Het Luchtvaart Topic - Deel 5 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 65 Laatste
Acties:
  • 420.158 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Fly-guy schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 15:08:
[...]

"Het staatsbezoek aan de opera? Oh ja, dat gaat helaas niet door, virgin heeft de vlucht geannuleerd. Misschien over drie uur, maar voor die vlucht staan ze standby, dus waarschijnlijk morgen. Oh nee, dan staken de beladers, dus dan vliegen ze helemaal niet....."

Nederlands op z'n smalst, officiële staatsbezoeken moeten het liefst per bus gedaan worden...
(geeft meteen een goede indruk om de handelsmissie mee te beginnen die achter hun aan reist...)
Vind het ook prima dat ze die Fokker gebruiken hoor :p Alleen zeggen dat het niet anders kan, is onzin. Ze moeten gewoon zeggen dat dit gewoon de beste optie is met hoge flexibiliteit en betrouwbaarheid. Klaar.

Huren is niet duurder en lijnvluchten zijn er wel degelijk. Dan moet je die 2 dingen dus niet als argument gebruiken ;)

Voor de rest is er overigens ook weinig ophef? Alleen de SP stelt vragen, maar dan doen ze sowieso.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Liliuokalani
  • Registratie: Oktober 2013
  • Niet online
Als je W.A. en Maxima in een Virgin E190 zet moet er natuurlijk ook een flink stuk meer beveiliging mee. Als je in je eigen vliegtuig zit zijn er gaan passagiers die je kunnen belagen. Ik denk dat daar het prijsverschil zit. Beveiliging moet ook onderdak e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
En dan neem je een standaard lijnvlucht en krijg je dit soort onzin:

http://www.bbc.com/news/uk-politics-33973394

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• upclocker
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 10:10
Man man man, wat kunnen Nederlanders toch altijd zeiken over geld soms. Kijk eens naar ander landen wat die voor regeringstoestellen hebben. Dan heeft Nederland, maar een klein Fokkertje als toestel. Hoe zouden andere landen naar ons kijken als het staatshoofd per lijn vlucht komt, dan nemen ze ons niet meer serieus denk ik. We moeten eens ophouden met zeiken over geld hier, we hebben er zat van in vergelijking met andere landen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iRobert
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 12-09 20:25
Vertrek zo vanaf KUL naar DXB in de 2class A380 van Emirates, 615 stoelen!
Gelukkig zit ik upper-deck, wel in economy 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dodo79
  • Nu online

dodo79

witte dikke tonnie

bacardicoconut schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 18:14:
Vertrek zo vanaf KUL naar DXB in de 2class A380 van Emirates, 615 stoelen!
Gelukkig zit ik upper-deck, wel in economy 8)
Economy van Emirates is al een stuk beter dan van klm bijvoorbeeld, ik vond het echt dikke prima in hun a380 en 777.

omdat het kan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakrever
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 02-05 15:00
dodo79 schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 18:18:
[...]

Economy van Emirates is al een stuk beter dan van klm bijvoorbeeld, ik vond het echt dikke prima in hun a380 en 777.
IFE van EK is wel beter dan het van KLM, maar allebei gebruiken ze een 3-4-3 opstelling in economy. Je zit dus nog steeds even krap. IFE gebruik ik toch niet en het eten is bij allebei de maatschappijen gemiddeld voor vliegtuigeten. Ik kies dan toch maar voor een rechtstreekse verbinding en een minder IFE ipv een overstap in DXB...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Vergeleken bij KLM's IFE op wat? Daar zitten grote verschillen tussen de verschillende typen vliegtuigen namelijk. Op de 772/Refitted 77W en 789 hebben ze een heel modern systeem bijvoorbeeld. Oude 77W/744/A330 is 't nog een wat ouder systeem.

[ Voor 36% gewijzigd door CyBeR op 21-10-2016 18:55 ]

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iRobert
Arthur-M. schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 18:41:
[...]

IFE van EK is wel beter dan het van KLM, maar allebei gebruiken ze een 3-4-3 opstelling in economy. Je zit dus nog steeds even krap. IFE gebruik ik toch niet en het eten is bij allebei de maatschappijen gemiddeld voor vliegtuigeten. Ik kies dan toch maar voor een rechtstreekse verbinding en een minder IFE ipv een overstap in DXB...
Ik heb het hier al vaker aangegeven volgens mij maar KLM is dan ook wel 300 tot 400 euro duurder met vergelijkbare ticketvoorwaarden. Bij KLM bepaal je de hoofdprijs wil je nog kunnen wijzigen of annuleren.
Emirates betaal ik veelal niet meer dan 800-900 euro waar bij KLM naar ZO Azië je voor korte zakelijke trips toch vaak 1000-1200 euro neer moet leggen. Rechtstreeks is een voordeel maar ik vind het ook wel prettig om even de benen te strekken ipv 12 uur in het vliegtuig te zitten. Daarbij heeft KLM op reizen naar Indonesië, Vietnam en filipijnen ook minimaal 1 stop dus vandaar dat ik begin dit jaar ben overgestapt naar Emirates. En de lounges in Dubai zijn echt geen straf hoor 8)

A380 2 class upper deck is 2-4-2 trouwens, nog niet in gezeten dus ik ben benieuwd.
CyBeR schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 18:52:
Vergeleken bij KLM's IFE op wat? Daar zitten grote verschillen tussen de verschillende typen vliegtuigen namelijk. Op de 772/Refitted 77W en 789 hebben ze een heel modern systeem bijvoorbeeld. Oude 77W/744/A330 is 't nog een wat ouder systeem.
Het aanbod van Emirates is uitgebreider maar zelfs daar kan je op uitgekeken raken als je veel vliegt....

[ Voor 15% gewijzigd door iRobert op 21-10-2016 18:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
bacardicoconut schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 18:57:
[...]

Emirates betaal ik veelal niet meer dan 800-900 euro waar bij KLM naar ZO Azië je voor korte zakelijke trips toch vaak 1000-1200 euro neer moet leggen. Rechtstreeks is een voordeel maar ik vind het ook wel prettig om even de benen te strekken ipv 12 uur in het vliegtuig te zitten.
Dat rechtstreekse is juist waarom ze meer vragen. Dat doet Emirates net zo hard alleen merken wij dat als niet-arabieren wat minder.
Het aanbod van Emirates is uitgebreider maar zelfs daar kan je op uitgekeken raken als je veel vliegt....
Mja goed dat kan altijd natuurlijk. Je kunt ook niet verwachten dat ze elke week 't complete aanbod verversen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iRobert
CyBeR schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 19:06:

Dat rechtstreekse is juist waarom ze meer vragen. Dat doet Emirates net zo hard alleen merken wij dat als niet-arabieren wat minder.
Uiteraard en dat mag ook, alleen in mijn situatie heb ik veelal ook met KLM nog een overstap waardoor het interessant wordt om naar andere opties te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 08:50
KLM mag vanuit Schiphol dan wel het grootste netwerk hebben, maar laten we niet vergeten dat er nog meer airlines opereren vanuit Schiphol die veel van die routes ook uitvoeren, en veelal nog steeds veel goedkoper zijn dan KLM zelf.

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Ik vind dit ook wel een goeie:
GroenLinks maakt zich ook boos over de uitstoot van vervuilende stoffen die dat met zich meebrengt.
Ik track zelf met m'n eigen antenne al zo'n 3000 vliegtuigen/vluchten per dag. (leuk karwei was dat :X )
Wereldwijd zijn er geloof ik tegen/rond de 100.000 vluchten per dag.

Nou, dan zal dat ene Fokkertje wel het verschil maken...

[ Voor 5% gewijzigd door Piet91 op 21-10-2016 19:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger_Ventura
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09:11
Piet91 schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 19:46:
Ik vind dit ook wel een goeie:

[...]

Ik track zelf met m'n eigen antenne al zo'n 3000 vliegtuigen/vluchten per dag. (leuk karwei was dat :X )
Wereldwijd zijn er geloof ik tegen/rond de 100.000 vluchten per dag.

