@Sport_Life oh joh, balen.. Hoe lossen ze het nu dan op?
Waarschijnlijk plaatsten we de kap over de afzuiging in het plafond. In de kap zitten roosters waar de lucht vandaan komt.
Ivm recirculatie gaat de kooklucht eerder weg.
Geen fijne oplossing maar 't is niet anders.
Sta open voor betere suggesties
Ivm recirculatie gaat de kooklucht eerder weg.
Geen fijne oplossing maar 't is niet anders.
Sta open voor betere suggesties
[ Voor 36% gewijzigd door Sport_Life op 21-11-2018 23:12 ]
PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 11KW 3fase | A+++ | Zappi v2.1
Dat is een stuk goedkoper dan de offerte die ik inmiddels heb ontvangen. Nog maar eens goed over nadenken.
Thanks, ik was sowieso al van plan een leidingdetector te gaan aanschaffen met Black Friday. Wilde eerste voor de Bosch GMS120 gaan, maar die ondersteund geen watergevulde kunstof buizen. De Bosch D-tect 120 ondersteunt dat wel, maar bij de Bosch D-tect 150 staat vloerverwarming specifiek vermeld.Dirtbiter schreef op woensdag 21 november 2018 @ 14:47:
[...]
Geen idee, dat was bij ons niet in ieder geval. Maar jij wéét dat het zo ligt.
Neem een goede leidingzoeker mee, die ook watergevulde plastic leidingen kan vinden (vloerverwarming) en je mailtje (foto's) van hoe het ligt. Laat dat zien aan je keurder en vertel hem/haar het verhaal.
Laat die dan daar op dat moment aangeven of het wel of niet toegestaan is, en dan opnemen op het proces-verbaal als het niet toegestaan is.
En met dat hele verhaal kun je 'dreigen' bij je aannemer dat je dat gaat doen, dus dat het voor ze de moeite loont om het heel even te checken voordat het cement erop gaat.
De D-tect 120 is eigenlijk wel aan de top van mijn budget, maar zou die voldoen?
EDIT: De cementdekvloer is al gestort, dus het verleggen van de vloerverwarming gaat nu toch niet meer zonder ingrijpende werkzaamheden. Waarschijnlijk wordt er daarom ook niet meegewerkt/meegedacht.
[ Voor 6% gewijzigd door Repsect op 22-11-2018 08:42 ]
Signature
Onze oplevering was 8 Februari, die 5% staat nog steeds lekker bij de notaris en daar blijft het staan tot ze alles oplossenT.E schreef op woensdag 21 november 2018 @ 20:28:
[...]
Die 5% kan je achterhouden. Maar uiteindelijk moet je die toch gaan betalen lijkt me ook al lossen ze het niet op?
27x320Wp LG | 7.4 kW W/W warmtepomp | 2024 Model 3 Performance+FSD | 2019 Zoë 40kWh Star Wars edition
Dus het kan wél gewijzigd worden.Hsb-3 schreef op woensdag 21 november 2018 @ 20:11:
De elektrapunten konden niet meer gewijzigd worden. Op 1 na die echt verkeerd zat tov wat afgesproken was, maar dat ging hij regelen.
Ik neem aan dat hij ook niet gezegd heeft wáárom het niet meer gewijzigd kon worden, dat doen ze namelijk nooit. Ze zeggen gewoon heel stellig dat het niet kan, en hopen/gaan er vanuit dat jij dat gelooft
In mijn ervaring werkt alleen bot en rechtlijnig communiceren met aannemers, of welke lui uit de bouw dan ook. Ze zullen altijd zeggen wat in hun voordeel is. Maar als je de brieven leest die van de aannemers afkomen, dan gaan mijn nekharen overeind staan van de dreigende taal die daarin staat. Er zit weinig empathie in. Op die manier zul je ook met hen moeten communiceren, dat zijn ze blijkbaar gewend.
Dus: als jij ergens een schrijven hebt waar staat dat je t/m gisteren mocht wijzigen, en je had gisteren wijzigingen aangegeven, dan moet de aannemer die gewoon maken. Einde discussie.
Een doos waarin laspunten zitten (de bestaande centraaldoos) mag/wil je niet wegsmeren. Daar moet je nog bij kunnen. Alleen loze (lege) dozen mag/wil je wegsmeren.MadEgg schreef op woensdag 21 november 2018 @ 21:04:
[...]
Het is vast een rotklus maar kun je niet van onderen omhoog een inbouwdoos boren en een sleuf naar de verkeerde plek, via een leiding de boel doorlussen en de oude dichtsmeren? Waarom zou het van bovenaf moeten?
Dus je voorstel is een prima voorstel, maar dan eigenlijk wel de centraaldoos voorzien van een deksel, wat ook niet echt mooi is.
Ik heb die D-tect 120. Erg mooi apparaat, en nauwkeurig op leidingen in een gewone muur.DjRik schreef op donderdag 22 november 2018 @ 07:54:
[...]
Thanks, ik was sowieso al van plan een leidingdetector te gaan aanschaffen met Black Friday. Wilde eerste voor de Bosch GMS120 gaan, maar die ondersteund geen watergevulde kunstof buizen. De Bosch D-tect 120 ondersteunt dat wel, maar bij de Bosch D-tect 150 staat vloerverwarming specifiek vermeld.
De D-tect 120 is eigenlijk wel aan de top van mijn budget, maar zou die voldoen?
EDIT: De cementdekvloer is al gestort, dus het verleggen van de vloerverwarming gaat nu toch niet meer zonder ingrijpende werkzaamheden. Waarschijnlijk wordt er daarom ook niet meegewerkt/meegedacht.
Ik heb expres die gekocht, omdat die ook vloeistofgevulde leidingen kan detecteren. Maar ik heb hem zelf nog niet gebruikt voor vloerverwarming.
Succes vandaag!BertP schreef op woensdag 21 november 2018 @ 16:50:
Na dik 1,5 jaar wachten is het dan eindelijk zover! Morgen krijgen we de sleutel van onze nieuwbouwwoning in Leidsche Rijn Utrecht. Twee weken geleden is de voorinspectie geweest en helaas is er door het personeelstekort veel te snel en slordig gewerkt.
Dit resulteerde uiteindelijk in een lijst met 55 herstelpunten. Van onze buren (die vandaag de sleutel hebben gekregen) begreep ik al dat er nog geen punten van de lijst afgewerkt zijn. Mijn vermoeden is dus dat dit morgen voor ons niet anders zal zijn. Ik ben heel benieuwd hoe snel ze onze punten gaan aanpakken. We hopen maar dat het in ieder geval bewoonbaar is.
Keep us updated!
@Dirtbiter hij keek me bedenkelijk aan, en zei dat het niet echt meer mogelijk was. Of het moet zijn dat er iets op een plek zat wat voor ons onoverkomelijk was, maar liever niet.
Nu is er niks wat echt onoverkomelijk was, dus hebben we het maar gelaten. Behalve dus dat ene punt, maar dat gaat hij regelen.
Nu is er niks wat echt onoverkomelijk was, dus hebben we het maar gelaten. Behalve dus dat ene punt, maar dat gaat hij regelen.
Precies ditHsb-3 schreef op donderdag 22 november 2018 @ 09:29:
@Dirtbiter hij keek me bedenkelijk aan, en zei dat het niet echt meer mogelijk was. Of het moet zijn dat er iets op een plek zat wat voor ons onoverkomelijk was, maar liever niet.

Ik snap dat hij het liever niet doet, want dat is extra werk voor hem.
Maar jij betaalt een vermogen voor een huis, en dan krijg je iets wat niet volgens afspraak is. (of wens, maar wel een wens waarvan afgesproken is dat je die krijgt).
Als je een auto gaat kopen en er zitten niet de velgen op of de bekleding in die je afgesproken had, dan laat je dat toch ook aanpassen?
Waarom zou je dat dan niet bij je huis doen? Om het de aannemer gemakkelijk te maken? Denk maar niet dat je die 'goodwill' ooit terug krijgt. De aannemer doet straks echt niet extra's voor je, omdat jij nu dit hebt laten zitten.
Ik besef me hoe zuur ik klink, maar dit komt echt voort uit onze ervaring van het bouwen van een huis. Misschien dat het alleen onze aannemer is, maar ik heb nog nooit meegemaakt dat een aannemer of bouwvakker iets extra's deed waar hij niet voor betaald kreeg of wat niet in zijn opdracht stond.
Zelfs een kleine verfreparatie waarvoor iemand helemaal vanuit de randstad naar Brabant gereden kwam, en wij vroegen of hij een kleine 2e beschadiging die we nog niet gemeld hadden mee wilde pakken, werd niet gedaan omdat er geen opdracht voor was. Dan rijden ze liever terug naar de randstad, waarna ik alsnog die schade meld, en dan moeten ze er gewoon voor op-en-neer komen...
Poeh, leuk volk aannemers...
Onze stukadoor heeft het erg druk met ons huis en meerdere andere projecten dus er is geen pijl op te trekken wanneer hij aanwezig is. Hij zou er maandag of dinsdag zijn, daarna werd het gister, allen niet geweest. Staan ze vanochtend opeens met 3 man voor de deur maar was er niet voldoende werk - de zolder, woonkamer, keuken en berging moeten nog. Zolder en keuken kunnen direct gedaan worden maar hij heeft zijn zinnen gezet op de berging waar ik nog enkele elektraleidingen in de sleuven moet leggen, en de warmtepomp moet daar aangesloten worden. De keuken wil hij niet doen vandaag want hij heeft het juiste materiaal niet bij zich
, dus nu wordt alleen de zolder gedaan met 3 man. Lastig communiceren en plannen op die manier.
Vandaag wordt ook de warmtepomp geplaatst. De (Poolse) monteur legt mij in gebrekkig Nederlands uit dat hij de warmtepomp alleen bronzijdig aansluit en dat ik me maar moet redden met CV-zijdig aansluiten... Na wat telefoontjes wordt er nu alsnog een andere monteur gestuurd die ook CV-zijdig kan aansluiten. Toch wel handig als de warmtepomp niet alleen maar warmte staat te produceren die nergens heen kan
De keuken is inmiddels ook geplaatst, ziet er mooi uit! Ook niet foutloos - de verkeerde Quooker is geleverd, dus de monteur moet ook hier nog terugkomen.
