Het (projectmatige) nieuwbouwwoning topic - Deel 1 Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 80 ... 102 Laatste
Acties:
  • 1.035.933 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirved
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 20-07 22:36
DjRik schreef op zondag 9 september 2018 @ 11:44:
Ik heb een vraag over het aanbrengen van extra wapening in de begane grond vloer. Dit aangezien we keramisch parket willen laten leggen. In de technische omschrijving staat het volgende:

[...]

Dus ik heb aangegeven bij onze koopbegeleider dat wij keramisch parket willen gaan leggen en gevraagd of het nodig is om extra wapening aan te brengen.

De koopbegeleider heeft de volgende vraag aan de uitvoerder gesteld:

[...]

Waarop de uitvoerder antwoordt:

[...]

Dilataties aanbrengen lijkt me niet mooi, dus lijkt me geen oplossing. Zeker nu het nog mogelijk is om extra wapening toe te voegen voor €385,-.. Nou ben ik best bereid dit te betalen om meer zekerheid te hebben dat de tegels er straks goed in blijven liggen. Maar de koopbegeleiding zegt daarbij nog het volgende:

[...]

Waarbij mijn vraag dus is, is het nou wel echt nodig om te doen?
Ik krijg ook keramisch parket en nergens iets gelezen over extra wapening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R20141016
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 14:02
Mirved schreef op maandag 10 september 2018 @ 07:17:
[...]

Wij hebben nu al 2 jaar keramisch parket in onze nieuwbouw woning (opleverdatum augustus 2016). We hebben vloerverwarming en geen extra wapening.
Nog nergens zijn er scheuren o.i.d. ontstaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1024575

Binnenkort is het dan zover. 27 september de sleutel van de nieuwe woning. Aangezien wij vanaf 27 september (maar?) 3 weken vrij hebben genomen, zitten wij met het volgende: Eigenlijk willen we vanaf maandag 1 oktober direct beginnen met het laten leggen van het keramisch parket. Dit zou inhouden dat wij voor 1 oktober dus geen volledig opstookprotocol kunnen voltooien. Volgens de aannemer zou dit geen probleem moeten zijn, aangezien het gaat om een laag temperatuurs verwarming. Vloerenlegger geeft aan dat een opstookprotocol ook na plaatsing van de tegels kan, echter pas 6 weken na plaatsing.... Iemand ervaring met vergelijkbaar issue?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWayne
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 13:30
peterrrr schreef op zondag 9 september 2018 @ 20:34:
[...]

Bij ons huis gaat ook aankomende week de BGG erin. Al het onkruid is vorige week weggehaald. Maar goede vraag...
Ik ga zo maar eens kijken of ze dat vorige week bij ons per ongeluk ook gedaan hebben.
Zo'n oerwoud in de kruipruimte kan vast geen kwaad met gebrek aan zonlicht, maar fris is anders

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tassadar32
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 14-07 18:19
@SmileAlot Wij hebben een Bora classic die ook gewoon direct naar buiten gaat. De kookplaat zit aan de muur aan de voorzijde van de woning dus we steken direct naar buiten. Wij hebben ook een nul op de meter woning maar dat was geen probleem.

@Xtince Laadpaal moet een eigen groep hebben in de meterkast en je moet vanaf daar dus een route naar buiten hebben. 3-fase is wel aan te raden.

27x320Wp LG | 7.4 kW W/W warmtepomp | 2024 Model 3 Performance+FSD | 2019 Zoë 40kWh Star Wars edition

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hsb-3
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 10-03-2023
Ik ben er vorige week achter gekomen dat we een 1x35 aansluiting krijgen en dus een 1 fase meterkast. Grr, waarom staat dit niet in de verkoopinformatie??

Nu proberen of we het tegen niet al te gekke kosten nog om kunnen zetten naar 3x25, hopelijk binnen een week bericht.. Het is toch helemaal niet meer van deze tijd? Bevestigt ook maar weer dat je met nieuwbouw nergens van uit mag gaan :|

Oh en we hebben vandaag de pvcvloer uitgezocht voor het hele huis, weer een ding om af te vinken!

[ Voor 11% gewijzigd door Hsb-3 op 10-09-2018 21:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbbrumbrum
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Hsb-3 schreef op maandag 10 september 2018 @ 21:53:
Ik ben er vorige week achter gekomen dat we een 1x35 aansluiting krijgen en dus een 1 fase meterkast. Grr, waarom staat dit niet in de verkoopinformatie??

Nu proberen of we het tegen niet al te gekke kosten nog om kunnen zetten naar 3x25, hopelijk binnen een week bericht.. Het is toch helemaal niet meer van deze tijd? Bevestigt ook maar weer dat je met nieuwbouw nergens van uit mag gaan :|

Oh en we hebben vandaag de pvcvloer uitgezocht voor het hele huis, weer een ding om af te vinken!
Tsja scheelt de bouwer weer een paar tientjes he!
Maar gelukkig komt er tegenwoordig wel standaard 3-fasen het huis binnen, dus omzetten moet niet al te veel werk zijn.
Maarja, wel dubbel werk, en een splinternieuw kast moet helemaal omgegooid worden, wellicht nog het makkelijkste om hem gewoon in z'n geheel te vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hsb-3
De aannemer zei dat er standaard 1 fase binnen gaat komen in het project, dat we het wel met een gunstiger tarief via hem kunnen omzetten naar 3 fase want dan vraagt hij gewoon 3 fase aan..
Ik weet níet of de meterkasten al besteld zijn, over een maand gaat het dak er op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadEgg
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09:51

MadEgg

Tux is lievvv

In ons project hing het af van wat je aan overig meerwerk had. Een krachtstroomaansluiting betekent sowieso een 3-fase-aansluiting. Anders werd het 1-fase zolang dat afdoende was en 3-fase indien het aantal groepen daar hoog genoeg voor is.

Standaard ook een enkele groepenkast, maar als je veel groepen wordt daar een tweede naast geplaatst. Bij ons dan ook een dubbele groepenkast met 3-fase-aansluiting, maar een aantal buren hebben 1-fase met een enkele groepenkast.

Waarom vind je het eigenlijk niet van deze tijd? Waarom zou je een 3-fase-groepenkast verwachten als dat niet nodig is voor je elektrische installatie?

Natuurlijk is het wel belangrijk om daar goed over na te denken als je bijvoorbeeld flink wat PV-panelen, een warmtepomp of een elektrische auto wilt gaan toepassen. Maar dat geldt voor al het meerwerk natuurlijk.

Tja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.Kreeftmeijer
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 20-07 20:23

T.Kreeftmeijer

Thomas Kreeftmeijer

MadEgg schreef op maandag 10 september 2018 @ 22:28:
[...]

In ons project hing het af van wat je aan overig meerwerk had. Een krachtstroomaansluiting betekent sowieso een 3-fase-aansluiting. Anders werd het 1-fase zolang dat afdoende was en 3-fase indien het aantal groepen daar hoog genoeg voor is.

Standaard ook een enkele groepenkast, maar als je veel groepen wordt daar een tweede naast geplaatst. Bij ons dan ook een dubbele groepenkast met 3-fase-aansluiting, maar een aantal buren hebben 1-fase met een enkele groepenkast.

Waarom vind je het eigenlijk niet van deze tijd? Waarom zou je een 3-fase-groepenkast verwachten als dat niet nodig is voor je elektrische installatie?

Natuurlijk is het wel belangrijk om daar goed over na te denken als je bijvoorbeeld flink wat PV-panelen, een warmtepomp of een elektrische auto wilt gaan toepassen. Maar dat geldt voor al het meerwerk natuurlijk.
Bij ons staat er ook niets over in in de technische omschrijving. We krijgen 10 groepen standaard en dat is het. Nu komt daar voor ruim 150 euro een extra groep bij. Ja dat is zegmaar verplicht als de keuken via de aannemer gaat. De keuken krijgt een 5 pits toestel, inductie 7kw. We hebben dus gevraagd of het een 3 fase aansluiting wordt of niet. Ben er voor het gemak maar vanuit gegaan. Ik dacht ook dat het vrij standaard was. Met de voorbereidingen op een laadpaal, is 3*25A toch wel een groot voordeel.

We zien wel. De prijzen voor een aardlekschakelaar bijplaatsen is ook niet normaal hoog (285 euro of iets dergelijks), gelukkig komen we nog binnen de 3 die er al in zitten.

13 000 Zeemijl - documentaire - Soms maakt al die keus het er niet makkelijker op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14:26

Sport_Life

Solvitur ambulando

Ivm onze inductiekookplaat van 11kw hebben wij wel 3x25 aansluiting, maar gezien de kosten die dat met zich meebrengt maakt het weinig uit of de aannemer dat doet of een electrician achteraf. Wij vinden het wel makkelijk om zoveel mogelijk door de aannemer te laten doen, maar als budget een probleem was hadden we het achteraf gedaan.