Nou, dan zal dat ene Fokkertje wel het verschil maken...
De kwaleitskrant van Nederland duikt er ook op, me de cliffhanger " morgen meer" :F
http://www.telegraaf.nl/b...re_vlucht_Oranjes___.html

En een "kwart miljoen euro" bekt toch spannender dan 250.000 euro :X

Gaat alleen maar om de kosten, maar niemand stelt de vraag "Wat levert ons (Nederland) dat bezoek op?"

American Express vraagbaak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oohh
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 11:43
Piet91 schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 19:46:
Wat heb je nu voor setup dan? Ik woon in Amsterdam en track rond de 900 vliegtuigen per dag met de standaard DVB-T USB + antenne. Beetje weinig in vergelijking met jouw data. :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
oohh schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 21:44:
Wat heb je nu voor setup dan? Ik woon in Amsterdam en track rond de 900 vliegtuigen per dag met de standaard DVB-T USB + antenne. Beetje weinig in vergelijking met jouw data. :)
Afbeeldingslocatie: https://c1.staticflickr.com/9/8542/29749362000_757d877c1c_c.jpgFlightAware antenna by Iemand91, on Flickr

Heb de foto's maar even in een apart album gezet.

FlightAware antenne staat op het dak met zo'n 17 meter Hirschmann KOKA 9 TS kabel onder de dakpannen door (wat best een rotklus was, vandaar de :X ) naar beneden naar een raam.
Via een kort stukje plat coax kabel tussen raam/kozijn door naar de Raspberry Pi 3.
Helaas heeft FlightAware momenteel problemen met levering in de EU van hun spullen; dus ik moet het nog even doen zonder hun Pro Stick. (de filter heb ik al wel, maar gebruik ik nu nog niet)

Met die Pro Stick en filter zou ik (en hoop ik) nog wat beter resultaat/bereik te krijgen.
Wat dit kan nog wel wat beter:

Afbeeldingslocatie: https://c4.staticflickr.com/9/8082/29959895971_9bda7f2c7e_c.jpgFA antenna Planefinder range directly by Iemand91, on Flickr

Als aviationnerd kon ik zoiets niet laten natuurlijk. :$

EDIT: De eerste Boeing 787-9 voor Air France. Ze hebben even een 'stock 787-9' genomen en er een sticker 'Air France' opgeplakt. :P

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/CvTODRtW8AU5WX7.jpg:large
Afbeeldingslocatie: https://c2.staticflickr.com/6/5715/29842712633_3111ca99b8_c.jpgF-HRBA Air France Boeing 787-9 Dreamliner - C/N 38769 / LN 500 by Woodys Aeroimages, on Flickr

[ Voor 24% gewijzigd door Piet91 op 21-10-2016 22:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• menzo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 10:07
Lever je aan Flightaware of Flightradar24? Of beide?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
menzo schreef op zaterdag 22 oktober 2016 @ 15:38:
Lever je aan Flightaware of Flightradar24? Of beide?
Beide en ook Planefinder (daar is die coverage-kaart van).
Zit soms ook wel te denken aan ADS-B exchange maar dat is zo'n gigantisch brakke site (althans, bij mij).
Ben op Scramble ook nog zo'n site tegengekomen (beiden zijn sites waar ook militaire en verborgen toestellen getoond worden in tegenstelling tot bijvoorbeeld FR24) maar ik houdt het eerst bij deze 3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Economy = Economy. Of ik nu krap zit in een Emirates toestel of van de KLM dat maakt vrij weinig uit. Er zijn minieme onderlinge verschillen tussen types vliegtuigen en een oude of nieuwe indeling, maar alle maatschappijen proppen zoveel mogelijk stoelen in hun vliegtuigen.

Zolang je in je achterhoofd houdt dat je voor minder dan 750 aan de andere kant van de wereld kan komen valt het allemaal wel weer mee ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 22 oktober 2016 @ 15:56:
[...]

Economy = Economy. Of ik nu krap zit in een Emirates toestel of van de KLM dat maakt vrij weinig uit. Er zijn minieme onderlinge verschillen tussen types vliegtuigen en een oude of nieuwe indeling, maar alle maatschappijen proppen zoveel mogelijk stoelen in hun vliegtuigen.
Dat ben ik niet me je eens, er zijn echt wel wat verschillen tussen economy classes.

Denk aan seat pitch, die in eocnomy loopt van 29 inch tot 36 inch. Seath width, van 16.5 inch tot 18.5 inch. Aarige lijst: Long-haul Economy Class Comparison Chart

Verschil tussen personal IFE of overhead IFE is er nog zo één. Wel of geen Wifi? Wel of geen stopcontact?

Of wat denk je van verschillende opstellingen? Zat verschillen, 3-3-3, 2-5-2, 3-4-3 etc.

Of dingen als beperkte beenruimte door boxen voor de IFE etc.

[ Voor 5% gewijzigd door wildhagen op 22-10-2016 16:09 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• menzo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 10:07
Piet91 schreef op zaterdag 22 oktober 2016 @ 15:55:
[...]

Beide en ook Planefinder (daar is die coverage-kaart van).
Zit soms ook wel te denken aan ADS-B exchange maar dat is zo'n gigantisch brakke site (althans, bij mij).
Ben op Scramble ook nog zo'n site tegengekomen (beiden zijn sites waar ook militaire en verborgen toestellen getoond worden in tegenstelling tot bijvoorbeeld FR24) maar ik houdt het eerst bij deze 3.
Oke top. Ik lever sporadisch aan FR24, maar wil binnenkort een Rpi kopen om 24/7 te kunnen leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

swtimmer schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 12:42:
[...]

Maar wie zegt dat het huren van een lokaal vliegtuig te duur is? Ik kan me niet voorstellen dat voor die 250k je niet 6dagen een vliegtuig/vervoer kan regelen dat voldoet.
250k... dat klinkt als verplicht aanbesteden. Nee, ik snap dat ze deze keuze hebben gemaakt. De werkelijke fout ligt natuurlijk in het verleden en dat was de aanschaf van een F70 als regeringstoestel. Ook in begin jaren 90 kon je beter alternatieven vinden met een grotere range, maar waarschijnlijk vond men gebruik in Europa toen voldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Overigens, op dit moment heeft Emirates afaik het record-aantal passagiers in een A380 in handen, met 615 stuks, maar voor hoelang nog?

Malaysia Airlines wil namelijk 700 sardines in hun A380's persen, en ze vervolgens verhuren voor bedevaarts-vluchten:
Malaysian airlines verhuurt haar zes Airbus A380's aan maatschappijen die de vliegtuigen willen gebruiken voor het vervoeren van Hadj pelgrims naar Mekka. Dat meldt The Wall Street Journal. Daarna kunnen de vliegtuigen verhuurd worden aan andere maatschappijen.

Het plan van Malaysian is om de vliegtuigen te verhuren om zo opbrengsten van de maatschappij te verhogen. De A380's worden nu verhuurt voor het vervoer van pelgrims, maar zijn in 2018 beschikbaar voor andere maatschappijen. Volgens de CEO van Malaysian Airlines, Peter Bellew, is een configuratie van 700 economyclass stoelen en geen businessclass stoelen het meest voordehand liggend.

De luchtvaartmaatschappij heeft ook aan een verkoop van de vliegtuigen gedacht, maar daar bleken geen nog geen klanten voor te zijn.
Zie http://www.luchtvaartnieu...rhuren-voor-hadj-vluchten

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
menzo schreef op zaterdag 22 oktober 2016 @ 16:07:
Oke top. Ik lever sporadisch aan FR24, maar wil binnenkort een Rpi kopen om 24/7 te kunnen leveren.
Een tip; neem sowieso de RPi3. Ik had de eerste versie B en die kreeg moeite met alles toen ik steeds betere opstelling kreeg (betere plaatsing van antenne, betere antenne e.d.)
wildhagen schreef op zaterdag 22 oktober 2016 @ 16:17:
Overigens, op dit moment heeft Emirates afaik het record-aantal passagiers in een A380 in handen, met 615 stuks, maar voor hoelang nog?

