Het (projectmatige) nieuwbouwwoning topic - Deel 1 Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 43 ... 102 Laatste
Acties:
  • 1.033.996 views

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 28-05 15:59
Regelmatig zie ik hier de discussie langs komen renovlies VS stucen. Net bij daglicht de muren gezien met renovlies. Erg erg strak, niet verwacht. Bekijk zelf, de laatste foto is behang van zijde maar zelfs dat is redelijk strak. Natuurlijk is stucen altijd strakker maar dit is voor ons strak genoeg.

Afbeeldingslocatie: http://i66.tinypic.com/2lxesp.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i66.tinypic.com/2hqfr7r.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i63.tinypic.com/x4i6iu.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ghotirey
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 27-08-2024
Wackmack schreef op zaterdag 11 november 2017 @ 13:58:
Regelmatig zie ik hier de discussie langs komen renovlies VS stucen. Net bij daglicht de muren gezien met renovlies. Erg erg strak, niet verwacht. Bekijk zelf, de laatste foto is behang van zijde maar zelfs dat is redelijk strak. Natuurlijk is stucen altijd strakker maar dit is voor ons strak genoeg.

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Nou ben ik blij dat ik ook voor Renovlies heb gekozen, ziet er erg goed uit!

Die laatste muur is ook echt heel erg leuk! Wie wat hoe waar? :) _/-\o_ 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tremio
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 13-05 09:15
Annuk schreef op zaterdag 11 november 2017 @ 03:22:
@Tremio hoop dat je wel specificatie lijst hebt van je kranen en apparatuur enzo, dat ze je daar strax niet mee 'naaien' en er één of andere goedkope chinees ofzo in plaatsen ;)
Jazeker! Siemens apparatuur en een qooker kraan

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wackmack
Ghotirey schreef op zaterdag 11 november 2017 @ 14:14:
[...]

Nou ben ik blij dat ik ook voor Renovlies heb gekozen, ziet er erg goed uit!

Die laatste muur is ook echt heel erg leuk! Wie wat hoe waar? :) _/-\o_ 8)
Het behang is ontworpen door een Portugees stel die wonen in Engeland. Contact gaat per mail. Geld over gemaakt, nog de naam door gegeven van mijn zoontje die je mooi terug ziet. Niet goedkoop maar het geld zeker waard. Normaal is een behang patroon vaak hetzelfde echter is dit een grote tekening.

Linkje naar de site, http://www.littlehandsillustration.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pixels66
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 17:04
Ik zit al een paar dagen druk te lezen, omdat wij vol aan het focussen zijn op een nieuwbouwproject. Mijn hoofdvraag(naast ongeveer 100 andere vragen) is, hoe hebben jullie gekozen voor je hypotheek? Ben je gewoon bij je eigen bank geweest, of heb je "geshopt" en zo ja hoe?

Ik ben erg benieuwd naar de ervaringen. Mijn huidige hypotheek is bij ING, omdat ik dat toendertijd wel makkelijk vond, maar na een orienterend gesprek laatst bij Rabobank was ik ook niet ontevreden qua gevoel...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gr8-jen
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 18:39
Financieel is het niet handig om je spaargeld bij je hypotheek te zetten. Je hebt wel dat depositogarantieregeling maar het wordt wel eerst bij elkaar opgeteld dus je bent alsnog je liquide geld kwijt (met een net wat lagere hypotheek).
Verder gewoon lekker shoppen. Rentes en voorwaarden vergelijken. En vooral zoeken waar je makkelijk rente korting of afbouw van risico opslag kan krijgen 💰)
Sowieso meer banken raadplegen. Bij ons duurde het 3 maanden voor we akkoord hadden. Dat was de laatste dag bij ons dat we onder koop contract uit konden. Maar we hadden wel al onze opties moeten geven 😂

WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 4500Wp ZWW || BENG, Rc6 rondom, tripple glas, WTW, 165m2 verwarmd || Gasloos sinds sep 2023

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• vooghel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17:09

vooghel

Cunning linguist

pixels66 schreef op zaterdag 11 november 2017 @ 22:16:
Ik zit al een paar dagen druk te lezen, omdat wij vol aan het focussen zijn op een nieuwbouwproject. Mijn hoofdvraag(naast ongeveer 100 andere vragen) is, hoe hebben jullie gekozen voor je hypotheek? Ben je gewoon bij je eigen bank geweest, of heb je "geshopt" en zo ja hoe?

Ik ben erg benieuwd naar de ervaringen. Mijn huidige hypotheek is bij ING, omdat ik dat toendertijd wel makkelijk vond, maar na een orienterend gesprek laatst bij Rabobank was ik ook niet ontevreden qua gevoel...
Een niet bank-gebonden adviseur zal je de beste combi van allemaal aanbieden, i.p.v. alleen van de eigen bank. Wij zijn naar de Hypotheker geweest voor een eerste oriëntatie, en daar zo goed geholpen dat we via hen de hypotheek en aanverwante hebben geregeld. Er zijn veel meer hypotheekverstrekkers dan je zelf weet, net als aanbieders van ORV's (zo zitten wij voor de hypotheek bij Munt en de ORV bij Scildon).

Nederlands is makkelijker als je denkt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:17

Sport_Life

Solvitur ambulando

Wackmack schreef op zaterdag 11 november 2017 @ 19:46:
[...]

Het behang is ontworpen door een Portugees stel die wonen in Engeland. Contact gaat per mail. Geld over gemaakt, nog de naam door gegeven van mijn zoontje die je mooi terug ziet. Niet goedkoop maar het geld zeker waard. Normaal is een behang patroon vaak hetzelfde echter is dit een grote tekening.

Linkje naar de site, http://www.littlehandsillustration.com
Erg leuk en mijn vrouw was ook wel erg te spreken erover! Alleen vrij prijzig, als we nog wat over hebben wel leuk om mee te nemen :).

Wij hebben ook orrienterende gesprekken gehad bij oa Rabobank en ABN Amro (via Skype). Omdat ik de rente lang wil vastzetten kwam ik uit bij niet-traditionele hypotheekverstrekkers (meer verzekeraars en pensioenfondsen) en die kun je vaak alleen via een tussenpersoon regelen. Via rente websites heb ik de laagste rente voor 20 jaar vast eruit gehaald met acceptabele voorwaarden en toen kwam ik uit bij Syntrus en via de website kwam ik uit bij een hypotheekadviseur bij ons om de hoek. Daar naar binnen gestapt en alles geregeld.

Naar mijn idee is de belangrijkste stap bepalen hoelang je de rente vast wil zetten, 5, 10 of 20 jaar. Van daaruit kun je verder zoeken naar de beste rentestand en voorwaarden.

[ Voor 7% gewijzigd door Sport_Life op 11-11-2017 23:00 ]

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 11KW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MadEgg
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17:22

MadEgg

Tux is lievvv

Wij werken met een onafhankelijke hypotheekadviseur. En je kunt zelf natuurlijk ook van alles op internet vinden. Voor onze huidige woning bij Florius uitgekomen voor lage rente met zeer goede voorwaarden, nu zitten wij voor nieuwbouw het gunstigs bij Nationale Nederlanden of Argenta - beide 2,65% 20 jaar vast. Nog niets afgesloten, dus we gaan nog even kijken wat het uiteindelijk echt wordt.

Onze eigen bank had ik sowieso bij grote voorkeur niet gedaan - ik hou niet zo van vervlochten belangen. De geldverstrekker voor de woning is bij mijn voorkeur niet de partij die mijn bankzaken afhandelt. Gelukkig is de rente die onze bank rekent ook een flink stuk minder aantrekkelijk.

Tja

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Morty
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 27-05 15:48

Op internet rentes vergeleken, en degene met de laagste rente execution only afgesloten. Voorwaarden verschillen tegenwoordig nauwelijks, en een adviseur voegt echt helemaal niks toe als je een beetje financieel onderlegt bent. En voor een 'goed gevoel' koop je al helemaal niks, gewoon naar de cijfertjes kijken, die adviseur doet ook alleen maar aardig tegen je omdat hij z'n advieskosten wil binnenharken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeeEs
  • Registratie: Augustus 2016
  • Niet online
Wij hebben gekozen zonder tussenpersoon een hypotheek (nieuwbouw, 20 jaar rentevast) af te sluiten. Aangezien wij niet "Hypotheek in een week"-Henk en Ingrid zijn (ondernemer, diverse belangen in diverse bedrijven), heb ik bewust gekozen voor één-op-één contact met de potentiële geldverstrekkers.

Uiteindelijk gesproken met Rabobank, ABN AMRO en Nationale Nederlanden. Rabo (loopt huidige hypotheek) had veruit het hoogste percentages voor resp. annuiteiten en aflossingsvrij (3,45%/3,85%)en ook geen zaken als afbouw risico opslag. ABN AMRO en NN ontliepen elkaar niet veel qua voorwaarden, maar ABN AMRO deed vrij moeilijk, want ondernemer en zij hebben een wat aparte kijk op "vast en bestendig inkomen" 8)7 .

NN is het uiteindelijk geworden, met 2,65%/2,85% de voordeligste en met goede voorwaarden die je m.i. zelf kunt regelen zonder tussenpersoon. Was ook nog best een lang traject, want dus ondernemer, maar liep vrij soepel. Uiteindelijk op de laatste dag van de termijn van de ontbindende voorwaarde rondgekomen.

Ik zou het zo wéér doen, zelf regelen i.p.v. tussenpersoon. Ik vind het juist een meerwaarde om directe lijn te hebben, er dicht bovenop te zitten en zelf kunnen najagen.

[ Voor 13% gewijzigd door JeeEs op 12-11-2017 10:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asdf25
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 28-12-2024

Alles hangt af van je eigen situatie. Eerste koopwoning? Ondernemer? etc. Als je geen oude hypotheek hebt kun je zelf makkelijk uitrekenen in Excel bestand wat gunstig is. Veel shoppen is er niet bij, alleen rente vergelijken en looptijd. De looptijd kiezen blijft uiteindelijk altijd een keuze die je zelf moet maken en afwegen. Ik wou de rente liefst twintig jaar vastzetten uiteindelijk voor tien jaar vast gegaan bij de Rabo. De reden waarom; a) na tien jaar heb je al 1/3 afgelost, rentelast is het hoogst op het begin b) niemand kan in toekomst kijken maar ik verwacht zelf niet dat we weer rentes krijgen van 4-5% aangezien de hypotheekrenteaftrek ook wordt terug geschroefd c) relatief kleine hypotheek heb met weinig risico. Een onafhankelijke adviseur of van de bank kan je scenario voorrekenen wat als je nu 10jaar vastzet en de rente stijgt als je hem weer opnieuw vast moet zetten. Bij rentepercentages van ik dacht 4%+ was ik qua maandlasten van 10jaar vast of 20jaar vast even veel kwijt geweest. Reden dat ik uiteindelijk voor een "bekende" bank ben gegaan is dat geen zin heb om na 10jaar wellicht te moeten wisselen dan moet je een taxatie aanvragen en opnieuw hypotheekaanvraag traject in. Bij een Rabobank/ ABN weet je bijna zeker dat ze na 10/20 jaar nog bestaan. Bij hypotheektrust/ agenta en al dat soort aan bieders heb ik meer mijn twijfels, nu heb ze leuke rentes, maar je moet ook naar de toekomst kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 914855

Wij zijn bij de Rabobank, Hypotheker en hypotheekshop geweest. Bij de hypotheekshop hebben we uiteindelijk een hypotheeekverstrekker gekozen. We zijn uit gekomen bij Lloyds bank en hebben onze hypotheek gesplitst. Helft op 20 jaar annuitair en helft op 10 jaar lineair. De rente komt uit op 2,1%. Als het goed is passeren we over anderhalve week bij de notaris en de rente is nu lager. Dus mss zakt t nog 0,1%. M’n vriend is met veel dingen zelf gekomen en heeft veel zelf uit gezocht. Maar we zijn blij dat de adviseur van de hypotheekshop heeft mee kunnen kijken. We hadden bij hem het beste gevoel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Wat is mis met na 10jr te zouden moeten wisselen? Voordeel is sowieso dat je je hypo niet hoeft open te breken als je gaat verhuizen of andere dingen wilt gaan doen. Totale kosten ligt een stuk lager en sterker nog, bij mijn 'eigen' bank waar ik van kinds af aan al zit lachten ze mij nog net niet uit. Kon een flink lager bedrag lenen voor bijna hetzelfde geld in de maand als bij Argenta. Plus een hoop minder interessante voorwaarden.

