steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1
Dr werd me 1x gevraagd of ik iets aan te geven had toen ik terug kwam van Osaka en al 3 kwartier geirriteerd op mn koffer stond te wachten en met mn (ex) vriendin aan de telefoon hing (en vervolgens met grote koffer + rugzak + cameratas dr uit liep)PWM schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 13:18:
Is iemand wel eens doorzocht? Volgens mij kan je letterlijk met alles in je koffer doorlopen. Dan kan je wel voorlichting geven, maar als er 0% pakkans is, wat is dan het punt?
"Goedemiddag, waar bent u heen geweest ?"
"Goedemiddag, Japan, Osaka"
"Ok, heeft u iets aan te geven ?"
"Nee, niks"
"Ok, welkom terug"
Dacht daarna nog iets van "net die ene keer dat ik gvd niks bij heb moet je het me vragen
leeg
Naar Turkije gaan en je dan druk maken over de vluchtTourniquet schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 16:01:
[...]
19:30 lees ik nu hier.
Dan moet het XQ541 zijn (SunExpress naar Antalya).
There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.
De kans dat je door iets negatiefs zeggen over Erdolf niet meer terug komt is groterLordSinclair schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 16:08:
[...]
Naar Turkije gaan en je dan druk maken over de vlucht
WEES BLIJ !!! Hier had uw advertentie kunnen staan...
Speak of the devil. Ze bellen net en maken wat 't me gekost heeft (of om precies te zijn: wat 't gaat kosten om een nieuwe aan te schaffen) over.CyBeR schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 15:21:
[...]
Nice.
Over mijn koffer heb ik nog niks gehoord. Toen ik ze gisteren belde zeiden ze dat ze, in tegenstelling tot wat in 't mailtje staat wat je krijgt, geen 8 maar 16 dagen nodig hebben.
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
Clonazepad deed even ze best.. nu weer ff wat minder...
Het is idd naar palma. 19.45.
Ik las dat ik het weerbericht niet meer moest opzoeken. Te laat had het net ervoor nog gedaan.
Heb aangegeven bij inchecken dat ik vliegangst heb. Dus mij benieuwen.
Thanks jongens
I am nobody ! Why ??? Cause nobody is perfect !! :)
Beter even aan de steward(ess) melden als je instapt. Bij de check-in kunnen ze niet heel veel met die informatiehenkyyyyyyy schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 17:54:
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
je gaat de lucht in voordat er iets is dus relaxhenkyyyyyyy schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 17:54:
Zit nu op schiphol. Te wachten voor boarding.
Clonazepad deed even ze best.. nu weer ff wat minder...
Het is idd naar palma. 19.45.
Ik las dat ik het weerbericht niet meer moest opzoeken. Te laat had het net ervoor nog gedaan.
Thanks jongens
De kans dat je onderweg naar Schiphol verongelukt is een stuk groter dan dat je vliegtuig neerstort...henkyyyyyyy schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 14:20:
Zometeen richting Schiphol en ik voel mij verschrikkelijk......
Moet je die onweersbuien eens zien.: https://www.buienradar.nl...erslag/buienradar/actueel
En dat komt allemaal naar Schiphol toe. Ook boven Belgie is het echt noodweer op dit moment.
En dan zie ik ook nog eens tornado kansen in Frankrijk.
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Hij zit in ieder geval in de lucht: https://fr24.com/TFL6LT/dfd1c58
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
Hebben die TUI kisten wifi aan boordPWM schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 20:35:
[...]
Je hebt Vinkenveen net gehaald
[afbeelding]
Voordeel als je dit leest, is dat je dus aangekomen bent
Vloog vorige week voor het eerst met Norwegian. Nooit geweten dat die free-wifi hebben.
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
bijna uit het eerste front, daarna komen er nog twee - niet echt een goede dag om te vliegen met vliegangst maar wat ik zo zie sturen ze 'm er redelijk goed omheen/overheen. LVNL en Eurocontrol lezen vast meePWM schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 20:35:
[...]
Je hebt Vinkenveen net gehaald
[afbeelding]
Voordeel als je dit leest, is dat je dus aangekomen bent
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Verwijderd
Die sturen nu QX541 midden door de onweersbuifranssie schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 20:52:
[...]
bijna uit het eerste front, daarna komen er nog twee - niet echt een goede dag om te vliegen met vliegangst maar wat ik zo zie sturen ze 'm er redelijk goed omheen. LVNL en Eurocontrol lezen vast mee
maar ze zitten aan boord van OR619 toch?Verwijderd schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 20:55:
[...]
