Het Luchtvaart Topic - Deel 5 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 54 ... 65 Laatste
Acties:
  • 420.260 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkyyyyyyy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-09 11:00
(jarig!)
Kecin schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 16:34:
[...]

Wanneer ga je vliegen?

Maak je geen zorgen. De eerste keer dat ik ging vliegen was ik ook zenuwachtig. Toen we eenmaal die thrust in de rug kregen en meters gingen maken kreeg ik een enorme smile op mijn gezicht. Je bent gewoon letterlijk even van aarde. Heerlijk. Een vliegtuig is stabiel, voldoet aan erg veel veiligheidsregels en is gewoon veilig qua reizen.

Ook snap ik dat je niet altijd rationeel kunt nadenken over dit soort dingen, ervaar het maar eens en je zult zien dat een draaimolen op een willekeurige kermis een stuk onvoorspelbaarder is dan een vliegtuig. Have fun met je reis :).
Ik ga morgenavond vliegen.
Het ging alweer best aardig met alle informatie die ik gekregen heb, maar dan ineens het weerbericht.....
Morgen start de dag zonnig en waarschijnlijk verloopt de gehele ochtend op de meeste plaatsen zonnig met hooguit wat hoge bewolking. In de middag neemt vanuit het zuidwesten de bewolking toe, maar het blijft tot ver in de middag droog. Aan het einde van de middag en in de avond kunnen in het zuiden, later ook het midden, van het land enkele onweersbuien tot ontwikkeling komen.
Onweersbuien.....
Bl@ckbird schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 18:27:
Bose maakt ook professionele aviation headsets met noise-cancellation. Werkt perfect.

@henkyyyyyyy: FlightChops heeft twee aardige video's gemaakt over vliegangst. Misschien heb je er wat aan.

[video]

[video]
Dank je.
Zeker goede filmpjes dat hele kanaal is eigenlijk wel leuk om te zien :)

I am nobody ! Why ??? Cause nobody is perfect !! :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21:36

Garyu

WW

No worries vanwege die paar onweersbuien hier hoor. Er is in NL nog nooit een vliegtuig neergestort vanwege het slechte weer (vziw). En als het dan toch te erg is, dan vliegen ze wel een eindje om. Wat er kan gebeuren is dat er vanwege het onweer wat meer turbulentie is - vergelijk het met over een hobbelig grasveld rijden met je auto.

Het ergste wat er kan gebeuren is zo'n beetje dat ze naar een ander vliegveld uitwijken (zo stond ik eens in Milaan in plaats van Florence). Maar dat is ook eigenlijk extreem zelden. Veiligheid blijft altijd prioriteit nummer 1.

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:36

franssie

Save the albatross

@henkyyyyyyy morgen hoe laat vlieg je? Onweer blijft nooit zo hangen bij Schiphol dus daar valt goed omheen te plannen en te vliegen.
Misschien goed om morgen hier het weerbericht met je door te nemen, hier de link alvast (zit wat jargon in maar daar kom j evast wel uit) https://www.knmi.nl/neder...ulletin-kleine-luchtvaart

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkyyyyyyy
(jarig!)
Ok dank weer! :)
Morgen om half 8.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

En als ik hier kijk http://www.onweer-online.nl/forum/board/15/onweerskansen/ hebben ze nog geen topic geopend voor morgen, dat is al een redelijke indicator dat er niet veel gaat gebeuren ;)

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Garyu schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 09:27:
No worries vanwege die paar onweersbuien hier hoor. Er is in NL nog nooit een vliegtuig neergestort vanwege het slechte weer (vziw).
Volgens mij wel, op zijn minst was het een forse factor:
Kort na de start van vliegveld Zestienhoven (Rotterdam) komt de NLM Fokker F.28 PH-CHI in hevig noodweer terecht. Door een zware windstoot breekt de rechtervleugel af en stort het vliegtuig bij industrieterrein Moerdijk neer. Alle 17 inzittenden plus een brandweerman komen om het leven.

DInsdag 6 oktober 1981
Zie http://www.aviacrash.nl/paginas/eindhoven.htm of Wikipedia: NLM Cityhopper-vlucht 431 :)

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Verwijderd1
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
franssie schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 09:44:
En als ik hier kijk http://www.onweer-online.nl/forum/board/15/onweerskansen/ hebben ze nog geen topic geopend voor morgen, dat is al een redelijke indicator dat er niet veel gaat gebeuren ;)
Nu wel een topic: http://www.onweer-online....rdagvrijdag-67-juli-2017/, zou me er desondanks niet teveel zorgen over maken, er zijn wel vaker onweersbuien, maar bijna nooit neerstortende vliegtuigen. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Garyu

Garyu

WW

OK dat is voor mijn tijd geweest, 1981 :P ;). Maar technisch inderdaad dus wel -ooit-. Gelukkig de laatste 35 jaar dus niet meer.

[ Voor 20% gewijzigd door Garyu op 05-07-2017 14:08 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:21
Toen hadden de vliegtuigen nog geen weerradars in de cockpit, alles werd toen nog visueel gedaan. Die F28 vloog recht een zeer zware onweerbui in. Dat is nu praktisch uitgesloten.

@henkyyyyyyy
Ter geruststelling, in een 737 ziet zo'n radar er zo uit:
Afbeeldingslocatie: https://c1.staticflickr.com/8/7208/27150306091_a9a08f1ece_b.jpg

[ Voor 31% gewijzigd door alexbl69 op 05-07-2017 16:36 ]

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Daar had Pan Am een mooie video over:

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=oyW3taJW2ss]

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

@Cyber geniale video. Best maf dat die al in 1955 gemaakt is. Radar is eigenlijk pas werkbaar geworden in WO2 al waren er in de grote oorlog al experimenten, ook toen kon technologie dus best snel gaan (in 10 jaar van een landinstallatie naar een mobiel apparaat in een vliegtuig, chapeau!).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kabbie_Kabbie
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16-09 07:38
Binnenkort vlieg ik met AZ naar NRT (Als ze nog vliegen, maar ik heb er vertrouwen in :-))
Nu hebben ze een systeem dat je kan bieden op een upgrade naar J en heb dit dan ook gedaan voor de leg van FCO naar NRT.

Nu zit ik op expertflyer te kijken naar de bezetting (Om een beetje mijn kansen in te schatten) en nu zie ik dit:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/iGoBnr9.png
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/AacqM9n.png

Nu zie ik dus op de indeling dat er minder stoelen vrij zijn als er tickets beschikbaar zijn. (J,C,E,D,I) Namelijk 10 om minimaal 21 tickets.

Heeft iemand hier toevallig een idee hoe dat kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
alexbl69 schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 16:35:
Toen hadden de vliegtuigen nog geen weerradars in de cockpit, alles werd toen nog visueel gedaan. Die F28 vloog recht een zeer zware onweerbui in. Dat is nu praktisch uitgesloten.

@henkyyyyyyy
Ter geruststelling, in een 737 ziet zo'n radar er zo uit:
[afbeelding]
Die f28 had wel degelijk een weerradar aan boord.

http://www.zero-meridean.nl/c_moerdijk_061081.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Idd, de F-28 had al een weerradar aan boord. Naar huidige maatstaven natuurlijk een vrij primitieve radar (het is immers 35 jaar geleden), maar toch.

De omgeving is bij die vliegramp overigens erg goed weggekomen, want de crash was op nog geen 500 meter van Shell Moerdijk, als hij daar was neergekomen was er een veel groter probleem geweest.

Die ene persoon die op de grond om het leven kwam was overigens een toeschouwer die in zijn volkstuintje bezig was, en bij de aanblik van de ramp een fatale hartaanval kreeg.

Ook wel interessant is het het kranten-artikel van een dag later: http://leiden.courant.nu/...81-10-07/edition/0/page/7

Toch heel anders qua berichtgeving dan dat men dat nu zou doen, nu zou men geen volledige namen meer plaatsen of zelfs foto's van de bemanningsleden. Men dacht oorspronkelijk, blijkens dat artikel, ook aan een blikseminslag in het vliegtuig als mogelijke oorzaak (wat achteraf dus niet klopte).