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 11KW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.E
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 15-10-2021

T.E

Die aannemers proberen overal geld uit te trekken. Standaard 1 fase.35/40A .
Naar 3 fase was bij ons 205 euro. Niks van te zeggen. Maar dan moet je wel je meterkast nog laten aanpassen voor 450 euro.
Ook bij keramisch koken verplicht dit allemaal te doen. Terwijl je 2x230 op 1 fase kunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacovn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-07 12:37
SmileAlot schreef op zondag 9 september 2018 @ 19:34:
gaat nu hard met ons nieuwbouwproject. Oplevering Q1 2019. Kort vraagje over de keuken; beste afzuiging is m.i. nog steeds naar buiten (wij kiezen niet voor een bora afzuigng dus wel klassiek)
In de beschrijving staat; het gebalanceerde ventilatiesysteem is regelbaar met een 3 standen schakelaar in de keuken.

Waar sluit je dan je afzuigkap op aan? op dit ventilatiesysteem of is het makkelijkste een opening te boren naar buiten..(er staat; de binnenzijde van de voorgevel is gemaakt van hout, houten spouwblad)

Met een huis van EPC = 0, dus mega zuinig; doet dit heel veel met de zuinigheid? Of zie ik nog iets over het hoofd?
Als het met gebalanceerd luchtsysteem moet werken zou ik navragen hoe dat systeem omgaat met een afzuigkap die er 500 m3 per uur uit zuigt. Wellicht een raampje open zetten in de keuken als je de afzuigkap gebruikt.

Ik zat ook met dat probleem en heb maar voor een recirculatie met plasma gekozen. De W instalateur zag 600 m3/uur afzuigen niet zitten met de toegepaste wtw.

Ik denk als het heel koud buiten is en de afzuigkap vol aan staat het niet aangenaam met een open raampje zal zijn, maar misschien is er een balans tussen kook warmte en binnenkomende lucht.

8x330 NO12.5°, 8x330 ZW12.5°, 8x350 ZW60°, 8x325 NO10°, SE8K, P500. 6x410 ZW10° Enphase

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hsb-3
@MadEgg , het zou inderdaad geen probleem zijn wat betreft het meerwerk, maar we willen ons dak na oplevering volleggen met PV en daarbij is het idee om over een paar jaar gasloos te gaan (we wachten de innovaties even af). En om dan zo'n 1200(+?) uit te moeten geven aan het ombouwen van de meterkast en het aanpassen van de aansluiting.. Ligt er natuurlijk aan waar de aannemer mee komt. Met de PV zullen we het waarschijnlijk wel (net) redden, dus als het 500+ is wat de aannemer vraagt, dan laten we het mogelijk even zo..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmileAlot
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 07-12-2024
jacovn schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 07:06:
[...]

Als het met gebalanceerd luchtsysteem moet werken zou ik navragen hoe dat systeem omgaat met een afzuigkap die er 500 m3 per uur uit zuigt. Wellicht een raampje open zetten in de keuken als je de afzuigkap gebruikt.

Ik zat ook met dat probleem en heb maar voor een recirculatie met plasma gekozen. De W instalateur zag 600 m3/uur afzuigen niet zitten met de toegepaste wtw.

Ik denk als het heel koud buiten is en de afzuigkap vol aan staat het niet aangenaam met een open raampje zal zijn, maar misschien is er een balans tussen kook warmte en binnenkomende lucht.
Hebben in onze offerte een afzuigkap motor met 700m3/uur. En er zitten 2 afzuigdoppen vlakbij de afzuiging. Dus ga (hoop) dat dit voldoende is... (in combi dan maar met een raampje open)

Als ik de luchtjes echt niet te harden vind, of het niet goed werkt met de WTW...kan er altijd nog een plasmafilter in... maar wellicht goed om de aannemer even te vragen van hoe en wat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadEgg

MadEgg

Tux is lievvv

Hsb-3 schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 07:08:
@MadEgg , het zou inderdaad geen probleem zijn wat betreft het meerwerk, maar we willen ons dak na oplevering volleggen met PV en daarbij is het idee om over een paar jaar gasloos te gaan (we wachten de innovaties even af). En om dan zo'n 1200(+?) uit te moeten geven aan het ombouwen van de meterkast en het aanpassen van de aansluiting.. Ligt er natuurlijk aan waar de aannemer mee komt. Met de PV zullen we het waarschijnlijk wel (net) redden, dus als het 500+ is wat de aannemer vraagt, dan laten we het mogelijk even zo..
Kun je niet als alternatief een krachtgroep aanvragen? Dat moeten ze wel ;) Bij ons kostte dat €640 euro, flink aan de prijs maar daarbij was de meterkast dus wel inbegrepen, inclusief leidingen + bekabeling naar de berging, opstelplaats van de warmtepomp.

Tja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankSpin
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Waar ik mij over verbaas dat standaard er geen groep aanwezig is voor de oven. Hebben meer mensen dit gehad?

Dit zijn de prijzen

Extra groep + wandcontactdoos t.b.v. oven: €360,-
Verzwaring kookgroep naar 3x400 volt (max 11kw): €434,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 18-07 13:51
T.E schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 03:52:
Die aannemers proberen overal geld uit te trekken. Standaard 1 fase.35/40A .
Naar 3 fase was bij ons 205 euro. Niks van te zeggen. Maar dan moet je wel je meterkast nog laten aanpassen voor 450 euro.
Ook bij keramisch koken verplicht dit allemaal te doen. Terwijl je 2x230 op 1 fase kunt.
Denk eerder luiheid en 'dat doen we altijd zo'. Dat is helaas prevalent bij aannemers.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.Kreeftmeijer
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 20-07 20:23

T.Kreeftmeijer

Thomas Kreeftmeijer

FrankSpin schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 09:01:
Waar ik mij over verbaas dat standaard er geen groep aanwezig is voor de oven. Hebben meer mensen dit gehad?

Dit zijn de prijzen

Extra groep + wandcontactdoos t.b.v. oven: €360,-
Verzwaring kookgroep naar 3x400 volt (max 11kw): €434,-
Bij ons zit in de keuken het volgende:
  • enkele wandcontactdoos (wcd) voor vonkontsteking van het kooktoestel (gasloos huis |:( :X );
  • enkele wcd voor afzuigkap; - enkele wcd voor koelkast;
  • enkele wcd op aparte groep t.b.v. combi-oven;
  • enkele wcd op aparte groep t.b.v. vaatwasser;
  • 2 dubbele wcd voor algemeen gebruik (boven aanrechtblad);
  • loze leiding t.b.v. boiler.
De loze leiding wordt bedraad voor de Quooker en op een aparte groep aangesloten; kosten 155 euro.

Daarnaast nog wat kleine dingetjes. Totaal komt op zo'n ruim 700 euro voor aanpassen installatie keuken.

Hoe het zit met de kook- of krachtgroep, weet ik niet. Dat hebben we gevraagd, maar heb nog geen antwoord.

13 000 Zeemijl - documentaire - Soms maakt al die keus het er niet makkelijker op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonyuri
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 19-07 00:00

bonyuri

Investigator!

DjRik schreef op zondag 9 september 2018 @ 11:44:
Ik heb een vraag over het aanbrengen van extra wapening in de begane grond vloer. Dit aangezien we keramisch parket willen laten leggen. In de technische omschrijving staat het volgende:

[...]

Dus ik heb aangegeven bij onze koopbegeleider dat wij keramisch parket willen gaan leggen en gevraagd of het nodig is om extra wapening aan te brengen.

De koopbegeleider heeft de volgende vraag aan de uitvoerder gesteld:

[...]

Waarop de uitvoerder antwoordt:

[...]

Dilataties aanbrengen lijkt me niet mooi, dus lijkt me geen oplossing. Zeker nu het nog mogelijk is om extra wapening toe te voegen voor €385,-.. Nou ben ik best bereid dit te betalen om meer zekerheid te hebben dat de tegels er straks goed in blijven liggen. Maar de koopbegeleiding zegt daarbij nog het volgende:

[...]

Waarbij mijn vraag dus is, is het nou wel echt nodig om te doen?
Volgens mij heeft dat niet met keramisch parket te maken, maar meer met vloerverwarming.
Wij krijgen ook een ander type vloer (met vezels ofzo?) omdat we voor vloerverwarming hadden gekozen.

Zal iets met krimpenscheuren zijn :)

What Do You Call An Alligator In A Vest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadEgg

MadEgg

Tux is lievvv

bonyuri schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 10:47:
[...]