Die sturen nu QX541 midden door de onweersbui
ja deze - henkyyyyyyy in "Het Luchtvaart Topic - Deel 5" (edit was vergeten de link te posten)Verwijderd schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 20:58:
[...]
Volgens het topic in xq541 pas vlak voor vertrek werd pas Palma genoemd.
niet las palma maar palma de wattes - xq541 gaat naar Antalya oid.
hee leuk hoe krijg je die SIGMET in je scherm? Lijkt wel verlopen (1800Z) overigens.
[ Voor 46% gewijzigd door franssie op 06-07-2017 21:10 ]
Hier kan je ze aanzettenfranssie schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 21:03:
[...]
ja deze - henkyyyyyyy in "Het Luchtvaart Topic - Deel 5" (edit was vergeten de link te posten)
niet las palma maar palma de wattes - xq541 gaat naar Antalya oid.
[...]
hee leuk hoe krijg je die SIGMET in je scherm? Lijkt wel verlopen (1800Z) overigens.

[ Voor 6% gewijzigd door TVH7 op 06-07-2017 21:16 ]
Nee OR619, was op het verkeerde been gezet omdat een vertrektijd van 19:30 werd genoemd maar dat bleek 19:45 te zijn. Hij zit nu iig boven Frankrijk en nog niet neergestort.Verwijderd schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 20:58:
[...]
Volgens het topic in xq541 pas vlak voor vertrek werd pas Palma genoemd.

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.
ah het business plan van 500/jaar - dat is mij iets te gekTVH7 schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 21:13:
[...]
Hier kan je ze aanzettenWas idd wel al 40 minuutjes verlopen, zat niet op te letten
![]()
[afbeelding]
Snap ik! Neem je toch een receivertje https://www.flightradar24.com/build-your-own krijg je gratis business erbijfranssie schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 21:24:
[...]
ah het business plan van 500/jaar - dat is mij iets te gek
Moet je natuurlijk wel ergens wonen waar er af en toe wat langs komt
[ Voor 12% gewijzigd door TVH7 op 06-07-2017 21:32 ]
misschien maar eens doen - ik woon onder een aanvliegroute (Muiden) dus dat is inderdaad een optie. Heb ook nog een lokatie in Friesland.TVH7 schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 21:28:
[...]
Snap ik! Neem je toch een receivertje https://www.flightradar24.com/build-your-own krijg je gratis business erbij
Moet je natuurlijk wel ergens wonen waar er af en toe wat langs komt
de betreffende kist lijkt te zijn geland en rolt richting gate - ben benieuwd hoe de zoon van @henkyyyyyyy de vlucht ervoer!
[ Voor 12% gewijzigd door franssie op 06-07-2017 22:35 ]
leuk om te zien hoe iedereen meeleeft met hem
[ Voor 25% gewijzigd door mrsar op 06-07-2017 22:35 ]
Mooi... En ik neem dan aan ook op de geplande locatie...
Hoe vond je zoon het?henkyyyyyyy schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 22:59:
Net geland..... love u guys
Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!
We zitten nu in bus... maar hij vond het geweldig. Alleen maar woooooow en wauuuuwwww gehoord haha. Doet hij beter dan zijn vader.
Half uur vertraging en veel turbelentie.
Maar goed we zijn er
Dank jullie allen.
Edit:
Cool zeg dat jullie mij aan het volgen waren haha nigmaals bedankt
[ Voor 9% gewijzigd door henkyyyyyyy op 06-07-2017 23:33 ]
Lekker!
Bron: http://www.nu.nl/binnenla...en-defensie-schiphol.htmlDe marechaussee op Schiphol krijgt deze zomer hulp van verschillende overheidsdiensten om problemen op de luchthaven te voorkomen. Dat heeft staatssecretaris Sharon Dijksma (Infrastructuur) vrijdag bekendgemaakt.
''We zetten alles op alles om herhaling te voorkomen'', zegt Dijksma in De Telegraaf.
In meivakantie ontstonden er lange wachtenrijen op Schiphol en die leidden tot grote onvrede onder reizigers.
