Het Luchtvaart Topic - Deel 5 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 52 ... 65 Laatste
Acties:
  • 420.267 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Als je denkt dat je alles hebt gehoord, krijg ik een buurman naast me in het vliegtuig, waarvan ik dacht dat hij mij compleet zat te fucken. Maar hij pakte zijn boardingpasses erbij, en verdomd.

Zijn vriendin zat achterin. Hij kwam uit Texas en ging naar Buenos Aires. Vanuit Houston is dat rechtstreeks. Hij vloog echter IAH-AMS-LHR-FCO en dan naar Buenos Aires. 48 uur onderweg.

En trots. Trots, TROTS was hij, want het was een fare error die ze gebruikten. En hoeveel bepaarden ze? $150,- pp

"Die gaan we lekker daar uitgeven"

Echt, tot hij zijn spullen erbij pakte, geloofde ik er niets van. Wat een idioten zijn er toch op de wereld 8)7

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mrsar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:38

mrsar

waar een sar is,is een wodka

echt voor $150 besparing? :P

dat geef ik extra uit om CDG te ontwijken :+

[ Voor 7% gewijzigd door mrsar op 28-06-2017 11:19 ]

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger_Ventura
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14:17
PWM schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 11:16:
Als je denkt dat je alles hebt gehoord, krijg ik een buurman naast me in het vliegtuig, waarvan ik dacht dat hij mij compleet zat te fucken. Maar hij pakte zijn boardingpasses erbij, en verdomd.

Zijn vriendin zat achterin. Hij kwam uit Texas en ging naar Buenos Aires. Vanuit Houston is dat rechtstreeks. Hij vloog echter IAH-AMS-LHR-FCO en dan naar Buenos Aires. 48 uur onderweg.

En trots. Trots, TROTS was hij, want het was een fare error die ze gebruikten. En hoeveel bepaarden ze? $150,- pp

"Die gaan we lekker daar uitgeven"

Echt, tot hij zijn spullen erbij pakte, geloofde ik er niets van. Wat een idioten zijn er toch op de wereld 8)7
Hey! hij heeft wel meteen een berg segmenten op zijn naam 8) Alles voor de status toch? _/-\o_

Voor 150 besparing zou ik het niet doen, maar wellicht voor 150$ retour wel. Al vind ik 48 uur wel wat staf in economy, in Business een heel ander verhaal

American Express vraagbaak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 13:22
En ik maar denken dat ik met mijn 25 uur naar 1 of ander klein vliegveld in China al lang bezig was. Dat was zelfs nog inclusief uitwijken naar een andere tussenstop i.v.m. slecht weer.

Maar damn, 48 uur - 38 uur langer onderweg zijn voor 150 euro. Dat dat je tijd waard is..

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakrever
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 02-05 15:00
Volgens mij was zijn fare gewoon 150 euro. Geen 150€ besparing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Stinger_Ventura schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 11:20:
[...]

Hey! hij heeft wel meteen een berg segmenten op zijn naam 8) Alles voor de status toch? _/-\o_
Hij vliegt met United, KLM en Aitalia, dus het is wel erg verdeeld :p

Zit nu te bedenken dat ik hem niet heb gevraagd hoe hij terugging :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22-09 23:23

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Over upgrades, afgelopen maandag nog een kleine gehad op de terugvlucht vanaf ARN naar AMS met KLM, Economy geboekt en bij het inchecken kreeg ik twee boarding passes (ook voor mijn vrouw) voor Economy Comfort. Verder is dat heel lang geleden (vorige eeuw, allebei met Philipine Airlines, FRA-BKK & BKK-CdG).

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
CyBeR schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 17:13:
Sodeju air France als ik betaal voor een nooduitgang is t niet cool om me alsnog op
4b te proppen.
Klacht over ingediend, met wat miles als verwachtte compensatie. Mailtje net:
Helaas is het vanwege enorme hoge werkdruk niet mogelijk voor ons om inhoudelijk op uw klacht in te gaan.

Als blijk van excuses voor uw ervaren ongemak zal ik u een KLM EMD Voucher toesturen ter waarde van EUR 100,-.
I'll take it. Die vlucht is betaald met blue credits dus als ze nou ook nog m'n stukke koffer vergoeden is 't een winstgevende operatie geweest :P

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Wanneer gestuurd? Ik wacht al 2 weken op antwoord.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mrsar

mrsar

die hoge werkdruk komt door jou @PWM :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
PWM schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 13:46:
Wanneer gestuurd? Ik wacht al 2 weken op antwoord.
Afgelopen dinsdag(/woensdagnacht). Wacht nog op antwoord over m'n koffer maar die is van afgelopen woensdag(/donderdagnacht). Misschien dat ik daar even over bel want dat is me wel wat belangrijker eigenlijk.

In de mailtjes die je meteen na het indienen krijgt staat overigens:
Wij streven ernaar om uw reactie binnen 8 werkdagen te beantwoorden.
Wat tot dusverre dus goed gaat.

[ Voor 20% gewijzigd door CyBeR op 28-06-2017 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

Wij streven ernaar om uw reactie binnen 8 werkdagen te beantwoorden.
Inclusief de normale stakingen en dergelijke bij AF is dat dus drie weken ;)

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertowNL
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12:00

RobertowNL

For your gear!

Ach de Duitsers doen het niet veel beter; ik wacht al ruim anderhalve maand op een ticket van Eurowings. Zo lang dat ik het ondertussen alweer was vergeten :P

Gasloos 27/9/24 | WP: Quatt | Bosch Tronic 3500 6kW| WPB: Ariston Nuos Evo+ | 15 x Jinko 390WP (WZW)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Laatst online: 22-09 21:06
Onze beschadigde koffer werd op Schiphol afgelopen december zonder poespas omgewisseld voor een spiksplinternieuwe Samsonite. Dat was overigens ook een behoorlijke upgrade qua koffer (de beschadigde was een goedkopere van de Scapino ofzo). Toen ik zag dat hij beschadigd van de band kwam ben ik meteen naar de KLM balie aldaar gelopen, even formulier invullen ter vastlegging, spullen overpakken naar de nieuwe koffer (in 'n aparte ruimte) and off we went!

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Hmmbob schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 14:19:
Onze beschadigde koffer werd op Schiphol afgelopen december zonder poespas omgewisseld voor een spiksplinternieuwe Samsonite. Dat was overigens ook een behoorlijke upgrade qua koffer (de beschadigde was een goedkopere van de Scapino ofzo). Toen ik zag dat hij beschadigd van de band kwam ben ik meteen naar de KLM balie aldaar gelopen, even formulier invullen ter vastlegging, spullen overpakken naar de nieuwe koffer (in 'n aparte ruimte) and off we went!
Helaas is de mijne stuk thuis afgeleverd dus dat was geen optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Krijg hem nu ook:
Vriendelijk dank voor uw bericht naar aanleiding van uw recente ervaring met KLM-Air France. Het spijt mij te lezen dat de reis niet geheel aan uw verwachtingen heeft voldaan.