Een jaar of 10 terug is er ook een eenvoudige herdenkingsplaquette geplaatst op de plek van de ramp, met daarop de namen, geboortedatum en woonplaats van de slachtoffers:

Afbeeldingslocatie: http://internetbode.nl/wp-content/uploads/2016/10/Vliegtuigramp-Moerdijk.jpg

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Kabbie_Kabbie schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 17:55:
Binnenkort vlieg ik met AZ naar NRT (Als ze nog vliegen, maar ik heb er vertrouwen in :-))
Nu hebben ze een systeem dat je kan bieden op een upgrade naar J en heb dit dan ook gedaan voor de leg van FCO naar NRT.

Nu zit ik op expertflyer te kijken naar de bezetting (Om een beetje mijn kansen in te schatten) en nu zie ik dit:
[afbeelding]
[afbeelding]

Nu zie ik dus op de indeling dat er minder stoelen vrij zijn als er tickets beschikbaar zijn. (J,C,E,D,I) Namelijk 10 om minimaal 21 tickets.

Ten eerste: overboeking. Ten tweede: dat je J7 C7 ziet staan betekent niet dat er 14 tickets beschikbaar zijn. Als er een J ticket verkocht wordt gaat er uit die andere buckets ook een ticket weg. (Soms -- 7 is in dit geval het maximum wat ze laten zien bij EF, dus als 't daar boven blijft gebeurt dat natuurlijk niet.)

[ Voor 6% gewijzigd door CyBeR op 05-07-2017 18:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

franssie schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 17:02:
@Cyber geniale video. Best maf dat die al in 1955 gemaakt is. Radar is eigenlijk pas werkbaar geworden in WO2 al waren er in de grote oorlog al experimenten, ook toen kon technologie dus best snel gaan (in 10 jaar van een landinstallatie naar een mobiel apparaat in een vliegtuig, chapeau!).
Veel sneller nog. In 1940/41 had de RAF al nachtjagers die met radar uitgerust waren.

Wikipedia

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
downtime schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 18:43:
[...]

Veel sneller nog. In 1940/41 had de RAF al nachtjagers die met radar uitgerust waren.

Wikipedia
Dat idd, en vanaf 1942 hadden de Duitsers iets dergelijks ook, met de Lichtenstein radar (in verschillende uitvoeringen), op hun night fighters, zoals de Messerschmitt Bf 110 of de Junkers Ju 88

Afbeeldingslocatie: https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/a/a9/Lichtenstein-radar.jpg

Afbeeldingslocatie: https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/8/80/FuG_220_and_FuG_202_radar_of_Me_110_1945.jpg

Er is zelfs één zo'n installatie bewaard gebleven, op een Bf 110:

Afbeeldingslocatie: https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/d/d7/ME-110G-2_at_RAF_Hendon.jpg/1024px-ME-110G-2_at_RAF_Hendon.jpg

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kabbie_Kabbie
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16-09 07:38
CyBeR schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 18:31:
[...]

Ten eerste: overboeking. Ten tweede: dat je J7 C7 ziet staan betekent niet dat er 14 tickets beschikbaar zijn. Als er een J ticket verkocht wordt gaat er uit die andere buckets ook een ticket weg. (Soms -- 7 is in dit geval het maximum wat ze laten zien bij EF, dus als 't daar boven blijft gebeurt dat natuurlijk niet.)
Kortom.... ik heb er niets aan :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• upclocker
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 20:03
wildhagen schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 18:52:
[...]

Dat idd, en vanaf 1942 hadden de Duitsers iets dergelijks ook, met de Lichtenstein radar (in verschillende uitvoeringen), op hun night fighters, zoals de Messerschmitt Bf 110 of de Junkers Ju 88

[afbeelding]

[afbeelding]

Er is zelfs één zo'n installatie bewaard gebleven, op een Bf 110:

[afbeelding]
Zit toevallig net een filmpje te kijken van een P51D, blijkt dat die ook al een hele simpele radar in zijn staart had die een waarschuwing gaf in de cockpit als er iets achter je vloog. Op 8:09 heeft hij het over die radar.

Wel leuk kanaal trouwens. Die man vliegt in prachtige museum stukken. :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Kabbie_Kabbie schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 17:55:

[afbeelding]
[afbeelding]

Alitalia afficheert standaard max. 7 plaatsen die je in één keer kan inboeken. Stel dat je die 7 inboekt, dan kan het zijn dat er ofwel nog vrijkomen, ofwel dat al die andere klassen (tot Y is het in eco) op 0 of L komen te staan ;).

Je kan die dingen niet gewoon optellen.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Kabbie_Kabbie schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 20:32:
[...]

Kortom.... ik heb er niets aan :9
Nouja wel wat. Er is nog beschikbaarheid, dus je hebt de kans dat je bod geaccepteerd wordt. Als er allemaal nullen hadden gestaan, ander verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkyyyyyyy
(jarig!)
Maar vleugels konden toch niet afbreken?
Tenminste dat heb ik gelezen, dat door turbulentie geen vleugels kunnen afbreken.

En wow ik word echt niet vrolijk van die onweersberichten.
Er wordt zwaar onweer verwacht met forse windstoten.

[ Voor 10% gewijzigd door henkyyyyyyy op 05-07-2017 23:08 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
henkyyyyyyy schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 23:04:
[...]

Maar vleugels konden toch niet afbreken?
Tenminste dat heb ik gelezen, dat door turbulentie geen vleugels kunnen afbreken.
Ten eerste: alles kan breken als je er genoeg kracht op zet. Onbreekbaar bestaat niet.

Maar net als met motoren: vliegtuigvleugels worden tot in het extreme getest (bij het testen worden ze expres zo zwaar belast dat ze stuk gaan), en dat is over tijd alleen maar beter en beter geworden. De Fokker F28 is een heel ander beest dan de Boeing 737 van nu. De F28 stamt uit de jaren '60. De 737-800 is letterlijk dertig jaar jonger. Bij mijn weten is er van een 737 nog nooit een vleugel gebroken (afgezien van load testing bij het ontwerp ervan.)

Videootje over vleugels:
En wow ik word echt niet vrolijk van die onweersberichten.
Er wordt zwaar onweer verwacht met forse windstoten.
D'r bestaat een kans dat je dat vertraging gaat opleveren. Misschien wat extra geschud bij het opstijgen. Maar meer ook niet.

Over turbulentie overigens: kijk naar de stewardessen. Zijn die nog rond aan 't lopen en drankjes uit aan het delen? Niet eens meer verder over nadenken. Zitten ze, maar kijken ze verveeld voor zich uit of lezen ze een boekje? Niks aan de hand, maar trek voor de zekerheid je riem nog even extra aan. Kijken ze verschrikt rond? Houd je goed vast…

[ Voor 13% gewijzigd door CyBeR op 05-07-2017 23:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkyyyyyyy
(jarig!)
CyBeR schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 23:30:
[...]

Ten eerste: alles kan breken als je er genoeg kracht op zet. Onbreekbaar bestaat niet.

Maar net als met motoren: vliegtuigvleugels worden tot in het extreme getest (bij het testen worden ze expres zo zwaar belast dat ze stuk gaan), en dat is over tijd alleen maar beter en beter geworden. De Fokker F28 is een heel ander beest dan de Boeing 737 van nu. De F28 stamt uit de jaren '60. De 737-800 is letterlijk dertig jaar jonger. Bij mijn weten is er van een 737 nog nooit een vleugel gebroken (afgezien van load testing bij het ontwerp ervan.)

Videootje over vleugels:
[video]

[...]

