Reken ongeveer 50-60K miles voor een upgrade Economy > Business. Je kan ook inloggen bij KLM en daar een (pro forma) berekening doen. Is vaak wel even zoeken op de site.Martijn19 schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 07:20:
Heeft iemand nog tips voor KLM en upgraden met miles?
Ik heb een credit card waar ongeveer 80,000 miles (verwacht nog wel 20,000 meer in de komende maanden) op staan deze kan ik onder andere bij KLM gebruiken.
Nu ga ik straks in November weer Singapore <> Amsterdam retour en zou ik graag willen upgraden naar business. Nu lijkt het mij hoe hoger je boeking klasse hoe minder miles je nodig hebt.
Ik zou bijvoorbeeld ook bij Air France Premium Economy kunnen kopen en dan upgraden, ik zag deze optie niet bij KLM.
In principe zou ik niet meer dan €1500 aan het ticket willen uitgeven en dan kijken hoeveel miles ik nodig heb voor een upgrade.
Ik vraag mij af wat het standaard booking class is.L-VIS schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 09:25:
[...]
Reken ongeveer 50-60K miles voor een upgrade Economy > Business. Je kan ook inloggen bij KLM en daar een (pro forma) berekening doen. Is vaak wel even zoeken op de site.
Als ik de calculator gebruik zie ik "From cabin class Economy you need 48000 Award Miles to upgrade to Business". Maar dat is "Booking class: Y".
Bij Booking class B is het bijvoorbeeld 80000. Maar ik zie op de website nooit een manier om je booking class te kiezen.
Er is geen standaard booking-class. En je kan idd niet zien wat je booking class is bij KLM. Ik weet niet of je geboekt hebt via een reisburo? Meestal krijg je dan wel de booking-class te zien in je e-ticket email.
Nog niets geboekt, ben ook Air France aan het overwegen. Die heeft namelijk een Premium Economy, dan heb ik maar 32k miles nodig voor een upgrade naar business. En Premium Economy is redelijk voordelig voor €1350 retour.
edit: als ik bij Air France even door klik bij de Premium Economy dan zie ik bookings class A. Dan kost het ineens 104k miles voor een upgrade.
edit2: waar ik ben benieuwd naar ben is hoe kom bij die andere bookings classes en de prijzen zodat ik kan vergelijken? Het lijkt erop dat ik naar de flexible tickets moet zoeken.
edit: als ik bij Air France even door klik bij de Premium Economy dan zie ik bookings class A. Dan kost het ineens 104k miles voor een upgrade.
edit2: waar ik ben benieuwd naar ben is hoe kom bij die andere bookings classes en de prijzen zodat ik kan vergelijken? Het lijkt erop dat ik naar de flexible tickets moet zoeken.
[ Voor 44% gewijzigd door Martijn19 op 14-06-2017 09:40 ]
Bij KLM zie je bij boeken gewoon je klasse hoor 
Bij www.klm.nl krijg je altijd standaard het goedkoopstste ticket. Stel je vliegt op 4 juli heen en 19 juli terug, dan zie je op de heenweg "Economy flexibel" en terug "Lowest available fare"
Zoals je kan zien is de heenweg al een stuk hogere klasse dan de terugweg. Dat betekent flexibiliteit, meer miles, etc.
Klik je op de Ticketvoorwaarden van de heenweg dan zie je onderin dat je Q vliegt. En terug is het een V.
Wil je zelf meer beslissen in welke klasse je koopt, moet je ze bellen voor een ticket. Beetje omslachtig, maar soms krijg je ook betere prijzen.
EDIT
Vaak, niet altijd, krijg je op www.airfrance.nl ook meer opties als je gewoon KLM tickets boekt. Voor mijn reis naar NY heb ik op AF betere voorwaarden tegen lagere prijzen gekregen dan via KLM.
EDIT2:
En dan moet je ook nog de mogelijkheid hebben om te upgraden! Op veel vluchten lukt dat maanden van tevoren al niet. Als KLM denkt de stoelen te kunnen verkopen (zoals naar NY en ATL), bieden ze er geen aan voor upgrades.
Bij www.klm.nl krijg je altijd standaard het goedkoopstste ticket. Stel je vliegt op 4 juli heen en 19 juli terug, dan zie je op de heenweg "Economy flexibel" en terug "Lowest available fare"
Zoals je kan zien is de heenweg al een stuk hogere klasse dan de terugweg. Dat betekent flexibiliteit, meer miles, etc.
Klik je op de Ticketvoorwaarden van de heenweg dan zie je onderin dat je Q vliegt. En terug is het een V.
Wil je zelf meer beslissen in welke klasse je koopt, moet je ze bellen voor een ticket. Beetje omslachtig, maar soms krijg je ook betere prijzen.
EDIT
Vaak, niet altijd, krijg je op www.airfrance.nl ook meer opties als je gewoon KLM tickets boekt. Voor mijn reis naar NY heb ik op AF betere voorwaarden tegen lagere prijzen gekregen dan via KLM.
EDIT2:
En dan moet je ook nog de mogelijkheid hebben om te upgraden! Op veel vluchten lukt dat maanden van tevoren al niet. Als KLM denkt de stoelen te kunnen verkopen (zoals naar NY en ATL), bieden ze er geen aan voor upgrades.
[ Voor 26% gewijzigd door PWM op 14-06-2017 10:46 ]
Op zich laat AF meestal ook gewoon KLM vluchten zien via AMS, of in dit geval dus non-stop. Net als dat je bij KL ook AF-opties krijgt.Daniel schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 09:06:
[...]
Het voordeel van boeken vanaf een economy-fare is dat je rechtstreeks bij KLM kunt boeken, en dus niet via Parijs hoeft te vliegen (of je moet bij je upgrade meteen een change aanvragen)
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
Ja, maar niet als je premium economy kiestCyBeR schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 10:54:
[...]
Op zich laat AF meestal ook gewoon KLM vluchten zien via AMS, of in dit geval dus non-stop. Net als dat je bij KL ook AF-opties krijgt.
Dat dacht ik dus ook, maar is helaas niet het geval. Wilde een vlucht bij KLM boeken, maar aangezien je daar geen full flex meer kunt boeken ben ik uitgeweken naar AF. Daar werd die vlucht helemaal niet aangeboden.CyBeR schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 10:54:
[...]
Op zich laat AF meestal ook gewoon KLM vluchten zien via AMS, of in dit geval dus non-stop. Net als dat je bij KL ook AF-opties krijgt.
Ook aan KLM gemeld, die snappen het ook niet echt volgens mij.
Nee, maar aangezien KLM geen W vliegt is dat niet vreemd.
Correct me if I am wrong, maar volgens mij gelden de voorwaarden van de laagste boekingsklasse. Dit is wel bij andere maatschappijen. Als je flexibel heen hebt maar slechtere voorwaarden terug dan gelden de laatste voor de gehele ticket.PWM schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 10:40:
Bij KLM zie je bij boeken gewoon je klasse hoor
Zoals je kan zien is de heenweg al een stuk hogere klasse dan de terugweg. Dat betekent flexibiliteit, meer...
Ik heb mezelf verwend en vlieg morgen business class ipv economy comfort.

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.
Nope, gaat per segment om precies te zijnbacardicoconut schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 12:45:
[...]
Correct me if I am wrong, maar volgens mij gelden de voorwaarden van de laagste boekingsklasse. Dit is wel bij andere maatschappijen. Als je flexibel heen hebt maar slechtere voorwaarden terug dan gelden de laatste voor de gehele ticket.
