Het (projectmatige) nieuwbouwwoning topic - Deel 1 Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 20 ... 102 Laatste
Acties:
  • 1.038.309 views

• Bakkenist
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 04-11 10:42
Wat is eigenlijk jullie ervaring met het %-verkocht in een project en de invloed op de start bouw?

Zelf momenteel een KAO getekend in een project van 30 huizen, hiervan is er momenteel voor 25 een KAO getekend, 2 in optie en 3 beschikbaar.

Die 5 die nog niet verkocht zijn gaan m.i. ook niet zomaar verkocht worden door een combinatie van prijs, tuin op noorden, uitzicht en nog wat factoren, maar goed, doet er niet zoveel toe...

Opschortende voorwaarde in KAO is dat 22 van de 30 verkocht moeten zijn (is dus al het geval) - maar wat ik me gewoon even afvroeg is in hoeverre een aannemer daar daadwerkelijk op acteert. Stel... die 5 blijven nog 2 maanden onverkocht, gaat men daar normaliter op zitten wachten, of is er een moment dat een aannemer besluit om toch te starten en die huizen dan te gaan bouwen zonder dat er al een koper is?

Ik vrees dat eerste, ik hoop dat laatste. Met name ivm geldigheid huidige hypotheekofferte, verkoop huidige woning, enz. enz.

• leecher
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 04-11 19:27
@Bakkenist Hier als een van de laatsten de KAO ondertekend, toen was de eerste fase van ons project al een tijdje bezig. Volgens mij is hier vrijwel alles verkocht op 2 (half) vrijstaande kavels na. Ik verdenk er 1 woning van niet verkocht te zijn want die is casco opgeleverd en daar gebeurt al een paar weken niks. Project website is inmiddels ook offline gehaald.

Ik heb een betaalde 2025 WinRAR licentie (geen leugen)

• Roberttt
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 03-11 23:21
@Bakkenist Bij ons is door de bouwer besloten om vijf twee-onder-een-kapwoningen buiten beschouwing te laten nadat de verkoop van deze woningen erg achterliep op de overige (rijtjes) woningen. Officieel hadden ze er volgens mij 1 moeten verkopen om aan de opschortende voorwaarden te voldoen. Ze zijn wel gewoon begonnen met de bouw van deze woningen en inmiddels staat er nog maar 1 te koop. Oplevering zal ergens deze maand zijn.

/me Wij hebben morgen de oplevering *O* .

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 23:39
@Bakkenist Ze zouden het misschien nog op kunnen knippen in twee delen. Als die drie bijvoorbeeld in een blokje zitten zouden die best uitgesteld kunnen worden. Maar kan ook maar zo zijn dat het voor hen makkelijker is om die grens naar 24 te verlagen omdat het misschien duurder is het in twee fases op te knippen dan een huis voor te schieten.

• jaguarxj16
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 04-11 20:09
Nuevocasa schreef op maandag 10 april 2017 @ 14:46:
[...]

Welke regio is dat? De aannemer geeft bij ons aan dat de NUTS aansluitingen voor week 19 gepland staan. Als deze aansluitingen zijn gerealiseerd wil hij pas een opleverdatum opgeven.
Omgeving Nijkerk (nog net provincie Gelderland)

• Tassadar32
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 29-10 13:01
@Bakkenist Bij onze serie (6 2 onder 1 kap woningen) moesten er voor de start van de bouw 5 verkocht zijn, uiteindelijk zijn ze na de verkoop van 4 stuks toch gewoon begonnen met bouwen met twee woningen die dus casco opgeleverd worden. Wel jammer dat het qua uitbouw een beetje een zooitje word, onze woning is de enige waarbij zowel wij als de buren een uitbouw krijgen en het aan de achterkant dus allemaal mooi aansluit.

27x320Wp LG | 7.4 kW W/W warmtepomp | 2024 Model 3 Performance+FSD | 2019 Zoë 40kWh Star Wars edition

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09:02

vhal

ಠ_ಠ

Inmiddels zijn wij al weer een paar maanden verder en zijn de laatste restpuntjes wel zo'n beetje afgehandeld door de aannemer. Binnenkort wordt de tuin gedaan, de meeste mensen hebben al een "tuin", echter met de allure van een parkeerplaats (als in: volgegooid met grote betontegels zonder beplanting... :/ ..ieder zijn ding uiteraard )

en dan zit het meeste werk er wel weer op :P...behalve het peertje op het toilet, die zal ws. volgend jaar er nog zo bij hangen.... :+

[ Voor 25% gewijzigd door vhal op 11-04-2017 14:02 ]

Strava

• Arnold
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04-11 16:36
Ook in heb een update, want, jawel!, na het notarismoment in mei 2016 is het ze vandaag toch gelukt om eindelijk een begin te maken met het zetten van de begane grond muren!

• Bakkenist
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 04-11 10:42
Arnold schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 14:44:
Ook in heb een update, want, jawel!, na het notarismoment in mei 2016 is het ze vandaag toch gelukt om eindelijk een begin te maken met het zetten van de begane grond muren!
Man, man, vanwaar die vertraging?

• Bokkie
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

Nuevocasa schreef op maandag 10 april 2017 @ 14:46:
[...]

Welke regio is dat? De aannemer geeft bij ons aan dat de NUTS aansluitingen voor week 19 gepland staan. Als deze aansluitingen zijn gerealiseerd wil hij pas een opleverdatum opgeven.
Flevoland / Almere

| Respect to the man in the icecream van! |
| i'm not completely useless, I can be used as a bad example! |

• El_Fregadero
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 05-06-2024
Cubic X schreef op zondag 9 april 2017 @ 20:00:
Iemand anders ervaring met een VEH opleverkeuring? Welke documenten moet ik meenemen? Ik zie op de website staan:

[...]

Wat bedoelen ze met 'het bestek'? Bedoelen ze dan de technische omschrijving, werktekeningen en dergelijke? Moet je deze uitgeprint meenemen? Uitprinten levert ongeveer 100 A4'tjes op... :X .
Bij onze keuring van de VEH keurder had ik de volgende documenten meegenomen:
  • Technische bouwtekening huis
  • Meer/minderwerklijst aannemer (in ons geval de BAM)
  • Technische tekening keuken inclusief aansluitpunten (keuken hebben we buiten het project om gekocht, de aansluitingen hebben we wel door de BAM laten realiseren)
  • Technische tekening badkamer en sanitair inclusief aansluitpunten (binnen het project gekocht)
  • Getekende offerte badkamer en sanitair (want binnen het project gekocht)
De man van VEH vertelde ons bij binnenkomst dat hij alle onderling gemaakte afspraken niet ging doorlopen, dat moesten we zelf controleren. Indien iets niet correct was zou hij ondersteunen. Nu had ik al die zaken in de vooroplevering al doorlopen, dus was dit niet helemaal een probleem. Ik had echter verwacht dat hij als 2e paar ogen zou functioneren. Dit was een kleine tegenvaller.

Overige zaken was de beste man uitstekend van op de hoogte en hij ging minutieus te werk. Hij heeft er 27 punten uitgehaald, waarvan er 26 ter plekke opgelost werden door de aannemer.

Voor de rest was het vooral relatief snel en veel informatie voor iets waarvan bekend is dat een mens dat niet heel vaak in zijn leven doet. Hier had in mijn ogen wel wat meer tijd voor genomen mogen worden. Dus mijn tip zou zijn: bereid je zo goed mogelijk voor, schrijf je vragen alvast ergens op en stel deze vragen. Want als je vragen stelt gaan ze hier goed op in merkten wij.

Al met al zijn we wel erg blij dat we iemand van VEH hebben ingehuurd om mee te kijken, want de aannemer hield zich zelfs tegenover hem van de domme en het waren voornamelijk kleine details die verbeterd moesten worden.

Succes met de oplevering!

• Arnold
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04-11 16:36
Bakkenist schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 14:48:
[...]

Man, man, vanwaar die vertraging?
- andere projecten voorrang geven
- te weinig medewerkers, maar te veel projecten tegelijk starten
- project opsplitsten in 2en en 1e deel laten passeren bij notaris, maar dan uiteindelijk toch wachten tot er meer verkocht is
- gestegen bouwkosten, waardoor leveringen pas laat komen

• ollie_1982
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 23:01
Madbee schreef op maandag 10 april 2017 @ 13:51:
Gelijk maar even mijn eigen nieuwbouwproject online gooien.

Mijn vriendin (25 jaar) en ik (30 jaar) zijn ingeloot voor een erg leuke rijwoning het is de 2e woning van links (met de punt).

[afbeelding]

Start bouw: september 2017. Verwachte oplevering: zomer 2018.. nog even geduld dus.

Tuin is 15.7 meter diep (daar gaat de aanbouw nog wel vanaf) en ligt pal op het zuiden. Helaas is de voortuin wel minimaal. (zie afbeelding)

Nu begint dus het hele traject van begroting, hypotheek enz. Ons budget is niet dusdanig ruim dat we alles grof gaan aanpakken, maar we willen de basis wel goed hebben.

Prijs huis: 237.500
meerwerk: 22.000
verbouwen: 18.000 (incl. keuken)
overig: 6000

De woning komt met vloerverwarming op de begane grond en de eerste verdieping, 5 zonnepanelen en in het meerwerk zit een uitbouw van 2.4m (14k).

Nu heb ik een vraag over het verkrijgen van NHG. Is dit nog mogelijk bij ons? én is dit voordelig?
aangezien het huis incl. meerwerk ruim over de 245k heen gaat?

Ook lees ik genoeg over laminaat wat geschikt is voor vloerverwarming. heeft iemand hier ervaringen mee? PVC is ook een optie maar gelijk een stuk duurder.