De luchthaven kan nu zo'n vijftig mensen van de Dienst Justitiële Inrichtingen inzetten. Die werken normaal in de gevangenissen. Ook gaat Defensie krijgsmachtonderdelen inzetten bij voertuigcontroles aan de grens en in de havens. De marechaussee op deze locaties kunnen dan worden ingezet op Schiphol. ''Het blijft druk. Mensen zullen ook moeten wachten, maar je hoeft echt geen dag van tevoren te komen als je een vlucht wilt halen'', aldus Dijksma.
Het AD meldt vrijdag dat de Koninklijke Marechaussee ook onervaren en ongewapende burgerreservisten inzet vanwege de drukte. Zij gaan paspoortcontroles uitvoeren. Momenteel is er één dergelijke kracht aan het werk bij wijze van proef, maar de dienst is van plan dat aantal snel uit te breiden. Het is niet duidelijk hoeveel reservisten er uiteindelijk komen.
De Marechausseevereniging, de vakbond voor marechaussees, is woedend over het besluit. Voorzitter Sven Schuitema noemt het "levensgevaarlijk". Normaal gesproken volgt een marechaussee een opleiding van meer dan een jaar, inclusief bekwaming in vuurwapengebruik en arrestatievaardigheden.
''Grensbewaking is een vak dat niet even in zes weken te leren is. Het werk vergt ervaring en een scherp oog voor verdachte gedragingen, ook in de rij voor de paspoortcontroles. Deze reservist draagt wel een uniform, maar geen wapen," aldus Schuitema. "Dat is een risico, want hij kan oog in oog komen te staan met een terrorist of een terugkerende jihadist. Als een aanslag dreigt, kan hij niets uithalen.”
Een woordvoerder van de Koninklijke Marechaussee bevestigt de inzet van ongewapende reservisten, maar wijst erop dat zo'n werknemer altijd samen is met een gewapende collega. ''Je leert inderdaad niet in zes weken om marechaussee te zijn, daarom gaan we na de proef kijken wat er nog mist aan vaardigheden.”
De zomervakantie begint vrijdag voor scholen in het midden van het land
Virussen? Scan ze hier!
Edit
Rij van een uur voor economy bagage drop KLM. Security 10 minuten.
KLM leidt mooi aandacht af steeds.
[ Voor 38% gewijzigd door PWM op 07-07-2017 11:13 ]
En ik doe zo goed als ik kan altijd hetzelfde dus weet dat de tas niet rechtdoor hoort te gaan, net als dat de scanner bij mij gewoon goed moet zijn
[ Voor 29% gewijzigd door mrsar op 07-07-2017 11:20 ]
Wat mij betreft verbieden ze alcohol op vluchten, je zit met elkaar in een kleine ruimte en dan heb jer alleen maar last van.Fly-guy schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 11:21:
Kleine waarschuwing voor het gebruik van alcohol (en medicijnen in mindere mate), er wordt steeds strenger gekeken voor de vlucht of iemand teveel op heeft. Helaas worden passagiers nog te weinig geweigerd, maar er is een verandering komende in hoe snel iemand geweigerd wordt omdat hij aangeschoten is.
Datzelfde ook voor kalmeringsmiddelen en andere pillen.
Op sommige bestemmingen is het elke vlucht raak met alcohol, al dan niet van te voren gedronken of zelf meegenomen. Dit jaar al een paar keer aangifte mogen doen (door de gezagvoerder) vanwege dronken, grensoverschrijdend gedrag en ik merk een afnemend geduld bij collega's en bedrijf.
Zondag terug gevlogen met Air France, Mijn buurman had al het nodige op en besteld bij het eten twee wijn en een whisky (is ie gaan mengen

Sowieso is Air France raar, vroeg om water en tot 2 keer toe werd er gevraagd of ik echt geen wijn wilde.
Misschien een kabeltje dat ze niet konden plaatsen?mrsar schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 11:19:
vorige week ging die van mij ook rechtdoor,bijna alles trouwens in mijn rij geen idee wat daar mis ging,. na een kwartier wachten was ik eindelijk aan de beurt, tas door de extra scanner en kon de tas meenemen......
En ik doe zo goed als ik kan altijd hetzelfde dus weet dat de tas niet rechtdoor hoort te gaan, net als dat de scanner bij mij gewoon goed moet zijnmaar zal allemaal wel.
Een biertje of een wijntje moet op zich kunnen, maar jouw voorbeeld is wat mij betreft een no-no[Roland] schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 11:24:
[...]
Wat mij betreft verbieden ze alcohol op vluchten, je zit met elkaar in een kleine ruimte en dan heb jer alleen maar last van.