Malaysia Airlines wil namelijk 700 sardines in hun A380's persen, en ze vervolgens verhuren voor bedevaarts-vluchten:

Zie http://www.luchtvaartnieu...rhuren-voor-hadj-vluchten
Dat zijn maar 85 stoelen meer dan Emirates. Als je dan de seat map neemt van de 2-class EK A380 dan moet Malaysia dus i.p.v. 58 full flat Business seats 85 economy seats installeren. Kan zat dus.

En dergelijke vluchten zijn low-yield dus dan moeten er ook wel veel stoelen in.
Geeft wel te denken; zouden er straks dan tóch A380's met high-density indeling gaan rondvliegen voor charter- en low-cost maatschappijen? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Verwijderd schreef op zaterdag 22 oktober 2016 @ 16:14:
[...]

250k... dat klinkt als verplicht aanbesteden. Nee, ik snap dat ze deze keuze hebben gemaakt. De werkelijke fout ligt natuurlijk in het verleden en dat was de aanschaf van een F70 als regeringstoestel. Ook in begin jaren 90 kon je beter alternatieven vinden met een grotere range, maar waarschijnlijk vond men gebruik in Europa toen voldoende.
Waarom eigenlijk geen A330 MRTT als regeringstoestel? Wij gaan er een paar voor de KLu kopen en ik las dat ondermeer Britten en Australiërs hun A330 MRTT's modificeren voor VIP-transport. Daarmee kun je bijna elke uithoek van de wereld bereiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

upclocker schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 16:36:
Man man man, wat kunnen Nederlanders toch altijd zeiken over geld soms. Kijk eens naar ander landen wat die voor regeringstoestellen hebben. Dan heeft Nederland, maar een klein Fokkertje als toestel. Hoe zouden andere landen naar ons kijken als het staatshoofd per lijn vlucht komt, dan nemen ze ons niet meer serieus denk ik. We moeten eens ophouden met zeiken over geld hier, we hebben er zat van in vergelijking met andere landen.
Een mooie oranje Global 8000 :9
[...]

Ik vind Emirates maar een overgewaardeerde toko tegenwoordig, een aantal jaar geleden was het echt prima maar de laatste paar keer was het toch steeds meh, vooral omdat ik overgelopen zomer long haul gevlogen heb op KLM, China Airlines, Garuda en Emirates (meerdere vluchten met allen)
Bij Emirates werd er steevast bij het eten uitdelen iets vergeten, de ene keer was het het drinken en de andere keer kreeg in geen thee/koffie. Ook had ik een nooduitgang stoel die lastminute bij de gate even omgewisseld werd voor aisle stoel helemaal achterin. Mega kut maar niemand kon iets voor mij betekenen. Schermen met een Skywards Gold pas maakte daar dan een upgrade naar Business van wat verder een prima vlucht was. Maar met dit gezeik ben je voor mij geen A airline. IFE boeit mij geen zak en het eten is overal even acceptabel in Economy. Dan blijft enkel over dat voor lange mensen de KLM stoelen het fijnste zitten en dan de stoelen van China Airlines een fijne lendensteun hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• upclocker
Ja man, ze kunnen daar vast wel wat moois van maken. Net als die oranje demo F16 die we hadden. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dodo79
  • Nu online

dodo79

witte dikke tonnie

Brilsmurfffje schreef op zaterdag 22 oktober 2016 @ 19:56:

Ik vind Emirates maar een overgewaardeerde toko tegenwoordig, een aantal jaar geleden was het echt prima maar de laatste paar keer was het toch steeds meh, vooral omdat ik overgelopen zomer long haul gevlogen heb op KLM, China Airlines, Garuda en Emirates (meerdere vluchten met allen)
Bij Emirates werd er steevast bij het eten uitdelen iets vergeten, de ene keer was het het drinken en de andere keer kreeg in geen thee/koffie. Ook had ik een nooduitgang stoel die lastminute bij de gate even omgewisseld werd voor aisle stoel helemaal achterin. Mega kut maar niemand kon iets voor mij betekenen. Schermen met een Skywards Gold pas maakte daar dan een upgrade naar Business van wat verder een prima vlucht was. Maar met dit gezeik ben je voor mij geen A airline. IFE boeit mij geen zak en het eten is overal even acceptabel in Economy. Dan blijft enkel over dat voor lange mensen de KLM stoelen het fijnste zitten en dan de stoelen van China Airlines een fijne lendensteun hebben.
Ik heb een aantal keer met KLM long haul gevlogen in hun 747, 777 en a330 kisten.
dit jaar de gok genomen voor Emirates naar Jakarta en terug vanaf Denpasar.

In de KLM toestellen zat ik meteen klem, mijn knieën zaten al meteen tegen de stoel voor me.
Dus ik zat al meteen klem plus het feit dat ik tot op 2x toe die IFE kast onder de stoel voor me had.
Ofwel... voet of beenruimte was er niet, en ik ben echt niet achterlijk lang (1m85)

Toen kwam ik uit in de emirates a380...
Ben gaan zitten en men knieën raakte niks, er was ruimte tussen de knietjes en de stoel voor me, geen IFE kastje op de grond en de service was goed (service is bij klm ook prima).
Daarna de vlucht in de 777-300er van emirates, zelfde ruimte ofwel dikke prima.
Kwam er ook nog eens bij dat Emirates goedkoper was, dus ja..
Ik beoordeel Emirates stukken beter als KLM

omdat het kan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

dodo79 schreef op zaterdag 22 oktober 2016 @ 22:05:
[...]

Ik heb een aantal keer met KLM long haul gevlogen in hun 747, 777 en a330 kisten.
dit jaar de gok genomen voor Emirates naar Jakarta en terug vanaf Denpasar.

In de KLM toestellen zat ik meteen klem, mijn knieën zaten al meteen tegen de stoel voor me.
Dus ik zat al meteen klem plus het feit dat ik tot op 2x toe die IFE kast onder de stoel voor me had.
Ofwel... voet of beenruimte was er niet, en ik ben echt niet achterlijk lang (1m85)

Toen kwam ik uit in de emirates a380...
Ben gaan zitten en men knieën raakte niks, er was ruimte tussen de knietjes en de stoel voor me, geen IFE kastje op de grond en de service was goed (service is bij klm ook prima).
Daarna de vlucht in de 777-300er van emirates, zelfde ruimte ofwel dikke prima.
Kwam er ook nog eens bij dat Emirates goedkoper was, dus ja..
Ik beoordeel Emirates stukken beter als KLM
Bij KLM maakt het nogal uit of je de nieuwe of oude economy krijgt en hoeveel meuk er in de stoelhoezen zit. Nu slaap ik meestal de hele vlucht dus heb ik niet zo een last van het tekort aan ruimte en ik zit vrijwel altijd emergency exit (205cm). Nachtvluchten heeft Emirates zo goed als niet omdat ze iedereen de ganse nacht wakker houden met die grote schermen en open gordijntjes bij de galley's of je krijgt weer op een idioot tijdstip eten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dodo79
  • Nu online

dodo79

witte dikke tonnie

Brilsmurfffje schreef op zaterdag 22 oktober 2016 @ 22:10:
[...]