Helaas is het vanwege enorme hoge werkdruk niet mogelijk voor ons om inhoudelijk op uw klacht in te gaan.

Als blijk van excuses voor uw ervaren ongemak zal ik u een KLM EMD Voucher toesturen ter waarde van EUR 100,-.
Ik heb alleen een vraag gesteld :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Wat was je vraag dan, dat 100 euro korting geen goed antwoord is? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar

mrsar

oh dan ga ik ook maar een vraag stellen :P vlieg vrijdag weer met klm dus kan vast wat verzinnen

[ Voor 39% gewijzigd door mrsar op 28-06-2017 15:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
CyBeR schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 15:15:
Wat was je vraag dan, dat 100 euro korting geen goed antwoord is? :P
Heb een ticket wat geannuleerd moet worden, maar kan de voorwaarden niet boven tafel krijgen. Dus nu heb ik 100,-, maar geen antwoord :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Hah.

Die EMD heb ik nog niet daadwerkelijk ontvangen trouwens. Vorige keer kreeg ik die eerder dan 't mailtje met de uitleg erbij.

Moeten ze alleen niet mee aankomen aangaande die koffer want die was wel iets meer dan €100.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14:12
http://www.channelnewsasi...hair-bound-man-to-8985058
TOKYO: A Japanese budget airline apologised Wednesday (Jun 28) for forcing a wheelchair-bound man to crawl up a set of stairs to board his flight.
Hideto Kijima, 44, was returning earlier this month to Osaka from a vacation in Amami, a small island off southern Japan, when an Vanilla Air employee told him that company safety rules banned anyone from carrying him up the stairs.
The carrier, the budget arm of All Nippon Airways, did not have a lift at the small airport to move disabled passengers from the tarmac up to the jet's door.
Kijima, who is paralysed from the waist down, said in a blog he was forced to crawl up the stairs using only his arms.
The Asahi newspaper said the man pulled himself up about 17 steps.
Vanilla Air said Wednesday it has apologised to Kijima.
"We're sorry that we caused him that hardship," a company spokesman told AFP, adding the carrier has since made it mandatory to have lifts for disabled patrons at that airport.
The airline had previously barred passengers who could not walk from boarding a flight at Amami because it was dangerous to carry someone up the stairs, the spokesman said.
Kijima, a frequent traveller outside Japan, told Nippon TV on Wednesday he was "surprised" when staff said he would not be able to fly if he could not walk up the stairs.
"I wondered if the airport employees didn't think that was wrong," he added.
A spokesman for rival Japan Airlines (JAL), which also flies to Amami, said the carrier has a special lift to board passengers in a wheelchair at the airport. A JAL employee will offer to carry passengers in need if there is no lift available, he added.
The incident comes after a public relations fiasco on United Airlines in April, in which a 69-year-old doctor in the United States was dragged off an overbooked flight.
Bizar! Zeker in Japan waar alles lijkt te kloppen.

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

Heel bizar, hoe is hij op de heenweg uit het vliegtuig gekomen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastien
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

Freee!! schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 15:52:
[...]

Heel bizar, hoe is hij op de heenweg uit het vliegtuig gekomen :?
Zwaartekracht :P

Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
Via een slurf op een groter vliegveld?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
PWM schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 22:34:
Bij autohuur krijgen statushouders per definitie hogere prijzen dan non status houders. Daardoor krijg je de upgrade.
Inderdaad, ik huur meestal bij Avis, maar boek via BA (9/10 keer de laagste prijzen). Krijg ik en avios en hij telt mee voor mijn status. Blijft een schimmige wereld die autoverhuur. laatste keer kreeg ik wel ipv de standaard Mustang een Mustang GT mee, best een toffe bak 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
De plannen voor Schiphol om een herhaling van de schandalige wantoestanden in mei te voorkomen:
- Er komen drie extra security lanes bij. Bij de security lanes vindt de veiligheidscontrole plaats van reizigers en hun handbagage.

- Alle security lanes in Vertrekhal 1 worden volledig bemand in de periode van 1 juli tot en met 31 augustus 2017 van 's morgens 6.00 uur tot 20.00 uur ’s avonds.

- Alle security lanes van Vertrekhal 2 worden in diezelfde periode ook van 6.00 uur tot 20.00 uur volledig ingezet, tenzij uit ervaring blijkt dat het aantoonbaar niet nodig is.

- Er zijn de afgelopen maand twaalf extra zuilen geplaatst waar EU-reizigers zelf hun paspoort kunnen scannen en zo de grens passeren. Op Schiphol staan in totaal nu 78 van deze zuilen.

- Er zijn flexibele security teams die inzetbaar zijn daar waar nodig.

- Er zijn continu monteurs stand-by voor techniek en ICT.

- In totaal zet Schiphol in de maanden juli en augustus 350 tot 400 extra securitymedewerkers in.

- Elders in de terminal werken ook meer mensen. Bijvoorbeeld om reizigers wegwijs te maken en hun vragen te beantwoorden.
Bron: https://www.luchtvaartnie...mermaatregelen-op-een-rij

Ik mis in het overzicht eigenlijk nog wel de vertrekhallen 1A en 3, waarom worden daar eigenlijk geen extra/alle securitylanes gebruikt?

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
1A en 3 komen niet de bulk van de passagiers. Die concentreert zich met name bij 1 (KLM Schengen) en 2 (KLM non-schengen). Aangezien KLM ook de check-in doet voor alle andere SkyTeam maatschappijen komt de bulk daar langs.

[ Voor 40% gewijzigd door CyBeR op 28-06-2017 18:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Ok, dat wist ik even niet. Was met het schandaal in mei de drukte bij vertrekhal 1A/3 dan ook vergelijkbaar met de normale rij daar?

Ben alweer een tijdje niet op Schiphol geweest heb ze de laatste tijd om die ellende een beetje vermeden en in plaats daarvan vaak vanaf Brussel gevlogen.

