Het (projectmatige) nieuwbouwwoning topic - Deel 1 Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 35 ... 102 Laatste
Acties:
  • 1.035.164 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07:56

Sport_Life

Solvitur ambulando

bacardicoconut schreef op zondag 1 oktober 2017 @ 13:03:
[...]

Hoogbouw, spoor en moskee in willekeurige volgorde zouden voor mij in die combinatie een no-go zijn.
Volgens mij moet je het ook een beetje in perspectief zien. Je hebt dan wel een eengezinswoning voor 187k VON. Daar heb je hier nog geen eens een appartement van 60m2 zonder balkon voor (die starten bij 200k). Voor een "eerste" woning waarbij de eisen nog niet zo hoog zijn lijkt het mij niet vreemd om niet gelijk in een vrijstaande vila te gaan wonen.
Als je meer wilt (of kunt) uitgeven aan een woning is het makkelijk praten :).

Ben het wel eens dat als je meer te besteden hebt, je dat ook beter kunt doen.

[ Voor 27% gewijzigd door Sport_Life op 01-10-2017 22:56 ]

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 11KW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vanoverdegrens
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 22-05 13:34
Sport_Life schreef op zondag 1 oktober 2017 @ 22:50:
[...]

Volgens mij moet je het ook een beetje in perspectief zien. Je hebt dan wel een eengezinswoning voor 187k VON. Daar heb je hier nog geen eens een appartement van 60m2 zonder balkon voor (die starten bij 200k). Voor een "eerste" woning waarbij de eisen nog niet zo hoog zijn lijkt het mij niet vreemd om niet gelijk in een vrijstaande vila te gaan wonen.
Tsja, perspectief...
Vanoverdegrens bekijkt het nederlandse woongebeuren al zo'n kwart eeuw met toenemende verbazing van over de grens.
Mijn 1e koopwoning was, op m'n 37e (na 5 huurwoningen), wat in de randstad " een vrijstaande villa" genoemd wordt. Kavel gekocht en huis erop laten bouwen. En waarom zouden mijn eisen daaraan niet "hoog" mogen zijn? Omdat het m'n 1e koophuis was? Welke logica zit daarachter?

Over de grens denkt men overigens niet in termen van "starterswoning" of "huizentreintje". Ik koop evt. nog een appartement op m'n oude dag, en daar blijft het bij. Het zijn typisch nederlandse marketingverzinsels, die bij het verdienmodel horen. En het gehersenspoelde volk weet inmiddels niet beter, en slikt de waanzin voor zoete koek.

In Nederland kan het vastgoedgeboefte (gefaciliteerd door hun handlangers in gemeente en politiek) uit de bewust gecreëerde woningschaarste, een walgelijk lucratief slaatje slaan, op kosten van de vaak jonge woningzoekenden. Dit soort huisjes zijn erg goedkoop te bouwen, en in dit geval worden ze nog op een waardeloos piepklein stukje poldergrond neergeknald. Kassa!

(sorry voor m'n geïrriteerde reactie, maar het doet pijn te zien hoe in mijn vaderland de handel in een 1e levensbehoefte zo misbruikt wordt om vermogen van het volk naar een kleine bovenklasse te transfereren.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tassadar32
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 08-06 16:05
@smartie89 Mijn aannemer kwam ook met Poly/alu 270wp aanzetten op een zwart dak terwijl we al vanaf het begin aangegeven hadden dat we NOM wilden onder de voorwaarde dat er Mono full black op zou komen. Uiteindelijk 700 mogen bijbetalen om van 32x270 Poly naar 27x320 Mono full black (LG) panelen te gaan. Op die manier hebben we ook meer ruimte vrij voor uitbreiding van opwekkend vermogen voor de EV.

De vijf plekken die vrijkwamen wilde de aannemer overigens aan de voorkant doen (Oost-zuidoost) maar ik heb hem moeten corrigeren om zoveel mogelijk panelen op de voorkant te laten leggen (hoogste opbrengst). Ook met het inpassen van de panelen om het dakraam heen deed de aannemer niet echt veel moeite om zoveel mogelijk panelen op zo weinig mogelijk oppervlak te krijgen, ieder kind wat tetris kan spelen had daar nog een beter resultaat kunnen krijgen.

27x320Wp LG | 7.4 kW W/W warmtepomp | 2024 Model 3 Performance+FSD | 2019 Zoë 40kWh Star Wars edition

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• frumper
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 00:08
Sport_Life schreef op zondag 1 oktober 2017 @ 22:50:
[...]

Als je meer wilt (of kunt) uitgeven aan een woning is het makkelijk praten :).

Ben het wel eens dat als je meer te besteden hebt, je dat ook beter kunt doen.
Dus dit, een woning in Nobelhorst in Almere van soortgelijke grootte kost rond de 230k. De waarde zit hem grotendeels niet in de stenen (tuurlijk wel iets wellicht maar relatief weinig). Het grootste verschil is in de locatie. Als je geen problemen voorziet in de moskee, tempel en de Evenaar is het een prima plek om te wonen voor dat bedrag. Aangezien je wel voorwerk hebt gedaan (je weet gied de locatie en plus/minpunten) weet je goed welke keuze je hebt gemaakt. Alle woningen zijn ook meteen onder optie genomen, is ook niet voor niets. Vergeet ook niet dat je nog altijd veel meer ruimte en een tuin hebt dan wanneer je een appartement zou kopen.

Gefeliciteerd met je aankoop!

Life is what happens while you're busy making other plans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EJPostema
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 09-12-2024
@Sport_Life Hoelang denk je er te wonen? Is het echt een woning voor de komende 15-20 jaar? Of eerder voor 5-10?

Ik zou me zelf niet zo storen aan het spoor en de weg. Maargoed ik woon zelf midden in Rotterdam, dus geluid heb je altijd wel. Daarnaast zijn de woningen best wel goed geisoleerd.

Ik ben het verder met de strekking van hierboven eens. Voor een eerste woning is het prima, mits je er van plan bent niet lang te wonen. Als je het geld hebt, kan je inderdaad verder en duurder kijken. Maar bedenk wel, hiervoor ben je ingeloot. Wie weet vis je elke keer achter het net bij de volgende projecten. Moeilijke keuze.

Ik zelf heb een nieuwbouw woning gekocht in de afrikaanderwijk van Rotterdam. De meeste 'echte' Rotterdammers zullen je voor gek verklaren om uberhaupt op Zuid te gaan wonen. Achja, ik vind het wel een leuke wijk (woon nu aan de rand in een appartement), al is die wel erg gekleurd. Er wordt erg veel geinvesteerd om de wijk op te knappen. Dus vandaar leek het ons wel een aardige investering voor de komende 5-10 jaar.

[ Voor 25% gewijzigd door EJPostema op 02-10-2017 08:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacovn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-06 13:11
De evenaar is op dat punt volgens mij niet zo heel druk.
Meeste mensen die met auto naar werk gaan, werken in Randstad en niet in Almere zelf.

Wellicht alleen mensen die in de Striphelden en Sieradenbuurt wonen nemen de meest noorderlijk teogang tot de A6 (hogering/ N702) De rest van mensen uit de andere wijken (Indische buurt) gaan volgens mij richting zuiden naar die rotonde bij Tang Dynasty toe om via de S105 naar de snelweg te gaan.

Die "flat" is BG en 4 verdiepingen:
https://www.google.nl/maps/@52.4071507,5.3137072,3a,75y,1.38h,92.98t/data=!3m6!1e1!3m4!1sB8E-EIw-Z7v4ZihHR8Eykg!2e0!7i13312!8i6656?hl=nl

Ricthing zuiden kijk je er nog een beetje bij langs met wat geluk.

[ Voor 30% gewijzigd door jacovn op 02-10-2017 09:01 ]

8x330 NO12.5°, 8x330 ZW12.5°, 8x350 ZW60°, 8x325 NO10°, SE8K, P500. 6x410 ZW10° Enphase

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanoverdegrens
frumper schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 08:10:
[...]

...Als je geen problemen voorziet in de moskee, tempel en de Evenaar is het een prima plek om te wonen voor dat bedrag.
Ja vergeet het spoor op ~50m afstand en de >15m hoge flat op 18m tegenover het huis, waarvan de piepkleine tuin sowieso al maximaal nadelig op het noordoosten ligt. (geld voor zonnescherm spaar je iig)
Dat een huisje met zoveel minpunten nog verkocht wordt, is het beste bewijs voor de criminele woning"markt" in Nederland.
Is dit https://www.funda.nl/koop...293738-zandpoort-steegje/ geen beter alternatief om op te wachten? Of bestaande bouw, dichter bij Almere-Poort, omdat dat je wenslocatie is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

Vanoverdegrens schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 00:14:
[...]

Tsja, perspectief...
Vanoverdegrens bekijkt het nederlandse woongebeuren al zo'n kwart eeuw met toenemende verbazing van over de grens.
Mijn 1e koopwoning was, op m'n 37e (na 5 huurwoningen), wat in de randstad " een vrijstaande villa" genoemd wordt. Kavel gekocht en huis erop laten bouwen. En waarom zouden mijn eisen daaraan niet "hoog" mogen zijn? Omdat het m'n 1e koophuis was? Welke logica zit daarachter?

