Het Luchtvaart Topic - Deel 5 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 50 ... 65 Laatste
Acties:
  • 420.267 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Dat ^^ beetje foto's ook enzo.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16:13
Nee, maar 2x 3 uur wel.

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
CyBeR schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 16:09:
Ik heb gevraagd wat nou het fucking probleem is steeds en blijkbaar zijn dat de kabels die ik altijd mee heb (netwerk, thunderbolt, dat soort dingen.)
Kabels in combinatie met organische producten zijn snel verdacht. Wat voor jou een reep chocola met een pen en een powerbank is zou je gegarandeerd secundaire screening moeten opleveren :)

En op Schiphol wordt de handbagage door iemand die de passagier niet kan zien? Op andere vliegvelden kom je door de gebruikelijke biases hier misschien mee weg (toevallig blank, wit, en/of net gekleed?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rav
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Rav

ANdrode schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 17:15:
[...]

Kabels in combinatie met organische producten zijn snel verdacht. Wat voor jou een reep chocola met een pen en een powerbank is zou je gegarandeerd secundaire screening moeten opleveren :)

En op Schiphol wordt de handbagage door iemand die de passagier niet kan zien? Op andere vliegvelden kom je door de gebruikelijke biases hier misschien mee weg (toevallig blank, wit, en/of net gekleed?)
Haha, daar ben ik ook een keer tegenaan gelopen op AMS. Had een Arduino gekregen en had die in mijn handbagage met breadboards, jumper cables etc. En 2 pakken stroopwafels.
Werd er ook uitgehaald vanwege de combinatie kabels + organische producten (lijkt op een bom).

Ze zijn wel echt veel te streng in AMS qua beveiliging. Je kunt zeggen wat je wilt over de neuroten in de VS, maar TSA pre approved is het voorbeeld hoe beveiliging hoort te zijn. Beetje zoals het vroeger was zeg maar.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Hij is zelfs 300,- goedkoper dan Business Class nu :? 2286,-. voor La Premier. Business class is 2590,- en Economy is 1700,-.

Het is een drukke beurs in de US (15.000 EU deelnemers), vandaar die hoge economy prijs, die zit overal vol.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Maar Brian May (ja, die van Queen) is niet blij met de First Class van British Airways: http://www.brianmay.com/b...sb/brianssbjun17c.html#19

Hij kan namelijk niet makkelijk genoeg uit het raampje kijken #FWP.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Die kerel is ook vergeten waar hij vandaan komt vermoed ik. Of waren die van Queen al gegoede middenklassers voor ze beroemd werden?

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Dan koopt hij toch gewoon een privejet. Die lui van Queen hebben volgens mij voldoende geld verdiend om elk een vloot van 10+ privejets te bezitten. Dan hoeven ze ook niet tussen het plebs te gaan zitten.

Echt een FWP idd :X

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PWM schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 17:23:
Hij is zelfs 300,- goedkoper dan Business Class nu :? 2286,-. voor La Premier. Business class is 2590,- en Economy is 1700,-.

Het is een drukke beurs in de US (15.000 EU deelnemers), vandaar die hoge economy prijs, die zit overal vol.
Bedrijfspolicy's zitten de First Class denk ik in de weg. De meeste mensen mogen, schat ik in, simpelweg niet vliegen in First Class zelfs als het goedkoper is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Als ik zo naar de prijzen kijk die dagen, denk ik dat de policy ook is dat er geen business gevlogen word:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/U3V2ZYcmoUKpaTPubrdjfPb4/thumb.png

Niet slecht voor 9 uur in de stoel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat hebben veel bedrijven inderdaad. Bij één van mijn vorige werkgevers ook Economy richting Azië en dan in het geval van China na een vlucht van 10-12 uur direct een offerte bespreken of direct de contractonderhandelingen in. Voor Singapore of Zuid-Korea had je dan nog het geluk dat je 's middags aankomt dus dat je pas de volgende morgen hoeft te presteren. Op de terugweg stond je om 6.00 op Schiphol dus 9.00 op kantoor werd toch wel van je verwacht. Nou kwam dit gelukkig niet wekelijks voor, maar het is wel echt slopend. Één van de redenen dat ik nu ergens anders werk, met vooral werk in Europa.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:07
CyBeR schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 16:09:
Ik heb gevraagd wat nou het fucking probleem is steeds en blijkbaar zijn dat de kabels die ik altijd mee heb (netwerk, thunderbolt, dat soort dingen.)
Bij mij alleen gezeik op Rotterdam (geen kabels langer dan 3 meter). Waarom kon de afgewezen politieschoolstudent mij niet vertellen behalve dat je er iemand mee kan verwurgen. Maar even gevraagd of ie dacht dat ik daar een kabel voor nodig zou hebben met mijn omvang en toen was het allemaal goed.

Schiphol de laatste paar weken dat ik de enige ben die door de security heen gaat op dat moment en dan is het uitpakken geblazen maar zonder commentaar mag ik dan weer doorlopen.

Gisteren weer 12+ uur eco comfort gezeten zonder werkend entertainment systeem voor m'n neus. Dan is het toch best een lange vlucht als je tablet leeg is

[ Voor 9% gewijzigd door Uberprutser op 21-06-2017 20:10 ]

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 14:29

Garyu

WW

Verwijderd schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 20:03:
Dat hebben veel bedrijven inderdaad. Bij één van mijn vorige werkgevers ook Economy richting Azië en dan in het geval van China na een vlucht van 10-12 uur direct een offerte bespreken of direct de contractonderhandelingen in. Voor Singapore of Zuid-Korea had je dan nog het geluk dat je 's middags aankomt dus dat je pas de volgende morgen hoeft te presteren. Op de terugweg stond je om 6.00 op Schiphol dus 9.00 op kantoor werd toch wel van je verwacht. Nou kwam dit gelukkig niet wekelijks voor, maar het is wel echt slopend. Één van de redenen dat ik nu ergens anders werk, met vooral werk in Europa.
Hier hetzelfde hoor. En aangezien de directeuren dit altijd zo doen, en die reizen vrijwel permanent "around the globe", wordt ook van alle medewerkers verwacht dat ze economy kunnen vliegen. Nu vlieg ik nauwelijks intercontinentaal, dus mij zal het een worst wezen, maar voor andere collega's die twee-wekelijks een tripje USA mogen is het best wel pittig.

