Het Luchtvaart Topic - Deel 5 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 53 ... 65 Laatste
Acties:
  • 420.266 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Verwijderd schreef op zaterdag 1 juli 2017 @ 21:55:
[...]

Dan heb ik toch meer met een gezin, wat hoogstwaarschijnlijk veel minder vaak zal reizen, dan een zakenreiziger die er aan gewend is. Die kunnen daar een stuk makkelijker mee dealen dan kinderen die papa of mama ineens kwijt zijn of iets dergelijks. Mensen waarvoor vluchten routine zijn moeten, naar mijn mening, rekening houden met mensen waarvoor dit niet het geval is.
Er zijn ongetwijfeld een resem analogieën te bedenken, maar als de vlucht vol zit en jij hebt de moeite gedaan om een stoel te selecteren, dan kan ik begrijpen dat je die niet zomaar afstaat. Al is 35' inderdaad wel een beetje een randgeval :+

Je kan schermen met kinderen, maar dat doen mensen met kinderen al de hele tijd, te pas en te onpas. Het is rot dat je niet naast mekaar kan zitten, maar dat het is het einde van de wereld niet.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Borromini schreef op zaterdag 1 juli 2017 @ 22:52:
[...]

Er zijn ongetwijfeld een resem analogieën te bedenken, maar als de vlucht vol zit en jij hebt de moeite gedaan om een stoel te selecteren, dan kan ik begrijpen dat je die niet zomaar afstaat. Al is 35' inderdaad wel een beetje een randgeval :+

Je kan schermen met kinderen, maar dat doen mensen met kinderen al de hele tijd, te pas en te onpas. Het is rot dat je niet naast mekaar kan zitten, maar dat het is het einde van de wereld niet.
En 35 minuten in een middenstoel zitten is wel het einde van de wereld? :?

Maar volgens mij blijven we op deze manier constant in dit cirkeltje draaien. :P Beetje zinloos, let's agree to disagree and move on. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Ja, als je last hebt van milde vliegangst en claustrofobie, en daarom speciaal altijd vroeg incheckt en bijbetaald voor betere stoelen (gangpad voorin) waar mogelijk, dan is zelfs 35 minuten veel te veel. Lars maakt dezelfde fout als het personeel, doen alsof de solo-traveller minder belangrijk is dan een gezin, en zich niet afvragen of die een goede reden heeft voor bepaalde selecties.

Je kunt dan om vrijwilligers vragen, maar niet dwingen. En ga vooral niet voor een ander beslissen dat jij het niet nodig vind of geen probleem vind. Dat gezin kan ook moeite doen ipv egoistisch verwachten dat anderen zich aanpassen. Geef vooral je eigen stoel op, maar niet die van anderen.

[ Voor 29% gewijzigd door gambieter op 01-07-2017 23:36 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

offtopic:
Had je dat eerder aangegeven dan was er hier veel minder gedoe om geweest denk ik :)

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Borromini schreef op zaterdag 1 juli 2017 @ 23:52:
offtopic:
Had je dat eerder aangegeven dan was er hier veel minder gedoe om geweest denk ik :)
Dit. :Y In je oorspronkelijke post lijk je, imo, een egoïstische hork. Met deze uitleg gaat het inderdaad naar een "het gaat gewoon niet." en daar heb ik, uiteraard, volledig begrip voor. :) Hierbij dan ook mijn excuses. :)

het ging mij overigens niet om solo traveller of niet, dat was slechts een voorbeeld, maar meer om frequent traveller of niet.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 01-07-2017 23:56 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Homeland
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Maar ook al is er geen duidelijke reden, iedereen heeft toch dezelfde mogelijkheid om een stoel te reserveren? Als gezin zijnde doe je dat toch juist om er zeker van te zijn dat je bij elkaar zit? Doe je dat niet dan heb je het echt 100% aan jezelf te danken.

Als mij zou worden gevraagd mijn stoel op te geven voor een mindere stoel dan zal ik dat toch echt niet snel doen, of de vlucht nu 30 minuten is of meerdere uren. Bijvoorbeeld plek bij het raam naar niet bij het raam, of van voorin naar achterin.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Borromini schreef op zaterdag 1 juli 2017 @ 23:52:
offtopic:
Maar dat moet niet belangrijk zijn. Alle reizigers horen hetzelfde behandeld te worden, en solo-reizigers zijn geen poppetjes om te verplaatsen. Men kan om gunsten of vrijwilligers vragen, maar dat een gezin bij elkaar wil zitten is imo totaal niet belangrijker dan het reisplezier van anderen. Medische noodzaken, soit, maar zelfs dan moet het geen downgrade voor een ander worden.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nl-jeff
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 19-09 22:44
Denk dat het belangrijkste moraal in dit geval is dat er om word gevraagd, en bij een vraag kan een ja of een nee komen.
My 2 cents? Persoonlijk is het voor mij situatie afhankelijk, een 6C voor een 7B ruilen voor een ams-ham vlucht? als iemand het netjes vraagt sure, zelfde vlucht 6C voor 31B? zeer waarschijnlijk niet. want 2de of 3de bus (op die cityhopper vluchtjes zijn dat helaas bussen naar de terminal op Schiphol).
Echter veel is afhankelijk hoe iemand de situatie uit legt en vraagt. Uiteindelijk kan iedereen een stoel(len) vanaf 24 uur van te voren reserveren bij het in checken, (betaald of niet)en de airlines doen er vrij veel moeite voor om dit te melden (mail,sms,push postduif etc,) (overigens als ik zou betalen voor een reservering dan is het een pertinente nee, want betaald.)

voor perspectief, Mijn ervaring is overigens dat dit soort vragen bijzonder weinig voor komen in mijn beleving,

[ Voor 6% gewijzigd door Nl-jeff op 02-07-2017 00:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grouchy
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12:40

Grouchy

meep meep

Die stoel is eigenlijk altijd betaald met geld, miles, 'but-in-seat time, weg van huis, vouchers of certificates.
Hint: Wanneer je een ticket koopt heb je ook de optie om een stoel selecteren.

Wil best wil ruilen maar dan wel graag een soortgelijke stoel of een betere.
Heb ook al seat poachers gehad die m'n hun BP lieten zien en 'you sit there' riepen. Die hebben een heel hoog toedeledoekie gehalte......

[ Voor 22% gewijzigd door Grouchy op 02-07-2017 01:25 ]

A cavalry general should be a master of practical science, know the value of seconds, despise life and not trust to chance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09:21

Garyu

WW

Ik vlieg vrij veel, zowel zakelijk als privé, en heb inderdaad weinig respect voor mensen die menen meer rechten te hebben dan een ander. Dat geldt voor zakelijke reizigers net zo goed als voor het gezinnetje.
Aangezien ik beide situaties goed ken, weet ik echter ook hoe het is met boeken en inchecken met kleine kinderen. Onder de twee was het (vroeger?) online niet mogelijk om in te checken en moest je naar de special assistance.. En vliegen met kleine kinderen zonder partner, been there done that, trust me het is beter voor de rest van de pax als die gewoon bij elkaar kunnen zitten ;).

Een middenstoel komt men, over het algemeen, wel overheen.

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10:23
Inderdaad. Laatst met onze kleine van 4 maanden naar Singapore via Xiamen en weer terug gevlogen. Op het laatste stuk naar huis (XMN-AMS) was er geen plaats voor de Maxi-Cosi. Mijn vrouw en ik op 41A en 41B. Omdat het personeel van Xiamen Airlines geen Engels spreekt heb ik meneer op 41C zelf gevraagd of hij naar 42E wilde verhuizen. Dat vond meneer gelukkig geen probleem.

Lekker!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Vragen staat vrij, maar een nee-antwoord moet dan ook geaccepteerd worden. En nee, een middenstoel is een ramp. Kom net uit een ATR72 turboprop, 2-2 config, naast iemand die net zo breed was als ik, heel erg oncomfortabel. Een middenstoel betekent dat nog erger, want dan zit ja aan beide kanten vast. En het is wel weer erg makkelijk zeggen dat je wel over een middenstoel heen komt, ik wil er never nooit zitten, ook niet aan het raam.