Bij KLM maakt het nogal uit of je de nieuwe of oude economy krijgt en hoeveel meuk er in de stoelhoezen zit. Nu slaap ik meestal de hele vlucht dus heb ik niet zo een last van het tekort aan ruimte en ik zit vrijwel altijd emergency exit (205cm). Nachtvluchten heeft Emirates zo goed als niet omdat ze iedereen de ganse nacht wakker houden met die grote schermen en open gordijntjes bij de galley's of je krijgt weer op een idioot tijdstip eten.
Kijk daar heb je het al.
Ik slaap niet in iets wat beweegt, dus een goede IFE is wel hendig voor mij.
Bij Emirates gaat de cabineverlichting ook gewoon uit en je IFE scherm kun je uit zetten.
Heb ook nooit last van licht als ik slaap, maar ik slaap niet in een bewegend ding.
Idioot tijdstip gevoerd worden, ja dat herken ik dan weer wel.
wij werden gevoerd om 15:00 smiddags......met ehmmm tja zinloze zooi.
Maar dan nog, heb heel vaak KLM gevlogen en nu 4x Emirates, Emirates wint het tot nu toe nog steeds voor mij.

omdat het kan!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Gisteren is de 4e Embraer E175+ aan KLM Cityhopper geleverd.
Daarna vanuit Recife via Espargos en Faro naar Amsterdam gevlogen.
Even na 18:00 uur vanavond op Schiphol geland.

Tevens vloog KLM vandaag weer voor het eerst naar Iran. PH-BQB (Boeing 777-200ER) vertrok vanmiddag om 17:35 uur naar Teheran. Verwacht aankomst terug uit Iran is morgenvroeg om 06:20 uur.

KLM vloog eind maart 2013 voor het laatst naar Iran.
Toen werd Teheran nog viermaal per week aangevlogen met de McDonnell Douglas MD-11.

En een van de drie laatst overgebleven Cathay 747-400 passagiersvliegtuigen heeft gisteren haar allerlaatste vlucht gemaakt; naar Victorville.
En dat vinden we niet leuk ;w :
Anthony Fesche

@flightradar24 After landing @Victorvillecity in B-HKT. We will miss her terribly @Boeing
https://twitter.com/mrfish845/status/789746935246630912
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/CvW-pdqUsAAOm_K.jpg:large

[ Voor 30% gewijzigd door Piet91 op 22-10-2016 23:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
Piet91 schreef op zaterdag 22 oktober 2016 @ 23:42:
Tevens vloog KLM vandaag weer voor het eerst naar Iran. PH-BQB (Boeing 777-200ER) vertrok vanmiddag om 17:35 uur naar Teheran. Verwacht aankomst terug uit Iran is morgenvroeg om 06:20 uur.
Da's een grote jongen! Verwachten ze zo veel animo voor die route?

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Piet91 schreef op zaterdag 22 oktober 2016 @ 23:42:
Gisteren is de 4e Embraer E175+ aan KLM Cityhopper geleverd.
Blijf het vreemd vinden. Maar ze zullen het wel weten :p Elke keer als ik in een F70 zit, is hij vol. En vaak voor de hoofdprijs. Ik zou zeggen dat ze makkelijk de E190 kunnen vullen op deze meeste van die routes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincm
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12-09 22:19
Ik weet niet helemaal of ik aan het juiste adres ben, maar.... wat moet je doen op een (buitenlands) airport als je je aansluitende vlucht mist? Nog niet eerder zo'n situatie meegemaakt.

Ik vlieg van AMS naar SAW (Istanbul) en heb daar een uur later een volgende vlucht naar Ankara (geen ruimbagage dus zou genoeg tijd moeten zijn). Beide met Pegasus, samen geboekt. Mijn vlucht naar SAW heeft sowieso een uur en een kwartier vertraging maar -as we speak- staat er nog geen vliegtuig klaar. Dikke kans dat ik mijn aansluitende vlucht dus ga missen. Moet ik nu alsnog daar door de douane en naar de transfer desk van Pegasus voor een vervangende vlucht, of kan ik binnen het douane-gebied de vlucht laten wijzigen? Of is dit weer per vliegveld verschillend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10:46

Bestla

Kvinne

Ik zou nu Pegasus bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincm
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12-09 22:19
Dame achter de gate-balie even kunnen spreken (er staat inmiddels een vliegtuig en bijbehorende personeel), die zegt dat ik automatisch wordt opgedoekt naar de volgende vlucht richting Ankara (er gaan er nog meer vanavond). Die weet alleen niet of ik daar alsnog voor door de douane naar de transferdesk moet of dat ik binnen het douane-gebied kan blijven. Zo even kijken of ik alvast kan bellen, dan kan ik in ieder geval aantonen dat ik er op tijd bij was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Vincm schreef op zondag 23 oktober 2016 @ 13:13:
Dame achter de gate-balie even kunnen spreken (er staat inmiddels een vliegtuig en bijbehorende personeel), die zegt dat ik automatisch wordt opgedoekt naar de volgende vlucht richting Ankara (er gaan er nog meer vanavond). Die weet alleen niet of ik daar alsnog voor door de douane naar de transferdesk moet of dat ik binnen het douane-gebied kan blijven. Zo even kijken of ik alvast kan bellen, dan kan ik in ieder geval aantonen dat ik er op tijd bij was.
Gewoon in het transfer gebied blijven, daar zal je ook een bali hebben van Peagasus, het is veel fijner om daar een paar uurtjes te wachten dan aan de andere kant van de douane

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Napsju schreef op zondag 23 oktober 2016 @ 12:33:
[...]

Iran heeft net zoveel inwoners als Duitsland en heeft naast olie een enorme potentie. Zeker op korte termijn is er al veel handel te drijven, want door het embargo zijn veel grote kapitaalgoederen tot op het bot versleten en aan directe vervanging toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
PWM schreef op zondag 23 oktober 2016 @ 12:50:
Blijf het vreemd vinden. Maar ze zullen het wel weten :p Elke keer als ik in een F70 zit, is hij vol. En vaak voor de hoofdprijs. Ik zou zeggen dat ze makkelijk de E190 kunnen vullen op deze meeste van die routes.
De 175 is al groter dan de F70 (18 stoelen meer) dus het is wel te begrijpen dat ze niet veel groter willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Napsju schreef op zondag 23 oktober 2016 @ 12:33:
[...]

Voor Teheran naar Amerika moet je via Europa, aangezien KLM samen met Delta een zeer groot Amerika netwerk heeft is het neem ik aan een prima bestemming om als feeder te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 07:21

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

AMEN!

Overigens moet ik melden dat mijn eerste vlucht met Pegasus uitstekend bevallen is. Voor de terugvlucht vanuit Antalya waren we omgeboekt naar Pegasus (en we waren niet de enigen) en eigenlijk alleen maar voordelen ervaren buiten dat ik de abo-dag gemist heb omdat we ook zo'n acht uur later vlogen (waardoor we dus een ononderbroken nachtrust plus ontbijt in het hotel hadden).

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
Krijg je in zo'n geval trouwens ook een vergoeding voor een Visa On Arrival van Pegasus?

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Ook Kuwait Airways doet mee aan de race van nieuwe liveries.
Gisteren is hun eerste toestel met nieuwe livery uit de Boeing fabriek gerold; hun eerste 777-300ER.
Ze hebben 10 orders openstaan van dit type die de A340-300 en 777-200ER moet vervangen.
Op deze twee types na krijgt dus ook de hele vloot deze nieuwe livery.
(Ook hun cockpit-, cabine- en grondpersoneel krijgt een nieuw uniform)

Afbeeldingslocatie: https://c1.staticflickr.com/6/5346/30465165456_2b40a11e08_c.jpg9K-AOC Kuwait Airways Boeing 777-369(ER) - C/N 62561 / LN 1448 by Woodys Aeroimages, on Flickr

Ik vind het persoonlijk een combinatie van mismaaktheid en behoorlijke eentonigheid.
Dit is hun huidige livery:

Afbeeldingslocatie: http://cdn-www.airliners.net/photos/airliners/4/6/3/2141364.jpg?v=v40

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tr4il
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 30-08 10:19
Die is niet veel beter

Tadaaa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Al die ME carriers beginnen nu wel heel erg op elkaar te lijken met die grote letter en een boogje over de staart heen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Grote letters zei je?

