Het (projectmatige) nieuwbouwwoning topic - Deel 1 Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 23 ... 102 Laatste
Acties:
  • 1.039.242 views

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 20:09
Waar zie je een eiland dan? Zo te zien staat het aan beide kanten tegen de muur aan. Met een breedte van 220 heb je ook niet heel veel speling om kasten dieper te maken en is de ruimte misschien zelfs wel aan de krappe kant.

Dat gezegd hebbende kan je misschien wel een eiland toepassen. Aangezien je bijna acht meter hebt vanaf de hal heb je een enorme woonkamer. Je kasten kan je dan naar het begin van de keuken plaatsen (1), waardoor meer ruimte aan de andere kant ontstaat (2) Misschien smallere plank/tafel oid?

Zo iets krijg je dan:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/B1FgsMU.png

• Ghotirey
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 27-08-2024
Verwijderd schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 08:10:
Wij financieren het renteverlies tijdens de bouw mee. Zijn er nog meer die dat doen? Wij hebben gekozen om het geld te sparen voor wat eventuele inrichting wat niet uit het bouwdepot gefinancierd kan worden i.p.v. de dubbele lasten te betalen.

Fiscaal is het helaas niet echt aantrekkelijk aangezien het niet aftrekbaar is. Maar het is maar 6k met een rente van 2.7%
Wij hebben er niet voor gekozen, de rente is inderdaad niet hoog dus valt het mee maar aan de andere kant betaal je over de hele looptijd dan denk ik zo een 13.500 euro. Dus dat zal ook ergens rond de 13 euro per maand extra zijn, het zijn de kosten niet echt. Maar wij hebben ervoor gekozen om zo snel mogelijk het hypotheekbedrag naar de 85% te krijgen zodat we rente korting krijgen en dan zou zo een 6K wel flink meetellen. Je moet het uiteindelijk ook weer aflossen.

Maar dat gezegd, de lage rente maakt het allemaal wel erg verleidelijk :9

• Bastien
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

Ik heb dat ook niet meegefinancierd. Sterker nog, heb maar 80% van de woning+grond gefinancierd en de andere 20%, meerwerk en afwerking is voor eigen rekening.

De teveel betaalde rente komt bij mij trouwens netjes terug op de rekening waar die van wordt afgeschreven. In eerste instantie stond in de overeenkomst dat de rente van mijn betaalrekening ging en wat er terug kwam in het bouwdepot, daar heb ik direct een streep door laten zetten. Maf gedoe.

Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.

• JaMaaT
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 02-12 13:53
Verwijderd schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 09:08:
[...]

Ja en dat wat ik moet betalen financier ik mee zodat ik het niet direct hoef te betalen ;) Dus geen dubbele lasten tijdens de bouw
Geen dubbele lasten tijdens de bouw inderdaad maar wel nog 30 jaar lang terugbetalen.

Nu gaat het inderdaad niet om gek veel geld, maar als er geen 6k buffer is wordt bouwen dan niet heel krap?

• BertP
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 20:05
jip_86 schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 16:59:
Waar zie je een eiland dan? Zo te zien staat het aan beide kanten tegen de muur aan. Met een breedte van 220 heb je ook niet heel veel speling om kasten dieper te maken en is de ruimte misschien zelfs wel aan de krappe kant.

Dat gezegd hebbende kan je misschien wel een eiland toepassen. Aangezien je bijna acht meter hebt vanaf de hal heb je een enorme woonkamer. Je kasten kan je dan naar het begin van de keuken plaatsen (1), waardoor meer ruimte aan de andere kant ontstaat (2) Misschien smallere plank/tafel oid?

Zo iets krijg je dan:
[afbeelding]
Het is inderdaad geen eiland maar de keuken staat aan twee kanten tegen de muur aan. Dieper maken willen we liever niet omdat je dan sowieso ruimte te kort komt. De ruimte die nog over blijft met 2x 60cm aan kasten is ongeveer een 1 meter. Volgens de eerste opmerkingen van de keukenbouwer is die 1 meter ook wel ongeveer de minimale ruimte die je nodig hebt.

De optie die jij aangeeft hebben wij ook besproken maar het nadeel hiervan is dat je niet echt makkelijk de keuken inloopt en het wel een erg lange keuken zal worden. Ik heb er ook over nagedacht en zal het ook nog eens opperen want opzich spreekt het mij wel aan :)

Het muurtje van de meterkast dat nu uitsteekt zal overigens door de keukenbouwer iets dieper gemaakt worden zodat het lijkt alsof de inbouwkasten in de muur vallen.

• jip_86
BertP schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 20:14:
[...]

Het is inderdaad geen eiland maar de keuken staat aan twee kanten tegen de muur aan. Dieper maken willen we liever niet omdat je dan sowieso ruimte te kort komt. De ruimte die nog over blijft met 2x 60cm aan kasten is ongeveer een 1 meter. Volgens de eerste opmerkingen van de keukenbouwer is die 1 meter ook wel ongeveer de minimale ruimte die je nodig hebt.

De optie die jij aangeeft hebben wij ook besproken maar het nadeel hiervan is dat je niet echt makkelijk de keuken inloopt en het wel een erg lange keuken zal worden. Ik heb er ook over nagedacht en zal het ook nog eens opperen want opzich spreekt het mij wel aan :)

Het muurtje van de meterkast dat nu uitsteekt zal overigens door de keukenbouwer iets dieper gemaakt worden zodat het lijkt alsof de inbouwkasten in de muur vallen.
Het is inderdaad zo dat je een heel stuk de kamer in komt. Zou daar nog een keer goed naar kijken of er een vergelijkbare opstelling is in de winkel dat je een beeld kan krijgen van de doorgang. Zeker als je daar achter ook nog een deur hebt zorgt dat er wel voor dat je ook nog een looproute hebt. Dan sta je altijd te dringen als je staat te koken volgens mij.

Misschien kan je de keuken zelfs wel helemaal in het 3,40m brede stuk trekken. Dan krijg je iets vergelijkbaars met wat ze nu in de buurt van mijn werk gaan bouwen alleen daar is het 3,50. Geript uit de brochure:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/W2PPPnD.png
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/1dEmVSW.png
http://www.heerlijkwoneninhoogeveen.nl/woningtype/type-a/

Verwijderd

Ik keek denk ik idd een beetje verkeerd, excuses. Ging van een eiland uit. Desalniettemin kun je nog schuiven met de spoelbak wat ik eerder aan gaf.
Dat met die meterkast zou je idd kunnen doen. Ideaal, lijkt het optisch denk ik ook mooier en wat minder druk

Om een indruk te krijgen, hier denken wij aan (geef gerust kritiek).

Schets keuken:
Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/lamsihhogq4bj.png
De deur laten we wss tussen de kastenwand en de tafel uitkomen

Woning (keukentafel gaat de andere kant op + kwartslag gedraaid):
Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/0tfr2sodb6lgc.png

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 16-05-2017 23:37 ]

• JaMaaT
Hoe lang krijg je de tafel dan? 100cm aan beide kanten als looppas is niet overdreven toch?

• Z___Z
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
BertP schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 08:46:
[...]

Dank :) De ruimte aan de kastenwand kant is helaas vrij beperkt door de meterkast die een deel de keuken inkomt. Voorkeur gaat zeker uit naar extra kastruimte dus we gaan dat samen met de aannemer en de keukenbouwer (AV Keukens te Putten) bespreken. Situatieschets met de meterkast in een technische tekening.

Voor wat betreft de gootsteen, dat is een goeie tip! We vinden lades sowieso mooier dan kastjes en inderdaad de ruimte aan de rechterkant van de kraan zal je minder snel gebruiken als werkplek. Als we dan in het laatste kastje aan de rechterkant de vaatwasser plaatsen hebben we plek voor meer lades :)

Excuus voor het onhandige formaat afbeelding :X
[afbeelding]
Zonde dat Uphill zulke smalle woningen zijn (Jammer dat het bouwbesluit geen minimale beukmaat bevat). Kan je de deur in de keuken niet laten vervangen door een raam op aanrechthoogte over de hele breedte van de keuken? In zo'n smalle woning zie ik geen voordeel van een extra voordeur, aangezien de voordeur maar 1 meter lopen is uit de keuken. In zo'n smalle woning is eigenlijk de enige efficiënte manier van keuken inrichten een L-keuken, waarbij de korte L bij de voorgevel zit en de lange L richting de woonkamer (maakt niet zoveel uit welke muur). Je houdt dan tenminste bewegingsruimte over in de keuken. Je kan aan de overkant van de L dan eventueel smallere kasten zetten (40 cm ipv 60 cm diep). Voor servies is dat diep genoeg, en pakt veel makkelijker dan 60 cm diepe kasten.
jip_86 schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 20:29:
[...]

Het is inderdaad zo dat je een heel stuk de kamer in komt. Zou daar nog een keer goed naar kijken of er een vergelijkbare opstelling is in de winkel dat je een beeld kan krijgen van de doorgang. Zeker als je daar achter ook nog een deur hebt zorgt dat er wel voor dat je ook nog een looproute hebt. Dan sta je altijd te dringen als je staat te koken volgens mij.

Misschien kan je de keuken zelfs wel helemaal in het 3,40m brede stuk trekken. Dan krijg je iets vergelijkbaars met wat ze nu in de buurt van mijn werk gaan bouwen alleen daar is het 3,50. Geript uit de brochure:
[afbeelding]
[afbeelding]
http://www.heerlijkwoneninhoogeveen.nl/woningtype/type-a/
Die woningen in Hoogeveen zijn echt goedkoop. Als ze hier in de Randstad zouden staan waren ze makkelijk 2x zo duur.......

