3% gewijzigd door Napsju op 30-10-2016 03:08 ]
Lekker!
Nee, maar door de klap (geen idee hoe hard dat gaat) van het inzakken kunnen wel de lithium accu's ontbranden.Hmmbob schreef op zaterdag 29 oktober 2016 @ 21:51:
[...]
Gevalletje lithium? Daarvan zakt hij niet door zijn main landing gear.... Zie paar posts hierboven.
Jawel, de lading heeft wel effect.De state of charge is dus van belang bij het ontbranden van een accu door bijv een klap/val.empy schreef op zaterdag 29 oktober 2016 @ 23:31:
[...]
Die accu's zijn juist op hun best wanneer tussen de 60 en 80% geladende lading heeft (bijna) geen effect op de stabiliteit of reactie van de accu bij ontbranding. Deze accu's worden juist instabiel bij overladen of juist te ver ontladen. Of bij beschadiging, lithium reageert namelijk heel heftig met zuurstof.
www.casarodriguillo.com
De opvolger van de befaamde 747 naar St Maarten vertrekt voor het eerst: https://www.flightradar24.com/KLM729/b76f458
Wat is dit voor een vlucht?
https://www.flightradar24.com/KLM9882/b76f69f
Het lijkt op een hele berg touch en go's. Is het piloten training of een test vlucht na onderhoud?
Het lijkt op een hele berg touch en go's. Is het piloten training of een test vlucht na onderhoud?

Grmbl, we hadden een vlucht met klasse T met Xiamen Airlines. Deze telt niet meer voor je punten, dat wist ik. Maar helaas telt deze ook niet mee met je qualifying flights... dat wordt geen gold dit jaar

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.
In december kan je voor zo;n 100 euro met Alitalia 4QF scoren naar verschillende Italiaanse en Spaanse steden.Atlas schreef op zondag 30 oktober 2016 @ 13:26:
Grmbl, we hadden een vlucht met klasse T met Xiamen Airlines. Deze telt niet meer voor je punten, dat wist ik. Maar helaas telt deze ook niet mee met je qualifying flights... dat wordt geen gold dit jaar
Dat zou ze best wel eens een groot aantal passagiers kunnen gaan kosten. Aan de andere kant denk ik dat Thailand het komende jaar (wereldwijd) een minder populaire bestemming zal zijn (maar het was al aangekondigd voordat zijne majesteit Bhumibol Adulyadej overleed, moge hij in vrede rusten).Piet91 schreef op zondag 30 oktober 2016 @ 00:00:
[...]
Blijkbaar valt dat passagiersverlies wel mee, als ze nu al aankondigen volgend jaar weer dagelijks te gaan vliegen op AMSFreee!! schreef op zondag 30 oktober 2016 @ 15:06:
[...]
Dat zou ze best wel eens een groot aantal passagiers kunnen gaan kosten. Aan de andere kant denk ik dat Thailand het komende jaar (wereldwijd) een minder populaire bestemming zal zijn (maar het was al aangekondigd voordat zijne majesteit Bhumibol Adulyadej overleed, moge hij in vrede rusten).
En Thailand/Bangkok minder populair? Ik zie daar geen reden voor eigenlijk, dat land is gewoon erg stabiel qua toeristen-aantallen.
Maar er zijn nog altijd genoeg vluchten naar BKK hoor, vanaf AMS heb je KLM en Eva Air nog, vanuit Brussel vlieg je non-stop met Thai Airways, en er zijn plenty maatschappijen waar je met een tussenstop ook van AMS naar BKK kunt (LH, BA, AY, EY, EK, KE, CX, SQ, QR, TK to name a few).
Virussen? Scan ze hier!
De drooglegging voor een jaar nationale rouw zou best wel eens een reden kunnen zijn. Verder verwacht ik eigenlijk best wel wat onrust nu zijne majesteit Bhumibol Adulyadej er niet meer is om de boel te sussen (kroonprins Maha Vajiralongkorn heeft niet bepaald het morele gezag daarvoor).wildhagen schreef op zondag 30 oktober 2016 @ 15:12:
[...]