D'r bestaat een kans dat je dat vertraging gaat opleveren. Misschien wat extra geschud bij het opstijgen. Maar meer ook niet.
Bedankt voor de uitleg weer :)

Vertraging maakt mij niet zoveel uit.. als de piloot maat niet MOET opstijgen omdat het anders geld zou kosten ipv voor de veiligheid te kiezen.
Wat een rare gedachtes kun je zo de hele tijd hebben...

Als je trouwens de hoogte bereikt hebt waarbij het vliegtuig horizontaal blijft vliegen, heb je dan nog last van de werestomstandigheden of alleen van de luchtschommelingen?

[ Voor 7% gewijzigd door henkyyyyyyy op 05-07-2017 23:48 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
henkyyyyyyy schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 23:45:
[...]

Vertraging maakt mij niet zoveel uit.. als de piloot maat niet MOET opstijgen omdat het anders geld zou kosten ipv voor de veiligheid te kiezen.
Luchtvaartmaatschappijen die dat doen raken heel rap hun certificering kwijt. Vergeet trouwens niet dat die twee man vooraan ook liever veilig thuis komt.
Als je trouwens de hoogte bereikt hebt waarbij het vliegtuig horizontaal blijft vliegen, heb je dan nog last van de werestomstandigheden of alleen van de luchtschommelingen?
Soms heb je op cruise-hoogte wat turbulentie, en onweerswolken kunnen heel hoog komen maar daar wordt omheen gevlogen. Typisch gezien heb je op die hoogte nergens last van. Dat is zelfs een van de redenen dat zo hoog gevlogen wordt. Vroeger (pre-straalvliegtuigen) vloog men veel lager, wat een veel onrustigere vlucht tot gevolg had. Ook hier heeft Pan Am een filmpje over gemaakt. Volgens mij was 't deze:

of deze:

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=tzdsegjAbXkp]

[ Voor 3% gewijzigd door CyBeR op 06-07-2017 00:13 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• upclocker
[...]

Bedankt voor de uitleg weer :)

Er kan wel wat turbulentie voorkomen op hoogte. Ook met mooi weer. Dit heet dan ook clear air turbulence (CAT). Je komt dit tegen vooral tegen bij jetstreams (letterlijk een stroomversnelling van lucht). Daarom kan je beter altijd je riem vast houden omdat het niet op de radar te zien. Maar zoals gezegd turbulentie is voor een vliegtuig wat een hobbelige weg is voor een auto. Grootste gedeelte van de vlucht is meestal gewoon een vlakke goed geasfalteerde snelweg.

Ik zou me er echt niet druk om maken. Kijk maar eens overdag op Flightradar24, hoeveel vliegtuigen er wel niet in Europa in de lucht hangen elke dag het hele jaar door en dat gaat altijd goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkyyyyyyy
(jarig!)
upclocker schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 00:33:
[...]

Er kan wel wat turbulentie voorkomen op hoogte. Ook met mooi weer. Dit heet dan ook clear air turbulence (CAT). Je komt dit tegen vooral tegen bij jetstreams (letterlijk een stroomversnelling van lucht). Daarom kan je beter altijd je riem vast houden omdat het niet op de radar te zien. Maar zoals gezegd turbulentie is voor een vliegtuig wat een hobbelige weg is voor een auto. Grootste gedeelte van de vlucht is meestal gewoon een vlakke goed geasfalteerde snelweg.

Ik zou me er echt niet druk om maken. Kijk maar eens overdag op Flightradar24, hoeveel vliegtuigen er wel niet in Europa in de lucht hangen elke dag het hele jaar door en dat gaat altijd goed.
Dank jullie nogmaals voor het geruststellen, het ging best aardig tot ik die onweersbuien zag.
En van de link van iemand staat hier het weerbericht:

https://www.knmi.nl/nederland-nu/luchtvaart/weerbulletin-kleine-luchtvaart
SIGNIFICANT WEER: IN DE VROEGE OCHTEND VOORAL IN DE NOORDELIJKE HELFT
LOKAAL NEVEL. IN DE MIDDAG VAN HET ZUIDWESTEN UIT EEN TOENEMENDE KANS
OP MATIGE TOT ZWARE (GECLUSTERDE) REGEN- EN/OF ONWEERSBUIEN, MOGELIJK
MET HAGEL.
.
WIND: NOORDOOSTELIJK 3-7 KN, AAN DE KUST 8-13 KN. IN DE EERSTE HELFT
VAN DE OCHTEND RUIMEND NAAR OOSTELIJK EN ENKELE KN TOENEMEND. BIJ DE
(GECLUSTERDE) BUIEN KANS OP WINDSTOTEN TOT 30 KN.
.
BEWOLKING: IN HET NOORDOOSTEN AANVANKELIJK SCT/BKN SC 2000-3000 VT,
TOPPEN 4000 VT. VOORAL IN DE NOORDELIJKE HELFT IN DE LOOP VAN DE
OCHTEND LOKAAL FEW/SCT CU 1500-2500 VT, TOPPEN 5000 VT. IN DE MIDDAG
VAN HET ZUIDWESTEN UIT ENKELE VELDEN AC 8000 VT EN LOKAAL SCT,
MOGELIJK BKN CB 5000-6000 VT, TOPPEN BOVEN FL100.
.
ZICHT: 10+ KM. AANVANKELIJK VOORAL IN DE NOORDELIJKE HELFT LOKAAL 3-5
KM IN NEVEL. IN DE MIDDAG KANS OP 3-5 KM IN MATIGE REGEN- EN/OF
ONWEERSBUIEN EN IN ZWARE BUIEN KANS OP 1500-3000 M.
Ik snap het uiteraard niet allemaal, maar bij zware onweersbuien met hagel word ik gewoon al eng bij het idee daar doorheen te moeten. Zonder die onweer was het al een erg genoeg.

Ja ik had Flightradar inmiddels ook al gevonden en dat ik gewoon niet normaal hoeveel vliegtuigen je ziet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jelte,89
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 19-09 22:59

Jelte,89

Woodworking

Ik ben ook een scheiterd qua vliegen, maar wil je ergens komen dan zul je soms moeten...

Kijk naar alle voetbalwedstrijden, EK/WK/CL, formule 1 e.d. al die lui vliegen...

Mijn eerste keer vliegen was notabene midden in de vakantie (geen punt, gewoon goed voorbereid, lekker op tijd er zijn) Ook slecht weer in NL, al een weekje koud en regenachtig niet echt lekker

Paspoort/douane/boarden enzo laat je over je heen komen, doen wat een ander ook doet, in het vliegtuig heb ik mijn plekje gezocht (ook een 737) en ben een kruiswoordpuzzel gaan maken, even luisteren naar de crew en verder puzzelen maar... Riem om en de start meemaken, dat is gewoon gaaf... op dat moment niet, maar echt gaaf... zoveel vermogen is gewoon indrukwekkend, je hebt even het ik-rij-over-een-brug gevoel in je buik maar das maar een paar seconden... na 2 minuten (geen idee hoelang.. ik was een kruiswoordpuzzel aan het maken :P) waren we boven het wolkendek en scheen het zonnetje door de hele cabine! Heerlijk... FL430 en gaan met die bus, want dat is het eigenlijk... hoogtevrees heb je dan niet want je hebt gewoon 'vastigheid' Riempje laat ik gewoon om, daar heb je geen last van en mocht er iets van beweging komen dan blijf je in ieder geval zitten, adem halen vanuit de buik, uit via de neus en zorgen voor wat afleiding en het komt zeker goed...

Revive the guild!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

henkyyyyyyy schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 00:48:
Dank jullie nogmaals voor het geruststellen
Ik vlieg redelijk veel en heb er een hekel aan. Maar je maakt je echt veel te druk, probeer te ontspannen en laat je niet gek maken/maak jezelf niet gek.

Edit: karma hits back. Ik zit te wachten op mijn vlucht naar Sydney, hier onweert, regent en waait het behoorlijk, en ik zie dat mijn vliegtuig er nog steeds niet is, en vliegt richting een ander vliegveld (Christchurch op het zuid-eiland?). Dat kan nog leuk worden.... :(

[ Voor 30% gewijzigd door gambieter op 06-07-2017 07:41 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkyyyyyyy
(jarig!)
Ontspannen is op dit moment best moeilijk.
Mijn hart bonst nu al in mijn keel en het duurt nog 12 uur voordat we vertrekken.