Over de grens denkt men overigens niet in termen van "starterswoning" of "huizentreintje". Ik koop evt. nog een appartement op m'n oude dag, en daar blijft het bij. Het zijn typisch nederlandse marketingverzinsels, die bij het verdienmodel horen. En het gehersenspoelde volk weet inmiddels niet beter, en slikt de waanzin voor zoete koek.

In Nederland kan het vastgoedgeboefte (gefaciliteerd door hun handlangers in gemeente en politiek) uit de bewust gecreëerde woningschaarste, een walgelijk lucratief slaatje slaan, op kosten van de vaak jonge woningzoekenden. Dit soort huisjes zijn erg goedkoop te bouwen, en in dit geval worden ze nog op een waardeloos piepklein stukje poldergrond neergeknald. Kassa!

(sorry voor m'n geïrriteerde reactie, maar het doet pijn te zien hoe in mijn vaderland de handel in een 1e levensbehoefte zo misbruikt wordt om vermogen van het volk naar een kleine bovenklasse te transfereren.)
Mijn eerste huurwoning was een uitgewoond studenten huis waar jarenlang studenten in hadden gerookt ed. We zijn dagen bezig geweest met schoonmaken, nieuwe vloer erin gelegd, muurtje doorgebroken en ik had op dat moment echt geen behoefte aan iets groters of luxers. Daarna een appartement gekocht en met hulp van de overwaarde nu een hoekwoning VON buiten het centrum in een rustige kindvriendelijke wijk. Had hier 5 jaar geleden niet aan moeten denken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanoverdegrens
EJPostema schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 08:33:

...Voor een eerste woning is het prima, mits je er van plan bent niet lang te wonen....
...Maar bedenk wel, hiervoor ben je ingeloot. Wie weet vis je elke keer achter het net bij de volgende projecten. Moeilijke keuze.
Als de markt weer afkoelt, wordt dit huis als één van de eersten zeer moeilijk verkoopbaar. Vanwege de vele minpunten.
Als je het geld hebt, kan je inderdaad verder en duurder kijken.
"Als je het geld mag lenen", bedoel je?
Als je genoeg geld "hebt", dan kun je iig verder kijken.
... De meeste 'echte' Rotterdammers zullen je voor gek verklaren om uberhaupt op Zuid te gaan wonen. ...
Mijn laatste stekkie voor m'n emigratie. En dat deed ik niet toevallig.
Met alle respect, verklaar ik je bij deze, als echte R'dammer, eveneens voor gek. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EJPostema
Vanoverdegrens schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 08:56:
[...]

Ja vergeet het spoor op ~50m afstand en de >15m hoge flat op 18m tegenover het huis, waarvan de piepkleine tuin sowieso al maximaal nadelig op het noordoosten ligt. (geld voor zonnescherm spaar je iig)
Dat een huisje met zoveel minpunten nog verkocht wordt, is het beste bewijs voor de criminele woning"markt" in Nederland.
Is dit https://www.funda.nl/koop...293738-zandpoort-steegje/ geen beter alternatief om op te wachten? Of bestaande bouw, dichter bij Almere-Poort, omdat dat je wenslocatie is?
Dus voor 3000 meer woont hij 200m van het spoor ipv 50m. Wel in de buurt ide hij prefereert en geen flat.
Zeker wel wat pluspunten, maar de vraag is dan weer of je wordt ingeloot. Vind het huis zelf niet per se zoveel beter om die gok te wagen. Locatie wellicht wel. Ik kan ook niet zo snel vinden hoe het huis wordt opgeleverd (dus standaard zwevend toilet etc)

En een beetje nuance mag wel hoor. Dat jij er niet wilt wonen zegt niet meteen dat de hele markt crimineel is. Het is ook een kwestie van vraag en aanbod. Mensen hebben een huis nodig. In een stad wonen zoveel mensen naast het spoor/metro etc.

Ik snap overigens je punt wel, er zijn wel problemen op de woningmarkt, maar dat is hier niet de plek voor
Vanoverdegrens schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 09:05:
[...]

Als de markt weer afkoelt, wordt dit huis als één van de eersten zeer moeilijk verkoopbaar. Vanwege de vele minpunten.

[...]

"Als je het geld mag lenen", bedoel je?
Als je genoeg geld "hebt", dan kun je iig verder kijken.

[...]

Mijn laatste stekkie voor m'n emigratie. En dat deed ik niet toevallig.
Met alle respect, verklaar ik je bij deze als echte R'dammer eveneens voor gek. ;)
Hij schreef dat hij nu veel kan sparen aangezien hij nog bij zn ouders zit. Dus het is een beetje een kwestie, hoelang blijf je sparen totdat je een leuk huis kan kopen met deze stijgende prijzen.

Ik denk overigens dat dit huis altijd interessant blijft. Het is relatief goedkoop en daarom zal het altijd in trek blijven voor de starters op de woningmarkt, zeker met de steeds strengere regels. Mensen zullen en blijven een woning nodig hebben. Dit huis is voor starters goed betaalbaar en ook voor de gezinnen met een wat lager inkomen een optie. Al met al vrij safe. De markt zal natuurlijk een keer afkoelen, maar de woningnood zal blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanoverdegrens
jacovn schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 08:56:
De evenaar is op dat punt volgens mij niet zo heel druk.

Die "flat" is BG en 4 verdiepingen:
https://www.google.nl/maps/@52.4071507,5.3137072,3a,75y,1.38h,92.98t/data=!3m6!1e1!3m4!1sB8E-EIw-Z7v4ZihHR8Eykg!2e0!7i13312!8i6656?hl=nl

Ricthing zuiden kijk je er nog een beetje bij langs met wat geluk.
Die weg is idd. nog het kleinste minpunt.

Het "flatje" is ongeveer net zo hoog, als de afstand tot het huis. Da's 45°! En je kijkt er niet langs, want het huis ligt precies in het midden van deze flat. (huis 16 of 17 zijn wat mij betreft de enig acceptabele van het complete project)
Heb zelf zo gewoond en dat is na deze ervaring een absolute nogo. :F Wonen op Zuid (R'dam) was nog langer uit te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frumper
Vanoverdegrens schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 08:56:
[...]

Het spoor hoeft geen issue te zijn overigens, wij wonen op dit moment een stukje verder aan het spoor (zit 1 rij huizen tussen) en volgens afstand meten zitten wij op zo'n 75 meter. Hinder? Nauwelijks, zelfs in de zomer in de tuin niet. En al helemaal niet met de nieuwe geluidswallen die er zijn. Tuin op noord-oosten nadelig? Hangt erg af per persoon, op ons project waren die woningen zelfs als eerste weg ipv tuin op het zuiden!

Het enige waar ik over twijfel is de Moskee (zelfde had ik gezegd als er een kerk naast stond overigens), ik weet niet (NOFL) hoeveel overlast dat gaat opleveren. Wel lekker dicht bij het centrum en bij de snelweg!

[ Voor 5% gewijzigd door frumper op 02-10-2017 09:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanoverdegrens
EJPostema schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 09:13:
[...]

En een beetje nuance mag wel hoor. Dat jij er niet wilt wonen zegt niet meteen dat de hele markt crimineel is. Het is ook een kwestie van vraag en aanbod. Mensen hebben een huis nodig.

Ik snap overigens je punt wel, er zijn wel problemen op de woningmarkt, maar dat is hier niet de plek voor
Klopt dat het hier OT is. Dat het crimineel is, komt niet omdat ik daar niet wil wonen. Het komt omdat het aanbod bewust te klein gehouden wordt tov van de vraag. (prijzen stutten)
Ik wil bij het huidige prijspeil in compleet NL niet wonen, maar dat is volledig irrelevant.
Hij schreef dat hij nu veel kan sparen aangezien hij nog bij zn ouders zit. Dus het is een beetje een kwestie, hoelang blijf je sparen totdat je een leuk huis kan kopen met deze stijgende prijzen.
Haastige spoed is zelden goed.
Je door de stijgende prijzen tot een overhaaste beslissing laten verleiden, is imho niet slim.

Mastasidaz twijfelt zelf overigens al of ie deze woning wel wil nemen. Lees zijn reactie nog maar eens na.
...maar de woningnood zal blijven.
Optimist.
De babyboomers hebben volgens jou dus het eeuwige leven?

[ Voor 4% gewijzigd door Vanoverdegrens op 02-10-2017 09:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacovn
Hmm die transperante vorm is veel te laag, zouden ze dat bewust gedaan hebben ?
De hierbovengenoemde 45 graden hoek is inderdaad wel een probleem. Je zult wellicht VP panelen nodig hebben (EPC te halen) en die liggen grootste gedeelte van het jaar de hele middag dan in de schaduw, dus veel minder opbrengst.