Ik ga iig op 19 augustus weer eens op Schiphol kijken hoe de vlag er dan bij hangt, ik vlieg dan namelijk met OR375 naar Curacao (non-stop, en op 30 augustus met OR376 weer terug met helaas een tussenstop (weet nog niet waar))

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
Er zijn de afgelopen maand twaalf extra zuilen geplaatst waar EU-reizigers zelf hun paspoort kunnen scannen en zo de grens passeren. Op Schiphol staan in totaal nu 78 van deze zuilen.
Die heb ik nog nooit werkend gezien. De ene keer dát ik dacht er eindelijk eens door kon, viel de hele groep scanners in storing toen ik de 2e wachtende in de rij was...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

In Zaventem werken ze in ieder geval 8) :p Al heb ik ze daar alleen maar voor uitchecken gezien, bij de heenvlucht (non-Schengen) heb ik ze niet gezien.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Nu online
Hmmbob schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 18:58:
[...]

Die heb ik nog nooit werkend gezien. De ene keer dát ik dacht er eindelijk eens door kon, viel de hele groep scanners in storing toen ik de 2e wachtende in de rij was...
Ik ben vanochtend nog door paspoortcontrole gegaan (aankomst vanuit Kenia), en daar deden ze het ook allemaal niet. 30 minuten moeten wachten voordat we door de douane waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grouchy
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14:36

Grouchy

meep meep

Vandaag worden er schijnbaar nieuwe maatregelen geintroduceerd om een laptop ban te voorkomen.

U.S. to Push for Increased Air Security Measures on Laptops, Source Says:

Swabbing Devices

The new measures would include a range of actions such as swabbing more devices for traces of explosives, bomb-sniffing dogs and improved security screening for airport and airline employees, the person said. When the U.S. has added new security in the past, officials have not discussed details because many of the measures are classified.

https://www.bloomberg.com...urity-measures-on-laptops

en:

The aviation source added the industry is expecting several things, including requiring better vetting of airline employees, better interviewing of passengers before boarding aircraft, increased use of K9 dogs and explosive trace detection equipment.

Gaat waarschijnlijk meer tijd kosten en ik denk langere wachttijden/rijen

[ Voor 15% gewijzigd door Grouchy op 28-06-2017 20:55 ]

A cavalry general should be a master of practical science, know the value of seconds, despise life and not trust to chance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Dat was fijn: alhoewel er bij het online inchecken de layout van de oude 777 werd gegeven, had KAL toch een nieuwe versie ingezet (BC was niet vol). En die nieuwe layout is goed, bij de 747-8i heb je bij het bovendek bagagebakken naast je stoel, heel fijn, maar al met al goed bevallen. De biefstuk was zelfs eetbaar, al was hun medium-rare doorbakken en rare echt medium ;)

Ze mogen alleen wel vaker met drinken langskomen, maar verder goed. Aan de frequente milde turbulentie kunnen ze niets doen, de landing op AKL was wel hard en bevatte een vreemde zwieper.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
gambieter schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 22:29:
Dat was fijn: alhoewel er bij het online inchecken de layout van de oude 777 werd gegeven, had KAL toch een nieuwe versie ingezet (BC was niet vol).
Had je de mini-cabin (rij 7)?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Nee,ik zat rij 11. Rij 7 bij minicabin bij oude layout is bassinet positie, maar ik ga dat nu toch overwegen voor terugreis.

Stoel 18A/H is de beste bij de KAL 747-8i

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-09 18:52

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-09 18:52

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Niet online
Hmmbob schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 18:58:
[...]

Toen ik een week of 2 geleden op Schiphol was was het inderdaad bal, in maart werkte het wel prima (zowel arrivals als depature). In de UK (althans Gatwick uit eigen observatie) werkte mijn gloed nieuwe paspoort niet/of was ik random geselecteerd want moest alsnog langs een officer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
CyBeR schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 15:23:
Die EMD heb ik nog niet daadwerkelijk ontvangen trouwens. Vorige keer kreeg ik die eerder dan 't mailtje met de uitleg erbij.
Inmiddels binnen dus binnenkort eens zien waar we die voor in gaan zetten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
CyBeR schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 13:26:
[...]

Inmiddels binnen dus binnenkort eens zien waar we die voor in gaan zetten :)
Ik heb er 2 gekregen. Ook 1 voor mijn vraag waar ik Delta upgrade moest aanvragen... Raar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 14:36

Daniel

Kapitein NCC-1701
Nou, misschien ga ik ook maar gewoon random vragen stellen aan KLM en zo een reis bij elkaar sparen. Tot nu toe krijg ik ofwel niet eens antwoord, of 1000 miles -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Daniel schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 14:26:
Nou, misschien ga ik ook maar gewoon random vragen stellen aan KLM en zo een reis bij elkaar sparen. Tot nu toe krijg ik ofwel niet eens antwoord, of 1000 miles -O-
Ja dat dacht ik ook: ik stel nog gewoon 20 vragen en dan heb ik een mooie business class ticket bij elkaar. Maar helaas:
De EMD voucher is niet inwisselbaar voor contant geld. U kunt 2 EMD vouchers gebruiken per ticket.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Chinese passenger throws coins into plane engine for luck
A superstitious passenger delayed a flight from Shanghai for several hours on Tuesday after throwing coins at the plane's engine for good luck, Chinese officials said. The elderly woman was detained by police at Shanghai Pudong International Airport following the bizarre incident, forcing nearly 150 passengers to be evacuated from the plane bound for Guangzhou in southern China.

The 80-year-old threw nine coins at an engine of China Southern Airlines flight CZ380 as she was boarding on the tarmac.
Hm, leuke medepassagier:
The incident was soon trending on Weibo and police added in a statement: "After investigation the involved passenger surnamed Qiu said she threw the coins to pray for safety. According to Qiu's neighbour, Qiu believes in Buddhism.
Geen birdstrike in the air, maar een coinstrike on the ground :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FSXnoob
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 23-08 10:11
Mocht Antonov een pax versie van de 225 maken.. dan hebben we een echte A380 killer :P

Hier het bewijs haha

[Video: https://www.youtube.com/edit?o=U&video_id=d58YGN0PPGE]

[ Voor 9% gewijzigd door FSXnoob op 29-06-2017 16:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

@vedrano: Je link is een edit-link, geen directe link naar het filmpje.

YouTube: Russian A380 Killer - Antonov AN-225 | FSX HD |

[ Voor 45% gewijzigd door gambieter op 29-06-2017 16:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LongBowNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22-09 20:20
gambieter schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 16:48:
Chinese passenger throws coins into plane engine for luck

[...]

Hm, leuke medepassagier:

[...]

Geen birdstrike in the air, maar een coinstrike on the ground :+
El Jefe in "Het Luchtvaart Topic - Deel 5"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
nieuws: VS verplicht luchthavens en maatschappijen om laptops strenger te con...