Als ik hier kijk wordt het gewoon echt geen goed weer.
https://bliksemdetectie.n...tuele-estofex-verwachting

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• groggy
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
henkyyyyyyy schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 07:50:
Mijn hart bonst nu al in mijn keel en het duurt nog 12 uur voordat we vertrekken.

Fijne vakantie.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:21
Veel van de dingen die we zeggen zullen wel vallen onder de 'dont's' voor mensen met vliegangst.

Mijn ex-vrouw heeft ook jarenlang vliegangst gehad en ik heb het haar in die jaren eigenlijk nooit uit haar hoofd kunnen praten. Maar ik kwam dan ook niet veel verder dan de 'geruststellende' statistieken, daar heb je dus niet veel aan.

Probeerde haar tijdens de start en landing ook voor te bereiden op geluiden en veranderingen die op zouden treden. "Nu gaat het landingsgestel uit, daardoor vertraagt het toestel enigszins waardoor de motoren meer toeren zullen gaan maken.". Dat laatste hielp wel een beetje maar een feest werd het nooit.

Na verloop van tijd werd het wel minder. We vlogen 2 à 3 keer per jaar samen en op een gegeven moment 'won' haar eigen statistiek (het was immers al zo vaak goed gegaan) het langzaam van haar angst en werd het minder.

Je weet zelf verstandelijk waarschijnlijk ook wel dat je angst grotendeels onterecht is, maar jij bent zelf de enige die over je angsten gaat. Raad je toch aan om na deze vakantie je een keer aan te melden voor een cursus tegen vliegangst, die schijnen vrij succesvol te zijn.

Ondanks alle voor-verontrusting desondanks een prettige vakantie toegewenst ;) .

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:13

Rannasha

Does not compute.

[...]
Dat gebeurt niet. Want de piloot kan hoog en laag springen, maar als de luchtverkeersleiding "nee" zegt, dan is het ook "nee".

Als er onweersbuien zijn, dan kunnen zowel de piloot als de luchtverkeersleiding deze op hun radar zien. De luchtverkeersleider zal vervolgens de vliegtuigen omleiden om de buien te omzeilen. Daarnaast wordt er vaak een restrictie ingevoerd op de maximale hoeveelheid verkeer die er per uur door een sector met actieve onweersbuien mogen vliegen.

Het voornaamste gevolg is dat dit vertraging op kan leveren omdat vliegtuigen aan de grond gehouden worden zodat aan de capaciteits-restrictie kan worden voldaan. En dat is wat er vervelend is aan onweer bij het vliegen. Het maakt de vlucht niet gevaarlijker, maar het levert wel vertraging op. Bij stevige buien over een groot gebied kan die vertraging flink oplopen (het luchtruim in Europa is erg druk, dus een beperking op een locatie kan doorwerken op andere delen van het luchtruim).

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 22:54
Zoals op mijn eerste zakenreis gezegd werd door mijn (Engelse) collega:
"You have to drink a few beers beforehand, the flight will be over before you know it"

*Niet serieus doen.

Probeer anders als je in het vliegtuig zit een praatje aan te knopen met degene die naast je zit? Ik heb ook wel eens een paar keer naast mensen met vliegangst gezeten, en het scheen te helpen als er ergens over gepraat werd (om te voorkomen dat je jezelf ook gek maakt).

Verder alvast een fijne vakantie gewenst :)

[ Voor 4% gewijzigd door Nat-Water op 06-07-2017 09:15 ]

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenzi
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

Nat-Water schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 09:12:
"You have to drink a few beers beforehand, the flight will be over before you know it"

*Niet serieus doen.

Probeer anders als je in het vliegtuig zit een praatje aan te knopen met degene die naast je zit? Ik heb ook wel eens een paar keer naast mensen met vliegangst gezeten, en het scheen te helpen als er ergens over gepraat werd (om te voorkomen dat je jezelf ook gek maakt).

Verder alvast een fijne vakantie gewenst :)
Moet je wel een aardig iemand naast je hebben zitten. Op een vlucht van Da Nang -> HKG last van een typhoon. 2 afgebroken landingen op HKG. Meisje wat naast me zat was echt bang. Begint haar vriendje (tenminste daar leek het op) met een lach op zijn gezicht te praten over wat er allemaal zou kunnen gebeuren. |:( Ze barste in keihard janken uit. Hoop dat ze die gast gedumpt heeft. :|

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Garyu

Garyu

WW

henkyyyyyyy schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 07:50:

De opperste regel in de luchtvaart is heel simpel: als het niet veilig is, wordt er niet gevlogen.
Piloten willen hun passagiers en zichzelf niet in gevaar brengen, en ze hebben de statistiek met zich mee. Daarnaast is de techniek in vliegtuigen grotendeels redundant of dubbel redundant uitgevoerd, zodat er zelfs als er iets mis/kapot gaat, er nog steeds niet -echt- iets aan de hand is en het vliegtuig nog altijd kan landen.

OK, vleugel eraf is nogal kritisch, maar als je daar op rekent dan kan je beter een abo kopen voor de loterij en de komende drie keer op rij de jackpot winnen. Statistiek en zo. ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• oohh
  • Laatst online: 23:34
Nat-Water schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 09:12:

*Niet serieus doen.
Inderdaad niet doen. Mijn schoonvader heeft ook last van vliegangst en drinkt vaak sterke drank voordat hij het vliegtuig in gaat. Door de combinatie van vliegangst en alcohol is hij in een vliegtuigtoilet gevallen en heeft hij zijn enkel gebroken. :'( Ik begrijp nog steeds niet hoe hij dat voor elkaar heeft gekregen. :D

Daarna hadden ze nog een connecting flight :P

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Garyu

Garyu

WW

oohh schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 09:50:
[...]

Inderdaad niet doen. Mijn schoonvader heeft ook last van vliegangst en drinkt vaak sterke drank voordat hij het vliegtuig in gaat. Door de combinatie van vliegangst en alcohol is hij in een vliegtuigtoilet gevallen en heeft hij zijn enkel gebroken. :'( Ik begrijp nog steeds niet hoe hij dat voor elkaar heeft gekregen. :D

Daarna hadden ze nog een connecting flight :P
Ik heb wel gehoord wat anderen allemaal presteren op het vliegtuigtoilet :o , maar een gebroken enkel is wel weer redelijk uniek :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Oekiejoekie
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 02-08 02:49
Kenzi schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 09:37:
[...]

Moet je wel een aardig iemand naast je hebben zitten. Op een vlucht van Da Nang -> HKG last van een typhoon. 2 afgebroken landingen op HKG. Meisje wat naast me zat was echt bang. Begint haar vriendje (tenminste daar leek het op) met een lach op zijn gezicht te praten over wat er allemaal zou kunnen gebeuren. |:( Ze barste in keihard janken uit. Hoop dat ze die gast gedumpt heeft. :|
Oh daarom zijn er dus geen luchtvaartmaatschappijen die Aircrash Investigation aanbieden op het entertainment system ? :D

WEES BLIJ !!! Hier had uw advertentie kunnen staan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik snap de relatie alcohol en vliegen nooit. Ik hou echt van een biertje en een wijntje, maar nooit als ik moet vliegen. Effectief gezien heb je er alleen maar last van. Je voelt je even beter, maar als het effect weg is dan is het een naar gevoel en moet je nog uren zitten. Dit is dan enkel oplosbaar door meer te drinken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keiichi
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20:38
Verwijderd schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 10:10:
Ik snap de relatie alcohol en vliegen nooit. Ik hou echt van een biertje en een wijntje, maar nooit als ik moet vliegen. Effectief gezien heb je er alleen maar last van. Je voelt je even beter, maar als het effect weg is dan is het een naar gevoel en moet je nog uren zitten. Dit is dan enkel oplosbaar door meer te drinken...
Ontstaan zo geen alcholisten? :P

Solar @ Dongen: http://solar.searchy.net/ - Penpal International: http://ppi.searchy.net/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20-09 19:45

Pinin

Historie | Luxe | Duurzaam

Verwijderd schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 10:10:
Ik ben gek op alcohol, maar tijdens of voor het vliegen echt niet (hooguit 1 biertje op lange vlucht). Vreselijk dat gedrink door sommige mensen voor de vlucht. :X
alexbl69 schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 08:13:
Veel van de dingen die we zeggen zullen wel vallen onder de 'dont's' voor mensen met vliegangst.