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nl-jeff
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 19-09 22:44
Ballebek schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 20:08:
[...]

Bij mij alleen gezeik op Rotterdam (geen kabels langer dan 3 meter). Waarom kon de afgewezen politieschoolstudent mij niet vertellen behalve dat je er iemand mee kan verwurgen. Maar even gevraagd of ie dacht dat ik daar een kabel voor nodig zou hebben met mijn omvang en toen was het allemaal goed.

Schiphol de laatste paar weken dat ik de enige ben die door de security heen gaat op dat moment en dan is het uitpakken geblazen maar zonder commentaar mag ik dan weer doorlopen.

Gisteren weer 12+ uur eco comfort gezeten zonder werkend entertainment systeem voor m'n neus. Dan is het toch best een lange vlucht als je tablet leeg is
Ik heb helaas die discussie ook wel eens gehad op rtm met een kensington slot/kabel, waarop mijn reactie was : ik heb hier 5 artiekelen die dat ook kunnen.... (helpt niet)

Overigens heb je wel een comp gekregen voor je falende ife?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik snap die problemen met de controle niet hoor. Ik ben er in de afgelopen 15 jaar dus letterlijk nog nooit uitgepikt. Zo moeilijk is het toch ook niet: laptop in de bak, afhankelijk van het vliegveld de lader ernaast, telefoon ernaast, jas/colbert/riem/portemonnee/ etc in volgende bak, tas in de volgende bak en op sommige vliegvelden ook je schoenen door de scanner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grouchy
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online

Grouchy

meep meep

PWM schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 19:40:
Als ik zo naar de prijzen kijk die dagen, denk ik dat de policy ook is dat er geen business gevlogen word:

[afbeelding]

Niet slecht voor 9 uur in de stoel.
1-world, *-alliance en Skyteam die opeens de fares droppen in de hub/thuisland van hun concullega's. Die het dan ook matchen, zoals vorig jaar. Toen vloog je opeens ook voor 1500-1600 dollar naar de USA:

http://loyaltytraveler.bo...9361.913035602.1421834884

Ze deden het ook al eerder, zie een trip van mij in de email vorig jaar Juni naar IAD, dan naar MSP en weer terug voor 1800,- ook allemaal voorin :)
Als je die website wat artikelen leest zie je dat er regelmatig zulke 'fare wars' zijn.

[ Voor 14% gewijzigd door Grouchy op 21-06-2017 20:53 ]

A cavalry general should be a master of practical science, know the value of seconds, despise life and not trust to chance.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Uberprutser
Nl-jeff schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 20:40:
Overigens heb je wel een comp gekregen voor je falende ife?
Nope, weer geen senior purser gezien (want alleen die kan dat regelen). Morgen maar even beklag doen want vorige week werkte het ook al niet.

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ballebek schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 20:51:
[...]

Nope, weer geen senior purser gezien (want alleen die kan dat regelen). Morgen maar even beklag doen want vorige week werkte het ook al niet.
Kreeg je geen tablet? Bij China Southern had ik dat een paar weken geleden ook en werd zo opgelost. Stond helaas wel veel minder op. Sowieso is de IFE karig want behoorlijk gericht op Azië en had ik deze keer enkel mijn iPhone bij me (die je dus niet mag gebruiken).

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 21-06-2017 20:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
Hadden ze niet, zouden het systeem weer resetten (wat niet werkte) en er zou nog een poppetje langskomen om mijn klacht aan te nemen. Zelfde verhaal als vorige week waar er ook niemand op kwam dagen.

Beetje teleurstellend.

Zie trouwens dat KLM met de 777 gaat vliegen op Hong Kong vanaf half Oktober; ik vlieg heen met een 747 en terug met een 777.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakrever
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 02-05 15:00
Ballebek schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 21:04:
Hadden ze niet, zouden het systeem weer resetten (wat niet werkte) en er zou nog een poppetje langskomen om mijn klacht aan te nemen. Zelfde verhaal als vorige week waar er ook niemand op kwam dagen.

Beetje teleurstellend.

Zie trouwens dat KLM met de 777 gaat vliegen op Hong Kong vanaf half Oktober; ik vlieg heen met een 747 en terug met een 777.
Gewoon online een klacht indienen bij klm. Heb dit zelf ook gehad en kreeg een EMD van 250€ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Ik heb een Delta vlucht, geboekt met Air France en KL nummer.

Nu wil ik met punten upgraden en er is plek. Waar moet ik heen? DL zegt KL, AF zegt KL en KL zegt DL. En nu zit ik vast. Heb alle Twitters geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iRobert
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 15:35
Ballebek schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 21:04:
Ik zou dan opzoek gaan naar de purser.... :P daarnaast heb ik altijd Netflix op m'n iPad en op de laptop ook nog wat films en series op reserve >:) ook 1 keer zonder IFE gezeten op een lange vlucht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger_Ventura
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18:31
PWM schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 22:12:

Nu wil ik met punten upgraden en er is plek. Waar moet ik heen? DL zegt KL, AF zegt KL en KL zegt DL. En nu zit ik vast. Heb alle Twitters geprobeerd.
Je bent toch Plat bij AF-KLM? Dan zou ik de FB plat line bellen.

American Express vraagbaak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iRobert
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 15:35
Flying blue telefoonnummer bellen zij kunnen award tickets en upgrade awards boeken. Zo heb een upgrade award gekocht bij MH.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grouchy
  • Nu online

Grouchy

meep meep

Als je SkyMiles gaat gebruiken de Delta Medallion desk. Ga je Miles uit je FB account gebruiken -> Flying Blue. De JV desk komt misschien ook nog voorbij ;)

[ Voor 16% gewijzigd door Grouchy op 21-06-2017 22:21 ]

A cavalry general should be a master of practical science, know the value of seconds, despise life and not trust to chance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Altijd bellen naar frequent flyer helpdesk van de airline waar je je kaart bij hebt (en waarvan je de mijlen wil gebruiken).

[ Voor 4% gewijzigd door Borromini op 21-06-2017 22:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanction
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online

KLM via facebook.Die kunnen over het algemeen net wat meer doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakrever
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 02-05 15:00
@PWM: heb je nou nog die upgrade naar La Premiere gekocht? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Arthur-M. schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 22:33:
@PWM: heb je nou nog die upgrade naar La Premiere gekocht? :P
Nope, doordat ik nu met Delta ga. Scheelde 1100,-, die steken we liever in de achterzak. Wilde erg graag, maar dit verschil was te groot, zeker aangezien terug gewoon zelfs al rechtstreeks in Z is.