De schaduw werking is bij opkomende zon. Je hebt meer aan de schaduw situatie om 12:00

[ Voor 10% gewijzigd door jacovn op 02-10-2017 09:45 ]

8x330 NO12.5°, 8x330 ZW12.5°, 8x350 ZW60°, 8x325 NO10°, SE8K, P500. 6x410 ZW10° Enphase

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanoverdegrens
jacovn schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 09:43:
[...]

De schaduw werking is bij opkomende zon.
Neergaande zon.
Gaat op in het oosten en onder in het westen. Daar staat dat gebouw. (ZW)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Len020
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 24-06 19:38
Mastasidaz schreef op zaterdag 30 september 2017 @ 16:23:
[...]

Het gaat om het Florapark (https://www.floraparkalmere.nl/), ben ingeloot voor de onderstaande hoekwoning. De oppervlakte van de woning is 110m2. Pluspunten zijn de prijs (187,500), kunststof kozijnen standaard, draai/kiep ramen standaard, zwevend toilet standaard etc. Tevens ziet de woning er naar mijn mening erg smaakvol uit.

De nadelen zijn dat de woning ligt in Almere-Buiten (meeste vrienden en familie wonen in Almere-stad), moskee/spoor dichtbij en ligging in de buurt van de Evenaar (50kmph weg).

Zeker omdat het mijn eerste woning is vind ik het lastig om de knoop door te hakken. Ik zou ook graag in Almere-Poort wonen dichtbij vrienden en familie, maar daar betaal je zo 30k extra voor dezelfde woning. :/ Nu ik nog thuis woon kan ik veel sparen (~15k per jaar). Echter betwijfel ik of de stijgende huizenprijzen bij te houden zijn. :+

[afbeelding]

Ligging van boven:

[afbeelding]
Je wilt graag in Poort wonen, en je overweegt een project wat verder van Poort is dan welke andere locatie in Almere ?

Wonen aan een spoor hoeft geen probleem te zijn, zelf ook jaren gedaan en dat geluid hoor je al snel niet meer. Wonen naast een flat kan resulteren in de hele dag schaduw, daar wordt je wel somber van op termijn.

De pluspunten die je noemt zijn allemaal te verwezenlijken in ieder andere woning. Hetgeen waar het bij een woning werkelijk om draait niet : Locatie.

Ik zou dit project nooit kiezen.

[ Voor 5% gewijzigd door Len020 op 02-10-2017 10:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frumper
Net navraag gedaan bij de kopersbegeleider ivm de zonnepanelen.

We krijgen 4 panelen à 290 wp, maar kunnen extra panelen laten plaatsen à 450,- per stuk. Is dit heel duur? en ik moet me even goed inlzen hoeveel stroom deze panelen ongeveer zullen opwekken per jaar. Ze komen op het Zuid-Westen te liggen in ieder geval.

Als ik al het meerwerk en overige kosten in mijn lijstje onder elkaar zet, houden we niet heel veel ruimte over, maar wie weet is er her en der nog wat te besparen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gr8-jen
  • Registratie: Juni 2011
  • Nu online
hoeveel bomen komen er voor te staan?
hebben de buren een uitstulping op het dak en zo ja waar?
indak panelen of "losse"contructie er bovenop?
Dan kun je bedenken hoeveel het zal opleveren via pvgis met bijvoorbeeld: http://www.innozaam.com/k...erekeningen-zonnepanelen/

Zijn het full black panelen met optimizers in de prijs dan is het wat minder duur. Anders is het echt grof te veel.

WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 4500Wp ZWW || BENG, Rc6 rondom, tripple glas, WTW, 165m2 verwarmd || Gasloos sinds sep 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miles
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 25-06 05:56
Als een plafond glad gestuct is, zou het daarna dan ook nog (wit) gesausd moeten worden of kan je dat laten zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osxy
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 22:07

Osxy

Holy crap on a cracker

miles schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 12:05:
Als een plafond glad gestuct is, zou het daarna dan ook nog (wit) gesausd moeten worden of kan je dat laten zitten?
Glad stuc is niet wit, eerder grouwig en vrij open structuur. Dus ja sausen is nodig.

"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacovn
Vanoverdegrens schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 09:56:
[...]

Neergaande zon.
Gaat op in het oosten en onder in het westen. Daar staat dat gebouw. (ZW)
De blik op de situatie is toch van zuid naar noord ? Dan is oost rechterkant en de schaduw loopt toch van boom naar links toe. (westen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leecher
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 24-06 19:52
Osxy schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 12:19:
[...]

Glad stuc is niet wit, eerder grouwig en vrij open structuur. Dus ja sausen is nodig.
Ligt er helemaal aan welke stuc je gebruikt. Ons 9010 'zuiver wit' geverfde kozijnen zien er oud en geel uit bij het spierwitte stuc dat nu op de muren zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanoverdegrens
jacovn schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 12:21:
[...]

De blik op de situatie is toch van zuid naar noord ? Dan is oost rechterkant en de schaduw loopt toch van boom naar links toe. (westen)
[afbeelding]

Boven is noord, het gebouw staat dus zuid-west van het kavel, waar het huis op gebouwd wordt.
Vervelender kan het niet in de weg staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frumper
gr8-jen schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 11:57:
hoeveel bomen komen er voor te staan?
hebben de buren een uitstulping op het dak en zo ja waar?
indak panelen of "losse"contructie er bovenop?
Dan kun je bedenken hoeveel het zal opleveren via pvgis met bijvoorbeeld: http://www.innozaam.com/k...erekeningen-zonnepanelen/

Zijn het full black panelen met optimizers in de prijs dan is het wat minder duur. Anders is het echt grof te veel.
Geen bomen (of ik moet ze zelf in de tuin zetten ;) maar krijgen een pleintje achter ons, ook geen hoogbouw in de buurt. Geen uitstelping op het dak bij de buren, en komen er bovenop te liggen :)

Kopersbegeleider gaf aan dat achteraf niet handig zou zijn (wij van wc-eend? ) ivm dat je dan een andere omvormer zou moeten plaatsen.

Dat linkje had ik even niet gevonden, dus kijk ik even na.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Z___Z
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
@EJPostema Binnen 10 minuten fietsen naar Rotterdam Centrum is niet vergelijkbaar met Almere Noord aan de rand van de stad.

Het "probleem" van "goedkope" vinex woningen is dat het leuk is dat het nieuw is, maar over 15 jaar is het ook "oud", net als de huizen van begin 2000 nu zijn. Dan blijft alleen de locatie over. Bij dure Vinex woningen is het geen probleem, want iedereen heeft 2 auto's voor de deur en gaat overal heen met de auto. Bij de goedkope Vinex woningen zie je dan vaak ghetto vorming. Veel hang jongeren, omdat er geen werk en voorzieningen zijn voor deze jongeren. Vaak worden ook sociale huurwoningen gebouwd naast de goedkope koopwoningen. Allemaal factoren waardoor je eigenlijk niet een goedkope nieuwbouwwoning in een nieuwbouwwijk moet willen kopen. Voor 180k kan je beter een appartement kopen op een betere locatie dan een afgelegen tussenwoning. Zeker als je nog geen gezin hebt waar je de tuin en extra slaapkamers voor nodig hebt.

Zoals @Vanoverdegrens ook zegt, zodra de markt een beetje afkoelt, raak je zo'n huis aan de straatstenen niet kwijt. Dan is het niet eens een kwestie van prijs. Bij een afgekoelde markt gaat iedereen die een huis nodig heeft koopjes jagen op de gewilde locaties. Ongewilde locaties worden alleen verkocht omdat mensen bij gebrek aan beters toch iets willen kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frumper
leecher schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 12:37:
[...]

Ligt er helemaal aan welke stuc je gebruikt. Ons 9010 'zuiver wit' geverfde kozijnen zien er oud en geel uit bij het spierwitte stuc dat nu op de muren zit.
Dan heb je zeker 9016 op de muren laten zetten?

9010 is inderdaad wel standaard wit, ook voor de muren...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Osxy

Osxy

Holy crap on a cracker

frumper schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 15:26:
[...]

Normaal stucwerk (vlak) is standaard zonder kleur. Spachtelputz kan je wel direct met kleur laten zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 24-06 14:55
@Mastasidaz Dat is wel erg dicht op het spoor. Aangezien de route tegenwoordig doorloopt voorbij Lelystad en die drukte alleen maar toe zal nemen (en er al chloortreinen gepland staan?) zou ik daar niet gaan zitten. Ook vind ik de Evenaar nou niet een heel rustige weg. Eerder irritant. Een flatgebouw als uitzicht? Tuin op NO? Ik zou er niet aan beginnen. Die hoek ligt gewoon ver van alles eigenlijk.

Ik heb zelf 12 jaar in Buiten gewoond, maar ben er wel al 8 jaar weg. ;)

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robino007
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 24-06 22:36
Bij het inmeten vrijdag viel op dat er een loze leiding of 6 miste.. net meteen de aannemer geappt en hij zou het na lopen morgen d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asdf25
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 28-12-2024
Vanoverdegrens schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 00:14:
[...]

Tsja, perspectief...