Was stoel 1A er nogBallebek schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 13:18:
Ik heb mezelf verwend en vlieg morgen business class ipv economy comfort.
Net geprobeerd 14 SEP up te graden met punten naar JFK, maar no-go. Terwijl een upgrade 800,-kost, wat impliceert dat hij lang niet vol is.
[ Voor 30% gewijzigd door PWM op 14-06-2017 13:29 ]
Volgens mij zijn er hier wel wat kenners. Heeft er iemand hier ervaring met overstappen op Nairobi? Ik vlieg door naar Zanzibar en ik heb op de heenweg anderhalf uur overstaptijd en op de terugweg 1 uur en 5 minuten overstaptijd. Het zijn codeshare vluchten, dus aankomen doe ik wel. Maar ik ben wel benieuwd of Nairobi een beetje chaotisch is en of een uur overstaptijd genoeg is voor mezelf en onze koffers? Iemand een idee?
Geen probleem. Nairobi stelt niet veel voor. Erg veel structuur is er niet, maar zeker in het transit gedeelte valt het allemaal flink mee. Ben er laatst geweest naar Johannesburg.
Lekker!
Het is 78A geworden, boven dus
As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.
Ik moet volgens mij ook in gedeelte 1A blijven, maar goed om te weten dat er geen Afrikaanse chaos isNapsju schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 13:47:
Geen probleem. Nairobi stelt niet veel voor. Erg veel structuur is er niet, maar zeker in het transit gedeelte valt het allemaal flink mee. Ben er laatst geweest naar Johannesburg.
Was vanmiddag brand op Schiphol oost in KLM gebouw 425, ik hoorde een flink aantal brandweer auto's die kant op gaan. Verder geen idee wat de status is.
All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.
Heeft iemand ervaring met geld claimem na het zelf een ticket kopen na een geannuleerde vlucht? Wij zouden vanochtend met Singapore Airlines via Singapore naar Bali vliegen maar vlucht geannuleerd i.v.m. kapot vliegtuig. Kan gebeuren
De nieuwe vertrektijd is 21 uur later dus standaard claims lijken me van toepassing?
Dus in ieder geval 600e p.p.
Kunnen we nog wat met de meerkosten van het nieuwe Emirates ticket dat wij gekocht hebben om toch vandaag te kunnen reizen?
Geld terug voor niet met Singapore Airlines gevlogen stretch AMS - DPS lijkt me ook van toepassing overigens! Ik ben met name benieuwd naar de meerkosten van het Emirates ticket
Edit: interpunctie en toevoeging
De nieuwe vertrektijd is 21 uur later dus standaard claims lijken me van toepassing?
Kunnen we nog wat met de meerkosten van het nieuwe Emirates ticket dat wij gekocht hebben om toch vandaag te kunnen reizen?
Geld terug voor niet met Singapore Airlines gevlogen stretch AMS - DPS lijkt me ook van toepassing overigens! Ik ben met name benieuwd naar de meerkosten van het Emirates ticket
[ Voor 14% gewijzigd door Klassenoudste op 14-06-2017 21:43 ]
Als je op eigen houtje dingen loopt te regelen loop je op de zaken vooruit. Je zal ongetwijfeld op de standaardschadevergoeding aanspraak kunnen maken, maar aangezien je niet bent ingegaan op een voorstel van Singapore Airlines denk ik niet dat je meer gaat vangen. Als zij jou 21u later een vlucht aanbieden (en waarschijnlijk ook overnachting?) dan moet je niet verwachten dat zij coulance gaan tonen buiten wat ze verplicht zijn. Een maatschappij die op een concurrerende maatschappij herboekt komt alleen voor in heel uitzonderlijke gevallen.
Geld terug voor AMD DPS lijkt mij een beetje overroepen als je én al de schadevergoeding krijgt én een alternatief krijgt aangeboden, hoe slecht het ook valt qua planning, maar wie niet waagt, niet wint
.
Geld terug voor AMD DPS lijkt mij een beetje overroepen als je én al de schadevergoeding krijgt én een alternatief krijgt aangeboden, hoe slecht het ook valt qua planning, maar wie niet waagt, niet wint
Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje
Is mij een keer gebeurd wegens overboeking. De grootste gein was nog dat ik oorspronkelijk met die concurrerende maatschappij wou boeken, maar niet kon omdat die vlucht volgeboekt zou zijn.Borromini schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 22:01:
[...]
Een maatschappij die op een concurrerende maatschappij herboekt komt alleen voor in heel uitzonderlijke gevallen.
The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long
GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT
Altijd leuk.
Het vreemde is dat sommige mensen wel de optie geboden is om te boeken en ons niet. We hebben met ons volle verstand nieuwe tickets geboekt en vinden het niet erg de kosten te dragen maar we waren wel verbaasd dat later bleek dat andere passagiers van de originele vlucht wel kosteloos waren omgeboekt...Borromini schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 22:01:
Als je op eigen houtje dingen loopt te regelen loop je op de zaken vooruit. Je zal ongetwijfeld op de standaardschadevergoeding aanspraak kunnen maken, maar aangezien je niet bent ingegaan op een voorstel van Singapore Airlines denk ik niet dat je meer gaat vangen. Als zij jou 21u later een vlucht aanbieden (en waarschijnlijk ook overnachting?) dan moet je niet verwachten dat zij coulance gaan tonen buiten wat ze verplicht zijn. Een maatschappij die op een concurrerende maatschappij herboekt komt alleen voor in heel uitzonderlijke gevallen.
Geld terug voor AMD DPS lijkt mij een beetje overroepen als je én al de schadevergoeding krijgt én een alternatief krijgt aangeboden, hoe slecht het ook valt qua planning, maar wie niet waagt, niet wint.
Volgende keer niet met een kluitje het riet in laten sturen...
M.b.t. geld terug voor de niet gevlogen stretch, dat is wettelijk bepaald. Indien het alternatief wat je geboden wordt je niet aanstaat mag je dat deel van de vlucht annuleren en krijg je je geld terug.
Swiss heeft gisteren z'n eerste Bombardier CS300 officieel gepresenteerd. Ze hebben het toestel een speciale livery gegeven (https://twitter.com/FlySWISS/status/875017858123788288). Vanuit Zurich is het toestel overgevlogen naar Genève, wat de thuisbasis gaat worden.
Na landing is de CS300 een tijdje op de tarmac blijven staan tot dat iemand het goede idee kreeg om een toestel met speciale livery niet in de open lucht te laten staan voorafgaand aan de presentatie van het ding. Een uurtje ofzo later hebben ze het toestel dan toch maar een hangar ingereden. Maar niet voor dat geinteresseerde toeschouwers het toestel al hadden aanschouwd:
(met een cityhopper als guest star)

(sorry voor de brakke kwaliteit, had enkel een smartphone bij me)
Na landing is de CS300 een tijdje op de tarmac blijven staan tot dat iemand het goede idee kreeg om een toestel met speciale livery niet in de open lucht te laten staan voorafgaand aan de presentatie van het ding. Een uurtje ofzo later hebben ze het toestel dan toch maar een hangar ingereden. Maar niet voor dat geinteresseerde toeschouwers het toestel al hadden aanschouwd:
(met een cityhopper als guest star)

(sorry voor de brakke kwaliteit, had enkel een smartphone bij me)
|| Vierkant voor Wiskunde ||
Heeft iemand hier ervaring met het boeken van een retour en enkel gebruik maken van de heenreis?
