It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future
De Global Entry site is echt een brij aan informatie: https://www.cbp.gov/trave...ler-programs/global-entry
Ik kom er nog niet helemaal uit. Heeft iemand zich hiervoor aangemeld? Ben erg benieuwd naar ervaringen.
PWM schreef op maandag 19 juni 2017 @ 14:53:
Ik moet onverwacht wat vaker de plas over, westwaarts om precies te zijn.
De Global Entry site is echt een brij aan informatie: https://www.cbp.gov/trave...ler-programs/global-entry
Ik kom er nog niet helemaal uit. Heeft iemand zich hiervoor aangemeld? Ben erg benieuwd naar ervaringen.
Eligibility for Global Entry
Are You Eligible?
U.S. citizens, U.S. lawful permanent residents and citizens of the following countries are eligible for Global Entry membership:
•Citizens of Colombia
•Citizens of United Kingdom
•Citizens of Germany
•Citizens of Panama
•Citizens of Singapore
•Citizens of South Korea
•Citizens of Switzerland
•Mexican nationals
|| Vierkant voor Wiskunde ||
EDIT:
Van dezelfde site:
Can I join Global Entry if I am not a U.S. citizen or U.S. lawful permanent resident?
Global Entry is also available to citizens of the Netherlands who are enrolled in FLUX
[ Voor 42% gewijzigd door PWM op 19-06-2017 15:01 ]
True, maar ik had graag een eco comfort of nooduitgang geboekt. Oh well.Garyu schreef op maandag 19 juni 2017 @ 14:43:
[...]
Tsja, iemand moet er in het midden zitten. Dan is CDG-AMS nog wel de beste afstand voor een vlucht op de middenstoel... Je gaat het wel overleven denk ik.
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
Ik vind dat juist heerlijk, 2 arm leuningen zonder erom hoeven te vechten.CyBeR schreef op maandag 19 juni 2017 @ 14:09:
Ik heb nu een vlucht met KLM, CDG-AMS waar ik zowel vantevoren als nu bij check-in geen stoel kon selecteren. Dus uiteraard een stoel in het midden toegewezen gekregen en geen mogelijkheid om dat te veranderen
Verwijderd
Dat overkomt je toch maar één keer. Daarna de iPad mee en je probleem is weg.Atlas schreef op maandag 19 juni 2017 @ 14:39:
[...]
Dat is dus ook de reden dat ik Chinese maatschappijen mijdt als het even kan...
Kansloos gedoe.
Ik weet ook een groot voordeel te noemen van de Chinese maatschappijen. Ze roepen de hele vlucht niets om. Zo heerlijk rustig in vergelijking met de KLM die met allerlei non-informatie over de vlucht komen.
Valt me ook op dat voordat vliegtuig volledig stil staat bij pier (en bordje dus nog aan is) er al mensen opstaan en in lockers beginnen te klauwen ... en vervolgens een half uur met al hun bagage het pad blokkeren. Er zal maar wat gebeuren ...CyBeR schreef op maandag 19 juni 2017 @ 10:39:
Misschien is 't bij prijsvechters anders maar ik hoor bij KLM nooit zo veel geklik als 't bordje uit gaat volgens mij.
steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1
Dat is wel heel erg goedkoop. Ben vaak naar SGP gevlogen maar onder de 400 is nooit gelukt.Napsju schreef op maandag 19 juni 2017 @ 14:41:
Ze zijn vaak wel lekker goedkoop. Xiamen Airlines - slechts 360 euro retour naar Singapore en slechts 23 euro voor een baby die indien beschikbaar een eigen stoel krijgt om de Maxi-Cosi in te zetten. Ik vind 't prima.
ik zie ik zie wat jij niet ziet
Verwijderd
Hier ook maar exact 500 was toch echt de laagste prijs in de afgelopen 10 jaar.icecreamfarmer schreef op maandag 19 juni 2017 @ 15:53:
[...]
Dat is wel heel erg goedkoop. Ben vaak naar SGP gevlogen maar onder de 400 is nooit gelukt.
Idem, maar als het lampje uit is op long haul vluchten, dan gaat het riempje wel wat lossen. Zit toch net ff wat lekkerder, zeker als je ook nog probeert te rusten.Sanction schreef op maandag 19 juni 2017 @ 06:24:
[...]
Heb mijn riem sowieso altijd om, ook als het lampje uit is. Better safe than sorry.
maar wtf is FLUX nou weer?PWM schreef op maandag 19 juni 2017 @ 14:57:
Oh, daar heb ik dan sowieso overheen gelezen. Tot en met vorig jaar kon het nog wel (zelfs met Privium korting). Hoeven we dus ook niet verder te kijken
EDIT:
Van dezelfde site:
[...]
edit, ah:
https://www.cbp.gov/trave...x-netherlands/us-citizens
Privium dus..
check
[ Voor 20% gewijzigd door kamstra op 19-06-2017 16:17 ]
Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat
Is het wel nog steeds zo dat als je al eens met je paspoort in de US bent geweest, je daarna in de rij met de Amerikanen mag staan en gebruik kan maken van de apparaten?
Volgens mij niet, maar eerlijkheid gebied te zeggen dat ik het niet geprobeerd heb ook en de laatste keer vloog ik met BA1 naar JFK dus kwam aan als domestic flight en stond dus sowieso binnen 5 minuten buiten.PWM schreef op maandag 19 juni 2017 @ 16:18:
Ja, maar de stekker is er helaas wel uitgetrokkenDat word achter in de rij aansluiten.
Is het wel nog steeds zo dat als je al eens met je paspoort in de US bent geweest, je daarna in de rij met de Amerikanen mag staan en gebruik kan maken van de apparaten?
Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat
Wikipedia: Shay Gap Airporticecreamfarmer schreef op maandag 19 juni 2017 @ 15:53:
[...]
Dat is wel heel erg goedkoop. Ben vaak naar SGP gevlogen maar onder de 400 is nooit gelukt.