Bouwen is juist alsmaar goedkoper geworden de afgelopen tien jaar, vroeger zat er meer marge op dan tegenwoordig. Ik heb vorig maand een nieuwbouwwoning gekocht welke nog gebouwd moet worden. 205.000€ v.o.n. voor 270m2 grond en 3 volledige woonlagen totaal zo'n 140m2 met zonnepanelen. Dacht dat de grond iets van 65.000-70.000€ was en rest bouwkosten en overige.

Laten we voor de grond eens 65.000€ aanhouden voor het gemak. 140.000/ 1,21= 115.000€ excl. BTW, daarvan moet dan een hele woning betaald worden. Dat vind ik nog wel meevallen, per woonlaag betaal ik dan ongeveer 38.000€. De grond is schaars geworden omdat er teveel regels zijn. De prijzen drijven nu omhoog omdat de overheid niks aan de werkloosheid heeft gedaan in de crisisjaren. Hierdoor zijn veel mensen die in of voor de bouw werkten met pensioen gegaan of werkzaam binnen een andere sector. Vloeren zit nu 3 maanden levertijd, dakisolatie en bouwpalen zijn niet meer aan te slepen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• leecher
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 24-06 19:52
frumper schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 15:26:
[...]

Goed geraden, er komt idd 9016 op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tremio
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 13-05 09:15
Stucen of spachtelputz in een nieuwbouwwoning? We kunnen niet kiezen...

Wat zijn de voor en nadelen? In mijn ogen:

Stucen
Voordelen: Makkelijk te repareren, ...?
Nadelen: Gevoelig voor beschadigingen, moet gesaust worden, ...?

Spachtelputz
Voordelen: kan direct met een kleurtje aangebracht worden, ..?
Nadelen: ..?

Wie o wie kan het aanvullen?

[ Voor 7% gewijzigd door Tremio op 03-10-2017 08:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvH photo
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 21-06 10:33
Spachtelputz is moeilijker te repareren wanneer het scheurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paragon93
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Tremio schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 08:37:
Stucen of spachtelputz in een nieuwbouwwoning? We kunnen niet kiezen...

Wat zijn de voor en nadelen? In mijn ogen:

Stucen
Voordelen: Makkelijk te repareren, ...?
Nadelen: Gevoelig voor beschadigingen, moet gesaust worden, ...?

Spachtelputz
Voordelen: kan direct met een kleurtje aangebracht worden, ..?
Nadelen: ..?

Wie o wie kan het aanvullen?
Spachtelputz haal ik altijd mijn knokkels open langs de leuning bij de trap. Daarnaast vind ik stucwerk strakker/moderner ogen dan spachtelputz.

Trust me, I'm an engineer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EJPostema
Zou ook voor strak stucwerk gaat. Oogt toch wel moderner en mooier.
Ook al eens over renovlies nagedacht?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 36835

Elke vorm van behangen, ook renovlies is minder strak en krijg je spijt van. Naden blijf je altijd zien. Stukadoren is tegenwoordig gewoon prima betaalbaar en met scheuren valt het allemaal reuze mee.

Scheuren, als ze al komen, komen op plaatsen die niet opvallen en zijn eenvoudig te repareren na een jaartje of 2. Zorg wel dat je huis bij oplevering droog genoeg is voor het stukadoren. Een goede stukadoor zal dit even meten voor je.

Wil je het strak, ga voor glad stucwerk.

[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 36835 op 03-10-2017 09:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gr8-jen
  • Nu online
Jaded schreef op donderdag 28 september 2017 @ 15:23:
[...]

het grootste deel van fase 3A heeft nog geen toegang tot de afbouw helaas.. Ze zijn erg traag
Hmm enig idee of het alleen jouw straat is of dat alleen mijn straat voorloopt?
Ik wilde eigenlijk gaan pushen om een passeerdatum te prikken. maar als je geen afbouw hebt heb jij en waarschijnlijk anderen nog geen offerte.
Dan zullen ze dat niet zo snel doen ook al zou het passeren oorspronkelijk in oktober gebeuren

WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 4500Wp ZWW || BENG, Rc6 rondom, tripple glas, WTW, 165m2 verwarmd || Gasloos sinds sep 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaded
  • Laatst online: 20-06 10:27
gr8-jen schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 09:59:
[...]

Hmm enig idee of het alleen jouw straat is of dat alleen mijn straat voorloopt?
Ik wilde eigenlijk gaan pushen om een passeerdatum te prikken. maar als je geen afbouw hebt heb jij en waarschijnlijk anderen nog geen offerte.
Dan zullen ze dat niet zo snel doen ook al zou het passeren oorspronkelijk in oktober gebeuren
Op Facebook is er een groep voor Fase 3A en 3C, daarin hebben maar enkele bouwnummers toegang tot de afbouw.

Een passeerdatum kunnen ze nog niet prikken omdat de omgevingsvergunning nog niet onherroepelijk is, dat is 31 oktober pas helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tassadar32
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 08-06 16:05
@Tremio Spachtelputz repareren is haast niet te doen, blijf je altijd zien.

27x320Wp LG | 7.4 kW W/W warmtepomp | 2024 Model 3 Performance+FSD | 2019 Zoë 40kWh Star Wars edition

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EJPostema
Anoniem: 36835 schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 09:34:
Elke vorm van behangen, ook renovlies is minder strak en krijg je spijt van. Naden blijf je altijd zien. Stukadoren is tegenwoordig gewoon prima betaalbaar en met scheuren valt het allemaal reuze mee.

Scheuren, als ze al komen, komen op plaatsen die niet opvallen en zijn eenvoudig te repareren na een jaartje of 2. Zorg wel dat je huis bij oplevering droog genoeg is voor het stukadoren. Een goede stukadoor zal dit even meten voor je.

Ben met je eens dat stucwerk mooier is, maar de naden hoef je echt niet te zien met renovlies.

Vrienden van mij hebben ook scheuren onder kozijnen zitten enzo. Best wel in het zicht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smartie89
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 17-12-2024
@gr8-jen Ik heb nog geen EPC berekening ontvangen. Maar met antwoord geven op vragen is onze bouwer niet zo snel. Er liggen nog steeds vragen van net voor de bouwvak.

@frumper Waarschijnlijk moet er dan volgens je EPC minimaal 1160wp geinstalleerd worden. Je zou die opbrengstgarantie kunnen vragen voor die 1160wp.
Om eerlijk te zijn vind ik €450 voor een 290wp paneel een normale prijs. Hierin zijn namelijk de kosten voor de andere omvormer, onderconstructie, tekenwerk en de rest van de arbeid in meegenomen. En geloof me, tekenwerk kan een uitdaging zijn, zeker als er ook voor dakkapellen dakramen etc. gekozen wordt.

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirved
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 07:09
EJPostema schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 08:51:
Zou ook voor strak stucwerk gaat. Oogt toch wel moderner en mooier.
Ook al eens over renovlies nagedacht?
De bouw van mijn nieuwbouwwoning gaat starten in november, de aannemer en makelaar hebben mij gewaarschuwd over stucwerk dat dit in de eerste 5 jaar nog kan scheuren. Ze raden het daarom af.

Ik zelf werk op een architectenbureau (financiële functie) en heb ook hier eens intern nagevraagd. De mensen hier raden het ook af. Glasvlies behang wordt mij aangeraden. Dit scheurt niet en hierin is het ook mogelijk om de muur geheel glad te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowhite0901
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 00:03
smartie89 schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 10:24:
@gr8-jen Ik heb nog geen EPC berekening ontvangen. Maar met antwoord geven op vragen is onze bouwer niet zo snel. Er liggen nog steeds vragen van net voor de bouwvak.

@frumper Waarschijnlijk moet er dan volgens je EPC minimaal 1160wp geinstalleerd worden. Je zou die opbrengstgarantie kunnen vragen voor die 1160wp.
Om eerlijk te zijn vind ik €450 voor een 290wp paneel een normale prijs. Hierin zijn namelijk de kosten voor de andere omvormer, onderconstructie, tekenwerk en de rest van de arbeid in meegenomen. En geloof me, tekenwerk kan een uitdaging zijn, zeker als er ook voor dakkapellen dakramen etc. gekozen wordt.

***members only***
Ik heb het al eerder gepost maar bij ons rekenen ze 725 per paneel (onbekend hoeveel) En wij hebben een plat dak dus weinig maattekenwerk oid.

12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandermark
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 25-06 20:12
smartie89 schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 10:24:

***members only***
Jij doet dit dus beroepshalve: wat doet het met de EPC als een flink deel van de panelen last heeft van schaduwwerking van een dakkapel die de bouwer er zelf op plaatst? In de EPC berekening is gewoon gerekend met de volle opbrengst van de 9 panelen. 4 van de 9 panelen komen pal ten noorden te liggen van een dakkapel (dak west georienteerd) en die krijgen optimizers. Maar dan weet je toch al dat je de in de epc berekende opbrengst niet gaat halen? De epc berekening komt precies op 0,4 uit, er is dus geen ruimte. Wat adviseer je hierin?

Edit: daarnaast heb ik het idee dat ook niet is meegenomen dat het dak 100% op westen ligt waardoor opbrengst sowieso iets lager ligt. Hoor je daar ook iets mee te doen in EPC berekening?