[ Voor 23% gewijzigd door Z___Z op 16-05-2017 22:19 ]

• BertP
jip_86 schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 20:29:
[...]

Ik zal daar zeker eens naar vragen en vergelijkbare opstellingen checken. De deur weghalen is niet echt een optie omdat het vanuit de architect een soort van 'ding' is voor deze woningen. De uitleg is, dat je op deze manier meer verbonden bent met je omgeving 8)7

In andere nieuwbouw projecten heb ik ook gezien dat mensen keuken en woonkamer omdraaien om zo een hele grote leefkeuken te maken maar dat heeft niet onze voorkeur. Wellicht dat de keukenbouwer ook nog andere opties/ideeen heeft maar dit was de eerste, voor ons, meest logische keuze.
Z___Z schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 22:16:
[...]

Zonde dat Uphill zulke smalle woningen zijn (Jammer dat het bouwbesluit geen minimale beukmaat bevat). Kan je de deur in de keuken niet laten vervangen door een raam op aanrechthoogte over de hele breedte van de keuken? In zo'n smalle woning zie ik geen voordeel van een extra voordeur, aangezien de voordeur maar 1 meter lopen is uit de keuken. In zo'n smalle woning is eigenlijk de enige efficiënte manier van keuken inrichten een L-keuken, waarbij de korte L bij de voorgevel zit en de lange L richting de woonkamer (maakt niet zoveel uit welke muur). Je houdt dan tenminste bewegingsruimte over in de keuken. Je kan aan de overkant van de L dan eventueel smallere kasten zetten (40 cm ipv 60 cm diep). Voor servies is dat diep genoeg, en pakt veel makkelijker dan 60 cm diepe kasten.
Het is inderdaad iets minder praktisch, zeker door de tweede meterkast die net onhandig de keuken in komt. Het vervangen is helaas geen optie.. Enige optie is om die tweede voordeur van de binnenkant dicht te maken en er toch 'gewoon' een L vormige keuken in te plaatsen. Heel fraai is dit echter niet.. Misschien is een tussenmaat (bijv. 50 cm) diepe kasten ook wel een betere optie dan er 60cm kasten in te plaatsen.

[ Voor 34% gewijzigd door BertP op 17-05-2017 10:04 ]

• JaMaaT
Laat je de deur toch zitten maar beplak je m met dichte folie en zet je je keuken "er tegenaan" wel netjes afwerken uiteraard.

Dit idee:
Afbeeldingslocatie: https://s3-eu-west-1.amazonaws.com/static-sr.s3.werkspot.nl/4948e362-a135-4bbe-af71-b9b8e00c96a0.jpg

En dan de bovenkant ook netjes laten afwerken. Desnoods plak je aan de buitenkant kant een roede op je raam voor de overgang van folie naar glas. Dan lijken het net 2 verschillende ramen.

[ Voor 56% gewijzigd door JaMaaT op 17-05-2017 19:27 ]

• BertP
JaMaaT schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 19:15:
Laat je de deur toch zitten maar beplak je m met dichte folie en zet je je keuken "er tegenaan" wel netjes afwerken uiteraard.

Dit idee:

En dan de bovenkant ook netjes laten afwerken. Desnoods plak je aan de buitenkant kant een roede op je raam voor de overgang van folie naar glas. Dan lijken het net 2 verschillende ramen.
Dit ziet er inderdaad ook goed uit. Is dit bij jou thuis toevallig? Hoe zit het met de lichtopbrengst in je kamer? Omdat de woonkamer die we voor ogen hebben straks bijna 12 meter lang is willen we graag zoveel mogelijk natuurlijk licht 'gebruiken'. Thanks voor je foto in ieder geval!

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 02-12 11:05
Net gesprek gehad met de hovenier. Goed om ruim op tijd te beginnen. De aannemer legt op bepaalde delen geen grond ivm wit zand. Verder kan ik nog mooi aangeven waar de buis voor de stroom komt.

Ben wel alleen benieuwd naar de offerte. We gaan 125m2 bestraten, 😂

• JaMaaT
BertP schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 21:41:
[...]

Dit ziet er inderdaad ook goed uit. Is dit bij jou thuis toevallig? Hoe zit het met de lichtopbrengst in je kamer? Omdat de woonkamer die we voor ogen hebben straks bijna 12 meter lang is willen we graag zoveel mogelijk natuurlijk licht 'gebruiken'. Thanks voor je foto in ieder geval!
Nee is niet bij mij. Plaatje van Google. Heb dus ook geen ervaring voor je mbt de lichtinval. Succes in ieder geval met je keuze!

• JaMaaT
Wackmack schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 23:28:
Net gesprek gehad met de hovenier. Goed om ruim op tijd te beginnen. De aannemer legt op bepaalde delen geen grond ivm wit zand. Verder kan ik nog mooi aangeven waar de buis voor de stroom komt.

Inclusief oprit hoop ik >:)

• Ghotirey
Wackmack schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 23:28:

Als je wilt mag je de info delen, wij hebben ook 125m2 waar wat mee gedaan moet worden, ben erg benieuwd wat het zou kosten om te bestraten.

• JaMaaT
Tjah, dat is wel heel algemeen wat roepen... wil je klinkers of keramische tegels?

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21:55
Ik heb een iets andere vraag, die ik hier niet zo vaak voorbij zie komen. In de komende jaren zou ik graag een nieuwbouw woning willen kopen. Ik heb geen haast. Wat zijn goede websites om in de gaten te houden welke projecten eraan komen? En/of hoe zijn jullie de projecten op het spoor gekomen?

Funda lijkt meestal wat (te) laat zijn qua projecten. Daar worden ze pas geplaatst in het laatste stadium. Verder ken ik eigenlijk alleen https://www.nieuwbouw-nederland.nl, maar geen idee hoe waardevol die site is.

[ Voor 4% gewijzigd door Hoedje op 18-05-2017 18:21 ]

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

• Bastien
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

Ik ben begin vorig jaar veel makelaars in de stad afgegaan die nieuwbouw verkopen, heb hier in de stad eigenlijk niet gezien dat iets zonder makelaars verkocht wordt. Daar ingeschreven en kreeg toen af en toe een email als er nieuwe projecten gelanceerd werden. Vervolgens ben ik bij wat mij iets leek naar de infomiddag/-avond geweest.

De site die jij noemt ken ik ook wel (maar dan met mijn gemeentenaam), daar staat volgens mij niet alles op wat hier in de stad gerealiseerd wordt en de oude gegevens worden ook niet altijd weggehaald.

Wat ook kan: meestal komt er wel wat in de pers, of in bestemmingsplannen. Verder zie ik hier vaak wel (lang) van tevoren spandoeken hangen op bouwlocaties met de aankondiging dat er wat in de verkoop komt dus een beetje rondkijken bij braakliggende stukken in jouw gemeente is misschien een optie. Al zijn er natuurlijk ook woningbouwverenigingen die slopen en nieuw bouwen voor de verhuur.

[ Voor 4% gewijzigd door Bastien op 18-05-2017 18:35 ]

Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.

• lubbertkramer
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 00:41
Nadat we in mei 2015 ingestapt zijn, in februari 2016 definitief getekend hebben, in april 2016 de bouw gestart is hebben we nu vandaag een (definitieve) opleverweek te horen gekregen *O* week 25 *O* Alles is dan klaar alleen Liander (nuts aansluitingen) zou roet in het eten kunnen gooien maar dan doen we een vooroplevering waarbij wij al wel de sleutel krijgen en gebruik mogen maken van bouw faciliteiten (water/elektra) om te klussen. Nu nog even vijf weken geduld voor de laatste eindsprint!

• Wackmack
Ghotirey schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 16:56:
[...]

Als je wilt mag je de info delen, wij hebben ook 125m2 waar wat mee gedaan moet worden, ben erg benieuwd wat het zou kosten om te bestraten.
Doe ik, wacht nog even op de offerte. Van de 125m3 dus is een deel de oprit, looppaden en het terras achter. Voor het looppad en oprit vinden wij dit erg mooi,
http://www.wassinkbestrat...strating-nieuw/dikformaat

Dinsdag komt er nog een hovenier langs.

• De Uitsmijter
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08-07 09:59
Hoedje schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 18:21:
Ik heb een iets andere vraag, die ik hier niet zo vaak voorbij zie komen. In de komende jaren zou ik graag een nieuwbouw woning willen kopen. Ik heb geen haast. Wat zijn goede websites om in de gaten te houden welke projecten eraan komen? En/of hoe zijn jullie de projecten op het spoor gekomen?

Funda lijkt meestal wat (te) laat zijn qua projecten. Daar worden ze pas geplaatst in het laatste stadium. Verder ken ik eigenlijk alleen https://www.nieuwbouw-nederland.nl, maar geen idee hoe waardevol die site is.
Zoals Bastien zegt zijn bestemmingsplannen de meest vroegtijdige signalering. Ik gebruikte http://www.nieuweplannen.nl

Succes met de zoektocht, dat is al de helft van de lol!

Verwijderd

Al een tijdje aan het mee lezen. Erg leuk!
Afgelopen augustus getekend voor een huis en eind vorig jaar bij de notaris. Nu is de fundering gestort en zijn ze met de eerste muurtjes (kruipruimte).

Nu kwam van de week de aannemer met een extra optie, platen op zolder wit uitvoeren in plaats van onbewerkt (lees: groen). Kosten >€1000.
Een kennis van ons kan het na oplevering ook spuiten €500-600.

Iemand ervaring met volgens de aannemer hetzelfde materiaal beplating maar dan voorzien van een witte verflaag?
Hoe werd/wordt het bij jullie opgeleverd?

