Fijn zo'n piloot. Dat wekt echt vertrouwen in een goeie afloop.El Jefe schreef op zondag 25 juni 2017 @ 16:56:
Opmerkelijke video's van het schudden van dit vliegtuig, niet lekker om op die manier terug te keren - helemaal als de piloot aangeeft "that everyone’s survival depends on cooperation and also that they should pray."
Biddende mensen zijn rustige mensen.
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
Wat ik niet begrijp: Waarom zetten ze die motor met problemen niet uit? Die A330 kan toch prima terug vliegen op 1 motor?
Lekker!
Maleisië is een relatief gelovig land. Dan is een oproep tot bidden wat logischerCyBeR schreef op zondag 25 juni 2017 @ 17:07:
Biddende mensen zijn rustige mensen.
Zelfs in een vliegtuig van Air Vatican zou ik me serieus zorgen maken als de piloot oproept tot gebed.ANdrode schreef op zondag 25 juni 2017 @ 17:21:
[...]
Maleisië is een relatief gelovig land. Dan is een oproep tot bidden wat logischer
Ik geef enkel context en niet mijn mening eroverdowntime schreef op zondag 25 juni 2017 @ 17:29:
[...]
Zelfs in een vliegtuig van Air Vatican zou ik me serieus zorgen maken als de piloot oproept tot gebed.
Pfff.... zeg dan niets als captain.
Hoe groot de technische problemen ook zijn, het laatste wat je als crew op dat moment wil is paniek in de cabine. Dan helpen dit soort teksten niet bepaald.
Hoe groot de technische problemen ook zijn, het laatste wat je als crew op dat moment wil is paniek in de cabine. Dan helpen dit soort teksten niet bepaald.
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
http://nos.nl/artikel/218...-handbagage-voorrang.html
De zomer komt eraan en dit is dus het masterplan van Schiphol, geen bagage security lanes. Ben benieuwd wat de afmetingen gaan zijn. Ik weet van sommige van mijn vaste bestemmingen dat de bagageafhandeling enorm snel is - dus daar zou ik dit best weleens kunnen gaan doen als het echt zo druk is als in het voorjaar toen zelfs de skyprio lijnen een uur duurde.
Blijf het wel frappant vinden dat ondanks alle constante verbouwingen en groeiplannen het eigenlijk fout gaat op iets knulligs als genoeg ruimte voor scanners. Zag vanmorgen ook weer de rijen bij air-side Terminal 1 om door de Duane te mogen: je schaamt je gewoon rot.
De zomer komt eraan en dit is dus het masterplan van Schiphol, geen bagage security lanes. Ben benieuwd wat de afmetingen gaan zijn. Ik weet van sommige van mijn vaste bestemmingen dat de bagageafhandeling enorm snel is - dus daar zou ik dit best weleens kunnen gaan doen als het echt zo druk is als in het voorjaar toen zelfs de skyprio lijnen een uur duurde.
Blijf het wel frappant vinden dat ondanks alle constante verbouwingen en groeiplannen het eigenlijk fout gaat op iets knulligs als genoeg ruimte voor scanners. Zag vanmorgen ook weer de rijen bij air-side Terminal 1 om door de Duane te mogen: je schaamt je gewoon rot.
Toch is dit nu een gezamenlijk iets. We hebben het er al vaker over hier: Bij KLM kan je alles meenemen. Voornamelijk vrouwen, maar soms ook mannen, komen rustig met afmetingen binnen die met 1 stuk een complete bagagebak volkrijgen. Ook is het niet ongewoon dat men met 2 koffers + tas binnen komt wandelen.
De heren maken het iets minder bont, maar een flinke rolkoffer + laptoptas formaat "daar passen mijn Golf clubs ook in" kan je gewoon meenemen.
Het is simpel. Of KLM gaat eindelijk eens handhaven, of voor het zomerseizoen laten ze bagage gratis inchecken. Omdat KLM iedereen met alles toelaat, duurt security ook navenant langer.
Dit neemt natuurlijk niet weg dat Schiphol aan het falen is, maar de oplossing moeten ze nu samen maken.
De heren maken het iets minder bont, maar een flinke rolkoffer + laptoptas formaat "daar passen mijn Golf clubs ook in" kan je gewoon meenemen.
Het is simpel. Of KLM gaat eindelijk eens handhaven, of voor het zomerseizoen laten ze bagage gratis inchecken. Omdat KLM iedereen met alles toelaat, duurt security ook navenant langer.
Dit neemt natuurlijk niet weg dat Schiphol aan het falen is, maar de oplossing moeten ze nu samen maken.
Ze kunnen toch gewoon meer personeel neerzetten? Dan gaat het sneller. Net als elk ander vliegveld. Maar ja, dat kost geld...