Het wordt steeds gekker bij die figuren daar aan de andere kand van de atlantische badkuip.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wildhagen schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 17:32:
nieuws: VS verplicht luchthavens en maatschappijen om laptops strenger te con...

Het wordt steeds gekker bij die figuren daar aan de andere kand van de atlantische badkuip.
Mijn inziens is het noodzakelijk nu ISIS uiteen valt. Het is meer de vraag waarom de EU en Rusland deze eis niet ook stellen.

Vergeet trouwens ook niet dat dit ook komt door het Schengenverdrag. Één land dat zijn zaakjes niet op orde heeft en de rest is besmet. Het is bekend dat één van deze landen in de VS als 'failed state' gezien wordt en dat land ligt nog gevaarlijk dichtbij ook.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 29-06-2017 18:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Een strengere controle is alleen zinvol als men kan aantonen meer te kunnen detecteren. En dat bewijs is nergens gegeven, dit is meer paranoia en pesten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• upclocker
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 22-09 20:03
En waarom zijn nu ineens laptops heel gevaarlijk? 't is niet alsof laptops pas hun intrede hebben gedaan. Volgens mij is het alleen maar symbool politiek.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
upclocker schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 18:30:
En waarom zijn nu ineens laptops heel gevaarlijk?
Dat is niet zo.

Het is al langer zo dat laptops als potentieel gevaar worden gezien. Dat is de voornaamste reden dat je ze apart in een bak moet gooien, waarom je soms gevraagd wordt om te demonstreren dat 't apparaat functioneert (dwz, aanzetten) en waarom ze specifiek laptops al langer swabben voor gevaarlijke stoffen. En waarom ze juist niet het ruim in mogen eigenlijk (alleen dan vanwege intrinsiek gevaar vanwege de batterij ipv terroristische motieven.)

Ze hebben in de VS nu aanwijzingen gekregen dat terroristen (m.n. IS) bommen vermomd als functionele laptops hebben gefabriceerd met als doel die te gebruiken aan boord van vliegtuigen. Ze hebben daarbij de laptop voorzien van een kleinere accu die net genoeg is om aan bovenstaande 'functioneert het' test te voldoen, en de rest opgevuld met explosief materiaal. Op een röntgenscanner zijn die vervolgens moeilijk te onderscheiden van een normale laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Ook wel een leuke - Cor&Don missen 30 passagiers uit een hotel en schuiven dat af op de 'afhandelaar'. http://www.nhnieuws.nl/ni...nthos-We-willen-naar-huis

Juist zo een organisatie biedt toch pakket reizen aan en geen campingflights?

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nl-jeff
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 19-09 22:44
franssie schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 19:21:
Ook wel een leuke - Cor&Don missen 30 passagiers uit een hotel en schuiven dat af op de 'afhandelaar'. http://www.nhnieuws.nl/ni...nthos-We-willen-naar-huis

Juist zo een organisatie biedt toch pakket reizen aan en geen campingflights?
Ik vind het opmerkerlijk dat de reisorg niet even telefonisch contact heeft gehad met de individuen, het lijkt mijn dat de persoons / telefoongegevens bekend zijn?
(Bij KL word ik al gebeld als de vlucht meer dan 2 uur delay heeft en dat ver van te voren(bv sochtends voor een avondvlucht) is bekend, maar misschien doen ze dat alleen voor de statushouders)

[ Voor 3% gewijzigd door Nl-jeff op 29-06-2017 20:04 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Vergis je niet in de mens van de groepsreis :+ Ik heb ooit 1 (letterlijk, 1) keer een package deal geboekt. Naar Egypte. All-in, ik kan nog wel janken aan het idee van All-in, die buffetten. Brr. Nooit weer.

Anyway: Ook toen waren we vertraagd terug. En er was een meisje wat haar best deed om info te geven, en voor ons was dat meer dan voldoende. Maar er waren mensen in dat hotel die in paniek aan het rondrennen waren. Klagen dat ze geen enkele informatie kregen, niet wisten waar ze aan toe waren, slechte service etc. etc.

Mijn vrouw en ik zijn lekker aan het zwembad gaan liggen, met wat nuchtere andere Nederlanders. A. Er werd voor ons gezorgd. B. We hadden een kamer. C. Je komt wel thuis

Die ABC gelden hier zo te lezen ook.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Nl-jeff schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 20:04:
[...]

Bij KL word ik al gebeld als de vlucht meer dan 2 uur delay heeft en dat ver van te voren
KLM is dan ook een professionele organisatie met mensen die weten wat ze doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
De nieuwe business class van Qatar is abnormaal

Afbeeldingslocatie: http://onemileatatime.img.boardingarea.com/wp-content/uploads/2017/03/Qatar-Airways-New-Business.jpg
Afbeeldingslocatie: http://onemileatatime.img.boardingarea.com/wp-content/uploads/2017/03/Qatar-New-Business-1.png

Dit is dus business, geen first. Te boeken voor < $2500,- retour voor longhaul vluchten. Dat kan natuurlijk nooit op een normale manier uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger_Ventura
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14:17
PWM schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 20:20:

[afbeelding]
[afbeelding]

Dit is dus business, geen first. Te boeken voor < $2500,- retour voor longhaul vluchten. Dat kan natuurlijk nooit op een normale manier uit.
Waarom kan dat niet uit?
Gaan even veel stoelen/mensen in als in het huidig C product.

Recentelijk 4 long haul vluchten gedaan met het " oude" Qatar product. Moet zeggen dat juist die ruimte om je heen (lees geen hokjes) me uiterst goed beviel. Vraag me af of deze verkapte F juist niet wat claustrofofisch is tov die brede dubbele stoelen?? Maar ik ben dan ook niet zo gevoelig voor Privacy in een vliegtuig.

American Express vraagbaak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Qatar legt de lat toch een stuk hoger vind ik met hun nieuw product, al kan ik me inderdaad voorstellen dat zo'n eigen 'cabine' wel wat claustrofobisch kan werken. Je moet het ongetwijfeld ervaren om erover te kunnen meepraten :+

Ik kan me wel voorstellen als je bv. in alle rust wil slapen dat zo'n afgesloten cabine dan wel meerwaarde biedt (visueel veel rustiger).

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Borromini schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 02:08:
Qatar legt de lat toch een stuk hoger vind ik met hun nieuw product, al kan ik me inderdaad voorstellen dat zo'n eigen 'cabine' wel wat claustrofobisch kan werken. Je moet het ongetwijfeld ervaren om erover te kunnen meepraten :+
Uit ervaring: neuh, niks claustrofobisch aan. Zeker in die ruimte opzet van QR (en hetzelfde idee bij KE/JL).