Blijft wel raar dat je op de DL, AF en KL sites voor exact dezelfde vluchten 1000+ verschil kan hebben. En de KLM site komt steevast als slechtste uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ugh, nadat eerst m'n bagage vertraagd is in Parijs is die vanavond afgeleverd… dichtgetapet en met de ritssluiting vernield. Een pull is kwijt en de andere is stuk.

* CyBeR dient weer een klacht in.

Oh en met een RUSH label van een ander eraan geplakt trouwens. Een of andere Mexicaan.

[ Voor 17% gewijzigd door CyBeR op 22-06-2017 02:31 ]

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.B.
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Martijn19 schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 07:47:
[...]

Een enkele reis misschien? Of heb ik ergens een voordeeltje gemist, want voor €1800 vlieg ik liever in business retour.
Retour direct op de klm site. Als je ver van tevoren boekt is business niet zo duur. Ik zie het staan voor €1838.

[ Voor 4% gewijzigd door P.B. op 22-06-2017 05:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn19
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 28-07 12:47
P.B. schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 05:40:
[...]

Retour direct op de klm site. Als je ver van tevoren boekt is business niet zo duur. Ik zie het staan voor €1838.
Je hebt inderdaad gelijk in het geval van Amsterdam naar Singapore, maar ik woon in Singapore en andersom is de goedkoopste prijs ~SGD$6500 (€4200).
Wow, wat een prijsverschil.

Het is nog goedkoper om twee retour Amsterdam <> Singapore te kopen dan 1x Singapore <> Amsterdam retour te kopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Marktsegmentatie hé :). Zelfde bv. als jij een binnenlands ticketje bij Lufthansa bestelt vanuit Nederland... Lekker duur. Als je 't in Duitsland zelf bestelt ineens een stuk goedkoper... En dan vragen ze zich af waarom hun klanten zich keer op keer gerold voelen 8)7

@P.B. Maar dan ook echt alleen als je lang op voorhand boekt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Borromini schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 08:28:
@P.B. Maar dan ook echt alleen als je lang op voorhand boekt ;)
Drie maanden bij KLM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

De meeste van mijn zakelijke klanten weten geen drie maanden voor vertrek dat ze de plas over moeten. Ik weet niet hoe dat bij de frequent flyers hier zit, maar drie maanden is best veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Borromini schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 11:52:
De meeste van mijn zakelijke klanten weten geen drie maanden voor vertrek dat ze de plas over moeten. Ik weet niet hoe dat bij de frequent flyers hier zit, maar drie maanden is best veel.
Beurzen en dergelijke zijn vaak wel bekend en dan is het vaak interne onwil om op tijd te boeken. Terwijl grote beurzen vaak de prijzen enorm opdrijven dus dan is vroeg boeken nog extra de moeite waard.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 22-06-2017 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Borromini schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 11:52:
Klopt, en daar is de prijsstructuur dan ook precies op ingesteld. Die goedkope tickets drie maanden van tevoren zijn voor toeristen. Daarvan is er een categorie die wel 2k wil betalen maar niet 3 of meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Veel te vroeg op het vliegveld wegens een vervallen meeting :(

Wel fijn uitzicht vanachter mijn laptop

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Qm8jCnqd0sRYURCJZkUQZ7hx/thumb.jpg
Verwijderd schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 11:55:
[...]
Beurzen en dergelijke zijn vaak wel bekend en dan is het vaak interne onwil om op tijd te boeken. Terwijl grote beurzen vaak de prijzen enorm opdrijven dus dan is vroeg boeken nog extra de moeite waard.
Yep. Als wij een beursdatum hebben, boeken we dezelfde dag. Tickets en hotel.

Prijzen van tickets gaan vlak voor een beurs x3 en hotel prijzen vaak x4. En iedereen maar klagen over de kosten, terwijl wij voor 90,- per nacht in hetzelfde hotel liggen :p

Er is een grote beurs waar we altijd zijn waar in de laatste keynote de stad van volgende jaar bekend gemaakt word. Wij zitten dat letterlijk direct op de telefoon een ticket en hotel te boeken.

Over 3 weken zijn we op een beurs in de US waar ik 2 kamers voor 6 dagen heb voor totaal $1100,-. Een kamer kost nu $3500,-. Per stuk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grouchy
  • Nu online

Grouchy

meep meep

Niemand is zo veranderlijk als de mens. Ook al weten ze het, de meeste relaties hebben geen haast 3 maanden van te voren en het duurt af en toe weken voordat er een datum staat.
Vaak weet je het ook maar een paar weken/dagen of een dag van te voren en dan opeens moet het gisteren gedaan zijn ;)

Tegenwoordig zijn alle airlines data driven en kunnen aardig nauwkeurig voorspelen wat er nog komen gaat qua ticket verkoop en wat de klant er voor over gaat hebben.
In het verleden een keer JFK-LAX gevlogen en met Expertflyer gevolgd. Voorin zo'n beetje alles leeg tot een dag of 5 van te voren. Binnen 3 dagen was zo'n beetje alles vol. Ka-ching!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Grappig om te zien op LCY. Het is een komen en gaan van kisten, super snelle turnarounds. Behalve, bij BA.

Dit staan gerust 2 uur, met meerdere op een rij. Alles gaat op zijn dooie gemak. Beetje kort door de bocht om er conclusies aan te verbinden, maar er staat een hoop kapitaal stil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evianon
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 15:57
[b][message=51661813,noline]In het verleden een keer JFK-LAX gevlogen en met Expertflyer gevolgd. Voorin zo'n beetje alles leeg tot een dag of 5 van te voren. Binnen 3 dagen was zo'n beetje alles vol. Ka-ching!
Dat lijken me ook grotendeels de upgrades die vaak vanaf 5 dagen voor de vlucht beginnen te clearen, zeker op transcontinentals, dus dat valt misschien toch tegen met de ka-ching :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
JFK-LAX valt geloof ik bij de meeste carriers niet onder het complimentary upgrade verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 14:29

Garyu

WW

PWM schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 14:22:
Veel te vroeg op het vliegveld wegens een vervallen meeting :(

Wel fijn uitzicht vanachter mijn laptop

[afbeelding]
LCY zo te zien?
[...]