Als laatst zit ik met het budgetteren van de badkamer. Hij wordt compleet betegeld opgeleverd, maar wij willen wel een extra wasbak en bad laten plaatsen. Ik heb geen idee wat hier voor gerekend wordt.
Nice! Erg mooie stijl!!

Wat betreft het budget voor je wasbak en bad ligt helemaal aan de keuze die je maakt. Het kan goedkoop maar ook voor meer. Voor een beetje badkamermeubel kan je zo een paar duizend euro kwijt zijn excl. montage.

Dit zijn wij kwijt voor het bad en badmeubel.

Bad : +/- €1500 (incl. kranen etc)
Wastafel (meubel) : €2200,- (excl. kranen en incl. kommen en spiegel)

• MAZZA
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-11 09:24

MAZZA

Barbie is er weer!

Madbee schreef op maandag 10 april 2017 @ 13:51:

Ook lees ik genoeg over laminaat wat geschikt is voor vloerverwarming. heeft iemand hier ervaringen mee? PVC is ook een optie maar gelijk een stuk duurder.
Ha, Veenderij :)

Let op dat vloerverwarming vaak geen probleem is bij laminaat maar de vloerkoeling die je krijgt wel. Het kan wel, maar het heeft natuurlijk wel het risico van condensvorming op je laminaat met alle gevolgen van dien.

Plus dat de vloerverwarming dan weer minder effectief is dan bij bijvoorbeeld plavuizen. Maar dat is een keuze die je maakt natuurlijk :)

• KoRnboy112
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 27-08 01:11
MAZZA schreef op woensdag 12 april 2017 @ 08:46:
[...]

Let op dat vloerverwarming vaak geen probleem is bij laminaat maar de vloerkoeling die je krijgt wel. Het kan wel, maar het heeft natuurlijk wel het risico van condensvorming op je laminaat met alle gevolgen van dien.

Plus dat de vloerverwarming dan weer minder effectief is dan bij bijvoorbeeld plavuizen. Maar dat is een keuze die je maakt natuurlijk :)
Hoe zit het dan met bijv. eiken parket, heeft dat dezelfde eigenschappen? Ik lees iets over condens bewaking hoe moet ik dat zien?

[ Voor 4% gewijzigd door KoRnboy112 op 12-04-2017 10:04 ]

• Madbee
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 06-10 17:42
[...]

Klopt Veenderij :) jij ook? of in de buurt.

ja ik heb ook laminaat gevonden wat voor verwarming en koeling geschikt is. Ik ben alleen benieuwd hoeveel effectiviteit verloren gaat. Als je het in geld uitdrukt en het zou op 20 euro per jaar uitkomen... maakt dat mij niets uit.

• YinYang
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 04-11 14:44
Nemen jullie allemaal een gaskookplaat in jullie nieuwbouwwoning? In sommige nieuwbouwwoningen doen ze geen gasaansluiting meer. Bij ons wel gelukkig, want wij koken het liefst op gas.

Maar met oog op de toekomst is het misschien onverstandig omdat ik ook berichten lees dat ze binnen 20 jaar willen bereiken dat grotendeels van de huishoudens over is op elektrisch koken.

Hoe denken jullie hierover? Nemen jullie dit mee in jullie overweging om misschien toch elektrisch te gaan koken, terwijl je in eerste instantie liever op gas kookt?

• Milmoor
  • Laatst online: 04-11 16:33

Milmoor

Footsteps and pictures.

YinYang schreef op woensdag 12 april 2017 @ 13:33:
Nemen jullie allemaal een gaskookplaat in jullie nieuwbouwwoning? In sommige nieuwbouwwoningen doen ze geen gasaansluiting meer. Bij ons wel gelukkig, want wij koken het liefst op gas.

Maar met oog op de toekomst is het misschien onverstandig omdat ik ook berichten lees dat ze binnen 20 jaar willen bereiken dat grotendeels van de huishoudens over is op elektrisch koken.

Hoe denken jullie hierover? Nemen jullie dit mee in jullie overweging om misschien toch elektrisch te gaan koken, terwijl je in eerste instantie liever op gas kookt?
Wij hebben geen gas en koken naar tevredenheid met inductie. Gaat lekker snel, maar is wel even wennen. Maar als je liever met gas kookt, zeker doen. 20 jaar duurt nog heel lang. Ik zou wel alvast een drie fasen aansluiting laten plaatsen bij de kook gelegenheid zodat je makkelijk kan overstappen. Achteraf is dat soms erg moeilijk.

Rekeningrijden is onvermijdelijk, uitstel is struisvogelpolitiek.

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 04-11 16:06
Gasaansluiting kost zomaar 1500 incl. BTW. Stedin verhoogt prijzen als een malle bijvoorbeeld. Dus hoe eerder gas weg is, hoe liever.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• EJPostema
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 09-12-2024
[...]

Heb in mijn huidige appartement laminaat icm vloerverwarming. Kan prima (heb goedkoop praxis laminaat voor €6,- m2). Zorg wel dat je een goede ondervloer neemt die met vloerverwarming kan. De ondervloer die je vaak ziet isoleert echt veel te veel.

Kiezen voor het nieuwe huis overigens wel voor PVC, toch wat duurzamer en strakker.

Wij zitten op stadsverwarming, geen gas dus. Als je electrisch wel neem dan wel echt inductie. Dit kookt bijna hetzelfde als gas en is zelfs preciezer. Ook kan je leuke snufjes erbij nemen als je echt geld uit geeft (precies de temperatuur instellen, automatisch 'gas' terug draaien als je water kookt')

Keramisch of electrisch is iig een drama, nooit aan beginnen
Señor Sjon schreef op woensdag 12 april 2017 @ 13:43:
Gasaansluiting kost zomaar 1500 incl. BTW. Stedin verhoogt prijzen als een malle bijvoorbeeld. Dus hoe eerder gas weg is, hoe liever.
nieuwbouw, zeker projectmatig is vaak vrij op naam, maakt dit toch niet zoveel uit?

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 04-11 16:06
Nee, want als die kosten er niet zijn, worden ze ook niet gerekend. ;)

Nu zijn er nog wel andere maatregelen nodig, maar ik verwacht dat binnen 5-10 jaar break-even wel bereikt is qua installatie.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• ollie_1982

Hier ook geen gas meer en gaan wij op inductie koken. Ik zal wel de wok brander gaan missen :'( .

Wij hebben nu de AEG Fusion Wok aangeschaft, hopelijk komt het enigszins in de buurt :)

http://www.aeg.nl/kitchen...cessories/wok/fusion-wok/

Afbeeldingslocatie: https://emea.electroluxmedia.com/assets/derivates/16/001/458/004/DEV_WS_PN_PSAAHO170P363020.png

Afbeeldingslocatie: https://i17.cdn.preis.de/p/2092808/800x800/AEG-Electrolux-Fusion-Induction-Wok-Induktionsgeeigneter-Wok-von.jpg

• YinYang
ollie_1982 schreef op woensdag 12 april 2017 @ 16:23:
[...]

Hier ook geen gas meer en gaan wij op inductie koken. Ik zal wel de wok brander gaan missen :'( .

Wij hebben nu de AEG Fusion Wok aangeschaft, hopelijk komt het enigszins in de buurt :)

http://www.aeg.nl/kitchen...cessories/wok/fusion-wok/

[afbeelding]

[afbeelding]
Ben benieuwd of dat een beetje in de buurt komt! Waarschijnlijk kunnen wij de wokbrander ook niet missen en gaan we rij maar weer voor gas... 😇

• jip_86
Ik heb geen gaskookplaat meer omdat ik geen zin heb al die losse pitten en roosters schoon te maken :+

[ Voor 4% gewijzigd door jip_86 op 13-04-2017 08:02 ]

• Tassadar32
Ondanks de hogere hypotheek is voor ons Nul op de Meter zeer rendabel dus dan neem ik inductie koken voor lief. Het makkelijkere schoonmaken trekt mij ook wel aan, ben benieuwd of het schoonhouden van de kookplaat-afzuiging ook meevalt.

27x320Wp LG | 7.4 kW W/W warmtepomp | 2024 Model 3 Performance+FSD | 2019 Zoë 40kWh Star Wars edition

• RUFFNECK
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 01-11 11:03

RUFFNECK

Poentje

Ik doe gewoon 90cm inductie in de keuken en in de bijkeuken, domino elementen waarvan een met atag fusion volcano wokbrander en een met 2 normale branders ;)

• Madbee
RUFFNECK schreef op donderdag 13 april 2017 @ 08:51:
Ik doe gewoon 90cm inductie in de keuken en in de bijkeuken, domino elementen waarvan een met atag fusion volcano wokbrander en een met 2 normale branders ;)
heb je hier een link van?

• RUFFNECK

RUFFNECK

Poentje

• Madbee
Ja die ja, ons nieuwe huis heeft ook geen gas dus gaan we ook over op indcutie, maar die plaat is bijna 2k euro, ik pas haha.

• RUFFNECK

RUFFNECK

Poentje

Ja nee niet de inductie magna plaat :P Ik neem dus een Siemens inductieplaat in de keuken voor gewoon koken en in de bijkeuken de wokbrander etc op gas ;)

• YinYang
Wat kost het bij jullie om nieuwe groepen aan te laten maken in de meterkast + vanuit daar een kabel te laten leggen naar bijvoorbeeld de tuin? Hier vragen ze voor een extra groep + aansluitpunt in de tuin maarliefst €600. Nu willen we ipv dit een loze leiding laten leggen vanuit de kruipruimte naar de tuin, maar hoe dik moet zo'n loze leiding zijn? Ik heb weinig verstand van elektra, dus echt totaal geen idee wat er dan door zo'n leiding moet.