Na verloop van tijd werd het wel minder. We vlogen 2 à 3 keer per jaar samen en op een gegeven moment 'won' haar eigen statistiek (het was immers al zo vaak goed gegaan) het langzaam van haar angst en werd het minder.
Ja, da's een goede idd. Mijn eigen statistiek heeft het uiteindelijk ook gewonnen van de angst. Vlieg nu zo'n 10x per jaar.

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 23:23

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Pinin schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 10:29:
[...]
Ik ben gek op alcohol, maar tijdens of voor het vliegen echt niet (hooguit 1 biertje op lange vlucht). Vreselijk dat gedrink door sommige mensen voor de vlucht. :X
Ik drink geen alcohol meer vanaf zo'n 24 uur voordat ik ga vliegen het vliegtuig met mij aan boord geacht wordt op te stijgen, helpt uitstekend tegen de jetlag.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Ik drink short-haul meestal niet maar da's omdat de witte wijn van KLM in Y een sauvignon blanc is en ik dat niet te zuipen vind :P C staat voor Champagne natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nat-Water
Ik merk dat ik makkelijker (door)slaap als ik alcohol op heb - en dat geldt dus ook voor in een vliegtuig. Zeker op long-hauls vind ik dat niet vervelend - slapen is goed tijdverdrijf vergeleken met sommige films en als je je boek al uit hebt / geen zin hebt om te lezen.

Aan boord drink ik geen alcohol - de wijn is niet best, en in bier heb ik nooit zin. Of ik dan eventueel drink voor de vlucht, hangt af van het tijdstip van de vlucht. Die keer met de Engelse collega was met KLM naar J'burg, die vlucht is om 10:00 's ochtends. No thank you, ik hou het wel op een sapje. 's Avonds laat? Ach, waarom niet.

[ Voor 7% gewijzigd door Nat-Water op 06-07-2017 11:08 ]

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oohh
  • Laatst online: 23:34
Traumaheli is net geland in mijn achtertuin. De omgeving - inclusief spelende kinderen - is gelijk gezandstraalt :P

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/sKAyQf3.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkyyyyyyy
(jarig!)
Ik wil jullie echt allemaal hartstikke bedanken voor jullie tijd en aandacht om mij gerust te stellen. _/-\o_

Ik vind het wel vervelend dat ik elke keer af moet sluiten met een "MAAR".
Maar ook wordt er nu op KNMI vermeld dat er een code geel is.

En ja ik weet het, jullie hebben het net allemaal mij verteld. Geen reden tot paniek.
Maar toch.....
Waarom nou net toevallig precies ook mijn tijdstip, code geel.

Ik hou mij idd vast aan de statistieken.
En wat jullie mij verteld hebben, wat ik gelezen heb en de filmpjes die ik gezien heb.
En ik moet er vanuit gaan dat de Piloot weet wat hij doet.

Maar op dit moment, nog steeds een constant bonkend hart in mijn keel, vlinders in mijn buik.
Ik ga straks mijn clonazepam innemen.

Daarom ga ik gewoon liever in NL in vakantie.....
En inderdaad in het vervolg zeker een cursus......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:51

mrsar

waar een sar is,is een wodka

Oekiejoekie schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 10:01:
[...]

Oh daarom zijn er dus geen luchtvaartmaatschappijen die Aircrash Investigation aanbieden op het entertainment system ? :D
volgens mij ben ik die wel eens tegen gekomen :P weet niet of het nou klm of Malaysia :X was,daarna ooit nooit meer gezien. (is wel X jaar terug)
CyBeR schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 10:59:
Ik drink short-haul meestal niet maar da's omdat de witte wijn van KLM in Y een sauvignon blanc is en ik dat niet te zuipen vind :P C staat voor Champagne natuurlijk.
:Y

short drink ik nooit, long-haul begin ik bij klm ,zeker op de terugweg met melk :P en in C hetzelfde met C :Y) indien middag/avond vlucht anders sapje

[ Voor 35% gewijzigd door mrsar op 06-07-2017 11:22 ]

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Niet online
Kleine waarschuwing voor het gebruik van alcohol (en medicijnen in mindere mate), er wordt steeds strenger gekeken voor de vlucht of iemand teveel op heeft. Helaas worden passagiers nog te weinig geweigerd, maar er is een verandering komende in hoe snel iemand geweigerd wordt omdat hij aangeschoten is.
Datzelfde ook voor kalmeringsmiddelen en andere pillen.

Op sommige bestemmingen is het elke vlucht raak met alcohol, al dan niet van te voren gedronken of zelf meegenomen. Dit jaar al een paar keer aangifte mogen doen (door de gezagvoerder) vanwege dronken, grensoverschrijdend gedrag en ik merk een afnemend geduld bij collega's en bedrijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thom2289
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 19-09 12:33
O'Leary is weer eens aan het janken.
RYANAIR HEEFT BUIK VOL VAN NEDERLAND EN SCHRAPT ROUTES

SCHIPHOL - Prijsvechter Ryanair heeft de buik vol van alle restricties op Nederlandse luchthavens. “Op Schiphol en Eindhoven kunnen we niet groeien en Lelystad is geen optie. Daarom schrappen we routes”, zegt topman Michael O’Leary. Hij wil ook een klacht indienen bij de Nederlandse mededingingsautoriteiten. "We worden oneerlijk tegengewerkt."
Zoals gebruikelijk haalt de goedgebekte CEO hard uit naar Schiphol, LVNL en KLM. “Voor KLM kan alles, maar voor Ryanair is niets mogelijk”, klaagt hij.

Voor het winterseizoen worden zes routes op Eindhoven geschrapt die opgestart hadden moeten worden. Aarhus, Milaan Malpensa en Trapani gaan niet door, Tanger, Oradea en Rabat worden verplaatst naar Weeze. Daardoor houdt Ryanair nog steeds 38 routes vanaf Eindhoven over. “We krijgen simpelweg geen slots.”

Op Schiphol blijft de operatie beperkt tot Dublin en Malaga. “Meer slots zijn er zogenaamd niet. Bespottelijk, voor een luchthaven met vijf start- en landingsbanen. We wilden Londen, Rome en nog meer routes, maar we mogen simpelweg niet groeien. Zogenaamd vanwege de capaciteit en geluidsregels. Belachelijk.”

Overigens stelt O’Leary dat Schiphol zich niets moet aantrekken van de afspraken over geluidsregels. “Die zijn niet eens wettelijk bindend.”

Binnen een week ligt er volgens de topman een klacht bij de NMa. "De ruimte op Schiphol wordt kunstmatig beperkt en daar zijn wij het slachtoffer van."

https://www.luchtvaartnie...derland-en-schrapt-routes

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Garyu

Garyu

WW

henkyyyyyyy schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 11:14:
Ik wil jullie echt allemaal hartstikke bedanken voor jullie tijd en aandacht om mij gerust te stellen. _/-\o_
You're welcome 8)
Ik vind het wel vervelend dat ik elke keer af moet sluiten met een "MAAR".
Maar ook wordt er nu op KNMI vermeld dat er een code geel is.

En ja ik weet het, jullie hebben het net allemaal mij verteld. Geen reden tot paniek.
Maar toch.....
Waarom nou net toevallig precies ook mijn tijdstip, code geel.

