Het (projectmatige) nieuwbouwwoning topic - Deel 1 Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 95 ... 102 Laatste
Acties:
  • 1.037.784 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11:56
kever678 schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 20:42:
Eerste jaar werkt de trap nog geloof ik?
Kan echter hoor ik hier niks.

Woon nu ruim een jaar in ons huis en het is nog steeds super. Nieuwbouw levert zoveel voordelen op. Zei gisteren nog hoe luxe het is, om zulke relatief grote kamers te hebben. Volgende maand wat kleine zaken doen zoals douchedeur, nieuwe spiegels, overal raambedekking in plaats van lelijke folie.

Als iemand nog vragen heeft, hoor het graag :o :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtince
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 19-06 07:24
T.E schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 18:52:
[...]

Idd zeker de moeite! Wij hebben ook bewust geen dakkapel gekozen via de aannemer. Zoiezo voorlopig niet nodig maar ook vanwege de te hoge prijs. Wat was je kwijt aan alleen vergunning?
De zolder wordt de mancave/werkkamer, dus wil het gelijk aanpakken. Nu is de zolder al lekker ruim, kan me niet voorstellen wat voor ruimte ik krijg met de dakkapel. En ik dacht als we toch al met de verbouwing zijn, meteen meenemen.

Voor de vergunning heb ik €300 betaald aan de aannemer voor een bouwtekening en aanvraag. Tijdens de aanvraag moest er echter helaas nog een constructieve berekening komen. Had dit nog vooraf bij de dakkapelboeraangegeven, maar volgens hem gold het alleen bij een nokverhoging, niet dus.... Kosten €305.

Voor de legeskosten heb ik €310 betaald. Maar de grondslag voor de leges is verkeerd berekend. De gemeente heeft het op basis van bouwkosten van 8k berekend, maar moet rond de 5k zijn. Dus ga nog in bezwaar, zal wel niet zoveel schelen aan legeskosten maar alle tientjes zijn mooi meegenomen op dit moment 😜

Alles bij elkaar alleen vergunning dus €915.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Py.
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 12:38

Py.

Die dakkapel prijzen vallen alleszins mee, bij ons was het 10.5k voor een kleintje (1.5m breed) aan de voorkant en 14k voor een 2.5m brede aan de achterkant. Zit zelf te overwegen een bredere op de zolder te plaatsen rond de zomer maar heb nog geen offertes opgevraagd.

Maar iets heel anders... een van de buren is gisteren met een PVC-boer langsgeweest om de vloer te bekijken en op te meten en die kregen terug dat dit in de huidige staat volstrekt onmogelijk was. De anhydriet vloer is 2-3 weken terug gelegd maar alle vloerverwarmingsleidingen zijn zichtbaar en aanwezig alsmede druppels van de bovenliggende verdiepingen:
Afbeeldingslocatie: http://paladijn.nhlrebel.com/shared/huis/vloer.jpg

Afbeeldingslocatie: http://paladijn.nhlrebel.com/shared/huis/vloer2.jpg

Heeft iemand dit eerder gezien? Verwacht zelf dat er nog werk aan verricht moet worden, maar de projectleider was vanmorgen niet op de bouwplaats (een aantal buren is langsgeweest) dus hoor morgen wellicht meer.

Daarnaast is er bij meerdere buren in de binnenmuren uitgebikt en "opgevuld" omdat er blijkbaar schelpen inzaten die zouden gaan roesten:
Afbeeldingslocatie: http://paladijn.nhlrebel.com/shared/huis/muur.jpg

Overigens: ik ben zelf sinds mid november niet meer in het huis geweest en was van plan om donderdag of begin volgende week de badkamer nogmaals op te meten, dus weet niet of het ook zo is in ons huis of dat alleen de vloeren er zo bijliggen. Ik ben vooral benieuwd of anderen hier dit ook eerder gezien hebben. De bouw is door het kleinschalige redelijk goed toegankelijk voor ons, dus wellicht moet er nog een hoop werk gebeuren om de zaken opleverbaar te maken en zien we dit als bewoners gewoon te vroeg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D.deJong
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-10 12:42
De slangen tekenen iets af door verschil in droging ( ik ga er van uit dat ze niet voelbaar zijn ) dit verdwijnt na het schuren en belopen. De druppels is een slordigheidje of bewuste keuze van de aannemer omdat hij de naden niet wilde afpurren (in verband met zwakke plekken) en worden vast en zeker gerepareerd.
Het uithakken van de ijzerhoudende deeltjes ziet er vreemd uit maar is eigenlijk een teken van kwaliteit ,een ander smeert er overheen en spuit een beetje isolerende spray.
Al met al geen vreemde zaken die onoverkomelijk zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tassadar32
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 11-10 15:33
@Appie76 Hier ook een kraaktrap in het begin, is na 9 maanden al bijna helemaal weg.

27x320Wp LG | 7.4 kW W/W warmtepomp | 2024 Model 3 Performance+FSD | 2019 Zoë 40kWh Star Wars edition

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appie76
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 24-09 19:57
Was dat ook een dichte trap? Want die maakt bij ons juist herrie.

Onze zoldertrap is open, en kraakt amper. De dichte trap daarentegen maakt veel lawaai, waarvan ik vermoed dat het komt door de verbinding van de treden met de verticale planken (die het een dichte trap maken).

Ik heb geen signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inkie1
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 12:49
Señor Sjon schreef op woensdag 21 november 2018 @ 20:05:
Het is heel bewerkelijk. Je moet van bovenaf een nieuwe doos boren en weer aansluiten en bedraden. Als er al een dekvloer met vloerverwarming in zit eigenlijk ondoenlijk.

Zit ie erg verkeerd?

Overigens is je woning niet onbewoonbaar, dus je kan hoogstens de 5% notaris termijn achterhouden.
De oplevering is geweest en er gaat niets gebeuren met de lichtpunten. Jammer van de energie die we er in gestoken hebben maar zo werkt dat kennelijk in de bouw.

Nu snap ik ook wel dat het allemaal moeilijk is hoor maar het lijkt allemaal zo makkelijk voor een bouwer, je zegt het kan niet en het is nu eenmaal zo en je moet het er maar mee doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MadEgg
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12:08

MadEgg

Tux is lievvv

inkie1 schreef op woensdag 5 december 2018 @ 10:01:
[...]

De oplevering is geweest en er gaat niets gebeuren met de lichtpunten. Jammer van de energie die we er in gestoken hebben maar zo werkt dat kennelijk in de bouw.

Nu snap ik ook wel dat het allemaal moeilijk is hoor maar het lijkt allemaal zo makkelijk voor een bouwer, je zegt het kan niet en het is nu eenmaal zo en je moet het er maar mee doen.
Dat het lastig is zou niet per se doorslaggevend moeten zijn als het een contractstuk is. Is er door jou en bouwer door getekend? Dan zou ik eens een aannemer / elektricien bellen en vragen of hij het kan oplossen en voor welke kosten, kun je dat vervolgens weer bij je bouwer neerleggen. Vind die ook dat het niet kan zou je op zijn minst geld terug moeten krijgen. Tenminste, wij moesten betalen voor elk lichtpunt wat wij verplaatst wilden hebben, ik neem aan dat dat gebruikelijk is.

Tja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inkie1
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 12:49
MadEgg schreef op woensdag 5 december 2018 @ 10:11:
[...]

Dat het lastig is zou niet per se doorslaggevend moeten zijn als het een contractstuk is. Is er door jou en bouwer door getekend? Dan zou ik eens een aannemer / elektricien bellen en vragen of hij het kan oplossen en voor welke kosten, kun je dat vervolgens weer bij je bouwer neerleggen. Vind die ook dat het niet kan zou je op zijn minst geld terug moeten krijgen. Tenminste, wij moesten betalen voor elk lichtpunt wat wij verplaatst wilden hebben, ik neem aan dat dat gebruikelijk is.
Ze kunnen ze verzetten door een geul te vrezen en dan het oude dichtmaken, maar dan krijg je daar een kapje op en dat vind ik lelijk. :|
Gelukkig hadden we er niet voor betaald dus dat scheelt alweer.

Oh en ze zeiden dat het technisch niet mogelijk is om op de gekozen plaatst te boren.

[ Voor 5% gewijzigd door inkie1 op 05-12-2018 10:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertP
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 02-10 23:13
Gister is bij ons (2 weken na oplevering) het kozijn voor de badkamerdeur geplaatst, deze zat er eerst in met de verkeerde draairichting. Het kozijn is echter smaller en nu blijft er een lelijke kier over tussen de tegels en het kozijn. Mag toch hopen dat ze dat niet gaan dichtsmeren met kit maar even netjes nieuwe tegels gaan plaatsen. Heb echter zo'n voorgevoel.. O-)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/oIs2Td7neLXA0t0AKgjQqX6d/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tassadar32
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 11-10 15:33
Appie76 schreef op woensdag 5 december 2018 @ 09:38:
Was dat ook een dichte trap? Want die maakt bij ons juist herrie.

Onze zoldertrap is open, en kraakt amper. De dichte trap daarentegen maakt veel lawaai, waarvan ik vermoed dat het komt door de verbinding van de treden met de verticale planken (die het een dichte trap maken).
Eh, halfopen? De trap is dichtgemaakt met transparante matglazen platen om toch lichtdoorval te hebben maar het wel een stuk kind/blinde-kat veiliger te maken.