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future
Personeel is het probleem niet meer. Alle scanners zijn gewoon bezet.Garyu schreef op maandag 26 juni 2017 @ 11:14:
Ze kunnen toch gewoon meer personeel neerzetten? Dan gaat het sneller. Net als elk ander vliegveld. Maar ja, dat kost geld...
Personeel is wel het probleem want het personeel werkt te langzaam. Al die onnodige secondaries nemen veel te veel tijd in beslag.PWM schreef op maandag 26 juni 2017 @ 11:21:
[...]
Personeel is het probleem niet meer. Alle scanners zijn gewoon bezet.
Dat gevoel heb ik ook, Schiphol is de enige luchthaven waar in regelmatig kom waar mijn tas altijd nader onderzocht moet worden (alle kabels en elektronica haal ik er al uit) en ik gefouilleerd moet worden (na de body scan), terwijl ik zelfs mijn riem nog af doe, zoveel spannends zit er ook niet in een t shirt.CyBeR schreef op maandag 26 juni 2017 @ 11:38:
[...]
Personeel is wel het probleem want het personeel werkt te langzaam. Al die onnodige secondaries nemen veel te veel tijd in beslag.
There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.
De hoeveelheid is niet het probleemCyBeR schreef op maandag 26 juni 2017 @ 11:38:
[...]
Personeel is wel het probleem want het personeel werkt te langzaam. Al die onnodige secondaries nemen veel te veel tijd in beslag.
Yep. Easyjet is wat dat betreft een verademing.PWM schreef op maandag 26 juni 2017 @ 10:42:
Toch is dit nu een gezamenlijk iets. We hebben het er al vaker over hier: Bij KLM kan je alles meenemen. Voornamelijk vrouwen, maar soms ook mannen, komen rustig met afmetingen binnen die met 1 stuk een complete bagagebak volkrijgen. Ook is het niet ongewoon dat men met 2 koffers + tas binnen komt wandelen.
Kia Niro-EV 2024
Dit is interessant een vliegtuig die even achteruit gaat op eigen kracht: YouTube: WTF!! Boeing 757 using the REVERSE GEAR - Skiathos Airport
Security is maar een deel van het probleem. Hoor regelmatig van non-status/economy reizigers tijdens drukke periodes dat ze een uur ofzo hebben moeten wachten om hun ruimbaggage af te geven.
Onderbezetting van de KMar komt er nog bovenop. Als je een transfer hebt van/naar non-Schengen of naar een non-Schengen bestemming reist of aankomt dan krijg je daar als pax mee te maken.
Daarboven op zie ik ze deze zomer ook nog wel wat stiphoudsacties op Schiphol houden voor het maximaal effect nu het eindbod van de Minister is afgewezen.
Onderbezetting van de KMar komt er nog bovenop. Als je een transfer hebt van/naar non-Schengen of naar een non-Schengen bestemming reist of aankomt dan krijg je daar als pax mee te maken.
Daarboven op zie ik ze deze zomer ook nog wel wat stiphoudsacties op Schiphol houden voor het maximaal effect nu het eindbod van de Minister is afgewezen.
[ Voor 4% gewijzigd door Grouchy op 26-06-2017 13:37 ]
A cavalry general should be a master of practical science, know the value of seconds, despise life and not trust to chance.
Nou ja als ze zoveel langzame secondaries willen blijven doen wel. Dan hebben ze meer personeel (en meer scanners) nodig.
Maar de juiste oplossing is natuurlijk het personeel beter trainen zodat ze niet alles flaggen voor secondary en geen volledige fouillering doen als de scanner maar een klein dingetje aangeeft.
Dat lijkt me geen trainingsissue, maar bewust beleid. Zodra er iets met een batterij nog in je handbagage zit (fototoestel, powerbank), mag je wachten op de tweede controle. Blijkbaar heeft het personeel daartoe opdracht gekregen. Het is in elk geval de grootste bottleneck bij de veiligheidscontrole; dat openmaken en weer inpakken kost enorm veel tijd.CyBeR schreef op maandag 26 juni 2017 @ 13:42:
[...]
Maar de juiste oplossing is natuurlijk het personeel beter trainen zodat ze niet alles flaggen voor secondary en geen volledige fouillering doen als de scanner maar een klein dingetje aangeeft.
[ Voor 3% gewijzigd door prijk op 26-06-2017 13:52 ]
Ik irriteer me mateloos aan het gesnauw naar de reiziger. Ik snap dat het niet leuk is als je nummer 100 voor je hebt staan die vraagt wat er moet gebeuren, maar dan kun je toch op een normale manier antwoord geven? Jij als personeel weet goed wat er moet gebeuren, maar die persoon die 1x per jaar n keer vliegt voor z'n vakantie weet niet goed wat van hem verwacht wordt en wil het graag goed doen, en vraagt daarom wat er moet gebeuren. Dan kun je toch gewoon antwoorden?
Overigens vlieg ik net wat vaker dan die 1x per jaar, maar ook ik verbaas me steeds opnieuw over wat er nu weer anders moet en vooral hoe dat gecommuniceerd geblaft wordt. Doe even normaal zeg.
Edit: eensch met Moshi hieronder.
Overigens vlieg ik net wat vaker dan die 1x per jaar, maar ook ik verbaas me steeds opnieuw over wat er nu weer anders moet en vooral hoe dat gecommuniceerd geblaft wordt. Doe even normaal zeg.
Edit: eensch met Moshi hieronder.
Sometimes you need to plan for coincidence
Verwijderd
Het probleem is volgens mij de voorlichting in de wachtrij. Als ik zie hoeveel passagiers lopen te tobben. Dat varieert van het niet kunnen vinden van de bakken tot de telefoon in de hand houden. Er staat simpelweg nergens wat er verwacht wordt van de passagier.
Dat is heel simpel op te lossen. Hier op GVA hangen er schermen waar een korte animatie wordt afgespeeld met het hele proces, waarbij duidelijk is welke voorwerpen je uit de tas moet halen e.d.Verwijderd schreef op maandag 26 juni 2017 @ 15:26:
Het probleem is volgens mij de voorlichting in de wachtrij. Als ik zie hoeveel passagiers lopen te tobben. Dat varieert van het niet kunnen vinden van de bakken tot de telefoon in de hand houden. Er staat simpelweg nergens wat er verwacht wordt van de passagier.
Dan nog zijn er genoeg mensen die het nog een keer direct verteld moet worden voordat ze het door hebben, maar goed.
|| Vierkant voor Wiskunde ||
Omdat ze strikter zijn en de afmetingen effectief afdwingen?Freak187 schreef op maandag 26 juni 2017 @ 12:55:
[...]
Yep. Easyjet is wat dat betreft een verademing.
Het zijn uiteindelijk net de lowcost carriers die heel deze deplorabele evolutie in gang gezet hebben
Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje
Dat klopt maar ze doen het dan ook consequent! Transavia ook, één stuk is één stuk (op see buy fly na dan). Bij KLM verbaasd het me ook wat ze allemaal doorlaten. In business logisch ,maar economy past dat vaak maar net waardoor mensen die later boarden hun bagage aan het andere uiteinde van de kist zien belanden.Borromini schreef op maandag 26 juni 2017 @ 15:44:
[...]
Omdat ze strikter zijn en de afmetingen effectief afdwingen?
Het zijn uiteindelijk net de lowcost carriers die heel deze deplorabele evolutie in gang gezet hebben.
Wat bij Transavia dan weer raar is (vind ik dan), is dat ze vragen kleine handbagage voor je voeten te plaatsen (wat ik nooit doe) - eigenlijk straf je dan de reizigers die wel de moeite nemen om alleen met het minimale te vliegen en gaan de grootste koffers met alle makeup en prullen wel boven het hoofd waardoor je beter zou zitten (als je die rare policy zou opvolgen).
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
KLM vraagt ook om kleine items onder de stoel voor je te stoppen. Dat vertik ik net zo hard. 't is niet alsof ik nou zeeën van ruimte heb. Overigens zit ik best vaak op stoelen waar dat niet mag maar da's een ander verhaal.
[ Voor 23% gewijzigd door CyBeR op 26-06-2017 16:03 ]
Wat mij betreft is Easyjet itt Ryanair meer lowcost+Borromini schreef op maandag 26 juni 2017 @ 15:44:
[...]
Het zijn uiteindelijk net de lowcost carriers die heel deze deplorabele evolutie in gang gezet hebben.
En hun stoelen hebben geen recline, wat natuurlijk standaard zou moeten zijn binnen Europa.
[ Voor 10% gewijzigd door PWM op 26-06-2017 16:12 ]
KLM vraagt dat ook. Krijg die blauwe 'under seat' labels en het verzoek ook vaak. Zit meestal op korte vluchten in de exit row waar het niet mag maar ook dan zal en moet die tag er aan komen. Hangen meestal zo'n 3 blauwe en gele tags aan m'n carry-on luggagefranssie schreef op maandag 26 juni 2017 @ 15:56:
[...]
Dat klopt maar ze doen het dan ook consequent! Transavia ook, één stuk is één stuk (op see buy fly na dan). Bij KLM verbaasd het me ook wat ze allemaal doorlaten. In business logisch ,maar economy past dat vaak maar net waardoor mensen die later boarden hun bagage aan het andere uiteinde van de kist zien belanden.
Wat bij Transavia dan weer raar is (vind ik dan), is dat ze vragen kleine handbagage voor je voeten te plaatsen (wat ik nooit doe) - eigenlijk straf je dan de reizigers die wel de moeite nemen om alleen met het minimale te vliegen en gaan de grootste koffers met alle makeup en prullen wel boven het hoofd waardoor je beter zou zitten (als je die rare policy zou opvolgen).
Zo'n 6-8 weken ofzo leek het erop dat ze erop gingen letten. Zag ook diverse berichten in de media rond die tijd. Nu is alles weer bij het oude. Heb het idee dat de werknemers de confrontatie niet aan willen gaan met pax.
A cavalry general should be a master of practical science, know the value of seconds, despise life and not trust to chance.
Ik heb al duidelijk al een tijdje niet meet met KLM gevlogen blijkt
Zo stom om je passagiers te straffen voor het meenemen van weinig handbagage
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Dat heeft KLM inderdaad wel eens gevraagd en geprobeerd me een labeltje aan te smeren daarvoor, en weiger ik pertinent te doen. Ik betaal voor extra beenruimte in Economy Comfort en dan zou ik het moeten gebruiken voor een grote rugzak op te slaan, omdat zij te bedonderd zijn om de eikeltjes met te grote koffers aan te spreken. Ik heb ook wel eens gehad dat andere passagiers mijn spullen willen verplaatsen om ruimte voor hun spul te maken, en dat moeten ze ook niet flikken.franssie schreef op maandag 26 juni 2017 @ 15:56:
Dit is een van de voordelen van vroeg boarden. Het wordt het probleem voor anderen.
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Lol - dan snappen ze hun eigen product niet, wel erg eigenlijk.gambieter schreef op maandag 26 juni 2017 @ 16:30:
[...]
<>Ik betaal voor extra beenruimte in Economy Comfort en dan zou ik het moeten gebruiken voor een grote rugzak op te slaan,<>
Yep - dat doe ik nu ook maar; 'vroeger' vond ik het relaxed om zo laat mogelijk aan boord te gaan maar dat risico neem ik niet meer.Dit is een van de voordelen van vroeg boarden. Het wordt het probleem voor anderen.
Meerdere trips per jaar met vriendin en zoontje en dan heb je wat extra handbagage voor hem mee en nergens een issue; Ierland, Engeland, Italie, Hongarije, Duitsland geen problemen totdat je in Amsterdam moet zijn.
Heb uiteindelijk een supervisor erbij geroepen want blijkbaar wist het personeel hun eigen regels betreft baby voeding ook niet en onderussen een vriendin die over de toeren is want personeel blaft haar toe.
Moet je er een supervisor bij halen die zegt dat het allemaal geen probleem is en de medewerker bedenkt ter plekke een leugen om zichzelf in te dekken. Dikke vinger.
Probeer nu Schiphol ook actief te vermijden, dan vlieg ik wel naar Dusseldorf als ik op familie bezoek moet.
Heb uiteindelijk een supervisor erbij geroepen want blijkbaar wist het personeel hun eigen regels betreft baby voeding ook niet en onderussen een vriendin die over de toeren is want personeel blaft haar toe.
Moet je er een supervisor bij halen die zegt dat het allemaal geen probleem is en de medewerker bedenkt ter plekke een leugen om zichzelf in te dekken. Dikke vinger.
Probeer nu Schiphol ook actief te vermijden, dan vlieg ik wel naar Dusseldorf als ik op familie bezoek moet.
EC/EER dat is het product van KLM waarvoor hun FB Golds, Silver etc voor moeten betalen om die vervolgens weg te geven aan de mensen zonder status met de goedkoopste tickets zonder seatassignment zodra ie een beetje vol zit terwijl hun eigen elites achterin stoel 22B eindigenfranssie schreef op maandag 26 juni 2017 @ 16:37:
[...]
Lol - dan snappen ze hun eigen product niet, wel erg eigenlijk.
[...]
Yep - dat doe ik nu ook maar; 'vroeger' vond ik het relaxed om zo laat mogelijk aan boord te gaan maar dat risico neem ik niet meer.