Als ik kijk bij AirFrance staat er dit:
Wordt dit ook echt toegepast?This fare is applicable for a ticket used fully, in sequential order for the specified journey and on the specified dates. As outlined in the General Conditions of Carriage, any non-compliant use noticed on the day of travel may incur an additional fixed-rate fee at the airport for the amount of: €125 on short-haul flights (metropolitan France and Corsica), €250 for a medium-haul flight in the Economy cabin, €500 for a medium-haul flight in the Business cabin, €500 for a long-haul flight in the Economy or Premium Economy cabin, €1500 for a long-haul flight in the Business cabin and €3000 for a long-haul flight in the La Première cabin (or the equivalent in the local currency.)
Ik heb het een paar jaar geleden eens bij KLM gedaan, nooit wat van gehoord. Het lijkt me ook vrij sterk dat ze klanten beboeten voor een no-show, moet je dan ook betalen als je met pech langs de snelweg staat op weg naar het vliegveld ofzo?
Je moet alleen geen miles o.i.d. verwachten, die worden (vziw) alleen toegekend als je alle geboekte legs ook daadwerkelijk vliegt.
Je moet alleen geen miles o.i.d. verwachten, die worden (vziw) alleen toegekend als je alle geboekte legs ook daadwerkelijk vliegt.
Die voorwaarden zijn alleen van toepassing als je je ticket bv. wil wijzigen of annuleren na no-show. Dus in jouw geval heb je er geen last van.Halldor schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 09:25:
Heeft iemand hier ervaring met het boeken van een retour en enkel gebruik maken van de heenreis?
[...]
Wordt dit ook echt toegepast?
Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje
Heb het ook meegemaakt door een sneeuwstorm in januari 2010 lag Engeland eruit. BA heeft ons toen op een KLM vlucht gezet vanuit AMS.Freee!! schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 22:46:
[...]
Is mij een keer gebeurd wegens overboeking. De grootste gein was nog dat ik oorspronkelijk met die concurrerende maatschappij wou boeken, maar niet kon omdat die vlucht volgeboekt zou zijn.
ik zie ik zie wat jij niet ziet
OK. In ieder geval succesKlassenoudste schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 05:10:
[...]
Het vreemde is dat sommige mensen wel de optie geboden is om te boeken en ons niet. We hebben met ons volle verstand nieuwe tickets geboekt en vinden het niet erg de kosten te dragen maar we waren wel verbaasd dat later bleek dat andere passagiers van de originele vlucht wel kosteloos waren omgeboekt...
M.b.t. geld terug voor de niet gevlogen stretch, dat is wettelijk bepaald. Indien het alternatief wat je geboden wordt je niet aanstaat mag je dat deel van de vlucht annuleren en krijg je je geld terug.
Staat niets in over niet gebruiken en als je je die dag niet op dat vliegveld laat zien ...any non-compliant use noticed on the day of travel may incur an additional fixed-rate fee at the airport
The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long
GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT
Net bij Schengen security door de rij in ongeveer 20 minuten, maar er toch weer 35 over gedaan door die verrekte secondary van mn rugzak elke keer
Ik kwam er zojuist achter dat de Crown Lounge op Schiphol nu echt in verbouwing is. Het gedeelte rechtsachter (vanaf de frontdesk gezien) is afgesloten met tijdelijke wanden. Ook de douches die dinsdag nog open waren zijn nu dicht, een nieuw gedeelte is wel open met daarin (volgens mij) ook douches. Ze zijn wel met 100 plekken gekrompen - vrij veel als je het mij vraagt.
Daarnaast viel me op dat de paspoort controle van de Internationale zijde naar het schengen gebied een ontzettend lange wachtrij had (letterlijk, ik denk een meter of 60) terwijl ik de andere kant zo kon door lopen....
Daarnaast viel me op dat de paspoort controle van de Internationale zijde naar het schengen gebied een ontzettend lange wachtrij had (letterlijk, ik denk een meter of 60) terwijl ik de andere kant zo kon door lopen....
Sometimes you need to plan for coincidence
Welke van de twee is dat? Schengen of non schengen?Hmmbob schreef op vrijdag 16 juni 2017 @ 08:01:
Ik kwam er zojuist achter dat de Crown Lounge op Schiphol nu echt in verbouwing is. Het gedeelte rechtsachter (vanaf de frontdesk gezien) is afgesloten met tijdelijke wanden. Ook de douches die dinsdag nog open waren zijn nu dicht, een nieuw gedeelte is wel open met daarin (volgens mij) ook douches. Ze zijn wel met 100 plekken gekrompen - vrij veel als je het mij vraagt.
En inderdaad 100 plekken op een al drukke lounges is niet handig
Non-Schengen, lounge 52. @Piet91 heeft er al eens over geschreven: Piet91 in "Het Luchtvaart Topic - Deel 5"
[ Voor 70% gewijzigd door Hmmbob op 16-06-2017 08:40 ]
Is wel eens een rechtzaak over geweest (ik dacht Lufthansa / Duitsland), waarbij de rechter de regeling als ongeldig heeft verklaard.Halldor schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 09:25:
[...]
Wordt dit ook echt toegepast?
Overigens doe ik dat regelmatig, reisburo van mijn werk boekt tickets op de goedkoopste manier. Daar zit best wat cross-ticketing en vervallen retourvluchten bij.
Edit: laatste pagina lezen voordat ik een antwoord typ zou misschien ook helpen
Overigens betekent een no-show bij de heenvlucht meestal wel dat je retourvlucht automatisch gecanceld wordt (niet altijd, bij Air Berlin was dit geen probleem vorig jaar), dus daar wel op letten.
[ Voor 27% gewijzigd door Garyu op 16-06-2017 10:08 ]
It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future
Ik verhuis binnenkort met mijn gezin vanuit de VS naar Nederland, maar daar heeft de baas ook gewoon een (fictieve) retour (open jaw) van gemaakt....
[ Voor 4% gewijzigd door Hmmbob op 16-06-2017 10:16 ]
Waar je recht op hebt is terug te lezen in http://eur-lex.europa.eu/...T/?uri=CELEX%3A32004R0261Klassenoudste schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 21:00:
Heeft iemand ervaring met geld claimem na het zelf een ticket kopen na een geannuleerde vlucht? Wij zouden vanochtend met Singapore Airlines via Singapore naar Bali vliegen maar vlucht geannuleerd i.v.m. kapot vliegtuig. Kan gebeuren
Sowieso heb je recht op vergoeding van 600 euro en verzorging voor de duur van de vertraging - binnen redelijke grenzen - zoals hotelovernachting, maaltijden, persoonlijke verzorgingsartikelen, taxikosten. Alle kosten die samenhangen met jou uiteindelijk op de oorspronkelijke bestemming brengen moeten worden vergoed - dus ook bijvoorbeeld taxi of trein als je vervangende vlucht naar een andere luchthaven gaat.
Bij annulering heb je twee opties:
A) Je reis beëindigen. In dat geval moet de airline je het deel van het ticket dat niet is gebruikt terugbetalen.