Wat ik erger vind zijn de luchtvaartmaatschappijen die dat dan proberen af te dwingen en de soloreiziger als shit behandelen die wel een k*tstoel mag krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenzi
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

Vraag me iets af en misschien dat iemand hier het weet :)
Vlieg bijna maandelijks zelf of vriendin van HKG <-> HGH met Cathay Pacific / Cathay Dragon.
In die tijd vrijwel nooit op tijd vertrokken vanaf HKG. Vanaf HGH bijna altijd op tijd.
Vandaag 1 1/2 uur vertraging vanaf HKG..

En als reden krijg je dan altijd "due to Mainland ATC". Is de Chinese ATC dan echt zo bagger? En diezelfde ATC doet toch ook de andere kant op, waarom gaat dat dan wel goed?

Of is het toch stiekum dat brakke nieuwe computersysteem op HKG?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Komt omdat het Chinese leger (nou ja, de luchtmacht) ruim 80 procent van het Chinese luchtruim claimed en controlleert, waardoor civiel verkeer vaak in de knel komt. En veel van de door de luchtmacht geclaimede gebieden overlappen ook met civiele routes, wat het nog complexer maakt.

Aardig artikel daarover: https://www.bloomberg.com...-china-blame-the-military

Dat is ook (een van de) redenen dat de on-time performance van luchthavens als Shanghai, Bejing, Guangzhou, Hong Kong (en nog enkele anderen) zo dramatisch zijn. In Shanghai ligt dat bijvoorbeeld onder de 40 (!) procent, bij Hong Kong is dat ook maar een schamele 62 procent.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

China heeft nog een erg lange weg te gaan voor het een modern land wordt. Dat krijg je als alles eigenlijk gewoon afhangt van de staat... Dan gaat er niemand tegenpruttelen. Zeker niet de bestuurders van die luchtvaartmaatschappijen, want die zitten in de zak van de communistische partij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 08:18

Fiber

Beaches are for storming.

gambieter schreef op zondag 2 juli 2017 @ 04:58:
Vragen staat vrij, maar een nee-antwoord moet dan ook geaccepteerd worden. En nee, een middenstoel is een ramp. Kom net uit een ATR72 turboprop, 2-2 config, naast iemand die net zo breed was als ik, heel erg oncomfortabel. Een middenstoel betekent dat nog erger, want dan zit ja aan beide kanten vast. En het is wel weer erg makkelijk zeggen dat je wel over een middenstoel heen komt, ik wil er never nooit zitten, ook niet aan het raam.

Wat ik erger vind zijn de luchtvaartmaatschappijen die dat dan proberen af te dwingen en de soloreiziger als shit behandelen die wel een k*tstoel mag krijgen.
Wat ik me dan al een tijdje afvraag is: Waarom bieden ze je dan geen betere stoel aan om je te verplaatsen, in plaats van een mindere...? Dat zou de discussie al een heel stuk simpeler maken... :)

En als ze inderdaad eerste alle B stoelen etc. gaan uitdelen, dan gaat dit gezeik nog veel vaker voor komen dan nu al het geval is lijkt mij... :z

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grouchy

Grouchy

meep meep

Zo volgende vacantie dit jaar naar zee, zon en strand is ook geboekt. Voor 330EUR zit ik al the way van Dusseldorf naar Orlando (DUS-ATL-MCO) en terug in Delta One/First :P

AMS met haar lange rijen en security circus wilde het dubbele :N LEL

A cavalry general should be a master of practical science, know the value of seconds, despise life and not trust to chance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Grouchy schreef op zondag 2 juli 2017 @ 11:59:
Zo volgende vacantie dit jaar naar zee, zon en strand is ook geboekt. Voor 330EUR zit ik al the way van Dusseldorf naar Orlando (DUS-ATL-MCO) en terug in Delta One/First :P

AMS met haar lange rijen en security circus wilde het dubbele :N LEL
+ Hoeveel miles? :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grouchy

Grouchy

meep meep

0, nul, zero, nada.
Er is leven na FB, oftewel dit is een van de redenen waarom ik bij Delta SkyMiles zit :+

[ Voor 15% gewijzigd door Grouchy op 02-07-2017 12:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22-09 21:06
330 zonder verdere kosten in geld of punten? Sounds too good to be true. Ook voor Delta.

[ Voor 10% gewijzigd door Hmmbob op 02-07-2017 13:23 ]

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Grouchy

Grouchy

meep meep

Hmmbob schreef op zondag 2 juli 2017 @ 13:23:
330 zonder verdere kosten in geld of punten? Sounds too good to be true. Ook voor Delta.
De base fare was 10EUR. Daar komen dan de gebruikelijke belastingen/fees bij; "Taxes, Fees and Charges" & "Carrier-imposed International Surcharge".
Dan kom je uit op ongeveer hetzelfde bedrag wat je min of meer moet betalen aan taxes/fees wanneer je een award flight met miles boekt. Het is niet slim om met zulke prijzen iets met miles te doen, en dat doen we dus ook niet.

Wat ik al zei, er is een reden waarom ik bij Delta SkyMiles zit, geen geld of punten nodig. Dit jaar hebben we al 10 certificaten gebruikt _/-\o_

Afbeeldingslocatie: https://www.flyertalk.com/forum/members/grouchy-albums-delta-picture15413-deltafaredusmco.jpg

[ Voor 13% gewijzigd door Grouchy op 02-07-2017 15:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Laatst online: 22-09 21:06
Certificaat :)

Maar prima deal ;)

[ Voor 44% gewijzigd door Hmmbob op 02-07-2017 15:08 ]

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nl-jeff
Ik blijf mij iedere keer toch weer verbazen over de (belachelijke) sloot aan taxes en fee's er op long-haul tickets zit :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
Vaak wel, maar ook niet altijd. In december nog met Iberia naar Tokyo geweest voor €169 retour. Binnenkort met Finnair naar Singapore en terug vanuit Okinawa voor €178. Het kán wel.

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 08:18

Fiber

Beaches are for storming.

Hoe vindt je dat soort tickets...?

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Piet91
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Vandaag gisteren kwam deze 46 jaar oude Boeing 727 naar Schiphol.
Komt morgen weer.

Afbeeldingslocatie: http://cdn.airplane-pictures.net/images/uploaded-images/2017/7/2/925973.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Piet91 schreef op maandag 3 juli 2017 @ 00:36:
Komt morgen weer.

[afbeelding]
uit mijn geboortejaar, lol dat dat ding nog vliegt.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bestla
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21-09 18:34

Bestla

Kvinne

* Bestla blij is met zo'n oude dame gevlogen te hebben.

Van Detroit naar Las Vegas in 1992 met Northwest Orient toendertijd. Al waren er toen al nieuwe livery toestellen met alleen Northwest als maatschappijnaam

Afbeeldingslocatie: https://images.duckduckgo.com/iu/?u=http%3A%2F%2Ffarm5.staticflickr.com%2F4138%2F4848107761_41cbc6c9ab_z.jpg&f=1

[ Voor 13% gewijzigd door Bestla op 03-07-2017 07:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• upclocker
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 22-09 20:03
Piet91 schreef op maandag 3 juli 2017 @ 00:36:
Komt morgen weer.

[afbeelding]
Weet je ook hoe laat die komt? Ben op Schiphol vandaag. :o

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 22-09 15:05

Daniel

Kapitein NCC-1701
Fiber schreef op maandag 3 juli 2017 @ 00:24:
Hoe vindt je dat soort tickets...?
Ticketspy bijvoorbeeld, of Dutchflyguys. Meestal zijn dat tarieven waarbij je vanuit een andere stad dan Amsterdam vertrekt, maar met een LCC hop je daar over het algemeen zo heen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Voor mijn vlucht naar Detroit zijn er stoelen in Business ruimschoots beschikbaar. Upgraden lukt helaas niet op dit moment aangezien KLM geen upgrades kan geven.

