Het (projectmatige) nieuwbouwwoning topic - Deel 1 Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 86 ... 102 Laatste
Acties:
  • 1.037.328 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BFmango
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15-12-2024
VVeld schreef op zondag 14 oktober 2018 @ 14:19:
[...]

Kan nog gekker... hier VON kleine vrijstaande woning 105m2 woonoppervlakte 303k. Perceel is 95m2 exclusief parkeerplek. Dus effectief maar 77m2. Excl. al het meerwerk en keuken. In Almere Poort. Oplevering Q3 2019.
Heh?! Een vrijstaande woning op een perceel van 95m2? Hoe krijgen ze het toch voor elkaar. We zijn echt gek geworden met z'n allen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VVeld
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 10-09 15:36
BFmango schreef op maandag 15 oktober 2018 @ 21:18:
[...]

Heh?! Een vrijstaande woning op een perceel van 95m2? Hoe krijgen ze het toch voor elkaar. We zijn echt gek geworden met z'n allen.
Ben nog even wezen kijken in de prijslijst. De kleinste kaveloppervlakte is 84m2 (€271k)en de grootste is 119m2 (€335k).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• vooghel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-09 21:00

vooghel

Cunning linguist

Dat soort kavels zie je wel bij tussenwoningen in de randstad, maar voor vrijstaand is het bizar klein.

In ander nieuws: vanmiddag was de oplevering van ons nieuwe huis *O*. Helaas hadden ze de helft van de punten uit de voorschouw genegeerd, en waren er nog wat kleine puntjes bijgekomen bij het oppakken van de andere punten (o.a. opnieuw slordig spuitwerk). -O- Daarnaast had een of andere klungel van een installateur de vloerverwarming vol aan gezet (water op 55 graden :X) zodat het in de woning een bloedverziekende 30 graden heet was. Daar gaat je stookprotocol :(. Dus leuk dat we de sleutels hebben, maar jammer dat ze het niet meteen goed opleveren.

Nederlands is makkelijker als je denkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gr8-jen
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 09:20
vooghel schreef op maandag 15 oktober 2018 @ 21:31:
Dat soort kavels zie je wel bij tussenwoningen in de randstad, maar voor vrijstaand is het bizar klein.

In ander nieuws: vanmiddag was de oplevering van ons nieuwe huis *O*. Helaas hadden ze de helft van de punten uit de voorschouw genegeerd, en waren er nog wat kleine puntjes bijgekomen bij het oppakken van de andere punten (o.a. opnieuw slordig spuitwerk). -O- Daarnaast had een of andere klungel van een installateur de vloerverwarming vol aan gezet (water op 55 graden :X) zodat het in de woning een bloedverziekende 30 graden heet was. Daar gaat je stookprotocol :(. Dus leuk dat we de sleutels hebben, maar jammer dat ze het niet meteen goed opleveren.
Jeej gefeliciteerd!

Over het andere:
Heb je wel klacht ingediend? Die temp mag volgens mij geeneens boven 40 graden komen om schade te voorkomen.

WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 4500Wp ZWW || BENG, Rc6 rondom, tripple glas, WTW, 165m2 verwarmd || Gasloos sinds sep 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hsb-3
  • Laatst online: 10-03-2023
@vooghel, lekker dan.. Hoe reageerden ze? Heeft de aannemer het niet zelf gedaan onder het mom van, "stookprotocol in gang gezet"? En de rest van de punten, ga je er hinder van ondervinden?
Offtopic: geweldig onderschrift!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vooghel

vooghel

Cunning linguist

We hebben de cv meteen uitgezet, en er is nota van genomen door de medewerker van de aannemer die met ons meeliep. Volgens hem zou de installateur 'op de vingers getikt worden', maar daar heb ik nu weinig aan. Als het goed is heeft het niet lang zo hoog gestaan, een paar uur hooguit. Afwachten maar... :/
De andere punten worden de komende dagen opgelost, donderdag krijgen we de resterende sleutel die nu nog bij de bouw is achtergebleven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtince
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 19-06 07:24
vooghel schreef op maandag 15 oktober 2018 @ 21:31:

Gefeliciteerd! Welke opleveringskeurder heb je meegenomen? En bevallen? Over 1,5 maand is het ook zover voor mij denk (en hoop) ik. Voorlopig nog steeds de prognose...

[ Voor 5% gewijzigd door Xtince op 15-10-2018 23:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchAddick
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 05-08 17:59
Gefeliciteerd! Wij hebben morgen de vooroplevering en volgende week de eindoplevering *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeltedForest
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 09-08 18:30

MeltedForest

Lenny-t

[...]

Met een vloer oppervlakte van 105m2 is het ook niet groter dan een tussenwoning.
Waarschijnlijk beukmaat 5.5m en kavelbreedte 7m? Kan je net langs je huis over je eigen grond lopen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08:44

Sport_Life

Solvitur ambulando

MeltedForest schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 08:23:
[...]

Met een vloer oppervlakte van 105m2 is het ook niet groter dan een tussenwoning.
Waarschijnlijk beukmaat 5.5m en kavelbreedte 7m? Kan je net langs je huis over je eigen grond lopen :+
In onze wijk staan geschakelde 2 kappers vanaf 550k VON (zonder keuken, etc) op een kavel van ca200m2 , als je in de tuin zit is het net alsof je een tussenwoning hebt :P

[ Voor 4% gewijzigd door Sport_Life op 16-10-2018 08:57 ]

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eno_W
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 21-07 10:03
Wij hebben navraag gedaan bij onze tegelleverancier over het stookprotocool en hij geeft aan "niet stoken binnen vier weken na plaatsen tegels". Het verbaasde me wel, aangezien ik eerder een instructie had verwacht met betrekking tot stoken voor de tegels gelegd zouden worden. Herkent iemand deze instructie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Queal
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 09-08 12:54
Sport_Life schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 08:56:
[...]

In onze wijk staan geschakelde 2 kappers vanaf 550k VON (zonder keuken, etc) op een kavel van ca200m2 , als je in de tuin zit is het net alsof je een tussenwoning hebt :P
Waaaat? Waar is dit?
Een geschakelde 2-onder-1 kap op 200m2 grond... Dat zal voelen als een hoekwoning met weinig grond :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

Queal schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 09:21:
[...]

Waaaat? Waar is dit?
Een geschakelde 2-onder-1 kap op 200m2 grond... Dat zal voelen als een hoekwoning met weinig grond :P
In de (Rand)stad natuurlijk, waar anders :P.
Wij hebben een hoekwoning en nog (veel) meer grond , voor een ton minder ;).

[ Voor 37% gewijzigd door Sport_Life op 16-10-2018 09:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BvG88
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 17-09 00:23
Sport_Life schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 09:37:
[...]

Ook in het zuiden (in de dorpen rond Eindhoven) is dit het niet veel ruimer qua opzet. Geschakelde 2 kappers op ongeveer 250 m2. Ik woon zelf ook in een vergelijkbare 2kapper, maar dan wel in 2013 gekocht voor 175.000 euro minder dan wat ze er nu voor vragen. (VON rond de 400.000 euro).

Dat gevoel van een tussenwoning kan ik wel beamen. Maar blijkbaar willen project ontwikkelaar op de beschikbare grond zo veel mogelijk huizen neer zetten en vinden de kopers het allemaal wel best.
Niet dat ik onder die kopers val, leuk dat je de enerverende gesprekken van de halve buurt kan volgen als je in de tuin zit, maar he, je moet ergens beginnen op de woning markt ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eno_W
BvG88 schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 10:04:
[...]