Volgens mij heeft dat niet met keramisch parket te maken, maar meer met vloerverwarming.
Wij krijgen ook een ander type vloer (met vezels ofzo?) omdat we voor vloerverwarming hadden gekozen.

Aldus mijn cementdekvloerleverancier:
kunststof vezels vangen slechts de 1e krimp op van het cement in de vloeren, daarna geen constructieve waarde. Krimpnetje houdt wel constructieve waarde.
Ik kon kiezen tussen vezels of een wapeningsnetje. Inderdaad met oog op vloerverwarming. Allebei heeft weinig zin.

Tja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jheroun
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
In onze optielijst stond volgens mij vooral iets over andere wapeningsnetten ivm eventueel doorslaan van kleuren daarvan op lichte tegels. Een beetje een klok-klepel verhaal van mijn kant dus correct me where wrong ;). Voor ons in ieder geval niet van toepassing voor de walvisgraat :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonyuri

bonyuri

Investigator!

MadEgg schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 10:52:
[...]

Ik kon kiezen tussen vezels of een wapeningsnetje. Inderdaad met oog op vloerverwarming. Allebei heeft weinig zin.
Weinig zin? Als in: het gaat toch altijd schuren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadEgg

MadEgg

Tux is lievvv

bonyuri schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 11:31:
[...]
Weinig zin? Als in: het gaat toch altijd schuren?
Ik bedoelde dat het weinig zin heeft om én vezels én een wapingsnet te doen. Los van elkaar heeft het wel zin. Vezels zijn goedkoper, maar werken volgens deze man minder lang en hierbij zouden later sneller alsnog scheuren kunnen optreden.

Tja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonyuri

bonyuri

Investigator!

Duidelijk, bedankt!

edit: Ik denk dat als je keramisch parket neemt (wat je altijd verlijmd) het scheuren wel meevalt.
Zeker als je de verwarming rustig opstookt

edit2: is het dan trouwens ook niet belangrijk wat voor type vloer je hebt? Volgens mij krimp anhydriet sowieso niet, toch?

[ Voor 106% gewijzigd door bonyuri op 11-09-2018 11:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Repsect
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11:16
Mirved schreef op maandag 10 september 2018 @ 07:17:
[...]

Bij ons stond het in het deel van de technische beschrijving waar zaken als onderhoud na oplevering vermeld staan. Ik kom er nu dan ook pas achter en vond dat het niet duidelijk vermeld staat.
R20141016 schreef op maandag 10 september 2018 @ 07:22:
[...]

Wij hebben nu al 2 jaar keramisch parket in onze nieuwbouw woning (opleverdatum augustus 2016). We hebben vloerverwarming en geen extra wapening.
Nog nergens zijn er scheuren o.i.d. ontstaan.
Ik denk dat bij ons in het project meer mensen dit niet gelezen hebben, dus het zal vast en zeker vaker voor komen. Het is wel een gok imo, zeker nu ik weet dat het misschien nodig is.
bonyuri schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 10:47:
[...]

Nee, maar als de dekvloer scheurt en jouw tegels liggen er al netjes op gelijmd, dan kunnen je tegels natuurlijk wel kapot gaan.
MadEgg schreef op zondag 9 september 2018 @ 13:49:
[...]

Wij doen de vloerverwarming en dekvloeren achteraf en laten er waarschijnlijk wel een wapeningsnet overheen leggen, dit zou, zeker gezien de beperkte dikte van de dekvloer bij ons veel meer zekerheid op geen scheuren geven. Daar betalen we dan €6,05 per m2 extra voor. Of het het waard is zullen we nooit weten, maar voor de zekerheid doen we het toch maar.
Ah, die prijs komt redelijk overeen met de prijs van onze aannemer. Wij komen uit op €6,63 per m2.
De Rikster schreef op zondag 9 september 2018 @ 12:37:
[...]

Als je het goed wil doen zijn dilataties de enige juiste optie, al zal het met de tegels wel goed gaan omdat de lijm flexibel is en blijft. Is meer van toepassing bij gietvloeren etc.
Ik ken toch maar weinig mensen die dilataties in hun tegelvloer hebben laten aanbrengen. Wellicht is dat voor gietvloeren inderdaad anders.

We hebben toch maar gekozen om extra wapening toe te laten voegen. Het is nu nog mogelijk, het bedrag valt mee en geeft ons wat meer zekerheid om straks van een mooie vloer te kunnen genieten.

Het wordt overigens deze tegelvloer:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/6mBWmLt.jpg
Kronos Woodside Oak in 180x26,5.

En voor boven op de slaapkamers wordt het deze PVC vloer:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/gdseFGY.jpg
mFLOR Authentic Oak Water Oak incl. zwarte voegstrips.

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadEgg

MadEgg

Tux is lievvv

bonyuri schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 11:33:
Duidelijk, bedankt!

edit: Ik denk dat als je keramisch parket neemt (wat je altijd verlijmd) het scheuren wel meevalt.
Zeker als je de verwarming rustig opstookt

edit2: is het dan trouwens ook niet belangrijk wat voor type vloer je hebt? Volgens mij krimp anhydriet sowieso niet, toch?
Klopt. Bij Anhydriet hoefden we geen wapening en geen vezels toe te voegen. Daar staat dan wel weer tegenover dat het langer moet drogen en er veel meer voorwerk nodig is om alles dicht te maken zodat de gietvloer niet weglekt. En sowieso al hogere kosten.

Juist met verlijmde vloeren moet je uitkijken met scheuren. Doordat ze vastzitten aan de ondergrond kan dat daardoor niet meer netjes liggen. Een losliggende vloer als laminaat zal weinig last hebben van scheuren. Op zich maken de scheuren niet veel uit in beide gevallen, als ze maar op hun plek blijven zitten nadat de afwerkvloer erop ligt.

Tja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EiT
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 12:37

EiT

Zitten er nadelen aan een geveldoorvoer voor kookplaat afzuiging 45cm boven vloeroppervlakte?
Behalve dat de rooster's in de ramen de geur weer doodleuk naar binnen zuigen ;-)

Druk en zetfouten voorbehouden.

• Pink confetti
  • Laatst online: 26-01-2024
Wij kregen gisteren een email van de bouwer.
Aan het eind van het mailtje werd nog een mededeling gedaan over een wijziging van het voegwerk.
Zonder uitleg of waarom hiervoor gekozen is.
Hopelijk komen er niet nog meer van dit soort wijzigingen.
Beste kopers,

.....

Tevens willen wij u informeren over een wijziging in het voegwerk van de gevels.

In de technische omschrijving en de kleurmateriaalstaat is aangegeven dat er een doorstrijkvoeg wordt toegepast.
Dit hebben wij gewijzigd naar een traditionele voeg.
De traditionele voeg zal gelijk aan de doorstijkvoeg 3-5 mm terugliggend worden uitgevoerd. De kleur van de voeg blijft ongewijzigd.

Vertrouwende u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
...
Weet iemand iets meer over het verschil tussen een traditionele voeg en een doorstrijkvoeg?
Na een beetje googlen lijkt mij de traditionele voeg minder duurzaam, dus waarschijnlijk goedkoper in uitvoeren??
Maar ik ben ook benieuwd naar het uiterlijke verschil. Hier kan ik weinig over vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tassadar32
@EiT Wij hebben hem op ongeveer die hoogte (Bora). Raam 2 meter verderop met rooster maar de geur komt daardoor niet naar binnen.

27x320Wp LG | 7.4 kW W/W warmtepomp | 2024 Model 3 Performance+FSD | 2019 Zoë 40kWh Star Wars edition

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
Pink confetti schreef op woensdag 12 september 2018 @ 13:18:
Aan het eind van het mailtje werd nog een mededeling gedaan over een wijziging van het voegwerk.

[...]

Weet iemand iets meer over het verschil tussen een traditionele voeg en een doorstrijkvoeg?
Na een beetje googlen lijkt mij de traditionele voeg minder duurzaam, dus waarschijnlijk goedkoper in uitvoeren??
Maar ik ben ook benieuwd naar het uiterlijke verschil. Hier kan ik weinig over vinden.
Maakt weinig uit, komt er hetzelfde uit te zien.

Doorstrijkmortel is voeg + specie in één middel en wordt gelijk na het metselen geschraapt tot de gewenste voeg. Anders is het los van elkaar. Miljoenen huizen hebben regulier voegwerk.

Waarschijnlijk wil de metselaar dit niet doen vanwege drukte en meer andere klussen, maar is er wel een voeger beschikbaar.