Afbeeldingslocatie: https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/c/c2/Pan_Am_Boeing_747-100_Manteufel.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12-09 19:57
upclocker schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 16:36:
En een Gulfstream IV

Maar zelfs dan valt het inderdaad reuze mee als je het vergelijkt met andere landen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Die grotere letters zie je wel vaker, en nie alleen in het midden-oosten:

Afbeeldingslocatie: http://cdn.airplane-pictures.net/images/uploaded-images/2012/11/9/248722.jpg

Ik vind de livery niet echt fraai, maar wel mooier dan de oude. Maar he, het kan altijd nog erger!

Afbeeldingslocatie: https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/2/21/2011-06-21_15-55-53_South_Africa_-_Crossroads_-_ZS-ZWP.jpg/1280px-2011-06-21_15-55-53_South_Africa_-_Crossroads_-_ZS-ZWP.jpg

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

wildhagen schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 16:59:

Ik vind de livery niet echt fraai, maar wel mooier dan de oude. Maar he, het kan altijd nog erger!

[afbeelding]
Nice. Een vliegtuig met aanwijzingen voor de piloot. Ikea Airways.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thetallguy
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Ik heb Varig al een dikke 10 jaar niet meer gezien ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
downtime schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 17:27:
[...]

Nice. Een vliegtuig met aanwijzingen voor de piloot. Ikea Airways.
Zeker. Ze hebben bijvoorbeeld ook nog meer handleidingen, voor als men de weg kwijt is wijst men de crew iig alvast even de weg:

Afbeeldingslocatie: http://cdn.airplane-pictures.net/images/uploaded-images/2010/7/11/94980.jpg

Ze hebben ook nog een handleiding voor cockpit-bemanning die niet weet waar ze horen te zitten:

Afbeeldingslocatie: https://www.southafrica.to/transport/Airlines/Kulula-flights/Photos/Kulula-flying-101.jpg

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liliuokalani
  • Niet online
wildhagen schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 16:59:
Die grotere letters zie je wel vaker, en nie alleen in het midden-oosten:

[afbeelding]

[afbeelding]
Ik vind die laatste nog wel geinig met die aanduidingen voor alles, maar als we het dan over een naar mijn idee walgelijke livery hebben... Sunweb en Transavia. Een saaie witte doos met walgelijke stickers in een vreselijke stijl. Sorry, maar dat doet pijn aan mijn ogen.

Afbeeldingslocatie: http://cdn.airplane-pictures.net/images/uploaded-images/2016/5/29/727471s.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Dees vind ik wel mooi:
Afbeeldingslocatie: https://www.aa.com/content/images/aboutUs/ourPlanes/777-300-header.jpg

Kleurtjes zijn leuk maar het moet wel een smaakvol geheel zijn:
Afbeeldingslocatie: https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/originals/8b/15/bf/8b15bf1412b54bc56ea8b57c63fe7f68.jpg
:X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Liliuokalani schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 17:33:
[...]

Ik vind die laatste nog wel geinig met die aanduidingen voor alles, maar als we het dan over een naar mijn idee walgelijke livery hebben... Sunweb en Transavia. Een saaie witte doos met walgelijke stickers in een vreselijke stijl. Sorry, maar dat doet pijn aan mijn ogen.

[afbeelding]
Die scoort hoog ja, maar ik ken nog wel lelijkere:

Afbeeldingslocatie: http://cdn.airplane-pictures.net/images/uploaded-images/2011/1/16/117701.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/72FjSwh.jpg

Afbeeldingslocatie: https://blog.klm.com/assets/uploads/2015/02/2208520435-795c042e80-b-copy.jpg

Daar wordt ik ook liever niet in gespot :P

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liliuokalani
  • Niet online
wildhagen schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 17:43:
[...]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Als ik daarin zou moeten zitten, dan kom ik gewoon niet opdagen. Vreselijk. :r

Om het leed niet te groot te maken toch nog maar een wat mooier aanzicht.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/NfqHP4V6Drs9gSZC3xxB0JFi/full.jpg

NH Airtime had ook nog een mooi filmpje van het toestel, met gelukkig veel cockpit close-ups.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Wie binnenkort de laatste KL 744 op SXM wil zien aankomen, dat kan hier: http://www.mahobeachcam.com/

Over een paar minuten overigens een AF A343.

[ Voor 19% gewijzigd door CyBeR op 24-10-2016 19:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oohh
CyBeR schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 19:38:
Wie binnenkort de laatste KL 744 op SXM wil zien aankomen, dat kan hier: http://www.mahobeachcam.com/

Over een paar minuten overigens een AF A343.
Wanneer komt de laatste KL 744 dan? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Ik meen donderdag of vrijdag, weet niet precies hoe laat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
Ik heb 'm hier al eens eerder gepost:
Napsju schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 06:08:
Ik liep hier net in Changi Airport T3 en zag een voor mij nieuwe airline, Siam air. Dit is toch echt de állerlelijkste livery die ik OOIT gezien heb...

[afbeelding]

Edit: Wat is het toch een fijn vliegveld. Over anderhalf uur vliegen we met Malindo OD802, dus we zitten nog even in de gratis bioscoop, nadat we net de vlindertuin en koi vijver gezien hebben. _/-\o_
Afbeeldingslocatie: https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/8/8d/HS-BRU_%2818951887036%29.jpg/1024px-HS-BRU_%2818951887036%29.jpg

Lekker!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12-09 15:00

Garyu

WW

Wow, even een flinke overname in vliegtuigland, Rockwell koopt B/E Aerospace. Ze waren al enorm sterk, en nu dus een van de grotere zoniet de grootste onderdelenbouwer.... Ben benieuwd wat dat verder voor de concurrentie en innovatie gaat betekenen!

Linkje: https://www.rockwellcolli...lCollins-BEAerospace.aspx

[ Voor 20% gewijzigd door Garyu op 24-10-2016 22:39 ]

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla

Bestla

Kvinne

Liliuokalani schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 18:02:

NH Airtime had ook nog een mooi filmpje van het toestel, met gelukkig veel cockpit close-ups.

[video]
Ik vindt de cockpit van de A350 veel moderner ogen. Blijft Boeing vasthouden aan die ouderwetse 'stick' uit de vloer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online
Bestla schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 06:46:
[...]
Ik vindt de cockpit van de A350 veel moderner ogen. Blijft Boeing vasthouden aan die ouderwetse 'stick' uit de vloer?
Vraag me inderdaad steeds vaker af of dat een afweging is bij airlines. Heb veel aan flight-sim gedaan, en vond de Boeing cockpits voor de simulatie altijd veel prettiger, want je hebt meer te doen ;) . Maar kan me goed voorstellen dat piloten de Airbus cockpits fijner vinden. En ruimer omdat je een tafeltje of vrije ruimte voor je hebt in plaats van een enorme stick die je alleen bij take-off en landing gebruikt.

Ook is het bij Airbus - door de grotere controle die men door de extra automatisering heeft over de vliegeigenschappen - volgens mij eenvoudiger voor een piloot om tussen types te wisselen.

Zijn dit nog doorslaggevende afwegingen bij een airline, of maakt ze dat helemaal niks uit?

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla

Bestla

Kvinne

alexbl69 schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 08:08:
[...]

Vraag me inderdaad steeds vaker af of dat een afweging is bij airlines. Heb veel aan flight-sim gedaan, en vond de Boeing cockpits voor de simulatie altijd veel prettiger, want je hebt meer te doen ;) . Maar kan me goed voorstellen dat piloten de Airbus cockpits fijner vinden. En ruimer omdat je een tafeltje of vrije ruimte voor je hebt in plaats van een enorme stick die je alleen bij take-off en landing gebruikt.

Ook is het bij Airbus - door de grotere controle die men door de extra automatisering heeft over de vliegeigenschappen - volgens mij eenvoudiger voor een piloot om tussen types te wisselen.