Zondag terug gevlogen met Air France, Mijn buurman had al het nodige op en besteld bij het eten twee wijn en een whisky (is ie gaan mengen) en bij de koffie nog een keer 2 whisky. Alles binnen een half uur op. Zit je 8 uur naast iemand die alcoholdampen in je persoonlijke ruimte zit te blazen.
Sowieso is Air France raar, vroeg om water en tot 2 keer toe werd er gevraagd of ik echt geen wijn wilde.
volgens mij had ik dit keer alle kabeltjes eruit gehaald voor de verandering maar dat doe ik dus ook niet meerBlik1984 schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 11:33:
[...]
Misschien een kabeltje dat ze niet konden plaatsen?
De vrouw voor me had 4 liter Yoghurt in haar ene tas en 2 flessen water in haar andere.
De security zegt vriendelijk lachend dat ze dat wel even weggooien, en wensen haar een fijne reis. Snap niet dat dat soort mensen gewoon niet even weer achter in de rij worden gezet.
Zit in de lounge. Zit een vrouw naast mij te klagen dat haar dochter geen disco mag op de basisschool omdat er 2 kinderen met epilepsie in de klas zitten.
Die zal ik zo eens in haar eten niezen.Dus omdat er 2 kinderen niet tegen kunnen, mag mijn dochter geen lol hebben
[ Voor 32% gewijzigd door PWM op 07-07-2017 11:43 ]
Volgende keer probeer ik de "dump alles in de bak" tactiek.mrsar schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 11:38:
[...]
volgens mij had ik dit keer alle kabeltjes eruit gehaald voor de verandering maar dat doe ik dus ook niet meer
FTFYCyBeR schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 11:48:
[...]
Volgende keer probeer ik de "dump alles langzaam in de bak" tactiek.
The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long
GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT
Nee inderdaad. Whisky en wijn meng je niet.Blik1984 schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 11:34:
[...]
Een biertje of een wijntje moet op zich kunnen, maar jouw voorbeeld is wat mij betreft een no-no
Kortzichtige mensen, nu ook in de businessloungePWM schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 11:40:
Ik had een drugstest....
De vrouw voor me had 4 liter Yoghurt in haar ene tas en 2 flessen water in haar andere.
De security zegt vriendelijk lachend dat ze dat wel even weggooien, en wensen haar een fijne reis. Snap niet dat dat soort mensen gewoon niet even weer achter in de rij worden gezet.
Zit in de lounge. Zit een vrouw naast mij te klagen dat haar dochter geen disco mag op de basisschool omdat er 2 kinderen met epilepsie in de klas zitten.
[...]
Die zal ik zo eens in haar eten niezen.
Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje
Hoezo brengt dat geld op? De reguliere maatschappijen vragen toch geen geld voor alcohol? Heb in ieder geval nog nooit hoeven te betalen voor mijn gin & tonic en whiskycordonbleu schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 14:10:
Eerst aan de whisky en daarna aan de wijn is ook geen goed idee, dat is dan net limonadeVan mij zouden ze alcohol aan boord ook mogen verbieden, zou een hoop agressie en gedoe schelen. Maarja, het brengt geld in het laatje, hoewel een tussenlanding om een agressief persoon ook niet goedkoop zal zijn..
Over een uurtje komt er een update over de security rij in Amsterdam. Eens kijken hoe lang het gaat duren van schengen naar non-schengen te gaan.
[ Voor 11% gewijzigd door Xepos op 07-07-2017 15:08 ]
[ Voor 71% gewijzigd door cordonbleu op 07-07-2017 15:08 ]
Gezien het aantal mensen wat ik bier en wijn op een vlucht zie drinken riskeren de eerste maatschappijen die ermee stoppen wel weglopende klanten. Zelf zou ik er niet mee zitten. Ik drink nooit alcohol op een vlucht.Xepos schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 15:06:
[...]
Hoezo brengt dat geld op? De reguliere maatschappijen vragen toch geen geld voor alcohol? Heb in ieder geval nog nooit hoeven te betalen voor mijn gin & tonic en whisky
De businessclass was bijna leeg, 30 stoelen en maar 6 bezet. De stoelen zijn wat kort en niet fijn voor slapen, dat is wel duidelijk; zeker aan het gangpad zit er een uitsteeksel die bij mij bij bewegen de schouder raakte. Dus niet aan te bevelen qua stoelen, ik zat aan het raam en dan is dat uitsteeksel een stuk korter en niet zo vervelend.