Yep.PWM schreef op maandag 19 juni 2017 @ 16:18:
[ Voor 31% gewijzigd door CyBeR op 19-06-2017 16:33 ]
Verwijderd
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 19-06-2017 16:44 ]
Ja - of iig op JFK en SEA werkte dat een maand geleden nog wel.PWM schreef op maandag 19 juni 2017 @ 16:18:
Ja, maar de stekker is er helaas wel uitgetrokkenDat word achter in de rij aansluiten.
Wat ik er van gelezen heb is TK een zeer goede business class optie, met een uitstekende lounge op Istanbul.Verwijderd schreef op maandag 19 juni 2017 @ 16:44:
Iemand ervaring met de business klas van Turkisch Airlines. Moet eind juli naar Manila en het is wel aantrekkelijk geprijsd dus vroeg mij af of dit de moeite waard is.
Ze zijn echter wel zeer pro Erdogan. Vind het altijd wat vreemd al luchtvaartmaatschappijen politiek gaan bedrijven.
AMS-IST zal wel een narrow body zijn. Als je bv met een van de M3 vliegt, dan hebben ze een Wide body product.
American Express vraagbaak
Verwijderd
Het gaat me vooral om het stuk IST-MNL dan wil ik namelijk slapen. Het maakt mij dus niet zoveel uit of het narrow body is of nietStinger_Ventura schreef op maandag 19 juni 2017 @ 17:21:
[...]
Wat ik er van gelezen heb is TK een zeer goede business class optie, met een uitstekende lounge op Istanbul.
Ze zijn echter wel zeer pro Erdogan. Vind het altijd wat vreemd al luchtvaartmaatschappijen politiek gaan bedrijven.
AMS-IST zal wel een narrow body zijn. Als je bv met een van de M3 vliegt, dan hebben ze een Wide body product.
Overigens denk ik dat beide redenen de oorzaak zijn van de gunstige prijs.
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 19-06-2017 17:51 ]
Singapore
ik zie ik zie wat jij niet ziet
Nee je gaat dan van vertrek 2. Daar ga je door de security en direct erna door de paspoortcontrole.Thijs8472 schreef op maandag 19 juni 2017 @ 17:24:
Wellicht domme vraag maar ik als ik AMS-LHR doe met KLM dan ga ik eerst door de security en dan rechts en na de roltrappen weer links voorbij Grand Café Het Paleis door paspoortcontrole?
Nee, je gaat na check-in eerst door de security en dan direct door de paspoortcontrole.Thijs8472 schreef op maandag 19 juni 2017 @ 17:24:
Wellicht domme vraag maar ik als ik AMS-LHR doe met KLM dan ga ik eerst door de security en dan rechts en na de roltrappen weer links voorbij Grand Café Het Paleis door paspoortcontrole?
SIN heet dat.
[ Voor 17% gewijzigd door CyBeR op 19-06-2017 18:44 ]
Dan loop je erg omThijs8472 schreef op maandag 19 juni 2017 @ 17:24:
Spuit 11
Verwijderd
Of XSP als je tot de happy few behoort. Alhoewel dat vliegveld ook uitgebreid gaat worden naar 700.000 passagiers per jaar.CyBeR schreef op maandag 19 juni 2017 @ 18:44:
[...]
Nee, je gaat na check-in eerst door de security en dan direct door de paspoortcontrole.
[...]
SIN heet dat.
Is afhankelijk van de luchthaven, JFK de laatste keren wel, maar SLC niet.PWM schreef op maandag 19 juni 2017 @ 16:18:
Vorige zomer waren die apparaten op Baltimore/Washington International (BWI) alleen voor Amerikanen beschikbaar. Scheelde wel dat ik vrij vroeg het vliegtuig uit was en dus redelijk vooraan stond..PWM schreef op maandag 19 juni 2017 @ 16:18:
Verwijderd
Je hoeft niet voorin het vliegtuig te zitten om vooraan te eindigen hoor. Echt verbaas mij er iedere keer weer over hoeveel mensen eerst naar het toilet gaan en dan pas naar de paspoortcontrole. Ipv eerst naar de paspoortcontrole en dan het toilet bij de bagageafhandeling.Chrisjuh_15 schreef op maandag 19 juni 2017 @ 19:07:
[...]
Vorige zomer waren die apparaten op Baltimore/Washington International (BWI) alleen voor Amerikanen beschikbaar. Scheelde wel dat ik vrij vroeg het vliegtuig uit was en dus redelijk vooraan stond..
Laat ik het anders formuleren: het is precies zoals jij zegt. Ik ging dus ook na de controle en bagage pas naar de WC en m'n WhatsApp checken, in plaats van andersom ;-)Verwijderd schreef op maandag 19 juni 2017 @ 19:10:
[...]
Je hoeft niet voorin het vliegtuig te zitten om vooraan te eindigen hoor. Echt verbaas mij er iedere keer weer over hoeveel mensen eerst naar het toilet gaan en dan pas naar de paspoortcontrole. Ipv eerst naar de paspoortcontrole en dan het toilet bij de bagageafhandeling.
Hangt er vanaf hoe lang je het kan ophoudenVerwijderd schreef op maandag 19 juni 2017 @ 19:10:
[...]
Je hoeft niet voorin het vliegtuig te zitten om vooraan te eindigen hoor. Echt verbaas mij er iedere keer weer over hoeveel mensen eerst naar het toilet gaan en dan pas naar de paspoortcontrole. Ipv eerst naar de paspoortcontrole en dan het toilet bij de bagageafhandeling.
De rijen waar ik in heb gestaan in de VS vooral, was ik vaak blij eerst naar het toilet te zijn gegaan
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Stinger_Ventura schreef op maandag 19 juni 2017 @ 17:21:
[...]
Wat ik er van gelezen heb is TK een zeer goede business class optie, met een uitstekende lounge op Istanbul.