De standaard loze leiding die in de optielijst staat is 19mm 3/4". Is dat voldoende? En voor water aansluitpunten/afvoer is er denk ik niet zo'n soort optie ofwel? Denk dat je dat het beste wel meteen door de aannemer kunt laten doen? Of bestaat er ook een soort van afgedopte "loze" waterleiding? Zal vast een hele stomme vraag zijn, maar ik ben echt totaal niet technisch aangelegd haha

• Annuk
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 08:55
@YinYang

Wat betreft elektra is een loze buis tot net door je fundering genoeg. Als het mogelijk is liever een nog iets dikkere buis dan 19mm, zodoende kan je evt later er ook nog meer door halen voor bijv een tuinhuisje ofzo. Denk aan een 50 of 60mm mantelbuis.
Maar je kan dit zonder problemen ook later zelf (laten) doen.

Wat betreft water zou ik deze wel direct aan laten leggen, grote kans dat ze je waterleidingen door de vloer gaan leggen en dan kan je er slecht bij om zelf een tappunt te maken. Vraag dan wel gelijk om iets wat je in huis kan afsluiten e.d. met betrekking tot bevriezen.

Vake beej te bange! Maar soms beej oek te dapper! ;)
Zonder de agrariër ook geen eten voor de vegetariër!

• Bastien
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

Bij mij kost een spatwaterdichte WCD op de achtergevel € 135. Ik heb standaard al elektra in de berging (indien gewenst haal ik daar voor de tuin wel de handel vandaan), die laat ik wel op een aparte groep zetten en dat kost € 195 (standaard, ongeacht wat ik op een aparte groep wil kost het zoveel). Maar mijn meterkast is door al mijn wensen en aanpassingen van 8 naar 15 groepen gegaan. :P

19mm LL kost hier trouwens € 100 p/s. Loze waterleiding ken ik niet. :)

Ik ben trouwens blij dat ik gekozen heb om alles aan te laten leggen richting tuin (water en zo). Ik krijg een kruipruimte maar zo te zien mag ik blij wezen als die 30cm diep wordt. Had ik er een peuter onder moeten inhuren om de boel eronder door te krijgen. :D

Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.

• YinYang
Het water voor de achtertuin laat ik inderdaad al direct aansluiten, moet alleen voor het spoeleiland een wateraansluiting + afvoer hebben. Hopelijk kost dat geintje niet te veel.

@Annuk: 50 of 60mm mantelbuis is inderdaad ook een goed idee, ga maar eens even informeren wat dat kost want staat niet op de standaard optielijst.

@Bastien: inderdaad goed punt om rekening mee te houden, want weet nu ook nog niet hoe diep de kruipruimte gaat worden haha!

Waar heb jij dan zoal extra groepen voor genomen? Ben even nieuwsgierig, wellicht dat ik dingen heb gemist en jij mij op ideeën brengt! :)

• Bastien
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

YinYang schreef op donderdag 13 april 2017 @ 20:37:
@Bastien: inderdaad goed punt om rekening mee te houden, want weet nu ook nog niet hoe diep de kruipruimte gaat worden haha!

Waar heb jij dan zoal extra groepen voor genomen? Ben even nieuwsgierig, wellicht dat ik dingen heb gemist en jij mij op ideeën brengt! :)
Extra groepen o.a. dus voor elektra in de tuin, wasdroger, drie/vier voor de keuken (die was vrij basic, regel zelf de keuken maar aannemer legt wel alles al op de goede plaats aan voor een kleine meerprijs) want o.a. koken op inductie en nagenoeg alle apparaten moeten wel op een eigen groep. En dan nog eentje... geloof dat ik de zolder op een aparte groep heb laten plaatsen.

Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.

• KoRnboy112
Stel je hebt zo'n mantelbuis naar buiten laten leggen, moet hier standaard een extra groep op of word deze gewoon bij een bestaande d'r bij geknoopt?

Dit staat in de omschrijving:

Mantelbuis vanuit de meterkast
Het leveren en aanbrengen van een pvc buis rond 75 mm
vanaf de meterkast tot direct voorbij de achtergevel van de
woning (of eventuele uitbreiding).
De buis is ter plaatse van de meterkast voorzien van een
ruime doorvoerbocht.
De buis eindigt direct buiten de gevel op een diepte van circa
50-80 cm onder maaiveld.
De buis is bij oplevering voorzien van een controlekoord.

Edit; bedoel eigenlijk meer of je deze zelf kunt aansluiten op een bestaande groep of dat dat allemaal verzegeld is ofzo; als je een kabel trekt naar buiten.

[ Voor 11% gewijzigd door KoRnboy112 op 13-04-2017 21:00 ]

• Bastien
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

Dat is net hoe je het wilt. Zoals jij het nu beschrijft wordt er niets in de meterkast geregeld en heb je alleen maar een buis. Dus mocht je die willen bedraden, dan moet deze op een bestaande of nieuwe groep aangesloten worden. Als je nog ruimte hebt in de groepenkast zou mijn voorkeur zeker een eigen groep zijn voor buiten.

Ah, stiekem een edit: de groepenkast kun je gewoon zelf bij. Alles t/m de meter is verzegeld, daarboven niet.

[ Voor 14% gewijzigd door Bastien op 13-04-2017 21:02 ]

• KoRnboy112
Las op de website van verenging eigen huis dat je korting kunt vragen bij de project leider m.b.t. het meerwerk. Zijn er mensen hier die daar ervaring mee hebben?

Dit staat er ook nog in onze lijst:

Overschrijding beschikbare elektragroepen
230V
Indien het totaal aantal 230V groepen in de meterkast het
aantal van 8 overschrijdt wordt de meterkast uitgebreid en
voorzien van een extra aardlekschakelaar.
Of deze optie noodzakelijk is wordt beoordeeld zodra uw
laatste koperskeuzes bekend zijn.

Dan staat er als prijs st 222.222,00 waarom staat daar niet gewoon een prijs per groep of hoe moet ik dat zien; word dat achteraf pas berekend?

• Bastien
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

Korting zat er hier niet in, tenminste wel een balletje opgegooid maar helaas.

Ik denk dat er maximaal 8 groepen in de groepenkast passen die gemonteerd gaat worden. Als je daar bovenkomt moet er een extra groepenkast worden geplaatst, en dan natuurlijk nog de extra groepen. Dus het is wel logisch dat de precieze kosten pas opgemaakt kunnen worden als men weet hoeveel er uitgebreid gaat worden.

Maar vraag het je bouwbegeleider, daar zijn ze voor en daar betaal je goed voor. ;)

• KoRnboy112
Bastien schreef op donderdag 13 april 2017 @ 21:29:
Korting zat er hier niet in, tenminste wel een balletje opgegooid maar helaas.

Ik denk dat er maximaal 8 groepen in de groepenkast passen die gemonteerd gaat worden. Als je daar bovenkomt moet er een extra groepenkast worden geplaatst, en dan natuurlijk nog de extra groepen. Dus het is wel logisch dat de precieze kosten pas opgemaakt kunnen worden als men weet hoeveel er uitgebreid gaat worden.

Maar vraag het je bouwbegeleider, daar zijn ze voor en daar betaal je goed voor. ;)
Hoe word dat dan bepaald.. Op basis van geschat vermogen of aantal wcd ??

Zijn er trouwens eenvoudige freeware programmaatjes om te kunnen "tekenen" m.b.t de inrichten van de woning?

• Annuk
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 08:55
@KoRnboy112 @Bastien
Je mag per aardlekschakelaar max 4 groepen hebben, dus 2 aardleks is max 8 groepen, maar je kan in een gewone groepenkast ook prima 3 aardleks en bijv 9 groepen kwijt.

Bovenstaande is vaak wel de max die gebruikt wordt in een gewone kast en dan krijg je een uitbreidingskast.

Vake beej te bange! Maar soms beej oek te dapper! ;)
Zonder de agrariër ook geen eten voor de vegetariër!

• jip_86
KoRnboy112 schreef op donderdag 13 april 2017 @ 21:57:
[...]

Zijn er trouwens eenvoudige freeware programmaatjes om te kunnen "tekenen" m.b.t de inrichten van de woning?
http://www.homestyler.com/floorplan/
Bovenstaande heb ik gebruikt. Je bank bijv kan je niet in alle kleuren enz vinden maar het is prima mogelijk een beeld te krijgen van je opstelling in 2D en 3D.

• Foutjuh
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 08-10 22:31
El_Fregadero schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 14:52:
De man van VEH vertelde ons bij binnenkomst dat hij alle onderling gemaakte afspraken niet ging doorlopen, dat moesten we zelf controleren. Indien iets niet correct was zou hij ondersteunen. Nu had ik al die zaken in de vooroplevering al doorlopen, dus was dit niet helemaal een probleem. Ik had echter verwacht dat hij als 2e paar ogen zou functioneren. Dit was een kleine tegenvaller.

Overige zaken was de beste man uitstekend van op de hoogte en hij ging minutieus te werk. Hij heeft er 27 punten uitgehaald, waarvan er 26 ter plekke opgelost werden door de aannemer.
Wat voor punten moet ik hier aan denken?
Onze woning wordt pas aan het einde van het jaar opgeleverd, maar ik ben graag goed voorbereid, dus overweeg ook om iemand van VEH in de hand te nemen.

• leecher
Iemand hier ervaring met de inbouwdozen voor plafond spotjes? In ons plafond zitten gladde dozen met een diameter van 70mm. Ik zie eigenlijk alleen spots die je in holle plafonds stopt en hem dan vastklemt met de veren. Werkt dat ook in een gewone gladde doos? Deze spots vind ik bijv mooi maar ook die hebben van die normale veren. Ik heb het idee dat dat niet gaat werken.