En Thailand/Bangkok minder populair? Ik zie daar geen reden voor eigenlijk, dat land is gewoon erg stabiel qua toeristen-aantallen.
De tijden en dagen van EVA Air zijn voor mij vrij ongunstig, eens kijken naar THAI vanaf Brussel (is te doen vanuit Rotterdam). Tussenstops zijn toch al niet mijn favoriete tijdverdrijf en met kleine kinderen is dat helemaal een ramp.Maar er zijn nog altijd genoeg vluchten naar BKK hoor, vanaf AMS heb je KLM en Eva Air nog, vanuit Brussel vlieg je non-stop met Thai Airways, en er zijn plenty maatschappijen waar je met een tussenstop ook van AMS naar BKK kunt (LH, BA, EY, EK, KE, CX, SQ, QR, TK to name a few).
Droogleggen? In toerristische gebieden is daar helemaal geen sprake van, het is praktisch business as usual (zie de tripreports op Tripavisor bijv). Die 'drooglegging' was een verzoek aan de cafe-eigenaren, maar het was geen verplichtingFreee!! schreef op zondag 30 oktober 2016 @ 15:25:
[...]
De drooglegging voor een jaar nationale rouw zou best wel eens een reden kunnen zijn. Verder verwacht ik eigenlijk best wel wat onrust nu zijne majesteit Bhumibol Adulyadej er niet meer is om de boel te sussen (kroonprins Maha Vajiralongkorn heeft niet bepaald het morele gezag daarvoor).
De rouwperiode van 1 jaar is alleen voor overheidspersoneel, voor gewone Thais is dat 1 maand (en die is dus al half om nu), en ook daar merk je anders dan de sombere kleding weinig van.
Alle toeriristische attracties zijn ook gewoon geopend (muv het Grand Palace tot de begrafenis, ivm Boedhistische voorbereidiongen etc).
Heeft de TAT (Tourism Authority of Thailand) ook gewoon bevestigd allemaal.
Thai heeft idd wel vrij gunstige tijden, en BRU is ook goed te doen (hoewel ik zelf geen ervaring post-aanslag heb daar). Ik vlieg zelf in februari 2017 met Thai naar BKK (en dan verder, eveneens met Thai naar KBV)[...]
De tijden en dagen van EVA Air zijn voor mij vrij ongunstig, eens kijken naar THAI vanaf Brussel (is te doen vanuit Rotterdam). Tussenstops zijn toch al niet mijn favoriete tijdverdrijf en met kleine kinderen is dat helemaal een ramp.
Virussen? Scan ze hier!
Veel plezier in Krabi, of reis je daarvandaan nog verder per auto en/of boot. Dat vliegveld ligt overigens wel heel dicht bij dat van Phuket.
Tnx! 
Ik reis van Krabi idd verder, mijn vakantie zal op Ko Lanta zijn, en dan is KBV de meest handige optie. Trang Airport zou ook kunnen, maar daar gaan nauwelijks vluchten naartoe, en dan alleen nog vanaf DMK, waardoor je in Bangkok een transfer BKK<>DMK moet doen. Thanks, but no thanks, ik ken het verkeer daar, ik overleef mijn vakantie liever
HKT had ook gekund (iig veel meer keus uit vluchten dan KBV), maar dan duurt de transfer naar Ko Lanta al snel 5.5 uur, wat ik een beetje lang vind (ik vind 2.5 uur van KBV naar Ko Lanta al lang zat)
Ik huur daar een auto, en doe die trip van KBV naar Ko Lanta self-drive. Rijden in Thailand is goed te doen (behalve BKK, wat een no-go area is qua rijden), als je eenmaal over het links-rijden heen gekomen bent.
Gelukkig hoe ik nog maar één ferry over nu, nu die 2e ferry is verdwenen door die nieuwe brug.