Privacy is juist een van de selling points van business tegenwoordig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Niet online
Lijkt wel een beetje de auto-industrie, daar schuiven de modellen ook steeds hoger door. De Golf van 30 jaar geleden is meer de Polo van nu dan de Golf van nu. Dit creëert wel weer ruimte voor premium economy wat langzaamaan naar de businessclass van jaren gelden schuift (brede stoelen, meer recline maar niet full-flat).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

PWM schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 20:14:
Vergis je niet in de mens van de groepsreis :+ Ik heb ooit 1 (letterlijk, 1) keer een package deal geboekt. Naar Egypte. All-in, ik kan nog wel janken aan het idee van All-in, die buffetten. Brr. Nooit weer.
Ligt voor een deel aan de bestemming, voor een deel aan andere gasten en voor een deel aan hoe je er zelf in staat. Het is mij al drie keer goed bevallen (Kos, Çeşme en Kiriş), maar Egypte trekt me nu net totaal niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
  • Nu online
PWM schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 20:20:

[afbeelding]
[afbeelding]

Ik denk dat je de kosten hiervan overschat, het is gewoon slim gebruik van de ruimte die ze hebben. Maar het is niet zo dat ze opeens minder stoelen hebben hierdoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
  • Nu online
PWM schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 20:14:

Anyway: Ook toen waren we vertraagd terug. En er was een meisje wat haar best deed om info te geven, en voor ons was dat meer dan voldoende. Maar er waren mensen in dat hotel die in paniek aan het rondrennen waren. Klagen dat ze geen enkele informatie kregen, niet wisten waar ze aan toe waren, slechte service etc. etc.

Mijn vrouw en ik zijn lekker aan het zwembad gaan liggen, met wat nuchtere andere Nederlanders. A. Er werd voor ons gezorgd. B. We hadden een kamer. C. Je komt wel thuis

Die ABC gelden hier zo te lezen ook.
Ik denk dat je hierin wel gelijk hebt, je hebt mensen die enorm kunnen gaan stressen op dit soort momenten en mensen die weten wat hun rechten zijn en toch wel weten dat ze thuiskomen en gewoon relax meegaan met de flow.

Over all-incl, toevallig net terug van eerste vakantie all-incl en dat was eigenlijk best prima. Maar zat dan ook wel in een kleinschaliger resort met o.a. a-la-carte restaurant. Dus het ligt denk ik ook erg aan met name de bestemming waar je naartoe gaat

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Piet91
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Het lijkt erop dat de eerste Airbus A380 uitfasering een feit is.

9V-SKA van Singapore Airlines heeft zondag op maandag 10-11 juni haar laatste vlucht gevlogen voor de maatschappij van London Heathrow naar Singapore als SQ317.

Dit toestel maakte op 25 oktober 2007 de eerst commerciële A380 vlucht als SQ380 van Singapore naar Sydney met 450 passagiers aan boord.
Die betaalden tussen de $560 en $100.380 voor de tickets die de maatschappij op Ebay verkocht.
Het hiermee opgehaalde bedrag van tegen de $1.3 miljoen ging naar het goede doel.

Het toestel is een van de 5 A380's die Singapore van de hand zal doen en zal vervangen door 5 nieuwe A380's.

Hier het toestel bij aankomst in Sydney op 25 oktober 2007:

Afbeeldingslocatie: http://imgproc.airliners.net/photos/airliners/6/1/6/1285616.jpg?v=v40

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Wow, al na 10 jaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

Die eerste exemplaren waren (en zijn nog steeds) veel te zwaar, dus het is al gauw lonend om die te vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Jup. Vervangen door nieuwe. Net als Emirates straks. Dus heel benieuwd wat er met die 2e-hands toestellen gaat gebeuren nu er dus ook écht de eerste A380's uitgefaseerd is.

Heb het hier al vaker gezegd; maar de toestellen die nu van de productielijn rollen halen die leeftijden en vlieguren niet die bijvoorbeeld de KLM en Lufthansa 747-400's halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Piet91 schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 16:23:
[...]

Heb het hier al vaker gezegd; maar de toestellen die nu van de productielijn rollen halen die leeftijden en vlieguren niet die bijvoorbeeld de KLM en Lufthansa 747-400's halen.
Ook de 777's niet? Heb het idee dat die (uitzonderingen daargelaten) echt wel even doorvliegen, ook bij KLM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

[...]
Als de A380's een beetje uitontwikkeld zijn, zullen de leeftijden ervan bij Lufthansa ook wel oplopen, maar momenteel gaan de ontwikkelingen nog zo snel, dat het al gauw loont om ze te vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
PWM schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 16:24:
Ook de 777's niet? Heb het idee dat die (uitzonderingen daargelaten) echt wel even doorvliegen, ook bij KLM.
IMHO ook niet. Die worden bij andere maatschappijen ook al uitgefaseerd.

Bij KLM zullen die nog wel een hele tijd blijven doorvliegen.
Nou is het natuurlijk wel zo dat de KLM 747-400's records halen qua vlieguren...

[ Voor 10% gewijzigd door Piet91 op 30-06-2017 16:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

Piet91 schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 16:29:
[...]
Nou is het natuurlijk wel zo dat de KLM 747-400's records halen qua vlieguren...
Qua vlieguren wel, qua cycles zou het nog wel eens mee kunnen vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Freee!! schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 16:34:
Qua vlieguren wel, qua cycles zou het nog wel eens mee kunnen vallen.
Cycles van een Embraers, 737's kun je natuurlijk niet vergelijken met een 747/A380.

Als je naar de klasse kijkt zitten de KLM 747-400's ook erg hoog in de cycles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
[...]
Jup. Vervangen door nieuwe. Net als Emirates straks. Dus heel benieuwd wat er met die 2e-hands toestellen gaat gebeuren nu er dus ook écht de eerste A380's uitgefaseerd is.

Naast het gewicht komt waarschijnlijk ook door het model waarin ze zo'n toestel gebruiken. Bij koop heb je de up front kosten gehad en heb je daarna enkel marginale kosten (motoren, verbruik) + stapsgewijze kosten (onderhoud, interieur).

En heeft Airbus cashbacks gegevens aan de partijen die de eerste toestellen afnamen?

Bij lease weet ik de vorm van het contract niet. Ik ga uit van een een lease variant waar de maatschappij geen risico heeft over de waarde van het toestel maar wel verantwoordelijk is voor onderhoud.