Klopt mijn aanname dat upgraden aan boord met punten, zoals ik bij KLM wel eens doe, niet lukt bij Delta, omdat die alleen Skymiles accepteren? Of kan je vanaf AMS wel de FB punten inzetten aan boord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grouchy

Grouchy

meep meep

Voor vertrek ben je in dit geval afhankelijk of Delta stoelen vrijgeeft naar haar partners.
En idd Delta gaat je niet upgraden aan boord met FB miles (of Skymiles), als er plaatsen vrij zijn gaan die opgevuld worden door NRSA's.
Als je SkyMiles member bent dan zou je meteen bij de boeking een optie hebben om te kunnen upgraden, zolang je er maar voor betaald met SkyMiles, geld en/of een certificaat.

Als er nog stoelen beschikbaar zijn op de DOD dan kan je in jouw geval voor een DOD upgrade vanaf AMS gaan. Dat kan bij de KLM ticket desk of in één van de KL lounges. Prijzen staan vast, de fare klasse bepaald deze; eerst moet je fare upgegrade (je kan betalen in miles of met geld) worden naar een M-klasse waarnaar je kunt upgraden . Met SkyMiles was het voor mij de laatste keer 25.000.
Wel er op tijd bij zijn ;)

Afbeeldingslocatie: https://www.flyertalk.com/forum/members/grouchy-albums-delta-picture14669-deltabuy-upfromams-zpsd3401969.jpg

Afbeeldingslocatie: https://www.flyertalk.com/forum/members/grouchy-albums-delta-picture14668-delta-klm-kq-buyupams-dod.jpg

[ Voor 14% gewijzigd door Grouchy op 03-07-2017 10:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Ik ben toevallig 20 uur voor de vlucht op Schiphol. Zou het dan al kunnen? Dan loop ik daar gewon even langs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
upclocker schreef op maandag 3 juli 2017 @ 07:35:
Weet je ook hoe laat die komt? Ben op Schiphol vandaag. :o
Wordt rond 13:30 uur weer verwacht aan te komen. Nog geen vertrek bekend daarna.
Toestel wordt hier geparkeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Als we naar ons vakantiehuis in Portugal gaan, komen we ook altijd een 727 tegen. Staat er 1 op Faro geparkeerd. Volgens mij van iemand die zijn rekeningen niet meer kon betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chief
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 05:20
Kenzi schreef op zondag 2 juli 2017 @ 08:01:
Vraag me iets af en misschien dat iemand hier het weet :)
Vlieg bijna maandelijks zelf of vriendin van HKG <-> HGH met Cathay Pacific / Cathay Dragon.
In die tijd vrijwel nooit op tijd vertrokken vanaf HKG. Vanaf HGH bijna altijd op tijd.
Vandaag 1 1/2 uur vertraging vanaf HKG..

En als reden krijg je dan altijd "due to Mainland ATC". Is de Chinese ATC dan echt zo bagger? En diezelfde ATC doet toch ook de andere kant op, waarom gaat dat dan wel goed?

Of is het toch stiekum dat brakke nieuwe computersysteem op HKG?
Dat is wel grappig, ik heb nl zelden vertraging uit HKG gehad maar vanuit Shanghai PVG naar HKG was het niet de vraag of je vertraging had maar hoeveel......

Ik kwam, ik zag, ik ging er keihard vandoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• upclocker
Piet91 schreef op maandag 3 juli 2017 @ 10:42:
[...]

Wordt rond 13:30 uur weer verwacht aan te komen. Nog geen vertrek bekend daarna.
Toestel wordt hier geparkeerd.
Oké, hopelijk land hij niet op de oostbaan dan. Sta ergens op het platform waarschijnlijk, dus met een beetje geluk zie ik hem dan langs taxien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grouchy

Grouchy

meep meep

PWM schreef op maandag 3 juli 2017 @ 10:38:
Ik ben toevallig 20 uur voor de vlucht op Schiphol. Zou het dan al kunnen? Dan loop ik daar gewon even langs.
DL133, DL137 en DL139 vertrekken normaal rond 8h00, 13h20 en 15h00, dat klinkt als een dag van te voren.
Heb dat ook ooit geprobeerd: Helaas alleen op de dag zelf, in persoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
PWM schreef op maandag 3 juli 2017 @ 10:44:
Als we naar ons vakantiehuis in Portugal gaan, komen we ook altijd een 727 tegen. Staat er 1 op Faro geparkeerd. Volgens mij van iemand die zijn rekeningen niet meer kon betalen.
Jean-Pierre Bemba deed in 2006 mee aan de Congolese presidentsverkiezingen (totaal 33 kandidaten)
Na 2 stemronden werd hij tweede maar velen beweren dat er bedrog/fraude in het spel was.
Hij had een privé-militie (enkele duizenden troepen) en op 22 maart 2007 braken er gevechten uit rond zijn woning met doden tot gevolg en werd hij aangeklaagd voor verraad.
Hij vluchtte naar de Zuid-Afrikaanse ambassade in Kinsha (hoofdstad van Congo) en werd door VN-troepen naar de luchthaven gebracht en met die Boeing 727 ziet werd hij op 11 april overgevlogen naar Portugal.
Officieel wegens behandeling aan zijn gebroken been en bleef weg van Congo wegens veiligheidsredenen.

Na een geheim arrestatiebeval van het Internationaal Strafhof werd hij in 2008 gearresteerd in België en werd verdacht van oorlogsmisdaden en misdaden tegen de menselijkheid.
In 2016 werd hij tot 18 jaar gevangenisstraf veroordeeld en in maart dit jaar kwam daar nog een jaar bij (en €300.000) voor belemmering van de rechtsgang (omkopen van getuigen).

*Iets* anders dus. ;)

De betreffende Boeing is een 727 met registratie 9Q-CMC dat in mei 1965 aan Lufthansa werd geleverd.
In januari 2007 (dus slechts 2 maand voor de genoemde vlucht naar Faro) werd het toestel geleverd aan de Congolese regering. Sinds die vlucht staat het toestel daar op Faro; ondertussen dus al meer dan 10 jaar.
Toestel is in beslag genomen.

Afbeeldingslocatie: https://farm3.staticflickr.com/2806/33637895335_ce0d6aa87f_c.jpg9Q-CMC B727 at Faro by Trevor Reoch, on Flickr

[ Voor 7% gewijzigd door Piet91 op 03-07-2017 11:47 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
[mbr]EDIT: Om het hier leesbaar te houden, alle reacties op het eventueel splitsen graag hier: Luchtvaart topic splitsen?

Ik sta prima open om een "Vliegtuigen" en "Vliegreizen" topic aan te maken. Echter, de vorige keren kregen we daarvoor de handjes niet op elkaar :)

Ergo:

Splitsen wij het topic volgende keer in 2 topics, waarbij in de ene de nadruk ligt op "Vliegtuigen en techniek" en een ander topic voor "Vliegreizen/tickets/etc"

Poll: Splitsen we het volgende topic?
Ja
Nee
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=399037&layout=2&sort=prc
Ook een poll maken? Klik hier

Laat hem even 2 weken staan, ook in de Topicwarning. We gaan voor de democratische oplossing

[ Voor 8% gewijzigd door PWM op 03-07-2017 13:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arrne
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19-09 18:31
Edit: Ik zie dat de discussie verplaats is, reactie daarheen gekopieerd.

[ Voor 92% gewijzigd door Arrne op 03-07-2017 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Zoek de minst populaire rij stoelen :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/N5uWpBT4WIOG0bxsc5gHiFs1/thumb.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Halldor
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22-09 15:19
PWM schreef op maandag 3 juli 2017 @ 15:55:

[afbeelding]
Die zitten precies voor de economy class. Iedereen uit het voorste stuk economy (comfort) class gaat langs deze business class stoelen om naar de galley of toilet te gaan. Dus begrijpelijk dat deze nog vrij zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Halldor schreef op maandag 3 juli 2017 @ 16:57:
[...]