Nadeel is wel voor sommigen dat je bij Argenta alleen maar een hypo hebt voor een huis en geen extra hypo kunt pakken voor een nieuwe auto enzo. Gewoon heel basis en meer heb je niet nodig imho. :)

En in dit geval Argenta is ook gewoon een onderdeel van een grotere bankenorganisatie en valt onder de Belgische vlag, dus ook zoals hier met banken is gebeurd zal daar ook gebeuren als het fout gaat.

Zelfde met gewone leningen, je kan naar de Rabo gaan voor een goed gevoel en flink teveel betalen of naar een zusteronderneming van de bank zelf met betere voorwaarden en lagere kosten. ;)

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

We hebben afgelopen week meerdere afspraken gehad. We hebben een kopersbegeleiding gehad bij de tegelleverancier en hebben verschillende pakketten bekeken. Ook hebben we daarna bij de badkamerleverancier de badkamer en de mogelijkheden bekeken. Die afspraak heeft ons meer inzicht gegeven over hoe we het willen betegelen.

De basistegel is al goed eigenlijk. 60x60 grijs of donker grijs(bijna zwart) en witte tegel (glans of mat) van 20x50. Maar omdat ze ook andere pakketten hadden, werd ik wel weer verleid om voor een mooiere tegel te kiezen. Je zou dan weer duizenden euro’s meer moeten betalen dus blijven waarschijnlijk toch bij de basis. Wel twijfelen we nu tussen twee opties. Alles betegelen.. of de witte tegel weg laten en de vloertegel laten oplopen tegen de natte gedeeltes en wat andere delen.

Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/u6jwsup9ammzm.png

Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/hq2nvzjfleq1r.png

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 914855 op 12-11-2017 10:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Kan de vloertegel daarvoor gebruikt worden dan?

Ik zou eerlijk gezegd geen tegel meer willen achter het aanrechtblad. Kleine spatrand en dan mooi gestuct naar boven toe, veel strakker en moderner. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asdf25
Joopieboy schreef op zondag 12 november 2017 @ 10:28:
Wat is mis met na 10jr te zouden moeten wisselen? Voordeel is sowieso dat je je hypo niet hoeft open te breken als je gaat verhuizen of andere dingen wilt gaan doen. Totale kosten ligt een stuk lager en sterker nog, bij mijn 'eigen' bank waar ik van kinds af aan al zit lachten ze mij nog net niet uit. Kon een flink lager bedrag lenen voor bijna hetzelfde geld in de maand als bij Argenta. Plus een hoop minder interessante voorwaarden.

Nadeel is wel voor sommigen dat je bij Argenta alleen maar een hypo hebt voor een huis en geen extra hypo kunt pakken voor een nieuwe auto enzo. Gewoon heel basis en meer heb je niet nodig imho. :)

En in dit geval Argenta is ook gewoon een onderdeel van een grotere bankenorganisatie en valt onder de Belgische vlag, dus ook zoals hier met banken is gebeurd zal daar ook gebeuren als het fout gaat.

Zelfde met gewone leningen, je kan naar de Rabo gaan voor een goed gevoel en flink teveel betalen of naar een zusteronderneming van de bank zelf met betere voorwaarden en lagere kosten. ;)
Taxatie en advieskosten voor overstappen naar een andere aanbieder na die 10jaar, toch al gauw weer 1500€. De verschillen tussen de rentes bij tien jaar vast doen elkaar niet zoveel, daarom kies ik liever voor een Rabo/ ABN dan die anderen. Bij mij scheelde het niet zoveel, maar het ligt natuurlijk ook maar net aan wat voor bedrag je gaat lenen, 70k of 300k is een wereld van verschil.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Joopieboy schreef op zondag 12 november 2017 @ 10:39:
Kan de vloertegel daarvoor gebruikt worden dan?

Ik zou eerlijk gezegd geen tegel meer willen achter het aanrechtblad. Kleine spatrand en dan mooi gestuct naar boven toe, veel strakker en moderner. :)
Ja, dat kan. Is ook een meerwerkoptie die ze aanbieden.

Wij willen achter het aanrecht ook gewoon stucwerk. Misschien alleen het gedeelte van het fornuis naar afzuigkap iets anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowhite0901
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 13:32
Anoniem: 914855 schreef op zondag 12 november 2017 @ 10:36:
We hebben afgelopen week meerdere afspraken gehad. We hebben een kopersbegeleiding gehad bij de tegelleverancier en hebben verschillende pakketten bekeken. Ook hebben we daarna bij de badkamerleverancier de badkamer en de mogelijkheden bekeken. Die afspraak heeft ons meer inzicht gegeven over hoe we het willen betegelen.

De basistegel is al goed eigenlijk. 60x60 grijs of donker grijs(bijna zwart) en witte tegel (glans of mat) van 20x50. Maar omdat ze ook andere pakketten hadden, werd ik wel weer verleid om voor een mooiere tegel te kiezen. Je zou dan weer duizenden euro’s meer moeten betalen dus blijven waarschijnlijk toch bij de basis. Wel twijfelen we nu tussen twee opties. Alles betegelen.. of de witte tegel weg laten en de vloertegel laten oplopen tegen de natte gedeeltes en wat andere delen.

[afbeelding]

[afbeelding]
Erg mooi met alleen donkere tegels. Maar hoe gaat dat dan met die andere muren? Moeten die glad en dan met speciaal spul? Een gaat dat dan niet scheuren met nieuwbouw?

12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

asdf25 schreef op zondag 12 november 2017 @ 10:45:
[...]

Taxatie en advieskosten voor overstappen naar een andere aanbieder na die 10jaar, toch al gauw weer 1500€. De verschillen tussen de rentes bij tien jaar vast doen elkaar niet zoveel, daarom kies ik liever voor een Rabo/ ABN dan die anderen. Bij mij scheelde het niet zoveel, maar het ligt natuurlijk ook maar net aan wat voor bedrag je gaat lenen, 70k of 300k is een wereld van verschil.
Ik kan alleen praten over mijn eigen situatie. Modaal inkomen, alleenstaand, vaste baan en bewust gekozen voor een kleinere hypotheek van net iets over de 150k om op maandlasten van 700 uit te komen met een lineaire hypo. Rabo zat op een lagere max (top hypo) dan veel andere aanbieders, even los van vergelijkbare grote geldverstrekkers. Rabo zat met Argenta bijna 30 eronder, andere grotere banken een 20 ongeveer. Nu had ik sowieso geen zin in een hypo van 200k maar goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Snowhite0901 schreef op zondag 12 november 2017 @ 10:48:
[...]

Erg mooi met alleen donkere tegels. Maar hoe gaat dat dan met die andere muren? Moeten die glad en dan met speciaal spul? Een gaat dat dan niet scheuren met nieuwbouw?
Ja, daar hebben we over nagedacht. Maar wij kiezen waarschijnlijk ook voor stucwerk op de hele begane grond. Er kunnen scheuren ontstaan natuurlijk. Maar dat repareren we dan wel weer. We nemen het risico. Renovliesbehang vinden we minder mooi en als we het behang eraf willen halen over een aantal jaar dan zijn we weer veel kosten kwijt.

Met een goede latexverf zou het goed kunnen gaan, maar hier moeten we ons dus nog meer in gaan verdiepen. De natte delen zijn sowieso allemaal betegeld. Dus als er iemand advies heeft?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NLS_
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 25-05 18:25
Ziet er mooi uit.

Waar ik nieuwsgierig naar ben. Heb je ook een foto van voordat het renovlies er op ging? Hoe zag de muur er toen uit? Was het strak beton of opgebouwd uit stenen, heb je nog moeten schuren oid=

Onze woning wordt helemaal gemetseld van kalkzandstenen en ik vraag me af of dat strak genoeg is om renovlies op te plakken. In het bestek staat wel dat het behangklaar wordt opgeleverd, maar ik twijfel of dat of dat strak genoeg is om daadwerkelijk in 1 keer te behangen met renovlies. Of dat het toch beter is om eerst even af te vlakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My-life
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15:50

Heb je nu een aflossingsvrije of bankspaarhypotheek? Dan loont het meestal om deze mee te nemen. Informeer daarom goed wat hier de voorwaarde van zijn. Als je daarvoor bij de ING moet blijven hoeft dat ook niet erg te zijn, want dat is ook een prima aanbieder voor zover ik weet.

@NLS_
Dat zal dan aangesmeert worden lijkt me?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLS_
Hoe hebben jullie gekozen voor je hypotheek? Ben je gewoon bij je eigen bank geweest, of heb je "geshopt" en zo ja hoe?
We hebben de hypotheek via een adviseur afgesloten. We hadden een aantal zeer specifieke wensen die niet bij alle aanbieders mogelijk waren. Daarnaast was ik op zoek naar rust en overzicht. Het kost wat meer, maar ik vond het ook gewoon makkelijker om iemand het te laten regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLS_
My-life schreef op zondag 12 november 2017 @ 11:12:
[...]
@NLS_
Dat zal dan aagesmeert worden lijkt me?
Het lijkt me wel dat er nog iets nodig is. Maar ik vraag me dus af, of dit een goede basis kan worden voor renovlies.

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/0__Mx5848ONOxzpJA9FaMaMBmqUpjmTS_TM0uMfEWTVsJwufFlQJr5yYEGhW4J_zF6Ow6hV4nxKR1YhZsv0QDqgQ1jva2yGx0tQfenX6e72S_pMYZrzJ-S9b--RS4Q3Vo3rteiTEKDKrpP4cSF-qUgwyXuHayrGO4261gkflSvsv6Gfnow35zM6ee-764Ak8cn8nbp_2sgX4iFlPpb1HelCs3OFWsUDsXJooiYbuqXaqM3BQJZxl9n5qRqBQTlZ4PWLqMfF-6Fvyc1nL8HzxRU0Pfx0RgP6LePxXlM7f1r_U_JW4LSTr4prmcbBQ8Pf12qUtCgI9B3hKqWRfX5ehAxdlWC8FcnQW4cjnC2_NIRV_GtVrnavxxXsBDqvJ1gZFjeHEzeIK2esXSOuBnA1G8mx5gYfSebHIBpebR46TZHFxxsJ5NS7kO5tj1QTt6TV6QsSpB0xtvf0xVrHcBzpctGWrw5gkVseN64_fyCoArWyj1ec8HP6GVRQFOc4u1YGZ1iZJZOTo9M7LHl_j9gQyrslWofyc59E8DN2wcQQ9yKSuWdExKVhjDcm_w5S7eTcHsex2eokoocZFYC6EBaz9nllCg53-guFq6rQ6SgAN_6c=w1960-h1470-no

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Road-runner83
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 28-05 12:22
Anoniem: 914855 schreef op zondag 12 november 2017 @ 10:36:

[afbeelding]

[afbeelding]
Badkamer komt iets te benauwend over bij mij (1e foto gaat nog wel) maar ik zou zeker voor glazen wanden gaan ipv de huidige...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milmoor
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 28-05 17:15

Milmoor

Footsteps and pictures.

Voor alle hypotheek zoekers: kijk ook eens bij Triodos. Die hebben voor nieuwbouw goede rentes en prima voorwaarden (energielabel afhankelijk, dus goed bij nieuwbouw).

Rekeningrijden is onvermijdelijk, uitstel is struisvogelpolitiek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asdf25
Milmoor schreef op zondag 12 november 2017 @ 12:27:
Voor alle hypotheek zoekers: kijk ook eens bij Triodos. Die hebben voor nieuwbouw goede rentes en prima voorwaarden (energielabel afhankelijk, dus goed bij nieuwbouw).
Ook een aanvraag gedaan en alle spullen ingevuld, wachttijd voor een afspraak was alleen enorm, zes weken. Dat was mij te lang. Ik kon eerder maar dan moest ik naar het hoofdkantoor komen. Had anders afspraak in een hotel met adviseur van hun die bij mij in de buurt woonde. Voorwaarden, rente en het feit dat hun een duurzame/ groen bank spraken mij zeer aan. Voor een iets hoger rente had ik het ook nog wel gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pixels66
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 17:04
Bedankt voor alle reacties, ik neem dit mee in de orientatie. Ik quote even de onderstaande om op te reageren:
asdf25 schreef op zondag 12 november 2017 @ 10:12:
[...]