Zijn dit nog doorslaggevende afwegingen bij een airline, of maakt ze dat helemaal niks uit?
Als bezoeker van de full motion 737 sim in Lelystad kan ik maar 1 reden bedenken waarom mensen liever een stick voor zich hebben. Als er flink geremd moet worden dan heb je toch iets in je handen wat enige afzet/houvast biedt. Dat is natuurlijk schijn want je kunt je afzetten tegen je stoel, en je zit ook in de riemen. Het zal vast iets psychologisch zijn.
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Bombardier heeft de eerste CS300 - de grote broer van de CS100 - uit de doeken gedaan. Als het goed is zal airBaltic de eerste CS300 eind november in ontvangst nemen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/yXUkWwimULXDquWmV6bHOpn2/full.jpg

[ Voor 23% gewijzigd door XWB op 25-10-2016 09:44 ]

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-07 10:28

Pinin

Historie | Luxe | Duurzaam

wildhagen schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 17:43:
[...]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Ik vind het wel gaaf eigenlijk (dat is wat anders dan mooi) het is al zo'n saaie bedoening op de vliegvelden met zo weinig variatie in merken en toestellen, dan kan wat kleur geen kwaad.
Anders is het net als op de weg met automerken die 50 shades of grey hebben als staalkaart.

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online
Pinin schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 09:43:
[...]

Ik vind het wel gaaf eigenlijk (dat is wat anders dan mooi) het is al zo'n saaie bedoening op de vliegvelden met zo weinig variatie in merken en toestellen, dan kan wat kleur geen kwaad.
Anders is het net als op de weg met automerken die 50 shades of grey hebben als staalkaart.
Klopt. Wat dat betreft bezie ik ook met lede ogen de steeds snellere uitfasering van een paar 'Classics'. De 747 en de MD-11 in het bijzonder, maar ook de Fokkers en de MD-80. Dit zijn toestellen met unieke kenmerken. Wat overblijft zijn allemaal in de basis dezelfde toestellen, met enkel nog de keus uit 2 of 4 motoren.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Tja, wat is dan wel een mooie livery? Die 13 in een dozijn "eurowhite" liveries zijn ook niet bepaald fraai.

Afbeeldingslocatie: https://c5.staticflickr.com/4/3738/9640077732_19458cc902_z.jpg
Japan Airlines Boeing 777-200ER JA710J by Royal King, on Flickr

[ Voor 34% gewijzigd door XWB op 25-10-2016 10:39 ]

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
JAL overdrijft 't wel een beetje ja. Die hebben de staart ook voor het grootste deel wit gelaten.

Overigens, wat is wel een mooie livery? Onze eigen KLM natuurlijk.

[ Voor 26% gewijzigd door CyBeR op 25-10-2016 10:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Of wat dacht je van China Eastern's nieuwste livery? Allemaal van hetzelfde.

Afbeeldingslocatie: https://c7.staticflickr.com/8/7329/26981866662_412c2c88b2_z.jpg
China Eastern Boeing 777-300ER B-7368 by Royal King, on Flickr

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
XWB schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 10:09:
Tja, wat is dan wel een mooie livery? Die 13 in een dozijn "eurowhite" liveries zijn ook niet bepaald fraai.
Eentje non-white die ik persoonlijk heel fraai vind is de livery van Royal Jorfanian bijvoorbeeld:

Afbeeldingslocatie: https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/9/92/Royal_Jordanian_A330-200_JY-AIG_LHR_2014-03-29.png

Afbeeldingslocatie: https://c2.staticflickr.com/6/5273/5883582392_ece783282a_b.jpg

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Kogel door de kerk: Heathrow mag uitbreiden
LONDEN - Na jaren gesteggel is er eindelijk een besluit gevallen over de toekomst van Londen Heathrow. De Britse regering heeft groen licht gegevens voor de uitbreiding van de luchthaven, die op dit moment de drukste van Europa is. Een extra landingsbaan zorgt de komende jaren voor de broodnodige extra capaciteit.

Heathrow strijdt al jaren voor uitbreiding. De twee start- en landingsbanen die er nu liggen kunnen de druk nauwelijks aan en landingsrechten op de Londense luchthaven kosten een vermogen. De uitbreiding moet in 2040 zo’n 16 miljoen extra passagiers opleveren.

“De nieuwe start- en landingsbaan vergroot de bereikbaarheid van Groot-Brittannië en is een historische impuls voor de economie”, stelt transportminister Chris Grayling.

Omwonenden moeten weg
Voordat de uitbreiding een feit is moet nog wel nader onderzoek worden gedaan naar de impact op de omgeving. Zo worden miljarden gereserveerd om grond aan te kopen en inwoners van een aantal dorpen naar een andere plek te verhuizen. Belangenorganisaties zullen dat naar verwachting niet over hun kant laten gaan.

De overheid belooft, om de omgeving te ontlasten, wel een stop op nachtvluchten en strengere geluidsregels.
Officiële statement staat op gov.uk.

Afbeeldingslocatie: https://news.bbcimg.co.uk/news/special/2015/newsspec_13215/img/heathrow_proposed_expansion_976_flat.png?v=1
wildhagen schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 11:25:
Eentje non-white die ik persoonlijk heel fraai vind is de livery van Royal Jorfanian bijvoorbeeld:

[afbeelding]

[afbeelding]
Zeker. Hun livery maakt de 787 (de -8 is het bijzonder) nog bijna een mooi toestel:

Afbeeldingslocatie: https://farm8.staticflickr.com/7527/16089711087_9e2566c128_c.jpg

Of vroeger op hun TriStars:

Afbeeldingslocatie: https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/originals/40/1e/79/401e7924d55877501ef1e4d917c61713.jpg

Vooral als er dan zo'n hele rij naast elkaar stond op Schiphol:

Afbeeldingslocatie: http://cdn-www.airliners.net/photos/airliners/0/1/4/1648410.jpg?v=v40

EDIT: ik vraag het hier ook maar even:

Even een vraag voor de regelmatige spotters hier; ik ben van plan om met m'n vader deze week weer naar Schiphol te gaan. Deels vanwege het feit dat het panoramaterras (officieel) t/m 21:00 uur open is en je dus in het donker daar nog kunt staan wat ook weer eens een nieuwe dimensie geeft aan het spotten.

2 vragen though:
- Officieel is het terras dus deze week (t/m zaterdag) nog tot 9 uur open, maar ik lees ook verhalen dat het terras al wordt leeggehaald als het donker wordt omdat er problemen met de verlichting (?) zijn.
Wat is nou de situatie?
Ik zie wel op diverse sites nog foto's langskomen die de afgelopen dagen zijn gemaakt vanaf het terras terwijl het donker was.

- Ik wordt niet altijd heel gelukkig van m'n huidige tele (een antieke 70-210mm USM); geen stabilisatie en vaak toch wat weinig bereik. Ik tob al tijden over een eventuele vervanger maar ik kan er nog niet uitkomen.
Nou zat ik er eens over na te denken om dan deze week hier eens een dagje de Canon 100-400mm IS (Mark I of 2) te huren. Kost niet veel en lijkt me wel eens tof.
Nou sta ik niet vaak bij Schiphol maar soms had ik dan wel graag eens wat meer bereik gehad.
Ik kijk ook vaak even bij de EXIF-data van foto's die genomen zijn op/bij Schiphol om te kijken hoeveel millimeters ze daar gebruikten.
Of denken jullie dat die -400mm overkill is? (op een crop Canon)

[ Voor 51% gewijzigd door Piet91 op 25-10-2016 13:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Haal de popcorn maar boven, hierover is het laatste woord nog niet gezegd.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thetallguy
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
XWB schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 10:34:
Of wat dacht je van China Eastern's nieuwste livery? Allemaal van hetzelfde.