• BeZaX
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22:58
Verwijderd schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 10:02:
Al een tijdje aan het mee lezen. Erg leuk!
Afgelopen augustus getekend voor een huis en eind vorig jaar bij de notaris. Nu is de fundering gestort en zijn ze met de eerste muurtjes (kruipruimte).

Nu kwam van de week de aannemer met een extra optie, platen op zolder wit uitvoeren in plaats van onbewerkt (lees: groen). Kosten >€1000.
Een kennis van ons kan het na oplevering ook spuiten €500-600.

Iemand ervaring met volgens de aannemer hetzelfde materiaal beplating maar dan voorzien van een witte verflaag?
Hoe werd/wordt het bij jullie opgeleverd?
Wij hebben de onderstaande optie (805,-) meelaten nemen in onze meerwerklijst:

Afwerking binnenzijde van de kap op de 1e en 2e verdieping uitgevoerd in wit gelakte spaanplaat, inclusief pvc afdekstrippen over de plaatnaden (los meegeleverd)

Is met vochtig doekje gewoon af te nemen.

• Bakkenist
  • Laatst online: 28-11 15:27
Voor onze - nog te bouwen - woning ben ik bezig met meer-/minderwerk etc. en ben aanbeland bij plafondafwerking. Even de meningen/ervaringen peilen... We gaan sowieso voor glad pleisterwerk op de wanden (alle verdiepingen) maar ik heb nog m'n twijfels bij de afwerking van de plafonds.

Het liefst ga ik voor gladgestucte plafonds, waarbij we de plafonds vanuit de bouw dus onafgewerkt laten opleveren.

Een andere optie is om de plafonds vanuit de bouw te laten opleveren met spuitwerk afgewerkt. Budgettechnisch natuurlijk veel interessanter, maar ik vraag me af of dat er enigszins fatsoenlijk uitziet in combinatie met gladden wanden. Ik kan me niet heugen dat ik wel eens in een woning ben geweest waar deze combi aanwezig was, maar dat is misschien omdat ik er voorheen nooit zo op heb gelet.

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 02-12 16:10
Je hebt er nooit op gelet. Vrijwel elke rijwoning in Nederland is zo afgewerkt.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• De Rikster
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 26-11 16:25
BeZaX schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 12:11:
Afwerking binnenzijde van de kap op de 1e en 2e verdieping uitgevoerd in wit gelakte spaanplaat, inclusief pvc afdekstrippen over de plaatnaden (los meegeleverd)
Wat is dat nou weer voor streek? Los meeleveren? Ik neem aan dat je die gewoon door de aannemer laat monteren?
Bakkenist schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 12:24:
Budgettechnisch natuurlijk veel interessanter, maar ik vraag me af of dat er enigszins fatsoenlijk uitziet in combinatie met gladden wanden.
Gaat prima, andersom is wel een apengezicht.

• Bokkie
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

Bakkenist schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 12:24:
Voor onze - nog te bouwen - woning ben ik bezig met meer-/minderwerk etc. en ben aanbeland bij plafondafwerking. Even de meningen/ervaringen peilen... We gaan sowieso voor glad pleisterwerk op de wanden (alle verdiepingen) maar ik heb nog m'n twijfels bij de afwerking van de plafonds.

Het liefst ga ik voor gladgestucte plafonds, waarbij we de plafonds vanuit de bouw dus onafgewerkt laten opleveren.

Een andere optie is om de plafonds vanuit de bouw te laten opleveren met spuitwerk afgewerkt. Budgettechnisch natuurlijk veel interessanter, maar ik vraag me af of dat er enigszins fatsoenlijk uitziet in combinatie met gladden wanden. Ik kan me niet heugen dat ik wel eens in een woning ben geweest waar deze combi aanwezig was, maar dat is misschien omdat ik er voorheen nooit zo op heb gelet.
Volgens mij is inderdaad zoals Señor Sjon zegt plafondafwerking met wit spackspuitwerk redelijk standaard

Bij ons was dat ook zo.

Wij hebben daarna het hele huis alle muren laten spackspuiten (behalve keuken)
Zolder werd gewoon wit gespoten, zonder spack (dat was vaste prijs 300 euro btw)

| Respect to the man in the icecream van! |
| i'm not completely useless, I can be used as a bad example! |

• BeZaX
De Rikster schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 12:30:
[...]

Wat is dat nou weer voor streek? Los meeleveren? Ik neem aan dat je die gewoon door de aannemer laat monteren?
Ik zie het net ook in de lijst staan, maar ze hebben ze wel netjes gemonteerd.

• Bakkenist
  • Laatst online: 28-11 15:27
Bokkie schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 12:36:
[...]

Volgens mij is inderdaad zoals Señor Sjon zegt plafondafwerking met wit spackspuitwerk redelijk standaard

Bij ons was dat ook zo.

Wij hebben daarna het hele huis alle muren laten spackspuiten (behalve keuken)
Zolder werd gewoon wit gespoten, zonder spack (dat was vaste prijs 300 euro btw)
Ja dat klopt, en daar ben ik bekend mee, dat het haast altijd spuitwerk is.

Misschien heb ik het niet helemaal goed verwoord in m'n vorige post, maar het gaat me om de combi van gladgestucte wanden met daarbij gespoten plafonds (dus met structuur). Of dat een beetje matched. Of is het een no-go? Ik heb er simpelweg nooit goed naar gekeken.

• RomeoJ
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

RomeoJ

Matched: (.*)

@Bakkenist ook dat is vrij standaard. Het enige waar je mee zit als je het plafond laat spuiten in combinatie met breedplaat- of kanaalplaatvloeren is dat je de naden van deze platen wel blijft zien.

In het geval je bij zo'n vloer gaat stucen, dan worden die naden ook netjes weggestuct. Let wel dat een stucer nooit garantie geeft op deze gestucte naden omdat deze nog kunnen werken en er dus scheurtjes kunnen ontstaan (naar wat ik er van begreep).

You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.

• leecher
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20:33
Hoedje schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 18:21:

Ik heb die van ons gevonden op nieuwbouw nederland al merkte ik toen dat er ook veel oude projecten bij staan.

Ik heb een betaalde 2025 WinRAR licentie (geen leugen)

• Montaner
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 30-11 13:52
Wij hebben afgelopen maandag een makelaar over de vloer gehad voor een nieuwbouwproject. Dus ik ben ondertussen dit topic een beetje aan het bij lezen. Hopelijk komende week een offerte voor meerwerk en een optie nemen op een van de kavels.

Ik kom er echter nog steeds niet uit hoe ik renteverlies moet plaatsen. Heet dit renteverlies omdat je rente betaald over je hypotheek en er niet woont? Of wat? Want het is toch niet meer dan normaal dat je rente over je hypotheek betaald, ook al zit het (deels) nog in een bouwdepot? En zijn er banken welke de rente die je krijgt over het bedrag wat er nog staat gelijk houden aan de rente die je moet betalen? Lees her en der wat over -1%.. maar dat zou met de huidige rentes nogal een flink verschil zijn, relatief gezien.

Verwijderd

Renteverlies is ook een beetje een onzinnig woord.... Je betaald inderdaad bij nieuwbouw al delen (grond en per gebouwde verdieping) voor de oplevering, dus ja dat kost je geld (het renteverlies) terwijl je nog niet kan genieten van je bezit.

Het is redelijk normaal dat het rentepercentage dat je betaald en dat wat je op je bouwdepot krijgt hetzelfde is waardoor je dus eigenlijk alleen betaald voor het deel dat je hebt opgenomen. Maar er zijn ook geldverstrekkers die je een iets lager percentage geven op je bouwdepot. Kwestie van de voorwaarden lezen.

Af en toe heb je er nog mee te maken dat je pas aankoopt terwijl de bouw al is gestart en dan laten ze je ook d rente betalen die is gaan lopen vanaf het moment dat de transactie oorspronkelijk is gestart. je betaald dan feitelijk ervoor dat de projectontwikkelaar dat geld eerst heeft voorgeschoten. Ook dat noemen ze renteverlies.

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 19-05-2017 15:01 ]

• EJPostema
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 09-12-2024
Montaner schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 14:37:
Wij hebben afgelopen maandag een makelaar over de vloer gehad voor een nieuwbouwproject. Dus ik ben ondertussen dit topic een beetje aan het bij lezen. Hopelijk komende week een offerte voor meerwerk en een optie nemen op een van de kavels.

Ik kom er echter nog steeds niet uit hoe ik renteverlies moet plaatsen. Heet dit renteverlies omdat je rente betaald over je hypotheek en er niet woont? Of wat? Want het is toch niet meer dan normaal dat je rente over je hypotheek betaald, ook al zit het (deels) nog in een bouwdepot? En zijn er banken welke de rente die je krijgt over het bedrag wat er nog staat gelijk houden aan de rente die je moet betalen? Lees her en der wat over -1%.. maar dat zou met de huidige rentes nogal een flink verschil zijn, relatief gezien.
De meeste verstrekkers geven evenveel rente over je depot dan je betaald over je hypotheek.

renteverlies = rente over bouwdepot - aflossing - hypotheekrente.

In het begin van het project is je renteverlies dus laag. In eerste instantie betaal je vaak alleen de grond. Naarmate de bouw vordert moet je delen van de koopsom betalen. Hierdoor ontvang je minder rente op je bouwdepot en stijgt je renteverlies (en dus je maandelijkse lasten).