Die zitten precies voor de economy class. Iedereen uit het voorste stuk economy (comfort) class gaat langs deze business class stoelen om naar de galley of toilet te gaan. Dus begrijpelijk dat deze nog vrij zijn.
Neuh, Y pax mogen niet voor het gordijn komen en die toiletten zijn dus ook J-only. Het probleem met die stoelen is dat de crew Y voorziet van voedsel en drinken vanuit die galleys, en dus dat er constant stewardessen met karretjes langs komen rijden.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

[afbeelding]
Ik vind dat juist een ideale rij! Vooral als je met iemand samen reist heb je in sommige gevallen juist super veel privacy. Als bonus zit je dan ook nog eens dichtbij de midnight snacks en de toiletten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
En je voetenruimte is 2* (!) zo breed. Maar wel druk helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[afbeelding]
Moest drie keer kijken voordat ik me realiseerde dat die achterste ook Business Class zijn. Ik ben vast niet de enige.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthis
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 13-06 13:45
Ik zou eind september vanuit Brussel naar Tbilisi moeten zien te raken. Ik zie hier nu wel een aardige vlucht met Turkish, met een overstap van 2u30 in Sabiha Gokcen. Is dat voldoende tijd? Ook om mijn ruimbagage op de aansluitende vlucht te krijgen? Bij sommige luchthavens weet ik ondertussen al dat dat een no go zou zijn, helaas geen ervaring met Turkish noch met Turkse luchthavens :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Matthis schreef op maandag 3 juli 2017 @ 18:42:
Ik zou eind september vanuit Brussel naar Tbilisi moeten zien te raken. Ik zie hier nu wel een aardige vlucht met Turkish, met een overstap van 2u30 in Sabiha Gokcen. Is dat voldoende tijd? Ook om mijn ruimbagage op de aansluitende vlucht te krijgen? Bij sommige luchthavens weet ik ondertussen al dat dat een no go zou zijn, helaas geen ervaring met Turkish noch met Turkse luchthavens :-)
1 of 2 tickets? Met 2 tickets komt dat niet in de buurt van genoeg. 1 ticket is prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu

Garyu

WW

Ken genoeg mensen waarvoor dat -de- standaardvlucht op en neer is. Dus ja, dat is goed te doen. Bagage weet ik niet, pro-tip: handbagage ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H92!
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Amerikanen die bang zijn dat er iets vanuit het Midden-Oosten het vliegtuig wordt ingesmokkeld. Beveiliging op MSP is biljkbaar niet veel beter:
When put to the test, Minneapolis-St. Paul International Airport failed 95 percent of security tests conducted at the airport last week, according to Fox 9 sources.

In most cases, they succeeded in getting the banned items though. 17 out of 18 tries by the undercover federal agents saw explosive materials, fake weapons, or drugs pass through TSA screening undetected.
http://www.fox9.com/news/265354360-story

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nl-jeff
Matthis schreef op maandag 3 juli 2017 @ 18:42:
Als het inderdaad op 1 boeking is is het ruimschoots tijd. Saw is niet zo groot. De marge lijkt mij ook prima. Tk is eigenlijk vrij goed imo, in vergelijk met de meeste europesche carriers, ife, eten en voldoende beenruimte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
H92! schreef op maandag 3 juli 2017 @ 21:47:
Amerikanen die bang zijn dat er iets vanuit het Midden-Oosten het vliegtuig wordt ingesmokkeld. Beveiliging op MSP is biljkbaar niet veel beter:

[...]

En het erge is, is dat dit al jaren zo is, op verschillende plekken. Het zo lek als een vergiet noemen is een belediging voor het vergiet.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Ik weet niet waarom ik hier zo hard om moest grinniken...

Afbeeldingslocatie: https://68.media.tumblr.com/569d5f0239d37dc134568fbafd320c8a/tumblr_ojyg1iC6TK1vhaphlo1_r1_500.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grouchy

Grouchy

meep meep

H92! schreef op maandag 3 juli 2017 @ 21:47:

[...]

Niet dat het een verassing was (vorig jaar was het 9 uit 12).
Je zou zeggen dat nadat je 9 van de 12 tests failed je het volgend jaar een beter resultaat zou hebben.

Misschien hadden ze het te druk met het wijzen naar andere landen en met geneuzel over een laptop/electronica ban. Ondertussen zelf je zaakjes totaal niet op orde hebben, dan heb ie een errug sterke case :F.
Gelukkig hebben ze die voor AUH ondertussen opgeheven.

[ Voor 3% gewijzigd door Grouchy op 04-07-2017 08:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• henkyyyyyyy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:39
(jarig!)
Donderdag gaan we op vakantie, een vliegreis van 2 en half uur.

Heb best wel vliegangst, maar kon dit tot gisteren redelijk goed managen.
Ben daarna filmpjes gaan kijken van de vluchten ernaar toe, geen idee waarom, maar het hielp niet.
Heb tot 3 uur wakker gelegen.

Ik snap de statistieken over de veiligste manier van vliegen, alleen werken die op dit moment niet.
Wat als de piloot toevallig niet lekker in zijn vel zit enz enz.
Ook gaan we terug met Miami Airlines, die huren ze in voor drukke tijden, ik ken ze verder niet.

Ik heb Benzo's dus daar zou ik er 1 van in kunnen nemen voor de vlucht.
Ik ben filmpjes gaan kijken hoe een vliegtuig werkt, wat is turbulentie enz, maar helaas, de spanning stijgt met de minuut.
Ik ga met mijn zoontje dus wil niet dat hij zijn vader gestrest ziet.
Hebben jullie nog tips voor mij?

Ik las ook in dit topic over het niet naast elkaar zitten, we hebben bij een reisbureau geboekt moet ik dan nog meer doen?
Wil namelijk niet dat we uit elkaar zitten.

Alvast bedankt!

I am nobody ! Why ??? Cause nobody is perfect !! :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• H92!
  • Niet online
henkyyyyyyy schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 10:23:

Ben daarna filmpjes gaan kijken van de vluchten ernaar toe, geen idee waarom, maar het hielp niet.

Ik snap de statistieken over de veiligste manier van vliegen, alleen werken die op dit moment niet.
Ook gaan we terug met Miami Airlines, die huren ze in voor drukke tijden, ik ken ze verder niet.

Ik ben filmpjes gaan kijken hoe een vliegtuig werkt, wat is turbulentie enz, maar helaas, de spanning stijgt met de minuut.

Ik las ook in dit topic over het niet naast elkaar zitten, we hebben bij een reisbureau geboekt moet ik dan nog meer doen?

Alvast bedankt!
Geen paniek, beschouw het als een treinreis. Piloten zijn altijd met (minimaal) zn tweeen, dus de kans dat er iets gebeurd is enorm klein. Alle airlines zijn qua veiligheid hetzelfde, alleen de service (bijvoorbeeld eten aan boord) is anders.

Neem een boek/tablet/laptop of iets van afleiding mee en niet teveel aandacht schenken aan het vliegtuig zelf. Je merkt alleen tijdens het opstijgen en dalen dat je in een vliegtuig zit. Tijdens de vlucht zelf merk je, op het geluid na, nauwelijks iets van de vlucht.

Over het niet naast elkaar zitten, dat ging over Ryanair. Grote kans dat jullie gewoon naast elkaar zitten :)

https://www.skyscanner.nl...s-voor-ontspannen-vliegen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Saus
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Een vriendin van me had enorme vliegangst en het boek van stichting Valk ( https://valk.org/vliegangst/order-now/ ) heeft haar enorm geholpen. Zo goed dat ze zelf vrijwillig na haar eerste (zakelijke) vluchten ook gekozen heeft voor een vakantie met het vliegtuig. Het boek heeft ook een hoofdstuk voor 'reisgenoten' wat voor mij dan ook weer de angst begrijpelijker maakte (ik zei alle cliche verkeerde dingen geloof ik).

Ik zie dat ze nu ook een app hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RenaldoN
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 12:51

Alvast bedankt!
hier ook last van vliegangst en ik heb de dokter een recept laten uischrijven voor oxazopan.
2 uur voor het vliegen neem ik er 1tje in en ben dan voor een paar uurtjes niet meer zo gestressed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12:50
Had ik de eerste keer ook dat ik in een vliegtuig stapte. Ik was 16 en we gingen met scouting 2 weken naar Noorwegen. Vlucht van 1 uur en 3 kwartier naar Oslo. Ik zat aan het gangpad en toen we begonnen te rijden wilde ik de riem open doen, een deur opengooien en naar buiten springen.