Het gaat allemaal heel soepel
Maar met een week of 2 moet het toch wel bewoonbaar zijn denk ik.
Onze stukadoor heeft het erg druk met ons huis en meerdere andere projecten dus er is geen pijl op te trekken wanneer hij aanwezig is. Hij zou er maandag of dinsdag zijn, daarna werd het gister, allen niet geweest. Staan ze vanochtend opeens met 3 man voor de deur maar was er niet voldoende werk - de zolder, woonkamer, keuken en berging moeten nog. Zolder en keuken kunnen direct gedaan worden maar hij heeft zijn zinnen gezet op de berging waar ik nog enkele elektraleidingen in de sleuven moet leggen, en de warmtepomp moet daar aangesloten worden. De keuken wil hij niet doen vandaag want hij heeft het juiste materiaal niet bij zich
Vandaag wordt ook de warmtepomp geplaatst. De (Poolse) monteur legt mij in gebrekkig Nederlands uit dat hij de warmtepomp alleen bronzijdig aansluit en dat ik me maar moet redden met CV-zijdig aansluiten... Na wat telefoontjes wordt er nu alsnog een andere monteur gestuurd die ook CV-zijdig kan aansluiten. Toch wel handig als de warmtepomp niet alleen maar warmte staat te produceren die nergens heen kan
De keuken is inmiddels ook geplaatst, ziet er mooi uit! Ook niet foutloos - de verkeerde Quooker is geleverd, dus de monteur moet ook hier nog terugkomen.
Het gaat allemaal heel soepel

Tja
Stel dat het bouwbedrijf zegt we kunnen het niet oplossen of lossen het niet op. Krijg je dan die 5% terug of hoe gaat dat uiteindelijk? Hoelang mogen ze überhaupt erover doen om problemen op te lossen?Tassadar32 schreef op donderdag 22 november 2018 @ 08:22:
[...]
Onze oplevering was 8 Februari, die 5% staat nog steeds lekker bij de notaris en daar blijft het staan tot ze alles oplossen
Wij hebben de begane grond (ongeveer 49m2) van ons huis (2 jaar geleden) voor 1500 euro laten invrezen.ictnoob schreef op woensdag 21 november 2018 @ 16:27:
Zijn er mensen - of mensen die weten - wat het ongeveer kost om VV er na oplevering in te laten vrezen?
Vanuit de bouw kost vloerverwarming ongeveer 6K voor 2 verdiepingen, waar wij alleen voor een klein stukje op de 1e verdieping VV zouden willen (ongeveer 20m2).
Wat is een gewone muur voor jou? Is dat van kalkzandsteen of beton (prefab)? Ik lees nogal wisselende ervaringen met dergelijke scanners, maar er wordt nooit vermeld over wat voor muur we het hebben. Ikzelf krijg straks kalkzandsteen, dus hoop dat ie daar goed op werkt.Dirtbiter schreef op donderdag 22 november 2018 @ 09:13:
[...]
Ik heb die D-tect 120. Erg mooi apparaat, en nauwkeurig op leidingen in een gewone muur.
Ik heb expres die gekocht, omdat die ook vloeistofgevulde leidingen kan detecteren. Maar ik heb hem zelf nog niet gebruikt voor vloerverwarming.
Signature
@T.E Je krijgt die 5% niet zomaar. Het bouwbedrijf (Wagemakers) lijkt er niet mee te zitten dat ze dat geld mislopen, wat mij betreft zou het tot het einde der tijden mogen blijven staan bij de notaris. De arbiter van woningborg (of een rechter indien er niet in arbitrage voorzien is in je koopovereenkomst) kan beslissen om een deel of de volledige 5% uit te keren als schadevergoeding indien de aannemer in gebreke blijft.
Wij zijn voor de bouwvak de procedure begonnen en vorige week zijn pas de eerste stukken vanuit de jurist naar de arbitrage gegaan. Ik zal jullie op de hoogte houden van het verdere verloop van deze zaak.
Wij zijn voor de bouwvak de procedure begonnen en vorige week zijn pas de eerste stukken vanuit de jurist naar de arbitrage gegaan. Ik zal jullie op de hoogte houden van het verdere verloop van deze zaak.
27x320Wp LG | 7.4 kW W/W warmtepomp | 2024 Model 3 Performance+FSD | 2019 Zoë 40kWh Star Wars edition
Als die 5% niet tegenop weegt tegen de ellende en al het werk wat ze moeten doen ( of gewoon geen tijd maken in deze tijden ) dan kan me wel voorstellen dat ze er niet hard aan trekken. Al is 5% natuurlijk wel een flink bedrag op een huis. Zou je het zelf voor die 5% kunnen herstellen?Tassadar32 schreef op donderdag 22 november 2018 @ 10:22:
@T.E Je krijgt die 5% niet zomaar. Het bouwbedrijf (Wagemakers) lijkt er niet mee te zitten dat ze dat geld mislopen, wat mij betreft zou het tot het einde der tijden mogen blijven staan bij de notaris. De arbiter van woningborg (of een rechter indien er niet in arbitrage voorzien is in je koopovereenkomst) kan beslissen om een deel of de volledige 5% uit te keren als schadevergoeding indien de aannemer in gebreke blijft.
@T.E Moet een deel van de badkamer opnieuw betegelen en het afschot in de douchehoek moet opnieuw, met een beetje pech moet de ombouw van het bad ook opnieuw (en de hele vloer). Dat moet prima te realiseren zijn binnen die 5%.
Ik heb het aangevraagd bij de schilder die bij ons Renovlies + sauswerk uit gaat voeren (a € 4.970). Meerprijs € 975 voor 2 trappen. Kan me wel voorstellen dat alleen 2 trappen verven duurder is.Falch schreef op donderdag 22 november 2018 @ 00:23:
[...]
Dat is een stuk goedkoper dan de offerte die ik inmiddels heb ontvangen. Nog maar eens goed over nadenken.
Ze hebben volgens Woningborg (als je daar bij aangesloten bent) 3 maanden de tijd. Daarna moet je met elkaar in overleg hoe je er verder uit gaat komen. Die 5% is dan niet automatisch van jou, dat zul je onderling moeten uitvechten, of met rechtsbijstand, of met Woningborg/Woongarant. Wat @Tassadar32 ook al zegt.T.E schreef op donderdag 22 november 2018 @ 09:50:
[...]
Stel dat het bouwbedrijf zegt we kunnen het niet oplossen of lossen het niet op. Krijg je dan die 5% terug of hoe gaat dat uiteindelijk? Hoelang mogen ze überhaupt erover doen om problemen op te lossen?
En dat kan heel lang duren. Ook de fase nog van onderling overleg, zonder hulp van juristen, kan al maanden duren na die 3 maanden. Dat is maar net hoe je het aanpakt.
Kalkzandsteen/gasbeton inderdaad. Hij heeft ook verschillende instellingen voor verschillende types muren, zodat je wat minder last hebt in gewapend beton. Maar beton met wapeningsnet blijft lastig.DjRik schreef op donderdag 22 november 2018 @ 10:07:
[...]
Wat is een gewone muur voor jou? Is dat van kalkzandsteen of beton (prefab)? Ik lees nogal wisselende ervaringen met dergelijke scanners, maar er wordt nooit vermeld over wat voor muur we het hebben. Ikzelf krijg straks kalkzandsteen, dus hoop dat ie daar goed op werkt.
Vanochtend sleuteloverdracht gehad, zoals verwacht nog veel punten die opgelost moeten worden.
Wel fijn om nu lekker aan de slag te kunnen. Vanmiddag even wat peertjes ophangen en dan kan a.s. maandag op de eerste en tweede verdieping de egalisatie er op. Als alles goed verloopt dan kunnen we 18 dec over
Fijn!!
Lijkt me zo fantastisch om eindelijk na zo lang zelf aan de slag te kunnen
Hopelijk zijn de overige punten snel verholpen! Zijn het grote dingen die nog moeten gebeuren?
Lijkt me zo fantastisch om eindelijk na zo lang zelf aan de slag te kunnen
Hopelijk zijn de overige punten snel verholpen! Zijn het grote dingen die nog moeten gebeuren?
Ja, eindelijk! Ik had wel gehoopt op een iets positievere/feestelijke overdracht. Nu was het 2u rondlopen, handtekening zetten, handje schudden en succes dr mee..Pink confetti schreef op donderdag 22 november 2018 @ 14:11:
Fijn!!
Lijkt me zo fantastisch om eindelijk na zo lang zelf aan de slag te kunnen![]()

Qua punten verschilt het een beetje, als ik zo een paar punten 'moet' noemen:
- Schilderwerk kozijnen buitenzijde overnieuw doen (ivm zand in alle kozijnen)
- Badkamer deur + kozijn plaatsen (is een verkeerde geleverd)
- Schilderwerk trap/traphek herstellen
- Missen nog 2/3 bovenlichten van glas
- Voorkant/pui aftimmeren en hek plaatsen (volgende week)
- Plafond 2e verdieping nog spack spuiten
- Wat kitwerk in badkamer & toilet herstellen
- Verdeler vloerverwarming 1e verdieping zit niet stevig aan de muur bevestigd
- Spack woonkamer op enkele plekjes beschadigd
- Regenbuis schuurtje afgebroken op bevestigingspunten
Dan heb je een beetje een idee van de zaken die ons nog te wachten staan
Wapening?MadEgg schreef op woensdag 21 november 2018 @ 21:04:
[...]
Het is vast een rotklus maar kun je niet van onderen omhoog een inbouwdoos boren en een sleuf naar de verkeerde plek, via een leiding de boel doorlussen en de oude dichtsmeren? Waarom zou het van bovenaf moeten?
Met een diamantboor kom je daar wel doorheen. En als je van bovenaf boort kom je die toch ook tegen?
Tja
Klinkt alsof de woning simpelweg nog niet klaar was voor opleveringBertP schreef op donderdag 22 november 2018 @ 17:18:
[...]
Ja, eindelijk! Ik had wel gehoopt op een iets positievere/feestelijke overdracht. Nu was het 2u rondlopen, handtekening zetten, handje schudden en succes dr mee..