De bediening was heel vriendelijk, eten was goed te doen (was 3.5 uur vlucht), maar ik zou ze niet zo snel weer nemen ivm de stoelen. Als je daar aan het raam zit bij een lange vlucht, is het klauteren over de gangpadpersoon als die slaapt.
Vandaag ging op Auckland het alarm af bij het poortje. Geen random vrijwilliger voor drugstest, terwijl ik dus niets anders deed dan normaal, dacht ik zo.PWM schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 11:40:
Wat bleek: had Strepsils gekocht en die zaten in mijn jaszak, zit wat metaalfolie in de verpakking? Weer wat geleerd
Telefoon pakken en net doen alsof je belt, en luid een verhaal gaan vertellen over k*touders op school, die jouw kinderen met epilepsie willen buitensluiten omdat hun zeikdochters een disco willenZit in de lounge. Zit een vrouw naast mij te klagen dat haar dochter geen disco mag op de basisschool omdat er 2 kinderen met epilepsie in de klas zitten.
[ Voor 38% gewijzigd door gambieter op 07-07-2017 15:20 ]
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Ok, en dan nu met een likje verfPiet91 schreef op zaterdag 24 juni 2017 @ 11:24:
[...]
Al een tijdje hoor
Piet91 in "Het Luchtvaart Topic - Deel 5"

PH-BHL KLM Royal Dutch Airlines Boeing 787-9 Dreamliner - C/N 38775 / LN 586 by Woodys Aeroimages, on Flickr
Maar goed dat je buurman op deze vlucht ver weg zit.
Ik zit aan Spa Blauw nummer 3
[ Voor 8% gewijzigd door PWM op 07-07-2017 15:38 ]
Ik blijf ook nuchter. Appelsap, Sju, koffie en Diet CokePWM schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 15:37:
Zit nu in Delta One. Maar als ik zie wat hier gedronken word. Man man. Vent naast me heeft al 6 bier en een paar glazen wijn op. We vliegen net 2 uur.
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Lol - dat doet je avatar eer aangambieter schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 15:16:
<>
[...]
Telefoon pakken en net doen alsof je belt, en luid een verhaal gaan vertellen over k*touders op school, die jouw kinderen met epilepsie willen buitensluiten omdat hun zeikdochters een disco willen

Komt morgen rond 17:15 uur aan vanuit Hamburg. Minister-president Phuc van Vietnam komt naar Nederland.
Sometimes you need to plan for coincidence
Kut is dat idd.Hmmbob schreef op zaterdag 8 juli 2017 @ 00:03:
Pfffft... Zit in een Delta kist voor een vlucht DCA-LAX, rijden we weg van de gate komt de captain over de intercom: "due to some weather in the mid west they are sequencing flights and we will have to wait an hour before we can take off". Dus nu staan we het komende uur stil op een parkeerplekje bij de baan.....
Paar jaar geleden ook eens gehad op een vlucht van LCY - CMF. Vertrek op zaterdagochtend om 7.05, maar ja, op een ochtend in Maart is dat natuurlijk vragen om mist....Dus eerst al een dik uur vertraging in de terminal, zit je eindelijk in t vliegtuig krijg je de melding dat door poor visibility we moeten hopen op een snelle opklaring maar dat die er de komende 45mins sowieso niet in zitten.
Uiteindelijk geloof ik bijna 90mins op de baan gestaan klaar voor takeoff maar geen meter opgeschoten.
En dan uiteindelijk natuurlijk met 2h:50m vertraging landen dus

Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat
Heb het idee dat ze tegenwoordig dat soort pax toch wel in de gaten houden. Goed dat ze voorin ook met Chaudfontaine blijven strooien & beschikbaar hebben in de skybreak basketPWM schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 15:37:
Zit nu in Delta One. Maar als ik zie wat hier gedronken word. Man man. Vent naast me heeft al 6 bier en een paar glazen wijn op. We vliegen net 2 uur.
Enne rij A en J = geen buurmannen die te veel drinken, slap beginnen te zeveren/je willen bekeren of iets willen verkopen
Baaluh, altijd maar afwachten wat je krijgt (en of je wat krijgt in de USA) maar meestal heb ie voor het einde al een email en gooien ze wat skymiles in je richting en wat later misschien een voucher. Maar ondertussen is het momenteel vaak niet te harden op de grond met die temperaturen.Hmmbob schreef op zaterdag 8 juli 2017 @ 00:03:
Pfffft... Zit in een Delta kist voor een vlucht DCA-LAX, rijden we weg van de gate komt de captain over de intercom: "due to some weather in the mid west they are sequencing flights and we will have to wait an hour before we can take off". Dus nu staan we het komende uur stil op een parkeerplekje bij de baan.....