Toch maar blijven zitten, een van de scoutleiders zat naast me, ik had al wat ervaring in Flight Simulator 2004, dat hielp ook. De eerste keer opstijgen is wat beangstigend als je uit het raampje kijkt, je ziet de grond wel heel snel onder je verdwijnen. Eenmaal aangekomen in Oslo kon ik niet wachten tot die 2 weken voorbij waren, vliegen is geweldig. Op de terugweg zijn we met overstap via Kopenhagen gevlogen, nog een keer opstijgen en landen, dubbel pret :D

Wat niet hielp was een nieuwe serie Aircrash Investigation in de week voor vertrek :X

[ Voor 14% gewijzigd door FastFred op 04-07-2017 10:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Ik zie in de ticketvoorwaarden van KLM een subtiele wijziging. Er staat nu:
Als u een vlucht overslaat die deel uitmaakt van uw reisroute, dan wordt de ticketprijs opnieuw berekend en brengen we de extra kosten in rekening.
Bij de voorwaarden van de tickets eind vorig jaar was je je ticket gewoon kwijt bij het missen van een segment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkyyyyyyy
(jarig!)
H92! schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 10:30:
[...]

Geen paniek, beschouw het als een treinreis. Piloten zijn altijd met (minimaal) zn tweeen, dus de kans dat er iets gebeurd is enorm klein. Alle airlines zijn qua veiligheid hetzelfde, alleen de service (bijvoorbeeld eten aan boord) is anders.

Neem een boek/tablet/laptop of iets van afleiding mee en niet teveel aandacht schenken aan het vliegtuig zelf. Je merkt alleen tijdens het opstijgen en dalen dat je in een vliegtuig zit. Tijdens de vlucht zelf merk je, op het geluid na, nauwelijks iets van de vlucht.

Over het niet naast elkaar zitten, dat ging over Ryanair. Grote kans dat jullie gewoon naast elkaar zitten :)

https://www.skyscanner.nl...s-voor-ontspannen-vliegen
Dank je dan zitten we gelukkig gewoon naast elkaar.!
De link ga ik strakjes bekijken.
Ik wilde inderdaad een laptop meenemen met een paar filmpjes erop. Weet nou alleen niet wat nou wel of niet mag. Kan deze gewoon in je handbagage?

Het klinkt raar..
Maar als ik dan aan het opstijgen denk, visualiseer ik telkens dat hij (de piloot) net iets te ver aan de hendel trekt en we dus over de kop gaan.
En natuurlijk denk ik dan gelijk weer, doe toch normaal, maar helaas dat werkt dus op dit moment niet. :)
Saus schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 10:37:
[...]

Een vriendin van me had enorme vliegangst en het boek van stichting Valk ( https://valk.org/vliegangst/order-now/ ) heeft haar enorm geholpen. Zo goed dat ze zelf vrijwillig na haar eerste (zakelijke) vluchten ook gekozen heeft voor een vakantie met het vliegtuig. Het boek heeft ook een hoofdstuk voor 'reisgenoten' wat voor mij dan ook weer de angst begrijpelijker maakte (ik zei alle cliche verkeerde dingen geloof ik).

Ik zie dat ze nu ook een app hebben.
Ja ik zag ook dat ze een E-Book hebben, dan ga ik die nog maar even snel aanschaffen voor vertrek.
De app ga ik ook zo downloaden. Dank je!
RenaldoN schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 10:38:
[...]

hier ook last van vliegangst en ik heb de dokter een recept laten uischrijven voor oxazopan.
2 uur voor het vliegen neem ik er 1tje in en ben dan voor een paar uurtjes niet meer zo gestressed.
Ja die heb ik ook, Clonazepam.
Waarschijnlijk neem ik er daar ook wel 1 van in voor vertrek.
FastFred schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 10:38:
Had ik de eerste keer ook dat ik in een vliegtuig stapte. Ik was 16 en we gingen met scouting 2 weken naar Noorwegen. Vlucht van 1 uur en 3 kwartier naar Oslo. Ik zat aan het gangpad en toen we begonnen te rijden wilde ik de riem open doen, een deur opengooien en naar buiten springen.

Toch maar blijven zitten, een van de scoutleiders zat naast me, ik had al wat ervaring in Flight Simulator 2004, dat hielp ook. De eerste keer opstijgen is wat beangstigend als je uit het raampje kijkt, je ziet de grond wel heel snel onder je verdwijnen. Eenmaal aangekomen in Oslo kon ik niet wachten tot die 2 weken voorbij waren, vliegen is geweldig. Op de terugweg zijn we met overstap via Kopenhagen gevlogen, nog een keer opstijgen en landen, dubbel pret :D

Wat niet hielp was een nieuwe serie Aircrash Investigation in de week voor vertrek :X
Probeer die programma's inderdaad te vermijden.
Maar ik herken het verhaal over weglopen, zelfs nu spookt er soms wel een stemmetje van, we kunnen ook gewoon in Nederland blijven.... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

PWM schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 11:04:
[...]
Bij de voorwaarden van de tickets eind vorig jaar was je je ticket gewoon kwijt bij het missen van een segment.
Dat is een listige wijziging. Dus dan zouden ze achteraf prijzen kunnen aanpassen bij een no-show. Vraag me af of dat mag? Ik koop een tien rittenkaart bij de sportschool maar gebruik er maar 5, dan alsnog de losse prijs voor de wel betaalde maar niet afgenomen diensten betalen? Lijkt me juridisch een uitdagend geschil.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
henkyyyyyyy schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 11:07:
[...]

Dank je dan zitten we gelukkig gewoon naast elkaar.!
De link ga ik strakjes bekijken.
Ik wilde inderdaad een laptop meenemen met een paar filmpjes erop. Weet nou alleen niet wat nou wel of niet mag. Kan deze gewoon in je handbagage?
Sterker nog: die móet in je handbagage.
Het klinkt raar..
Maar als ik dan aan het opstijgen denk, visualiseer ik telkens dat hij (de piloot) net iets te ver aan de hendel trekt en we dus over de kop gaan.
En natuurlijk denk ik dan gelijk weer, doe toch normaal, maar helaas dat werkt dus op dit moment niet. :)
Geen zorgen: dat is onmogelijk.

En als je in een airbus zit: die kún je zonder speciale truukerij niet zodanig bedienen dat er iets mis kan gaan. De (meervoudig uitgevoerde) computers aan boord zorgen daar voor. Als over de kop gaan bij takeoff niet al fysiek onmogelijk was, zou de computer 't tegenhouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H92!
  • Niet online
PWM schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 11:04:

[...]

Ik ben ook wel benieuwd hoe ze dat geld van je willen innen. Als je met creditcard betaald, kunnen ze achteraf nog kosten innen, maar via OTA/iDeal lijkt me dit toch onmogelijk? Uiteraard kunnen ze rekening sturen met "betaal dit nog effe", maar wie gaat dat doen?

Aan welke extra kosten moet ik eigenlijk denken? Airport taxes zaten al in prijs, dus je hoort die zelfs terug te kunnen krijgen als je er geen gebruik van maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkyyyyyyy
(jarig!)
CyBeR schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 11:23:
[...]

Sterker nog: die móet in je handbagage.

[...]

Geen zorgen: dat is onmogelijk.

En als je in een airbus zit: die kún je zonder speciale truukerij niet zodanig bedienen dat er iets mis kan gaan. De (meervoudig uitgevoerde) computers aan boord zorgen daar voor. Als over de kop gaan bij takeoff niet al fysiek onmogelijk was, zou de computer 't tegenhouden.
Oke dank je!
Kan ik dat beeld in ieder geval uit mijn hoofd halen. :)
We vliegen met een 737-800.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
franssie schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 11:09:
[...]

Dat is een listige wijziging. Dus dan zouden ze achteraf prijzen kunnen aanpassen bij een no-show. Vraag me af of dat mag? Ik koop een tien rittenkaart bij de sportschool maar gebruik er maar 5, dan alsnog de losse prijs voor de wel betaalde maar niet afgenomen diensten betalen? Lijkt me juridisch een uitdagend geschil.
Ze gaan de kosten niet innen als je niet komt. Maar als je wel op komt dagen voor het volgende segment van de reis, zullen ze die kosten doorbelasten. Ofwel, als je de heenreis niet gehaald hebt, berekenen ze voor de terugreis waarschijnlijk een enkeltje minus wat je al betaald hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swtimmer
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 22-09 16:16

swtimmer

Ontrafelt het leven!