Ik hou mij idd vast aan de statistieken.
En wat jullie mij verteld hebben, wat ik gelezen heb en de filmpjes die ik gezien heb.
En ik moet er vanuit gaan dat de Piloot weet wat hij doet.

Maar op dit moment, nog steeds een constant bonkend hart in mijn keel, vlinders in mijn buik.
Ik ga straks mijn clonazepam innemen.

Daarom ga ik gewoon liever in NL in vakantie.....
En inderdaad in het vervolg zeker een cursus......
Pro-tip: wacht het af. Je zult zien dat óf het onweer allang weer verdwenen is tegen de tijd dat je vliegt, óf omvlogen wordt, óf je vlucht vertraging heeft omdat het niet veilig is. Een vliegtuig stijgt niet op als het niet veilig is.

Schudt het vliegtuig een beetje: geen paniek - dat is normaal. Zolang de flight attendants niet in de stress schieten, gewoon op vertrouwen dat zij al vaker gevlogen hebben en weten wat normaal is voor een vliegtuig en wat niet. Orienteer je aan hun, en je hebt een redelijk aangename vlucht voor je.

Is het je eerste vlucht ever, of heb je al eerder in een vliegtuig gezeten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Thom2289 schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 11:27:

[...]
“Voor KLM kan alles, maar voor Ryanair is niets mogelijk”
KLM betaalt wellicht iets meer aan Schiphol dan Ryanair, logisch dan toch? Als Ryanair ook fatsoenlijk begint te betalen ipv voor een dubbeltje op de eerste rij te zitten én het onderste uit de kan te willen is er misschien ook wat meer mogelijk.

[ Voor 10% gewijzigd door CyBeR op 06-07-2017 11:50 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Oekiejoekie schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 10:01:
[...]

Heb ik dus een keer zitten doen, volledig zonder na te denken. Ik ga lekker zitten in mijn stoel, koptelefoon op, laptop open en even lekker verder met kijken waar ik was. Air Crash Investigation dus. Ging om een 737-8 en we zaten in een 737-7.

Na 5 minuten bedacht ik mij opeens dat het niet zo handig was voor mijn buren :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkyyyyyyy
(jarig!)
Garyu schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 11:28:
[...]

You're welcome 8)
[...]

Pro-tip: wacht het af. Je zult zien dat óf het onweer allang weer verdwenen is tegen de tijd dat je vliegt, óf omvlogen wordt, óf je vlucht vertraging heeft omdat het niet veilig is. Een vliegtuig stijgt niet op als het niet veilig is.

Schudt het vliegtuig een beetje: geen paniek - dat is normaal. Zolang de flight attendants niet in de stress schieten, gewoon op vertrouwen dat zij al vaker gevlogen hebben en weten wat normaal is voor een vliegtuig en wat niet. Orienteer je aan hun, en je hebt een redelijk aangename vlucht voor je.

Is het je eerste vlucht ever, of heb je al eerder in een vliegtuig gezeten?
Nee heb al eerder gevlogen, maar het lijkt nu veel erger, omdat ik nu een zoontje hebt.
Maar ook toen had ik gewoon een plas water in mijn hand staan van de zweet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

PWM schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 11:48:
[...]

Heb ik dus een keer zitten doen, volledig zonder na te denken. Ik ga lekker zitten in mijn stoel, koptelefoon op, laptop open en even lekker verder met kijken waar ik was. Air Crash Investigation dus. Ging om een 737-8 en we zaten in een 737-7.

Na 5 minuten bedacht ik mij opeens dat het niet zo handig was voor mijn buren :+
Wat veel leuker is is om flightsim op je iPad te pakken en dan met je iPad draaiing de bewegingen van het vliegtuig na te doen. Er zijn mensen die dan geloven dat je via je iPad het vliegtuig aan het besturen bent _o-

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
henkyyyyyyy schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 11:51:
[...]

Nee heb al eerder gevlogen, maar het lijkt nu veel erger, omdat ik nu een zoontje hebt.
Maar ook toen had ik gewoon een plas water in mijn hand staan van de zweet.
Ik heb een levensverzekering die 2 miljoen uitkeert bij overlijden. Ik kan mij dus bedenken dat mijn vrouw en kinderen in polonaise door de tuin gaan als er iets gebeurd :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
PWM schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 11:48:
[...]

Boss tier mode: in een KLM 747 die over Tenerife kijken. God tier mode: KLM die dat zelf in hun IFE heeft staan :P

Mij heb je d'r niet mee overigens maar misschien wel netjes om even te vragen of je buurman vliegangst heeft :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Leuk, vlucht is uitgesteld tot morgen, China Airlines zegt overmacht, pech gehad en nee tegen een hotelkamer. Toen ik de rij zag van mensen bij de Air New Zealand desk heb ik zelf maar wat geboekt, het was al 22.00 en ik wist dus niet eens of ze mee zouden werken. :(

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SnowDude
  • Laatst online: 13-09 18:52
Thom2289 schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 11:27:

[...]
Kan Schiphol niet extra geld rekenen voor elke domme uitspraak die hij doet?

Over vliegangst: Ik heb een keer naast iemand met vliegangst gezeten op een europesche vlucht. Die ging bij elke trilling van de kist netjes in de crashhouding zitten :o

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Praktische vraag: Heeft de Delta A330 een enkelvoudige audio ingang, of zo'n gekke dubbele stekker? Ik kan mijn verloopje niet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
  • Laatst online: 13-09 18:52
PWM schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 12:19:
Praktische vraag: Heeft de Delta A330 een enkelvoudige audio ingang, of zo'n gekke dubbele stekker? Ik kan mijn verloopje niet vinden.
De laatste keer dat ik een verloopje nodig had deelden ze die gewoon uit in het vliegtuig.

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hogader
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 04:44
SnowDude schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 12:21:
[...]

De laatste keer dat ik een verloopje nodig had deelden ze die gewoon uit in het vliegtuig.
Meestal valt een enkele ingang ook gewoon in een dubbele te gebruiken. Moet je hem er net niet helemaal in doen, dan heb je gewoon prima audio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekiejoekie
CyBeR schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 12:08:
[...]

Boss tier mode: in een KLM 747 die over Tenerife kijken. God tier mode: KLM die dat zelf in hun IFE heeft staan :P

Mij heb je d'r niet mee overigens maar misschien wel netjes om even te vragen of je buurman vliegangst heeft :P
Ik begreep altijd dat er wel screening was op IFE-content, en dat dingen die paniek kunnen veroorzaken er niet in kwamen. Maar dat is veranderd dus ?

Mij heb je er ook niet mee... Maar als ik vlak voor een vliegvakantie het hier thuis opzet, komt mijn vriendin me ook vriendelijk maar dringend vertellen dat als ik het niet af zet, ze niet meegaat :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar

mrsar

CyBeR schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 12:08:
[...]

ah het zal dus wel KLM geweest zijn :P maar al tijden niet meer gezien in ieder geval,kan me voorstellen dat mensen het niet handig vinden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Delta heeft tegenwoordig overal een Panasonic eX3 systeem en daar plug je een normale hoofdtelefoon in. Behalve in business, daar is 't geloof ik wel een dubbele tbv de noise-cancelling. (Mogelijk is er óók een enkele maar dat weet ik niet zeker.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Ik ben op Schiphol en word weer doodgegooid met Douane boodschappen over wat je wel en niet mag meenemen op terugreis.

Leuk hoor, maar van de 200+ keren dat ik aan ben gekomen op Schiphol, heb ik nog nooit controle gehad. Met reisgenoten evenmin.

Heel heel heel af en toe zie ik ze met 1 koffer in de weer, maar 99,99% van de tijd hangen ze tegen de balie bij de openslaande deuren, pratend met elkaar.

Alleen bij de 100% controles uit de bekende landen, zie ik ze actief.