[afbeelding]
China Eastern Boeing 777-300ER B-7368 by Royal King, on Flickr
Ze proberen het daar nog enigszins op te leuken door best flinke aantallen logojets in te zetten (voornamelijk 320s, 737s). En daar is met al die witruimtes ook meer dan genoeg plek voor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oohh
Iemand ervaring met downgrades? Ik heb een aantal weken geleden die BA Business/First aanbieding geboekt, maar ik zie nu dat de AA 777-200 helemaal geen First Class heeft. Terwijl ik dat wel heb geboekt. Op internet staan niet echt iets eenduidigs, dus zijn er mensen die hier ervaring mee hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• upclocker
De legendarische testvlieger Bob hoover is vandaag overleden. Check zeker even het filmpje in de link.

http://blogs.mprnews.org/...f-nations-greatest-pilots

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

edit

[ Voor 133% gewijzigd door Verwijderd op 25-10-2016 18:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrLink
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 29-08 18:06
Zeker. Hun livery maakt de 787 (de -8 is het bijzonder) nog bijna een mooi toestel:

[afbeelding]
Geen fan van de 787? Vind het wel een fraai rank toestel eigenlijk!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
MrLink schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 19:11:
Geen fan van de 787? Vind het wel een fraai rank toestel eigenlijk!
Neuh, niet echt. De ranke vleugels/wingflex en motoren hebben zeker wel wat maar zowel de neus als staart zien er niet uit en zeker in de vorm van de -8 is het maar een dik, kort propje.
Bij de -9 zijn de proporties al een stuk beter maar de -10 lijkt te lang te worden.

Reken dan mee dat het een van de meest krappe wide-body toestellen van dit moment is en het zich voegt bij de eenheidsworst van twinjets dan is het niet iets om heel enthousiast over te worden.
Tuurlijk; de nieuwe technieken, efficiëntie e.d. zijn bewonderingswaardig.

Nee, ik had eerder geboren moeten worden. L-1011's, DC-10's en MD-11's, (bijna) alle varianten van de 747 nog door elkaar (je hebt een periode gehad waarbij je op een luchthaven van enig formaat de -100, -200, -300, de eerste -400's en als je geluk had ook de -SP kon zien. Daarbij de oude Fokkers, A300, A310 enz.

Over een tijdje zijn het de A330(neo), A350 aan de ene kant en 787 en 777(x) aan de andere kant wat betreft grote kisten. Met af een toe een A380.
En ja; dat vindt ik wel jammer. Maar dat ben ik; zullen de meesten het niet mee eens zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liliuokalani
  • Niet online
wildhagen schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 11:25:
[...]

[afbeelding]

[afbeelding]
Royal Jordanian is inderdaad zeer geslaagd. Verder nog wat mooie hieronder.

Deze of vergelijkbare gaan we helaas niet meer zien op de nieuwe toestellen, maar de blauwtonen combineren zeer goed met het ruwe metaal :9~
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/2t1R7vumpi1hbeE7b17NeS10/full.jpg

US Airways vind ik ook altijd wel een degelijke uitstraling bieden. Vooral dat donkerblauwe kraagje doet het hem en geeft een luxe uitstraling, ook al is het veel wit.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/aehrc7HPLwXTtRFxCWcGyXxU/full.jpg

Ook de Air New Zealand met de All Blacks livery is mooi strak en iets anders dan wit. Jammer genoeg een speciale editie die niet op alle toestellen zit.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/zDDHB3TKgWcGSuPBEV1nuGMy/full.jpg
All Nippon Airlines met de speciale 787 uitvoering. Een heel strakke staart, alleen vind ik de 787 letters er wat lukraak opgeplakt.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/FiT96bpKUuJTBXJU1Wyrfkvv/full.jpg
En nog een gouwe ouwe. De 747SP van de Suid Afrikaanse Lugdienst. Scherpe lijnen en lekker opvallend.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/ASKQICidMSEoHlqswywhukh5/full.jpg
Nederlands glorie als afsluiter dan. Jammer dat Martinair niet meer is :'(
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/1G5VkJ1huA9CcIc8desvJYFm/full.jpg

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Nu online
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/CvqMJi3W8AEPprs.jpg

Mijlpaaltje: gisteren heeft F-002, de tweede F-35 van de Koninklijke Luchtmacht, de grens van 500 flight hours gehaald.

F-001 is in de achtervolging en volgt over niet al te lange tijd ;)

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freak187
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10:00

Freak187

geen

Kan iemand het verschil verklaren waarom Delta op Schiphol een eigen beveiliging 'service' lijkt te hebben op de D-pier en andere US carriers niet?

Laatst vloog ik met United vanaf Schiphol. Was binnen 15 minuten op airside (koffer gedropped en langs de KMAR). En vervolgens loop je gewoon naar de gate. Maar Delta heeft op de D-pier nog eens een beveiligingscontrole waarbij je ondervraagd wordt etc etc.

Kia Niro-EV 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oohh
Freak187 schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 09:08:
Kan iemand het verschil verklaren waarom Delta op Schiphol een eigen beveiliging 'service' lijkt te hebben op de D-pier en andere US carriers niet?

Laatst vloog ik met United vanaf Schiphol. Was binnen 15 minuten op airside (koffer gedropped en langs de KMAR). En vervolgens loop je gewoon naar de gate. Maar Delta heeft op de D-pier nog eens een beveiligingscontrole waarbij je ondervraagd wordt etc etc.
Dat heeft United ook hoor. Ik geloof dat dit voor Amerikaanse carriers verplicht is.

Moet ik wel lezen. Toen ik vorig jaar met United vloog was er controle op beide punten. Bij het inchecken én bij de gate zelf. Waarschijnlijk om de doorstroming te bevorderen.

Lees ook een dit Wikipedia artikel. Gaat over het bedrijf dat de controles (op o.a. Schiphol) uitvoert.

[ Voor 22% gewijzigd door oohh op 26-10-2016 12:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Evianon
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 06:51
oohh schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 17:28:
Iemand ervaring met downgrades? Ik heb een aantal weken geleden die BA Business/First aanbieding geboekt, maar ik zie nu dat de AA 777-200 helemaal geen First Class heeft. Terwijl ik dat wel heb geboekt. Op internet staan niet echt iets eenduidigs, dus zijn er mensen die hier ervaring mee hebben?
Dat gaat waarschijnlijk om een domestic US segment? Domestic US first en business worden voor zover ik weet bij alle airlines gezien als identiek en verwisselbaar, is in the end ook gewoon hetzelfde, gekke Amerikanen die domestic business als first branden.

Delta heeft ook overal first, maar voor sommige west < > eastcoast vluchten heet het dan weer Delta One, wat business is.

Ik denk dat die AA 772 business stoelen beter zijn dan first op de narrowbodies :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
XWB schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 15:47:
[...]

Haal de popcorn maar boven, hierover is het laatste woord nog niet gezegd.
Scrolde naar beneden om deze opmerking te plaatsen :p

Het makkelijke stuk is nu geweest, de echte strijd begint nu pas. Die dorpen krijg je echt niet zo maar weg. Hier zullen een aantal rechtzaken aangespannen worden die zijn weerga niet kent. Ongeacht de uitkomst gaat er een partij in beroep, wat zal eindigen bij de hoogste rechtsorganen. Dat word minstens nog 10 jaar popcorn eten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 07:21

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

PWM schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 09:57:
[...]

Het makkelijke stuk is nu geweest, de echte strijd begint nu pas. Die dorpen krijg je echt niet zo maar weg. Hier zullen een aantal rechtzaken aangespannen worden die zijn weerga niet kent. Ongeacht de uitkomst gaat er een partij in beroep, wat zal eindigen bij de hoogste rechtsorganen. Dat word minstens nog 10 jaar popcorn eten.
Inderdaad, Sadiq Khan (burgemeester van Londen) is ook tegen en gaat in de tegenaanval. Hij noemt een tweede baan op Gatwick als alternatief.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LongBowNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12-09 21:26
Freak187 schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 09:08:

Worden de vragen die je bij Delta op D1 of E1 krijgt, bij United niet aan je gesteld bij de gate?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Freee!! schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 10:15:
[...]

Inderdaad, Sadiq Khan (burgemeester van Londen) is ook tegen en gaat in de tegenaanval. Hij noemt een tweede baan op Gatwick als alternatief.
Mja, "alternatief". Eigenlijk hebben zowel LHR als LGW een extra landingsbaan nodig.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freak187
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10:00

Freak187

geen

LongBowNL schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 10:21:
[...]