27x320Wp LG | 7.4 kW W/W warmtepomp | 2024 Model 3 Performance+FSD | 2019 Zoë 40kWh Star Wars edition

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-10 11:37
BertP schreef op woensdag 5 december 2018 @ 11:49:
Gister is bij ons (2 weken na oplevering) het kozijn voor de badkamerdeur geplaatst, deze zat er eerst in met de verkeerde draairichting. Het kozijn is echter smaller en nu blijft er een lelijke kier over tussen de tegels en het kozijn. Mag toch hopen dat ze dat niet gaan dichtsmeren met kit maar even netjes nieuwe tegels gaan plaatsen. Heb echter zo'n voorgevoel.. O-)

[Afbeelding]
Daar komt gewoon kit. Minder bezwaarlijk dan tegels losbreken, opnieuw plakken en dan kleurverschil met de voeg krijgen. Overigens is de kitnaad tussen wand en plafond bijna even dik.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• asdf25
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 28-12-2024

[Afbeelding]
Deze kitnaad ga je je minder aan irriteren dan opnieuw tegels plakken. Opnieuw plakken van tegels zie je altijd weer terug, dat moet je niet willen. Daarbij vind ik deze kitnaad niet echt storend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadEgg

MadEgg

Tux is lievvv

asdf25 schreef op woensdag 5 december 2018 @ 15:50:
[...]
Deze kitnaad ga je je minder aan irriteren dan opnieuw tegels plakken. Opnieuw plakken van tegels zie je altijd weer terug, dat moet je niet willen. Daarbij vind ik deze kitnaad niet echt storend.
Zo erg is het in mijn ervaring niet. Ik heb in mijn vorige woning een paar jaar geleden een tegel uit het toilet gebroken om bij de afsluitkraan te komen. Hierna een nieuwe tegel uit een nieuwe verpakking van een andere serie teruggeplakt (wel dezelfde tegel dus, maar later gekocht) en afgevoegd met dezelfde kleur voeg (wit). Direct na deze handeling was het kleurverschil van tegel en voeg duidelijk te zien. Daar ben je snel aan gewend. Bij de verkoop van die woning heb ik nog uitgebreid gezocht om deze tegel weer terug te vinden maar kon met de beste wil van de wereld echt niet meer zien welke tegel er nou later bijgeplakt / gevoegd was. Ook mijn vrouw kon hem niet meer terugvinden. Blijkbaar trekt het kleurverschil vanzelf weg ofzo ;)

Alsnog zie ik in bovenstaande situatie niet veel bezwaar tegen een kitrand, zo breed is de voeg niet.

Tja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.E
  • Laatst online: 12-10 22:06

T.E

Een uitnodiging gekregen om bij Berkvens deuren en slagwerk in Someren te gaan kijken.
De meerprijzen liegen er niet om.
Ga zoiezo ook bij een bouwcenter een offerte laten maken. Het zijn opdekdeuren. Een deur omhangen kan iedereen.
Jullie bekend met Berkvens deuren en de keuzes?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D.deJong

[Afbeelding]
Het kozijn een beetje beter centreren in de sparing lijkt mij, de draairichting heeft geen invloed op de breedte van een kozijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RUFFNECK
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12-10 20:44

RUFFNECK

Poentje

T.E schreef op woensdag 5 december 2018 @ 17:39:
Een uitnodiging gekregen om bij Berkvens deuren en slagwerk in Someren te gaan kijken.
De meerprijzen liegen er niet om.
Ga zoiezo ook bij een bouwcenter een offerte laten maken. Het zijn opdekdeuren. Een deur omhangen kan iedereen.
Jullie bekend met Berkvens deuren en de keuzes?
Zoek ff een paar posts (week ofzo) terug... :) (Post van @tacmulder geloof ik)

[ Voor 3% gewijzigd door RUFFNECK op 05-12-2018 18:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertP
  • Laatst online: 02-10 23:13
asdf25 schreef op woensdag 5 december 2018 @ 15:50:
[...]

We hebben beneden gelukkig nog een pak dezelfde tegels staan, maar we gaan het zien :)

Net weer even rondje door het huis gelopen, wat me vooral opviel is dat de kozijnen en ramen echt zeiknat zijn. Op de eerste en tweede verdieping werkt de vloerverwarming nog niet omdat ze die nog niet hebben aangesloten.

Aardige chaos.. https://www.dropbox.com/s...0T7kO-EIRCqzw17KpLGa?dl=0

[ Voor 6% gewijzigd door BertP op 05-12-2018 19:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Py.

Py.

D.deJong schreef op woensdag 5 december 2018 @ 05:41:
De slangen tekenen iets af door verschil in droging ( ik ga er van uit dat ze niet voelbaar zijn ) dit verdwijnt na het schuren en belopen. De druppels is een slordigheidje of bewuste keuze van de aannemer omdat hij de naden niet wilde afpurren (in verband met zwakke plekken) en worden vast en zeker gerepareerd.
Het uithakken van de ijzerhoudende deeltjes ziet er vreemd uit maar is eigenlijk een teken van kwaliteit ,een ander smeert er overheen en spuit een beetje isolerende spray.
Al met al geen vreemde zaken die onoverkomelijk zijn.
Ze zijn dus voelbaar, "vrij hobbelig" aldus twee buren die foto's gemaakt hebben. De PVC leverancier die bij een van de twee langs was heeft aangegeven dat er op deze manier geen vloer gelegd kan worden. Wij hebben zelf natuursteen, dus wellicht wat minder last van oneffenheden, maar ook daarbij wil je geen hobbels. Door de projectleider is vanmorgen aangegeven bij een van de buren dat de gaten opgevuld gaan worden en dat de vloer nog geschuurd moet worden. Het verbaasde mij voornamelijk dat anhydriet vloeren toch vrij vlak zouden moeten zijn - ik verwacht geen biljartlaken, maar bij elke warmteleiding een hobbel is inderdaad niet werkbaar.

Van de muren is aangegeven dat dit door de leverancier had moeten gebeuren en dat er alsnog stucwerk overheen komt, dus dat scheelt weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D.deJong
Dat hobbelige zie je nog wel eens als er net wat te zuinig is gestort en door het inklinken gaan de slangen dan tekenen, ik zou het schuren afwachten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kever678
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 11-10 22:34
Hier mensen ervaring met thermostaten van het merk Watts? Krijg blijkbaar in elke ruimte deze thermostaat voor het bedienen van de vloerverwarming.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• witterholt
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 09:58
kever678 schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 00:00:
Hier mensen ervaring met thermostaten van het merk Watts? Krijg blijkbaar in elke ruimte deze thermostaat voor het bedienen van de vloerverwarming.
Geen ervaring, maar wij krijgen dezelfde ruimtethermostaten. Dus ben ook benieuwd naar de ervaringen. Heb je trouwens de aansturing door een warmtepomp of een hr-ketel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kever678
Hr ketel, wel allemaal ltv (overal vloerverwarming + elektrische radiator op zolder)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witterholt
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 09:58
kever678 schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 10:38:
Hr ketel, wel allemaal ltv (overal vloerverwarming + elektrische radiator op zolder)
Wij krijgen ook nog een hr-ketel met overal vloerverwarming. Krijgen jullie verdelers met een pomp?

[ Voor 4% gewijzigd door witterholt op 07-12-2018 10:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kever678
Geen idee, heb dit ontvangen :

Het regelsysteem van de vloerverwarming is een draadloze regeling van het fabricaat Watts.

Vanuit elke ruimte waar een thermostaat zit zal afzonderlijk de groep van de vloerverwarming in de betreffende ruimte los gestuurd worden en de ketel aangestuurd worden om warmte naar deze ruimte te sturen.

Nabij de verdeler word er een regelbalk geplaatst waarmee de thermostaten communiceren. Deze regelbalk stuurt de groep open en de ketel aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Appie76 schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 20:39:
De trap van ons nieuwe huis kraakt enorm. Belachelijk eigenlijk, het kraakt bij wijze van spreken harder dan in het huis van mijn oma! Bijzonder onhandig met kleine kinderen. Moeten we dit zomaar accepteren of moet de aannemer dit fixen?
Ik weet niet hoelang je in je nieuwe huis zit, maar onze trap kraakt ook nog steeds na 2,5 maand. Wat mij betreft volledig normaal....Wij hebben er ook nog geen bedekking op laten doen i.v.m. het heftige werken de eerste paar maanden....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Laatst online: 12:22

Sport_Life

Solvitur ambulando

Bij ons is de stukadoor bezig geweest. Nu had ik alle frontjes van de wcd's gehaald, maar nu blijkt de stukadoor over het ijzer van de wcd te hebben gestuukt.. Hierdoor krijg ik sommige frontjes niet meer terug, omdat de schroeven tekort zijn. Wat is de beste oplossing? Stukwerk wegschuren, langere schroefjes of van die ringen onder de wcd?

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MadEgg

MadEgg

Tux is lievvv

Sport_Life schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 17:52:
Bij ons is de stukadoor bezig geweest. Nu had ik alle frontjes van de wcd's gehaald, maar nu blijkt de stukadoor over het ijzer van de wcd te hebben gestuukt.. Hierdoor krijg ik sommige frontjes niet meer terug, omdat de schroeven tekort zijn. Wat is de beste oplossing? Stukwerk wegschuren, langere schroefjes of van die ringen onder de wcd?
Langere schroefjes als het echt niet past. Liggen bij elke bouwmarkt in diverse maten. Maar wat voor een dikke laag heeft de stucadoor er dan opgesmeerd dat het niet meer past? Ik moest alleen andere schroefjes doen in het toilet, maar daar zitten tegels tussen dus dat was niet verbazend.

Tja

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Runner15
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 00:05
Sport_Life schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 17:52:
Als je bedoelt dat je het ijzer (binnenwerk van de wcd) weer aan de inbouwdoos wil vastmaken, gewoon even een doosje M3 schroeven/bouten halen van genoeg lengte.

Edit:MadEgg was me voor..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

MadEgg schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 19:37:
[...]

Langere schroefjes als het echt niet past. Liggen bij elke bouwmarkt in diverse maten. Maar wat voor een dikke laag heeft de stucadoor er dan opgesmeerd dat het niet meer past? Ik moest alleen andere schroefjes doen in het toilet, maar daar zitten tegels tussen dus dat was niet verbazend.
tnx :).
Hij heeft 4mm stukwerk aangebracht.
Ziet er verder heel netjes uit :).

Kwam trouwens ook van het merk 2usb wcd's met usb poorten tegen, ga daar ook wat van plaatsten! (wellicht ook een tip voor anderen ;)

[ Voor 12% gewijzigd door Sport_Life op 07-12-2018 19:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadEgg

MadEgg

Tux is lievvv

Sport_Life schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 19:56:
[...]
tnx :).
Hij heeft 4mm stukwerk aangebracht.
Ziet er verder heel netjes uit :).

Kwam trouwens ook van het merk 2usb wcd's met usb poorten tegen, ga daar ook wat van plaatsten! (wellicht ook een tip voor anderen ;)
Geen 4mm speling in de boutjes? Apart. Bij ons is 2mm stucwerk aangebracht op het beton, 4mm op het cellenbeton. Geen problemen met boutjes in ieder geval.