Qua punten verschilt het een beetje, als ik zo een paar punten 'moet' noemen:
- Schilderwerk kozijnen buitenzijde overnieuw doen (ivm zand in alle kozijnen)
- Badkamer deur + kozijn plaatsen (is een verkeerde geleverd)
- Schilderwerk trap/traphek herstellen
- Missen nog 2/3 bovenlichten van glas
- Voorkant/pui aftimmeren en hek plaatsen (volgende week)
- Plafond 2e verdieping nog spack spuiten
- Wat kitwerk in badkamer & toilet herstellen
- Verdeler vloerverwarming 1e verdieping zit niet stevig aan de muur bevestigd
- Spack woonkamer op enkele plekjes beschadigd
- Regenbuis schuurtje afgebroken op bevestigingspunten
Dan heb je een beetje een idee van de zaken die ons nog te wachten staanIk heb vanmiddag een filmpje gemaakt waarbij ik even door het huis loop (wel VVS). Zal zo nog eens kijken of ik die ergens kan uploaden.
Klopt inderdaad, gelukkig beseffen ze dat zelf ook. Veel dingen zijn goed op te lossen, ze gaan er mee aan de slag en ik hoop gewoon dat we er 18 dec in kunnenHogader schreef op donderdag 22 november 2018 @ 18:34:
[...]
Klinkt alsof de woning simpelweg nog niet klaar was voor opleveringVeel suc6 ermee, want de planning is vrij strak en dat ook met een huis waar de aannemer nog zaken aan moeten doen zal veel 'moeite' kosten.
Tuurljk kom je daar doorheen maar het zit er niet voor de sier.MadEgg schreef op donderdag 22 november 2018 @ 17:55:
[...]
Met een diamantboor kom je daar wel doorheen. En als je van bovenaf boort kom je die toch ook tegen?
Het doosje boren is het probleem niet maar de sleuf aan de onderzijde wel, als je het boven vandaan doet gaat de sleuf in de zandcementvloer.
[ Voor 19% gewijzigd door D.deJong op 22-11-2018 19:22 ]
Wij hebben inloggegevens ontvangen om onze deuren en kozijnen te kunnen kiezen.
Het betreft deuren van Berkvens en we kunnen kiezen tussen de Berkolux, Berano en Berkoline lijn. De Berano betreffen gegronde MDF deuren, de andere 2 gelakte deuren.
Heb in mijn huidige woning ook 1 gegronde deur en de rest allemaal gelakte deuren, heb het gevoel dat de gegronde deuren makkelijker te herstellen zijn en deze zijn minder glad/glimmen minder.
Zit er verder nog verschil tussen of zijn er andere voors/tegens?
Het betreft deuren van Berkvens en we kunnen kiezen tussen de Berkolux, Berano en Berkoline lijn. De Berano betreffen gegronde MDF deuren, de andere 2 gelakte deuren.
Heb in mijn huidige woning ook 1 gegronde deur en de rest allemaal gelakte deuren, heb het gevoel dat de gegronde deuren makkelijker te herstellen zijn en deze zijn minder glad/glimmen minder.
Ah, je zou dat óver de constructievloer willen corrigeren. Dan begrijp ik je punt.D.deJong schreef op donderdag 22 november 2018 @ 19:21:
[...]
Tuurljk kom je daar doorheen maar het zit er niet voor de sier.
Het doosje boren is het probleem niet maar de sleuf aan de onderzijde wel, als je het boven vandaan doet gaat de sleuf in de zandcementvloer.
En de wapenning zit er natuurlijk niet voor de sier, maar er is wel een flinke overcapaciteit aan wapening neem ik aan? Als ik bedenk hoeveel constructievloer en bijbehorende wapening ze weggehakt hebben in mijn casco opgeleverde badkamer zou een sleufje van 19mm breed toch ook wel moeten kunnen? Idealiter duw je het door een kanaal van de kanaalplaat heen natuurlijk, maar dat zal achteraf wel lastig worden.
Tja
Gegronde deuren zitten zoals de naam al doet vermoeden alleen in de grondverf, dus die moet je zelf nog aflakken. Dat kan dus prima matte lak zijn als je liever matte deuren wilt. Als je goede lak kiest kan deze ook nog tegen een stootje.kever678 schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 09:50:
Waarschijnlijk zijn die Berano's dus goedkoper dan de andere twee omdat die wel zijn gelakt.
[ Voor 5% gewijzigd door MeltedForest op 23-11-2018 11:16 ]
Verschilt erg per type deur wat er gekozen kan worden. Over het algemeen zitten de gegronde deuren in het midden qua prijs. Wellicht omdat dit MDF deuren zijn en de gelakte "karton"? (bij gebrek aan een betere naam)MeltedForest schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 11:15:
[...]
Gegronde deuren zitten zoals de naam al doet vermoeden alleen in de grondverf, dus die moet je zelf nog aflakken. Dat kan dus prima matte lak zijn als je liever matte deuren wilt. Als je goede lak kiest kan deze ook nog tegen een stootje.
Waarschijnlijk zijn die Berano's dus goedkoper dan de andere twee omdat die wel zijn gelakt.
Wordt je niet uitgenodigd in de showroom in Someren?kever678 schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 09:50:
Zegt me niks, kan het wel eens navragenT.E schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 12:22:
[...]
Wordt je niet uitgenodigd in de showroom in Someren?
Het ligt er een beetje aan of je haaks op de overspanning versleept of met de richting mee, de soort vloer (breedplaat,kanaalplaat) maakt ook een groot verschil.MadEgg schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 10:07:
[...]
Ah, je zou dat óver de constructievloer willen corrigeren. Dan begrijp ik je punt.
En de wapenning zit er natuurlijk niet voor de sier, maar er is wel een flinke overcapaciteit aan wapening neem ik aan? Als ik bedenk hoeveel constructievloer en bijbehorende wapening ze weggehakt hebben in mijn casco opgeleverde badkamer zou een sleufje van 19mm breed toch ook wel moeten kunnen? Idealiter duw je het door een kanaal van de kanaalplaat heen natuurlijk, maar dat zal achteraf wel lastig worden.
Overcapaciteit in de vloeren vallen volgens de nieuwe regelgevingen best wel tegen. En het is ook niet voor niets een veiligheidsfactor. Men weet gewoonweg niet exact wat je erop zet.
Wat voor wapenng je doorhaalt en of het kan hangt erg af van waar het zit, overspanning, hoeveelheid en wat je erop zet. Kijk ook maar eens bij een momentenlijn zoals dat heet.
Wat voor wapenng je doorhaalt en of het kan hangt erg af van waar het zit, overspanning, hoeveelheid en wat je erop zet. Kijk ook maar eens bij een momentenlijn zoals dat heet.
Onze gasmeter maakt een behoorlijk pompend geluid, hebben meer hier last van? Het lijkt aan het type te liggen (Uniflo) , want internet staat er vol van. Zelfs in de keuken horen we het..
Wel ironisch dat geluid van buiten met 40 cm dikke suskasten gedempt wordt, maar geluid binnen de woning valt dan weer niet onder die norm blijkbaar
.
Daarover gesproken : advocaat zit er inmiddels op en heeft vertrouwen in een goede afloop.
Wel ironisch dat geluid van buiten met 40 cm dikke suskasten gedempt wordt, maar geluid binnen de woning valt dan weer niet onder die norm blijkbaar

Daarover gesproken : advocaat zit er inmiddels op en heeft vertrouwen in een goede afloop.
[ Voor 12% gewijzigd door Sport_Life op 24-11-2018 01:31 ]
Voor programmeerbare schakelaars t.b.v. huisautomatisering zijn er z-wave componenten beschikbaar welke achter de schakelaar gezet kunnen worden. De meeste vereisen echter een blauwe draad in de inbouwdoos waar de schakelaar zit. Wordt deze tegenwoordig standaard bij nieuwbouw al getrokken bij de schakelaars?
[ Voor 8% gewijzigd door witterholt op 24-11-2018 12:11 ]
Blauw is de nul...die wordt altijd getrokken. Ben je niet in de war met geelgroen aarde? Die gaat heel vaak wel via de schakelaar maar dat hoeft niet persé.witterholt schreef op zaterdag 24 november 2018 @ 11:39:
Voor programmeerbare schakelaars t.b.v. huisautomatisering zijn er z-wave componenten beschikbaar welke achter de schakelaar gezet kunnen worden. De meeste vereisen echter een blauwe draad in de inbouwdoos waar de schakelaar zit. Wordt deze tegenwoordig standaard bij nieuwbouw al getrokken bij de schakelaars?
12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput
Ah, mijndeur.nl zeker, die hadden wij ookkever678 schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 09:50:
Uiteindelijk hebben wij ervoor gekozen om via het project alleen alle kozijnen te laten vervangen door houten voor stompe deuren en de bovenlichten dicht te laten zetten. Daarbij hebben we van Berkvens gewoon de goedkoopste deuren genomen. Alles wat ze kunnen leveren blijft MDF en echt mooie glasopties hadden ze niet, dus wij gaan elders mooiere deuren vandaan halen. Volgens mij hebben ze wel keus uit holle of massieve MDF deuren, de berkolux is volgens mij best een stevige deur (dat is ook de gegronde variant volgens mij) maar voor ons stopte het vooral omdat er geen glas in lood opties waren.
Nee, in mijn jaren 80 woning zit alleen de live (bruin) en schakeldraad (zwart).Snowhite0901 schreef op zaterdag 24 november 2018 @ 12:45:
[...]
Blauw is de nul...die wordt altijd getrokken. Ben je niet in de war met geelgroen aarde? Die gaat heel vaak wel via de schakelaar maar dat hoeft niet persé.

Wij krijgen hier diepere inbouwdozen voor en een fasedraad bij de wissel schakelaars.witterholt schreef op zaterdag 24 november 2018 @ 11:39:
Kosten:
Diepere inbouwdozen 125 euro.
Fasedraad 386 euro voor 29 schakelaars. (13,31 p/s)
Druk en zetfouten voorbehouden.
Klopt, via mijndeur.nl inderdaad. Hoe komen de goedkoopste duren over, huurwoning niveau of?Jheroun schreef op zaterdag 24 november 2018 @ 12:50:
[...]
Ah, mijndeur.nl zeker, die hadden wij ook.