Afbeeldingslocatie: https://s14.postimg.org/ol5m1hym9/inbouwdoos.jpg

Ik had sowieso verwacht dat de inbouwdozen meer deze vorm zouden hebben.

• bvbal79
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 04-11 21:08
Foutjuh schreef op vrijdag 14 april 2017 @ 22:30:
[...]

Onze woning wordt pas aan het einde van het jaar opgeleverd, maar ik ben graag goed voorbereid, dus overweeg ook om iemand van VEH in de hand te nemen.
als 26 van de 27 punten gelijk opgelost werden zullen het geen grote dingen zijn geweest gok ik....

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 02-11 18:49
Wat voor keuze hebben jullie gemaakt voor de bestrating/oprit? Klinkers of toch tegels?

Gisteren op pad geweest en mooie klinkers gezien. De goedkope zitten rond de €15,- terwijl de mooie rond de €30,- zitten. Enkele waren €45,- echter is dat te duur. Het moet ook nog gelegd worden. Van de week maar is een offerte opvragen.

• JaMaaT
  • Registratie: Maart 2004
Wij gaan voor klinkers of 20x30 stenen met daaronder gebroken puin.

Bij mij gaat functie boven vorm. Neig nu nog naar de 20x30 stenen. Hier zit geen facet aan (klinkers wel) en dus minder kans op onkruid.

Plus dat ik de 20x30 mooier vind dan klinkers.

• tomolino
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 29-08-2024
Members only: title
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

[ Voor 3% gewijzigd door tomolino op 17-04-2017 08:33 ]

iRacing Profiel

• bvbal79
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 04-11 21:08
JaMaaT schreef op zondag 16 april 2017 @ 12:04:
Wij gaan voor klinkers of 20x30 stenen met daaronder gebroken puin.

Bij mij gaat functie boven vorm. Neig nu nog naar de 20x30 stenen. Hier zit geen facet aan (klinkers wel) en dus minder kans op onkruid.

Plus dat ik de 20x30 mooier vind dan klinkers.
Idem, zeker dat gebroken puin is een goede tip, voorkomt zoveel mogelijk spoorvorming. Hebben wij ook gedaan.

• leecher
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

[ Voor 77% gewijzigd door leecher op 16-04-2017 16:03 ]

• BertP
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 27-10 21:08
BertP schreef op woensdag 5 april 2017 @ 10:54:
Tijdje dit topic gevolgd maar vanaf nu ook actief gaan deelnemen in dit topic. Gister namelijk te horen gekregen dat we voor onze eerste voorkeur zijn ingeloot. Volgende week donderdag eerste gesprek bij de makelaar en dan maar eens kijken wat er allemaal op ons afkomt. Voorlopig goed inlezen en informatie inwinnen zodat we niet voor verassingen komen te staan. Het is het project Uphill in Utrecht, meer informatie over het project is hier te vinden; http://www.uphillutrecht.nl. We zijn voor woningtype D gegaan. Mocht iemand alvast wat ervaringen of tips willen delen, dan graag! :)
Afbeeldingslocatie: http://www.uphillutrecht.nl/upload/projects/project_322/woningen/types/indeling/large_0508361001485522438.jpg

Zoals aangegeven gaan we voor dit project :) Ik ben benieuwd of er mensen zijn die in dezelfde prijsklasse een huis gekocht hebben (1/2 jaar geleden) en een soort van begroting willen/kunnen delen. Het huis zelf kost 260k en we gaan er van uit dat we voor de Keuken / badkamer / tuin / vloeren ongeveer 50k nodig hebben. Natuurlijk kan je het zo gek maken als je zelf wil, maar wellicht kan iemand aangeven of we uberhaupt in de richting zitten. Mijn dank is groot O-)

En het project: http://www.uphillutrecht....oningen-rietsuikerweg.htm

[ Voor 3% gewijzigd door BertP op 17-04-2017 16:04 ]

• Het Vosje
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 04-11 19:46
BertP schreef op maandag 17 april 2017 @ 16:04:
[...]

[afbeelding]

Zoals aangegeven gaan we voor dit project :) Ik ben benieuwd of er mensen zijn die in dezelfde prijsklasse een huis gekocht hebben (1/2 jaar geleden) en een soort van begroting willen/kunnen delen. Het huis zelf kost 260k en we gaan er van uit dat we voor de Keuken / badkamer / tuin / vloeren ongeveer 50k nodig hebben. Natuurlijk kan je het zo gek maken als je zelf wil, maar wellicht kan iemand aangeven of we uberhaupt in de richting zitten. Mijn dank is groot O-)

Ah leuk! Wij hebben een aantal maanden geleden ook geloot voor een project daar in de buurt, iets meer naar het Noorden vlak bij de Cinemec. Meerdere projecten in Leidsche Rijn en Utrecht (aan de goede kant van de snelweg ;) ) geloot en uiteindelijk ook in Utrecht uitgekomen, start bouw zal binnen 3 maanden zijn :D

50k voor keuken, badkamer, tuin en vloeren moet je met normale wensen makkelijk gaan redden met de oppervlakte van jouw woning. Vermoed zelfs dat je nog wel wat over gaat houden, maar houd vooral ook rekening met alle andere meerwerkopties.
Afhankelijk van wat je wilt laten doen (met een 2.40m uitbouw gaat t hard) kan je met die meerwerkopties ook zomaar 20-50k extra kwijt zijn.

• BertP
Het Vosje schreef op maandag 17 april 2017 @ 16:21:
[...]

Ah leuk! Wij hebben een aantal maanden geleden ook geloot voor een project daar in de buurt, iets meer naar het Noorden vlak bij de Cinemec. Meerdere projecten in Leidsche Rijn en Utrecht (aan de goede kant van de snelweg ;) ) geloot en uiteindelijk ook in Utrecht uitgekomen, start bouw zal binnen 3 maanden zijn :D

50k voor keuken, badkamer, tuin en vloeren moet je met normale wensen makkelijk gaan redden met de oppervlakte van jouw woning. Vermoed zelfs dat je nog wel wat over gaat houden, maar houd vooral ook rekening met alle andere meerwerkopties.
Afhankelijk van wat je wilt laten doen (met een 2.40m uitbouw gaat t hard) kan je met die meerwerkopties ook zomaar 20-50k extra kwijt zijn.
Coffee toevallig? :) Dit project is (toevallig) erg gunstig voor mijn werk (bol.com) maar met de nieuwe Dafne schippersbrug is de stad ook een stuk toegankelijker ;)

In totaal rekenen we ongeveer 100k boven de aanschafprijs van het huis. Daar zit dan de uitbouw van 2,4 meter bij (incl. vloerverwarming) á 21k. Niet te vergeten ook de NOM optie zit hierbij in, deze kost ook al 23k. Die 21k + 23k en de overige 6k aan meerwerk (kraan, loze leidingen, klap ipv schuifdeur, bovenlichten verwijderen etc. etc.) hebben we gebudgetteerd voor het meerwerk. De andere 50k is dan voor badkamer, keuken, tuin en een deel van de aankleding.

Aardige klus gaat het worden :9

• Het Vosje
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 04-11 19:46
Nee Singelkwartier Grauwaart ... was precies wat we zochten qua huis en voor in Leidsche Rijn nog een vrij gunstige ligging. Maar helaas, met een paar 100 man loten op een tiental huizen dus uitgeloot.

Ah kijk, dat lijkt me best realistisch. 6k voor overig meerwerk wellicht wat laag, maar met je andere potje hou je misschien wat over.

Jazeker, komt een hoop nadenk en regelwerk bij kijken nog voor de eerste paal geslagen is. Dan de tussenperiode van wachten, spulletjes kopen, vloer uitzoeken etc. En als je dan eindelijk de sleutel krijgt komt de klusfase.... Wij zitten pas (eind) fase 1 :9

• Tassadar32
BertP schreef op maandag 17 april 2017 @ 18:37:
[...]

In totaal rekenen we ongeveer 100k boven de aanschafprijs van het huis. Daar zit dan de uitbouw van 2,4 meter bij (incl. vloerverwarming) á 21k. Niet te vergeten ook de NOM optie zit hierbij in, deze kost ook al 23k. Die 21k + 23k en de overige 6k aan meerwerk (kraan, loze leidingen, klap ipv schuifdeur, bovenlichten verwijderen etc. etc.) hebben we gebudgetteerd voor het meerwerk. De andere 50k is dan voor badkamer, keuken, tuin en een deel van de aankleding.

Aardige klus gaat het worden :9
Klinkt vergelijkbaar met wat wij gaan doen. Woning van 282k, 2.5m uitbouw (met lichtstraat), NOM, andere achtergevel. In totaal verwachten we zo'n 90k boven de VON prijs van de woning uit te komen.

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
Het nieuwbouwproject is bijna af en we krijgen volgende maand waarschijnlijk de sleutels.
Nu lijkt alleen beetje of de VVE roet in het eten wilt gooien omdat we een gietvloer willen.

Er wordt gehamerd op een geluidsreductie van 10dB en de partij die wij voor ogen hebben kan geen garantie geven. Wel is het mogelijk om een extra dempende laag aan te brengen maar dat heeft een extra kostenplaatje van 40,- m2, excl BTW.

Heeft iemand ervaringen op het gebied van gietvloeren en geluidsnormen/overlast.

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09:02

vhal

ಠ_ಠ

Destianto schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 21:08:
Het nieuwbouwproject is bijna af en we krijgen volgende maand waarschijnlijk de sleutels.
Nu lijkt alleen beetje of de VVE roet in het eten wilt gooien omdat we een gietvloer willen.

Er wordt gehamerd op een geluidsreductie van 10dB en de partij die wij voor ogen hebben kan geen garantie geven. Wel is het mogelijk om een extra dempende laag aan te brengen maar dat heeft een extra kostenplaatje van 40,- m2, excl BTW.