Eventueel kan je dit renteverlies meefinancieren, hierdoor heb je geen dubbele lasten. Echter is dit fiscaal niet aantrekkelijk. Behalve dat je natuurlijk een hogere hypotheek hebt, is de rente ook niet aftrekbaar voor de HRA

• answer_man
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-12-2024
Piet_Piraat7 schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 15:04:
Iemand die toevallig een nieuwbouwwoning zoekt in regio Arnhem? Ben benieuwd of daar net zo'n gekte heerst als in het westen van het land.
Ik en mijn vriendin hebben ons eind september 2016 ingeschreven voor project Deltakwartier in Arnhem.
Na een loting hebben wij hierin ook een woning toegewezen gekregen oOo
Niet onze eerste keuze, niet de tweede en ook niet de derde, maar in principe waren we met elke woning in het blok zeer tevreden :+

Volgens de makelaar waren voor de 15 woningen van ons blok zo'n kleine 70 inschrijvingen gekomen!

Ik ben geboren en getogen in Arnhem en woonde met m'n vriendin al 9 jaar samen in een appartement.
Qua locatie zaten we daar ideaal, 10 minuutjes fietsen tot het centrum en met de auto toch lekker vlot de stad uit. (In wil nog wel eens een probleem zijn..)
Dit project ligt 700m verderop, dus de keuze was snel gemaakt!

Afbeeldingslocatie: http://i67.tinypic.com/f44fpe.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i67.tinypic.com/2qkqwjb.jpg

Waarom de keuze nieuwbouw?
In eerste instantie was de zoektocht naar een woning nieuwbouw of bestaande bouw niet eens echt aan de orde. M'n vriendin was pas in mei 2016 afgestudeerd, in juni zijn we de hele maand weg geweest naar Amerika en in augustus was ze begonnen bij haar nieuwe werkgever in functie waarvoor ze gestudeerd had *O*
We waren nog niet erg serieus met betrekking tot het kopen van een huis, maar toen dit project de verkoop in ging was het qua ligging, ruimte, soort woning, financiering en het feit dat alles nieuw is wel een reden om ons in te scrhijven.
Woning is 134m2 aan oppervlak, tuin (5m breed, diepte is +/- 10m a 12m (nog niet helemaal concreet geloof ik)) ligt op t noorden, maar ook een heerlijk dakterras richting het zuiden.

Wat hebben jullie overschat en onderschat?
Het enige dat we echt onderschat hadden was de tijd..
Eind september ging het in de verkoop, in november ben ik zelf van functie veranderd bij m'n werkgever waardoor ik nogal anders in mijn werktijden kwam te zitten en eind december moesten alle keuzes mbt. toilet/badkamer/meerwerk duidelijk zijn.
Kosten voor de badkamer vielen ons wel tegen, simpelweg de radiator door een design radiator vervangen en verplaatsen in de ruimte kwam op een kleine €1200,- 8)7

Hoeveel meerwerk waren jullie voor de bouw kwijt?
Veel meerwerk hebben we niet laten doen. De uitbouw vonden we te kostbaar (€12.500,- voor 1,5m x 5,1m). Verder paar kleine dingetjes zoals verplaatsen wcd, ringleiding woonkamer, stopcontact buiten achter en een vorstvrije gevelkraan met schrobput achter.
De woning zit vrij royaal in z'n stopcontacten en loze leidingen en leek ons meer dan prima.
In totaal een kleine €3000,-

Hoeveel geld heeft het totaal gekost naast de hypotheek?
+/- €10.000,-
+/- €15.000,- als je de dubbele lasten meerekent.
Omdat m'n vriendin pas werkt en een tijdelijk contract heeft werd haar inkomen voor 75% meegenomen in de hypotheek. Dit was genoeg voor de woning + wat kleine aanpassingen, maar omdat we toch zelf een luxere keuken uitzochten en wat aanpassingen deden in de badkamer moet de spaarpot maar omgedraaid worden.
Keuken neemt grootste deel voor z'n rekening €6000,- (€9500,- waar de stelpost van €3500,- vanaf gaat) en badkamer €3500,- (€6000,- min stelpost €2500,-)

Omdat we al eerder de afspraak hadden gemaakt dit jaar te trouwen (en daar ook al ver in de voorbereidingen zitten) blijft het een beetje schuiven met geld. Helaas kosten beide verschrikkelijk veel!

Hoe hebben jullie de muren aangepakt, stucwerk of toch behangen?
Hier zijn we nog niet over uit. Ze bouwen met KZS waardoor het risico op scheuren wat meer is, daarom via via eens een offerte opgevraagd voor renovlies, of anders gewoon zelf een likje verf :+

Wanneer zijn jullie begonnen met de tuin?
Zomer 2018 :P geld is op O-)

Op het moment ligt het er zo bij:

Afbeeldingslocatie: http://i66.tinypic.com/2ugz9s2.jpg

En voor de woonkamer een beetje lopen spelen met sketchup:
Nog niet over uit hoe we de vloer gaan doen oid, maar gewoon een beetje voor het idee :P

Afbeeldingslocatie: http://i63.tinypic.com/11uz3ut.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i65.tinypic.com/285d7b.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i66.tinypic.com/2dqtwjr.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i63.tinypic.com/21enpmq.jpg

[Eos 50D] [Tamron 11-18] [Canon 24-85] [Canon 50 1,8] [Sigma 70-200 2.8] [Speedlight 580EX]

• Wackmack
Kreeg een tip van de hovenier om een waterpomp in je tuin aan de sluiten. Je pompt het water omhoog vanaf de grond en kan zo mooi de haag of boom water geven. Kost maar €200,- zie ik hier.

https://www.waterpompshop.nl/grondwaterpomp

Meer mensen hier ervaring mee? Ga het zeker laten aanleggen.

• vandermark
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 02-12 11:15
Wackmack schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 21:37:
Kreeg een tip van de hovenier om een waterpomp in je tuin aan de sluiten. Je pompt het water omhoog vanaf de grond en kan zo mooi de haag of boom water geven. Kost maar €200,- zie ik hier.

https://www.waterpompshop.nl/grondwaterpomp

Meer mensen hier ervaring mee? Ga het zeker laten aanleggen.
Let goed op je bron die je hiervoor moet boren. Die moet kwalitatief goed zijn met goed filter/peilbuis.
Ook kan sterk ijzerhoudend grondwater rode roest vlekken op beplanting.

STRAVA | Panasonic 5kW J Monoblock

• Wackmack
vandermark schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 21:40:
[...]

Let goed op je bron die je hiervoor moet boren. Die moet kwalitatief goed zijn met goed filter/peilbuis.
Ook kan sterk ijzerhoudend grondwater rode roest vlekken op beplanting.
Thnx voor de tip! Mijn ouders hebben dit al 15 jaar en daar gaat het prima. Dus lijkt dat het bij mij ook goed gaat.

• jip_86
Afbeeldingslocatie: https://s8.postimg.org/o8uaili9h/huis.jpg
Moet mijn huis ook nog steeds delen O-)
Zijn hier druk aan het opruimen, stoep aan het aanleggen enzo. Maandag vooroplevering en dinsdag erna oplevering 8) Bizar dat het na 2,5 jaar frustratie en afwachten eindelijk gaat gebeuren *O*

• ThatsHollywood
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
answer_man schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 17:03:
[...]

En voor de woonkamer een beetje lopen spelen met sketchup:
Nog niet over uit hoe we de vloer gaan doen oid, maar gewoon een beetje voor het idee :P

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Mooie indeling.. Wij hebben dezelfde indeling ook exact zo de keuken gedaan :+

• answer_man
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-12-2024
ThatsHollywood schreef op zaterdag 20 mei 2017 @ 08:09:
[...]

Mooie indeling.. Wij hebben dezelfde indeling ook exact zo de keuken gedaan :+
Gezien het feit dat we niet niet voor de uitbouw zijn gegaan is de ruimte voor ons nog meer dan groot genoeg, maar toch wat beperkter om heel vrij met je inrichting te zijn :p

Daardoor inderdaad een opstelling die, zoals ook bij jou, bij velen voorkomt :+
vandermark schreef op zaterdag 20 mei 2017 @ 10:13:
[...]

Uhmm daar ga ik niet wonen :)
*Knip excuus, verkeerd gelezen :>

[ Voor 61% gewijzigd door answer_man op 20-05-2017 10:31 ]

[Eos 50D] [Tamron 11-18] [Canon 24-85] [Canon 50 1,8] [Sigma 70-200 2.8] [Speedlight 580EX]

• vandermark
answer_man schreef op zaterdag 20 mei 2017 @ 09:43:

Vanuit het topic zag ik dat je op Saksen Weimar ging wonen. Hele mooie wijk die ze daar op hebben weten te zetten!

Zit je aan de rustige kant of kom je tegen de Apeldoornseweg aan?
Al ligt daar achter natuurlijk wel weer een uiterst rustige begraafplaats :+

Wat is de verwachting dat ze klaar zullen zijn?
Uhmm daar ga ik niet wonen :)

• jip_86
Vooroplevering gehad vandaag. Klussende kameraad was mee geweest. Viel al met al aardig mee, alleen schuifpui (kunststof) heeft op drie plekken beschadigingen. Daar leek de uitvoerder niet zo blij mee te zijn maar dat is niet mijn probleem. Ding heeft een lieve duit gekost aan meerwerk dus mag ook wel goed zijn dan.

Was wel blij dat er iemand met verstand van zaken mee was in ieder geval, want ik had de helft niet gezien zelf. Ook een mannetje van vereniging eigen huis mee nemen bij oplevering werd aangeraden door de uitvoerder dat ze dat wel erg prettig vinden om mee te werken.

[ Voor 30% gewijzigd door jip_86 op 22-05-2017 23:26 ]

Verwijderd

Iemand tips voor de planning van stukadoren/vloerleggers?

Het aantal dagen tussen waar op je de precieze opleveringsdatum weet tot aan werkelijke oplevering, komt vaak niet echt overeen met wachttijden waarmee stukadoors of vloerleggers werken.

