Kodess schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 23:01:
Zal ook nog even een voorstelpostje doen.
Eerste huis wat we kopen. Zijn ook nog vrij jong (23 & 25), dus de budgetten zijn laag
Nieuwbouw tussenwoning vorig jaar april gekocht, volgende week oplevering.
Koopprijs 172.500
Meerwerk: 24.900
Van binnen is het 4.8m breed
Tuin ligt lekker op het zuiden, maar door de uitbouw van 2.4m is die wel heel klein geworden (tot het tuinhuisje 6.2m, tuinhuis is 2.5m diep).
Voor krijgen we een delftse stoep als tuintje met daaraangrenzend een fietspad. Achter het huis een doodlopende straat met parkeerplaatsen voor ons.
Bij ons was de uitbouw 12k.
Wij ervoor gekozen hebben om geen vloerverwarming te nemen. Dat is ook het enige waarvan ik het jammer vind dat we daar geen budget voor hadden op de meer werk lijst.
Fotos:
[
afbeelding]
[
afbeelding]
[
afbeelding]
Had ook al glasvezel besteld. TMobile: we kunnen pas leveren als je erin, dus een afspraak gepland eind april.
Gisteren een email: je pakketje is onderweg. Vandaag in de PostNL App: het pakket gaat terug, onbekend adres

tjah, dat lijkt me vrij duidelijk he.
Nice, gefeliciteerd! Veel plezier met de oplevering.
En wat betreft de tuin: tja, het is niet fors maar het kan altijd slechter. Wij hebben ook voor een uitbouw gekozen en daardoor is de afstand naar onze schuur zelfs maar 4,5 meter. Het waren al geen grote tuinen, maar dat zie je vaker bij nieuwbouw, al is dit ook nog wel afhankelijk van waar je precies zit.
Toch geen seconde spijt gehad van de uitbouw, want de extra ruimte is heerlijk. Gisteren lekker op de loungebank gezeten in het zonnetje (tuin ook op het zuiden) en dan heb je meer ruimte ook eigenlijk niet nodig.
Cubic X schreef op zondag 9 april 2017 @ 20:00:
Ik heb donderdag de oplevering inclusief keuring vanuit Vereniging Eigen Huis, wel spannend want het lijkt erop dat de laatste termijn vanuit het bouwdepot niet op tijd kan worden betaald (dat moet uiterlijk dinsdag) en dan krijg ik alsnog niet de sleutel donderdag....

.
Wij hadden precies hetzelfde. Deels eigen schuld, want ik had de laatste factuur van de aannemer "pas" anderhalve week voor de oplevering ingediend in de portal, en die had ik op dat moment al 1,5 week in huis. Normaal gesproken ging een ingediende factuur dezelfde dag op akkoord, en hier ging ik nu ook vanuit. Ik had er alleen geen rekening mee gehouden dat de slotfacturen altijd handmatig gecontroleerd worden (iig door deze verstrekker) en daardoor liep het allemaal spaak.
Dus ik heb gebeld naar de verstrekker of ze de aanvraag met spoed konden behandelen. Een aantal belletjes later bleek dit moeilijk, maar de vriendelijke dame gaf aan dat ze de aannemer mondeling kon toezeggen dat het geld overgemaakt zou worden. Helaas ging de aannemer daar niet mee akkoord.
En zo werd een feestelijke dag toch een beetje een domper, want dan zouden we na de opleverkeuring de deur dicht doen en kregen we geen sleutel mee

Gelukkig dacht onze aannemer mee; we kregen 1 sleutel mee zodat we het huis aan vrienden en familie konden laten zien, de rest van de sleutels zouden we na betaling krijgen. Het liep zeker niet vlekkeloos bij deze aannemer, maar dit was keurig geregeld!
Anyways, toen we na de opleverkeuring nog een rondje door het huis liepen en daarna weggingen schreeuwde de uitvoerder van een afstandje mijn naam. Betaling was binnen en we kregen de rest van de sleutels alsnog

Iemand anders ervaring met een VEH opleverkeuring? Welke documenten moet ik meenemen? Ik zie op de website staan:
[...]
Wat bedoelen ze met 'het bestek'? Bedoelen ze dan de technische omschrijving, werktekeningen en dergelijke? Moet je deze uitgeprint meenemen? Uitprinten levert ongeveer 100 A4'tjes op...

.
Wij hebben alleen de bouwtekening meegenomen inclusief verwerkte opties, en de badkamertekening/offerte. Uiteindelijk had hij alleen de bouwtekening 1 of 2 keer nodig, omdat 2 loze leidingen ontbraken en deze wel op de tekening stonden.
Bij de badkamer documenten zei hij letterlijk: "die hoef ik niet te zien, want ik kan hem niet helemaal doornemen, jullie weten wat er afgesproken is. Als er iets niet klopt hoor ik het graag, dan ga ik het op lossen". Was uiteindelijk keurig in orde.
Verder was de man perfect op de hoogte van alle technische zaken, de mogelijkheden in het huis (die hij keurig toe lichtte), en het project op zich.
Hij heeft er uiteindelijk 14 kleine puntjes uit gehaald.