Die USB-wcd’s heb ik ook gezien. Ga ik nog wel eens doen denk ik, maar ze zijn vrij prijzig. En ik vraag me af hoeveel sluipverbruik dat met zich meebrengt, het zal toch een trafo nodig hebben.

Tja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Py.

Py.

D.deJong schreef op woensdag 5 december 2018 @ 21:34:
Dat hobbelige zie je nog wel eens als er net wat te zuinig is gestort en door het inklinken gaan de slangen dan tekenen, ik zou het schuren afwachten.
Dat vermoeden had ik al, geen probleem verder... Heb geen grote haast en liever dat ze de tijd nemen het netjes op te leveren.

Een aantal andere buren heeft wel haast, die moeten binnen korte tijd verhuizen gezien hun huidige woning verkocht is. Wij wonen erg goedkoop en in een courante starterswoning dus zetten het huis pas echt te koop zodra we de sleutel hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Annuk
  • Registratie: Juli 2010
[...]

Zoek ff hier op GOT er is een heel topic over en meen dat de toon daar niet zo positief was over deze/dergelijke wcd's.

Vake beej te bange! Maar soms beej oek te dapper! ;)
Zonder de agrariër ook geen eten voor de vegetariër!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 08:36
Ik heb al een paar jaar deze: www.action.com/nl-nl/p/pro-max-inbouwstopcontact-2/
Niet heel fraai qua ontwerp en geen snellader uiteraard, maar wel erg praktisch omdat hij net boven de bank zit en er hangen altijd een usb en een apple kabeltje aan.
Ben er eigenlijk best tevreden over, maar ik denk niet dat ik er tientallen euro's tegenaan zou gooien. Voor 6 euro is het een prima ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadEgg

MadEgg

Tux is lievvv

ASW1 schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 21:02:
[...]

Ik heb al een paar jaar deze: www.action.com/nl-nl/p/pro-max-inbouwstopcontact-2/
Niet heel fraai qua ontwerp en geen snellader uiteraard, maar wel erg praktisch omdat hij net boven de bank zit en er hangen altijd een usb en een apple kabeltje aan.
Ben er eigenlijk best tevreden over, maar ik denk niet dat ik er tientallen euro's tegenaan zou gooien. Voor 6 euro is het een prima ding.
Tja, ik wil eigenlijk wel overal hetzelfde schakelmateriaal dus zou ik al op deze uitkomen: https://www.elektrototaal...i-wandcontactdoos-4154670

48€ tov €6 is nogal een verschil, vraag me af waar dat verschil inzit. Kan niet alleen het merk zijn. Sowieso zijn goedkope WCDs zonder USB ook vaak al om te huilen, heel stroef en trekt ze haast de muur mee uit met de stekker. Gaat dit ding een beetje soepel?

Ik zal er eerst eens met eentje experimenten, stroommeter ervoor en zien wat het verbruikt.

Tja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

ASW1 schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 21:02:
[...]

lijkt verdacht veel op de wcd die hier wordt aangeprezen ottonet in "WCD met USB aansluiting"

Zag trouwens bij de gamma dat siemens ze ook verkoopt, heb daar wat meer vertrouwen in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustDutch
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-10 10:00

JustDutch

was ambtenaar :)

MadEgg schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 21:36:
[...]

Tja, ik wil eigenlijk wel overal hetzelfde schakelmateriaal dus zou ik al op deze uitkomen: https://www.elektrototaal...i-wandcontactdoos-4154670

48€ tov €6 is nogal een verschil, vraag me af waar dat verschil inzit. Kan niet alleen het merk zijn. Sowieso zijn goedkope WCDs zonder USB ook vaak al om te huilen, heel stroef en trekt ze haast de muur mee uit met de stekker. Gaat dit ding een beetje soepel?

Ik zal er eerst eens met eentje experimenten, stroommeter ervoor en zien wat het verbruikt.
Ik heb al 1,5 jaar 2 van die dingen in de keuken (die van ABB dan). het sluipverbruik zou een stuk minder zijn dan van een adapter die permanent in de WCD zit. Enige nadeel vind ik wel de lage laadstroom. Voor een telefoon van 5 jaar oud is het prima, een tablet via deze USB WCD opladen kost meer dan een halve dag.

Forza Mucca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
JustDutch schreef op zaterdag 8 december 2018 @ 11:37:
[...]

Ik heb al 1,5 jaar 2 van die dingen in de keuken (die van ABB dan). het sluipverbruik zou een stuk minder zijn dan van een adapter die permanent in de WCD zit.
Een moderne ingeplugde oplader blijft op omgevingstemperatuur, ik kan tenminste geen noemenswaardige warmteontwikkeling voelen, jij wel? Ergo het ding verbruik geen noemenswaardige hoeveelheid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jheroun
  • Niet online
Een adapter die niet in het stopcontact zit gebruikt helemaal niks, da's nog beter. Ik snap niet waarom ze dergelijke stopcontacten niet gewoon met een kleine aan/uit knop erop leveren. Dan nog zou ik het onzin vinden, wij maken wel weer een paar hoekjes met een klein stekkerblokje met een knop erop zodat alles aan en uit kan.

Met die ingebouwde USB dingen heb ik alleen ervaring op vakantie en dat zijn allemaal negatieve ervaringen. Vooral vanwege de herrie, ik heb al meermaals een stapel kussens tegen een stopcontact naast een bed gelegd omdat er een of andere coil whine uit die krengen komt. Daarnaast laden ze over het algemeen supertraag. Maargoed, ieder z'n ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankHe
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 09:21
Jheroun schreef op zaterdag 8 december 2018 @ 12:31:
Een adapter die niet in het stopcontact zit gebruikt helemaal niks, da's nog beter. Ik snap niet waarom ze dergelijke stopcontacten niet gewoon met een kleine aan/uit knop erop leveren. Dan nog zou ik het onzin vinden, wij maken wel weer een paar hoekjes met een klein stekkerblokje met een knop erop zodat alles aan en uit kan.

Met die ingebouwde USB dingen heb ik alleen ervaring op vakantie en dat zijn allemaal negatieve ervaringen. Vooral vanwege de herrie, ik heb al meermaals een stapel kussens tegen een stopcontact naast een bed gelegd omdat er een of andere coil whine uit die krengen komt. Daarnaast laden ze over het algemeen supertraag. Maargoed, ieder z'n ding.
In Engeland hebben alle wandcontactdozen een schakelaar. Maar daar hebben ze ook een ander systeem met andere normen. Ben zelf inderdaad ook geen van van de WCD's met ingebouwde USB. Het is altijd maar de vraag of je de constructie kunt vertrouwen, er is immers veel rommel op de markt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koendio
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 08:02
wij moeten binnenkort de afbouwopties doorgeven. Omdat we met inductie gaan koken, zal er een perilex aansluiting moeten komen. We kunnen dit door de aannemer laten doen,
Standaard loze leiding in de keuken bedraden en voorzien van perilex wcd (2-fasen) T.b.v. kooktoestel tot 7400W --> 260,- euro
Standaard loze leiding in de keuken bedraden en voorzien van perilex wcd (3-fasen) T.b.v. kooktoestel tot 11400W -->390,- euro
Er komt een bora bfiu met recirculatie in de keuken, dus de bovenste lijkt mij genoeg. Kan niet echt vinden hoeveel deze kookplaat nodig heeft.
Of is dit echt super makkelijk zelf te doen en zonde van het geld richting aannemer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SerealKiller
  • Laatst online: 12-10 22:23

SerealKiller

Fas est et ab hoste doceri

Eergisteren is onze vloer gestort (anhydriet), toen ik vandaag even ging kijken naar de voortgang viel mij het onderstaande op:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/wdlih3y.jpg

Het heeft natuurlijk best flink geregend, en volgensmij is er water op een of andere manier naar binnen gekomen. Kan dit kwaad voor het drogen van de vloer?

Restpunten die nog gedaan moeten worden voor de oplevering:

- Elekra bedraden en aansluiten
- Stuccen
- Deuren plaatsen
- Badkamer plaatsen
- Houten vloer leggen

De aannemer geeft aan dat ze april/mei kunnen opleveren, is dit realistisch?

War is the only proper school of the surgeon.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• asdf25
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 28-12-2024
koendio schreef op zaterdag 8 december 2018 @ 17:31:
wij moeten binnenkort de afbouwopties doorgeven. Omdat we met inductie gaan koken, zal er een perilex aansluiting moeten komen. We kunnen dit door de aannemer laten doen,
Standaard loze leiding in de keuken bedraden en voorzien van perilex wcd (2-fasen) T.b.v. kooktoestel tot 7400W --> 260,- euro
Standaard loze leiding in de keuken bedraden en voorzien van perilex wcd (3-fasen) T.b.v. kooktoestel tot 11400W -->390,- euro
Er komt een bora bfiu met recirculatie in de keuken, dus de bovenste lijkt mij genoeg. Kan niet echt vinden hoeveel deze kookplaat nodig heeft.
Of is dit echt super makkelijk zelf te doen en zonde van het geld richting aannemer?
Krijgt je woning een kruipruimte? Zo nee, dan uit laten voeren door de aannemer. Ik heb alleen hoogst nodige loze leidingen op de verdiepingen laten leggen door de aannemer omdat dit later niet meer kan. Bevriende installateur heeft voor 700euro het volgende gerealiseerd:
- ong. 15 extra stopcontacten
- al het installatiewerk in de badkamer en toilet
- vorstvrijekraan aangebracht buiten

Als ik alles door de aannemer wou laten plaatsen was ik zo 5000euro verder, tikt allemaal aardig door.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hsb-3
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 10-03-2023
SerealKiller schreef op zaterdag 8 december 2018 @ 17:58:
Bij ons ligt de dekvloer er nog niet in, en keuken en badkamer en stucwerk moet ook nog gebeuren en wij krijgen waarschijnlijk eind februari de sleutel.
Of het realistisch is, is dus lastig te zeggen, helemaal afhankelijk van hoe de aannemer gepland heeft en of de onderaannemers hun afspraak kunnen nakomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mokum80
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 11-10 16:29
Ik zit te denken aan een verlaagd plafond voor de keuken en woonkamer, maar kom niet echt goede prijsindicaties tegen op internet. Heeft iemand dit laten doen en een prijsindicatie per m2? En mogelijk tips, bv loze leidingen alvast laten meenemen in het meerwerk voor stroom voor de spotjes, of om een Somfy elektrische raambekleding op aan te sluiten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• My-life
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12:01
@koendio
Perilex heeft een eigen kookgroep in je stoppenkast dus dat is helaas niet heel makkelijk zelf te doen voor de meeste. Uit de specificaties van je kookplaat kun je halen of hij op perilex 2 en/of 3 werkt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo Allemaal,

Afgelopen maandag de vooroplevering van onze woning gehad. Oplevering is zo'n 6 maanden later dan oorspronkelijk de bedoeling was. De 17e krijgen we eindelijk de sleutel.