• Deleon78
  • Laatst online: 13:54
Is dat dan hetzelfde als pointeren?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Señor Sjon
Pointeren slaat op het apparaat wat ervoor gebruikt wordt (pointmaster). Meer uitleg hier: http://www.joostdevree.nl/shtmls/doorstrijken.shtml

• De Rikster
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 30-06 21:50
Señor Sjon schreef op woensdag 12 september 2018 @ 15:24:
[...]
Waarschijnlijk wil de metselaar dit niet doen vanwege drukte en meer andere klussen
Hoe kunnen die het nou nog druk hebben? Volgens mij gaan ze allemaal met pensioen volgend jaar met die prijzen die ze tegenwoordig vragen.

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12:18

Zenix

BOE!

Heb vandaag ook meerwerkprijzen gekregen van de makelaar, voor de woning waar ik optie op heb.

Wat voorbeelden:
Loze leiding 19mm 79
Extra dubbele wandcontactdoos 129
Uitbouw 2,4m 14k
Vloerverwarming bg 2000

Volgens mij normale prijzen. Ik moet volgende week beslissen of ik hem wil gaan kopen :) Kan ook de basiskeuken laten vervallen en dan krijg ik 2500 terug. Dit ga ook overwegen, voor iets meer geld heb ik een IKEA keuken met meer opties.

[ Voor 20% gewijzigd door Zenix op 12-09-2018 18:20 ]

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14:10
Ik zou het zelfs schappelijke prijzen noemen. Bovenverdieping vloerverwarming is bij mij €5k, uitbouw 2,4m €25k. Dan valt dit behoorlijk mee.

• Sport_Life
  • Laatst online: 14:26

Sport_Life

Solvitur ambulando

Zenix schreef op woensdag 12 september 2018 @ 18:16:
Heb vandaag ook meerwerkprijzen gekregen van de makelaar, voor de woning waar ik optie op heb.

Wat voorbeelden:
Loze leiding 19mm 79
Uitbouw 2,4m 14k
Vloerverwarming bg 2000

Volgens mij normale prijzen. Ik moet volgende week beslissen of ik hem wil gaan kopen :) Kan ook de basiskeuken laten vervallen en dan krijg ik 2500 terug. Dit ga ook overwegen, voor iets meer geld heb ik een IKEA keuken met meer opties.
Nou , dat zijn geen normale prijzen hoor. Die liggen normaal gesproken veel hoger. Bij mij zijn jouw prijzen allemaal x2.

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 11KW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• D.deJong
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 20-07 14:52
Pink confetti schreef op woensdag 12 september 2018 @ 13:18:

[...]

Een voeg doorstrijken is een handeling die door de metselaar tijdens de werkzaamheden wordt verricht, dit gebeurt met een speciale mortel met behulp van een pointer.
Een traditionele voeg gebeurt enkele weken na dat de metselaar weg is en is een extra laag over de metselspecie.
Een door gestreken voeg vind ik veel minder mooi maar is wel duurzamer. Een gewone traditionele voeg is niks mis mee en gebeurt al eeuwen.
Een voeger maakt de gevel echt af terwijl de meeste metselaars een hekel hebben aan pointeren en er een royale meerprijs voor rekenen omdat ze minder stenen weg leggen op een dag (een metselaar wordt betaald per 1000 stenen) en het vaak daarom maar een beetje af raffelen.
De keuze kan afhankelijk zijn van een gebrek aan vaklieden, de hardheid van de steen, de architect die het monster heeft gekeurd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• D.deJong
De Rikster schreef op woensdag 12 september 2018 @ 15:52:
[...]

Hoe kunnen die het nou nog druk hebben? Volgens mij gaan ze allemaal met pensioen volgend jaar met die prijzen die ze tegenwoordig vragen.
Er is geen metselaar te krijgen op het moment. Er is gelukkig praktisch geen verlet geweest en wordt de bouwtijd hier door verkort waardoor er meer stenen weg gelegd worden.
De prijzen zijn gestegen van circa 400,- per 1000 naar zelfs 1200,- per 1000 en dan zijn een hoop bijkomende zaken zelfs nog in regie voor een uurtarief van 45,-
Werkzaamheden zoals spouwankers boren, isoleren, opperen met de kraan, isoleren, stenen hakken/zagen is allemaal regiewerk of stuksprijs.
Ze rijden niet voor niks allemaal in een nieuwe transporter.

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12:18

Zenix

BOE!

Sport_Life schreef op woensdag 12 september 2018 @ 19:22:
[...]

Nou , dat zijn geen normale prijzen hoor. Die liggen normaal gesproken veel hoger. Bij mij zijn jouw prijzen allemaal x2.
MarcoC schreef op woensdag 12 september 2018 @ 18:31:
Ik zou het zelfs schappelijke prijzen noemen. Bovenverdieping vloerverwarming is bij mij €5k, uitbouw 2,4m €25k. Dan valt dit behoorlijk mee.
Of jullie prijzen zijn abnormaal ;) ? Locatie is natuurlijk geen randstand, kan ook meespelen..
Maar ligt ook aan type huis natuurlijk, hierbij gaat het om een tussenwoning. Dikke 5k is vloerverwarming voor het hele huis.

Maar goed om te weten dat het geen slechte prijzen zijn. Wel fijn dat een loze leiding standaard 19mm is.

[ Voor 9% gewijzigd door Zenix op 12-09-2018 20:14 ]

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14:10
Zenix schreef op woensdag 12 september 2018 @ 20:10:
[...]

[...]

Of jullie prijzen zijn abnormaal ;) ? Locatie is natuurlijk geen randstand, kan ook meespelen..
Maar ligt ook aan type huis natuurlijk, hierbij gaat het om een tussenwoning. Dikke 5k is vloerverwarming voor het hele huis.

Maar goed om te weten dat het geen slechte prijzen zijn. Wel fijn dat een loze leiding standaard 19mm is.
Locatie is bij mij ook Randstad, echter nog steeds een simpele tussenwoning.

• De Rikster
D.deJong schreef op woensdag 12 september 2018 @ 19:53:
[...]

Er is geen metselaar te krijgen op het moment. Er is gelukkig praktisch geen verlet geweest en wordt de bouwtijd hier door verkort waardoor er meer stenen weg gelegd worden.
De prijzen zijn gestegen van circa 400,- per 1000 naar zelfs 1200,- per 1000 en dan zijn een hoop bijkomende zaken zelfs nog in regie voor een uurtarief van 45,-
Werkzaamheden zoals spouwankers boren, isoleren, opperen met de kraan, isoleren, stenen hakken/zagen is allemaal regiewerk of stuksprijs.
Ze rijden niet voor niks allemaal in een nieuwe transporter.
Ik weet het, was een beetje sarcasme aangezien Sjon ook in het wereldje zit. Heb vandaag een metselaar ingekocht voor 1300/1000 8)7

• D.deJong
Jemig, wij kregen van de week een metselaar die was uit zijn werk gelopen en wilde bij ons wel voor 850/1000 aan de gang. Het is een gekke wereld op het moment.

• MadEgg

MadEgg

Tux is lievvv

Heeft iemand een idee wat de consequenties zijn van je voor de oplevering inschrijven als bewoner van je nieuwbouwwoning? Er is in mijn nieuwe gemeente een subsidie voor o.a. warmtepompen waar ik graag gebruik van wil maken. Hij is echter alleen aan te vragen voor inwoners van die gemeente, en dat ben ik nog niet.

Met een verwerkingstijd van minstens 3 weken zou ik de aanvraag echter wel graag doen - een van de voorwaarden is dat de subsidie eerst goedgekeurd moet worden voordat je de werkzaamheden mag uitvoeren.

Ik bezit natuurlijk wel een lap grond met een adres in die gemeente, waar ik mij in principe nu al in zou kunnen schrijven ondanks dat de oplevering nog ruim een maand op zich laat wachten. Zou dat problemen opleveren?

Tja

• Hsb-3
@MadEgg Ik vraag me af of je huisnummer al officieel bestaat. Deze wordt op een bepaald moment in de BAG ingeschreven en op actief gezet, en ook dan kan je pas electra e.d. aanvragen. Ik weet even niet wanneer precies, maar iig niet al bij verkoop.

Ik denk dat het ook consequenties heeft voor de verzekering. Het is dan immers een bewoond object, op papier. En je gaat vanaf dat moment ook woz betalen en de eigenwoningforfait gaat lopen.

Heb je al eens gebeld met de gemeente, hoe ze hier mee omgaan?

Het gaat dus om installaties die je na oplevering wil,plaatsen?