Het is niet dat Turkish zo pro-Erdogan is. Het is gewoon zo dat een bedrijf dat het uithangbord van je land is onvermijdelijk in politiek vaarwater komt in een dictatuur; reken maar dat de AKP ervoor gezorgd heeft dat het bestuur Erdogan een warm hart toedraagt. Net zoals ze dat met de pers gedaan hebben.
Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje
De beste optie is nog wel gewoon vlak voor de landing in 't vliegtuig te gaan imo.gambieter schreef op maandag 19 juni 2017 @ 19:18:
[...]
Hangt er vanaf hoe lang je het kan ophouden
De rijen waar ik in heb gestaan in de VS vooral, was ik vaak blij eerst naar het toilet te zijn gegaan
Dat is wat de turbulentieslachtoffers dedenCyBeR schreef op maandag 19 juni 2017 @ 20:42:
De beste optie is nog wel gewoon vlak voor de landing in 't vliegtuig te gaan imo.
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Liever een ruime over het algemeen schone wc op het vliegveld om me even op te frissen dan zo'n veel te krap stinkend hokje in een vliegtuig na een vlucht van 10/12 uur of zo. En die rij, ach als ik een beetje rustig aan doe is die rij al weer weg tegen de tijd dat ik aan kom lopen...CyBeR schreef op maandag 19 juni 2017 @ 20:42:
[...]
De beste optie is nog wel gewoon vlak voor de landing in 't vliegtuig te gaan imo.
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Vlieg je veel naar de US? Op LAX,SFO en JFK kan het zo 3 uur duren als je pech hebt.Fiber schreef op maandag 19 juni 2017 @ 20:57:
[...]
Liever een ruime over het algemeen schone wc op het vliegveld om me even op te frissen dan zo'n veel te krap stinkend hokje in een vliegtuig na een vlucht van 10/12 uur of zo. En die rij, ach als ik een beetje rustig aan doe is die rij al weer weg tegen de tijd dat ik aan kom lopen...
Of langer, als China Air en Korea Air voor je geland zijn.
Ja was dat maar zoFiber schreef op maandag 19 juni 2017 @ 20:57:
[...]
Liever een ruime over het algemeen schone wc op het vliegveld
Verwijderd
Op SIN Terminal 1 kun je trouwens de rij voor de paspoortcontrole ook ontlopen. Als je boven ziet dat er een rij staat (ook daar kun je dat hebben) kun je naar de andere paspoortcontrole lopen. Zit 100m verderop en ze zijn vaak om en om druk, omdat bijna iedereen uit een vliegtuig naar dezelfde loopt.
Bonustip: Als je op SIN voor vertrek nog wat goedkoop, lokaal eten wil hebben dan kun je naar de 'Staff Canteen'. Vrij slecht aangegeven, maar je kunt gewoon naar binnen en daar eten. Het personeel krijgt korting, maar het zijn gewoon lokale prijzen ipv vliegveldprijzen
[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 19-06-2017 22:01 ]
Vergeet de gratis klappen nietPWM schreef op maandag 19 juni 2017 @ 21:41:
Da's lekker. Retour AMS-IAD met KLM in Economy 2660,-. Dezelfde dagen met United in Business: 1900,-. Beide rechtstreeks. Die is niet moeilijk.
Heb GE & TSA pre nu een paar jaar.PWM schreef op maandag 19 juni 2017 @ 14:53:
Ik moet onverwacht wat vaker de plas over, westwaarts om precies te zijn.
GE: geen rijen op de apparaten bij aankomst, max 1-2 mensen voor je.
Niet vergeten om wel alles netjes te declareren..ook je rol pepermunt, stroopwafels en het flesje wijn dat je van de FA hebt gekregen, anders ben je de sjaak als CBP je eruit pikt.
TSA PRE: Heerlijk! Laptop, kabels etc blijven gewoon in m'n tas. Sjaal etc blijft ook gewoon aan.
Zou willen dat er ook een Privium versie voor zou komen + dat KLM/AF mee gaan doen.Op dit moment handelen ze behalve hun eigen vluchten natuurlijk ook de Delta vluchten uit AMS/CDG af en dat betekent dat je BP waardeloos zijn zodra je in de USA komt (en je dus nieuwe mag laten maken of accepteerd dat je geen TSA Pre hebt)
Aparte rijen en vaak sneller dan die SP rijen.
100,- voor 5 jaar is het echt wel waard.
RTP-NL zou in 2017 in werking moeten treden (eerst in het begin, toen ik in Maart ofzo nog een keer vroeg was het Juni, dat is het nu maar nog steeds niks...).
Nadat RTP-NL in werking treedt, voert de KMarechaussee in Nederland het (geautomatiseerde) antecedentenonderzoek. Vervolgens zal je aan de reguliere voorwaarden van GOES moeten voldoen, waaronder een interview bij een enrollment center. (Let op, niet eerst een afspraak in de USA maken, altijd eerst hier in NL)
[ Voor 12% gewijzigd door Grouchy op 19-06-2017 21:55 ]
A cavalry general should be a master of practical science, know the value of seconds, despise life and not trust to chance.
Verwijderd
Op de intercontinentale vluchten ben ik al in geen tijden meer met de KLM geweest. Vlieg meestal Economy en wil best een euro of 200 extra betalen voor een directe vlucht, maar zelfs dat lukt bijna nooit meer.PWM schreef op maandag 19 juni 2017 @ 21:41:
Da's lekker. Retour AMS-IAD met KLM in Economy 2660,-. Dezelfde dagen met United in Business: 1900,-. Beide rechtstreeks. Die is niet moeilijk.
T3 heeft een Kopitiam in basement 2. Vind ik leuker en nog steeds zeer betaalbaar.Verwijderd schreef op maandag 19 juni 2017 @ 21:42:
Bonustip: Als je op SIN voor vertrek nog wat goedkoop, lokaal eten wil hebben dan kun je naar de 'Staff Canteen'. Vrij slecht aangegeven, maar je kunt gewoon naar binnen en daar eten. Het personeel krijgt korting, maar het zijn gewoon lokale prijzen ipv vliegveldprijzen
Lekker!