Bij de vooroplevering 3 kantjes vol met opleverpunten. Tevens nog geen cv en stoppenkast aanwezig. Nuts zitten er gelukkig wel.

Nu heeft zich het heugelijke feit voor gedaan dat ook nog even de installateur die onze woningen deed failliet is gegaan...
Ben benieuwd hoe ze het allemaal voor elkaar gaan krijgen voor de 17e. Tevens hebben we collectief de werkbare dagen opgevraagd bij cobouw. Blijkt dat ze er bij oplevering van ons huis al een dag of 17 overheen zitten, volgende week gaat er dus mooi een aangetekende brief naar de aannemer.

Voor ons nooit projectbouw meer. Slechte communicatie vanuit de bouwer (soms 2 weken op antwoord wachten). Je zou toch verwachten dat het na 1.5 jaar bouwen onderhand af moet zijn. Maar blijkbaar moet alles op het laatste moment nog afgemaakt worden.

Op advies van meerderen de keuring van VEH afgezegd en een particulier meegenome die bij een bouwer werkt als hoofduitvoerder. Mannetje van VEH die bij andere fases is meegeweest hoorde we slechte verhalen over.

*zo dat lucht op*

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FrankHe
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 09:21
koendio schreef op zaterdag 8 december 2018 @ 17:31:
De kookplaat is waarschijnlijk 7,6 kW. In beginsel zit er geen verschil tussen een tweefase en driefase perilex stekker. Ze hebben beide 5 draden. De meerkosten zitten hem in de meterkast, een kookgroep tegenover een krachtgroep. In een eenfase installatie kun je de kookgroep achter een bestaande aardlekschakelaar hangen. In een driefase installatie zet je voor de krachtgroep een aparte driefase aardlekschakelaar of een driefase alamat (aardlekschakelaar en zekering automaat bij elkaar in een behuizing) Daar komen als het goed is de meerkosten vandaan.
Eergisteren is onze vloer gestort (anhydriet), toen ik vandaag even ging kijken naar de voortgang viel mij het onderstaande op:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/wdlih3y.jpg

Het heeft natuurlijk best flink geregend, en volgensmij is er water op een of andere manier naar binnen gekomen. Kan dit kwaad voor het drogen van de vloer?

- Stuccen
- Deuren plaatsen
- Badkamer plaatsen
- Houten vloer leggen

Een betonvloer die net is gestort moet eerst 21 dagen uitharden. Cement gaat een chemische verbinding aan met water. Water is dus in beginsel nodig om beton te maken. Nu is het alleen de vraag wanneer het water is binnengelopen. Als dit direct na het storten van het beton is gebeurt, pakweg binnen een uur, dan bestaat er de kans dat er beton, cement, zand grind is weggespoeld. Met een visuele inspectie is dat naar mijn gevoel vrij snel vast te stellen. Is de boel vele uren na het storten ondergelopen dan kan het voor mijn gevoel niet zoveel kwaad. Maar ik ben geen expert, ik put hier uit kennis van een opleiding bouwkunde die ik ooit 20 jaar geleden heb gevolgd en verder sinds dien nooit meer heb toegepast. Laat er een bouwkundig adviseur naar kijken als je de boel niet vertrouwt

Wat betreft het drogen van de woning, al het vocht wat in de constructie zit moet er langzaam uit. Zolang de constructie niet droog genoeg is kun je geen houten vloer leggen en zou ik ook nog even wachten met het afhangen van de deuren. Als de stukadoor wil werken dan kan de elektra ook bedraad worden.

[ Voor 40% gewijzigd door FrankHe op 08-12-2018 23:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

Verwijderd schreef op zaterdag 8 december 2018 @ 20:16:
Hallo Allemaal,

Afgelopen maandag de vooroplevering van onze woning gehad. Oplevering is zo'n 6 maanden later dan oorspronkelijk de bedoeling was. De 17e krijgen we eindelijk de sleutel.

Bij de vooroplevering 3 kantjes vol met opleverpunten. Tevens nog geen cv en stoppenkast aanwezig. Nuts zitten er gelukkig wel.

Nu heeft zich het heugelijke feit voor gedaan dat ook nog even de installateur die onze woningen deed failliet is gegaan...
Ben benieuwd hoe ze het allemaal voor elkaar gaan krijgen voor de 17e. Tevens hebben we collectief de werkbare dagen opgevraagd bij cobouw. Blijkt dat ze er bij oplevering van ons huis al een dag of 17 overheen zitten, volgende week gaat er dus mooi een aangetekende brief naar de aannemer.

Voor ons nooit projectbouw meer. Slechte communicatie vanuit de bouwer (soms 2 weken op antwoord wachten). Je zou toch verwachten dat het na 1.5 jaar bouwen onderhand af moet zijn. Maar blijkbaar moet alles op het laatste moment nog afgemaakt worden.
Welke aannemer is dat? Bij ons project zijn 4 of 5 verschillende aannemers werkzaam en de ervaringen die ik om mij heen hoor zijn enorm verschillend. Onze aannemer is nog best redelijk, vergeleken met andere van het project. Maar je moet overal bovenop zitten, al zal dat bij zelfbouw niet anders zijn. En we hebben een paar keer met rechtsbijstand moeten "dreigen", om ze uiteindelijk in beweging te krijgen.
Op advies van meerderen de keuring van VEH afgezegd en een particulier meegenome die bij een bouwer werkt als hoofduitvoerder. Mannetje van VEH die bij andere fases is meegeweest hoorde we slechte verhalen over.
Dat is verstandig. Wij gaan de rekening van de VEH keurder (voorlopig) niet betalen, we hebben een klacht ingediend met een opsomming van een aantal punten waaruit naar ons idee blijkt dat die man niet zo goed werk leverde.

[ Voor 8% gewijzigd door Sport_Life op 08-12-2018 23:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D.deJong

[Afbeelding]

- Stuccen
- Deuren plaatsen
- Badkamer plaatsen
- Houten vloer leggen

Anhydriet kan heel slecht tegen water en de toplaag kan zelfs weer zacht worden, dit is echt prutswerk.
Eerst helemaal wind en waterdicht en dan pas vloeien.
Qua planning moet het haalbaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darks
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 11:52
Gegroet,

Ik kom even polsen naar de ervaringen met schuimbeton als uitvullingslaag (helling) voor het plat dak van onze nieuwbouw. Ik krijg dit veel voorgesteld als alternatief voor traditionele chape.

De erop volgende dakopbouw zal bestaan uit roofing met een ballastlaag.

Gamertag: I Darks I PSN: Sgt_Darks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kezzza
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-10 10:14
Mokum80 schreef op zaterdag 8 december 2018 @ 18:28:
Ik zit te denken aan een verlaagd plafond voor de keuken en woonkamer, maar kom niet echt goede prijsindicaties tegen op internet. Heeft iemand dit laten doen en een prijsindicatie per m2? En mogelijk tips, bv loze leidingen alvast laten meenemen in het meerwerk voor stroom voor de spotjes, of om een Somfy elektrische raambekleding op aan te sluiten?
Hier ben ik ook wel benieuwd naar, het is erg lastig om hier een duidelijke prijs voor te vinden zonder dat er iemand langs moet komen (wat uiteraard niet kan bij nieuwbouw in aanbouw :) ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macreetsj
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 21-06 15:33
Ben nieuwsgierig hoe het is afgelopen met de thermische breuk.

Je gaf aan dat het bij het eerste raam ging om een raam dat in de volle zon stond en met raambekleding in het kozijn - maar bij het tweede raam ging het om een raam aan de noordkant.

Wat voor raambekleding (type, kleur, ruimte tussen glas en raambekleding) heb je geplaatst?

Wij zitten in de fase dat we keuzes moeten maken t.a.v. raambekleding voor ons (triple) glas en werden van verschillende kanten gewaarschuwd voor thermische breuk. Aangezien we boven overal draai-/kiepramen hebben, willen we graag iets dat (zonder boren) op de kunststof kozijn geplaatst kan worden - dus dat komt dan al gauw (te) dicht op het glas. Websites van glasleveranciers vertellen heel verschillende verhalen (van bijna alles kan - tot niets is mogelijk) dus tips/eigen ervaringen zijn dan ook welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jheroun
  • Niet online
@macreetsj Het hangt er een beetje vanaf wat je dicht op het glas noemt. Wij hebben in ons huidige (destijds) nieuwbouw huis op de zuidkant witte shutters op de kozijnen zitten die vooral in de zomer helemaal dicht zitten. Dat zit een centimeter of 5 van het glas af denk ik, nooit een probleem mee gehad. In ons project waren toen wel genoeg gevalletjes thermische breuk, zover ik weet allemaal wegens dingen die echt op het glas geplakt waren (waar meer dan vaak genoeg tegen gewaarschuwd was dus waarom mensen er dan toch dingen op gaan plakken :F |:( )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wizzu
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 05-12-2022
Heroic_Nonsense schreef op donderdag 29 november 2018 @ 09:11:
[...]

Welkom in de buurt!

Heb je een hoekhuis met donkergrijze specie tussen de bakstenen? Let dan goed op de specie die ze gebruiken voor de pilaren van de omheining rond je achtertuin. Er zijn er al verscheidene omgewaaid in de buurt omdat de bakstenen niet goed hechten aan de specie (of andersom). De oorzaak is de kleurstof in de specie. Omdat de gemeente de kleur van de specie heeft verplicht, speelt dit probleem bij meerdere mensen.

Bij ons zijn afgelopen zomer 5 pilaren hersteld, maar er is er al weer één aan het afbrokkelen.

Met het huis (Trebbe, geen Klokbouw dus) waren wat kleine dingen: kiepsysteem van de ramen boven was niet goed afgesteld waardoor sluiten met een hoop gekraak gepaard ging.