Yep. Als wij een beursdatum hebben, boeken we dezelfde dag. Tickets en hotel.

Prijzen van tickets gaan vlak voor een beurs x3 en hotel prijzen vaak x4. En iedereen maar klagen over de kosten, terwijl wij voor 90,- per nacht in hetzelfde hotel liggen :p

Er is een grote beurs waar we altijd zijn waar in de laatste keynote de stad van volgende jaar bekend gemaakt word. Wij zitten dat letterlijk direct op de telefoon een ticket en hotel te boeken.

Over 3 weken zijn we op een beurs in de US waar ik 2 kamers voor 6 dagen heb voor totaal $1100,-. Een kamer kost nu $3500,-. Per stuk.
Als je al precies weet wie er naar een beurs gaat, waar vandaan en hoe lang je er gaat blijven, prima. Wij weten dat meestal niet zo vroeg, en als je aan het omboeken slaat dan blijft het echt niet op de goedkope prijzen hangen.

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evianon
CyBeR schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 15:05:
JFK-LAX valt geloof ik bij de meeste carriers niet onder het complimentary upgrade verhaal.
Wel onder de (regional) upgrade certificates, dus die zijn populair op die routes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grouchy
  • Nu online

Grouchy

meep meep

Evianon schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 15:04:
[...]

Dat lijken me ook grotendeels de upgrades die vaak vanaf 5 dagen voor de vlucht beginnen te clearen, zeker op transcontinentals, dus dat valt misschien toch tegen met de ka-ching :P
Helaas geen complimentary Medallion upgrades op routes zoals JFK-LAX TCON met lie-flats. En Delta is ook scheutig met het releasen van RY/RO omdat ze weten dat ze dingen kort voor tijd toch wel verkopen.
Evianon schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 15:15:
[...]
Wel onder de (regional) upgrade certificates, dus die zijn populair op die routes.
Stond al de tijd no1 op die lijst en op het einde was het een battlefield upgrade. Niks geen upgrade availibility released, alles gewoon verkocht. Geld zat daarzo.

[ Voor 45% gewijzigd door Grouchy op 22-06-2017 15:25 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

PWM schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 15:00:
Grappig om te zien op LCY. Het is een komen en gaan van kisten, super snelle turnarounds. Behalve, bij BA.

Dit staan gerust 2 uur, met meerdere op een rij. Alles gaat op zijn dooie gemak. Beetje kort door de bocht om er conclusies aan te verbinden, maar er staat een hoop kapitaal stil.
Dat is schijn en het resultaat van een hub-spoke netwerk waar low cost carriers een point-to-point netwerk hebben. Het nadeel van een hub-spoke netwerk is dat je grote kisten bepalen wat de kleine kisten doen. De turn around van een grote kist is langer dan van een kleine kist. In de orde grootte van 2 a 3 uur. Waar je een kleine (narrow body) in een klein half uurtje omgedraaid hebt. Nu is die kist op LCY allicht niet helemaal representatief maar misschien vliegt die wel naar Heathrow vanaf de volgende bestemming en is het daar gunstiger om later aan te komen zodat hij kan aansluiten op de outbound wave van inter continentale vluchten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18:29

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grouchy
  • Nu online

Grouchy

meep meep

Re: snellere turnarounds. KLM is er ook mee aan het experimenteren. Gisteren bij aankomst op AMS werden de deuren voor en achter geopend. Ging alleen niet zo lekker. Toen er nog 15 pax eruit moesten sloten ze de achterdeur en voor hadden ze de deur naar de terminal ondertussen alvast maar afgesloten. Alarm geactiveerd zodra je die deur wilde openen. In de terminal tenslotte stonden 3-4 mensen om te vragen hoe het eea de pax beviel (formulier met rood tot groen gezichtje)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
PWM schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 15:00:

BA heeft ook een vloot die gestationeerd is op LCY dat zou een deel kunnen verklaren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Soms is de Onion erg waarheidsgetrouw: Frontier Airlines Tells Customers To Just Fucking Deal With It
Noting that some discomfort should be expected while traveling to a faraway place in just a few goddamn hours, officials from ultra-low-cost carrier Frontier Airlines reportedly told customers Thursday to just fucking deal with it. “I get that you’re cramped and miserable, but if you just shut the hell up and sit there for a few goddamn hours, you’ll soon be at your destination,” said CEO Barry L. Biffle, urging passengers to suck it up and quit whining so the flight could get on its merry fucking way. “Who gives a shit if you have no leg room and the seats are stiff? Soon you’ll be 800 miles from where you are now, and it’ll be like the last two hours of your life never even fucking happened. You’re the ones who wanted to save $150, so you’re welcome, assholes.” Biffle added that he didn’t want to hear any bitching and moaning about wanting in-flight food options, because everyone can just stuff their stupid faces when they land.
Frontiers Airlines, United Airlines of zo? :+

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Hoe werkt dit dan? Het onweert blijkbaar, dus is mijn vlucht nu 2 uur vertraagd:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/5AFfmW3b5Ws5lY6XiRyuRXvN/thumb.png
(de tijd is 18.15 lokaal, dus 19.15 AMS)

In de tussentijd vliegt Cityjet gewoon in. En vertrekt weer, precies op schema. Hebben ze dan voorrang op LCY?

EDIT:

De vluchten erna vertrekken ook gewoon

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/tJQaq3M0fzd8MudeFpFU0GKA/thumb.png

Vervelend voor mij, niet voor die anderen :p, is dat de latere vluchten ook gewoon op tijd vetrrekken vanaf hier. Ze kiezen er dus niet voor om de kisten op te schuiven.

[ Voor 32% gewijzigd door PWM op 22-06-2017 19:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PWM schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 19:22:
Hoe werkt dit dan? Het onweert blijkbaar, dus is mijn vlucht nu 2 uur vertraagd:

[afbeelding]

In de tussentijd vliegt Cityjet gewoon in. En vertrekt weer, precies op schema. Hebben ze dan voorrang op LCY?