Alles hangt af van je eigen situatie. Eerste koopwoning? Ondernemer? etc. Als je geen oude hypotheek hebt kun je zelf makkelijk uitrekenen in Excel bestand wat gunstig is. Veel shoppen is er niet bij, alleen rente vergelijken en looptijd.(..)
Dat is wel wat het iets lastiger maakt voor mij qua uitzoeken. Momenteel een koopwoning waarop de makelaar 30k minimaal aan overwaarde schat. Dan loop ik vast met hoe banken dit meerekenen, omdat zo'n overwaarde natuurlijk niet te garanderen is voor de bank.

Ons plan is om de woning pas te koop te zetten zodra de eerste spreekwoordelijke paal geslagen wordt. Eerder wilden we de woning te koop zetten zodra de inloting definitief is, maar dan rijst de angst en onrust dat we erg lang zonder eigen woning zitten. Tijdelijk naar schoonouders wordt voor ons de optie, maar dat hou ik geen jaar vol, hooguit 6 maanden. De rest van het gezin overigens ook niet vermoed ik zo..

Pas na die verkoop weten we de daadwerkelijke overwaarde terwijl de nieuwe hypotheek voor de bouw dan eigenlijk al loopt. Hoe wordt dan die overwaarde nog verwerkt, wordt de hypotheek daar dan op aangepast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My-life
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15:50
De finacieerder heeft waarschijnlijk een taxatierapport nodig om de waarde van je huis vast te stellen. Daar zal de 30K overwaarde dan in duidelijk worden. Wel rekenen ze met een behoorlijke afslag, een lagere opbrengst, en ook de dubbele lasten worden meegenomen. Of dit van invloed is op je hypotheek ligt eraan of en hoeveel spaargeld je wilt inbrengen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vnze
  • Registratie: November 2010
  • Niet online

Gezien ik uit België kom is het misschien wat minder relevant voor jou omdat ik denk dat de meeste van deze banken niet actief zijn in Nederland of misschien andere voorwaarden hanteren. Maar in dat geval is het misschien nog interessant voor mijn landgenoten.

Wij zijn gaan shoppen. Redelijk lang en redelijk extreem zelfs. Eerst een paar voorzichtige stapjes gezet en naar de grote spelers gegaan (KBC - Fortis - ING in eerste instantie). Daar hebben we eigenlijk enkel belachelijke voorstellen gekregen die makkelijk 1.2 - 1.5 % boven de gemiddelde waarden zaten en vaak met erg slechte voorwaarden.

Vervolgens zijn we bij Immotheker geweest (indien dat niet bestaat in Nederland: een bedrijf dat voor jou de beste deal zoekt bij banken). Daar kwamen een paar goede deals uit maar het personeel was erg arrogant en onvriendelijk. De eerste keer dat we daar langs gingen werden we net niet uitgelachen met onze plannen. Communicatie laat daar ook te wensen over.

Daarna wat doordachter aangepakt en contact opgenomen met
- Triodos (bonussen voor energiezuinige projecten)
- Argenta (redelijk voordelig + interessante VLK optie waar je in het begin minder aflossing moet betalen)
- Crelan (een van de weinige banken die ik een beetje vertrouw)
- Fintro (uitstel eerste betaling mogelijk voor lange periode zodat je tijdens je bouw nog een beetje door kan sparen)
- Hello Bank (goedkoop maar helaas niet voor nieuwbouw zo bleek)

En met al die voorstellen ben ik terug naar ING gegaan (thuisbank) en die hebben hun voorstel met +/- 1,4% naar beneden aangepast om nét onder het meest voordelige voorstel met vaste rentevoet te gaan zitten met een schokkende 0,03% voordeliger. Dat liet de keuze tussen de voorstellen van Argenta (beste randvoorwaarden ivm. schuldsaldoverzekering en brandverzekering), Triodos (goedkoopste variabel) en ING (goedkoopste vast).

Moraal van het verhaal: goed vergelijken is wel degelijk belangrijk. Een goede tool daarvoor in Belgie is www.spaargids.be, dan weet je meteen hoe goed jouw voorstel écht is zonder de bank te moeten geloven op hun kinderzieltje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Wel grappig met jouw ervaring met de grotere banken, dat herken ik wel. Wel stoer je uiteindelijk nog terug bent gegaan. Hoe ze mij behandeld en ook bijna uitgelachen hadden, had ik daar echt geen trek meer in.

Omdat ik er verder niet lekker uitkwam jeb ik een adviseur in de arm genomen die het wél netjes geregeld heeft. Wel iemand die niet bij mij uit de buurt kwam maar wel alles heeft geregeld, taxateur uit mijn beurt die het wél goed en netjes deed (op foto's na die een 3jarige beter kan maar soit), en zo verder. :)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• d0s
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 10:54

d0s

sssst

Vrijdag is de hypotheekaanvraag voor onze nieuwbouwwoning eindelijk goedgekeurd. :)

Voor de financiering van de nieuwbouw moest onze huidige woning getaxeerd worden. Aanvankelijk wilden we wachten met verkopen maar we hebben uiteindelijk toch maar besloten om de woning dan maar direct ook te koop te zetten. We konden qua prijs een mooi dealtje sluiten met de makelaar.

De woning is binnen 1,5 week verkocht voor de vraagprijs (waardestijging van 25% in 2 jaar, soms moet je geluk hebben :))

Inmiddels druk bezig met het uitwerken van alle details voor de nieuwe woning, het meerwerk en de afwerking is al redelijk bekend:

Aannemer
- Zij entree
- Uitbouw 1,2 meter
- Schuifpui
- Vergrote badkamer
- Loze leidingen en elektra
- Elektra en kraantje aan de achtergevel
- Vloerverwarming op zolder
- Kozijnen zonder bovenlicht en luxe deuren
- Tabwater upgrade naar MW5
- Meterkast naar 3-fasen en extra aardlek t.b.v. keuken

Zelf na oplevering
- Badkamer en toilet (casco, ga ik veel zelf aan doen samen met handige familie)
- Keuken (niet in zee gegaan met projectleverancier)
- Doorgang woonkamer garage creëren (doet aannemer niet)
- Muren (Renovlies, gisteren wezen kijken bij Easy Stuc, erg mooi/verrast over de mogelijkheden en look!)
- Vloer: keramisch parket in visgraat
- Elektrische haard + ombouw + meubel
- Plafond verlagen voor verlichting en afzuigkap (hoe en waar precies nog niet helemaal over uit, ofwel in zijn geheel ofwel alleen in de keuken en in de woonkamer)

Voorlopig resultaat in Sketchup:

Plattegrond
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/otsmzlh.png

De huidige meubels zijn nog ingetekend, behalve de TV, TV Dressoir en de salontafel. Deze gaan we direct vernieuwen om de juiste stijl te hebben + integratie met de elektrische sfeerhaard.

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vnze
  • Niet online
Joopieboy schreef op zondag 12 november 2017 @ 13:19:
Wel grappig met jouw ervaring met de grotere banken, dat herken ik wel. Wel stoer je uiteindelijk nog terug bent gegaan. Hoe ze mij behandeld en ook bijna uitgelachen hadden, had ik daar echt geen trek meer in.

Omdat ik er verder niet lekker uitkwam jeb ik een adviseur in de arm genomen die het wél netjes geregeld heeft. Wel iemand die niet bij mij uit de buurt kwam maar wel alles heeft geregeld, taxateur uit mijn beurt die het wél goed en netjes deed (op foto's na die een 3jarige beter kan maar soit), en zo verder. :)
Ik had er ook echt geen trek meer in. Ze houden je allemaal aan het lijntje, liegen in je gezicht gewoon omdat ze denken dat jij je opzoekingswerk toch niet hebt gedaan en ze er wel mee wegkomen. Uiteindelijk zijn we bij de meeste banken met een zuur gevoel weggegaan. Enkel AXA (erg eerlijk over het feit dat ze niet voordelig zijn :+ ), ING (omdat we de adviseur persoonlijk kennen) en Argenta gaven een goed gevoel. Een paar andere hadden erg vriendelijke en competente adviseurs maar waren erg moeilijk te bereiken na het voorstel. Erg vreemd.

Wij hebben dus doorgebeten en daar zijn we achteraf gezien wel blij van. We hebben misschien niet de voordeligste lening maar dat we überhaupt een lening gekregen hebben tegen een (destijds) gemiddelde marktwaarde maar met maar één inkomen was toch opmerkelijk, zeker als je de eerste voorstellen zag.

Dat teruggaan was ook een erg belangrijke zaak, een paar keer krijg je het deksel op de neus maar op het einde van de dag zijn we toch zo'n 0.3% lager uitgekomen dan als we dat niet hadden gedaan, ook al ligt dat bluffen, want dat is het eigenlijk, normaal niet zo in mijn aard.

[ Voor 6% gewijzigd door Vnze op 12-11-2017 13:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWayne
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 15:53
My-life schreef op zondag 12 november 2017 @ 11:12:
[...]

Heb je nu een aflossingsvrije of bankspaarhypotheek? Dan loont het meestal om deze mee te nemen. Informeer daarom goed wat hier de voorwaarde van zijn. Als je daarvoor bij de ING moet blijven hoeft dat ook niet erg te zijn, want dat is ook een prima aanbieder voor zover ik weet.

@NLS_
Dat zal dan aangesmeert worden lijkt me?
Wij hadden een bestaande hypotheek, 50% aflossingsvrije (Euribor +0,8%), 50% spaar (6,1%).
Voor onze nieuwe woning is de benodigde hypotheek 2x de oude.
Omdat het euribor-deel niet meegenomen kan worden naar een andere bank en de effectieve rente 0,6% is blijven we bij ING.
Het bankspaargedeelte heffen we op, hiervoor in de plaats aflossingsvrij. Daarnaast het "nieuwe deel (50%) annuiteit op 10 jaar vast a 2,04%.

De overwaarde van Ons huis komt tzt met het bankspaarsaldo als aflossing op de hypotheek. Hiermee komen we dan ,bij huidige taxatiewaarde van Ons huis, onder de 85% ltv. Daarmee gaat de rente nog eens 0,2% omlaag.

Overigens heeft ING een loyaliteitsbonus. Bij ons was deze opgebouwd met oude hypotheek naar circa 3k. Dit is verrekend om tot een lagere rente te komen.

Bij ons was de keuze dus redelijk simpel om bij onze huidige bank te blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keanu_
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14:24
Binnenkort ga ik mij oriënteren bij een nieuwbouwproject. Een geweldig project in mijn optiek (eenmaal verliefd..).
De verkoop start volgende week en gezien de huidige woningmarkt in de regio Rotterdam, heb ik weinig tijd om lang na te denken.
Ik heb nog geen officiele documenten, maar ik ben toch benieuwd naar mensen met ervaring in een soortgelijke situatie

Het project zal bestaan uit meerdere torens waarbij de bouwduur +/- 3 jaar gaat duren. Nu is er nog geen zicht op welke complex als eerste opgeleverd gaat worden en is de termijn voor de aannemer natuurlijk ook onder voorbehoud.
Nu worden er in eerste instantie 3 van de 11 flats verkocht, later volgt de rest.
Ik ben erg benieuwd hoe de bouwrente en het kostenverloop gaat zijn, zeker gezien de onzekere factor tijd in afronding van dit project.
Heeft iemand ervaring met een dergelijk ''lang'' nieuwbouwproject? Hebben jullie bijv een clausule laten opnemen om jezelf zekerheid te geven in de termijn/schadevergoeding indien niet klaar o.i.d.?
Kan het, in het erste geval, voorkomen dat je 3 jaar bouwrente betaalt?

Heb nog zoveel vragen, maar dit is toch wel het belangrijkste.

[ Voor 4% gewijzigd door keanu_ op 12-11-2017 14:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asdf25
d0s schreef op zondag 12 november 2017 @ 13:22:
Vrijdag is de hypotheekaanvraag voor onze nieuwbouwwoning eindelijk goedgekeurd. :)

Voor de financiering van de nieuwbouw moest onze huidige woning getaxeerd worden. Aanvankelijk wouden we wachten met verkopen maar we hebben uiteindelijk toch maar besloten om de woning dan maar direct ook te koop te zetten. We konden qua prijs een mooi dealtje sluiten met de makelaar.