[ Voor 6% gewijzigd door vandermark op 03-10-2017 10:47 ]

STRAVA | Panasonic 5kW J Monoblock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My-life
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 25-06 08:47
My-life schreef op zondag 1 oktober 2017 @ 16:13:
@smartie89 Wellicht weet jij hier het antwoord op. Als de EPC-waarde van een huis van 0,38 naar 0,25 gebracht kan worden met 7 zonnepanelen. Kun je die som dan ook doortrekken en zeggen dat je met nog 14 panelen (met dezelfde opbrengst) op een EPC van 0,0 komt?
Nog een keer deze vraag, voor het geval dat eroverheen is gelezen :) .

[ Voor 3% gewijzigd door My-life op 03-10-2017 11:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Len020
Mirved schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 10:31:
[...]

De bouw van mijn nieuwbouwwoning gaat starten in november, de aannemer en makelaar hebben mij gewaarschuwd over stucwerk dat dit in de eerste 5 jaar nog kan scheuren. Ze raden het daarom af.

Ik zelf werk op een architectenbureau (financiële functie) en heb ook hier eens intern nagevraagd. De mensen hier raden het ook af. Glasvlies behang wordt mij aangeraden. Dit scheurt niet en hierin is het ook mogelijk om de muur geheel glad te maken.
Schuren in je stucwerk zal je hooguit op de naden krijgen (als je überhaupt al komen). Behang is echt véél minder strak en qua prijs ook niet voordeliger dan stuc.
Ons nieuwe huis wordt ook vanaf november/december gebouwd en wij laten het direct van top tot teen stucen. Ik calculeer een paar schuren in maar vind het eindresultaat vele malen mooier dan behang.
Een goeie stukadoor zal de kwetsbare punten (naden) bewerken met band om het risico te verkleinen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bakkenist
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 25-06 10:04
Zit er qua stucwerk en risico op scheuren nog een noemenswaardig verschil tussen betonnen (gegoten) muren en muren van bijv. kalkzandsteen? Ik kan me zo voorstellen dat die laatste veel meer kan werken, omdat dit losse "blokken" zijn terwijl een in beton gegoten muur wat massiever is en daardoor minder werkt.

Los daarvan werkt het natuurlijk het meest in overgangen zoals plafond/muur enzovoorts. Daar ben ik me van bewust.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvH photo
@Lennartc , wij gaan het ook zo doen. Ik twijfel nog over het plafond aangezien deze het meeste kans op scheuren heeft. Omdat het nieuwbouw is laten wij het als spuitwerk doen ipv sturen. Scheelt weer in de prijs :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvH photo
Bakkenist schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 13:59:
Zit er qua stucwerk en risico op scheuren nog een noemenswaardig verschil tussen betonnen (gegoten) muren en muren van bijv. kalkzandsteen? Ik kan me zo voorstellen dat die laatste veel meer kan werken, omdat dit losse "blokken" zijn terwijl een in beton gegoten muur wat massiever is en daardoor minder werkt.

Los daarvan werkt het natuurlijk het meest in overgangen zoals plafond/muur enzovoorts. Daar ben ik me van bewust.
Denk niet dat dit veel uitmaakt. Het is vooral dat het huis zichzelf in het begin nog een beetje zet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Len020
RvH photo schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 14:00:
@Lennartc , wij gaan het ook zo doen. Ik twijfel nog over het plafond aangezien deze het meeste kans op scheuren heeft. Omdat het nieuwbouw is laten wij het als spuitwerk doen ipv sturen. Scheelt weer in de prijs :)
Spacspuit bedoel je dan denk ik ? Want je kan niet direct latexspuiten op een kale betonwand.

Dat hebben wij nu op de wanden. Echter willen we nu in het nieuwe huis gladde wanden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RUFFNECK
  • Laatst online: 19-06 22:11

RUFFNECK

Poentje

Lennartc schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 13:55:
[...]

Behang is echt véél minder strak
Gelukkig een mening :) Ja een goeie stucadoor kan zoveel, maar een goeie (renovlies)behanger ook. Voor ik begon aan m'n nieuwe woning had ik ook nog nooit van renovlies gehoord, inmiddels heb ik dit zelf (bij een goeie specialist, die ook eerst egaliseert en niet meteen op de behangklare muur gaat) mogen zien en het ziet er retestrak uit. Naden niet te zien, strakke hoeken etc. Ik heb m'n stucadoor dus afgezegd...

Scheuren hoeft (helaas) niet alleen bij naden/voegen/overgangen e.d. te gebeuren, met een beetje pech scheurt eea door dwars over je muur langs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
My-life schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 11:54:
[...]

Nog een keer deze vraag, voor het geval dat eroverheen is gelezen :) .
Nee, EPC rekent helaas niet lineair.
Bakkenist schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 13:59:

Ja, kalkzandsteen scheurt al als je ernaar kijkt. Een dilatatietekening van kalkzandsteen is een veredelde barcode. Het scheurt bij overgangen, halverwege overspanningen, in de buurt van gevelopeningen, daar waar gordingen- en nokbalken ingemetseld zijn, etc.

Als beton gaat scheuren wordt het tijd het pand te verlaten. :+
RUFFNECK schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 14:06:
[...]

Gelukkig een mening :) Ja een goeie stucadoor kan zoveel, maar een goeie (renovlies)behanger ook. Voor ik begon aan m'n nieuwe woning had ik ook nog nooit van renovlies gehoord, inmiddels heb ik dit zelf (bij een goeie specialist, die ook eerst egaliseert en niet meteen op de behangklare muur gaat) mogen zien en het ziet er retestrak uit. Naden niet te zien, strakke hoeken etc. Ik heb m'n stucadoor dus afgezegd...

Scheuren hoeft (helaas) niet alleen bij naden/voegen/overgangen e.d. te gebeuren, met een beetje pech scheurt eea door dwars over je muur langs.
Renovlies en consorten moet op een schilderklare muur, niet behangklaar. Vandaar dat altijd nog iemand eroverheen moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RUFFNECK
  • Laatst online: 19-06 22:11

RUFFNECK

Poentje

Señor Sjon schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 14:40:

Renovlies en consorten moet op een schilderklare muur, niet behangklaar. Vandaar dat altijd nog iemand eroverheen moet.
Dat legde hij ook uit, maar niet iedereen doet dat dus, die gaan meteen op de behangklare muur (en kunnen dus goedkoper aanbieden).
Ik heb er verder (nog) geen ervaring mee, maar alles wat ie uitlegde was overtuigend/logisch genoeg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katseviool
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 20-06 13:07
Kreeg volgende reactie toen ik om EPC berekening vroeg:
Bij oplevering ontvangen jullie het energielabel van jullie woning. De achterliggende EPC berekening sturen wij niet door.
Nou dan weet ik het wel...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bvbal79
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 23-06 12:50
Anoniem: 36835 schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 09:34:

Dan ben je of heel miereneukerig over de naden, of heb je een verkeerde behanger gehad. Hier geen naden te zien met renovlies, nergens spijt van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Katseviool schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 14:44:
Kreeg volgende reactie toen ik om EPC berekening vroeg:

[...]

Nou dan weet ik het wel...
Ja, die verstrekken wij ook niet. Het heeft ook niet de status zoals een energielabel. Je kan het opvragen bij de gemeente, maar in de EPC wordt meestal de meest kenmerkende woning berekend (of worst-case) en de rest wordt gelijkend uitgevoerd. Die zijn dan beter, maar er is geen berekende waarde.

[ Voor 27% gewijzigd door Señor Sjon op 03-10-2017 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

bvbal79 schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 14:50:
[...]

Dan ben je of heel miereneukerig over de naden, of heb je een verkeerde behanger gehad. Hier geen naden te zien met renovlies, nergens spijt van.
Ik durf te wedden dat als ik langs kom dat ik binnen 10 seconden een naad aan kan wijzen. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bvbal79
Anoniem: 36835 schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 14:59:
[...]

Ik durf te wedden dat als ik langs kom dat ik binnen 10 seconden een naad aan kan wijzen. :)
Maar dat bedoel ik met hoe miereneukerig kun je zijn. Als ik op 2 cm ga staan zie ik ook wel dat er ergens een naad zit (alhoewel dat ook moeilijk is in de meeste gevallen), sta je gewoon in de kamer dan zie je ze niet.

[ Voor 9% gewijzigd door bvbal79 op 03-10-2017 15:02 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

bvbal79 schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 15:01:
[...]

Ja dat snap ik ook wel. Maar dat bedoel ik met hoe miereneukerig kun je zijn. Als ik op 2 cm ga staan zie ik ook wel dat er ergens een naad zit, sta je gewoon in de kamer dan zie je ze niet.
Juist, en voor mijn woonkamer wil ik een perfecte muur, vandaar mooi glad pleisterwerk. Het is een kwestie van smaak en prioriteit. Wat betreft stijl & interieur ben ik wel een mierenneuker, maar ik ben zeker niet de enige ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbal79
Anoniem: 36835 schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 15:02:
[...]