Om een toestel na de initiële termijn te houden moeten de kosten gewoon flink lager zijn dan de lease van een nieuw toestel. Waar het nieuwe toestel een voordeel heeft wbt verbruik, inrichting (bedrading) en reputatie. Bij gelijke kosten hebben maatschappijen waarschijnlijk een forse voorkeur voor het nieuwere toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Enkeltje woestijn :*)
Tja, je ziet eigenlijk overal, ook buiten de luchtvaart, de verschuiving dat OPEX belangrijker is dan CAPEX. Sterker nog doordat de OPEX steeds belangrijker wordt daalt de CAPEX ook nog eens omdat de technische levensduur verminder kan worden. Dus dit zal nog wel even aanhouden zolang er gratis geld geleend kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10:45
[...]

Afgezien van het economische aspect (het loont zich om ze te vervangen); naar welke kant slaat het milieu aspect door?

Het na 10 jaar al uitfaseren van een met veel energie geproduceerd toestel lijkt verspilling. Of zijn de nieuwe toestellen dusdanig veel zuiniger dat ze hun eigen footprint ten opzichte van het bestaande toestel terugverdienen?

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

alexbl69 schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 20:11:
[...]

Afgezien van het economische aspect (het loont zich om ze te vervangen); naar welke kant slaat het milieu aspect door?

Het na 10 jaar al uitfaseren van een met veel energie geproduceerd toestel lijkt verspilling. Of zijn de nieuwe toestellen dusdanig veel zuiniger dat ze hun eigen footprint ten opzichte van het bestaande toestel terugverdienen?
Vliegtuigen zijn over het algemeen heel erg goed te recyclen, mede omdat aan een kist van 20 jaar oud als zowat alles al vervangen is. Nu weet ik niet precies hoe goed het glare te recyclen is van de A380 maar een Alu vliegtuig is vrij gemakkelijk te recyclen omdat het materiaal vrij puur is en van hoge kwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
PWM schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 16:24:
[...]

Er zijn al maatschappijen bezig met het dumpen van hun 777's, zowel de -200's als -300's, vooral de niet-ER varianten.

Om bij het voorbeeld van SQ te blijven met hun eerste A380's die vervangen worden, SQ is ook bezig met het dumpen van hun -200's, en zelfs hun -200ER's. Die gaan worden vervangen door A350-900's. Dit terwijl hun jongste 777-200ER krap 12 jaar oud is.

Hun -300's/300ER's blijven afaik voorlopig nog wel in de vloot.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21-09 18:34

Bestla

Kvinne

Piet91 schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 15:46:
Het lijkt erop dat de eerste Airbus A380 uitfasering een feit is.

9V-SKA van Singapore Airlines heeft zondag op maandag 10-11 juni haar laatste vlucht gevlogen voor de maatschappij van London Heathrow naar Singapore als SQ317.

Dit toestel maakte op 25 oktober 2007 de eerst commerciële A380 vlucht als SQ380 van Singapore naar Sydney met 450 passagiers aan boord.
Die betaalden tussen de $560 en $100.380 voor de tickets die de maatschappij op Ebay verkocht.
Het hiermee opgehaalde bedrag van tegen de $1.3 miljoen ging naar het goede doel.

Het toestel is een van de 5 A380's die Singapore van de hand zal doen en zal vervangen door 5 nieuwe A380's.

Hier het toestel bij aankomst in Sydney op 25 oktober 2007:

[afbeelding]
Ik heb nog een model van een 747 ( 1op 72 schaal ) Singapore Airlines Big Top met als registratienummer ook 9V-SKA . Ik weet dat ze nummers hergebruiken, maar toch een leuk dingetje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Bestla schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 22:21:
[...]
Ik heb nog een model van een 747 ( 1op 72 schaal ) Singapore Airlines Big Top met als registratienummer ook 9V-SKA . Ik weet dat ze nummers hergebruiken, maar toch een leuk dingetje.
Dat is wel een oudje idd:

Afbeeldingslocatie: http://imgproc.airliners.net/photos/airliners/9/3/6/0746639.jpg

Die 9V-SKA was een 747-300 die op 29 april 1983 aan Singapore Airlines is geleverd, en tussen 1994 en 1999 vloog hij voor Ansett Australia als VH-INH. In 2001 definitief verkocht door Singapore Airlines aan BAHC (Boeing Aircraft Holding Company).

In april 2006 is de kist gescrapped.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Thetallguy schreef op maandag 26 juni 2017 @ 18:53:
Ryanair gooit tegenwoordig twee pax op één boeking ook lekker random los door het vliegtuig. Ik op 22b vriendin op 33b. Ben twee meter en gooi mn handbagage lekker onder de stoel voor me. 3 uurtjes Netflixen en we zijn er weer :)
In de krant: Oxford University researchers have poured scorn on Ryanair’s claim that it is assigning passengers who do not pay for seats “randomly”.
But Oxford University Statistical Consultancy researchers working with BBC Watchdog bought four groups of four passengers to see what “random” allocations took place. All 16 passengers were placed in middle seats.

Dr Jennifer Rogers, Director of the Oxford University Statistical Consultancy, concluded that the chance of this occurring randomly was 1 in 540,000,000, 12 times less likely than winning the National Lottery jackpot.
Ik ben het eigenlijk wel eens met Ryanair (he bah):
Ryanair has flatly denied that suggestion. The airline points out that its aircraft are flying fuller than ever, and that summer is the season of peak demand. It adds that middle seats are more likely to be randomly allocated because people who pay for seat assignments are more likely to book window or aisle seats.
Als je niet wilt betalen, dan gaan ze je geen goede stoel geven, want die verkopen ze tot op het laatste moment. Dus niet-betalen > middle seat.

Ik kan me bij KLM nog herinneren dat ik een mooie gangpadstoel had voorin, en ze me net voor de vlucht op een middenstoel achterin wilden zetten om zo een gezin bij elkaar te plaatsen (niet dus, en dat heb ik heel erg duidelijk gemaakt). Dat gezin moet dan maar leren eerder in te checken, en KLM moet niet proberen andere passagiers k*tstoelen te geven voor dergelijke late incheckers. Het was maar een 35 min vlucht, maar elke minuut in een middenstoel is een eentje teveel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swtimmer
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 22-09 16:16

swtimmer

Ontrafelt het leven!

gambieter schreef op zaterdag 1 juli 2017 @ 04:39:
[...]