Uiteindelijk hebben wij ervoor gekozen om via het project alleen alle kozijnen te laten vervangen door houten voor stompe deuren en de bovenlichten dicht te laten zetten. Daarbij hebben we van Berkvens gewoon de goedkoopste deuren genomen. Alles wat ze kunnen leveren blijft MDF en echt mooie glasopties hadden ze niet, dus wij gaan elders mooiere deuren vandaan halen. Volgens mij hebben ze wel keus uit holle of massieve MDF deuren, de berkolux is volgens mij best een stevige deur (dat is ook de gegronde variant volgens mij) maar voor ons stopte het vooral omdat er geen glas in lood opties waren.
Lastige keuzes allemaal, bovenlichten gaan sowieso dicht maar verder weten we het nog niet. Overal houten kozijnen vinden we wat te duur worden..
Voor diegenen waar al opgeleverd is, hoe hebben jullie het gedaan met de verdere afbouw en zaken als schuttingen, oprit, bestrating etc?
We hebben gisteren alle financiën weer even op een rij gezet nu we weten dat we waarschijnlijk eind februari de sleutel krijgen. Zoals het er nu uitziet, hebben we geen budget om meteen bij sleuteloverdracht een schutting te laten zetten en de oprit fatsoenlijk te laten bestraten (puin+straten).
Tijdelijk in de blubber parkeren is nog wel een optie (gratis stenen van marktplaats voor een looppad en dan kunnen wel een paar maanden vooruit).
We gaan wel collectief met het hele rijtje een schutting zetten, alleen de kosten vallen voor ons wat hoger uit dan begroot.
Als ik alles meetel wat er na verhuizing nog moet gebeuren, zitten we ruim op een half jaar sparen aan geld.. Hebben we dan zo krap begroot of te weinig gespaard, of is dit herkenbaar dat jullie ook niet alles meteen (goed) kunnen doen direct na verhuizen?
(en natuurlijk hebben we nog wat spaargeld achter de hand, maar dat is voor andere zaken en willen we liever niet inzetten als het ook anders kan).
Hoe doen jullie dit?
We hebben gisteren alle financiën weer even op een rij gezet nu we weten dat we waarschijnlijk eind februari de sleutel krijgen. Zoals het er nu uitziet, hebben we geen budget om meteen bij sleuteloverdracht een schutting te laten zetten en de oprit fatsoenlijk te laten bestraten (puin+straten).
Tijdelijk in de blubber parkeren is nog wel een optie (gratis stenen van marktplaats voor een looppad en dan kunnen wel een paar maanden vooruit).
We gaan wel collectief met het hele rijtje een schutting zetten, alleen de kosten vallen voor ons wat hoger uit dan begroot.
Als ik alles meetel wat er na verhuizing nog moet gebeuren, zitten we ruim op een half jaar sparen aan geld.. Hebben we dan zo krap begroot of te weinig gespaard, of is dit herkenbaar dat jullie ook niet alles meteen (goed) kunnen doen direct na verhuizen?
(en natuurlijk hebben we nog wat spaargeld achter de hand, maar dat is voor andere zaken en willen we liever niet inzetten als het ook anders kan).
Hoe doen jullie dit?
Wij zitten vrij dicht tegen onze oplevering aan (28 Nov is de voorschouw), maar dit is zeker voor ons ook herkenbaar.Hsb-3 schreef op zaterdag 24 november 2018 @ 18:33:
We hebben een budget gemaakt waar de basis in staat zoals stucwerk, vloeren, keuken, badkamer en toilet. Deze dingen willen we gelijk goed doen en hier reserveren we een aanzienlijk deel van ons spaargeld voor, wat ook echt wel nodig is. Voor zaken als raamdecoratie en verlichting hebben we ook budget gereserveerd maar dat zal tijdelijk spul zijn. Voor de tuin, erfscheiding, bestrating, etc hebben we nog geen budget gemaakt, maar dit komt allemaal in het voorjaar pas. En dan hebben we uiteraard inrichting nog, onze huidige meubels zijn 10+ jaar oud en we willen echt wat nieuws, maar dat allemaal gelijk bij of vlak na oplevering is niet te doen.
Onderdeel van het budget is de verkoop van de huidige woning, en we zijn altijd vrij terughoudend geweest bij het maken van het budget wat de huidige woning op zou brengen. Het is aannemelijk dat we hier wat meer geld uit krijgen gezien de markt, lokatie en prijsklasse, waardoor we zaken als raamdecoratie en verlichting gelijk goed kunnen doen, maar dit is even afwachten. Hoe dan ook zijn er zeker zaken die later komen.
@Hsb-3 Wij hadden een financiële meevaller voor de oplevering (bitcoin eind December verkocht) en hadden ondanks de aanschaf al een flinke buffer. De meevaller heeft het verlies bij verkoop van ons appartement opgevangen (daar hadden we anders de buffer voor moeten aanspreken) dus de buffer bleef intact. Na de sleuteloverdracht hebben we de meeste zaken nog van onze lopende rekening kunnen betalen (wel minder sparen).
Hier vanwege omstandigheden in het huis gaan wonen direct na oplevering. In het huis was niets behalve een door de aannemer afgewerkt toilet en badkamer. Tijdelijke keuken neergezet (4 balkjes, plank erop met spoelbak en kookplaat erin), later een restpartij tapijttegels op de bovenverdieping, enzovoorts. Dat zijn we langzaam aan het uitfaseren, begonnen met de begane grond vloer leggen, muren glad maken, keuken, etc. Wat er na een jaar nog ligt zijn bijvoorbeeld die tapijttegels die een eiken houten vloer moet worden.Hsb-3 schreef op zaterdag 24 november 2018 @ 18:33:
Aangezien je ook met niks je nieuwbouw hut kan bewonen, zoek maar iets uit dat je niet kan betalen en schrap het
We hebben laatst een rondje gemaakt met wat meegaat naar de nieuwe woning... televisiemeubel en dressoir gaat mee en de eetkamerstoelen. Thats it. We hebben gelukkig geen dure smaak
en hebben niets tegen Ikea meubilair. Heb in mijn budget alleen geen rekening met de gordijnen gehouden... maar ik denk dat we met 15k ver kunnen komen (muren en vloeren buiten beschouwing gelaten).
Tuin? Ik vermoed wel wat van de belasting terug te krijgen waar we het nodige van zullen doen. Schutting is geen probleem voor ons, wij hebben maar een meter of 7 die we met buren delen, rest is een muur om de tuin heen.
Tuin? Ik vermoed wel wat van de belasting terug te krijgen waar we het nodige van zullen doen. Schutting is geen probleem voor ons, wij hebben maar een meter of 7 die we met buren delen, rest is een muur om de tuin heen.
Life is what happens while you're busy making other plans
Is het handig met oog op de toekomst om nu al diepere inbouwdozen te laten monteren? Als we nu nog geen domotica oid zullen toepassen.EiT schreef op zaterdag 24 november 2018 @ 13:50:
[...]
Wij krijgen hier diepere inbouwdozen voor en een fasedraad bij de wissel schakelaars.
Kosten:
Diepere inbouwdozen 125 euro.
Fasedraad 386 euro voor 29 schakelaars. (13,31 p/s)
En hoe diep zou de inbouwdoos dan moeten zijn? Een fasedraad kan altijd achter nog erbij getrokken worden toch?
@Mior , ja precies.. We hebben nu ook derdehands spullen en willen die op den duur vervangen, maar als het echt uit elkaar valt kijken we of we via marktplaats wat tijdelijks kunnen halen. We willen kwalitatief goede gordijnrails ophangen maar wel for the time being goedkope gordijnen. De afwerking binnen en zaken als keuken en badkamer hebben we niet op beknibbeld. Bovenop de hypotheek zelf nog een bedrag moeten inleggen, maar dan is alles ook gelijk goed.
@leecher , het enige wat we nog moeten doen binnen voor het leefbaar is, is de vloer leggen. Dat is dus ook het enige (buiten schoonmaken) wat we gaan doen voor de verhuizing
muren sausen/behangen komt na de zomer en alle kleine dingen gaandeweg het eerste jaar.
@frumper , we willen op den duur wel nieuwe meubels maar dat hoeft inderdaad geen kapitaal te kosten. En anders maar tijdelijk spul. We hebben in totaal zo'n 50 strekkende meter schutting nodig, waarvan het grootste deel gedeeld met de buren, dus reken maar uit.. van de belasting krijgen we helaas niet veel meer terug denk ik, dat hebben we dit jaar gebruikt om de dubbele maandlasten mee te financieren. En anders zou het pas juli zijn ofzo, en dan moet er echt wel al wat staan.
Waar ik vooral mee zit is de schutting. We hebben nog geen berging (hebben we laten vervallen, kregen 3500 terug voor een 2x3 berginkje,,) dus geen plek om de fietsen en tuingereedschap enzo veilig achter slot op te slaan. Met een schutting staat dat toch wel veiliger. We zitten er nu aan te denken om ze dan maar aan een flinke ketting met ballast ofzo te leggen en onder een partytent te zetten, en alle tuingereedschap naar zolder, tot we ook echt een tuin hebben
@leecher , het enige wat we nog moeten doen binnen voor het leefbaar is, is de vloer leggen. Dat is dus ook het enige (buiten schoonmaken) wat we gaan doen voor de verhuizing
@frumper , we willen op den duur wel nieuwe meubels maar dat hoeft inderdaad geen kapitaal te kosten. En anders maar tijdelijk spul. We hebben in totaal zo'n 50 strekkende meter schutting nodig, waarvan het grootste deel gedeeld met de buren, dus reken maar uit.. van de belasting krijgen we helaas niet veel meer terug denk ik, dat hebben we dit jaar gebruikt om de dubbele maandlasten mee te financieren. En anders zou het pas juli zijn ofzo, en dan moet er echt wel al wat staan.