... je moet ergens beginnen op de woning markt ;)
Bij dit soort bedragen 400.000 of zelfs 175.000 minder denk ik niet direct aan "ergens beginnen". Mijn eerste koop appartement was 125.000, dat zijn eerder de bedragen waar ik dan aan denk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Queal
Sport_Life schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 09:37:
[...]

Dat had ik al verwacht, maar welke stad/welk project?

Een geschakelde 2 kapper vind ik sowieso al een beetje... tja. Je hebt een 2 kapper maar kunt nog steeds niet langs je huis naar de tuin lopen.
Hier bij ons in de buurt gaan ze geschakelde vrijstaande woningen maken. Dan is het toch geen vrijstaande woning meer als je aan 2 kanten geschakeld zit aan de buren? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vooghel

vooghel

Cunning linguist

Xtince schreef op maandag 15 oktober 2018 @ 23:26:
[...]

Gefeliciteerd! Welke opleveringskeurder heb je meegenomen? En bevallen? Over 1,5 maand is het ook zover voor mij denk (en hoop) ik. Voorlopig nog steeds de prognose...
Richard Ram (info@bouwenadviesbureauram.nl), een zelfstandige inspecteur uit Vlaardingen. Hij was erg goed bevallen, keek met een professioneel oog naar het huis, lette op dingen waar ik echt geen idee van had, en had tussendoor nog een aantal bruikbare tips.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BvG88
  • Laatst online: 17-09 00:23
eno_W schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 10:56:
[...]

Bij dit soort bedragen 400.000 of zelfs 175.000 minder denk ik niet direct aan "ergens beginnen". Mijn eerste koop appartement was 125.000, dat zijn eerder de bedragen waar ik dan aan denk.
We gaan een beetje off-topic, maar als je met z'n 2e bent is 225.000 niet zo heel spannend toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Queal schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 11:46:
[...]

Dat had ik al verwacht, maar welke stad/welk project?

Een geschakelde 2 kapper vind ik sowieso al een beetje... tja. Je hebt een 2 kapper maar kunt nog steeds niet langs je huis naar de tuin lopen.
Hier bij ons in de buurt gaan ze geschakelde vrijstaande woningen maken. Dan is het toch geen vrijstaande woning meer als je aan 2 kanten geschakeld zit aan de buren? :+
Ik heb van die laatste er zelf een en ik snap de term ook niet, maar ze moeten iets vinden om onderscheid te maken.
Het zijn natuurlijk (in mijn geval) hele luxe rijtjeswoningen. Zelfs luxer dan sommige projectbouw vrijstaande woningen. Alleen zit er steeds een garage vast aan een woning. Het vrijstaand duidt dan enkel erop dat je nergens met een woongedeelte vast zit aan de woning van je buren en die term is dus een beetje vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VVeld
  • Laatst online: 10-09 15:36
MeltedForest schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 08:23:
[...]

Beukmaat is 6.6m en kavelbreedte is 9.6m
Kavellengte is 9.9m. Maar effectief betekent dat dus een woning van 6m bij 6m. Tuin van 3m diep en parkeerplaats van 3m breed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eno_W
BvG88 schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 11:52:
[...]

We gaan een beetje off-topic, maar als je met z'n 2e bent is 225.000 niet zo heel spannend toch?
Oke daar heb je wel gelijk in. Misschien dat ik mijn situatie (in mijn eentje kopen op mijn 23e met mijn eerste vaste contract) projecteer op anderen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchAddick
Ik snap die geschakelde 2kappers ook niet zo. In ons plan (net buiten Eindhoven) staan die op 240m2 en je kunt niet langs je huis naar achter en het voelt allemaal erg krap aan. Wij hebben een hoekwoning met 212m2 met voor het gevoel een erg ruime tuin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirved
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 09-09 14:09
Aannemer heeft een fout gemaakt een CAI lijn geplaatst waar een telefoonlijn volgens de tekening moest. Weigert dit gratis aan te corrigeren, vraagt hier 180 euro voor. Dus de eerste zaak voor de rechtsbijstand is al binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twodigits
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 08:28
VVeld schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 12:23:
[...]

Beukmaat is 6.6m en kavelbreedte is 9.6m
Kavellengte is 9.9m. Maar effectief betekent dat dus een woning van 6m bij 6m. Tuin van 3m diep en parkeerplaats van 3m breed.
Veel geld voor een woning die claustrofobisch aan gaat voelen.

Maar die prijzen, man, in Breda een 2 kapper in dure wijk te koop gezien. 170m2 jaren '30 op perceel van 323m2. Luxe afgewerkt, zeer gewilde locatie, vraagprijs 859.000 euro. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hsb-3
Wat een prijzen van voor woningen.. Onze woning was 230.000 kaal, incl al het meerwerk (uitbouw, stucwerk, keuken, badkamer, toilet, extra electra etc) hebben we 265.000 neergetikt. Tweekapper op 270 m2 grond (perceel 9x30, de woning buitenwerks 6m breed, 9m lang excl uitbouw). In een klein Brabants dorp.

We hebben te horen gekregen dat er vertraging is opgelopen, door een leverancier die niet optijd kan leveren. Wordt nu een week later, en heel de planning moest bij de aannemer om.
Deze week horen we waarschijnlijk wat de indicatie datum van de oplevering wordt. We hopen op begin januari..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My-life
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10:02
Mirved schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 12:34:
Aannemer heeft een fout gemaakt een CAI lijn geplaatst waar een telefoonlijn volgens de tekening moest. Weigert dit gratis aan te corrigeren, vraagt hier 180 euro voor. Dus de eerste zaak voor de rechtsbijstand is al binnen.
Dat lijkt mij een eenvoudig klusje voor de aannemer. Zit hier misschien een verhaal aan vast? Waarom wil hij het niet corrigeren? Is er meer voorgevallen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirved
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 09-09 14:09
My-life schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 12:57:
[...]

Dat lijkt mij een eenvoudig klusje voor de aannemer. Zit hier misschien een verhaal aan vast? Waarom wil hij het niet corrigeren? Is er meer voorgevallen?
Nee, eigenlijk niet. Wij zijn altijd netjes en beleefd geweest. Hij geeft aan dat het niet op de oorspronkelijke tekening zo staat (wat klopt). Maar ik heb dit duidelijk aangepast op het elektraplan (zoals verzocht). Ik heb hier ook voor moeten betalen als wijziging (offerte heb ik getekend). Ik heb een bevestiging ook van hun dat ze het aangepaste elektraplan hebben ontvangen. Alleen hebben ze gewoon een fout gemaakt en hebben ze nu geen zin meer om dat te fixen. Totaal geen enkele medewerking of verontschuldiging vanuit de aannemer.

Maar goed ik had al meer van dit soort verhalen gehoord en daarom ook alles goed vastgelegd. Ze proberen het gewoon in de hoop dat je er geen probleem van maakt en door geen enkele medewerking te verlenen ben je dan ook misschien geneigd voor het "kleine bedrag" om het maar te accepteren. Wij gaan daar niet aan meewerken en willen een duidelijk signaal afgeven dat alles gewoon zo moet gebeuren zoals afgesproken.