Vaak zitten deze werklieden al maanden vol voordat ze tijd voor je hebben. Hoe doen jullie dat? Andere stukadoor zoeken? :P

• R20141016
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 20:56
Verwijderd schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 11:38:

Het aantal dagen tussen waar op je de precieze opleveringsdatum weet tot aan werkelijke oplevering, komt vaak niet echt overeen met wachttijden waarmee stukadoors of vloerleggers werken.

Vaak zitten deze werklieden al maanden vol voordat ze tijd voor je hebben. Hoe doen jullie dat? Andere stukadoor zoeken? :P
Met de stukadoor een voorlopige datum range afspreken. Indien ze dat niet kunnen/willen dan moet je naar een andere. Wij wisten pas 2 weken voor de oplevering de daadwerkelijke opleverdatum....

• BFmango
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15-12-2024
Hier nog een week of 3-4 tot de oplevering!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/u92F5AP7FTYFCruPO4vDh15O/full.jpg
Verwijderd schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 11:38:

Andere stucer zoeken.

[ Voor 66% gewijzigd door BFmango op 25-05-2017 11:44 ]

• BeZaX
Ziet er goed uit en schiet mooi op! Wij krijgen volgende week ons huis opgeleverd. *O*

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

[ Voor 6% gewijzigd door BeZaX op 25-05-2017 11:53 ]

• hutch
  • Laatst online: 23:20
Ik heb deze week bericht ontvangen vanuit de aannemer dat met een week of twee de steigers er af zullen gaan en ze de grond rondom de woning op peil gaan brengen. Dit betekent dat dak, zonnepanelen, glaswerk, buitenschilderwerk etc. gereed zou moeten zijn. Binnenin de woning staan de muren, is elektra grotendeels gereed. Ik probeer een beetje gevoel te krijgen bij hetgeen nog zou moeten gebeuren vanaf het moment dat de steigers verwijderd worden om te valideren of mijn gehoopte oplevering (voor de bouwvak) realistisch is. Wat in elk geval nog moet gebeuren:
- Kozijnen en binnendeuren
- Technische installaties (CV, WtW, meterkast, etc.)
- Badkamer (voor de niet-casco opleveringen)
- Nuts aansluitingen
- Binnenschilderwerk

Welke dingen zie ik nog over het hoofd?

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23:40

The Legend

*Plop*

Vloerverwarming leggen, dekvloeren storten, stukadoren, trappen plaatsen?

Ik ben toch malle pietje niet!

• hutch
  • Laatst online: 23:20
The Legend schreef op vrijdag 26 mei 2017 @ 09:51:
Vloerverwarming leggen, dekvloeren storten, stukadoren, trappen plaatsen?
Die zaken zijn ook allemaal al afgerond, maar thanks for the input!

• robino007
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 01-12 20:51
Bij mij gaat binnenkort alles eindelijk dicht, alle balken voor het dak zijn vrijdag geplaatst, en ik kreeg een mail met definitieve tekening of het akkoord is.

• jip_86
hutch schreef op vrijdag 26 mei 2017 @ 08:28:
Ik heb deze week bericht ontvangen vanuit de aannemer dat met een week of twee de steigers er af zullen gaan en ze de grond rondom de woning op peil gaan brengen. Dit betekent dat dak, zonnepanelen, glaswerk, buitenschilderwerk etc. gereed zou moeten zijn. Binnenin de woning staan de muren, is elektra grotendeels gereed. Ik probeer een beetje gevoel te krijgen bij hetgeen nog zou moeten gebeuren vanaf het moment dat de steigers verwijderd worden om te valideren of mijn gehoopte oplevering (voor de bouwvak) realistisch is. Wat in elk geval nog moet gebeuren:
- Kozijnen en binnendeuren
- Technische installaties (CV, WtW, meterkast, etc.)
- Badkamer (voor de niet-casco opleveringen)
- Nuts aansluitingen
- Binnenschilderwerk

Welke dingen zie ik nog over het hoofd?
Belangrijkste zijn de nutsvoorzieningen. Als zij vlot zijn kan het rap gaan. Van wat ik bij mij zag is het met name binnendeuren en kozijnen, eea aan schilderwerk, trapleuning, meterkast en verwarmingsinstallatie. Dat gebeurd zo laat mogelijk omdat dat nogal jatgevoelig is. Kan me niet indenken dat het nog heel lang duurt.

• miles
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 30-11 07:58
Hoeveel dagen duurt het stucadoren van een nieuwbouwwoning van behangklaar naar sausklaar? Begane grond, etage en afwerken schuine dakplaaten en wegwerken naden plafond bgg.
Zie planningen van een week tot drie weken. Wat is realistisch?
En als de stukadoor het sauswerk ook voor zn rekening neemt, komt ie dan een week later weer terug als het goed gedroogd is, of gebruikt ie een andere techniek?
We hebben pas over drie weken afspraak met stukadoor maar ben hier wel heel benieuwd naar.

• pyro83
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 02-12 09:40
miles schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 07:31:
[...]

Hoeveel dagen duurt het stucadoren van een nieuwbouwwoning van behangklaar naar sausklaar? Begane grond, etage en afwerken schuine dakplaaten en wegwerken naden plafond bgg.
Zie planningen van een week tot drie weken. Wat is realistisch?
En als de stukadoor het sauswerk ook voor zn rekening neemt, komt ie dan een week later weer terug als het goed gedroogd is, of gebruikt ie een andere techniek?
We hebben pas over drie weken afspraak met stukadoor maar ben hier wel heel benieuwd naar.
In onze nieuwbouwwoning gaat morgen gestuct worden. Onze stucadoor maakt gebruik van zogenaamd machinaal stucen. Hij is voor de complete woning 3 dagen bezig (2 man). We hebben het hier over ongeveer 300 m2 muur over drie verschillende verdiepingen en 1 plafond van 8 m2 (badkamer).
Onze stucadoor heeft aangegeven dat je qua droogtijd rekening moet houden met 1 tot 1,5 dag per millimeter stucwerk. Een gemiddelde stuclaag is, volgens hem, ongeveer 3 tot 4 mm dik (dus reken maar uit).
Onze stucadoor heeft nog een andere 'mannetje' in dienst; deze is verantwoordelijk voor het sauswerk. Maar ook dat is "machinaal"; het wordt namelijk gewoon gespoten. Dat duurt ongeveer 1 tot 2 dagen voor dezelfde hoeveelheid oppervlaktes. Droogtijd na het spuitwerk is ongeveer 5 dagen.

• DeOS
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:59
pyro83 schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 08:39:
[...]

In onze nieuwbouwwoning gaat morgen gestuct worden. Onze stucadoor maakt gebruik van zogenaamd machinaal stucen. Hij is voor de complete woning 3 dagen bezig (2 man). We hebben het hier over ongeveer 300 m2 muur over drie verschillende verdiepingen en 1 plafond van 8 m2 (badkamer).
Onze stucadoor heeft aangegeven dat je qua droogtijd rekening moet houden met 1 tot 1,5 dag per millimeter stucwerk. Een gemiddelde stuclaag is, volgens hem, ongeveer 3 tot 4 mm dik (dus reken maar uit).
Onze stucadoor heeft nog een andere 'mannetje' in dienst; deze is verantwoordelijk voor het sauswerk. Maar ook dat is "machinaal"; het wordt namelijk gewoon gespoten. Dat duurt ongeveer 1 tot 2 dagen voor dezelfde hoeveelheid oppervlaktes. Droogtijd na het spuitwerk is ongeveer 5 dagen.
Zou je misschien willen delen wat dit machinaal stucen en spuiten je kost? Ik zit binnenkort met dezelfde situatie, maar dan met 280 m2 aan muur en ben nu offertes aan het aanvragen.

Repeat after me: I Will Use Google Before Asking Stupid Questions

• iRobert
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 23:33
Een stucadoor is het goedkoopst zwart in te huren denk ik, via via moet je altijd wel een goede kunnen vinden die het in avond of weekend uren wilt doen.

Prijzen variëren dan tussen de 4 en 7 euro per m2 afhankelijk van de afwerking en het type muur.
Plafons zijn duurder uiteraard.

[ Voor 7% gewijzigd door iRobert op 30-05-2017 08:56 ]

• miles
bacardicoconut schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 08:56:
Een stucadoor is het goedkoopst zwart in te huren denk ik, via via moet je altijd wel een goede kunnen vinden die het in avond of weekend uren wilt doen
Als je het dan over twee man drie dagen hebt ben je drie weekenden verder....
(Winterperiode)

Ik heb een stucadoor die 16 euro/m2 rekent incl sausen.

• Markprinsen
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 28-12-2022
Als jij een stucadoor kan vinden voor 4-7 euro per m2 die het goed en netjes maakt dan mag je die zeker aan mij doorgeven. Hou zwart rekening met tenminste 10 euro de m2 en wit vaak al richting de 15-18 euro de m2.

• pyro83
  • Laatst online: 02-12 09:40
DeOS schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 08:53:
[...]

Zou je misschien willen delen wat dit machinaal stucen en spuiten je kost? Ik zit binnenkort met dezelfde situatie, maar dan met 280 m2 aan muur en ben nu offertes aan het aanvragen.
Wij hebben een all-in (stucen + latex spuiten) prijs van 12,50 euro per m2; het plafond in de badkamer doet hij ook voor deze prijs. Kleur op de muren is gewoon ral 9010. We laten ook nog twee muren spuiten in kleur (hij komt later terug in de avond hiervoor); daarvoor rekent hij 4 euro per m2.
De initiele prijs voor stucen inclusief spuiten was overigens 15 euro per m2. Omdat wij hebben geregeld dat hij 6 woningen kan doen in ons project hebben we de 2,50 korting gekregen.

toevoeging: overigens gaf onze stucadoor dat hij normaal meer rekent als het een "moeilijk" huis is. Dat wil zeggen radiatoren, gekke hoeken etc. Onze huis is helemaal kaal (en recht) en overal vloerverwarming.