EDIT:

[afbeelding]

Vervelend voor mij, niet voor die anderen :p, is dat de latere vluchten ook gewoon op tijd vetrrekken vanaf hier. Ze kiezen er dus niet voor om de kisten op te schuiven.
Denk dat het de voorkeur heeft om de vertraagde kisten langer te vertragen dan de kisten die op tijd kunnen vertrekken te vertragen. Nu heb je een handvol vliegtuigen veel vertraagd tegenover een heleboel toestellen op tijd ten opzichte van alles te laat. Doe het weer goed voor de statistieken met betrekking tot op tijd vertrekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Ja, ondertussen mijn vlucht:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/ZvahkVdkl10DeJYHaL1hULDA/thumb.png

Iedereen vetrekt op tijd, behalve wij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22-09 09:45

Onbekend

...

Jouw vliegtuig zelf heeft vertraging, en misschien komt dat door het weer doordat deze bijvoorbeeld twee doorstarts hebben moeten maken of omdat een beschadiging nagekeken moet worden. Die andere vluchten hebben niets met jouw vliegtuig zelf te maken en vertrekken gewoon op tijd.

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Inderdaad. Het heeft eerder vanavond (rond 17u) als een bezetene geonweerd boven amsterdam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Zit bijna 8 uur op LCY omdat KLM 700,- vroeg voor een ticketchange naar de eerdere vlucht. Dat zal mijn humeur ook niet helpen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

PWM schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 19:57:
Zit bijna 8 uur op LCY omdat KLM 700,- vroeg voor een ticketchange naar de eerdere vlucht. Dat zal mijn humeur ook niet helpen :+
Dus je originele vlucht is al weg en je meerprijs moet je maar terug zien te krijgen los van de bar rekening? Nee daar zou ik ook niet blij van worden, wel dronken :+

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christoph
  • Niet online
Soms is united zo slecht nog niet. Same day change is gratis voor mij wanneer er stoelen beschikbaar zijn + had zelf een fout gemaakt met een boeking vandaag, en vlucht gemist daardoor. Hebben ze mooi kosteloos hersteld en vlieg zo weer naar LA.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Mijn auto staat op Schiphol :+ Anders had ik het wel geweten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En overboeken naar de latere vlucht >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Ik neem zelf nooit de crew iets kwalijk. Sowieso ben ik altijd vriendelijk.

Maar dan ga je eindelijk boarden met een kist waarvan meer dan de helft zijn connecting flight al uren heeft gemist, staat de stewardess met een "It's my birthday" slinger om. En een steward die iedereen zegt: come on smile it's her birthday"

Ik zit het gade te slaan vanaf 3D en denk "dit gaat mis". En jahoor, de Deen die net te horen kreeg dat hij niet om 20.00 thuis is maar morgen om 12.30 springt uit zijn vel :+

Ik kan wel tegen die lolligheid, maar snap dat anderen het niet het moment vonden :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Niet eens die stewardess 3 zoenen gegeven? :P

In other news: Dinsdag wellicht een Air India 747 op Schiphol. President van India komt koffie drinken bij Rutte.
President Modi of India will visit the Netherlands. His travel started at June 24 with a visit to Portugal. Then he continues to the US. On his return to India he will stop in the Netherlands at June 27 for talks with Rutte.

Likely he will arrive at Schiphol airport.

Type of aircraft unknown but will be known when he visits Portugal on the way to the US.

Modi used an Air India Boeing 747 for his visit end of May to Spain.
Bron: http://forum.scramble.nl/viewtopic.php?f=14&t=132486

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gop1
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 11-12-2024
Verwijderd schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 21:54:

In other news: Dinsdag wellicht een Air India 747 op Schiphol. President van India komt koffie drinken bij Rutte.

[...]

Maakt de Indiase regering gebruik van toestellen van een commerciële airline voor hun vluchten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

gop1 schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 23:12:
[...]

Maakt de Indiase regering gebruik van toestellen van een commerciële airline voor hun vluchten?
Air India is een staatsbedrijf. Dus nee. Geen commerciele airline.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Goed nieuws: Israeli airline can't make women move seats for religious reasons, court rules
As an 82-year-old Holocaust survivor and a former lawyer, Renee Rabinowitz might seem an unlikely figurehead in Israel’s culture wars. Rabinowitz has been thrust into the spotlight over an issue that has become an increasingly familiar problem for airlines flying in and out of Israel: ultra-orthodox men who refuse to take their seats next to women, demanding changes in seating and sometimes causing delays.

After successfully suing the country’s national carrier, El Al, for gender discrimination and winning a landmark ruling, Rabinowitz’s stand now means that flight stewards can no longer request female passengers move seats to accommodate ultra-orthodox men who do not want to sit next to them.

Describing the practice as “discriminatory” Israeli judge, Dana Cohen-Lekah, who heard Rabinwotz’s complaint, on Thursday ruled that “under absolutely no circumstances can a crew member ask a passenger to move from their designated seat because the adjacent passenger doesn’t want to sit next to them due to their gender”.
Het gaat niet alleen om El-Al, dit is EasyJet eerder dit jaar:
Some 10 ultra-Orthodox passengers stood in the aisles rather than taking their seats before the packed EasyJet flight took off. After a 15-minute standoff, some female passengers offered to change their seats so the flight could depart.
Aangezien de politie er bij was gekomen, snap ik niet dat die ultra-orthodoxe joden niet gewoon van de vlucht werden verwijderd. Dat doen ze ook bij andere vervelende etters, zoals dronken feestgangers. Waar zijn de United stewards wanneer je ze nodig hebt :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• upclocker
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 22-09 20:03
gambieter schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 23:26:
Goed nieuws: Israeli airline can't make women move seats for religious reasons, court rules

[...]

Het gaat niet alleen om El-Al, dit is EasyJet eerder dit jaar:

[...]

