Kogel door de kerk: Heathrow mag uitbreidenLONDEN - Na jaren gesteggel is er eindelijk een besluit gevallen over de toekomst van Londen Heathrow. De Britse regering heeft groen licht gegevens voor de uitbreiding van de luchthaven, die op dit moment de drukste van Europa is. Een extra landingsbaan zorgt de komende jaren voor de broodnodige extra capaciteit.
Heathrow strijdt al jaren voor uitbreiding. De twee start- en landingsbanen die er nu liggen kunnen de druk nauwelijks aan en landingsrechten op de Londense luchthaven kosten een vermogen. De uitbreiding moet in 2040 zo’n 16 miljoen extra passagiers opleveren.
“De nieuwe start- en landingsbaan vergroot de bereikbaarheid van Groot-Brittannië en is een historische impuls voor de economie”, stelt transportminister Chris Grayling.
Omwonenden moeten weg
Voordat de uitbreiding een feit is moet nog wel nader onderzoek worden gedaan naar de impact op de omgeving. Zo worden miljarden gereserveerd om grond aan te kopen en inwoners van een aantal dorpen naar een andere plek te verhuizen. Belangenorganisaties zullen dat naar verwachting niet over hun kant laten gaan.
De overheid belooft, om de omgeving te ontlasten, wel een stop op nachtvluchten en strengere geluidsregels.
Officiële statement staat op
gov.uk.

Zeker. Hun livery maakt de 787 (de -8 is het bijzonder) nog bijna een mooi toestel:
Of vroeger op hun TriStars:
Vooral als er dan zo'n hele rij naast elkaar stond op Schiphol:
EDIT: ik vraag het hier ook maar even:
Even een vraag voor de regelmatige spotters hier; ik ben van plan om met m'n vader deze week weer naar Schiphol te gaan. Deels vanwege het feit dat het panoramaterras (officieel) t/m 21:00 uur open is en je dus in het donker daar nog kunt staan wat ook weer eens een nieuwe dimensie geeft aan het spotten.
2 vragen though:
- Officieel is het terras dus deze week (t/m zaterdag) nog tot 9 uur open, maar ik lees ook verhalen dat het terras al wordt leeggehaald als het donker wordt omdat er problemen met de verlichting (?) zijn.
Wat is nou de situatie?
Ik zie wel op diverse sites nog foto's langskomen die de afgelopen dagen zijn gemaakt vanaf het terras terwijl het donker was.
- Ik wordt niet altijd heel gelukkig van m'n huidige tele (een antieke 70-210mm USM); geen stabilisatie en vaak toch wat weinig bereik. Ik tob al tijden over een eventuele vervanger maar ik kan er nog niet uitkomen.
Nou zat ik er eens over na te denken om dan deze week
hier eens een dagje de Canon 100-400mm IS (Mark I of 2) te huren. Kost niet veel en lijkt me wel eens tof.
Nou sta ik niet vaak bij Schiphol maar soms had ik dan wel graag eens wat meer bereik gehad.
Ik kijk ook vaak even bij de EXIF-data van foto's die genomen zijn op/bij Schiphol om te kijken hoeveel millimeters ze daar gebruikten.
Of denken jullie dat die -400mm overkill is? (op een crop Canon)
[
Voor 51% gewijzigd door
Piet91 op 25-10-2016 13:57
]