[ Voor 21% gewijzigd door Mirved op 16-10-2018 13:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twodigits
Hsb-3 schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 12:55:
Wat een prijzen van voor woningen.. Onze woning was 230.000 kaal, incl al het meerwerk (uitbouw, stucwerk, keuken, badkamer, toilet, extra electra etc) hebben we 265.000 neergetikt. Tweekapper op 270 m2 grond (perceel 9x30, de woning buitenwerks 6m breed, 9m lang excl uitbouw). In een klein Brabants dorp.
Dat is de prijs inclusief de grond? In regio Breda zal het dan niet zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erikz.nl
  • Laatst online: 29-08 14:45

Erikz.nl

professioneel prutser

[...]

Inderdaad erg klein. Onze woning (twee-onder-een-kap) van 218 m2 komt op een kavel van 305 m2. Dat staat iets meer in verhouding, al blijft er met de footprint van de woning nog bar weinig over ten opzichte van wat mijn ouders bij hun twee-onder-een-kap woning uit de jaren 80 hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hsb-3
twodigits schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 13:33:
[...]

Dat is de prijs inclusief de grond? In regio Breda zal het dan niet zijn...
Ja, inclusief grond. Tussen Tilburg en Eindhoven.
We hebben zelf ook het idee dat we best mazzel hebben gehad met dit project.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erikz.nl

Erikz.nl

professioneel prutser

Hsb-3 schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 15:27:
[...]

Dat mag je inderdaad bijna 'voor een habbekrats' noemen. Onze grond alleen koste al dik €1300/m2 (in de Randstad).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hsb-3
Wow.. Bij ons omgerekend 350 euro/m2..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frumper
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09:44
Grond maakt aardig wat uit, onze woning (Almere Nobelhorst) komt op €500/m2 waar het in Almere Poort nog weer een stuk hoger ligt (ik geloof richting de 750€)

Life is what happens while you're busy making other plans

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• twodigits
Hsb-3 schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 15:27:
[...]

Als ik die prijzen zo lees heb je zeker een goede deal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twodigits
Erikz.nl schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 16:01:
[...]

Dat mag je inderdaad bijna 'voor een habbekrats' noemen. Onze grond alleen koste al dik €1300/m2 (in de Randstad).
Damn, 1300 euro / m2. Ik vond de 480 euro die ik moest betalen al veel. Ik zal niet meer klagen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtince
Vandaag het bericht ontvangen dat de nuts wat vertraging heeft, hoeveel dan wordt uiteraard niet aangegeven :). Behoorlijk jammer, dat dit probleem ook het oosten des lands heeft bereikt. Meer mensen recentelijk met hetzelfde gezeten? Zo ja, hoelang was bij jullie de vertraging?

Daarnaast heb ik nog niet een bedrijf geselecteerd voor de opleveringskeuring. Nog mensen die goede ervaringen hebben met bedrijven uit Gelderland (niet zijnde VEH)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWayne
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 09:06
[...]

Bij ons in project in Alphen wijken de prijzen behoorlijk uiteen. Standaard circa 270-300m2 kavel per huis voor 495k (incl 2-kapper). Ons huis op de hoek met 425m2 kwam op 510k. Verschil tussen 660€/m2 en 860€/m2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pino112
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 17-09 22:55
Hsb-3 schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 16:09:
Wow.. Bij ons omgerekend 350 euro/m2..
Mooie prijs :)
Wij 385 per m2, het gaat dan om een tussenwoning op een perceel van 127m2.
De VON was 162k, met al het meerwerk zitten we in totaal net iets boven de 200k.

Sta inderdaad soms met verbazing naar alle prijzen hier te kijken, zo'n verschil is de regio dus..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kever678
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 08:19
Zuid-west Drenthe: €152 per m2

225k voor de woning + grond. (met aanbouw/garage komen we rond de 265k)

Grond is 45k en betreft een kavel van 295m2, :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

Binnenkort hebben wij de voorschouw van onze woning! Ik ben dit topic eens door wezen spitten omtrent VEH opleverkeuringen en de meningen zijn nogal verdeeld. Wat me we opvalt is dat er enkele tegen VEH zijn en dit ook continu herhalen waarna anderen dit weer overnemen ;).
Desalniettemin heb ik ook liever iemand die voor laten we zeggen 300 euro mee gaat naar de voorschouw en de oplevering. Maar hoe vind je zo iemand? Via Google kom ik met name bedrijven als opleverkeuring.nl tegen, ik ben eigenlijk op zoek naar een MKB bedrijf in deze regio (Zuid Holland) die kwaliteit levert zonder poespas.
Bewust ook bij de voorschouw, aangezien we een hele strakke planning erop nahouden (ca 6 weken stucen > tegelvloer > parket vloer > haard > keuken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darker
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 28-08 14:46
Ik heb wel begrepen dat sommige aannemers/projectontwikkelaars bij een VON nieuwbouwhuis de eerste 'storting' voor de grondprijs vaak ophogen zodat ze een soort startkapitaal hebben om met de bouw te beginnen. M.a.w. de prijs die in de koopakte voor de grond zit is vaak niet de daadwerkelijke grondprijs.

Is jullie dit ook opgevallen? Bij ons was dit in ieder geval het geval.

Vrijstaande woning 212m2 (excl. garage)
Kavel van 468m2
Rondom Tilburg (dorp)

Totaal 544k waarvan 306k voor de grond en de rest in delen voor de woning.. maar zo'n woning bouw je natuurlijk niet voor 238k :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kever678
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 08:19
Dat is wel opvallend inderdaad, daar was ik ook bang voor maar dat viel bij ons (erg) mee.

Termijn valt me ook niks tegen:
8% aanvang bouw
20% na leggen begane grond
10% na leggen 1e verdieping
10% na leggen 2e verdieping
21% dak en waterdicht
21% stuc/spuit en tegelwerk
10% bij oplevering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

Bij ons 40% voor de grond, verder steeds 5% of 10%.
Wel is de grond duur verkocht door de gemeente, aangezien het tegen een grote stad en natuurgebied ligt. En daarbij is in het project relatief veel groen/parkjes aangelegd welke door de gemeente worden onderhouden.
Paar km verder schieten de prijzen al naar beneden.

[ Voor 82% gewijzigd door Sport_Life op 16-10-2018 23:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtince
Sport_Life schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 22:34:
Binnenkort hebben wij de voorschouw van onze woning! Ik ben dit topic eens door wezen spitten omtrent VEH opleverkeuringen en de meningen zijn nogal verdeeld. Wat me we opvalt is dat er enkele tegen VEH zijn en dit ook continu herhalen waarna anderen dit weer overnemen ;).
Desalniettemin heb ik ook liever iemand die voor laten we zeggen 300 euro mee gaat naar de voorschouw en de oplevering. Maar hoe vind je zo iemand? Via Google kom ik met name bedrijven als opleverkeuring.nl tegen, ik ben eigenlijk op zoek naar een MKB bedrijf in deze regio (Zuid Holland) die kwaliteit levert zonder poespas.
Bewust ook bij de voorschouw, aangezien we een hele strakke planning erop nahouden (ca 6 weken stucen > tegelvloer > parket vloer > haard > keuken).
Ik vind dit dus ook erg lastig. Zijn er zoveel. Twijfel nu over keuringshuis.nl. Die hebben wel
allerlei goede reviews. Niet dat de anderen minder zijn, maar zijn weinig reviews van te vinden...

Al twijfel ik of ik ook iemand moet meenemen met de voorschouw. Tijdens de oplevering sowieso. Wat doen de meesten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fmb
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15-09 23:15

fmb

[...]

Hoe heb je dit berekend?
Is het een los gekocht kavel dan is dit vrij duidelijk en weet je exact de grondprijs. In mijn geval (nieuwbouwproject) is de v.o.n. prijs simpelgezegd door 2 gedeeld. De helft is voor de grond, wat 845 euro/m2 betekent terwijl in de regio dit rond de 600 euro/m2 ligt voor losse kavels.