Helaas ja. Laat boarden werkt gelukkig nog als je TATL Business ofzo gaat of met maatschappijen die een echte 'first/business' met dedicated crew hebben op domestic flights/korte afstanden (lees 9W, CZ, MU, gulf carriers etc)
@Grouchy ik heb wel eens het idee dat dat een vervelende bijkomstigheid is van het 30 uur van tevoren online inchecken - omdat er dan geen contact meer is met de passagier voordat deze in het vliegtuig zit is het eigenlijk onmogelijk geworden om mensen met status te upgraden omdat dat dan een hele stoelendans zou worden. Ik ben niet zo'n frequent flyer - was ik dat wel dan zou ik me er niet fijn bij voelen op 22B inderdaad (ik voel me overigens nooit fijn op 22B of ik moet met een groepje mensen reizen die ik ken).
Wat zijn dan die seat changes bij boarden (dat er een fysiek nieuwe kaart wordt geprint)? Zijn dat geen upgrades?
Soms wel, soms niet. Mijn voorbeeld van vorige week was ook een seat change maar geen upgrade.Thijs8472 schreef op maandag 26 juni 2017 @ 17:09:
Wat zijn dan die seat changes bij boarden (dat er een fysiek nieuwe kaart wordt geprint)? Zijn dat geen upgrades?
Onmogelijk? Kijk eens naar de US airlines: UA, AA en Delta. Daar lukt het wel. Als ik als pax nog niet upgegrade ben voor de OLCI dan kan ik nog steeds kiezen of ik een comfort+ en/of first class upgrade wel/niet wil en kan precies op mijn app zien waar ik sta ten opzichte van de andere reizigers op de lijst.franssie schreef op maandag 26 juni 2017 @ 17:05:
@Grouchy ik heb wel eens het idee dat dat een vervelende bijkomstigheid is van het 30 uur van tevoren online inchecken - omdat er dan geen contact meer is met de passagier voordat deze in het vliegtuig zit is het eigenlijk onmogelijk geworden om mensen met status te upgraden omdat dat dan een hele stoelendans zou worden. Ik ben niet zo'n frequent flyer - was ik dat wel dan zou ik me er niet fijn bij voelen op 22B inderdaad (ik voel me overigens nooit fijn op 22B of ik moet met een groepje mensen reizen die ik ken).
Bij de gates hangen ook info boarden ook met alle info: unclaimed seats en de lijsten. Je ziet min of meer realtime het upgrade proces.
Voor de FB'ers vaak wel. Als niet FB'er: SSSS & docu check etc, meestal een dubbele stoel boeking en/of downgradesThijs8472 schreef op maandag 26 juni 2017 @ 17:09:
KLM (en andere Europese maatschappijen trouwens idem) doet niet aan complimentary upgrades dus dat werkt heel anders. Als je hier een upgrade krijgt is 't meestal een opup.Grouchy schreef op maandag 26 juni 2017 @ 17:21:
[...]
Onmogelijk? Kijk eens naar de US airlines: UA, AA en Delta. Daar lukt het wel. Als ik als pax nog niet upgegrade ben voor de OLCI dan kan ik nog steeds kiezen of ik een comfort+ en/of first class upgrade wel/niet wil en kan precies op mijn app zien waar ik sta ten opzichte van de andere reizigers op de lijst.
Bij de gates hangen ook info boarden ook met alle info: unclaimed seats en de lijsten. Je ziet min of meer realtime het upgrade proces.
De tactiek die hier gehanteerd wordt om C en Y beiden zo vol mogelijk te krijgen, liefst zonder upgrades, is gewoon de hoeveelheid business stoelen variëren al naargelang de vraag. UA/AA/DL hebben een ander hard product voor F en dat maakt ze minder flexibel.
[ Voor 15% gewijzigd door CyBeR op 26-06-2017 17:47 ]
Kan van alles zijn. Ander toestel met andere benummering, passagier met disability, kinderen, dubbele boeking van een stoel, etc.. of inderdaad upgrades.Thijs8472 schreef op maandag 26 juni 2017 @ 17:09:
It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future
Ben met dit fenomeen bekendCyBeR schreef op maandag 26 juni 2017 @ 17:42:
[...]
KLM (en andere Europese maatschappijen trouwens idem) doet niet aan complimentary upgrades dus dat werkt heel anders. Als je hier een upgrade krijgt is 't meestal een opup.
De tactiek die hier gehanteerd wordt om C en Y beiden zo vol mogelijk te krijgen, liefst zonder upgrades, is gewoon de hoeveelheid business stoelen variëren al naargelang de vraag. UA/AA/DL hebben een ander hard product voor F en dat maakt ze minder flexibel.
Zwak excuus mijns inziens om je eigen elites nog steeds achterin te laten en de non-seat assignment pax laat genieten van de extra beenruimte in EC en/of EER. Agenten en FA's hebben ook data en/of een PIL/manifest/Ipads.
Dat noem ik nou niet echt flexibel.
Ryanair gooit tegenwoordig twee pax op één boeking ook lekker random los door het vliegtuig. Ik op 22b vriendin op 33b. Ben twee meter en gooi mn handbagage lekker onder de stoel voor me. 3 uurtjes Netflixen en we zijn er weer
Is dat niet gewoon opzet om jou te laten bijbetalen om bij elkaar te zitten? Of werkt dat bij Ryanair niet zo?Thetallguy schreef op maandag 26 juni 2017 @ 18:53:
Ryanair gooit tegenwoordig twee pax op één boeking ook lekker random los door het vliegtuig. Ik op 22b vriendin op 33b.
Ik vlieg vrijwel nooit korte afstanden en daardoor ook nooit met Ryanair. Weet dus niet hoe het daar werkt.
Ryanair is gewoon manvriendelijk. In een vliegtuig zet je je koptelefoon op en kijkt lekker een filmpje. Het laatste wat je nodig hebt, is je vrouw naast je die tegen je aan gaat zitten praten.downtime schreef op maandag 26 juni 2017 @ 20:01:
[...]
Is dat niet gewoon opzet om jou te laten bijbetalen om bij elkaar te zitten? Of werkt dat bij Ryanair niet zo
"Die koptelefoon is zo ongezellig"
10 rijen verschil is prima
Jadowntime schreef op maandag 26 juni 2017 @ 20:01:
[...]
Is dat niet gewoon opzet om jou te laten bijbetalen om bij elkaar te zitten?
As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.
Tsja, als je elites constant gratis een betere stoel geeft, waarom zouden ze die dan van te voren boeken?Grouchy schreef op maandag 26 juni 2017 @ 18:05:
[...]
Ben met dit fenomeen bekend![]()
Zwak excuus mijns inziens om je eigen elites nog steeds achterin te laten en de non-seat assignment pax laat genieten van de extra beenruimte in EC en/of EER. Agenten en FA's hebben ook data en/of een PIL/manifest/Ipads.
Dat noem ik nou niet echt flexibel.
Ook aan boord zal niet snel een vrije betere stoel weggegeven worden puur omdat iemand een bepaalde status heeft.
Dat wil niet zeggen dat het nooit gebeurt, maar wil je een betere stoel, moet je er meestal gewoon voor betalen (Waarbij bij het aanbieden van een betaalde upgrade aan boord wel weer naar status gekeken wordt).
Daarnaast kan aan boord ook niet heel veel meer gedaan worden indien een first timer in plaats van een elite een betere stoel heeft. Dat had eerder moeten gebeuren, aan boord wordt je stoel in principe niet meer om geruild.
Verwijderd
Twee keer per jaar vriendenweekend en we eindigen altijd met Ryanair vanwege het kostenplaatje voor een aantal maar we zitten altijd naast elkaar. Terwijl we nog nooit voor een stoel betaald hebben, want het zou ons niet zoveel uitmaken dat we verspreid zitten voor die paar uurtjes.Thetallguy schreef op maandag 26 juni 2017 @ 18:53:
Ryanair gooit tegenwoordig twee pax op één boeking ook lekker random los door het vliegtuig. Ik op 22b vriendin op 33b. Ben twee meter en gooi mn handbagage lekker onder de stoel voor me. 3 uurtjes Netflixen en we zijn er weer
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 26-06-2017 20:51 ]
Verwijderd
Inderdaad. Dat is gewoon klantenservice.PWM schreef op maandag 26 juni 2017 @ 20:03:
[...]
Ryanair is gewoon manvriendelijk. In een vliegtuig zet je je koptelefoon op en kijkt lekker een filmpje. Het laatste wat je nodig hebt, is je vrouw naast je die tegen je aan gaat zitten praten.
"Die koptelefoon is zo ongezellig"
10 rijen verschil is prima