[ Voor 12% gewijzigd door pyro83 op 30-05-2017 09:45 ]

• DeOS
pyro83 schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 09:43:
[...]

Wij hebben een all-in (stucen + latex spuiten) prijs van 12,50 euro per m2; het plafond in de badkamer doet hij ook voor deze prijs. Kleur op de muren is gewoon ral 9010. We laten ook nog twee muren spuiten in kleur (hij komt later terug in de avond hiervoor); daarvoor rekent hij 4 euro per m2.
De initiele prijs voor stucen inclusief spuiten was overigens 15 euro per m2. Omdat wij hebben geregeld dat hij 6 woningen kan doen in ons project hebben we de 2,50 korting gekregen.

toevoeging: overigens gaf onze stucadoor dat hij normaal meer rekent als het een "moeilijk" huis is. Dat wil zeggen radiatoren, gekke hoeken etc. Onze huis is helemaal kaal (en recht) en overal vloerverwarming.
Thanx! Wij komen ongeveer op dezelfde prijs uit bij zelf wat dingen afplakken en afval afvoeren.

• miles
DeOS schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 16:13:
[...]

Thanx! Wij komen ongeveer op dezelfde prijs uit bij zelf wat dingen afplakken en afval afvoeren.
Je geeft aan afplakken. Heb je het dan over kozijnen en deuren of heb je al andere werkzaamheden uitgevoerd?

• DeOS
miles schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 19:55:
[...]

Je geeft aan afplakken. Heb je het dan over kozijnen en deuren of heb je al andere werkzaamheden uitgevoerd?
In mijn geval gaat het hier alleen om het afplakken van het plafond in de woonkamer, deze is gespackt.

Verwijderd

Ik heb elders wat gelezen over een CAR-verzekering die je als particuliere opdrachtgever ook kunt afsluiten. Nu staat dit ook in onze koopovereenkomst die we reeds hebben getekend.
Is het slim om dit als particulier eveneens nog af te gaan sluiten?
Ik wil geen beren op de weg zien, maar denkend aan dat de architect de premie niet betaald, er zelf een belang bij heeft als er iets fout gaat, etc
Liever een goede dekking voor onvoorziene zaken/schade, dan achteraf een hoop gedoe

Hoor graag jullie ervaringen hierin (ooit stormschade meegemaakt icm deze verzekering, diefstallen, etc)

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23:40

The Legend

*Plop*

Doorgaans heeft de bouwer een CAR verzekering en neem je in de aanneemovereenkomst op dat hij verplicht is een dergelijke verzekering af te sluiten. Als je ook een Woningborg-certificaat eist zit je helemaal veilig.

Ik ben toch malle pietje niet!

Verwijderd

The Legend schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 21:16:
Doorgaans heeft de bouwer een CAR verzekering en neem je in de aanneemovereenkomst op dat hij verplicht is een dergelijke verzekering af te sluiten. Als je ook een Woningborg-certificaat eist zit je helemaal veilig.
Top, bedankt The Legend

• lubbertkramer
Even gezocht in dit topic maar kon hier zo niets vinden. Heeft er iemand nog tips/checklist los van wat op het grote internet te vinden is zodat ik zo veel mogelijk informatie heb voor de vooroplevering van aanstaande dinsdag voor onze woning?

• leecher
Vandaag ontdekt dat de aannemer niet heeft voorzien in de gevraagde loze leidingen. Elektra zit er al in evenals de dekvloeren. Iemand hier nog een protip wat te doen?

• jip_86
Zo snel mogelijk doorgeven? Je hebt er voor betaald namelijk.

• leecher
jip_86 schreef op zondag 4 juni 2017 @ 17:39:
Zo snel mogelijk doorgeven? Je hebt er voor betaald namelijk.
Meerwerk is nog niet gedeclareerd, deels al wel uitgevoerd (bijv de aanbouw).
Zo snel mogelijk doorgeven is op zich logisch behalve dan dat ik daar helemaal niet mag komen en ik het werk officieel nog niet van binnen heb gezien :P

• jip_86
leecher schreef op zondag 4 juni 2017 @ 19:02:
[...]

Zo snel mogelijk doorgeven is op zich logisch behalve dan dat ik daar helemaal niet mag komen en ik het werk officieel nog niet van binnen heb gezien :P
Ja dat is wel een dingetje natuurlijk dat je er niet mag komen. Maar lijkt me wel in beider voordeel als het zo vroeg mogelijk bekend is ;)

• lubbertkramer
leecher schreef op zondag 4 juni 2017 @ 19:02:
[...]

Ook gehad maar aannemer hoorde het uiteindelijk graag (hier was het net voor de dekvloer) maar als het nog niet officieel op papier stond/meeberekend was en achteraf bepaald kunnen ze het laten zoals het is (ivm eventuele meerkosten)

• leecher
lubbertkramer schreef op zondag 4 juni 2017 @ 19:19:
[...]

Ook gehad maar aannemer hoorde het uiteindelijk graag (hier was het net voor de dekvloer) maar als het nog niet officieel op papier stond/meeberekend was en achteraf bepaald kunnen ze het laten zoals het is (ivm eventuele meerkosten)
Staat op de lijst die we hebben ingediend inclusief tekening met locatie. Ik heb een tijdje terug inzage gehad in de tekeningen van de woning en daar was deze netjes ingetekend. Ik denk dat het fout is gegaan bij de vloerverwarming verdeler want die is op een andere plek komen te hangen dan op de tekening aangegeven. Juist op die plek zou de loze leiding komen.
Ik zit nu dus met het dilemma wel of niet melden.

[ Voor 3% gewijzigd door leecher op 04-06-2017 19:30 ]

• jip_86
Wat kunnen ze je maken dan? Hoogstens een vermaning dat je er niet mag komen.

• ThinkP
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 22-11 17:29
Goedemorgen allen!

We zijn nu in de fase terecht gekomen dat we stappen moeten gaan zetten mbt muren en vloeren. De fundering wordt momenteel gestort, door ons zijn de keuken en badkamer inmiddels besteld. We hebben min of meer beslissingen genomen mbt muren en vloeren: muren laten stucen en sauzen, vloer beneden tegels, vloeren boven (1e en 2e verdieping) Marmoleum. Beweegredenen: ons huis heeft overal vloerverwarming, dus de bedekking moet daar goed geschikt voor zijn, en we willen zo min mogelijk synthetische materialen (geen PCV dus). Tegels en Marmoleum hebben uitstekende waarden qua warmtedoorgifte, zijn duurzaam (wel wat duurder ook) en we vinden het mooi :)

Ik heb in het bovenliggende topic-overzicht al even gekeken, maar niet gevonden: heeft iemand goede/ slechte ervaringen met tegel-zaken? Alle tips zijn welkom, ook voor het Marmoleum.

Mijn ideeën mbt de tegels zover zijn: tegelzetter via werkspot vinden (aantal offertes aanvragen), grofweg een periode afspreken en die fine-tunen naarmate de opleverdatum dichterbij komt en exacter wordt. Heeft iemand ervaring met een tegelzetter via werkspot?

Ik ben een nitwit op het gebied van tegels; is er voor rond de € 30-35/ m2 een fatsoenlijke kwaliteit tegel te koop, bij 60*60cm? Deze bijvoorbeeld:

https://www.tegelking.nl/...ia-boston-gris-60x60.html

Hoe zit het met de 'hardheid' van tegels; bij bovenstaande link zie ik daar bijvoorbeeld niets over staan. Loopt dat erg uiteen, en hoe wordt de hardheid aangegeven/ uitgedrukt?

Alle hulp is van harte gewaardeerd!

• Wackmack
Ons project heeft iets vertraging opgelopen doordat de aannemer geen personeel kan vinden. Markt trekt weer aan en blijkbaar een tekort aan werknemers in de sector. Ach ja, nog maar 4 maandjes.

• Magicw00b
  • Laatst online: 20:54
Wat betalen jullie voor stucwerk?
Ik zie letterlijk door de vele verhalen van verschillende stucadoors de muren niet meer :-)

Ik heb een aantal stucadoors aangeschreven met de vraag tot het uitbrengen van een offerte voor ongeveer 240m2 glad stucwerk welke hierna gesaust kan worden.

Ik krijg verschillende prijzen.
De een zegt geen probleem , 11,50 ex per m2

De ander zegt glad is een heel secuur werkje, ik zou gaan voor schuurwerk. Maar als je het perse glad wil kan dat ook. a 17,90 ex btw per m2.

Weer een ander zegt, prima, dan brengen we een laag voorstrijk aan en hierna 3 lagen stucwerk a 18,50 ex btw per m2. Na de vraag gesteld te hebben of 3 lagen echt nodig is bij een nieuwbouw woning met verlijmde kalkzandsteen en gipsbeton krijg ik als antwoord: we kunnen ook met 2 pleisterlagen werken, dit is dan ook geheel glad. Echter kan het zijn bij strijklicht dat niet recht op elkaar geplaatste blokken zichtbaar blijven. Tevens is dan voorstijken niet nodig. Dit kost 10,50 ex btw per m2.

Deze laatste stucadoor heeft bij een maat van mij gestuct met de laatst genoemde methode en dat ziet er super strak uit.
Maar ben behoorlijk verdwaald aan het raken ondertussen. Hoe zijn jullie ervaringen en wat kost het?