[ Voor 14% gewijzigd door Hsb-3 op 12-09-2018 23:07 ]

• De Rikster
Hsb-3 schreef op woensdag 12 september 2018 @ 23:05:
@MadEgg Ik vraag me af of je huisnummer al officieel bestaat. Deze wordt op een bepaald moment in de BAG ingeschreven
Dat gebeurt al eerder anders kan de ontwikkelaar ook geen nutsvoorzieningen aanvragen. Doorgaans twee weken na afgeven omgevingsvergunn.

• MadEgg

MadEgg

Tux is lievvv

Hsb-3 schreef op woensdag 12 september 2018 @ 23:05:
@MadEgg Ik vraag me af of je huisnummer al officieel bestaat. Deze wordt op een bepaald moment in de BAG ingeschreven en op actief gezet, en ook dan kan je pas electra e.d. aanvragen. Ik weet even niet wanneer precies, maar iig niet al bij verkoop.

Ik denk dat het ook consequenties heeft voor de verzekering. Het is dan immers een bewoond object, op papier. En je gaat vanaf dat moment ook woz betalen en de eigenwoningforfait gaat lopen.

Heb je al eens gebeld met de gemeente, hoe ze hier mee omgaan?

En heeft je aannemer de subsidie niet al geclaimt? (Bij ons hebben ze dat namelijk wel gedaan, waardoor wij geen subsidie meer kunnen krijgen hierop)
Het huisnummer is ingeschreven in het BAG, en volgens de BagViewer is de status: Pand in gebruik (niet ingemeten). Lijkt me voldoende?

Verzekering is wel een goed punt. In principe valt alles onder de CAR van de aannemer tot de oplevering, maar ik weet niet of daar enige relatie is met de GBA qua bewoning.

De subsidie is voor isolatie, zonnecollectors en warmtepompen. Qua isolatie moet de bouwer gewoon aan het bouwbesluit voldoen, lijkt me niet dat subsidie daar op van toepassing is? De warmtepomp levert het bouwbedrijf niet, dus daar hebben ze sowieso geen gebruik van gemaakt.

Ik zal inderdaad eens contact met de gemeente opnemen om te vragen of ze kunnen zien of er gebruik van gemaakt is, en hoe ze met een dergelijke situatie omgaan.

Tja

• T.E
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 15-10-2021

T.E

Zenix schreef op woensdag 12 september 2018 @ 18:16:

Wat voorbeelden:
Loze leiding 19mm 79
Uitbouw 2,4m 14k
Vloerverwarming bg 2000

Voor deze tijd zeker normale prijzen.

Wij inmiddels een nieuwsbrief gehad. Ze willen voor eind 2018 de kap erop hebben liggen. En begin 2019 met het metselwerk gaan beginnen. Fijn om dit bericht te zien aangezien het nu niet zo heel snel gaat. Mei begonnen met uitgraven en nu is de fundering pas klaar. Ze geven ook aan te weinig personeel te hebben helaas. Maargoed met dit nieuws is oplevering half 2019 gewoon mogelijk.

• DutchAddick
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21-06 13:18
Bij ons staat de oplevering ergens volgende maand gepland. Ik wil een opleverkeuring door de VEH laten doen. Gebeurt dat als je samen met de medewerker van de aannemer door het huis gaat, of is dat daarna apart?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snowhite0901
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 07:50
DutchAddick schreef op donderdag 13 september 2018 @ 07:19:
Bij ons staat de oplevering ergens volgende maand gepland. Ik wil een opleverkeuring door de VEH laten doen. Gebeurt dat als je samen met de medewerker van de aannemer door het huis gaat, of is dat daarna apart?
tijdens de oplevering samen met de medewerker van de aannemer.

12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jasperdeman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20-07 13:16
Was bij ons samen met de aannemer en een door de aannemer ingehuurde "onafhankelijke" tussenpersoon. Onze man van de VEH was z'n geld wel waard trouwens.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Señor Sjon
@MadEgg Gewoon doen.
Hiervoor kan je je lol op in het topic, er is al heel veel geschreven over opleverkeuringen.

• De Rikster
D.deJong schreef op woensdag 12 september 2018 @ 21:15:
Jemig, wij kregen van de week een metselaar die was uit zijn werk gelopen en wilde bij ons wel voor 850/1000 aan de gang. Het is een gekke wereld op het moment.
Ja dat was even slikken maar een spoedje, de metselaar die we hadden vastgelegd heeft een herseninfarct opgelopen en kan niet verder met z'n bedrijf.

Welke regio zit jouw metselaar? En heeft hij nog tijd? O-)

[ Voor 21% gewijzigd door De Rikster op 13-09-2018 10:05 ]

• Señor Sjon
Zeker geschrokken van zijn eigen tarieven. ;)

• De Rikster
Señor Sjon schreef op donderdag 13 september 2018 @ 10:07:
680/1000 incl. doorstrijken, één van de weinigen die gewoon normaal bleef _/-\o_

• Snowhite0901
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 07:50
Señor Sjon schreef op donderdag 13 september 2018 @ 10:07:
ik gok dat het juist de spoedvervanger is die die tarieven rekent.

waarschijnlijk geschrokken toen hij erachter kwam wat de anderen kregen...

[ Voor 14% gewijzigd door Snowhite0901 op 13-09-2018 10:13 ]

12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput

• D.deJong
De prijzen zijn echt te bizar voor woorden en is sterk afhankelijk van hoe hoog de nood is. Wat mij altijd tegen de borst stuit is de waslijst met uitgesloten werkzaamheden of tegen meerprijs, ik zou wel eens een all in prijs willen,zonder gezeik.
Maar laten we daar de toekomstige bewoners en kopers maar niet mee lastig vallen.

• Bastien
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

Dat bevestigd mijn vermoeden waarom de aannemer van mijn reeds een tijdje opgeleverde huis het niet voor elkaar krijgt om een metselaar/voeger te regelen, of dus waarschijnlijker waarom ie het niet wil regelen.

Bij mij zitten er sinds de zomer barsten in het voegwerk in de achtergevel, over de hele eerste verdieping van beneden naar boven. Eerst kon het niet gerepareerd worden omdat het te warm was (oke, 35 graden is warm :P), nu komt ie niet aan personeel. Net als bij andere zaken die nog liggen, het duurt maar en duurt maar. Helaas vielen die buiten de oplevering (achteraf pas ontstaan) dus heb niet een heel groot drukmiddel van een stapeltje geld.

Maar het zal wel opgelost gaan worden, dat vertrouwen heb ik (nog) wel. Sta ook niet alleen, er is nog genoeg te doen hier voor ze helaas.

Maar even voor mijn beeldvorming: hoeveel uren werk is gemiddeld 1000 steentjes stapelen? Niet dat ik mij om ga scholen, maar het zijn nogal bedragen. :X

[ Voor 8% gewijzigd door Bastien op 13-09-2018 17:39 ]

Zolang er mensen zijn zal de wereld nooit duurzaam worden.
Zijn er wel genoeg kliffen op de wereld waar 8 miljard mensen zich als lemmingen vanaf kunnen storten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• d0s
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14:13

d0s

sssst

Kleine crosspost vanuit het badkamer topic, hier ook wel interessant denk ik :)

Onze nieuwbouwwoning is vorige week dan eindelijk opgeleverd. Meeste werk zit hem in de badkamer, aangezien deze casco is opgeleverd, en de aannemer niet echt flexibel was in het verleggen van leidingen.

Ruwbouw door de woning is bijna afgerond. Het is nu alles gipsen/wegwerken zodat volgende week maandag het renovlies erop kan. Dit wordt door heel de woning gedaan waarbij het bedrijf een volle 2 weken nodig heeft en de woning dan ook exclusief tot de beschikking moet hebben. Met een beetje geluk komen ze aan het begin van week 1, zodat we snel weer verder kunnen.

Nee, crossposten is niet de bedoeling. De post met aanverwante badkamerdiscussie is verhuisd onder de originele post: d0s in "Het Badkamer topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 1"

[ Voor 58% gewijzigd door Señor Sjon op 14-09-2018 10:08 ]

• D.deJong
Bastien schreef op donderdag 13 september 2018 @ 17:38:
Dat bevestigd mijn vermoeden waarom de aannemer van mijn reeds een tijdje opgeleverde huis het niet voor elkaar krijgt om een metselaar/voeger te regelen, of dus waarschijnlijker waarom ie het niet wil regelen.

Bij mij zitten er sinds de zomer barsten in het voegwerk in de achtergevel, over de hele eerste verdieping van beneden naar boven. Eerst kon het niet gerepareerd worden omdat het te warm was (oke, 35 graden is warm :P), nu komt ie niet aan personeel. Net als bij andere zaken die nog liggen, het duurt maar en duurt maar. Helaas vielen die buiten de oplevering (achteraf pas ontstaan) dus heb niet een heel groot drukmiddel van een stapeltje geld.