De woning is binnen 1,5 week verkocht voor de vraagprijs (waardestijging van 25% in 2 jaar, soms moet je geluk hebben :))

Inmiddels druk bezig met het uitwerken van alle details voor de nieuwe woning, het meerwerk en de afwerking is al redelijk bekend:

Aannemer
- Zij entree
- Uitbouw 1,2 meter
- Schuifpui
- Vergrote badkamer
- Loze leidingen en elektra
- Elektra en kraantje aan de achtergevel
- Vloerverwarming op zolder
- Kozijnen zonder bovenlicht en luxe deuren
- Tabwater upgrade naar MW5
- Meterkast naar 3-fasen en extra aardlek t.b.v. keuken

Zelf na oplevering
- Badkamer en toilet (casco, ga ik veel zelf aan doen samen met handige familie)
- Keuken (niet in zee gegaan met projectleverancier)
- Doorgang woonkamer garage creëren (doet aannemer niet)
- Muren (Renovlies, gisteren wezen kijken bij Easy Stuc, erg mooi/verrast over de mogelijkheden en look!)
- Vloer: keramisch parket in visgraat
- Elektrische haard + ombouw + meubel
- Plafond verlagen voor verlichting en afzuigkap (hoe en waar precies nog niet helemaal over uit, ofwel in zijn geheel ofwel alleen in de keuken en in de woonkamer)

Voorlopig resultaat in Sketchup:

Plattegrond
[afbeelding]

De huidige meubels zijn nog ingetekend, behalve de TV, TV Dressoir en de salontafel. Deze gaan we direct vernieuwen om de juiste stijl te hebben + integratie met de elektrische sfeerhaard.

Keuken / Eetgedeelte
[afbeelding]

Keuken na lang wikken en wegen toch op deze manier gedaan en geen 'groot' eiland. Dat komt vooral door het raam aan de zijkant, daar zou je in deze opstelling eigenlijk een kastenwand willen. We hebben nu lekker veel werkruimte en toch nog een groot eiland (210 x 106cm). De afzuigkap komt in een verlaagd plafond met spotjes en ga ik via een koof naar de zijkant / oprit laten lopen.

Keuken: Hoogglans wit Nobilia met gespoten frontjes. Bosch inbouwapparatuur en een granieten werkblad. De bar zoals deze is ingetekend bestellen we op een later moment omdat we daar mogelijk iets willen combineren met de kleur van de vloer.

Woonkamer
[afbeelding]

Grootste werk hier wordt de haard / het tv meubel en het creëren van een doorgang naar de garage.
Afwerking van de muren dus Renovlies, een muur in accentkleur grijs. Op de vloer Keramisch Parket in visgraat.

1e verdieping
[afbeelding]

Een muurtje op de hoofdslaapkamer om een inloopkast te creëren. Dit muurtje kan dan ook perfect gebruikt worden om de TV aan op te hangen. Daarnaast niet veel wijzigingen aan de verdieping, wel voldoende lozen leidingen en aansluitpunten laten meenemen.

Badkamer
[afbeelding]

Badkamer met renders. We laten een deel tegelen en de 'witte' gedeelten worden voorzien van beton cire.De badkamer is met 40 cm vergroot om genoeg ruimte te houden voor een bad. De badkamer wordt geheel casco opgeleverd, dus zonder vloerverwarming aangesloten en dekvloer. De douche zit namelijk in de standaard indeling aan de andere kant. Het wordt dus redelijk hakken en breken en de standaard koof moet worden opengebroken. De indeling zelf wordt zo echter erg mooi, met het bad aan de ene kant en de inloopdouche aan de andere kant. Daarnaast is de WC zo mooi weg gewerkt.

Zoals al eerder aangegeven in dit topic ga ik veel werken met Philips Hue icm het verlaagde plafond. Dat zorgt ervoor dat ik geen extra lichtschakelaars hoef te creëren :)
Wat is de breedte (binnen) van jou woning? Fraai ontwerp. Wat je wellicht nog kan overwegen is om de deuren in slaapkamers niet haaks te maken, dan kan je je ruimte in badkamer nog wat oprekken naar links. Dus gelijk bij bovenste trede verdieping beginnen met een deur onder 45 graden bijv.

Zelf ben ik al een week aan prutsen over de indeling van de hoofdslaapkamer met inloopkast. In de normale situatie zijn het twee slaapkamers. Dit zijn denk ik de twee opties;

Afbeeldingslocatie: https://gyazo.com/f4f6c82623398eb5186d8a51d97fc7bf.png
Afbeeldingslocatie: https://gyazo.com/a8035f239866468d7647501fe5ba5895.png

Beide opties hebben voor en tegens. Optie 1 veel ruimte en daglicht. Voor het bed voor een stoel, staande spiegel, kastje etc. Optie 2 ideale indeling om ook een tv op een goede plek te krijgen, wel weinig ruimte voor het voeteneind. Iemand nog input?

In optie 1 is er trouwens bed van 1.80x2.00 getekend in optie 2 1.60x2.00.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nuevocasa
  • Laatst online: 25-05 14:20
asdf25 schreef op zondag 12 november 2017 @ 14:37:
[...]

Wat is de breedte (binnen) van jou woning? Fraai ontwerp. Wat je wellicht nog kan overwegen is om de deuren in slaapkamers niet haaks te maken, dan kan je je ruimte in badkamer nog wat oprekken naar links. Dus gelijk bij bovenste trede verdieping beginnen met een deur onder 45 graden bijv.

Zelf ben ik al een week aan prutsen over de indeling van de hoofdslaapkamer met inloopkast. In de normale situatie zijn het twee slaapkamers. Dit zijn denk ik de twee opties;

[afbeelding]
[afbeelding]

Beide opties hebben voor en tegens. Optie 1 veel ruimte en daglicht. Voor het bed voor een stoel, staande spiegel, kastje etc. Optie 2 ideale indeling om ook een tv op een goede plek te krijgen, wel weinig ruimte voor het voeteneind. Iemand nog input?

Ik zou voor optie 2 gaan, zelfs bij een 1.80 bed heb je daar wat meer ruimte om je bed volgens mij. Daarnaast kom je vanuit je overloop niet direct je inloopkast in. Hoeveel ruimte heb je daar precies bij je voeteneind?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vnze
  • Niet online
Zelf zou ik zeker voor optie 2 gaan. Wij hebben nu ons bed in een nis staan en ik vind dat eerlijk gezegd wat minder tof omdat je dan meteen tegen een muur zit als je uit bed komt. Bij je andere optie heb je het bed in een grotere ruimte. Als je bij optie 1 binnenkomt blokkeert de deur ook nog eens de toegang naar de inloopkast wat volgens mij best vervelend kan zijn. Bij 2 heb je daar helemaal geen last van én je hebt natuurlijk licht.

Daarbij vind ik persoonlijk een bed van 1.60 zeker groot genoeg en moest jij vinden van niet, dat past volgens mij ook nog.

Edit: bijkomend nadeel bij het bed in een nis is het kuisen onder het bed. Dat vind ik makkelijker van de zijkant dan vanaf het voeteneinde.

[ Voor 11% gewijzigd door Vnze op 12-11-2017 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asdf25
Vnze schreef op zondag 12 november 2017 @ 14:47:
Zelf zou ik zeker voor optie 2 gaan. Wij hebben nu ons bed in een nis staan en ik vind dat eerlijk gezegd wat minder tof omdat je dan meteen tegen een muur zit als je uit bed komt. Bij je andere optie heb je het bed in een grotere ruimte. Als je bij optie 1 binnenkomt blokkeert de deur ook nog eens de toegang naar de inloopkast wat volgens mij best vervelend kan zijn. Bij 2 heb je daar helemaal geen last van én je hebt natuurlijk licht.

Daarbij vind ik persoonlijk een bed van 1.60 zeker groot genoeg en moest jij vinden van niet, dat past volgens mij ook nog.

Edit: bijkomend nadeel bij het bed in een nis is het kuisen onder het bed. Dat vind ik makkelijker van de zijkant dan vanaf het voeteneinde.
Nuevocasa schreef op zondag 12 november 2017 @ 14:44:
[...]

Ik zou voor optie 2 gaan, zelfs bij een 1.80 bed heb je daar wat meer ruimte om je bed volgens mij. Daarnaast kom je vanuit je overloop niet direct je inloopkast in. Hoeveel ruimte heb je daar precies bij je voeteneind?
Ruimte tussen voeteneind en muur is 950mm, ruimte tussen de kasten is 1000mm. Kan de kast en muur dus nog iets opschuiven om ruimte te creëren in de kamer.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Annuk
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 17:43
[...]

[afbeelding]
[afbeelding]

Ik zou persoonlijk ook voor optie 2 gaan :)
Zoals jezelf al aangeeft kan je mogelijk nog iets spelen met de wanden.

Eventueel kan je je bed nog draaien en tegen de rechter-wand plaatsen mogelijk, al zou dat wel iets lastiger kunnen zijn met het plaatsen van een eventuele tv, al zou je die evt. in de hoek kunnen plaatsen dat je die enigszins schuin plaatst.
Tevens wat @Vnze zegt je bed "verschonen" en/of opmaken is (vind ik persoonlijk) makkelijker vanaf de zijkant.

Vake beej te bange! Maar soms beej oek te dapper! ;)
Zonder de agrariër ook geen eten voor de vegetariër!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NNCi
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 24-06-2023
keanu_ schreef op zondag 12 november 2017 @ 14:37:
Binnenkort ga ik mij oriënteren bij een nieuwbouwproject. Een geweldig project in mijn optiek (eenmaal verliefd..).
De verkoop start volgende week en gezien de huidige woningmarkt in de regio Rotterdam, heb ik weinig tijd om lang na te denken.
Ik heb nog geen officiele documenten, maar ik ben toch benieuwd naar mensen met ervaring in een soortgelijke situatie

Het project zal bestaan uit meerdere torens waarbij de bouwduur +/- 3 jaar gaat duren. Nu is er nog geen zicht op welke complex als eerste opgeleverd gaat worden en is de termijn voor de aannemer natuurlijk ook onder voorbehoud.
Nu worden er in eerste instantie 3 van de 11 flats verkocht, later volgt de rest.
Ik ben erg benieuwd hoe de bouwrente en het kostenverloop gaat zijn, zeker gezien de onzekere factor tijd in afronding van dit project.
Heeft iemand ervaring met een dergelijk ''lang'' nieuwbouwproject? Hebben jullie bijv een clausule laten opnemen om jezelf zekerheid te geven in de termijn/schadevergoeding indien niet klaar o.i.d.?
Kan het, in het erste geval, voorkomen dat je 3 jaar bouwrente betaalt?

Heb nog zoveel vragen, maar dit is toch wel het belangrijkste.
Heb je het toevallig over dat project aan de Coolhaven? ;)
Ik ga daar ook naar toe.

De markt in Rotterdam is verschrikkelijk. Ben al eerder uitgeloot voor een ander project.
Ik ben benieuwd hoe deze woningen straks verdeeld gaan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keanu_
  • Laatst online: 14:24
NNCi schreef op zondag 12 november 2017 @ 16:20:
[...]

Heb je het toevallig over dat project aan de Coolhaven? ;)
Ik ga daar ook naar toe.

De markt in Rotterdam is verschrikkelijk. Ben al eerder uitgeloot voor een ander project.
Ik ben benieuwd hoe deze woningen straks verdeeld gaan worden.
Dat klopt!
Ben ook erg benieuwd. Probleem is vaak de informatievoorziening die erg beperkt blijft en dat je desondanks het diepe in moet springen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
NLS_ schreef op zondag 12 november 2017 @ 11:12:
[...]

Ziet er mooi uit.