Heeft iemand ervaringen op het gebied van gietvloeren en geluidsnormen/overlast.
Nee maar wel dat geluidsreductie van de vloeren icm VVE een hekel punt kan zijn, al is het maar vanwege het contactgeluid. Ik zou mij er niet aan wagen tenzij de dempende laag ook voldoet aan de gestelde normen. Dan maar een laminaat en een goede ondervloer, zonder lijkt mij sowieso geen optie...

Strava

• WNT
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 01-11 17:42

WNT

Hier ook geen ervaring mee, moest wel gelijk denken aan marmoleum in betonlook. Zelfde look (of iig in de buurt) misschien voldoet dat er wel aan.

• De Rikster
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15-09 12:47

Hebben jullie geen zwevende dekvloeren dan?

• Wicked-Game
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 08:35
Ons huis nadert zijn ontknoping. Over 6 weken verwachten wij de sleutel.

Bouwer is nog bezig met de volgende punten:
- Tuin afwerking
- Nuts voorzieningen aansluiten (Gemeente)
- Oprit maken
- Keukenleverancier (laatste 3 weken ongeveer dat die bezig gaat)

Foto dateert van een week of 2 terug. Huis is aan de buitenkant gereed incl. garage.

Afbeeldingslocatie: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?action=dlattach;topic=56418.0;attach=194073;image

Solarpanel PVOutput: ParkzichtSolar

• BertP
Wicked-Game schreef op woensdag 19 april 2017 @ 08:37:
Ons huis nadert zijn ontknoping. Over 6 weken verwachten wij de sleutel.

Bouwer is nog bezig met de volgende punten:
- Tuin afwerking
- Nuts voorzieningen aansluiten (Gemeente)
- Oprit maken
- Keukenleverancier (laatste 3 weken ongeveer dat die bezig gaat)

Foto dateert van een week of 2 terug. Huis is aan de buitenkant gereed incl. garage.

[afbeelding]

Nice, gefeliciteerd! :)

Mooie woning zeg! Ben ook benieuwd naar de foto's van de binnenkant, het ziet er uit alsof het erg ruim is in ieder geval. Voor welke keukenleverancier hebben jullie gekozen?

• Wicked-Game
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 08:35
BertP schreef op woensdag 19 april 2017 @ 09:34:
[...]

Nice, gefeliciteerd! :)

Mooie woning zeg! Ben ook benieuwd naar de foto's van de binnenkant, het ziet er uit alsof het erg ruim is in ieder geval. Voor welke keukenleverancier hebben jullie gekozen?
Binnenkant komen binnenkort bij een pré oplevering. Heb wel wat fotos maar die zijn meer technisch geschoten ivm leidingen. Heb alles laten frezen in de muren, voor een "clean" look.

Woning is 160m2 woonoppervlak.
Kavel is 305m2.
Garage is 27m2 (9x3)

Uiteindelijk voor de keukenleverancier (keukenhuis te Culemborg) gekozen die aangesloten zat bij de bouwer. Hier konden wij prima mee sparren en die dacht heel goed mee. Tevens ook qua prijs deed die niet onder voor andere leveranciers.

Solarpanel PVOutput: ParkzichtSolar

• BertP
Wicked-Game schreef op woensdag 19 april 2017 @ 09:41:
[...]

Binnenkant komen binnenkort bij een pré oplevering. Heb wel wat fotos maar die zijn meer technisch geschoten ivm leidingen. Heb alles laten frezen in de muren, voor een "clean" look.

Woning is 160m2 woonoppervlak.
Kavel is 305m2.
Garage is 27m2 (9x3)

Uiteindelijk voor de keukenleverancier (keukenhuis te Culemborg) gekozen die aangesloten zat bij de bouwer. Hier konden wij prima mee sparren en die dacht heel goed mee. Tevens ook qua prijs deed die niet onder voor andere leveranciers.
Dat is behoorlijk veel ruimte, zal lekker wonen worden straks. Mooi ook om meteen alle leidingen weg te laten werken. Vanuit het project waar wij gaan kopen zit geen keukenleverancier aangesloten dus ben een beetje op zoek naar partijen in de buurt. En dan het liefst een partij waarbij er al mede tweakers positieve ervaringen hebben :+

• EJPostema
BertP schreef op maandag 17 april 2017 @ 16:04:
[...]

[afbeelding]

Mooi project. afhankelijk van hoe het huis wordt opgeleverd en hoe groot het is 50k wel voldoende om het goed in te richten.

Wij hebben iets gekocht in een iets ander budget, koopsom is 225k meerwerk 50k. Maar ik denk dat als je 'normale' eisen hebt de 50k prima is.

Grote happen uit ons budget waren:
- uitbouw (12.5k)
- keuken (8.5 k)
- vloer + muren (7.5 en dat hebben we relatief goedkoop gedaan)

Er zijn ook wel posten waar wij ons op hebben verkeken:
- electra; 2.5k (lose leidingen, stopcontact verplaatsen etc etc)
- trap afwerken; 2.5k

Er zijn vooral zoveel keuzes, wij hebben bijvoorbeeld PVC als vloer, wat relatief goedkoop is (55 p/m2) tov van hout- of een gietvloer. En daarnaast is de verleiding groot om veel aan een keuken uit te geven.

• miles
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 31-10 20:54
EJPostema schreef op woensdag 19 april 2017 @ 11:02:
[...]

Er zijn ook wel posten waar wij ons op hebben verkeken:
- electra; 2.5k (lose leidingen, stopcontact verplaatsen etc etc)
- trap afwerken; 2.5k
Wat ga je met de trap doen? Is dit een of twee trappen?

• EJPostema
miles schreef op woensdag 19 april 2017 @ 15:02:
[...]

Wat ga je met de trap doen? Is dit een of twee trappen?
Hebben we nu een offerte voor. Weten het nog niet zeker.

Gaat inderdaad om twee trappen en dan bekleden met betonlook laminaat (of marmoleum).
Het is in ieder geval een duur geinte, we hebben geen verlichting oid.

De trap wordt voorzien van een transparant laklaagje opgeleverd. Er moet dus iets aan gebeuren

• Kodess
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 23:41
Wij zijn nu een week na oplevering.
Muren zouden we verven. We hebben de muren opgeschuurd en allemaal voorzien van "egaliserende" voorgekleurde voorstrijk (WallPrim). De 2mm egalisatie klopt niet, dus veel muren hebben we opnieuw geschuurd voor betere egalisatie.

Daarna monodek erop. Er zijn overal vlekken en strepen zichtbaar. Nog een laag monodek, nog steeds dit resultaat: Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/RoDRxFq.jpg

Ben benieuwed hoeveel lagen er nodig zijn tot die zuiging weg is. :|

Enyaq iV 80 - 5135 Wp

• Bokkie
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

Vraagje aan de mensen die net opgeleverd hebben gekregen of dat binnenkort gaan krijgen.

Hoe zit het bij jullie met de sloten/cilinders?

Hoeveel cilinders heeft jullie huis (voor, achter, schuur, tuinhek) en hebben deze allemaal dezelfde cilinder? of hebben jullie meerdere sleutels nodig voor de verschillende deuren?

Biuj de voorschouw deze week heb ik in ineder geval gezien dat het 3sterren cilinders zijn die wij hebben, samen met kerntekveilig beslag. Ben alleen vergeten te vragen heo het met de cilinderverdeling zit.

Zelf zit ik eraan te denken om de cilinders voor de voordeur en schuifpui te vervangen voor EVVA SK3plus cilinders. 1 van de 2 vrijgekomen cilinders zal ik dan voor het 2e tuindeur gebruiken die er moet komen.

Op deze manier heb ik 1 sleutel voor de tuin en schuur en 1 voor het huis zelf (voor en achter hetzelfde)

Dit ervanuitgaande dat het een 1 cilinder systeem is voor het huis.

Hoe doen anderen dit? hebben jullie voorkeuren voor een bepaald sleutelplan?

| Respect to the man in the icecream van! |
| i'm not completely useless, I can be used as a bad example! |

• De Rikster
  • Laatst online: 15-09 12:47
Bokkie schreef op donderdag 20 april 2017 @ 11:21:
Alles gelijksluitend, altijd. Ik vind weinig dingen irritanter dan met onnodig veel sleutels aan mijn bos rond te lopen.

• Rubman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09:05

Rubman

Retarded or just overjoyed!

Kodess schreef op donderdag 20 april 2017 @ 10:47:
Muren zouden we verven. We hebben de muren opgeschuurd en allemaal voorzien van "egaliserende" voorgekleurde voorstrijk (WallPrim). De 2mm egalisatie klopt niet, dus veel muren hebben we opnieuw geschuurd voor betere egalisatie.

Daarna monodek erop. Er zijn overal vlekken en strepen zichtbaar. Nog een laag monodek, nog steeds dit resultaat: [afbeelding]

Hier hebben wij eigenlijk hetzelfde gedaan, muren schuren, butsen en grotere oneffenheden opvullen met muurvuller, Wallprim ertegen en verven.

We hebben echter ook wat muren gehad die niet lekker pakte bij de eerste/tweede laag. Met een andere verftechniek namelijk dikker erop en zorgen dat je nat in nat blijft verven wel voor elkaar gekregen dat alles strak erop kwam te zitten.

Bij ons lag het ook aan de warmte in huis, vloerverwarming was al best aan het stoken en daardoor droogde de verf te snel en had het geen tijd om goed te vloeien icm met zuigende muren die je met wat voor primer dan ook niet volledig weg haalt.

Mijn advies hierin, zorg voor een lagere temperatuur in de woning en dik smeren zodat je en nat in nat werkt en de verf langzamer droogt en beter de tijd krijgt om goed uit te vloeien.