Een algemeen ding dat ik nu van meerdere mensen in de buurt hoor is de ophanging van de achterdeur: die is voorbereid op werking van het hout maar daarom soms vele te krap, Het gevolg is dat de achterdeuren klemmen. Beide dingejes zijn in +/- 30 minuten opgelost door de aannemer.

Wij huren overigens (vrije sector), maar het is uiteraard wel nieuwbouw (want veel ouds vind je niet in deze hoek van Waalsprong).

En een tip: word lid van NextDoor: de community leeft hier enorm!

Er wonen inderdaad meerdere tweakers en als er ooit een bom op Grote Boel valt, dan is er in oost-Nederland spontaan een tekort aan SAP-consultants en -developers 8)
Dankjewel voor alle info! Ik heb ook maar eens de app NextDoor gedownload :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Len020
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 12-10 14:35
MadEgg schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 10:44:
[...]

Wellicht een beetje off-topic inmiddels maar die TP-link hebben dan wel WiFi AC, maar slechts een 100 Mbps uplink. Ik weet niet wat voor internetverbinding je krijgt, maar met deze units gaat de kabel dus de beperkende factor zijn, niet de draadloze verbinding.
Ik heb gezien dat ubiquity ze ook maakt met een gigabit aansluiting. Deze lijkt me wel meer toekomstproof ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wantsome
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 06-05-2024
Bij ons is de dekvloer gestort (zandcement) en het viel mij op dat de dekvloer niet overal vlak erin ligt (hobbelig), vooral in de hoeken en randen tegen de muur. Dit viel mij met het blote oog al op, dus ben de vloer gaan checken met een reilat van de stukadoor die toevallig nu bezig was in ons huis en geulen en hobbels tot soms wel zo'n 1cm verschil. Kan ik er vanuit gaan dat de aannemer dit nog nader gaat egaliseren (en ik me dus voor niets zorgen maak) of hoef ik daar niet op te rekenen?

In de situatie zoals de dekvloer er nu in ligt kan ik hier zeker geen laminaatvloer op leggen op de 1e en 2e.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SerealKiller

SerealKiller

Toch nog even gaan kijken vandaag:

De buren:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/fawpUdO.jpg

Ons huis:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/GEm8a2t.jpg

Komende woensdag hebben we een kijkdag, ik ben benieuwd hoe ze de vloer zo snel droog gaan krijgen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• frumper
  • Registratie: Februari 2008
  • Nu online
SerealKiller schreef op maandag 10 december 2018 @ 17:58:

De buren:
[Afbeelding]

Ons huis:

[Afbeelding]

Komende woensdag hebben we een kijkdag, ik ben benieuwd hoe ze de vloer zo snel droog gaan krijgen :)
Ehm... niet! Ik zou geen open schoenen aantrekken en de nodige vragen stellen over je vloer!

Life is what happens while you're busy making other plans

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hsb-3
@SerealKiller Poeh, ziet er niet al te best uit.. Inderdaad benieuwd hoe ze dat gaan fixen, laat je het weten?

Ik ben gisteren nog even langsgereden. Aangezien de buitenkant klaar is (behalve dat de voorgevel van de grond tot 2,5 m hoog nog niet gevoegd is) is er weinig te zien. De dakbedekking voor de uitbouw inclusief nette aluminium daktrim zit er nu ook op. Ik denk dat er een bouwdroger instaat, aangezien de ramen niet meer aangeslagen zijn, 1,5 week terug stond er mega veel condens op.

Ik zag wel dat ze voor iedere voordeur 2 houten paaltjes in de grond hebben geslagen (recht voor de deur) die tot ca 10 cm boven de vloer komen. Iemand enig idee waar dat voor kan zijn?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ollie_1982
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 07-10 13:41
@kezzza @Mokum80

Vraag verkeerd gelezen :-). Ik dacht dat het over het stucen van het plafond ging.

Als je een verlaagd plafond neemt kan je achteraf lichtpunten maken. Mijn broer heeft dat ook gedaan en heeft dit vanuit de standaard lichtpunten gedaan. Wil je delen apart schakelen is het wellicht wel handig om die extra lichtpunten te maken zodat je ook een schakelaar hebt.

[ Voor 149% gewijzigd door ollie_1982 op 10-12-2018 21:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MadEgg

MadEgg

Tux is lievvv

@kezzza @Mokum80 hier niet iets aan? https://casadata.nl/data/...ioneel-plafond-aanbrengen

In mijn regio komt dat volgens casadata uit op +- €70 - €90 per m2.

Van alle projecten die ik in mijn nieuwbouwwoning gedaan heb was het verlaagd plafond van stucplaten in het kantoor (= voorheen ook wel bekend als de aangebouwde garage) een van de eenvoudigste. Kosten voor 17 m²: €300,- en 2 dagen doorpakken. Daarna moest de stukadoor er nog wel doorheen, maar het ziet er nu superstrak uit.

Tja

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
Hsb-3 schreef op maandag 10 december 2018 @ 20:40:
@SerealKiller Poeh, ziet er niet al te best uit.. Inderdaad benieuwd hoe ze dat gaan fixen, laat je het weten?

Ik ben gisteren nog even langsgereden. Aangezien de buitenkant klaar is (behalve dat de voorgevel van de grond tot 2,5 m hoog nog niet gevoegd is) is er weinig te zien. De dakbedekking voor de uitbouw inclusief nette aluminium daktrim zit er nu ook op. Ik denk dat er een bouwdroger instaat, aangezien de ramen niet meer aangeslagen zijn, 1,5 week terug stond er mega veel condens op.

Ik zag wel dat ze voor iedere voordeur 2 houten paaltjes in de grond hebben geslagen (recht voor de deur) die tot ca 10 cm boven de vloer komen. Iemand enig idee waar dat voor kan zijn?
Waarschijnlijk voor de nuts/riolering waar de uitlopers zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hsb-3
@Señor Sjon, ik heb even inde foto's teruggekeken, maar de buizen voor de meterkast zitten veel verder naar rechts.
Recht in het midden van de deur loopt wel een grijze rioleringsbuis.
Maar waarom zouden ze die markeren?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Dat0mZWaEHVF8zCxOiiYZKoA/thumb.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Omdat de gemeente de aansluiting op het hoofdriool maakt. En die willen niet alles opgraven om buizen te zoeken.

Maar ik zie nu de foto... geen idee waar die twee voor zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frumper
  • Nu online
Planning voor na oplevering is begonnen :)
Op de 1e verdieping, waar wij ook vloerverwarming hebben genomen, komt grotendeels vinylvloer te liggen. Kan ik dat meteen vastplakken langs de randen of moet daar ook eerst het opstookprotocol voor gedaan worden? Het lijkt mij dat er weinig kan gebeuren als je alleen de randen vastmaakt... bijkomende vraag, moet er eigenlijk een ondervloer onder? We hebben het nu ook kaal op zolder liggen.

Op zolder komt geen VV dus daar is het sowieso geen probleem.

[ Voor 11% gewijzigd door frumper op 11-12-2018 11:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadEgg

MadEgg

Tux is lievvv

frumper schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 11:30:
Planning voor na oplevering is begonnen :)
Op de 1e verdieping, waar wij ook vloerverwarming hebben genomen, komt grotendeels vinylvloer te liggen. Kan ik dat meteen vastplakken langs de randen of moet daar ook eerst het opstookprotocol voor gedaan worden? Het lijkt mij dat er weinig kan gebeuren als je alleen de randen vastmaakt... bijkomende vraag, moet er eigenlijk een ondervloer onder? We hebben het nu ook kaal op zolder liggen.

Op zolder komt geen VV dus daar is het sowieso geen probleem.
Wij hebben onder het laminaat op de eerste verdieping ook geen ondervloer, alleen folie. Het kraakt de eerste week wel wat door de korrels van de zandcementvloer maar die zijn inmiddels allemaal vergruisd dus nu ligt het stil. Ondervloer was niet gunstig in combinatie met vloerverwarming, vandaar.

Verder geen ervaring met vinyl. Het opstookprotocol is bij mijn weten bedoeld om te zorgen dat als er scheuren in de dekvloer trekken, dat die erin trekken voordat je er iets aan vastlijmt. Een losliggende afwerkvloer zal daar niet zo veel hinder van ondervinden lijkt mij.

Tja

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Señor Sjon
Je loopt je vloer kapot op die manier. :X Je moet niet de metallic folies nemen, maar de rest heeft een dermate lage warmteweerstand dat je die wel kan gebruiken bij vloerverwarming.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadEgg

MadEgg

Tux is lievvv

Señor Sjon schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 12:17:
Je loopt je vloer kapot op die manier. :X Je moet niet de metallic folies nemen, maar de rest heeft een dermate lage warmteweerstand dat je die wel kan gebruiken bij vloerverwarming.
Heb je het over vinyl of laminaat? Ik heb in het verleden in een appartement het laminaat ook zo gelegd, dat heeft 4 jaar prima gelegen, daarna verhuisd, geen idee hoe het er nu bijligt natuurlijk. Ik kan wel wel voorstellen dat vinyl wat kwetsbaarder is.

Duurder laminaat heeft een lagere warmteweerstand, dus daarmee had de ondervloer wel gekund. Maar daar werd de vloer wel 3 x zo duur van en het geld was al op :+ Op begane grond ligt netjes PVC, wellicht dat we dat in de toekomst op de verdieping ook nog wel eens gaan doen maar voor nu voldoet dit prima.

Tja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DC Vogelaar
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 06-03-2021
De bouw van onze nieuwe woning vordert ook gestaag. We hopen nog steeds op een opleverdatum ergens in Q1 2019 (waarschijnlijk maart). Ook is de eerst kijkmiddag ondertussen geweest (ik was wat teleurgesteld over de grote van de woning, maar dat zal wel bijtrekken (mijn teleursstelling).

We hebben ondertussen de eerste afspraak gehad bij de Keukenloods voor het uitzoeken van een keuken. Daarnaast ben ik druk bezig geweest met het opvragen van offertes voor o.a. vloerverwarming door het hele huis (geen idee of dit mogelijk is), de vloeren en de wanden.

Misschien een erg simpele vraag? Maar wat is de meest logische volgorde om te hanteren wat betreft de inrichting?

Is het eerst van belang de keuken te laten plaatsen waarna je vervolgens de wanden + vloeren doet? Of eerst de wanden, vervolgens de keuken en als laatst de vloeren?