Kan dus nogal een verschil maken.
Darker schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 22:36:
Ik heb wel begrepen dat sommige aannemers/projectontwikkelaars bij een VON nieuwbouwhuis de eerste 'storting' voor de grondprijs vaak ophogen zodat ze een soort startkapitaal hebben om met de bouw te beginnen. M.a.w. de prijs die in de koopakte voor de grond zit is vaak niet de daadwerkelijke grondprijs.
Dat kan inderdaad meespelen. Ik heb het voor de aankoop ook wel aangekaart, maar dit was niet bespreekbaar en voor mij uiteindelijk geen reden om van de aankoop af te zien. Scheelt iets in hypotheeklasten tijdens de bouw, maar de investering blijft natuurlijk gelijk.

[ Voor 36% gewijzigd door fmb op 16-10-2018 22:55 ]

WP: Remeha Elga Ace 6kW. PV: 14 x 310 wp Suntech + 10 x 380 wp Q-Cells, micro omvormers IQ7 & IQ7+ Enphase.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nano2009
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 18-09 22:02
Bij ons project (Breda, goede locatie) was het ongeveer 1000 euro per m2. Maar zoals fmb al terecht aankaart, is het niet duidelijk of dit de daadwerkelijke grondprijs is of een verkapte voorfinanciering voor de projectontwikkelaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacovn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-09 18:32
frumper schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 16:45:
Grond maakt aardig wat uit, onze woning (Almere Nobelhorst) komt op €500/m2 waar het in Almere Poort nog weer een stuk hoger ligt (ik geloof richting de 750€)
Dan hebben wij grond voor een koopje gehad in Almere Buiten voor €368/m2.
De grond is wel 1.5 jaar geleden gekocht, en toen was de prijs nog van fase 1 dacht ik gehoord te hebben.

8x330 NO12.5°, 8x330 ZW12.5°, 8x350 ZW60°, 8x325 NO10°, SE8K, P500. 6x410 ZW10° Enphase

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dirtbiter
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16-09 21:57
Xtince schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 22:43:
[...]

Ik vind dit dus ook erg lastig. Zijn er zoveel. Twijfel nu over keuringshuis.nl. Die hebben wel
allerlei goede reviews. Niet dat de anderen minder zijn, maar zijn weinig reviews van te vinden...

Al twijfel ik of ik ook iemand moet meenemen met de voorschouw. Tijdens de oplevering sowieso. Wat doen de meesten?
Tijdens de voorschouw moet je geen betaalde inspecteur meenemen. De voorschouw heeft geen enkele juridische status, en is dus alleen leuk voor jou en geeft de kans voor de aannemer om nog snel wat te fixen.
Als je wilt, neem dan een vader/oom/vriend mee, gewoon voor het extra paar ogen. Als het kan iemand die iets van ervaring heeft (klusser, werkt in de bouw, ooit zelf een nieuwbouwhuis gekocht).

Voor de oplevering neem je dan iemand mee die je betaald voor de inspectie. Dat komt allemaal in het rapport, en daar wordt de aannemer aan gehouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erikz.nl

Erikz.nl

professioneel prutser

twodigits schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 17:02:
[...]

Damn, 1300 euro / m2. Ik vond de 480 euro die ik moest betalen al veel. Ik zal niet meer klagen ;)
Ik heb een 218m2 2o1k met 305m2 grond gekocht in Oegstgeest. De grond kost 10% meer dan de kale opstal. Totaal is 819k.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 18-09 13:28

Vrijstaande woning 212m2 (excl. garage)
Kavel van 468m2
Rondom Tilburg (dorp)

Totaal 544k waarvan 306k voor de grond en de rest in delen voor de woning.. maar zo'n woning bouw je natuurlijk niet voor 238k :)
Daar zijn meer dingen aan het werk:
1) vrijstaande woningen hebben meer marge, dus dragen meer bij aan het project. Evenzo kunnen er op een kavel van 468m2 ook vier rijwoningen, dus omgerekend betaal je ook de grondprijs hiervoor. ;)
2) het proces om van grond, bouwgrond te maken is ook niet exact gratis. Vaak is de ontwikkelaar al jaren bezig met onkosten te maken op die grond.
3) AK, architect, constructeur, leges, makelaar, notaris, verkoopmateriaal etc worden in de regel allemaal betaald uit de eerste termijn omdat die kosten al gemaakt zijn voor er ook maar een koper in beeld was.
4) een vrijstaande woning kan je ook zien als een hoekwoning met extra gevel. :P Hij wordt niet exponentieel duurder. ;)

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Codeoranje
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 17-09 20:15
En wat dacht je van de kosten voor aanleg van kabels en leidingen . Riool , voorbelasting met zand om draagkracht te creëren . Echt puur op bouwkosten gezien zet je voor 250 k echt wel een huis rechtop hoor .

500 WP Zn shine 2x250 wp micro omvormer ZW & 500 WP Zn shine 2x250 wp micro omvormer NO . 18x160 WP TSMC ZZO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

Señor Sjon schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 09:53:
[...]

Daar zijn meer dingen aan het werk:
1) vrijstaande woningen hebben meer marge, dus dragen meer bij aan het project. Evenzo kunnen er op een kavel van 468m2 ook vier rijwoningen, dus omgerekend betaal je ook de grondprijs hiervoor. ;)
Zeg dat wel, >700k VON voor een vrijstaande woning op 300m2 grond 8)7 in een woonwijk vol dertigers en veertigers..
Tussenwoningen en hoekwoningen gaan het snelst weg (bij loting) , daarna de beste 2 kappers, als laatste vrijstaande.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vooghel

vooghel

Cunning linguist

Sport_Life schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 22:34:
vooghel schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 11:49:
[...]

Richard Ram (info@bouwenadviesbureauram.nl), een zelfstandige inspecteur uit Vlaardingen. Hij was erg goed bevallen, keek met een professioneel oog naar het huis, lette op dingen waar ik echt geen idee van had, en had tussendoor nog een aantal bruikbare tips.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

Onze aannemer heeft afschuwelijke ventilatieroosters geplaatst die 20-30cm de woonkamer inkomen, ivm geluidshinder. Het is echt geen gezicht. Juridisch zie ik weinig mogelijkheden, aangezien ze voldoen aan het bouwbesluit. Maar ik vind het onacceptabel.
In de verkooptekeningen (voorbeeldfoto's) zijn "platte" ventilatieroosters geplaatst.
Hoe kunnen we ervoor zorgen dat de aannemer "normale" ventilatieroosters plaatst?

Geldt er voor het bouwbesluit ook regelgeving omtrent cosmetische oplossingen?

[ Voor 59% gewijzigd door Sport_Life op 17-10-2018 14:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RUFFNECK
  • Laatst online: 18-09 15:54

RUFFNECK

Poentje

Sport_Life schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 14:15:
Onze aannemer heeft afschuwelijke ventilatieroosters geplaatst die 20-30cm de woonkamer inkomen, ivm geluidshinder. Het is echt geen gezicht. Juridisch zie ik weinig mogelijkheden, aangezien ze voldoen aan het bouwbesluit. Maar ik vind het onacceptabel.
In de verkooptekeningen (voorbeeldfoto's) zijn "platte" ventilatieroosters geplaatst.
Hoe kunnen we ervoor zorgen dat de aannemer "normale" ventilatieroosters plaatst?