Ja. Na checkin krijg je nog de optie om te wisselen (€6-20/stoel). Tot een paar weken terug werden mensen uit dezelfde boeking nog wel naast elkaar geplaatst. Maar nu is dit -als test?- volkomen random. Maakt mij op vluchten tot een uur of 4 echt niet uit waar ik zit. Langer is opzich wel gezellig om naast je medereiziger te zittendowntime schreef op maandag 26 juni 2017 @ 20:01:
[...]
Is dat niet gewoon opzet om jou te laten bijbetalen om bij elkaar te zitten? Of werkt dat bij Ryanair niet zo?
Ik vlieg vrijwel nooit korte afstanden en daardoor ook nooit met Ryanair. Weet dus niet hoe het daar werkt.
Weer een nieuw dieptepunt dus. Ik snap dat ze de dienstverlening tot op het bot uitkleden om de prijs omlaag te krijgen. Maar nu moet je dus bijbetalen om te voorkomen dat Ryanair jou bewust dwars zit. Da's als een restaurant waar je moet bijbetalen als je niet wil dat ze in je drankje spugen.Thetallguy schreef op maandag 26 juni 2017 @ 21:33:
[...]
Ja. Na checkin krijg je nog de optie om te wisselen (€6-20/stoel). Tot een paar weken terug werden mensen uit dezelfde boeking nog wel naast elkaar geplaatst. Maar nu is dit -als test?- volkomen random.
Het is ook een keuze natuurlijk, met een lowcost vliegen. Je weet gewoon dat son bedrijf de lat lager zal proberen te leggen tot er teveel protest komt; da's hun hele bottom line... Je krijgt waarvoor je betaalt. En bij Ryanair betaal je voor een plek om je kont op te plaatsen voor een paar uur. Niks meer dan dat.
Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje
Ik gok dat het ook wel iets met drukte te maken heeft dat KL niet meer controleert met de 'blauwe bandjes' (waar je als privium eigenlijk nooit mee van doen hebt, want loop door). Bij de laatste keer stond de rij van de roltrap totaan het controlepunt (naast de business/privium sec in hal 1)
af en toe hoop ik dat europa wat meer gaat doen voor de elites in vergelijking met de usa. Mijn collega heeft top elite bij AA, en die wordt steenvast geupgrade. In 8 jaar vliegen (waarvan 5 met status sil/gol) maarliefst 1(!!) keeer geupgrade (was vanuit ham, dus ook niet echt de moeite).
TK is wel iets liever voor hun elites (2x upgrade op 4 vluchten als elite)
af en toe hoop ik dat europa wat meer gaat doen voor de elites in vergelijking met de usa. Mijn collega heeft top elite bij AA, en die wordt steenvast geupgrade. In 8 jaar vliegen (waarvan 5 met status sil/gol) maarliefst 1(!!) keeer geupgrade (was vanuit ham, dus ook niet echt de moeite).
TK is wel iets liever voor hun elites (2x upgrade op 4 vluchten als elite)
[ Voor 9% gewijzigd door Nl-jeff op 27-06-2017 00:15 ]
Verwijderd schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 21:54:
In other news: Dinsdag wellicht een Air India 747 op Schiphol. President van India komt koffie drinken bij Rutte.
Bron: http://forum.scramble.nl/viewtopic.php?f=14&t=132486
Aankomst van VT-EVA staat gepland voor 10:25 uur. Vertrek om 19:20 uur.Piet91 schreef op zaterdag 24 juni 2017 @ 11:24:
Hij is in iedergeval nu onderweg in VT-EVA naar Portugal:
https://www.flightradar24.com/AIC1/dd7c784
[afbeelding]ORY | VT-EVA | Air India One by Olivier Mouhot, on Flickr