Jij ook een fijne vakantie overigens, uiteraard
Ik reis van Krabi idd verder, mijn vakantie zal op Ko Lanta zijn, en dan is KBV de meest handige optie. Trang Airport zou ook kunnen, maar daar gaan nauwelijks vluchten naartoe, en dan alleen nog vanaf DMK, waardoor je in Bangkok een transfer BKK<>DMK moet doen. Thanks, but no thanks, ik ken het verkeer daar, ik overleef mijn vakantie liever

HKT had ook gekund (iig veel meer keus uit vluchten dan KBV), maar dan duurt de transfer naar Ko Lanta al snel 5.5 uur, wat ik een beetje lang vind (ik vind 2.5 uur van KBV naar Ko Lanta al lang zat)
Ik huur daar een auto, en doe die trip van KBV naar Ko Lanta self-drive. Rijden in Thailand is goed te doen (behalve BKK, wat een no-go area is qua rijden), als je eenmaal over het links-rijden heen gekomen bent.
Gelukkig hoe ik nog maar één ferry over nu, nu die 2e ferry is verdwenen door die nieuwe brug.
Virussen? Scan ze hier!
Bedankt, maar ik ben net terug (de oudste is leerplichtig), weekje in Turkije geweest (via Antalya).wildhagen schreef op zondag 30 oktober 2016 @ 15:54:
[...]
Ja dat is aircraft training. Circuit vliegen voor nieuwe piloten. Na het simulator examen eerst een paar landingen 'leeg' maken, voordat er met passagiers gevlogen wordt. Ze gaan daar meestal met een groepje naar toe en dan doet iedereen xx rondjes.menzo schreef op zondag 30 oktober 2016 @ 12:48:
Wat is dit voor een vlucht?
[afbeelding]
After all, we are nothing more or less than what we choose to reveal.
Taiwan is een fijne bestemming die bij heel veel mensen niet eens in de overweging wordt genomen. Nu krijgen ze een betere verbinding met Amsterdam wat goed is voor de handel. Want als je naar TPE moet is de CAL niet echt een handige optie als je het vergelijkt met KLM. Verder kan CAL nu ook een concurrerendere aansluiting aanbieden op vluchten naar Mainland China want via BKK is toch echt een pak omvliegen.Freee!! schreef op zondag 30 oktober 2016 @ 15:06:
[...]
Dat zou ze best wel eens een groot aantal passagiers kunnen gaan kosten. Aan de andere kant denk ik dat Thailand het komende jaar (wereldwijd) een minder populaire bestemming zal zijn (maar het was al aangekondigd voordat zijne majesteit Bhumibol Adulyadej overleed, moge hij in vrede rusten).
Ik vind de KLM vlucht naar TPE eigenlijk ook een verschrikking, maar goed, dat heeft iets te maken met het feit dat de temperatuur altijd zo gruwelijk hoog staat in dat ding, dan slaap ik niet lekker...
Scheelt dat de bestemming het waard maakt, vrijdag weer
Scheelt dat de bestemming het waard maakt, vrijdag weer
leeg
Dit draait inderdaad om het behalen van de typerating. Het laatste onderdeel dat een nieuwe vlieger nodig heeft om op een type te mogen vliegen.Devil schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 00:01:
[...]
Ja dat is aircraft training. Circuit vliegen voor nieuwe piloten. Na het simulator examen eerst een paar landingen 'leeg' maken, voordat er met passagiers gevlogen wordt. Ze gaan daar meestal met een groepje naar toe en dan doet iedereen xx rondjes.
R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED
Het is tegenwoordig niet meer bij elk vliegtuig type het geval. De meeste simulatoren zijn zo geavanceerd (en gecertificeerd) dat de starts en landingen daarop gedaan mogen worden zodat dat niet meer in een echt vliegtuig hoeft.BeefHazard schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 10:28:
[...]
Dit draait inderdaad om het behalen van de typerating. Het laatste onderdeel dat een nieuwe vlieger nodig heeft om op een type te mogen vliegen.
Zo heb ik de e190 het nog wel mogen doen (simulator kon/mocht het niet), maar op de a330 niet meer en was het vijf virtuele landingen gecontroleerde crashes voordat 250 man datzelfde met me mee mochten ervaren.
Bijzonder, dat wist ik niet! Maar zover ik weet is het bij de 737 zoals in dit geval nog altijd nodig. Gezien de 737 typerating bij de KLS inbegrepen zit, vermoed ik dat dit een groepje KLS'ers was die hun typerating aan het halen was.Fly-guy schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 10:53:
[...]