• Dirtbiter
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 02-12 15:22
leecher schreef op zondag 4 juni 2017 @ 19:28:
[...]

Staat op de lijst die we hebben ingediend inclusief tekening met locatie. Ik heb een tijdje terug inzage gehad in de tekeningen van de woning en daar was deze netjes ingetekend. Ik denk dat het fout is gegaan bij de vloerverwarming verdeler want die is op een andere plek komen te hangen dan op de tekening aangegeven. Juist op die plek zou de loze leiding komen.
Ik zit nu dus met het dilemma wel of niet melden.
Anders stuur je toch gewoon een mailtje dat je een checklist van jezelf na zat te kijken / door oude e-mail aan het bladeren was / zat te mijmeren in de auto, en dat je je afvroeg of die opgave van de loze leidingen helemaal duidelijk was? Of je vraagt wanneer je de declaratie mag verwachten.

Dan denken ze er in ieder geval weer eens aan / kijken ze er weer eens naar, en jij hoeft niet toe te geven dat je er geweest bent.

• BertP
Vandaag de 'hoerabrief' gekregen van onze aannemer. Daarin staat o.a. de volgende alinea in over de badkamer/toilet:

Sanitair en tegels
In het project zijn standaardtegels en is standaard-sanitair opgenomen. Dit kunt u bekijken bij de showroom van de firma Van Wanrooij. Zij zijn door ons op de hoogte gebracht van uw NAW-gegevens en zullen op korte termijn contact met u opnemen om een afspraak in te plannen. Mocht dat wat standaard is niet passen bij uw wensen dan zullen zij met u in de showroom bekijken wat wel past en welke meerwerkkosten hieraan verbonden zijn. Wij adviseren u om u alvast te oriënteren en na te denken over uw gewenste indeling van uw badkamer. De sluitingsdatum hiervoor is op dit moment nog niet bekend.

Nou zijn de ervaringen met van Wanrooij hier op Tweakers wisselend maar echt uitgesproken positief komt maar weinig voor. Denk dat ik de documentatie maar eens ga nalezen om te kijken of deze verplicht is om mee samen te werken :)

• Kraziey
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 02-12 14:59
BertP schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 23:01:
Vandaag de 'hoerabrief' gekregen van onze aannemer. Daarin staat o.a. de volgende alinea in over de badkamer/toilet:

Sanitair en tegels
In het project zijn standaardtegels en is standaard-sanitair opgenomen. Dit kunt u bekijken bij de showroom van de firma Van Wanrooij. Zij zijn door ons op de hoogte gebracht van uw NAW-gegevens en zullen op korte termijn contact met u opnemen om een afspraak in te plannen. Mocht dat wat standaard is niet passen bij uw wensen dan zullen zij met u in de showroom bekijken wat wel past en welke meerwerkkosten hieraan verbonden zijn. Wij adviseren u om u alvast te oriënteren en na te denken over uw gewenste indeling van uw badkamer. De sluitingsdatum hiervoor is op dit moment nog niet bekend.

Nou zijn de ervaringen met van Wanrooij hier op Tweakers wisselend maar echt uitgesproken positief komt maar weinig voor. Denk dat ik de documentatie maar eens ga nalezen om te kijken of deze verplicht is om mee samen te werken :)
Ook maar even een duit in het zakje doen. Wij hebben de badkamer ook bij Van Wanrooij afgenomen, onze woning wordt namelijk ook door het bouwbedrijf Van Wanrooij gebouwd en zij waren vaste leverancier.
Het standaard sanitair wat ze er tegenwoordig ingooien is echt heel standaard en doet me meer denken aan een sociale huur badkamer, zeg maar.
Samen met Van Wanrooij om de tafel gezeten en in drie afspraken alles rustig en netjes afgerond, geen haast bij o.i.d. (derde afspraak was alleen maar voor het wijzigen van de wandtegel) en vriendelijke badkamerspecialist. De oplevering laat nog even op zich wachten en ben natuurlijk benieuwd naar het resultaat, maar qua traject ben ik er zelf erg tevreden over.

• Haribo112
  • Registratie: Augustus 2010
  • Niet online
Mijn vrouw en ik hebben onlangs getekend voor een nieuwbouwhuis in Assen. Het project wordt gebouwd door Van Wijnen. Een badkamer zit er standaard in, maar een keuken niet; hiervoor verwijzen ze ons door naar TotalProject in Lelystad. Heeft iemand ervaring met deze beide partijen (Van Wijnen & TotalProject)?

Ten tweede heb ook ik de inmiddels welbekende vraag: wat te doen met de muren? Stucen is wel heel mooi, maar ik lees hier overal dat je dan scheuren krijgt. Ook renovlies is een veel gehoord advies, maar is dit niet erg prijzig?

• leecher
lubbertkramer schreef op zondag 4 juni 2017 @ 19:19:
[...]

Ter leering ende vermaek, dit was het juiste antwoord. Ik heb het gemeld en de reactie was positief ondanks dat eerder expliciet is gemeld dat kopers op de bouwplaats niet worden gewaardeerd :+

• Malfunctions
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 23:30
Haribo112 schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 10:11:
Mijn vrouw en ik hebben onlangs getekend voor een nieuwbouwhuis in Assen. Het project wordt gebouwd door Van Wijnen. Een badkamer zit er standaard in, maar een keuken niet; hiervoor verwijzen ze ons door naar TotalProject in Lelystad. Heeft iemand ervaring met deze beide partijen (Van Wijnen & TotalProject)?

Ten tweede heb ook ik de inmiddels welbekende vraag: wat te doen met de muren? Stucen is wel heel mooi, maar ik lees hier overal dat je dan scheuren krijgt. Ook renovlies is een veel gehoord advies, maar is dit niet erg prijzig?
Wij hebben voor onze nieuwbouwwoning de badkamer mogen uitkiezen bij Total Projects. Ik kan nog niks zeggen over de afwerking, want de bouw is nog bezig en zal naar verwachting pas in Q2 ´18 klaar zijn.

Maar de afspraak die we daar hadden beviel prima. Er werd goed meegedacht en hoewel we de keuze aan badkamermeubels wat aan de dure kant vonden bleef het gesprek prettig.

Knowledge reigns supreme over nearly anything

• Celebithil
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 30-11 23:20
Bij ons project was de keuken van Total Projects. We werden goed ontvangen daar en ook over de keuken werd wel meegedacht. Echter de prijs was te hoog, niet veel te hoog, maar toch zo hoog dat we de keuken elders goedkoper konden laten doen ondanks het verschil van 1770 euro tussen het retourbedrag en de stelpost.

Bij ons rondkijken hadden we toevallig een keukenzaak aangedaan met precies dezelfde keukendeurtjes (allebei rotpunkt zoals we met wat zoeken uitgevonden hebben), dus konden we goed vergelijken. De apparatuur is wel scherp geprijsd (ongeveer internetprijzen), het keukenblad was redelijk soortgelijk, maar de kastjes waren veel duurder. In totaal was het dus wat duurder en als we minder kastjes (en minder laden) hadden gewild was het verschil misschien de andere kant op uitgevallen.

Overigens heeft bij navraag bijna niemand in ons project de keuken door Total Projects laten uitvoeren, maar goed sommigen zijn niet eens wezen kijken na wat negatieve verhalen gehoord te hebben. Aangezien je bij hun wel in het weekend langs kan (in tegenstelling tot de badkamer, tegels, elektriciteit ...) zou ik dat niet direct laten; wel zou ik aanraden ook naar een andere keukenzaak te gaan om te kijken hoe de prijs daar uitvalt.

• BFmango
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15-12-2024
Gisteren de vooroplevering gehad. Ik ben over de afwerking van onze trap alles behalve te spreken.

De uitvoerder vertelde mij dat deze nog wel een keer in de grondverf wordt gezet, maar de gaten van de spijkers aan de onderkant vd tredes worden niet dichtgezet/geplamuurd.

In de technische omschrijving staat hier niks over.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/498Ivojh3BjeCmtdVEN2Nd08/full.jpg

Zou ik dit accepteren? Het is een open trap, en in onze eerste nieuwbouwwoning is dit zonder zichtbare gaten/spijkers opgeleverd. Dit vind ik echt drie keer niks.

• leecher
Bij ons staat er "De houten traptreden zijn geschikt om te bekleden met vloerbedekking" dus ik verwacht ook dat er nog schroefgaten in zitten. Ik vind dat zelf niet heel spannend dat is zo weggewerkt.
Het staat niet in je omschrijving en ik denk ook niet dat je uberhaupt kan spreken van een afwerking dus weinig kans dat ze er iets aan gaan doen denk ik.

• Hann1BaL
  • Laatst online: 02-12 15:29

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

BFmango schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 13:17:
Gisteren de vooroplevering gehad. Ik ben over de afwerking van onze trap alles behalve te spreken.

De uitvoerder vertelde mij dat deze nog wel een keer in de grondverf wordt gezet, maar de gaten van de spijkers aan de onderkant vd tredes worden niet dichtgezet/geplamuurd.

[afbeelding]

Zou ik dit accepteren? Het is een open trap, en in onze eerste nieuwbouwwoning is dit zonder zichtbare gaten/spijkers opgeleverd. Dit vind ik echt drie keer niks.
Trappen worden meestal erg matig opgeleverd. Na oplevering mocht ik er zelf een cm specie van af bikken. Lees je de omschrijving dan lijkt dat ook te kloppen. De snelste methode is accepteren, dichtsmeren, drogen, schilderen.