[ Voor 3% gewijzigd door Piet91 op 27-06-2017 00:34 ]
Mag ik deze even omdraaien? Als je dat als luchtvaartmaatschappij niet doet maar wel de first flyers - waarom zouden frequent flyers dan nog trouw zijn? Ik zou als ik mijn best doe zilver kunnen halen bij KLM maar dat stelt niets voor dus vlieg ik met alles dat een betere service of prijs biedt.Fly-guy schreef op maandag 26 juni 2017 @ 20:37:
[...]
Tsja, als je elites constant gratis een betere stoel geeft, waarom zouden ze die dan van te voren boeken?
Dat is wat ik al dachtOok aan boord zal niet snel een vrije betere stoel weggegeven worden puur omdat iemand een bepaalde status heeft.
Dat wil niet zeggen dat het nooit gebeurt, maar wil je een betere stoel, moet je er meestal gewoon voor betalen (Waarbij bij het aanbieden van een betaalde upgrade aan boord wel weer naar status gekeken wordt).
Daarnaast kan aan boord ook niet heel veel meer gedaan worden indien een first timer in plaats van een elite een betere stoel heeft. Dat had eerder moeten gebeuren, aan boord wordt je stoel in principe niet meer om geruild.
Elites constant gratis een betere stoel? Als er genoeg plek is dan blijft iedereen meestal zitten waar ie zit.Fly-guy schreef op maandag 26 juni 2017 @ 20:37:
[...]
Tsja, als je elites constant gratis een betere stoel geeft, waarom zouden ze die dan van te voren boeken?
Ook aan boord zal niet snel een vrije betere stoel weggegeven worden puur omdat iemand een bepaalde status heeft.
Als economy helemaal volgeboekt is, worden de EC en daarna de Exit rijen gewoon opgevuld.... daar is meestal nog wel plaats.
Kost KLM niks extra wanneer ze één van hun eigen elites een EC/EER stoel geven ipv iemand die laat incheckt of geen stoel vooraf heeft geselecteerd.
Maar makkelijkste is natuurlijk om deze pax gewoon op een lege plek te zetten en de FB/STE(+) laten zitten waar ze zitten en dat is dan ook SOP voor de gemiddelde KLM agent. Daarbij wordt bij KLM zoals je zegt idd echt niet naar naar status of boekingsklasse wordt gekeken - gewoon volstoppen.
Gaat al jaren zo. Helaas... Andere maatschappijen doen het gelukkig beter.
[edit] Wat Franssie hierboven zegt, Da's waar ik op doel, dat constant het omgekeerde gebeurd:
Mag ik deze even omdraaien? Als je dat als luchtvaartmaatschappij niet doet maar wel de first flyers - waarom zouden frequent flyers dan nog trouw zijn? Ik zou als ik mijn best doe zilver kunnen halen bij KLM maar dat stelt niets voor dus vlieg ik met alles dat een betere service of prijs biedt.
[ Voor 12% gewijzigd door Grouchy op 27-06-2017 02:12 ]
Status matchen in dezelfde groep (Skyteam) gebeurt niet. Mijn Skymiles Gold wordt op de KLM site wel gelijk gezien (qua benefits) als FB Gold, maar valt eigenlijk onder Skyteam Elite (of Elite plus).Nl-jeff schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 00:18:
Overigens zat ik net te denken (wellicht weet iemand met DL status dat) of het misschien handiger is om over te stappen van FB naar skymiles, om zo wat meer benefits te hebben? (Statusmatchen doen ze meestal wel)
Zomaar overstappen gaat niet, je zal opnieuw je status moeten verdienen.
Sometimes you need to plan for coincidence
Al jaren geleden toedeledoekie tegen FB gezegd en ook al jaren een NWA Worldperks/Delta Skymiles Diamond medallion.Nl-jeff schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 00:18:
Overigens zat ik net te denken (wellicht weet iemand met DL status dat) of het misschien handiger is om over te stappen van FB naar skymiles, om zo wat meer benefits te hebben? (Statusmatchen doen ze meestal wel)
Heeft zijn voor en -nadelen, maar overall ben ik van mening dat de US airlines wat meer voor hun elites doen, zeker voor hun top tier FF's en zeker meer benefits hebben.
Bij Delta is het een status match challenge:
Flight Requirements
Delta SkyMiles Medallion Status
Silver : 6,250 MQMs or 8 MQSs
Gold: 12,500 MQMs or 15 MQSs
Platinum: 18,750 MQMs or 25 MQSs
Volgens mij matchen ze echter geen Air France FB of bv een AZ:
https://www.delta.com/con...atus-match-challenge.html
[ Voor 4% gewijzigd door Grouchy op 27-06-2017 01:58 ]
FF programma's zijn ook steeds meer uitgekleed, de exacte voordelen weet ik niet.franssie schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 00:37:
[...]
Mag ik deze even omdraaien? Als je dat als luchtvaartmaatschappij niet doet maar wel de first flyers - waarom zouden frequent flyers dan nog trouw zijn? Ik zou als ik mijn best doe zilver kunnen halen bij KLM maar dat stelt niets voor dus vlieg ik met alles dat een betere service of prijs biedt.
[...]
Dat is wat ik al dachtAan boord is inderdaad lastig en daarvoor blijkbaar dan ook - wel grappig dat Delta het wel lijkt te kunnen.
Echter het blijft een balans kwestie. Natuurlijk lijkt het logisch om als er iemand "gedwongen" een upgrade moet krijgen, deze te geven aan een FF.
Echter wat weerhoudt deze FF dan om, als deze ziet dat economy vol lijkt te raken, wat met de huidige loadfactor van tegen de 90% regelmatig gebeurt, niet gewoon af te wachten en zo vrijwel zeker te zijn van een gratis upgrade?
Wat de voordelen ook mogen zijn van het FF programma, een gratis upgrade zit daar nu eenmaal niet standaard bij, die keuze heeft KLM (AF) gemaakt.
Delta heeft blijkbaar een andere keuze gemaakt, dat zal voor hun mogelijk beter werken. Het lijkt me echter stug dat als een passagier stoel X gekregen heeft, deze aan boord, zodra deze goed en wel zit, nog afgepakt wordt ten gunste van een FF.
Ik heb een collega die inmiddels Patinum for Life is (11 jaar Platinum nu).Nl-jeff schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 00:14:
Heeft nog nooit een upgrade gehad.
Jeuj! De nieuwe Schiphol app (van vanmorgen) voor iOS zou de actuele wachttijd van de security moeten gaan weergeven. Dat werkt nog niet maar hopelijk gaat het wel werken.
Wie heeft zijn slag al geslagen op de tweedehands markt?? Wij Nederlanders staan toch bekent als koopjesjagers 😎
https://www.rtlz.nl/perso...rivejets-maken-duikvlucht
https://www.rtlz.nl/perso...rivejets-maken-duikvlucht
American Express vraagbaak
Dat is als dat Max Tailleur-grapje:PWM schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 09:38:
Ik heb een collega die inmiddels Patinum for Life is (11 jaar Platinum nu).
Heeft nog nooit een upgrade gehad.
Klagende vrouw: "waarom breng je nooit mee bloemen mee? Toen we nog niet getrouwd waren was je zo romantisch" . Reactie man: "geeft de visser wormen aan de al gevangen vis?"
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Verwijderd
Ik weet ook niet waar dat beeld van die upgrades vandaan komt. Zelf reis ik al een jaar of tien frequent en heb nog nooit een upgrade gehad. Niet in het vliegtuig, niet bij een hotel, niet bij de autoverhuur, simpelweg nergens.
Zelf denk ik dat dit komt doordat ik altijd met goedkope tickets vlieg of via goedkope tussenpersonen boek, maar kennelijk gebeurt het ook niet als je wel en status hebt ergens.
Zelf denk ik dat dit komt doordat ik altijd met goedkope tickets vlieg of via goedkope tussenpersonen boek, maar kennelijk gebeurt het ook niet als je wel en status hebt ergens.
Eigenlijk heb je niets aan de huidige tijd. Het zou een verwachte tijd moeten zijn dan kan ik namelijk mijn vertrektijd van huis erop afstemmen.Thijs8472 schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 09:43:
Jeuj! De nieuwe Schiphol app (van vanmorgen) voor iOS zou de actuele wachttijd van de security moeten gaan weergeven. Dat werkt nog niet maar hopelijk gaat het wel werken.
[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 27-06-2017 13:08 ]
@Verwijderd het is denk ik meer, als je nu al ziet dat er anderhalf uur wachttijd is (ik roep maar wat) dan weet je dat je wellicht wat eerder moet vertrekken. Andersom werkt het niet zo, als ik zou zien dat er nu geen wachttijd is zou ik niet later vertrekken (maar ik moet dan ook nog een goed uur naar Schiphol).
Mijn status bij Accor ( Platinum ) levert mij 9/10 keer een upgrade op, soms maar een kleine upgrade maar ook soms 2/3 kamer types hoger. Dit is een perk van deze "status".Verwijderd schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 12:55:
Ik weet ook niet waar dat beeld van die upgrades vandaan komt. Zelf reis ik al een jaar of tien frequent en heb nog nooit een upgrade gehad. Niet in het vliegtuig, niet bij een hotel, niet bij de autoverhuur, simpelweg nergens.
[...]
Eigenlijk heb je niets aan de huidige tijd. Het zou een verwachte tijd moeten zijn dan kan ik namelijk mijn vertrektijd van huis erop afstemmen.
Bij Emirates heb ik het vijf keer meegemaakt van Eco - Business in circa 80 legs vliegen.
Het kan dus wel, ligt gewoon aan de keten of maatschappij en soms moet je een beetje geluk hebben.
[ Voor 5% gewijzigd door iRobert op 27-06-2017 13:15 ]
Als ik inlog op de mooie Air France site heb ik wel veel meer upgrade mogelijkheden. Betaalt, maar toch.
In de link staat ook gewoon: "frequentflyer/upgrade/"
Per boeking met 1 klik duidelijk de mogelijkheid voor de upgrades, met EUR of punten. Echt, zo'n fijne site vergeleken met KLM.
In de link staat ook gewoon: "frequentflyer/upgrade/"
Per boeking met 1 klik duidelijk de mogelijkheid voor de upgrades, met EUR of punten. Echt, zo'n fijne site vergeleken met KLM.
Dit scheelt natuurlijk weer wat met het bidden onderweg in het vliegtuig, beter goed voorbereid vertrekken zullen ze gedacht hebben 
Elderly flight passenger throws coins into engine for ‘luck’, delays take-off for hours
A flight from Shanghai to Guangzhou was delayed after an elderly woman passenger was suspected of throwing coins into the plane’s engine to ensure “good luck”, mainland media reported.
El Jefe schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 14:42:
Dit scheelt natuurlijk weer wat met het bidden onderweg in het vliegtuig, beter goed voorbereid vertrekken zullen ze gedacht hebben![]()
[...]