I
Als je niet wilt betalen, dan gaan ze je geen goede stoel geven, want die verkopen ze tot op het laatste moment. Dus niet-betalen > middle seat.
Jammer dat ze deze test dan niet hebben uitgevoerd op een wat mindere hippe vlucht na de zomer. Ben namelijk wel benieuwd of het echt geen stiekeme policy is om stoelverkopen te stimuleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

swtimmer schreef op zaterdag 1 juli 2017 @ 09:26:
Jammer dat ze deze test dan niet hebben uitgevoerd op een wat mindere hippe vlucht na de zomer. Ben namelijk wel benieuwd of het echt geen stiekeme policy is om stoelverkopen te stimuleren.
Ik vind het niet stiekem. Als je de minst populaire middenstoelen eerst uitdeelt, dan zullen mensen nooit naast elkaar zitten. Ik vind het eerder vreemd dat mensen verwachten de beste stoelen gratis te kunnen krijgen.

Ik vergelijk het gewoon met maatschappijen die de beste stoelen eerst alleen reserveerbaar maken voor de frequent flyers/loyalty program, en pas net voor vertrek openstellen voor iedereen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21-09 18:34

Bestla

Kvinne

wildhagen schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 22:38:
[...]

Dat is wel een oudje idd:

[afbeelding]

Die 9V-SKA was een 747-300 die op 29 april 1983 aan Singapore Airlines is geleverd, en tussen 1994 en 1999 vloog hij voor Ansett Australia als VH-INH. In 2001 definitief verkocht door Singapore Airlines aan BAHC (Boeing Aircraft Holding Company).

In april 2006 is de kist gescrapped.
Blijft mooi :)
Ik heb hem in de oudere livery die alleen wit met blauw en geel was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nl-jeff
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 19-09 22:44
Toevallig nog mensen die met BA operated by QR gaan vliegen de aankomense 2 weken?

http://onemileatatime.boa...01/british-airways-qatar/

BA die wet least 8 toestellen voor 2 weken van qr om hun stakingsproblematiek deels op te vangen. Een upgrade :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

gambieter schreef op zaterdag 1 juli 2017 @ 09:47:
[...]

Ik vind het niet stiekem. Als je de minst populaire middenstoelen eerst uitdeelt, dan zullen mensen nooit naast elkaar zitten. Ik vind het eerder vreemd dat mensen verwachten de beste stoelen gratis te kunnen krijgen.

Ik vergelijk het gewoon met maatschappijen die de beste stoelen eerst alleen reserveerbaar maken voor de frequent flyers/loyalty program, en pas net voor vertrek openstellen voor iedereen.
Ben ik wel met je eens een als ze twee mensen dan achter elkaar zetten klopt het. Zetten ze ze structureel ook ver uit elkaar , 23B en 19D bijvoorbeeld, dan is het in mijn ogen wel pesten en gewoon een verboden verkapte ticket prijs vergelijkbaar met reserveringskosten.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

franssie schreef op zaterdag 1 juli 2017 @ 18:11:
[...]

Ben ik wel met je eens een als ze twee mensen dan achter elkaar zetten klopt het. Zetten ze ze structureel ook ver uit elkaar , 23B en 19D bijvoorbeeld, dan is het in mijn ogen wel pesten en gewoon een verboden verkapte ticket prijs vergelijkbaar met reserveringskosten.
Mijn ervaringen met Ryanair zijn anders. Mannenweekend met 4 tot 6 tickets en we zitten altijd naast elkaar, maar dan boeken we tenslotte ook maanden van te voren. Terwijl we nooit stoelen selecteren, want dat kost onnodig geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gop1
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 11-12-2024
Brilsmurfffje schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 21:11:
[...]
Vliegtuigen zijn over het algemeen heel erg goed te recyclen, mede omdat aan een kist van 20 jaar oud als zowat alles al vervangen is. Nu weet ik niet precies hoe goed het glare te recyclen is van de A380 maar een Alu vliegtuig is vrij gemakkelijk te recyclen omdat het materiaal vrij puur is en van hoge kwaliteit.
Uit mijn colleges Materiaalkunde weet ik nog dat composieten niet te recyclen zijn. De enige methode om het spul kwijt te raken is verbranden. Na 10 jaar een vliegtuig afschrijven is gewoon een enorme verspilling van resources.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Ik dacht dat aluminium recycling erg veel energie kostte maar Wikipedia zegt dat het recyclen van aluminium 95% minder energie kost dan het winnen van nieuwe aluminium. Ook zeker de moeite waard dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 14:29

Garyu

WW

gambieter schreef op zaterdag 1 juli 2017 @ 04:39:
[...]
Het was maar een 35 min vlucht, maar elke minuut in een middenstoel is een eentje teveel.
Man o man, wat een onzin 8)7. Beter een familie die door het vliegtuig verspreid zit dan dat je 35 f*cking minuten op een middenstoel zou moeten zitten. The horror :O.

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Garyu schreef op zaterdag 1 juli 2017 @ 21:15:
[...]

Man o man, wat een onzin 8)7. Beter een familie die door het vliegtuig verspreid zit dan dat je 35 f*cking minuten op een middenstoel zou moeten zitten. The horror :O.
Het was niet zijn familie :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Garyu schreef op zaterdag 1 juli 2017 @ 21:15:
[...]

Inderdaad. _O- Long haul? Kan ik in komen. Maar voor een vlucht van 35 minuten? Dat is gewoon kinderachtig gedrag naar mijn mening. ''Maar jullie hadden me dit beloofd! :'( Stommerds! :'( Ik ga me echt niet aanpassen ofzo hoor! :( ''

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Zal vast allemaal maar als je hard gewerkt hebt en dan nog een vlucht moet nemen naar huis dan sta ik ook niet echt open voor dit soort wijzigingen en ik snap @gambieter daarin helemaal. En om het om te draaien, het is maar 35 minuten en dan kan papa of mama vast wel even alleen zitten. Je wil snel de kist uit en naar huis, meer niet en minder ook niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13:32

Fiber

Beaches are for storming.