Waar ik nieuwsgierig naar ben. Heb je ook een foto van voordat het renovlies er op ging? Hoe zag de muur er toen uit? Was het strak beton of opgebouwd uit stenen, heb je nog moeten schuren oid=

Onze woning wordt helemaal gemetseld van kalkzandstenen en ik vraag me af of dat strak genoeg is om renovlies op te plakken. In het bestek staat wel dat het behangklaar wordt opgeleverd, maar ik twijfel of dat of dat strak genoeg is om daadwerkelijk in 1 keer te behangen met renovlies. Of dat het toch beter is om eerst even af te vlakken.
Volgens mij ook kalksteen. We moesten zeker goed schuren. Enkele buren hebben ook renovlies maar daar werd niet goed geschuurd. Dit zag je zeker goed. Schuren, voorstrijken en dat werkt prima.

Huis is helemaal geverfd op het plafond na. Morgen de keuken, dinsdag vloerbedekking, plafond spuiten en woensdag visgraat. Einde komt in zicht.

Vandaag 200m kabels getrokken. Was in inclusief montage in de muur na 4 uurtjes net ze tweeën klaar, viel dus reuze mee.

[ Voor 5% gewijzigd door Wackmack op 12-11-2017 20:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vooghel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17:09

vooghel

Cunning linguist

keanu_ schreef op zondag 12 november 2017 @ 17:43:
[...]

Dat klopt!
Ben ook erg benieuwd. Probleem is vaak de informatievoorziening die erg beperkt blijft en dat je desondanks het diepe in moet springen.
Deze? Of komt er nog een ander project bij de Coolhaven? Het parkeerterrein achter De Machinist staat ook al tijden op punt bebouwd te worden, maar het gebeurt maar niet.
* vooghel woonde tot voor kort aan de Coolhaven in een van de 'Tower Twins' naast de PDH-brug.

Nederlands is makkelijker als je denkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d0s

d0s

sssst

[...]

[afbeelding]
[afbeelding]

Breedte is 572cm.

Over de deuren heb ik al gedacht, maar dat gaat hem helaas niet worden vanuit de bouw. Aannemer doet helemaal niks aan maatwerk en/of bijzondere wensen. Daarnaast zit je natuurlijk met de deur van de 2e slaapkamer.

Ik zou in je slaapkamer ook absoluut voor optie 2 gaan. Verschil in licht zal reuze mee vallen en je hebt bij de eerste optie wel erg weinig ruimte bij het uitstappen van je bed. Zou die ook lekker vrij laten staan.

[ Voor 6% gewijzigd door d0s op 12-11-2017 22:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hogader
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 18:10
Ik heb eventjes een vraag omtrent het passeren bij de notaris. Dit weekend is de 'hoera' brief ontvangen en ik weet dat de notaris asap belt voor een afspraak tbv het passeren van de grond.

Nu staat er in de brief dat als je dit jaar passeert je geen rente betaald. Dit in plaats van de standaard 2 weken.

Ik woon nu nog thuis, dus heb geen dubbele lasten en de grond wordt met 50% betaald uit eigen middelen. Is er een reden waarom het echt nuttig is tot halverwege december te wachten met passeren of maakt het praktisch niets uit?

Alles is verder geregeld en de hypotheek offerte duurt nog tot augustus 2018. Bouw is al begonnen met het grondwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d0s

d0s

sssst

Hogader schreef op zondag 12 november 2017 @ 21:53:
Ik heb eventjes een vraag omtrent het passeren bij de notaris. Dit weekend is de 'hoera' brief ontvangen en ik weet dat de notaris asap belt voor een afspraak tbv het passeren van de grond.

Nu staat er in de brief dat als je dit jaar passeert je geen rente betaald. Dit in plaats van de standaard 2 weken.

Ik woon nu nog thuis, dus heb geen dubbele lasten en de grond wordt met 50% betaald uit eigen middelen. Is er een reden waarom het echt nuttig is tot halverwege december te wachten met passeren of maakt het praktisch niets uit?

Alles is verder geregeld en de hypotheek offerte duurt nog tot augustus 2018. Bouw is al begonnen met het grondwerk.
Als er zwart op wit staat dat je geen rente betaald zou dat niet uit mogen maken. Ik zou als ik jou was echter toch gewoon het zekere voor het onzekere nemen en de notaris bellen voor een afspraak. Waarom zou je wachten? Het kan maar geregeld zijn.

Wat als er in december iets onverwachts gebeurd, de afspraak kan onverwachts niet doorgaan, notaris gaat failliet etc. etc.

Die rentebedragen tikken toch iedere dag flink aan :)

edit: lees dat ze al begonnen zijn met de bouw. Verwachten ze dit jaar nog de BG vloer gereed te hebben?

[ Voor 8% gewijzigd door d0s op 12-11-2017 22:37 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

Bij ons zijn ze eindelijk begonnen met graafwerkzaamheden! Leuk om te zien dat de contouren in de grond al zichtbaar zijn. Ik verwacht dat ze deze of volgende week gaan heien :). Nu hopen op een zachte winter zodat we er in het voorjaar in kunnen!!
Hogader schreef op zondag 12 november 2017 @ 21:53:

Ik zou dan lekker wachten tot eind December met passeren! Waarom zou je hypotheekrente betalen als het nog niet nodig is?! Ik vermoed dat de notaris de komende maanden (eindejaars?) drukte verwacht, en daarom die 2 weken laat vervallen. Maak wel vast een afspraak en zorg dat de documenten er zijn.
Wij hadden 2 weken de tijd en ik heb een van de laatste dagen genomen, scheelt toch weer een beetje. (helaas bij ons wel met vrij forse dubbele lasten).

[ Voor 14% gewijzigd door Sport_Life op 12-11-2017 22:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hogader
d0s schreef op zondag 12 november 2017 @ 22:08:
[...]

Als er zwart op wit staat dat je geen rente betaald zou dat niet uit mogen maken. Ik zou als ik jou was echter toch gewoon het zekere voor het onzekere nemen en de notaris bellen voor een afspraak. Waarom zou je wachten? Het kan maar geregeld zijn.

Wat als er in december iets onverwachts gebeurd, de afspraak kan onverwachts niet doorgaan, notaris gaat failliet etc. etc.

Die rentebedragen tikken toch iedere dag flink aan :)

edit: lees dat ze al begonnen zijn met de bouw. Verwachten ze dit jaar nog de BG vloer gereed te hebben?
De notaris zal mij bellen (zo staat het ook in de brief) en verder is alles geregeld. De kans op iets onverwachts als failliete notaris etc acht ik minder dan nihil gezien de grote namen dat dit zijn.

Ze hebben afgelopen week de grond afgegraven en voor zover ik weet gaan ze deze week heien. Verder gaven ze aan dat ze in de laatste weken van november 'echt' beginnen, maar wat daar precies mee bedoeld wordt weet ik niet.
Sport_Life schreef op zondag 12 november 2017 @ 22:33:
Ik zou dan lekker wachten tot eind December met passeren! Waarom zou je hypotheekrente betalen als het nog niet nodig is?! Ik vermoed dat de notaris de komende maanden (eindejaars?) drukte verwacht, en daarom die 2 weken laat vervallen. Maak wel vast een afspraak en zorg dat de documenten er zijn.
Wij hadden 2 weken de tijd en ik heb een van de laatste dagen genomen, scheelt toch weer een beetje. (helaas bij ons wel met vrij forse dubbele lasten).
In de contracten stond niets van de 2 weken, maar volgens mij is dit wel redelijk gangbaar. Ik weet dus niet of het normaal bij dit project is of bewust dat de 'passeer-tijd' vrij ruim is. Zal wss ook wel te maken hebben met dat ze de grond zelf pas net van de gemeente hebben gekocht, of misschien zelfs pas doen bij de overdracht.

Verder zijn alle documenten voor zover ik weet gereed, maar zal ik dit zeker nog even navragen of ze ook allemaal al bij de notaris liggen. Ik denk zelf dat ik ga inzetten op passeren ergens aan het eind van de 1e of de 2e week van december zodat ik altijd nog wat extra tijd heb mocht het nodig zijn. De kosten mbt hypotheek lasten zullen voor het eerste deel sowieso flink meevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadEgg

MadEgg

Tux is lievvv

Hogader schreef op maandag 13 november 2017 @ 09:25:
In de contracten stond niets van de 2 weken, maar volgens mij is dit wel redelijk gangbaar. Ik weet dus niet of het normaal bij dit project is of bewust dat de 'passeer-tijd' vrij ruim is. Zal wss ook wel te maken hebben met dat ze de grond zelf pas net van de gemeente hebben gekocht, of misschien zelfs pas doen bij de overdracht.
Bij ons staat er ook niets in het contract, maar er is ons verteld dat wij binnen 4 weken na de hoera-brief bij de notaris moeten zitten om geen bouwrente te hoeven betalen. Ik zou het dus gewoon even expliciet navragen als het onduidelijk is.

Tja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hogader
MadEgg schreef op maandag 13 november 2017 @ 09:33:
[...]

Bij ons staat er ook niets in het contract, maar er is ons verteld dat wij binnen 4 weken na de hoera-brief bij de notaris moeten zitten om geen bouwrente te hoeven betalen. Ik zou het dus gewoon even expliciet navragen als het onduidelijk is.
Het is niet onduidelijk, aangezien er in de 'hoera-brief' expliciet staat dat als je dit jaar (2017) passeert er geen bouwrente is. Wat de reden daarvoor is, maakt mij eigenlijk totaal niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bakkenist
  • Laatst online: 27-05 16:39
Sport_Life schreef op zondag 12 november 2017 @ 22:33:
Bij ons zijn ze eindelijk begonnen met graafwerkzaamheden! Leuk om te zien dat de contouren in de grond al zichtbaar zijn. Ik verwacht dat ze deze of volgende week gaan heien :). Nu hopen op een zachte winter zodat we er in het voorjaar in kunnen!!

[...]
Deze of volgende week heien en er dan in het voorjaar al in? Da's wel echt retesnel. Toch? Is die bouwduur ook een prognose die je hebt gekregen, of meer waar je zelf op hoopt?

Voor de bouw van onze tweekapper is half oktober gegraven, begin deze maand geheid en vorige week waren ze plastic en wapeningsnetten aan het uitleggen zodat je de contouren al goed ziet. Hopelijk deze week dus door met de bekisting voor de fundering. Maar ik hou zelf rekening met zeker een jaartje bouwen hoor... kan het alleen maar meevallen. Dus oplevering oktober 2018 ben ik tevreden mee!

Maar goed... zal heel erg per bouwer & project verschillen. Zou erg lekker zijn als ze het in 6 a 7 maanden uit de grond gestampt krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghotirey
  • Laatst online: 27-08-2024
Nou de eerste echte ellende gaat beginnen. We zijn voor het eerst binnen geweest in het huis sinds het waterdicht is. Was erg leuk om er te staan en eindelijk daadwerkelijk te zien hoe de kamers zijn qua grootte etc.

Maar

We zagen ook al een aantal dingen die niet correct waren, dit netjes op de mail gezet maar toen kreeg ik een antwoord waar ik niet heel vrolijk van wordt.

Er zaten op de tekening vanaf het begin 2 plekken met loze leidingen, net zoals een aantal stopcontacten en lichtpuntjes etc. Deze hebben ook telkens op de tekeningen gezeten die ik kreeg ter goedkeuring na aanpassingen. Deze loze leidingen wilden wij ook en dus alles prima. Zelfs tijdens een aanpassingen nog genoemd dat we die op dezelfde plek wilden laten maar het stopcontact verplaats. Hierop de reactie gehad dat ze het zouden aanpassen en dus niet te horen gekregen dat die loze leidingen er niet zouden komen.

Ook op de getekende meerwerklijst staan deze loze leidingen op de tekening.

Nu was ik dus in het huis en waren er maar 2 gaten waar ik er 3 verwachtte (stopcontact, cat5 en loze leiding). Dus heb ik dat gemaild en kreeg ik als antwoord dat het niet op de meerwerklijst zat. Maar ook al die andere stopcontacten en lichtknoppen etc stonden niet op de meerwerklijst maar zaten er volgens de tekening wel in, die worden ook gewoon geplaatst. Het komt mij wat vreemd over en ik ben dus ook nooit er op gewezen dat het er niet in zat. Waarom staat het dan op de tekening?

In hoeverre is zijn houding reëel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EJPostema
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 09-12-2024
Hier gaat het allemaal lekker met de bouw... :')

Prognose was tussen neus en lippen ergens voor de bouwvak toen we de KOA tekenden (dit hebben we overigens nooit heel serieus genomen, maargoed).