20-30cm?? Damn..heb je een foto? :) Mooiere zal vast kunnen, maar dan met een meerprijsje waarschijnlijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jslaman
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 30-07 11:16
Wij hebben een vrijstaande nieuwbouwwoning (180m2) gekocht in de randstad met een perceel van 500m2 voor 600k. Grondtermijn was 300k, dus €600 per m2. Ik vond het idioot veel, maar aan de reacties hierboven te zien kan het veel gekker.

Fundering is net gestort, verwachtte oplevering is 4e kwart 2019. Nu eens gaan bedenken wanneer we onze huidige woning te koop gaan zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Sport_Life schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 14:15:

Nee, dat heet een suskast en die heeft die diepte nodig om het geluid van buiten naar binnen te weren. Indien de ruimte het toelaat zou je aan de geluidsluwe kant alleen roosters kunnen gebruiken, alleen heb je hier in de regel op de slaapverdiepingen niks aan, aangezien er altijd wel een kamer aan de geluidsgevel grens. Enig echte alternatief is WTW, dan heb je namelijk geen gevelroosters meer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D.deJong
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 08:18
De aannemer plaatst niet voor de lol suskasten maar dat staat meestal in de bouwvergunning omdat het een geluidsbelaste gevel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Niet online
Suskasten zijn ook duurder dan platte roosters, dus de aannemer zou dit zeker niet voor de lol plaatsen. Staat waarscheinlijk ook in de technische beschrijving van je woning. Aan impressiefotos kan je sowieso geen rechten ontlenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

Om het even in perspectief te plaatsen: het betreft een woning met "hoogwaardig afwerkniveau" , in de prijsklasse 380-490k VON (rijwoning) prijsniveau 2017.
RUFFNECK schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 15:47:
[...]

20-30cm?? Damn..heb je een foto? :) Mooiere zal vast kunnen, maar dan met een meerprijsje waarschijnlijk...
Je moet aan zoiets denken, maar dan 2x zo diep (ik overdrijf niet)
Afbeeldingslocatie: http://www.woningchecklist.nl/media/1075/suskast-boven-glas.jpg
Señor Sjon schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 16:34:
[...]

Nee, dat heet een suskast en die heeft die diepte nodig om het geluid van buiten naar binnen te weren. Indien de ruimte het toelaat zou je aan de geluidsluwe kant alleen roosters kunnen gebruiken, alleen heb je hier in de regel op de slaapverdiepingen niks aan, aangezien er altijd wel een kamer aan de geluidsgevel grens. Enig echte alternatief is WTW, dan heb je namelijk geen gevelroosters meer.
Technisch gezien begrijp ik het allemaal ook wel, maar het punt is dat er helemaal geen geluidshinder is! De straat is zo'n 30m van onze voordeur. Na oplevering kunnen we doen wat we ermee willen, maar ik vind dat de aannemer het op moet lossen. We hebben al zoveel betaald aan meerwerk aan de aannemer dat het op een gegeven moment ook een beetje klaar is (denk aan onnozele dingen als WCD in de meterkast, WCD's horizontaal, droger aansluiting, allerlei leidingen naar de keuken, extra PV paneel voor de EPC, etc).
D.deJong schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 19:04:
De aannemer plaatst niet voor de lol suskasten maar dat staat meestal in de bouwvergunning omdat het een geluidsbelaste gevel is.
Indien uit de bouwvergunning blijkt dat het een geluidsbelaste gevel betreft, had men voor onze woning moeten kiezen voor een WTW installatie. Als je het in het echt ziet weet ik zeker dat je dezelfde mening hebt.

[ Voor 49% gewijzigd door Sport_Life op 17-10-2018 19:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D.deJong
Sport_Life
Om het even in perspectief te plaatsen: het betreft een woning met "hoogwaardig afwerkniveau" , in de prijsklasse 380-490k VON (rijwoning) prijsniveau 2017.

Wat had je dan verwacht voor die centen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

D.deJong schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 20:00:
Sport_Life

Wat had je dan verwacht voor die centen?
Ik vind het relevant. Een dergelijke oplossing (ik heb de foto's naar je toegestuurd) valt imo niet onder een hoog afwerkniveau waar zij op allerlei websites en formele bijlagen van de KOA mee schermen :).

Bij de kijkdagen zaten er nog gewone roosters is, pas 2 weken voor de oplevering hebben ze deze gepaatst.

Uit de technische omschrijving:
De woning wordt voorzien van een ventilatiesysteem, waarbij er sprake is van natuurlijke toevoer en mechanische afvoer van lucht.
De natuurlijke toevoer van ventilatielucht in de verblijfsgebieden geschiedt door middel van zelfregulerende ventilatieroosters, welke in de voor- en achtergevel boven het kozijn in het houten bovenrek van de diverse buitenkozijnen geplaatst worden. De kozijnen in dezelfde wand, in dezelfde ruimte, waar geen roosters benodigd zijn worden wel uitgevoerd met een bovenrek om de belijning aan de binnenzijde dezelfde uitstraling te geven. De overige kozijnen krijgen geen houten bovenrek boven de kozijnen.

[ Voor 50% gewijzigd door Sport_Life op 17-10-2018 20:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D.deJong
Ze zijn inderdaad oerlelijk maar of je recht op iets anders dat verwacht ik niet.
Normaal valt zoiets weg in het bovenrek in plaats van dat het er achter wordt gehangen. Je zou het boven rek gelijk kunnen trekken met de wand en dan valt die pukkel weg in het opgedikte bovenrek.

[ Voor 55% gewijzigd door D.deJong op 17-10-2018 20:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

D.deJong schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 20:18:
Ze zijn inderdaad oerlelijk maar of je recht op iets anders dat verwacht ik niet.
Ik ben eigenlijk op zoek naar "middelen" om mijn recht te halen. Bouwbesluit gaat volgens mij alleen over veiligheid, dat er daarmee een onwenselijke situatie ontstaat wordt niet meegenomen.
Wellicht kan Woningborg hierin iets betekenen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Queal

Toen we onze vorige woning verkocht hadden en het met onze makelaar over onze nieuwbouw hadden hebben we hem ook verteld wat er voor de grond betaald moest worden. Hij gaf toen precies ditzelfde aan, dat er waarschijnlijk al een soort termijn voor de aannemer in de grondprijs zit verwerkt. Wij betalen de 1e termijn ook pas nadat de cement dekvloer voor de begane grond klaar is, dat zou betekenen dat de aannemer dan pas de 1e zak met geld krijgt.

Bij onze vorige nieuwbouw woning (2014) moest de 1e termijn betaald worden bij start bouw.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Osxy
  • Registratie: Januari 2005
  • Nu online

Osxy

Holy crap on a cracker

Sport_Life schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 20:03:
[...]

Ik vind het relevant. Een dergelijke oplossing (ik heb de foto's naar je toegestuurd) valt imo niet onder een hoog afwerkniveau waar zij op allerlei websites en formele bijlagen van de KOA mee schermen :).

Bij de kijkdagen zaten er nog gewone roosters is, pas 2 weken voor de oplevering hebben ze deze gepaatst.

[...]
Zou even de vergunning opvragen bij de gemeente, mogelijk dat de eis er al in zit.

"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Codeoranje
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 17-09 20:15
Je kan advies vragen bij woningborg maar mijn ervaring is dat dit soort suskasten zijn voorgeschreven vanuit de bouwfysische stukken die onderdeel zijn van de vergunning . Als je een woning hebt gekocht met woningborg garantie kun je advies in winnen bij ze .