Maar het zal wel opgelost gaan worden, dat vertrouwen heb ik (nog) wel. Sta ook niet alleen, er is nog genoeg te doen hier voor ze helaas.

Maar even voor mijn beeldvorming: hoeveel uren werk is gemiddeld 1000 steentjes stapelen? Niet dat ik mij om ga scholen, maar het zijn nogal bedragen. :X
Rechte muren zonder pointeren ongeveer 1000 per dag, veel hak/zaag werk en pointeren in de zomer 400 per dag. Omgerekend met al het extra regiewerk tussen 45 en 50 euro per dag.

• Hogader
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 17-07 19:05
d0s schreef op donderdag 13 september 2018 @ 18:34:
Het is nu alles gipsen/wegwerken zodat volgende week maandag het renovlies erop kan. Dit wordt door heel de woning gedaan waarbij het bedrijf een volle 2 weken nodig heeft en de woning dan ook exclusief tot de beschikking moet hebben. Met een beetje geluk komen ze aan het begin van week 1, zodat we snel weer verder kunnen.
Ik reageer als enige even niet op de badkamer, maar op bovenstaande zin. Hoe groot is de woning wel niet dat renovlies behangen 2 volle weken duurt (en dus ook exclusief wil zijn). Dit lijkt me echt extreem lang namelijk. (Kijkend naar eigen ervaringen)

• RUFFNECK
  • Laatst online: 16-07 20:34

RUFFNECK

Poentje

Hogader schreef op donderdag 13 september 2018 @ 22:27:
[...]

Ik reageer als enige even niet op de badkamer, maar op bovenstaande zin. Hoe groot is de woning wel niet dat renovlies behangen 2 volle weken duurt (en dus ook exclusief wil zijn). Dit lijkt me echt extreem lang namelijk. (Kijkend naar eigen ervaringen)
Kijkend naar mijn eigen (goede) ervaring zal het eentje zijn zoals de mijne, die gefocused is op kwaliteit :P Goed voorwerk, goede basis (egaliseren..en dit moet dus drogen) en dan echt behangen. Wilde ook exclusief de woning voor zijn werkzaamheden hebben...en eerlijk is eerlijk, ik dacht ook wat voor lariekoek is dat, maar ik heb het meegemaakt (zijn werkwijze en focus). Bij mij was het bij elkaar zo'n 3 weken voor 290m2 renovliezen en schilderen (alleen muren).

• Yellowneck
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yellowneck

Dure hobby....:\

Hangt er maar ook net van af met hoeveel man ze komen. Met twee personen gaat het immers langzamer dan met 7 man.

Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MrBrickALot
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 26-05 09:30
Wat leuk om dit forum door te bladeren en ieders ervaringen te lezen!

Hoewel wij ook een huis aan het bouwen zijn is het net even anders dan de meesten hier. Wij wonen namelijk in Zweden waar ik merk dat regels/kosten/etc toch net even anders zijn.

Ons huis is onderdeel van een project van 12 huizen in een compleet nieuwe wijk. Hoewel we er qua ruimte iets op achteruit gaan (130 m2 naar 122 m2 binnen en 1000 m2 naar 900m2 buiten) is de inrichting zoveel praktische dan ons huidige huis hier.

We wonen hier inmiddels ruim vier jaar en nu er financieel de mogelijkheid was nieuw te bouwen, dichtbij zowel ons werk als het kinderdagverblijf was de keuze snel gemaakt. Desalniettemin is het plan om op de langere termijn (5 jaar) weer terug naar Nederland te gaan.

Ons huis is het eerste huis in het project en voor de zomer was het casco al klaar en inmiddels is de elektra aangelegd en de isolatie aangebracht. Oplevering staat gepland voor de week van 17 december.

Nu voornamelijk bezig met voorbereidingen maar ik vroeg mij af wat de ervaringen zijn met het aanleggen van een grasmat. We hebben bijna 700 m2 te bedekken en als ik kant-en-klare rollen laat komen ben ik ongeveer 2.500 euro kwijt terwijl ik voor 400-500 euro meer dan genoeg graszaad kan kopen. Het huis wordt opgeleverd met een toplaag aarde dus daar hoeven we zelf weinig aan te doen. Enige ervaringen wat beter werkt, rollen leggen of zelf inzaaien?

Voorzijde, rode deur was een bestelfoutje in de fabriek, wordt nog wit.
Buiten1
Huidige situatie, ons huis staat links in beeld, in totaal 12 huizen.
Project 1
Veranda voor het paard van Pippi Langkous :)
Veranda
Interieurplanning
Interieur 1
3D 2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D.deJong
Inderdaad leuk om eens te zien. Ik zou zoiets best op een kaveltje in Nederland willen bouwen.
Heb je nog wat meer technische details zoals isolatie, manier verwarmen, ed?
En misschien gek gezegd maar ik vind die rode deur juist mooi passen.
Ik zou het lekker inzaaien, ik denk dat het nog geen 100 euro aan graszaad gaat kosten voor.

[ Voor 16% gewijzigd door D.deJong op 14-09-2018 05:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchAddick
Die rode deur is inderdaad prima!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Señor Sjon
De ddos op de badkamer van d0s is verplaatst naar d0s in "Het Badkamer topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 1"

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Pelox
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-07 23:34
Ongeveer 1 maand na de oplevering van ons casco huis zijn we ingetrokken en inmiddels wonen wij er nu zo'n 3 weken.

Het meeste werk hebben uitbesteed omdat we een zeer strakke planning hadden, ivm de overdracht van onze andere woning. Mijn vriendin is architect dus wat betreft plannen en organiseren zat/zit dat wel goed. Ook direct een deel van het straatwerk rondom de woning laten uitvoeren omdat ik een gruwelijke hekel heb aan al het zand en stof.

Hierbij een kleine impressie:

Kavel:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/bIXDG12IZz365rdrJ5VeB3vR/medium.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/DJQBrY3Tmnue9Q2H7rICZids/medium.jpg

Woning:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/v4pn4KCmMsSR6MAOjONSSK1x/medium.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/V67IHskjjKn0sEOO0e6FpYP0/medium.jpg

Tuin gaan ze deze maand nog afwerken, schuttingen komen ergens in oktober. Aan de straatkant komt nog een hekwerk met beukenhaag.

Woonkamer/keuken:

Kast ontworpen door mijn vriending incl. speelmeubel voor de kinderen en een bankje. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/LCV3TgonfSQUhov2X95Yzp1Z/medium.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/xG6qNMg0p9oaiD9jTT72YkL3/medium.jpg

Keuken met gas >:)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/fy9VoJH0iAZkgHEQGpOd8wQv/medium.jpg

Keukenvloer, tegels van 120x120 zelf gelegd:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/w6J0mTEkpVBFRnGtzHmpEuet/medium.jpg

Koude verbinding tussen vloertegels keuken en visgraatvloer kamer:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/koEcPcaM87fmPgGUduP9D3TZ/medium.jpg

Badkamer, 1 meter verlengd om een dubbele wasbak te kunnen plaatsen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Ci4CTuoH3y0gvItAd4AqI5CE/medium.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/n06WsElyD5dLtJ2evcK4lHDn/medium.jpg

Zolder:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/3S9H6AZFG09qgSvp42QMR13Z/medium.jpg

Inmiddels is het allemaal verder afgewerkt en ingericht maar daar heb ik nog geen foto's van :)

[ Voor 14% gewijzigd door Pelox op 14-09-2018 14:27 ]

Zero.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pink confetti
  • Laatst online: 26-01-2024
MrBrickALot schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 00:47:...
Enige ervaringen wat beter werkt, rollen leggen of zelf inzaaien?
Inzaaien heeft altijd een mooier resultaat, is ook nog goedkoper alleen je moet even geduld hebben...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• leecher
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 18-07 21:13
Atag nogwat plaat met fusion volcano? Is het wat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankSpin
  • Niet online
@Pelox

Ziet er mooi uit. Paar vraagjes:

1. Wat voor vloer is het? PVC of Hout? Zelf gelegd, of laten doen?
2. Keukenapparatuur van ikea, of vergis ik mij? Ben benieuwd hoe dat bevalt
3. Wat voor type wasbakken zijn dat in de badkamer?
4. Welke tegel ligt daar op de grond?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelox
leecher schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 12:44:
[...]

Atag nogwat plaat met fusion volcano? Is het wat?
Ja top! Na 3 weken gebruik dus ik weet niet of dit zo blijft natuurlijk :)

https://www.atag.nl/colle...n/000000000000725402_0001 met gezandstraald geborsteld mat glas zodat het makkelijker schoon te houden is.