Als je kiest voor A (wat je in dit geval hebt gedaan) heb je in principe geen recht op vergoeding van de meerkosten van de vervangende reis. Het door Singapore Airlines geboden alternatief was 21 uur later, maar er was dus wel een andere optie. Er is een inspanningsverplichting om iedereen zo snel mogelijk thuis te krijgen maar geen plicht om iedere mogelijke optie tegen welke prijs dan ook aan te bieden. De 600 euro wordt geacht voldoende vergoeding te zijn voor de duur van de vertraging. Omboeken naar iets anders dan het direct geboden alternatief is een service, geen plicht.
En zie hier:Piet91 schreef op zaterdag 10 juni 2017 @ 21:15:
De Airbus A380 is weer eens in het nieuws.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Meeste van deze ideeën waren al bekend, maar nu komen ze ook met het deactiveren van de achterste upper deck deuren en 5 meter hoge winglets.

Let ook op de afgeplakte A380 decals.
Gaat om de 4e gebouwde A380 die momenteel op Aéroport de Paris-Le Bourget staat waar volgende week de 52e Paris Air Show zal plaatsvinden. Volgens Reuters zal Airbus daar deze winglets aankondigen.
Vond de winglets op de 380 altijd al een beetje uit verhouding, (zelfde winglets als de 320 family maar dan op een jumbojet...
) zeker vergeleken met bijvoorbeeld de 73, 75, 76 of ook de nieuwe sharklets van de 320. Denk dat het er nu een stuk beter uitziet.
[ Voor 14% gewijzigd door cordonbleu op 16-06-2017 15:25 ]
Dank voor je uitgebreide reactie. Op zich zijn we uit de kosten met het terugboeken van het niet genoten deel van de reis en de 600 p.p. compensatie.Daniel schreef op vrijdag 16 juni 2017 @ 13:38:
[...]
Waar je recht op hebt is terug te lezen in http://eur-lex.europa.eu/...T/?uri=CELEX%3A32004R0261
Sowieso heb je recht op vergoeding van 600 euro en verzorging voor de duur van de vertraging - binnen redelijke grenzen - zoals hotelovernachting, maaltijden, persoonlijke verzorgingsartikelen, taxikosten. Alle kosten die samenhangen met jou uiteindelijk op de oorspronkelijke bestemming brengen moeten worden vergoed - dus ook bijvoorbeeld taxi of trein als je vervangende vlucht naar een andere luchthaven gaat.
Bij annulering heb je twee opties:
A) Je reis beëindigen. In dat geval moet de airline je het deel van het ticket dat niet is gebruikt terugbetalen.
Gebruik maken van het alternatief dat door de airline wordt geboden, vooropgesteld dat dat onder dezelfde voorwaarden is (reisklasse, geen obscure route met 3x overstappen terwijl je eerst een rechtstreekse vlucht had)
Als je kiest voor A (wat je in dit geval hebt gedaan) heb je in principe geen recht op vergoeding van de meerkosten van de vervangende reis. Het door Singapore Airlines geboden alternatief was 21 uur later, maar er was dus wel een andere optie. Er is een inspanningsverplichting om iedereen zo snel mogelijk thuis te krijgen maar geen plicht om iedere mogelijke optie tegen welke prijs dan ook aan te bieden. De 600 euro wordt geacht voldoende vergoeding te zijn voor de duur van de vertraging. Omboeken naar iets anders dan het direct geboden alternatief is een service, geen plicht.
Het niet aanbieden van hetzelfde alternatief als de mensen met dezelfde boekingsklasse die achter ons in de rij stonden maar een andere medewerker spraken blijft ons echter wel verbazen. Niets meer aan te doen maar blijft raar dat die mensen per saldo meer compensatie krijgen voor dezelfde vertraging.
Je weet natuurlijk nooit of die personen een andere/betere status hadden. Of wie weet een duurder ticket type.Klassenoudste schreef op vrijdag 16 juni 2017 @ 15:57:
[...]
Dank voor je uitgebreide reactie. Op zich zijn we uit de kosten met het terugboeken van het niet genoten deel van de reis en de 600 p.p. compensatie.
Het niet aanbieden van hetzelfde alternatief als de mensen met dezelfde boekingsklasse die achter ons in de rij stonden maar een andere medewerker spraken blijft ons echter wel verbazen. Niets meer aan te doen maar blijft raar dat die mensen per saldo meer compensatie krijgen voor dezelfde vertraging.
Verwijderd
De maatschappij heeft hier gewoon zijn duty of care en zal altijd zorgen, en dat geldt al helemaal voor SQ, dat je op een andere vlucht komt. En dat is normaal gesproken een fatsoenlijk alternatief, zoals de volgende beschikbare vlucht met eventueel hotel/eten of als dat niet past bij een concurrent.Klassenoudste schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 05:10:
[...]Het vreemde is dat sommige mensen wel de optie geboden is om te boeken en ons niet. We hebben met ons volle verstand nieuwe tickets geboekt en vinden het niet erg de kosten te dragen maar we waren wel verbaasd dat later bleek dat andere passagiers van de originele vlucht wel kosteloos waren omgeboekt...
Als je zelf een beetje slim gaat doen door zelf dingen te boeken buiten de maatschappij om kan je daar nog veel plezier van hebben.... vergeet die compensatie maar voor niet gevlogen stukken en de rest van je ticket wordt automatisch gecanceld als je een segment mist.
Precies, niet iedereen krijgt hetzelfde alternatief en anderen krijgen wellicht wat beters....swtimmer schreef op vrijdag 16 juni 2017 @ 16:16:
[...]Je weet natuurlijk nooit of die personen een andere/betere status hadden. Of wie weet een duurder ticket type.
Als je buiten de maatschappij zelf dingen gaat boeken en betalen is er zeker ruimte om over die aanvullende kosten een discussie te krijgen. De duty of care is dan wellicht een hotelovernachting maar als zij er één aanbieden (tegen de bodemprijzen die ze hebben bedongen) staat het je niet zomaar vrij om zelf iets te gaan boeken tegen welke prijs dan ook.Daniel schreef op vrijdag 16 juni 2017 @ 13:38:
[...]Sowieso heb je recht op vergoeding van 600 euro en verzorging voor de duur van de vertraging - binnen redelijke grenzen - zoals hotelovernachting, maaltijden, persoonlijke verzorgingsartikelen, taxikosten.
Die €600 zal het wel worden maar ook daar is het niet zo zwart/wit... er is altijd nog de beruchte "onvoorziene omstandigheid" waar in uitzonderlijke situaties wel degelijk sprake van kan zijn. Maar ook hier is het weer... als je zelf een alternatieve vlucht hebt geboekt is er ruimte voor discussie over wat de vertraging nu echt is geweest. Wie weet was er wel een alternatief aangeboden zoals CX die je binnen de 4uur vertraging op DPS had gekregen.
De retourvlucht gaat vast ook nog spannend worden als daar sprake van was.
[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 16-06-2017 17:01 ]
Ik vraag me af of je wel recht hebt op die 600 euro pp? Ik kan me nl. niet anders dan voorstellen dat je een "no-show" ben geweest op de vlucht, ondanks dat je misschien ingechecked bent, ben je niet door de poortjes geweest bij de gate. Ze hebben je ticket niet omgeboekt in de SQ systemen naar een andere vlucht.Klassenoudste schreef op vrijdag 16 juni 2017 @ 15:57:
[...]
Dank voor je uitgebreide reactie. Op zich zijn we uit de kosten met het terugboeken van het niet genoten deel van de reis en de 600 p.p. compensatie.