Waar ik vooral mee zit is de schutting. We hebben nog geen berging (hebben we laten vervallen, kregen 3500 terug voor een 2x3 berginkje,,) dus geen plek om de fietsen en tuingereedschap enzo veilig achter slot op te slaan. Met een schutting staat dat toch wel veiliger. We zitten er nu aan te denken om ze dan maar aan een flinke ketting met ballast ofzo te leggen en onder een partytent te zetten, en alle tuingereedschap naar zolder, tot we ook echt een tuin hebben
Bij de meeste schakelaars zit al een fasedraad dus vraag me af waar ze dat bedrag en extra aantal fasedraden voor 386 euro op baseren ( enkel bij hotelschakelingen zal de 2e schakelaar geen fase maar een zwarte draad krijgen als p contact )
Een fasedraad kan je er ook altijd bijtrekken. Voor 125 euro extra zou ik het zeker doen als je denkt in de toekomst domotica te nemen.
Een fasedraad kan je er ook altijd bijtrekken. Voor 125 euro extra zou ik het zeker doen als je denkt in de toekomst domotica te nemen.
[ Voor 33% gewijzigd door T.E op 24-11-2018 20:58 ]
@Martinus123 De huidige z-wave modules gaan prima in normale inbouwdozen, maar het is een stuk makkelijker als je een paar millimeter meer ruimte hebt. Wij hebben alle domotica bij het NOM pakket weten te krijgen in het kader van energiemonitoring dus heb lekker zelf niks hoeven in te bouwen.
Is niet verplicht he, ik heb een tijdje op de kale vloer gezeten ivm levertijd van de tegelsHsb-3 schreef op zaterdag 24 november 2018 @ 20:53:
@leecher , het enige wat we nog moeten doen binnen voor het leefbaar is, is de vloer leggen
Een zandcement vloer is trouwens niet bureaustoel bestendig maar goed er ging toch egaliseer overheen
@leecher, met kleine kinderen is het toch wel verstandig lijkt me
wel zo aardig voor de knietjes enzo
Het voordeel van november is dat de tuin niet zo belangrijk is, je zit toch niet buiten. Schutting hebben we met de buren gezet, de rest zoals bestrating komt in het voorjaar wel.
Wij hebben ons appartement goed kunnen verkopen en een deel van de overwaarde heb ik niet afgelost, maar nog apart op een rekening staan. Daar kunnen we sowieso onroerende zaken van betalen (wat niet begroot was) en meer roerende zaken van voorschieten mocht het nodig zijnHsb-3 schreef op zaterdag 24 november 2018 @ 18:33:
Voor diegenen waar al opgeleverd is, hoe hebben jullie het gedaan met de verdere afbouw en zaken als schuttingen, oprit, bestrating etc?
Hoe doen jullie dit?
Inmiddels ook de huur van ons tijdelijk appartement opgezegd, waar we vooraf rekening hielden (geld opzij gezet) voor 6 maanden is het nu 4 maanden geworden.
De spaarrekening blijft zodoende over voor een nieuwe inboedel (hebben bijna niets mee verhuisd/ opgeslagen ook weer paar duizend euro bespaart) , gordijnen, etc.
Al met al worden de tegenvallers gecompenseerd door de meevallers.
Dat gedeelte wat je niet aflost kan je niet aftrekken. Andere kant wat valt er af te trekken met deze lage rentes.Sport_Life schreef op zondag 25 november 2018 @ 09:36:
[...]
Wij hebben ons appartement goed kunnen verkopen en een deel van de overwaarde heb ik niet afgelost, maar nog apart op een rekening staan. Daar kunnen we sowieso onroerende zaken van betalen (wat niet begroot was) en meer roerende zaken van voorschieten mocht het nodig zijn.
Inmiddels ook de huur van ons tijdelijk appartement opgezegd, waar we vooraf rekening hielden (geld opzij gezet) voor 6 maanden is het nu 4 maanden geworden.
De spaarrekening blijft zodoende over voor een nieuwe inboedel (hebben bijna niets mee verhuisd/ opgeslagen ook weer paar duizend euro bespaart) , gordijnen, etc.
Al met al worden de tegenvallers gecompenseerd door de meevallers.
Daarentegen hebben hoveniers en stratenmakers nu meer tijd dan in het voorjaar, bomen en struiken moet je ook nu planten en niet pas van de zomer.DutchAddick schreef op zondag 25 november 2018 @ 08:49:
Het voordeel van november is dat de tuin niet zo belangrijk is, je zit toch niet buiten. Schutting hebben we met de buren gezet, de rest zoals bestrating komt in het voorjaar wel.
Tenzij je het voor je vloer of keuken gebruikt, dan weer wel...T.E schreef op zondag 25 november 2018 @ 11:08:
[...]
Dat gedeelte wat je niet aflost kan je niet aftrekken. Andere kant wat valt er af te trekken met deze lage rentes.
Preciesfrumper schreef op zondag 25 november 2018 @ 12:29:
[...]
Tenzij je het voor je vloer of keuken gebruikt, dan weer wel...
[ Voor 24% gewijzigd door Sport_Life op 25-11-2018 13:28 ]
Klopt inderdaad.Sport_Life schreef op zondag 25 november 2018 @ 13:27:
[...]
Preciesalle onroerende zaken wat vast zit aan het huis. Gelijmde beneden vloer wel, dezelfde zwevende vloer boven niet. (volgens mij)
Vuistregel: Nagelvast = aftrekbaar
[ Voor 6% gewijzigd door Osxy op 25-11-2018 13:30 ]
"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."
Dus losliggend vinyl niet, met tape vastgezet wel 😂
Lekker logisch...
Lekker logisch...
Dacht ik mooi eens even van de Ziggo black friday actie gebruik te maken en alvast een abonnement af te sluiten voor mijn nieuwbouwwoning (oplevering in < 3 weken), krijg ik de melding dat dit niet gaat.
Terwijl je notabene kun aangeven wanneer het abonnement dient in te gaan.
Morgen maar eens met Ziggo bellen. Gaat toch om een korting van 200 euro het eerste jaar.

Morgen maar eens met Ziggo bellen. Gaat toch om een korting van 200 euro het eerste jaar.
Durf niet te zeggen of met tape vastgezet voldoende is ... Als je het nog eenvoudig kan loshalen denk ik van niet.frumper schreef op zondag 25 november 2018 @ 14:44:
Dus losliggend vinyl niet, met tape vastgezet wel 😂
Lekker logisch...
"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."
Ik ontving afgelopen week 2 brieven van de Stedin met informatie over de gas en electra aansluiting. Bij de electra aansluiting staat een capaciteit van 1x 35A, terwijl we als meerwerk optie een 3x 25A aansluiting hebben afgenomen voor euro 570,-:
Het verzwaren van de huisaansluiting van 1 x 35 Ampere naar 3 x 25 Ampere. Bij zwaarbelaste groepen kan dit al zijn vanaf 9 groepen.
Ik ben er altijd vanuit gegaan dat Stedin de aansluiting dan ook op 3x 25 Ampere aansluit, maar dit is volgens de brief niet gebeurt. Volgens de website van Stedin kunnen zij de aansluiting aanpassen voor een bedrag van Euro 285,-... (of max 1.260,- wanneer een aansluitkabel vervangen moet worden).
Is dit gebruikelijk? Neem aan dat mijn aannemer verantwoordelijk is voor een correctie aansluiting? En geeft dit problemen bij keukenapparatuur die op Periflex 10kw draait?
. (niet continu uiteraard).
Het verzwaren van de huisaansluiting van 1 x 35 Ampere naar 3 x 25 Ampere. Bij zwaarbelaste groepen kan dit al zijn vanaf 9 groepen.
Ik ben er altijd vanuit gegaan dat Stedin de aansluiting dan ook op 3x 25 Ampere aansluit, maar dit is volgens de brief niet gebeurt. Volgens de website van Stedin kunnen zij de aansluiting aanpassen voor een bedrag van Euro 285,-... (of max 1.260,- wanneer een aansluitkabel vervangen moet worden).
Is dit gebruikelijk? Neem aan dat mijn aannemer verantwoordelijk is voor een correctie aansluiting? En geeft dit problemen bij keukenapparatuur die op Periflex 10kw draait?
[ Voor 5% gewijzigd door Sport_Life op 25-11-2018 22:30 ]
Dit is verantwoordelijkheid bouwer. En 10kw is 3x fase dus dat geeft inderdaad een probleem. En kookgroep mag maar maximaal 2x dezelfde fase zijn. Dus jij hebt een 3x verschillende fase oftewel krachtgroep nodig.Sport_Life schreef op zondag 25 november 2018 @ 22:27:
Ik ontving afgelopen week 2 brieven van de Stedin met informatie over de gas en electra aansluiting. Bij de electra aansluiting staat een capaciteit van 1x 35A, terwijl we als meerwerk optie een 3x 25A aansluiting hebben afgenomen voor euro 570,-:
Is dit gebruikelijk? Neem aan dat mijn aannemer verantwoordelijk is voor een correctie aansluiting? En geeft dit problemen bij keukenapparatuur die op Periflex 10kw draait?. (niet continu uiteraard).
[ Voor 3% gewijzigd door Snowhite0901 op 26-11-2018 06:14 ]
12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput
Bij ons project hebben we ook deuren van Berkvens.
Wij hebben uiteindelijk in een showroom de deuren bekeken (Het Woonlab in Barendrecht).
Wij vonden de verschillen in de Berkoline, Berkolux & Berano vrij groot.
Vooral de "goedkopere" deuren (Berklon, Berkoline) klinken vrij hol / goedkoop.
We vonden ook de afwerking van de panelen in de deuren een beetje tegenvallen, leken bijna allemaal plakstrips.
De Berano voelde en zag er ook een stuk luxer en robuuster uit. deze moeten echter nog per duur worden afgelakt, dus aanzienlijk duurder.
We zijn uiteindelijk voor de Berano deuren gegaan. Ja het kost geld, maar waarschijnlijk is dit een van de weinige dingen die we nooit hoeven te vervangen en gaan ze hopelijk de levensduur van het huis mee.
Op het geheel zijn de kosten waarschijnlijk ook te overzien.
Wij hebben uiteindelijk in een showroom de deuren bekeken (Het Woonlab in Barendrecht).
Wij vonden de verschillen in de Berkoline, Berkolux & Berano vrij groot.
Vooral de "goedkopere" deuren (Berklon, Berkoline) klinken vrij hol / goedkoop.
We vonden ook de afwerking van de panelen in de deuren een beetje tegenvallen, leken bijna allemaal plakstrips.
De Berano voelde en zag er ook een stuk luxer en robuuster uit. deze moeten echter nog per duur worden afgelakt, dus aanzienlijk duurder.