Offeren komt in alle culturen voor. Maar dit is wel knap stom...
Ex-collega van me pocht altijd dat hij bij QR en EK upgrades krijgt, hij is FF, al wat ouder, misschien dat dat laatste wat helpt... Ik kan het niet zeggen. Vaak lijkt het idd gewoon op een loterij. Bij Air Canada had ik tickets gewonnen en dan hebben ze ons nog es zowel heen als terug geüpgrade naar business, weer het andere uiterste.bacardicoconut schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 13:14:
[...]
Mijn status bij Accor ( Platinum ) levert mij 9/10 keer een upgrade op, soms maar een kleine upgrade maar ook soms 2/3 kamer types hoger. Dit is een perk van deze "status".
Bij Emirates heb ik het vijf keer meegemaakt van Eco - Business in circa 80 legs vliegen.
Het kan dus wel, ligt gewoon aan de keten of maatschappij en soms moet je een beetje geluk hebben.
Bij Emirates ging het eerder op status, tegenwoordig kijken ze eerst naar type ticket daarna naar status, wat bijvoorbeeld inhoudt dat iemand met een flex-plus ticket zonder status voorgaat op iemand met Platinum status maar met een (goedkoper) saver ticket. Flex-plus tickets zijn de duurste economy variant en bieden full-flex opties, ik boek deze alleen als het echt niet anders kan.Borromini schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 14:56:
[...]
Ex-collega van me pocht altijd dat hij bij QR en EK upgrades krijgt, hij is FF, al wat ouder, misschien dat dat laatste wat helpt... Ik kan het niet zeggen. Vaak lijkt het idd gewoon op een loterij. Bij Air Canada had ik tickets gewonnen en dan hebben ze ons nog es zowel heen als terug geüpgrade naar business, weer het andere uiterste.
Een Airbus A380 doet een flypast over de RMS Queen Mary 2 bij Saint-Nazaire afgelopen zondag.
De Queen Mary 2 keerde terug naar de plaats waar ze gebouwd is in 2002 ter gelegenheid van The Bridge 2017 die de 100 jaar vriendschap tussen Frankrijk en de VS viert.
Momenteel is ze samen met vier Franse reuzen-trimarans onderweg in een race naar New York.
In Saint-Nazaire wordt de nose-section van de A380 gebouwd.

25-06-2017 QUEEN MARY 2 + A380 dans le port de St Nazaire by Passeport Canaille, on Flickr
bri170625-310 (2) by idecsportsailing, on Flickr
The Bridge-Queen Mary 2 (92) by Hervé Menou, on Flickr
De Queen Mary 2 keerde terug naar de plaats waar ze gebouwd is in 2002 ter gelegenheid van The Bridge 2017 die de 100 jaar vriendschap tussen Frankrijk en de VS viert.
Momenteel is ze samen met vier Franse reuzen-trimarans onderweg in een race naar New York.
In Saint-Nazaire wordt de nose-section van de A380 gebouwd.

Heeft vast naar dit plaatje gekeken:El Jefe schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 14:42:
Dit scheelt natuurlijk weer wat met het bidden onderweg in het vliegtuig, beter goed voorbereid vertrekken zullen ze gedacht hebben![]()
[...]