Aangezien de politie er bij was gekomen, snap ik niet dat die ultra-orthodoxe joden niet gewoon van de vlucht werden verwijderd. Dat doen ze ook bij andere vervelende etters, zoals dronken feestgangers. Waar zijn de United stewards wanneer je ze nodig hebt :p
Goede uitspraak. Ik heb zelf wel een keer het omgekeerde meegemaakt. Ik ging in Amsterdam tegen over een mevrouw met een boerka zitten. Ik zat nog niet eens of ze ging al ergens anders zitten. ik wist nou niet of ik me nou schuldig moest voelen of niet. Tja tot hoe ver moet je iemand anders geloof respecteren? Maar ja die discussie is iets voor een ander topic denk ik. Gelukkig biedt de wet een uitkomst voor de maatschappijen dus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Evianon
http://www.flyertalk.com/...irbus-during-strikes.html

BA wil 9 van de A320s van Qatar die nu niets staan te doen door de bans door buurlanden huren om de aankomende stakingen op te vangen. Slim bedacht. Zouden ze in Nederland moeten proberen, dan is de wereld natuurlijk weer te klein :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Ook lekker cynisch. BA-crew wil staken, dan ga je toch wel even wat toestellen en crew halen in een land zonder werknemersbescherming... Goed gezien, lekker stakingbreken. Goed bezig, die Britten. Binnenkort 100% lowcost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

@Borromini links- of rechtsom, Alsof de Britten bepalen wat er in de luchtvaart gebeurd (of de Nederlanders), Zie de link naar het uitje (edit sorry die was te cryptisch - de link naar The Onion van Gambieter hierboven) van eerder.

[ Voor 21% gewijzigd door franssie op 23-06-2017 16:48 ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Wat bedoel je met het 'uitje'?

Als maatschappij kan je blijkbaar zo'n verzoek als BA indiende indienen in geval van nood. Ontevreden personeel lijkt me niet echt een noodgeval. Bij BA staken ze ondertussen zowat meer dan bij AF :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --WaaZaa--
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17-09 12:22
Aan de andere kant, het breken van de staking komt mij mooi uit. Ik vlieg 4 juli naar JFK met United American met een overstap op LHR. AMS-LHR is BA. Heb niet heel veel zin om met al die ellende te zitten. De 6e toch een bruiloft waar ik van plan was bij te zijn..

[ Voor 3% gewijzigd door --WaaZaa-- op 23-06-2017 19:44 ]

prutsert

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:22

Rannasha

Does not compute.

PWM schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 19:22:

[afbeelding]

EDIT:

[afbeelding]

Een vlucht heeft een relatief ruime speling rondom de geplande vertrektijd (EOBT, Estimated Off Blocks Time) waarin hij mag vertrekken. Volgens mij iets van een half uur. Korte vertragingen kunnen hierdoor worden opgevangen zonder al te grote gevolgen.

Maar, zodra er een regulering (= een maatregel waarbij de maximale hoeveelheid vluchten die een bepaalde sector doorkruisen wordt gelimiteerd, omdat de vraag de capaciteit dreigt te overtreffen, bijvoorbeeld omdat de capaciteit is gedaald vanwege weersomstandigheden) actief is in het luchtruim dat door een vlucht doorkruist wordt, dan is de speling die de vlucht heeft veel kleiner. Als het een vlucht niet lukt om het toegewezen slot te halen, dan moet de vlucht om uitstel vragen en wordt deze op een later tijdstip ingedeeld. Als de slots goed vol zitten, dan kan dat significant later worden.

Het is waarschijnlijk dat jouw vlucht zelf om wat voor reden dan ook een kleine vertraging had, waardoor deze buiten het toegewezen slot viel omdat de speling was ingeperkt vanwege het weer. De overige vluchten slaagden er wel in om binnen hun slot te blijven en konden daarom op tijd vertrekken. De capaciteitsrestrictie vanwege de regulering was mogelijk niet zo streng dat alle vertrekkende vluchten vertraagd moesten worden.

edit: Defect aan de kist, ongerelateerd aan het weer, is natuurlijk ook goed mogelijk :)

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capacitor
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 17:13
Rannasha schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 09:42:
[...]

Een vlucht heeft een relatief ruime speling rondom de geplande vertrektijd (EOBT, Estimated Off Blocks Time) waarin hij mag vertrekken. Volgens mij iets van een half uur. Korte vertragingen kunnen hierdoor worden opgevangen zonder al te grote gevolgen.

Maar, zodra er een regulering (= een maatregel waarbij de maximale hoeveelheid vluchten die een bepaalde sector doorkruisen wordt gelimiteerd, omdat de vraag de capaciteit dreigt te overtreffen, bijvoorbeeld omdat de capaciteit is gedaald vanwege weersomstandigheden) actief is in het luchtruim dat door een vlucht doorkruist wordt, dan is de speling die de vlucht heeft veel kleiner. Als het een vlucht niet lukt om het toegewezen slot te halen, dan moet de vlucht om uitstel vragen en wordt deze op een later tijdstip ingedeeld. Als de slots goed vol zitten, dan kan dat significant later worden.

Het is waarschijnlijk dat jouw vlucht zelf om wat voor reden dan ook een kleine vertraging had, waardoor deze buiten het toegewezen slot viel omdat de speling was ingeperkt vanwege het weer. De overige vluchten slaagden er wel in om binnen hun slot te blijven en konden daarom op tijd vertrekken. De capaciteitsrestrictie vanwege de regulering was mogelijk niet zo streng dat alle vertrekkende vluchten vertraagd moesten worden.

edit: Defect aan de kist, ongerelateerd aan het weer, is natuurlijk ook goed mogelijk :)
Dit inderdaad.
Gisteren kisten hun slot zien missen waarna ze een nieuw slot kregen dat drie uur later was. Maar heel Europa zat gisteren in de vertraging, mocht het een troost voor je zijn @PWM ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 14:36

Daniel

Kapitein NCC-1701
PolarBear schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 12:38:
[...]

Nogmaals, dat klopt en het is ook niet meer dan een what if. Blijft mijn vraag staan, welke 4 andere routes naar de Antillen en Suriname kennelijk volledig op Nederlanse reizigers kunnen draaien. Vond dat wel een interessante vraag.
Curacao, Aruba, Bonaire, Sint Maarten, Paramaribo. Dan hoef je er nog maar eentje :) Ik vermoed New York, Bangkok of Jakarta.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• voske
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16:44
--WaaZaa-- schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 01:35:
Ik vlieg 4 juli naar JFK met United met een overstap op LHR.
Iets klopt hier niet. United vliegt namelijk niet op JFK. Of je vliegt op een ander vliegveld (Newark) of je vliegt met een andere maatschappij ;)

offtopic:
Ik gok American

Be yourself, no matter what they say ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Borromini schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 01:13:
Ook lekker cynisch. BA-crew wil staken, dan ga je toch wel even wat toestellen en crew halen in een land zonder werknemersbescherming... Goed gezien, lekker stakingbreken. Goed bezig, die Britten. Binnenkort 100% lowcost.
Ik snap je punt, maar dat continu publiek dreigen met stakingen is echt funest. Ons idee was om over LHR naar de US te vliegen in plaats van over Detroit. BA was zelfs goedkoper. Maar het feit dat je dus niet weet of BA gaat vliegen, betekent dat we die route niet geboekt hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Als BA het zo ver wil laten komen, dan ligt dat hoogstwaarschijnlijk aan BA eerder dan aan de werknemers...