We zijn uiteindelijk voor de Berano deuren gegaan. Ja het kost geld, maar waarschijnlijk is dit een van de weinige dingen die we nooit hoeven te vervangen en gaan ze hopelijk de levensduur van het huis mee.
Op het geheel zijn de kosten waarschijnlijk ook te overzien.
kever678 schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 09:50:
Woning is afgelopen zomer opgeleverd. Omdat we met de gehele buurt een schutting lieten plaatsen heb ik ook maar gelijk aan de andere kant een stuk schutting laten zetten (hoekwoning, dus moet 1 kant zelf betalen). Bedrijf kon het er nu "goedkoop" bij doen, als ik dat achteraf nog had moeten laten doen was ik veel duurder uit geweest.Hsb-3 schreef op zaterdag 24 november 2018 @ 18:33:
Hoe doen jullie dit?
Tot op heden klopt mijn begroting met de reële gemaakte kosten nog wel aardig, maar ben nog niet klaar. Doe bijna alles in eigen beheer, alleen tegelen en schilderen besteed ik op sommige plekken uit. Een tegelzetter vinden die niet de hoofdprijs vraagt is tot op heden de grootste uitdaging geweest, zoektocht is overigens nog steeds bezig. Heb geluk dat ik de tijd wel heb.
Heb ongeveer 45.000€ begroot na oplevering. Hierbij zitten een badkamer, toilet, keuken, wand- en vloerafwerking, schilderwerk, meerwerk installateur. Maar ook zaken als meubels, wasmachine etc. heb nog niks namelijk.
De tuin heb ik nog niks voor begroot, maar dat ga ik allemaal in het voorjaar wel doen, nu eerst zorgen dat het huis bewoonbaar wordt.
Tip voor als je een oprit hebt.
Ik had mijn oplevering in augustus en heb toen de oprit alvast laten voldumpen met puin, elke dag je eigen auto erop parkeren en flink de herfst/winter storm erop laten werken zodat dat lekker kan inzakken. En dan in de voorjaar een dun laagje zand erop en een mooie oprit erin laten straten die vervolgens nooit verzakt.
Overigens, in het voorjaar heb ik er nog een geul in laten graven voor wat drainage om het huis aan te laten leggen, dat had ik van tevoren moeten bedenken
. Maar de rest is niet meer aangeraakt.
Ik had mijn oplevering in augustus en heb toen de oprit alvast laten voldumpen met puin, elke dag je eigen auto erop parkeren en flink de herfst/winter storm erop laten werken zodat dat lekker kan inzakken. En dan in de voorjaar een dun laagje zand erop en een mooie oprit erin laten straten die vervolgens nooit verzakt.
Overigens, in het voorjaar heb ik er nog een geul in laten graven voor wat drainage om het huis aan te laten leggen, dat had ik van tevoren moeten bedenken
[ Voor 3% gewijzigd door MeltedForest op 26-11-2018 16:15 ]
Afgelopen weekend, 2 weken na de oplevering, heb ik in enkele bakstenen scheuren ontdekt. Het zit in de baksteen, dus niet in het cement, zie onderstaande foto. Het is me niet eerder opgevallen, maar dat wil niet zeggen dat het er nog niet zat. Het zit precies naast de voordeur, dus als je het eenmaal hebt gezien best irritant.. Kan dit kwaad bv in de winter als het vriest? Kan ik de aannemer hier nog op aanspreken?

Het zat er al, er zit voegsel in de scheur (bovenkant), gewoon aan de aannemer vragen.Sport_Life schreef op maandag 26 november 2018 @ 22:10:
Afgelopen weekend, 2 weken na de oplevering, heb ik in enkele bakstenen scheuren ontdekt. Het zit in de baksteen, dus niet in het cement, zie onderstaande foto. Het is me niet eerder opgevallen, maar dat wil niet zeggen dat het er nog niet zat. Het zit precies naast de voordeur, dus als je het eenmaal hebt gezien best irritant.. Kan dit kwaad bv in de winter als het vriest? Kan ik de aannemer hier nog op aanspreken?
[Afbeelding: barst]
Scherp gezien!twain4me schreef op maandag 26 november 2018 @ 22:21:
[...]
Het zat er al, er zit voegsel in de scheur (bovenkant), gewoon aan de aannemer vragen.
Eigelijk weet ik het antwoord van de aannemer al

In mijn KOA staat niets vermeld over kapotte bakstenen
[ Voor 4% gewijzigd door Sport_Life op 26-11-2018 22:24 ]
Ik zit er dan ook al een paar jaar op
Je moet ook geen scheuren in je stenen willen, behalve extra kans opvorstschade zie ik bij iets bredere schade er ook met regelmaat beestjes in en uit vliegen.
Ik ken al je contract voorwaardes niet, dat zou je aan een jurist moeten vragen, soms kan je ook nog terecht bij de projectontwikkelaar, maar als de aannemer er niets aan doet mag hij van mij in het boekje onder de B van beunhaas, zoiets behoor je nog op te lossen.
Hellaas is het nivo van VEH niet meer wat het is geweest
Joh ik wist niet dat dit een ding was
bij onze woning zag ik een tijd terug al best wat gescheurde stenen. Wat zouden ze er aan kunnen doen dan? Vervangen lijkt me moeilijk toch? (plus kleurverschil voegmortel?)
Heel herkenbaar. Onze begroting klopte aardig behalve een enorme tegenvaller van 9000 op wand- en plafondafwerking. Ook bleek de warmtepompleverancier onze warmtepomp standaard alleen bronzijdig aan te sluiten dus daar kwam nog weet een kostenpost van 1700 overheen om hem ook op de vloerverwarming en waterleiding te laten aansluiten.Hsb-3 schreef op zaterdag 24 november 2018 @ 18:33:
Hoe doen jullie dit?
Het budget voor nieuwe vriezer, kasten en banken is hiermee wel uitgeput dus dat moet nog maar een paar maanden wachten. En het potje tuin is ook wel op na de oprit (die er gelukkig al inligt) en de schuttingen. Ook daar kijken we volgend jaar wel een keer naar, ik gooi nu maar een pak graszaad in de achtertuin ofzo.
Gelukkig hadden we van tevoren al wel de begroting gesplitst in onvermijdelijke kosten en nice-to-haves dus de prioriteiten waren al bekend.
Tja
Ik zag 3 maanden na oplevering in de achtergevel scheuren in het voegwerk, zo'n 10 stenen hoog. Dit heb ik bij de aannemer aangegeven en het is in september verholpen (de zomer was te warm). Geen idee wanneer het is ontstaan, ergens tussen april en juni. Bij de oplevering was het nog niet zo i.i.g.Sport_Life schreef op maandag 26 november 2018 @ 22:23:
[...]
Scherp gezien!
Eigelijk weet ik het antwoord van de aannemer almaar ik ga het toch eerst netjes vragen. Is er een grond waarop ik kan eisen dat men dit euvel verhelpt? Die man van VEH had ook niet opgelet blijkbaar
![]()
In mijn KOA staat niets vermeld over kapotte bakstenenmaar zoals gezegd is het ook niet mooi.
Gewoon melden dat je het graag opgelost wil zien en niet bij voorbaat het al gaan eisen of zo. Ik had ook best wat gezeur tijdens de bouw met de aannemer, maar alles wat ik na de oplevering nog heb gemeld (4 zaken) is allemaal nog netjes opgelost (ook nog wat in oktober). Wel vergt het enig geduld en navragen na een paar weken (al kreeg ik direct wel de melding dat ze het zouden oplossen) wanneer het gaat gebeuren. Ze zijn druk en dit zijn van die tussendoor klusjes. Hou het vriendelijk, daarmee bereik je meestal het meest. Het huis loopt niet weg en het is ook geen heel groot probleem.
Da's wel een goede, best kans dat de bakstenen er niet meer zijn. Maar vervangen kan wel, vergt wel het nodige breekwerk uiteraard. Bij mij zijn zoals gezegd de voegen deels opnieuw gedaan. Daar zit nu wel kleurverschil in als je het weet, maar dat is met een jaar (of twee) wel verdwenen door weersinvloeden en vervuiling vanuit de lucht. En anders boeie, liever dat dan 80 cm kapotte voegen.Hsb-3 schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 07:24:
Joh ik wist niet dat dit een ding wasbij onze woning zag ik een tijd terug al best wat gescheurde stenen. Wat zouden ze er aan kunnen doen dan? Vervangen lijkt me moeilijk toch? (plus kleurverschil voegmortel?)
[ Voor 21% gewijzigd door Bastien op 27-11-2018 08:04 ]
Zolang er mensen zijn zal de wereld nooit duurzaam worden.
Zijn er wel genoeg kliffen op de wereld waar 8 miljard mensen zich als lemmingen vanaf kunnen storten?
Ik denk dat het herstel meer gaat opvallen dan die ene gebroken steen. De voegkleur zal altijd net wat anders zijn, als ze al dezelfde steen nog hebben.
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
Iemand ervaring met afbrokkelende binnenwanden(kalkzandsteen) ter plaatse van je wandcontactdozen?
Spuiter is inmiddels geweest en bij terugplaatsen WCDs komen er hier en daar stukken los wat een flinke spleet tussen WCD en wand veroorzaakt.
Kan je zoiets bij de aannemer wegleggen(zit nog in de 3 maanden na opleveringsperiode), of gaat hij zeggen eigen schuld hier doe ik niks mee?
Spuiter is inmiddels geweest en bij terugplaatsen WCDs komen er hier en daar stukken los wat een flinke spleet tussen WCD en wand veroorzaakt.
Kan je zoiets bij de aannemer wegleggen(zit nog in de 3 maanden na opleveringsperiode), of gaat hij zeggen eigen schuld hier doe ik niks mee?
Als ik tijdens onze bouw keek naar hoe ze de WCDs infreesden was bij bijna alle dozen of:
- de achterkant losgeslagen
- rondom afgebrokkeld.
Dit is bij het plaatsen van de WCDs wel weer aangesmeerd, maar kan me voorstellen dat dit achteraf wel wat gedoe geeft als je met de WCDs aan de gang gaat
- de achterkant losgeslagen
- rondom afgebrokkeld.