Dat kon vroeger op Schiphol ook, maar tegenwoordig moet de rij echt tot in de hal staan wil je dat door kunnen hebben. Je kunt nu, eenmaal aangekomen bij het punt waar de rij begint, niet meer terug. Heb dat vroeger wel 's gedaan; trap af naar paspoortcontrole, zien dat daar een teringzooi mensen staat, terug omhoog naar de andere paspoortcontrole en daar zo doorlopen want die was leeg.Verwijderd schreef op maandag 19 juni 2017 @ 21:42:
Op SIN Terminal 1 kun je trouwens de rij voor de paspoortcontrole ook ontlopen. Als je boven ziet dat er een rij staat (ook daar kun je dat hebben) kun je naar de andere paspoortcontrole lopen. Zit 100m verderop en ze zijn vaak om en om druk, omdat bijna iedereen uit een vliegtuig naar dezelfde loopt.
The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long
GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT
Grappig hoe dat verschilt. Kwam aan op SFO met KLM, kon zo doorlopen. Met 5 minuten was ik er doorheen. Maar alles valt of staat hoeveel vluchten er vlak voor jou geland zijn en als hoeveelste je zelf uit het vliegtuig bent gestapt. Ik gooi er meestal een snel-wandelingetje uit. Mensen kijken een beetje raar, maar het scheelt je zo een uur wachten.PWM schreef op maandag 19 juni 2017 @ 21:11:
[...]
Vlieg je veel naar de US? Op LAX,SFO en JFK kan het zo 3 uur duren als je pech hebt.
Of langer, als China Air en Korea Air voor je geland zijn.

Connecting flights in de USA zet ik altijd op minimaal 3 uur, want je vlucht missen is kut. Want de volgende vlucht sta je gewoon standby....

Kia Niro-EV 2024
KLM Cityhopper heeft twee extra Embraer 190’s besteld, ter versterking van haar huidige vloot van 30 Embraers van het type E190 en negen van het type E175. De nieuwe toestellen worden zomer 2018 verwacht. Uiteindelijk zal KLM Cityhoppers gehele vloot bestaan uit 49 Embrear ‘E-Jets’ – 32 E190s en 17 E175s – waarmee het de grootste E-Jet vloot van Europa heeft.
KLM Cityhopper is in 2008 begonnen met de vervanging van haar bestaande Fokker vloot met moderne E-Jets, die zorgen voor verdere uitbreiding van het bestaande netwerk, hogere frequenties en lagere kosten.
Binnenkort worden de 67 bestemmingen van KLM Cityhopper alleen bediend met Embraer-toestellen. Momenteel zijn al 38 van onze 47 toestellen, die gezamenlijk 105.000 vluchten per jaar uitvoeren, van het type Embraer. Onze frequente, regionale diensten bedienen diverse gebieden met essentiële verbindingen tussen Europese steden en wereldbestemmingen. Cityhopper vervult een sleutelfunctie ten behoeve van de aan- en afvoer van passagiers voor de langeafstandsvluchten van KLM en haar 18 codeshare partners. De 2x2 stoelindeling in de cabine is, in combinatie met de punctualiteit en technische betrouwbaarheid van onze E-Jet vloot, de belangrijkste reden voor onze samenwerking met Embraer.
Boet Kreiken - Managing Director KLM Cityhopper
Onze langdurige en succesvolle samenwerking met KLM Cityhopper komt voort uit ons streven om het beste te bieden, waarbij wij onze klanten graag meer bieden dan alleen de performance van onze vliegtuigen. Nieuwe bestellingen van vooraanstaande klanten als KLM Cityhopper dienen gevierd te worden, maar onderstrepen ook dat het belangrijk is om niet alleen op productie en technologie te letten, maar ook op service en support. Wij zijn er trots op dat Nederland, de thuisbasis van Embraer in Europa, ook het thuisland is van onze grootste Europese klant: KLM Cityhopper.
John Slattery,president-directeur van Embraer Commercial Aviation

In december en januari door de controle gegaan in Singapore in T3, maar heb geen rij kunnen zien. Wat een serene rust en ruimte heerst daar op Changi. Zeker in vergelijking met Auckland en Sydney (vooral die laatste).Verwijderd schreef op maandag 19 juni 2017 @ 21:42:
Wordt wss wel anders voor de trip naar USA in september. Alhoewel ik misschien dan nog wel geluk heb dat we met Delta via Minneapolis naar Las Vegas vliegen.
En maar hopen dat men het boarden eerder heeft gestopt...As temperatures climb in Phoenix, Arizona, more than 40 flights have been cancelled - because it is too hot for the planes to fly. The weather forecast for the US city suggests temperatures could reach 120F (49C) on Tuesday. That is higher than the operating temperature of some planes. American Airlines announced it was cancelling dozens of flights scheduled to take off from Sky Harbor airport during the hottest part of the day.
....
Why can't planes fly?
At higher temperatures, air has a lower density - it is thinner. That lower air density reduces how much lift is generated on an aircraft's wings - a core principle in aeronautics. That, in turn, means the aircraft's engines need to generate more thrust to get airborne. It's a well-known problem - a 2016 report from the International Civil Aviation Organization (ICAO) even warned that higher temperatures caused by climate change could "have severe consequences for aircraft take-off performance, where high altitudes or short runways limit the payload or even the fuel-carrying capacity".
Those problems are why many countries in the Middle East, and some high-altitude airports in South America, tend to schedule long flights for the evening or night, when it is cooler.
Onlangs voor het eerst in een E190 gevlogen, hele goede ervaring. Ik vond de 2x2 indeling veel meer rust geven dan het hokkerige 3x3.
Net als op de meeste andere luchthavens.CyBeR schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 16:07:
Security op BCN: zelfde rugzak, zelfde spullen: geen vuiltje aan de lucht. Geen wachttijd ook trouwens.