Is iemand wel eens doorzocht? Volgens mij kan je letterlijk met alles in je koffer doorlopen. Dan kan je wel voorlichting geven, maar als er 0% pakkans is, wat is dan het punt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nat-Water
PWM schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 13:18:
Ik ben op Schiphol en word weer doodgegooid met Douane boodschappen over wat je wel en niet mag meenemen op terugreis.

Leuk hoor, maar van de 200+ keren dat ik aan ben gekomen op Schiphol, heb ik nog nooit controle gehad. Met reisgenoten evenmin.

Heel heel heel af en toe zie ik ze met 1 koffer in de weer, maar 99,99% van de tijd hangen ze tegen de balie bij de openslaande deuren, pratend met elkaar.

Is iemand wel eens doorzocht? Volgens mij kan je letterlijk met alles in je koffer doorlopen. Dan kan je wel voorlichting geven, maar als er 0% pakkans is, wat is dan het punt?
Vakantieperiode he. Dan moeten ze weer mensen bang maken.

Ik ben Mijn koffer is wel eens op Schiphol doorzocht(ook op andere vliegvelden). Maar dan alleen mijn gereedschapskist, nog nooit mijn koffer met kleding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekiejoekie
Op het vliegveld nog nooit doorzocht... Ook niet op vluchten uit Azie waar veel imitatiegoederen meegenomen worden.

Wel een keer douanecontrole gehad in de nachttrein naar Parijs, door de Franse douane. Dat was nog zo'n ouderwetse trein met routeborden aan de deuren. En aangezien zo'n routebord me ook wel wat leek voor thuis, zat er ondertussen al een in mijn laptoptas... Ik kneep 'm toen wel :D

Maar, die controle bleek een aardig staaltje ethnisch profileren... Bij iedereen die ook maar enigszins getint was werd de hele bagage overhoop gehaald (en succes met inpakken weer...). Toen ze bij mij en mijn vriendin waren werd er gevraagd waar we heen gingen. Weekendje Eurodisney. Oh leuk ! Goede reis ! (en de volgende reiziger werd weer compleet omgekeerd...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu

Garyu

WW

Weleens met twee schilderijen in de hand (kerstkadootje, paste niet in de koffer) werd gevraagd waar ze gekocht zijn, wat ze waard zijn en waar ik naar toe ging. Maar verder inderdaad nog nooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Niet online
Als crew meerdere malen, als reiziger nooit.

Zal ook wel met het beoogde publiek en/of bestemming te maken hebben, een sporadische reiziger die zijn in de VS gekochte macbook niet aangeeft dekt waarschijnlijk nauwelijks de kosten als ze vaker op zo'n vlucht controleren, iemand met drie ingetapete kartonnen dozen vol met kanaries uit China zet meer zoden aan de dijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Laatst online: 21:06
De TSA heeft de afgelopen tijd wat blaadjes in m'n koffer achter gelaten ('we opened this luggage for a security check' ofzo), pas geleden op Schiphol werd ik enkel bevraagd of ik iets wilde aangeven. Volgens mij profileren ze dan al aan de hand van de antwoorden die je geeft.

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

In 1993 wel, maar niet meer sinds die tijd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 23:23

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Mijn koffer is op Schiphol ook nog nooit doorzocht. Ik heb wel eens iets teveel drank meegenomen, maar daar is nooit naar gevraagd. Er is me wel een keer gevraagd of ik kleding had gekocht in Thailand en toen heb ik keurig naar waarheid geantwoord dat ik een poloshirt had gekocht omdat mijn bagage vertraging had op de heenreis. Ik mocht direct doorlopen (met vijf flessen Mehkong in de koffer ;) ).

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• upclocker
Ik zie ze wel eens staan bij de gate met een hond om cash geld te vangen. De vluchten naar Turkije schijnen het lucratiefst te zijn. Maar ze kijken wel naar een bepaald profiel in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Is iemand wel eens doorzocht?
In m'n hele leven nog nooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar

mrsar

1x eruit gehaald vanuit Turkije jaaaaren geleden,controleerden ze alleen mijn handbagage terwijl alle meuk in de koffer zat (x sloffen peuken enzo) en toen mocht ik weer verder, zal wel.

afgelopen week werd trouwens een monster veegje van mijn handbagage genomen,gok drugs testje alleen kreeg die vent 2 apparaten niet lekker werkend ofzo waarna ik na een minuut of 10 gewoon verder mocht lopen :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Ze vinden ook trouwens mensen die een fles teveel drank of een slof teveel sigaretten bij zich hebben niet zo boeiend. In de VS vragen ze me wel altijd wat ik heb en als ik dan antwoord 'twee flessen wijn en wat kaas' (mag er 1 hebben geloof ik) dan wuiven ze me door alsof ik hun tijd verspild heb.

Het gaat ze meer om illegale spullen en de grotere hoeveelheden (al dan niet cash) dan om een vakantieganger die net te veel bij zich heeft.

[ Voor 19% gewijzigd door CyBeR op 06-07-2017 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arrne
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19-09 18:31
Hmmbob schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 13:35:
De TSA heeft de afgelopen tijd wat blaadjes in m'n koffer achter gelaten ('we opened this luggage for a security check' ofzo), pas geleden op Schiphol werd ik enkel bevraagd of ik iets wilde aangeven. Volgens mij profileren ze dan al aan de hand van de antwoorden die je geeft.
TSA is geen douane hé, die houden zich bezig met veiligheid. Volgens mij komt het wel vaker voor dat die koffers openen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atlas
  • Niet online

Atlas

Ik vlieg binnenkort naar Australie en daar staan ze er bekend om dat je absoluut geen groente/ fruit/ kaas enzo mee het land in mag nemen. Ik wil graag wat stroopwafels meenemen, krijg ik daar gezeik mee of niet?

You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verwijderd1
  • Niet online
Atlas schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 13:55:
Ik vlieg binnenkort naar Australie en daar staan ze er bekend om dat je absoluut geen groente/ fruit/ kaas enzo mee het land in mag nemen. Ik wil graag wat stroopwafels meenemen, krijg ik daar gezeik mee of niet?
Wel als je het niet aangeeft op zo'n formulier (en ze het dan vinden). Als je het gewoon aangeeft zal het geen probleem zijn (denk ik?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Laatst online: 21:06
Arrne schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 13:51:
[...]

TSA is geen douane hé, die houden zich bezig met veiligheid. Volgens mij komt het wel vaker voor dat die koffers openen.
True, ik bedoelde het in de bredere context van koffer controle, zowel douane als security.

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Atlas schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 13:55:
Nee, maar je moet het aangeven. Als je netjes aangeeft 'cookies' dan laten ze je gewoon door. (En mocht je iets bij je hebben wat niet mag, dan nemen ze dat gewoon in en is 't klaar.)

Je krijgt pas gezeik als je iets probeert mee te nemen zonder 't aan te geven. De regel voor aangeven van voedsel is heel simpel: als je 't in je mond stopt, moet je 't aangeven.

[ Voor 15% gewijzigd door CyBeR op 06-07-2017 14:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkyyyyyyy
(jarig!)
Zometeen richting Schiphol en ik voel mij verschrikkelijk......

Moet je die onweersbuien eens zien.: https://www.buienradar.nl...erslag/buienradar/actueel

En dat komt allemaal naar Schiphol toe. Ook boven Belgie is het echt noodweer op dit moment.

En dan zie ik ook nog eens tornado kansen in Frankrijk.

[ Voor 10% gewijzigd door henkyyyyyyy op 06-07-2017 14:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Atlas
  • Niet online

Atlas

henkyyyyyyy schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 14:20:

Moet je die onweersbuien eens zien.: https://www.buienradar.nl...erslag/buienradar/actueel

En dat komt allemaal naar Schiphol toe. Ook boven Belgie is het echt noodweer op dit moment.