Dit is bij het plaatsen van de WCDs wel weer aangesmeerd, maar kan me voorstellen dat dit achteraf wel wat gedoe geeft als je met de WCDs aan de gang gaat
What Do You Call An Alligator In A Vest?
Bij ons ook inderdaad. Ze gaan blijkbaar nogal ruig te werk. Ik heb zelf nog diverse WCD's bijgeboort in dezelfde muren, maar bij geen een daarvan ben ik door de muur heen gerausd. De gaten zijn echter prima af te smeren met roodband. Dat het afbrokkelt klinkt alsof ofwel niet het juiste materiaal gebruikt is, ofwel het niet juist gemengd is. Of je bent heel wild bezig om de WCD's terug te plaatsen, gips blijft wel wat bros natuurlijk dus met voldoende druk brokkelt het wel af.
Tja
Aannemer doet daar niks mee. Alles zat op zijn plek totdat je er zelf aan ging rommelen.Kubusje schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 09:53:
Iemand ervaring met afbrokkelende binnenwanden(kalkzandsteen) ter plaatse van je wandcontactdozen?
Maar dit heb je in elk huis. Rondom de inbouwdozen is stucwerk altijd zwak.
Ze gebruiken meerdere kleuren stenen (zie foto), dus qua steen valt het niet op. Voegkleur is dat zo lasting? Ze kunnen toch gewoon weer cement mengen met ongeveer dezelfde verhouding?Señor Sjon schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 09:46:
Ik denk dat het herstel meer gaat opvallen dan die ene gebroken steen. De voegkleur zal altijd net wat anders zijn, als ze al dezelfde steen nog hebben.
Ongeveer dezelfde verhouding is op zeker een hele andere kleur/tintSport_Life schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 21:43:
[...]
Ze gebruiken meerdere kleuren stenen (zie foto), dus qua steen valt het niet op. Voegkleur is dat zo lasting? Ze kunnen toch gewoon weer cement mengen met ongeveer dezelfde verhouding?
De Rikster schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 22:23:
[...]
Ongeveer dezelfde verhouding is op zeker een hele andere kleur/tint
Maar zijn aannemers verplicht het te herstellen of mag ik blij zijn als men het uit "coulance" doet?Señor Sjon schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 09:46:
Kwam trouwens bij het bestuderen van de technische vv tekening nog iets merkwaardigs tegen:

Dat vierkantje is een gat naar onze kruipruimte tbv gesloten haard. Er zit een afdekplaat op, morgen toch maar even kijken wat er onder zit.
[ Voor 25% gewijzigd door Sport_Life op 27-11-2018 22:59 ]
Waneer je het weg wil hebben kan je er 2 dingen aan doenHsb-3 schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 07:24:
Joh ik wist niet dat dit een ding wasbij onze woning zag ik een tijd terug al best wat gescheurde stenen. Wat zouden ze er aan kunnen doen dan? Vervangen lijkt me moeilijk toch? (plus kleurverschil voegmortel?)
Repareren
ze mengen dan specie met kleurstof en vullen hier de (uitgehakte) scheur mee op.
of ze hakken hem veder open en voegen hem gewoon zoals de rest van de muur vooral bij wild-verband valt deze manier bijna niet op en is erg snel te doen.
Vervangen
Ze boren gewoon rondom de specie eruit, en pakken de steen er zo uit
Een nieuwe inplakken is kinderspel, de juiste kleur voeg krijgen is altijd lastig
Het voordeel van nieuwbouw is dat de recept nog bekend is (voorgeschreven door de architect) en dan is eigenlijk alleen de luchtvochtigheid nog bepalend voor minimaal kleurverschil.
(vaak komt er op de nieuwbouw ook gewoon een silo van weber/beamix te staan met een standaard kleur die ook tekoop is in kleine zakken)
Het vinden van de steen is doorgaans ook geen probleem mits het een doorsnee formaat is.
Bij gevelrenovatie rekenen we voor vervangen doorgaans 12,50 per steen. gezien het lage aantal zal die prijs wel wat omhoog gaan met voorrij kosten, steigerkosten etc
De vraag is eigenlijk kan het heel erg kwaad
Helaas is daar geen zinnig woord over te zeggen verreweg de meeste gescheurde stenen zien er alleen malar minder mooi uit. bij een deel is het zelfs onderdeel van het karakter van de steen (erop uitgezocht) en is de steen niet echt stuk. (krimp scheurtje tijdens het bakken/ afkoelen)
Maar in sommige de gevallen komt er vocht in en krijg je vorst schade.
Een iets groter geworden scheur kan worden gebruikt als woning door geel met zwarte gevleugelde vrienden.
Persoonlijk zou ik ze tijdens de bouw laten vervangen of op de opleverlijst laten zetten. kom je er telaat achter dan zou ik ze gewoon dicht smeren met kleurstof of laten zitten.
Tijdens de oplevering heb je alle recht om het te weigeren (zou ik ook doen)Sport_Life schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 22:50:
Maar zijn aannemers verplicht het te herstellen of mag ik blij zijn als men het uit "coulance" doet?
Daarna wordt het een lastig verhaal om iets te verplichten ben ik bang.
Er is volgens mij vloerverwarming overheen getekend, waarschijnlijk een laagje teveel aangezet in autocadKwam trouwens bij het bestuderen van de technische vv tekening nog iets merkwaardigs tegen:
[Afbeelding: cat]
Dat vierkantje is een gat naar onze kruipruimte tbv gesloten haard. Er zit een afdekplaat op, morgen toch maar even kijken wat er onder zit.
[ Voor 16% gewijzigd door twain4me op 27-11-2018 23:16 ]
Helder verhaal over de scheuren, bedankttwain4me schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 23:10:
[...]
Waneer je het weg wil hebben kan je er 2 dingen aan doen
Repareren
ze mengen dan specie met kleurstof en vullen hier de (uitgehakte) scheur mee op.
of ze hakken hem veder open en voegen hem gewoon zoals de rest van de muur vooral bij wild-verband valt deze manier bijna niet op en is erg snel te doen.
Vervangen
Ze boren gewoon rondom de specie eruit, en pakken de steen er zo uit
Een nieuwe inplakken is kinderspel, de juiste kleur voeg krijgen is altijd lastig
Het voordeel van nieuwbouw is dat de recept nog bekend is (voorgeschreven door de architect) en dan is eigenlijk alleen de luchtvochtigheid nog bepalend voor minimaal kleurverschil.
(vaak komt er op de nieuwbouw ook gewoon een silo van weber/beamix te staan met een standaard kleur die ook tekoop is in kleine zakken)
Het vinden van de steen is doorgaans ook geen probleem mits het een doorsnee formaat is.
Bij gevelrenovatie rekenen we voor vervangen doorgaans 12,50 per steen. gezien het lage aantal zal die prijs wel wat omhoog gaan met voorrij kosten, steigerkosten etc
De vraag is eigenlijk kan het heel erg kwaad
Helaas is daar geen zinnig woord over te zeggen verreweg de meeste gescheurde stenen zien er alleen malar minder mooi uit. bij een deel is het zelfs onderdeel van het karakter van de steen (erop uitgezocht) en is de steen niet echt stuk. (krimp scheurtje tijdens het bakken/ afkoelen)
Maar in sommige de gevallen komt er vocht in en krijg je vorst schade.
Een iets groter geworden scheur kan worden gebruikt als woning door geel met zwarte gevleugelde vrienden.
Persoonlijk zou ik ze tijdens de bouw laten vervangen of op de opleverlijst laten zetten. kom je er telaat achter dan zou ik ze gewoon dicht smeren met kleurstof of laten zitten.
[...]
Tijdens de oplevering heb je alle recht om het te weigeren (zou ik ook doen)
Daarna wordt het een lastig verhaal om iets te verplichten ben ik bang.
[...]
Er is volgens mij vloerverwarming overheen getekend, waarschijnlijk een laagje teveel aangezet in autocad

Vwb de vloerverwarming: er is wel netjes om de keuken heengetekend en zelfs de buizen naar de badkamer zijn op de tekening vrij van vv. Hopelijk heeft de vv legger opgelet en anders..

Heb je er al een vloerafwerking op liggen?Sport_Life schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 23:35:
[...]
Vwb de vloerverwarming: er is wel netjes om de keuken heengetekend en zelfs de buizen naar de badkamer zijn op de tekening vrij van vv. Hopelijk heeft de vv legger opgelet en anders..
Je kan de de buizen van vloerverwarming herleiden door de cement dekvloer nat te maken en de verwarming aan het zetten. Waar het het eerste droog is lopen de buizen.
(dit valt overegens wel onder de verborgen gebreken (en de aannemer zal het dus moeten herstellen indien fout))
De aannemer heeft er een blok beton (vast gelijmd..) op gelegd, om te voorkomen dat er vuil inkomt. Ben 99% zeker van dat het wel moet kloppen, maar ik ga toch even checken voordat ik straks de haardenman naar huis kan sturen..twain4me schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 23:57:
[...]
Heb je er al een vloerafwerking op liggen?
Je kan de de buizen van vloerverwarming herleiden door de cement dekvloer nat te maken en de verwarming aan het zetten. Waar het het eerste droog is lopen de buizen.
(dit valt overegens wel onder de verborgen gebreken (en de aannemer zal het dus moeten herstellen indien fout))
Het is ook geen verborgen gebrek, dus het is sneller iets uit coulance.Sport_Life schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 23:35:
[...]
Helder verhaal over de scheuren, bedankt. Ik baal een beetje van de VEH man die mee was, heeft echt dingen over het hoofd gezien (ging ook voortijdig weg voor een volgende afspraak
).
Qua vloerverwarming. Kan je zelf de sparing al niet openen? Desnoods leg je er eerst een boek op oid als het tocht.
Als het technisch geen afbreuk doet is het ook geen gebrek maar een esthetische tekortkoming.
Gewoon lekker VEH aanschrijven hoe hier mee om te gaan, dat is de enige ‘meerwaarde’ van het verplichte VEH abonnement wat je bent aangegaan. Zet ze maar aan het werk voor een uitspraak hoe hier mee om te gaan.