Op schiphol werd me dan ook verteld dat ik mijn lader, ebook, camera, lens, extra batterij, etc. basically alle electronica apart in een bakje had moeten gooien. Nu vlieg ik regelmatig, maar in de rest van de wereld mijn wereld wordt mijn tas echt nooit verder onderzocht. Oh well, Schiphol

Ik kijk vooral uit naar de E190-E2, nu weer op Le Bourget gepresenteerd - die moeten komend jaar in serie uit de fabriek komen rollenBarns schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 16:22:
[...]
Onlangs voor het eerst in een E190 gevlogen, hele goede ervaring. Ik vond de 2x2 indeling veel meer rust geven dan het hokkerige 3x3.
[ Voor 7% gewijzigd door Garyu op 20-06-2017 16:27 ]
Bekend fenomeen, o.a. bekend onder de naam hot and highgambieter schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 15:55:
Wanneer het te warm is om te vliegen: Phoenix flights cancelled because it's too hot for planes
[...]
En maar hopen dat men het boarden eerder heeft gestopt...
Hier is het dan een incident, maar sommige vliegvelden zijn het hele jaar door "hot and high"-geclassificeerd en vereisten vroeger speciale toestellen (of speciale uitvoeringen van bepaalde toestellen) met krachtigere motoren.
Virussen? Scan ze hier!
wildhagen schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 16:28:
Bekend fenomeen, o.a. bekend onder de naam hot and high
Hier is het dan een incident, maar sommige vliegvelden zijn het hele jaar door "hot and high"-geclassificeerd en vereisten vroeger vereisen regelmatig speciale toestellen.
http://avherald.com/h?article=4a81da6e&opt=0An Air France Airbus A340-300, registration F-GLZU performing flight AF-423 from Bogota (Colombia) to Paris Charles de Gaulle (France) with 275 people on board, departed Bogota's runway 13R (length 3,800 meters/12,470 feet, elevation 2,548 meters/8,360 feet) at 18:56L (23:56Z) and continued to Paris for a safe landing without further incident.
On Apr 25th 2017 the BEA reported that the aircraft needed an abnormally long takeoff run. The occurrence was rated a serious incident and is being investigated by the BEA having been delegated the investigation by Colombia's GRIAA.
According to preliminary information the aircraft crossed the runway end at about 5 feet above ground instead of 35 feet AGL.
The airline reported a similiar occurrence happened also on Apr 4th 2017 to the same aircraft. As an immediate safety action the airline reduced the maximum takeoff weight permitted for Bogota by 5 to 8 tons, either less cargo or less fuel perhaps requiring a fuel stop at Guadeloupe as suitable. It is being considered to use the Boeing 787 in the future should the A340-300 available performance turn out as the cause.
On Jun 19th 2017 Germany's BFU reported in their March Bulletin that the BFU joined the investigation on request by the BEA. During the takeoff run a retarded rotation occurred which caused the aircraft to remain below required safety heights.
Metars:
SKBO 120100Z 33009KT 9000 VCSH BKN015 12/11 A3032 RMK VCSH/NW=
SKBO 120000Z 31004KT 9000 VCSH SCT015CB SCT070 13/10 A3029 RMK CB/VCSH/NW=
SKBO 112300Z 35006KT 9000 VCSH SCT015CB SCT070 13/10 A3025 RETSRA RMK CB/VCSH/LTNG/NW/=
SKBO 112200Z 25007KT 6000 2500NW -TSRA SCT015CB SCT070 13/10 A3022 RETSRA RMK CB/NW/S=
SKBO 112126Z 06009KT 2500 +TSRA SCT017CB SCT070 15/12 A3022 RMK CB/N/SE=
SKBO 112100Z 29010KT 7000 -TSRA SCT020CB SCT070 18/12 A3020 RMK CB/NE/SE=
SKBO 112000Z 30010KT 9999 SCT020 SCT070 20/12 A3020=
Vlieg het hele jaar door en bezoek veel verschillende luchthavens, schiphol is vooralsnog de enige waar ik alle electronica eruit moet halen. Zal vast voor onze veiligheid zijn maar ik heb het gevoel dat dit toch wel allemaal een tikkeltje overdreven aan het worden is op schiphol.Garyu schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 16:26:
Op schiphol werd me dan ook verteld dat ik mijn lader, ebook, camera, lens, extra batterij, etc. basically alle electronica apart in een bakje had moeten gooien. Nu vlieg ik regelmatig, maar in de rest van de wereld mijn wereld wordt mijn tas echt nooit verder onderzocht. Oh well, Schiphol.
Xtool D1 10w laser cutter - IoT moet nooit op internet - 3x HomeWizard plug-in batterij, totaal 10,8 kWh / 3200 watt / 3200 watt, aansturing met Home Assistant
Zelfs Le Bourget heeft een beetje moeite met de hitte in Parijs momenteel. OK, niet zo hoog als in Phoenix of Bogota, maar best warm met zijn 35+ gradenupclocker schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 16:38:
Was toevallig laatst nog een incident met een air france A343 in Bogota door hetzelfde fenomeen.
[...]
http://avherald.com/h?article=4a81da6e&opt=0

4b te proppen.
BRU zelfde verhaal hoor.bacardicoconut schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 16:40:
[...]
Vlieg het hele jaar door en bezoek veel verschillende luchthavens, schiphol is vooralsnog de enige waar ik alle electronica eruit moet halen. Zal vast voor onze veiligheid zijn maar ik heb het gevoel dat dit toch wel allemaal een tikkeltje overdreven aan het worden is op schiphol.
Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje
Hot & High is men in Phoenix wel gewend. Nu is kennelijk de maximumtemperatuur bereikt:wildhagen schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 16:28:
[...]
Bekend fenomeen, o.a. bekend onder de naam hot and high
http://www.azcentral.com/...hoenix-flights/409634001/According to a statement from American Airlines, the American Eagle regional flights use the Bombardier CRJ aircraft, which has a maximum operating temperature of 118 degrees. Tuesday's forecast for Phoenix includes a high of 120 degrees, and the flights that are affected were to take off between 3 and 6 p.m.