Juist, en voor mijn woonkamer wil ik een perfecte muur, vandaar mooi glad pleisterwerk. Het is een kwestie van smaak en prioriteit. Wat betreft stijl & interieur ben ik wel een mierenneuker, maar ik ben zeker niet de enige ;)
Als je het zo stelt is dat dus anders dan zoals je typt je zult er spijt van krijgen, want het is zoals je het zelf zegt een kwestie van smaak en prioriteit. En je mag zeker langskomen en dan zul je verbaasd staan dat je echt niet alle naden eruit gaat pikken, beetje nadenroller en de juiste latexverf doen wonderen.

[ Voor 13% gewijzigd door bvbal79 op 03-10-2017 15:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 04-06 14:11
[...]

Schuren in je stucwerk zal je hooguit op de naden krijgen (als je überhaupt al komen). Behang is echt véél minder strak en qua prijs ook niet voordeliger dan stuc.
Ons nieuwe huis wordt ook vanaf november/december gebouwd en wij laten het direct van top tot teen stucen. Ik calculeer een paar schuren in maar vind het eindresultaat vele malen mooier dan behang.
Een goeie stukadoor zal de kwetsbare punten (naden) bewerken met band om het risico te verkleinen.
Kleine nuanca, prijsverschil is er zeker wel. Goed stucwerk is toch een stuk duurder dan renovlies. Was van de week bij een mooie hoekwoning, standaard grote, 140m2. Het hele huis is gestuct, inclusief alle plafonds voor 14K, niet mals. Renovlies zat je nog niet op de helft.

Gezien ik zelf kinderen heb lijkt mij renovlies een stuk veiliger. Qua schuren zou ik mij niet druk maken. Wij laten het plafond in de woonkamer stucen. Krijg 15 jaar garantie dat het niet scheurt _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

bvbal79 schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 15:04:
[...]

Als je het zo stelt is dat dus anders dan zoals je typt je zult er spijt van krijgen, want het is zoals je het zelf zegt een kwestie van smaak en prioriteit. En je mag zeker langskomen en dan zul je verbaasd staan dat je echt niet alle naden eruit gaat pikken, beetje nadenroller en de juiste latexverf doen wonderen.
Ik doel vooral met spijt hebben op dat mensen verwachten dat renovlies gelijkwaardig is aan glad pleisterwerk. Dat is het gewoonweg niet in mijn ogen.

Maargoed het komt er op neer dat mensen die twijfelen gewoon beide opties in het echt moeten gaan bekijken, en daarna bepalen wat voor hun belangrijk is.
Wackmack schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 15:08:

Kleine nuanca, prijsverschil is er zeker wel. Goed stucwerk is toch een stuk duurder dan renovlies. Was van de week bij een mooie hoekwoning, standaard grote, 140m2. Het hele huis is gestuct, inclusief alle plafonds voor 14K, niet mals. Renovlies zat je nog niet op de helft.

Gezien ik zelf kinderen heb lijkt mij renovlies een stuk veiliger. Qua schuren zou ik mij niet druk maken. Wij laten het plafond in de woonkamer stucen. Krijg 15 jaar garantie dat het niet scheurt _/-\o_
Klopt, maar dat zal voornamelijk te maken hebben met dat echt stukadoren anders is dan dun pleisterwerk. Alles rond de 10-15 eu per m2 is gewoon pleisterwerk. Echt stukadoren maakt ook alle hoeken perfect en muren recht. Er wordt veel meer body gebruikt voor de stuclaag.

Maar gewoon dun glad pleisterwerk is over het algemeen prima voor nieuwbouw. De muren zijn zo goed als recht.

[ Voor 39% gewijzigd door Anoniem: 36835 op 03-10-2017 15:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Len020
Wackmack schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 15:08:
[...]

Als ik google kom ik op ong 10 euro per M2 bij renovlies exc. schilderen.

Heb voor gladstukken diverse offertes en die hangen allemaal zo rond de 14 euro de meter.
Minimaal prijsverschil (als het er uberhaupt al is).

Neemt verder niet weg dat iedereen moet doen wat hij/zij wenst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvH photo
De stukadoor vertelde dat ze met een machine direct een gladde stuclaag op onder spuiten. Zonder structuur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mirved
  • Registratie: Oktober 2009
[...]

Niet dat ik je niet wil geloven (dat wil ik maar al te graag eigenlijk) maar waar baseer je dit op?

Heb jij zelf veel ervaring in woningbouw of als stukadoor?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mastasidaz
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 05-01-2024
Señor Sjon schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 16:22:
@Mastasidaz Dat is wel erg dicht op het spoor. Aangezien de route tegenwoordig doorloopt voorbij Lelystad en die drukte alleen maar toe zal nemen (en er al chloortreinen gepland staan?) zou ik daar niet gaan zitten. Ook vind ik de Evenaar nou niet een heel rustige weg. Eerder irritant. Een flatgebouw als uitzicht? Tuin op NO? Ik zou er niet aan beginnen. Die hoek ligt gewoon ver van alles eigenlijk.

Ik heb zelf 12 jaar in Buiten gewoond, maar ben er wel al 8 jaar weg. ;)
Bedankt voor de vele reacties! Ik heb besloten van de woning af te zien. Er komen meerdere projecten aan in Almere Poort / Zandpoort waar ik voor in aanmerking kan komen. Deze ga ik rustig afwachten. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbal79
Lennartc schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 15:38:
[...]

Als ik google kom ik op ong 10 euro per M2 bij renovlies exc. schilderen.

Heb voor gladstukken diverse offertes en die hangen allemaal zo rond de 14 euro de meter.
Minimaal prijsverschil (als het er uberhaupt al is).

Neemt verder niet weg dat iedereen moet doen wat hij/zij wenst.
4 euro per m2 tikt alsnog aan..of je koopt een tiny house...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbal79
Anoniem: 36835 schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 15:10:
[...]

Ik doel vooral met spijt hebben op dat mensen verwachten dat renovlies gelijkwaardig is aan glad pleisterwerk. Dat is het gewoonweg niet in mijn ogen.

Maargoed het komt er op neer dat mensen die twijfelen gewoon beide opties in het echt moeten gaan bekijken, en daarna bepalen wat voor hun belangrijk is.

[...]

Klopt, maar dat zal voornamelijk te maken hebben met dat echt stukadoren anders is dan dun pleisterwerk. Alles rond de 10-15 eu per m2 is gewoon pleisterwerk. Echt stukadoren maakt ook alle hoeken perfect en muren recht. Er wordt veel meer body gebruikt voor de stuclaag.

Maar gewoon dun glad pleisterwerk is over het algemeen prima voor nieuwbouw. De muren zijn zo goed als recht.
Grappig dat iemand die geen genoegen neemt met renovlies naden wel prima vind om dun glad pleisterwerk te nemen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gr8-jen
  • Nu online
Ik heb toch nog een hersenspinsel waarbij ik wil vragen of iemand hier slechte ervaringen mee heeft of van gehoord.

Ik krijg alsnog de de keuze uit 2 hypotheekvormen.
1 is goedkoop en geeft me de mogelijkheid om de offerte te verlengen.
2 laat me 7000 minder rente betalen en ik heb in dezelfde periode 3500 meer afgelost, maar die offerte kan ik niet verlengen na 3 maanden.

Offerte verwacht ik op zijn laatst over 2 weken. Omgevingsvergunning kan geen bezwaar meer krijgen na eind deze maand.

Iemand ergens gehoord dat passeren bij de notaris nog 3 maanden op zich liet wachten na de maand die de makelaar zelf opgaf dat passeren zou gebeuren?

[ Voor 3% gewijzigd door gr8-jen op 03-10-2017 22:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

bvbal79 schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 20:46:
[...]

Grappig dat iemand die geen genoegen neemt met renovlies naden wel prima vind om dun glad pleisterwerk te nemen :)
:? Dun pleisterwerk is qua uiterlijk hetzelfde als het stucwerk wat ik beschreef.

Het zit je wel dwars he... geniet toch lekker van je renovlies wat je zo geweldig vindt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bakkenist
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 25-06 10:04
gr8-jen schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 21:26:
Ik heb toch nog een hersenspinsel waarbij ik wil vragen of iemand hier slechte ervaringen mee heeft of van gehoord.

2 laat me 7000 minder rente betalen en ik heb in dezelfde periode 3500 meer afgelost, maar die offerte kan ik niet verlengen na 3 maanden.

Offerte verwacht ik op zijn laatst over 2 weken. Omgevingsvergunning kan geen bezwaar meer krijgen na eind deze maand.

Iemand ergens gehoord dat passeren bij de notaris nog 3 maanden op zich liet wachten na de maand die de makelaar zelf opgaf dat passeren zou gebeuren?
Over dat laatste: zijn er nog andere opschortende voorwaarden van kracht, of is met de omgevingsvergunning alles vervallen? In dat geval gaat er een termijn lopen van (waarschijnlijk) 3 maanden waarna de bouwer uiterlijk gestart moet zijn. En normaliter is er kort daarvoor ergens een momentje waarop je gaat passeren bij de notaris.