Prognose is later bijgesteld naar het 3e kwartaal en daarna naar het 4e kwartaal.

Afgelopen weekend bericht gekregen dat de oplevering zal plaatsvinden vanaf februari, uiteraard weer een prognose. Als redenen noemen ze de nust bedrijven. Deze kunnen niet eerder dan januari aan de slag (was ook de voornaamste reden van het vorige uitstel).

Het huis is ook ongeveer af, dus dat maakt het wel extra zuur, ik heb maar eens de werkbare dagen opgevraagd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Annuk
EJPostema schreef op maandag 13 november 2017 @ 10:46:

Afgelopen weekend bericht gekregen dat de oplevering zal plaatsvinden vanaf februari, uiteraard weer een prognose. Als redenen noemen ze de nust bedrijven. Deze kunnen niet eerder dan januari aan de slag (was ook de voornaamste reden van het vorige uitstel).

Het huis is ook ongeveer af, dus dat maakt het wel extra zuur, ik heb maar eens de werkbare dagen opgevraagd
Het is inderdaad zeer zuur, maar is mogelijk wel iets voor te zeggen m.b.t. aansluitingen van/door nuts-bedrijven.
Ten eerste is het al dat ze bij/beneden bepaalde temperaturen niet mogen werken (al valt dat op dit moment volgens mij nog best mee), maar ook de grond-temp speelt hierin mee.
Ten tweede begreep ik laatst van iemand die ook in de sector zit, dat de (onder)aannemers die alle aansluitingen realiseren amper personeel hebben/kunnen krijgen, en daardoor totaal niet inschrijven o.i.d. om dergelijke aansluitingen bij nieuwe projecten te doen.
Begreep al van diezelfde persoon er is in deze regio ergens een project, alles kan worden opgeleverd (woningen zijn klaar) op de NUTS na, en dus kunnen/mogen ze nog niet opgeleverd worden.
Er is geen enkel bedrijf die er momenteel bezig wil/kan omdat ze te druk zijn.

Dat is voor de aanstaande bewoners enorm zuur, maar dat is de markt op dit moment zo naar het schijnt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bakkenist
Nog even over dat renovlies hè... wordt dat eigenlijk ook wel eens toegepast op (onafgewerkte) plafonds in nieuwbouwwoningen? Dus in geval van kanaalplaatvloer: v-naden dichtsmeren en vervolgens renovlies er tegenaan.

Ik wilde er eigenlijk nooit aan, maar ga me nu toch eens verdiepen in renovlies ipv glad stucwerk, maar vindt het dan eigenlijk jammer dat er alsnog een stucadoor aan te pas zou moeten komen om een strak plafond te realiseren.

Zelfde vraag eigenlijk voor iets als een koof tbv plafondafzuigkap. Ook te doen met renovlies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ollie_1982
  • Laatst online: 14-05 11:43
Road-runner83 schreef op zondag 12 november 2017 @ 11:35:
[...]

Badkamer komt iets te benauwend over bij mij (1e foto gaat nog wel) maar ik zou zeker voor glazen wanden gaan ipv de huidige...
@Anoniem: 914855 Ik zou ook voor een glazen wand gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ollie_1982
Anoniem: 914855 schreef op zondag 12 november 2017 @ 10:48:
[...]

Ja, dat kan. Is ook een meerwerkoptie die ze aanbieden.

Wij willen achter het aanrecht ook gewoon stucwerk. Misschien alleen het gedeelte van het fornuis naar afzuigkap iets anders.
Jullie hebben het nu over een fornuis nadat er een foto van een badkamer is gepost? Of is er wat er een post verwijderd? :?

Ik weet niet of je het weet maar er is overigens een aparte badkamer topic : https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1752683

Hier staan ook veel tips in :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ollie_1982
Bakkenist schreef op maandag 13 november 2017 @ 11:52:
Nog even over dat renovlies hè... wordt dat eigenlijk ook wel eens toegepast op (onafgewerkte) plafonds in nieuwbouwwoningen? Dus in geval van kanaalplaatvloer: v-naden dichtsmeren en vervolgens renovlies er tegenaan.

Ik wilde er eigenlijk nooit aan, maar ga me nu toch eens verdiepen in renovlies ipv glad stucwerk, maar vindt het dan eigenlijk jammer dat er alsnog een stucadoor aan te pas zou moeten komen om een strak plafond te realiseren.

Zelfde vraag eigenlijk voor iets als een koof tbv plafondafzuigkap. Ook te doen met renovlies?
Lijkt mij gewoon te kunnen. Zie ook hier : http://gladdewanden.com/renovliesbehang/

Wij laten overigens de muren ook met renovlies behangen en het plafond en koof etc. wel met stucwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ollie_1982

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Ziet er netjes uit! Wij nemen ook renovlies behang. Het lijkt of je de goot nog kan zien op de 1e foto, die vanaf het punt waar de TV komt te hangen omlaag. Is dat gezichtsbedrog of zie je dat nu door het strijklicht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ollie_1982 schreef op maandag 13 november 2017 @ 12:00:
[...]

Jullie hebben het nu over een fornuis nadat er een foto van een badkamer is gepost? Of is er wat er een post verwijderd? :?

Ik weet niet of je het weet maar er is overigens een aparte badkamer topic : https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1752683

Hier staan ook veel tips in :)
Haha, ik keek ook op toen het in een reactie over de keuken ging. Maar misschien omdat je in de badkamer en keuken beide kan kiezen voor stuc of tegel..

Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nuevocasa
  • Laatst online: 25-05 14:20

Wij hebben de koof behangen met vliesbehang. Kan prima ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bakkenist
Nuevocasa schreef op maandag 13 november 2017 @ 13:16:
[...]

Wij hebben de koof behangen met vliesbehang. Kan prima ;)
Ok, goed om te weten!

Net ook even contact gehad met Easy Stuc hierover. Zij geven aan geen plafonds te doen, daar schakelen ze een andere partij voor in die stucwerk of spanplafonds doen. Dit dacht ik eigenlijk al... zie het niet helemaal voor me hoe je nou netjes grote banen behang tegen een plafond aan gaat werken. Maar goed, weten we dat ook weer! :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
ollie_1982 schreef op maandag 13 november 2017 @ 12:08:
[...]

Ziet er netjes uit! Wij nemen ook renovlies behang. Het lijkt of je de goot nog kan zien op de 1e foto, die vanaf het punt waar de TV komt te hangen omlaag. Is dat gezichtsbedrog of zie je dat nu door het strijklicht?
Hier zie je het inderdaad. Zaterdag is het nog een keer gesausd en nu zie je het volgens mij niet meer. Gisteren is het mij niet opgevallen.

Mijn foto's gezien van het gestucte plafond? Een plafond zou ik laten stucen ipv renovlies, dan wordt het echt super strak.

Keuken vandaag is geplaatst, morgen alleen nog de afzuigkap. Keuken is mooier dan ik dacht en gelukkig past de eettafel goed.

Morgen wordt de keuken afgemaakt, beginnen ze met de vloerbedekking en wordt het plafond gespoten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Road-runner83
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 28-05 12:22
@Wackmack Wij hebben Renovlies op het plafond van de begane grond, is echt mega strak! Iedereen denkt dat het gestuct is...zal nog wel eens een foto maken bij goed dag licht en posten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
Road-runner83 schreef op maandag 13 november 2017 @ 21:41:
@Wackmack Wij hebben Renovlies op het plafond van de begane grond, is echt mega strak! Iedereen denkt dat het gestuct is...zal nog wel eens een foto maken bij goed dag licht en posten :)
Show me! Ben benieuwd. Kunnen we het morgen mooi vergelijken, hehehe.

Beide is het vast heel mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Wat is dat nu toch allemaal met dat renovlies? Alsof het een uitvinding is. :P

Vliesbehang bestaat al zo lang als de weg naar rome zowat en is net zoals glasvezelbehang een kriem om te verwijderen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• d0s

d0s

sssst

Wackmack schreef op maandag 13 november 2017 @ 20:18:
[...]

Hier zie je het inderdaad. Zaterdag is het nog een keer gesausd en nu zie je het volgens mij niet meer. Gisteren is het mij niet opgevallen.

[...]

Mijn foto's gezien van het gestucte plafond? Een plafond zou ik laten stucen ipv renovlies, dan wordt het echt super strak.

Keuken vandaag is geplaatst, morgen alleen nog de afzuigkap. Keuken is mooier dan ik dacht en gelukkig past de eettafel goed.

Morgen wordt de keuken afgemaakt, beginnen ze met de vloerbedekking en wordt het plafond gespoten.
Ziet er goed uit het gestucte plafond! Hoe hebben ze het gedaan? Eerst verlaagd met deklatten? Of gewoon direct op de plaatvloer? Daar zat dan geen spakwerk op denk ik.

Waarmee laat je het plafond spuiten?

[ Voor 3% gewijzigd door d0s op 13-11-2017 22:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

Ik wil een verlaagd plafond in de badkamer met "Move" van Aquasound (https://www.aquasound.nl/move/) of vergelijkbare geluidsinstallatie. We hebben geen extra WCD aangebracht, dus nu is mijn idee om dit aan te sluiten op de stroomnet van de verlichting (inbouwspotjes). Is dat mogelijk? Nadeel is dat het alleen werkt als de verlichting aanstaat, maar dat is niet zo'n probleem vind ik. Aternatief is nog een wijzigingsverzoek indienen bij de aannemer, maar dat gaat weer veel extra kosten. Iemand een idee?
Bakkenist schreef op maandag 13 november 2017 @ 10:03:
[...]

Deze of volgende week heien en er dan in het voorjaar al in? Da's wel echt retesnel. Toch? Is die bouwduur ook een prognose die je hebt gekregen, of meer waar je zelf op hoopt?

Voor de bouw van onze tweekapper is half oktober gegraven, begin deze maand geheid en vorige week waren ze plastic en wapeningsnetten aan het uitleggen zodat je de contouren al goed ziet. Hopelijk deze week dus door met de bekisting voor de fundering. Maar ik hou zelf rekening met zeker een jaartje bouwen hoor... kan het alleen maar meevallen. Dus oplevering oktober 2018 ben ik tevreden mee!

Maar goed... zal heel erg per bouwer & project verschillen. Zou erg lekker zijn als ze het in 6 a 7 maanden uit de grond gestampt krijgen.
Voorjaar is misschien wat enthousiast, maar ik houd wel rekening met eind mei/begin juni. Maar het wordt erg spannend met de verkoop van ons huidige appartement, vanuit de VVE wordt een grote renovatie uitgevoerd aan de voorzijde, maar nu heeft de gemeente de bouwvergunning afgekeurd omdat de papieren niet volledig zijn |:(. Hopelijk komt dat nog goed voor de verkoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
d0s schreef op maandag 13 november 2017 @ 22:09:
[...]

Ziet er goed uit het gestucte plafond! Hoe hebben ze het gedaan? Eerst verlaagd met deklatten? Of gewoon direct op de plaatvloer? Daar zat dan geen spakwerk op denk ik.

Waarmee laat je het plafond spuiten?
Heb er geen verstand van maar dit heb ik gezien. Voorstrijken(roze), alles vol leggen met netten ivm scheuren, stucen. Plafond zat wel spakwerk op.