Larger jets that fly out of Sky Harbor have higher maximum operating temperatures: Boeing, 126 degrees, and Airbus, 127 degrees, American Airlines said in a press release. Aircraft made from those manufacturers dominate the industry and are commonly flown by airlines that serve Phoenix.
Dat wil volgens mij niet zeggen dat ze niet kunnen vliegen met die temperatuur, maar dat ze niet de gegevens hebben om de takeoffsnelheden en de vereiste baanlengte te berekenen.
Be yourself, no matter what they say ...
Edit: hmm fuck it de stoel zelf is betaald bij KLM ik probeer 't daar wel gewoon eerst.
[ Voor 25% gewijzigd door CyBeR op 21-06-2017 01:44 ]
Sometimes you need to plan for coincidence
Je kan ook gewoon direct business boeken voor Ong 1800€Martijn19 schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 09:36:
Nog niets geboekt, ben ook Air France aan het overwegen. Die heeft namelijk een Premium Economy, dan heb ik maar 32k miles nodig voor een upgrade naar business. En Premium Economy is redelijk voordelig voor €1350 retour.
edit: als ik bij Air France even door klik bij de Premium Economy dan zie ik bookings class A. Dan kost het ineens 104k miles voor een upgrade.
edit2: waar ik ben benieuwd naar ben is hoe kom bij die andere bookings classes en de prijzen zodat ik kan vergelijken? Het lijkt erop dat ik naar de flexible tickets moet zoeken.
Ben ik dan de enige die dat gemekker nooit heeft op Schiphol ?Garyu schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 16:26:
[...]
Op schiphol werd me dan ook verteld dat ik mijn lader, ebook, camera, lens, extra batterij, etc. basically alle electronica apart in een bakje had moeten gooien. Nu vlieg ik regelmatig, maar in de rest van de wereld mijn wereld wordt mijn tas echt nooit verder onderzocht. Oh well, Schiphol.
Rommel uit je zakken in een bakje, rugzak in een bakje, laptop in een bakje, dr door, rugzak pikken ze dr bijna altijd tussenuit (alle kabels etc zitten in een aparte plastic zak in de rugzak, maar dat verlaagde de 'pakkans' op Schiphol van 99% naar 95%, dus ze zoeken het maar fijn uit)
Dat het een stel knurften op een hoop is en geen fijn vliegveld is dan weer een ander verhaal, vind ICN en TPE de fijnste tot nu toe (vriendelijk, overzichtelijk, niet teveel lopen, OV is 10000x beter en het werkt allemaal vrij efficient)
leeg
Een enkele reis misschien? Of heb ik ergens een voordeeltje gemist, want voor €1800 vlieg ik liever in business retour.P.B. schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 05:12:
[...]
Je kan ook gewoon direct business boeken voor Ong 1800€
Tsja, bij mij gaat het ook wel soepel altijd. In de rij de riem al af en zorgen dat al je losse spullen in je rugtas of jas zitten, dan gaat het vrij rap. Nadeel is wel dat de één roept dat het horloge wel af moet, de ander wil juist dat je hem om houdt, powerbanks bij de één er uit, bij de ander mag ie in de tas etc. En de eenduidigheid tussen luchthavens (in NL zelfs) mag wel wat beter. Gelukkig begin ik deze zomer op Schiphol als proces developer, eens kijken wat we kunnen stroomlijnen4x2 schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 05:41:
[...]Ben ik dan de enige die dat gemekker nooit heeft op Schiphol ?
Rommel uit je zakken in een bakje, rugzak in een bakje, laptop in een bakje, dr door, rugzak pikken ze dr bijna altijd tussenuit (alle kabels etc zitten in een aparte plastic zak in de rugzak, maar dat verlaagde de 'pakkans' op Schiphol van 99% naar 95%, dus ze zoeken het maar fijn uit)
Zeker. E190 met 2x2 of CRJ met 1x2. Niet zoveel mensen aan boord, lekker snel boarden. Niet het idee dat je opgesloten zit.Barns schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 16:22:
[...]
Dat is in bijvoorbeeld de VS wel goed geregeld. Als je van een hub naar een klein vliegveld gaat, dan zijn er altijd plenty vluchten met die kleine CRJ's. Dat vliegt heel ontspannend.
Kia Niro-EV 2024
riem hoeft niet meer af he door de full body scannersBarns schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 09:07:
[...]
Tsja, bij mij gaat het ook wel soepel altijd. In de rij de riem al af en zorgen dat al je losse spullen in je rugtas of jas zitten, dan gaat het vrij rap. Nadeel is wel dat de één roept dat het horloge wel af moet, de ander wil juist dat je hem om houdt, powerbanks bij de één er uit, bij de ander mag ie in de tas etc. En de eenduidigheid tussen luchthavens (in NL zelfs) mag wel wat beter. Gelukkig begin ik deze zomer op Schiphol als proces developer, eens kijken wat we kunnen stroomlijnen
[ Voor 13% gewijzigd door mrsar op 21-06-2017 10:10 ]
Dat is precies het gemekker waar we 't steeds over hebben.
Het artikel gaat over het feit dat EasyJet de Europese vluchten van KLM wil over nemen (even kort door de bocht) en dat Schiphol zo een groot netwerk heeft door de transferpassagiers. Alleen deze quote vond ik wel aardig, wat zijn de andere 4 bestemmingen die haalbaar zijn voor KLM als ze alleen de Nederlandse markt bedienen.Zou KLM zonder eigen transfers alleen de Nederlandse markt bedienen, dan zijn maar zes verre bestemmingen- met Paramaribo en de Antillen bovenaan - haalbaar.
Met die quote gaan ze er van uit dat er geen transfer passagiers van andere maatschappijen mee gaan, zonder die passagiers mis je natuurlijk een heleboel reizigers. EasyJet kan die "transfers" (zonder enige garanties) veel goedkoper in de markt zetten dan de KLM.PolarBear schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 11:25:
http://www.parool.nl/amst...l-haken-en-ogen~a4501700/
[...]