Dus zekerheid heb je niet, maar als er verder geen zaken meer zijn die de start bouw kunnen vertragen (bijv. min. % huizen verkocht) dan zou je voor optie 3 kunnen gaan, maar blijft risky imho...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowhite0901
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 00:03
er kan altijd plotseling nog iets gebeuren natuurlijk.... bijvoorbeeld wat wij hebben:
https://www.ad.nl/dordrec...-genx-in-grond~a4bdc909c/
Ik zou geen offerte zonder verlengingsmogelijkheden doen maar dat ben ik.

12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My-life
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 25-06 08:47
gr8-jen schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 21:26:

De eerste is goedkoop, maar de tweede kost minder? Of mist daar een woord?

Zijn beide offertes bij dezelfde aanbieder? Zijn er kosten verbonden aan het annuleren van een offerte? Bij de bijvoorbeeld Rabobank kun je een offerte die onder de 'Plusvoorwaarde' valt kosteloos annuleren volgens hun website: https://www.rabobank.nl/p...kvoorwaarden-vergelijken/. Als het mogelijk is zou je beide offertes kunnen laten maken. Als de eerste verloopt kunt je kijken of het voordeliger is om die opnieuw op te laten stellen of om voor de langer geldige offerte te gaan. Als het niet langer duurt kun je de langer geldige offerte annuleren.

[ Voor 10% gewijzigd door My-life op 04-10-2017 09:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gr8-jen
  • Nu online
ter aanvulling op mijn vraag:

Ik heb een offerte voor 99% rond: ik moest 1 document aanleveren volgens 2de afedeling maar die had ik tussendoor al gegeven aan advieseur. Toen kreeg ik vanuit de adviseur te horen dat ik toch aanspraak kreeg op extra lenen wegens duurzaam huis. (geen vraag naar gedaan omdat ze al moeilijk deden over andere dingen die voor mij logischer waren om wel te krijgen). Ik kan nu alsnog aanspraak doen op kortingen die de rente onder de 2% trekken. Dat heeft wel als gevolg dat ik "ter bescherming van mijzelf"... veel minder op loon mag lenen. En omdat dat weer wordt gecompenseerd door extra lenen wegens duurzaam huis krijg ik opties.
Voor de mensen die denken dat ik tegen mijn max qua lenen aan zit: bij alle 3 versies zit ik op hetzelfde niveau aan lasten van rente en aflossing als mijn vorige afsluiting van 6-7 jaar terug en ik verdien tussendoor een stukje meer.
Dezelfde aanbieder maar andere hypotheeknamen:

1 is 5000 goedkooper wegens minder rente betalen dan huidige aanbod en ik heb waarschijnlijk ook weer wat extra afgelost tussendoor en geeft me de mogelijkheid om de offerte te verlengen.
2 laat me 7000 minder rente betalen bovenop de eerder genoemde 5000 en ik heb in dezelfde periode 3500 meer afgelost dan optie 1, maar die offerte kan ik niet verlengen na 3 maanden.

Ik was de laatste die koopcontract tekende dus 60% is verkocht
woningborg laat op zich wachten maar dat komt omdat ik als laatste heb getekend en die aanvragen individueel worden aangevraagd en de aannemer dat echt niet eerder aanvraagt dan nadat ik me niet meer zonder reden kon opzeggen.

Toevoeging:
beide aanvragen mag niet en ik moet wachten tot de ene is afgelopen om de andere aan te vragen of de eerste opnieuw aan te vragen.
einde toevoeging.

waar ik nog me speel is offerte pas tekenen nadat afspraak voor tekenen is gemaakt. Ik maak alleen geen vriendjes bij de bank als ik die offerte niet teken en toch voor optie met verlengen ga.

Ik schrijf dit voornamelijk me mezelf uit om het risco beter in te schatten (die voor mijn gevoel steeds groter word), maar als anderen nog meer nadelen kan opnoemen hoor ik dat graag

[ Voor 3% gewijzigd door gr8-jen op 04-10-2017 10:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fazer013
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 03-06 09:02
gr8-jen: wat is het risico als je voor optie 2 kiest en niet lukt om binnen 3 maanden te passeren? Ben je bang dat de hypotheekrente gaat stijgen? Wat zegt je adviseur?

Op dit moment zitten wij ook midden in een hypotheekaanvraag, spannende tijden. Onze bouwer lijkt nu net haast te hebben met passeren en gaat eind deze maand starten met de bouw. Ze gaan een maand eerder palen boren (heien) dan gepland. Hopen dat de rest van de bouw ook zo voorspoedig gaat.

Voor de hypotheekrente hebben we gekozen om deze 10 jaar vast te zetten ipv 20 jaar. Kost een stuk minder rente en we hebben de ruimte om meer af te lossen.

Nu nog aan het twijfelen tussen garage verlengen of een carport plaatsen. Iemand advies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Tsja, als de opschortende voorwaarden je 6+3 maanden verder kunnen brengen en je sluit een offerte af voor 3 maanden die niet tijdig benut kan worden... Dan heb je denk ik alleen zelf een probleem. Ik heb weleens kopers af zien haken omdat ze door gewijzigde regels e.d. de boel niet meer rond kregen bij poging 2 of dat de nieuwe ronde duurder was geworden door een andere rente.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaded
@gr8-jen Ik maak me over die omgevingsvergunning niet zoveel zorgen meer voor het Koningskwartier, die is hoogstwaarschijnlijk gewoon geregeld op 30 oktober.

Mijn offerte verloopt op 6 november. Als de offerte niet voor die tijd kan passeren verloopt ie en moeten we een nieuwe aanvraag doen. Dan hebben we misschien even haast met de nieuwe offerte, maar aangezien de rente inmiddels al gedaald is (2,28 naar 2,13%) gaat we er alleen maar op vooruit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

Wij zitten ook nog in een spannend hypotheek traject. Hypotheek verstrekker eist getekende meerwerklijst van aannemer, maar aannemer zegt dat duurt nog 3 weken. Ondertussen loopt over een week voorbehoud van financiering af.. Kunnen we het risico accepteren dat voorbehoud afloopt of moeten we ervoor gaan liggen? Waar kan het nog misgaan met de aanvraag? Beide vast contract, en we lenen ruim onder de max. Wel nog een appartement te verkopen met veel overwaarde en eigen geld "in de stenen".(ca 100-150k totaal).

[ Voor 39% gewijzigd door Sport_Life op 04-10-2017 11:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gr8-jen
  • Nu online
@Jaded die omgevingsvergunning vind ik ook niet echt spannend. het gaat er om dat er meerdere punten het kunnen vertragen. Ik dacht trouwens dat het bezwaartermijn vervallen was op 24 september oktober maar ik zal wel niet kunnen rekenen.

Ik ben een arme ziel die het op 1 inkomen moet halen, want haar inkomen telt niet mee, dus ik zoek elke korting die ik kan krijgen om het te halen (volgens de bank, want ik krijg ze niet uitgelegd dat we nog kunnen sparen). mijn adviseur belde net nog een keer dat een derde check over maximale lasten opgelegd door de regering weer zei dat ik het niet kon krijgen.... hij heeft het er nog een keer over met adviesafdeling....
Dus misschien hoef ik niet te twijfelen en blijft het oude aanbod staan :'( 8)7 :X

En om het af te maken zie ik net in woonon portal dat al het meerwerk op 1 is gezet: 1 loze leiding, 1 verhoogde wc, etc. het scheelt me 3000 euro maar ik had het toch liever wel. Vooral omdat het niet meer is te wijzigen. Ik weet dat we blij mogen zijn dat we mogen kiezen maar ik wordt hier niet blij van. De makelaar gaat kijken wat er is gebeurd....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gr8-jen
  • Nu online
Sport_Life schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 11:10:
Wij zitten ook nog in een spannend hypotheek traject. Hypotheek verstrekker eist getekende meerwerklijst van aannemer, maar aannemer zegt dat duurt nog 3 weken. Ondertussen loopt over een week voorbehoud van financiering af.. Kunnen we het risico accepteren dat voorbehoud afloopt of moeten we ervoor gaan liggen? Waar kan het nog misgaan met de aanvraag? Beide vast contract, en we lenen ruim onder de max. Wel nog een appartement te verkopen met veel overwaarde en eigen geld "in de stenen".(ca 100-150k totaal).
hoe ver ben je? Bij de meeste banken geld dat als het niet is verkocht en ontbindende voorwaarden niet voorbij zijn ze 85-90% rekenen van de te verwachte verkoopprijs.

In ons geval zetten ze het te verwachte verkoopprijs een paar duizend lager dan we aangaven, rekenden ze 90% van verkoopprijs en haalde daar nog hele hoge makelaarskosten en dergelijke vanaf.