[ Voor 22% gewijzigd door Pelox op 14-09-2018 13:02 ]

Zero.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelox
@FrankSpin

1. Wat voor vloer is het? PVC of Hout? Zelf gelegd, of laten doen?

Hout, laten leggen. Komt van Cibo vloeren breda.

2. Keukenapparatuur van ikea, of vergis ik mij? Ben benieuwd hoe dat bevalt
Nee niet van Ikea, Alles is van Atag.

3. Wat voor type wasbakken zijn dat in de badkamer?
Dat is het zo niet weet.. ze zijn van keramiek en inmiddels zit er ook een keramiek dop in. Heel chique.

4. Welke tegel ligt daar op de grond?
In de badkamer of keuken?

Keuken zijn de Piet Boon giant tegels van Douglas & Jones: https://douglasjones.nl/p...ct/giant/giant-tile-grey/

Badkamer weet ik zo niet maar ze zijn 90x90 en zitten zowel op de wanden als op de vloer. Badkamer is iets breder dan 180 en dus passen er precies 2 tegels naast elkaar 8)

Op de eerste verdieping en op zolder ligt trouwens een Bolon vloer, mochten jullie afvragen wat dat is: https://www.bolon.com/en/start

[ Voor 47% gewijzigd door Pelox op 14-09-2018 12:58 ]

Zero.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EiT

EiT

@MrBrickALot die rode deur vind ik persoonlijk juist er mooi bij staan. 3e plank boven het raam zou ik wel wat aan doen. ;) mooie indeling ook.

@Pelox bedankt voor de foto’s. Wij hebben een soort gelijke indeling. Het laat ook zien dat het raam op zolder nog aardig wat licht geeft. Heb je die muur op zolder zelf gezet? Bij ons waren muren op zolder niet te betalen. Andere verdiepingen +/- 200 p/m en op zolder 800-1000 p/m.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelox
EiT schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 13:01:
@MrBrickALot die rode deur vind ik persoonlijk juist er mooi bij staan. 3e plank boven het raam zou ik wel wat aan doen. ;) mooie indeling ook.

@Pelox bedankt voor de foto’s. Wij hebben een soort gelijke indeling. Het laat ook zien dat het raam op zolder nog aardig wat licht geeft. Heb je die muur op zolder zelf gezet? Bij ons waren muren op zolder niet te betalen. Andere verdiepingen +/- 200 p/m en op zolder 800-1000 p/m.
We hebben 2 ramen op zolder en ze geven zeer veel licht. Hoogte van de verdieping is iets van 5.50 meter echt een enorme ruimte. Het wandje was al gezet, aan de andere kant van de wand is eigenlijk een volledige kamer incl. installatieruimte en hier hangt de cv en een enorme warmtepomp.

We weten nog niet zo goed wat we gaan doen op zolder. Waarschijnlijk laten we het voor nu zo: installatieruimte is ook wasruimte voor wasmachine, droger strijkplank etc en aan de andere kant komt een kastenwand, chill/speelruimte en kantoor.

[ Voor 14% gewijzigd door Pelox op 14-09-2018 13:06 ]

Zero.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leecher
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 18-07 21:13
@Pelox

thanks. Ik zit zelf nog met een tijdelijk kookplaatje van 60cm (€35 via marktplaats :P) Ik wilde als de keuken stond dezelfde plaat aanschaffen maar dan de volledig RVS. Nu toch aan het twijfelen tussen inductie en een dergelijke gasplaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelox
leecher schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 14:32:
@Pelox

thanks. Ik zit zelf nog met een tijdelijk kookplaatje van 60cm (€35 via marktplaats :P) Ik wilde als de keuken stond dezelfde plaat aanschaffen maar dan de volledig RVS. Nu toch aan het twijfelen tussen inductie en een dergelijke gasplaat.
Ik ben gewoon een fan van koken op gas dus zolang het nog kan is dat ook wat wij doen 8)

Zero.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Rikster
Ik ben ook erg tevreden met de fusion vulcano, werkt echt als een tierelier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My-life
  • Laatst online: 11:12
@Pelox Hoe breed is jullie douche?

Wat vinden jullie hier eigenlijk een minimale of goede breedte voor de (inloop-) douche en wc in de badkamer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelox
My-life schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 15:20:
@Pelox Hoe breed is jullie douche?

Wat vinden jullie hier eigenlijk een minimale of goede breedte voor de (inloop-) douche en wc in de badkamer?
Ik geloof 90cm en dat is voor ons meer dan genoeg, in onze vorige woning was het 85 of zo en dat was ook genoeg. Nu hebben we natuurlijk ook een wandje/zuil? laten zetten waardoor het smaller is bij de inloop. In het wandje zit de kraan en 2 uitsparingen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/6fwzjPDb4os69cRk8ShsRBzX/medium.jpg

Verder hebben we ervoor gekozen om het douchescherm tegen het wandje bij het toilet te plaatsen en niet tegen de muur daarachter zodat we niet een smal strookje kregen waar enkel vuil zou ophopen en waar je amper bij zou kunnen.

[ Voor 16% gewijzigd door Pelox op 14-09-2018 15:33 ]

Zero.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBrickALot
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 26-05 09:30
D.deJong schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 05:36:
Inderdaad leuk om eens te zien. Ik zou zoiets best op een kaveltje in Nederland willen bouwen.
Heb je nog wat meer technische details zoals isolatie, manier verwarmen, ed?
En misschien gek gezegd maar ik vind die rode deur juist mooi passen.
Ik zou het lekker inzaaien, ik denk dat het nog geen 100 euro aan graszaad gaat kosten voor.
Al zouden we de deur willen houden kan het niet omdat in het toestemmingplan van de gemeente alleen toestemming is gegeven voor een witte deur. Dan zou dus de hele bouwvergunning opnieuw moeten worden aangevraagd. Ze zijn hier nogal gevoelig wat betreft kleurtjes op de gevel...

Ik ben niet zo bouwtechnisch onderlegd dus kan je weinig details geven. De ramen zijn 3-dubbel glas en het plafond hebben ze geisoleerd met spul dat ze tussen het dak en een laag plastic hebben gespoten (sorry verder kom ik echt niet). In de fundering van het huis is de verwarming gelegd,dus vloerverwarming in het beton. In het washok komt een centrale ketel met grote watertank die zowel warm water verzorgd voor het huis als voor de vloerverwarming. Geheel is elektisch verwarmd (geen gas-aansluiting hier) maar de elektra-prijs ligt hier wat lager dan in Nederland dus ik verwacht gemiddeld zo rond de 100-120 euro per maand uit te gaan komen voor mijn stroomrekening, afhankelijk van het seizoen.

Vandaag weer even binnen kunnen kijken en inmiddels bijna alle gipsplaten op de muur dus dat schiet lekker op.

Buiten1
Binnen1Binnen2

[ Voor 42% gewijzigd door MrBrickALot op 14-09-2018 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D.deJong
Net bouwplaatsje, dat heb ik toch wel eens anders gezien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• T-Ri
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 20-07 16:53
leecher schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 14:32:
@Pelox

Gewoon voor een combi gaan :). Wij hebben i.i.g. deze kookplaat thuis liggen: https://www.123apparatuur...ctie-kookplaat/item/37745 Atag heeft ook een vernieuwde versie ervan, alleen die vind ik (persoonlijk) minder praktisch. Die heeft 1 flex zone, 1 losse inductiepit en de gasbrander, terwijl die van ons 2x flex heeft en de gasbrander. Bevalt overigens zeer goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• twodigits
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 10:30
@Pelox ,
mooie woning hoor. Die zelfontworpen kast vind ik heel mooi, waar kan je die laten maken? Ik ga zelf dit najaar beginnen met nieuwbouw (en ik denk bij jou in de buurt als ik de foto's zie) en wil nog een kastoplossing voor studeerkamer en bijkeuken.

vr gr

[ Voor 197% gewijzigd door twodigits op 15-09-2018 08:09 ]

• Pelox
twodigits schreef op zaterdag 15 september 2018 @ 08:06:
@Pelox ,
mooie woning hoor. Die zelfontworpen kast vind ik heel mooi, waar kan je die laten maken? Ik ga zelf dit najaar beginnen met nieuwbouw (en ik denk bij jou in de buurt als ik de foto's zie) en wil nog een kastoplossing voor studeerkamer en bijkeuken.

vr gr
Deze kast is gemaakt door een interieurbouwer uit Terheijden. Stuur me maar een pm voor de gegevens.

Zero.