Consequentie: Als je het eerste segment niet vliegt, dan vervallen ook al je andere segmenten automatisch. Je terugvlucht is lijkt mij dus onzeker, of je hebt zwart op wit dat SQ je wel terug laat vliegen? Of heb je voor minder dan 600pp een retour met Emirates gekocht ipv een enkeltje AMS-DPS op de dag van vertrek?
American Express vraagbaak
Bij annulering door defect toestel zul je over die 600 euro vergoeding geen discussie hebben. Zou een mooie loophole zijn als je door die annulering niet aan het eerste segment begint en daardoor geen passagier meer bent. De regelgeving zit zo in elkaar dat als je de reis staakt voordat het eerste segment is begonnen (met vertraging/annulering als oorzaak) je het hele ticket terugkrijgt.
De vraag is meer wat er met SQ afgesproken is over de terugvlucht.
Klopt, maar dit is wel overmacht voor de luchtvaartmaatschappij! zo'n loophol kan je niet bij voorbaat incalculeren als passagier om van je vervolg segmenten gebruik te maken zonder de 1ste te vliegen.Daniel schreef op vrijdag 16 juni 2017 @ 19:02:
Bij annulering door defect toestel zul je over die 600 euro vergoeding geen discussie hebben. Zou een mooie loophole zijn als je door die annulering niet aan het eerste segment begint en daardoor geen passagier meer bent. De regelgeving zit zo in elkaar dat als je de reis staakt voordat het eerste segment is begonnen (met vertraging/annulering als oorzaak) je het hele ticket terugkrijgt.
Als jij op dag 0 ziet dat je een vertraging van 21 uur hebt, en dus zelf (zonder afstemming met de maatschappij) een andere vlucht regelt, dan staat dat in mijn beleving gelijk aan een no-show, waarbij al je andere segmenten ook komen te vervallen.
SQ is verantwoordelijk voor het nakomen van het contract om je van punt A naar Z te brengen en terug, als jij er voor kiest om zelf iets anders te regelen, dan kunnen zij zeggen "no-show". Je hebt ze niet in de gelegenheid gesteld om het contract na te komen, dus waarom zouden zij dan de rest moeten honoreren?
[ Voor 4% gewijzigd door Stinger_Ventura op 16-06-2017 19:32 ]
American Express vraagbaak
Ik vertrek in Juli naar Zuid-Afrika vanuit Schiphol vlieg ik naar Johannesburg maak daar een tour maak vervolgens vanuit Johannesburg een binnenlandse vlucht naar Kaapstad en een paar dagen later vetrek ik vanaf daar weer naar Schiphol. Iemand een idee hoe het tegenwoordig geteld is met de diefstal van spullen uit de ruimbagage, de ruimbagage sealen of niet...
Dat zou inderdaad een mooie loophole zijn maar we hebben een boarding pass voor SQ323 welke bij de gate eerst 2 uur werd vertraagd, vervogens 6 uur en daarna werd gecanceld. Het alternatief wat geboden werd was SQ 9323 ongeveer 21 uur later. Om te zeggen dat we een no-show waren voor SQ323 lijkt me wel erg ver gezocht?Stinger_Ventura schreef op vrijdag 16 juni 2017 @ 19:31:
[...]
Klopt, maar dit is wel overmacht voor de luchtvaartmaatschappij! zo'n loophol kan je niet bij voorbaat incalculeren als passagier om van je vervolg segmenten gebruik te maken zonder de 1ste te vliegen.
Als jij op dag 0 ziet dat je een vertraging van 21 uur hebt, en dus zelf (zonder afstemming met de maatschappij) een andere vlucht regelt, dan staat dat in mijn beleving gelijk aan een no-show, waarbij al je andere segmenten ook komen te vervallen.
SQ is verantwoordelijk voor het nakomen van het contract om je van punt A naar Z te brengen en terug, als jij er voor kiest om zelf iets anders te regelen, dan kunnen zij zeggen "no-show". Je hebt ze niet in de gelegenheid gesteld om het contract na te komen, dus waarom zouden zij dan de rest moeten honoreren?
We hebben SQ natuurlijk wel degelijk in de gelegenheid gesteld het contract (SQ323 AMS-SIN-DPS vertrek 11:15) na te komen maar door een defect toestel hebben ze dat niet gedaan. Jouw voorbeeld zou alleen gelden als je niet ingecheckt was.
No-show op SQ 9323 zijn we wel maar dat heeft verder geen gevolg voor de retour vlucht welke nog steeds confirmed is. Omdat ik de bui al zag hangen toen de gate agent zei dat er een onderdeel moest worden ingevlogen uit München had ik eerder op de dag al overlegd met de (overigens verder heel vriendelijke) gate agent dat wij in geval van annulering eventueel ook wel IPB zouden kunnen reizen naar DPS mits ze tijdig met informatie zouden komen. Toen heb ik de vraag al gesteld of de retour vlucht zou blijven staan als we geen gebruik zouden maken van de na het cancellen alternatieve heenvlucht. Dit werd bevestigd en op de site van SQ is de retour vlucht nog altijd confirmed.
Tegen de tijd dat SQ de vlucht cancelde waren de IPB opties echter al zeer beperkt qua doorverbindingen dus was dat geen mogelijkheid meer. Emirates zag er qua open stoelen slecht uit om te gokken op IPB dus maar geboekt, vlucht uit Dubai zat ramvol dus goede keuze geweest.
Zoals gezegd, we hebben met ons volle verstand EK geboekt. En ik vind het niet erg te betalen voor de keuze die wij gemaakt hebben maar ik ben alleen verbaasd dat het verschil maakt wie je spreekt met wat je aangeboden krijgt. Door omstandigheden wilden wij graag de 14e vliegen en niet de 15e, dat is in ieder geval gelukt.
Ik laat mijn vakantie er verder ook niet door verpesten, ga wel achter de compensatie en de vergoeding niet genoten deel aan en kies de volgende keer niet meer voor SQ.
Wat is IPB? En SQ is een goede maatschappij, dat kan bij elke maatschappij gebeuren jammer genoeg.
Wat ik niet helemaal uit je verhaal begrijp is of je ook gevraagd hebt naar het alternatief dat andere reizigers aangeboden gekregen hebben?
Wat ik niet helemaal uit je verhaal begrijp is of je ook gevraagd hebt naar het alternatief dat andere reizigers aangeboden gekregen hebben?
Het is maar net wat er beschikbaar is. Hoe airlines dat verdelen, geen idee. Ik zat afgelopen maart op SXM in een AF-brik die kapot ging, en de passagiers werden vervolgens uitgespreid over de vier volgende dagen. Waarom de ene na een dag terug kon en anderen drie ongevraagde dagen vakantie erbij kregen is nooit duidelijk geworden.
IPB is indien plaats beschikbaar, een secundaire arbeidsvoorwaarde van veel medewerkers in de luchtvaart sector. Dan kan je tegen sterk gereduceerd tarief mee. Niet alleen met je eigen maatschappij. Maar je komt alleen mee indien er op het allerlaatste moment nog stoelen beschikbaar zijn. Voor luchtvaartmaatschappij ook een mooi verdienmodel want zonder ipb was de stoel niet gevuld en het vliegtuig toch vertrokken.
Het is echter altijd afwachten of je mee komt want vol is vol. Als we op vakantie gaan willen we ook gewoon gaan en niet in afwachting zitten of het wel of niet lukt. Dus boeken we altijd tegen vol tarief een ticket.