A cavalry general should be a master of practical science, know the value of seconds, despise life and not trust to chance.
Probleem is dat de maatschappij die reroute vaak niet doet (of kan doen), maar de luchtverkeersleiding.Hmmbob schreef op zaterdag 8 juli 2017 @ 02:39:
We vliegen ondertussen al even. Hebben tegen de 40min extra op de grond doorgebracht, maar de apu bleef draaien en dus gewoon airco en entertainment. Ook werd er water uitgedeeld, dus het was verder gewoon irritant... De captain kwam plotseling met "good news; they are rerouting us so we can take off in a few". Je zou verwachten dat dat sneller dan 40 min bedacht kan worden, maar zo zal het proces wel niet werken
Het luchtruim om een vliegveld is in sectoren opgedeeld en als er buien ergens zijn, gaat die desbetreffende sector gewoon dicht.
Is jouw route daar doorheen gepland, dan sta je dus stil.
Vaak zijn, bij drukke velden, die andere sectoren dermate druk dat er geen andere route beschikbaar is, tot de luchtverkeersleiding alles zo opschuift en aanpast dat er een gaatje ontstaat waar een, inmiddels, wachtend vliegtuig inpast. Maar daar kun je als maatschappij bijzonder weinig aan doen.
Washington en omgeving is daar berucht voor, veel drukke velden in een kleine omgeving die ook nog eens veel verkeer dezelfde kant op hebben (richting de oceaan in het NO). In de zomer grote kans op buien en dus dit gedoe.
Ik had 2AGrouchy schreef op zaterdag 8 juli 2017 @ 02:08:
[...]
Heb het idee dat ze tegenwoordig dat soort pax toch wel in de gaten houden. Goed dat ze voorin ook met Chaudfontaine blijven strooien & beschikbaar hebben in de skybreak basket
Enne rij A en J = geen buurmannen die te veel drinken, slap beginnen te zeveren/je willen bekeren of iets willen verkopen
Overstappen op Detroit was makkelijker dan gedacht. Maar als je achterin zit en een vlucht voor je bent, kan het wel krap worden.
En de landing op Reagan blijft briljant. De kist maakt de meest vreemde manoeuvres, volgens mij omdat hij niet mag vliegen boven bepaalde gevouwen.
DTW is een verdomd redelijk vliegveld, idd. Niet zo'n veredelde busterminal als ze in de VS vaak hebben.PWM schreef op zaterdag 8 juli 2017 @ 11:47:
[...]
Overstappen op Detroit was makkelijker dan gedacht.
Mis het mooi weer is, wordt puur op zicht geland en wordt de Potomac rivier gevolgd.PWM schreef op zaterdag 8 juli 2017 @ 11:47:
[...]
En de landing op Reagan blijft briljant. De kist maakt de meest vreemde manoeuvres, volgens mij omdat hij niet mag vliegen boven bepaalde gevouwen.

[ Voor 12% gewijzigd door Fly-guy op 08-07-2017 13:30 ]
Volgens mij heeft de maatschappij enkel beperkte aansprakelijkheid, je reisverzekering geeft meestal wel een vergoeding bij aankomst op je reisbestemming echter vaak pas na 24 uur.Halldor schreef op zaterdag 8 juli 2017 @ 14:49:
Weet iemand of je bij Aeroflot de aanschaf van noodzakelijke producten kan claimen bij vertraagde bagage? Ik kan zo snel niets vinden.
Niet vergeten sowieso een PIR rapport op te laten maken bij de afhandelaar van de bagage.
somewhere there was silence
Halldor schreef op zaterdag 8 juli 2017 @ 14:49:
Weet iemand of je bij Aeroflot de aanschaf van noodzakelijke producten kan claimen bij vertraagde bagage? Ik kan zo snel niets vinden.
Bron: http://www.aeroflot.ru/ru.../preparation/baggage/lostDelayed baggage claim
In case of baggage delay, the passenger may submit a claim within:
6 months for domestic travel;
21 days from the baggage delivery date for international travel.