Het begint nu alles wat dichter bij komt gelukkig wel een stuk meer te leven bij ons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeonovA
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 07-10 12:41
Bij onze woning hebben ze ondertussen gevoegd.
Na een week viel mij op dat de muren aardig wit zijn uitgeslagen door uitbloeiing. Dit verbaast mij niet gezien het weer van afgelopen week.

voegwerk

Als bij oplevering de muren nog zo wit zijn uitgeslagen, kan je dit vermelden als opleverpunt? Of is het zo dat deze witte vlekken na verloop van tijd vanzelf verdwijnen en moet ik mij geen zorgen maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UninPro
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 06:44
DC Vogelaar schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 15:17:
*knipje

Misschien een erg simpele vraag? Maar wat is de meest logische volgorde om te hanteren wat betreft de inrichting?

Is het eerst van belang de keuken te laten plaatsen waarna je vervolgens de wanden + vloeren doet? Of eerst de wanden, vervolgens de keuken en als laatst de vloeren?

Het begint nu alles wat dichter bij komt gelukkig wel een stuk meer te leven bij ons.
Bij ons is geadviseerd om eerst de vloer en wanden te doen. Op basis daarvoor wordt een soort van ombouw gecreëerd voor onze keuken kasten die we dus op basis van de gelegde vloer in de juiste maat moeten maken. Deze wordt dan mooi gestuct met de muren waarna vervolgens de keuken erin geklapt wordt. En de hoge kasten dus exact netjes weggeschoven kunnen worden in de gemaakte "koof/ombouw" op de lange muur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• De Rikster
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15-09 12:47
Ons huis:

[Afbeelding]

The fuck zeg, dat is niet best.

Direct de aannemer aanschrijven, dit gaat zo niet goed komen.
NeonovA schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 16:14:
Na een week viel mij op dat de muren aardig wit zijn uitgeslagen door uitbloeiing. Dit verbaast mij niet gezien het weer van afgelopen week.

[Afbeelding: voegwerk]

Als bij oplevering de muren nog zo wit zijn uitgeslagen, kan je dit vermelden als opleverpunt? Of is het zo dat deze witte vlekken na verloop van tijd vanzelf verdwijnen en moet ik mij geen zorgen maken?
Je kan alles laten opschrijven, of het terecht is is een tweede.

[ Voor 46% gewijzigd door De Rikster op 11-12-2018 17:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frumper
  • Nu online
AlexSaxoMusic schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 16:22:
[...]

Bij ons is geadviseerd om eerst de vloer en wanden te doen. Op basis daarvoor wordt een soort van ombouw gecreëerd voor onze keuken kasten die we dus op basis van de gelegde vloer in de juiste maat moeten maken. Deze wordt dan mooi gestuct met de muren waarna vervolgens de keuken erin geklapt wordt. En de hoge kasten dus exact netjes weggeschoven kunnen worden in de gemaakte "koof/ombouw" op de lange muur.
Wij doen het in de volgorder:
- Muren
- Keuken
- Vloer

Waarbij wij de keuken van een andere vloer voorzien dan de kamer. Mochten we ooit andere keukenopstelling willen hoeft niet de hele vloer eruit ;) Maar tegen die tijd zijn we weer 15 jaar verder...maak ik me niet zo'n zorgen over.
Volgende week hebben we nog een kijkdag, en dan zal de woning denk ik voor zo'n 98% klaar zijn. Is namelijk de laatste dag voor de vakantie, en ze hebben in januari nog 1 week afbouw staan voordat onze voorschouw ingepland staat. Fingers crossed voor de laatste loodjes...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Appie76
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 24-09 19:57
@Nuevocasa is bij ons gewoon genoteerd en een paar dagen later met een cleaner (deels) verwijderd

Ik heb geen signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadEgg

MadEgg

Tux is lievvv

Wij hebben eerst de keuken laten doen, daarna kon de stukadoor gelijk de koof meenemen. En als laatste de PVC vloer er omheen. Deze volgorde is vooral ingegeven vanuit planningsoverwegingen - de stukadoor had het te druk en de PVC-vloer kon niet eerder omdat de cementdekvloer nog te nat was.

Het maakt allemaal niet zo veel uit denk ik, elke volgorde heeft voor- en nadelen. Als de keuken er ooit uitgaat zal er mogelijk iets aan de wanden en vloer gedaan moeten worden, maar dat moet dan hoe dan ook wel vermoed ik dus daar ga ik me nu niet druk om maken.

Tja

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D.deJong

De buren:
[Afbeelding]

Ons huis:

[Afbeelding]

Als dat een anhydrietvloer is zeg dan maar dag met je handje, die gaat geheid naar de knoppen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D.deJong
NeonovA schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 16:14:

[Afbeelding: voegwerk]

Uitbloeing is geen opleverpunt, hier kan je weinig aan doen. Het gaat vanzelf weg maar dat kan even duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SerealKiller

SerealKiller

D.deJong schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 20:36:
[...]

Als dat een anhydrietvloer is zeg dan maar dag met je handje, die gaat geheid naar de knoppen.
Het is inderdaad een anhydriet vloer, morgen heb ik een kijkdag, en kan dus het huis in. Waar moet ik opletten? Zijn er manieren om snel te kunnen zien wat de staat van de vloer is?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• D.deJong
SerealKiller schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 23:19:
[...]

Het is inderdaad een anhydriet vloer, morgen heb ik een kijkdag, en kan dus het huis in. Waar moet ik opletten? Zijn er manieren om snel te kunnen zien wat de staat van de vloer is?
De toplaag kan zacht blijven, als hij zwevend ligt staat er nu water onder de vloer. Hij zal nu wel een bepaalde sterkte hebben door de chemische reactie maar drogen duurt nog wel even.
Het kan meevallen maar ik zou er maar een paar kritische vragen over stellen.
Dit is een gewoon een te grote gok van de aannemer geweest, bij start afbouw moet je gewoon waterdicht zijn.

[ Voor 6% gewijzigd door D.deJong op 12-12-2018 05:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• De Rikster
SerealKiller schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 23:19:
[...]

Ja, die foto geeft dat al duidelijk aan. Indien zwevend zit hier gewoon water onder wat je nog jaren problemen gaat opleveren.

Vanaf het allereerste moment aangeven dat je niet akkoord gaat met de vloer zoals die nu aangebracht is.

Moment van acceptatie is natuurlijk de oplevering, dan moet de aannemer leveren.
D.deJong schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 20:41:
[...]

Uitbloeing is geen opleverpunt, hier kan je weinig aan doen. Het gaat vanzelf weg maar dat kan even duren.
Uitvoerders / projectleiders / VEH-mannetjes bepalen niet wat een opleverpunt is, dat bepaalt de klant. Aan de aannemer de taak om te onderbouwen dat iets wat opgenomen op het PVvO verder geen actie behoeft.

Gelijkmatige uitbloei uit de stenen door opgesloten zouten is geen terecht opleverpunt, ongelijkmatige uitbloei door slecht afdekken van dagproducties, ondeskundige verwerking of lekkages kan dat wel zijn.

[ Voor 4% gewijzigd door De Rikster op 12-12-2018 09:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

De Rikster schreef op woensdag 12 december 2018 @ 08:59:
[...]

Ja, die foto geeft dat al duidelijk aan. Indien zwevend zit hier gewoon water onder wat je nog jaren problemen gaat opleveren.

Vanaf het allereerste moment aangeven dat je niet akkoord gaat met de vloer zoals die nu aangebracht is.

Moment van acceptatie is natuurlijk de oplevering, dan moet de aannemer leveren.

[...]

Uitvoerders / projectleiders / VEH-mannetjes bepalen niet wat een opleverpunt is, dat bepaalt de klant. Aan de aannemer de taak om te onderbouwen dat iets wat opgenomen op het PVvO verder geen actie behoeft.

Gelijkmatige uitbloei uit de stenen door opgesloten zouten is geen terecht opleverpunt, ongelijkmatige uitbloei door slecht afdekken van dagproducties, ondeskundige verwerking of lekkages kan dat wel zijn.
En suskasten die 40cm de woning inkomen? Ik begrijp dat het technisch gezien lastig te verweren valt, echter in geen enkel stuk van de koa is er over gesproken en iedereen die het ziet vindt het er vreselijk uit zien (maw: als koper wordt je in de kosten gejaagd).

De bouwer wilde het niet op het oplever document melden, dus is ook niet gebeurt.

[ Voor 3% gewijzigd door Sport_Life op 12-12-2018 10:24 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• De Rikster
Sport_Life schreef op woensdag 12 december 2018 @ 10:21:
[...]

En suskasten die 40cm de woning inkomen? Ik begrijp dat het technisch gezien lastig te verweren valt, echter in geen enkel stuk van de koa is er over gesproken en iedereen die het ziet vindt het er vreselijk uit zien (maw: als koper wordt je in de kosten gejaagd).
In de KOA wordt verwezen naar de vergunningen, tekeningen, omschrijvingen, berekeningen, eisen etc waaraan voldaan moet worden. Als daaruit blijkt dat de suskasten technisch noodzakelijk zijn om daaraan te voldoen dan is dat over het algemeen een uitgemaakte zaak. Subjectieve criteria als mooi/lelijk zijn daar in grote mate ondergeschikt aan.

Wat is volgens jou dan een acceptabel alternatief waarbij aan alle voorwaarden voldaan wordt als omschreven?

'als koper wordt je in de kosten gejaagd' waar doel je hier precies op?
De bouwer wilde het niet op het oplever document melden, dus is ook niet gebeurt.
Je bent toch lid van VEH? Die omschrijven dit zelfs op hun site: https://www.eigenhuis.nl/...ebreken-te-noteren-wat-nu

En precies dat is de reden dat ik werkelijk nog steeds niet snap dat er aan alle kanten de hand op de knip gehouden wordt om je als leek goed te laten begeleiden tijdens het gehele traject, beetje als schijnzekerheid worden er lidmaatschappen bij VEH afgesloten en een keuring van 1,5 uur ingepland om achteraf de voldongen feiten te constateren dmv een visuele inspectie (maw: als je weet waar je op moet letten dan kan je dat ook wel zelf). Als je vervolgens een lamstraal krijgt die je niet eens op je rechten wijst/helpt om je recht te halen schiet je er sowieso weinig mee op imo.