Worden de vragen die je bij Delta op D1 of E1 krijgt, bij United niet aan je gesteld bij de gate?
Nee, dat gebeurde al bij de check-in/baggage drop off.

Kia Niro-EV 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
PWM schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 09:57:
[...]

Ondertussen gaat China de komende 5 jaar 66 nieuwe luchthavens bouwen :p

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Ik heb een paar vluchten geboekt naar Southampton met KLM, een nieuwe route. Zelfs die van volgende week heeft slechts 1 plek bezet. Alle business en comfort is nog beschikbaar.

Ik weet dat niet iedereen wil betalen voor stoelkeuze, maar 1.... Lijkt nog geen populaire route.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
CyBeR schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 18:52:
Toevallig zelf ook gemerkt afgelopen maand. Heen een 772 met nieuw interieur en nieuwe IFE, was echt prima. Snel, groot scherm, duidelijk zichtbaar en geen entertainment box onder de stoel te zien. Heb er een paar films op gekeken en eigenlijk 0 klachten.
Terug een A330-200 (PH-AOD) maar dat was niet heel best. Had Economy Comfort geboekt voor de 9 uur lange vlucht, maar de IFE is toch echt beroerd. Kijkhoek, kwaliteit, helderheid, allemaal beroerd. Aanbod was wel gelijk aan de heenvlucht. Wel om de stoel een box voor het entertainment systeem, dus ik was blij met de "upgrade" die ik had genomen met mijn 2 meter lengte. Zat ik tenminste iets minder klem, maar dat dit type toestel na 10 jaar een upgrade nodig heeft is wel duidelijk.

Overigens zat ik op de A330 stoelen beter, in de 777 kreeg ik na 4 uur echt een houten reet en heb ik het "slaap"kussen maar als zitkussen gebruikt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla

Bestla

Kvinne

Knip

Helaas. Hoe leuk/relevant ook in dit topic, valt het onder onze spam policy

[ Voor 175% gewijzigd door PWM op 26-10-2016 15:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Cathay Pacific viert dertigjarig jubileum op Schiphol
SCHIPHOL - Cathay Pacific staat woensdag uitgebreid stil bij haar dertigjarig jubileum op Schiphol. De luchtvaartmaatschappij uit Hongkong begon in 1986 voorzichtig met twee vluchten per week, maar is nu een dagelijkse gast op de luchthaven met haar kleurige Boeing 777-300ER.

De luchtvaartmaatschappij vloog zowel met de Boeing 747-400 als de Airbus A340-300 op Schiphol, voordat werd overgeschakeld op de 777-300ER. Op termijn wordt ook de A350 op de route verwacht. Via Hongkong vliegt Cathay Pacific naar bijna 200 overige bestemmingen.

Om het jubileum te vieren is Cathay Pacific verschillende acties gestart. Zo maken mensen die in oktober 30 jaar worden kans op gratis tickets naar Hongkong via een Facebook-actie en zijn vanaf vandaag speciale voordeeltarieven te boeken, waarbij 30 euro korting wordt gegeven.

Passagiers die vandaag naar Hongkong vliegen met Cathay Pacific krijgen feestelijke hapjes en drankjes en een kleine attentie. Ook worden er bij de gate polaroidfoto’s gemaakt.
Afbeeldingslocatie: https://www.luchtvaartnieuws.nl/sites/default/files/styles/slider-content/public/website_633x300/slider-airlines/cathay_oud_1_c_hans_van_woerkom_640.jpg?itok=bBTfgjDv
Afbeeldingslocatie: https://www.luchtvaartnieuws.nl/sites/default/files/styles/slider-content/public/website_633x300/slider-airlines/cx_oud_2_c_hans_van_woerkom.jpg?itok=x3SZwx71

Morgen maar weer 'ns een dagje spotten op Schiphol. Dit keer met een kanon van een lens. :o
Kijken of ik de oude dame "Atlanta" nog kan vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
J0YR1D3R schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 11:13:
[...]
Overigens zat ik op de A330 stoelen beter, in de 777 kreeg ik na 4 uur echt een houten reet en heb ik het "slaap"kussen maar als zitkussen gebruikt :P
Een veelgehoorde klacht over de nieuwe Y stoelen idd. Ik zal 't niet merken vanuit 1A :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
CyBeR schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 23:49:
[...]

Een veelgehoorde klacht over de nieuwe Y stoelen idd. Ik zal 't niet merken vanuit 1A :P
Ik heb die klacht hier ook al eens geplaatst. Die nieuwe stoelen zijn afgrijselijk. Het zal ook wel met lengte en gewicht te maken hebben (ik ben 1m98 en 90 kilo). Krappe keiharde meuk is het.

En stoel 1A in de 744 is helemaal lekker :p Maar heen doe ik in principe Economy Comfort, terug business. Dus die houten reet heb ik helaas ook na 3 uurtjes.

De KLM Economy stoelen in de 744 zitten als zetels vergeleken hierbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Piet91 schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 21:55:
[...]

EDIT: De eerste Boeing 787-9 voor Air France. Ze hebben even een 'stock 787-9' genomen en er een sticker 'Air France' opgeplakt. :P

[afbeelding]
[afbeelding]F-HRBA Air France Boeing 787-9 Dreamliner - C/N 38769 / LN 500 by Woodys Aeroimages, on Flickr
En nog even vanuit een andere hoek:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/6fZSXqOzFiHAidn8u0dWIZYl/full.jpg

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patox
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09:37
Door de mist zijn er wat vluchten aan het uitwijken en vertraagd momenteel op schiphol...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
PWM schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 08:36:
[...]

En stoel 1A in de 744 is helemaal lekker :p
I know, dat is echt de perfecte stoel. Als je niet zelf opstaat hoef je niemand te zien behalve de stewardess die af en toe wat te eten of drinken voor je neerzet. En direct voor je zit die kast in de neus waar je al je shit in kwijt kunt. Enige nadeel is dat de IFE op de 747 nog een wat ouder model is.

[ Voor 13% gewijzigd door CyBeR op 27-10-2016 11:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• six-shooter
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 23-04 19:44
RickXX schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 11:19:
Afgelopen weken aardig wat vluchten gemaakt. AMS - DOH 777-300, DOH - CKG A330, CKG - DPS A320, DPS - JOG A320, JOG - CKG A320, CKG - DOH 787-8, DOH- AMS 777-300. Gevlogen met 5* Airline Qatar en the best budget airline in the world. Zoals Qatar Airways en Air Asia zichzelf noemen. Ik was tevreden over de service van Qatar en ik vind Air Asia ook een fijne maatschappij.

Enkel de A330 met die IFE kasten, 4(!) op elke rij. Echt irritant op een 9 uur lange vlucht.
[afbeelding]

Op de terugweg, CGK - DOH en DOH - AMS had ik het geluk dat ik 3 Economy seats voor mezelf had en lekker languit kon.

Ik vraag me af hoe het nou precies zit met die rook/condens op het moment dat je een vliegtuig board/verlaat in Azië. Een mede passagier wist mij te vertellen dat die rookvorming geheel normaal was en iets te doen had met luchtdruk desondanks ben ik benieuwd naar het volledig verhaal. Voor jullie beeldvorming:

[afbeelding]

Dit weekend vlieg ik met Sun Express en Pegasus. Iemand ervaring mee?
wat is die bak eigenlijk onder de linker stoel? en waarom zit dat daar? Dat "onding" heft mijn vlucht naar Australie een hel gemaakt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iRobert
six-shooter schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 13:31:
[...]

wat is die bak eigenlijk onder de linker stoel? en waarom zit dat daar? Dat "onding" heft mijn vlucht naar Australie een hel gemaakt :P
RickXX schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 11:19:
Enkel de A330 met die IFE kasten, 4(!) op elke rij. Echt irritant op een 9 uur lange vlucht.
[afbeelding]

Pagina: 1 ... 4 ... 65 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op, dit topic gaat vanaf nu alleen nog over Vliegtuigen & Techniek