The following documents must be attached to the claim:
statement indicating the amount of damage;
property irregularity report (PIR);
baggage tag (original);
invoices (receipts) supporting the expenses;
contact details – address, telephone, e-mail.
Please submit all claims to:
- P. O. Box 176, Sheremetyevo Airport, Khimki District, Moscow Region, 141425, or to the nearest PJSC Aeroflot Representative Office;
If you have any questions about the claim submission procedure, please use our feedback form
Eerste link die naar boven kwam met een zoekopdracht: "aeroflot lost luggage"
Ah, dat was dan gok ik de approach die ik afgelopen april had met mijn vlucht ORD-DCA. Was wel een van de gaafste approaches die ik heb meegemaakt, vooral dat je op het laatste moment alle "highlights" van Washington ziet. Gelukkig zat ik aan de linkerkant!Fly-guy schreef op zaterdag 8 juli 2017 @ 12:20:
[...]
Mis het mooi weer is, wordt puur op zicht geland en wordt de Potomac rivier gevolgd.
[afbeelding]
Heb ook een filmpje ervan gemaakt, ruwe footage:
[Video: http://www.dailymotion.com/video/x5sxqgw]
Let ook op de typisch Amerikaanse omroep na de landing. "Hey folks! Welcome to DC!"
Verwijderd
Richting het oosten meestal vrij snel, want jetlagtechnisch is direct gaan slapen het handigst.upclocker schreef op zaterdag 8 juli 2017 @ 17:41:
Vrijdag vlieg ik richting Bangkok met overstap in wenen. Vertrek is om 20:30 vanaf wenen. Wordt de warme maaltijd dan vrij snel na takeoff geserveerd? Welke tijd houden ze daar eigenlijk voor aan? Anders eet ik nog wat op Schiphol.
Edit: vrij snel is inderdaad trouwens wel om een uur of 10.00. Maar waarschijnlijk krijg je ook nog een snack op de vlucht naar Wenen, maar dat moet je even verifiëren.
[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 08-07-2017 18:01 ]
Ik zou maar wat eten op Schiphol, tenzij je het geen probleem vindt om pas rond half elf een opgewarmde prak te krijgen.upclocker schreef op zaterdag 8 juli 2017 @ 17:41:
Vrijdag vlieg ik richting Bangkok met overstap in wenen. Vertrek is om 20:30 vanaf wenen. Wordt de warme maaltijd dan vrij snel na takeoff geserveerd? Welke tijd houden ze daar eigenlijk voor aan? Anders eet ik nog wat op Schiphol.
Verwijderd
Haha nee, maar het is een beetje een lastige tijd wat eten betreft. Ik laat mn maag maar beslissen vrijdag.Verwijderd schreef op zaterdag 8 juli 2017 @ 18:41:
Je kiest toch niet voor het goedkoopste ticket om vervolgens op Schiphol te gaan eten? Echt nergens voor nodig.
Persoonlijk doe ik een goede warme lunch/maaltijd in de middag dan liever, gooit mijn klok al wat in de war en daar hou ik het meestal al prima op uit tot de snacks in het vliegtuig. lekker biertje erbij (want Hop dus slaapverwekkend) en dan muziek aan en maskertje op en slapen.
Ik krijg 400 na 4 uur en nog eens 400 na 24 uur met de FB Amex. Misschien voor volgende keerHalldor schreef op zaterdag 8 juli 2017 @ 14:49:
Die bestaan al een jaar of 25 niet meer...franssie schreef op zaterdag 8 juli 2017 @ 19:41:
[...] worst case neem je een Raider reep oid mee...
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Case in point; ritje van 3 uur over JFK:Fly-guy schreef op zaterdag 8 juli 2017 @ 10:14:
Probleem is dat de maatschappij die reroute vaak niet doet (of kan doen), maar de luchtverkeersleiding.
Het luchtruim om een vliegveld is in sectoren opgedeeld en als er buien ergens zijn, gaat die desbetreffende sector gewoon dicht.
Is jouw route daar doorheen gepland, dan sta je dus stil.
Vaak zijn, bij drukke velden, die andere sectoren dermate druk dat er geen andere route beschikbaar is, tot de luchtverkeersleiding alles zo opschuift en aanpast dat er een gaatje ontstaat waar een, inmiddels, wachtend vliegtuig inpast. Maar daar kun je als maatschappij bijzonder weinig aan doen.
Washington en omgeving is daar berucht voor, veel drukke velden in een kleine omgeving die ook nog eens veel verkeer dezelfde kant op hebben (richting de oceaan in het NO). In de zomer grote kans op buien en dus dit gedoe.