Het is tegenwoordig niet meer bij elk vliegtuig type het geval. De meeste simulatoren zijn zo geavanceerd (en gecertificeerd) dat de starts en landingen daarop gedaan mogen worden zodat dat niet meer in een echt vliegtuig hoeft.
Zo heb ik de e190 het nog wel mogen doen (simulator kon/mocht het niet), maar op de a330 niet meer en was het vijf virtuele landingen gecontroleerde crashes voordat 250 man datzelfde met me mee mochten ervaren.
R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED
British Airways wil zoiets nog weleens doen op Shannon zoals afgelopen vrijdag toen kwam er een A380 langs https://www.flightradar24.com/data/aircraft/g-xlek/#b7327a8
Serieus? Die kisten van LHT waren enorm krap.Napsju schreef op zondag 30 oktober 2016 @ 03:07:
Die 737-300 van Lufthansa vond ik altijd prima. Lekkere moderne stoelen / interieur en heerlijk veel beenruimte. Die flessen Warsteiner gingen er ook wel in. Zelfs op zo'n kort stukje als AMS-FRA.
Kia Niro-EV 2024
Dit kunnen ook gewoon KLM-vliegers die voor het eerst co-piloot worden. Of een combinatie van KLS/KLM.BeefHazard schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 11:26:
[...]
Bijzonder, dat wist ik niet! Maar zover ik weet is het bij de 737 zoals in dit geval nog altijd nodig. Gezien de 737 typerating bij de KLS inbegrepen zit, vermoed ik dat dit een groepje KLS'ers was die hun typerating aan het halen was.
Lekker kort vluchtje:
Vraag me af waarom er zoveel verkeer is tussen DOH en DXB? Beiden hebben volgens mij een gigantisch routenetwerk toch?
Bron: http://www.luchtvaartnieu...relds-kortste-a380-vluchtEmirates zet vanaf 1 december de Airbus A380 in op een vlucht van nog geen vierhonderd kilometer. Een van de negen dagelijkse vluchten van Dubai naar Doha in Qatar wordt vanaf die datum met het grootste toestel in de vloot uitgevoerd. Het is gelijk ’s werelds kortste lijndienst met de A380.
De A380-vlucht van Dubai naar Doha wordt uitgevoerd met een toestel dat is voorzien van drie vervoersklassen met in totaal 519 stoelen. Doha is de 45ste bestemming in het Emirates-netwerk.
Vlucht EK841 vertrekt dagelijks om 7.45 uur uit Dubai en landt om 8.05 uur op Hamad International Airport in Doha. In Qatar is het een uur vroeger dan in de Verenigde Arabische Emiraten.
Op dit moment is ’s werelds kortste A380-lijndienst Dubai-Koeweit, die eveneens wordt uitgevoerd door Emirates. Met 853 kilometer is deze ruim twee keer zo lang.
De capaciteit van Emirates op de route Dubai-Doha is enorm; op de overige acht dagelijkse vluchten zet de maatschappij een Boeing 777-300 in. Recentelijk werd de capaciteit op de route opgevoerd met twee extra vluchten per dag. Emirates meldt dit jaar tot nu toe 700.000 passagiers tussen Dubai en Doha te hebben vervoerd,
Vraag me af waarom er zoveel verkeer is tussen DOH en DXB? Beiden hebben volgens mij een gigantisch routenetwerk toch?
Virussen? Scan ze hier!
vervelende lui bij de TSA:

Ik heb dus zo'n TSA002 slot wat je met een stukje plastic open kunt maken maar we maken 't gewoon stuk

Ik heb dus zo'n TSA002 slot wat je met een stukje plastic open kunt maken maar we maken 't gewoon stuk
[ Voor 10% gewijzigd door PWM op 31-10-2016 22:35 ]
Claimen?
Dit topic is gesloten.
Let op:
Let op, dit topic gaat vanaf nu alleen nog over Vliegtuigen & Techniek
Let op, dit topic gaat vanaf nu alleen nog over Vliegtuigen & Techniek