Stakingen zijn funest voor de klant, maar voor werknemers zijn ze vaak de enige mogelijkheid om management met de neus op de feiten te drukken. Maar da's dan weer een discussie die hier niet thuishoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Borromini schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 01:27:
Wat bedoel je met het 'uitje'?

<>
Die was te cryptisch inderdaad - ik bedoelde The Onion in deze post gambieter in "Het Luchtvaart Topic - Deel 5"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Nog een leuke FB award mile "fout" gevonden.

Vaak zijn 2 enkeltjes in Europa even duur als het retour bij KLM. Soms zijn ze nog ouderwets afgrijselijk duur en long-haul durven ze ook nog gewoon 4k voor een enkeltje te vragen.

Anyway:

1 retour BHX levert je ergens tussen de 350 en 500 miles op, afhankelijk van je ticket klasse. Hier komt natuurlijk je Elite bons op. Echter, de enkeltjes zitten steevast in een hogere klasse, zonder dat ze dus meer kosten.

De 2 enkeltjes leveren mij nu 1800 (!) miles op zonder elite bonus. Een klein beetje puzzelen kan je dus wel wat opleveren.

EDIT:

Overigens kunnen die enkeltjes op korte trips heel goedkoop zijn. Ik vlieg van de week voor 80,- heen en 105,- terug. Retour was 300+ Moet je wel maandje van te voren boeken.

[ Voor 12% gewijzigd door PWM op 24-06-2017 09:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
De volgende 787 voor KLM is uit final assembly gerold:

Afbeeldingslocatie: https://c1.staticflickr.com/5/4256/35399642046_23c7880130_z.jpg
PH-BHL KLM Royal Dutch Airlines Boeing 787-9 Dreamliner - C/N 38775 / LN 586 by Woodys Aeroimages, on Flickr

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Al een tijdje hoor :P
Piet91 in "Het Luchtvaart Topic - Deel 5"

Sterker nog; de volgende (-BHM) komt er al weer bijna aan (nou ja; die is gisteren de FAL opgegaan):

Afbeeldingslocatie: https://c1.staticflickr.com/5/4217/34668821563_51805b9eaf_c.jpg4X-EDA El Al Israel Airlines Boeing 787-9 Dreamliner - C/N 63548 / LN 590 by Woodys Aeroimages, on Flickr

Op de voorgrond staat overigens de eerste 787 voor El Al:

Afbeeldingslocatie: https://c1.staticflickr.com/5/4253/35366598331_f04f6636e6_c.jpg4X-EDA El Al Israel Airlines Boeing 787-9 Dreamliner - C/N 63548 / LN 590 by Woodys Aeroimages, on Flickr

Zou best kunnen dat deze (of een van de andere 6) ook af en toe naar Amsterdam komen.
Verwijderd schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 21:54:

Hij is in iedergeval nu onderweg in VT-EVA naar Portugal:
https://www.flightradar24.com/AIC1/dd7c784

Afbeeldingslocatie: https://c1.staticflickr.com/5/4290/35036802916_57ff4e2c35_c.jpgORY | VT-EVA | Air India One by Olivier Mouhot, on Flickr

[ Voor 23% gewijzigd door Piet91 op 24-06-2017 12:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
2 noobvragen:

Als ik een Visum voor de US heb (dus geen ESTA), is er dan een andere rij, of moet ik gewoon aansluiten.

En ik ben al 25 keer naar de US gevlogen en heb 50 vluchten in de US gemaakt. Maar.... Ik ben nog nooit overgestapt. Ik vlieg altijd rechtstreeks. Als dat niet kan, rijden we het laatste stuk. Als ik in Vegas moet zijn, vlieg in naar LA. Moet ik in Nashville zijn, rijden we vanaf Atlanta. Etc.

Maar nu moet ik er eindelijk aan geloven, een overstap op Detroit van 1u30.

Heb ik het goed dat ik gewoon door de douane moet, mijn koffer moet pakken, door de controle en dan pas mijn koffer weer inlever en verder ga naar de volgende vlucht?

Alles staat op 1 Delta ticket.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
PWM schreef op zaterdag 24 juni 2017 @ 11:34:
Heb ik het goed dat ik gewoon door de douane moet, mijn koffer moet pakken, door de controle en dan pas mijn koffer weer inlever en verder ga naar de volgende vlucht?
Yup.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Badtothebone
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Badtothebone

hatsieflatsie

2 noobvragen:

Als ik een Visum voor de US heb (dus geen ESTA), is er dan een andere rij, of moet ik gewoon aansluiten.

En ik ben al 25 keer naar de US gevlogen en heb 50 vluchten in de US gemaakt. Maar.... Ik ben nog nooit overgestapt. Ik vlieg altijd rechtstreeks. Als dat niet kan, rijden we het laatste stuk. Als ik in Vegas moet zijn, vlieg in naar LA. Moet ik in Nashville zijn, rijden we vanaf Atlanta. Etc.

Maar nu moet ik er eindelijk aan geloven, een overstap op Detroit van 1u30.

Alles staat op 1 Delta ticket.
1. Vliegtuig uitstappen
2. Door de Immigration
3. Koffer ophalen
4. Door de douane
5. Koffer inchecken / afleveren voor de volgende vlucht
6. Door de security
7. Naar de gate voor je volgende vlucht

Fijne reis :)

https://valid.x86.fr/xhfd5e

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Laatst online: 22-09 21:06

welk visum hebben we het over? B2?

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
Ja, zelfs internationaal. Vorig jaar LHR > MIA > LIM gedaan, en helaas heb je daar dus ook een ESTA voor nodig. |:(

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Alleen dat al is een reden om niet over de VS te vliegen naar Latijns-Amerika. Ondertussen hetzelfde met Canada trouwens...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H92!
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Napsju schreef op zaterdag 24 juni 2017 @ 13:23:
[...]