Geen idee waarmee ze gaan spuiten. Weet dat het heel mooi wit wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Annuk
Sport_Life schreef op maandag 13 november 2017 @ 22:17:
Ik wil een verlaagd plafond in de badkamer met "Move" van Aquasound (https://www.aquasound.nl/move/) of vergelijkbare geluidsinstallatie. We hebben geen extra WCD aangebracht, dus nu is mijn idee om dit aan te sluiten op de stroomnet van de verlichting (inbouwspotjes). Is dat mogelijk? Nadeel is dat het alleen werkt als de verlichting aanstaat, maar dat is niet zo'n probleem vind ik. Aternatief is nog een wijzigingsverzoek indienen bij de aannemer, maar dat gaat weer veel extra kosten. Iemand een idee?
Er zal vermoedelijk wel een centraaldoos in je badkamer zitten, en daar zit vast en zeker bruin + blauw + geel/groen in.
Aangezien je een verlaagd plafond gaat maken kan je mijns inziens gewoon daar aftakken ;)
Oftewel stelt al met al niet heel veel voor, zou zelf zeggen pak een setje Wago 221 klemmen + een stuk VMvL snoer 3x1,5mm2 om daar de voeding op aan te sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeltedForest
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 07-05 10:35

MeltedForest

Lenny-t

Joopieboy schreef op maandag 13 november 2017 @ 21:55:
Wat is dat nu toch allemaal met dat renovlies? Alsof het een uitvinding is. :P

Vliesbehang bestaat al zo lang als de weg naar rome zowat en is net zoals glasvezelbehang een kriem om te verwijderen...
Waarom zou je het verwijderen? :P
Als je wat anders wil, doe het er gewoon overheen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvH photo
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 20-05 19:14
Hebben jullie wel eens gehoord dat je een huis koopt met vooraf 500m2 grond en dat er in de aankooppapieren uiteindelijk 2 percelen staan van 600 + 240m2 grond? Er gaat nog wel een sloot af van een meter of 3 a 4 breed en 30 meter lang af. De oppervlakte maten moeten door het kadaster nog exact bepaald worden met de bouw maar zal volgens de notaris niet veel afwijken. Ik vind het een groot verschil ook al hoor je mij niet klagen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joost_e
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-05 17:44

joost_e

Aktief!

Inderdaad. In ons huidige huis heeft de stukadoor destijds gewoon over het glasvezelbehang van de vorige bewoners heengestuukt. Merk je niks van :)
MeltedForest schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 08:49:
[...]

Waarom zou je het verwijderen? :P
Als je wat anders wil, doe het er gewoon overheen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22-05 13:38
RvH photo schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 09:17:
Hebben jullie wel eens gehoord dat je een huis koopt met vooraf 500m2 grond en dat er in de aankooppapieren uiteindelijk 2 percelen staan van 600 + 240m2 grond? Er gaat nog wel een sloot af van een meter of 3 a 4 breed en 30 meter lang af. De oppervlakte maten moeten door het kadaster nog exact bepaald worden met de bouw maar zal volgens de notaris niet veel afwijken. Ik vind het een groot verschil ook al hoor je mij niet klagen :)
Kan zijn dat er bij iedereen 500m2 stond of dat het project aangepast is. Vooral met sloten heb je veel 'natte' meters waar je eigenlijk weinig aan hebt.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• forzav
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Sport_Life schreef op maandag 13 november 2017 @ 22:17:
Mooi apparaat die Move maar 500+ euro?

Edit: Never mind 380euro, nog steeds erg veel geld voor een speaker.

[ Voor 5% gewijzigd door forzav op 14-11-2017 09:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haribo112
  • Registratie: Augustus 2010
  • Niet online
Ghotirey schreef op maandag 13 november 2017 @ 10:18:
Nou de eerste echte ellende gaat beginnen. We zijn voor het eerst binnen geweest in het huis sinds het waterdicht is. Was erg leuk om er te staan en eindelijk daadwerkelijk te zien hoe de kamers zijn qua grootte etc.

Maar

We zagen ook al een aantal dingen die niet correct waren, dit netjes op de mail gezet maar toen kreeg ik een antwoord waar ik niet heel vrolijk van wordt.

Er zaten op de tekening vanaf het begin 2 plekken met loze leidingen, net zoals een aantal stopcontacten en lichtpuntjes etc. Deze hebben ook telkens op de tekeningen gezeten die ik kreeg ter goedkeuring na aanpassingen. Deze loze leidingen wilden wij ook en dus alles prima. Zelfs tijdens een aanpassingen nog genoemd dat we die op dezelfde plek wilden laten maar het stopcontact verplaats. Hierop de reactie gehad dat ze het zouden aanpassen en dus niet te horen gekregen dat die loze leidingen er niet zouden komen.

Ook op de getekende meerwerklijst staan deze loze leidingen op de tekening.

Nu was ik dus in het huis en waren er maar 2 gaten waar ik er 3 verwachtte (stopcontact, cat5 en loze leiding). Dus heb ik dat gemaild en kreeg ik als antwoord dat het niet op de meerwerklijst zat. Maar ook al die andere stopcontacten en lichtknoppen etc stonden niet op de meerwerklijst maar zaten er volgens de tekening wel in, die worden ook gewoon geplaatst. Het komt mij wat vreemd over en ik ben dus ook nooit er op gewezen dat het er niet in zat. Waarom staat het dan op de tekening?

In hoeverre is zijn houding reëel?
Als op de tekening die extra leidingen er op staan, en die tekeningen zijn ook ondertekend, dan lijkt het mij duidelijk dat die leidingen er gewoon moeten komen. Kan best zo wezen dat het niet op de meerwerklijst staat; maar dat betekent dus dat het standaard is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ollie_1982
Wackmack schreef op maandag 13 november 2017 @ 20:18:
[...]

[...]

Ik ben benieuwd hoe de keuken er uit ziet! Foto's graag zodra het kan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sarrr
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 27-05 17:39
Zo, gisteren hebben wij de voorschouw gehad. Ik weet nog niet precies hoe ik me hierover voel. Best veel punten al gezien, door de viezigheid op een gegeven moment gestopt met het checken op krassen etc. (was teveel troep overal - nog niet bezemschoon).

Allereerst: zéér teleurgesteld over de afwerking van de draingoot in de douche:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/40dQSH6IMKW9M5bUbLaDoZT2/medium.jpg Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/UB9oAKOji2LebwfnBWfkAyQQ/medium.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/fxD2PRqrvxcjU8qK4KuIzpG9/medium.jpg

Een ontzettend dikke en scheve kitrand, waar ik eigenlijk überhaupt amper een kitrand verwacht te zien. Tegels niet goed versneden, waardoor deze niet aansluiten op het metalen randje van de douchegoot. Gootje ligt ook dieper waardoor er dus scherpe randen ontstaan. Ook ben ik niet bij met de schuine sneden om de tegels te laten passen: het lijkt mij logischer (ook n.a.v. afbeeldingen op internet) dat de tegels zo recht mogelijk doorlopen en er eventueel aan de zijkanten rechthoekige passtukken worden gebruikt. Kortom: echt dik ontevreden over deze afwerking.

Ik ben benieuwd of dit netjes wordt opgelost, maar vooral ook of ik het mag weigeren te accepteren als het bij oplevering 'iets' verbeterd is maar nog steeds niet naar mijn strakke smaak? Ik verwacht bijvoorbeeld dit: Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/MxMjmlBguKdaMjukYhOkh8IN/thumb.jpg

Het tweede punt wat ik ernstig vind is dat de Velux dakramen op zolder niet dicht te krijgen zijn. Er zit zo'n horizontale beugel aan waarmee je de ramen op het laatst moet vastklikken, maar dat is dus geen van ons gelukt. (Je moet veel kracht zetten en dat voelt zeer onnatuurlijk, alsof je het sloopt.) De opzichter zelf kreeg dit ook niet voor elkaar dus ik ben benieuwd wat hiermee gedaan wordt.

Verder nog een lijst van circa 30 punten tot dusver, waaronder:
- Slecht voeg- en kitwerk.
- Witte aanslag + resten specie op metselwerk.
- Op enkele plekken deuken en krassen op kozijnen.
- Deuren die (licht) krom staan, waardoor ze boven en/of onder niet goed aansluiten.
- Draaikiepramen hangen allemaal los in het scharnier bij volledig open.
- Door het hele huis en op trappen/traphekjes en tegelwerk veel uitgeharde klodders en verfresten.
- Naden langs de trap/muur zijn vrij groot en niet afgewerkt. Opzichter gaf aan dit ook niet te gaan afkitten...
- Scheur in muur tussen twee kamers (vanuit gang gezien). Ben ook benieuwd of dit 'normaal' is.
- Lekkende wastafelkraan.
- Missende WCD.
- Perilex keuken 20 cm verkeerd, maar keukenboer had hem goedgekeurd omdat deze waarschijnlijk binnen 90 cm kastje komt....

Nou ja, dit soort dingen dus. De 30e de echte oplevering dus dan gaat er zeker een keurmeester mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Oei, die douchegoot is wel broddelwerk en voer voor toekomstige lekkages.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk84
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 27-05 13:54
Sarrr schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 11:06:
Zo, gisteren hebben wij de voorschouw gehad. Ik weet nog niet precies hoe ik me hierover voel.
Die goot kan inderdaad echt niet. Nu was bij ons de badkamer ook niet overal even geweldig, maar dit soort taferelen zijn mij niet bekend. Ik zou dit zeker niet accepteren.

Naden langs de muur bij de trap, komt hier ook geen sierplint over zodat je de naad gewoon niet meer ziet? Dit is iets wat je vaker ziet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Een vuren trap en een muur zijn geen vriendjes van elkaar. Afkitten is daar ook niet heel zinnig. Vroeger kwam er nog een latje overheen, maar die is al 15 jaar geleden wegbezuinigd. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atlas
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Wat de eindinspectie betreft: is het de euro's waard om hier een keurmeester van Vereniging Eigen Huis mee naar toe te nemen?

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvanmegen
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23-05 21:12
Atlas schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 11:30:
Wat de eindinspectie betreft: is het de euro's waard om hier een keurmeester van Vereniging Eigen Huis mee naar toe te nemen?
Je moet het zo zien, vind hij iets wat jij niet zou hebben gezien heb je die 300 euro weer al terugverdient. Wij doen het volgende week wel. Ik zal de bevindingen delen...

Live today! Nobody promised you tomorrow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadEgg

MadEgg

Tux is lievvv

Damn, @Sarrr die douchedrain ziet eruit zoals ik hem zelf gemaakt zou kunnen hebben :+

Ik zou hem zo inderdaad echt niet accepteren, van een vakman mag je wel een stuk beter verwachten dan dit.Slecht hang- en sluitwerk overigens ook niet. Deuren en ramen moeten natuurlijk gewoon soepel en stevig open en dicht gaan. Een dakraam waar je een hamer voor nodig hebt lijkt me niet de bedoeling.

Tja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atlas
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

pvanmegen schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 11:32:
[...]

Je moet het zo zien, vind hij iets wat jij niet zou hebben gezien heb je die 300 euro weer al terugverdient. Wij doen het volgende week wel. Ik zal de bevindingen delen...
Graag dankjewel :)

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leecher
  • Registratie: December 2004
Sarrr schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 11:06:
Zo, gisteren hebben wij de voorschouw gehad. Ik weet nog niet precies hoe ik me hierover voel. Best veel punten al gezien, door de viezigheid op een gegeven moment gestopt met het checken op krassen etc. (was teveel troep overal - nog niet bezemschoon).

Allereerst: zéér teleurgesteld over de afwerking van de draingoot in de douche:

[afbeelding] [afbeelding]
[afbeelding]

Een ontzettend dikke en scheve kitrand, waar ik eigenlijk überhaupt amper een kitrand verwacht te zien. Tegels niet goed versneden, waardoor deze niet aansluiten op het metalen randje van de douchegoot. Gootje ligt ook dieper waardoor er dus scherpe randen ontstaan. Ook ben ik niet bij met de schuine sneden om de tegels te laten passen: het lijkt mij logischer (ook n.a.v. afbeeldingen op internet) dat de tegels zo recht mogelijk doorlopen en er eventueel aan de zijkanten rechthoekige passtukken worden gebruikt. Kortom: echt dik ontevreden over deze afwerking.

Ik ben benieuwd of dit netjes wordt opgelost, maar vooral ook of ik het mag weigeren te accepteren als het bij oplevering 'iets' verbeterd is maar nog steeds niet naar mijn strakke smaak? Ik verwacht bijvoorbeeld dit: [afbeelding]

Het tweede punt wat ik ernstig vind is dat de Velux dakramen op zolder niet dicht te krijgen zijn. Er zit zo'n horizontale beugel aan waarmee je de ramen op het laatst moet vastklikken, maar dat is dus geen van ons gelukt. (Je moet veel kracht zetten en dat voelt zeer onnatuurlijk, alsof je het sloopt.) De opzichter zelf kreeg dit ook niet voor elkaar dus ik ben benieuwd wat hiermee gedaan wordt.