Het artikel gaat over het feit dat EasyJet de Europese vluchten van KLM wil over nemen (even kort door de bocht) en dat Schiphol zo een groot netwerk heeft door de transferpassagiers. Alleen deze quote vond ik wel aardig, wat zijn de andere 4 bestemmingen die haalbaar zijn voor KLM als ze alleen de Nederlandse markt bedienen.
Zie het filmpje over prijsvechters eerder in de topics.
There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.
Strict gezien niet idd, maar in de praktijk is 't wel beter om te doen aangezien die scanners anders 99 uit 100 keer een indicatie op je buik geven en dan mag je op Schiphol de hele rimram aan patdown ondergaan. Beter af doen zodat 'ie niks aangeeft, dan mag je zo doorlopen.mrsar schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 10:09:
[...]
riem hoeft niet meer af he door de full body scanners
Dat zou zo'n prijsvechter ongetwijfeld wel willen. Of de klant dat wil, dat betwijfel ik...PolarBear schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 11:25:
[...]
Het artikel gaat over het feit dat EasyJet de Europese vluchten van KLM wil over nemen (even kort door de bocht) en dat Schiphol zo een groot netwerk heeft door de transferpassagiers. Alleen deze quote vond ik wel aardig, wat zijn de andere 4 bestemmingen die haalbaar zijn voor KLM als ze alleen de Nederlandse markt bedienen.
Verwijderd
Dit lijkt me sterk en zal wel weer vanuit de vakantiegangergedachte zijn bedacht. De KLM heeft al decennialang tientallen internationale bestemmingen en geen zes zoals hier wordt beweerd ruim voordat de transfers en codesharing in de mode raakten.PolarBear schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 11:25:
[...]
Het Parool zal er wel weer vanuit gaan dat enkel de KLM geen transferpassagiers meer heeft en dat de Nederlanders zelf wel met andere maatschappijen vliegen.
Toen was de prijsstructuur alleen ook wel heel anders, waardoor die internationale bestemmingen zelfs met alleen ams o/d pax winstgevend waren. Nu leunt KLM grotendeels op transfer pax. (Daar zijn ze overigens bepaald niet alleen in.)Verwijderd schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 12:01:
[...]
Dit lijkt me sterk en zal wel weer vanuit de vakantiegangergedachte zijn bedacht. De KLM heeft al decennialang tientallen internationale bestemmingen en geen zes zoals hier wordt beweerd ruim voordat de transfers en codesharing in de mode raakten.
Ik denk wel dat 't te doen is als EasyJet dat in enig mate overneemt, alleen niet of 't nou zo voordelig is voor de reiziger. Nu krijg je ook al de intra-europese vlucht er in essentie bij als je KLM long haul vliegt, terwijl je dan juist apart voor EZY moet betalen.
Nogmaals, dat klopt en het is ook niet meer dan een what if. Blijft mijn vraag staan, welke 4 andere routes naar de Antillen en Suriname kennelijk volledig op Nederlanse reizigers kunnen draaien. Vond dat wel een interessante vraag.Verwijderd schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 12:01:
[...]
Het Parool zal er wel weer vanuit gaan dat enkel de KLM geen transferpassagiers meer heeft en dat de Nederlanders zelf wel met andere maatschappijen vliegen.
Waarschijnlijk Bangkok, Bali en nog twee andere routes.PolarBear schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 12:38:
[...]
Nogmaals, dat klopt en het is ook niet meer dan een what if. Blijft mijn vraag staan, welke 4 andere routes naar de Antillen en Suriname kennelijk volledig op Nederlanse reizigers kunnen draaien. Vond dat wel een interessante vraag.
Voor zover ik begreep ging het over het inconsequente, als de rugzak er altijd tussenuit gepikt wordt is dat vrij consequentCyBeR schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 10:12:
[...]
Dat is precies het gemekker waar we 't steeds over hebben.
Dat ik dat eigenlijk alleen maar op schiphol heb en op andere vliegvelden niet (buiten TLV, rampenkiet dat het is) is ook consequent
leeg
Ik zou verwachten richting New York of een US hub. Idem voor Azie, een grote stad of hub.Arthur-M. schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 12:48:
[...]
Waarschijnlijk Bangkok, Bali en nog twee andere routes.
Snap alleen niet helemaal het EZY verhaal. De cityhoppers die ik neem zitten behoorlijk vol en ondanks dat getallen niet beschikbaar zijn is het volgens dit interview een positieve business (http://zakenreis.nl/artikelen/cityhopper-de-parel-van-klm/).
Ik zou ook Tokyo hoog verwachten, of valt dat tegen? Of een Seoul, Peking, Shanghai, Kuala Lumpur? Staan die allemaal onder Bali dan? En dit zijn allemaal ook nog eens redelijk grote hubs in die regionen.
Virussen? Scan ze hier!
http://flight-report.com/...aris-CDG-Johannesburg-JNBPWM schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 14:42:
Ik kan voor 400 euro een upgrade krijgen naar La Première in een A380 Vanaf Z. Iemand al in zo'n stoel gezeten? Is voor vlucht van 9 uur.
http://flight-report.com/...Paris_CDG_Los_Angeles_LAX
http://flight-report.com/...7_Singapore_SIN_Paris_CDG
[ Voor 42% gewijzigd door CyBeR op 21-06-2017 14:45 ]
Sometimes you need to plan for coincidence
twee weken geleden wel wat raars. Iets wat iemand hier misschien kan uitleggen.
Domestic vlucht van Kamembe in Rwanda naar Kigali in Rwanda met Rwandair. vlucht van nog geen twintig minuten. Kamembe is een runway met een wachthokje. Meer is het niet. In het wachthok kun je helaas niet naar buiten kijken. Vlucht was met een De Havilland Canada DHC-8. Vliegtuig was ruim op tijd aangekomen. Echter op moment van vertrek zaten we met zijn allen nog te wachten en werd langzaam duidelijk dat er iets mis was. Staff begon op en neer te rennen. Bleek dat er maar 16 mensen mee mochten in het vliegtuig en we zaten met 24 te wachten. 8 passagiers mochten niet mee. Dat ging heel soepel, geen wanklank gehoord van degenen die een dag moesten wachten. Wij mochten mee want we hadden nog een aansluitende vlucht.