Ja, zelfs internationaal. Vorig jaar LHR > MIA > LIM gedaan, en helaas heb je daar dus ook een ESTA voor nodig. |:(
Vorig jaar AMS-LHR-MIA-LIM gedaan, en daarbij werd mijn backpack wel direct doorgelabeld naar LIM, wat mijzelf ook verbaasde :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
H92! schreef op zaterdag 24 juni 2017 @ 13:48:
Vorig jaar AMS-LHR-MIA-LIM gedaan, en daarbij werd mijn backpack wel direct doorgelabeld naar LIM, wat mijzelf ook verbaasde :o
Toevallig ook die van BA en LAN voor € 297 retour? Wij hadden alleen een schooltas met kleding, dus geen checked baggage. Ideaal! Op de terugweg wel een vette vertraging. Prima hotel van BA met lunch-, dinner- en breakfast vouchers, én € 600 schadevergoeding. _/-\o_
Borromini schreef op zaterdag 24 juni 2017 @ 13:29:
Alleen dat al is een reden om niet over de VS te vliegen naar Latijns-Amerika. Ondertussen hetzelfde met Canada trouwens...
Ligt sterk aan de prijs natuurlijk. Als er prijs goed of zelfs onwaarschijnlijk laag is, wil ik daar best even voor in een rij staan of langer onderweg zijn.

Lekker!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Piet91
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Een trieste dag gisteren in Seattle.

HL7644, de 10e en laatste 747-8i voor Korean Airlines maakte gisteren haar eerste vlucht:

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/DDCVJQTUwAAV-is.jpg:large

Zoals het er nu uitziet is dit de laatst gebouwde passagiers 747-8 en daarmee ook
de allerlaatste passagiers-747.

Officieel gezien heeft Boeing nog 5 openstaande 747-8i orders; deze van Korean Airlines, 3 van Transaero Airlines en in maart dit jaar heeft een nog onbekende klant een order geplaatst voor de 747-8i.
Van de 3 Transaero orders zijn 2 gebouwd voordat die maatschappij failliet ging; deze twee staan sinds februari opgeslagen in Victorville; hun toekomst is onbekend.
De onbekende klant van de 747-8i is meest waarschijnlijk een VIP/BBJ.

Afgelopen dinsdag heeft Boeing op de Paris Air Show voor het eerst ronduit toegeven dat ook zij geen toekomst meer zien voor de 747-8i. (en tevens ook niet voor de A380).
Voor het eerst heeft Boeing de categorie 'Large widebody" uit hun jaarlijkse 20 year forecast gehaald:
(deze was van vorige jaar)

Afbeeldingslocatie: https://s3.amazonaws.com/filecache.drivetheweb.com/mr5mr_boeing/93977/CMO+2017+Infographic_small.jpg

We kunnen dus helaas met grote zekerheid zeggen dat de allerlaatste passagiers 747 is gebouwd.
Deze Korean 747 maakte gisteren dus haar eerste vlucht; 48 jaar, 4 maanden en 14 dagen na de allereerste 747 op 9 februari 1969 het luchtruim koos.

De toekomst voor de 747 zit nu dus puur als vrachttoestel en BBJ. Met de open orders van UPS en AirBridgeCargo kan de productie momenteel nog erg langzaam doorgaan; Boeing denkt in de toekomst nog meer 747-8F toestellen te verkopen die o.a. 747-400F's moeten gaan vervangen.
En daarnaast nog een tweetal toestellen die de Boeing VC-25's moeten gaan vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Piet91 schreef op zaterdag 24 juni 2017 @ 15:10:

Zoals het er nu uitziet is dit de laatst gebouwde passagiers 747-8 en daarmee ook de allerlaatste passagiers-747.
Gaan ze nu door met de productie omdat het (zelfs in deze aantallen) nog steeds lonend is of hopen ze dat de markt later toch weer aantrekt?
Ik heb namelijk het idee dat zowel de 747-8 als de A380 momenteel verliesgevend zijn en dat de productie alleen maar doorgaat omdat niemand als eerste met de productie wil stoppen. Want degene die overblijft kan zonder concurrentie misschien toch winst op het toestel maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Bij de A380 gaat de productie nog door omdat er nog orders openstaan vziw...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Hmmbob schreef op zaterdag 24 juni 2017 @ 13:08:
[...]
welk visum hebben we het over? B2?
B1 Visum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Laatst online: 22-09 21:06
Dan mag je volgens mij in de rij 'permanent residents' aansluiten. Ons N2 visum geeft toegang tot de diplomaten / crew rij - lekker kort :+

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
downtime schreef op zaterdag 24 juni 2017 @ 15:37:
[...]

Gaan ze nu door met de productie omdat het (zelfs in deze aantallen) nog steeds lonend is of hopen ze dat de markt later toch weer aantrekt?
Ik heb namelijk het idee dat zowel de 747-8 als de A380 momenteel verliesgevend zijn en dat de productie alleen maar doorgaat omdat niemand als eerste met de productie wil stoppen. Want degene die overblijft kan zonder concurrentie misschien toch winst op het toestel maken.
Verschil is wel dat aan de 747-8i al tijden niet meer ontwikkeld wordt, en aan de A380 wel (zoals recent nog met de A380-Plus).

Dus ik denk dat ze er voorlopig toch mee doorgaan. Als ze er geen brood meer in zien, zouden ze er ook niet meer in investeren (zoals met die Plus), maar het laten doodbloeden (zoals Boeing met de 747-8i dus gedaan heeft).

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• upclocker
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 22-09 20:03
Daarnaast willen ze de B747-8 lijn open houden voor die twee nieuwe regeringstoestellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Leuk voor de zondagmiddag

De eerste 2 minuten is het even niets, maar daarna wel interessant om te zien hoe het toen allemaal ging. Dat handmatig plannen, dat dat goed ging..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• El Jefe
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
AirAsia X A333 near Learmonth on Jun 25th 2017, engine shut down in flight after severe vibrations

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=5FppRrbd5Zw]

Opmerkelijke video's van het schudden van dit vliegtuig, niet lekker om op die manier terug te keren - helemaal als de piloot aangeeft "that everyone’s survival depends on cooperation and also that they should pray."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Dat bidden lijkt me toch wat overtrokken, die toestellen zijn ontworpen om op één motor nog altijd te kunnen landen?

Pagina: 1 ... 50 ... 65 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op, dit topic gaat vanaf nu alleen nog over Vliegtuigen & Techniek