Wij hebben gekozen voor renovlies en was zeker niet prijzig vergelegen stuccen. Het voordeel zit vaak ook in de afwerking waar het saucen meegenomen is in de m2 prijs. Wij zijn nu 2 jaar verder en hebben in ieder geval nergens scheurem

[ Voor 32% gewijzigd door Hann1BaL op 08-06-2017 13:33 ]

• AnnaAnjo
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 22:34
Renovlies is echter niet helemaal scheurvrij. Helaas is 1 muur bij ons toch erg gaan werken en zit er nu een scheur in..... Maar vergeleken met de buren wie geen renovlies hebben is de scheur wel een heel stuk kleiner.

• WidgetTWW
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21:36

[afbeelding]

Helaas is dit de praktijk voor wat betreft de oplevering bij nieuwbouw (3e nieuwbouw ervaring voor ons inmiddels). De gaten worden niet dicht gesmeerd. Dit keer hebben we wel de afwerkstaat opgevraagd vooraf, maar helaas:

- Grondverf en niet afgewerkt.

• bvbal79
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 20:58

Wij hebben het uiteindelijk wel gedaan. Maar het hangt helemaal af wie je krijgt. Je hebt een dame (die volgens mij de dochter van de baas is) die alsmaar dingen probeerde aan te smeren die we niet wilden etc). Bij oplevering kregen we Dennis en bij hem werd de keuken perfect ingevuld zoals wij wilden en alles kon opeens wel.

De Keuken is nu geplaatst bij ons en bij de buren. Bij de buren was alles in orde, maar bij ons waren verkeerde panelen geleverd etc. Dus onze keuken is nu ook maar half af helaas. En dat zal nu dus nog wel 4 weken duren. Ze huren monteurs van Elders in, dus daar moet je het ook mee treffen. Bij ons was het via HR montage uit Zwolle gegaan die een prima taak hadden gedaan. Kwaliteit van de keuken vind ik wel goed.

• bvbal79

[afbeelding]

Goed opletten inderdaad hoe het omschreven is. de treden werden bij opgeleverd zodat het bekleed kan worden. Alhoewel ik echt niet meer mag zeuren als ik dit zie :) Echter de zijkanten en de balustrade etc moet perfect afgeleverd worden. Bij mij is hij wit gespoten, maar zag ik bij de vooroplevering al dingen niet goed waren en er dikke krassen in zaten. Dit is allemaal wel opgelost. Ik zie bij jou bv ook 2 spijkers in de zijkant en niet in de trede zelf. Dat zou ik dus niet accepteren, want die kant ga je toch niet bekleden???

Daarnaast wordt je trap toch weer zo vies als ik weet niet wat als al je eigen werklui erin zijn gegaan. die houden daar echt geen rekening mee. Ik ben ook blij dat er PVC op gaat nu we er wonen.

• Haribo112
  • Registratie: Augustus 2010
  • Niet online
bvbal79 schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 16:21:
[...]

Wij hebben het uiteindelijk wel gedaan. Maar het hangt helemaal af wie je krijgt. Je hebt een dame (die volgens mij de dochter van de baas is) die alsmaar dingen probeerde aan te smeren die we niet wilden etc). Bij oplevering kregen we Dennis en bij hem werd de keuken perfect ingevuld zoals wij wilden en alles kon opeens wel.

De Keuken is nu geplaatst bij ons en bij de buren. Bij de buren was alles in orde, maar bij ons waren verkeerde panelen geleverd etc. Dus onze keuken is nu ook maar half af helaas. En dat zal nu dus nog wel 4 weken duren. Ze huren monteurs van Elders in, dus daar moet je het ook mee treffen. Bij ons was het via HR montage uit Zwolle gegaan die een prima taak hadden gedaan. Kwaliteit van de keuken vind ik wel goed.
Ah ja wij zijn er geweest voor een gesprek en tekeningen en hadden inderdaad ook Dennis. Prettige kerel. We hebben ze ook gevraagd om de vloer te doen. Voor 61m2 pvc vloer in een kleur naar keuze rekenen ze (in eerste instantie) 6100 euro (dus 100 euro per m2). Zijn dit bizarre prijzen, of is dit gangbaar?

• vandermark
Haribo112 schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 16:57:
[...]

Ah ja wij zijn er geweest voor een gesprek en tekeningen en hadden inderdaad ook Dennis. Prettige kerel. We hebben ze ook gevraagd om de vloer te doen. Voor 61m2 pvc vloer in een kleur naar keuze rekenen ze (in eerste instantie) 6100 euro (dus 100 euro per m2). Zijn dit bizarre prijzen, of is dit gangbaar?
Dat is erg duur... Hier kan je zelf calculeren voor pvc incl egaliseren en leggen:
http://www.pvcvloerenonline.nl/

• Ghotirey
Wij moeten nog even voordat ons huisje klaar is (Q1 2018) maar als ik de laatste berichten zo lees komen toch een paar vragen bij me op.

1.) Stel nou dat er iets bij vooroplevering niet goed is en daardoor lopen ze flink uit. Dit heeft op meerdere fronten gevolgen, kan je hier iets mee als in de trant van wat kan je eisen qua tijd, zijn er regelingen voor compensatie etc? Neem bijvoorbeeld die keuken paar posts terug, die hebben een maand extra uitloop door een fout van de plaatser/aannemer/whatever en dat heeft weer kosten voor de koper. Zijn hier limieten voor of iets?

2.) Ons plafond wordt gespoten en elke 1.2M met een v groef. Onze woonkamer is 11.3M lang dus dat zijn aardig wat v groeven. Nou klinkt dat helemaal niet mooi maar heb nog niet ergens een goed voorbeeld gezien helaas. Maar ik zie wel dat een plafond stucen erg duur is (een kostenpost die ik helaas niet had ingecalculeerd) Zijn er ook andere mooie methodes om van die v groef af te komen? Ik had ook begrepen dat die v-naden vooral dienen om krimpscheuren tegen te gaan, is het dan verstandiger om het pas na een paar jaar te doen? kortom ik tast een beetje in het duister over het plafond :-s

• JaMaaT
[...]

Kijk maar eens op www.goedkopevloerbedekking.com

• bvbal79
[...]

hangt van het pvc af. maar zeker bizar. Ik vond ze daarin overal te duur in. We waren nu 40 euro p m2 kwijt bij JPG inrichters.

• Bastien
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

Ghotirey schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 21:14:
1.) Stel nou dat er iets bij vooroplevering niet goed is en daardoor lopen ze flink uit. Dit heeft op meerdere fronten gevolgen, kan je hier iets mee als in de trant van wat kan je eisen qua tijd, zijn er regelingen voor compensatie etc? Neem bijvoorbeeld die keuken paar posts terug, die hebben een maand extra uitloop door een fout van de plaatser/aannemer/whatever en dat heeft weer kosten voor de koper. Zijn hier limieten voor of iets?
Zolang ze binnen het aantal werkbare dagen blijven heb je volgens mij over de oplevering en eventueel uitstellen n.a.v. de vooroplevering niet veel in de melk te brokkelen. Maar ik weet niet of als het eenmaal gepland is, ze er nog makkelijk onderuit komen. En mochten ze over het max. aantal werkbare dagen heen gaan, dan staat daar als het goed is e.e.a. in je KAO.
2.) Ons plafond wordt gespoten en elke 1.2M met een v groef. Onze woonkamer is 11.3M lang dus dat zijn aardig wat v groeven. Nou klinkt dat helemaal niet mooi maar heb nog niet ergens een goed voorbeeld gezien helaas. Maar ik zie wel dat een plafond stucen erg duur is (een kostenpost die ik helaas niet had ingecalculeerd) Zijn er ook andere mooie methodes om van die v groef af te komen? Ik had ook begrepen dat die v-naden vooral dienen om krimpscheuren tegen te gaan, is het dan verstandiger om het pas na een paar jaar te doen? kortom ik tast een beetje in het duister over het plafond :-s
Ik laat de groeven dicht maken. Altijd kans op scheuren, net als in de muren. Dat is een risico wat ik neem en mogelijk moeten er over een paar jaar wat zaken gerepareerd worden. Dat doe ik liever dan dan alles pas helemaal laten stucen (het blijft toch wel werken, zelfs nu in mijn 60+ jaar oude appartement). Wel is het zo dat het niet simpel dicht smeren van de groeven is als je het goed wil laten doen, de verschillende offertes die ik hiervoor heb gekregen spreken elkaar daarover niet echt tegen (qua kosten). Standaard zouden de plafonds bij mij worden afgewerkt met (i.m.o. foeilelijk) spac spuitwerk, dat heb ik als minderwerk weggelaten.

Je kunt natuurlijk een ander plafond onder de platen maken. Systeemplafond (:+) maar ik heb ook wel eens een spanplafond van PVC gezien bij iemand(uit mijn bookmarks: http://nl.barrisol.com/producten-wat-is.htm) maar absoluut geen idee meer wat daar de kosten van zijn.

• Wackmack
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

[ Voor 16% gewijzigd door Wackmack op 09-06-2017 00:18 ]

• leecher
Bastien schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 23:09:

Ik laat de groeven dicht maken. Altijd kans op scheuren, net als in de muren.
Ik was ook wel bereid het risico te nemen en heb het gevraagd aan de aannemer. Die wil er niet eens aan beginnen :P

• Rob-T6
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 22:01
leecher schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 23:53:
[...]

Ik was ook wel bereid het risico te nemen en heb het gevraagd aan de aannemer. Die wil er niet eens aan beginnen :P
Vaak ligt het eraan wat voor een platen het zijn.

Breedplaat = redelijk te doen.
Kanaal platen = grotere kans op scheuren.

Alleen als je het goed wilt doen, is het het complete plafond uitrapen / stucen = Duur..... :+
Pagina: 1 ... 23 ... 102 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is voor projectmatige woningbouw. Zelfbouw kan in [Ervaringen met het bouwen van een huis - Deel 2