Werd niet duidelijk waarom er maar 16 passagiers mee mochten, bevel van de gezagvoerder. Op een gegeven moment kwam heel veel bagage terug, ook mijn beide tassen. Deze moesten mee in de cabine.
Eenmaal in het vliegtuig vertelde de piloot dat i.v.m. hoogte van het vliegveld (1600 meter), warm weer (26C), lengte van de baan(2200 meter) en harde wind (op de grond niks van gemerkt) er een gewichtslimiet was. Hij waarschuwde ook uitgebreid dat het een zeer onstuimige take off zou worden. Paniekzaaien is een groot woord maar volgens mij zat op dat moment niemand meer lekker in zijn stoel. De takeoff daarop ging super soepel en halverwege de baan waren wij al in de lucht.
Wat ik niet begrijp, warm was het niet (normale temp voor die omgeving) en met 24 passagiers zat het vliegtuig sowieso pas voor een derde vol. Dan lijkt het haast of de vlucht sowieso nooit vol mag zijn en lijkt het mee zeer inefficient op Kamembe te vliegen. ook begrijp ik niet waarom bagage in de cabine meegenomen moest worden. Kwa gewicht maakt het volgens mij niet uit of bagage in het ruim of in de cabine ligt. Was een vage vlucht.
Nog een praktische vraag, dit weekend word ik silver bij SkyTeam :-) (ga gold dit jaar ook halen), nu begreep ik dat je op Schiphol met Silver niet meer gebruik mag maken van de priority bagage afgifte en priorty lanes. Echter op de website staat dat je dat voordeel nog wel hebt. https://www.klm.com/trave...s_and_benefits/silver.htm.
Mag je met Silver de lange rijen op Schiphol omzeilen?
[ Voor 38% gewijzigd door CyBeR op 21-06-2017 15:40 ]
Vandaag net als andere keren dan gewoon weer geluk gehadCyBeR schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 11:55:
[...]
Strict gezien niet idd, maar in de praktijk is 't wel beter om te doen aangezien die scanners anders 99 uit 100 keer een indicatie op je buik geven en dan mag je op Schiphol de hele rimram aan patdown ondergaan. Beter af doen zodat 'ie niks aangeeft, dan mag je zo doorlopen.
Apart,ik had 2 telefoon opladers en een laptop lader in de tas,ik flikker de tel laders er wel altijd gewoon los in,rol je ze op ofzo?CyBeR schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 16:09:
Ik heb gevraagd wat nou het fucking probleem is steeds en blijkbaar zijn dat de kabels die ik altijd mee heb (netwerk, thunderbolt, dat soort dingen.)
26 graden op 1600m op +- 5000ft is best wel warm. Volgens de international standard atmospere (ISA) zou het op 1600m maar 5 graden zijn. Die hoogte in combinatie met een temperatuur van ISA + 21 zorgt voor een stuk minder goeie performance van het vliegtuig.[Roland] schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 15:34:
Wat ik niet begrijp, warm was het niet (normale temp voor die omgeving) en met 24 passagiers zat het vliegtuig sowieso pas voor een derde vol. Dan lijkt het haast of de vlucht sowieso nooit vol mag zijn en lijkt het mee zeer inefficient op Kamembe te vliegen. ook begrijp ik niet waarom bagage in de cabine meegenomen moest worden. Kwa gewicht maakt het volgens mij niet uit of bagage in het ruim of in de cabine ligt. Was een vage vlucht.
Wat betreft de bagage in de cabine, die zal naar de cabine zijn gegaan vanwege de positie van het zwaartepunt. Het bagage ruim zit volgens mij in de staart bij de dhc 8, bij de kleinere varianten weet ik het niet zeker, maar bij de -400 serie sowieso. Als het zwaartepunt te ver naar achteren ligt wordt het vliegtuig instabiel.
Doen! Voor die 400€ een hele ervaring. Lounge op CDG schijnt zeer goed te zijn, en chauffeur vanaf het vliegtuig naar de lounge.PWM schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 14:42:
Ik kan voor 400 euro een upgrade krijgen naar La Première in een A380 Vanaf Z. Iemand al in zo'n stoel gezeten? Is voor vlucht van 9 uur.
Liever 1 x in mijn leven First class AF dan 20 x opgevouwen zitten bij Wizz Air voor mij.Napsju schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 16:31:
Voor 400 euro vlieg ik 20 keer met Wizz Air heen en weer...
Dat lijkt me eerder 'kijk mij hier patsen met mijn promo' dan 'moet ik dit echt doen??'PWM schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 14:42:
Air France gaat prat op hun Première. Streken hebben ze, die Fransen, ze mogen dan wel wereldmacht af zijn, die streken neem je ze niet af
Verwijderd
Doen en niet te vergeten een review hier achter te laten. Is toch mooi zo'n ervaring.PWM schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 14:42:
9 uur vliegen voor 20 euro?Napsju schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 16:31:
Voor 400 euro vlieg ik 20 keer met Wizz Air heen en weer...
Maar goed het is makkelijk oordelen als je zelf de ervaring niet hebt gehad. Je weet luxe vaak pas echt te waarderen als je het zelf ervaren hebt. Mij zou bijvoorbeeld 10 jaar geleden ook niet hebben kunnen overtuigen dat een hotel of resort van 1000 euro per nacht de moeite waard is. Maar zodra je dit een keer ervaren hebt wil je het eigenlijk niet anders meer.
[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 21-06-2017 17:06 ]
Dit topic is gesloten.
Let op, dit topic gaat vanaf nu alleen nog over Vliegtuigen & Techniek