Uiteraard gevraagd naar alternatieven maar niet geboden. Zeker weten of de medereizigers dezelfde boekingsklasse hebben weet ik overigens niet, heb dat niet nagevraagd.
Het is echter altijd afwachten of je mee komt want vol is vol. Als we op vakantie gaan willen we ook gewoon gaan en niet in afwachting zitten of het wel of niet lukt. Dus boeken we altijd tegen vol tarief een ticket.
Uiteraard gevraagd naar alternatieven maar niet geboden. Zeker weten of de medereizigers dezelfde boekingsklasse hebben weet ik overigens niet, heb dat niet nagevraagd.
OK. 'Standby' dus in het jargon
. Ik heb geen idee of een hogere boekingsklasse voorrang krijgt (in dezelfde cabine bedoel ik), maar dat lijkt me sterk. Het zal meer 'eerst komt, eerst maalt' zijn bij dat soort situaties.
Pax die na een dag terug gingen; denk dat er een behoorlijk perecentage FF's en business pax bij zaten.Daniel schreef op vrijdag 16 juni 2017 @ 22:32:
Het is maar net wat er beschikbaar is. Hoe airlines dat verdelen, geen idee. Ik zat afgelopen maart op SXM in een AF-brik die kapot ging, en de passagiers werden vervolgens uitgespreid over de vier volgende dagen. Waarom de ene na een dag terug kon en anderen drie ongevraagde dagen vakantie erbij kregen is nooit duidelijk geworden.
FF's hebben over het algemeen meer ervaring met vertragingen en weten hoe te handelen.
Plus voordelen die ze hebben omdat ze FF status hebben: Worden pro-actief gebeld en/of hebben snelle dedicated VIP/priority telefoon lijntjes met agenten die veel meer willen en kunnen doen voor je tijdens IRROPS en ook nog wat regels voor buigen. Gedurende IRROPS is waar VIP lijntjes & agenten echt het verschil maken.
Hoe lager op de trede hoe langer het vaak duurt voordat je geholpen wordt en des te kleiner de kans is dat een agent iets extra voor een pax kan & wil doen. Als je een NRSA bent in dat soort situaties dan ben je natuurlijk helemaal het bokje.
TLDR: A ) status; B ) snelheid bereiken klantenservice rep, C ) reisklasse
[ Voor 5% gewijzigd door Grouchy op 17-06-2017 00:14 ]
A cavalry general should be a master of practical science, know the value of seconds, despise life and not trust to chance.
En bij zo'n show horen natuurlijk fijne air-to-air beeldenPiet91 schreef op vrijdag 16 juni 2017 @ 15:14:
...waar volgende week de 52e Paris Air Show zal plaatsvinden.
Jammer dat ze dan de engine sounds weg halen...
Revive the guild!
Ik vermoed voornamelijk het eerste - ik hing 3 minuten na de annulering al bij de klantenservice aan de lijn en vloog business, maar ben verder gewoon een lowly Ivory-lid (ga dit jaar wel Silver halen maar dat is bijna niks meer tegenwoordig)Grouchy schreef op zaterdag 17 juni 2017 @ 00:00:
TLDR: A ) status; B ) snelheid bereiken klantenservice rep, C ) reisklasse
Dat business class was een puike ervaring.
Het voelde dit keer niet als reizen en het was veel minder vermoeiend dan de Economy Comfort. Ga ik vaker doen als ik een krap schema heb en ver weg moet.
Enige nare was de turbulentie de laatste 4 uur van de lucht, dat maakte liggend slapen niet echt fijn.
Het voelde dit keer niet als reizen en het was veel minder vermoeiend dan de Economy Comfort. Ga ik vaker doen als ik een krap schema heb en ver weg moet.
Enige nare was de turbulentie de laatste 4 uur van de lucht, dat maakte liggend slapen niet echt fijn.
Laatste paar keer op JNB en CPT geen problemen gehad, wel toen we via port Elisabeth terug vlogen. Toen waren de ritsen van de tas geknipt.FabiandJ schreef op vrijdag 16 juni 2017 @ 20:14:
Ik vertrek in Juli naar Zuid-Afrika vanuit Schiphol vlieg ik naar Johannesburg maak daar een tour maak vervolgens vanuit Johannesburg een binnenlandse vlucht naar Kaapstad en een paar dagen later vetrek ik vanaf daar weer naar Schiphol. Iemand een idee hoe het tegenwoordig geteld is met de diefstal van spullen uit de ruimbagage, de ruimbagage sealen of niet...
Dat hadden ze in economy ook hoorBallebek schreef op zaterdag 17 juni 2017 @ 12:48:
Een specifiek antwoord op je vraag zonder vraagteken heb ik niet. Ook ik heb de horror verhalen gelezen over bagage diefstal op Johannesburg OR Tambo Airport. Ik ben er zelf vier keer geweest en bij mij is het altijd goed gegaan. Geluk? Ik weet het niet. Ik vond het een prima vliegveld.FabiandJ schreef op vrijdag 16 juni 2017 @ 20:14:
Lekker!
KLM Boeing 787-9 nummertje 9 (PH-BHL; -BHJ en -BHK worden overgeslagen) is afgelopen woensdag van de Final Assembly Line gerold:
PH-BHJ KLM Royal Dutch Airlines Boeing 787-9 Dreamliner - C/N 38775 / LN 586 by Woodys Aeroimages, on Flickr
Verwachte levering staat voor volgende maand.
En de volgende 787-9 (PH-BHM) komt er ook al aan:

En een paar duidelijkere foto's van de nieuwe wingtip device van de A380.
Het formaat lijkt met elke hoek te verschillen.

En de volgende 787-9 (PH-BHM) komt er ook al aan:

Het formaat lijkt met elke hoek te verschillen.

[ Voor 8% gewijzigd door Piet91 op 18-06-2017 01:01 ]
Toch wel grappig dat de MD11 al zo'n winglet 20 jaar+ geleden had.Piet91 schreef op zaterdag 17 juni 2017 @ 21:54:
KLM Boeing 787-9 nummertje 9 (PH-BHJ) is afgelopen woensdag van de Final Assembly Line gerold:
[afbeelding]PH-BHJ KLM Royal Dutch Airlines Boeing 787-9 Dreamliner - C/N 38775 / LN 586 by Woodys Aeroimages, on Flickr
Het formaat lijkt met elke hoek te verschillen.![]()
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Laten sealen is altijd verstandig. Niet zozeer om wat ze er uit kunnen jatten, maar vooral om wat ze er in kunnen stoppen...FabiandJ schreef op vrijdag 16 juni 2017 @ 20:14:
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Waarom zouden ze iets in jouw bagage stoppen zonder garantie dat ze het er ooit weer uit kunnen halen?Fiber schreef op zondag 18 juni 2017 @ 00:51:
[...]
Laten sealen is altijd verstandig. Niet zozeer om wat ze er uit kunnen jatten, maar vooral om wat ze er in kunnen stoppen...
Weet je waarom het nieuws het steeds over straatwaarde heeft bij drugsvangsten? Omdat de produktiekosten een fractie daarvan zijn. Een verloren shipment is in termen van verlies niet heel veel waard, alleen in termen van verloren potentiële inkomsten.downtime schreef op zondag 18 juni 2017 @ 01:23:
[...]
Waarom zouden ze iets in jouw bagage stoppen zonder garantie dat ze het er ooit weer uit kunnen halen?