Goede rollers helpen ook O-)

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

• Milmoor
  • Laatst online: 04-11 16:33

Milmoor

Footsteps and pictures.

Bokkie schreef op donderdag 20 april 2017 @ 11:21:
Vraagje aan de mensen die net opgeleverd hebben gekregen of dat binnenkort gaan krijgen.

Hoe zit het bij jullie met de sloten/cilinders?

Hoeveel cilinders heeft jullie huis (voor, achter, schuur, tuinhek) en hebben deze allemaal dezelfde cilinder? of hebben jullie meerdere sleutels nodig voor de verschillende deuren?

Biuj de voorschouw deze week heb ik in ineder geval gezien dat het 3sterren cilinders zijn die wij hebben, samen met kerntekveilig beslag. Ben alleen vergeten te vragen heo het met de cilinderverdeling zit.

Zelf zit ik eraan te denken om de cilinders voor de voordeur en schuifpui te vervangen voor EVVA SK3plus cilinders. 1 van de 2 vrijgekomen cilinders zal ik dan voor het 2e tuindeur gebruiken die er moet komen.

Op deze manier heb ik 1 sleutel voor de tuin en schuur en 1 voor het huis zelf (voor en achter hetzelfde)

Dit ervanuitgaande dat het een 1 cilinder systeem is voor het huis.

Wij hebben 9 sleutels gekregen en voor 25 euro per stuk twee extra cilinders t.b.v. onze serre besteld. Ik bestel nu zelf 2 extra cilinders na t.b.v. het tuinhek, dat had ik beter direct kunnen doen.

Rekeningrijden is onvermijdelijk, uitstel is struisvogelpolitiek.

• Safaci
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 08:58
Wij worden een beetje gek van de aannemer.

In januari hebben wij aan de projectleider doorgegeven wat onze wensen zijn betreffende het meerwerk. Niks geks, wij dachten aan:
- het verplaatsen van één stopcontact;
- het plaatsen van één extra UTP-aansluting, en
- installeren van 19mm loze leidingen (i.p.v. 16mm).

NIks bijzonders zou je zeggen (standaard meerwerkopties volgens hun lijst), echter heeft de aannemer hiervoor nog steeds geen prijsopgaaf gegeven. Wij hebben geen direct contact met de aannemer, alles verloopt helaas via de projectleider. Wij hebben al tientallen keren hierover gebeld, gemaild en afgesproken. Volgende week is de deadline voor het doorgeven van het meerwerk en wij willen heel graag dat dit wordt opgepakt.

Wat kunnen wij doen? Wat zijn voor ons nu de opties?

• miles
EJPostema schreef op donderdag 20 april 2017 @ 10:44:
[...]

Hebben we nu een offerte voor. Weten het nog niet zeker.

Gaat inderdaad om twee trappen en dan bekleden met betonlook laminaat (of marmoleum).
Het is in ieder geval een duur geinte, we hebben geen verlichting oid.

De trap wordt voorzien van een transparant laklaagje opgeleverd. Er moet dus iets aan gebeuren
Wij hebben linoleum in ons huidige huis liggen. Is vrijwel onderhoudsvrij en zal zonder problemen 25+ jaar liggen, dat aspect bevalt erg goed.

• El_Fregadero
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 05-06-2024
Foutjuh schreef op vrijdag 14 april 2017 @ 22:30:
[...]

Het betrof zaken zoals enkele zaken schoonmaken (deuren, wc, badkamer), sommige kleine beschadigingen aan de verf bijwerken (stukjes van 1cm bij 1cm of krassen oid), vervangen van een rubbertje in de kozijnen die niet goed was, en vullen van kapotte hoekjes in de betonvloer.

Succes met de oplevering einde dit jaar. Nog even een paar maanden in spanning kijken hoe de bouw vordert..! :*) 8)

• Tassadar32
@Safaci Onze ervaring is ongeveer gelijk, aannemers zijn belabberd in communiceren. Daar staat tegenover dat bij ons alle deadlines die wij hadden voor aanleveren zaken met meer dan een maand overschreden zijn (wegens die slechte communicatie) en dat allemaal geen probleem was.

Ook qua hypotheekaanvraag heeft de aannemer diverse zaken onnodig vertraagd waardoor we facturen kregen voor de hypotheek rond was, ook dit is ons niet aangerekend (geen bouwrente) dus wel prima.

• EJPostema
miles schreef op donderdag 20 april 2017 @ 20:26:
[...]

Wij hebben linoleum in ons huidige huis liggen. Is vrijwel onderhoudsvrij en zal zonder problemen 25+ jaar liggen, dat aspect bevalt erg goed.
hele huis of de trap? Volgens mij is dat ongeveer hetzelfde als marmoleum. Hebben jullie ook van die antislip randen?

• vandermark
  • Laatst online: 04-11 19:24
Tot nu toe gaat hier de meerwerk bespreken met kopersbegeleiding erg goed. Snelle reacties en goede communicatie vanuit http://www.vkkb.nl/

We hebben geen app of zo; alle meerwerkvragen worden per email gevraagd en daarna verwerkt op plattegronden per bouwlaag. Prijzen voor zaken buiten optielijst vallen me alleszins mee. Groter dakraam kom ik via www.dakraampje.nl op een meerpijs van €150,- voor het dakraam zelf. Aannemer geeft prijs op van €175 om het uit te voeren. Dus incl. regelen, tekenwerk en coördinatie. Daar werd ik wel blij van, geeft niet de indruk dat hij voor extra meerwerk buiten de optielijst je een poot uit wilt draaien.

STRAVA | Panasonic 5kW J Monoblock

• Foutjuh
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 08-10 22:31
El_Fregadero schreef op donderdag 20 april 2017 @ 20:56:
Het betrof zaken zoals enkele zaken schoonmaken (deuren, wc, badkamer), sommige kleine beschadigingen aan de verf bijwerken (stukjes van 1cm bij 1cm of krassen oid), vervangen van een rubbertje in de kozijnen die niet goed was, en vullen van kapotte hoekjes in de betonvloer.
Dat zijn inderdaad niet echt zaken waar je je zorgen over hoeft te maken, maar toch goed dat ook dat soort kleine puntjes worden meegenomen. :)
Succes met de oplevering einde dit jaar. Nog even een paar maanden in spanning kijken hoe de bouw vordert..! :*) 8)
Thanks! Iedere week even kijken hoe het erbij staat inderdaad, het kan mij niet snel genoeg gaan. ;)

• KoRnboy112
vandermark schreef op vrijdag 21 april 2017 @ 12:23:
Tot nu toe gaat hier de meerwerk bespreken met kopersbegeleiding erg goed. Snelle reacties en goede communicatie vanuit http://www.vkkb.nl/

We hebben geen app of zo; alle meerwerkvragen worden per email gevraagd en daarna verwerkt op plattegronden per bouwlaag. Prijzen voor zaken buiten optielijst vallen me alleszins mee. Groter dakraam kom ik via www.dakraampje.nl op een meerpijs van €150,- voor het dakraam zelf. Aannemer geeft prijs op van €175 om het uit te voeren. Dus incl. regelen, tekenwerk en coördinatie. Daar werd ik wel blij van, geeft niet de indruk dat hij voor extra meerwerk buiten de optielijst je een poot uit wilt draaien.
Kan deze begeleiding via dit bedrijf bij elk project of moet het project hierbij aangesloten zijn? Ziet er allemaal wel leuk uit via die site, vooral de virtuele ontwerpen enzo :9.

• vandermark
  • Laatst online: 04-11 19:24
KoRnboy112 schreef op vrijdag 21 april 2017 @ 15:44:
[...]

Kan deze begeleiding via dit bedrijf bij elk project of moet het project hierbij aangesloten zijn? Ziet er allemaal wel leuk uit via die site, vooral de virtuele ontwerpen enzo :9.
Dat kan bij elk project. Dit is wat ze doen voor bouwers. Ons project heeft lokale bouwer die dit zo uitbesteedt.

STRAVA | Panasonic 5kW J Monoblock

• miles
EJPostema schreef op vrijdag 21 april 2017 @ 11:23:
[...]

hele huis of de trap? Volgens mij is dat ongeveer hetzelfde als marmoleum. Hebben jullie ook van die antislip randen?
In eerste instantie alleen trap en overloop, later ook de kinderkamer.
(Ideaal ivm babybadje en water)
Op de trap trapneuzen, maar nu ik daar opnieuw naar rondkijk zie ik dat daar nu andere mogelijkheden voor zijn.

Verwijderd

Wat fijn om dit topic tegen te komen!

Wij gaan binnenkort tekenen voor een nieuwbouwwoning, nu staat hij nog in optie omdat we het contract nog goed moeten lezen. Een ruime 2 onder 1 kap met een grote tuin op het zuiden.
Wij proberen een goede inschatting te maken voor wat we naast een uitbouw van 2,4x5,8 (16.500 euro) en een dakkapel (6.700 euro) nog kwijt zijn.

Wat hebben jullie voor de keuken betaald?
Er zit een standaard badkamer in van de serie sphinx 300, van die grijze tegels van 60x60, inloopdouche en bad. Ik graag een ander bad, dit is waarschijnlijk zo'n wit betegeld bad. En we willen een tweede kraan en van die kommen ipv standaard wastafels. Dus ben ook benieuwd aan welke kosten ik dan moet denken.

De zolder is een onbenoemde ruimte. Er zit een stopcontact en aansluiting van wasmachine en wasdroger. We willen die aansluiting sowieso verplaatsen. Wat raden jullie nog meer aan om te doen?

Wij willen graag een houten vloer beneden. We hebben vloerverwarming. Iemand hier ervaring mee?