PWM schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 12:02:
[...]

Ze gaan de kosten niet innen als je niet komt. Maar als je wel op komt dagen voor het volgende segment van de reis, zullen ze die kosten doorbelasten. Ofwel, als je de heenreis niet gehaald hebt, berekenen ze voor de terugreis waarschijnlijk een enkeltje minus wat je al betaald hebt.
En ik gok dus ook als je midden segmenten express mist. Dus het boeken met een in/out over Amsterdam. Of vreemde connecties maken in de VS/Azie om je ticket goedkoper te krijgen. Gok dat ze dat proberen te stoppen hierdoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
PWM schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 12:02:
[...]

Enkeltjes zijn vaak gewoon betaalbaar tegenwoordig. Ze hebben zelf ook wel door dat mensen gewoon retours boeken en noshowen als enkeltjes in full fare buckets komen.
swtimmer schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 13:42:
[...]

En ik gok dus ook als je midden segmenten express mist. Dus het boeken met een in/out over Amsterdam. Of vreemde connecties maken in de VS/Azie om je ticket goedkoper te krijgen. Gok dat ze dat proberen te stoppen hierdoor.
Andersom: dat kon eerder gewoon niet. Nu proberen ze er juist een slaatje uit te slaan. Voor mensen die dergelijke tickets boeken om de kosten verandert er niks; die vliegen nog steeds gewoon de route zoals geticket.

[ Voor 8% gewijzigd door CyBeR op 04-07-2017 13:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swtimmer
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 22-09 16:16

swtimmer

Ontrafelt het leven!

CyBeR schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 13:44:

Andersom: dat kon eerder gewoon niet. Nu proberen ze er juist een slaatje uit te slaan. Voor mensen die dergelijke tickets boeken om de kosten verandert er niks; die vliegen nog steeds gewoon de route zoals geticket.
Ik heb ook niet het gevoel dat dit persee iets slechts is. Het verliezen van je hele ticket als je een "no show" bent om wat voor reden kan nogal lastig zijn. Ook als je gewoon eerlijk bij KLM aanklopte konden ze niets voor je betekenen (als je last minute 2 retours zou willen combineren bijv). Nu misschien dus wel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Garyu

Garyu

WW

Alvast bedankt!
Heb je het gevoel ook als je in een auto stapt? Waarom daar niet? Wat zorgt ervoor dat je je in een auto wel veilig voelt? Of als het aan de chauffeur ligt, zeggen we, een bus?
Ik vermoed dat het veel met het "magische" van een vliegtuig te maken heeft, het ongrijpbare, het onbekende. Vooral dus omdat je a) niet veel met de techniek te maken hebt gehad en dus technisch begrip ontbreekt over wat kan/niet kan, en b) omdat je niet veel vliegt waardoor het een "unieke" ervaring is.

Het eerste stuk "technische onwetendheid" is prima op te lossen. Er is veel informatie over vliegen en vliegtuigen, kijk maar eens in dit topic.

Wat je trouwens ook wel gerust zou kunnen stellen, is te weten hoe een vlucht loopt, dus welke verschillende 'stappen' er zijn, hoe die uitgevoerd worden en welke geluiden je hoort, om te weten of dat zo "hoort" of dat er iets geks aan de hand is.

Turbulentie is een vrij uitzonderlijke beleving maar ook weer niet al te zelden voorkomende gebeurtenis die mensen bang kan maken - terwijl als je eenmaal snapt waar de thermiek vandaan komt,t, je er prima mee om kan gaan. Hoeveel vogels zie je gemiddeld zo uit de lucht storten? Weinig. Toch hebben ze veel meer te maken met turbulentie, en ze vliegen dan ook geenszins in een rechte lijn. Simpel gezegd: een vliegtuig ook niet. Onder het motto liever buigen dan barsten is een vliegtuig erg flexibel en kan het enorme krachten verdragen, maar het vliegt dus niet altijd in een rechte lijn. Over de kop slaan kan een vliegtuig eigenlijk niet, dus dat is simpel. We hebben het hier niet over fighter jets die loopings vliegen :+. Hoewel een Boeing 737 qua structuur en krachten best een kurketrekker zou kunnen vliegen :o ..

Een tweede ding waar mensen bang voor zijn is een go-around / doorstart. Ik ben juist altijd blij als er zoiets gebeurt (veelvlieger -> twee doorstarts in 10 jaar tijd, dus komt niet heel regelmatig voor) - met name omdat het betekent dat er een gevaarlijke situatie herkend werd en een manoeuvre wordt doorgevoerd om het op te lossen en de gevaarlijke situatie dus niet meer bestaat. In mijn ogen: top!

Qua geluiden, misschien is dit wel een goede referentie om van te voren door te lezen:
http://www.backpackertrav...plained-nervous-traveler/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
swtimmer schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 13:48:
[...]

Ik heb ook niet het gevoel dat dit persee iets slechts is.
Zeker niet, nee. Dit kan sommige mensen zelfs juist veel geld schelen als ze per onverwacht een vlucht moeten overslaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
swtimmer schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 13:48:
[...]

Ik heb ook niet het gevoel dat dit persee iets slechts is. Het verliezen van je hele ticket als je een "no show" bent om wat voor reden kan nogal lastig zijn. Ook als je gewoon eerlijk bij KLM aanklopte konden ze niets voor je betekenen (als je last minute 2 retours zou willen combineren bijv). Nu misschien dus wel.
Laatst zat een vriendin van me vast in Aberdeen. Geen checked baggage. Welke zou ze geboekt hebben en waar zou ze uitgestapt zijn?
  • ABZ>AMS kost 870 euro
  • ABZ>AMS>FRA kost 160 euro
  • ABZ>AMS>CPH kost 130 euro

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Napsju schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 14:18:
[...]

Laatst zat een vriendin van me vast in Aberdeen. Geen checked baggage. Welke zou ze geboekt hebben en waar zou ze uitgestapt zijn?
  • ABZ>AMS kost 870 euro
  • ABZ>AMS>FRA kost 160 euro
  • ABZ>AMS>CPH kost 130 euro
Dat is niet dezelfde situatie. Dit is gewoon hidden city ticketing. Daar worden ze ook niet blij van maar aangezien je een enkele reis boekt (of iig, vliegt) heb je geen last van gecancelde of herberekende segments.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkyyyyyyy
(jarig!)
Garyu schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 14:11:
[...]

Heb je het gevoel ook als je in een auto stapt? Waarom daar niet? Wat zorgt ervoor dat je je in een auto wel veilig voelt? Of als het aan de chauffeur ligt, zeggen we, een bus?
Ik vermoed dat het veel met het "magische" van een vliegtuig te maken heeft, het ongrijpbare, het onbekende. Vooral dus omdat je a) niet veel met de techniek te maken hebt gehad en dus technisch begrip ontbreekt over wat kan/niet kan, en b) omdat je niet veel vliegt waardoor het een "unieke" ervaring is.

Het eerste stuk "technische onwetendheid" is prima op te lossen. Er is veel informatie over vliegen en vliegtuigen, kijk maar eens in dit topic.

Wat je trouwens ook wel gerust zou kunnen stellen, is te weten hoe een vlucht loopt, dus welke verschillende 'stappen' er zijn, hoe die uitgevoerd worden en welke geluiden je hoort, om te weten of dat zo "hoort" of dat er iets geks aan de hand is.