In dit topic vliegen je de tienduizenden euro's om de oren voor visgraat/PVC/giet/leefbeton/keramisch parketvloeren, keukens, stucadoors, domotica etc. maar een paar honderd euro uitgeven om goed beslagen ten ijs te komen geven we liever niet uit 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hsslt
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 02-06-2024
hsslt schreef op woensdag 14 november 2018 @ 14:38:
Bij de voorschouw viel het mij (en meerdere buren) op dat de twee schuine dakramen die wij hebben laten plaatsen best hoog in het dak zijn geplaatst. Zo hoog dat ik (1 meter 85) er niet recht door naar buiten kan kijken als ik sta. Het zijn Fakro ramen met het openingssysteem aan de onderkant en dat zat bij mij op voorhoofdhoogte. Op de optietekening en op onze bouwtekeningen zijn de ramen onder de 1 meter 50 lijn van het dak getekend. Het lijkt dus of onze bouwer hier een fout heeft gemaakt.
Kleine update: huis is inmiddels opgeleverd en dit lijkt een leuke soap te gaan worden:

Opleveringskeurder gaf ons gelijk en zei dat de dakramen inderdaad niet overeenkomen met hetgene wat verkocht is, er geen erratum is geweest over plaatsing op andere plek en de huidige plaatsing er voor zorgt dat er geen uitzicht is.

Persoon van de bouwer deed of hij van niets wist en moest bellen. Uitvoerder gaf daarop aan dat het overeenkwam met de architect tekeningen (alleen die zijn nooit richting ons gebruikt, en in de verkooptekeningen staan de ramen toch echt anders ingetekend) en toen werd het sfeertje wat minder leuk. Bouwer wilde het punt niet opnemen op het proces verbaal "want daar gaan we toch niets aan doen".
Na aandringen van mij en opleveringskeurder VEH is het uiteindelijk onder protest van de bouwer op het proces verbaal gezet. Waarbij werd aangegeven dat wij dit dan maar met de koperbegeleiding moesten oplossen.

Koperbegeleiding reageerde daarop doodleuk met: "wij zien dit niet als opleveringspunt dus doen hier niets mee". Oftewel, er gaat binnenkort een leuke brief richting bouwer en ik denk dat de notaris de bankgarantie mag gaan verlengen.

Iemand nog tips wat een handige volgende zet is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Rikster
hsslt schreef op woensdag 12 december 2018 @ 10:55:
[...]
Na aandringen van mij en opleveringskeurder VEH is het uiteindelijk onder protest van de bouwer op het proces verbaal gezet. Waarbij werd aangegeven dat wij dit dan maar met de koperbegeleiding moesten oplossen.
d:)b
Iemand nog tips wat een handige volgende zet is?
Woningborg of gelijkwaardig?
Juridisch advies via VEH vragen/eisen?
Rechtsbijstandsverzekering? --> Aannemer schriftelijk/digitaal alle communicatie laten doen, opspelen naar projectleider en/of directie, in gebreke stellen na afwijzing/uitblijven reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

De Rikster schreef op woensdag 12 december 2018 @ 10:52:
[...]

In de KOA wordt verwezen naar de vergunningen, tekeningen, omschrijvingen, berekeningen, eisen etc waaraan voldaan moet worden. Als daaruit blijkt dat de suskasten technisch noodzakelijk zijn om daaraan te voldoen dan is dat over het algemeen een uitgemaakte zaak. Subjectieve criteria als mooi/lelijk zijn daar in grote mate ondergeschikt aan.
In de KOA staan ventilatieroosters afgebeeld (dmv foto's uit eerdere fases) welke prima zijn. Tevens staat in de KOA dat de bouwer ivm technische eisen/berekeningen e.d. mag afwijken van de KOA, mits de uitstraling en kwaliteit gelijk is. De uitstraling is wezenlijk anders. Een suskast van 40cm is veel minder qua uitstraling dan een "plat" rooster. Dat kun je vaststellen wanneer je ze IRL komt bekijken. Sommige buren hebben de roosters weggehaald en dicht getimmerd. Dan wordt de slaapkamer een "onvoorziene ruimte".
Wat is volgens jou dan een acceptabel alternatief waarbij aan alle voorwaarden voldaan wordt als omschreven?
Een alternatief om zowel aan de bouwtechnische eisen als de KOA te voldoen (m.n. gelijjksoortige uistraling) is een WTW intallatie. Dat hoeft van mij niet per se, dus heb ik als oplossing het plaatsen van platte roosters aangeboden, evt na oplevering. Echter werd dat niet geaccepteerd. Strikt juridisch genomen zou ik kunnen eisen dat de bouwer moet voldoen aan de KOA en de bouwtechnische eisen: in dat geval heeft hij de plicht een WTW installatie aan te brengen. (nogmaals: hoeft van mij niet per se).

[...]
Je bent toch lid van VEH? Die omschrijven dit zelfs op hun site: https://www.eigenhuis.nl/...ebreken-te-noteren-wat-nu

En precies dat is de reden dat ik werkelijk nog steeds niet snap dat er aan alle kanten de hand op de knip gehouden wordt om je als leek goed te laten begeleiden tijdens het gehele traject, beetje als schijnzekerheid worden er lidmaatschappen bij VEH afgesloten en een keuring van 1,5 uur ingepland om achteraf de voldongen feiten te constateren dmv een visuele inspectie (maw: als je weet waar je op moet letten dan kan je dat ook wel zelf). Als je vervolgens een lamstraal krijgt die je niet eens op je rechten wijst/helpt om je recht te halen schiet je er sowieso weinig mee op imo.

In dit topic vliegen je de tienduizenden euro's om de oren voor visgraat/PVC/giet/leefbeton/keramisch parketvloeren, keukens, stucadoors, domotica etc. maar een paar honderd euro uitgeven om goed beslagen ten ijs te komen geven we liever niet uit 8)7
Ik heb dus een paar honderd euro uitgegeven om goed beslagen ten ijs te komen, echter had ik van tevoren niet kunnen weten dat we te maken zouden krijgen met een amstraal die je niet eens op je rechten wijst/helpt om je recht te halen ;). In iedere beroepsgroep zitten rotte appels, dus ook in de bouwkundige wereld zitten figuren die even een paar honderd euro komen opstrijken voor een "keuring".

Om iemand in te huren gedurende het gehele traject is m.i. overbodig. Wanneer je een bestaande woning koopt weet je ook pas op moment x van keuring de staat van de woning. Dat weet je ook niet hoe mensen erin hebben gewoond en welke beunhaas er heeft verbouwd.. Wat dat betreft kun je "als leek" beter nieuwbouw hebben.
Daarover gesproken: De buren van ons tijdelijke huurappartement zijn (zelf) aan het verbouwen, inclusief (draag?)muren verplaatsen. Sinsdien zitten er bij ons scheuren in muren en plafond (origineel ornamenten!!), viel de radiotor in de slaapkamer om (dat geloof je pas als je het ziet) en deuren sluiten niet meer.....

[ Voor 15% gewijzigd door Sport_Life op 12-12-2018 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Rikster
Sport_Life schreef op woensdag 12 december 2018 @ 11:38:
[...]

In de KOA staan ventilatieroosters afgebeeld (dmv foto's uit eerdere fases) welke prima zijn. Tevens staat in de KOA dat de bouwer ivm technische eisen/berekeningen e.d. mag afwijken van de KOA, mits de uitstraling en kwaliteit gelijk is. De uitstraling is wezenlijk anders. Een suskast van 40cm is veel minder qua uitstraling dan een "plat" rooster. Dat kun je vaststellen wanneer je ze IRL komt bekijken. Sommige buren hebben de roosters weggehaald en dicht getimmerd. Dan wordt de slaapkamer een "onvoorziene ruimte".
"Uitstraling" wordt doorgaans uitgelegd als gelijk in aanzicht/vormgeving/kleurstelling.

Hoe motiveert de aannemer de keuze voor deze suskasten? 40cm binnen + buiten/spouwblad diepte klinkt als geschikt voor een geluidsbelasting onder een aanvliegroute van Schiphol tussen en A4 en een 3-baans spoor..
[...]
Een alternatief om zowel aan de bouwtechnische eisen als de KOA te voldoen (m.n. gelijjksoortige uistraling) is een WTW intallatie. Dat hoeft van mij niet per se, dus heb ik als oplossing het plaatsen van platte roosters aangeboden, evt na oplevering. Echter werd dat niet geaccepteerd. Strikt juridisch genomen zou ik kunnen eisen dat de bouwer moet voldoen aan de KOA en de bouwtechnische eisen: in dat geval heeft hij de plicht een WTW installatie aan te brengen. (nogmaals: hoeft van mij niet per se).
Dat is geen reëel alternatief en niet conform de omgevingsvergunning inclusief onderbouwingen.
Ik heb dus een paar honderd euro uitgegeven om goed beslagen ten ijs te komen, echter had ik van tevoren niet kunnen weten dat we te maken zouden krijgen met een amstraal die je niet eens op je rechten wijst/helpt om je recht te halen ;). In iedere beroepsgroep zitten rotte appels, dus ook in de bouwkundige wereld zitten figuren die even een paar honderd euro komen opstrijken voor een "keuring".
Die gasten van VEH houden zelf tussen de € 95 en € 105 minus aan-/afrittijd en reiskosten over.
Om iemand in te huren gedurende het gehele traject is m.i. overbodig.
imo niet, zie dagelijks waar dit voor de kopers geld/kwaliteit oplevert.
Wanneer je een bestaande woning koopt weet je ook pas op moment x van keuring de staat van de woning. Dat weet je ook niet hoe mensen erin hebben gewoond en welke beunhaas er heeft verbouwd..
Wat dat betreft kun je "als leek" beter nieuwbouw hebben.
Ik zie niet in hoe dit relevant is mbt het nieuwbouwtopic.
Daarover gesproken: De buren van ons tijdelijke huurappartement zijn (zelf) aan het verbouwen, inclusief (draag?)muren verplaatsen. Sinsdien zitten er bij ons scheuren in muren en plafond (origineel ornamenten!!), viel de radiotor in de slaapkamer om (dat geloof je pas als je het ziet) en deuren sluiten niet meer.....
Nogmaals, ik zie niet in hoe dit relevant is mbt het nieuwbouwtopic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
Met een suskast die 40 cm uitsteekt kan je toch ook geen normale gordijnen meer ophangen?
Dan zou ik het daaraan ophangen, dat is een aantasting van de functionaliteit en niet iets esthetisch of subjectiefs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

ASW1 schreef op woensdag 12 december 2018 @ 12:59:
Met een suskast die 40 cm uitsteekt kan je toch ook geen normale gordijnen meer ophangen?
Dan zou ik het daaraan ophangen, dat is een aantasting van de functionaliteit en niet iets esthetisch of subjectiefs.
Je kunt er gordijnen omheen hangen met een halve maan -rails (aldus de aannemer |:( ). We gooien het op een esthetisch gebrek en dat is niet subjectief wanneer je bedenkt dat de kasten enorm afwijken van de voorgestelde kasten. Namelijk met 38cm (2 vs 40cm).