Ik vind het allemaal wel heel veel geld! We gaan in Rijsbergen wonen, in de buurt van Breda, dus daar zijn de prijzen allemaal hoog. Maar het is frustrerend om te weten dat 40 km naar het zuiden de huizen vaak een ton lager liggen. Maar de locatie is voor ons ook veel waard!

• Ernemmer
  • Niet online
Kodess schreef op donderdag 20 april 2017 @ 10:47:

Daarna monodek erop. Er zijn overal vlekken en strepen zichtbaar. Nog een laag monodek, nog steeds dit resultaat: [afbeelding]

Met de Perfection verf van de Praxis was ik in 1 keer klaar. Als voorstrijk heb ik dezelfde verf verdunt met water gebruikt.
https://www.praxis.nl/ver...afond-mat-wit-10l/5299353
Elke 2 weken wel weer in de aanbieding.

[ Voor 9% gewijzigd door Ernemmer op 27-04-2017 13:11 ]

• NLS_
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 27-10 20:36

Tijd in het bestuur van een VVE gezeten. Geluidsreductie 10DB was bij ons ook de eis. In de praktijk werd hier niet op gehandhaafd zolang de buren er geen last van hadden. Bij overlast lieten we de buren eerst met elkaar in gesprek gaan, vaak werd er dan wel een oplossing gevonden (binnen sloffen aan ipv schoenen bijvoorbeeld). Bleek er geen oplossing mogelijk of was de gevonden oplossing niet effectief, dan werd er pas een expert ingeschakeld die ging meten op geluidsreductie, maar dat kwam bijna niet voor.

• Z___Z
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
NLS_ schreef op donderdag 27 april 2017 @ 14:26:
[...]

Tijd in het bestuur van een VVE gezeten. Geluidsreductie 10DB was bij ons ook de eis. In de praktijk werd hier niet op gehandhaafd zolang de buren er geen last van hadden. Bij overlast lieten we de buren eerst met elkaar in gesprek gaan, vaak werd er dan wel een oplossing gevonden (binnen sloffen aan ipv schoenen bijvoorbeeld). Bleek er geen oplossing mogelijk of was de gevonden oplossing niet effectief, dan werd er pas een expert ingeschakeld die ging meten op geluidsreductie, maar dat kwam bijna niet voor.
Ik zou het er niet op wagen. Als je ooit je appartement verkoopt en de onderburen klagen over de nieuwe bovenburen, en je hebt tijdens de verkoop niet vermeld dat de vloer in aan de regels van de VVE voldoet, mag je dit verborgen gebrek oplossen. Ik denk dat dit dan betekent dat je een nieuwe gelijkwaardige vloer mag gaan leggen die wel voldoet aan de VVE eisen. Je kan ook dit gebrek melden tijdens de verkoop, met de kans dat je het moeilijker verkoopt.

• GerjanT
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 03-11 23:01
Het wachten is nu nog op de bouwvergunning en het koopcontract, de rest hebben we rond. We gaan voor een twee-onder-een-kapper die we casco laten opleveren. De voornaamste reden is dat we ons huis willen uitrusten met een warmtepomp. Daar wilde de projectontwikkelaar niet aan meewerken. Dit houdt in dat we het huis met binnenmuren opgeleverd krijgen en daarna is het ons feestje.

Dus ik denk dat ik op een bepaald moment vast mag overstappen naar het topic voor nieuwbouw omdat ik er een beetje tussen in val.

Verwachting is dat het huis rond oktober opgeleverd gaat worden.

• YinYang
Hoi allemaal,

We zijn bezig met het doornemen van alle opties voor onze nieuwbouwwoning en zit nu met een paar praktische/technische vraagjes. Hopelijk hebben jullie hier ervaring mee en weten jullie een goede oplossing.

1) Voor een aansluitpunt van de meterkast naar de tuin betaal je bij bij de aannemer €665, wat veel te duur is. Nu had ik aan de kopersbegeleider gevraagd om alléén een mantelbuis in de fundering te leggen, maar dat doen ze niet. Ze doen het wel vanaf de meterkast naar buiten, maar dan betaal je €400. Echt te belachelijk voor woorden! Nu zoek ik dus naar een oplossing en kom nu eigenlijk tot de volgende opties:
- Optie 1: na oplevering van de meterkast naar de kruipruimte boren en vanuit de kruipruimte naar buiten
- Optie 2: plaatsen van een spatwaterdichte wandcontactdoos (wellicht op aparte groep?) à €195 en die na oplevering verleggen

Denk dat dit de enige opties zijn? Hoe zouden jullie dit oplossen? En heb je aan 1 groep genoeg voor de tuin?

2) We twijfelen nog over een waterontharder. Weet iemand of dit na oplevering ook nog makkelijk te installeren is? Of is dat zoveel werk dat het toch echt verstandiger is om dat nu meteen al te doen?

3) we willen een verlaagd plafond gaan maken. Wil dat zelf gaan proberen, dus weet niet zeker of dat helemaal gaat lukken. Mocht het niet lukken is het dan achteraf nog makkelijk te doen? Dit omdat je achteraf al een afzuigkap etc hebt hangen?

[ Voor 9% gewijzigd door YinYang op 27-04-2017 21:43 ]

• smartie89
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 22-09 09:45
vandermark schreef op vrijdag 21 april 2017 @ 12:23:

Wij hebben ook kopersbegeleiding vanuit VKKB. Dit verloopt allemaal erg correct. Heb soms wel moeten corrigeren terwijl dat naar mijn inziens niet nodig had geweest (kleine slordigheidjes in tekeningen).
Prijzen zijn verder niet spectaculair hoog. Er wordt ook goed meegedacht en je wordt niet onnodig op kosten gejaagd.
Onze keuken wordt bijvoorbeeld casco opgeleverd, maar we laten wel het leidingwerk voorbereiden in de bouw. Er werd optimaal gebruik gemaakt van de aanwezige standaard leidingen.
YinYang schreef op donderdag 27 april 2017 @ 21:41:

1) Voor een aansluitpunt van de meterkast naar de tuin betaal je bij bij de aannemer €665, wat veel te duur is. Nu had ik aan de kopersbegeleider gevraagd om alléén een mantelbuis in de fundering te leggen, maar dat doen ze niet. Ze doen het wel vanaf de meterkast naar buiten, maar dan betaal je €400. Echt te belachelijk voor woorden! Nu zoek ik dus naar een oplossing en kom nu eigenlijk tot de volgende opties:
- Optie 1: na oplevering van de meterkast naar de kruipruimte boren en vanuit de kruipruimte naar buiten
- Optie 2: plaatsen van een spatwaterdichte wandcontactdoos (wellicht op aparte groep?) à €195 en die na oplevering verleggen
Denk dat dit de enige opties zijn? Hoe zouden jullie dit oplossen? En heb je aan 1 groep genoeg voor de tuin?
Wat een belachelijke prijs voor een mantelbuis. Die van ons was €260. Dit hebben we moeten doen, omdat wij geen toegang hebben tot de kruipruimte, anders had ik voor optie 1 gegaan.
Wil je niet de kruipruimte in dan zou ik voor optie 2 gaan. Op een aparte groep en vragen of deze op een aardlek-automaat geplaatst kan worden (alamat). Ik vermoed alleen dat ze dan de prijs van €665 gaan hanteren, omdat dit gewoon een aansluiting in de tuin is.
1 groep voor de tuin is naar mijn idee voldoende, maar dat hangt er ook vanaf wat je allemaal in je tuin gaat doen. Als je meerdere elektrische heaters of iets gaat plaatsen dan wordt het een ander verhaal.

Je kunt er ook nog voor kiezen om af te takken vanuit je schuur. Nadeel hiervan is dat deze niet op een aparte groep zit en als er dus ergens sluiting of een aardlek in je tuin is, de aardlek of groep van je woonkamer eruit knalt. Dit is de goedkoopste optie, als de spatwaterdichte wcd van €195 ook op een algemene groep zit.
2) We twijfelen nog over een waterontharder. Weet iemand of dit na oplevering ook nog makkelijk te installeren is? Of is dat zoveel werk dat het toch echt verstandiger is om dat nu meteen al te doen?
Geen ervaring mee. Wel weet ik dat Franke en Flow een 4-in-1 systeem hebben voor bij je keukenkraan. Kokend water, warm water, 'normaal water' en koud water. Dit wordt allemaal gefilterd. Filter 1x per jaar vervangen voor 80 euro en klaar.
3) we willen een verlaagd plafond gaan maken. Wil dat zelf gaan proberen, dus weet niet zeker of dat helemaal gaat lukken. Mocht het niet lukken is het dan achteraf nog makkelijk te doen? Dit omdat je achteraf al een afzuigkap etc hebt hangen?
Hoe groot en waar wil je een verlaagd plafond maken? Over de gehele woonkamer?
Ik zou dit niet vanuit de bouw laten regelen (tenzij de prijs goed is) maar achteraf. Zo kun je nog langer nadenken over de precieze plaatsing van spotjes/ leidingwerk etc. Ook zou ik als het groter is dan een keuken niet zelf aan beginnen als je dit nog nooit gedaan hebt en al twijfelt of dit gaat lukken.
Je kunt eventueel vragen of je keuken na de oplevering pas geplaatst wordt. Zo heb je de ruimte vrij om het plafond aan te brengen. Bij ons was dit geen probleem bij de projectleverancier (Bruynzeel). Uiteindelijk hebben we niet voor Bruynzeel gekozen dus moet de keuken sowieso na de oplevering, maar dat is een ander verhaal.