Ooh het komt echt wel voor. Als je je eigen wat verdiept in de diverse programma's van de firma's dan kunnen je reizen een stuk aangenamer worden.Verwijderd schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 12:55:
Hotels: Krijg af en toe 'Complemantary' upgrades dankzij status bij Starwood & Hilton (als er ruimte is).
Autoverhuur: Hertz 8/10 1-2 klasses hoge, maar ook 2x gedowngrade.
Airlines:
NWA: 2008/2009 waren nog eens tijden voor INTL upgrades. 70% success rate voor de 'Phantom upgrades' voor NWA WorldPerks platinums ex-USA eind 2008/2009 & via de zogenaamde F2s (company business) en F3As (perfect attendance passes).
KLM: 2 upgrades vs 7/8 downgrades
Delta: Ondertussen ontelbare 'Unlimited Complimentary First Class Upgrades' gehad bij Delta (Meestal 5 dagen voor departure zolang het niet hub to hub was.) en wat TATL OPUP's vs 1 downgrade.
Geloof dat ik de laatste drie jaar alleen in Delta One/First heb gezeten. Zorg de laatste tijd er echter wel voor dat ik bij het boeken daar al zit. Door gewoon ervoor te betalen of via vouchers, GUC's, RUC's, passes of miles.
Zie hier nu de huidige wachttijden (Android). Handig! Een week en een paar dagen van te voren dezelfde vluchten checken en je hebt een goed beeld van wat je kan verwachten.Thijs8472 schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 09:43:
(muv van piekdata In Juli/Augustus natuurlijk
[ Voor 18% gewijzigd door Grouchy op 27-06-2017 15:47 ]
Ik denk dat dit een typische N=1 observatie is, ik heb in de VS, Canada, het VK en Nederland dit soort dingen gezien. Hangt meer van de persoon af en of handbagage controle prio heeft dan van het vliegveld.D.R. schreef op maandag 26 juni 2017 @ 16:42:
Meerdere trips per jaar met vriendin en zoontje en dan heb je wat extra handbagage voor hem mee en nergens een issue; Ierland, Engeland, Italie, Hongarije, Duitsland geen problemen totdat je in Amsterdam moet zijn.
Heb een aantal keer een upgrade gehad TATL van economy naar premium economy, ook een keer van voor in het vliegtuig naar achter in het vliegtuig (767 naar Londen, passagiers moesten herverdeeld worden omdat er zo weinig mensen meegingen).CyBeR schreef op maandag 26 juni 2017 @ 17:19:
[...]
Soms wel, soms niet. Mijn voorbeeld van vorige week was ook een seat change maar geen upgrade.
[ Voor 18% gewijzigd door PolarBear op 27-06-2017 18:11 ]
Premier van India Narendra Modi is momenteel in Den Haag, vliegtuig op Schiphol:
https://twitter.com/venurajamony/status/879614189958041600
https://twitter.com/venurajamony/status/879614189958041600
[ Voor 17% gewijzigd door gop1 op 27-06-2017 18:05 ]

Haha, zelfs vliegtuigen worden door Ransomware getroffen (zie nieuws: Grote Petya-ransomwareaanval treft organisaties meerdere landen - update
Virussen? Scan ze hier!
Interessant, misschien moet ik dat maar es testen voor mijn volgende verre reis.bacardicoconut schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 15:04:
[...]
Bij Emirates ging het eerder op status, tegenwoordig kijken ze eerst naar type ticket daarna naar status, wat bijvoorbeeld inhoudt dat iemand met een flex-plus ticket zonder status voorgaat op iemand met Platinum status maar met een (goedkoper) saver ticket. Flex-plus tickets zijn de duurste economy variant en bieden full-flex opties, ik boek deze alleen als het echt niet anders kan.
Leuke shop maar die systemen draaien linux.wildhagen schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 19:22:
[afbeelding]
Haha, zelfs vliegtuigen worden door Ransomware getroffen (zie nieuws: Grote Petya-ransomwareaanval treft organisaties meerdere landen - update
Ja, zag het inmiddels ook al dat het idd een photoshop is...
Voor liefhebbers van (tegenwoordig) redelijk exotische vliegtuigen in NL:
Dat is dus dit toestel:

Hij is onderweg naar Eelde ook al gefotografeerd:

G-OSRA (msn 22938) is dus idd 33 jaar oud, first flight 1984, oorspronkelijk geleverd als N217FE aan FedEx.
Dit was tevens de 1832e, en laatste 727 die van de produktieband rolde. Het is een 727-200F Advanced.
Voor liefhebbers van (tegenwoordig) redelijk exotische vliegtuigen in NL:
Bron: https://www.luchtvaartnie...p-groningen-airport-eeldeOoit was het een vertrouwde verschijning op luchthavens wereldwijd, maar tegenwoordig is het toestel betrekkelijk zeldzaam: de Boeing 727. Het iconische driemotorige vliegtuig is zeker in Nederland nog maar heel zelden te zien, maar dinsdagavond landt er een op Groningen Airport Eelde.
Het toestel dat vanaf het Engelse Doncaster naar Groningen vliegt is de Boeing 727-200 met de registratie G-OSRA, een 33 jaar oud toestel dat vliegt voor OilSpillResponse, een bedrijf dat zich bezighoudt met het bestrijden van olievlekken.
De eerste Boeing 727 vloog in 1964, in 1984 werd de productie beëindigd. In Europa was het toestel onder meer in dienst bij Lufthansa, Air France, Alitalia, Iberia en Sabena. In Nederland vloog alleen Air Holland eind jaren tachtig met de 727.
Dat is dus dit toestel:

Hij is onderweg naar Eelde ook al gefotografeerd:

G-OSRA (msn 22938) is dus idd 33 jaar oud, first flight 1984, oorspronkelijk geleverd als N217FE aan FedEx.
Dit was tevens de 1832e, en laatste 727 die van de produktieband rolde. Het is een 727-200F Advanced.
Virussen? Scan ze hier!
wildhagen schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 19:44:
Ja, zag het inmiddels ook al dat het idd een photoshop is...
<>
offtopic:
Je weet vast dat je je originele hoax post dan kan aanpassen niet
Je weet vast dat je je originele hoax post dan kan aanpassen niet
Na al die jaren zelf boeken is het me gelukt: mijn achternaam ingevuld als voornaam en de voornaam als achternaam. Gelukkig maakt Korean Airlines er geen probleem van

Auto Fill / Automatisme er stiekem in geslopen?gambieter schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 20:25:
Na al die jaren zelf boeken is het me gelukt: mijn achternaam ingevuld als voornaam en de voornaam als achternaam. Gelukkig maakt Korean Airlines er geen probleem van

Bij hotel's is het eigenlijk altijd wel een soort upgrade. Hilton (diamond) heeft mijn voorkeur, echter waar niet beschikbaar heb ik ihg nog achter de hand (platinum). (Het kwam toevallig vorige week voor dat er geen upgrade beschikbaar was bij hilton (want vol, want conferentie) echter hebben ze het goed gemaakt met een diner bonus punt voucher en free drinks.Verwijderd schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 12:55:
Bij autoverhuur is het eigenlijk hit-or-miss. Hertz (gold) heeft mij bijvoorbeeld gisteren een cat-G mee gegeven (spik-splinter nieuwe alfa-Giulia 27km op de klok), waar ik cat E/F huur. (Golf automaat) (Economy automaat huur ik meestal). Avis (geen status) is hit-or-mis. idem cat. huurt meestal een Eco/Golf.
bovenstaande is mijn ervaring gebaseerd op de laatste 12 maanden
Overigens ben ik wel nieuwsgierig waar de meesten boeken? ik ben over gestapt van Concur (via agent van mijn werk) naar rechtstreeks (Apps meestal). (de reden was de bar-slechte service van de travel agent, alleen maar usa-openings tijden, en daarbuiten standaard een 100$ out of office hours fee, en mijn ervaring bij een change voor KL die zij niet konden doen, kl ge-facebooked (super service) die zijden is wel beschikbaarheid maar travelagent moet het aanpassen want eerste segment nog niet gevlogen
Bij autohuur krijgen statushouders per definitie hogere prijzen dan non status houders. Daardoor krijg je de upgrade.
Als ik bij Hertz boek als 5 Star gold betaal ik zo het dubbele (serieus) dan dat ik normaal boek.
Ik boek zelf alles rechtstreeks behalve hotels. Daar heb ik hotels.com. Is keten onafhankelijk en toch 1 gratis nacht per 10 nachten. Levert me 10 gratis nachten op per jaar, terwijl ik ook in pubs lig.
Als ik bij Hertz boek als 5 Star gold betaal ik zo het dubbele (serieus) dan dat ik normaal boek.
Ik boek zelf alles rechtstreeks behalve hotels. Daar heb ik hotels.com. Is keten onafhankelijk en toch 1 gratis nacht per 10 nachten. Levert me 10 gratis nachten op per jaar, terwijl ik ook in pubs lig.
[ Voor 31% gewijzigd door PWM op 27-06-2017 22:37 ]
dat is interessant, ik vergelijk bij Hertz altijd wel CDP's (KLM vs onze corporate rate) en dat verschil is best behoorlijk (met deze rental was onze corp cdp op de huur van 4 dagen bijna 90E?! voor de rental duurder dan de KL Cdp. ) overigens is de verzekering altijd (achterlijk)duur, 81E voor 3dagen, de rental (kaal) is maar 15ePWM schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 22:34:
Bij autohuur krijgen statushouders per definitie hogere prijzen dan non status houders. Daardoor krijg je de upgrade.
Vergeet niet dat een corporate tarief ook met zijn eigen voorwaarden komt. Bv. uitgebreidere dekking, minder franchise, ... Da's altijd appelen met peren vergelijken. Zeker omdat de eigenlijke gebruikers vaak niet weten wat er net zo speciaal is aan die corporate rate, je weet hoe dat gaat binnen een bedrijf: de ene hand weet vaak niet wat de andere doet.
Ik gebruik mijn eigen accounts
De 1 is als statushouder, de anders als nieuwe klant