Als ik 60x60 tegels bestel en ik ontvang 30x30 tegels, is het ook niet subjectief. Klopt gewoon niet.

Iig ligt het nu bij onze advocaat .
De Rikster schreef op woensdag 12 december 2018 @ 12:09:
[...]

"Uitstraling" wordt doorgaans uitgelegd als gelijk in aanzicht/vormgeving/kleurstelling.

Hoe motiveert de aannemer de keuze voor deze suskasten? 40cm binnen + buiten/spouwblad diepte klinkt als geschikt voor een geluidsbelasting onder een aanvliegroute van Schiphol tussen en A4 en een 3-baans spoor..
Er ligt een 30km weg ca 30m voor onze woning. De enige omgevingsgeluiden die we horen zijn de vogeltjes die fluiten welke zich in het naastgelegen natuurgebied bevinden.
[...]

Dat is geen reëel alternatief en niet conform de omgevingsvergunning inclusief onderbouwingen.
Omgevingsvergunning/bouweisen stellen (volgens de aannemer) een geluidsnorm. Die wordt ook behaald met een WTW installatie.

[...]
Ik zie niet in hoe dit relevant is mbt het nieuwbouwtopic.

[...]

Nogmaals, ik zie niet in hoe dit relevant is mbt het nieuwbouwtopic.
:? Beetje vreemde reactie.

Ik vroeg me af of dergelijke zaken door een "goede" bouwkundige wel op een opleverlijst worden gezet.

[ Voor 63% gewijzigd door Sport_Life op 12-12-2018 13:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• De Rikster
Sport_Life schreef op woensdag 12 december 2018 @ 13:35:
[...]
Iig ligt het nu bij onze advocaat .
Dat is iig de juiste plek om het neer te leggen
[...]
Er ligt een 30km weg ca 30m voor onze woning. De enige omgevingsgeluiden die we horen zijn de vogeltjes die fluiten welke zich in het naastgelegen natuurgebied bevinden.
Dan lijken die suskasten mij op het eerste oog een enorme overkill.
Omgevingsvergunning/bouweisen stellen (volgens de aannemer) een geluidsnorm. Die wordt ook behaald met een WTW installatie.
Maar die is niet opgenomen in de EPC-/warmteverliesberekening en technische omschrijving in de KOA.
Ik vroeg me af of dergelijke zaken door een "goede" bouwkundige wel op een opleverlijst worden gezet.
Een goede bouwkundige kan iets zinnigs zeggen over de onderbouwing van de aannemer vóór oplevering en zal zich sterk maken voor een correcte opname in het PVvO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

De Rikster schreef op woensdag 12 december 2018 @ 14:52:
[...]

Dat is iig de juiste plek om het neer te leggen

[...]

Dan lijken die suskasten mij op het eerste oog een enorme overkill.

[...]

Maar die is niet opgenomen in de EPC-/warmteverliesberekening en technische omschrijving in de KOA.
Begrijp ik nu goed dat suskasten ook een epc verlagend effect hebben? Indien ze het doel hebben de epc te behalen dan zullen ze voor extra pv panelen moeten zorgen :).

Kan wel verklaren waarom ze die kasten geplaatst hebben, en dan gebruiken ze de geluidsnorm als reden.

[ Voor 8% gewijzigd door Sport_Life op 12-12-2018 15:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Nee, suskasten zijn puur akoestisch. Maar units van 40cm zijn ongeveer de grootste die je kan krijgen voor de geluidsbelasting.

1) kijk naar het bestemmignsplan. Zit hier een akoestisch onderzoek in of ligt de woning onder een (geluids)hindercontour of nabij een bedrijventerrein?
2) licht de omgevingsvergunning bij de gemeente, hierin zitten ook de akoestische berekeningen en kan je zo zien wat er noodzakelijk is.

Maar aangezien je het hier al maanden over hebt, heb je dat al gedaan natuurlijk. ;) Sport_Life in "Het (projectmatige) nieuwbouwwoning topic"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Rikster
Sport_Life schreef op woensdag 12 december 2018 @ 15:22:
[...]

Begrijp ik nu goed dat suskasten ook een epc verlagend effect hebben?
Nee, puur akoestisch.

Er is in de onderbouwing van de EPC een wijze van ventilatie aangenomen (type C) waar de hele onderbouwing mee samenhangt. Een WTW (type D) is een hele andere berekening en niet onderling uitwisselbaar.
Indien ze het doel hebben de epc te behalen dan zullen ze voor extra pv panelen moeten zorgen :).
Nee
Kan wel verklaren waarom ze die kasten geplaatst hebben, en dan gebruiken ze de geluidsnorm als reden.
Niet dus, maar er is ongetwijfeld een onderbouwing want een aannemer gaat geen duurdere suskasten kopen dan benodigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

Señor Sjon schreef op woensdag 12 december 2018 @ 15:45:
Nee, suskasten zijn puur akoestisch. Maar units van 40cm zijn ongeveer de grootste die je kan krijgen voor de geluidsbelasting.

1) kijk naar het bestemmignsplan. Zit hier een akoestisch onderzoek in of ligt de woning onder een (geluids)hindercontour of nabij een bedrijventerrein?
2) licht de omgevingsvergunning bij de gemeente, hierin zitten ook de akoestische berekeningen en kan je zo zien wat er noodzakelijk is.

Maar aangezien je het hier al maanden over hebt, heb je dat al gedaan natuurlijk. ;) Sport_Life in "Het (projectmatige) nieuwbouwwoning topic"
Dat heb ik gedaan hoor ;). Geen van beide van toepassing.

Zoals gezegd ligt er een 30km weg, waarover gesproken wordt, verder geen hinder (ja, de vogels en de fluisterstille vaatwasser...).

We zitten tegen een natuurgebied aan (dat was geen grap), geluidshinder is echt flauwekul.

[ Voor 14% gewijzigd door Sport_Life op 12-12-2018 15:53 ]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• D.deJong
Hè, daar is de suskast-discussie weer.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hsb-3
@SerealKiller en? Hoe was het en hoe reageerde de aannemer? (helemaal niet nieuwsgierig ofzo..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadEgg

MadEgg

Tux is lievvv

Vandaag heb ik geconstateerd dat er een flinke laag water in de kruipruimte staat, ruim 5 cm water. Het heeft de afgelopen dagen flink wat geregend, is dat dan normaal? Moet de bouwer niet voor drainage of iets dergelijks zorgen zodat dit niet voor kan komen? Ik wilde wat kabels gaan trekken maar ik wacht wel even op droger tijden geloof ik...

Tja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hsb-3
MadEgg schreef op woensdag 12 december 2018 @ 21:46:
Vandaag heb ik geconstateerd dat er een flinke laag water in de kruipruimte staat, ruim 5 cm water. Het heeft de afgelopen dagen flink wat geregend, is dat dan normaal? Moet de bouwer niet voor drainage of iets dergelijks zorgen zodat dit niet voor kan komen? Ik wilde wat kabels gaan trekken maar ik wacht wel even op droger tijden geloof ik...
Wat ik me kan indenken : de grond rondom de woning is zwaar dichtgereden en kan dus niet weg, en loopt naar lagergelegen gebied.
Misschien als je de grond rondom je woning diep laat omspitten (op minimaal 40cm) dan kan het water in elk geval in die laag trekken.
Maar dat is slechts my 2 cents.
Nu ik gezien heb dat in de omgeving rondom ons project grote plassen staan die niet intrekken..

(ben nu al offertes aan het opvragen om alles te laten losmaken na oplevering)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SerealKiller

SerealKiller

Hsb-3 schreef op woensdag 12 december 2018 @ 20:38:
@SerealKiller en? Hoe was het en hoe reageerde de aannemer? (helemaal niet nieuwsgierig ofzo..)
Even gesproken met de uitvoerder en koopbegeleidster. Ze waren al op de hoogte ervan, en er is blijkbaar ergens een lek. Dat is nu de prioriteit.
Qua vloer gaven ze aan dat het bij de "oude" anhydrietvloeren wel een probleem zou zijn geweest, maar dat dit wel goed zou moeten komen. Ze voorzien dus geen problemen met de vloer.

Ik ben nog even binnen geweest en de vloer is al flink opgedroogd , er ligt hier en daar nog wel een plas water. Ik ga in ieder geval evengoed nog een mail sturen met mijn "zorgen" en ga de vloerenboer op de hoogte stellen dat ze zeeer goed de vloeren moeten controleren voor ze beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadEgg

MadEgg

Tux is lievvv

Hsb-3 schreef op woensdag 12 december 2018 @ 21:56:
[...]

Wat ik me kan indenken : de grond rondom de woning is zwaar dichtgereden en kan dus niet weg, en loopt naar lagergelegen gebied.
Misschien als je de grond rondom je woning diep laat omspitten (op minimaal 40cm) dan kan het water in elk geval in die laag trekken.
Maar dat is slechts my 2 cents.
Nu ik gezien heb dat in de omgeving rondom ons project grote plassen staan die niet intrekken..

(ben nu al offertes aan het opvragen om alles te laten losmaken na oplevering)
De kruipruimte is tot +- 65 cm onder maaiveld dus dat wordt flink spitten dan. De oprit ligt er al in, dus daar wordt het sowieso niets. In de voortuin hebben ze de bronboring voor de warmtepomp gedaan dus daar is de boel wel aardig omgespit tot 80 cm diep, en tot 125 meter diep op een zeer select gebied. Dus dan zou ik de meeste mogelijkheden hebben in de achtertuin. Zal er in ieder geval extra aandacht aan gaan besteden.

Tja

Pagina: 1 ... 95 ... 102 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is voor projectmatige woningbouw. Zelfbouw kan in [Ervaringen met het bouwen van een huis - Deel 2