• Wimhaw
  • Registratie: Juni 2009
  • Nu online
MadEgg schreef op woensdag 12 september 2018 @ 22:57:
Heeft iemand een idee wat de consequenties zijn van je voor de oplevering inschrijven als bewoner van je nieuwbouwwoning? Er is in mijn nieuwe gemeente een subsidie voor o.a. warmtepompen waar ik graag gebruik van wil maken. Hij is echter alleen aan te vragen voor inwoners van die gemeente, en dat ben ik nog niet.

Met een verwerkingstijd van minstens 3 weken zou ik de aanvraag echter wel graag doen - een van de voorwaarden is dat de subsidie eerst goedgekeurd moet worden voordat je de werkzaamheden mag uitvoeren.

Ik bezit natuurlijk wel een lap grond met een adres in die gemeente, waar ik mij in principe nu al in zou kunnen schrijven ondanks dat de oplevering nog ruim een maand op zich laat wachten. Zou dat problemen opleveren?
Heb dat ook gedaan. Was nog geen bewoner van Pijnacker en heb hem ingediend met de opmerking en bewijs erbij dat we een woning hebben gekocht in Pijnacker. Duurde even voordat we antwoord kregen. Uiteindelijk is alles geregeld. Maw ja dat kan. Wel bewijsmateriaal meesturen.

Fossielbrandstofloos huis en -vervoer vanaf november 2024

• dbz1985
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 18-07 15:17
Afgelopen woensdag bij de vooroplevering geweest van ons huis en alleen 2 minimale schades gevonden waarvan 1 op de trap en ander bij het raam op de badkamer...daarnaast 1 netwerkaansluiting waren ze vergeten te maken op de slaapkamer( meerwerk) en electra beneden moeten ze nog afwerken in 1 hoek van de woonkamer. Maandag opleveringsdag :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MadEgg

MadEgg

Tux is lievvv

Wimhaw schreef op zaterdag 15 september 2018 @ 19:42:
[...]

Heb dat ook gedaan. Was nog geen bewoner van Pijnacker en heb hem ingediend met de opmerking en bewijs erbij dat we een woning hebben gekocht in Pijnacker. Duurde even voordat we antwoord kregen. Uiteindelijk is alles geregeld. Maw ja dat kan. Wel bewijsmateriaal meesturen.
Ik heb me afgelopen vrijdag via de website van de gemeente ingeschreven op ons nieuwe adres. Ging in principe zonder problemen. Kreeg een paar uur later nog een bevestiging en dat ze me bij vragen zouden weten te bereiken. Als alles goed ging zou ik op mijn nieuwe adres post ontvangen. Dat laatste wordt nog lastig aangezien de bouwhekkken er nog omheen staan :+ Ook hoop ik dat de belastingdienst zich nog even inhoudt, volgens mij neemt die wijzigingen in het GBA ook direct over. Maar het meeste daarvan krijg ik inmiddels via de berichtenbox van Mijn Overheid dus dat zal wel loslopen.

Ik ben benieuwd of ik nog een belletje krijg binnenkort. Ik geef ze nog een weekje en dan dien ik de subsidieaanvraag in, dan komt het allemaal aardig uit met de oplevering verwacht ik.

Tja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frumper
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 13:09
Bij offertes opvragen voor renovlies, tel je dan gewoon alle wanden compleet bij elkaar op of moet je vervolgens nog een aantal meters eraf halen ivm deuren, keuken en schuifpui?

Life is what happens while you're busy making other plans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D.deJong
Alleen de meters behang, waar geen behang zit betaal je niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hsb-3
@MadEgg , eh, wacht eens even, dus als ik het goed begrijp heb je je ingeschreven op een plek waar je nu niet woont? Niet helemaal correct he ;) hoe zit het dan nu met waar je wel woont? dat staat nu dus formeel leeg? Maar volgens mij hoefde je niet meer zo lang tot oplevering toch? Hopelijk krijg je er geen gedoe van :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deleon78
  • Laatst online: 13:54
MadEgg schreef op zaterdag 15 september 2018 @ 22:53:
[...]

volgens mij neemt die wijzigingen in het GBA ook direct over. Maar het meeste daarvan krijg ik inmiddels via de berichtenbox van Mijn Overheid dus dat zal wel loslopen.
Post verhuisservice inschakelen misschien een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breagor
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 14:20
even een vraag: wij gaan een nieuwbouw huis kopen met een warmte pomp en zonnepanelen.
Wanneer kan ik hier eventuele subsidie voor aanvragen?
Bij het tekenen van de KOA, bij het passeren , bij het aanbrengen of pas bij oplevering?

Kan hier zo snel niets over vinden bij de belastingdienst/gemeente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchAddick
Op het moment dat je de faktuur hebt ontvangen. In ons geval krijgen we van de aannemer bij de oplevering de faktuur van de zonnepanelen voor het terug vragen van de BTW.

[ Voor 13% gewijzigd door DutchAddick op 17-09-2018 07:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MadEgg

MadEgg

Tux is lievvv

Hsb-3 schreef op zondag 16 september 2018 @ 22:28:
@MadEgg , eh, wacht eens even, dus als ik het goed begrijp heb je je ingeschreven op een plek waar je nu niet woont? Niet helemaal correct he ;) hoe zit het dan nu met waar je wel woont? dat staat nu dus formeel leeg? Maar volgens mij hoefde je niet meer zo lang tot oplevering toch? Hopelijk krijg je er geen gedoe van :o
Nee, waar ik nu woon staat niet leeg. Ook niet formeel, mijn vrouw en kinderen wonen daar nog. En ik woon moederziel alleen op het nieuwe adres ;) Niet helemaal correct, administratief. Ik heb het wel met de gemeente overlegd en die waren van mening dat de subsidie ook kon worden toegepast op nieuwbouwwoningen zolang de activiteiten maar ná de oplevering zouden worden uitgevoerd. Daar heb ik helaas geen keus in, dus dat komt wel goed. De oplevering staat nu op 25 oktober gepland, nog iets meer dan een maand. Met 3 a 4 weken verwerkingstijd voor de subsidieaanvraag komt dat allemaal mooi uit zo.
Deleon78 schreef op zondag 16 september 2018 @ 23:31:
[...]
Post verhuisservice inschakelen misschien een idee?
Dat is nog best een goed idee, ik zal eens zien of ik dat kan inschakelen voor een paar weken.

Tja

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tassadar32
@breagor Zorg ervoor dat je zwart op wit hebt dat je losse facturen van de warmtepomp en zonnepanelen (volledige installatie) krijgt. Onze aannemer deed daar wat moeilijk over.

Zonnepanelen kan je na betalen direct BTW teruggaaf over doen, hier zit niet echt een tijdslimiet op. Warmtepomp moet je na plaatsen binnen 6 maanden subsidie op aanvragen. Dit is echt heel makkelijk online te doen, je hebt je factuur en een foto van het installatieplaatje van de warmtepomp nodig. Subsidie WP hadden we binnen twee maanden op de rekening.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hsb-3
breagor schreef op maandag 17 september 2018 @ 07:02:
even een vraag: wij gaan een nieuwbouw huis kopen met een warmte pomp en zonnepanelen.
Wanneer kan ik hier eventuele subsidie voor aanvragen?
Bij het tekenen van de KOA, bij het passeren , bij het aanbrengen of pas bij oplevering?

Kan hier zo snel niets over vinden bij de belastingdienst/gemeente
Kijk goed je overeenkomst na, wellicht heeft de aannemer al de subsidie aangevraagd. Was bij ons wel het geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtince
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 19-06 07:24
Ik heb een vraag over de trappen (1 dichte en 1 open trap). In de technische omschrijving staat het volgende:

“ De trappen, traphekken en trapgataftimmeringen zijn fabrieks- matig gegrond, kleur wit en worden verder niet afgewerkt”

Ik ga de trappen laten bekleden met tapijt, maar de stootborden en de zijkanten blijven zichtbaar (op de dichte trap). Weten jullie toevallig of ik de trap dan ook moet schilderen vooraf. Of is fabrieksmatig gegrond al voldoende. Zie onderstaand foto over hoe ik het straks zou willen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/eYQ7JL8PMX3LIMedYZ1JnoTN/thumb.jpg

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jaded
  • Laatst online: 04-07 13:31
In mijn geval is 'fabrieksmatig gegrond' niet voldoende voor een mooi resultaat, daar moet zeker nog wat aan gebeuren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• EiT

EiT

@Xtince je moet hem wel aflakken anders ziet het er niet uit.

Bij ons kost het aflakken 500 euro per trap. Omdat wij eiken treden hebben en de rest wit is ga ik er niet zelf aan beginnen ;)

Pagina: 1 ... 80 ... 102 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is voor projectmatige woningbouw. Zelfbouw kan in [Ervaringen met het bouwen van een huis - Deel 2