Het idee van deze methode is natuurlijk dat er aan de andere kant iemand is die de bagage uit 't vliegtuig haalt om de meuk weer uit de bagage te halen.
[ Voor 13% gewijzigd door CyBeR op 18-06-2017 04:04 ]
In een bedrijf waar ik vroeger gewerkt heb gebeurde precies dat. Medewerkers van de bagageafdeling die een collega op de Antillen hadden en zo via bagage drugs verstuurden.CyBeR schreef op zondag 18 juni 2017 @ 04:04:
[...]
Weet je waarom het nieuws het steeds over straatwaarde heeft bij drugsvangsten? Omdat de produktiekosten een fractie daarvan zijn. Een verloren shipment is in termen van verlies niet heel veel waard, alleen in termen van verloren potentiële inkomsten.
Het idee van deze methode is natuurlijk dat er aan de andere kant iemand is die de bagage uit 't vliegtuig haalt om de meuk weer uit de bagage te halen.
10 en 12 jaar (toen nog) Bijlmer bajes.
Mooi promo-filmpje van Boeing over de 737-MAX9 en de 787-10, die o.a. in formatie vliegen, als aanloop naar de komende Paris Air Show:
Virussen? Scan ze hier!
De tijd vliegt: Piet91 in "Het Luchtvaart Topic - Deel 5"wildhagen schreef op zondag 18 juni 2017 @ 08:58:
Mooi promo-filmpje van Boeing over de 737-MAX9 en de 787-10, die o.a. in formatie vliegen, als aanloop naar de komende Paris Air Show:
[video]
There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.
De winglet is 4,7 meter hoog; bovendeel is 3,5 meter (dus bijna 2 volwassenen personen boven elkaar)Piet91 schreef op zaterdag 17 juni 2017 @ 21:54:
Het formaat lijkt met elke hoek te verschillen.![]()
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
en onderste deel 1,2 meter.
De winglet zal ook alleen voor nieuwe A380's zijn; het kan niet op bestaande toestellen gemonteerd worden.
De getoonde winglet is een niet functionerende mock-up
EDIT:
· Further increasing A380 efficiency and economicsMeer
Introducing #A380plus,further increasing A380's efficiency w/ winglets to provide up to 4 % fuel burn savings #PAS17
· Maintaining A380 unique comfort level
· New large winglets to provide up to 4 % fuel burn savings
· 13% cost reduction per seat versus current A380

[ Voor 40% gewijzigd door Piet91 op 18-06-2017 17:12 ]
Mij valt op dat op websites als https://www.flightradar24.com/ niet alles wordt weergegeven. Vooral veel helikopters staan er vaak niet op, terwijl ik ze toch langs zie vliegen.
Zenden deze totaal geen signaal uit, of wordt dat signaal ergens er tussenuit gefilterd voordat zo'n site het weergeeft?
Zenden deze totaal geen signaal uit, of wordt dat signaal ergens er tussenuit gefilterd voordat zo'n site het weergeeft?
Speel ook Balls Connect en Repeat
Dit inderdaad. Het is ook vele malen makkelijker om iets van het platform naar buiten te smokkelen dan andersom.CyBeR schreef op zondag 18 juni 2017 @ 04:04:
[...]
Weet je waarom het nieuws het steeds over straatwaarde heeft bij drugsvangsten? Omdat de produktiekosten een fractie daarvan zijn. Een verloren shipment is in termen van verlies niet heel veel waard, alleen in termen van verloren potentiële inkomsten.
http://www.helispot.nl/hs...sp?oid=d5F4e8&sub=systeemOnbekend schreef op zondag 18 juni 2017 @ 14:29:
Mij valt op dat op websites als https://www.flightradar24.com/ niet alles wordt weergegeven. Vooral veel helikopters staan er vaak niet op, terwijl ik ze toch langs zie vliegen.
De meeste Benelux-helikopters sturen geen ADS-B informatie uit zodat we geen positiegegevens ontvangen.
Ah, het komt dus door oudere transponders. Op radarbeelden zijn ze dus wel te zien.
Speel ook Balls Connect en Repeat
Voor primaire radar heb je geen transponder nodig. Radar is een gereflecteerd signaal dat opgevangen wordt.Onbekend schreef op zondag 18 juni 2017 @ 16:07:
Ah, het komt dus door oudere transponders. Op radarbeelden zijn ze dus wel te zien.
Verder vermeldt de website dat Mode A/C (opgevraagd door secundaire radar) geen identificatie heeft, juist Mode A is er voor om de primaire radar te ondersteunen van ID info.
[ Voor 24% gewijzigd door H92! op 18-06-2017 16:21 ]
Toch maar eens kijken of ik punten kan sparen voor FlyingBlue. Moet deze week naar Londen.Met onze partner PointsHound kiest u uit duizenden hotels over de hele wereld. De keuze is aan u: geeft u uw Miles-saldo een boost of boekt u uw hotelverblijf met een combinatie van Cash & Miles? Boek nu uw overnachting met PointsHound en ontdek zelf alle voordelen!
Hilton Tower bridge:
Pointshound: 785,- en 10.000 miles sparen
hotels.com: 300,-
Dure punten
Vraag betreffende Priority. Ik vlieg morgen met mijn vrouw naar Nairobi. Ik ben FB Gold en mijn vrouw heeft geen status. Ik weet dat ik haar mee mag nemen in de lounge. Maar mag ik haar ook meenemen door de priority check-in, security lane en boarding lane?
Als het 1 boeking is wel.
Ik heb nul status nergens maar loop altijd mee met status houders, nooit een opmerking gekregen. Als het één boeking is kan het prima.
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Officieel niet, maar in de praktijk geen probleem.
Jij je Privium of BP uit de app gebruiken, je vrouw je papieren BP bij security
[ Voor 9% gewijzigd door Grouchy op 18-06-2017 21:31 ]
A cavalry general should be a master of practical science, know the value of seconds, despise life and not trust to chance.
Blik1984 schreef op zondag 18 juni 2017 @ 19:57:
Maar mag ik haar ook meenemen door de priority check-in, security lane en boarding lane?
Mag nietHmmbob schreef op zondag 18 juni 2017 @ 20:01:
Als het 1 boeking is wel.
Behalve toen die infantiele directeur laatst dacht zijn 40 werknemers mee te kunnen nemen. Echt, stond er gewoon bij.
pointshound had altijd een price match, hebben ze dat nog steeds? Vroeger heb ik daar best vaak gebruik van gemaakt (dit was voordat ze door points.com zijn gekocht).PWM schreef op zondag 18 juni 2017 @ 19:27:
[...]
Toch maar eens kijken of ik punten kan sparen voor FlyingBlue. Moet deze week naar Londen.
Hilton Tower bridge:
Pointshound: 785,- en 10.000 miles sparen
hotels.com: 300,-
Dure punten
Turbulence on Paris-China flight injures 26 - http://www.bbc.co.uk/news/world-asia-china-40318846
Lees dit nou regelmatig. Is het nou echt zo lastig om je riem vast te doen als het lampje brand?
(dat van die bagagerekken die naar beneden komen verbaast me niet, richting China zit die dingen afgeladen met plastic tassen)
Lees dit nou regelmatig. Is het nou echt zo lastig om je riem vast te doen als het lampje brand?