Turbulentie is een vrij uitzonderlijke beleving maar ook weer niet al te zelden voorkomende gebeurtenis die mensen bang kan maken - terwijl als je eenmaal snapt waar de thermiek vandaan komt,t, je er prima mee om kan gaan. Hoeveel vogels zie je gemiddeld zo uit de lucht storten? Weinig. Toch hebben ze veel meer te maken met turbulentie, en ze vliegen dan ook geenszins in een rechte lijn. Simpel gezegd: een vliegtuig ook niet. Onder het motto liever buigen dan barsten is een vliegtuig erg flexibel en kan het enorme krachten verdragen, maar het vliegt dus niet altijd in een rechte lijn. Over de kop slaan kan een vliegtuig eigenlijk niet, dus dat is simpel. We hebben het hier niet over fighter jets die loopings vliegen :+. Hoewel een Boeing 737 qua structuur en krachten best een kurketrekker zou kunnen vliegen :o ..

Een tweede ding waar mensen bang voor zijn is een go-around / doorstart. Ik ben juist altijd blij als er zoiets gebeurt (veelvlieger -> twee doorstarts in 10 jaar tijd, dus komt niet heel regelmatig voor) - met name omdat het betekent dat er een gevaarlijke situatie herkend werd en een manoeuvre wordt doorgevoerd om het op te lossen en de gevaarlijke situatie dus niet meer bestaat. In mijn ogen: top!

Qua geluiden, misschien is dit wel een goede referentie om van te voren door te lezen:
http://www.backpackertrav...plained-nervous-traveler/
Dank je, die ga ik zeker straks bekijken. :)

In een auto heb ik het niet, omdat ik waarschijnlijk meer als 1000x gereden hebt.

Maar dan nog, in een auto heb ik de controle. Ik kan stoppen wanneer ik wil, uitstappen wanneer ik wil en het belangrijkste ik ben op de grond en niet 10Km in de lucht.
En natuurlijk snap ik dat je in de auto ook niet de controle hebt over de andere weggebruikers die ook een ongeluk kunnen veroorzaken.

Maar ik denk inderdaad dat je wel 2 punten opnoemt die bij mij spelen. ( en misschien ook wel een beetje hoogtevrees)
Wat misschien ook wel vervelend is, is dat je niet voor je kan kijken. Gewoon door de voorruit. Of gewoon zien wat de Piloten aan het doen zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
henkyyyyyyy schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 14:29:
[...]

en het belangrijkste ik ben op de grond en niet 10Km in de lucht.
M.a.w., op de grond gaat 't bij problemen meteen mis, in de lucht heb je nog 10 tot 12 km aan buffer om te zorgen dat alles weer goed komt ;)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
henkyyyyyyy schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 14:29:
[...]
Of gewoon zien wat de Piloten aan het doen zijn.
Er is wel een film die een realistisch beeld geeft

Afbeeldingslocatie: http://www.snakkle.com/wp-content/uploads/2012/03/kareem-abdul-jabbar-peter-graves-airplane-1980-movie-photo-GC.jpg

Maar on a serious note: Het is niet gek en veel mensen hebben het. Zelfs FF. Natuurlijk is het niet rationeel, maar dat zijn een groot deel van onze gedachten en gewoontes niet. Zelfs ik met mijn 50+ vluchten per jaar ging er opeens over nadenken toen ik vader werd :+

Een van de collega's is FF en die slikt voor elke vlucht een pilletje om rustig te worden. Schijnt echt heel erg goed te werken, wellicht een idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkyyyyyyy
(jarig!)
PWM schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 14:48:
[...]

[afbeelding]

Maar on a serious note: Het is niet gek en veel mensen hebben het. Zelfs FF. Natuurlijk is het niet rationeel, maar dat zijn een groot deel van onze gedachten en gewoontes niet. Zelfs ik met mijn 50+ vluchten per jaar ging er opeens over nadenken toen ik vader werd :+

Een van de collega's is FF en die slikt voor elke vlucht een pilletje om rustig te worden. Schijnt echt heel erg goed te werken, wellicht een idee.
:+
Leuke film dat wel :)

Ja die ga ik inderdaad nemen. (clonazepam)
Ik zit nu alles een beetje door te nemen en wordt er langzamerhand wel iets geruster op, maar dan toch zie je ineens het woordje "birdstrike" en dan bekruipt het je weer....

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• upclocker
henkyyyyyyy schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 15:02:
[...]

:+
Leuke film dat wel :)

Ja die ga ik inderdaad nemen. (clonazepam)
Ik zit nu alles een beetje door te nemen en wordt er langzamerhand wel iets geruster op, maar dan toch zie je ineens het woordje "birdstrike" en dan bekruipt het je weer....
Gelukkig heeft een Boeing 737 twee motoren, dus ook een birdstrike is geen groot risico. ;)
Zelfs een B737 zou wel een barrel roll kunnen maken zonder dat er iets aan kapot gaat. Weet niet of het je gerust stelt maar als je op YouTube zoekt op tex Johnson barrel roll, dan vind je een filmpje van een B707 die dat doet. Mooiste vind ik nog dat hij op het matje werd geroepen bij de Boeing directie en hem vroeg: 'what the f do you think you are doing? ` zegt hij:' I am selling airplanes' _/-\o_

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
henkyyyyyyy schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 15:02:
[...]
Birdstrikes zijn gelukkig vrij zeldzaam, aangezien Schiphol een speciaal team (Bird Controllers) heeft wat er alles aan doet om volgels zoveel mogelijk uit de buurt te houden. Dat doen ze o.a. met roofvogels, flare guns, etc. Hun voertuigen heten Kieviet.

En mocht zoiets toch gebeuren dan is dat voornamelijk heel kut voor die volgel (die overleeft dat niet) en lastig voor passagiers want die moeten terug en overstappen op een nieuw vliegtuig.

Overigens, straalmotoren voor commerciele vliegtuigen worden extreem uitgebreid getest, inclusief op wat er gebeurt als er een vogel ingezogen wordt. Hier een video die laat zien wat er gebeurt als een redelijk formaat vogel (bevroren ook nog geloof ik) in een straalmotor vliegt:

Zoals je ziet delft de vogel het onderspit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Garyu

Garyu

WW

Standaardtest is bevroren kalkoen inderdaad. Dat is toch een flink maatje (4-5kg) vogel die door de hakmolen gaat, en waar een motor in principe tegen moet kunnen.

Zie ook hier, waar ze water, hagel, etc. door de motoren jagen:

[ Voor 28% gewijzigd door Garyu op 04-07-2017 15:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AndRo555
  • Laatst online: 22-09 21:17
Zelfs zelfs met veel zwaardere items/personen in de motoren valt de (zichtbare) schade wel mee:

Erg NSFL / niet voor gevoelige kijkers.

Het staat hierboven al, maar nog even voor de duidelijkheid, deze is ERG NSFW en niet voor de zwakke maag. Wel relevant in het topic, dus laat hem even staan. Maar niet openen met kinderen in de buurt of na het eten.
http://message.snopes.com/showthread.php?t=60975

[ Voor 31% gewijzigd door PWM op 05-07-2017 21:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BensPlace
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09:59

BensPlace

Team Elteor-Borislavj

[quote]CyBeR schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 15:16:
[...]

Birdstrikes zijn gelukkig vrij zeldzaam, aangezien Schiphol een speciaal team (Bird Controllers) heeft wat er alles aan doet om volgels zoveel mogelijk uit de buurt te houden. Dat doen ze o.a. met roofvogels, flare guns, etc. Hun voertuigen heten Kieviet.

En detectie door een speciale radar. Ook bij de Kaagbaan is tijdens de renovatie zo'n radar geplaatst.
YouTube: Schiphol signaleert vogels met speciale radar

[ Voor 0% gewijzigd door BensPlace op 04-07-2017 15:41 . Reden: spelling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkyyyyyyy
(jarig!)
Hartstikke bedankt allemaal voor het geruststellen!

Zit nog wel met een knoop in mijn maag, maar dat moet goed komen.
Ik ga thuis rustig alles doorlezen en hopelijk verdwijnt die knoop dan langzaam.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pinin
  • Laatst online: 20-09 19:45

Pinin

Historie | Luxe | Duurzaam

henkyyyyyyy schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 11:29:
[...]