500 WP Zn shine 2x250 wp micro omvormer ZW & 500 WP Zn shine 2x250 wp micro omvormer NO . 18x160 WP TSMC ZZO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D.deJong
Ik geef je ook weinig kans.
De aannemer heeft die roosters niet zelf verzonnen, de uitvoering er van had wel beter gekund maar dat is smaak en dus discutabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pixels66
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 09:56
jslaman schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 16:21:
Wij hebben een vrijstaande nieuwbouwwoning (180m2) gekocht in de randstad met een perceel van 500m2 voor 600k. Grondtermijn was 300k, dus €600 per m2. Ik vond het idioot veel, maar aan de reacties hierboven te zien kan het veel gekker.

Fundering is net gestort, verwachtte oplevering is 4e kwart 2019. Nu eens gaan bedenken wanneer we onze huidige woning te koop gaan zetten.
Ik moet wel een soort van lachen om de grondprijzen die hier genoemd worden. Wij hebben volgens de KAO "circa 109 m2", en daarvoor betalen we 120.450 euro. Dat is dus 1105 euro per m2!!! 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
Sport_Life schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 20:03:
[...]

[...]
Die krengen zijn duurder dan reguliere roosters, dus je kan erop rekenen dat ergens een opzichter van de gemeente wat heeft gezegd. En als er een 50 weg in de buurt zit, zit je al snel boven de grenswaarde qua geluidsbelasting op de gevel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D.deJong
Blijft natuurlijk het feit staan dat je na oplevering vrij bent om ze te demonteren, misschien heeft de aannemer de andere roosters nog liggen. De garantie of recht op reclamatie vervalt dan natuurlijk wel op dit punt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hsb-3
Je bent niet de enige.. Als het er zo uitziet snap ik het wel.
https://www.werkspot.nl/o...kasten-ventilatieroosters

Kan je het niet inbouwen, zodat het minder opvalt? Of kijken of je een ander type suskast kan plaatsen, die ook wat esthetische waarde heeft (als ik Google op suskast krijg ik verschillende uitvoeringen te zien)

Wat vinden de andere kopers ervan? Als iedereen ontevreden is, kan je samen optrekken.

[ Voor 21% gewijzigd door Hsb-3 op 18-10-2018 07:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchAddick
Gisteren de vooroplevering gehad. Naast een aantal kleine, makkelijk oplosbare zaken toch ook wel een flink en ook wel raar probleem: In de zijgevel op zolder hoort een klein smal raam te zitten (staat ook op tekening). Nu is aan de buitenkant in de buitenmuur deze opening ook netjes gemetseld (inclusief afwerking), maar de binnenmuur is volledig dicht 8)7

Bij de buren is het wel OK, maar aan de andere kant van het blok hetzelfde probleem. De begeleider van de aannemer stond ook raar te kijken. Om het op te lossen zullen ze dus een gat in de betonnen binnenmuur moeten zagen en het raam plaatsen, is dat te doen voor ze of wordt dat heel lastig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.Kreeftmeijer
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 18-09 20:23

T.Kreeftmeijer

Thomas Kreeftmeijer

DutchAddick schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 07:11:
Gisteren de vooroplevering gehad. Naast een aantal kleine, makkelijk oplosbare zaken toch ook wel een flink en ook wel raar probleem: In de zijgevel op zolder hoort een klein smal raam te zitten (staat ook op tekening). Nu is aan de buitenkant in de buitenmuur deze opening ook netjes gemetseld (inclusief afwerking), maar de binnenmuur is volledig dicht 8)7

Bij de buren is het wel OK, maar aan de andere kant van het blok hetzelfde probleem. De begeleider van de aannemer stond ook raar te kijken. Om het op te lossen zullen ze dus een gat in de betonnen binnenmuur moeten zagen en het raam plaatsen, is dat te doen voor ze of wordt dat heel lastig?
Dat is zeker bijzonder.

We hadden het er laatst over. In beton boren, vrezen of zagen is lastig, maar met het goede gereedschap is het te doen. Laat de aannemer het maar uitzoeken.

13 000 Zeemijl - documentaire - Soms maakt al die keus het er niet makkelijker op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poosie
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 05-10-2022

En daar komen ze nu pas achter? :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchAddick
poosie schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 07:45:
[...]

En daar komen ze nu pas achter? :z
Ja heel apart, als je daar een opening aan het metselen bent, dan zie je toch dat er geen opening in de binnenmuur zit? Maar goed, het metselen zal wel door een onderaannemer zijn gedaan en die kijkt daar verder niet naar, die doet wat op tekening staat. Maar de uitvoerder loopt daar ook rond zou je zeggen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RUFFNECK
  • Laatst online: 18-09 15:54

RUFFNECK

Poentje

DutchAddick schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 07:57:
[...]

Ja heel apart, als je daar een opening aan het metselen bent, dan zie je toch dat er geen opening in de binnenmuur zit? Maar goed, het metselen zal wel door een onderaannemer zijn gedaan en die kijkt daar verder niet naar, die doet wat op tekening staat. Maar de uitvoerder loopt daar ook rond zou je zeggen...
Heten ze toevallig Buurman en Buurman? Dit is toch gewoon niet normaal uit te leggen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirtbiter
  • Laatst online: 16-09 21:57

Voor jezelf zou dit heel lastig zijn. Maar een aannemer huurt gewoon een betonboorder in, en die komt er wel doorheen met goed gereedschap.

Het is raar en bijzonder dat het nu pas gezien wordt, en dat niemand er in de loop der tijd iets van gezegd heeft, maar wel herkenbaar dat het zo gaat in de bouw.

Aan de aannemer om dit op te lossen. Kost een bak geld, maar niet onmogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hogader
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 09:59
Hsb-3 schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 07:02:
Je bent niet de enige.. Als het er zo uitziet snap ik het wel.
https://www.werkspot.nl/o...kasten-ventilatieroosters

Kan je het niet inbouwen, zodat het minder opvalt? Of kijken of je een ander type suskast kan plaatsen, die ook wat esthetische waarde heeft (als ik Google op suskast krijg ik verschillende uitvoeringen te zien)

Wat vinden de andere kopers ervan? Als iedereen ontevreden is, kan je samen optrekken.
Er is een reden waarom ze die dingen plaatsen. Ik heb ze ook aan mijn voorgevel omdat mijn woning in de nabijheid staat van het spoor en het scheelt bakken met herrie. In mijn geval zijn ze dan wel netjes RAL9010, waardoor het wat beter wegvalt en dus niet opvalt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FragDaddy
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18-09 15:23
Om het op te lossen zullen ze dus een gat in de betonnen binnenmuur moeten zagen en het raam plaatsen, is dat te doen voor ze of wordt dat heel lastig?
Prima te doen.

Ik heb de dag na oplevering een gat voor dubbele openslaande deuren in mijn zijgevel laten zagen. Dus zo'n klein raampje is helemaal zo gedaan! Nouja, zo gedaan. Die prefab betonnen binnenmuren zijn wel HARD hoor. Maar de mensen die daarin boren hebben ook wel echt professioneel spul. Die komen niet met een haakse slijper aanlopen ofzo.

Have a wheelie good weekend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 07:54
Probleem is dat dat natzagen wordt, kan me voorstellen dat het niet wenselijk is dat dat water de spouw inloopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xilantof
  • Laatst online: 09:58

Xilantof

ik ga lopen tot de zon komt

Ben vooral benieuwd hoe ze er nog beetje netjes een kozijn, afgeplakt en wel, in krijgen... Of zit die er wel al op?

Fotonerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.E
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 15-10-2021

T.E

Ik heb vorige week tijdens de kijkdag gezien dat er te weinig aparte elektra groepen in de keuken zaten. Dit gemeld bij de aannemer. Nu bericht gehad dat het idd fout was en goed dat het me opgevallen was. Vraag me dan ook af wordt er dan zo slordig opgelet? Neem aan dat dit duidelijk op tekening staat. Stel dat dit bij oplevering pas aan bod komt dan heb je toch een probleem aangezien er geen kruipruimte is en de meterkast niet grenst aan de muur van de keuken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Ach, we zijn ook weleens een mal in een tunnelkist vergeten op de zolder. Resultaat was een half raam in het trappenhuis. O-) Dat stuk zagen ze er gewoon uit en daar zie je later niks meer van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragDaddy
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18-09 15:23
RUFFNECK schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 08:00:
[...]
Heten ze toevallig Buurman en Buurman? Dit is toch gewoon niet normaal uit te leggen...
Dat jullie daar nog verbaasd over zijn! Dat is wel naief hoor! Hey, de metselaar die de buitenmuur opgemetseld heeft, die heeft in ieder geval de tekening wel goed gelezen. Die had ook gewoon door kunnen metselen en denken: Welk raam? Dus het verbaast me al dat het half goed gegaan is.

Verwacht je nu echt dat die metselaar gaat melden dat er helemaal geen gat in de binnenmuur zit? Die heeft echt zoiets van "niet mijn probleem!".
ASW1 schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 09:29:
Probleem is dat dat natzagen wordt, kan me voorstellen dat het niet wenselijk is dat dat water de spouw inloopt.
Is geen probleem. Nat zagen wil zeggen dat ze druppelsgewijs wat water op de zaag laten lopen. Het is niet zo dat ze de kraan vol open zetten en er tientallen liters water doorheen pompen. Dus ja, je vloer, je muur en je spouw zullen wat modderig worden, maar er zit al zoveel vocht (dekvloer, stucwerk) in je nieuwbouwhuis dat dit kleine beetje extra vocht echt totaal niet spannend is. En wat water in de spouw is ook niet spannend. Dat verdampt er wel weer uit.
Ik heb vorige week tijdens de kijkdag gezien dat er te weinig aparte elektra groepen in de keuken zaten. Dit gemeld bij de aannemer. Nu bericht gehad dat het idd fout was en goed dat het me opgevallen was. Vraag me dan ook af wordt er dan zo slordig opgelet? Neem aan dat dit duidelijk op tekening staat. Stel dat dit bij oplevering pas aan bod komt dan heb je toch een probleem aangezien er geen kruipruimte is en de meterkast niet grenst aan de muur van de keuken.
Dan frezen ze gewoon een sleuf in de vloer, buis er in en dan weer dichtmaken. Als ze dan de vloerverwarming meepakken, slijpen ze er een stukje uit, knelkoppelingen er op en een nieuw stukje vloerverwarmingsbuis er tussen en dan weer wat cement er overheen. Veel plezier met je bouwpakket! Als het meteen lekt trekt iemand anders het wel even weer open en als het over 3 jaar lekt is het helemaal niet meer ons probleem dat je houten vloer bol staat of je plavuizen vloer uitgebroken moet worden! Veel plezier met je zooi!

Bij mij ging 25% van alle opties fout: Stopcontacten waar geen buis naar toe lag omdat er toevallig een blokje yton tegen de muur voor het stopcontact stond. Gewoon niet gezien! Tuurlijk staat het op tekening, maar die lees je natuurlijk niet!

Leidingwerk (gas, water, electra) naar compleet verkeerde wanden in de keuken, want installateur met installatietekening van compleet ander huis.

Stopcontacten op de verkeerde plaats, want 1600 lijkt op 1800 als je niet goed leest en maten bij twee stopcontacten die dicht bij elkaar in de buurt zitten kun je makkelijk door elkaar halen als je nog niet helemaal wakker bent ofzo. tot 3x toe! ja, 3x gecorrigeerd voor het goed was!. Dakraam op de verkeerde plaats ingetekend. Afvoer niet gelijmd en vervolgens tegelwand voor gezet! (dus lekkage na oplevering en tegels moeten er weer af worden gebroken)

Leidingwerk dat naar de verkeerde centraaldozen loopt. En dan heb ik het over een stuk of 4 leidingen! Schakelaars die gewoon niet geplaatst zijn (geen doos in de muur gefreesd!)!

Dus ja, alles wat fout kan gaan, gaat fout! Zeker bij projectbouw. Want laten we eerlijk zijn:Jij als koper bent geen klant! Je bent alleen de toekomstige bewoner van een huis dat ze linksom of rechtsom toch wel hadden gebouwd.

Ze werken allemaal onder tijdsdruk en het is voor die mensen het 100e blok beton waar ze de frees inzetten in de afgelopen week. Daarnaast zijn ze vaak niet de mensen die het moeten oplossen als het fout gegaan is. Dat zijn weer andere mannetjes. Dus het boeit ze gewoon niet. En ze zullen echt niet 2x kijken of ze het goed doen!

Als je alleen bij de kijkdag je huis hebt bekeken, ga er dan maar van uit dat er nog een hoop fouten in zitten na oplevering. Ik ben tijdens de bouw elke week in mijn huis wezen kijken en toen ze met het leidingwerk bezig waren bijna elke dag en zelfs dan gaat het nog mis! Zelfs dan ben je er soms niet snel genoeg bij en zijn er lastig op te lossen fouten gemaakt.

En ja, ik wist ook dat ik niet op de bouw moest komen. Dat hadden ze me duidelijk vertelt In het eerste mailtje dat ik stuurde dat er dingen niet goed gingen. Na 3x zo'n mailtje met fouten waren ze dankbaar dat ik het controleerde want het spaart een hoop tijd uit. Ik denk dat ik 10 grote fouten heb ontdekt voor ze echt een probleem werden.

TLDR: Je moet er als koper ECHT bovenop zitten! En je moet zelf goed tekening kunnen lezen en begrijpen wat ze aan het doen zijn. Als je dat niet kunt weet je zeker dat je aan het eind niet krijgt wat je wilde en waar je voor betaalt hebt!

[ Voor 87% gewijzigd door FragDaddy op 18-10-2018 10:22 ]

Have a wheelie good weekend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchChelsea
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 14-02-2024
@FragDaddy Ik schrik van je verhaal. Heb nieuwbouwappartement gekocht (moet nog gebouwd worden) en ben zelf allesbehalve technisch onderlegd, dus zal bij vooroplevering (of heet dat voorschouw?) zeker iemand meenemen die wel verstand heeft van de bouw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UninPro
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 18-09 14:58
DutchChelsea schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 10:55:
@FragDaddy Ik schrik van je verhaal. Heb nieuwbouwappartement gekocht (moet nog gebouwd worden) en ben zelf allesbehalve technisch onderlegd, dus zal bij vooroplevering (of heet dat voorschouw?) zeker iemand meenemen die wel verstand heeft van de bouw
Haha, ik krijg precies hetzelfde gevoel.
Als fysiotherapeut heb ik weinig verstand van zaken die in de bouw spelen :+
Maar met een beetje verstand en de koopbegeleiding zouden we toch een eind moeten komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asdf25
  • Laatst online: 28-12-2024
Xtince schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 19:42:
Vandaag het bericht ontvangen dat de nuts wat vertraging heeft, hoeveel dan wordt uiteraard niet aangegeven :). Behoorlijk jammer, dat dit probleem ook het oosten des lands heeft bereikt. Meer mensen recentelijk met hetzelfde gezeten? Zo ja, hoelang was bij jullie de vertraging?