[ Voor 16% gewijzigd door smartie89 op 28-04-2017 09:28 . Reden: toevoeging ]

• smartie89
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 22-09 09:45
dubbel

[ Voor 99% gewijzigd door smartie89 op 28-04-2017 09:28 ]

• Mojo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 27-10 20:27

Mojo

The Power Within

Hoi allemaal,

We zijn bezig met het doornemen van alle opties voor onze nieuwbouwwoning en zit nu met een paar praktische/technische vraagjes. Hopelijk hebben jullie hier ervaring mee en weten jullie een goede oplossing.

Loze leiding van de meterkast naar de betreffende buitengevel (aan de binnenkant) laten leggen en die later zelf even doorboren.

Kabeltje door de kruipruimte leggen is ook een makkelijk alternatief.
Ja dat is genoeg, het vermogen komt echt niet boven de 3600W, tenzij je 3 frituurpannen gaat aansluiten.
Waar heb je het voor nodig?

[/quote]
Kan altijd, maar is wel veel werk. En gaat veel tijd kosten. Waar heb je het voor nodig? Een paar lichtpunten?

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

• ollie_1982
Verwijderd schreef op donderdag 27 april 2017 @ 12:52:
Wat fijn om dit topic tegen te komen!

Wij gaan binnenkort tekenen voor een nieuwbouwwoning, nu staat hij nog in optie omdat we het contract nog goed moeten lezen. Een ruime 2 onder 1 kap met een grote tuin op het zuiden.
Wij proberen een goede inschatting te maken voor wat we naast een uitbouw van 2,4x5,8 (16.500 euro) en een dakkapel (6.700 euro) nog kwijt zijn.

Wat hebben jullie voor de keuken betaald?
Er zit een standaard badkamer in van de serie sphinx 300, van die grijze tegels van 60x60, inloopdouche en bad. Ik graag een ander bad, dit is waarschijnlijk zo'n wit betegeld bad. En we willen een tweede kraan en van die kommen ipv standaard wastafels. Dus ben ook benieuwd aan welke kosten ik dan moet denken.

De zolder is een onbenoemde ruimte. Er zit een stopcontact en aansluiting van wasmachine en wasdroger. We willen die aansluiting sowieso verplaatsen. Wat raden jullie nog meer aan om te doen?

Wij willen graag een houten vloer beneden. We hebben vloerverwarming. Iemand hier ervaring mee?

Ik vind het allemaal wel heel veel geld! We gaan in Rijsbergen wonen, in de buurt van Breda, dus daar zijn de prijzen allemaal hoog. Maar het is frustrerend om te weten dat 40 km naar het zuiden de huizen vaak een ton lager liggen. Maar de locatie is voor ons ook veel waard!
Welkom!

Wij hebben €19.000 betaald voor onze keuken. Wij kregen een cheque van €3.995,- dus uiteindelijk €15.000,-.

Dit is de keuken : https://gathering.tweaker...message/50874015#50874015

De badkamer hebben ook helemaal aangepast en gekozen voor een meubel incl. kommen, ander bad, toilet, douche en tegels etc. Kosten totaal incl. toilet beneden iets meer dan €11.000,-.

Douchewand : €1500,-
Douche kranen etc. : €800,-
Wastafel incl. spiegel en kommen : €2700,-
Wastafel kranen: €600,-

Beneden hebben wij ook vloerverwarming en wij gaan voor keramisch parket i.p.v. een houten vloer. Deze kosten +/- €2800,- (60m2).

Daarnaast deze zaken:

* garage isoleren
* loze leidingen voor o.a. speakers
* inloopkast op de slaapkamer
* verwarmingsbuizen in wand i.p.v. vloer op 1e etage
* extra stopcontacten etc

Mag ik vragen wat je moet betalen voor de 2-onder-1 kap en hoeveel m2 is jullie huis? Hoe groot is de tuin?

Succes verder!!

• Bastien
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

Vraag, als je het zelf wilt gaan doen, in ieder geval vooraf na hoe diep de kruipruimte wordt. Bij mij komt ook een kruipruimte, maar als die 30cm diep is is het veel. Dus daar krijg je hooguit een baby onderdoor...

Ik heb een WCD op de achtergevel laten plaatsen (€ 135) en ik heb de elektra in de berging op een aparte groep laten plaatsen. Als ik dan ooit zo nodig wat aan elektra in de tuin zelf wil, dan kan ik vanuit de berging dit aanleggen of de kabel opgraven en aftakken. Dat grapje was trouwens € 195 en geen standaard optie maar op verzoek van mij.

Ook hadden wij nog een optie om een grondkabel naar de tuin aan te laten leggen vanuit de meterkast, welke een eigen groep en schakelaar kreeg. Dat was € 275 voor 20m kabel (± 13 binnen en 7 buiten).

Verwijderd

ollie_1982 schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 17:25:
[...]

Welkom!

Wij hebben €19.000 betaald voor onze keuken. Wij kregen een cheque van €3.995,- dus uiteindelijk €15.000,-.

Dit is de keuken : https://gathering.tweaker...message/50874015#50874015

De badkamer hebben ook helemaal aangepast en gekozen voor een meubel incl. kommen, ander bad, toilet, douche en tegels etc. Kosten totaal incl. toilet beneden iets meer dan €11.000,-.

Douchewand : €1500,-
Douche kranen etc. : €800,-
Wastafel incl. spiegel en kommen : €2700,-
Wastafel kranen: €600,-

Beneden hebben wij ook vloerverwarming en wij gaan voor keramisch parket i.p.v. een houten vloer. Deze kosten +/- €2800,- (60m2).

Daarnaast deze zaken:

* garage isoleren
* loze leidingen voor o.a. speakers
* inloopkast op de slaapkamer
* verwarmingsbuizen in wand i.p.v. vloer op 1e etage
* extra stopcontacten etc

Mag ik vragen wat je moet betalen voor de 2-onder-1 kap en hoeveel m2 is jullie huis? Hoe groot is de tuin?

Succes verder!!
Thanks! Mooie keuken!!

We betalen 365.000. 139m2 woonoppervlakte En met de opties dakkapel, deur naar garage en uitbouw wordt dat bijna 390k. Met uitbouw 151 m2. Het kavel is 359m2, wat neer komt op een achtertuin van ongeveer 170m2. We hebben dan nog voortuin en een zijpad langs de garage.
Ga jij ook in een 2 onder 1 kap woning wonen of woon je er al?

Verwijderd

Een andere vraag. Gaan jullie voor elektrisch of op gas koken? We dachten eerst aan gas omdat mijn vriend dat fijner vind en ik vind die fornuizen erg mooi. Maar met het oog op de toekomst is dat misschien niet slim.

• YinYang
@smartie89: ga denk ik eerst maar eens vragen of de buiten wcd op een aparte groep kan (zou niet weten waarom niet), maar dat kost dan denk ik een stuk meer. Voor het aanleggen van een nieuwe groep vragen ze €330 (is veel geld toch?), dus dan kom ik samen met de wcd uit op €330 + €195 = €525, dus dan ben ik zowat net zoveel kwijt als de mantelbuis te laten leggen.

Wellicht is één van de opties van @Mojo dan slimmer om te doen:
- loze leiding van €100 naar de binnenkant van de muur laten leggen en vanuit daar na oplevering naar buiten boren. Wellicht handig om die loze leiding dan in de hoek van de kamer te laten leggen en vanuit daar in de vloer te boren schuin naar beneden, zodat het aan de buitenkant vd woning wat lager uitkomt? Moet dan daarbij wel goed opletten op de vloerverwarming...
- Betere optie is dan misschien toch om zelf te boren van meterkast ==> kruipruimte ==> fundering naar buiten.

V.w.b. het verlaagd plafond: we willen dat ivm de spotjes, maar zijn daar nog niet zeker van. Vinden het momenteel nog lastig om te bepalen of we dat echt willen...

@Bastien: kruipruimte wordt zo'n 50cm diep zeiden ze. Niet heel diep, dus dat wordt dan nog ietsjes graven gok ik zo haha. Voor €275 een grondkabel naar buiten hadden ze het zo voor mij mogen doen! De prijzen die ze bij ons vragen vind ik echt belachelijk, dus dan is het vaak voordeliger om het zelf te doen...

• KoRnboy112
Verwijderd schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 20:26:
Een andere vraag. Gaan jullie voor elektrisch of op gas koken? We dachten eerst aan gas omdat mijn vriend dat fijner vind en ik vind die fornuizen erg mooi. Maar met het oog op de toekomst is dat misschien niet slim.
In ons nieuw huis is geen gas meer aanwezig.

• Tassadar32
@Verwijderd Wij hebben bewust voor geen gas gekozen. Met warmtepomp zouden we de gasaansluiting alleen voor koken gaan gebruiken en dan is de overstap naar inductie zeer rendabel.

Verwijderd

@KoRnboy112 en @Tassadar32 Dank voor jullie reactie. Bij ons wordt gas nog wel aangesloten. Maar aangezien ze waarschijnlijk in 2020 het nergens meer willen aansluiten, wordt het in de toekomst misschien wel een stuk duurder. En elektrisch is natuurlijk wel veiliger, we hebben nu nog geen kinderen maar die komen er hopelijk nog wel.

Verwijderd

Heeft er iemand ervaring met het plaatsen van een deur tussen de garage en woongedeelte? Dit moet een speciale deur zijn vanwege temperatuurverschil en hoorde ook iets over brandveiligheid. Heeft iemand hier verstand van?

Verwijderd

Oh, en bedoel inderdaad met elektrisch keramisch of inductie. Wat mij dan het fijnste lijkt is inductie. Ik zie dat ze ook fornuizen hebben met inductie.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 29-04-2017 11:27 ]

Pagina: 1 ... 20 ... 102 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is voor projectmatige woningbouw. Zelfbouw kan in [Ervaringen met het bouwen van een huis - Deel 2