We vliegen met een 737-800.
Ojee, nou sterkte :X die staan bekend dat ze heel makkelijk een salto maken, vooral van voor de modificatie

>>> :+
henkyyyyyyy schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 15:48:

Ik ga thuis rustig alles doorlezen en hopelijk verdwijnt die knoop dan langzaam.
Ik heb/had ook last, maar zo'n pilletje werkt heel goed (neem er alvast één) , ook het boek van Valk heeft mij geholpen. (niet elk hoofdstuk is voor iedereen van toepassing)

Een laptop mag inderdaad niet mee, maar heb je geen tablet of mobieltje waar je een film op kan zetten. Bij Netflix mag je zelfs stapels offline zetten en bekijken. Een film helpt heel goed bij het afleiden in een vliegtuig.
Ook een hele goede aanschaf was een Noise Cancelling koptelefoon, als je budget het toelaat schijnen de Bose's goed te zijn, ik heb zelf een Sony MDR-ZX 770BN pricewatch: Sony MDR-ZX770BN (Zwart) en die bevalt super, en kost nu geen drol meer. (99,-)

[ Voor 14% gewijzigd door Pinin op 04-07-2017 16:37 ]

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Ik heb een Bose QC15 en die Sony, en heb ze vorige week vergeleken tijdens mijn vlucht naar Nieuw Zeeland. De Sony is niet veel waard in een vliegtuig qua NC, de Bose daarentegen is het geld meer dan waard!

Ik slik nooit pilletjes, 1x geprobeerd en het werkte bij mij averechts (veel zenuwachtiger). Ik vlieg au naturel ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

henkyyyyyyy schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 15:48:

Wanneer ga je vliegen?

Maak je geen zorgen. De eerste keer dat ik ging vliegen was ik ook zenuwachtig. Toen we eenmaal die thrust in de rug kregen en meters gingen maken kreeg ik een enorme smile op mijn gezicht. Je bent gewoon letterlijk even van aarde. Heerlijk. Een vliegtuig is stabiel, voldoet aan erg veel veiligheidsregels en is gewoon veilig qua reizen.

Ook snap ik dat je niet altijd rationeel kunt nadenken over dit soort dingen, ervaar het maar eens en je zult zien dat een draaimolen op een willekeurige kermis een stuk onvoorspelbaarder is dan een vliegtuig. Have fun met je reis :).

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Pinin schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 16:25:
[...]
Een laptop mag inderdaad niet mee
Een laptop mag wel mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin

Pinin

CyBeR schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 16:34:
[...]
Een laptop mag wel mee.
oops, correct.

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin

Pinin

gambieter schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 16:32:
Ik heb een Bose QC15 en die Sony, en heb ze vorige week vergeleken tijdens mijn vlucht naar Nieuw Zeeland. De Sony is niet veel waard in een vliegtuig qua NC, de Bose daarentegen is het geld meer dan waard!
Ik geloof je, maar waar zit het verschil dan in? Ik hoor bijna niets meer als ik mijn Sony op mijn kop heb. Nu moet ik erbij zeggen, dat ik wel vooral muziek luister of film kijk. Maar bij stille stukken hoor ik geen motoren enz.

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
PWM schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 14:48:
[...]

[afbeelding]
Ik vond op het toestel in die film de autopilot wel handig en erg geavanceerd, zeker voor zijn tijd:

Afbeeldingslocatie: https://i.ytimg.com/vi/_WQfZYacEAw/maxresdefault.jpg

Hij had vooral een handig gelokaliseerd tuitje om hem op te blazen als de autopilot leegliep >:)

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Pinin schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 16:46:
Ik geloof je, maar waar zit het verschil dan in? Ik hoor bijna niets meer als ik mijn Sony op mijn kop heb. Nu moet ik erbij zeggen, dat ik wel vooral muziek luister of film kijk. Maar bij stille stukken hoor ik geen motoren enz.
De noise-cancellation werkt gewoon niet zo goed, ik hoor veel meer omgevingsgeluid en gedreun dan met de Bose.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bl@ckbird
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Bose maakt ook professionele aviation headsets met noise-cancellation. Werkt perfect.

@henkyyyyyyy: FlightChops heeft twee aardige video's gemaakt over vliegangst. Misschien heb je er wat aan.

~ Voordelig Zelf Vliegen? ~ Sent using RFC 1149. Note: No animals were harmed during this data transfer. ~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

gambieter schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 16:51:
[...]

De noise-cancellation werkt gewoon niet zo goed, ik hoor veel meer omgevingsgeluid en gedreun dan met de Bose.
offtopic:
Heb jij die met of zonder Bluetooth? Wat is jouw ervaring sinds de laatste firmware update? Er zijn heel wat mensen die meer ruis rapporteren.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TinusTegengas
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 22-09 12:41

TinusTegengas

Formula Racing

Geen idee of dit al geplaatst is hier en of het mag.
Als er problemen mee zijn, dan haal ik (of een mod) het weer weg.
https://voortbestaanteuge.petities.nl
Slecht nieuws voor vliegveld Teuge áls het doorgaat dat ze de vliegroutes van vliegveld Lelystad verleggen.

Van mij mag het wel, aangezien het hier in het topic op zich prima op zijn plek is en er eventueel ook een kleine discussie kan ontstaan. Maar de volgende keer, als je het niet zeker weet, kan je het beter eerst even vragen ;)

[ Voor 68% gewijzigd door PWM op 04-07-2017 21:05 ]

I'm confused. Oh wait, maybe I'm not.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homeland
  • Niet online
Het paracentrum en vliegveld Teuge zullen niet hoog op de prioriteitenlijst staan bij het ontwerp dan de routes.

Het beperken van overlast voor bewoners en natuurgebieden zullen bijvoorbeeld al hoger staan dan een relatief kleine groep parachutespringers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertowNL
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12:00

RobertowNL

For your gear!

Homeland schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 22:13:
Het paracentrum en vliegveld Teuge zullen niet hoog op de prioriteitenlijst staan bij het ontwerp dan de routes.

Het beperken van overlast voor bewoners en natuurgebieden zullen bijvoorbeeld al hoger staan dan een relatief kleine groep parachutespringers.
En die stonden al niet hoog op de lijst ;). Getuige het feit dat ze 'hier' op minder dan 2KM over een natuurpark wacht gaan vliegen. De route staat bijna recht boven ons huis getekend. Het lijkt er overigens op dat bij een volgende wijziging de vliegtuigen ineens wel hoger kunnen vliegen zover ik het verhaal heb gevolgd. Dus ik vraag mij af waarom er in eerste instantie voor deze optie gekozen is. Zelf overigens weinig problemen mee; het hoort er nu eenmaal bij, goedkoop op vakantie heeft zo zijn keerzijde O-) .

Het zal zeer waarschijnlijk ook invloed gaan hebben op de zweegvliegclub bij Marknesse die zitten ook zeer dicht op de aanvliegroutes.

[ Voor 6% gewijzigd door RobertowNL op 04-07-2017 22:47 ]

Gasloos 27/9/24 | WP: Quatt | Bosch Tronic 3500 6kW| WPB: Ariston Nuos Evo+ | 15 x Jinko 390WP (WZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _serial_
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08-09 01:44

_serial_

and there was silence

Borromini schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 19:27:
[...]

offtopic:
Heb jij die met of zonder Bluetooth? Wat is jouw ervaring sinds de laatste firmware update? Er zijn heel wat mensen die meer ruis rapporteren.
Ik hoor hetzelfde, de laatste firmware geeft welliswaar betere geluidskwaliteit maar de NC wordt slechter.
Een downgrade is de oplossing.

somewhere there was silence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TinusTegengas
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 22-09 12:41

TinusTegengas

Formula Racing

Homeland schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 22:13:

Maar het gaat niet alleen om de parachutespringers. Er zitten daar een aantal ondernemers die voor hun omzet grotendeels afhankelijk zijn van het vliegveld en paracentrum en de bezoekers van die twee.

I'm confused. Oh wait, maybe I'm not.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Borromini schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 19:27:
offtopic:
Met BT, in maart of zo gekocht in het VK. Nog niets aan firmware gedaan, maar NC is vrij waardeloos. Ruis heb ik niets van gemerkt.

Pagina: 1 ... 53 ... 65 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op, dit topic gaat vanaf nu alleen nog over Vliegtuigen & Techniek