Verder nog een lijst van circa 30 punten tot dusver, waaronder:
- Slecht voeg- en kitwerk.
- Witte aanslag + resten specie op metselwerk.
- Op enkele plekken deuken en krassen op kozijnen.
- Deuren die (licht) krom staan, waardoor ze boven en/of onder niet goed aansluiten.
- Draaikiepramen hangen allemaal los in het scharnier bij volledig open.
- Door het hele huis en op trappen/traphekjes en tegelwerk veel uitgeharde klodders en verfresten.
- Naden langs de trap/muur zijn vrij groot en niet afgewerkt. Opzichter gaf aan dit ook niet te gaan afkitten...
- Scheur in muur tussen twee kamers (vanuit gang gezien). Ben ook benieuwd of dit 'normaal' is.
- Lekkende wastafelkraan.
- Missende WCD.
- Perilex keuken 20 cm verkeerd, maar keukenboer had hem goedgekeurd omdat deze waarschijnlijk binnen 90 cm kastje komt....

Nou ja, dit soort dingen dus. De 30e de echte oplevering dus dan gaat er zeker een keurmeester mee.
Klinkt bekend, douchegoot zag er hier ook niet denderend uit. Niet zo schokkend als bij jou, aan een kant loopt de tegel weg tot een mm of 8 vanaf de goot. Kitwerk was erg slecht en daar zijn ze 2x voor terug geweest en toen zag het er alsnog kut uit. Ik heb ze gewaarschuwd voor lekkage maar men was overtuigd van het eigen werk dus dat was het. Als het mis gaat zullen ze het krijgen ook want we hebben dit meermaals aangekaart. Blijven klagen is het devies.

Draai/kiepramen van Velux klinkt bekend, die gaan hier ook vrij stroef. VEH inspecteur gaf al aan dat dit vaak het geval is en dat je ze tegenwoordig best hard dicht moet rammen en dat ze dat in principe prima kunnen hebben. 1 raam ging nog wat zwaarder en is aantekening van gemaakt bij inspectie, heeft de aannemer niks aan gedaan. Het raam lijkt aan te lopen gezien schade aan de verf nabij het draai mechanisme maar het daadwerkelijke aanlopen is niet te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Veel van die Veluxramen worden in de fabriek al geplaatst. Denk dat als de kap wordt geïnstalleerd op de woningen een en ander wat gaat zetten en daardoor het veluxraam wat tordeert en dus stroef gaat. Dat is wat ik zo 1-2-3 kan bedenken. Een kap maakt ook gewoon een overspanning en zal altijd een paar mm doorbuigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leecher
Hier zijn de ramen in het werk geplaatst. Wel voordat de pannen erop lagen dus dat de boel dan nog wat vervormt zou best kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sarrr
Fijn om te zien dat ik niet de enige ben die de goot niet acceptabel vind. Ik heb dan niet zoveel verstand van lekkage en het voorkomen daarvan, maar ik had nu juist een douchegoot gekozen omdat dit er zo strak uitziet. Dit lijkt meer een putje van een vervallen zwembad.

Het lastige aan de situatie vind ik dat ik de opzichter er direct al bij had geroepen en hij het wel vond 'meevallen'. Ik heb dus geen zin in dergelijke ja/nee-spelletjes bij de oplevering zelf.

Wat betreft de ramen: ze gingen niet stroef langs de kanten of zo, het is puur de laatste klik die je doet met die beugel die gewoon niet werkt. Bij alle ramen hetzelfde. Als deze dingen niet werken bij oplevering, kan ik dan de sleutel wel in ontvangst nemen? Ik moet toch wel gewoon mijn ramen dicht kunnen doen i.v.m. veiligheid en kou.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iRobert
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 12:09
Sarrr schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 11:44:
Het lastige aan de situatie vind ik dat ik de opzichter er direct al bij had geroepen en hij het wel vond 'meevallen'. Ik heb dus geen zin in dergelijke ja/nee-spelletjes bij de oplevering zelf.
Die goot kan echt niet, ziet er niet uit. En waarschijnlijk heb je ook flink betaald.

Opzichter zal 9/10 zeggen dat het meevalt omdat dit niet makkelijk te verhelpen is aangezien het prutswerk is.
Ik had dit absoluut niet geaccepteerd en gelijk al stampij getrapt bij een dergelijk afwerking in de badkamer.

Weet niet of je de laatste termijn bij de notaris vasthoudt ivm eventuele opleverpunten maar als dat nog niet zo is zou ik daar contact mee opnemen om dit alsnog te regelen.

[ Voor 3% gewijzigd door iRobert op 14-11-2017 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leecher
Fijn om te zien dat ik niet de enige ben die de goot niet acceptabel vind. Ik heb dan niet zoveel verstand van lekkage en het voorkomen daarvan, maar ik had nu juist een douchegoot gekozen omdat dit er zo strak uitziet. Dit lijkt meer een putje van een vervallen zwembad.

Wat betreft de ramen: ze gingen niet stroef langs de kanten of zo, het is puur de laatste klik die je doet met die beugel die gewoon niet werkt. Bij alle ramen hetzelfde. Als deze dingen niet werken bij oplevering, kan ik dan de sleutel wel in ontvangst nemen? Ik moet toch wel gewoon mijn ramen dicht kunnen doen i.v.m. veiligheid en kou.
Als je denkt dat je niet fatsoenlijk in het huis kan wonen (ramen kunnen niet dicht) dan zou ik niet tekenen voor oplevering. Bij ons was de douchegoot dusdanig slecht afgekit dat je er geen gebruik van kon maken. Aannemer zou het wel in 2 weken oplossen. Wij goedgelovig getekend. Dat gezeik heeft vervolgens 2 maanden geduurd ofwel 2 extra maanden voordat het bewoonbaar was. Niet bewoonbaar = de groeten, niet tekenen, veel succes met afbouwen en als het aantal werkbare dagen wordt overschreden zien ze de claim op een gegeven moment wel op de deurmat vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sarrr
bacardicoconut schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 11:49:
[...]

Die goot kan echt niet, ziet er niet uit. En waarschijnlijk heb je ook flink betaald.

Opzichter zal 9/10 zeggen dat het meevalt omdat dit niet makkelijk te verhelpen is aangezien het prutswerk is.
Ik had dit absoluut niet geaccepteerd en gelijk al stampij getrapt bij een dergelijk afwerking in de badkamer.

Weet niet of je de laatste termijn bij de notaris vasthoudt ivm eventuele opleverpunten maar als dat nog niet zo is zou ik daar contact mee opnemen om dit alsnog te regelen.
Er is een bankgarantie van 5%gesteld door de aannemer, maar ik kan na wat Googlen nog niet helemaal vinden wat dit betekent voor onze afrekening. Wij hebben onze laatste termijnen gewoon overgemaakt (voorwaarde voor oplevering), en dat is in zo'n geval ook de bedoeling toch?

Klopt het dat ik de notaris kan bellen als ik het ergens niet mee eens ben, binnen de 3 maanden? En hoe gaat dit dan in zijn werk, want wij hebben in principe de betalingen al gedaan, maar 'ergens' wordt geld achtergehouden voor de aannemer of zo? Of krijg ik dan iets terug, of wat dan ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandermark
  • Laatst online: 14:48
Sarrr schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 11:57:
[...]

Er is een bankgarantie van 5%gesteld door de aannemer, maar ik kan na wat Googlen nog niet helemaal vinden wat dit betekent voor onze afrekening. Wij hebben onze laatste termijnen gewoon overgemaakt (voorwaarde voor oplevering), en dat is in zo'n geval ook de bedoeling toch?

Klopt het dat ik de notaris kan bellen als ik het ergens niet mee eens ben, binnen de 3 maanden? En hoe gaat dit dan in zijn werk, want wij hebben in principe de betalingen al gedaan, maar 'ergens' wordt geld achtergehouden voor de aannemer of zo? Of krijg ik dan iets terug, of wat dan ook?
Heb je woningborg?
http://www.woningborggroe.../het-5-opschortingsrecht/

punt 5 t/m 8 zijn o.a. relevant:
5. Mag het depot worden geblokkeerd op grond van klachten die niet vermeld staan op het proces-verbaal van oplevering?
Ja. Het depot kan niet alleen worden geblokkeerd voor nog openstaande opleverpunten, maar ook voor tekortkomingen die binnen de 3 maanden na oplevering zijn geconstateerd en gemeld bij de ondernemer en die nog niet zijn opgelost aan het einde van die 3 maanden.

6. Binnen welke termijn moet de koper voor het eerst reageren om te voorkomen dat het depot vrijvalt?
In de wet is bepaald dat het depot gedurende 3 maanden vanaf de oplevering vast staat bij de notaris en na die 3 maanden door de notaris in de macht van de ondernemer wordt gebracht, tenzij de koper aangeeft de verdere betaling op te willen schorten. Wil de koper dus voorkomen dat het depot aan het einde van de 3 maanden wordt vrijgegeven, dan zal hij de notaris voortijdig kenbaar moeten maken dat hij gebruik maakt van zijn opschortingsrecht. Hoewel hiervoor geen vormvereisten zijn, is het verstandig, teneinde bewijslastproblematiek te voorkomen, om dergelijke correspondentie via aangetekende post te verzenden.

7. De koper heeft het formulier ‘Gereedmelding herstel’ ondertekend. Komt hiermee het depot vrij?
Nee. Dat zou niet het geval mogen zijn.
Met de ondertekening van het formulier geeft de koper alleen aan dat hij akkoord is met het herstel van de bij oplevering geconstateerde punten. Het wettelijk opschortingsrecht kan echter óók betrekking hebben op tekortkomingen die zich binnen de 3 maanden na oplevering nog hebben voorgedaan. De notaris zal dus gewoon af moeten wachten wat de koper aan het einde van de depottermijn van 3 maanden doet.

8. Kan de koper het depot bij de notaris terugvragen?
Dit kan alleen als in een partijen bindende uitspraak (via de Raad van Arbitrage voor de Bouw of de gewone rechter) als zodanig is bepaald of wanneer de ondernemer hiermee uitdrukkelijk instemt.

STRAVA | Panasonic 5kW J Monoblock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sarrr
Heb ik inderdaad. Moet ik het zo zien dat de aannemer zelf 5% van de aankoopsom in het depot heeft gestort, en de notaris dit dus voor hem achterhoudt? Ik zie ook dat wij een kopie moeten ontvangen - niet gezien dus toch maar een belletje plegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 28-05 22:01
Señor Sjon schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 11:23:
Een vuren trap en een muur zijn geen vriendjes van elkaar. Afkitten is daar ook niet heel zinnig. Vroeger kwam er nog een latje overheen, maar die is al 15 jaar geleden wegbezuinigd. :+
Heb er hier een plakplintje op gedaan en met verven meegenomen. Ziet er prima uit dan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvH photo
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 20-05 19:14
Señor Sjon schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 09:24:
[...]

Kan zijn dat er bij iedereen 500m2 stond of dat het project aangepast is. Vooral met sloten heb je veel 'natte' meters waar je eigenlijk weinig aan hebt.
Nee, wij hebben een van de grootste kavels. De buren hebben circa 200m2. Gelijk aan wat er in het begin bij stond. Je hebt weinig an een sloot maar ik ben er wel blij mee. Lekker vissen met de kids en vind het er wel mooi uit zien. Beter als tegen een schutting aan kijken :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MeltedForest
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 07-05 10:35

MeltedForest

Lenny-t

Inmiddels ervaring met twee VEH opleverkeuringen. Om het kort te houden: absoluut de moeite waard, mits hij de tijd neemt om overal goed naar te kijken. In ons geval bijvoorbeeld een scheur in het glas (die ik zelf niet had opgemerkt) dus nieuw raam erin, en inderdaad het geld ruimschoots terugverdiend.

Het geeft sowieso een goed gevoel dat er iemand met verstand meekijkt, zodat je niet te snel door de aannemer de mond laat snoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asdf25

Als het wat kleine zaken betreft had ik hem wel geaccepteerd. Maar als je een waslijst met kleine zaken hebt of één groot probleem mogen ze bij mij de sleutel houden en leveren we pas op als alles opgelost is. Zo gauw je de sleutel hebt wordt het jou probleem en kan je erachter aanbellen als 't tegen zit.
Pagina: 1 ... 43 ... 102 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is voor projectmatige woningbouw. Zelfbouw kan in [Ervaringen met het bouwen van een huis - Deel 2