(dat van die bagagerekken die naar beneden komen verbaast me niet, richting China zit die dingen afgeladen met plastic tassen)
Ja, voor veel mensen is en blijft dat erg lastig ja.Kenzi schreef op maandag 19 juni 2017 @ 04:54:
Turbulence on Paris-China flight injures 26 - http://www.bbc.co.uk/news/world-asia-china-40318846
Vergeet niet, een heel groot deel van de mensen werkt tegenwoordig volgens de redenatie "die regels, die gelden wel voor anderen, maar niet voor mij!".
En dan krijg je dus dit soort dingen.
Virussen? Scan ze hier!
Daar komt bij dat de communicatieve vaardigheden van de Chinese crew sterk te wensen over laten. Het is namelijk niet altijd de schuld van de passagier, die er niks van KAN verstaan. Ik vlieg regelmatig met Chinese carriers en nog NOOIT heb ik fatsoenlijk verstaanbare 'Chinglish' sprekende crew aan boord gehad. Zowel long- als short haul. Als ze zich daar nou eens druk om maakten, ipv je iPhone in flight modus die je niet in je hand mag houden aan boord?
Lekker!
Heb mijn riem sowieso altijd om, ook als het lampje uit is. Better safe than sorry.Kenzi schreef op maandag 19 juni 2017 @ 04:54:
Is het nou echt zo lastig om je riem vast te doen als het lampje brand?
Ah daar heb ik ook wel eens een gevecht over gehad. Iedereen zat met zijn tablet in handen maar idd een telefoon in flight modus mocht niet.Napsju schreef op maandag 19 juni 2017 @ 05:50:
Daar komt bij dat de communicatieve vaardigheden van de Chinese crew sterk te wensen over laten. Het is namelijk niet altijd de schuld van de passagier, die er niks van KAN verstaan. Ik vlieg regelmatig met Chinese carriers en nog NOOIT heb ik fatsoenlijk verstaandbare 'Chinglish' sprekende crew aan boord gehad. Zowel long- als short haul. Als ze zich daar nou eens druk om maakten, ipv je iPhone in flight modus die je niet in je hand mag houden aan boord?

ik zie ik zie wat jij niet ziet
Maar het ook zo hier in Europa dat als het lampje "Riemen vast" uit gaat je om je heen een hoop geklik hoort. Men wil gewoon niet de extra zekerheid van de riem tijdens het vliegen. Dan hoogt schedelschade gewoon bij de risico's. Ik hoop altijd maar dat ze niet op een persoon landen die wel zijn/haar riem om heeft.
Daarnaast is het indicatorlampje redelijk duidelijk en zeker niet gebonden aan de Chinese uitspraak van de Engelse taal.
Daarnaast is het indicatorlampje redelijk duidelijk en zeker niet gebonden aan de Chinese uitspraak van de Engelse taal.
There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.
Kenzi schreef op maandag 19 juni 2017 @ 04:54:
Dat is een val van >25 m/s, dat is best wel pittig inderdaadexperience multiple rapid descends and climbs (in excess of 5000 fpm)

Dat is natuurlijk wel een hele makkelijke manier om de verantwoordelijkheid op de passagiers af te schuiven. Nonetheless is het advies duidelijk -> altijd riemen aan als je zit. Maar wat doe je als je 10 uur in een vliegtuig zit en het lampje gaat maar niet uit? Vroeg of laat moet je toch een keer naar de WCChina Eastern policy is to have seatbelt sign on during the WHOLE flight.

[ Voor 5% gewijzigd door Garyu op 19-06-2017 09:59 ]
It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future
Juist door het op die manier aan te pakken - het lampje de hele vlucht laten branden - zorg je ervoor dat mensen het gaan negeren. Mensen zullen vroeg of laat toch even op moeten staan om wat voor reden dan ook. Het is een poging om verantwoordelijkheid af te schuiven, die juist het averechtse effect heeft omdat het lampje betekenisloos wordt.
Het lampje alleen laten branden als het noodzakelijk is (en dat ook handhaven) werkt veel beter lijkt me. Dat het daarnaast aan te raden is je riemen altijd aan te houden is een tweede, maar dat bereik je niet door dat lampje de hele vlucht te laten branden.
Het lampje alleen laten branden als het noodzakelijk is (en dat ook handhaven) werkt veel beter lijkt me. Dat het daarnaast aan te raden is je riemen altijd aan te houden is een tweede, maar dat bereik je niet door dat lampje de hele vlucht te laten branden.
Mwah, die 26 gingen echt niet allemaal tegelijk naar de wc...
Tuurlijk moet je een keer van je stoel af, maar daarvoor en daarna doe ik altijd de riem weer om. Waarom niet verplichten dan? In je auto doe je em ook om terwijl je misschien al wel 1000'en kilometers het ding niet nodig hebt gehad...
Tuurlijk moet je een keer van je stoel af, maar daarvoor en daarna doe ik altijd de riem weer om. Waarom niet verplichten dan? In je auto doe je em ook om terwijl je misschien al wel 1000'en kilometers het ding niet nodig hebt gehad...
Revive the guild!
Misschien is 't bij prijsvechters anders maar ik hoor bij KLM nooit zo veel geklik als 't bordje uit gaat volgens mij.
Die winglets lijken altijd klein, tot wanneer je ernaast staatPiet91 schreef op zondag 18 juni 2017 @ 14:26:
[...]
· New large winglets to provide up to 4 % fuel burn savings

Vlieg bijna maandelijks domestic in China. Elke keer na het landen "It is a safety requirement you keep your seatbelt on until we come to a full stop" (oid).. klikkerdeklik overall gelijkLordSinclair schreef op maandag 19 juni 2017 @ 09:40:
Maar het ook zo hier in Europa dat als het lampje "Riemen vast" uit gaat je om je heen een hoop geklik hoort. Men wil gewoon niet de extra zekerheid van de riem tijdens het vliegen. Dan hoogt schedelschade gewoon bij de risico's. Ik hoop altijd maar dat ze niet op een persoon landen die wel zijn/haar riem om heeft.
Ik heb nu een vlucht met KLM, CDG-AMS waar ik zowel vantevoren als nu bij check-in geen stoel kon selecteren. Dus uiteraard een stoel in het midden toegewezen gekregen en geen mogelijkheid om dat te veranderen
Echt zwaaaar vervelend is dat! Heb ook paar gehad, en dan pas bij inchecken je stoel mogen aanpassen in een vliegtuig die helemaal vol zitCyBeR schreef op maandag 19 juni 2017 @ 14:09:
Ik heb nu een vlucht met KLM, CDG-AMS waar ik zowel vantevoren als nu bij check-in geen stoel kon selecteren. Dus uiteraard een stoel in het midden toegewezen gekregen en geen mogelijkheid om dat te veranderen

Dat is dus ook de reden dat ik Chinese maatschappijen mijdt als het even kan...icecreamfarmer schreef op maandag 19 juni 2017 @ 09:31:
[...]
Ah daar heb ik ook wel eens een gevecht over gehad. Iedereen zat met zijn tablet in handen maar idd een telefoon in flight modus mocht niet.
Kansloos gedoe.
Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.
Ze zijn vaak wel lekker goedkoop. Xiamen Airlines - slechts 360 euro retour naar Singapore en slechts 23 euro voor een baby die indien beschikbaar een eigen stoel krijgt om de Maxi-Cosi in te zetten. Ik vind 't prima.
Lekker!
Dit topic is gesloten.
Let op:
Let op, dit topic gaat vanaf nu alleen nog over Vliegtuigen & Techniek
Let op, dit topic gaat vanaf nu alleen nog over Vliegtuigen & Techniek