Als ik een middenstoel krijg hoef je geen medelijden met mij te hebben hoor... Wel met de personen die eventueel links en rechts van mij moeten zitten... :Y

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

franssie schreef op zaterdag 1 juli 2017 @ 21:45:
Zal vast allemaal maar als je hard gewerkt hebt en dan nog een vlucht moet nemen naar huis dan sta ik ook niet echt open voor dit soort wijzigingen en ik snap @gambieter daarin helemaal. En om het om te draaien, het is maar 35 minuten en dan kan papa of mama vast wel even alleen zitten. Je wil snel de kist uit en naar huis, meer niet en minder ook niet.
Dan heb ik toch meer met een gezin, wat hoogstwaarschijnlijk veel minder vaak zal reizen, dan een zakenreiziger die er aan gewend is. Die kunnen daar een stuk makkelijker mee dealen dan kinderen die papa of mama ineens kwijt zijn of iets dergelijks. Mensen waarvoor vluchten routine zijn moeten, naar mijn mening, rekening houden met mensen waarvoor dit niet het geval is. Het is een beetje hetzelfde als dat je in een trein zit en gaat staan als er iemand die slecht ter been is binnen komt, staan is minder comfortabel dan zitten ja, maar dat heeft simpelweg met fatsoen te maken. Laten we allemaal gewoon een beetje rekening met elkaar houden. :)

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 01-07-2017 21:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Verwijderd schreef op zaterdag 1 juli 2017 @ 21:55:
[...]
<>Mensen waarvoor vluchten routine zijn moeten, naar mijn mening, rekening houden met mensen waarvoor dit niet het geval is.
Als je zelf het gezin bent snap ik die gedachte - maar op veel vluchten zijn er gewoon veel meer mensen waarvoor dat niet het geval is en dan blijf je bezig met je stoel opgeven voor een groep die geen reisbureau gebruikte of op tijd incheckte (LCY trips etc even uitgezonderd, dat is echt bijna geheel zakelijk) .

edit:// ik lees nu je wijziging, het is helaas geen trein, daar heb je geen placering en lossen dit soort dingen zich meestal van zelf op binnen een paar vierkante meter en kan je inderdaad gaan staan. Charmante vergelijking maar die gaat niet op.

En voor zover mogelijk en vermoeidheid en humeur het toestaan houden we natuurlijk altijd rekening met elkaar (ik ben meestal geen hork, totdat mensen van mij verwachten/eisen dat ik meewerk, schat in dat ik daarin niet de enige ben in dit topic.

[ Voor 31% gewijzigd door franssie op 01-07-2017 22:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

franssie schreef op zaterdag 1 juli 2017 @ 22:05:
[...]

Als je zelf het gezin bent snap ik die gedachte - maar op veel vluchten zijn er gewoon veel meer mensen waarvoor dat niet het geval is en dan blijf je bezig met je stoel opgeven voor een groep die geen reisbureau gebruikte of op tijd incheckte (LCY trips etc even uitgezonderd, dat is echt bijna geheel zakelijk) .

edit:// ik lees nu je wijziging, het is helaas geen trein, daar heb je geen placering en lossen dit soort dingen zich meestal van zelf op binnen een paar vierkante meter en kan je inderdaad gaan staan. Charmante vergelijking maar die gaat niet op.

En voor zover mogelijk en vermoeidheid en humeur het toestaan houden we natuurlijk altijd rekening met elkaar (ik ben meestal geen hork, totdat mensen van mij verwachten/eisen dat ik meewerk, schat in dat ik daarin niet de enige ben in dit topic.
Ik bedoel dan ook niet dat je maar moet gaan staan, ik snap dat dat moeilijk word in een vliegtuig. ;) Wat ik ermee bedoel te zeggen is dat je daarmee rekening houd met anderen, in dit geval door te gaan staan zodat iemand die het meer nodig heeft dan jijzelf kan gaan zitten, in het middenstoel in een vliegtuig voorbeeld: je reist alleen, bent gewend aan reizen, een gezin komt binnen, reist hoogstwaarschijnlijk zelden en heeft veel meer reden om bij elkaar te blijven dan dat jij in een bepaalde stoel zit, dan lijkt het mij daarin (net als bij het trein voorbeeld) niet meer dan logisch dat je daar rekening mee houd en gewoon je stoel opgeeft, dat is gewoon normaal fatsoen tonen in mijn ogen. Dat je bij iemand anders met dezelfde omstandigheden als jijzelf zoiets hebt van ''stik er maar in'' kan ik volledig in komen, maar buiten dat lijkt het mij niet meer dan fatsoenlijk om rekening te houden met de niet elke week vliegende medereiziger. En voor zover mogelijk? Daar ben ik het, uiteraard, volledig mee eens. Als iets niet mogelijk is dan gaat het hem uiteraard niet worden, maar ''ik vind deze stoel gewoon veel fijner oké!!!!!!111111!!!!!!!'' is niet ''het is niet mogelijk'' maar ''ik vertik het gewoon.''

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thetallguy
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 1 juli 2017 @ 18:22:
[...]

Mijn ervaringen met Ryanair zijn anders. Mannenweekend met 4 tot 6 tickets en we zitten altijd naast elkaar, maar dan boeken we tenslotte ook maanden van te voren. Terwijl we nooit stoelen selecteren, want dat kost onnodig geld.
Vanaf 15 mei worden dus ook mensen uit een en dezelfde boeking los door het toestel heen geplaatst. Ik las op Airliners.net iets van iemand die een boekig van 19 personen had waarvan er 17 op B-stoelen achter elkaar geplaatst werden :') voorheen zouden dat 19 stoelen op 3 rijen (plus 1 iemand los( zijn geweest. Mij maakt het ook niet zoveel uit, maar voor families oid kan het toch minder zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _serial_
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08-09 01:44

_serial_

and there was silence

Thetallguy schreef op zaterdag 1 juli 2017 @ 22:38:
[...]

Vanaf 15 mei worden dus ook mensen uit een en dezelfde boeking los door het toestel heen geplaatst. Ik las op Airliners.net iets van iemand die een boekig van 19 personen had waarvan er 17 op B-stoelen achter elkaar geplaatst werden :') voorheen zouden dat 19 stoelen op 3 rijen (plus 1 iemand los( zijn geweest. Mij maakt het ook niet zoveel uit, maar voor families oid kan het toch minder zijn.
Allemaal onderdeel van de race to the bottom natuurlijk, zo kunnen ze weer paar x extra 8 euro p.p. verdienen.

somewhere there was silence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Thetallguy schreef op zaterdag 1 juli 2017 @ 22:38:
[...]

Ik las op Airliners.net iets van iemand die een boekig van 19 personen had waarvan er 17 op B-stoelen achter elkaar geplaatst werden :') voorheen zouden dat 19 stoelen op 3 rijen (plus 1 iemand los( zijn geweest.
Ook zo fijn voor andere passagiers. In plaats van een boel lolbroekerij tussen vrienden die dicht bij elkaar zitten krijg je nu dezelfde lolbroekerij door het halve vliegtuig heen, incl mensen die omgekeerd op hun stoel zitten, en een boel heen en weer lopen door de aisles.
En natuurlijk veel gezeur van het kaliber "kunnen we ruilen zodat ik bij mijn vrienden kan zitten" wat des te leuker wordt als die vrienden al een slok op hebben.
Pagina: 1 ... 52 ... 65 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op, dit topic gaat vanaf nu alleen nog over Vliegtuigen & Techniek