Vervolgvraag: iemand een idee hoeveel tijd je nodig hebt in Dublin om daar je huurauto te droppen en door de douane te komen voor de vlucht terug naar huis. Ik neem aan dat ik daar geen Schiphol taferelen hoef te verwachten?
Tip, als je een paspoort hebt neem die dan mee ipv je identiteitskaart, dan kan je uitgaand van de egates gebruik maken bij de grenscontrole en dan hoef je niet in de rij. Ik had laatst naar LHR de fout gemaakt om m'n id mee te nemen en dan kan je fijn achteraansluiten. Mbt op tijd zijn, ik vlieg altijd op maandag om 1700 naar Oslo en dan is een uur voor boarden genoeg tijd, maar dat is Schengen dus aan die informatie heb je niet zoveel.lithoijen schreef op zondag 9 juli 2017 @ 21:33:Verwachten jullie dat dit te krap is en moet ik gaan kijken voor een andere vlucht of zou dit gewoon haalbaar moeten zijn?
* Garyu realiseert zich dat Ierland een van de weinige EU landen is waar ie nog niet is geweest..
Edit: ik kruip weer even terug onder mijn steen

[ Voor 16% gewijzigd door Garyu op 09-07-2017 22:18 ]
It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future
2u is ruim voldoende. De meeste check-inbalies sluiten zo'n 45' voor vertrek bij short haul. Voor medium/long haul houdt 3u steek (maar het is nog steeds heel ruim). Ik zeg altijd: better safe than sorry, dus bouw wat marge in mocht er onderweg naar de luchthaven iets mis gaan. Met 2u heb je nog wat buffer.lithoijen schreef op zondag 9 juli 2017 @ 21:33:
Vraagje aan de kenners hier: Ik vlieg maandag 17 juli vanaf Schiphol naar Dublin (Aer Linges). Mijn vlucht vertrekt om 17:00. Drie uur van te voren aanwezig zijn wordt erg lastig, twee uur is geen probleem. Verwachten jullie dat dit te krap is en moet ik gaan kijken voor een andere vlucht of zou dit gewoon haalbaar moeten zijn? Ter info, ik vlieg gewoon economie, met alleen handbagage.
Vervolgvraag: iemand een idee hoeveel tijd je nodig hebt in Dublin om daar je huurauto te droppen en door de douane te komen voor de vlucht terug naar huis. Ik neem aan dat ik daar geen Schiphol taferelen hoef te verwachten?
Als het mis gaat gaat het vaak hard met de tijd.
Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje
17 juli is hoogseizoen. Ik heb onlangs de zelfde vlucht genomen, maar dus in het laagseizoen. 2 uur lijkt mij krap, maar zeker niet onmogelijk. Het blijft natuurlijk je eigen verantwoordelijkheid op tijd te zijn.lithoijen schreef op zondag 9 juli 2017 @ 21:33:
Vraagje aan de kenners hier: Ik vlieg maandag 17 juli vanaf Schiphol naar Dublin (Aer Linges). Mijn vlucht vertrekt om 17:00. Drie uur van te voren aanwezig zijn wordt erg lastig, twee uur is geen probleem. Verwachten jullie dat dit te krap is en moet ik gaan kijken voor een andere vlucht of zou dit gewoon haalbaar moeten zijn? Ter info, ik vlieg gewoon economie, met alleen handbagage.
Rental car drop off is helaas niet in de terminal zelf. Dat gaat met een shuttle bus. Dublin Airport is verder piepklein, zeker de terminal van Aer Lingus.lithoijen schreef op zondag 9 juli 2017 @ 21:33:
Lekker!
Nee, Ierland is geen Schengen. Maar het is wel EU, dus geen douane.Garyu schreef op zondag 9 juli 2017 @ 21:48:
Dublin / Ierland valt toch gewoon binnen Schengen, dus geen douane![]()
* Garyu realiseert zich dat Ierland een van de weinige EU landen is waar ie nog niet is geweest..
Edit: ik kruip weer even terug onder mijn steen
FTFY.CyBeR schreef op maandag 10 juli 2017 @ 01:03:
[...]
Nee, Ierland is geen Schengen. Maar het is wel EU, dus geen wel douane.
The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long
GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT
Dit topic is gesloten.
Let op, dit topic gaat vanaf nu alleen nog over Vliegtuigen & Techniek