Daarnaast heb ik nog niet een bedrijf geselecteerd voor de opleveringskeuring. Nog mensen die goede ervaringen hebben met bedrijven uit Gelderland (niet zijnde VEH)?
Afgelopen juli/ augustus ongeveer een maand vertraging gehad door de nuts terwijl mijn aannemer alles keurig had geregeld, ook omgeving Oost-Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tassadar32
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-09 08:39
@DutchChelsea Helaas is het verhaal van @FragDaddy herkenbaar. Heb ook aardig wat prutswerk kunnen opmerken door ongeoorloofd de bouw te checken. Dingen in dezelfde aard, dus inderdaad stopcontacten op de verkeerde plek of vergeten. Heb veel elektra na oplevering nog zelf onderhanden genomen, was te slordig voor woorden en wilde die prutsers niet meer daar aan hebben. Hebben nu ook nog steeds zaken lopen bij de aannemer, ruim 9 maanden na oplevering.

27x320Wp LG | 7.4 kW W/W warmtepomp | 2024 Model 3 Performance+FSD | 2019 Zoë 40kWh Star Wars edition

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

AlexSaxoMusic schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 10:57:
[...]

Haha, ik krijg precies hetzelfde gevoel.
Als fysiotherapeut heb ik weinig verstand van zaken die in de bouw spelen :+
Maar met een beetje verstand en de koopbegeleiding zouden we toch een eind moeten komen?
De koopbegeleiding is er niet echt voor jou he......dat is bijna altijd een soort ondermaatse klantenservice. Zorg liever voor goed contact met je opzichter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• inkie1
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 17-09 20:06
@DutchChelsea @AlexSaxoMusic Je zou ook een bouwbegeleider zelf kunnen inhuren die dan een aantal keren op de bouw gaat kijken voor je. Dat hebben buren van ons gedaan en wij wilden dat we dat ook hadden gedaan. Ja het kost wel extra maar ik denk dat het veel problemen voorkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadEgg
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08:00

MadEgg

Tux is lievvv

In onze woning hebben wij door de aannemer een extra groep naar de badkamer laten aanleggen tbv een whirlpool. De aannemer heeft volgens NEN1010 een aardmat over de betonnen vloer gelegd en een CAP geinstalleerd.

We hebben de badkamer casco laten opleveren.

De extra groep voor de whirlpool is vanzelfsprekend geaard. Deze aansluiting loopt echter rechtstreeks naar de meterkast, en daarmee loopt de aarding dus ook via de meterkast en niet rechtstreeks via het CAP.

Weet iemand of dit zo mag? De dekvloeren liggen er net in, maar een aardedraad richting CAP leggen zou nog wel te doen moeten zijn zonder al te veel nevenschade.

Ik vraag me echter af of de aannemer dit had moeten verzorgen.

@Sport_Life wat een spuuglelijke gevaartes zeg, die suskasten! Kan me goed voorstellen dat je daar niet blij van wordt. Ik zou zelf liever wat meer herrie van buiten hebben dan dit denk ik. Vorm boven functie in dit geval ;) Ik hoop dat de aannemer nog wat kan regelen ter estetische verbetering.

Tja

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• T.E
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 15-10-2021

T.E

CAP is centraal aardpunt. Deze hoort op elke kamer te zitten ( onder wastafel ) en komt uiteindelijk ook weer van het aarpunt uit de meterkast. Die weer verbonden is door een aardpen in de grond
.
Aarding van aardmat gaat idd rechtstreeks naar aardpunt meterkast. Uiteindelijk maakt het niet zoveel uit want alles is met elkaar verbonden.

Vroeger werd aardpunt van de aardmat ook gewoon van de badkamer cap gepakt.

En elke aparte groep naar je meterkast heeft het aardpunt vanuit de mk.

[ Voor 13% gewijzigd door T.E op 18-10-2018 19:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

Señor Sjon schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 23:31:
[...]

Die krengen zijn duurder dan reguliere roosters, dus je kan erop rekenen dat ergens een opzichter van de gemeente wat heeft gezegd. En als er een 50 weg in de buurt zit, zit je al snel boven de grenswaarde qua geluidsbelasting op de gevel.
Dat is het punt : er is geen 50 weg in de buurt. Überhaupt niet iets dat buitensporig geluid produceert. We zitten juist buiten de stad voor onze rust :P. Een heel contrast met ons appartement in het centrum.

Vanuit de bouwer begrijp ik het wel : die wil zo min mogelijk kosten maken. Maar als "klant" voel ik me behoorlijk bedonderd. Als ze dit in de technische omschrijving hadden vermeld was het een ander verhaal, maar 2 weken voor oplevering vind ik behoorlijk misplaatst. Daarbij is de rest van de woning standaard redelijk compleet uitgevoerd, vb overal vloerverwarming, stompe deuren, etc. Past totaal niet in het geheel.

[ Voor 26% gewijzigd door Sport_Life op 18-10-2018 19:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
Dan zal je toch in de vergunning of het bestemmingsplan moeten kijken. Dat is op afstand niet te beoordelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

Señor Sjon schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 19:53:
Dan zal je toch in de vergunning of het bestemmingsplan moeten kijken. Dat is op afstand niet te beoordelen.
Die heb ik idd opgevraagd, goede tip! Vind het wel vreemd dat ze dan eerst normale roosters plaatsen en pas 2 weken voor oplevering de suskasten.

[ Voor 16% gewijzigd door Sport_Life op 18-10-2018 20:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchChelsea
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 14-02-2024
Verwijderd schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 11:38:
[...]

De koopbegeleiding is er niet echt voor jou he......dat is bijna altijd een soort ondermaatse klantenservice. Zorg liever voor goed contact met je opzichter.
Ik heb me nu al voorgenomen op de laatste werkdag voor de bouwvakvakantie met koud bier en koude cola en warme bitterballen bij de bouw langs te gaan. Niet alleen goede band met opzichter. Ook met de anderen :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Señor Sjon
Bestemmingsplan kan je inzien op ruimtelijkeplannen.nl. Omgevingsvergunning bij de gemeente.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtince
Señor Sjon schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 20:47:
Bestemmingsplan kan je inzien op ruimtelijkeplannen.nl. Omgevingsvergunning bij de gemeente.
Dank! Net ff gekeken naar dakkapel aanvraag (heb het uitbesteed). Maar handig om het ook zelf te volgen en ook de gemeente bellen om wat druk achter te zetten ;).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

DutchChelsea schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 20:36:
[...]

Ik heb me nu al voorgenomen op de laatste werkdag voor de bouwvakvakantie met koud bier en koude cola en warme bitterballen bij de bouw langs te gaan. Niet alleen goede band met opzichter. Ook met de anderen :)
Ik ging regelmatig langs (zonder krat bier overigens) en merkte dat de bouwvakkers het al mooi vinden om de bouwplaats te laten zien :). Tenminste, een aantal dan :).
Señor Sjon schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 20:47:
Omgevingsvergunning heb ik aangevraagd, daar zit volgens de gemeente ook alle bouwplannen ed bij.

[ Voor 23% gewijzigd door Sport_Life op 18-10-2018 21:12 ]

Pagina: 1 ... 86 ... 102 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is voor projectmatige woningbouw. Zelfbouw kan in [Ervaringen met het bouwen van een huis - Deel 2