Een scheurtje in de steen door het bakken is niet hetzelfde als een gebroken steen, het kan bij de uitstraling van de steen horen. Het kan in ieder geval geen kwaad maar als je je er aan blijft ergeren zou je het kunnen proberen om te laten vervangen.
Vandaag dan officieel bericht gehad dat de oplevering is uitgesteld van midden december naar midden januari ivm de nutsaansluitingen. Echt klote, maar wat doe je er aan. Helaas ook nog geen concrete datum voor midden januari.....
Vandaag dan meteen wat leveranciers/aannemers gebeld. Helaas zitten er sommige tussen die januari en begin februari helemaal vol zitten. Ze zouden nog voor me kijken, maar willen nog met niets schuiven als er nog geen officieel bericht is (snap ik ergens ook wel). Maar de aannemer blijft aangeven niets met zekerheid te kunnen zeggen en pas 2 weken van te voren officieel datum kan doorgeven. Vraag me af hoe anderen in dit topic hiermee om zijn gegaan en hoe dit het beste aan te pakken. Scheelt dat ik al met het gezinnetje bij mijn ouders zit, aangezien mijn woning al verkocht is. Maar is verre van ideaal natuurlijk.
Vandaag dan meteen wat leveranciers/aannemers gebeld. Helaas zitten er sommige tussen die januari en begin februari helemaal vol zitten. Ze zouden nog voor me kijken, maar willen nog met niets schuiven als er nog geen officieel bericht is (snap ik ergens ook wel). Maar de aannemer blijft aangeven niets met zekerheid te kunnen zeggen en pas 2 weken van te voren officieel datum kan doorgeven. Vraag me af hoe anderen in dit topic hiermee om zijn gegaan en hoe dit het beste aan te pakken. Scheelt dat ik al met het gezinnetje bij mijn ouders zit, aangezien mijn woning al verkocht is. Maar is verre van ideaal natuurlijk.
Net van de telefoon met de aannemer. We hebben nog een klein bedrag openstaan (<4k) omdat er een aantal zaken niet afgewerkt zijn. Vorige maand een aangetekend schrijven verstuurd zonder antwoord en dan net maar gebeld.
Blijkbaar zijn wij asociale eikels omdat we "ineens" met "nieuwe" problemen komen als er een betalingsherinnering werd gestuurd. Dat we in maart, april, juni, augustus, september mails gestuurd hebben over exact die onderwerpen deed niet ter zake en sterker zelfs. Onze problemen waren eigenlijk totaal te verwaarlozen.
Wat zijn onze problemen? Een septische put die verkeerd is aangesloten (was in-orde maar is NA de oplevering zonder overleg door hun aangepast) en een ventilatiegebrek van 30% ten opzichte van de normen in onze master bedroom. Oftewel "verwaarloosbaar" in hun normen.
Dan heeft de aannemer de telefoon maar dichtgegooid als een klein kind toen ik zei dat ik dit niet zomaar kleine problemen vind.
Leuk om je avond af te sluiten met zoveel stress.
Blijkbaar zijn wij asociale eikels omdat we "ineens" met "nieuwe" problemen komen als er een betalingsherinnering werd gestuurd. Dat we in maart, april, juni, augustus, september mails gestuurd hebben over exact die onderwerpen deed niet ter zake en sterker zelfs. Onze problemen waren eigenlijk totaal te verwaarlozen.
Wat zijn onze problemen? Een septische put die verkeerd is aangesloten (was in-orde maar is NA de oplevering zonder overleg door hun aangepast) en een ventilatiegebrek van 30% ten opzichte van de normen in onze master bedroom. Oftewel "verwaarloosbaar" in hun normen.
Dan heeft de aannemer de telefoon maar dichtgegooid als een klein kind toen ik zei dat ik dit niet zomaar kleine problemen vind.
Leuk om je avond af te sluiten met zoveel stress.
Ik was ooit een blauwe maandag de lullo die mensen moest bellen om de opleverdatum te vertellen.Xtince schreef op woensdag 28 november 2018 @ 20:18:
Vandaag dan officieel bericht gehad dat de oplevering is uitgesteld van midden december naar midden januari ivm de nutsaansluitingen. Echt klote, maar wat doe je er aan. Helaas ook nog geen concrete datum voor midden januari.....
Wij belde de brief altijd vooruit ook omdat met het sturen van die brieven de mensen het nog later wisten.
Ik kan je vertellen dat er veel mensen zijn die er niet zo heel goed mee om gaan.
Zowel eerder als later, het was eigenlijk nooit goed, veel mensen gingen toch een soort van in paniek modes op het moment van bellen.
De truc om info los te krijgen bij een grotere aannemer is vriendjes worden met de stage loper (hulp van de uitvoerder) ,die weten vaak meer dan je denkt en hebben er vaak geen idee van dat ze het niet mogen vertellen
Op zich ben ik wel goed met de uitvoerder (klein project), maar hij dacht tot deze week wel in december te kunnen opleverentwain4me schreef op woensdag 28 november 2018 @ 22:40:
[...]
Ik was ooit een blauwe maandag de lullo die mensen moest bellen om de opleverdatum te vertellen.
Wij belde de brief altijd vooruit ook omdat met het sturen van die brieven de mensen het nog later wisten.
Ik kan je vertellen dat er veel mensen zijn die er niet zo heel goed mee om gaan.
Zowel eerder als later, het was eigenlijk nooit goed, veel mensen gingen toch een soort van in paniek modes op het moment van bellen.
De truc om info los te krijgen bij een grotere aannemer is vriendjes worden met de stage loper (hulp van de uitvoerder) ,die weten vaak meer dan je denkt en hebben er vaak geen idee van dat ze het niet mogen vertellen
Dag 1, Les 1 was hier anders nooit opleverdata beloven aan kopers.twain4me schreef op woensdag 28 november 2018 @ 22:40:
[...]
Ik was ooit een blauwe maandag de lullo die mensen moest bellen om de opleverdatum te vertellen.
Kan best dat ik de oorzaak ben van les 1Señor Sjon schreef op woensdag 28 november 2018 @ 23:50:
[...]
Dag 1, Les 1 was hier anders nooit opleverdata beloven aan kopers.
Ik wist bv dat opleveringen altijd op vrijdag waren. die info kan erg nuttig zijn voor iemand met een baan waar je niet zomaar een dag kan wegblijven (gewoon een maand geen belangrijke dingen plannen op vrijdag
Het is inderdaad knap lullig.. Maar de mannen die de nuts aanleggen werken niet onder een bepaalde (grond)temperatuur en dat is hierin vermoedelijk leidendXtince schreef op woensdag 28 november 2018 @ 20:18:
Als advies voor wanneer wel bezig houd op z'n vroegst februari aan ben ik bang voor.
Vake beej te bange! Maar soms beej oek te dapper! ;)
Zonder de agrariër ook geen eten voor de vegetariër!
Ja nuts stond gepland oorspronkelijk in oktober. Dus toen was de temperatuur nog primaAnnuk schreef op donderdag 29 november 2018 @ 03:44:
[...]
Het is inderdaad knap lullig.. Maar de mannen die de nuts aanleggen werken niet onder een bepaalde (grond)temperatuur en dat is hierin vermoedelijk leidend
Als advies voor wanneer wel bezig houd op z'n vroegst februari aan ben ik bang voor.
Welkom in de buurt!Wizzu schreef op woensdag 21 november 2018 @ 12:02:
Ik en mijn vriendin hebben ook een nieuwbouw woning gekocht bij de Grote Boel (laatste fase) Nijmegen en we verwachten eind dit jaar de oplevering! Nu zie ik dat er hier meerdere mensen in de Grote Boel wonen, hoe is jullie ervaring tot nu toe als het gaat om de kwaliteit van jullie huis?
Wij laten voor oplevering iemand naar het huis kijken voor eventuele gebreken, dus misschien hebben jullie wat tips
Voor de mensen buiten Nijmegen, zijn natuurlijk meer algemene tips ook welkom
Heb je een hoekhuis met donkergrijze specie tussen de bakstenen? Let dan goed op de specie die ze gebruiken voor de pilaren van de omheining rond je achtertuin. Er zijn er al verscheidene omgewaaid in de buurt omdat de bakstenen niet goed hechten aan de specie (of andersom). De oorzaak is de kleurstof in de specie. Omdat de gemeente de kleur van de specie heeft verplicht, speelt dit probleem bij meerdere mensen.
Bij ons zijn afgelopen zomer 5 pilaren hersteld, maar er is er al weer één aan het afbrokkelen.
Met het huis (Trebbe, geen Klokbouw dus) waren wat kleine dingen: kiepsysteem van de ramen boven was niet goed afgesteld waardoor sluiten met een hoop gekraak gepaard ging.
Een algemeen ding dat ik nu van meerdere mensen in de buurt hoor is de ophanging van de achterdeur: die is voorbereid op werking van het hout maar daarom soms vele te krap, Het gevolg is dat de achterdeuren klemmen. Beide dingejes zijn in +/- 30 minuten opgelost door de aannemer.
Wij huren overigens (vrije sector), maar het is uiteraard wel nieuwbouw (want veel ouds vind je niet in deze hoek van Waalsprong).
En een tip: word lid van NextDoor: de community leeft hier enorm!
Er wonen inderdaad meerdere tweakers en als er ooit een bom op Grote Boel valt, dan is er in oost-Nederland spontaan een tekort aan SAP-consultants en -developers
[ Voor 2% gewijzigd door Heroic_Nonsense op 29-11-2018 13:22 . Reden: Straatnaam weggehaald ]
Such Heroic Nonsense - Proud admin of https://www.bartonsontheweb.nl and owner of https://netstek.nl
Hier wordt echt niet gewacht op vrijdag. Liever niet zelfs, want dan moeten mensen gelijk een weekend wachten als er een acuut probleem is.Annuk schreef op donderdag 29 november 2018 @ 03:44:
[...]
Het is inderdaad knap lullig.. Maar de mannen die de nuts aanleggen werken niet onder een bepaalde (grond)temperatuur en dat is hierin vermoedelijk leidend
Dit topic is gesloten.
Let op:
Dit topic is voor projectmatige woningbouw. Zelfbouw kan in [Ervaringen met het bouwen van een huis - Deel 2
Dit topic is voor projectmatige woningbouw. Zelfbouw kan in [Ervaringen met het bouwen van een huis - Deel 2