Let je op de meteorieten-kans? :)
(deze zal ook vast op het lijstje staan met dingen die ik niet mag zeggen tegen mensen met vliegangst? :P )

Wat is het ergste dat je kan gebeuren? Dat je neerstort? Tja en dan? Een auto is een stuk onveiliger en stukke meer kans dat je daar (door toedoen van een ander!) een klapper mee maakt.

Ga er gewoon van genieten en zorg dat je zoontje een mooi vlieg-avontuur krijgt. Het is over voordat je het weet :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Verwijderd1
  • Niet online

Ik zie alleen maar kleine stukjes rood, ver van schiphol (100+km), dus daar gaan ze gewoon om of overheen denk ik.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mrsar

mrsar

Het gros lijkt Schiphol (en mij in Amsterdam) weer eens te missen,zal hoogstens wat lichte vertraging zijn op vooral intra-Europe vluchten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Niet online

Als ik jouw was zou ik nimmer naar (Zuid) Afrika vliegen. Deze rode vlekjes zijn kinderspel bij wat daar hangt, elke dag weer. En elke keer weer gaat het prima, je vliegt er gewoon omheen, kost alleen iets meer vliegtijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Fly-guy schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 14:37:
[...]

Als ik jouw was zou ik nimmer naar (Zuid) Afrika vliegen. Deze rode vlekjes zijn kinderspel bij wat daar hangt, elke dag weer. En elke keer weer gaat het prima, je vliegt er gewoon omheen, kost alleen iets meer vliegtijd.
Atlanta is ook zo'n vliegveld waar het altijd lijkt te onweren al trekt het daar vaak wel redelijk snel weg.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• henkyyyyyyy
(jarig!)
Hartstikke bedankt jongens, ik ga mijn clonazepam innemen.
En we gaan richting Schiphol.
Ik ga het allemaal proberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• upclocker

Het klinkt gek, maar het kan ook heel mooi zijn. Toen ik twee jaar geleden naar Thailand vloog, vlogen we ook zo'n twee uur langs allemaal onweersbuien boven Pakistan. Ik heb nog nooit zo'n mooi schouwspel gezien en de turbulentie was maar heel licht. Stiekem hoop ik dat ik het weer zie over een weekje als ik naar Vietnam vlieg. :P
Sterkte er mee in ieder geval.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mrsar

mrsar

BA lijkt momenteel trouwens aardige aanbiedingen naar midden-amerika te hebben in business,vanaf 1300 euro,ok je hebt soms een overstap van 10 uur in Londen,maar toch :P
franssie schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 14:43:
[...]

Atlanta is ook zo'n vliegveld waar het altijd lijkt te onweren al trekt het daar vaak wel redelijk snel weg.
Atlanta is daar inderdaad bekend om, vaak genoeg gehad dat ik vertraging had met vluchten ergens in de VS doordat het rotweer was in Atlanta, voor Delta is het een beetje het UtrechtCS van de NS
henkyyyyyyy schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 14:44:
Sterkte, vergeet ook niet bij het cabine personeel aan te geven dat je vliegangst hebt, dan letten ze meestal extra op je :) soms mag je dan ook een kijkje in de cockpit nemen en krijg je eventueel wat extra uitleg,gebeurd niet altijd maar heb het paar keer gezien bij KLM in ieder geval

[ Voor 86% gewijzigd door mrsar op 06-07-2017 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grouchy
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:56

Grouchy

meep meep

standaard two-prong audio/dubbele connector.

Is iemand wel eens doorzocht?
Op Schiphol? 8x ofzo, maar vooral op TATL's etc wanneer er een DL 'Heavy' & SP label of een MU label te zien was. Volgens mij letten ze daar een beetje op, met een KL label eigenlijk nooit. Inhoud van de portomonee wordt dan ook regelmatig nageteld.

[ Voor 3% gewijzigd door Grouchy op 06-07-2017 14:54 ]

A cavalry general should be a master of practical science, know the value of seconds, despise life and not trust to chance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Code geel is pas na 20.00 dus niets aan de hand tijdens jouw vlucht. Verder zou ik je aanraden om de weersvoorspelling niet meer te bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21-09 17:13

Tourniquet

Hiya, fellas!

henkyyyyyyy schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 14:44:
Fijne vakantie! Hoe laat vlieg je en met welk vluchtnummer? (als je dat wilt geven) Dan kunnen we je volgen op Flightradar24. :*)

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Hehe. Vorige week 2 EMDs gehad voor 100. Bellen ze net dat ik een EMD krijg van 350 voor mijn vertraagde vlucht vanuit LCY. Korting stapelen :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
PWM schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 15:12:
Hehe. Vorige week 2 EMDs gehad voor 100. Bellen ze net dat ik een EMD krijg van 350 voor mijn vertraagde vlucht vanuit LCY. Korting stapelen :p
Nice.

Over mijn koffer heb ik nog niks gehoord. Toen ik ze gisteren belde zeiden ze dat ze, in tegenstelling tot wat in 't mailtje staat wat je krijgt, geen 8 maar 16 dagen nodig hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte,89
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 19-09 22:59

Jelte,89

Woodworking

Tourniquet schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 15:00:
[...]

Fijne vakantie! Hoe laat vlieg je en met welk vluchtnummer? (als je dat wilt geven) Dan kunnen we je volgen op Flightradar24. :*)
Uit een andere quote van Henkyyyy
henkyyyyyyy schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 10:23:
Donderdag gaan we op vakantie, een vliegreis van 2 en half uur.

Heb best wel vliegangst, maar kon dit tot gisteren redelijk goed managen.
Ben daarna filmpjes gaan kijken van de vluchten ernaar toe, geen idee waarom, maar het hielp niet.
Heb tot 3 uur wakker gelegen.

Ik snap de statistieken over de veiligste manier van vliegen, alleen werken die op dit moment niet.
Wat als de piloot toevallig niet lekker in zijn vel zit enz enz.
Ook gaan we terug met Miami Airlines, die huren ze in voor drukke tijden, ik ken ze verder niet.

Ik heb Benzo's dus daar zou ik er 1 van in kunnen nemen voor de vlucht.
Ik ben filmpjes gaan kijken hoe een vliegtuig werkt, wat is turbulentie enz, maar helaas, de spanning stijgt met de minuut.
Ik ga met mijn zoontje dus wil niet dat hij zijn vader gestrest ziet.
Hebben jullie nog tips voor mij?

Ik las ook in dit topic over het niet naast elkaar zitten, we hebben bij een reisbureau geboekt moet ik dan nog meer doen?
Wil namelijk niet dat we uit elkaar zitten.

Alvast bedankt!

Revive the guild!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mrsar

mrsar

Het is een TUI vlucht (terug dus met Miami air) ergens rond de costa brava of turkije ofzo gok ik, terug waarschijnlijk een amerikaanse crew.

1745 naar malaga of Antalya(maar is langer toch?) of 19:45 naar Palma

trouwens viel me laatst ook al op dat als je kijkt bij klm vluchten dat china southern er 2x instaat
China Southern Airlines (CZ 4209)
China Southern Airlines (CZ 7694) bv

alleen met omroepen gebeurd het dus ook 2x achter elkaar en klinkt als een hapering in het systeem :P

[ Voor 64% gewijzigd door mrsar op 06-07-2017 16:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19-09 11:19

icecreamfarmer

en het is

Over dat doorzoeken:
Een keer toen ik 6 maanden in Azië had gezeten en veel bagage bij had.
Maar op wat vuile was na niets bij natuurlijk.

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21-09 17:13

Tourniquet

Hiya, fellas!

mrsar schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 15:53:
Het is een TUI vlucht (terug dus met Miami air) ergens rond de costa brava of turkije ofzo gok ik, terug waarschijnlijk een amerikaanse crew.

1745 naar malaga of Antalya of 19:45 naar Palma
19:30 lees ik nu hier.

Dan moet het XQ541 zijn (SunExpress naar Antalya).

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

Pagina: 1 ... 54 ... 65 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op, dit topic gaat vanaf nu alleen nog over Vliegtuigen & Techniek