Heb zo nog 20 voorbeelden. En dan krijg ik bij boeken een "upgrade".
Zo ook bij EU airlines. Als je een upgrade krijg, is er waarschijnlijk teveel betaald.
De 1 is als statushouder, de anders als nieuwe klant

Heb zo nog 20 voorbeelden. En dan krijg ik bij boeken een "upgrade".
Zo ook bij EU airlines. Als je een upgrade krijg, is er waarschijnlijk teveel betaald.
[ Voor 12% gewijzigd door PWM op 27-06-2017 23:01 ]
oef, dat is wel echt een serieus prijsverschil!
Ik vlieg per jaar tot 10x vanaf DUS/AMS. In het begin vloog ik voornamelijk vanaf AMS, tegenwoordig vlieg ik bijna uitsluitend vanaf DUS. De ervaring van AMS + openbaar vervoer is veel slechter dan DUS + autohuur (goedkoop!) voor veel plaatsen in Nederland.PolarBear schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 18:04:
[...]
Ik denk dat dit een typische N=1 observatie is, ik heb in de VS, Canada, het VK en Nederland dit soort dingen gezien. Hangt meer van de persoon af en of handbagage controle prio heeft dan van het vliegveld.
In DUS nog nooit van die rare taferelen meegemaakt zoals die lange rijen voor security als AMS. In AMS ook meerdere keren onbeschoft personeel gezien (binnen de afgelopen 2 jaar), in DUS nog nooit.
...
Regel alles zelf hierzo. Zelfde reden min of meer, plannen veranderen of als je het mis ziet gaan wil je het eea zo snel mogelijk veranderen.Nl-jeff schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 22:23:
[...]
Overigens ben ik wel nieuwsgierig waar de meesten boeken? ik ben over gestapt van Concur (via agent van mijn werk) naar rechtstreeks (Apps meestal). (de reden was de bar-slechte service van de travel agent, alleen maar usa-openings tijden, en daarbuiten standaard een 100$ out of office hours fee, en mijn ervaring bij een change voor KL die zij niet konden doen, kl ge-facebooked (super service) die zijden is wel beschikbaarheid maar travelagent moet het aanpassen want eerste segment nog niet gevlogen
Dat gebeurde natuurlijk vaak wannner je in een compleet andere tijdzone was & vaak in het weekend dus had meestal te maken met een out of office fee.
Duurde soms ook veel te lang dat je bericht kreeg van ze als er bijvoorbeeld een vlucht gecancelled was (want 'out of office'?)
Mijn ervaring gebaseerd op rechtstreeks met een airline, hotel etc iets regelen of veranderen dan is het sneller, veel meer mogelijk, ze zijn coulanter, willing to bend the rules for you.
Via een agent kost het gewoon meer tijd, geld & zijn vaak meer handelingen nodig.
Die 747-8i business class stoelen van Korean Airlines zijn wel goed voor als je aan het raam zit, je hebt je eigen uitgang naar het gangpad. Alleen de bedstand vond ik niks, het voelde meer alsof mijn hoofd lager kwam dan mijn voeten, en het werd korter. Ik had als 1m90 de beste ruimte met de rugleuning iets van 40 graden.
Retour ams is iets van €38 met de trein. Kan mij niet voorstellen dat autohuur zo goedkoop is.Rav schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 23:57:
[...]
Ik vlieg per jaar tot 10x vanaf DUS/AMS. In het begin vloog ik voornamelijk vanaf AMS, tegenwoordig vlieg ik bijna uitsluitend vanaf DUS. De ervaring van AMS + openbaar vervoer is veel slechter dan DUS + autohuur (goedkoop!) voor veel plaatsen in Nederland.
In DUS nog nooit van die rare taferelen meegemaakt zoals die lange rijen voor security als AMS. In AMS ook meerdere keren onbeschoft personeel gezien (binnen de afgelopen 2 jaar), in DUS nog nooit.
ik zie ik zie wat jij niet ziet
Het is ook maar net waar je woont, ik rij met de bus voor 2 euro ofzo naar Schiphol van deur tot deur zonder overstap,DUS zou voor mij heel erg om zijn (deur naar deur met OV is tussen de 20 en 35 minuten)
[ Voor 15% gewijzigd door mrsar op 28-06-2017 10:21 ]
steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1
Dat is zo waar, voor mij (alkmaar) is dusseldorf, of zelfs Eindhoven eigenlijk niet te doen. Niet alleen qua kosten maar ook qua tijd, deur tot deur naar Schiphol is ongeveer 1hmrsar schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 10:12:
Het is ook maar net waar je woont, ik rij met de bus voor 2 euro ofzo naar Schiphol van deur tot deur zonder overstap,DUS zou voor mij heel erg om zijn
Voor mij zijn Dusseldorf en Amsterdam even ver weg. Amsterdam is tijdens spits een hell om te komen vanuit Noord-Oost Nederland. Openbaar vervoer vermijd ik sowieso liever.
Nadeel van Dusseldorf is dat je bijna geen rechtstreekse vluchten naar Azië hebt.
Nadeel van Dusseldorf is dat je bijna geen rechtstreekse vluchten naar Azië hebt.
Kun je niet vanaf GRQ vliegen? Op sommige bestemmingen heb je prima overstaptijden en vaak ook lage prijzen. Je vliegt dan wel via CPH (SAS). Zie bijvoorbeeld: GRQ-NRT.bacardicoconut schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 10:24:
Voor mij zijn Dusseldorf en Amsterdam even ver weg. Amsterdam is tijdens spits een hell om te komen vanuit Noord-Oost Nederland. Openbaar vervoer vermijd ik sowieso liever.
Vaak niet, vertrek veelal op zaterdag/zondag en vlieg dezelfde week donderdag/vrijdag weer terug. En 5.25 uur wachten vind ik persoonlijk al echt te lang. Ben je met een rechtstreekse vlucht al halverwege diverse Aziatische steden.oohh schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 10:39:
[...]
Kun je niet vanaf GRQ vliegen? Op sommige bestemmingen heb je prima overstaptijden en vaak ook lage prijzen. Je vliegt dan wel via CPH (SAS). Zie bijvoorbeeld: GRQ-NRT.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Let op, dit topic gaat vanaf nu alleen nog over Vliegtuigen & Techniek
Let op, dit topic gaat vanaf nu alleen nog over Vliegtuigen & Techniek