Maar als je hypotheek zo hoog is dat je bijna geen overwaarde hebt en misschien restschuld overhoud maar geld meeneemt is het allemaal geen probleem 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaded
@gr8-jen de gemeente heeft de aanvraag van de omgevingsvergunning met 6 weken verlengd, 8 weken was blijkbaar niet voldoende. Vandaar de vertraging...
Hopelijk ga je het alsnog redden! Kun je niet een deel aflossingsvrij kiezen ofzo? Dan scheelt flink in de lasten en over 30 jaar is dat deel makkelijk op te hoesten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaded
Sport_Life schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 11:10:
Ik zou me geen zorgen maken, komt wel goed als je het ruim kunt betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gr8-jen
  • Nu online
Jaded schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 11:24:
@gr8-jen de gemeente heeft de aanvraag van de omgevingsvergunning met 6 weken verlengd, 8 weken was blijkbaar niet voldoende. Vandaar de vertraging...
Hopelijk ga je het alsnog redden! Kun je niet een deel aflossingsvrij kiezen ofzo? Dan scheelt flink in de lasten en over 30 jaar is dat deel makkelijk op te hoesten.
Ik had de maand verkeerd getypt ;)
Het oorsponkelijke renteaanbod waarbij we de rente kunstmating boven de 2% hielden staat nog en die kunnen we ook makkelijk betalen (volgens de bank maar net). Dus die kunnen we als fallback gebruiken. We kijken wat het wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvH photo
Komt het vaker voor dat bij een nieuw te bouwen hoekhuis 11 zonnepanelen worden geplaatst tbv een ppc van 0.4? Het huis is in de basis zonder uitbouw en tuitgevel 149m2 woonoppervlakte en 580m3 inhoud.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
Dat kan. Als iemand voor de rest geen maatregelen wil realiseren, is dat de makkelijkste weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hier ook mensen met prefab bouw waarbij het schilderwerk in de fabriek wordt gedaan?
De kozijnen, ramen en buitendeuren van de woning worden fabrieksmatig gespoten
met een watergedragen verf die in drie lagen is aangebracht. Op de bouw wordt niet meer
geschilderd. Om de kwaliteit van het schilderwerk te waarborgen, adviseren wij u om na
circa 1 jaar het buitenschilderwerk na te lopen en eventueel bij te werken.
Ik vraag me af wat de kwaliteit is als er na 1 jaar al weer gecontroleerd moet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvH photo
Señor Sjon schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 15:46:
Dat kan. Als iemand voor de rest geen maatregelen wil realiseren, is dat de makkelijkste weg.
De vloer is rc3, de wanden rc4 en het dak rc6 uit mijn hoofd. Er werd ook op de eerste bijeenkomst duidelijk vermeld dat het oppassen was dat de warmte in de zomer niet het huis binnen komt omdat deze er door de goede isolatie bijna niet meer uit ging dan. Het verbaasd mij daarom van die zonnepanelen. Het was een tekening van de installateur. Het exacte aantal moest nog berekend worden. Stiekem hoop ik op een stuk minder. Het wordt nu lastig een dakkapel te plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asdf25
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 28-12-2024
Anoniem: 36835 schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 16:11:
Hier ook mensen met prefab bouw waarbij het schilderwerk in de fabriek wordt gedaan?

[...]

Ik vraag me af wat de kwaliteit is als er na 1 jaar al weer gecontroleerd moet worden.
Aan de garanties van woningborg/ GIW zitten ook redelijk wat haken en ogen. De garanties die je vaak leest zitten nog allerlei voorwaarden aan zoals onder andere; jaarlijkse controle door erkende partij om nog in aanmerking te komen voor garantie op bepaalde componenten. Met werk al vaak mee gemaakt dat ik garantie af heb gekeurd omdat mensen niet voldoen aan bepaalde voorwaarden (dak/ goot lek binnen garantietermijn).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
RvH photo schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 17:00:
[...]

De vloer is rc3, de wanden rc4 en het dak rc6 uit mijn hoofd. Er werd ook op de eerste bijeenkomst duidelijk vermeld dat het oppassen was dat de warmte in de zomer niet het huis binnen komt omdat deze er door de goede isolatie bijna niet meer uit ging dan. Het verbaasd mij daarom van die zonnepanelen. Het was een tekening van de installateur. Het exacte aantal moest nog berekend worden. Stiekem hoop ik op een stuk minder. Het wordt nu lastig een dakkapel te plaatsen.
Rc is lang niet bepalend. Daar win je de EPC oorlog niet mee. Zonnepanelen zijn makkelijk, komen als laatste en liggen hoog. Een koperen douche WTW is bv roofgoed en dat zou dan veel te lang risico lopen omdat ie veel eerder in het bouwproces erin moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvH photo
Oké duidelijkheid. Moet misschien nog een beetje aan het idee wennen omdat we het plan hadden voor een 5m dakkapel. Zal nu een stuk lastiger worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
5m dakkapel? Please don't. In 99% van de gevallen ziet dat er niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvH photo
Señor Sjon schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 11:07:
5m dakkapel? Please don't. In 99% van de gevallen ziet dat er niet uit.
Wel lekker practisch als je 2 kids hebt. Daarnaast is het aan de achterkant waardoor ik dat minder mooi geen probleem vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gr8-jen
  • Nu online
zijn er mensen die ervaring hebben met het volgende?

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

[ Voor 19% gewijzigd door gr8-jen op 06-10-2017 08:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 04-06 14:11
Waar blijven de foto's :) Hoe ver zijn jullie projecten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milmoor
  • Registratie: Januari 2000

Milmoor

Footsteps and pictures.

frumper schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 13:22:
[...]
Kopersbegeleider gaf aan dat achteraf niet handig zou zijn (wij van wc-eend? ) ivm dat je dan een andere omvormer zou moeten plaatsen.
Wij hebben er gewoon een tweede set ernaast gelegd met eigen omvormer. Dat vereist wel wat afstemming waar de eerste set en omvormer geplaatst worden, maar is verder optimaal flexibel.

Rekeningrijden is onvermijdelijk, uitstel is struisvogelpolitiek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ancent
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 19-12-2023
gr8-jen schreef op vrijdag 6 oktober 2017 @ 08:12:
zijn er mensen die ervaring hebben met het volgende?

***members only***
Wij moeten deze bouwrente betalen vanaf twee weken NA het verstrijken van de opschortende voorwaarde. Dat betekend oa dat de vergunning onherroepelijk moet zijn en er planacceptatie door bouwgarant is afgegeven. Vreemd dat je tijdens de vergunningsaanvraag al bouwrente moet betalen, of je nu hoog of laag springt je kan dan nog niet passeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Repsect
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 07:54
Vreemd inderdaad als er nu al bouwrente betaald moet worden. Wij moeten bouwrente betalen -net zoals @Ancent- twee weken nadat de omgevingsvergunning onherroepelijk is. Dat is vandaag de laatste dag, dus hopelijk kunnen we maandag beginnen met de hypotheek.

Iemand ervaring met het in twee weken regelen van hypotheek en tekenen bij de notaris? Lijkt mij erg kort, maar hopelijk lukt het. Heb nog geen contact gehad met de notaris trouwens, zou het slim zijn om alvast iets te melden of mag ik er vanuit gaan dat zij op de hoogte zijn?

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osxy

Osxy

Holy crap on a cracker

DjRik schreef op vrijdag 6 oktober 2017 @ 13:05:
Vreemd inderdaad als er nu al bouwrente betaald moet worden. Wij moeten bouwrente betalen -net zoals @Ancent- twee weken nadat de omgevingsvergunning onherroepelijk is. Dat is vandaag de laatste dag, dus hopelijk kunnen we maandag beginnen met de hypotheek.

Iemand ervaring met het in twee weken regelen van hypotheek en tekenen bij de notaris? Lijkt mij erg kort, maar hopelijk lukt het. Heb nog geen contact gehad met de notaris trouwens, zou het slim zijn om alvast iets te melden of mag ik er vanuit gaan dat zij op de hoogte zijn?
Lijkt me HEEL erg krap.

Onze hypotheek heeft in totaal 3,5 week in beslag genomen, aanvraag gestart voordat de vergunning onherroepelijk was.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• vooghel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:50

vooghel

Cunning linguist

Wackmack schreef op vrijdag 6 oktober 2017 @ 09:55:
Waar blijven de foto's :) Hoe ver zijn jullie projecten?
Nog niet zo ver :P

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/DJ4BOawl6PGVsZc0FDqLGwXf/full.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/P6zLhDoOuXVEKt0yFsttduVe/full.jpg

De palen worden nu in de grond gemaakt, en Woonon-portaal is klaar om te submitten. Donderdag naar de notaris voor overdracht en hypotheek. *O*

Nederlands is makkelijker als je denkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gr8-jen
  • Nu online
DjRik schreef op vrijdag 6 oktober 2017 @ 13:05:

2 weken is het minimum en erg krap. Het zou kunnen als je voldoet aan de "execution only" flow: Je hebt genoeg inkomen om te lenen wat je nodig hebt, marge over als de rente stijgt en alle documenten zijn aangeleverd.

Onze adviseur gaf aan dat hij normaal een aanvraag in 2,5 week doet.

Pagina: 1 ... 35 ... 102 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is voor projectmatige woningbouw. Zelfbouw kan in [Ervaringen met het bouwen van een huis - Deel 2